Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Rychlodráha do Drážďan se přiblížila. Premiéři si plácli

Premiér Bohuslav Sobotka se dohodl s předsedou vlády německé spolkové země Sasko Stanislawem Tillichem na podpoře výstavby vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Drážďany. V dubnu obě strany podepíšou základní dokumenty k projektu a zároveň by měla být představena i trasa, kudy by spojení mělo přesně vést.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68i49r32k63a 74D22v35o98ř94á64k 4565260813848

To je hezké plácnout si se saským Tillichem, ale peníze na do dává Merkelová. Vypadá to na podobnou historii jako s tou tratí přes Plzeň do Mnichova.

0/0
29.2.2016 13:47

R23o95m46a33n 49J53e38s77c65h39k19e 9198255937135

Neschopnost státu dodělat R 43 od roku 1942. Jsou vykoupené pozemky.

A Němci ať si napřed postaví rychlodráhu Dresden -Berlín a pak radí druhým.

0/0
26.2.2016 19:30

M95a49r60t84i10n 32R45u77z35i70c43k97a 1832298386577

a pak budem cekat na stavbu tunelu pod krusnymi horami, ten tunel se musi zacit stavet co nejdrive...

0/0
28.2.2016 18:14

P92e53t58r 55N24a15j21d28e95k 7927846193811

Doufám, že tohle zůstane na papíře ještě dalších 50 let. ČR akutně potřebuje dostavět úplně něco jiného než jsou VRT!

+1/−5
26.2.2016 9:28

J26i88ř79í 70Z52a29t41l34o27u49k79a76l 3278219611156

Docela by mě zajímalo, jak by byla ta nová trať vytížená. Předpokládám maximálně jeden osobní vlak (EC) za hodinu v každém směru a k tomu občas nějaký ten nákladní vlak. Pokud by se ty peníze daly do VRT Praha Brno, předpokládám, že užitek by byl podstatně větší, mohla by tudy jezdit většina vnitrostátních vlaků z Prahy směrem na Moravu, mezinárodní vlaky směrem do Vídně, Bratislavy, Košic, Varšavy, regionální vlaky do Jihlavy a na Vysočinu, pomohla by i vlakům do Českých Budějovic. To by stačilo na podstatně větší vytížení s několika vlaky za hodinu v každém směru a pomohlo by to podstatně více lidem.

0/0
26.2.2016 0:26

R54a53d58e36k 80J25a65n65a48t87a 9905386414882

Mýlíte se ve větě "občas nějaký ten nákladní vlak". Současná trasa podél Labe je přetížena právě nákladními vlaky. Není divu - je to jediná alespoň trochu slušná trať z ČR do Německa (náš největší obchodní partner, přístav v Hamburku, atd.). Navíc je u Drážďan silná příměstská osobní doprava.

VRT Praha-Brno by byla jistě užitečnější. Ovšem - otázka její výstavby je jen na našich politicích (kteří neví, co to je vlak), kdežto na tohle tlačí i Němci. Co se týká peněz, otázka není "na co dít peníze". Peněz je dost. ČR má v infrastruktuře problém opačný. Nestíhá fondy EU čerpat pro nepřipravenost projektů.

+1/0
26.2.2016 17:14

R16a47d36o94s18l81a63v 37K40l98a96u33d75a 5144788774962

Nedokážou udělat VŘ na výrobu registračních značek a hodlají stavět VRT;-D;-D;-D;-D

+2/−2
25.2.2016 18:21

M93i58c23h50a49l 36H81i10r10k33a 4237326630383

;-DR^

0/0
25.2.2016 18:28

J13i91ř38í 42E42r50b32e12n 1793504276237

Takže dokud nebudeme mít normální vztahy a stavy ohledně výroby RZ, nemáme právo se snažit o technický pokrok v dopravě?

+2/0
25.2.2016 21:28

P58e39t57r 49N61o86v69o90t95n78y 1271470661

Dokud nebudem mit kompetentní úředníky na MD a hlavně ministra. Snažit se můžeme vždy, ale otázka je, jak to dopadne.

0/0
25.2.2016 22:08

G21e53o93r18g 58K49o15m75b70e92r40e46c 9704451376731

Rychlodráha do Drážďan se přiblížila.

to ma stejnou vypovidajici hodnotu jak kdyz napisou - Cesta na Mars se priblizila"

+2/0
25.2.2016 18:06

M91i78c71h33a35l 76H51i52r60k71a 4367616720413

Je mi na chybějící smajlík, betonová lobby zase vítězí, přičemž ani jedna z cest (rychlodráha, splavnění Labe u Přelouče) nemá své ekonomické opodstatnění. Rv Pardon, pro osoby zainteresované to bude zlatý důl. Rv

+1/−2
25.2.2016 18:03

M33i74r90o74s30l95a37v 93B31á11r21t46a 8874460260137

A co když farmářka Havránková bude proti tomu?

0/0
25.2.2016 17:27

P89e50t42r 27N14o10v55o23t41n43y 1121500561

To se může stát. Ale vykupy budou daleko menší než u dálnice.

+3/0
25.2.2016 17:34

R85o23b52e13r38t 68P65r55a94ž25á40k 4458976565700

Jestli se k ni stát bude zase chovat prasecky, tak to bude blokovat.

+6/0
25.2.2016 17:38

K21a87r88e15l 36B57a80m84b29u55l37a 4333289767439

To, ze si placli premieri, neznamena vubec nic. Kolik premieru se placalo napr.na R35 a kde nic tu nic.

+3/0
25.2.2016 17:26

M86a93r86e46k 44H86a67l43í58k 7763598568934

Je součástí projektu i tábor Džungle a plot u kolejí? Je třeba myslet dopředu.

0/−1
25.2.2016 17:23

M35a11r80t16i52n 83J12u52r54e96č24k98a 2153374331571

Nevím... ne že bych stavbě nefandil, ale přijde mi, že je rozpracováno nějak hodně projektů najednou a pak i k vůli nedostatku financí se táhnou. Nejvíce bych uvítal dostavbu dálničního napojení Olomouc-Hradec králové-Praha, které by D1 hodně ulehčilo a byla aspoň nějaká alternativa při opravách D1 nebo nehodě.

+11/−2
25.2.2016 16:57

R11a44d46e78k 60J38a46n58a60t22a 9825526544392

Není pravda, že se projekty táhnou kvůli nedostatku financí. ČR má opačný problém. Nestíhá peníze vyčerpat. nemá projekty připravené.

Je to hlavně proto, že voliči+politici nejsou na rychlé železnice mentálně připraveni (prostě vůbec neví, co to je, nikdy tím nejeli). A taky se stále se nepodařilo dohnat zásek, když samolibý Bárta ajentak dal zastavi všechny stavby, včetně rozjetých ...

+8/0
25.2.2016 17:07

J37a75n 10J86e59m27e73l30k80a 1445740

Kdyby se nedávaly peníze daňových poplatníků na kraviny.. Třeba příměstská Ostrava, Frýdek, Frýdlant n. O. Mluví se o ní tak 30 let o elektrifikaci, zdvoukolejnění? 2012 mělo být zdvoukolejení do Frýdku tuším hotovo (jako podmínka stavby Hiundai). Je 2016 a nic a nyní se začíná špekulovat jak, nejspíš jak s pozemky a spol. Výsledek - že teoreticky 2025 možná hotovo. 13km, v původní stopě? Jak chtějí stavět 200 km na 350 přes Vysočinu;-D

0/0
25.2.2016 22:06

R90a41d95e71k 47J39a58n44a85t56a 9415236774422

"Jak chtějí stavět 200 km na 350 přes Vysočinu"

Stavět na zelené louce je jednodušší. O tom jste ještě neslyšel? S pozemky je vždy větší problém v zastavěné oblasti, stejně jako s rekonstrukcí za provozu.

+1/0
26.2.2016 17:19

M96a64r31t55i40n 11R58u97z24i69c48k97a 1282778166827

mosty, tunely... co ma rikat takove japonsko...

0/0
28.2.2016 18:17

R80o63m12a13n 69J95e49s86c23h82k33e 9188685827945

Ať nám skopčáci neradí. Sami nejsou schopni postavit VRT Dresden - Berlin.

0/0
26.2.2016 19:33

A62n31t53o61n61i51n 74N50e43m25e92c 8271360331486

Skopcaci postavili za poslednich 20 roku tisice kilometru novych dalni a rychlych zeleznic, takze neohrnujte nos. Trat z Berlina do Drazdan asi nema zadnou prioritu, postavillo se spojeni z Mnichova do Berlina atd.

Jel jsem z Frankfurtu /M do Hamburku (530 km za 3,5 hodiny, u Hannoveru hlasil rozhlas, ze jedeme 260/hod. zdalo se ze jede asi 120.

Autem se ta vzdalenost jede minimalne 6 hodin (ze stredu mesta do stredu mesta jeste dele.)

+2/0
26.2.2016 21:31

R21o80m38a12n 75J76e20s73c72h10k24e 9448415567765

My jsme na tom podobně jako NDR. Já také jel z Mnichova do Norimberku 282 km za hodinu. To leží v bývalé NSR v Bavorsku. Jak říkala má babička před válkou nebyli Němci pracovitější než MY Češi.. Pořád někteří melou o pracovitosti Skopčáků.

Také jsem jel vlakem z Prahy do Mnichova - ani tam nebyla rychlost závratná. 100 - 140 km hod na německé straně.

0/0
27.2.2016 6:15

J49i38r41k73a 84D75v73o25ř53á41k 4165230683868

Trať Praha - Mnichov je ve většině délky hrozně zaostalá na české i německé straně.

+1/0
29.2.2016 13:53

M62i73r71o52s79l65a16v 27G52r57o79s61s47m16a42n92n 8652759634

Zrovna VRT (Praha - Brno) by D1 ulehčila rovněž. A navíc zrychlila spojení přes celou zemi a přetáhla část dopravy ze silnice na železnici.

+4/0
25.2.2016 22:02

R84a61d47e71k 46J64a84n70a69t63a 9505856954312

A sakra, novináři to pojmenovali "rychlodráha". To nevěští nic dobrého ...

+3/0
25.2.2016 16:55

R11o81b66e84r33t 69M71a34c56h42a28l93a 8631151346724

u nás by se tomu mělo říkat "rychlotunel"

+1/0
25.2.2016 17:17

J30i12r21k21a 92D60v25o12ř34á86k 4945940453638

Nevěstí. Rychlodráha už říkají jedné příměstské trati na 50-80 km/h. Rychlodráha je to možná leda tak vzhledem k městským ulicím.

0/0
29.2.2016 13:55

M11a70r82t39i46n 34Š75i17m42e15k 4900594158145

Gratuluji k dobrému projektu. Jen aby dopadl dobře

0/−1
25.2.2016 16:47

J53i52ř11í 78P45r96a42ž47á74k 9840382491652

Toho se nedožijí ani Dluhoslavovo vnoučata. Do Prahy z Kladna se modernizace železnice připravuje 24 let a zatím není ani EIA.

+3/0
25.2.2016 16:42

J64a59n 45J74e75m88e91l41k57a 1205340

Nejsem zrovna přesvědčen, že to je to hlavní, co tady potřebujeme. Podle mě tyhle VRT vysají peníze z jiných tratí, kde jsou potřeba. Západ má nižší železnice dobré opravené, může se soustředit na VRT. Je Bohatší. Stačí se podívat na stav Praha Nymburk, Kolín. Jiné nadějné tratě, zejména příměstské, které se používají každý den. Rožnov Valašské Meziříčí. Není v plánu. Přitom normálně by ji jinde elektrifikovali, dali pořádné vyhybky a jezdilo se aspoň stovkou (dnes po investici 60). Kolín Boleslav by se taky dala jezdit aspoň 120. Nejsou schopni udělat pár km propojky na Prahu, aby se jezdilo rychleji Praha, Boleslav, Liberec. Žádný plán není vidět. Dále tady byl nějaký plán východočeského diametru Hradec, Liberec.

Asii, Austrálii a jinde celkem slušně funguje LRT (light rail) 80-130. A tomu bych věřil, protože tam není dotační šílenství. Tedy levnější, provozně levnější, elektrifikovaná, lehké soupravy. Švýcarsko je vlastně taky průkopníkem light rail a úspěšným.

Na VRT jsou slyšet i negativní názory z bohatého západu. Jednak, nezdá se, že by Španělsku ekonomicky pomohly. Četl jsem názor, že údajně nejlepší byla železnice na cca 200. S VRT údajně vzrostly již tak vysoké ceny na dvojnásobek. To pak ve zchudlé západní Evropě nemá moc zákazníky. Z vysněných konkurenceschopných 800km se prý stává 500. Ale stejně pak velká část lidí přešla na auta nebo do autobusů. Nad 500 km pak do levných letadel. VRT se líbí manažerům, ti ovšem celý vlak nezaplní. Do Drážďan bohatě pro Čechy stačí dálnice s pohodlným autobusem. Že Sobotka pojede jednou za rok za Angelou 350.. Když přijednou manažeři z Něměcka - jak se asi dostanou dál do Boleslavi ;-D Dotovaným busem na stojáka? Z 350 klesnou na 40 na drncák?;-D

+6/−4
25.2.2016 16:23

P68e98t96r 22N69e16c30h42a55n21i57c81k85ý 7253596488300

Celkem souhlasím, akorát s tratí Praha - Dresden se něco udělat musí, musí se zkapacitnit, nebo odvést doprava, protože je to hlavní a takřka jediná použitelná, nákladní elektrifikovaná spojka ČR s Německem. S chybějícími investicemi souhlasím, Liberec je stále sto let pozadu, podkrušnohorská dráha, Plzeň - Budějice - Brno taky. To tu budeme mít cancour na 350 a zbytek se nám rozpadne pod koly. Ve Španělsku jsem byl takřka rok, jejich VRT dopravu naprostu "zprasila". Tarifně je to dražší než letadlo, musíte nakupovat měsíce dopředu, aby cena byla stravitelná. Kapacita je naprosto tristní, někde projede třeba jeden vlak za tři hodiny. Síťovost žádná, nic na nic nenavazuje, prostě to jsou letadla. Často i jízdenka s přestupem, pokud náhodou není nějak očekávaný je problém koupit. Studenti VRT nejezdí, nacpou se do nočního vlaku na sedáka, který je nejlevnější a i tak s nákupem jízdenky tři týdny předem. Využívají to manažeři, ti se autem vezou i 200km k VRT a pak jedou VRT, cenu platí firma, tak co, díky tomu je dopravci skoro jedno, za kolik prodává jízdenky. Mimo VRT a příměstské trati to je děs, pokud trať náhodou funguje, tak náhodnými výstřely co poptávku vůbec nekopírují a cena do nich je i tak astronomická, ale nejde ji snížit včasným nákupem.

+3/0
25.2.2016 16:33

R62a95d97e11k 95J68a20n56a95t40a 9245706234712

Kde jinde chcete stavět nové tratě, než tam kde stávající nestačí? Trať podél Labe je přetížena nákladními vlaky (však proto má být ten tunel pro smíšenou dopravou).

Navíc je to směr, kudy je to z Prahy do Německa nejblíže, takže napojení na západoevropskou vysokorychlostní síť je tudy nejsnažší (přesto, že směrem Norimberk a Mnichov by se to taky hodilo, ale je to holt dál).

+3/−1
25.2.2016 16:58

J95a41n 76J19e46m98e29l77k67a 1645940

Jsou tam 2 paralelní tratě. Až u hranic je jen jedna.

Stejně se té VRT obávám nikdo z nás pořádně nedožije. Do té doby si nejsem jistý, že bude nějaká EU, která by to měla financovat. Resp, min, že EU se nebude muset konečně minimálně chovat realističtěji a úsporněji.

Co je důležité, že se snad definitivně bude stavět Brno Přerov. Škoda, že se na 200 nestaví i Budějovice, když je to vlastně celé defakto novostavba. Nevím jestli by to bylo o tolik těžší.

Slovenská strela jezdila Praha Brno za 2:49, před druhou světovou, motorák s pouhými 220 kw, 130 km/h, což má dnes Regionova, bez náklápění. Dnes mají 160, naklápění a stejně.. Některé úseky se budou stejně optimalizovat. Ať mi nikdo nevykládá, že kdyby se stavěla nová Praha Kolín nebo Brno Jihlava - Havlíčkův Brod, že by se z toho nestal zajimavý čas.

+1/0
25.2.2016 21:52

P93e54t17r 77N59o58v26o49t70n77y 1601210331

Strela stavela akorát v Brne. To by dneska kterejkoliv 120 km/h motorak zvladl taky.

0/0
25.2.2016 22:14

R71o40m85a65n 73J74e15s70c41h48k61e 9498195157225

Brno - Blansko určitě ne 120. Zapomněl jste, že máme mnoho Regionov.

0/0
28.2.2016 8:01

R48o11m84a37n 43J15e12s24c13h78k45e 9808975317515

Již před 100 roky byly u nás 2 dvoukolejné trati do Podmokel a Děčína.

A stojí dodnes. Zato v Německu je pouze jedna dvoukolejka z Děčína do Drážďan. Báječné Německo mělo ještě v roce 1930 4 vozové třídy na rozdíl od nás, kde byly 3.

Také počty úzkorozchodných železnic v Sasku jdou do desítek na rozdíl od nás, kde byly pouze 4 úzké. Kdy byl pokrokovější ? "Prohnilé" Rakousko nebo báječné Německo ?

0/0
27.2.2016 6:48

R92o44m30a53n 47J16e23s63c14h92k59e 9348615157545

Do Děčína vedou 2 dvoukolejné trati na našem území. Jel jsem minulý týden z Litoměřic do Kolína a nemám pocit, že by byla přetížená. Spíše od Děčína do Drážďan vede pouze jedna dvoukolejka.

0/0
28.2.2016 19:12

O38l50d53ř14i10c69h 92J33a77n27e68č25e82k 8859376933161

tak samozřejmě záleží na tom, jak se ta doprava na té VRT zorganizuje. souhlas, že když je to dražší než letadlo, jede to jednou za 3 hodiny a nic na nic nenavazuje, tak je to na houby.

že je nejlepší 'VRT na cca. 200' - no možná na tom něco bude. netuším, nakolik je stavba a provoz VRT na 300 - 350 skutečně dražší než na 200 - 230 a nakolik je v tom politikaření, kdy 200 - 230 se ještě bere jako přímá konkurence autům a jízdenky se nacení rozumně, kdežto 300 - 350 se už bere jako něco exkluzivního a ceny jsou pro normálního smrtelníka mimo realitu.

každopádně Rakousko své VRT staví právě na těch 200 - 230 mj. i proto, že v jejich kontextu o moc rychlejší nemají smysl a myslím, že to, co už je hotové (Wien - Innsbruck, i když ani to ještě zdaleka není kompletní), funguje výtečně: jezdí se v hodinovém taktu, navazuje to a jak railjety, tak z Německa zajíždějící ICE mají v Rakousku běžný rakouský tarif, tj. Wien - Innsbruck cca. 450km s Vorteilskarte něco přes 30€.

obdobně ve Švýcarsku, kde pokud vím základní síť IC/EC je taky na 200 km/h.

0/0
25.2.2016 17:51

P49e89t54r 26B29r64o67ž 8162354466794

Tak to je úžasný. Do Drážďan jezdím asi 3x za 10 let, do Prahy z Kladna skoro denně. A pitomých 20km kladenské rychlodráhy se řeší někdy od 80. let a kde nic, tu nic. Hlavně, že si ťok, který neumí udělat ani tendr na mýto, potřásá pravicí s Němci... Rv

+4/0
25.2.2016 16:21

P44e83t80r 50V18i57n49t94r37l92í31k 3806104201

A trasa Brno Vídeň po 25 letech stále nic... komedie

+1/0
25.2.2016 16:19

M52a35r77t89i39n 76H76a97n52z83a70l 8608379199845

Mezi Brnem a Breclavi je nejrychlejsi trat v republice. Dal to jaksi neni v rukach ceskeho statu...

+1/0
26.2.2016 20:18

P84e97t73r 33V22i88n92t46r28l17í34k 3466424661

Brno - Břeclav - Bratislava je ovšem jiná trasa... na Vídeň vede rychlostní silnice okolo Pohořelic kde končí a čeká se oněch 25 roků co s tím...

0/0
27.2.2016 16:05

J23i28ř18í 54K15o75c39u88r25e94k 6685134455418

Po Donau-Moldau Bahn druhá věc, která by využití našla už dneska. Ale tady se neumí ano pořádně udělat vnitro a pořád ještě není narovnané Bezpráví, protože se neví jak. A všichni říkají, že s tím v ČR nejsou zkušenosti, takže to není možné postavit.

0/0
25.2.2016 15:46

D95u78š57a29n 40M19o51u94r56e57k 7862317587881

Stačí pohled na mapu, aby bylo jasné, že klikaté vedení železnice kolem Labe (třeba nesmyslně kolem Štětí, když D8 vede přímo) odpovídá století 19. a ne tomu 21.

Z Ústí by člověk měl být v Praze za 20-30 minut a to bude jednoduchý konec spousty problémů severních Čech..

0/0
25.2.2016 15:45

K58a82r15e40l 43K41r38p65a62t16a 5324426558955

A je to řešení, aby se severních Čech vznikla noclehárna pro skladníky pracující v Praze a okolí?

0/0
25.2.2016 16:20

R81a77d63e18k 52J61a49n49a59t14a 9155336244272

Ano. Stejně jako lidi z Berouna pracují v Praze. Prostě moderní ekonomika generuje pracovní místa ve městech. Tohle těžko zastavíte.

A rychlá doprava umožní, aby se lidi nemuseli do těch měst stěhovat. Takže děti (případně manželka) zůstanou v místě a manší města se nevylidní.

+4/0
25.2.2016 17:00

J70i60ř66í 82E27r49b39e42n 1893374686147

Přesně tak, a dojíždět 30 minut vlakem nebo hodinu autem je docela rozdíl nejen v rychlosti, ale i v komfortu (stres za volantem versus klid/spánek/práce ve vlaku)...

0/0
25.2.2016 21:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.