Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další cenová válka u vlaků. Jízdenky z Prahy do Košic spadly na 269 Kč

Souboj tří železničních dopravců o cestující na trase mezi Prahou a Košicemi přináší další zlevnění jízdenek na rekordně nízkou úroveň. Na trase o zákazníky bojují České dráhy, RegioJet a Leo Express. Dosud se utkávaly pouze na lince Praha - Ostrava, nyní tak získal konkurenční boj mezinárodní rozměr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84i70c62h89a14e12l 20C16h47a79r20v26á51t 9239868413722

Já tedy nevím, ale na portále LEO Express jsou nejlevnější jízdenky Praha - Košice na pondělí stále za 499. Doufejme, že si pan Novotný článek pana redaktora Sůry přečte a stačí do pondělka provést zmiňované změny.:-/

+1/0
23.2.2016 8:30

T23o26m81a39s 64A91u36g14u74s79t21y31n 6257916941300

"Při té příležitosti zlevnil na 269 korun. Zatím nejlevnější na trase je RegioJet za 280 korun." Tady něco nehraje. Pane Sůra, víte, že 269 je méně než 280?

+2/0
23.2.2016 6:36

A42l35a40n 37Ř63e58p28k89a 4765766

Co budu dělat proboha ve 4 ráno v Košicích? :D A jestli si ti dva šašci za dva dny prostřednictvím svého redaktora budou zase stěžovat na podnákladové ceny ČD, i když sami dělají to samé tak jim asi (zase :D ) nahlásím v jejich vlacích bombu :D

A nakonec- v economy třídě namačkaný jak sardinka bych do Košic jet fakt nechtěl.

+3/0
22.2.2016 20:17
Foto

B29r61o22n50i36s82l94a10v 73G85a24b88r79y94š 2812779811

Mohl byste napsat článek s názvem "Kdy chodí spát obyvatelé Luníku IX." ;-D

+1/0
22.2.2016 22:57

J85a28n 20Č26e47k83a85l 7239585384234

Já tedy vidím rozdíl mezi situací, kdy někdo v rámci cenové války sníží cenu pod náklady a rozdíl dorovnává ze svého, a situací, kdy ji dorovnává ze státních peněz, které dostal na provoz na jiných tratích...

+1/−1
23.2.2016 11:10

T82o46m 49J62u76r51e50č98k30a 6795792475445

Myslíte jako, že RJ ceny do Košic dotuje z peněz, které bere na dotacích za provoz linky Bratislava - Komárno? No asi ano...

+1/0
23.2.2016 12:13

O11l13d25ř35i59c56h 57J51a45n48e11č51e92k 8909156123831

to sice asi ano, nicméně já bych ještě rozlišil případy, kdy to management firmy dotuje ze 'svých peněz' - hospodářského výsledku firmy, který jde alespoň z části přímo do/z jeho kapsy (je přeci celkem jedno, zda ztrátovým provozem snižuji zisk nebo prohlubuji ztrátu) - a kdy management hospodaří s cizími (ideálně erárními) penězi a na hospodářském výsledku firmy není nikterak přímo zainteresován.

0/−1
23.2.2016 12:57

M37i53r46o55s46l95a44v 72Z89i59k24m12u40n47d 6838252947898

Počkáte na vlak v 5,06 a pojedete do Čiernej nad Tisou a uděláte si výlet na Slovensko - Maďarsko - Ukrajinské trojmezí, které je v toku řeky Tisa ...

0/0
23.2.2016 16:23

K87r36y37š71t23o88f 21L41a52n57í57k 1749660235545

11 hodin v Economy tride LE? uz ty tri a pul do Ostravy hranici s masochismem.

+8/−3
22.2.2016 16:12

O83l34d42ř50i10c38h 23J65a21n56e26č20e66k 8309536203621

je to 'jen' 9 hodin, nikdo Vás tím nenutí jet a když už, tak ne v economy - Vaše volba, není důvod to těm, pro něž ta LE economy je o.k., brát.

já např. 6,5 hodiny v economy v railjetu Wien - Bludenz rovněž považoval (a stále považuji) za masochismus - v business je to ale velmi pohodlná cesta.

stejně tak se vyhýbám Ryanairu a podobným, ačkoliv mnozí jej zbožňují. nenadávám jim za to.

+3/0
23.2.2016 13:06

K66r62y42š87t94o25f 21L92a96n87í31k 1779580445745

ja to také nikomu neberu a verim, ze si sve zakazniky najde.

0/0
23.2.2016 17:45

L89i68b88o46r 55Z11a39v78ř41e19l 8279156921452

opravdu v prasečáku bez kupé nádherná cesta bez možnosti zadřímnutí To radši pohodlí spacího vagonu :-)

0/0
24.2.2016 15:39

P10e77t85r 94L24u85k71á96š 4425894366535

Saaaaakra, kaslu na to, prestanu jezdit domu (Praha <-> Hranice <-> domovska viska = cca 330,- ) a zacnu jezdit do Kosic, vyjde me to levnej ;-D;-D

+8/0
22.2.2016 16:02

M29i32l78a78n 89Z30a86c36h 3729202283243

Kolik vlastně stojí kilometr dopravní cesty, když jízdenka stojí 269 Kč a z Prahy do Košic je to 739 km? Kapacita soupravy je 240 osob...

+2/0
22.2.2016 14:11

M41a31r56t44i37n 94Š58t25r43o16s 4119737440158

Za 269 korun ale nepojede všech 240 osob, spíš minimum. Někteří pojedou za několikanásobně vyšší cen.

+9/0
22.2.2016 14:21

O60l11d84ř62i25c68h 24J75a32n49e58č53e81k 8549936733311

není problém vygooglit - spíš je problém se tím výpočtem prokousat ;-)

u vlaku o hmotnosti 200t na hlavní trati by to mělo být cca. 17Kč/km

+1/0
23.2.2016 10:55

J68a55n 39Č59e86k89a22l 7819985824344

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

+1/0
23.2.2016 11:11

R79a84d26i27m 77Š14o66l71c 1675585445954

Ještě by to chtělo trochu vyladit. Jediný dopravce na trati Praha - Košice bude pouze Leoš. Žlutej má svoje vlaky rozdělené nejspíš kvůli zaměstnanců a jejich dietám. Ostatně v JŘ na Slovensku jsou jejich vlaky pod hlavičkou RegioJet SK. A vlaky ČD to jsou jen na hranice pak už ŽSSK, takže tam ten vlak jedou dva dopravci.

+2/0
22.2.2016 14:05

O74l82d77ř73i89c42h 30J37a55n86e76č51e85k 8539926783111

předpokládám, že o těchhle formalitách v mezinárodní železniční dopravě něco víte, když se k tomu vyjadřujete.

pochopitelně jde ve všech případech vždy o ten samý vlak, mnohdy i o ten samý personál. do nedávna byl přístup na zahraniční koleje velmi omezený, takže provozovat mezinárodní vlaky pod hlavičkami více domácích dopravců na územích jejich států byla jediná možnost. u národních dopravců to tak funguje i nadále, nepochybně mj. i kvůli ceníkům a jízdenkám obecně: když jede pendolino na Slovensku pod hlavičkou ŽSSK, tak jím ze Žiliny do Košic prostě jedete za vnitrostátní jízdné ŽSSK. dokážete si představit, že by např. 'červené' railjety měly v celé své trase (Graz - Wien - Brno - Praha) dopravce ÖBB a tak nejen, že by v nich neplatily inKarty, dokonce byste z Brna do Prahy musel jet za tarif ÖBB?

i u regiojetu v tom spíš myslím taky budou nějaké formality než že by šlo jen o diety, i když i ty mohou hrát roli.

0/0
23.2.2016 11:05

M12i38r44o83s96l57a54v 44Z90i81k24m95u59n77d 6568852777658

Obrat 42 minuty v Prešově je poměrně odvážný ...

+6/−2
22.2.2016 12:10

P69e53t69r 83V35e21s16e82l92ý 8405325482756

Tři hajzlíky uklidí za pět minut a na zpoždění jsou cestující zvyklí. Když miluješ, není co řešit...;-D

+18/0
22.2.2016 12:17

M12a38r36t82i60n 85Š50u39l90c 2947589920825

Obrat není v Prešově, ale v Košicích, ale to na věci nic nemění... je to odvážné... ale stejně tak je odvážný ranní pendl Staré Město (5:26) - Přerov (5:54-6:00) - Staré Město (6:24-6:28) - Přerov (7:00) - Praha (9:22). V Přerově je na obrat 6 minut, ale je tam přestup z vlaku z Košic, takže ten nesmí mít ani minutu zpoždění, protože se to vrací do Starého Města před cestou do Prahy jsou tam na obrat 4 minuty. To ten strojvedoucí ani nestihne projít soupravou na druhou stranu...

+5/0
22.2.2016 16:18

K51r80y69š19t20o80f 41L83a18n52í89k 1949540505535

ja ho videl, chodi po nastupisti, tam je to volnejsi.

+4/0
22.2.2016 16:27

M74i18r78o41s62l54a40v 45Z72i37k26m94u81n16d 6758702277138

Obraty strojvedoucích / vlaků ČD jsou i 3 minuty ....

0/0
23.2.2016 16:25

Z65d12e94n12ě61k 55F23i95l84i16p 7824851391844

Ja porad miluji manzelku:-)

+2/0
22.2.2016 12:00

M76i71r96e37k 50G27a57j19e24r 5631746369140

A čí?

+2/0
22.2.2016 18:51

J14i70ř66í 15E85r87b10e52n 1883964606217

To já taky, i když mě občas neskutečně se*e ;-D

+1/0
22.2.2016 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.