Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průšvih smrtících airbagů rozluštěn. Za exploze mohl i dusičnan amonný

Kombinace tří faktorů je hlavní příčinou závad v nafukovačích airbagů od japonského dodavatele Takata. Po ročním zkoumání to v úterý uvedla skupina deseti výrobců aut, kteří si na zjištění příčin najali výzkumný tým. Nafukovací systém airbagů může explodovat a vymrštit do vozu části kovu. V souvislosti s tím bylo po celém světě hlášeno nejméně deset úmrtí a 139 zraněných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T23o14m34á90š 34B29e85n74d23a 4630359660217

Neví někdo jak je to s Opelem(GM) ? Jestli je taky používal

+1/0
24.2.2016 13:31

M52a21r11e28k 22H83r39u73b92y 6897642391448

Nechapu jednu vec: pokud neznali pricinu problemu, jaky smysl mela svolavaci akce, kdyz nemohli vedet, jestli nove airbagy jsou bez chyb?8-o

0/0
24.2.2016 10:04

P76a26v72e19l 21B49e27r66a38n 9525257680

Jelikož o problémech s vlhkostí psalo idnes už před 3/4 rokem, tak tohle bude zřejmě problém "aktuálnosti" článku... ;-)

+1/0
24.2.2016 10:36

P98e38t96r 36S29p24o69r61e89r 6683803376802

Ona ta auta jsou i jinak nebezpečná věc.

0/−2
24.2.2016 8:59

J89i86ř21í 45K67o65c64u81r49e46k 6725164175888

Jo no. To takhle festkař sejme cyklistu, který zastavil před ním. A proč? Protože muse dávat přednost autům na hlavní. Kdyby auta nebyly, nemusel by ten cyklista zastavovat a tím pádem by se festkař nevyboural.

0/0
24.2.2016 15:55

M23o16j53m54í86r 56M91o80t39y34č87k28a 3902435344800

Jo, a kdyby nikdo nevynalezl kolo tak by bylo po problému úplně.

0/0
26.2.2016 17:04
Foto

P46a73v32e88l 82R61u91s 9608388749720

Právě jsem zjistil, že problém s vaky se týká i mé Corolly. Dne 25.5.2015 zde vyšel článek kde mluvčí Toyoty Kateřina Blínová říká, že pozvánku mohu očekávat, ale nikdo ze servisu Toyoty mě doposud neoslovil.

0/0
24.2.2016 8:31

D26e98n94i83s 43W66i57t20z73k82u 3513251589537

já už jsem si svolávačku u Hondy zařídil v prosinci a teď na začátku února mi přišel dopis od jakési kanceláře napojené na MD, že si mám zařídit svolávačku

0/0
24.2.2016 11:30
Foto

J72i63ř94í 72N85á94p89r74a76v42n30í64k 1148947104

Zvláštní přístup

10 mrtvých, 139 zraněných a pokuta 70 milionu USD

a naproti tomu

VW a jeho smrdící motory, které nikoho nezabily a pokrytecký advokáti v USA i EU chtějí miliardové (v dolarech) náhrady za smrad, který byl před pár lety v souladu s normou.

+13/−3
24.2.2016 6:48

R50a47d21e15k 60H66o87l93e58c73e44k 3666870378641

Těch 70 milionů USD není za to, že vyráběli vadné airbagy, ale za chyby při svolávacích akcích.

+5/0
24.2.2016 6:51

D88e77n35i34s 27W51i22t11z52k24u 3733621509657

to je jednoduché, 70M proto, že když se na tu chybu přišlo, začala to Takata okamžitě celosvětově řešit. VW to má za to, že je Američani upozornili, že jejich limity nesplňují, ať to napraví a VW se k tomu postavil evropsky a rok netěšil vůbec nic

+2/0
24.2.2016 11:38

A43l51e33x33a23n57d60r 79C43h33y85t81i82l 2564302465161

1) U Takaty narozdil od VW nebyl umysl

2) Nikoho sice motory bezprostredne nezabily, ale nicily zivotni prostredi

+1/0
26.2.2016 7:40

R44a69d46e75k 65H31o97l34e20c61e45k 3926350528921

Je třeba si uvědomit, jak je náročné si vůbec všimnout, že je nějaký problém. Těch airbagů či spíše těch výbušných patron byly stovky milionů a zapříčinily 10 úmrtí a přes 100 zranění. I kdyby vykázaly tisíc nebezpečných výbuchů, znamená to, že problém byl u jednoho ze 100 tisíc kusů.

Za mě je pozitivní, že se k tomu výrobce a některé automobilky postavily čelem, a když zjistili, že je problém, tak to zdarma vyměnily.

0/0
24.2.2016 6:43

J92o42s64e23f 17D15a19n43ě12k 5489440674654

Neměnily, u mě pouze zkontrolovaly. Ale jak? To netuším.

+1/0
24.2.2016 7:01

R16a17d11e95k 16H94o95l74e67c12e24k 3326490278971

U mě (Honda) měnili. Nebo to alespoň tvrdili. Přišel mi oficiální dopis, že se mám dostavit na výměnu těch patron. Tak jsem se dostavil.

+1/0
24.2.2016 7:34

D89e26n36i13s 51W58i58t39z59k13u 3733271859407

vy jste byl u výměny patrony? to se mi nezdá

0/0
24.2.2016 11:39

M68a39r55t38i91n 39K46a96r43á28s74e61k 9978833648908

No ta matematika vam moc nestimuje - kdyby zpusobily pri 100 milionech patron 1000 zraneni, tak to prece neznamena ze jen kazdy 100 tisici je spatny ne? Ono totiz vetsina patron nikdy nevybuchne (takze je vadna, ale zadne zraneni nezpusobi) nebo vybuchne, ale dotycny ma stesti ze ho ten strep zrovna minul....

+1/0
24.2.2016 12:34

R45a71d88e15k 77H48o53l12e64c51e47k 3756440928101

Psal jsem snad někde, že je jedna patrona ze 100 tisíc špatná? Nepsal. Psal jsem, že jestliže se závada projeví na jedné ze 100 tisíc patron, je celkem obtížné si této závady všimnout.

A dodávám, že další problém je, že ta závada vzniká až časem a jen v určitých podmínkách, v kterých auto provozujete. Takže při běžném testování se na závadu jen tak nepřijde.

+1/0
24.2.2016 18:40

J49i26ř83í 63K20a70č69í47r30e91k 5910826186

To jsou tradiční japonské kamikze airbagy.

+5/0
24.2.2016 5:35

J37i89ř59í 73V73l68a66d12i38m79í62r 29M84a53t72ý49s90e69k 6618490271359

To jsme obrozenci? Nebo proč to příšerné slovo "naukovač"? Airabg je docela výstižný, ne?

0/−3
23.2.2016 23:26
Foto

I45v24a30n 53K29o75p33t67a 5237842651447

A vím ten airbag nafouknete? Nafukovac je součást airbagu.

+3/0
23.2.2016 23:50

V73l74a90d72a 12S75i35m96o21n45i31k 3439343273955

Airbag je ale docela něco jiného, Jak byste přeložil termín "inflator". To je ta věcička, která způsobí nafouknutí airbagu.

+2/0
25.2.2016 15:25

E97d38a 31D40r42á89b12e53k 7459532293487

Deset let zjišťovali, že je dusičnan amonný nestabilní? 8-o

+2/0
23.2.2016 23:24

M90a78r69t66i77n 63K50o78ž96í58n 1275676841240

Napřed zjistili, že je nejlevnější a dlouho neměli potřebu zjišťovat cokoliv jiného.

+4/0
24.2.2016 0:33

L30u23k10á92š 85A28d12a78m34e38c 6900539320537

Dusičnan amonný je nejpoužívanějším donátorem kyslíku a je velmi stabilní, proto se používá v řadě směsných trhavin.

Problém nebyl v Dusičnanu amonném, ale asi v způsobu jeho výroby, nejspíše nedodrželi teplotu při krystalizaci pod 30C a tak došlo k překrystalisaci rombické formy beta na formu gama.

Pokud k tomu neprovedli žádný z více než 8 způsobů jak snížit hydroskopičnost mohl by z toho být drobný problém. Nicméně tohle se dočtete v každé příručce pro výrobu trhavin a pyrotechnických složí.

+12/0
24.2.2016 0:49

M70i30c54h28a81l 37B43a27š51t78a 6524780835474

Takže přeci jenom problém s kvalitou výroby ... jenže dá se to nějak (rozumně) kontrolovat ? Refraktometricky nebo čím ?

0/0
24.2.2016 5:28

R98a48d21i63m 54P28o69l88á53š52e67k 9106453219539

Hlavně je velmi levný, dá se bez problému vyrábět v mnohaset tunových množstvích, dá se za určitých podmínek snadno přivést k výbuchu a jeho aniont i kationt se výbuchem přemění stoprocentně v plyny, takže má při výbuchu velkou účinnost. A co se týká airbagů, neprodukuje při výbuchu žádné pevné zplodiny, které se výbuchem rozžhaví a coby jiskry mohou zapálit nebo se mohou vpálit do hloubky odkryté lidské pokožky tad.

Hydroskopičnost dusičnanu amonného je poměrně velký problém, protože i v jen trochu vlhčím prostředí se během pár měsíců promění v úplně mokrou beztvarou hmotu intenzívně korodující všechny běžné kovové slitiny i spousty nekovovývh materiálů. Tady bych viděl, odhaduji, původ těch kovovývh smrtících úlomků, příslušný díl byl zkorodovaný a tak se při výbuchu rozpadl na střepiny a ty zafungovaly jako projektily.

+2/0
24.2.2016 9:07

H40a75n33u40š 95H17o75r13á98k 9841574796123

Ha - dik za posledni odstavec, tenhle mechanismus vzniku strepin me vubec nenapad.

Co mi spis vrta hlavou - dusicnan amonny jen tak sam od sebe neodejde. Standartne v prumyslu vyzaduje pocinnovou naloz nemalych rozmeru. Pritom v airbagu ho musi bejt uplny prd, mozna i osmicka rozbuska obsahuje vic materialu nez patrona do airbagu. Jak to delaj, ze jim to funguje?

+1/0
24.2.2016 15:07

A70n31t49o16n43í63n 79S85v27o36b98o14d82a 3814763129602

každá technika může při určitém sledu nepředvídatelných události selhat , ale když někoho překvapí vlhko a změna teploty v autě, tak to jsou běžné provozní stavy :-(

0/0
23.2.2016 22:58

I80v90o 31S73y20s12a29l48a 5871393321

Kupujte Renault!

+4/−19
23.2.2016 22:24

M45a21r77t95i47n 67K27o32ž12í60n 1655816411670

Nevím co si myslet o autě, které má vagínu na kapotě.

+19/−3
23.2.2016 23:02

A22n48t33o36n22í35n 98S11v47o14b65o57d37a 3604283309672

furt lepší na kapotě než za volantem

+11/0
23.2.2016 23:14

J55a33n 57N49o15v58á12k 9655258634535

To je otázka do pranice.

Je za volantem větší pohroma mužský nebo ženský orgán? ;-D

+3/0
24.2.2016 0:14

M98i98c24h19a89l 15B97a63š94t22a 6754140325434

Policejní orgán ?

+3/0
24.2.2016 5:29

O73l73d40ř89i39c66h 14Š81t92ě20p57á83n27e17k 7892316696964

Pár sem jich měl . A vím naprosto přesně co si o nic mám myslet.;-D

+1/0
24.2.2016 6:40

O63l35d55ř79i29c34h 15M41o83u71r75e84k 1961497264166

Renault a Nissan jedno jsou - téměř. Nissan airbagy svolává a vyměňuje.

+1/0
24.2.2016 9:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.