Diskuze

VIDEO: Rychlodráha do Drážďan se přiblížila. Premiéři si plácli

Premiér Bohuslav Sobotka se dohodl s předsedou vlády německé spolkové země Sasko Stanislawem Tillichem na podpoře výstavby vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Drážďany. V dubnu obě strany podepíšou základní dokumenty k projektu a zároveň by měla být představena i trasa, kudy by spojení mělo přesně vést.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

To je hezké plácnout si se saským Tillichem, ale peníze na do dává Merkelová. Vypadá to na podobnou historii jako s tou tratí přes Plzeň do Mnichova.

0 0
možnosti
RJ

Neschopnost státu dodělat R 43 od roku 1942. Jsou vykoupené pozemky.

A Němci ať si napřed postaví rychlodráhu Dresden -Berlín a pak radí druhým.

0 0
možnosti
MR

a pak budem cekat na stavbu tunelu pod krusnymi horami, ten tunel se musi zacit stavet co nejdrive...

0 0
možnosti
PN

Doufám, že tohle zůstane na papíře ještě dalších 50 let. ČR akutně potřebuje dostavět úplně něco jiného než jsou VRT!

1 5
možnosti
JZ

Docela by mě zajímalo, jak by byla ta nová trať vytížená. Předpokládám maximálně jeden osobní vlak (EC) za hodinu v každém směru a k tomu občas nějaký ten nákladní vlak. Pokud by se ty peníze daly do VRT Praha Brno, předpokládám, že užitek by byl podstatně větší, mohla by tudy jezdit většina vnitrostátních vlaků z Prahy směrem na Moravu, mezinárodní vlaky směrem do Vídně, Bratislavy, Košic, Varšavy, regionální vlaky do Jihlavy a na Vysočinu, pomohla by i vlakům do Českých Budějovic. To by stačilo na podstatně větší vytížení s několika vlaky za hodinu v každém směru a pomohlo by to podstatně více lidem.

0 0
možnosti
RJ

Mýlíte se ve větě "občas nějaký ten nákladní vlak". Současná trasa podél Labe je přetížena právě nákladními vlaky. Není divu - je to jediná alespoň trochu slušná trať z ČR do Německa (náš největší obchodní partner, přístav v Hamburku, atd.). Navíc je u Drážďan silná příměstská osobní doprava.

VRT Praha-Brno by byla jistě užitečnější. Ovšem - otázka její výstavby je jen na našich politicích (kteří neví, co to je vlak), kdežto na tohle tlačí i Němci. Co se týká peněz, otázka není "na co dít peníze". Peněz je dost. ČR má v infrastruktuře problém opačný. Nestíhá fondy EU čerpat pro nepřipravenost projektů.

1 0
možnosti
RK

Nedokážou udělat VŘ na výrobu registračních značek a hodlají stavět VRT;-D;-D;-D;-D

2 2
možnosti
GK

Rychlodráha do Drážďan se přiblížila.

to ma stejnou vypovidajici hodnotu jak kdyz napisou - Cesta na Mars se priblizila"

2 0
možnosti
MH

Je mi na chybějící smajlík, betonová lobby zase vítězí, přičemž ani jedna z cest (rychlodráha, splavnění Labe u Přelouče) nemá své ekonomické opodstatnění. Rv Pardon, pro osoby zainteresované to bude zlatý důl. Rv

1 2
možnosti
MB

A co když farmářka Havránková bude proti tomu?

0 0
možnosti
PN

To se může stát. Ale vykupy budou daleko menší než u dálnice.

3 0
možnosti
KB

To, ze si placli premieri, neznamena vubec nic. Kolik premieru se placalo napr.na R35 a kde nic tu nic.

3 0
možnosti
MH

M18a22r90e98k 29H43a46l31í65k

25. 2. 2016 17:23

Je součástí projektu i tábor Džungle a plot u kolejí? Je třeba myslet dopředu.

0 1
možnosti