Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příběh neschopnosti. Stát znovu zrušil soutěž na značky, monopol zůstane

Ministerstvo dopravy pod vedením hnutí ANO ani podruhé nedokončilo soutěž na nového dodavatele registračních značek. Kvůli vlastním chybám v zadávací dokumentaci zakázku zrušilo. Vyplývá to z údajů, které úřad zveřejnil na svém profilu zadavatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78e22t54r 55S96e62d48i52v77y 6207968595387

Když 26 let vyděláte do kapsy každý rok 0.3 mld Kč na jedné zakázce, máte takovou ekonomickou sílu, že prostě uplatíte každého. Navíc je z vás za 26 let regulérní miliardář a to ani nemusíte být žádný obrovský a schopný businessman. Money talks

0/0
4.3.2016 11:53

J44o76s81e66f 51T96r53n50k18a 9709912967609

Ťok je buď totálně neschopný - na co sáhne to neudělá. Nebo se nechává pěkně podmazávat....trošičku by stálo za to zkontrolovat finanční toky některých firem. Jakmile by tok peněz byl neprůhledný, tak s takovou firmu ukončit spolupráci. (jde přeci o veřejné peníze).

0/0
4.3.2016 9:52

J58u26l79i63u31s 66P44u51f70l18e54r 9894790159

Je vidět že se pana Ťoka ve Skansce rádi zbavili. Pěknej ptáček.

0/0
3.3.2016 8:27

M38a50r98e71k 74M74a51r54t40i14n 8629704146790

Sorry, ale to není Ťok, ale magor. Když 2x je něco špatně, tak si přeci pohlídám, aby to bylo už v pořádku. Ne však asi u Ťoka na úřadu :-/

0/0
25.2.2016 22:47

J81i34ř70í 45E84r14b65e86n 1933614406437

Řekl bych, že jde o jasný důkaz toho, že na Ministerstvu dopravy už ministr dopravy dávno nevládne bez ohledu na to, z jaké je partaje a jak moc/málo šikovný je. Ministerstvo dopravy je zjevně řízeno samo sebou, svými středními a vyššími úředníky, kteří si dělají co chtějí - ať už jim papírově šéfuje kdokoliv.

Prvním signálem vystrčených úřednických růžků byl podle mě ministr Šimonovský s kauzou Kapsch. Tam si rozhodující úředníci ověřili, že teď už jim projde všechno, a ani pistolníku Bártovi se je nepovedlo zastavit. Dokud se neprovede důkladná čistka na všech úrovních a odborech MDČR, nezlepší se to...

+1/0
25.2.2016 21:26

T37o71m10á35š 21N58o96v17o72t44n79ý 4300928348857

"...podmínilo účast v soutěži doložením smlouvy na výhradní výrobu speciální fólie pro značky..." , takže staré známé triky s výběrovými řízeními na míru pořád ještě fungují. Už jen čekám, kdy se zkorumpovanec Ťok vrátí k losovačkám.

+2/0
25.2.2016 12:45
Foto

B82á73r35a 32T27u13č73k46o89v35á 2294285446302

Pro ty, kteří zde hlasují za zrušení monopolu pro výrobu značek, předkládám budoucí scénář vývoje v českých poměrech.

1. Vznikne pracovní skupina na půdě parlamentu, která předloží návrh zákona o registračních značkách a normě, podle které mají značky vypadat. Bude následovat bouřlivá diskuse poslanců, kteří budou hájit různé lobbistické zájmy, vzniknou obstrukce, takže diskuse uvázne na mrtvém bodě. Ale nakonec to projde jako přílepek zákona o povinném nošení potápěčských brýlí do veřejného bazénu, aby se občané chránili před zánětem spojivek - kde si toho nikdo nevšimne.

2. Podnikatelé objeví nový segment na trhu a začnou vyrábět značky. Někdo ale bude muset kontrolvoat, zda je splněna norma, vznikne tedy Úřad na kontrolu registračních značek, který zaměstná řádově stovky úředníků. Bude zkoumat velikost a barvu písma, chemické složení kovu, na kterém je značka natištěna, obsah fenolů v barvě a tepelnou stálost při vystavení slunečnímu záření. Za tím účelem vznikne centrální certifikovaná laboratoř provádějící kontrolní činnost na základě podnětů Úřadu a Policie ČR. Její vybavení bude financováno z Evropských fondů, bude tedy vypsáno výběrové řízení na dodavatele, a jako takové podrobováno průběžné kontrole evropských úředníků.

3. Jakékoli i domnělé pochybení ohledně značky bude sankcionováno Úřadem, na jedné straně vůči výrobci značky, na druhé straně vůči majiteli vozu, a to od finančího postihu až po zabavení vozidla. Ta budou odtahována na záchytné speciální parkoviště prostřednictvím monopolní odtahové služby.

4. Drobní podnikatelé pod tíhou neustálých kontrol a sankcí začnou postupně krachovat. Ukáže se navíc, že v zadání VŘ na výbavu laboratoře byla chyba, stát tedy bude muset vrátit dotace. Majitelé zabavených aut se začnou bouřit a volat po obnovení monopolní výroby značek.

5. Nějaká politická strana si to dá do programu, na základě něhož vyhrává volby. Zákon je zrušen.

6. Začínáme znovu a tak pořád dokola :-)

+3/0
25.2.2016 12:08

J34a83r21o77m23í44r 18K26r68á14l 4370589544829

Řekl bych, že Váš problém te to, že uvažujete jako ti úředníci.

0/0
25.2.2016 14:02

J74i61ř35í 65P63a21u40l 3116205867142

A váš je ten, že jste Báru nepochopil. :-)

+2/0
25.2.2016 14:58

J20a20r67o36m87í30r 32K76r87á38l 4240559454809

Ale pochopil, jenomže já jsem i na stará kolena optimista. :-)

+1/0
25.2.2016 15:45

M55i72r47o65s18l63a22v 75Z24i91k17m60u66n91d 6778652237528

Tohle je ideální pracovní příležitost pro osoby se sníženým pracovním uplatněním nebo pro věznici s vězni sedícími "za blbost" ... proč si to tedy stát nevyrábí sám ...

+4/0
25.2.2016 12:07

J20a66n 35C39e96p16e11k 1774486380

Mýto, značky. Na ministerstvu dopravy musí makat samý jouda, to se jinak nedá vysvětlit. To není jediná věc, která by se jim povedla. A ministr je jouda největší, když toleruje neschopné podřízené.

+5/0
25.2.2016 11:28

T32o15m85á32š 21V20e28j39v84o37d72a 5319959565979

A proč je vlastně potřeba centrální dodavatel RZ? Proč místo toho raději ministerstvo pouze nepřidělí žadateli RZ pouze virtuální a fyzicky si pak může žadatel zajít ke kterémukoliv z x výrobců, který je schopen RZ vyrábět v požadované kvalitě, a tam si nechá značky vyrobit? To je zase jen uměle vytvořené koryto pro spřátelenou firmu, že. ;-€

+11/0
25.2.2016 11:27
Foto

M90i21l95o22s71l19a94v 59F57e41ř91t 1696888460187

Ale to koryto je neustale plne 26 let. To neni koryto, napajedlo

+4/0
25.2.2016 12:44

J67i12ř61í 44P36a84u68l 3126735447802

Proč monopol zůstane, tak se upraví podmínky a tendr se vypíše znovu. A jednou se to možná podaří. :-(

+1/0
25.2.2016 11:20

R67o47m82a67n 82V93a14v43ř50í18č19e65k 7526255598944

A to bylo keců. Prý nekecáme, makáme. Jesti takhle makají, tak to ať radši jen kecají.

Nejhorší na tom však je, že Bureš se před volbami zase vytasí s koblihami, nebo něčím podobným, a ti rozumově slabší mu to zase zbaští.

+7/0
25.2.2016 11:11

A90l72e63x77a35n69d94r 89V63i63d93n93e62r 1647360367205

uz se vytasil s pivem

0/0
25.2.2016 11:14

J96a74k24u91b 20K58n33e85c93h42t74o26v93s52k78ý 3830696191172

A ti rozumově silnější budou volit KSČM.

+1/0
25.2.2016 16:32

F82r71a27n88t21i23š72e91k 39L49o48s 2550543542396

Pane Bože co tam ten Ťok ještě dělá???? To si z nás dělá legraci

+2/0
25.2.2016 11:04
Foto

P25a15v62e29l 75M79a52k28o11v82e10c 8568885461

Jsou pouze dvě možná řešení (ve fungujícím státě). Buď značky bude vyrábět státní firma, protože se jedná o monopol a soukromá firma má tendenci monopol zneužívat (jak vidíme v tomto a jiných případech, např. výběr mýta...). Druhá možnost je převzetí osvědčeného modelu z Německa, kde vám za pár korun(eur) značku vyrobí prakticky v každém servisu...Ale to by takové řešení, kde není prostor prom korupci, museli chtít i státní úředníci a naše politické "elity".

+16/0
25.2.2016 11:00
Foto

P10a51v83e79l 65M27a12k23o13v96e13c 8978455601

Omluva za pře klep...pro korupci...:-)

0/0
25.2.2016 11:01

I93g64o92r 35S70v48a97t49o68s 8635558867175

Jelikoz nezijeme ve fungujicim state - tak varianta A - odpada. Model B je (bohuzel) take pouze pro fungujici stat.... takze nezbyva nez platit za predrazene znacky firme, ktera (jak rikal jeden pan v tramvaji) nejspis nekomu posila "malou domu".

+2/0
25.2.2016 11:35

P90e73t69r 19T39o71m45e49k 8130485137704

Tohle ministerstvo Ťuka nejdříve nestačilo zahájit výběrové řízení na mýto a teď zase tohle. To musí být hodně velké malé domů.

+2/0
25.2.2016 10:56

D73a72v96i12d 48V25e77r76e54š 4821508887454

V řádu jednotek dnů? Když si v Německu přihlašuji auto, tak vedle každého příslušného úřadu jsou minimálně dvě malinké dílny, kam přinesu od úřednice lístek s číslem SPZ, a tam mi značku vyrobí do 10 minut. Zaplatím na místě a mám značky... Tak jednoduché to může být. Ale proč to mít jednoduché, když by na tom vydělávali jen ty malé dílny, a ne velká zvířata, že?

+14/0
25.2.2016 10:54

M63a63r74e60k 53R44ů21ž12i71č24k16a 9223338421874

A ještě jednodušší, jako v Británii při převodu vozidla značky neměnit. Při ztrátě tu cedulku ta dílna za 10 drobných taky udělá na počkání.

+3/0
25.2.2016 11:21

V15i88k57t24o88r 86L66a77b33u75ť 6708615172710

To je pravda, ale v zájmu objektivity je dobré říct, že když jsme takto párkrát přihlašoval auta v Berlíně, v letech 2004-2007, stále u těchto stánků pár značek 20-25 Euro. Hicom dělá jednu na 180 Kč tuším?

0/0
3.3.2016 8:57

Z38d24e28n85ě68k 50Š35i80n85d37l86a59u35e62r 5707356865422

K čemu je ministerstvo, které roku 2016 nedokáže zorganizovat ustřižení, prolisování a obarvení kusu plechu?

+7/0
25.2.2016 10:53

V13á54c43l65a77v 60Č40e30r73m76á18k 4823290677504

A co to konečně celé zrušit. Přijde mi to principielně stejné, jako číslo, co dostávají vězni v kriminále, případně je dřív některým lidem tetovali náckové. Ono ostatně už žijeme ve zřízení dost podobném, akorát se žába vaří pomalu a lidem to moc nedochází.

+2/−1
25.2.2016 10:50

P50e64t52r 77K96o14č55i29č63k62a 4769388616987

Schopni pracuji v soukromem sektoru, ti neschopni ve statni sprave kde maj svy jisty.

A dusledky jejich neschopnosti ... nikdy nikdo nevycisli, a nezosobni ... jak jinak, v bananove republice... [>-]Rv

+2/0
25.2.2016 10:43

P16e51t70r 15T44y73č73k67a 6835802629182

Chebského starostu bych na hodinu vyrazil když neví nic lepšího než utrácet peníze daňových poplatníků za RZ na přání.

+2/−5
25.2.2016 10:35

J18i20r14k16a 19K29o14c39h 7674224293705

koukam, ze je pan odbornik. o jakem utraceni mluvite? cheb sam vydava RZ, takze zada sam sebe a tim padem je ze zakona osvobozen od poplatku, ktery by platil sam sobe.

+6/0
25.2.2016 10:42
Foto

B44á64r16a 49T86u46č23k96o62v91á 2224775116402

Další, který nepochopil, že peníze ve státním či obecním rozpočtu nejsou penězi daňových poplatníků. Stát je pracujícím prostě sebere dávno předtím, než jim dá zbytek do ruky, ať chtějí nebo nechtějí.

+1/0
25.2.2016 11:41

A58n61t15o76n 89M83r93á26č51e47k 3218527581692

Už to tu niekto písal - boli sme takí múdri, že sme si všetko chceli spraviť "ja sam, ja sam". a podľa toho to aj vyzerá - značky sú len to smiešne a viditeľné (ako napr. aj prihlasovanie a prehlasovanie auta) s čím sa stretne skoro každý. V susednom Nemecku to funguje asi tak, že človek po kúpe auta (napr. od kamaráta) pošle email na úrad, keď si predtým v databáze vyhľadal, či značka ktorá by sa mu páčila je voľná (napr. kombinácia dátumu narodenia alebo kombinácie obľúbených čísel a písmen). Okrem povinných písmen označujúcich mesto si môže doplniť v podstate čo chce (ako riešia vulgarizmy, čo by hneď skúšali našinci, nemám tušenie) a ak mu značku odobria, emailom ho vyzvú, keď je hotová, aby si pre značku prišiel. Za "vlastnú" značku neplatí o nič viac ako za bežnú, ktorú si netvorí. Jednoduché, prehľadné - on line, pre občana najmenej stresujúce a lacné - kde máme tu, v našej postkomunistickej džamahíriji, problém??? A iste zarobia aj nemeckí výrobcovia značiek, biznis so štátom patrí medzi najlepší všade na svete.

Neviem či takto to funguje vo všetkých spolkových krajinách, a možno som uviedol aj nejakú nepresnosť, ale snažil som sa podstatu zopakovať tak, ako mi to dosť dávno popísal syn, ktorý v tom čase žil v Dortmunde a menil auto.

Už pomaly zabudol na tie čakania, predbiehanie sa "vybavovačov", vyberanie bondovských čisiel pre kamarátov, na to, ako vám policajt po pol dňovom čakaní vrazil do ruky číslo, berte, ste na rade..... A takto si tu žijeme, len podaktorí sú ako nadľudia...

+3/0
25.2.2016 10:31

M29i42c93h76a82l 58V85a72l38e19n61t43a 6925264945209

Mohu jedine souhlasit, nepochopim, proc jsme neaplikovali dobre fungujici model z nemecka. Sam jsem to zazil, kdyz jsem koupil v nemecku ojete auto. Vse jsem vyresil na miste, zvolil jsem si prevozni znacku s vlastnimi inicaly - nic navic to nestalo. Venku pred uradem byl kontainer s zivnostnikem, ktery tam znacky na pockani na zaklade dokumentu z uradu vyrabel. Za 15 minut jsem mel sve znacky v ruce, navrat na urad - nalepky - a vse hotovo.

Jejich system zaroven podporuje drobne podnikani na zaklade koncese. To se ale v babisistanu nenosi :(

+2/0
25.2.2016 10:40

P56e22t93r 41T27y73č80k16a 6165522809592

Ale u nás je problém skoro všechno. Třeba v Anglii založíš firmu online za pár minut a za pár liber. Nemusíš k notáři, živnostenský úřad ani nemají.....u nás to chtěli zjednodušit a postavili se proti tomu všichni co z toho mají nějaké peníze.

+2/0
25.2.2016 10:41

P69e88t97r 49P35i69l48á92t 1728796822346

Nějak to nechápu. Když jsem si kupoval auto v Německu, tak mě z Landratsamtu, kde jsem si vyřizoval spztky poslali přes ulici, kde byly 2 krámky, do jednoho jsem vlezl, předal papír, bába vybrala písmena a čísla, vložila do lisu a z něj vylezly značky. Zaplatil jsem a bylo hotovo. Proč se to nemůže řešit i u nás takhle?

+5/0
25.2.2016 10:31

J56o10s75e41f 47Š79e32m59e32l35í52k 7109941460757

Prosím pěkně, jak byste z tohohle způsobu výroby značek chtěl vyrýžovat od té baby nějaké všimné?

Už je to jasné?

+9/−1
25.2.2016 10:33

P87e24t30r 95K76o51č42i91č78k48a 4719458526897

Omlouvam se pane Semelik, omylem jsem kliknul na minus...;-)

0/0
25.2.2016 10:48

L34u71b63o48š 23M57a92c26h79á39l74e15k 6118377204659

není náhodou písmeno CH na těchto značkách zakázané??

0/0
25.2.2016 10:27

J72i96ř34í 73Č12e26r84m65á62k 8375792573436

Je, ale v Chebu to obešli tak, že si nechali registrovat C a H jako oddělená písmenka. Ne jako dohromady. Prostě přechcali systém. ;-)

+7/0
25.2.2016 10:29

P49a68t40r59i24k 79Š44e27b38e41s96t61a 4393302146255

CHA CHAR1 ;-D;-D

0/0
25.2.2016 11:06

M46i76r36o90s50l38a15v 71S55l65á59m68a 1471633575945

Což jste napsal současným stisknutím kláves "Shift" a "ch" na klávesnici :-P ...

+1/0
25.2.2016 10:41

J64o46s32e95f 35Š45e70m76e94l85í37k 7789951420157

ANO, bude líp.

Zatím to platí pro AgroWhatever a Hicon. Na dalším rozšíření seznamu se pracuje. :-P

+5/0
25.2.2016 10:25

J63a54n 45H58r22a42b80a 8163570275116

Á vida, článek, který pro letošní rok naplňuje kvótu povolené kritiky Hnutí ANO jako vlastníka novin.

0/0
25.2.2016 10:24

I54v51o 33H78e67b68e92l43k14a 8445640662910

ANO - jasně nejhorší ministři. Na dopravu ale vybrali naprostého tragéda.

Pokud to není záměr. A mě se už nechce věřit, že to není kriminálník.

+6/0
25.2.2016 10:20

P49a51v90e29l 73V43a28n44ě75č68e26k 4634823181221

Není to spíše "příběh schopnosti" ?

+3/0
25.2.2016 10:19

J46o52s13e51f 89Š76e28m68e31l52í62k 7589211360487

To hodně záleží na úhlu pohledu. ;-)

0/0
25.2.2016 10:26

L71a59d20i79s90l30a91v 39J25o38d52l67o35v17s56k19i 2500155207341

Někdo tu chybnou zadávací dokumentaci vytvořil. Někdo tu zadávací dokumentaci s chybami schválil. Byly tyto osoby potrestány nebo propuštěny?

Jinak osobně se přikláním k názoru Josefa Vomáčky. Úplně by stačilo, aby stát zveřejnil technickou dokumentaci, jak mají značky vypadat a co mají splňovat a vyrobit by je mohl kdokoliv. Nevidím nejmenší důvod pro to, aby stát určoval, kdo je vyrobit smí a kdo ne.

+6/0
25.2.2016 10:17

J91o97s22e63f 50V59o73m71á60č52k89a 5653844643424

Já v první řadě nechápu, proč by měla být nějaká soutěž na značky. Stačí přece definovat parametry značky a ať si ji každý opatří, jak umí. Počítám, že by se na trhu okamžitě objevilo několik firem, které by byly schopny vyrobit i dopravit značku v řádu jednotek dnů, navíc za daleko nižší peníze než dnešní monopolní výrobce. Dodavatelé na průkazové fotografie se přece také nikdy nesoutěžili...

+27/0
25.2.2016 10:11

P76a91t33r97i41k 54Š32e20b21e74s48t74a 4103952456155

proto si vás dnes na občanky vyfotí na úřadě sami z apaprátu a sw dodané jedinou firmou :-)

+4/0
25.2.2016 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.