Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průšvih smrtících airbagů rozluštěn. Za exploze mohl i dusičnan amonný

Kombinace tří faktorů je hlavní příčinou závad v nafukovačích airbagů od japonského dodavatele Takata. Po ročním zkoumání to v úterý uvedla skupina deseti výrobců aut, kteří si na zjištění příčin najali výzkumný tým. Nafukovací systém airbagů může explodovat a vymrštit do vozu části kovu. V souvislosti s tím bylo po celém světě hlášeno nejméně deset úmrtí a 139 zraněných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T86o38m10á67š 33B75e34n64d59a 4260219350977

Neví někdo jak je to s Opelem(GM) ? Jestli je taky používal

+1/0
24.2.2016 13:31

M52a67r19e54k 76H43r53u61b44y 6597742201748

Nechapu jednu vec: pokud neznali pricinu problemu, jaky smysl mela svolavaci akce, kdyz nemohli vedet, jestli nove airbagy jsou bez chyb?8-o

0/0
24.2.2016 10:04

P96a24v71e56l 84B13e11r19a86n 9725307270

Jelikož o problémech s vlhkostí psalo idnes už před 3/4 rokem, tak tohle bude zřejmě problém "aktuálnosti" článku... ;-)

+1/0
24.2.2016 10:36

P32e27t43r 85S20p54o10r96e89r 6303383376422

Ona ta auta jsou i jinak nebezpečná věc.

0/−2
24.2.2016 8:59

J81i14ř19í 55K51o77c34u57r58e78k 6205924135408

Jo no. To takhle festkař sejme cyklistu, který zastavil před ním. A proč? Protože muse dávat přednost autům na hlavní. Kdyby auta nebyly, nemusel by ten cyklista zastavovat a tím pádem by se festkař nevyboural.

0/0
24.2.2016 15:55

M18o33j88m65í93r 88M37o54t25y20č75k34a 3142745224840

Jo, a kdyby nikdo nevynalezl kolo tak by bylo po problému úplně.

0/0
26.2.2016 17:04
Foto

P75a84v43e23l 13R97u91s 9628448939950

Právě jsem zjistil, že problém s vaky se týká i mé Corolly. Dne 25.5.2015 zde vyšel článek kde mluvčí Toyoty Kateřina Blínová říká, že pozvánku mohu očekávat, ale nikdo ze servisu Toyoty mě doposud neoslovil.

0/0
24.2.2016 8:31

D69e72n48i32s 92W16i23t91z73k10u 3643441489157

já už jsem si svolávačku u Hondy zařídil v prosinci a teď na začátku února mi přišel dopis od jakési kanceláře napojené na MD, že si mám zařídit svolávačku

0/0
24.2.2016 11:30
Foto

J36i87ř98í 78N27á73p59r44a73v13n35í58k 1888377194

Zvláštní přístup

10 mrtvých, 139 zraněných a pokuta 70 milionu USD

a naproti tomu

VW a jeho smrdící motory, které nikoho nezabily a pokrytecký advokáti v USA i EU chtějí miliardové (v dolarech) náhrady za smrad, který byl před pár lety v souladu s normou.

+13/−3
24.2.2016 6:48

R40a35d30e98k 91H67o81l76e86c82e27k 3896810488831

Těch 70 milionů USD není za to, že vyráběli vadné airbagy, ale za chyby při svolávacích akcích.

+5/0
24.2.2016 6:51

D20e50n94i18s 75W19i92t82z27k30u 3463341989457

to je jednoduché, 70M proto, že když se na tu chybu přišlo, začala to Takata okamžitě celosvětově řešit. VW to má za to, že je Američani upozornili, že jejich limity nesplňují, ať to napraví a VW se k tomu postavil evropsky a rok netěšil vůbec nic

+2/0
24.2.2016 11:38

A96l44e26x85a81n42d74r 44C44h56y46t54i21l 2214952105821

1) U Takaty narozdil od VW nebyl umysl

2) Nikoho sice motory bezprostredne nezabily, ale nicily zivotni prostredi

+1/0
26.2.2016 7:40

R76a95d89e91k 84H62o79l60e98c47e51k 3136780558421

Je třeba si uvědomit, jak je náročné si vůbec všimnout, že je nějaký problém. Těch airbagů či spíše těch výbušných patron byly stovky milionů a zapříčinily 10 úmrtí a přes 100 zranění. I kdyby vykázaly tisíc nebezpečných výbuchů, znamená to, že problém byl u jednoho ze 100 tisíc kusů.

Za mě je pozitivní, že se k tomu výrobce a některé automobilky postavily čelem, a když zjistili, že je problém, tak to zdarma vyměnily.

0/0
24.2.2016 6:43

J81o41s88e48f 11D14a98n15ě19k 5759150484714

Neměnily, u mě pouze zkontrolovaly. Ale jak? To netuším.

+1/0
24.2.2016 7:01

R30a97d80e86k 26H47o68l38e18c52e22k 3806450348821

U mě (Honda) měnili. Nebo to alespoň tvrdili. Přišel mi oficiální dopis, že se mám dostavit na výměnu těch patron. Tak jsem se dostavil.

+1/0
24.2.2016 7:34

D93e32n40i64s 10W14i71t78z31k57u 3983771779897

vy jste byl u výměny patrony? to se mi nezdá

0/0
24.2.2016 11:39

M80a25r78t24i18n 40K11a66r64á85s41e86k 9148723878768

No ta matematika vam moc nestimuje - kdyby zpusobily pri 100 milionech patron 1000 zraneni, tak to prece neznamena ze jen kazdy 100 tisici je spatny ne? Ono totiz vetsina patron nikdy nevybuchne (takze je vadna, ale zadne zraneni nezpusobi) nebo vybuchne, ale dotycny ma stesti ze ho ten strep zrovna minul....

+1/0
24.2.2016 12:34

R67a64d78e26k 20H85o44l50e47c67e58k 3286580388271

Psal jsem snad někde, že je jedna patrona ze 100 tisíc špatná? Nepsal. Psal jsem, že jestliže se závada projeví na jedné ze 100 tisíc patron, je celkem obtížné si této závady všimnout.

A dodávám, že další problém je, že ta závada vzniká až časem a jen v určitých podmínkách, v kterých auto provozujete. Takže při běžném testování se na závadu jen tak nepřijde.

+1/0
24.2.2016 18:40

J68i89ř47í 37K36a43č65í37r93e81k 5370676546

To jsou tradiční japonské kamikze airbagy.

+5/0
24.2.2016 5:35

J33i23ř98í 97V89l54a89d43i97m60í78r 93M80a38t76ý50s80e81k 6188350671719

To jsme obrozenci? Nebo proč to příšerné slovo "naukovač"? Airabg je docela výstižný, ne?

0/−3
23.2.2016 23:26
Foto

I95v65a45n 60K43o11p37t84a 5447822271897

A vím ten airbag nafouknete? Nafukovac je součást airbagu.

+3/0
23.2.2016 23:50

V26l34a67d59a 38S13i48m83o69n39i67k 3429553153885

Airbag je ale docela něco jiného, Jak byste přeložil termín "inflator". To je ta věcička, která způsobí nafouknutí airbagu.

+2/0
25.2.2016 15:25

E85d22a 10D28r42á85b60e27k 7439622393217

Deset let zjišťovali, že je dusičnan amonný nestabilní? 8-o

+2/0
23.2.2016 23:24

M87a16r23t26i95n 76K90o21ž52í82n 1315536141850

Napřed zjistili, že je nejlevnější a dlouho neměli potřebu zjišťovat cokoliv jiného.

+4/0
24.2.2016 0:33

L83u12k66á96š 12A15d38a22m50e71c 6430639840137

Dusičnan amonný je nejpoužívanějším donátorem kyslíku a je velmi stabilní, proto se používá v řadě směsných trhavin.

Problém nebyl v Dusičnanu amonném, ale asi v způsobu jeho výroby, nejspíše nedodrželi teplotu při krystalizaci pod 30C a tak došlo k překrystalisaci rombické formy beta na formu gama.

Pokud k tomu neprovedli žádný z více než 8 způsobů jak snížit hydroskopičnost mohl by z toho být drobný problém. Nicméně tohle se dočtete v každé příručce pro výrobu trhavin a pyrotechnických složí.

+12/0
24.2.2016 0:49

M64i16c33h95a97l 91B60a76š56t22a 6714650645924

Takže přeci jenom problém s kvalitou výroby ... jenže dá se to nějak (rozumně) kontrolovat ? Refraktometricky nebo čím ?

0/0
24.2.2016 5:28

R45a13d90i56m 24P56o12l58á60š45e60k 9336813749649

Hlavně je velmi levný, dá se bez problému vyrábět v mnohaset tunových množstvích, dá se za určitých podmínek snadno přivést k výbuchu a jeho aniont i kationt se výbuchem přemění stoprocentně v plyny, takže má při výbuchu velkou účinnost. A co se týká airbagů, neprodukuje při výbuchu žádné pevné zplodiny, které se výbuchem rozžhaví a coby jiskry mohou zapálit nebo se mohou vpálit do hloubky odkryté lidské pokožky tad.

Hydroskopičnost dusičnanu amonného je poměrně velký problém, protože i v jen trochu vlhčím prostředí se během pár měsíců promění v úplně mokrou beztvarou hmotu intenzívně korodující všechny běžné kovové slitiny i spousty nekovovývh materiálů. Tady bych viděl, odhaduji, původ těch kovovývh smrtících úlomků, příslušný díl byl zkorodovaný a tak se při výbuchu rozpadl na střepiny a ty zafungovaly jako projektily.

+2/0
24.2.2016 9:07

H50a81n42u91š 86H56o45r58á34k 9541214346163

Ha - dik za posledni odstavec, tenhle mechanismus vzniku strepin me vubec nenapad.

Co mi spis vrta hlavou - dusicnan amonny jen tak sam od sebe neodejde. Standartne v prumyslu vyzaduje pocinnovou naloz nemalych rozmeru. Pritom v airbagu ho musi bejt uplny prd, mozna i osmicka rozbuska obsahuje vic materialu nez patrona do airbagu. Jak to delaj, ze jim to funguje?

+1/0
24.2.2016 15:07

A55n53t35o46n49í44n 75S47v80o86b49o38d10a 3154553879452

každá technika může při určitém sledu nepředvídatelných události selhat , ale když někoho překvapí vlhko a změna teploty v autě, tak to jsou běžné provozní stavy :-(

0/0
23.2.2016 22:58

I74v19o 85S22y15s39a38l73a 5761463101

Kupujte Renault!

+4/−19
23.2.2016 22:24

M53a65r12t12i31n 94K13o16ž19í23n 1835466971260

Nevím co si myslet o autě, které má vagínu na kapotě.

+19/−3
23.2.2016 23:02

A69n94t92o63n86í50n 88S70v88o79b12o48d93a 3494243959722

furt lepší na kapotě než za volantem

+11/0
23.2.2016 23:14

J72a97n 75N93o25v84á46k 9165148114495

To je otázka do pranice.

Je za volantem větší pohroma mužský nebo ženský orgán? ;-D

+3/0
24.2.2016 0:14

M77i31c89h72a86l 94B44a43š45t19a 6894940205814

Policejní orgán ?

+3/0
24.2.2016 5:29

O76l32d10ř81i11c62h 90Š23t50ě21p47á32n32e53k 7192556566814

Pár sem jich měl . A vím naprosto přesně co si o nic mám myslet.;-D

+1/0
24.2.2016 6:40

O48l48d92ř66i88c39h 61M98o14u79r59e62k 1811137644216

Renault a Nissan jedno jsou - téměř. Nissan airbagy svolává a vyměňuje.

+1/0
24.2.2016 9:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.