Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběh neschopnosti. Stát znovu zrušil soutěž na značky, monopol zůstane

Ministerstvo dopravy pod vedením hnutí ANO ani podruhé nedokončilo soutěž na nového dodavatele registračních značek. Kvůli vlastním chybám v zadávací dokumentaci zakázku zrušilo. Vyplývá to z údajů, které úřad zveřejnil na svém profilu zadavatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70e39t14r 32S54e46d93i96v87y 6257718245947

Když 26 let vyděláte do kapsy každý rok 0.3 mld Kč na jedné zakázce, máte takovou ekonomickou sílu, že prostě uplatíte každého. Navíc je z vás za 26 let regulérní miliardář a to ani nemusíte být žádný obrovský a schopný businessman. Money talks

0/0
4.3.2016 11:53

J45o17s72e22f 76T39r35n94k75a 9939372827499

Ťok je buď totálně neschopný - na co sáhne to neudělá. Nebo se nechává pěkně podmazávat....trošičku by stálo za to zkontrolovat finanční toky některých firem. Jakmile by tok peněz byl neprůhledný, tak s takovou firmu ukončit spolupráci. (jde přeci o veřejné peníze).

0/0
4.3.2016 9:52

J42u88l27i40u60s 96P89u67f64l42e12r 9704640539

Je vidět že se pana Ťoka ve Skansce rádi zbavili. Pěknej ptáček.

0/0
3.3.2016 8:27

M85a30r80e64k 27M26a44r86t79i15n 8269864396440

Sorry, ale to není Ťok, ale magor. Když 2x je něco špatně, tak si přeci pohlídám, aby to bylo už v pořádku. Ne však asi u Ťoka na úřadu :-/

0/0
25.2.2016 22:47

J81i76ř11í 30E81r21b56e76n 1663364276817

Řekl bych, že jde o jasný důkaz toho, že na Ministerstvu dopravy už ministr dopravy dávno nevládne bez ohledu na to, z jaké je partaje a jak moc/málo šikovný je. Ministerstvo dopravy je zjevně řízeno samo sebou, svými středními a vyššími úředníky, kteří si dělají co chtějí - ať už jim papírově šéfuje kdokoliv.

Prvním signálem vystrčených úřednických růžků byl podle mě ministr Šimonovský s kauzou Kapsch. Tam si rozhodující úředníci ověřili, že teď už jim projde všechno, a ani pistolníku Bártovi se je nepovedlo zastavit. Dokud se neprovede důkladná čistka na všech úrovních a odborech MDČR, nezlepší se to...

+1/0
25.2.2016 21:26

T56o40m13á14š 11N56o33v52o15t23n21ý 4750218478627

"...podmínilo účast v soutěži doložením smlouvy na výhradní výrobu speciální fólie pro značky..." , takže staré známé triky s výběrovými řízeními na míru pořád ještě fungují. Už jen čekám, kdy se zkorumpovanec Ťok vrátí k losovačkám.

+2/0
25.2.2016 12:45
Foto

B61á82r10a 52T30u61č17k90o62v21á 2304595176762

Pro ty, kteří zde hlasují za zrušení monopolu pro výrobu značek, předkládám budoucí scénář vývoje v českých poměrech.

1. Vznikne pracovní skupina na půdě parlamentu, která předloží návrh zákona o registračních značkách a normě, podle které mají značky vypadat. Bude následovat bouřlivá diskuse poslanců, kteří budou hájit různé lobbistické zájmy, vzniknou obstrukce, takže diskuse uvázne na mrtvém bodě. Ale nakonec to projde jako přílepek zákona o povinném nošení potápěčských brýlí do veřejného bazénu, aby se občané chránili před zánětem spojivek - kde si toho nikdo nevšimne.

2. Podnikatelé objeví nový segment na trhu a začnou vyrábět značky. Někdo ale bude muset kontrolvoat, zda je splněna norma, vznikne tedy Úřad na kontrolu registračních značek, který zaměstná řádově stovky úředníků. Bude zkoumat velikost a barvu písma, chemické složení kovu, na kterém je značka natištěna, obsah fenolů v barvě a tepelnou stálost při vystavení slunečnímu záření. Za tím účelem vznikne centrální certifikovaná laboratoř provádějící kontrolní činnost na základě podnětů Úřadu a Policie ČR. Její vybavení bude financováno z Evropských fondů, bude tedy vypsáno výběrové řízení na dodavatele, a jako takové podrobováno průběžné kontrole evropských úředníků.

3. Jakékoli i domnělé pochybení ohledně značky bude sankcionováno Úřadem, na jedné straně vůči výrobci značky, na druhé straně vůči majiteli vozu, a to od finančího postihu až po zabavení vozidla. Ta budou odtahována na záchytné speciální parkoviště prostřednictvím monopolní odtahové služby.

4. Drobní podnikatelé pod tíhou neustálých kontrol a sankcí začnou postupně krachovat. Ukáže se navíc, že v zadání VŘ na výbavu laboratoře byla chyba, stát tedy bude muset vrátit dotace. Majitelé zabavených aut se začnou bouřit a volat po obnovení monopolní výroby značek.

5. Nějaká politická strana si to dá do programu, na základě něhož vyhrává volby. Zákon je zrušen.

6. Začínáme znovu a tak pořád dokola :-)

+3/0
25.2.2016 12:08

J29a92r63o81m70í84r 41K81r78á58l 4920439344319

Řekl bych, že Váš problém te to, že uvažujete jako ti úředníci.

0/0
25.2.2016 14:02

J69i10ř89í 81P29a58u73l 3756235167642

A váš je ten, že jste Báru nepochopil. :-)

+2/0
25.2.2016 14:58

J74a64r77o90m83í51r 48K55r33á21l 4590399154359

Ale pochopil, jenomže já jsem i na stará kolena optimista. :-)

+1/0
25.2.2016 15:45

M16i79r82o34s16l19a95v 40Z46i89k71m38u10n10d 6438102167868

Tohle je ideální pracovní příležitost pro osoby se sníženým pracovním uplatněním nebo pro věznici s vězni sedícími "za blbost" ... proč si to tedy stát nevyrábí sám ...

+4/0
25.2.2016 12:07

J97a17n 15C17e50p96e36k 1194466200

Mýto, značky. Na ministerstvu dopravy musí makat samý jouda, to se jinak nedá vysvětlit. To není jediná věc, která by se jim povedla. A ministr je jouda největší, když toleruje neschopné podřízené.

+5/0
25.2.2016 11:28

T22o71m40á94š 64V75e48j74v48o69d14a 5199349375749

A proč je vlastně potřeba centrální dodavatel RZ? Proč místo toho raději ministerstvo pouze nepřidělí žadateli RZ pouze virtuální a fyzicky si pak může žadatel zajít ke kterémukoliv z x výrobců, který je schopen RZ vyrábět v požadované kvalitě, a tam si nechá značky vyrobit? To je zase jen uměle vytvořené koryto pro spřátelenou firmu, že. ;-€

+11/0
25.2.2016 11:27
Foto

M15i61l83o50s14l55a26v 34F60e31ř98t 1276658820567

Ale to koryto je neustale plne 26 let. To neni koryto, napajedlo

+4/0
25.2.2016 12:44

J25i68ř97í 82P67a15u94l 3176615617342

Proč monopol zůstane, tak se upraví podmínky a tendr se vypíše znovu. A jednou se to možná podaří. :-(

+1/0
25.2.2016 11:20

R94o40m12a76n 72V78a40v12ř87í23č84e14k 7906925878204

A to bylo keců. Prý nekecáme, makáme. Jesti takhle makají, tak to ať radši jen kecají.

Nejhorší na tom však je, že Bureš se před volbami zase vytasí s koblihami, nebo něčím podobným, a ti rozumově slabší mu to zase zbaští.

+7/0
25.2.2016 11:11

A19l94e46x20a65n28d33r 10V15i36d65n32e78r 1967980327265

uz se vytasil s pivem

0/0
25.2.2016 11:14

J19a25k24u56b 86K51n68e25c76h69t70o21v77s15k94ý 3560956981702

A ti rozumově silnější budou volit KSČM.

+1/0
25.2.2016 16:32

F51r94a15n71t39i95š50e16k 56L60o14s 2870893682936

Pane Bože co tam ten Ťok ještě dělá???? To si z nás dělá legraci

+2/0
25.2.2016 11:04
Foto

P74a77v41e33l 66M36a31k42o94v57e21c 8318105401

Jsou pouze dvě možná řešení (ve fungujícím státě). Buď značky bude vyrábět státní firma, protože se jedná o monopol a soukromá firma má tendenci monopol zneužívat (jak vidíme v tomto a jiných případech, např. výběr mýta...). Druhá možnost je převzetí osvědčeného modelu z Německa, kde vám za pár korun(eur) značku vyrobí prakticky v každém servisu...Ale to by takové řešení, kde není prostor prom korupci, museli chtít i státní úředníci a naše politické "elity".

+16/0
25.2.2016 11:00
Foto

P19a35v78e36l 57M36a20k47o84v28e15c 8798945171

Omluva za pře klep...pro korupci...:-)

0/0
25.2.2016 11:01

I20g88o78r 11S26v12a36t63o33s 8385728497185

Jelikoz nezijeme ve fungujicim state - tak varianta A - odpada. Model B je (bohuzel) take pouze pro fungujici stat.... takze nezbyva nez platit za predrazene znacky firme, ktera (jak rikal jeden pan v tramvaji) nejspis nekomu posila "malou domu".

+2/0
25.2.2016 11:35

P10e57t59r 17T95o20m96e30k 8810765397634

Tohle ministerstvo Ťuka nejdříve nestačilo zahájit výběrové řízení na mýto a teď zase tohle. To musí být hodně velké malé domů.

+2/0
25.2.2016 10:56

D59a35v52i70d 29V20e53r26e56š 4941298737764

V řádu jednotek dnů? Když si v Německu přihlašuji auto, tak vedle každého příslušného úřadu jsou minimálně dvě malinké dílny, kam přinesu od úřednice lístek s číslem SPZ, a tam mi značku vyrobí do 10 minut. Zaplatím na místě a mám značky... Tak jednoduché to může být. Ale proč to mít jednoduché, když by na tom vydělávali jen ty malé dílny, a ne velká zvířata, že?

+14/0
25.2.2016 10:54

M37a79r67e52k 38R63ů82ž11i63č87k32a 9423228331744

A ještě jednodušší, jako v Británii při převodu vozidla značky neměnit. Při ztrátě tu cedulku ta dílna za 10 drobných taky udělá na počkání.

+3/0
25.2.2016 11:21

V89i89k36t95o69r 22L37a40b69u95ť 6938765932110

To je pravda, ale v zájmu objektivity je dobré říct, že když jsme takto párkrát přihlašoval auta v Berlíně, v letech 2004-2007, stále u těchto stánků pár značek 20-25 Euro. Hicom dělá jednu na 180 Kč tuším?

0/0
3.3.2016 8:57

Z14d36e16n95ě48k 14Š38i62n57d84l52a60u32e87r 5107616695502

K čemu je ministerstvo, které roku 2016 nedokáže zorganizovat ustřižení, prolisování a obarvení kusu plechu?

+7/0
25.2.2016 10:53

V59á52c68l87a54v 98Č98e49r96m20á70k 4583610687814

A co to konečně celé zrušit. Přijde mi to principielně stejné, jako číslo, co dostávají vězni v kriminále, případně je dřív některým lidem tetovali náckové. Ono ostatně už žijeme ve zřízení dost podobném, akorát se žába vaří pomalu a lidem to moc nedochází.

+2/−1
25.2.2016 10:50

P95e37t81r 35K93o17č93i22č42k14a 4839458466337

Schopni pracuji v soukromem sektoru, ti neschopni ve statni sprave kde maj svy jisty.

A dusledky jejich neschopnosti ... nikdy nikdo nevycisli, a nezosobni ... jak jinak, v bananove republice... [>-]Rv

+2/0
25.2.2016 10:43

P36e77t98r 55T43y34č35k23a 6585362169562

Chebského starostu bych na hodinu vyrazil když neví nic lepšího než utrácet peníze daňových poplatníků za RZ na přání.

+2/−5
25.2.2016 10:35

J51i93r67k14a 95K25o70c64h 7944164743675

koukam, ze je pan odbornik. o jakem utraceni mluvite? cheb sam vydava RZ, takze zada sam sebe a tim padem je ze zakona osvobozen od poplatku, ktery by platil sam sobe.

+6/0
25.2.2016 10:42
Foto

B62á55r47a 20T63u13č19k62o75v22á 2294205246242

Další, který nepochopil, že peníze ve státním či obecním rozpočtu nejsou penězi daňových poplatníků. Stát je pracujícím prostě sebere dávno předtím, než jim dá zbytek do ruky, ať chtějí nebo nechtějí.

+1/0
25.2.2016 11:41

A37n43t68o46n 11M74r77á52č22e36k 3178457871232

Už to tu niekto písal - boli sme takí múdri, že sme si všetko chceli spraviť "ja sam, ja sam". a podľa toho to aj vyzerá - značky sú len to smiešne a viditeľné (ako napr. aj prihlasovanie a prehlasovanie auta) s čím sa stretne skoro každý. V susednom Nemecku to funguje asi tak, že človek po kúpe auta (napr. od kamaráta) pošle email na úrad, keď si predtým v databáze vyhľadal, či značka ktorá by sa mu páčila je voľná (napr. kombinácia dátumu narodenia alebo kombinácie obľúbených čísel a písmen). Okrem povinných písmen označujúcich mesto si môže doplniť v podstate čo chce (ako riešia vulgarizmy, čo by hneď skúšali našinci, nemám tušenie) a ak mu značku odobria, emailom ho vyzvú, keď je hotová, aby si pre značku prišiel. Za "vlastnú" značku neplatí o nič viac ako za bežnú, ktorú si netvorí. Jednoduché, prehľadné - on line, pre občana najmenej stresujúce a lacné - kde máme tu, v našej postkomunistickej džamahíriji, problém??? A iste zarobia aj nemeckí výrobcovia značiek, biznis so štátom patrí medzi najlepší všade na svete.

Neviem či takto to funguje vo všetkých spolkových krajinách, a možno som uviedol aj nejakú nepresnosť, ale snažil som sa podstatu zopakovať tak, ako mi to dosť dávno popísal syn, ktorý v tom čase žil v Dortmunde a menil auto.

Už pomaly zabudol na tie čakania, predbiehanie sa "vybavovačov", vyberanie bondovských čisiel pre kamarátov, na to, ako vám policajt po pol dňovom čakaní vrazil do ruky číslo, berte, ste na rade..... A takto si tu žijeme, len podaktorí sú ako nadľudia...

+3/0
25.2.2016 10:31

M80i51c27h61a19l 45V98a95l24e71n19t49a 6735404445319

Mohu jedine souhlasit, nepochopim, proc jsme neaplikovali dobre fungujici model z nemecka. Sam jsem to zazil, kdyz jsem koupil v nemecku ojete auto. Vse jsem vyresil na miste, zvolil jsem si prevozni znacku s vlastnimi inicaly - nic navic to nestalo. Venku pred uradem byl kontainer s zivnostnikem, ktery tam znacky na pockani na zaklade dokumentu z uradu vyrabel. Za 15 minut jsem mel sve znacky v ruce, navrat na urad - nalepky - a vse hotovo.

Jejich system zaroven podporuje drobne podnikani na zaklade koncese. To se ale v babisistanu nenosi :(

+2/0
25.2.2016 10:40

P83e52t88r 68T81y11č27k93a 6405952259502

Ale u nás je problém skoro všechno. Třeba v Anglii založíš firmu online za pár minut a za pár liber. Nemusíš k notáři, živnostenský úřad ani nemají.....u nás to chtěli zjednodušit a postavili se proti tomu všichni co z toho mají nějaké peníze.

+2/0
25.2.2016 10:41

P29e39t73r 74P89i38l20á57t 1598196732246

Nějak to nechápu. Když jsem si kupoval auto v Německu, tak mě z Landratsamtu, kde jsem si vyřizoval spztky poslali přes ulici, kde byly 2 krámky, do jednoho jsem vlezl, předal papír, bába vybrala písmena a čísla, vložila do lisu a z něj vylezly značky. Zaplatil jsem a bylo hotovo. Proč se to nemůže řešit i u nás takhle?

+5/0
25.2.2016 10:31

J28o23s70e59f 96Š36e44m43e30l38í82k 7289761160217

Prosím pěkně, jak byste z tohohle způsobu výroby značek chtěl vyrýžovat od té baby nějaké všimné?

Už je to jasné?

+9/−1
25.2.2016 10:33

P63e57t85r 65K93o94č79i66č49k95a 4289218626817

Omlouvam se pane Semelik, omylem jsem kliknul na minus...;-)

0/0
25.2.2016 10:48

L83u22b19o38š 70M55a20c51h29á66l95e62k 6948217464219

není náhodou písmeno CH na těchto značkách zakázané??

0/0
25.2.2016 10:27

J95i68ř78í 74Č62e71r93m25á78k 8445602723746

Je, ale v Chebu to obešli tak, že si nechali registrovat C a H jako oddělená písmenka. Ne jako dohromady. Prostě přechcali systém. ;-)

+7/0
25.2.2016 10:29

P40a85t72r61i58k 17Š29e53b56e31s94t68a 4433892886125

CHA CHAR1 ;-D;-D

0/0
25.2.2016 11:06

M97i82r42o54s52l37a49v 46S98l19á88m96a 1401923195815

Což jste napsal současným stisknutím kláves "Shift" a "ch" na klávesnici :-P ...

+1/0
25.2.2016 10:41

J45o21s43e92f 43Š13e87m91e91l63í74k 7729191400717

ANO, bude líp.

Zatím to platí pro AgroWhatever a Hicon. Na dalším rozšíření seznamu se pracuje. :-P

+5/0
25.2.2016 10:25

J81a90n 26H94r12a16b29a 8473890485726

Á vida, článek, který pro letošní rok naplňuje kvótu povolené kritiky Hnutí ANO jako vlastníka novin.

0/0
25.2.2016 10:24

I51v68o 19H87e60b47e49l59k57a 8985960542970

ANO - jasně nejhorší ministři. Na dopravu ale vybrali naprostého tragéda.

Pokud to není záměr. A mě se už nechce věřit, že to není kriminálník.

+6/0
25.2.2016 10:20

P20a89v49e90l 77V63a40n15ě37č37e97k 4804453891131

Není to spíše "příběh schopnosti" ?

+3/0
25.2.2016 10:19

J61o97s30e93f 29Š91e44m77e14l41í26k 7349231600407

To hodně záleží na úhlu pohledu. ;-)

0/0
25.2.2016 10:26

L74a37d92i15s14l61a24v 50J82o59d43l45o24v70s38k52i 2690435867601

Někdo tu chybnou zadávací dokumentaci vytvořil. Někdo tu zadávací dokumentaci s chybami schválil. Byly tyto osoby potrestány nebo propuštěny?

Jinak osobně se přikláním k názoru Josefa Vomáčky. Úplně by stačilo, aby stát zveřejnil technickou dokumentaci, jak mají značky vypadat a co mají splňovat a vyrobit by je mohl kdokoliv. Nevidím nejmenší důvod pro to, aby stát určoval, kdo je vyrobit smí a kdo ne.

+6/0
25.2.2016 10:17

J36o15s76e62f 63V42o85m18á74č52k49a 5783734613984

Já v první řadě nechápu, proč by měla být nějaká soutěž na značky. Stačí přece definovat parametry značky a ať si ji každý opatří, jak umí. Počítám, že by se na trhu okamžitě objevilo několik firem, které by byly schopny vyrobit i dopravit značku v řádu jednotek dnů, navíc za daleko nižší peníze než dnešní monopolní výrobce. Dodavatelé na průkazové fotografie se přece také nikdy nesoutěžili...

+27/0
25.2.2016 10:11

P14a74t40r37i87k 20Š24e70b60e82s76t72a 4483602706815

proto si vás dnes na občanky vyfotí na úřadě sami z apaprátu a sw dodané jedinou firmou :-)

+4/0
25.2.2016 11:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.