Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Rychlodráha do Drážďan se přiblížila. Premiéři si plácli

Premiér Bohuslav Sobotka se dohodl s předsedou vlády německé spolkové země Sasko Stanislawem Tillichem na podpoře výstavby vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Drážďany. V dubnu obě strany podepíšou základní dokumenty k projektu a zároveň by měla být představena i trasa, kudy by spojení mělo přesně vést.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i98r12k59a 82D65v30o92ř76á10k 4445960363648

To je hezké plácnout si se saským Tillichem, ale peníze na do dává Merkelová. Vypadá to na podobnou historii jako s tou tratí přes Plzeň do Mnichova.

0/0
29.2.2016 13:47

R59o28m77a65n 70J27e16s59c20h43k83e 9568265307225

Neschopnost státu dodělat R 43 od roku 1942. Jsou vykoupené pozemky.

A Němci ať si napřed postaví rychlodráhu Dresden -Berlín a pak radí druhým.

0/0
26.2.2016 19:30

M45a42r65t33i50n 23R25u87z67i56c25k53a 1612338876457

a pak budem cekat na stavbu tunelu pod krusnymi horami, ten tunel se musi zacit stavet co nejdrive...

0/0
28.2.2016 18:14

P58e97t75r 10N29a22j43d81e28k 7817536243551

Doufám, že tohle zůstane na papíře ještě dalších 50 let. ČR akutně potřebuje dostavět úplně něco jiného než jsou VRT!

+1/−5
26.2.2016 9:28

J42i62ř53í 83Z60a20t75l92o83u21k76a91l 3708629221186

Docela by mě zajímalo, jak by byla ta nová trať vytížená. Předpokládám maximálně jeden osobní vlak (EC) za hodinu v každém směru a k tomu občas nějaký ten nákladní vlak. Pokud by se ty peníze daly do VRT Praha Brno, předpokládám, že užitek by byl podstatně větší, mohla by tudy jezdit většina vnitrostátních vlaků z Prahy směrem na Moravu, mezinárodní vlaky směrem do Vídně, Bratislavy, Košic, Varšavy, regionální vlaky do Jihlavy a na Vysočinu, pomohla by i vlakům do Českých Budějovic. To by stačilo na podstatně větší vytížení s několika vlaky za hodinu v každém směru a pomohlo by to podstatně více lidem.

0/0
26.2.2016 0:26

R92a27d24e61k 45J17a55n96a18t77a 9635236834792

Mýlíte se ve větě "občas nějaký ten nákladní vlak". Současná trasa podél Labe je přetížena právě nákladními vlaky. Není divu - je to jediná alespoň trochu slušná trať z ČR do Německa (náš největší obchodní partner, přístav v Hamburku, atd.). Navíc je u Drážďan silná příměstská osobní doprava.

VRT Praha-Brno by byla jistě užitečnější. Ovšem - otázka její výstavby je jen na našich politicích (kteří neví, co to je vlak), kdežto na tohle tlačí i Němci. Co se týká peněz, otázka není "na co dít peníze". Peněz je dost. ČR má v infrastruktuře problém opačný. Nestíhá fondy EU čerpat pro nepřipravenost projektů.

+1/0
26.2.2016 17:14

R35a66d82o34s24l72a64v 43K85l39a14u33d80a 5154158474172

Nedokážou udělat VŘ na výrobu registračních značek a hodlají stavět VRT;-D;-D;-D;-D

+2/−2
25.2.2016 18:21

M13i50c63h13a29l 17H16i98r45k54a 4747296460353

;-DR^

0/0
25.2.2016 18:28

J95i67ř26í 38E51r76b97e96n 1773324626227

Takže dokud nebudeme mít normální vztahy a stavy ohledně výroby RZ, nemáme právo se snažit o technický pokrok v dopravě?

+2/0
25.2.2016 21:28

P89e79t39r 12N18o88v14o37t98n19y 1641710281

Dokud nebudem mit kompetentní úředníky na MD a hlavně ministra. Snažit se můžeme vždy, ale otázka je, jak to dopadne.

0/0
25.2.2016 22:08

G66e46o79r48g 53K27o17m88b71e86r94e38c 9374171496381

Rychlodráha do Drážďan se přiblížila.

to ma stejnou vypovidajici hodnotu jak kdyz napisou - Cesta na Mars se priblizila"

+2/0
25.2.2016 18:06

M79i86c51h22a48l 77H14i90r55k50a 4477296360703

Je mi na chybějící smajlík, betonová lobby zase vítězí, přičemž ani jedna z cest (rychlodráha, splavnění Labe u Přelouče) nemá své ekonomické opodstatnění. Rv Pardon, pro osoby zainteresované to bude zlatý důl. Rv

+1/−2
25.2.2016 18:03

M34i48r58o90s71l38a53v 78B70á43r89t34a 8944510110947

A co když farmářka Havránková bude proti tomu?

0/0
25.2.2016 17:27

P68e59t33r 49N57o96v25o93t24n75y 1901390111

To se může stát. Ale vykupy budou daleko menší než u dálnice.

+3/0
25.2.2016 17:34

R33o90b45e63r33t 38P14r66a98ž62á69k 4678466965260

Jestli se k ni stát bude zase chovat prasecky, tak to bude blokovat.

+6/0
25.2.2016 17:38

K27a96r75e18l 32B95a26m97b70u39l55a 4403339827109

To, ze si placli premieri, neznamena vubec nic. Kolik premieru se placalo napr.na R35 a kde nic tu nic.

+3/0
25.2.2016 17:26

M42a36r30e87k 34H78a65l95í90k 7833128428974

Je součástí projektu i tábor Džungle a plot u kolejí? Je třeba myslet dopředu.

0/−1
25.2.2016 17:23

M91a85r51t41i78n 28J27u16r52e93č22k12a 2613604891331

Nevím... ne že bych stavbě nefandil, ale přijde mi, že je rozpracováno nějak hodně projektů najednou a pak i k vůli nedostatku financí se táhnou. Nejvíce bych uvítal dostavbu dálničního napojení Olomouc-Hradec králové-Praha, které by D1 hodně ulehčilo a byla aspoň nějaká alternativa při opravách D1 nebo nehodě.

+11/−2
25.2.2016 16:57

R10a54d13e33k 71J41a80n42a67t40a 9295356224732

Není pravda, že se projekty táhnou kvůli nedostatku financí. ČR má opačný problém. Nestíhá peníze vyčerpat. nemá projekty připravené.

Je to hlavně proto, že voliči+politici nejsou na rychlé železnice mentálně připraveni (prostě vůbec neví, co to je, nikdy tím nejeli). A taky se stále se nepodařilo dohnat zásek, když samolibý Bárta ajentak dal zastavi všechny stavby, včetně rozjetých ...

+8/0
25.2.2016 17:07

J75a33n 14J39e55m39e59l37k22a 1275390

Kdyby se nedávaly peníze daňových poplatníků na kraviny.. Třeba příměstská Ostrava, Frýdek, Frýdlant n. O. Mluví se o ní tak 30 let o elektrifikaci, zdvoukolejnění? 2012 mělo být zdvoukolejení do Frýdku tuším hotovo (jako podmínka stavby Hiundai). Je 2016 a nic a nyní se začíná špekulovat jak, nejspíš jak s pozemky a spol. Výsledek - že teoreticky 2025 možná hotovo. 13km, v původní stopě? Jak chtějí stavět 200 km na 350 přes Vysočinu;-D

0/0
25.2.2016 22:06

R15a30d34e67k 37J44a55n65a50t86a 9605396104262

"Jak chtějí stavět 200 km na 350 přes Vysočinu"

Stavět na zelené louce je jednodušší. O tom jste ještě neslyšel? S pozemky je vždy větší problém v zastavěné oblasti, stejně jako s rekonstrukcí za provozu.

+1/0
26.2.2016 17:19

M58a28r21t21i53n 15R53u39z29i89c81k56a 1312108626207

mosty, tunely... co ma rikat takove japonsko...

0/0
28.2.2016 18:17

R82o25m97a13n 47J73e53s97c21h73k77e 9478615447755

Ať nám skopčáci neradí. Sami nejsou schopni postavit VRT Dresden - Berlin.

0/0
26.2.2016 19:33

A17n54t21o43n28i16n 31N68e86m20e24c 7478763451370

Skopcaci postavili za poslednich 20 roku tisice kilometru novych dalni a rychlych zeleznic, takze neohrnujte nos. Trat z Berlina do Drazdan asi nema zadnou prioritu, postavillo se spojeni z Mnichova do Berlina atd.

Jel jsem z Frankfurtu /M do Hamburku (530 km za 3,5 hodiny, u Hannoveru hlasil rozhlas, ze jedeme 260/hod. zdalo se ze jede asi 120.

Autem se ta vzdalenost jede minimalne 6 hodin (ze stredu mesta do stredu mesta jeste dele.)

+2/0
26.2.2016 21:31

R80o44m82a35n 88J57e90s36c72h59k16e 9468425157535

My jsme na tom podobně jako NDR. Já také jel z Mnichova do Norimberku 282 km za hodinu. To leží v bývalé NSR v Bavorsku. Jak říkala má babička před válkou nebyli Němci pracovitější než MY Češi.. Pořád někteří melou o pracovitosti Skopčáků.

Také jsem jel vlakem z Prahy do Mnichova - ani tam nebyla rychlost závratná. 100 - 140 km hod na německé straně.

0/0
27.2.2016 6:15

J19i63r21k44a 70D22v13o92ř40á51k 4945140823648

Trať Praha - Mnichov je ve většině délky hrozně zaostalá na české i německé straně.

+1/0
29.2.2016 13:53

M69i37r25o26s76l90a52v 58G14r52o48s43s94m14a95n84n 8112779594

Zrovna VRT (Praha - Brno) by D1 ulehčila rovněž. A navíc zrychlila spojení přes celou zemi a přetáhla část dopravy ze silnice na železnici.

+4/0
25.2.2016 22:02

R32a97d78e76k 64J41a43n49a92t87a 9305156914302

A sakra, novináři to pojmenovali "rychlodráha". To nevěští nic dobrého ...

+3/0
25.2.2016 16:55

R97o56b42e39r55t 89M55a49c65h24a77l49a 8661251276904

u nás by se tomu mělo říkat "rychlotunel"

+1/0
25.2.2016 17:17

J71i16r14k86a 15D94v81o76ř83á12k 4315530213328

Nevěstí. Rychlodráha už říkají jedné příměstské trati na 50-80 km/h. Rychlodráha je to možná leda tak vzhledem k městským ulicím.

0/0
29.2.2016 13:55

M14a24r12t74i65n 55Š52i68m12e37k 4420734908875

Gratuluji k dobrému projektu. Jen aby dopadl dobře

0/−1
25.2.2016 16:47

J91i74ř32í 45P33r96a63ž85á74k 9760652801392

Toho se nedožijí ani Dluhoslavovo vnoučata. Do Prahy z Kladna se modernizace železnice připravuje 24 let a zatím není ani EIA.

+3/0
25.2.2016 16:42

J88a81n 86J16e52m16e18l47k21a 1945280

Nejsem zrovna přesvědčen, že to je to hlavní, co tady potřebujeme. Podle mě tyhle VRT vysají peníze z jiných tratí, kde jsou potřeba. Západ má nižší železnice dobré opravené, může se soustředit na VRT. Je Bohatší. Stačí se podívat na stav Praha Nymburk, Kolín. Jiné nadějné tratě, zejména příměstské, které se používají každý den. Rožnov Valašské Meziříčí. Není v plánu. Přitom normálně by ji jinde elektrifikovali, dali pořádné vyhybky a jezdilo se aspoň stovkou (dnes po investici 60). Kolín Boleslav by se taky dala jezdit aspoň 120. Nejsou schopni udělat pár km propojky na Prahu, aby se jezdilo rychleji Praha, Boleslav, Liberec. Žádný plán není vidět. Dále tady byl nějaký plán východočeského diametru Hradec, Liberec.

Asii, Austrálii a jinde celkem slušně funguje LRT (light rail) 80-130. A tomu bych věřil, protože tam není dotační šílenství. Tedy levnější, provozně levnější, elektrifikovaná, lehké soupravy. Švýcarsko je vlastně taky průkopníkem light rail a úspěšným.

Na VRT jsou slyšet i negativní názory z bohatého západu. Jednak, nezdá se, že by Španělsku ekonomicky pomohly. Četl jsem názor, že údajně nejlepší byla železnice na cca 200. S VRT údajně vzrostly již tak vysoké ceny na dvojnásobek. To pak ve zchudlé západní Evropě nemá moc zákazníky. Z vysněných konkurenceschopných 800km se prý stává 500. Ale stejně pak velká část lidí přešla na auta nebo do autobusů. Nad 500 km pak do levných letadel. VRT se líbí manažerům, ti ovšem celý vlak nezaplní. Do Drážďan bohatě pro Čechy stačí dálnice s pohodlným autobusem. Že Sobotka pojede jednou za rok za Angelou 350.. Když přijednou manažeři z Něměcka - jak se asi dostanou dál do Boleslavi ;-D Dotovaným busem na stojáka? Z 350 klesnou na 40 na drncák?;-D

+6/−4
25.2.2016 16:23

P96e35t52r 10N60e43c38h50a28n73i90c16k62ý 7133606388350

Celkem souhlasím, akorát s tratí Praha - Dresden se něco udělat musí, musí se zkapacitnit, nebo odvést doprava, protože je to hlavní a takřka jediná použitelná, nákladní elektrifikovaná spojka ČR s Německem. S chybějícími investicemi souhlasím, Liberec je stále sto let pozadu, podkrušnohorská dráha, Plzeň - Budějice - Brno taky. To tu budeme mít cancour na 350 a zbytek se nám rozpadne pod koly. Ve Španělsku jsem byl takřka rok, jejich VRT dopravu naprostu "zprasila". Tarifně je to dražší než letadlo, musíte nakupovat měsíce dopředu, aby cena byla stravitelná. Kapacita je naprosto tristní, někde projede třeba jeden vlak za tři hodiny. Síťovost žádná, nic na nic nenavazuje, prostě to jsou letadla. Často i jízdenka s přestupem, pokud náhodou není nějak očekávaný je problém koupit. Studenti VRT nejezdí, nacpou se do nočního vlaku na sedáka, který je nejlevnější a i tak s nákupem jízdenky tři týdny předem. Využívají to manažeři, ti se autem vezou i 200km k VRT a pak jedou VRT, cenu platí firma, tak co, díky tomu je dopravci skoro jedno, za kolik prodává jízdenky. Mimo VRT a příměstské trati to je děs, pokud trať náhodou funguje, tak náhodnými výstřely co poptávku vůbec nekopírují a cena do nich je i tak astronomická, ale nejde ji snížit včasným nákupem.

+3/0
25.2.2016 16:33

R37a58d31e45k 76J72a65n62a58t31a 9345356794912

Kde jinde chcete stavět nové tratě, než tam kde stávající nestačí? Trať podél Labe je přetížena nákladními vlaky (však proto má být ten tunel pro smíšenou dopravou).

Navíc je to směr, kudy je to z Prahy do Německa nejblíže, takže napojení na západoevropskou vysokorychlostní síť je tudy nejsnažší (přesto, že směrem Norimberk a Mnichov by se to taky hodilo, ale je to holt dál).

+3/−1
25.2.2016 16:58

J95a91n 33J45e29m56e33l58k90a 1895330

Jsou tam 2 paralelní tratě. Až u hranic je jen jedna.

Stejně se té VRT obávám nikdo z nás pořádně nedožije. Do té doby si nejsem jistý, že bude nějaká EU, která by to měla financovat. Resp, min, že EU se nebude muset konečně minimálně chovat realističtěji a úsporněji.

Co je důležité, že se snad definitivně bude stavět Brno Přerov. Škoda, že se na 200 nestaví i Budějovice, když je to vlastně celé defakto novostavba. Nevím jestli by to bylo o tolik těžší.

Slovenská strela jezdila Praha Brno za 2:49, před druhou světovou, motorák s pouhými 220 kw, 130 km/h, což má dnes Regionova, bez náklápění. Dnes mají 160, naklápění a stejně.. Některé úseky se budou stejně optimalizovat. Ať mi nikdo nevykládá, že kdyby se stavěla nová Praha Kolín nebo Brno Jihlava - Havlíčkův Brod, že by se z toho nestal zajimavý čas.

+1/0
25.2.2016 21:52

P77e35t76r 26N78o58v26o74t28n54y 1401720931

Strela stavela akorát v Brne. To by dneska kterejkoliv 120 km/h motorak zvladl taky.

0/0
25.2.2016 22:14

R78o36m18a57n 58J54e95s93c23h39k67e 9418805117775

Brno - Blansko určitě ne 120. Zapomněl jste, že máme mnoho Regionov.

0/0
28.2.2016 8:01

R66o40m21a50n 93J39e84s41c51h74k18e 9148725277465

Již před 100 roky byly u nás 2 dvoukolejné trati do Podmokel a Děčína.

A stojí dodnes. Zato v Německu je pouze jedna dvoukolejka z Děčína do Drážďan. Báječné Německo mělo ještě v roce 1930 4 vozové třídy na rozdíl od nás, kde byly 3.

Také počty úzkorozchodných železnic v Sasku jdou do desítek na rozdíl od nás, kde byly pouze 4 úzké. Kdy byl pokrokovější ? "Prohnilé" Rakousko nebo báječné Německo ?

0/0
27.2.2016 6:48

R32o97m53a19n 21J98e74s14c94h94k19e 9958205937955

Do Děčína vedou 2 dvoukolejné trati na našem území. Jel jsem minulý týden z Litoměřic do Kolína a nemám pocit, že by byla přetížená. Spíše od Děčína do Drážďan vede pouze jedna dvoukolejka.

0/0
28.2.2016 19:12

O25l10d91ř84i63c77h 59J10a87n61e37č60e10k 8529846363591

tak samozřejmě záleží na tom, jak se ta doprava na té VRT zorganizuje. souhlas, že když je to dražší než letadlo, jede to jednou za 3 hodiny a nic na nic nenavazuje, tak je to na houby.

že je nejlepší 'VRT na cca. 200' - no možná na tom něco bude. netuším, nakolik je stavba a provoz VRT na 300 - 350 skutečně dražší než na 200 - 230 a nakolik je v tom politikaření, kdy 200 - 230 se ještě bere jako přímá konkurence autům a jízdenky se nacení rozumně, kdežto 300 - 350 se už bere jako něco exkluzivního a ceny jsou pro normálního smrtelníka mimo realitu.

každopádně Rakousko své VRT staví právě na těch 200 - 230 mj. i proto, že v jejich kontextu o moc rychlejší nemají smysl a myslím, že to, co už je hotové (Wien - Innsbruck, i když ani to ještě zdaleka není kompletní), funguje výtečně: jezdí se v hodinovém taktu, navazuje to a jak railjety, tak z Německa zajíždějící ICE mají v Rakousku běžný rakouský tarif, tj. Wien - Innsbruck cca. 450km s Vorteilskarte něco přes 30€.

obdobně ve Švýcarsku, kde pokud vím základní síť IC/EC je taky na 200 km/h.

0/0
25.2.2016 17:51

P70e24t84r 57B29r81o36ž 8732714456114

Tak to je úžasný. Do Drážďan jezdím asi 3x za 10 let, do Prahy z Kladna skoro denně. A pitomých 20km kladenské rychlodráhy se řeší někdy od 80. let a kde nic, tu nic. Hlavně, že si ťok, který neumí udělat ani tendr na mýto, potřásá pravicí s Němci... Rv

+4/0
25.2.2016 16:21

P53e83t45r 88V26i51n82t32r50l94í66k 3456444461

A trasa Brno Vídeň po 25 letech stále nic... komedie

+1/0
25.2.2016 16:19

M26a57r21t56i88n 76H44a33n94z20a62l 8738239879365

Mezi Brnem a Breclavi je nejrychlejsi trat v republice. Dal to jaksi neni v rukach ceskeho statu...

+1/0
26.2.2016 20:18

P30e49t61r 33V75i64n98t44r84l77í76k 3116884681

Brno - Břeclav - Bratislava je ovšem jiná trasa... na Vídeň vede rychlostní silnice okolo Pohořelic kde končí a čeká se oněch 25 roků co s tím...

0/0
27.2.2016 16:05

J23i36ř77í 68K10o18c35u46r95e36k 6215164425318

Po Donau-Moldau Bahn druhá věc, která by využití našla už dneska. Ale tady se neumí ano pořádně udělat vnitro a pořád ještě není narovnané Bezpráví, protože se neví jak. A všichni říkají, že s tím v ČR nejsou zkušenosti, takže to není možné postavit.

0/0
25.2.2016 15:46

D70u74š38a24n 62M81o88u70r90e79k 7452127407781

Stačí pohled na mapu, aby bylo jasné, že klikaté vedení železnice kolem Labe (třeba nesmyslně kolem Štětí, když D8 vede přímo) odpovídá století 19. a ne tomu 21.

Z Ústí by člověk měl být v Praze za 20-30 minut a to bude jednoduchý konec spousty problémů severních Čech..

0/0
25.2.2016 15:45

K43a54r98e18l 30K96r27p51a61t64a 5874516398925

A je to řešení, aby se severních Čech vznikla noclehárna pro skladníky pracující v Praze a okolí?

0/0
25.2.2016 16:20

R38a54d89e54k 93J33a15n69a25t93a 9215286774432

Ano. Stejně jako lidi z Berouna pracují v Praze. Prostě moderní ekonomika generuje pracovní místa ve městech. Tohle těžko zastavíte.

A rychlá doprava umožní, aby se lidi nemuseli do těch měst stěhovat. Takže děti (případně manželka) zůstanou v místě a manší města se nevylidní.

+4/0
25.2.2016 17:00

J90i74ř37í 30E74r79b46e87n 1153244886907

Přesně tak, a dojíždět 30 minut vlakem nebo hodinu autem je docela rozdíl nejen v rychlosti, ale i v komfortu (stres za volantem versus klid/spánek/práce ve vlaku)...

0/0
25.2.2016 21:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.