Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další cenová válka u vlaků. Jízdenky z Prahy do Košic spadly na 269 Kč

Souboj tří železničních dopravců o cestující na trase mezi Prahou a Košicemi přináší další zlevnění jízdenek na rekordně nízkou úroveň. Na trase o zákazníky bojují České dráhy, RegioJet a Leo Express. Dosud se utkávaly pouze na lince Praha - Ostrava, nyní tak získal konkurenční boj mezinárodní rozměr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42i10c78h98a90e53l 89C41h68a89r34v90á69t 9219218603682

Já tedy nevím, ale na portále LEO Express jsou nejlevnější jízdenky Praha - Košice na pondělí stále za 499. Doufejme, že si pan Novotný článek pana redaktora Sůry přečte a stačí do pondělka provést zmiňované změny.:-/

+1/0
23.2.2016 8:30

T12o15m91a52s 60A72u39g55u34s62t97y29n 6907776461250

"Při té příležitosti zlevnil na 269 korun. Zatím nejlevnější na trase je RegioJet za 280 korun." Tady něco nehraje. Pane Sůra, víte, že 269 je méně než 280?

+2/0
23.2.2016 6:36

A89l54a91n 76Ř53e36p63k97a 4245556

Co budu dělat proboha ve 4 ráno v Košicích? :D A jestli si ti dva šašci za dva dny prostřednictvím svého redaktora budou zase stěžovat na podnákladové ceny ČD, i když sami dělají to samé tak jim asi (zase :D ) nahlásím v jejich vlacích bombu :D

A nakonec- v economy třídě namačkaný jak sardinka bych do Košic jet fakt nechtěl.

+3/0
22.2.2016 20:17
Foto

B34r82o38n68i19s23l66a28v 13G44a26b25r37y17š 2362489281

Mohl byste napsat článek s názvem "Kdy chodí spát obyvatelé Luníku IX." ;-D

+1/0
22.2.2016 22:57

J24a44n 16Č16e90k14a98l 7909745954704

Já tedy vidím rozdíl mezi situací, kdy někdo v rámci cenové války sníží cenu pod náklady a rozdíl dorovnává ze svého, a situací, kdy ji dorovnává ze státních peněz, které dostal na provoz na jiných tratích...

+1/−1
23.2.2016 11:10

T23o19m 37J48u26r96e74č24k98a 6105782695605

Myslíte jako, že RJ ceny do Košic dotuje z peněz, které bere na dotacích za provoz linky Bratislava - Komárno? No asi ano...

+1/0
23.2.2016 12:13

O81l64d79ř95i85c20h 75J60a25n28e37č59e95k 8419886753311

to sice asi ano, nicméně já bych ještě rozlišil případy, kdy to management firmy dotuje ze 'svých peněz' - hospodářského výsledku firmy, který jde alespoň z části přímo do/z jeho kapsy (je přeci celkem jedno, zda ztrátovým provozem snižuji zisk nebo prohlubuji ztrátu) - a kdy management hospodaří s cizími (ideálně erárními) penězi a na hospodářském výsledku firmy není nikterak přímo zainteresován.

0/−1
23.2.2016 12:57

M76i14r23o74s53l17a73v 12Z16i98k67m19u51n52d 6988442167368

Počkáte na vlak v 5,06 a pojedete do Čiernej nad Tisou a uděláte si výlet na Slovensko - Maďarsko - Ukrajinské trojmezí, které je v toku řeky Tisa ...

0/0
23.2.2016 16:23

K31r53y27š35t93o10f 84L13a43n75í32k 1969680245275

11 hodin v Economy tride LE? uz ty tri a pul do Ostravy hranici s masochismem.

+8/−3
22.2.2016 16:12

O67l20d12ř47i82c76h 50J14a51n77e46č72e54k 8269596273181

je to 'jen' 9 hodin, nikdo Vás tím nenutí jet a když už, tak ne v economy - Vaše volba, není důvod to těm, pro něž ta LE economy je o.k., brát.

já např. 6,5 hodiny v economy v railjetu Wien - Bludenz rovněž považoval (a stále považuji) za masochismus - v business je to ale velmi pohodlná cesta.

stejně tak se vyhýbám Ryanairu a podobným, ačkoliv mnozí jej zbožňují. nenadávám jim za to.

+3/0
23.2.2016 13:06

K53r41y53š69t93o55f 60L95a49n59í17k 1889980715325

ja to také nikomu neberu a verim, ze si sve zakazniky najde.

0/0
23.2.2016 17:45

L44i22b81o37r 80Z76a95v34ř82e70l 8499836881572

opravdu v prasečáku bez kupé nádherná cesta bez možnosti zadřímnutí To radši pohodlí spacího vagonu :-)

0/0
24.2.2016 15:39

P16e66t70r 31L16u46k51á16š 4735354656425

Saaaaakra, kaslu na to, prestanu jezdit domu (Praha <-> Hranice <-> domovska viska = cca 330,- ) a zacnu jezdit do Kosic, vyjde me to levnej ;-D;-D

+8/0
22.2.2016 16:02

M53i36l26a54n 64Z91a70c57h 3729822923243

Kolik vlastně stojí kilometr dopravní cesty, když jízdenka stojí 269 Kč a z Prahy do Košic je to 739 km? Kapacita soupravy je 240 osob...

+2/0
22.2.2016 14:11

M15a35r25t59i76n 72Š69t72r89o56s 4649697590818

Za 269 korun ale nepojede všech 240 osob, spíš minimum. Někteří pojedou za několikanásobně vyšší cen.

+9/0
22.2.2016 14:21

O42l10d11ř37i74c40h 31J17a51n40e90č39e43k 8339396343641

není problém vygooglit - spíš je problém se tím výpočtem prokousat ;-)

u vlaku o hmotnosti 200t na hlavní trati by to mělo být cca. 17Kč/km

+1/0
23.2.2016 10:55

J44a18n 96Č48e23k31a45l 7799585744884

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

+1/0
23.2.2016 11:11

R68a82d63i35m 97Š10o32l21c 1745405815904

Ještě by to chtělo trochu vyladit. Jediný dopravce na trati Praha - Košice bude pouze Leoš. Žlutej má svoje vlaky rozdělené nejspíš kvůli zaměstnanců a jejich dietám. Ostatně v JŘ na Slovensku jsou jejich vlaky pod hlavičkou RegioJet SK. A vlaky ČD to jsou jen na hranice pak už ŽSSK, takže tam ten vlak jedou dva dopravci.

+2/0
22.2.2016 14:05

O86l39d94ř92i52c35h 42J77a42n55e32č34e45k 8939476333131

předpokládám, že o těchhle formalitách v mezinárodní železniční dopravě něco víte, když se k tomu vyjadřujete.

pochopitelně jde ve všech případech vždy o ten samý vlak, mnohdy i o ten samý personál. do nedávna byl přístup na zahraniční koleje velmi omezený, takže provozovat mezinárodní vlaky pod hlavičkami více domácích dopravců na územích jejich států byla jediná možnost. u národních dopravců to tak funguje i nadále, nepochybně mj. i kvůli ceníkům a jízdenkám obecně: když jede pendolino na Slovensku pod hlavičkou ŽSSK, tak jím ze Žiliny do Košic prostě jedete za vnitrostátní jízdné ŽSSK. dokážete si představit, že by např. 'červené' railjety měly v celé své trase (Graz - Wien - Brno - Praha) dopravce ÖBB a tak nejen, že by v nich neplatily inKarty, dokonce byste z Brna do Prahy musel jet za tarif ÖBB?

i u regiojetu v tom spíš myslím taky budou nějaké formality než že by šlo jen o diety, i když i ty mohou hrát roli.

0/0
23.2.2016 11:05

M62i24r52o93s50l57a75v 51Z31i55k79m96u41n33d 6428332437668

Obrat 42 minuty v Prešově je poměrně odvážný ...

+6/−2
22.2.2016 12:10

P66e32t44r 15V84e64s31e62l36ý 8145305792746

Tři hajzlíky uklidí za pět minut a na zpoždění jsou cestující zvyklí. Když miluješ, není co řešit...;-D

+18/0
22.2.2016 12:17

M74a85r27t37i17n 77Š38u71l86c 2117529940585

Obrat není v Prešově, ale v Košicích, ale to na věci nic nemění... je to odvážné... ale stejně tak je odvážný ranní pendl Staré Město (5:26) - Přerov (5:54-6:00) - Staré Město (6:24-6:28) - Přerov (7:00) - Praha (9:22). V Přerově je na obrat 6 minut, ale je tam přestup z vlaku z Košic, takže ten nesmí mít ani minutu zpoždění, protože se to vrací do Starého Města před cestou do Prahy jsou tam na obrat 4 minuty. To ten strojvedoucí ani nestihne projít soupravou na druhou stranu...

+5/0
22.2.2016 16:18

K90r56y86š75t35o92f 21L60a23n88í46k 1959900185875

ja ho videl, chodi po nastupisti, tam je to volnejsi.

+4/0
22.2.2016 16:27

M65i91r54o87s94l51a58v 27Z66i58k55m16u16n58d 6878932717288

Obraty strojvedoucích / vlaků ČD jsou i 3 minuty ....

0/0
23.2.2016 16:25

Z82d22e36n14ě44k 57F43i13l48i81p 7744651231274

Ja porad miluji manzelku:-)

+2/0
22.2.2016 12:00

M41i41r79e78k 23G86a12j14e13r 5601446279170

A čí?

+2/0
22.2.2016 18:51

J36i62ř14í 17E82r86b18e96n 1453684816797

To já taky, i když mě občas neskutečně se*e ;-D

+1/0
22.2.2016 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.