Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva vyjíždí. Navoněná, bez palmového oleje a se žvýkačkami na záchodě

Od pondělí začnou vlaky Arrivy jezdit sedmkrát denně z Prahy do Benešova. Firma ve čtvrtek se svým modernizovaným motorovým vozem vyjela poprvé na prezentační jízdu. Šéf Arrivy v Česku slibuje, že budou jezdit nejméně do konce roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A34n94t14o33n10í75n 41D31o30u78b57e39k 3680369169

konecne sedadla i za sebou po 2 hura!

klimatizace je doufam samozrejmost

0/0
26.2.2016 10:57

T20o18m 52J18u29r20e82č51k14a 6455242615285

Klimu to nemá. Ani stahovatelná okna, jen malé vyklápěčky.

+1/0
26.2.2016 11:09

O28n75d75r58a 28P84á15t54e35k 8413459404955

No tak to mají hotovo.

Starý panťáky měly okna do půli stahovací. Tam se dalo v létě přežít, pokud to jelo a nestálo to někde na mezi. ten horkovzdušný fén, pouštěný ze stropu v létě vůbec nechladil. Pak ČD nasadily panťáky s vyklápěcími okny jako má ARRIVA. Tedy nahoře škvírka a nic víc. V těch bylo v létě na umření. Po tomto zjištění, nemůže jakejkoliv motorák vyvoněnej čímkoliv - konkurovat klimatizovanému City elephantu (který asi bude navíc i tiší..).

+2/0
26.2.2016 12:57

M71i81r31o32s56l13a79v 90Z49i85k57m14u55n34d 6518532987868

Po trakční stránce nebo jízdnímu pohodlí nemohu těmto soupravám nic vytnout. V Německu s nimi rád jezdím, v provozu jsou i ty s původními sedačkami a pak řada modernizovaných variant ... raději chodím do řídícího vozu, kde je ticho ...

I v Německu jezdí na elektrifikovaných tratích ...

0/0
26.2.2016 13:38

O84n24d23r12a 53P13á98t21e82k 8303619844765

Jinak mi taky hlava nebere, že je to motorák...;-€;-€;-€

Trať Praha - Benešov (dnes od Benešova po Hostivař) prošla optimalizací. Došlo ke kompletní rekonstrukci traťového tělesa, trakčního vedení atd...

Jsem opravdu ten poslední (a šanon výhradně mých stížností které k mému jménu ČD určitě má je toho dokladem) kdo by se zastával ČD či je nějak hájil.

Ale proč na tuto ,,ekologickou'' trať přichází konkurence s dýzlem je opravdu těžko pochopitelná věc.;-€;-€;-€Rv

0/0
26.2.2016 8:31

O16n76d32r48a 10P29á81t88e20k 8803369784885

Konkurence přišla příliš pozdě.

V době, kdy se po trati pohyboval 40 let starý šrot pod lidovými názvy hajbna, žabotlam, cukajdó, panťák atd... a kdy dojezdový čas byl díky technickému stavu těchto v létě do ruda rozpálených povozů leckdy ve hvězdách - to mělo smysl. Dnes, kdy na trati jezdí moderní klimatizované city elephanty (byť občas také někdy s podivem klekají) je to trochu s křížkem po funusu.

Jistě Arriva má trasu projet o pár minut rychleji, s vodou a wifinou, kterou mi navíc zapne krásná stevardka...

No já nevím, ale stevardky na trati Praha - Benešov mi přijdou stejně debilní jako I. třída v elephantech ČD, kdy je jedno patro vyblokováno sedadly, na nichž někdo sedí jen velice výjimečně zatímco dole chudá lůza ve dvojce často stojí...

Hlavním přínosem tak tyto vlaky budou pro pravidelné cestující jež ovlivnilo idiotské rozhodnutí o končících vlacích ČD ve Stránčicích. A pak také bude vlak dobrý pro různé nahodilé cestující, turisty a kolaře.

Tím, že v něm nebude platit Opencarta a doplatkové kupony PID a také opravdu řídkým jízdním řádem jsou pravidelní cestující značně limitováni....

Já s nimi pojedu jen když budu opravdu spěchat a k nástupišti zrovna přisupí tento spoj, jinak ne.

+1/−3
26.2.2016 8:03

M27i54r71o59s63l11a36v 53Z59i26k81m68u38n28d 6338452297598

Každý má možnost dokoupit si časový doplatek do jedničky a cestovat pohodlně. Roční při denním dojíždění znamená desetikačku na jízdu ... Končící vlaky ve Strančicích jsou vlaky posilové, které rozdělují 30 nebo 60 minutový takt ... podobné dopravní modely fungují "všude na západě", zejména ve Švýcarsku a Německu ... posilové vlaky jezdící zpravidla jen od pondělí do pátku jezdí ve zkrácené trase ...

+3/0
26.2.2016 13:44

J39i63r19k50a 36D32v85o51ř33á26k 4975740423858

Že posilové vlaky končí ve Strančicích je holá nutnost. Dál by už kolidovaly s rychlíkama, musela by se přidat kolej aby to fungovalo. Také je otázka, jestli by se opravdu zaplnily.

0/0
29.2.2016 13:19

M33i63l84a54n 48Z33a66c59h 3589322563593

Tak stevardy. Proc tomu zduvodneni neverim? :-)

0/0
26.2.2016 0:41

V49a78c71l11a58v 52H89a31j96e24k 3796759279

protože toho moc víš :)

+1/0
26.2.2016 8:26

T48o73m21a76s 19N55o84v83o95t45n73y 1421774966955

Hysterie okolo palmového oleje je úsměvná... není někde jejich nabídka občerstvení, jen pro zajímavost, kolik daleko horších potravin mají v nabídce, ale hlavně že bez palmového oleje? Jinak v ČR je systém nastavený tak, že tam kde je IDS nemají s nedotovaným vlakem moc šanci, IDS spolehlivě zlikviduje veškerou konkurenční nezaintegrovanou dopravu i když její služby jsou lepší než IDS couráky...

+1/0
25.2.2016 23:25

T92o78m 15J85u93r76e82č17k79a 6325672545835

https://www.facebook.com/ArrivaVlaky/photos/a.476294249133285.1073741828.458337154262328/960105177418854/?type=3&theater

0/0
26.2.2016 11:07

P20a87v19e83l 18D37o98l58n54í81č48e76k 3708743534431

Integrace je pro cestující výhodná v tom, že si koupí jednu jízdenku a nemusí řešit dopravce.

0/0
10.3.2016 14:13

P96a67v79e55l 92D38o28l19n92í81č49e65k 3668413544511

Jinak třeba na jižní Moravě jsou zaintegrovány i rychlíky a spěšné vlaky, ne jenom "couráky". Nevím jak to mají jiné IDS (které imho nejsou tak přehledné a propracované, ten jihomoravský osobně považuji za nejlepší v ČR).

0/0
10.3.2016 14:17

P10e11t72r 17S36e89j33k 3503962474483

Zelená propaganda palmového oleje a zasírání prostředí naftovými splodinami na elektrifikované trati !!!! To je na palici ???

+4/0
25.2.2016 22:47

R95a65d19e33k 11J38a73n81a63t86a 9985896814692

Stále je lepší dieslový vlak než autobusy či dokonce odpovídající množství aut.

+3/0
26.2.2016 0:59

J98i89r36k86a 42D91v22o36ř96á75k 4695120463168

Palmový olej je rozhodně lepší do motoru než do jídla!

0/0
29.2.2016 13:20

J17i44r38k57a 55D88v31o52ř82á57k 4475370913598

Prostě potřebovali téma jak prorazit do bulváru, no.

0/0
29.2.2016 13:39

V90l63a11s20t89i46m36i98l 96K63o64c54u36r68e67k 4436633980904

Ano je potřebné vylepšit spojení Praha - Banešov a zejména pak by bylo nutné, aby rychlík z Českých Budějovice v Benešově vůbec nestavěl. Jde nejen o zrychlení ale i kulturu cestování pro zákazníky, kteří jedou tuto trať celou.

+2/0
25.2.2016 20:37

R66a74d28e58k 50J43a91n47a56t16a 9775486154982

Dokud není dokončena modernizace 4. TŽK, tak tam vyšší vrstva než rychlíky nemá smysl.

0/0
26.2.2016 1:02

K62a44r43e73l 58N21o10v79o17t46n74ý 4926110625615

No jsem zcědav, jak se vejdou do grafikonu? Na S9 jezdí co půl hodiny Čerčany/Benešov, do toho jsou vloženy vlaky s konečnou ve Strančicích a mezi nimi se ještě tlačí rychlíky Benešov Tábor ČB. Já tam tedy moc prostoru nevidím.

0/0
25.2.2016 20:21

P84e49t93r 48Č45e35r84v71e15n60ý 3756971972795

Osobáky jezdí po půlhodině a rychlíky po hodině - tedy volno je před osobákem v půlhodině, kdy nejede rychlík.

0/0
25.2.2016 20:27

K91a28r24e59l 54N73o33v34o68t14n86ý 4906850665815

Ale tam jsou ještě ty osobáky do těch Strančic....

0/0
25.2.2016 20:33
Foto

S82t56a42n39i85s71l66a83v 10M68í73č76e72k 3378225815236

To se vleze. Jak píše P. Černý. Bude to určitě v té druhé půlhodině. Jakože +30 minut po rychlíku.

Navíc teď už má Hostivař peróny, tak to půjde. Když to bylo před dvěma lety, zrovna jsem tam sloužil a nikdo si to moc nedokázal představit jak se to bude dělat. Už tak, při sebemenším zpoždění, stály vlaky u vjezdu od hlaváku.

+2/0
25.2.2016 20:53

J11i10r25k28a 60D43v55o88ř37á59k 4805880603548

Ano, nákladní vlaky budou ale asi létat.;-D

0/0
29.2.2016 13:23

M49a27r89t32i14n 43W67i22c18h35t43e23r90l80e 5952603955554

Vleze se to určitě, v grafikonu už ty Arriví spoje jsou od prosince 2014, akorát nejezdí.

0/0
26.2.2016 7:05

M32i73r89o85s50l62a31v 22J85e49ž57e21k 8851946482238

Kdyby to byl alespoň opravdový vlak (lokomotiva s vagóny) a ne takováto tramvaj :-/

+3/−2
25.2.2016 20:14

J33i58ř81í 15E18r47b54e87n 1913894836467

Proč s sebou tahat mrtvé desítky tun železa, když ten motorák má mnohem nižší spotřebu, rychleji se rozjíždí i lépe brzdí...

+1/0
25.2.2016 21:37

J52i74r92k76a 62D34v65o85ř64á62k 4765360103908

Především když je v elektrice...

0/0
29.2.2016 13:22

J56a28k64u95b 49Š48a74f76a56n46d78a 7895467831291

Na příměstské dopravě? Proč?

0/0
26.2.2016 6:40

J11i92r60k78a 84D68v21o55ř79á57k 4605380613588

Vona to nejni tramvaj, ta bejvá totiž na eletriku.;-D

0/0
29.2.2016 13:21

M81a54r15t26i90n 35Š33t94r49o45s 4719757270568

Své zákazníky to mít bude, určitě lepší pokus než v Kralupech. Tady totiž nejsou integrované rychlíky, takže je to lepší pozice. Ale když nedokážou vyjednat integraci do PID, tak to stejně výdělečné nikdy být nemůže...

0/0
25.2.2016 18:32

J96a71r86o81m66í63r 69M25a57s24á31k 3453715836477

já si nemůžu pomoct, ale už podruhé naprosto tragický obchodní model. Lidi určitě nebudou jezdit kvůli žvejkačkám na záchodě jak si zřejmě myslí. Když vezmu v potaz i první pokus před 2 lety, tak si vybrali podle mě 2 ze 3 nejhorších možných tratí, které jsou pokryty velice silně od ČD. Ta třetí trať je z Prahy na Český Brod

+2/0
25.2.2016 17:51

F87r19a22n27t85i63š33e84k 30V92a92n76ě96k 1217434237927

Spíše by mě zajímalo jak často se budou muset žvýkačky doplňovat v českém prostředí.

+2/0
25.2.2016 18:19
Foto

S93t98a82n85i72s56l94a94v 10M66í95č89e94k 3548625485576

Na každé zastávce zaběhne stevard do trafiky pro nové Orbit multipack. :-)

0/0
25.2.2016 20:46

M60i35l58a57n 40Č92e72r86n66ý 5873729859712

Doufejme, že Arriva nebude "nafrněná" či "vyvoněná".... Co se týče bojkotu palmového oleje, jedná se spíše o populistický krok (co ještě zakázat - glukózo-fruktózový sirup, konzervanty, glutamáty, tetrahop, bionaftu?) a taktéž ty žvýkačky, proč zrovna na záchodě? To budou volně ložené, nebo budou v automatu?

Ale jinak - jen houšť a větší kapky! Abychom si cestování v nepohodlí vlaků Č(S)D už pamatovali čím dál tím méně!

+4/−2
25.2.2016 17:49

K14a24r11e38l 51Ř72e11h61á24č62e27k 9322840951372

No zrovna na této trase si na nepohodlí vlaků ČD opravdu stěžovat nelze. Pro srovnání, stáří osobních vlaků ČD 5 - 10 let, souprava Arivva cca 40 let. Další soukromí dopravce v PID KŽC soupravy staré cca 40 bez modernizace. Ne vždy je soukromí dopravce výhra.

+10/0
25.2.2016 18:50

F93r34a47n39t37i49š59e17k 63M44a62t16ě19j97č16e67k 7313192383621

To jste vlakem ČD asi nejel dlouhou dobu! Napište kde jsou ty nepohodlné vlaky, nebo nelžete. Například autobusy ARIVA jsou vidět čím dál víc, teď ještě vlaky. Je jisté, že produkovat ztrátu u nás asi nechtějí a tudíž si penízky budou posílat do Německa. Tam je budou dávat na hromádku k ziskům z Lídlu, Kauflandu a dalších mnoha velkoobchdů ať drogérie, nábytku, aut. A proto má Německo rozpočet přebytkový a tady ve ztrátě. A tak ve finále dopadne každé ziskové podnikání. Ztráty si tu budeme moci ponechat! Doufám, že jste dostatečně mladým, aby jste si ty kapky také užil!;-O

+3/−4
25.2.2016 19:03

O81n87d66r13a 89M47a94r46a72d41a 7350553957454

Takže podle vás je lépe peníze rozkrást našinci v Černé Díře, nežli utratit u firmy, která si je třeba zaslouží a normálně zdaní... Víte díky takovému uvažování zústaneme neustále "malí". Místo toho, abysme si vzali příklad z toho, jak se to dá dělat v civilizovaném světě a rozjeli si tady soukromé české dopravní firmy se zajímavou a cílenou nabídkou, tak si tady vydržujeme kdejaké žaludy a hřeje nás, jací jsme vlastenci. "A že jim ta kráva v německu dojí líp?! Ať skape!" [>-]R^

+3/−2
25.2.2016 20:30

J91i41ř50í 43E57r31b53e16n 1473924876667

Ohledně veřejnné dopravy je nejcivilizovanější zemí Švýcarsko. A tam pokud vím mají téměř monopol státní/veřejnoprávní dopravci SBB a SwissPost...

+4/0
25.2.2016 21:40

J90i62r18k93a 95D23v55o43ř54á16k 4675430493898

Ano, ale poznenáhla i tam se ukazují soukromníci. Nicméně mají to tam mnohem lépe zorganizované.

0/0
29.2.2016 13:25

Ř53e23h44o32ř 19V16l19a72s16á73k 2264864601166

Pro úplnost podotýkám, že Arriva není soukromá firma. Arriva je součástí koncernu Německých drah plně vlastněného Spolkovou republikou Německo. Co se týče molochovitosti, nesahají České dráhy Německým drahám ani po kotníky.

A ano, Německé dráhy provozují spoustu krásných a kvalitních služeb. Což ale nic nemění na tom, že zrovna na trati na Benešov s výjimkou občasného žabotlamu jezdí ešusy, které kvalitou za tím motoráčkem z článku rozhodně výrazně nezaostávají.

Z Vašeho příspěvku tak trochu čiší, že České dráhy jsou nejhorší na světě, nejvíc se v nich rozkrádá, nejméně daní a peníze si nezaslouží.Možná je to trochu zjednodušený pohleld. A nedivte se, že někdo ho má zase zjednodušený jinak, že vidí prostě dva molochy podobných kvalit a jako jediný významnější rozdíl zaznamená, že u jednoho alespoň zůstávají peníze "doma".

+3/−1
25.2.2016 23:42

R18a74d50e72k 24J32a55n42a37t77a 9445226984622

Žabotlamy myslím na Benešov už nejezdí. Už jezdí jen jeden či dva do Kralup a dva na "městské lince" Roztoky-Libeň.

+1/0
27.2.2016 14:01

F89r85a72n16t93i67š77e40k 71M24a82t81ě56j28č56e43k 7763182613491

Normálně zdaní v daňovém ráji. Ať jim neskape, ale já pán, ty pán. A ne, že třeba na plynu mají marži 140%. Ne, že voda z vodovodu je 100x dražší než za bolševika!

Přitom tu vodu nedováží z Německa, ale je původem z Česka.

Třeba v Anglii jsou v železniční dopravě soukromé firmy s cílenou nabídkou. Přitom z jednoho města do druhého je levnější než jet vlakem, letět do Evropy a zpátky do Anglie. Vaše fascinace soukromým vlastnictvím ukazuje na Vaše postpubertální myšlení.

Co je žalud, nevím. A nepsal jsem o vlastenectví, ale o tom, kde končí výnosy z podnikání, hochu!

0/0
25.2.2016 23:44

O35n79d64r94a 28M26a43r21a84d66a 7860953177564

Za hocha se nepovažuji, ale děkuji, že mne tak posuzujete na základě "svěžesti" mých názorů.

Nejsem fascinován soukromým vlastnictvím, jenom dnes a denně vidím, jak to funguje. S ČD jsem jezdil na střední, vysokou a do práce to už taky pár let bude.

Víte, když zaplatíte 400 korun za jízdenku, tak mi nepřijde normální nutnost sedět na schodku u záchodku a doufat, že pár lidí v těch Pardubicích snad vystoupí.

Nepřijde mi normální mít ve vagonu 15°C v zimě a 40 v létě.

Nepřijde mi normální že když jedete třeba z Blanska do Prahy, tak je jízdenka 2x dražší, než když jedete z Brna (což je dál).

Když jsem jezdil z Mladé Boleslavi, tak zaplať a jeď... když jsem jel z Prahy, tak mi najednou dali na stejně dlouhou cestu i pití "zdarma".

Jak k tomu přijdou lidi, co nejezdí po hlavních "štrekách", že ČD zlepšují kvalitu dopravy někomu jinému za jejich peníze?

Můj předpoklad je ten, že menší soukromá firma se dokáže lépe řídit.

Zatímco velký státní dopravce u něhož nefungují základní procesy orientované na cestující nemůže být nikdy dostatečně efektivní.

Kdyby se totiž soukromé firmy chovaly stejně, jako ČD, tak by dávno zkrachovali. Ovšem tento "výchovný" prostředek nelze aplikovat u velkého národního dopravce, protože ten má zkrátka příiiš mnoho rukojmí, kteří jinou volbu zkrátka nemají.

0/0
26.2.2016 11:08

R81a30d11e20k 92J92a38n76a12t35a 9885426754372

"Nepřijde mi normální že když jedete třeba z Blanska do Prahy, tak je jízdenka 2x dražší, než když jedete z Brna (což je dál)."

1) nepřehánějte. Není to dvakrát dražší

2) Konkurence. Kolik autobusů jezdí z Blanska do Prahy?

3) Nikdo vám nebrání koupit si v e-shopu jízdenku Brno-Praha a nastoupit v Blansku.

0/0
27.2.2016 14:03

J84i93r10k36a 60D59v37o20ř30á77k 4875760343658

Víte, Žaluda byl ten chlápek co dělal generálního v ČD. Když nastupoval nevěděl o železnici vpodstatě nic, měl svoje mouchy ale přesto to byl nejlepší šéf ČD za velmi dlouhou dobu (včetně dneška).

0/0
29.2.2016 13:43

T55o15m36á85š 73K10a45p35l42a66n 8243689203573

Proboha proč ti staví tolikrát v Praze a ve vesnicích po cestě, ale nestaví v Říčanech?

+4/0
25.2.2016 17:18

M76i38c15h84a50l 15M35a89l65ý 5602454579293

Protože cílí na Čerčany.

+4/0
25.2.2016 17:36

Ř71e10h32o31ř 25V67l71a30s96á98k 2124684751916

Hledá díru na trhu. Do Říčan toho jezdí dost, prakticky všichni mají tramvajenku.

A bohužel Říčany z hlediska hromadné dopravy zaspaly a nedokázaly postavit vedle železničního nádraží autobusové.

+3/0
25.2.2016 18:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.