Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průšvih smrtících airbagů rozluštěn. Za exploze mohl i dusičnan amonný

Kombinace tří faktorů je hlavní příčinou závad v nafukovačích airbagů od japonského dodavatele Takata. Po ročním zkoumání to v úterý uvedla skupina deseti výrobců aut, kteří si na zjištění příčin najali výzkumný tým. Nafukovací systém airbagů může explodovat a vymrštit do vozu části kovu. V souvislosti s tím bylo po celém světě hlášeno nejméně deset úmrtí a 139 zraněných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T23o62m68á12š 47B83e27n30d62a 4550449510147

Neví někdo jak je to s Opelem(GM) ? Jestli je taky používal

+1/0
24.2.2016 13:31

M77a29r22e54k 85H79r18u83b59y 6887132371468

Nechapu jednu vec: pokud neznali pricinu problemu, jaky smysl mela svolavaci akce, kdyz nemohli vedet, jestli nove airbagy jsou bez chyb?8-o

0/0
24.2.2016 10:04

P54a36v76e29l 21B16e68r98a67n 9225177350

Jelikož o problémech s vlhkostí psalo idnes už před 3/4 rokem, tak tohle bude zřejmě problém "aktuálnosti" článku... ;-)

+1/0
24.2.2016 10:36

P85e82t79r 48S46p66o79r35e18r 6943113136932

Ona ta auta jsou i jinak nebezpečná věc.

0/−2
24.2.2016 8:59

J88i76ř55í 25K19o34c31u57r21e16k 6975194555858

Jo no. To takhle festkař sejme cyklistu, který zastavil před ním. A proč? Protože muse dávat přednost autům na hlavní. Kdyby auta nebyly, nemusel by ten cyklista zastavovat a tím pádem by se festkař nevyboural.

0/0
24.2.2016 15:55

M45o82j90m69í92r 35M70o16t41y70č26k79a 3622935424450

Jo, a kdyby nikdo nevynalezl kolo tak by bylo po problému úplně.

0/0
26.2.2016 17:04
Foto

P51a41v87e52l 65R90u59s 9748468649950

Právě jsem zjistil, že problém s vaky se týká i mé Corolly. Dne 25.5.2015 zde vyšel článek kde mluvčí Toyoty Kateřina Blínová říká, že pozvánku mohu očekávat, ale nikdo ze servisu Toyoty mě doposud neoslovil.

0/0
24.2.2016 8:31

D29e87n73i33s 62W11i82t87z64k25u 3683391959627

já už jsem si svolávačku u Hondy zařídil v prosinci a teď na začátku února mi přišel dopis od jakési kanceláře napojené na MD, že si mám zařídit svolávačku

0/0
24.2.2016 11:30
Foto

J28i59ř74í 61N24á91p84r16a78v28n55í52k 1648357704

Zvláštní přístup

10 mrtvých, 139 zraněných a pokuta 70 milionu USD

a naproti tomu

VW a jeho smrdící motory, které nikoho nezabily a pokrytecký advokáti v USA i EU chtějí miliardové (v dolarech) náhrady za smrad, který byl před pár lety v souladu s normou.

+13/−3
24.2.2016 6:48

R45a36d73e73k 47H96o82l77e68c42e91k 3976780728161

Těch 70 milionů USD není za to, že vyráběli vadné airbagy, ale za chyby při svolávacích akcích.

+5/0
24.2.2016 6:51

D54e78n69i91s 89W38i44t81z60k58u 3263101429307

to je jednoduché, 70M proto, že když se na tu chybu přišlo, začala to Takata okamžitě celosvětově řešit. VW to má za to, že je Američani upozornili, že jejich limity nesplňují, ať to napraví a VW se k tomu postavil evropsky a rok netěšil vůbec nic

+2/0
24.2.2016 11:38

A67l36e40x46a61n90d51r 30C41h23y83t58i26l 2824632455281

1) U Takaty narozdil od VW nebyl umysl

2) Nikoho sice motory bezprostredne nezabily, ale nicily zivotni prostredi

+1/0
26.2.2016 7:40

R78a60d10e58k 62H62o36l90e87c84e77k 3566720158761

Je třeba si uvědomit, jak je náročné si vůbec všimnout, že je nějaký problém. Těch airbagů či spíše těch výbušných patron byly stovky milionů a zapříčinily 10 úmrtí a přes 100 zranění. I kdyby vykázaly tisíc nebezpečných výbuchů, znamená to, že problém byl u jednoho ze 100 tisíc kusů.

Za mě je pozitivní, že se k tomu výrobce a některé automobilky postavily čelem, a když zjistili, že je problém, tak to zdarma vyměnily.

0/0
24.2.2016 6:43

J24o51s37e94f 39D17a37n51ě73k 5419930204744

Neměnily, u mě pouze zkontrolovaly. Ale jak? To netuším.

+1/0
24.2.2016 7:01

R16a73d97e62k 81H96o26l51e78c66e41k 3446520618831

U mě (Honda) měnili. Nebo to alespoň tvrdili. Přišel mi oficiální dopis, že se mám dostavit na výměnu těch patron. Tak jsem se dostavil.

+1/0
24.2.2016 7:34

D43e77n25i64s 98W42i30t30z52k56u 3183751149287

vy jste byl u výměny patrony? to se mi nezdá

0/0
24.2.2016 11:39

M15a47r86t55i61n 91K34a12r79á40s30e35k 9198813168848

No ta matematika vam moc nestimuje - kdyby zpusobily pri 100 milionech patron 1000 zraneni, tak to prece neznamena ze jen kazdy 100 tisici je spatny ne? Ono totiz vetsina patron nikdy nevybuchne (takze je vadna, ale zadne zraneni nezpusobi) nebo vybuchne, ale dotycny ma stesti ze ho ten strep zrovna minul....

+1/0
24.2.2016 12:34

R43a55d72e58k 36H18o42l61e88c54e62k 3276890858761

Psal jsem snad někde, že je jedna patrona ze 100 tisíc špatná? Nepsal. Psal jsem, že jestliže se závada projeví na jedné ze 100 tisíc patron, je celkem obtížné si této závady všimnout.

A dodávám, že další problém je, že ta závada vzniká až časem a jen v určitých podmínkách, v kterých auto provozujete. Takže při běžném testování se na závadu jen tak nepřijde.

+1/0
24.2.2016 18:40

J77i20ř14í 90K20a79č51í27r58e13k 5130576886

To jsou tradiční japonské kamikze airbagy.

+5/0
24.2.2016 5:35

J55i26ř35í 45V86l96a83d59i49m94í85r 53M57a42t92ý43s12e47k 6358110291269

To jsme obrozenci? Nebo proč to příšerné slovo "naukovač"? Airabg je docela výstižný, ne?

0/−3
23.2.2016 23:26
Foto

I43v97a12n 63K66o83p51t68a 5107462621257

A vím ten airbag nafouknete? Nafukovac je součást airbagu.

+3/0
23.2.2016 23:50

V35l53a66d65a 43S39i46m80o91n65i55k 3589273453485

Airbag je ale docela něco jiného, Jak byste přeložil termín "inflator". To je ta věcička, která způsobí nafouknutí airbagu.

+2/0
25.2.2016 15:25

E79d33a 12D83r41á55b56e24k 7709782133547

Deset let zjišťovali, že je dusičnan amonný nestabilní? 8-o

+2/0
23.2.2016 23:24

M24a58r13t42i70n 28K14o75ž36í10n 1725116531190

Napřed zjistili, že je nejlevnější a dlouho neměli potřebu zjišťovat cokoliv jiného.

+4/0
24.2.2016 0:33

L63u69k84á79š 66A24d85a59m49e84c 6680909160117

Dusičnan amonný je nejpoužívanějším donátorem kyslíku a je velmi stabilní, proto se používá v řadě směsných trhavin.

Problém nebyl v Dusičnanu amonném, ale asi v způsobu jeho výroby, nejspíše nedodrželi teplotu při krystalizaci pod 30C a tak došlo k překrystalisaci rombické formy beta na formu gama.

Pokud k tomu neprovedli žádný z více než 8 způsobů jak snížit hydroskopičnost mohl by z toho být drobný problém. Nicméně tohle se dočtete v každé příručce pro výrobu trhavin a pyrotechnických složí.

+12/0
24.2.2016 0:49

M63i74c63h21a29l 79B42a48š31t47a 6514820905444

Takže přeci jenom problém s kvalitou výroby ... jenže dá se to nějak (rozumně) kontrolovat ? Refraktometricky nebo čím ?

0/0
24.2.2016 5:28

R75a78d78i92m 30P70o69l75á56š55e91k 9526143399899

Hlavně je velmi levný, dá se bez problému vyrábět v mnohaset tunových množstvích, dá se za určitých podmínek snadno přivést k výbuchu a jeho aniont i kationt se výbuchem přemění stoprocentně v plyny, takže má při výbuchu velkou účinnost. A co se týká airbagů, neprodukuje při výbuchu žádné pevné zplodiny, které se výbuchem rozžhaví a coby jiskry mohou zapálit nebo se mohou vpálit do hloubky odkryté lidské pokožky tad.

Hydroskopičnost dusičnanu amonného je poměrně velký problém, protože i v jen trochu vlhčím prostředí se během pár měsíců promění v úplně mokrou beztvarou hmotu intenzívně korodující všechny běžné kovové slitiny i spousty nekovovývh materiálů. Tady bych viděl, odhaduji, původ těch kovovývh smrtících úlomků, příslušný díl byl zkorodovaný a tak se při výbuchu rozpadl na střepiny a ty zafungovaly jako projektily.

+2/0
24.2.2016 9:07

H22a35n68u63š 39H21o24r80á91k 9671154876253

Ha - dik za posledni odstavec, tenhle mechanismus vzniku strepin me vubec nenapad.

Co mi spis vrta hlavou - dusicnan amonny jen tak sam od sebe neodejde. Standartne v prumyslu vyzaduje pocinnovou naloz nemalych rozmeru. Pritom v airbagu ho musi bejt uplny prd, mozna i osmicka rozbuska obsahuje vic materialu nez patrona do airbagu. Jak to delaj, ze jim to funguje?

+1/0
24.2.2016 15:07

A28n12t88o31n48í17n 80S56v64o97b30o39d53a 3174823219172

každá technika může při určitém sledu nepředvídatelných události selhat , ale když někoho překvapí vlhko a změna teploty v autě, tak to jsou běžné provozní stavy :-(

0/0
23.2.2016 22:58

I88v89o 30S22y61s83a21l70a 5751633831

Kupujte Renault!

+4/−19
23.2.2016 22:24

M20a72r14t14i51n 67K86o35ž17í83n 1705576731900

Nevím co si myslet o autě, které má vagínu na kapotě.

+19/−3
23.2.2016 23:02

A90n95t25o55n56í10n 17S90v11o46b92o35d41a 3164413229672

furt lepší na kapotě než za volantem

+11/0
23.2.2016 23:14

J63a95n 17N51o59v55á62k 9525288984975

To je otázka do pranice.

Je za volantem větší pohroma mužský nebo ženský orgán? ;-D

+3/0
24.2.2016 0:14

M49i58c25h97a39l 26B46a37š64t69a 6674710815734

Policejní orgán ?

+3/0
24.2.2016 5:29

O79l77d72ř44i36c73h 67Š53t86ě63p15á24n44e38k 7522956556574

Pár sem jich měl . A vím naprosto přesně co si o nic mám myslet.;-D

+1/0
24.2.2016 6:40

O60l57d75ř13i17c75h 88M14o51u70r53e94k 1801327364726

Renault a Nissan jedno jsou - téměř. Nissan airbagy svolává a vyměňuje.

+1/0
24.2.2016 9:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.