Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další cenová válka u vlaků. Jízdenky z Prahy do Košic spadly na 269 Kč

Souboj tří železničních dopravců o cestující na trase mezi Prahou a Košicemi přináší další zlevnění jízdenek na rekordně nízkou úroveň. Na trase o zákazníky bojují České dráhy, RegioJet a Leo Express. Dosud se utkávaly pouze na lince Praha - Ostrava, nyní tak získal konkurenční boj mezinárodní rozměr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53i63c54h49a53e14l 73C61h37a81r61v59á65t 9929438553222

Já tedy nevím, ale na portále LEO Express jsou nejlevnější jízdenky Praha - Košice na pondělí stále za 499. Doufejme, že si pan Novotný článek pana redaktora Sůry přečte a stačí do pondělka provést zmiňované změny.:-/

+1/0
23.2.2016 8:30

T19o37m50a95s 98A12u35g29u18s46t61y90n 6867386481400

"Při té příležitosti zlevnil na 269 korun. Zatím nejlevnější na trase je RegioJet za 280 korun." Tady něco nehraje. Pane Sůra, víte, že 269 je méně než 280?

+2/0
23.2.2016 6:36
Foto

A78l81a84n 82Ř38e18p84k85a 4645906

Co budu dělat proboha ve 4 ráno v Košicích? :D A jestli si ti dva šašci za dva dny prostřednictvím svého redaktora budou zase stěžovat na podnákladové ceny ČD, i když sami dělají to samé tak jim asi (zase :D ) nahlásím v jejich vlacích bombu :D

A nakonec- v economy třídě namačkaný jak sardinka bych do Košic jet fakt nechtěl.

+3/0
22.2.2016 20:17
Foto

B30r83o19n97i95s39l70a29v 90G82a77b72r54y61š 2282309441

Mohl byste napsat článek s názvem "Kdy chodí spát obyvatelé Luníku IX." ;-D

+1/0
22.2.2016 22:57

J66a21n 69Č49e53k22a28l 7859205584714

Já tedy vidím rozdíl mezi situací, kdy někdo v rámci cenové války sníží cenu pod náklady a rozdíl dorovnává ze svého, a situací, kdy ji dorovnává ze státních peněz, které dostal na provoz na jiných tratích...

+1/−1
23.2.2016 11:10

T82o10m 52J64u41r18e81č51k19a 6205502315305

Myslíte jako, že RJ ceny do Košic dotuje z peněz, které bere na dotacích za provoz linky Bratislava - Komárno? No asi ano...

+1/0
23.2.2016 12:13

O67l47d65ř62i15c37h 32J64a17n72e27č73e93k 8509766713891

to sice asi ano, nicméně já bych ještě rozlišil případy, kdy to management firmy dotuje ze 'svých peněz' - hospodářského výsledku firmy, který jde alespoň z části přímo do/z jeho kapsy (je přeci celkem jedno, zda ztrátovým provozem snižuji zisk nebo prohlubuji ztrátu) - a kdy management hospodaří s cizími (ideálně erárními) penězi a na hospodářském výsledku firmy není nikterak přímo zainteresován.

0/−1
23.2.2016 12:57

M21i84r80o97s45l89a40v 22Z40i46k79m76u20n34d 6268892497818

Počkáte na vlak v 5,06 a pojedete do Čiernej nad Tisou a uděláte si výlet na Slovensko - Maďarsko - Ukrajinské trojmezí, které je v toku řeky Tisa ...

0/0
23.2.2016 16:23

K15r56y64š80t82o35f 17L75a37n34í89k 1479660145795

11 hodin v Economy tride LE? uz ty tri a pul do Ostravy hranici s masochismem.

+8/−3
22.2.2016 16:12

O29l97d64ř50i31c31h 57J35a49n73e89č52e87k 8969476103831

je to 'jen' 9 hodin, nikdo Vás tím nenutí jet a když už, tak ne v economy - Vaše volba, není důvod to těm, pro něž ta LE economy je o.k., brát.

já např. 6,5 hodiny v economy v railjetu Wien - Bludenz rovněž považoval (a stále považuji) za masochismus - v business je to ale velmi pohodlná cesta.

stejně tak se vyhýbám Ryanairu a podobným, ačkoliv mnozí jej zbožňují. nenadávám jim za to.

+3/0
23.2.2016 13:06

K53r68y70š24t34o40f 11L54a90n69í61k 1159320925785

ja to také nikomu neberu a verim, ze si sve zakazniky najde.

0/0
23.2.2016 17:45

L74i96b90o36r 61Z49a28v59ř57e31l 8259166911822

opravdu v prasečáku bez kupé nádherná cesta bez možnosti zadřímnutí To radši pohodlí spacího vagonu :-)

0/0
24.2.2016 15:39

P29e77t88r 34L16u92k96á43š 4645934666635

Saaaaakra, kaslu na to, prestanu jezdit domu (Praha <-> Hranice <-> domovska viska = cca 330,- ) a zacnu jezdit do Kosic, vyjde me to levnej ;-D;-D

+8/0
22.2.2016 16:02

M94i40l60a94n 29Z27a80c21h 3769892153213

Kolik vlastně stojí kilometr dopravní cesty, když jízdenka stojí 269 Kč a z Prahy do Košic je to 739 km? Kapacita soupravy je 240 osob...

+2/0
22.2.2016 14:11

M48a44r35t18i23n 92Š19t34r19o70s 4709907710808

Za 269 korun ale nepojede všech 240 osob, spíš minimum. Někteří pojedou za několikanásobně vyšší cen.

+9/0
22.2.2016 14:21

O25l10d80ř40i42c96h 68J96a53n86e97č61e11k 8969356803151

není problém vygooglit - spíš je problém se tím výpočtem prokousat ;-)

u vlaku o hmotnosti 200t na hlavní trati by to mělo být cca. 17Kč/km

+1/0
23.2.2016 10:55

J38a71n 77Č84e71k67a88l 7309705834424

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

+1/0
23.2.2016 11:11

R54a34d68i68m 32Š48o12l79c 1395465575184

Ještě by to chtělo trochu vyladit. Jediný dopravce na trati Praha - Košice bude pouze Leoš. Žlutej má svoje vlaky rozdělené nejspíš kvůli zaměstnanců a jejich dietám. Ostatně v JŘ na Slovensku jsou jejich vlaky pod hlavičkou RegioJet SK. A vlaky ČD to jsou jen na hranice pak už ŽSSK, takže tam ten vlak jedou dva dopravci.

+2/0
22.2.2016 14:05

O51l50d89ř47i20c60h 91J21a98n37e65č42e29k 8939946523411

předpokládám, že o těchhle formalitách v mezinárodní železniční dopravě něco víte, když se k tomu vyjadřujete.

pochopitelně jde ve všech případech vždy o ten samý vlak, mnohdy i o ten samý personál. do nedávna byl přístup na zahraniční koleje velmi omezený, takže provozovat mezinárodní vlaky pod hlavičkami více domácích dopravců na územích jejich států byla jediná možnost. u národních dopravců to tak funguje i nadále, nepochybně mj. i kvůli ceníkům a jízdenkám obecně: když jede pendolino na Slovensku pod hlavičkou ŽSSK, tak jím ze Žiliny do Košic prostě jedete za vnitrostátní jízdné ŽSSK. dokážete si představit, že by např. 'červené' railjety měly v celé své trase (Graz - Wien - Brno - Praha) dopravce ÖBB a tak nejen, že by v nich neplatily inKarty, dokonce byste z Brna do Prahy musel jet za tarif ÖBB?

i u regiojetu v tom spíš myslím taky budou nějaké formality než že by šlo jen o diety, i když i ty mohou hrát roli.

0/0
23.2.2016 11:05

M91i20r70o22s36l52a28v 28Z38i39k61m94u54n51d 6688792637358

Obrat 42 minuty v Prešově je poměrně odvážný ...

+6/−2
22.2.2016 12:10

P44e80t30r 77V68e77s71e42l26ý 8685365492386

Tři hajzlíky uklidí za pět minut a na zpoždění jsou cestující zvyklí. Když miluješ, není co řešit...;-D

+18/0
22.2.2016 12:17

M53a59r48t46i35n 85Š95u25l96c 2707299800315

Obrat není v Prešově, ale v Košicích, ale to na věci nic nemění... je to odvážné... ale stejně tak je odvážný ranní pendl Staré Město (5:26) - Přerov (5:54-6:00) - Staré Město (6:24-6:28) - Přerov (7:00) - Praha (9:22). V Přerově je na obrat 6 minut, ale je tam přestup z vlaku z Košic, takže ten nesmí mít ani minutu zpoždění, protože se to vrací do Starého Města před cestou do Prahy jsou tam na obrat 4 minuty. To ten strojvedoucí ani nestihne projít soupravou na druhou stranu...

+5/0
22.2.2016 16:18

K39r26y54š85t95o61f 65L67a60n70í21k 1239510925495

ja ho videl, chodi po nastupisti, tam je to volnejsi.

+4/0
22.2.2016 16:27

M93i36r59o90s88l11a18v 44Z16i14k43m92u66n20d 6468202107968

Obraty strojvedoucích / vlaků ČD jsou i 3 minuty ....

0/0
23.2.2016 16:25

Z47d47e55n87ě39k 71F73i83l69i92p 7874361321834

Ja porad miluji manzelku:-)

+2/0
22.2.2016 12:00

M92i56r30e70k 21G37a90j30e31r 5801476809620

A čí?

+2/0
22.2.2016 18:51

J67i97ř56í 23E60r20b26e13n 1543934156957

To já taky, i když mě občas neskutečně se*e ;-D

+1/0
22.2.2016 21:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.