Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Rychlodráha do Drážďan se přiblížila. Premiéři si plácli

Premiér Bohuslav Sobotka se dohodl s předsedou vlády německé spolkové země Sasko Stanislawem Tillichem na podpoře výstavby vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Drážďany. V dubnu obě strany podepíšou základní dokumenty k projektu a zároveň by měla být představena i trasa, kudy by spojení mělo přesně vést.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16i97r15k33a 66D32v71o28ř21á16k 4585850143478

To je hezké plácnout si se saským Tillichem, ale peníze na do dává Merkelová. Vypadá to na podobnou historii jako s tou tratí přes Plzeň do Mnichova.

0/0
29.2.2016 13:47

R36o40m93a20n 36J17e26s27c89h41k43e 9208215277725

Neschopnost státu dodělat R 43 od roku 1942. Jsou vykoupené pozemky.

A Němci ať si napřed postaví rychlodráhu Dresden -Berlín a pak radí druhým.

0/0
26.2.2016 19:30

M69a81r28t43i26n 31R74u12z12i92c33k51a 1442958856847

a pak budem cekat na stavbu tunelu pod krusnymi horami, ten tunel se musi zacit stavet co nejdrive...

0/0
28.2.2016 18:14

P38e88t12r 14N37a12j45d12e88k 7107876183731

Doufám, že tohle zůstane na papíře ještě dalších 50 let. ČR akutně potřebuje dostavět úplně něco jiného než jsou VRT!

+1/−5
26.2.2016 9:28

J88i56ř21í 53Z55a50t33l39o51u87k26a60l 3378909271136

Docela by mě zajímalo, jak by byla ta nová trať vytížená. Předpokládám maximálně jeden osobní vlak (EC) za hodinu v každém směru a k tomu občas nějaký ten nákladní vlak. Pokud by se ty peníze daly do VRT Praha Brno, předpokládám, že užitek by byl podstatně větší, mohla by tudy jezdit většina vnitrostátních vlaků z Prahy směrem na Moravu, mezinárodní vlaky směrem do Vídně, Bratislavy, Košic, Varšavy, regionální vlaky do Jihlavy a na Vysočinu, pomohla by i vlakům do Českých Budějovic. To by stačilo na podstatně větší vytížení s několika vlaky za hodinu v každém směru a pomohlo by to podstatně více lidem.

0/0
26.2.2016 0:26

R64a80d31e13k 55J14a30n19a23t45a 9675466264542

Mýlíte se ve větě "občas nějaký ten nákladní vlak". Současná trasa podél Labe je přetížena právě nákladními vlaky. Není divu - je to jediná alespoň trochu slušná trať z ČR do Německa (náš největší obchodní partner, přístav v Hamburku, atd.). Navíc je u Drážďan silná příměstská osobní doprava.

VRT Praha-Brno by byla jistě užitečnější. Ovšem - otázka její výstavby je jen na našich politicích (kteří neví, co to je vlak), kdežto na tohle tlačí i Němci. Co se týká peněz, otázka není "na co dít peníze". Peněz je dost. ČR má v infrastruktuře problém opačný. Nestíhá fondy EU čerpat pro nepřipravenost projektů.

+1/0
26.2.2016 17:14

R25a42d66o37s22l45a22v 96K87l54a61u55d86a 5114848524982

Nedokážou udělat VŘ na výrobu registračních značek a hodlají stavět VRT;-D;-D;-D;-D

+2/−2
25.2.2016 18:21

M20i27c98h34a29l 65H15i28r84k35a 4117406190813

;-DR^

0/0
25.2.2016 18:28

J86i23ř96í 72E82r93b10e78n 1803894666917

Takže dokud nebudeme mít normální vztahy a stavy ohledně výroby RZ, nemáme právo se snažit o technický pokrok v dopravě?

+2/0
25.2.2016 21:28

P76e50t98r 27N29o33v69o46t57n28y 1261290951

Dokud nebudem mit kompetentní úředníky na MD a hlavně ministra. Snažit se můžeme vždy, ale otázka je, jak to dopadne.

0/0
25.2.2016 22:08

G76e61o19r37g 19K20o65m78b72e74r42e89c 9374121576981

Rychlodráha do Drážďan se přiblížila.

to ma stejnou vypovidajici hodnotu jak kdyz napisou - Cesta na Mars se priblizila"

+2/0
25.2.2016 18:06

M40i46c18h66a36l 88H63i29r66k16a 4777706720343

Je mi na chybějící smajlík, betonová lobby zase vítězí, přičemž ani jedna z cest (rychlodráha, splavnění Labe u Přelouče) nemá své ekonomické opodstatnění. Rv Pardon, pro osoby zainteresované to bude zlatý důl. Rv

+1/−2
25.2.2016 18:03

M68i95r76o76s16l42a90v 51B70á79r11t23a 8134750660367

A co když farmářka Havránková bude proti tomu?

0/0
25.2.2016 17:27

P91e31t22r 47N26o80v18o62t68n86y 1961880691

To se může stát. Ale vykupy budou daleko menší než u dálnice.

+3/0
25.2.2016 17:34

R13o41b94e15r47t 15P46r23a59ž94á25k 4188886745380

Jestli se k ni stát bude zase chovat prasecky, tak to bude blokovat.

+6/0
25.2.2016 17:38

K65a22r84e86l 61B40a23m56b57u35l18a 4863869237179

To, ze si placli premieri, neznamena vubec nic. Kolik premieru se placalo napr.na R35 a kde nic tu nic.

+3/0
25.2.2016 17:26

M28a44r11e81k 67H47a15l18í65k 7693308238414

Je součástí projektu i tábor Džungle a plot u kolejí? Je třeba myslet dopředu.

0/−1
25.2.2016 17:23

M35a96r38t37i16n 79J96u56r12e20č37k38a 2883844461781

Nevím... ne že bych stavbě nefandil, ale přijde mi, že je rozpracováno nějak hodně projektů najednou a pak i k vůli nedostatku financí se táhnou. Nejvíce bych uvítal dostavbu dálničního napojení Olomouc-Hradec králové-Praha, které by D1 hodně ulehčilo a byla aspoň nějaká alternativa při opravách D1 nebo nehodě.

+11/−2
25.2.2016 16:57

R39a28d58e98k 52J76a79n17a17t16a 9895596134292

Není pravda, že se projekty táhnou kvůli nedostatku financí. ČR má opačný problém. Nestíhá peníze vyčerpat. nemá projekty připravené.

Je to hlavně proto, že voliči+politici nejsou na rychlé železnice mentálně připraveni (prostě vůbec neví, co to je, nikdy tím nejeli). A taky se stále se nepodařilo dohnat zásek, když samolibý Bárta ajentak dal zastavi všechny stavby, včetně rozjetých ...

+8/0
25.2.2016 17:07

J26a41n 27J81e31m60e95l79k79a 1175250

Kdyby se nedávaly peníze daňových poplatníků na kraviny.. Třeba příměstská Ostrava, Frýdek, Frýdlant n. O. Mluví se o ní tak 30 let o elektrifikaci, zdvoukolejnění? 2012 mělo být zdvoukolejení do Frýdku tuším hotovo (jako podmínka stavby Hiundai). Je 2016 a nic a nyní se začíná špekulovat jak, nejspíš jak s pozemky a spol. Výsledek - že teoreticky 2025 možná hotovo. 13km, v původní stopě? Jak chtějí stavět 200 km na 350 přes Vysočinu;-D

0/0
25.2.2016 22:06

R60a26d34e72k 52J77a61n67a39t35a 9515706234882

"Jak chtějí stavět 200 km na 350 přes Vysočinu"

Stavět na zelené louce je jednodušší. O tom jste ještě neslyšel? S pozemky je vždy větší problém v zastavěné oblasti, stejně jako s rekonstrukcí za provozu.

+1/0
26.2.2016 17:19

M57a26r31t30i98n 89R46u52z82i92c94k21a 1172638856817

mosty, tunely... co ma rikat takove japonsko...

0/0
28.2.2016 18:17

R58o47m51a83n 90J59e54s43c63h38k37e 9918735927745

Ať nám skopčáci neradí. Sami nejsou schopni postavit VRT Dresden - Berlin.

0/0
26.2.2016 19:33

A69n13t92o72n43i73n 59N79e27m78e17c 7438413771400

Skopcaci postavili za poslednich 20 roku tisice kilometru novych dalni a rychlych zeleznic, takze neohrnujte nos. Trat z Berlina do Drazdan asi nema zadnou prioritu, postavillo se spojeni z Mnichova do Berlina atd.

Jel jsem z Frankfurtu /M do Hamburku (530 km za 3,5 hodiny, u Hannoveru hlasil rozhlas, ze jedeme 260/hod. zdalo se ze jede asi 120.

Autem se ta vzdalenost jede minimalne 6 hodin (ze stredu mesta do stredu mesta jeste dele.)

+2/0
26.2.2016 21:31

R69o97m81a56n 75J14e29s39c96h97k71e 9878655707615

My jsme na tom podobně jako NDR. Já také jel z Mnichova do Norimberku 282 km za hodinu. To leží v bývalé NSR v Bavorsku. Jak říkala má babička před válkou nebyli Němci pracovitější než MY Češi.. Pořád někteří melou o pracovitosti Skopčáků.

Také jsem jel vlakem z Prahy do Mnichova - ani tam nebyla rychlost závratná. 100 - 140 km hod na německé straně.

0/0
27.2.2016 6:15

J54i78r88k28a 34D18v23o89ř51á17k 4975660343148

Trať Praha - Mnichov je ve většině délky hrozně zaostalá na české i německé straně.

+1/0
29.2.2016 13:53

M83i26r23o64s32l68a38v 20G27r26o69s50s73m95a74n71n 8852939194

Zrovna VRT (Praha - Brno) by D1 ulehčila rovněž. A navíc zrychlila spojení přes celou zemi a přetáhla část dopravy ze silnice na železnici.

+4/0
25.2.2016 22:02

R64a34d38e53k 23J52a32n56a18t39a 9485776464932

A sakra, novináři to pojmenovali "rychlodráha". To nevěští nic dobrého ...

+3/0
25.2.2016 16:55

R34o23b80e57r32t 42M12a32c43h61a72l57a 8831431276254

u nás by se tomu mělo říkat "rychlotunel"

+1/0
25.2.2016 17:17

J78i31r14k56a 68D79v54o72ř10á22k 4105210303798

Nevěstí. Rychlodráha už říkají jedné příměstské trati na 50-80 km/h. Rychlodráha je to možná leda tak vzhledem k městským ulicím.

0/0
29.2.2016 13:55

M77a48r32t55i48n 82Š92i23m62e60k 4170414898765

Gratuluji k dobrému projektu. Jen aby dopadl dobře

0/−1
25.2.2016 16:47

J80i64ř68í 88P38r91a59ž27á72k 9890352541672

Toho se nedožijí ani Dluhoslavovo vnoučata. Do Prahy z Kladna se modernizace železnice připravuje 24 let a zatím není ani EIA.

+3/0
25.2.2016 16:42

J18a57n 20J42e89m12e63l82k34a 1345370

Nejsem zrovna přesvědčen, že to je to hlavní, co tady potřebujeme. Podle mě tyhle VRT vysají peníze z jiných tratí, kde jsou potřeba. Západ má nižší železnice dobré opravené, může se soustředit na VRT. Je Bohatší. Stačí se podívat na stav Praha Nymburk, Kolín. Jiné nadějné tratě, zejména příměstské, které se používají každý den. Rožnov Valašské Meziříčí. Není v plánu. Přitom normálně by ji jinde elektrifikovali, dali pořádné vyhybky a jezdilo se aspoň stovkou (dnes po investici 60). Kolín Boleslav by se taky dala jezdit aspoň 120. Nejsou schopni udělat pár km propojky na Prahu, aby se jezdilo rychleji Praha, Boleslav, Liberec. Žádný plán není vidět. Dále tady byl nějaký plán východočeského diametru Hradec, Liberec.

Asii, Austrálii a jinde celkem slušně funguje LRT (light rail) 80-130. A tomu bych věřil, protože tam není dotační šílenství. Tedy levnější, provozně levnější, elektrifikovaná, lehké soupravy. Švýcarsko je vlastně taky průkopníkem light rail a úspěšným.

Na VRT jsou slyšet i negativní názory z bohatého západu. Jednak, nezdá se, že by Španělsku ekonomicky pomohly. Četl jsem názor, že údajně nejlepší byla železnice na cca 200. S VRT údajně vzrostly již tak vysoké ceny na dvojnásobek. To pak ve zchudlé západní Evropě nemá moc zákazníky. Z vysněných konkurenceschopných 800km se prý stává 500. Ale stejně pak velká část lidí přešla na auta nebo do autobusů. Nad 500 km pak do levných letadel. VRT se líbí manažerům, ti ovšem celý vlak nezaplní. Do Drážďan bohatě pro Čechy stačí dálnice s pohodlným autobusem. Že Sobotka pojede jednou za rok za Angelou 350.. Když přijednou manažeři z Něměcka - jak se asi dostanou dál do Boleslavi ;-D Dotovaným busem na stojáka? Z 350 klesnou na 40 na drncák?;-D

+6/−4
25.2.2016 16:23

P93e44t31r 65N68e53c49h37a88n76i91c44k52ý 7203826378290

Celkem souhlasím, akorát s tratí Praha - Dresden se něco udělat musí, musí se zkapacitnit, nebo odvést doprava, protože je to hlavní a takřka jediná použitelná, nákladní elektrifikovaná spojka ČR s Německem. S chybějícími investicemi souhlasím, Liberec je stále sto let pozadu, podkrušnohorská dráha, Plzeň - Budějice - Brno taky. To tu budeme mít cancour na 350 a zbytek se nám rozpadne pod koly. Ve Španělsku jsem byl takřka rok, jejich VRT dopravu naprostu "zprasila". Tarifně je to dražší než letadlo, musíte nakupovat měsíce dopředu, aby cena byla stravitelná. Kapacita je naprosto tristní, někde projede třeba jeden vlak za tři hodiny. Síťovost žádná, nic na nic nenavazuje, prostě to jsou letadla. Často i jízdenka s přestupem, pokud náhodou není nějak očekávaný je problém koupit. Studenti VRT nejezdí, nacpou se do nočního vlaku na sedáka, který je nejlevnější a i tak s nákupem jízdenky tři týdny předem. Využívají to manažeři, ti se autem vezou i 200km k VRT a pak jedou VRT, cenu platí firma, tak co, díky tomu je dopravci skoro jedno, za kolik prodává jízdenky. Mimo VRT a příměstské trati to je děs, pokud trať náhodou funguje, tak náhodnými výstřely co poptávku vůbec nekopírují a cena do nich je i tak astronomická, ale nejde ji snížit včasným nákupem.

+3/0
25.2.2016 16:33

R60a74d42e30k 93J24a84n65a51t27a 9275396364922

Kde jinde chcete stavět nové tratě, než tam kde stávající nestačí? Trať podél Labe je přetížena nákladními vlaky (však proto má být ten tunel pro smíšenou dopravou).

Navíc je to směr, kudy je to z Prahy do Německa nejblíže, takže napojení na západoevropskou vysokorychlostní síť je tudy nejsnažší (přesto, že směrem Norimberk a Mnichov by se to taky hodilo, ale je to holt dál).

+3/−1
25.2.2016 16:58

J55a39n 41J93e93m69e93l57k29a 1495970

Jsou tam 2 paralelní tratě. Až u hranic je jen jedna.

Stejně se té VRT obávám nikdo z nás pořádně nedožije. Do té doby si nejsem jistý, že bude nějaká EU, která by to měla financovat. Resp, min, že EU se nebude muset konečně minimálně chovat realističtěji a úsporněji.

Co je důležité, že se snad definitivně bude stavět Brno Přerov. Škoda, že se na 200 nestaví i Budějovice, když je to vlastně celé defakto novostavba. Nevím jestli by to bylo o tolik těžší.

Slovenská strela jezdila Praha Brno za 2:49, před druhou světovou, motorák s pouhými 220 kw, 130 km/h, což má dnes Regionova, bez náklápění. Dnes mají 160, naklápění a stejně.. Některé úseky se budou stejně optimalizovat. Ať mi nikdo nevykládá, že kdyby se stavěla nová Praha Kolín nebo Brno Jihlava - Havlíčkův Brod, že by se z toho nestal zajimavý čas.

+1/0
25.2.2016 21:52

P65e89t26r 23N67o31v16o73t43n32y 1581910161

Strela stavela akorát v Brne. To by dneska kterejkoliv 120 km/h motorak zvladl taky.

0/0
25.2.2016 22:14

R10o29m46a10n 26J35e31s96c61h82k45e 9148215267875

Brno - Blansko určitě ne 120. Zapomněl jste, že máme mnoho Regionov.

0/0
28.2.2016 8:01

R66o34m12a55n 91J32e38s33c68h51k83e 9948205657925

Již před 100 roky byly u nás 2 dvoukolejné trati do Podmokel a Děčína.

A stojí dodnes. Zato v Německu je pouze jedna dvoukolejka z Děčína do Drážďan. Báječné Německo mělo ještě v roce 1930 4 vozové třídy na rozdíl od nás, kde byly 3.

Také počty úzkorozchodných železnic v Sasku jdou do desítek na rozdíl od nás, kde byly pouze 4 úzké. Kdy byl pokrokovější ? "Prohnilé" Rakousko nebo báječné Německo ?

0/0
27.2.2016 6:48

R70o96m47a34n 93J73e33s93c40h93k28e 9108135177805

Do Děčína vedou 2 dvoukolejné trati na našem území. Jel jsem minulý týden z Litoměřic do Kolína a nemám pocit, že by byla přetížená. Spíše od Děčína do Drážďan vede pouze jedna dvoukolejka.

0/0
28.2.2016 19:12

O18l55d15ř28i16c19h 30J12a98n83e71č94e77k 8579426393201

tak samozřejmě záleží na tom, jak se ta doprava na té VRT zorganizuje. souhlas, že když je to dražší než letadlo, jede to jednou za 3 hodiny a nic na nic nenavazuje, tak je to na houby.

že je nejlepší 'VRT na cca. 200' - no možná na tom něco bude. netuším, nakolik je stavba a provoz VRT na 300 - 350 skutečně dražší než na 200 - 230 a nakolik je v tom politikaření, kdy 200 - 230 se ještě bere jako přímá konkurence autům a jízdenky se nacení rozumně, kdežto 300 - 350 se už bere jako něco exkluzivního a ceny jsou pro normálního smrtelníka mimo realitu.

každopádně Rakousko své VRT staví právě na těch 200 - 230 mj. i proto, že v jejich kontextu o moc rychlejší nemají smysl a myslím, že to, co už je hotové (Wien - Innsbruck, i když ani to ještě zdaleka není kompletní), funguje výtečně: jezdí se v hodinovém taktu, navazuje to a jak railjety, tak z Německa zajíždějící ICE mají v Rakousku běžný rakouský tarif, tj. Wien - Innsbruck cca. 450km s Vorteilskarte něco přes 30€.

obdobně ve Švýcarsku, kde pokud vím základní síť IC/EC je taky na 200 km/h.

0/0
25.2.2016 17:51

P40e68t22r 47B66r86o32ž 8232434396704

Tak to je úžasný. Do Drážďan jezdím asi 3x za 10 let, do Prahy z Kladna skoro denně. A pitomých 20km kladenské rychlodráhy se řeší někdy od 80. let a kde nic, tu nic. Hlavně, že si ťok, který neumí udělat ani tendr na mýto, potřásá pravicí s Němci... Rv

+4/0
25.2.2016 16:21

P61e73t31r 34V26i87n42t37r89l91í59k 3836494931

A trasa Brno Vídeň po 25 letech stále nic... komedie

+1/0
25.2.2016 16:19

M48a50r31t77i55n 46H97a63n17z68a43l 8938429519685

Mezi Brnem a Breclavi je nejrychlejsi trat v republice. Dal to jaksi neni v rukach ceskeho statu...

+1/0
26.2.2016 20:18

P82e14t71r 78V59i50n35t61r46l78í89k 3246144491

Brno - Břeclav - Bratislava je ovšem jiná trasa... na Vídeň vede rychlostní silnice okolo Pohořelic kde končí a čeká se oněch 25 roků co s tím...

0/0
27.2.2016 16:05

J27i80ř84í 71K52o28c46u10r44e87k 6925714965658

Po Donau-Moldau Bahn druhá věc, která by využití našla už dneska. Ale tady se neumí ano pořádně udělat vnitro a pořád ještě není narovnané Bezpráví, protože se neví jak. A všichni říkají, že s tím v ČR nejsou zkušenosti, takže to není možné postavit.

0/0
25.2.2016 15:46

D62u89š31a54n 90M68o16u87r86e14k 7892527227871

Stačí pohled na mapu, aby bylo jasné, že klikaté vedení železnice kolem Labe (třeba nesmyslně kolem Štětí, když D8 vede přímo) odpovídá století 19. a ne tomu 21.

Z Ústí by člověk měl být v Praze za 20-30 minut a to bude jednoduchý konec spousty problémů severních Čech..

0/0
25.2.2016 15:45

K84a98r65e32l 92K24r88p86a58t31a 5884336328825

A je to řešení, aby se severních Čech vznikla noclehárna pro skladníky pracující v Praze a okolí?

0/0
25.2.2016 16:20

R68a83d85e86k 53J68a97n55a56t44a 9335456424392

Ano. Stejně jako lidi z Berouna pracují v Praze. Prostě moderní ekonomika generuje pracovní místa ve městech. Tohle těžko zastavíte.

A rychlá doprava umožní, aby se lidi nemuseli do těch měst stěhovat. Takže děti (případně manželka) zůstanou v místě a manší města se nevylidní.

+4/0
25.2.2016 17:00

J93i80ř81í 98E15r57b24e45n 1313694786817

Přesně tak, a dojíždět 30 minut vlakem nebo hodinu autem je docela rozdíl nejen v rychlosti, ale i v komfortu (stres za volantem versus klid/spánek/práce ve vlaku)...

0/0
25.2.2016 21:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.