Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další cenová válka u vlaků. Jízdenky z Prahy do Košic spadly na 269 Kč

Souboj tří železničních dopravců o cestující na trase mezi Prahou a Košicemi přináší další zlevnění jízdenek na rekordně nízkou úroveň. Na trase o zákazníky bojují České dráhy, RegioJet a Leo Express. Dosud se utkávaly pouze na lince Praha - Ostrava, nyní tak získal konkurenční boj mezinárodní rozměr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i85c24h10a81e19l 70C51h64a29r40v37á29t 9189878723492

Já tedy nevím, ale na portále LEO Express jsou nejlevnější jízdenky Praha - Košice na pondělí stále za 499. Doufejme, že si pan Novotný článek pana redaktora Sůry přečte a stačí do pondělka provést zmiňované změny.:-/

+1/0
23.2.2016 8:30

T55o42m91a49s 68A95u63g82u36s27t93y68n 6467926741430

"Při té příležitosti zlevnil na 269 korun. Zatím nejlevnější na trase je RegioJet za 280 korun." Tady něco nehraje. Pane Sůra, víte, že 269 je méně než 280?

+2/0
23.2.2016 6:36
Foto

A27l32a97n 34Ř65e28p20k15a 4345686

Co budu dělat proboha ve 4 ráno v Košicích? :D A jestli si ti dva šašci za dva dny prostřednictvím svého redaktora budou zase stěžovat na podnákladové ceny ČD, i když sami dělají to samé tak jim asi (zase :D ) nahlásím v jejich vlacích bombu :D

A nakonec- v economy třídě namačkaný jak sardinka bych do Košic jet fakt nechtěl.

+3/0
22.2.2016 20:17
Foto

B43r91o96n71i73s48l12a40v 78G92a80b28r88y88š 2602279551

Mohl byste napsat článek s názvem "Kdy chodí spát obyvatelé Luníku IX." ;-D

+1/0
22.2.2016 22:57

J91a75n 81Č28e36k64a93l 7129855884484

Já tedy vidím rozdíl mezi situací, kdy někdo v rámci cenové války sníží cenu pod náklady a rozdíl dorovnává ze svého, a situací, kdy ji dorovnává ze státních peněz, které dostal na provoz na jiných tratích...

+1/−1
23.2.2016 11:10

T83o36m 32J85u25r10e62č71k85a 6635532545665

Myslíte jako, že RJ ceny do Košic dotuje z peněz, které bere na dotacích za provoz linky Bratislava - Komárno? No asi ano...

+1/0
23.2.2016 12:13

O16l23d81ř62i97c43h 18J73a47n71e27č39e51k 8509166363131

to sice asi ano, nicméně já bych ještě rozlišil případy, kdy to management firmy dotuje ze 'svých peněz' - hospodářského výsledku firmy, který jde alespoň z části přímo do/z jeho kapsy (je přeci celkem jedno, zda ztrátovým provozem snižuji zisk nebo prohlubuji ztrátu) - a kdy management hospodaří s cizími (ideálně erárními) penězi a na hospodářském výsledku firmy není nikterak přímo zainteresován.

0/−1
23.2.2016 12:57

M69i86r59o62s55l52a70v 93Z12i88k36m88u40n90d 6478302257218

Počkáte na vlak v 5,06 a pojedete do Čiernej nad Tisou a uděláte si výlet na Slovensko - Maďarsko - Ukrajinské trojmezí, které je v toku řeky Tisa ...

0/0
23.2.2016 16:23

K22r82y40š13t52o79f 73L45a63n14í56k 1739580555445

11 hodin v Economy tride LE? uz ty tri a pul do Ostravy hranici s masochismem.

+8/−3
22.2.2016 16:12

O82l93d65ř94i13c59h 70J20a67n94e53č81e84k 8179806783181

je to 'jen' 9 hodin, nikdo Vás tím nenutí jet a když už, tak ne v economy - Vaše volba, není důvod to těm, pro něž ta LE economy je o.k., brát.

já např. 6,5 hodiny v economy v railjetu Wien - Bludenz rovněž považoval (a stále považuji) za masochismus - v business je to ale velmi pohodlná cesta.

stejně tak se vyhýbám Ryanairu a podobným, ačkoliv mnozí jej zbožňují. nenadávám jim za to.

+3/0
23.2.2016 13:06

K35r38y93š52t71o65f 44L78a88n19í87k 1659470385395

ja to také nikomu neberu a verim, ze si sve zakazniky najde.

0/0
23.2.2016 17:45

L80i53b57o95r 81Z34a22v60ř51e71l 8729176971972

opravdu v prasečáku bez kupé nádherná cesta bez možnosti zadřímnutí To radši pohodlí spacího vagonu :-)

0/0
24.2.2016 15:39

P88e38t82r 34L47u47k30á61š 4905204376315

Saaaaakra, kaslu na to, prestanu jezdit domu (Praha <-> Hranice <-> domovska viska = cca 330,- ) a zacnu jezdit do Kosic, vyjde me to levnej ;-D;-D

+8/0
22.2.2016 16:02

M26i24l50a81n 54Z29a66c24h 3109402583833

Kolik vlastně stojí kilometr dopravní cesty, když jízdenka stojí 269 Kč a z Prahy do Košic je to 739 km? Kapacita soupravy je 240 osob...

+2/0
22.2.2016 14:11

M96a82r23t76i51n 80Š97t58r46o79s 4989797150408

Za 269 korun ale nepojede všech 240 osob, spíš minimum. Někteří pojedou za několikanásobně vyšší cen.

+9/0
22.2.2016 14:21

O98l90d18ř29i61c46h 67J60a18n97e20č68e27k 8539506823971

není problém vygooglit - spíš je problém se tím výpočtem prokousat ;-)

u vlaku o hmotnosti 200t na hlavní trati by to mělo být cca. 17Kč/km

+1/0
23.2.2016 10:55

J57a79n 97Č37e64k33a52l 7199205224784

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

+1/0
23.2.2016 11:11

R83a46d24i70m 76Š24o30l75c 1155805775214

Ještě by to chtělo trochu vyladit. Jediný dopravce na trati Praha - Košice bude pouze Leoš. Žlutej má svoje vlaky rozdělené nejspíš kvůli zaměstnanců a jejich dietám. Ostatně v JŘ na Slovensku jsou jejich vlaky pod hlavičkou RegioJet SK. A vlaky ČD to jsou jen na hranice pak už ŽSSK, takže tam ten vlak jedou dva dopravci.

+2/0
22.2.2016 14:05

O25l46d74ř25i66c81h 62J54a17n62e80č50e10k 8169126443661

předpokládám, že o těchhle formalitách v mezinárodní železniční dopravě něco víte, když se k tomu vyjadřujete.

pochopitelně jde ve všech případech vždy o ten samý vlak, mnohdy i o ten samý personál. do nedávna byl přístup na zahraniční koleje velmi omezený, takže provozovat mezinárodní vlaky pod hlavičkami více domácích dopravců na územích jejich států byla jediná možnost. u národních dopravců to tak funguje i nadále, nepochybně mj. i kvůli ceníkům a jízdenkám obecně: když jede pendolino na Slovensku pod hlavičkou ŽSSK, tak jím ze Žiliny do Košic prostě jedete za vnitrostátní jízdné ŽSSK. dokážete si představit, že by např. 'červené' railjety měly v celé své trase (Graz - Wien - Brno - Praha) dopravce ÖBB a tak nejen, že by v nich neplatily inKarty, dokonce byste z Brna do Prahy musel jet za tarif ÖBB?

i u regiojetu v tom spíš myslím taky budou nějaké formality než že by šlo jen o diety, i když i ty mohou hrát roli.

0/0
23.2.2016 11:05

M64i19r51o34s88l75a71v 82Z49i91k12m32u74n76d 6278782677828

Obrat 42 minuty v Prešově je poměrně odvážný ...

+6/−2
22.2.2016 12:10

P89e89t18r 85V36e56s66e70l31ý 8645725702706

Tři hajzlíky uklidí za pět minut a na zpoždění jsou cestující zvyklí. Když miluješ, není co řešit...;-D

+18/0
22.2.2016 12:17

M21a85r18t49i70n 36Š86u36l70c 2127429270895

Obrat není v Prešově, ale v Košicích, ale to na věci nic nemění... je to odvážné... ale stejně tak je odvážný ranní pendl Staré Město (5:26) - Přerov (5:54-6:00) - Staré Město (6:24-6:28) - Přerov (7:00) - Praha (9:22). V Přerově je na obrat 6 minut, ale je tam přestup z vlaku z Košic, takže ten nesmí mít ani minutu zpoždění, protože se to vrací do Starého Města před cestou do Prahy jsou tam na obrat 4 minuty. To ten strojvedoucí ani nestihne projít soupravou na druhou stranu...

+5/0
22.2.2016 16:18

K59r31y42š84t63o70f 41L33a21n53í58k 1789820935665

ja ho videl, chodi po nastupisti, tam je to volnejsi.

+4/0
22.2.2016 16:27

M27i53r16o19s78l30a90v 46Z65i36k56m52u80n55d 6298862747688

Obraty strojvedoucích / vlaků ČD jsou i 3 minuty ....

0/0
23.2.2016 16:25

Z45d95e44n38ě45k 11F12i38l46i98p 7414591701874

Ja porad miluji manzelku:-)

+2/0
22.2.2016 12:00

M41i29r19e26k 95G33a48j68e68r 5831766579170

A čí?

+2/0
22.2.2016 18:51

J28i60ř76í 91E65r82b20e46n 1973314876187

To já taky, i když mě občas neskutečně se*e ;-D

+1/0
22.2.2016 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.