Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti si oblíbili soukromé vlaky. Z kompenzací má nejvíce Jančura

Studenti, zdravotně postižení či děti jezdí na trase mezi Prahou a Ostravou třikrát častěji se soukromými dopravci než s Českými drahami. Stát jim dotuje slevy, na kterých nejvíce získává skupina Student Agency Radima Jančury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a19n 42S16k64a68l51s10k35ý 1613884128947

Svatá prostoto!

Jezdím po té trase a těch cca 1/5 vlaků co tam má Jančura rozhodně není přecpáno studenty. Mám IN kartu, takže jezdím z ČD a při každé cestě je tam plno studentů, kteří ukazují ty své průkazky.

Při cca 1/5 vlaků více než 2x tolik kompenzací?

Nevím jak Jančura podvádí a v podstatě je mi to jedno. Ale uvedu příklad: když bankovní úředník prohlásí, že je student a jede za polovic s Jančurou, druhou polovinu ceny zaplatí stát. Navíc ostatní cestující jedou třeba za akční cenu a Jančura dostane dorovnánu plnou!!! Má Jančura motivaci odhalovat podvod? Rozhodně ne! Už jsem o tom od různých lidí slyšel:

"u Jančury to projde, na ČD jsou poctiví blbci".

Řešení? Zrušit netržní kompenzace a nechat dopravce, ať dávají slevu ze svého!!

Už to tak proběhlo u důchodců a všichni dopravci jim přesto dávají 25% slevy!!!! Důchodci nepřestali jezdit, když původní kompenzovaná sleva 50% se změnila na 25%...

0/0
11.4.2016 8:16

M76a63r70t31i72n 56K50o20p74ř90i18v89a 2134580490708

No to co pan Sůra uvadí v titulku nemusí být tak úplně pravda. Nikde tu nemá srouvnání kolik procent jaký ze dvou dopravců a v případě LeoExpressu přepravce nabízí. Tím pádem i ten poslední může převést nejvíce studentů. Další co opomenul je i to, že několik let protiprávně pobíral kompenzace za studentské jízdné i v 1.třídě. Nakonec veřejnosti sdělili, že se zákon změnil a tak s tím musí přestat i přesto, že se zákonem se nestalo vůbec nic. A to, že studentské jízdné prodává i studentům, kteří na něj nemají nárok ani psát nebudu. A 4,5%?? To opravdu mícháte předražené pracovní pobyty v cizině kde pracuje člověk s ukrajinci a poláky s množstvím kompenzací za slevy na jízdném. Jste mistr novinář vám povim.

+2/0
26.2.2016 15:19

P94e39t11r 71N46o13v95o67t86n17y 1791840311

No vida, kdo je tu největším pobíračem dotací. ;-D

+6/−4
25.2.2016 11:21

P54e96t30r 51S21v45o19b76o78d33a 7942961174

Ceske drahy. Akorat v te tabulce je celkem demagogicky uveden jen jeden (zcela nepodstatny) druh dotace ktery dostavaji. Ale ta hlavni cisla (ta v miliardach) v tabulce nejsou.

+2/−15
25.2.2016 11:54

J78i10ř52í 13P16r28ů80š14a 7955592275659

Ale tady si opět někdo plete pojmy a dojmy. Když si stát objedná službu tak za ní neplatí dotaci,ale řádnou platbu. A kompenzace za nařízenu slevu opět není dotace.

+13/0
25.2.2016 12:25

J90a80n 95K82o23b91ě71r29s64k76ý 1690656781663

Některým to prostě nevysvětlíte.... Stejně jako si lidé pletou komerční spoje provozované na riziko dopravce a spoje v závazku.

+7/0
25.2.2016 12:41

T48o72m90a71s 44N13o63v66o12t53n63y 1801874986795

Řeknu ti tajemství. Pokud by Jančura ze dne na den přestal vozit studenty, výše kompenzací (ne, nejsou to dotace) se nijak nezmění. Pouze se přesune k jiným dopravcům. Ještě něco potřebuješ vysvětlit?

+3/−1
25.2.2016 13:47

J34i94ř78í 64P60r39ů49š35a 7625852605759

Taky Vám prozradím jedno tajemství. Dříve stát objednával vlaky na trase Praha - Ostrava - Návsí cca za 2 mil ročně. Dnes jen na kompenzacích do Ostravy dá 60 - 70 mil plus za objednávku Ostrava - Návsí další 60 mil.

+5/−2
25.2.2016 16:56

J41a40r19o44s72l46a67v 55H88a42m60á56č62e98k 6883366418122

S mladým paštikářem jsem jel pouze jednou. Potom jsem zjistil co papínek(sponzor) provádí v Bílých Karpatech a už nikdy více...Např. http://denikreferendum.cz/clanek/19256-obora-radejov-po-zelene-do-bezpravi

Kdo naslouchá Přírodě má právo sdílet její moudrost,kdo se jí snaží umlčet nemá právo být její součástí.PŘÍRODA - jako vykonavatelka Pravdy na Zemi

Děkuji, že je nám umožněno nést v nejkratší možné době odpovědnost za naše myšlenky, slova a činy...

+2/−2
25.2.2016 10:41

J34a92n 91J93e69m96e15l15k48a 1265220

To je docela taky pro mě problém. Bohužel se obávám, že program pro zcelování pozemků není jediný k vyvádění státních lesů kdo ví komu. (který byl použit opačně a stále prý po 8 letech a tomto fiastku nebyl zaříznut)

Mnohem horší podle mě bude výsledek Kalouskových církevních restitucí. Na beskydských lesích se všude možně objevují cedulky "církevní lesy, biskupské lesy" a spol.

Kdo by si byl řekl, jak perspektivní povolání bude církevní hodnostář.

Takže se trochu obávám, že možná s turistikou a volným chozením po lesích může být na mnoha místech časem konec.

Kostelníci nyní například vlastní okolí oblíbeného skiareálu Bílá a tedy se prý neví, jak to bude s rozvojem střediska.

+1/0
25.2.2016 11:12

M19i14r21e68k 71Z33á57v67o79d27n23ý 7422197460738

Je zvlášení, že pouze na kompenzacích za slevy platí MD 30x více (pokud si dobře vzpomínám), než kolik platili ČD před nástupem konkurence celkově za obsluhu trasy.

+11/0
25.2.2016 10:31

J48i26ř64í 70P12r18ů33š38a 7925672805709

Je to ještě víc dříve byla objednávka vlaků Praha - Návsí za cca 2 mil ročně. Dnes Praha - Ostrava kompenzace kolem 70 mil a Ostrava - Návsí dalších tuším 50 mil za objednané vlaky. Vlaků sice dnes jede více,ale jen ve špičkových časech na okrajích dnes už nejede žádný.

+1/−1
25.2.2016 12:40

M42i13r38e33k 29Z54á46v84o31d91n83ý 7392517310558

Díky za upřesnění. Matně jsem si vzpomínal na číslo 2 mil. a nových 60 mil. (zjevně se to zase zvýšilo). Nevěděl jsem ale za jaký přesně úsek.

0/0
25.2.2016 12:47

J23a87k91u82b 54P30l31e80v49a 9435466186873

Co tady zas mudrujete? Kdyby nebylo Jančury, tak jezdíte do Prahy za 600,- v kožence. ČD se byly nuceny změnit, ale pokud máte nějaký problém například s jízdenkou, tak rychle procitnete, jak tragický tento státní dopravce stále je. Stát je prostě špatný hospodář.

+3/−17
25.2.2016 10:07

J80a20n 52J86í10c90h53a 8380560978671

Uz v dobe "pred jancurou" se jezdilo z Phy do Ovy za 160kc...

+7/0
25.2.2016 10:13

L95u34k25á80š 63Š86m23a49h55e93l 2447454202234

Za 140 Kč a pendolinem za 226 Kč.

+9/0
25.2.2016 10:15

M60a49r61t62i93n 86K20a66r64á73s77e15k 9838473968918

Jn, kdyz si clovek zladl naplanovat cestu 2 mesice dopredu a koupit eLisku, tak to opravdu slo, v te dobe jsem jezdil, a realne tak mohli jezdit jen ti, co jezdili kazdy tyden a tak si mohli nakoupit jizdenky s obrim predstihem. Jinak normalne stala studenstka jizdenka s 45% slevou porad vice nez dneska stoji bezne dospele jizdne v regiojetu koupene s malym predstihem (a na rozdil od tehdejsi eLisky stornovatelne)

+2/−2
25.2.2016 10:30

A98l25a30n 95Ř58e38p48k67a 4935366

No jako by třeba LEx neměl velice pobyhlibý ceník a ty nejžádanější spoje jedna bývají v den nebo i pár před odjezdem vyprodané a pak taky roste i cena čím víc se blíží den odjezdu;-) Takže se taky musí nakupovat víc dopředu, jen kvůli ceně a taky kvůli místu na sezení

A je Vám doufám jasné, že ty současné ceny nevydrží navždy, je to stále jen konkurenční boj a nikoliv ceny, které tady můžou být napořád

+1/−1
25.2.2016 10:39

M93a89r24t52i44n 10K39a36r59á39s90e43k 9688863118408

No u LEx to neni takovy problem - nakoupit mesic dopredu jizdenky a kdyztak zrusit...

Jinak ceny asi pujdou vyse, ale i pri soucasnych cenach 2 ze 3 dopravcu tvrdi, ze se v zasade uzivi (a to jsou ceny tak na polovine toho co pred 10 lety, a to se za tu dobu dost zlepsil servis a rostly ceny vstupu)....

0/0
25.2.2016 10:43

A60l47a75n 78Ř48e25p56k56a 4785246

Ale jo, jízdenky za akční ceny je problém zrušit.. prostě to nejde a peníze propadnou pokud jízdenku někomu neprodáte ;-)

0/0
25.2.2016 10:58

M49i60r83e21k 80Z67á36v10o96d95n23ý 7302727480778

Není. O to horší. Spekulanti nakoupí lístky a těsně před odjezdem je zruší (podle toho, kdy se mu hodí jet). Za to bych vážně někoho nakopal.

+3/−1
25.2.2016 11:46

J33a18k16u58b 39P37l28e64v97a 9905726886543

No tak možná s nějakou akcí, ale určitě ne tak, že si objednáte lístek a další den jedete. Nechápu, co tady lidem na Jančurovi vadí, dobře dostává dotace, ale to všichni. Určitě není většina dotací ze špatných kontrol lístků, ale protože lidi s ním jezdich chtějí. Ostrava - Praha se studentským průkazem za 100 Kč? Proč bych měl jezdit s ČD, kde tento průkaz ani nemůžu uplatnit? Nabídka občerstvení, nové vagóny. Pro všechny - zkuste si stornovat nebo vyreklamovat jízdenku u ČD.

Jinak třeba Babiš vlastní půlku země a jeho impérium je vybudováno na dotacích, ale preference rostou. Od většiny tohoto národa už mě však asi nic nepřekvapí 😂

+3/0
25.2.2016 10:25

D20a47v42i44d 38G93a48j55d24a 5780709642431

Dal jsem Vám plus za část názoru.Stornoval jsem u ČD na Pendolino a bylo to naprosto bez problému.

+1/0
25.2.2016 10:39

A71l89a86n 19Ř86e98p96k54a 4395196

Proč byste nemohl studentský průkaz u ČD uplatnit? 8-o Když na něm máte uvedenu trasu Ova-Pha, tak zcela určitě můžete, s in-kartou navíc dostanete ještě větší slevu (u mladého člověka do 26 ti let je navíc poplatek za inkartu celkem rychle zpět);-)

A užívejte pha-ova za stovku, na furt to nebude a už vidím ty protesty v ulicích :D

+1/0
25.2.2016 10:42

O97n26d50ř94e83j 62H91o47r91á22k 8259624631

Pokud ten "problém s jízdenkou" znamená, že jedeš záměrně načerno, tak se nediv, že ti to neprojde. Jinak se průvodčí ČD podle mé zkušenosti chovají velice slušně a snaží se ten problém cestujícího vyřešit. Což ale samozřejmě neznamená, že když máš lístek do druhé třídy a sedíš v první nebo nemáš místenku do povinně místenkového vlaku, tak tě nechají jet zadarmo, jak si možná představuješ. Odjakživa platilo, že za blbost se platí. A ČD by byly špatný hospodář, kdyby tě v takovém případě nechaly být.

0/0
25.2.2016 10:50

J60a84n 35J33e91m62e54l46k51a 1255670

To je sice pravda, nicméně, příměstské vlaky stejně jezdí jen tam a zpět. Ani u Jančury nebyla funkční wifi na Komárnu, není čokoláda, nejsou noviny. Pravda nepoužívá 810ku, ale odpružený Bombardier, mají parkovací místa, odkladiště kol, příměstské spěšné vlaky. To je pozitivní.

Nicméně s Elephantem ČD fungují velmi dobře. Například elektrifikace Šumperk Zábřeh je celkem povedená a Regiopanter je jistý posun, i když Flirt je Flirt. Hradec na 160 bude super. Olomouc Šternberk, Uničov na 160 taky vypadá nadějně. Ostrava Krnov, trať na 120, rychlíky s 2 hodinovým intervalem vypadají velmi dobře, proti 842 nemám námitek. Rex na Plzeň taky nevypadá špatně. Railjet na Brno za 180.. Ostrava Břeclav rakouské vagony + Škoda 380. Zlepšují se na mnoha místech, včetně úklidu, topení..

Co je na ČD vynikající je síťovost, přestupnost, tr 10, in 25, in 50, in 100, flexibilita lístků, přerušitelnost jízdy po 100 km. Tarifní systém ČD je velmi dobrý.

Ve Švýcarsku je železnice státní, kvalitní a stát je dobrý hospodář. K tomu mají s vlaky i spolupracující autobusy, což u nás.. Nevyrostl vynikající Stadler taky náhodou na jejich drahách?

+3/0
25.2.2016 10:51

T47o41m54a20s 91N74o43v25o11t49n26y 1931424196845

Ano, ČD se zlepšují, to je prostě vývoj, ono ty šroty taky nešlo provozovat do nekonečna, protože by tím už jezdil opravdu jen ten, kdo nemá jinou možnost nebo má režijku. Ovšem nebýt konkurence, tak zejména na dálkových a meziregionálních trasách je to pořád stejná bída. Je to asi jen čistě náhoda, že snad do každého města, kde má Jančura zastávku autobusu (natož vlaku), mají ČD nějakou akci. Dřív tam na cestující kašlaly ve velkém. Navíc když velkou část nákladů na nová vozidla zatáhnou dotace, tak to už by bylo divné aby se nic nedělo.

+1/−2
25.2.2016 10:57

M62a75r86t58i48n 80N17o38v11o83t62n16ý 3436106911674

To jsou kecy. Dřív ČD neobnovovaly vozový park protože jim stát dlouhá léta neplatil za to, co si u ČD objednal a osobní doprava se financovala z toho, co vydělala nákladní a na investice logicky nezbývalo. Teprve až když se toto srovnalo, tak mohly začít ČD investovat. A rozhodně to bylo dříve než začal jezdit Jančura - 30 miliard Kč investovaly ještě před tím, než vůbec poprvé vyjel.

+4/0
25.2.2016 14:31

J81i57ř13í 63P39r52ů98š72a 7575962245239

Kapánek více lžete. Nejvíce stálo pendolino za 500, normálně se dalo za 300 za akční i za méně. Koženky z Ostravy vymizely dávno před Jančurou, byť se občas objevily jako posily a nebo náhrady. A hlavně to co nezaplatí dnes cestující to doplatí stát.

+4/0
25.2.2016 12:42

V47a66c52l25a47v 39H86a67j87e12k 3446609189

Jako, že když vybírají storno poplatky za vrácené jízdenky, tak špatně hospodaří??

0/0
25.2.2016 21:24

R39a70d56i85m 41P43o32l42á66š67e90k 9786793429629

Ono to je dáno tím, že mezi mladými mají ČD čím dál horši imidž.

Jestli snad protom že mladí víc preferují kafe zdarma nebo možnost koupit si během jízdy ve vlaku předražené jídlo než jiné služby, nebo proto, že web ČD je složitý, zatímco weby konkurenčních dopravců jsou jaksi "chytřemobilně" a podobným způsbem jednodušší či víc přizpůsobené uvažování mladých....

0/−10
25.2.2016 10:06

P13e38t61r 34S66v69o71b58o67d25a 7762561414

Je to spis tim ze soukromnik se ridi poptavkou. Statni firma se ridi dotacema.

0/−2
25.2.2016 10:12

T14o65m47a96s 94N33o67v94o23t40n23y 1731804556785

Předražené služby ve vlacích tu ovšem roky měly vlaky ČD. U Jančury je to až zbytečně levné, klidně by mohl účtovat víc a pořád by to vyšlo líp než kdekoliv jinde. Leo to má tak normální.

0/0
25.2.2016 10:39

A75l73a44n 15Ř75e82p38k36a 4765766

Chytřemobilně? No ale hlavně, že mobilní appky soukromých dopravců stojí za pendrek, zatímco app Můj vlak je téměř dokonalá :)

A předražené jídlo mají ČD kde? Leda tak pochutiny v minibarech JLV jsou za vyšší ceny, minibary ČD mají ceny skvělé a jídelní vozy hlavně nabízejí to, co soukromí dopravci ne (tedy Jančura na Slovensku prý konečně vrátil jídeláku do provozu po X měsících odstávky, ale ceny se zas tak neliší od JLV).

+1/0
25.2.2016 10:45

V89a45c80l12a41v 18H83a12j28e76k 3286709949

No ono mít eshop na prodej do 10 párů vlaků s povinnou rezervací je něco jiného než eShop s prodejem po celé ČD jak do vlaků s povinnou rezevrací tak bez, jízdenky do a po Německu a totéž Slovensko a Rakousko.

0/0
25.2.2016 21:22

8495725240860

Tak trochu off-topic, ale nevíte proč nejezdí RegioJety do Brna? Třeba z Ostravy? Jako student bych to určitě uvítal

+1/−1
25.2.2016 9:56

L21u90k95á84š 33Š19m11a73h13e77l 2877704162584

Jezdí tam v hodinovém taktu rychlíky Českých drah, nevím proč by se tam měl cpát ještě nějaký RegioJet, když je to zčásti jednokolejka.

+8/0
25.2.2016 10:00

T52o65m63a14s 55N21o55v13o37t18n79y 1291324686355

Ano, úroveň těchto rychlíků je opravdu skvělá...

0/−5
25.2.2016 10:40

T20o23m48a33s 65N98o49v94o78t31n17y 1201984506885

Nejlepší na tom je, že když pojedete přes Olomouc a tam přestoupíte k Jančurovi na bus, tak to máte rychlejší než přímým spojem ČD...

+1/−3
25.2.2016 10:41

L56u63k46á11š 55Š81m44a26h13e41l 2497824812254

Jestli ono to není z velké části tím, že ten bus jede po dálnici a nikde nestaví, zatímco ten rychlík staví leckde po cestě. (Jelikož rozdíl je stejně jen 6 minut. Přímý autobus z Ostravy do Brna pak jede ještě o dalších 40 minut pomaleji.)

+3/0
25.2.2016 10:51

T65o10m50a74s 63N88o38v64o15t17n18y 1561864416955

Ale to cestujícího tak nějak nezajímá. Berte to jen jako takový příklad, že ani přímý vlak nemusí být nejrychlejší spojení. Stejně jako vlastně v Olomouci přestupujete na ten autobus z Ostravy ;-) Nutno dodat, že je to ale jen díky domu, že Jančura staví přímo u vlakového nádraží. Jinak by nemělo smysl to řešit. Jinak rozdíl je víc než 6 minut když to jede na čas a chytne se kombinace Pendolino + SA bus do Brna ;-)

0/0
25.2.2016 11:02

M45a22r14t24i79n 53H42a27n76z85a90l 8928209169825

Kdyz a kdyz.... Prilis mnoho promennych.

+1/0
26.2.2016 7:50

T81o26m33a39s 78A80u42g56u19s21t33y51n 6557376531680

nemají na to lokomotivy (jiné napětí na trati do Brna)

0/0
25.2.2016 11:41

8505475790890

Děkuji za odpovědi

0/0
25.2.2016 15:21
Foto

M37i35c13h37a81l 47S32m64í82t69k77a 8314814323896

Nejen pro studenty o tridu lepsi sluzby: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153537118446429&id=191987746428

+1/0
25.2.2016 9:48

P84e27t17r 60M63a88r12e91š 8900376

Pane Sůra, to jsou zase hrátky s čísly. Nedříve tvrdíte, že za studenty dostala SA + RJ 50 + 43 mil. a dál tvrdíte, že to je dohromady 74 milionů a nakonec spočítáte jakási procenta, kde základ tvoří příjmy za jízdenky celé Student Agency, takže i dotované vlaky na Slovensku, autobusy po Evropě, ...

+11/−1
25.2.2016 9:47

J96a15n 73S18ů45r52a 4235293783562

Zkuste si to přečíst ještě jednou a v klidu:-)

+1/0
25.2.2016 13:21

J78a87n 50J91e55m26e58l86k41a 1885500

A z jakých částek se to teda dnes počítá? Z tabulkových cen jízdenek nebo tržních?

0/0
25.2.2016 9:38

M28a65r52t36i60n 88K83a90r86á44s44e74k 9398763738248

Z ceny bezne jizdenky do nejlevnejsi tridy v v dany cas...

0/0
25.2.2016 10:32

J28a40n 56J57e52m34e53l11k43a 1345610

To je u pohyblivých cen asi docela nepřesné :-) Nevím, proč je nedonutí prostě objednávat přes prostředníka:-)

0/0
25.2.2016 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.