Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Benzina chce na pumpách dobíječky pro Teslu, toalety nechá dál zdarma

Největší tuzemská síť čerpacích stanic čeká letos velké „přemalování“. V Benziny se má proměnit 68 poboček ÖMV po celé republice. Současně se přejmenuje i několik dalších benzínek, které v Česku patří Benzině, ale na trhu jsou pod názvem Star, Orlen nebo Expres 24.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F56r90a47n45t30i92š73e72k 76L41o52s 2200703632146

Opět snaha nějakých kinder manangerů porazit fyziku stejně jako s emisemi u VW. Elektro auta nemají šanci konkurovat klasickým benzínovým nebo dieselovým motorům. Když si spočítáte celý proces výroby elektrické energie a všechny jeho potřebné přeměny na to aby potom byla opět přeměněna na mechanický pohyb, tak budete s celkovou účinností s bídou pod 5% a nepočítám ekologickou zátěž na výrobu elektrické energie a složitých baterií se vzácnými kovy. Budoucnost je v malých úsporných benzínových nebo dieselových motorech o obsahu max 1200 ccm. CNG nebo LPG může být alternativa, ale pokud dostanete s výroby CNG s benzínovou nádrží do 10 litrů tak to není žádná výhra, podobně platí i o LPG, navíc LPG potřebuje zahřátý motor, v zimě musíte ujet pár km na benzín. Cenová výhoda LPG i CNG spočívá v tom že nejsou tak daněny jako benzín nebo nafta. Pokud by se srovnaly daně tak LPG i CNG prohrává s benzínem i naftou a to už vůbec nemluvím o elektro pohonech. Tam by se měly odpovídajícím způsobem zdanit drahé a nedostatkové kovy

0/−4
26.2.2016 21:59

J13i12ř80í 27Z89ý17k94a 9659443141780

kecy, už jen kvůli tomu, že lithium není drahý kov. Naopak drahé kovy spolkne ve velké míře spalovací motor na katalyzátorech - platina a rhodium.

+1/0
26.2.2016 22:11

A84n58t18o95n40í12n 73S15v90o24b20o28d31a 3924563109252

Myslím si, že Benzina tahá za kratší provaz :-). Obchodňáky mají často nabíječky elektroaut již dnes, je to logické, než utratíte v obchodě, auto se nabije. Nemusíte na předraženou čerpačku, na Černém mostě vidím běžně dobijet auta, skočíte do kina, potom někde káva se sladkostí a máte dobito. Obchoďák má pořádné elektrické připojení a utáhne nabijet víc aut. Na benzínku přijede nabijet Tesla a budou muset vše vypnout :-)

+1/−2
26.2.2016 11:21

M76a33r53t91i83n 53K55a13r46á14s65e33k 9398103408508

Tak pocitam ze asi budou mit k nabijecce natahnuty kabel ktery to utahne ....

Jinak s obchodakz to nejde srovnavat, jde o uplne jine segmentz trhu...

0/0
26.2.2016 13:36

A64n58t68o93n91í81n 43S24v40o60b40o97d21a 3664173719842

Ale zákazníci jsou stejní, musí je přilákat, to je boj o zákazníka :-), když někdo nabije v obchodňáku, nestaví se na benzínce, Tesla přejede mezi Ostravou a Prahou, podle toho, kolik jich nabíjí na Černém mostě, těžko je bude Benzina zvykat na svůj standard :-)

0/0
26.2.2016 14:23

M12a19r43t87i11n 60K15a25r21á85s56e69k 9688863588868

Tesla pri normalnim provozu rozhodne z prahy do ostravy nedojede, proto jsou prave ty superchargery...

0/0
26.2.2016 14:44

A88n30t62o15n45í66n 17S38v60o20b50o39d25a 3514153159542

Není to ani 400 km, je pravda, že to neujede ani Octavie na CNG :-)

0/0
26.2.2016 15:00

M66a31r38t54i47n 55K25a80r91á40s75e28k 9128533148698

A nejaka souvislost s tim co jsem psal by nebyla?

0/0
26.2.2016 15:20

A39n33t17o30n82í63n 48S13v97o31b93o32d54a 3154703569402

Že Tesla neujede 380 km z Ostravy do Prahy

0/0
26.2.2016 15:48

M28a62r80t14i30n 66K91a17r67á88s50e36k 9468293438318

A vas agrument pro to ze ujede je ten, ze to nezvladne Octavia CNG?

0/0
26.2.2016 16:02

A36n70t46o44n75í30n 58S11v54o89b98o52d27a 3594973189312

Píši z mobilu, pro ujasnění, běžná vozidla na CNG mají dojezd 300-400 km( jsou i vyjímky jako Caddy maxi atd),Tesla je na tom lépe :-). Z Ostravy do Prahy by měla se silnější baterii dojet, což se většině aut na CNG nepovede a potupně dojedou na benzín

0/0
26.2.2016 16:35

M23a41r96t73i51n 75K52a13r98á26s70e40k 9458183798678

No s teslou budete muset jet takovou rychlosti, ze pak dojedete i na CNG...

0/0
26.2.2016 20:59

A84n34t70o48n30í68n 80S27v14o82b70o64d47a 3264673469332

Z toho plyne závěr, že CNG není žádný zázrak, že je to zklamání, proti LPG o něco levnější km, ale menší dojezd. Platí to i mercedesu na CNG :-(, i3 s malým benzíňákem šlape na paty CNG autům. Stát chce dotovat jen CNG a elektroauta, dotace, to je ekonomická pohroma :-(, kdo že to má bioplynové stanice? Že by po řepce další kšeft?

0/0
26.2.2016 21:13

M75a48r20t21i18n 94K73a72r92á98s76e54k 9118383298678

A co furt resite CNG? Odpovidal jsem na domnenku s dojezdem Teslu z Prahy do Ostravy a vy od te doby furt z nejakeho zahadneho duvodu tocite neco kolem CNG....

0/0
27.2.2016 8:44

P17a18v78e39l 32V95a51l91e75n14t70a 7581481297383

Prostě potřebují zvednou kapacitu baterií tak na 2 ale lépe 3 násobek + rychlost nabíjení stejně tak. Pak to bude i praktické a mohl by to být začátek nové éry.

0/0
26.2.2016 10:37

P60a33v23e76l 71V55a90l46e23n58t40a 7351941187343

Myslím Teslu ne benzinu :-)

0/0
26.2.2016 10:45

M14a16r26e62k 18M96a10l39ý 1252968181870

Řekl bych obecně elektromobil, aby byl použitelný i jinde než jenom město a okolí.

+1/0
26.2.2016 10:47

J24i66ř12í 96Z67ý31k50a 9389353721760

jenže to neuděláte tím, že na tento zázrak budete čekat. Tu cestu musíte prošlapat, resp. proinvestovat. Takže chtě nechtě musíte vyrábět a prodávat i elektromobily s omezenou použitelností.

+2/0
26.2.2016 10:47

M94a53r40t46i32n 48K85a82r91á61s50e19k 9618333438238

No to je prave trochu problem - nez byde nekdo shcopny udelat auto s poradnym dojezdem a rychlonabujenim, tak to muze byt jeste tak 10 let, a nez spadnou na prijatelnou cenu tak dalsich 10....

Spis bych uvital nejakou masovejsi produkci mansi aut na denni dojizdecky (na druhe auto do rodiny vam staci i realny dojezd 100km) a za slusnou cenu (na malem elektromobilu neni realne nic zasadne draheho, nemel by byt problem srazi ejich ceny do par let na prijatelnou uroven - napr neco ve stylu toytota IQ nebo VW up v cene do 400 000 by byla docela zajimave vec - urcite zajimavejsi nez auto s dojezdem 500km za 5 mega...)

+1/0
26.2.2016 10:58

A21n96t25o26n75í41n 40S93v38o35b43o72d32a 3964493129622

Do té ceny máte Up! CNG i s plničkou plynu :-)

0/0
26.2.2016 11:02

M76a90r89t41i12n 56K98a77r73á68s11e41k 9738503568588

Nebo UP na benzin a penez na benzin na 10 let..... o to asi uplne nejde

0/0
26.2.2016 11:18

A68n27t94o21n60í78n 78S37v63o14b91o54d56a 3564573879282

Lepší spalovat zemní plyn v autě než paroplynové elektrárně, zplodin je podstatně méně než z nafty i benzínu

0/−1
26.2.2016 11:24

M21a22r30t79i46n 30K17a83r23á28s42e61k 9298683338128

Paroplynove elektrarny delaji minimum vyroby v CR (jsou hlavne na vyrovnavani vykyvu, jinak je to extremne drahy zdroj).

Ale proste bud chci auto s pohodlnym a levnym provozem a koupim si klasicky spalovak, nebo chci nejakou elektrofrajerinku a koupim EV, CNG u auta typu UP mi moc nedava smysl...

+1/0
26.2.2016 11:37

A98n80t50o89n42í45n 80S78v38o61b32o29d44a 3734813249542

S dnešní cenou benzínu je momentálně CNG mimo. Firmy třeba neplatí silniční daň u CNG a spousta firem nerada platí zbytečně daně :-)

0/0
26.2.2016 12:01

M83a25r62t37i47n 56K95a24r74á39s71e94k 9248443718398

Proc mimo? CNG se porad slusne vyplati, pokud vam nevadi jezdit co chvili tankovat na malo dostupne plnicky...

0/0
26.2.2016 13:58

A34n86t32o55n88í47n 70S32v86o44b64o51d78a 3314893989972

Před 4 roky jsme se rozhodovali mezi naftou, CNG a LPG. Vzali jsme tovární LPG, ujedu víc než na CNG a včera byla cena na Benzině 11,90 :-). Takže dnes nafta i LPG se blíží nákladům na CNG :-). Vrchnost zase změní pravidla jako u jističů a bude vymalováno , dejte si na barák jistič 63A pro rychlonabiječku :-(

0/0
26.2.2016 14:17

M87a47r54t78i27n 82K28a22r52á85s48e66k 9148973898368

Tak LPG je cca nastejno, nafta o kus drazsi, pricemz ale naftak a CNG stoji stejne (minimlane treba Octavia ano, nevim presne jak jine auta)...

0/0
26.2.2016 14:46

A73n33t45o73n51í86n 42S53v38o15b29o57d79a 3114943979462

Konkrétně Octavie na CNG ujede o 100 km méně než na LPG :-(, fakt výhra :-(

0/0
26.2.2016 14:52

M80a41r62t93i97n 85K94a65r21á65s23e53k 9328753618398

A co ja s tim?

0/0
26.2.2016 15:20

V85í93t 19O96ž62a80n63a 1378108115344

Peugeot nabízí k odprodeji 18 elektromobilů Peugeot iOn, které využívala společnost ČEZ na operativní leasing. Jde o 3-4letá vozidla s průměrným nájezdem 19 000 km.

Cena jednotlivých vozidel je 240 000 – 260 000 Kč bez DPH

0/0
26.2.2016 12:10

M17a40r67t70i28n 53K17a84r21á51s21e41k 9698503748648

No s DPH je to uz 350 000 za 4 lete auto, coz u elektry znamena ze baterky zacnou po par letech dost ztracet vykon a auto bude obecne lehce napytel.

Dalsi veci jako to, ze tohle auta jsou hracka pro nadsence, nez realne pouzitelne auto a neujedou ani tech 100 km jsou taky pomerne dulezite...

+1/0
26.2.2016 12:39

V91í76t 41O72ž90a74n35a 1138488645214

Tesla už určitě nepotřebuje zvedat kapacit 2x nebo dokonce 3x. Mají 90/70kWh. Ostatní výrobci ano.

0/0
26.2.2016 12:06

M51a70r44t10i23n 44K57a93r63á86s58e82k 9858613568178

No ale porad to neni na realnou nahradu spalovaciho auta..... v urcitych podminkach ano, ale obecne zdaleka ne...

0/0
26.2.2016 14:00

A32n10t82o67n 84Č31a20j22k62o44v19i57č 3740671766956

Kdyby OMV místo změny názvu to dělali jako ONO, zisk 1 Kč/1 litr tak by měli zákazníků dost. A pokud se týče toalet, to platíme za benzín málo?

+1/−1
26.2.2016 10:37

M92a49r67t30i98n 98K50a96r69á37s40e17k 9968223548248

No kolik vy platite na dalnicich za benzin? Ja sice s najetymi 100 000km nejsem zadny veteran, ale na dalnici v CR jsem tankoval jednou asi 10 litru (a to jezdim prevazn epo dalnicich), tankovani v zahranici na dalnici bych spocital na prstech jedne ruky

0/0
27.2.2016 8:47
Foto

M17i87c72h55a41l 41N21a68j13m58a78n 7129313946590

Poplatky za použití WC ?

Pokud nšěde na pumpě zavedou poplatky na WC, tak přestávám tuto pumpu dále využívat. Pumpa tak nepřijde jen o poplatek cca 5 Kč za použití WC , ale také o peníze za cca 40 - 45 litrů nafty a za kávu (minerálku) + zákusek.

+4/−1
26.2.2016 10:21

M54a39r82t25i18n 65K63a66r64á79s83e67k 9448333508848

No tak ty dalnicni pumpy vetsinou na tom benzinu moc netrhnou... mimo dalnice WC zpoplatnene nebyvaji...

0/−1
26.2.2016 10:59

O32n37d21ř44e30j 53K68o17l29á92ř 6361874872403

A proto jsou pumpy na dálnicích nejdražší?

Na dálnici mají naopak nejlepší pozici, a proto nejlepší zisky.

0/0
26.2.2016 13:53

M47a48r90t35i18n 21K47a66r24á40s91e79k 9178913738768

No ceny maji nejvyssi, ale zase tam dost malo lidi tankuje - na spouste pump u dalnice jsem nevidel tankovat auto temer nikdy.

Netvrdim ze ty pumpy prodelavaji, ale pocty lidi co si dojde na zachod a co jdou tnakovat jsou o nekolik radu jinde...

0/0
26.2.2016 13:57

J40a83n 44H23u54b61e46n72ý 4310438932617

Benzíňák bude v součtu stále ekologičtější než elektromobil. Slepá vývojová větev :-(

+1/−4
26.2.2016 9:56

M71a49r58t44i72n 37M91a94i37k96s84n58a59r 3234253738772

Ehm, víte jak se dostane benzín do auta? (To je totitž ta ekologie u E-aut) To ji někde musí vytěžit a potom dopravit do rafinerie, kde ji zpracují aby šla použít v autě (docela solidně energetický proces), pak ji musí dopravit do benzínky kde si ji načepujete do auta, které ji spálí a spolu s mikročásticemi vyfoukne do ovzduší :). A ekologické likvidování je pak potřeba u obou aut...

+2/0
26.2.2016 10:09
Foto

M16i22c75h37a21l 11N62a20j56m55a12n 7349463736710

A elektřina se bere kde? Účinnost tepelných elektráren je někde kolem 60%, a při započtení energií na dopravu paliva a jeho těžbu je účinnost elektráren hluboko pod 50%.......

+1/−1
26.2.2016 10:24

M48a25r33t29i77n 30K39a58r57á10s48e48k 9888163258688

A ucinnost spalovacich motoru je v optimalnim pripade 35% (Bez zapocteni naklady, na tezbu, dopravu a vyrobu paliva)

0/0
26.2.2016 13:59

B12o86h58u15m68i26l 55S59t72e30j32s71k74a80l 5483804931603

Ehm, víte, jak se dostane elektřina do zásuvky? To musíte někde něco vytěžit (uhlí, uran), potom to dopravit na zpracování (docela solidně energerický proces), pak to musí dopravit do elektrárny kde to něco zpracují na elektřinu, která musí být následně rozvedena dráty, které taky musíte nainstalovat a udržovat. Přitom elektrárny při výrobě elektřiny vyfukují mikročástice do ovzduší. Případně při stavbě vodních/větrných elektráren taky spotřebováváte suroviny (beton, ocel,...), stroje co staví "eko" elektrárny taky spotřebovávají nějaké palivo a vyfukují ho do ovzduší. Navíc životnost větrných elektráren u nás není taková aby se zaplatily.

0/0
26.2.2016 10:36

L22u84k51á76š 57Š53l85e43h55o96f62e53r 1623719185669

Máte pravdu, zatímco auto se spalovacím motorem se jen tak vycucá z prstu, že? Bez elektřiny, bez továrny... ;-D;-D;-D

+1/−1
26.2.2016 11:54

B95o18h76u70m84i89l 20S63t13e31j70s65k37a35l 5373734671493

Nepsal jsem nic o výrobě auta, ale o výrobě elektřiny potřebné k dobíjení elektroaut.

+1/−1
26.2.2016 12:08

P34e30t18r 89J11a17r38o20c71h 7690253275338

To záleží na tom, odkud berete elektřinu a suroviny na jeho výrobu. Pokud máte elektřinu z jádra nebo jako dobíjecí stanice Tesly v Kalifornii ze slunce a v baterkách recyklované lithium, jezdíte ekologičtěji než benzíňák.

+2/0
26.2.2016 10:18

P68e28t22r 19K40o24l97á51ř 2448247664851

Nabíječky jen pro Tesly jsou z hlediska rozvoje elektromobilů nesmysl ... Z cca 1000 elektromobilů je jen 10 % Tesel a jejich poměr klesá, protože jejich cena je trojnásobná oproti ostatním ... Tesla zcela sobecky odmítá stavět nabíječky využitelné ostatními značkami ...Rv

+3/−4
26.2.2016 9:51

M47a89r82t21i84n 41K34a28r34á96s49e26k 9708863678798

A ktera jina automobilka buduje nabijecky pro vsechny?8-o

+2/0
26.2.2016 10:13

J82i82ř80í 52Z40ý61k54a 9479143651190

Někde jsem četl, že Elon Musk vyzval ostatní automobilky k jednání o sdílení těchto nabíječek. Stejně tak jsou "připojovací" standardy k Tesla nabíječkám pod "Good faith" licencí. Nějak se mi nechce věřit, že by ten supercharger odmítl nabíjet ostatní auta, byť nižším proudem.

+2/0
26.2.2016 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.