Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLED: Ve čtvrtek startuje kontrolní hlášení DPH. Na co si dát pozor

Nejpozději ve čtvrtek musejí registrovaní plátci daně z přidané hodnoty podat kontrolní hlášení. Jedná se o formulář, do kterého firmy a podnikatelé pro finanční úřad vyplní, od koho dostali a komu poslali faktury a o kolik peněz v nich šlo. Nové opatření má zabránit nelegálnímu vytahování peněz určených na daň z přidané hodnoty ze státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P62a38v67e29l 94J87o90s26e82f 90A87b14e84r42l19e 4927753296496

Zneužití nehrozí. Evidence KH bude fungovat svižně jako každý státní aparát, např evidence vozidel, a zabezpečená proti úniku informací bude stejně kvalitně jako premiérův e-mail...

0/0
25.4.2016 10:39

P71e89t38r 42U27t53ě57k30a62l 9870308598

Taky mne KH štve. Ale nechápu ty kecy o administrativní a finanční náročnosti, nebo dokonce o krachu firem. To jsou jen účelové kydy odpůrců.

No a hlavně - DPH nejsou peníze podnikatele. On je jen vybírá nebo převádí. Prostě nejsou jeho. Tak k čemu ten humbuk?

+2/−2
25.2.2016 9:06

L31u23d60v75í39k 70G75a71j92d26o30š39í83k 2145463124432

Humbuk proto, že to je nesmysl, který nic neřeší a jen přidělává slušným lidem spoustu práce navíc a šikanuje je jen proto, že pár mafiánů podvádí. Ty navíc tenhle systém stejně v podvodech nezastaví.

Obdoba EET která bohužel prošla sněmovnou bez výraznějšího povšimnutí.

+2/0
25.2.2016 13:16

P81e66t17r 19U66t81ě23k33a95l 9500758468

Jaké práce? Mohl byste mi podrobně popsat, o jaké práci mluvíte?

0/−3
25.2.2016 13:26

L66u38d38v61í41k 65G90a33j65d79o31š98í56k 2555553684982

Pokud nepovažujete vytvážení a odesílání nějakého přiblblého hlášení za práci...

Ůčetní by vám mohli povykládat, kolik času ze své pracovní doby strávili s šaškováním kolem KH. Ten čas jim musí zaměstnavatel samozřejmě zaplatit stejně jako v případě jakékoliv jiné práce.

+6/0
25.2.2016 13:32

P57e22t16r 55U85t80ě31k22a49l 9640408468

Tak - já sám jsme účetní a daňový poradce a krom toho mám 2 firmy - plátce DPH.

A jediná práce je vyplnění a odeslání formuláře na daňovém portálu. A doklady (podklady) k tomu KH stejně děláte k DPH, takže už je máte.

Každý účetní program vám dokonce vyjede tabulku s vyplněnými správnými řádky, pokud takový program nemáte, jste malý podnikatel a pak asi nebudete mít každý měsíc stovky faktur přes 10.000,- a z dokladů k DAP DPH to opíšete lehko.

Pokud si někdo dělá účetnictví sám bez programu, asi mu to napoprvé dá práci - ale ne kvůli tomu vlastnímu hlášení, ale kvůli fakt idiotsky napsanému zákonu.

Někdy mám dojem, že to zákonodárce dělá schválně, aby těm zákonům nerozuměl nikdo a bylo možno poplatníky trestat. Ale vlastní KH je prkotina. To sám zákon o DPH - to je síla!

0/−2
25.2.2016 13:45

P52e43t30r 10N34o36v87ý 9911763528

No vyplnění - účetní software mají generování xml souborů s kontrolním hlášením. Mělo by tedy v podstatě jít jenom o vygenerování xml souboru (to může být jenom několik málo kliků) a jeho odeslání přes datovou schránku.

Otázka na několik málo minut.

I když chápu, že když je to napoprvé, tak s tím někteří lidé budou mít problémy.

+1/0
25.2.2016 13:52

I78l77o12n45a 18E61r20n36e53s34t47o37v68á 7903799565160

Já Vám dám pár kliků!;-€

0/0
26.2.2016 14:13

J90a11n 59D85l23o46u10h97ý 8326290673760

Tak to toho moc nemáte. Já jsem dělal asi 10 firem, ostatní práce mě stála.

+1/0
25.2.2016 13:54

J31a15n 74D60l76o18u78h85ý 8146870533140

Tak např. jedna moje známá podnikatelka dneska zavřela a už od rána cpe data do EPA. Volá mi o radu co půl hodiny....

+2/0
25.2.2016 13:32

P92e27t94r 92N40o43v55ý 9401843378

To nemá nějaký rozumný software, který jí data vygeneruje ?

+1/0
25.2.2016 13:53

J60a46n 94D91l64o65u44h19ý 8396900683760

Ne. Má program několik let a nechce vrážet peníze do upgrade.

+2/−1
25.2.2016 13:57

J13i42ř61i18n24a 71M77a29n45d13á56t55o92v94á 9507168670875

... pán je traktorista? ;-) ........ znám ten typ lidí, kteří práci v kanceláři vlastně za žádnou práci nepovažují. Jeden inteligent vedle druhého.

+1/0
25.2.2016 22:10

P72e36t90r 92U53t38ě64k83a52l 9220508938

Tak hlavně že to znáte. Sice nechápu jak, nikdy jsme se neviděli, ale žasnu nad vašimi schopnostmi.

Traktorista!

0/0
25.2.2016 22:23
Foto

P57a62v45e25l 23J62o40s31e29f 83A61b65e91r57l88e 4487973686246

Nás taky nevzrušuje nějaký hlášení (kromě otravnýho papírování navíc). Spíš nás trusí, že si za úplatek teď kdokoliv může zjistit vaše zákazníky, co s nimi a za kolik obchodujete. Kdo si myslí že to není možné je naivní...

0/0
25.4.2016 10:44

J38a50n 50D27l41o84u19h87ý 8336520393280

Plnit rozpočet se musí. Když ne z daní, tak alespoň z pokut.

0/0
25.2.2016 13:19

J64i77ř50i54n92a 20M76a81n86d74á45t68o88v73á 9357118950485

:-D víte vůbec, co je to DPH? Pokud něco vyrobím nebo někomu poskytnu službu, proč bych za to měla vybírat něco pro stát? DPH je nejnemravnější myšlenka pana Klause. Nahradila daň z obratu, která je zase bolševickým výmyslem, aby se srovnala nabídka a poptávka.

+1/−1
25.2.2016 22:08

M25a85r82t97i22n 52N17o45v13á40k 6133747179771

.a vy víte, odkud se samotná myšlenka DPH vzala..? předpokládám,že nemáte ani páru.. ale je odvozena od francouzského dańového systému..

0/0
26.2.2016 1:37

J89i64ř95i86n50a 13M94a38n30d86á36t62o15v81á 9377668590185

jo, myšlenka ;-D Tak třeba myšlenka na komunismus vznikla v hlavě kapitalistického dědice. Pokud vím, tak Francie je spíš sociální, než kapitalistická. A všechny systémy, které nejsou kapitalistické nemohou mít funkční ekonomiku, proto okrádají schopné vydělat vymyšlenými daněmi.

+1/0
26.2.2016 11:06

B91l83a36n52k45a 66Š64e97b46e57s17t46o77v22á 8677671783342

Kdyby stát dělal svoji práci tak jak má, tak nepotřebuji žádný tuzemský revers charge a kontrolní hlášení. Jenom převádí svoji zodpovědnost na firmy a ty pak ještě sprostě pokutuje, pokud něco neudělají včas nebo správně. To je celé.

+10/−1
25.2.2016 8:04

V77l47a59d92i53s86l64a94v 70N59o47h35e17j45l 7808947818321

mam dotaz - pokud firma proda zbozi napr. za 15tis normalnimu zakaznikovi bez DIC, vystavi fakturu bez DIC na 15tis (vc DPH), posleze firma udela priznani k DPH z teto FA, a ted se tato FA ma dostat do kontrolniho hlaseni. kam se ale zaradi, kdyz je nad 10tis a mela by jit do A4, ale zaroven neni uvedeno DIC a A4 s polozkou bez DIC nelze v kontrolnim hlaseni odeslat ?

0/0
25.2.2016 1:01

V50l46a29d39i31s52l65a46v 31N83o19h23e93j46l 7128137888211

podle ucetni musi ta FA byt v KH, aby souhlasilo priznani k DPH a KH

0/0
25.2.2016 1:02

P57e98t40r 49N86o49v94ý 9151593218

Pokud je zákazníkem fyzická osoba nepovinná k dani, tedy občan, tak A5.

+3/0
25.2.2016 1:26

V49l70a64d81i40s44l26a41v 15N47o25h17e36j16l 7658807858571

ok diky moc, jak to tak vite ? ;-DR^

0/0
25.2.2016 1:50

J64a10n32a 14B55o69u47l82o91v11á 7580786431261

Ten průvodce u toho formuláře je tradičně psán jazykem asi jako zákony, taky jsem s tím měla problém. Projela jsem ale hodně článků a na základě toho jsem to pak doufám zařadila správně. Prostě někde jsem našla, že jakmile zákazník neudá DIČ, tak se to bere jako koncový zákazník. A naopak - když udá DIČ, má se brát jako plátce DPH. Jenže jinde jsem četla, že by se měl ověřovat, jestli je plátce DPH. Tohle jsem nemusela řešit, ale až to nastane, tak nevím, co s tím. Ono by to vadit nemuselo, kdyby se taková faktura dala do toho výčtu faktur, protože to předpokládám budou kontrolovat od odběratele směrem k dodavateli, ne naopak.

0/0
25.2.2016 6:56

M91a53r96k59é28t36a 82Ž59e30m69l96i51č94k49o71v33á 1824160623473

Náš software má funkci na ověřování DIČ přímo v systému VIES - formulář to přímo nabízí před odesláním na FÚ. Ověřovat, zda-li odběratel je plátce DPH musíte především v případě, kdy používáte režim přenesené daňové povinnosti nebo v případě prodeje zboží (služeb) plátcům DPH v EU.

0/0
25.2.2016 7:55

M49a58r87k44é24t94a 44Ž56e51m24l82i35č13k98o24v82á 1194160623583

Má to dobře. Evidují se jen vztahy mezi plátci. Ostatní platby (včetně tržeb fyzickým osobám (byť by dosahovaly miliony měsíčně) padají do A5.

+1/0
25.2.2016 7:52

P73e15t79r 61N17o14v73ý 9961203688

Jednak jsem plátce DPH a jednak spravuji systém pro jednoho celkem velkého zákazníka s miliardovým obratem, který má i maloobchod. Jejich software kontrolní hlášení neobsahoval, musel jsem ho programovat. Tudíž jsem se s jeho fungováním musel seznámit. Programování bylo jednodušší, neboť jsem dostal zadání, z jakých účtů a za jakých dalších podmínek se do kterého oddílu mají data vybrat. Tudíž jsem neřešil, jestli konkrétní doklad patří tam nebo tam. Za to jsou zodpovědní účetní, kam ho zaúčtují.

Neříkám tedy, že vím úplně všechno a neznamená to tedy, že bych na něj byl odborník :)

No a za druhé ono se to nezdá, ale přeci jenom politici občas jednají logicky. Co v jakého oddílu bude je myslím víceméně jasně definováno (samozřejmě se určitě najdou nějaké případy, kdy to bude obtížnější určit). Ty oddíly (především A4 a B2), kde se musí vypisovat doklady položkově, jsou tam především proto, aby byl doklad dohledatelný na druhé straně. Neboli doklady musí jít spárovat. No a pokud něco prodáváte občanovi, tak ten rozhodně kontrolní hlášení zadávat nebude :)

+1/0
25.2.2016 10:27

V27l51a26d95i76s42l64a61v 44N32o91h35e17j15l 7868717478951

ok jasny, ja to prave taky programoval od minuleho tydne, puvodne byl plan ze se doklady prenesou do Premiera (a KH udela tam) ale to se nestihlo, protoze v IS se musel nejprv predelat kompletne system DPH, ktery byl pred 10 lety spichnut dost na kolene a nesikovne, cili nakonec minuly tyden se rozhodlo ze se KH bude generovat primo v IS, ktery programuju, ale precijen i ten novy system DPH nebyl jeste uplne odchytan, tak vse dost hekticky. a v ucetnim oddeleni taky nemeli evidentne uplne prehled. ;-) tak diky, dneska to dame R^

0/0
25.2.2016 15:22

P34e88t24r 76N53o13v72ý 9441783358

To u vás máte nejspíš veselo. KH jsem měl hotovo v říjnu. Koncem roku se doladily jenom drobné nepřesnosti.

0/0
25.2.2016 16:05

M37i19c30h47a46l 82T96o40m19i16n31s81k27ý 9571705397664

Když už to lidi pochopí že hned první bod je lež.

Firmy stát na podvodech s DPH vydělat nemůžou protože mají mezi sebou tvrdou konkurenci, která může využívat mezer v zákoně. Vydělává pouze zákazník.

Vymyslím si příklad. Budu třeba prodavač jablek, které si sám vypěstuji(ať se to dobře počítá - odvádím DPH jen já. Dejme tomu prodám 1 tunu jablek za 20000Kč. Takže státu bych měl zaplatit 15% tj. 3000 Kč. A Jablka prodávat za 23000Kč.

Teď ale podvedu stát a 3000Kč státu neodvedu. Zůstanou mi v kapse?

Jestli ano, tak mi jablka zůstanou, protože konkurence, také podvádí stát, ale o ty 3000,co ušetří navíc, to prodá levněji.

0/−1
25.2.2016 0:08

V48l96a73s74t44i66m77i71l 31S53v50o97b22o33d42a 7633398335354

Váš komentář nechápu.

Podstatné je, že nemá vůbec smysl řešit, jestli někdo "podvádí" stát při nějakém výběru daně, protože všechny odvody státu jsou, jako byste ty peníze vyváželi na kompost ;-).

Stát je jen soubor parazitů, nesmyslných služeb se zápornou hodnotou a služeb potřebných, které vždy a v každém případě nabídne trh levněji a kvalitněji.

+5/0
25.2.2016 0:21

P11e53t88r 34N18o55v62ý 9401733528

Víte že stát je každý občan, tedy i vy ?

+1/0
25.2.2016 0:24

V71l66a16s24t45i33m46i14l 60S92v52o52b74o24d38a 7563428955824

Ne, to nevím. Velmi důrazně se ohrazuji proti současnému systému, kde se někdo staví do role nadčlověka a někoho NUTÍ, aby mu odevzdal své peníze.

Respektuji jen dobrovolné platby mezi lidmi.

+1/0
25.2.2016 1:59

P88e28t87r 33N44o37v22ý 9591723658

Mám obavy, že vaše představa je dost naivní. Ať chcete nebo ne, ať si to myslíte nebo ne, jste občas státu a stát jste tedy i vy. Ale tohle ví snad každé dítě.

Potom především respektujete zákony daného společenství (státu) a mezi ně patří i zákony. Zákony definují demokraticky zvolení představitelé, politici. Jestli jsou zákony dobré nebo špatné ať každý posoudí sám a svůj názor může vyjádřit například při volbách.

Takže pokud si myslíte, že platí jenom ta pravidla, která vy respektujete je velký omyl.

0/0
25.2.2016 10:33

P28e81t35r 13N29o59v86ý 9431833758

Opravy :

... jste občan státu (ne jenom občas :)) ...

... a mezi ně patří i daňové zákony ...

0/0
25.2.2016 10:41

L98u94d58v77í40k 82G58a78j73d94o61š23í65k 2575843344822

Ano. A proto budou příští volby ve znamení toho kdo zruší KH a EET. ;-)

0/0
25.2.2016 13:26

P42e70t85r 33N73o72v47ý 9421203268

Ano, je to možné. Bohužel i o tom je politika. Tím bohužel myslím to, že jedna garnitura něco vymyslí, lidé to musí zvládnout a ta další to chce vzápětí rušit.

Tím samozřejmě neobhajuji kontrolní hlášení atd.. Sám papírování nemám vysloveně rád. Nicméně pokud ta situace již nastane, tak ji zavčasu řeším. Nadávat mohu kdykoliv jindy :)

0/0
25.2.2016 13:56

P48e55t64r 51U22t57ě29k82a92l 9680198928

V zásadě máte pravdu (s těmi parazity), ale nevím, o čem je tu takový rámus? DPH nejsou vaše peníze, fungujete pouze jako převaděč. Tedy pokud se nerozhodnete ji ukrást. No a pak vás pomocí KH chytnou. Předtím to mohlo trvat roky.

0/0
25.2.2016 9:02

A61n78t43o84n77í14n 14S25v77o28b93o75d54a 3714963529342

a chytnou bílého koně :-(, mozky nechytnou, to jsou právníci a specialisti na daně, kteří to vymýšlí. Právník si peníze vytáhne zastupováním bílých koní a má čisté peníze, stát zase utře. Lobisti prosazují složité zákony, aby v nich mohli kličkovat, což se dnes stále děje

+1/0
25.2.2016 9:33

P32e20t45r 29U65t19ě33k19a53l 9480648458

Ale chytnou. Kolik myslíte, že pak najdou takových blbců bílých koní? A za jaké peníze, když je jistota dopadení?

+1/0
25.2.2016 10:55

A73n90t64o73n48í19n 17S88v88o94b43o37d93a 3474303609872

Blbců je plný svět, třeba na východě jsou levní

+2/0
25.2.2016 18:48

P95e49t60r 76N57o70v58ý 9731733958

Potom nechápu těm různým kauzám, jak x různých firem "vydělalo" na DPH při prodeji topných olejů ....

0/0
25.2.2016 0:48

M68a20r74k34é65t48a 78Ž13e36m38l12i15č62k88o62v45á 1364760173343

Tak kvůli takové ptákovině se to nezavádí. Firmy, které podvádějí s odpočty DPH, žádná konkurence nezajímá. Prostě nárokovat prachy u FÚ, firmu převést na bílého koně a tradá pryč, než se finančák vzpamatuje. Nebo super jsou případy, kdy se někomu platit nechce a tak v pohodě uplatní odpočet DPH u přijaté faktury několikrát ročně. To teď už nepůjde.

0/0
25.2.2016 7:48

V27l87a71s31t56i97m14i68l 26S30v16o98b74o22d47a 7783238705764

Dejte si na mě pozor!!

A. B.

;-D

0/0
25.2.2016 0:07

J87o25s44e93f 31L85a90n86z 8705231224438

Vážený autore asi z Vás pan majitel moc radosti mít nebude. KH jaksi odstartovalo 1.2.2016 a zítra 25.2. je poslední termín . Takže ráno nástup na tépich , bude kádrové řízení!

+3/0
24.2.2016 23:15

A80l66e48x77a80n47d53e76r 67N44o20v86á15k 2328135404494

Já bych těm hochům na ministerstvu poradil a zdarma, jak předejít podvodům s DPH na vratkách. Jenda sazba daně. To už věděl ve své době Topolánek i Kalousek. Zdarma, elegantně, bez dalších nákladů na kontrolu a výběr ze dne na den odbourat podvody v této oblasti. Není zájem, naopak, doplnila se 3. sazba. Skoro to vypadá jako záměr vlády, umožnit podvody v odvodech DPH. Od kterého se odvádí pozornost nic neřešícím Kontrolním hlášením.

+7/0
24.2.2016 22:56

P51e82t31r 65N98o28v19ý 9821933498

Topolánek s Kalouskem včetně Tlustého zanesli jenom další zmatky.

Jedna sazba již na většinu věcí existuje, snížená se týká jenom zlomku produktů. V tom tedy problém není. Problém je v tom, že se vykazují přijaté faktury (odpočet DPH), ale nevykazují se vystavené faktury (platba DPH). A v tom vám jedna sazba DPH nijak nepomůže.

0/−1
24.2.2016 23:00

A44l64e21x43a55n14d86e35r 42N35o44v66á41k 2698925194534

Můžete mi prosím připomenout ty zmatky ? Jestli máte na mysli "superhrubou," tak pro mne jako pro zaměstnavatele jde o geniální ukazatel nákladů na pracovní místo. Zjednodušili daňové přiznání z 24 stran na 8 a fiskální rok 2008, tedy po náběhu tzv.malé reformy, došlo k největšímu výběru daní v historii. Jinak Vámi uvedený případ podvodu s přijatou fakturou je odhalitelný i bez kontrolního hlášení, na základě přiznání DPH. Nebo alespoň signalizující, že něco není v pořádku. Každá vláda populistů končí na překombinovatelnost práva, zákonů, složitost účetnictví a masivní přesun podnikání a zaměstnávání do šedí zóny, a v podstatě krachem. Pokud to udělají jednoduché, přehledné a malou mírou zdanění dochází k jevům známým v ekonomických zázracích, jako byl ve své době Hong-kong, popř.státy USA jako Nevada, Florida, Wyoming. Socialismus EU s jejich progresivními daněmi je neštěstí.

+5/0
24.2.2016 23:13

P15e56t87r 98N82o60v46ý 9291393898

Mám na mysli třeba superhrubou. Ona by byla v pořádku. Ale jenom za předpokladu, že by se zrušila hrubá a nesmyslné rozdělené odvodů za zaměstnavatele a zaměstnance. Takhle z toho vznikl jenom další zmatek (spíš zmetek), ve kterém se někdy nevyznají zaměstnavatelé natož zaměstnanci.

Pro vás jako zaměstnavatele by mělo být celkem jedno, jakou evidenci po vás vyžaduje stát. Neboli vy jako zaměstnavatel byste měl mít přehled o různých nákladech nezávisle na tom, co stát chce nebo nechce.

Mnou uvedený příklad není odhalitelný na základě přiznání DPH. Alespoň já netuším, jak by odhalitelný být měl - zkuste mi to prosím vysvětlit.

Se zbytkem souhlasím, ale to jsou tak obecně známé věci ... ale ano, asi je potřeba je neustále opakovat.

0/0
24.2.2016 23:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.