Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Arriva vyjíždí. Navoněná, bez palmového oleje a se žvýkačkami na záchodě

Od pondělí začnou vlaky Arrivy jezdit sedmkrát denně z Prahy do Benešova. Firma ve čtvrtek se svým modernizovaným motorovým vozem vyjela poprvé na prezentační jízdu. Šéf Arrivy v Česku slibuje, že budou jezdit nejméně do konce roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A32n72t68o60n50í77n 44D57o44u39b53e38k 3860299759

konecne sedadla i za sebou po 2 hura!

klimatizace je doufam samozrejmost

0/0
26.2.2016 10:57

T18o60m 26J90u24r85e87č43k37a 6365472465265

Klimu to nemá. Ani stahovatelná okna, jen malé vyklápěčky.

+1/0
26.2.2016 11:09

O80n46d17r68a 21P75á21t60e80k 8633249414885

No tak to mají hotovo.

Starý panťáky měly okna do půli stahovací. Tam se dalo v létě přežít, pokud to jelo a nestálo to někde na mezi. ten horkovzdušný fén, pouštěný ze stropu v létě vůbec nechladil. Pak ČD nasadily panťáky s vyklápěcími okny jako má ARRIVA. Tedy nahoře škvírka a nic víc. V těch bylo v létě na umření. Po tomto zjištění, nemůže jakejkoliv motorák vyvoněnej čímkoliv - konkurovat klimatizovanému City elephantu (který asi bude navíc i tiší..).

+2/0
26.2.2016 12:57

M60i50r68o36s24l83a53v 13Z38i63k95m60u82n73d 6888452417238

Po trakční stránce nebo jízdnímu pohodlí nemohu těmto soupravám nic vytnout. V Německu s nimi rád jezdím, v provozu jsou i ty s původními sedačkami a pak řada modernizovaných variant ... raději chodím do řídícího vozu, kde je ticho ...

I v Německu jezdí na elektrifikovaných tratích ...

0/0
26.2.2016 13:38

O13n60d62r21a 37P69á41t61e74k 8673949544455

Jinak mi taky hlava nebere, že je to motorák...;-€;-€;-€

Trať Praha - Benešov (dnes od Benešova po Hostivař) prošla optimalizací. Došlo ke kompletní rekonstrukci traťového tělesa, trakčního vedení atd...

Jsem opravdu ten poslední (a šanon výhradně mých stížností které k mému jménu ČD určitě má je toho dokladem) kdo by se zastával ČD či je nějak hájil.

Ale proč na tuto ,,ekologickou'' trať přichází konkurence s dýzlem je opravdu těžko pochopitelná věc.;-€;-€;-€Rv

0/0
26.2.2016 8:31

O84n11d62r44a 29P16á22t52e92k 8433879274505

Konkurence přišla příliš pozdě.

V době, kdy se po trati pohyboval 40 let starý šrot pod lidovými názvy hajbna, žabotlam, cukajdó, panťák atd... a kdy dojezdový čas byl díky technickému stavu těchto v létě do ruda rozpálených povozů leckdy ve hvězdách - to mělo smysl. Dnes, kdy na trati jezdí moderní klimatizované city elephanty (byť občas také někdy s podivem klekají) je to trochu s křížkem po funusu.

Jistě Arriva má trasu projet o pár minut rychleji, s vodou a wifinou, kterou mi navíc zapne krásná stevardka...

No já nevím, ale stevardky na trati Praha - Benešov mi přijdou stejně debilní jako I. třída v elephantech ČD, kdy je jedno patro vyblokováno sedadly, na nichž někdo sedí jen velice výjimečně zatímco dole chudá lůza ve dvojce často stojí...

Hlavním přínosem tak tyto vlaky budou pro pravidelné cestující jež ovlivnilo idiotské rozhodnutí o končících vlacích ČD ve Stránčicích. A pak také bude vlak dobrý pro různé nahodilé cestující, turisty a kolaře.

Tím, že v něm nebude platit Opencarta a doplatkové kupony PID a také opravdu řídkým jízdním řádem jsou pravidelní cestující značně limitováni....

Já s nimi pojedu jen když budu opravdu spěchat a k nástupišti zrovna přisupí tento spoj, jinak ne.

+1/−3
26.2.2016 8:03

M56i84r47o86s75l29a67v 60Z62i77k76m33u79n37d 6748482267588

Každý má možnost dokoupit si časový doplatek do jedničky a cestovat pohodlně. Roční při denním dojíždění znamená desetikačku na jízdu ... Končící vlaky ve Strančicích jsou vlaky posilové, které rozdělují 30 nebo 60 minutový takt ... podobné dopravní modely fungují "všude na západě", zejména ve Švýcarsku a Německu ... posilové vlaky jezdící zpravidla jen od pondělí do pátku jezdí ve zkrácené trase ...

+3/0
26.2.2016 13:44

J57i91r78k93a 96D48v54o81ř32á88k 4295680723458

Že posilové vlaky končí ve Strančicích je holá nutnost. Dál by už kolidovaly s rychlíkama, musela by se přidat kolej aby to fungovalo. Také je otázka, jestli by se opravdu zaplnily.

0/0
29.2.2016 13:19

M70i80l83a92n 74Z98a47c36h 3939812163343

Tak stevardy. Proc tomu zduvodneni neverim? :-)

0/0
26.2.2016 0:41

V39a63c90l41a72v 35H43a84j94e47k 3556589469

protože toho moc víš :)

+1/0
26.2.2016 8:26

T92o14m53a39s 47N90o89v42o16t52n95y 1431984496775

Hysterie okolo palmového oleje je úsměvná... není někde jejich nabídka občerstvení, jen pro zajímavost, kolik daleko horších potravin mají v nabídce, ale hlavně že bez palmového oleje? Jinak v ČR je systém nastavený tak, že tam kde je IDS nemají s nedotovaným vlakem moc šanci, IDS spolehlivě zlikviduje veškerou konkurenční nezaintegrovanou dopravu i když její služby jsou lepší než IDS couráky...

+1/0
25.2.2016 23:25

T32o63m 19J71u68r66e83č62k49a 6585622855835

https://www.facebook.com/ArrivaVlaky/photos/a.476294249133285.1073741828.458337154262328/960105177418854/?type=3&theater

0/0
26.2.2016 11:07

P76a96v24e31l 46D10o69l55n17í87č13e91k 3738283864671

Integrace je pro cestující výhodná v tom, že si koupí jednu jízdenku a nemusí řešit dopravce.

0/0
10.3.2016 14:13

P56a42v33e57l 21D31o85l75n85í91č62e39k 3638933764611

Jinak třeba na jižní Moravě jsou zaintegrovány i rychlíky a spěšné vlaky, ne jenom "couráky". Nevím jak to mají jiné IDS (které imho nejsou tak přehledné a propracované, ten jihomoravský osobně považuji za nejlepší v ČR).

0/0
10.3.2016 14:17

P17e22t45r 90S30e58j43k 3383932694433

Zelená propaganda palmového oleje a zasírání prostředí naftovými splodinami na elektrifikované trati !!!! To je na palici ???

+4/0
25.2.2016 22:47

R60a26d97e50k 79J25a15n17a35t15a 9745616904302

Stále je lepší dieslový vlak než autobusy či dokonce odpovídající množství aut.

+3/0
26.2.2016 0:59

J37i39r83k69a 15D60v40o36ř95á79k 4385360653198

Palmový olej je rozhodně lepší do motoru než do jídla!

0/0
29.2.2016 13:20

J22i13r39k86a 76D69v68o77ř45á21k 4465330563688

Prostě potřebovali téma jak prorazit do bulváru, no.

0/0
29.2.2016 13:39

V70l86a54s31t24i62m90i73l 73K33o42c38u16r64e46k 4696233230164

Ano je potřebné vylepšit spojení Praha - Banešov a zejména pak by bylo nutné, aby rychlík z Českých Budějovice v Benešově vůbec nestavěl. Jde nejen o zrychlení ale i kulturu cestování pro zákazníky, kteří jedou tuto trať celou.

+2/0
25.2.2016 20:37

R92a14d94e27k 96J90a32n52a91t27a 9475456584912

Dokud není dokončena modernizace 4. TŽK, tak tam vyšší vrstva než rychlíky nemá smysl.

0/0
26.2.2016 1:02

K68a49r50e58l 23N73o73v44o48t79n96ý 4576700155315

No jsem zcědav, jak se vejdou do grafikonu? Na S9 jezdí co půl hodiny Čerčany/Benešov, do toho jsou vloženy vlaky s konečnou ve Strančicích a mezi nimi se ještě tlačí rychlíky Benešov Tábor ČB. Já tam tedy moc prostoru nevidím.

0/0
25.2.2016 20:21

P18e31t96r 39Č40e52r72v53e89n62ý 3976711702735

Osobáky jezdí po půlhodině a rychlíky po hodině - tedy volno je před osobákem v půlhodině, kdy nejede rychlík.

0/0
25.2.2016 20:27

K36a37r73e49l 69N66o23v87o55t49n49ý 4716530345975

Ale tam jsou ještě ty osobáky do těch Strančic....

0/0
25.2.2016 20:33
Foto

S68t35a85n10i43s70l29a17v 15M16í29č25e58k 3878595515126

To se vleze. Jak píše P. Černý. Bude to určitě v té druhé půlhodině. Jakože +30 minut po rychlíku.

Navíc teď už má Hostivař peróny, tak to půjde. Když to bylo před dvěma lety, zrovna jsem tam sloužil a nikdo si to moc nedokázal představit jak se to bude dělat. Už tak, při sebemenším zpoždění, stály vlaky u vjezdu od hlaváku.

+2/0
25.2.2016 20:53

J10i17r21k15a 57D87v13o90ř42á61k 4805570673868

Ano, nákladní vlaky budou ale asi létat.;-D

0/0
29.2.2016 13:23

M27a74r83t63i75n 97W37i98c54h29t31e67r29l54e 5182353385144

Vleze se to určitě, v grafikonu už ty Arriví spoje jsou od prosince 2014, akorát nejezdí.

0/0
26.2.2016 7:05

M46i49r63o41s29l50a80v 32J93e66ž81e89k 8701496282878

Kdyby to byl alespoň opravdový vlak (lokomotiva s vagóny) a ne takováto tramvaj :-/

+3/−2
25.2.2016 20:14

J54i40ř94í 21E60r24b13e55n 1873884466377

Proč s sebou tahat mrtvé desítky tun železa, když ten motorák má mnohem nižší spotřebu, rychleji se rozjíždí i lépe brzdí...

+1/0
25.2.2016 21:37

J43i94r65k14a 57D43v18o13ř54á97k 4335130403818

Především když je v elektrice...

0/0
29.2.2016 13:22

J40a55k19u82b 79Š13a79f74a23n23d23a 7765887431931

Na příměstské dopravě? Proč?

0/0
26.2.2016 6:40

J75i52r81k23a 46D37v37o62ř33á55k 4625450723888

Vona to nejni tramvaj, ta bejvá totiž na eletriku.;-D

0/0
29.2.2016 13:21

M30a36r63t39i30n 68Š92t71r18o84s 4659617290808

Své zákazníky to mít bude, určitě lepší pokus než v Kralupech. Tady totiž nejsou integrované rychlíky, takže je to lepší pozice. Ale když nedokážou vyjednat integraci do PID, tak to stejně výdělečné nikdy být nemůže...

0/0
25.2.2016 18:32

J52a36r68o98m24í36r 11M26a20s66á13k 3533765316627

já si nemůžu pomoct, ale už podruhé naprosto tragický obchodní model. Lidi určitě nebudou jezdit kvůli žvejkačkám na záchodě jak si zřejmě myslí. Když vezmu v potaz i první pokus před 2 lety, tak si vybrali podle mě 2 ze 3 nejhorších možných tratí, které jsou pokryty velice silně od ČD. Ta třetí trať je z Prahy na Český Brod

+2/0
25.2.2016 17:51

F30r43a39n89t53i85š58e82k 56V30a50n31ě67k 1667254607267

Spíše by mě zajímalo jak často se budou muset žvýkačky doplňovat v českém prostředí.

+2/0
25.2.2016 18:19
Foto

S55t84a36n64i56s47l19a70v 72M20í69č59e85k 3528465395516

Na každé zastávce zaběhne stevard do trafiky pro nové Orbit multipack. :-)

0/0
25.2.2016 20:46

M73i54l75a18n 43Č31e69r78n47ý 5583919679442

Doufejme, že Arriva nebude "nafrněná" či "vyvoněná".... Co se týče bojkotu palmového oleje, jedná se spíše o populistický krok (co ještě zakázat - glukózo-fruktózový sirup, konzervanty, glutamáty, tetrahop, bionaftu?) a taktéž ty žvýkačky, proč zrovna na záchodě? To budou volně ložené, nebo budou v automatu?

Ale jinak - jen houšť a větší kapky! Abychom si cestování v nepohodlí vlaků Č(S)D už pamatovali čím dál tím méně!

+4/−2
25.2.2016 17:49

K10a59r49e56l 68Ř50e66h16á81č34e67k 9272430261982

No zrovna na této trase si na nepohodlí vlaků ČD opravdu stěžovat nelze. Pro srovnání, stáří osobních vlaků ČD 5 - 10 let, souprava Arivva cca 40 let. Další soukromí dopravce v PID KŽC soupravy staré cca 40 bez modernizace. Ne vždy je soukromí dopravce výhra.

+10/0
25.2.2016 18:50

F96r13a83n20t79i92š21e49k 52M82a33t24ě56j26č96e55k 7503362723601

To jste vlakem ČD asi nejel dlouhou dobu! Napište kde jsou ty nepohodlné vlaky, nebo nelžete. Například autobusy ARIVA jsou vidět čím dál víc, teď ještě vlaky. Je jisté, že produkovat ztrátu u nás asi nechtějí a tudíž si penízky budou posílat do Německa. Tam je budou dávat na hromádku k ziskům z Lídlu, Kauflandu a dalších mnoha velkoobchdů ať drogérie, nábytku, aut. A proto má Německo rozpočet přebytkový a tady ve ztrátě. A tak ve finále dopadne každé ziskové podnikání. Ztráty si tu budeme moci ponechat! Doufám, že jste dostatečně mladým, aby jste si ty kapky také užil!;-O

+3/−4
25.2.2016 19:03

O29n12d26r12a 78M33a68r49a85d57a 7730263327714

Takže podle vás je lépe peníze rozkrást našinci v Černé Díře, nežli utratit u firmy, která si je třeba zaslouží a normálně zdaní... Víte díky takovému uvažování zústaneme neustále "malí". Místo toho, abysme si vzali příklad z toho, jak se to dá dělat v civilizovaném světě a rozjeli si tady soukromé české dopravní firmy se zajímavou a cílenou nabídkou, tak si tady vydržujeme kdejaké žaludy a hřeje nás, jací jsme vlastenci. "A že jim ta kráva v německu dojí líp?! Ať skape!" [>-]R^

+3/−2
25.2.2016 20:30

J75i63ř48í 22E73r32b59e16n 1663334536927

Ohledně veřejnné dopravy je nejcivilizovanější zemí Švýcarsko. A tam pokud vím mají téměř monopol státní/veřejnoprávní dopravci SBB a SwissPost...

+4/0
25.2.2016 21:40

J49i18r36k82a 41D54v82o95ř95á79k 4115140853208

Ano, ale poznenáhla i tam se ukazují soukromníci. Nicméně mají to tam mnohem lépe zorganizované.

0/0
29.2.2016 13:25

Ř53e34h91o77ř 65V10l51a80s62á58k 2424754141226

Pro úplnost podotýkám, že Arriva není soukromá firma. Arriva je součástí koncernu Německých drah plně vlastněného Spolkovou republikou Německo. Co se týče molochovitosti, nesahají České dráhy Německým drahám ani po kotníky.

A ano, Německé dráhy provozují spoustu krásných a kvalitních služeb. Což ale nic nemění na tom, že zrovna na trati na Benešov s výjimkou občasného žabotlamu jezdí ešusy, které kvalitou za tím motoráčkem z článku rozhodně výrazně nezaostávají.

Z Vašeho příspěvku tak trochu čiší, že České dráhy jsou nejhorší na světě, nejvíc se v nich rozkrádá, nejméně daní a peníze si nezaslouží.Možná je to trochu zjednodušený pohleld. A nedivte se, že někdo ho má zase zjednodušený jinak, že vidí prostě dva molochy podobných kvalit a jako jediný významnější rozdíl zaznamená, že u jednoho alespoň zůstávají peníze "doma".

+3/−1
25.2.2016 23:42

R53a62d78e72k 18J39a24n42a65t54a 9135906304362

Žabotlamy myslím na Benešov už nejezdí. Už jezdí jen jeden či dva do Kralup a dva na "městské lince" Roztoky-Libeň.

+1/0
27.2.2016 14:01

F91r73a59n61t12i30š96e67k 38M10a32t11ě22j86č58e92k 7173372413381

Normálně zdaní v daňovém ráji. Ať jim neskape, ale já pán, ty pán. A ne, že třeba na plynu mají marži 140%. Ne, že voda z vodovodu je 100x dražší než za bolševika!

Přitom tu vodu nedováží z Německa, ale je původem z Česka.

Třeba v Anglii jsou v železniční dopravě soukromé firmy s cílenou nabídkou. Přitom z jednoho města do druhého je levnější než jet vlakem, letět do Evropy a zpátky do Anglie. Vaše fascinace soukromým vlastnictvím ukazuje na Vaše postpubertální myšlení.

Co je žalud, nevím. A nepsal jsem o vlastenectví, ale o tom, kde končí výnosy z podnikání, hochu!

0/0
25.2.2016 23:44

O42n26d16r91a 74M70a76r86a79d87a 7860443737594

Za hocha se nepovažuji, ale děkuji, že mne tak posuzujete na základě "svěžesti" mých názorů.

Nejsem fascinován soukromým vlastnictvím, jenom dnes a denně vidím, jak to funguje. S ČD jsem jezdil na střední, vysokou a do práce to už taky pár let bude.

Víte, když zaplatíte 400 korun za jízdenku, tak mi nepřijde normální nutnost sedět na schodku u záchodku a doufat, že pár lidí v těch Pardubicích snad vystoupí.

Nepřijde mi normální mít ve vagonu 15°C v zimě a 40 v létě.

Nepřijde mi normální že když jedete třeba z Blanska do Prahy, tak je jízdenka 2x dražší, než když jedete z Brna (což je dál).

Když jsem jezdil z Mladé Boleslavi, tak zaplať a jeď... když jsem jel z Prahy, tak mi najednou dali na stejně dlouhou cestu i pití "zdarma".

Jak k tomu přijdou lidi, co nejezdí po hlavních "štrekách", že ČD zlepšují kvalitu dopravy někomu jinému za jejich peníze?

Můj předpoklad je ten, že menší soukromá firma se dokáže lépe řídit.

Zatímco velký státní dopravce u něhož nefungují základní procesy orientované na cestující nemůže být nikdy dostatečně efektivní.

Kdyby se totiž soukromé firmy chovaly stejně, jako ČD, tak by dávno zkrachovali. Ovšem tento "výchovný" prostředek nelze aplikovat u velkého národního dopravce, protože ten má zkrátka příiiš mnoho rukojmí, kteří jinou volbu zkrátka nemají.

0/0
26.2.2016 11:08

R16a13d95e40k 54J16a54n25a62t56a 9705946514652

"Nepřijde mi normální že když jedete třeba z Blanska do Prahy, tak je jízdenka 2x dražší, než když jedete z Brna (což je dál)."

1) nepřehánějte. Není to dvakrát dražší

2) Konkurence. Kolik autobusů jezdí z Blanska do Prahy?

3) Nikdo vám nebrání koupit si v e-shopu jízdenku Brno-Praha a nastoupit v Blansku.

0/0
27.2.2016 14:03

J49i58r27k71a 61D87v19o84ř80á84k 4895340433278

Víte, Žaluda byl ten chlápek co dělal generálního v ČD. Když nastupoval nevěděl o železnici vpodstatě nic, měl svoje mouchy ale přesto to byl nejlepší šéf ČD za velmi dlouhou dobu (včetně dneška).

0/0
29.2.2016 13:43

T78o50m64á58š 51K16a83p62l62a61n 8303859233793

Proboha proč ti staví tolikrát v Praze a ve vesnicích po cestě, ale nestaví v Říčanech?

+4/0
25.2.2016 17:18

M69i44c96h32a15l 37M37a61l26ý 5342564639733

Protože cílí na Čerčany.

+4/0
25.2.2016 17:36

Ř34e28h15o15ř 21V87l75a73s96á97k 2294884671136

Hledá díru na trhu. Do Říčan toho jezdí dost, prakticky všichni mají tramvajenku.

A bohužel Říčany z hlediska hromadné dopravy zaspaly a nedokázaly postavit vedle železničního nádraží autobusové.

+3/0
25.2.2016 18:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.