Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva vyjíždí. Navoněná, bez palmového oleje a se žvýkačkami na záchodě

Od pondělí začnou vlaky Arrivy jezdit sedmkrát denně z Prahy do Benešova. Firma ve čtvrtek se svým modernizovaným motorovým vozem vyjela poprvé na prezentační jízdu. Šéf Arrivy v Česku slibuje, že budou jezdit nejméně do konce roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A81n43t82o32n89í71n 57D85o54u71b25e38k 3820939799

konecne sedadla i za sebou po 2 hura!

klimatizace je doufam samozrejmost

0/0
26.2.2016 10:57

T68o10m 13J60u59r87e21č78k16a 6305342285695

Klimu to nemá. Ani stahovatelná okna, jen malé vyklápěčky.

+1/0
26.2.2016 11:09

O76n37d46r20a 84P19á42t64e65k 8743739154515

No tak to mají hotovo.

Starý panťáky měly okna do půli stahovací. Tam se dalo v létě přežít, pokud to jelo a nestálo to někde na mezi. ten horkovzdušný fén, pouštěný ze stropu v létě vůbec nechladil. Pak ČD nasadily panťáky s vyklápěcími okny jako má ARRIVA. Tedy nahoře škvírka a nic víc. V těch bylo v létě na umření. Po tomto zjištění, nemůže jakejkoliv motorák vyvoněnej čímkoliv - konkurovat klimatizovanému City elephantu (který asi bude navíc i tiší..).

+2/0
26.2.2016 12:57

M48i71r42o12s83l17a39v 73Z19i85k85m26u61n98d 6698642757128

Po trakční stránce nebo jízdnímu pohodlí nemohu těmto soupravám nic vytnout. V Německu s nimi rád jezdím, v provozu jsou i ty s původními sedačkami a pak řada modernizovaných variant ... raději chodím do řídícího vozu, kde je ticho ...

I v Německu jezdí na elektrifikovaných tratích ...

0/0
26.2.2016 13:38

O64n53d87r19a 26P35á14t52e73k 8613259124355

Jinak mi taky hlava nebere, že je to motorák...;-€;-€;-€

Trať Praha - Benešov (dnes od Benešova po Hostivař) prošla optimalizací. Došlo ke kompletní rekonstrukci traťového tělesa, trakčního vedení atd...

Jsem opravdu ten poslední (a šanon výhradně mých stížností které k mému jménu ČD určitě má je toho dokladem) kdo by se zastával ČD či je nějak hájil.

Ale proč na tuto ,,ekologickou'' trať přichází konkurence s dýzlem je opravdu těžko pochopitelná věc.;-€;-€;-€Rv

0/0
26.2.2016 8:31

O39n55d18r49a 48P45á14t45e26k 8873949674505

Konkurence přišla příliš pozdě.

V době, kdy se po trati pohyboval 40 let starý šrot pod lidovými názvy hajbna, žabotlam, cukajdó, panťák atd... a kdy dojezdový čas byl díky technickému stavu těchto v létě do ruda rozpálených povozů leckdy ve hvězdách - to mělo smysl. Dnes, kdy na trati jezdí moderní klimatizované city elephanty (byť občas také někdy s podivem klekají) je to trochu s křížkem po funusu.

Jistě Arriva má trasu projet o pár minut rychleji, s vodou a wifinou, kterou mi navíc zapne krásná stevardka...

No já nevím, ale stevardky na trati Praha - Benešov mi přijdou stejně debilní jako I. třída v elephantech ČD, kdy je jedno patro vyblokováno sedadly, na nichž někdo sedí jen velice výjimečně zatímco dole chudá lůza ve dvojce často stojí...

Hlavním přínosem tak tyto vlaky budou pro pravidelné cestující jež ovlivnilo idiotské rozhodnutí o končících vlacích ČD ve Stránčicích. A pak také bude vlak dobrý pro různé nahodilé cestující, turisty a kolaře.

Tím, že v něm nebude platit Opencarta a doplatkové kupony PID a také opravdu řídkým jízdním řádem jsou pravidelní cestující značně limitováni....

Já s nimi pojedu jen když budu opravdu spěchat a k nástupišti zrovna přisupí tento spoj, jinak ne.

+1/−3
26.2.2016 8:03

M60i92r33o20s71l98a89v 72Z18i61k62m39u54n17d 6968402437768

Každý má možnost dokoupit si časový doplatek do jedničky a cestovat pohodlně. Roční při denním dojíždění znamená desetikačku na jízdu ... Končící vlaky ve Strančicích jsou vlaky posilové, které rozdělují 30 nebo 60 minutový takt ... podobné dopravní modely fungují "všude na západě", zejména ve Švýcarsku a Německu ... posilové vlaky jezdící zpravidla jen od pondělí do pátku jezdí ve zkrácené trase ...

+3/0
26.2.2016 13:44

J58i16r60k55a 70D52v59o30ř28á70k 4655480643928

Že posilové vlaky končí ve Strančicích je holá nutnost. Dál by už kolidovaly s rychlíkama, musela by se přidat kolej aby to fungovalo. Také je otázka, jestli by se opravdu zaplnily.

0/0
29.2.2016 13:19

M51i74l73a20n 29Z62a88c25h 3229622313923

Tak stevardy. Proc tomu zduvodneni neverim? :-)

0/0
26.2.2016 0:41

V54a19c93l38a17v 14H81a21j45e60k 3896149329

protože toho moc víš :)

+1/0
26.2.2016 8:26

T79o59m50a79s 29N16o69v96o68t87n79y 1421854216805

Hysterie okolo palmového oleje je úsměvná... není někde jejich nabídka občerstvení, jen pro zajímavost, kolik daleko horších potravin mají v nabídce, ale hlavně že bez palmového oleje? Jinak v ČR je systém nastavený tak, že tam kde je IDS nemají s nedotovaným vlakem moc šanci, IDS spolehlivě zlikviduje veškerou konkurenční nezaintegrovanou dopravu i když její služby jsou lepší než IDS couráky...

+1/0
25.2.2016 23:25

T86o42m 93J97u34r76e97č49k36a 6885622605655

https://www.facebook.com/ArrivaVlaky/photos/a.476294249133285.1073741828.458337154262328/960105177418854/?type=3&theater

0/0
26.2.2016 11:07

P52a57v89e84l 69D87o48l12n48í45č91e55k 3618953844311

Integrace je pro cestující výhodná v tom, že si koupí jednu jízdenku a nemusí řešit dopravce.

0/0
10.3.2016 14:13

P24a95v30e92l 11D33o13l65n90í78č54e80k 3208243894651

Jinak třeba na jižní Moravě jsou zaintegrovány i rychlíky a spěšné vlaky, ne jenom "couráky". Nevím jak to mají jiné IDS (které imho nejsou tak přehledné a propracované, ten jihomoravský osobně považuji za nejlepší v ČR).

0/0
10.3.2016 14:17

P54e13t53r 21S96e93j71k 3973712774483

Zelená propaganda palmového oleje a zasírání prostředí naftovými splodinami na elektrifikované trati !!!! To je na palici ???

+4/0
25.2.2016 22:47

R96a11d52e72k 80J22a28n22a92t42a 9675636294542

Stále je lepší dieslový vlak než autobusy či dokonce odpovídající množství aut.

+3/0
26.2.2016 0:59

J33i92r90k43a 66D91v33o54ř36á10k 4575520723338

Palmový olej je rozhodně lepší do motoru než do jídla!

0/0
29.2.2016 13:20

J29i33r32k30a 33D83v15o64ř48á15k 4735670903118

Prostě potřebovali téma jak prorazit do bulváru, no.

0/0
29.2.2016 13:39

V96l33a86s48t33i66m73i10l 80K63o15c84u25r52e74k 4516253380494

Ano je potřebné vylepšit spojení Praha - Banešov a zejména pak by bylo nutné, aby rychlík z Českých Budějovice v Benešově vůbec nestavěl. Jde nejen o zrychlení ale i kulturu cestování pro zákazníky, kteří jedou tuto trať celou.

+2/0
25.2.2016 20:37

R94a91d69e19k 47J40a45n48a68t54a 9845696974112

Dokud není dokončena modernizace 4. TŽK, tak tam vyšší vrstva než rychlíky nemá smysl.

0/0
26.2.2016 1:02

K32a56r12e23l 18N28o16v59o29t52n67ý 4256470685625

No jsem zcědav, jak se vejdou do grafikonu? Na S9 jezdí co půl hodiny Čerčany/Benešov, do toho jsou vloženy vlaky s konečnou ve Strančicích a mezi nimi se ještě tlačí rychlíky Benešov Tábor ČB. Já tam tedy moc prostoru nevidím.

0/0
25.2.2016 20:21

P88e96t89r 44Č28e95r18v37e24n49ý 3186871282145

Osobáky jezdí po půlhodině a rychlíky po hodině - tedy volno je před osobákem v půlhodině, kdy nejede rychlík.

0/0
25.2.2016 20:27

K55a94r93e16l 83N92o94v72o38t16n19ý 4426450725265

Ale tam jsou ještě ty osobáky do těch Strančic....

0/0
25.2.2016 20:33
Foto

S50t32a92n75i85s79l57a94v 34M78í14č23e29k 3878725105406

To se vleze. Jak píše P. Černý. Bude to určitě v té druhé půlhodině. Jakože +30 minut po rychlíku.

Navíc teď už má Hostivař peróny, tak to půjde. Když to bylo před dvěma lety, zrovna jsem tam sloužil a nikdo si to moc nedokázal představit jak se to bude dělat. Už tak, při sebemenším zpoždění, stály vlaky u vjezdu od hlaváku.

+2/0
25.2.2016 20:53

J87i54r72k57a 73D18v62o75ř66á26k 4675820353858

Ano, nákladní vlaky budou ale asi létat.;-D

0/0
29.2.2016 13:23

M59a44r20t72i27n 25W21i42c33h96t98e69r36l78e 5782743845644

Vleze se to určitě, v grafikonu už ty Arriví spoje jsou od prosince 2014, akorát nejezdí.

0/0
26.2.2016 7:05

M16i78r54o89s98l68a76v 23J39e10ž28e63k 8881226972928

Kdyby to byl alespoň opravdový vlak (lokomotiva s vagóny) a ne takováto tramvaj :-/

+3/−2
25.2.2016 20:14

J54i77ř19í 24E55r84b28e55n 1313744576147

Proč s sebou tahat mrtvé desítky tun železa, když ten motorák má mnohem nižší spotřebu, rychleji se rozjíždí i lépe brzdí...

+1/0
25.2.2016 21:37

J81i83r95k90a 40D12v75o55ř40á69k 4445500953138

Především když je v elektrice...

0/0
29.2.2016 13:22

J84a20k23u69b 18Š85a70f42a34n11d65a 7705187301591

Na příměstské dopravě? Proč?

0/0
26.2.2016 6:40

J98i68r33k21a 71D40v55o14ř36á32k 4855450523618

Vona to nejni tramvaj, ta bejvá totiž na eletriku.;-D

0/0
29.2.2016 13:21

M83a42r67t27i52n 98Š18t41r60o66s 4709427480588

Své zákazníky to mít bude, určitě lepší pokus než v Kralupech. Tady totiž nejsou integrované rychlíky, takže je to lepší pozice. Ale když nedokážou vyjednat integraci do PID, tak to stejně výdělečné nikdy být nemůže...

0/0
25.2.2016 18:32

J94a35r69o93m55í95r 41M11a20s39á33k 3713395166857

já si nemůžu pomoct, ale už podruhé naprosto tragický obchodní model. Lidi určitě nebudou jezdit kvůli žvejkačkám na záchodě jak si zřejmě myslí. Když vezmu v potaz i první pokus před 2 lety, tak si vybrali podle mě 2 ze 3 nejhorších možných tratí, které jsou pokryty velice silně od ČD. Ta třetí trať je z Prahy na Český Brod

+2/0
25.2.2016 17:51

F46r31a50n28t79i50š67e96k 52V65a31n51ě67k 1177664497397

Spíše by mě zajímalo jak často se budou muset žvýkačky doplňovat v českém prostředí.

+2/0
25.2.2016 18:19
Foto

S90t95a18n11i61s91l89a55v 30M82í31č38e92k 3798685115546

Na každé zastávce zaběhne stevard do trafiky pro nové Orbit multipack. :-)

0/0
25.2.2016 20:46

M23i45l30a24n 68Č18e37r37n26ý 5373339539732

Doufejme, že Arriva nebude "nafrněná" či "vyvoněná".... Co se týče bojkotu palmového oleje, jedná se spíše o populistický krok (co ještě zakázat - glukózo-fruktózový sirup, konzervanty, glutamáty, tetrahop, bionaftu?) a taktéž ty žvýkačky, proč zrovna na záchodě? To budou volně ložené, nebo budou v automatu?

Ale jinak - jen houšť a větší kapky! Abychom si cestování v nepohodlí vlaků Č(S)D už pamatovali čím dál tím méně!

+4/−2
25.2.2016 17:49

K92a53r89e93l 80Ř42e97h84á84č38e59k 9712590671452

No zrovna na této trase si na nepohodlí vlaků ČD opravdu stěžovat nelze. Pro srovnání, stáří osobních vlaků ČD 5 - 10 let, souprava Arivva cca 40 let. Další soukromí dopravce v PID KŽC soupravy staré cca 40 bez modernizace. Ne vždy je soukromí dopravce výhra.

+10/0
25.2.2016 18:50

F68r59a85n61t50i22š93e31k 28M24a32t87ě80j72č44e64k 7653122563881

To jste vlakem ČD asi nejel dlouhou dobu! Napište kde jsou ty nepohodlné vlaky, nebo nelžete. Například autobusy ARIVA jsou vidět čím dál víc, teď ještě vlaky. Je jisté, že produkovat ztrátu u nás asi nechtějí a tudíž si penízky budou posílat do Německa. Tam je budou dávat na hromádku k ziskům z Lídlu, Kauflandu a dalších mnoha velkoobchdů ať drogérie, nábytku, aut. A proto má Německo rozpočet přebytkový a tady ve ztrátě. A tak ve finále dopadne každé ziskové podnikání. Ztráty si tu budeme moci ponechat! Doufám, že jste dostatečně mladým, aby jste si ty kapky také užil!;-O

+3/−4
25.2.2016 19:03

O77n47d97r98a 35M13a68r38a16d69a 7520183497904

Takže podle vás je lépe peníze rozkrást našinci v Černé Díře, nežli utratit u firmy, která si je třeba zaslouží a normálně zdaní... Víte díky takovému uvažování zústaneme neustále "malí". Místo toho, abysme si vzali příklad z toho, jak se to dá dělat v civilizovaném světě a rozjeli si tady soukromé české dopravní firmy se zajímavou a cílenou nabídkou, tak si tady vydržujeme kdejaké žaludy a hřeje nás, jací jsme vlastenci. "A že jim ta kráva v německu dojí líp?! Ať skape!" [>-]R^

+3/−2
25.2.2016 20:30

J68i66ř50í 71E13r60b98e32n 1703784576547

Ohledně veřejnné dopravy je nejcivilizovanější zemí Švýcarsko. A tam pokud vím mají téměř monopol státní/veřejnoprávní dopravci SBB a SwissPost...

+4/0
25.2.2016 21:40

J26i22r49k73a 93D68v12o77ř67á30k 4615860353478

Ano, ale poznenáhla i tam se ukazují soukromníci. Nicméně mají to tam mnohem lépe zorganizované.

0/0
29.2.2016 13:25

Ř52e64h25o57ř 71V24l47a88s14á77k 2234934981946

Pro úplnost podotýkám, že Arriva není soukromá firma. Arriva je součástí koncernu Německých drah plně vlastněného Spolkovou republikou Německo. Co se týče molochovitosti, nesahají České dráhy Německým drahám ani po kotníky.

A ano, Německé dráhy provozují spoustu krásných a kvalitních služeb. Což ale nic nemění na tom, že zrovna na trati na Benešov s výjimkou občasného žabotlamu jezdí ešusy, které kvalitou za tím motoráčkem z článku rozhodně výrazně nezaostávají.

Z Vašeho příspěvku tak trochu čiší, že České dráhy jsou nejhorší na světě, nejvíc se v nich rozkrádá, nejméně daní a peníze si nezaslouží.Možná je to trochu zjednodušený pohleld. A nedivte se, že někdo ho má zase zjednodušený jinak, že vidí prostě dva molochy podobných kvalit a jako jediný významnější rozdíl zaznamená, že u jednoho alespoň zůstávají peníze "doma".

+3/−1
25.2.2016 23:42

R89a54d76e28k 50J80a85n56a88t41a 9755826154712

Žabotlamy myslím na Benešov už nejezdí. Už jezdí jen jeden či dva do Kralup a dva na "městské lince" Roztoky-Libeň.

+1/0
27.2.2016 14:01

F33r47a14n63t45i65š17e43k 17M22a17t43ě16j37č17e70k 7593982693171

Normálně zdaní v daňovém ráji. Ať jim neskape, ale já pán, ty pán. A ne, že třeba na plynu mají marži 140%. Ne, že voda z vodovodu je 100x dražší než za bolševika!

Přitom tu vodu nedováží z Německa, ale je původem z Česka.

Třeba v Anglii jsou v železniční dopravě soukromé firmy s cílenou nabídkou. Přitom z jednoho města do druhého je levnější než jet vlakem, letět do Evropy a zpátky do Anglie. Vaše fascinace soukromým vlastnictvím ukazuje na Vaše postpubertální myšlení.

Co je žalud, nevím. A nepsal jsem o vlastenectví, ale o tom, kde končí výnosy z podnikání, hochu!

0/0
25.2.2016 23:44

O87n22d53r42a 45M53a60r95a75d82a 7810883187754

Za hocha se nepovažuji, ale děkuji, že mne tak posuzujete na základě "svěžesti" mých názorů.

Nejsem fascinován soukromým vlastnictvím, jenom dnes a denně vidím, jak to funguje. S ČD jsem jezdil na střední, vysokou a do práce to už taky pár let bude.

Víte, když zaplatíte 400 korun za jízdenku, tak mi nepřijde normální nutnost sedět na schodku u záchodku a doufat, že pár lidí v těch Pardubicích snad vystoupí.

Nepřijde mi normální mít ve vagonu 15°C v zimě a 40 v létě.

Nepřijde mi normální že když jedete třeba z Blanska do Prahy, tak je jízdenka 2x dražší, než když jedete z Brna (což je dál).

Když jsem jezdil z Mladé Boleslavi, tak zaplať a jeď... když jsem jel z Prahy, tak mi najednou dali na stejně dlouhou cestu i pití "zdarma".

Jak k tomu přijdou lidi, co nejezdí po hlavních "štrekách", že ČD zlepšují kvalitu dopravy někomu jinému za jejich peníze?

Můj předpoklad je ten, že menší soukromá firma se dokáže lépe řídit.

Zatímco velký státní dopravce u něhož nefungují základní procesy orientované na cestující nemůže být nikdy dostatečně efektivní.

Kdyby se totiž soukromé firmy chovaly stejně, jako ČD, tak by dávno zkrachovali. Ovšem tento "výchovný" prostředek nelze aplikovat u velkého národního dopravce, protože ten má zkrátka příiiš mnoho rukojmí, kteří jinou volbu zkrátka nemají.

0/0
26.2.2016 11:08

R65a65d73e59k 57J43a86n55a47t63a 9215176744572

"Nepřijde mi normální že když jedete třeba z Blanska do Prahy, tak je jízdenka 2x dražší, než když jedete z Brna (což je dál)."

1) nepřehánějte. Není to dvakrát dražší

2) Konkurence. Kolik autobusů jezdí z Blanska do Prahy?

3) Nikdo vám nebrání koupit si v e-shopu jízdenku Brno-Praha a nastoupit v Blansku.

0/0
27.2.2016 14:03

J48i27r80k76a 23D97v83o20ř93á71k 4275900143218

Víte, Žaluda byl ten chlápek co dělal generálního v ČD. Když nastupoval nevěděl o železnici vpodstatě nic, měl svoje mouchy ale přesto to byl nejlepší šéf ČD za velmi dlouhou dobu (včetně dneška).

0/0
29.2.2016 13:43

T66o33m40á27š 35K39a70p51l96a10n 8503369293413

Proboha proč ti staví tolikrát v Praze a ve vesnicích po cestě, ale nestaví v Říčanech?

+4/0
25.2.2016 17:18

M74i89c31h38a78l 12M56a57l11ý 5142744199913

Protože cílí na Čerčany.

+4/0
25.2.2016 17:36

Ř55e70h11o41ř 65V38l75a87s23á32k 2924814441856

Hledá díru na trhu. Do Říčan toho jezdí dost, prakticky všichni mají tramvajenku.

A bohužel Říčany z hlediska hromadné dopravy zaspaly a nedokázaly postavit vedle železničního nádraží autobusové.

+3/0
25.2.2016 18:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.