Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti si oblíbili soukromé vlaky. Z kompenzací má nejvíce Jančura

Studenti, zdravotně postižení či děti jezdí na trase mezi Prahou a Ostravou třikrát častěji se soukromými dopravci než s Českými drahami. Stát jim dotuje slevy, na kterých nejvíce získává skupina Student Agency Radima Jančury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a17n 32S18k49a88l81s33k52ý 1223754338637

Svatá prostoto!

Jezdím po té trase a těch cca 1/5 vlaků co tam má Jančura rozhodně není přecpáno studenty. Mám IN kartu, takže jezdím z ČD a při každé cestě je tam plno studentů, kteří ukazují ty své průkazky.

Při cca 1/5 vlaků více než 2x tolik kompenzací?

Nevím jak Jančura podvádí a v podstatě je mi to jedno. Ale uvedu příklad: když bankovní úředník prohlásí, že je student a jede za polovic s Jančurou, druhou polovinu ceny zaplatí stát. Navíc ostatní cestující jedou třeba za akční cenu a Jančura dostane dorovnánu plnou!!! Má Jančura motivaci odhalovat podvod? Rozhodně ne! Už jsem o tom od různých lidí slyšel:

"u Jančury to projde, na ČD jsou poctiví blbci".

Řešení? Zrušit netržní kompenzace a nechat dopravce, ať dávají slevu ze svého!!

Už to tak proběhlo u důchodců a všichni dopravci jim přesto dávají 25% slevy!!!! Důchodci nepřestali jezdit, když původní kompenzovaná sleva 50% se změnila na 25%...

0/0
11.4.2016 8:16

M14a75r26t73i29n 18K58o83p98ř97i43v44a 2194610280428

No to co pan Sůra uvadí v titulku nemusí být tak úplně pravda. Nikde tu nemá srouvnání kolik procent jaký ze dvou dopravců a v případě LeoExpressu přepravce nabízí. Tím pádem i ten poslední může převést nejvíce studentů. Další co opomenul je i to, že několik let protiprávně pobíral kompenzace za studentské jízdné i v 1.třídě. Nakonec veřejnosti sdělili, že se zákon změnil a tak s tím musí přestat i přesto, že se zákonem se nestalo vůbec nic. A to, že studentské jízdné prodává i studentům, kteří na něj nemají nárok ani psát nebudu. A 4,5%?? To opravdu mícháte předražené pracovní pobyty v cizině kde pracuje člověk s ukrajinci a poláky s množstvím kompenzací za slevy na jízdném. Jste mistr novinář vám povim.

+2/0
26.2.2016 15:19

P61e48t20r 75N57o69v17o75t53n87y 1381780691

No vida, kdo je tu největším pobíračem dotací. ;-D

+6/−4
25.2.2016 11:21

P74e78t84r 16S96v58o23b76o71d25a 7302371344

Ceske drahy. Akorat v te tabulce je celkem demagogicky uveden jen jeden (zcela nepodstatny) druh dotace ktery dostavaji. Ale ta hlavni cisla (ta v miliardach) v tabulce nejsou.

+2/−15
25.2.2016 11:54

J50i58ř48í 19P51r55ů47š24a 7895932425709

Ale tady si opět někdo plete pojmy a dojmy. Když si stát objedná službu tak za ní neplatí dotaci,ale řádnou platbu. A kompenzace za nařízenu slevu opět není dotace.

+13/0
25.2.2016 12:25

J25a92n 10K67o14b21ě42r14s94k70ý 1280726691393

Některým to prostě nevysvětlíte.... Stejně jako si lidé pletou komerční spoje provozované na riziko dopravce a spoje v závazku.

+7/0
25.2.2016 12:41

T76o22m45a12s 34N43o13v42o48t79n51y 1131394896695

Řeknu ti tajemství. Pokud by Jančura ze dne na den přestal vozit studenty, výše kompenzací (ne, nejsou to dotace) se nijak nezmění. Pouze se přesune k jiným dopravcům. Ještě něco potřebuješ vysvětlit?

+3/−1
25.2.2016 13:47

J27i28ř41í 69P25r13ů25š51a 7605772245619

Taky Vám prozradím jedno tajemství. Dříve stát objednával vlaky na trase Praha - Ostrava - Návsí cca za 2 mil ročně. Dnes jen na kompenzacích do Ostravy dá 60 - 70 mil plus za objednávku Ostrava - Návsí další 60 mil.

+5/−2
25.2.2016 16:56

J33a22r17o53s52l47a32v 81H76a83m23á81č96e68k 6903596958352

S mladým paštikářem jsem jel pouze jednou. Potom jsem zjistil co papínek(sponzor) provádí v Bílých Karpatech a už nikdy více...Např. http://denikreferendum.cz/clanek/19256-obora-radejov-po-zelene-do-bezpravi

Kdo naslouchá Přírodě má právo sdílet její moudrost,kdo se jí snaží umlčet nemá právo být její součástí.PŘÍRODA - jako vykonavatelka Pravdy na Zemi

Děkuji, že je nám umožněno nést v nejkratší možné době odpovědnost za naše myšlenky, slova a činy...

+2/−2
25.2.2016 10:41

J64a41n 90J10e65m80e58l54k50a 1965160

To je docela taky pro mě problém. Bohužel se obávám, že program pro zcelování pozemků není jediný k vyvádění státních lesů kdo ví komu. (který byl použit opačně a stále prý po 8 letech a tomto fiastku nebyl zaříznut)

Mnohem horší podle mě bude výsledek Kalouskových církevních restitucí. Na beskydských lesích se všude možně objevují cedulky "církevní lesy, biskupské lesy" a spol.

Kdo by si byl řekl, jak perspektivní povolání bude církevní hodnostář.

Takže se trochu obávám, že možná s turistikou a volným chozením po lesích může být na mnoha místech časem konec.

Kostelníci nyní například vlastní okolí oblíbeného skiareálu Bílá a tedy se prý neví, jak to bude s rozvojem střediska.

+1/0
25.2.2016 11:12

M95i42r86e82k 82Z34á28v86o55d38n95ý 7842477310938

Je zvlášení, že pouze na kompenzacích za slevy platí MD 30x více (pokud si dobře vzpomínám), než kolik platili ČD před nástupem konkurence celkově za obsluhu trasy.

+11/0
25.2.2016 10:31

J46i64ř85í 12P30r28ů82š68a 7285272365689

Je to ještě víc dříve byla objednávka vlaků Praha - Návsí za cca 2 mil ročně. Dnes Praha - Ostrava kompenzace kolem 70 mil a Ostrava - Návsí dalších tuším 50 mil za objednané vlaky. Vlaků sice dnes jede více,ale jen ve špičkových časech na okrajích dnes už nejede žádný.

+1/−1
25.2.2016 12:40

M80i25r52e85k 66Z73á36v35o85d17n84ý 7642807170758

Díky za upřesnění. Matně jsem si vzpomínal na číslo 2 mil. a nových 60 mil. (zjevně se to zase zvýšilo). Nevěděl jsem ale za jaký přesně úsek.

0/0
25.2.2016 12:47

J71a17k77u84b 62P14l79e42v37a 9605146426303

Co tady zas mudrujete? Kdyby nebylo Jančury, tak jezdíte do Prahy za 600,- v kožence. ČD se byly nuceny změnit, ale pokud máte nějaký problém například s jízdenkou, tak rychle procitnete, jak tragický tento státní dopravce stále je. Stát je prostě špatný hospodář.

+3/−17
25.2.2016 10:07

J93a21n 68J98í23c16h10a 8590860568791

Uz v dobe "pred jancurou" se jezdilo z Phy do Ovy za 160kc...

+7/0
25.2.2016 10:13

L41u60k63á30š 20Š38m98a94h45e62l 2117604522554

Za 140 Kč a pendolinem za 226 Kč.

+9/0
25.2.2016 10:15

M29a89r95t62i48n 15K33a46r75á31s52e85k 9908523228188

Jn, kdyz si clovek zladl naplanovat cestu 2 mesice dopredu a koupit eLisku, tak to opravdu slo, v te dobe jsem jezdil, a realne tak mohli jezdit jen ti, co jezdili kazdy tyden a tak si mohli nakoupit jizdenky s obrim predstihem. Jinak normalne stala studenstka jizdenka s 45% slevou porad vice nez dneska stoji bezne dospele jizdne v regiojetu koupene s malym predstihem (a na rozdil od tehdejsi eLisky stornovatelne)

+2/−2
25.2.2016 10:30
Foto

A62l64a16n 27Ř96e15p34k47a 4815726

No jako by třeba LEx neměl velice pobyhlibý ceník a ty nejžádanější spoje jedna bývají v den nebo i pár před odjezdem vyprodané a pak taky roste i cena čím víc se blíží den odjezdu;-) Takže se taky musí nakupovat víc dopředu, jen kvůli ceně a taky kvůli místu na sezení

A je Vám doufám jasné, že ty současné ceny nevydrží navždy, je to stále jen konkurenční boj a nikoliv ceny, které tady můžou být napořád

+1/−1
25.2.2016 10:39

M39a93r14t31i97n 75K15a97r61á63s54e40k 9958603268928

No u LEx to neni takovy problem - nakoupit mesic dopredu jizdenky a kdyztak zrusit...

Jinak ceny asi pujdou vyse, ale i pri soucasnych cenach 2 ze 3 dopravcu tvrdi, ze se v zasade uzivi (a to jsou ceny tak na polovine toho co pred 10 lety, a to se za tu dobu dost zlepsil servis a rostly ceny vstupu)....

0/0
25.2.2016 10:43
Foto

A54l39a83n 43Ř17e55p18k53a 4195876

Ale jo, jízdenky za akční ceny je problém zrušit.. prostě to nejde a peníze propadnou pokud jízdenku někomu neprodáte ;-)

0/0
25.2.2016 10:58

M52i89r89e22k 72Z97á56v24o66d51n72ý 7452367480648

Není. O to horší. Spekulanti nakoupí lístky a těsně před odjezdem je zruší (podle toho, kdy se mu hodí jet). Za to bych vážně někoho nakopal.

+3/−1
25.2.2016 11:46

J91a76k17u19b 10P11l61e86v10a 9545176546363

No tak možná s nějakou akcí, ale určitě ne tak, že si objednáte lístek a další den jedete. Nechápu, co tady lidem na Jančurovi vadí, dobře dostává dotace, ale to všichni. Určitě není většina dotací ze špatných kontrol lístků, ale protože lidi s ním jezdich chtějí. Ostrava - Praha se studentským průkazem za 100 Kč? Proč bych měl jezdit s ČD, kde tento průkaz ani nemůžu uplatnit? Nabídka občerstvení, nové vagóny. Pro všechny - zkuste si stornovat nebo vyreklamovat jízdenku u ČD.

Jinak třeba Babiš vlastní půlku země a jeho impérium je vybudováno na dotacích, ale preference rostou. Od většiny tohoto národa už mě však asi nic nepřekvapí 😂

+3/0
25.2.2016 10:25

D43a55v59i96d 74G89a31j94d20a 5180739632271

Dal jsem Vám plus za část názoru.Stornoval jsem u ČD na Pendolino a bylo to naprosto bez problému.

+1/0
25.2.2016 10:39
Foto

A61l69a78n 86Ř87e20p97k79a 4165526

Proč byste nemohl studentský průkaz u ČD uplatnit? 8-o Když na něm máte uvedenu trasu Ova-Pha, tak zcela určitě můžete, s in-kartou navíc dostanete ještě větší slevu (u mladého člověka do 26 ti let je navíc poplatek za inkartu celkem rychle zpět);-)

A užívejte pha-ova za stovku, na furt to nebude a už vidím ty protesty v ulicích :D

+1/0
25.2.2016 10:42

O60n41d79ř43e88j 88H60o85r96á11k 8169224241

Pokud ten "problém s jízdenkou" znamená, že jedeš záměrně načerno, tak se nediv, že ti to neprojde. Jinak se průvodčí ČD podle mé zkušenosti chovají velice slušně a snaží se ten problém cestujícího vyřešit. Což ale samozřejmě neznamená, že když máš lístek do druhé třídy a sedíš v první nebo nemáš místenku do povinně místenkového vlaku, tak tě nechají jet zadarmo, jak si možná představuješ. Odjakživa platilo, že za blbost se platí. A ČD by byly špatný hospodář, kdyby tě v takovém případě nechaly být.

0/0
25.2.2016 10:50

J39a88n 76J50e88m12e55l22k98a 1905370

To je sice pravda, nicméně, příměstské vlaky stejně jezdí jen tam a zpět. Ani u Jančury nebyla funkční wifi na Komárnu, není čokoláda, nejsou noviny. Pravda nepoužívá 810ku, ale odpružený Bombardier, mají parkovací místa, odkladiště kol, příměstské spěšné vlaky. To je pozitivní.

Nicméně s Elephantem ČD fungují velmi dobře. Například elektrifikace Šumperk Zábřeh je celkem povedená a Regiopanter je jistý posun, i když Flirt je Flirt. Hradec na 160 bude super. Olomouc Šternberk, Uničov na 160 taky vypadá nadějně. Ostrava Krnov, trať na 120, rychlíky s 2 hodinovým intervalem vypadají velmi dobře, proti 842 nemám námitek. Rex na Plzeň taky nevypadá špatně. Railjet na Brno za 180.. Ostrava Břeclav rakouské vagony + Škoda 380. Zlepšují se na mnoha místech, včetně úklidu, topení..

Co je na ČD vynikající je síťovost, přestupnost, tr 10, in 25, in 50, in 100, flexibilita lístků, přerušitelnost jízdy po 100 km. Tarifní systém ČD je velmi dobrý.

Ve Švýcarsku je železnice státní, kvalitní a stát je dobrý hospodář. K tomu mají s vlaky i spolupracující autobusy, což u nás.. Nevyrostl vynikající Stadler taky náhodou na jejich drahách?

+3/0
25.2.2016 10:51

T96o68m76a92s 47N74o48v55o45t61n27y 1681464696625

Ano, ČD se zlepšují, to je prostě vývoj, ono ty šroty taky nešlo provozovat do nekonečna, protože by tím už jezdil opravdu jen ten, kdo nemá jinou možnost nebo má režijku. Ovšem nebýt konkurence, tak zejména na dálkových a meziregionálních trasách je to pořád stejná bída. Je to asi jen čistě náhoda, že snad do každého města, kde má Jančura zastávku autobusu (natož vlaku), mají ČD nějakou akci. Dřív tam na cestující kašlaly ve velkém. Navíc když velkou část nákladů na nová vozidla zatáhnou dotace, tak to už by bylo divné aby se nic nedělo.

+1/−2
25.2.2016 10:57

M39a74r83t74i66n 46N63o67v72o74t72n79ý 3186126651634

To jsou kecy. Dřív ČD neobnovovaly vozový park protože jim stát dlouhá léta neplatil za to, co si u ČD objednal a osobní doprava se financovala z toho, co vydělala nákladní a na investice logicky nezbývalo. Teprve až když se toto srovnalo, tak mohly začít ČD investovat. A rozhodně to bylo dříve než začal jezdit Jančura - 30 miliard Kč investovaly ještě před tím, než vůbec poprvé vyjel.

+4/0
25.2.2016 14:31

J57i85ř67í 44P96r60ů62š27a 7305182685479

Kapánek více lžete. Nejvíce stálo pendolino za 500, normálně se dalo za 300 za akční i za méně. Koženky z Ostravy vymizely dávno před Jančurou, byť se občas objevily jako posily a nebo náhrady. A hlavně to co nezaplatí dnes cestující to doplatí stát.

+4/0
25.2.2016 12:42

V75a83c53l25a33v 30H65a84j58e68k 3266529329

Jako, že když vybírají storno poplatky za vrácené jízdenky, tak špatně hospodaří??

0/0
25.2.2016 21:24

R12a39d38i79m 12P73o81l64á52š24e13k 9816223759719

Ono to je dáno tím, že mezi mladými mají ČD čím dál horši imidž.

Jestli snad protom že mladí víc preferují kafe zdarma nebo možnost koupit si během jízdy ve vlaku předražené jídlo než jiné služby, nebo proto, že web ČD je složitý, zatímco weby konkurenčních dopravců jsou jaksi "chytřemobilně" a podobným způsbem jednodušší či víc přizpůsobené uvažování mladých....

0/−10
25.2.2016 10:06

P40e85t23r 13S29v43o58b13o36d96a 7952641864

Je to spis tim ze soukromnik se ridi poptavkou. Statni firma se ridi dotacema.

0/−2
25.2.2016 10:12

T41o42m91a11s 18N74o80v18o40t24n89y 1791884446115

Předražené služby ve vlacích tu ovšem roky měly vlaky ČD. U Jančury je to až zbytečně levné, klidně by mohl účtovat víc a pořád by to vyšlo líp než kdekoliv jinde. Leo to má tak normální.

0/0
25.2.2016 10:39
Foto

A11l87a71n 19Ř27e82p72k82a 4965846

Chytřemobilně? No ale hlavně, že mobilní appky soukromých dopravců stojí za pendrek, zatímco app Můj vlak je téměř dokonalá :)

A předražené jídlo mají ČD kde? Leda tak pochutiny v minibarech JLV jsou za vyšší ceny, minibary ČD mají ceny skvělé a jídelní vozy hlavně nabízejí to, co soukromí dopravci ne (tedy Jančura na Slovensku prý konečně vrátil jídeláku do provozu po X měsících odstávky, ale ceny se zas tak neliší od JLV).

+1/0
25.2.2016 10:45

V66a18c97l20a94v 30H97a46j84e68k 3876379709

No ono mít eshop na prodej do 10 párů vlaků s povinnou rezervací je něco jiného než eShop s prodejem po celé ČD jak do vlaků s povinnou rezevrací tak bez, jízdenky do a po Německu a totéž Slovensko a Rakousko.

0/0
25.2.2016 21:22

M49a29r74k62o 65M14a15r72j14a53n78o24v91i94č 5933757243326

Tak trochu off-topic, ale nevíte proč nejezdí RegioJety do Brna? Třeba z Ostravy? Jako student bych to určitě uvítal

+1/−1
25.2.2016 9:56

L25u18k38á35š 76Š94m51a31h26e78l 2837674462644

Jezdí tam v hodinovém taktu rychlíky Českých drah, nevím proč by se tam měl cpát ještě nějaký RegioJet, když je to zčásti jednokolejka.

+8/0
25.2.2016 10:00

T25o29m83a81s 55N43o52v18o44t29n61y 1131354156505

Ano, úroveň těchto rychlíků je opravdu skvělá...

0/−5
25.2.2016 10:40

T51o83m54a89s 73N22o22v48o34t21n45y 1371884196635

Nejlepší na tom je, že když pojedete přes Olomouc a tam přestoupíte k Jančurovi na bus, tak to máte rychlejší než přímým spojem ČD...

+1/−3
25.2.2016 10:41

L50u87k73á93š 55Š54m40a77h55e40l 2507684742854

Jestli ono to není z velké části tím, že ten bus jede po dálnici a nikde nestaví, zatímco ten rychlík staví leckde po cestě. (Jelikož rozdíl je stejně jen 6 minut. Přímý autobus z Ostravy do Brna pak jede ještě o dalších 40 minut pomaleji.)

+3/0
25.2.2016 10:51

T27o41m75a88s 28N89o73v43o26t61n19y 1351554706685

Ale to cestujícího tak nějak nezajímá. Berte to jen jako takový příklad, že ani přímý vlak nemusí být nejrychlejší spojení. Stejně jako vlastně v Olomouci přestupujete na ten autobus z Ostravy ;-) Nutno dodat, že je to ale jen díky domu, že Jančura staví přímo u vlakového nádraží. Jinak by nemělo smysl to řešit. Jinak rozdíl je víc než 6 minut když to jede na čas a chytne se kombinace Pendolino + SA bus do Brna ;-)

0/0
25.2.2016 11:02

M17a19r41t71i16n 40H52a48n84z27a76l 8568389989585

Kdyz a kdyz.... Prilis mnoho promennych.

+1/0
26.2.2016 7:50

T94o66m81a97s 65A45u59g20u56s42t73y32n 6967106601380

nemají na to lokomotivy (jiné napětí na trati do Brna)

0/0
25.2.2016 11:41

M92a30r51k98o 68M80a60r64j53a54n34o44v46i78č 5153567653696

Děkuji za odpovědi

0/0
25.2.2016 15:21
Foto

M33i20c76h59a14l 86S19m53í94t21k95a 8834194743616

Nejen pro studenty o tridu lepsi sluzby: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153537118446429&id=191987746428

+1/0
25.2.2016 9:48

P29e76t95r 98M16a38r52e66š 8220266

Pane Sůra, to jsou zase hrátky s čísly. Nedříve tvrdíte, že za studenty dostala SA + RJ 50 + 43 mil. a dál tvrdíte, že to je dohromady 74 milionů a nakonec spočítáte jakási procenta, kde základ tvoří příjmy za jízdenky celé Student Agency, takže i dotované vlaky na Slovensku, autobusy po Evropě, ...

+11/−1
25.2.2016 9:47

J14a80n 15S64ů31r97a 4365523903522

Zkuste si to přečíst ještě jednou a v klidu:-)

+1/0
25.2.2016 13:21

J93a68n 69J20e74m48e64l93k51a 1215580

A z jakých částek se to teda dnes počítá? Z tabulkových cen jízdenek nebo tržních?

0/0
25.2.2016 9:38

M42a38r59t37i14n 52K36a88r72á33s13e48k 9178463748918

Z ceny bezne jizdenky do nejlevnejsi tridy v v dany cas...

0/0
25.2.2016 10:32

J48a24n 16J40e62m20e47l19k37a 1335110

To je u pohyblivých cen asi docela nepřesné :-) Nevím, proč je nedonutí prostě objednávat přes prostředníka:-)

0/0
25.2.2016 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.