Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Studenti si oblíbili soukromé vlaky. Z kompenzací má nejvíce Jančura

Studenti, zdravotně postižení či děti jezdí na trase mezi Prahou a Ostravou třikrát častěji se soukromými dopravci než s Českými drahami. Stát jim dotuje slevy, na kterých nejvíce získává skupina Student Agency Radima Jančury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a98n 66S84k36a54l83s14k60ý 1153804528497

Svatá prostoto!

Jezdím po té trase a těch cca 1/5 vlaků co tam má Jančura rozhodně není přecpáno studenty. Mám IN kartu, takže jezdím z ČD a při každé cestě je tam plno studentů, kteří ukazují ty své průkazky.

Při cca 1/5 vlaků více než 2x tolik kompenzací?

Nevím jak Jančura podvádí a v podstatě je mi to jedno. Ale uvedu příklad: když bankovní úředník prohlásí, že je student a jede za polovic s Jančurou, druhou polovinu ceny zaplatí stát. Navíc ostatní cestující jedou třeba za akční cenu a Jančura dostane dorovnánu plnou!!! Má Jančura motivaci odhalovat podvod? Rozhodně ne! Už jsem o tom od různých lidí slyšel:

"u Jančury to projde, na ČD jsou poctiví blbci".

Řešení? Zrušit netržní kompenzace a nechat dopravce, ať dávají slevu ze svého!!

Už to tak proběhlo u důchodců a všichni dopravci jim přesto dávají 25% slevy!!!! Důchodci nepřestali jezdit, když původní kompenzovaná sleva 50% se změnila na 25%...

0/0
11.4.2016 8:16

M73a77r83t84i16n 46K81o28p68ř38i52v92a 2724170120928

No to co pan Sůra uvadí v titulku nemusí být tak úplně pravda. Nikde tu nemá srouvnání kolik procent jaký ze dvou dopravců a v případě LeoExpressu přepravce nabízí. Tím pádem i ten poslední může převést nejvíce studentů. Další co opomenul je i to, že několik let protiprávně pobíral kompenzace za studentské jízdné i v 1.třídě. Nakonec veřejnosti sdělili, že se zákon změnil a tak s tím musí přestat i přesto, že se zákonem se nestalo vůbec nic. A to, že studentské jízdné prodává i studentům, kteří na něj nemají nárok ani psát nebudu. A 4,5%?? To opravdu mícháte předražené pracovní pobyty v cizině kde pracuje člověk s ukrajinci a poláky s množstvím kompenzací za slevy na jízdném. Jste mistr novinář vám povim.

+2/0
26.2.2016 15:19

P71e16t88r 40N34o67v82o12t95n86y 1951750601

No vida, kdo je tu největším pobíračem dotací. ;-D

+6/−4
25.2.2016 11:21

P29e14t82r 82S52v11o62b29o64d59a 7892301854

Ceske drahy. Akorat v te tabulce je celkem demagogicky uveden jen jeden (zcela nepodstatny) druh dotace ktery dostavaji. Ale ta hlavni cisla (ta v miliardach) v tabulce nejsou.

+2/−15
25.2.2016 11:54

J37i70ř23í 91P63r47ů81š21a 7875982905229

Ale tady si opět někdo plete pojmy a dojmy. Když si stát objedná službu tak za ní neplatí dotaci,ale řádnou platbu. A kompenzace za nařízenu slevu opět není dotace.

+13/0
25.2.2016 12:25

J24a15n 93K80o87b29ě50r16s66k49ý 1330686201293

Některým to prostě nevysvětlíte.... Stejně jako si lidé pletou komerční spoje provozované na riziko dopravce a spoje v závazku.

+7/0
25.2.2016 12:41

T15o49m72a17s 55N98o20v48o39t21n87y 1141324576925

Řeknu ti tajemství. Pokud by Jančura ze dne na den přestal vozit studenty, výše kompenzací (ne, nejsou to dotace) se nijak nezmění. Pouze se přesune k jiným dopravcům. Ještě něco potřebuješ vysvětlit?

+3/−1
25.2.2016 13:47

J49i40ř15í 91P70r37ů95š67a 7475762405499

Taky Vám prozradím jedno tajemství. Dříve stát objednával vlaky na trase Praha - Ostrava - Návsí cca za 2 mil ročně. Dnes jen na kompenzacích do Ostravy dá 60 - 70 mil plus za objednávku Ostrava - Návsí další 60 mil.

+5/−2
25.2.2016 16:56

J24a29r87o47s54l80a44v 42H42a47m80á52č91e12k 6753746818912

S mladým paštikářem jsem jel pouze jednou. Potom jsem zjistil co papínek(sponzor) provádí v Bílých Karpatech a už nikdy více...Např. http://denikreferendum.cz/clanek/19256-obora-radejov-po-zelene-do-bezpravi

Kdo naslouchá Přírodě má právo sdílet její moudrost,kdo se jí snaží umlčet nemá právo být její součástí.PŘÍRODA - jako vykonavatelka Pravdy na Zemi

Děkuji, že je nám umožněno nést v nejkratší možné době odpovědnost za naše myšlenky, slova a činy...

+2/−2
25.2.2016 10:41

J82a95n 91J22e26m18e27l76k49a 1905190

To je docela taky pro mě problém. Bohužel se obávám, že program pro zcelování pozemků není jediný k vyvádění státních lesů kdo ví komu. (který byl použit opačně a stále prý po 8 letech a tomto fiastku nebyl zaříznut)

Mnohem horší podle mě bude výsledek Kalouskových církevních restitucí. Na beskydských lesích se všude možně objevují cedulky "církevní lesy, biskupské lesy" a spol.

Kdo by si byl řekl, jak perspektivní povolání bude církevní hodnostář.

Takže se trochu obávám, že možná s turistikou a volným chozením po lesích může být na mnoha místech časem konec.

Kostelníci nyní například vlastní okolí oblíbeného skiareálu Bílá a tedy se prý neví, jak to bude s rozvojem střediska.

+1/0
25.2.2016 11:12

M80i35r39e24k 58Z94á29v51o73d43n32ý 7872257600128

Je zvlášení, že pouze na kompenzacích za slevy platí MD 30x více (pokud si dobře vzpomínám), než kolik platili ČD před nástupem konkurence celkově za obsluhu trasy.

+11/0
25.2.2016 10:31

J58i61ř10í 68P61r30ů84š55a 7925432575129

Je to ještě víc dříve byla objednávka vlaků Praha - Návsí za cca 2 mil ročně. Dnes Praha - Ostrava kompenzace kolem 70 mil a Ostrava - Návsí dalších tuším 50 mil za objednané vlaky. Vlaků sice dnes jede více,ale jen ve špičkových časech na okrajích dnes už nejede žádný.

+1/−1
25.2.2016 12:40

M12i79r30e76k 41Z52á32v60o22d50n37ý 7422167560338

Díky za upřesnění. Matně jsem si vzpomínal na číslo 2 mil. a nových 60 mil. (zjevně se to zase zvýšilo). Nevěděl jsem ale za jaký přesně úsek.

0/0
25.2.2016 12:47

J18a57k60u18b 75P60l24e58v64a 9765806396883

Co tady zas mudrujete? Kdyby nebylo Jančury, tak jezdíte do Prahy za 600,- v kožence. ČD se byly nuceny změnit, ale pokud máte nějaký problém například s jízdenkou, tak rychle procitnete, jak tragický tento státní dopravce stále je. Stát je prostě špatný hospodář.

+3/−17
25.2.2016 10:07

J95a78n 46J80í11c92h26a 8710530668901

Uz v dobe "pred jancurou" se jezdilo z Phy do Ovy za 160kc...

+7/0
25.2.2016 10:13

L44u91k10á89š 18Š33m66a61h15e95l 2757964422354

Za 140 Kč a pendolinem za 226 Kč.

+9/0
25.2.2016 10:15

M80a50r87t30i64n 10K60a23r43á64s42e13k 9568403238398

Jn, kdyz si clovek zladl naplanovat cestu 2 mesice dopredu a koupit eLisku, tak to opravdu slo, v te dobe jsem jezdil, a realne tak mohli jezdit jen ti, co jezdili kazdy tyden a tak si mohli nakoupit jizdenky s obrim predstihem. Jinak normalne stala studenstka jizdenka s 45% slevou porad vice nez dneska stoji bezne dospele jizdne v regiojetu koupene s malym predstihem (a na rozdil od tehdejsi eLisky stornovatelne)

+2/−2
25.2.2016 10:30
Foto

A61l64a90n 68Ř73e83p60k33a 4505416

No jako by třeba LEx neměl velice pobyhlibý ceník a ty nejžádanější spoje jedna bývají v den nebo i pár před odjezdem vyprodané a pak taky roste i cena čím víc se blíží den odjezdu;-) Takže se taky musí nakupovat víc dopředu, jen kvůli ceně a taky kvůli místu na sezení

A je Vám doufám jasné, že ty současné ceny nevydrží navždy, je to stále jen konkurenční boj a nikoliv ceny, které tady můžou být napořád

+1/−1
25.2.2016 10:39

M19a28r34t91i29n 81K14a55r30á51s38e50k 9888653398318

No u LEx to neni takovy problem - nakoupit mesic dopredu jizdenky a kdyztak zrusit...

Jinak ceny asi pujdou vyse, ale i pri soucasnych cenach 2 ze 3 dopravcu tvrdi, ze se v zasade uzivi (a to jsou ceny tak na polovine toho co pred 10 lety, a to se za tu dobu dost zlepsil servis a rostly ceny vstupu)....

0/0
25.2.2016 10:43
Foto

A58l45a57n 14Ř76e36p47k74a 4445206

Ale jo, jízdenky za akční ceny je problém zrušit.. prostě to nejde a peníze propadnou pokud jízdenku někomu neprodáte ;-)

0/0
25.2.2016 10:58

M15i72r61e96k 89Z63á79v32o90d41n88ý 7502447590988

Není. O to horší. Spekulanti nakoupí lístky a těsně před odjezdem je zruší (podle toho, kdy se mu hodí jet). Za to bych vážně někoho nakopal.

+3/−1
25.2.2016 11:46

J11a19k71u10b 20P75l35e39v51a 9345246756463

No tak možná s nějakou akcí, ale určitě ne tak, že si objednáte lístek a další den jedete. Nechápu, co tady lidem na Jančurovi vadí, dobře dostává dotace, ale to všichni. Určitě není většina dotací ze špatných kontrol lístků, ale protože lidi s ním jezdich chtějí. Ostrava - Praha se studentským průkazem za 100 Kč? Proč bych měl jezdit s ČD, kde tento průkaz ani nemůžu uplatnit? Nabídka občerstvení, nové vagóny. Pro všechny - zkuste si stornovat nebo vyreklamovat jízdenku u ČD.

Jinak třeba Babiš vlastní půlku země a jeho impérium je vybudováno na dotacích, ale preference rostou. Od většiny tohoto národa už mě však asi nic nepřekvapí 😂

+3/0
25.2.2016 10:25

D64a81v79i58d 57G18a76j41d93a 5330609742701

Dal jsem Vám plus za část názoru.Stornoval jsem u ČD na Pendolino a bylo to naprosto bez problému.

+1/0
25.2.2016 10:39
Foto

A65l73a97n 42Ř17e10p96k14a 4745276

Proč byste nemohl studentský průkaz u ČD uplatnit? 8-o Když na něm máte uvedenu trasu Ova-Pha, tak zcela určitě můžete, s in-kartou navíc dostanete ještě větší slevu (u mladého člověka do 26 ti let je navíc poplatek za inkartu celkem rychle zpět);-)

A užívejte pha-ova za stovku, na furt to nebude a už vidím ty protesty v ulicích :D

+1/0
25.2.2016 10:42

O75n74d33ř44e78j 42H19o71r75á86k 8439674191

Pokud ten "problém s jízdenkou" znamená, že jedeš záměrně načerno, tak se nediv, že ti to neprojde. Jinak se průvodčí ČD podle mé zkušenosti chovají velice slušně a snaží se ten problém cestujícího vyřešit. Což ale samozřejmě neznamená, že když máš lístek do druhé třídy a sedíš v první nebo nemáš místenku do povinně místenkového vlaku, tak tě nechají jet zadarmo, jak si možná představuješ. Odjakživa platilo, že za blbost se platí. A ČD by byly špatný hospodář, kdyby tě v takovém případě nechaly být.

0/0
25.2.2016 10:50

J60a39n 92J35e82m66e17l84k21a 1355490

To je sice pravda, nicméně, příměstské vlaky stejně jezdí jen tam a zpět. Ani u Jančury nebyla funkční wifi na Komárnu, není čokoláda, nejsou noviny. Pravda nepoužívá 810ku, ale odpružený Bombardier, mají parkovací místa, odkladiště kol, příměstské spěšné vlaky. To je pozitivní.

Nicméně s Elephantem ČD fungují velmi dobře. Například elektrifikace Šumperk Zábřeh je celkem povedená a Regiopanter je jistý posun, i když Flirt je Flirt. Hradec na 160 bude super. Olomouc Šternberk, Uničov na 160 taky vypadá nadějně. Ostrava Krnov, trať na 120, rychlíky s 2 hodinovým intervalem vypadají velmi dobře, proti 842 nemám námitek. Rex na Plzeň taky nevypadá špatně. Railjet na Brno za 180.. Ostrava Břeclav rakouské vagony + Škoda 380. Zlepšují se na mnoha místech, včetně úklidu, topení..

Co je na ČD vynikající je síťovost, přestupnost, tr 10, in 25, in 50, in 100, flexibilita lístků, přerušitelnost jízdy po 100 km. Tarifní systém ČD je velmi dobrý.

Ve Švýcarsku je železnice státní, kvalitní a stát je dobrý hospodář. K tomu mají s vlaky i spolupracující autobusy, což u nás.. Nevyrostl vynikající Stadler taky náhodou na jejich drahách?

+3/0
25.2.2016 10:51

T20o60m41a19s 27N24o78v41o88t64n14y 1821344736965

Ano, ČD se zlepšují, to je prostě vývoj, ono ty šroty taky nešlo provozovat do nekonečna, protože by tím už jezdil opravdu jen ten, kdo nemá jinou možnost nebo má režijku. Ovšem nebýt konkurence, tak zejména na dálkových a meziregionálních trasách je to pořád stejná bída. Je to asi jen čistě náhoda, že snad do každého města, kde má Jančura zastávku autobusu (natož vlaku), mají ČD nějakou akci. Dřív tam na cestující kašlaly ve velkém. Navíc když velkou část nákladů na nová vozidla zatáhnou dotace, tak to už by bylo divné aby se nic nedělo.

+1/−2
25.2.2016 10:57

M97a83r61t84i86n 37N96o64v46o12t23n74ý 3246466671414

To jsou kecy. Dřív ČD neobnovovaly vozový park protože jim stát dlouhá léta neplatil za to, co si u ČD objednal a osobní doprava se financovala z toho, co vydělala nákladní a na investice logicky nezbývalo. Teprve až když se toto srovnalo, tak mohly začít ČD investovat. A rozhodně to bylo dříve než začal jezdit Jančura - 30 miliard Kč investovaly ještě před tím, než vůbec poprvé vyjel.

+4/0
25.2.2016 14:31

J63i49ř83í 33P27r11ů98š53a 7605182125779

Kapánek více lžete. Nejvíce stálo pendolino za 500, normálně se dalo za 300 za akční i za méně. Koženky z Ostravy vymizely dávno před Jančurou, byť se občas objevily jako posily a nebo náhrady. A hlavně to co nezaplatí dnes cestující to doplatí stát.

+4/0
25.2.2016 12:42

V54a56c55l68a60v 84H68a32j33e36k 3476229229

Jako, že když vybírají storno poplatky za vrácené jízdenky, tak špatně hospodaří??

0/0
25.2.2016 21:24

R95a93d17i14m 48P63o93l31á32š49e43k 9496493799959

Ono to je dáno tím, že mezi mladými mají ČD čím dál horši imidž.

Jestli snad protom že mladí víc preferují kafe zdarma nebo možnost koupit si během jízdy ve vlaku předražené jídlo než jiné služby, nebo proto, že web ČD je složitý, zatímco weby konkurenčních dopravců jsou jaksi "chytřemobilně" a podobným způsbem jednodušší či víc přizpůsobené uvažování mladých....

0/−10
25.2.2016 10:06

P83e18t33r 78S35v28o20b89o55d54a 7232391774

Je to spis tim ze soukromnik se ridi poptavkou. Statni firma se ridi dotacema.

0/−2
25.2.2016 10:12

T44o18m37a12s 71N21o31v17o91t49n21y 1531174566315

Předražené služby ve vlacích tu ovšem roky měly vlaky ČD. U Jančury je to až zbytečně levné, klidně by mohl účtovat víc a pořád by to vyšlo líp než kdekoliv jinde. Leo to má tak normální.

0/0
25.2.2016 10:39
Foto

A16l22a28n 20Ř15e71p47k24a 4135676

Chytřemobilně? No ale hlavně, že mobilní appky soukromých dopravců stojí za pendrek, zatímco app Můj vlak je téměř dokonalá :)

A předražené jídlo mají ČD kde? Leda tak pochutiny v minibarech JLV jsou za vyšší ceny, minibary ČD mají ceny skvělé a jídelní vozy hlavně nabízejí to, co soukromí dopravci ne (tedy Jančura na Slovensku prý konečně vrátil jídeláku do provozu po X měsících odstávky, ale ceny se zas tak neliší od JLV).

+1/0
25.2.2016 10:45

V85a92c85l14a60v 58H35a34j25e86k 3246229419

No ono mít eshop na prodej do 10 párů vlaků s povinnou rezervací je něco jiného než eShop s prodejem po celé ČD jak do vlaků s povinnou rezevrací tak bez, jízdenky do a po Německu a totéž Slovensko a Rakousko.

0/0
25.2.2016 21:22

M77a38r57k88o 91M68a21r35j27a71n88o83v43i35č 5123347163956

Tak trochu off-topic, ale nevíte proč nejezdí RegioJety do Brna? Třeba z Ostravy? Jako student bych to určitě uvítal

+1/−1
25.2.2016 9:56

L92u34k43á84š 27Š44m12a40h89e85l 2297914682164

Jezdí tam v hodinovém taktu rychlíky Českých drah, nevím proč by se tam měl cpát ještě nějaký RegioJet, když je to zčásti jednokolejka.

+8/0
25.2.2016 10:00

T92o79m50a80s 56N82o55v55o90t42n68y 1301964296275

Ano, úroveň těchto rychlíků je opravdu skvělá...

0/−5
25.2.2016 10:40

T33o33m10a19s 89N31o86v96o92t21n23y 1851604776345

Nejlepší na tom je, že když pojedete přes Olomouc a tam přestoupíte k Jančurovi na bus, tak to máte rychlejší než přímým spojem ČD...

+1/−3
25.2.2016 10:41

L15u34k12á81š 89Š62m84a30h76e32l 2497464422114

Jestli ono to není z velké části tím, že ten bus jede po dálnici a nikde nestaví, zatímco ten rychlík staví leckde po cestě. (Jelikož rozdíl je stejně jen 6 minut. Přímý autobus z Ostravy do Brna pak jede ještě o dalších 40 minut pomaleji.)

+3/0
25.2.2016 10:51

T25o95m47a81s 23N66o61v28o81t78n84y 1161814566695

Ale to cestujícího tak nějak nezajímá. Berte to jen jako takový příklad, že ani přímý vlak nemusí být nejrychlejší spojení. Stejně jako vlastně v Olomouci přestupujete na ten autobus z Ostravy ;-) Nutno dodat, že je to ale jen díky domu, že Jančura staví přímo u vlakového nádraží. Jinak by nemělo smysl to řešit. Jinak rozdíl je víc než 6 minut když to jede na čas a chytne se kombinace Pendolino + SA bus do Brna ;-)

0/0
25.2.2016 11:02

M43a95r94t76i65n 36H44a28n24z39a64l 8478129329855

Kdyz a kdyz.... Prilis mnoho promennych.

+1/0
26.2.2016 7:50

T50o83m53a95s 76A25u74g13u47s21t71y85n 6527336961820

nemají na to lokomotivy (jiné napětí na trati do Brna)

0/0
25.2.2016 11:41

M79a37r60k43o 36M54a68r75j73a80n77o32v52i58č 5283587953956

Děkuji za odpovědi

0/0
25.2.2016 15:21
Foto

M37i10c61h84a78l 53S67m91í56t65k92a 8494904933276

Nejen pro studenty o tridu lepsi sluzby: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153537118446429&id=191987746428

+1/0
25.2.2016 9:48

P55e83t19r 51M87a59r94e24š 8770326

Pane Sůra, to jsou zase hrátky s čísly. Nedříve tvrdíte, že za studenty dostala SA + RJ 50 + 43 mil. a dál tvrdíte, že to je dohromady 74 milionů a nakonec spočítáte jakási procenta, kde základ tvoří příjmy za jízdenky celé Student Agency, takže i dotované vlaky na Slovensku, autobusy po Evropě, ...

+11/−1
25.2.2016 9:47

J95a47n 52S60ů88r91a 4235893553942

Zkuste si to přečíst ještě jednou a v klidu:-)

+1/0
25.2.2016 13:21

J95a31n 93J57e16m75e43l97k13a 1815330

A z jakých částek se to teda dnes počítá? Z tabulkových cen jízdenek nebo tržních?

0/0
25.2.2016 9:38

M88a82r15t95i73n 19K17a17r46á42s84e83k 9628823168258

Z ceny bezne jizdenky do nejlevnejsi tridy v v dany cas...

0/0
25.2.2016 10:32

J41a67n 72J79e59m44e97l30k34a 1885600

To je u pohyblivých cen asi docela nepřesné :-) Nevím, proč je nedonutí prostě objednávat přes prostředníka:-)

0/0
25.2.2016 10:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.