Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva vyjíždí. Navoněná, bez palmového oleje a se žvýkačkami na záchodě

Od pondělí začnou vlaky Arrivy jezdit sedmkrát denně z Prahy do Benešova. Firma ve čtvrtek se svým modernizovaným motorovým vozem vyjela poprvé na prezentační jízdu. Šéf Arrivy v Česku slibuje, že budou jezdit nejméně do konce roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A48n39t77o26n20í53n 57D14o54u93b82e92k 3140119619

konecne sedadla i za sebou po 2 hura!

klimatizace je doufam samozrejmost

0/0
26.2.2016 10:57

T18o79m 72J85u82r57e45č38k18a 6715522555585

Klimu to nemá. Ani stahovatelná okna, jen malé vyklápěčky.

+1/0
26.2.2016 11:09

O10n77d81r62a 59P37á36t76e91k 8163109154125

No tak to mají hotovo.

Starý panťáky měly okna do půli stahovací. Tam se dalo v létě přežít, pokud to jelo a nestálo to někde na mezi. ten horkovzdušný fén, pouštěný ze stropu v létě vůbec nechladil. Pak ČD nasadily panťáky s vyklápěcími okny jako má ARRIVA. Tedy nahoře škvírka a nic víc. V těch bylo v létě na umření. Po tomto zjištění, nemůže jakejkoliv motorák vyvoněnej čímkoliv - konkurovat klimatizovanému City elephantu (který asi bude navíc i tiší..).

+2/0
26.2.2016 12:57

M25i21r73o75s52l65a41v 96Z72i84k83m60u90n92d 6498182487118

Po trakční stránce nebo jízdnímu pohodlí nemohu těmto soupravám nic vytnout. V Německu s nimi rád jezdím, v provozu jsou i ty s původními sedačkami a pak řada modernizovaných variant ... raději chodím do řídícího vozu, kde je ticho ...

I v Německu jezdí na elektrifikovaných tratích ...

0/0
26.2.2016 13:38

O11n55d52r36a 82P25á31t48e12k 8803539954935

Jinak mi taky hlava nebere, že je to motorák...;-€;-€;-€

Trať Praha - Benešov (dnes od Benešova po Hostivař) prošla optimalizací. Došlo ke kompletní rekonstrukci traťového tělesa, trakčního vedení atd...

Jsem opravdu ten poslední (a šanon výhradně mých stížností které k mému jménu ČD určitě má je toho dokladem) kdo by se zastával ČD či je nějak hájil.

Ale proč na tuto ,,ekologickou'' trať přichází konkurence s dýzlem je opravdu těžko pochopitelná věc.;-€;-€;-€Rv

0/0
26.2.2016 8:31

O75n56d40r35a 92P59á77t79e15k 8453369134155

Konkurence přišla příliš pozdě.

V době, kdy se po trati pohyboval 40 let starý šrot pod lidovými názvy hajbna, žabotlam, cukajdó, panťák atd... a kdy dojezdový čas byl díky technickému stavu těchto v létě do ruda rozpálených povozů leckdy ve hvězdách - to mělo smysl. Dnes, kdy na trati jezdí moderní klimatizované city elephanty (byť občas také někdy s podivem klekají) je to trochu s křížkem po funusu.

Jistě Arriva má trasu projet o pár minut rychleji, s vodou a wifinou, kterou mi navíc zapne krásná stevardka...

No já nevím, ale stevardky na trati Praha - Benešov mi přijdou stejně debilní jako I. třída v elephantech ČD, kdy je jedno patro vyblokováno sedadly, na nichž někdo sedí jen velice výjimečně zatímco dole chudá lůza ve dvojce často stojí...

Hlavním přínosem tak tyto vlaky budou pro pravidelné cestující jež ovlivnilo idiotské rozhodnutí o končících vlacích ČD ve Stránčicích. A pak také bude vlak dobrý pro různé nahodilé cestující, turisty a kolaře.

Tím, že v něm nebude platit Opencarta a doplatkové kupony PID a také opravdu řídkým jízdním řádem jsou pravidelní cestující značně limitováni....

Já s nimi pojedu jen když budu opravdu spěchat a k nástupišti zrovna přisupí tento spoj, jinak ne.

+1/−3
26.2.2016 8:03

M96i77r98o46s43l37a83v 66Z97i14k56m71u84n90d 6608302277388

Každý má možnost dokoupit si časový doplatek do jedničky a cestovat pohodlně. Roční při denním dojíždění znamená desetikačku na jízdu ... Končící vlaky ve Strančicích jsou vlaky posilové, které rozdělují 30 nebo 60 minutový takt ... podobné dopravní modely fungují "všude na západě", zejména ve Švýcarsku a Německu ... posilové vlaky jezdící zpravidla jen od pondělí do pátku jezdí ve zkrácené trase ...

+3/0
26.2.2016 13:44

J26i28r88k89a 83D43v61o24ř24á87k 4335300493178

Že posilové vlaky končí ve Strančicích je holá nutnost. Dál by už kolidovaly s rychlíkama, musela by se přidat kolej aby to fungovalo. Také je otázka, jestli by se opravdu zaplnily.

0/0
29.2.2016 13:19

M98i78l19a33n 70Z13a43c20h 3689192183573

Tak stevardy. Proc tomu zduvodneni neverim? :-)

0/0
26.2.2016 0:41

V36a78c30l73a85v 29H83a28j96e86k 3856189879

protože toho moc víš :)

+1/0
26.2.2016 8:26

T24o13m80a22s 68N77o74v82o16t64n84y 1221504966555

Hysterie okolo palmového oleje je úsměvná... není někde jejich nabídka občerstvení, jen pro zajímavost, kolik daleko horších potravin mají v nabídce, ale hlavně že bez palmového oleje? Jinak v ČR je systém nastavený tak, že tam kde je IDS nemají s nedotovaným vlakem moc šanci, IDS spolehlivě zlikviduje veškerou konkurenční nezaintegrovanou dopravu i když její služby jsou lepší než IDS couráky...

+1/0
25.2.2016 23:25

T35o81m 18J30u79r74e84č35k44a 6935232465115

https://www.facebook.com/ArrivaVlaky/photos/a.476294249133285.1073741828.458337154262328/960105177418854/?type=3&theater

0/0
26.2.2016 11:07

P64a88v12e91l 32D25o82l87n40í38č55e49k 3398823534721

Integrace je pro cestující výhodná v tom, že si koupí jednu jízdenku a nemusí řešit dopravce.

0/0
10.3.2016 14:13

P65a88v73e77l 86D71o71l14n77í87č17e49k 3278543774741

Jinak třeba na jižní Moravě jsou zaintegrovány i rychlíky a spěšné vlaky, ne jenom "couráky". Nevím jak to mají jiné IDS (které imho nejsou tak přehledné a propracované, ten jihomoravský osobně považuji za nejlepší v ČR).

0/0
10.3.2016 14:17

P64e38t80r 50S74e82j29k 3283802724463

Zelená propaganda palmového oleje a zasírání prostředí naftovými splodinami na elektrifikované trati !!!! To je na palici ???

+4/0
25.2.2016 22:47

R51a78d73e40k 44J12a81n71a38t34a 9715336774262

Stále je lepší dieslový vlak než autobusy či dokonce odpovídající množství aut.

+3/0
26.2.2016 0:59

J39i86r54k36a 74D48v22o83ř76á74k 4745540713328

Palmový olej je rozhodně lepší do motoru než do jídla!

0/0
29.2.2016 13:20

J89i15r53k59a 15D97v35o62ř97á23k 4765140253728

Prostě potřebovali téma jak prorazit do bulváru, no.

0/0
29.2.2016 13:39

V15l46a39s65t57i71m57i52l 42K72o54c96u96r39e94k 4956643680564

Ano je potřebné vylepšit spojení Praha - Banešov a zejména pak by bylo nutné, aby rychlík z Českých Budějovice v Benešově vůbec nestavěl. Jde nejen o zrychlení ale i kulturu cestování pro zákazníky, kteří jedou tuto trať celou.

+2/0
25.2.2016 20:37

R19a49d47e28k 27J72a71n27a14t34a 9555236974432

Dokud není dokončena modernizace 4. TŽK, tak tam vyšší vrstva než rychlíky nemá smysl.

0/0
26.2.2016 1:02

K95a20r71e38l 45N87o24v59o41t61n21ý 4856600115375

No jsem zcědav, jak se vejdou do grafikonu? Na S9 jezdí co půl hodiny Čerčany/Benešov, do toho jsou vloženy vlaky s konečnou ve Strančicích a mezi nimi se ještě tlačí rychlíky Benešov Tábor ČB. Já tam tedy moc prostoru nevidím.

0/0
25.2.2016 20:21

P33e12t26r 21Č45e67r63v65e97n20ý 3476831102405

Osobáky jezdí po půlhodině a rychlíky po hodině - tedy volno je před osobákem v půlhodině, kdy nejede rychlík.

0/0
25.2.2016 20:27

K48a17r27e41l 97N63o42v84o34t35n33ý 4686940895165

Ale tam jsou ještě ty osobáky do těch Strančic....

0/0
25.2.2016 20:33
Foto

S66t16a86n21i26s76l11a53v 95M86í97č37e56k 3168405345506

To se vleze. Jak píše P. Černý. Bude to určitě v té druhé půlhodině. Jakože +30 minut po rychlíku.

Navíc teď už má Hostivař peróny, tak to půjde. Když to bylo před dvěma lety, zrovna jsem tam sloužil a nikdo si to moc nedokázal představit jak se to bude dělat. Už tak, při sebemenším zpoždění, stály vlaky u vjezdu od hlaváku.

+2/0
25.2.2016 20:53

J39i58r11k23a 13D68v29o12ř72á89k 4275910843228

Ano, nákladní vlaky budou ale asi létat.;-D

0/0
29.2.2016 13:23

M98a67r74t90i53n 41W96i88c23h71t16e72r44l21e 5652143385284

Vleze se to určitě, v grafikonu už ty Arriví spoje jsou od prosince 2014, akorát nejezdí.

0/0
26.2.2016 7:05

M94i97r28o64s40l15a52v 12J27e90ž23e13k 8201356142118

Kdyby to byl alespoň opravdový vlak (lokomotiva s vagóny) a ne takováto tramvaj :-/

+3/−2
25.2.2016 20:14

J84i37ř87í 40E48r80b18e41n 1693864506967

Proč s sebou tahat mrtvé desítky tun železa, když ten motorák má mnohem nižší spotřebu, rychleji se rozjíždí i lépe brzdí...

+1/0
25.2.2016 21:37

J94i83r90k17a 84D88v72o89ř23á80k 4125440853108

Především když je v elektrice...

0/0
29.2.2016 13:22

J38a78k96u98b 68Š94a46f40a20n79d76a 7495877561261

Na příměstské dopravě? Proč?

0/0
26.2.2016 6:40

J19i33r70k27a 12D15v32o17ř32á94k 4355460403208

Vona to nejni tramvaj, ta bejvá totiž na eletriku.;-D

0/0
29.2.2016 13:21

M71a56r84t95i61n 80Š79t62r71o86s 4819117570528

Své zákazníky to mít bude, určitě lepší pokus než v Kralupech. Tady totiž nejsou integrované rychlíky, takže je to lepší pozice. Ale když nedokážou vyjednat integraci do PID, tak to stejně výdělečné nikdy být nemůže...

0/0
25.2.2016 18:32

J79a37r18o48m84í42r 96M71a78s72á68k 3973325566897

já si nemůžu pomoct, ale už podruhé naprosto tragický obchodní model. Lidi určitě nebudou jezdit kvůli žvejkačkám na záchodě jak si zřejmě myslí. Když vezmu v potaz i první pokus před 2 lety, tak si vybrali podle mě 2 ze 3 nejhorších možných tratí, které jsou pokryty velice silně od ČD. Ta třetí trať je z Prahy na Český Brod

+2/0
25.2.2016 17:51

F76r72a69n10t98i98š18e30k 64V91a93n45ě38k 1697974397297

Spíše by mě zajímalo jak často se budou muset žvýkačky doplňovat v českém prostředí.

+2/0
25.2.2016 18:19
Foto

S14t73a63n51i67s27l97a55v 77M74í83č15e32k 3928815565156

Na každé zastávce zaběhne stevard do trafiky pro nové Orbit multipack. :-)

0/0
25.2.2016 20:46

M81i20l19a41n 57Č53e79r28n87ý 5833919479602

Doufejme, že Arriva nebude "nafrněná" či "vyvoněná".... Co se týče bojkotu palmového oleje, jedná se spíše o populistický krok (co ještě zakázat - glukózo-fruktózový sirup, konzervanty, glutamáty, tetrahop, bionaftu?) a taktéž ty žvýkačky, proč zrovna na záchodě? To budou volně ložené, nebo budou v automatu?

Ale jinak - jen houšť a větší kapky! Abychom si cestování v nepohodlí vlaků Č(S)D už pamatovali čím dál tím méně!

+4/−2
25.2.2016 17:49

K42a19r74e38l 77Ř28e81h35á34č14e52k 9112530311432

No zrovna na této trase si na nepohodlí vlaků ČD opravdu stěžovat nelze. Pro srovnání, stáří osobních vlaků ČD 5 - 10 let, souprava Arivva cca 40 let. Další soukromí dopravce v PID KŽC soupravy staré cca 40 bez modernizace. Ne vždy je soukromí dopravce výhra.

+10/0
25.2.2016 18:50

F45r58a68n11t62i81š63e26k 28M19a71t25ě20j70č49e38k 7233632393231

To jste vlakem ČD asi nejel dlouhou dobu! Napište kde jsou ty nepohodlné vlaky, nebo nelžete. Například autobusy ARIVA jsou vidět čím dál víc, teď ještě vlaky. Je jisté, že produkovat ztrátu u nás asi nechtějí a tudíž si penízky budou posílat do Německa. Tam je budou dávat na hromádku k ziskům z Lídlu, Kauflandu a dalších mnoha velkoobchdů ať drogérie, nábytku, aut. A proto má Německo rozpočet přebytkový a tady ve ztrátě. A tak ve finále dopadne každé ziskové podnikání. Ztráty si tu budeme moci ponechat! Doufám, že jste dostatečně mladým, aby jste si ty kapky také užil!;-O

+3/−4
25.2.2016 19:03

O50n95d57r63a 13M37a33r55a85d15a 7880553107584

Takže podle vás je lépe peníze rozkrást našinci v Černé Díře, nežli utratit u firmy, která si je třeba zaslouží a normálně zdaní... Víte díky takovému uvažování zústaneme neustále "malí". Místo toho, abysme si vzali příklad z toho, jak se to dá dělat v civilizovaném světě a rozjeli si tady soukromé české dopravní firmy se zajímavou a cílenou nabídkou, tak si tady vydržujeme kdejaké žaludy a hřeje nás, jací jsme vlastenci. "A že jim ta kráva v německu dojí líp?! Ať skape!" [>-]R^

+3/−2
25.2.2016 20:30

J84i51ř35í 33E45r96b60e54n 1583194676557

Ohledně veřejnné dopravy je nejcivilizovanější zemí Švýcarsko. A tam pokud vím mají téměř monopol státní/veřejnoprávní dopravci SBB a SwissPost...

+4/0
25.2.2016 21:40

J65i25r62k63a 23D87v89o90ř29á94k 4615210473588

Ano, ale poznenáhla i tam se ukazují soukromníci. Nicméně mají to tam mnohem lépe zorganizované.

0/0
29.2.2016 13:25

Ř42e14h82o69ř 20V22l63a86s87á39k 2924264891516

Pro úplnost podotýkám, že Arriva není soukromá firma. Arriva je součástí koncernu Německých drah plně vlastněného Spolkovou republikou Německo. Co se týče molochovitosti, nesahají České dráhy Německým drahám ani po kotníky.

A ano, Německé dráhy provozují spoustu krásných a kvalitních služeb. Což ale nic nemění na tom, že zrovna na trati na Benešov s výjimkou občasného žabotlamu jezdí ešusy, které kvalitou za tím motoráčkem z článku rozhodně výrazně nezaostávají.

Z Vašeho příspěvku tak trochu čiší, že České dráhy jsou nejhorší na světě, nejvíc se v nich rozkrádá, nejméně daní a peníze si nezaslouží.Možná je to trochu zjednodušený pohleld. A nedivte se, že někdo ho má zase zjednodušený jinak, že vidí prostě dva molochy podobných kvalit a jako jediný významnější rozdíl zaznamená, že u jednoho alespoň zůstávají peníze "doma".

+3/−1
25.2.2016 23:42

R98a53d44e80k 66J39a32n50a75t67a 9195666654562

Žabotlamy myslím na Benešov už nejezdí. Už jezdí jen jeden či dva do Kralup a dva na "městské lince" Roztoky-Libeň.

+1/0
27.2.2016 14:01

F72r21a97n47t16i23š87e76k 63M72a95t15ě50j10č35e98k 7593972133151

Normálně zdaní v daňovém ráji. Ať jim neskape, ale já pán, ty pán. A ne, že třeba na plynu mají marži 140%. Ne, že voda z vodovodu je 100x dražší než za bolševika!

Přitom tu vodu nedováží z Německa, ale je původem z Česka.

Třeba v Anglii jsou v železniční dopravě soukromé firmy s cílenou nabídkou. Přitom z jednoho města do druhého je levnější než jet vlakem, letět do Evropy a zpátky do Anglie. Vaše fascinace soukromým vlastnictvím ukazuje na Vaše postpubertální myšlení.

Co je žalud, nevím. A nepsal jsem o vlastenectví, ale o tom, kde končí výnosy z podnikání, hochu!

0/0
25.2.2016 23:44

O21n93d24r72a 72M39a19r62a17d11a 7100543977404

Za hocha se nepovažuji, ale děkuji, že mne tak posuzujete na základě "svěžesti" mých názorů.

Nejsem fascinován soukromým vlastnictvím, jenom dnes a denně vidím, jak to funguje. S ČD jsem jezdil na střední, vysokou a do práce to už taky pár let bude.

Víte, když zaplatíte 400 korun za jízdenku, tak mi nepřijde normální nutnost sedět na schodku u záchodku a doufat, že pár lidí v těch Pardubicích snad vystoupí.

Nepřijde mi normální mít ve vagonu 15°C v zimě a 40 v létě.

Nepřijde mi normální že když jedete třeba z Blanska do Prahy, tak je jízdenka 2x dražší, než když jedete z Brna (což je dál).

Když jsem jezdil z Mladé Boleslavi, tak zaplať a jeď... když jsem jel z Prahy, tak mi najednou dali na stejně dlouhou cestu i pití "zdarma".

Jak k tomu přijdou lidi, co nejezdí po hlavních "štrekách", že ČD zlepšují kvalitu dopravy někomu jinému za jejich peníze?

Můj předpoklad je ten, že menší soukromá firma se dokáže lépe řídit.

Zatímco velký státní dopravce u něhož nefungují základní procesy orientované na cestující nemůže být nikdy dostatečně efektivní.

Kdyby se totiž soukromé firmy chovaly stejně, jako ČD, tak by dávno zkrachovali. Ovšem tento "výchovný" prostředek nelze aplikovat u velkého národního dopravce, protože ten má zkrátka příiiš mnoho rukojmí, kteří jinou volbu zkrátka nemají.

0/0
26.2.2016 11:08

R24a28d94e78k 82J37a20n75a80t18a 9705346814502

"Nepřijde mi normální že když jedete třeba z Blanska do Prahy, tak je jízdenka 2x dražší, než když jedete z Brna (což je dál)."

1) nepřehánějte. Není to dvakrát dražší

2) Konkurence. Kolik autobusů jezdí z Blanska do Prahy?

3) Nikdo vám nebrání koupit si v e-shopu jízdenku Brno-Praha a nastoupit v Blansku.

0/0
27.2.2016 14:03

J49i67r59k68a 61D51v62o10ř14á33k 4435490583668

Víte, Žaluda byl ten chlápek co dělal generálního v ČD. Když nastupoval nevěděl o železnici vpodstatě nic, měl svoje mouchy ale přesto to byl nejlepší šéf ČD za velmi dlouhou dobu (včetně dneška).

0/0
29.2.2016 13:43

T10o64m93á15š 94K11a94p84l40a12n 8343319813103

Proboha proč ti staví tolikrát v Praze a ve vesnicích po cestě, ale nestaví v Říčanech?

+4/0
25.2.2016 17:18

M27i42c63h12a14l 36M22a67l43ý 5492844459873

Protože cílí na Čerčany.

+4/0
25.2.2016 17:36

Ř60e28h90o54ř 49V87l61a19s79á53k 2754294861486

Hledá díru na trhu. Do Říčan toho jezdí dost, prakticky všichni mají tramvajenku.

A bohužel Říčany z hlediska hromadné dopravy zaspaly a nedokázaly postavit vedle železničního nádraží autobusové.

+3/0
25.2.2016 18:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.