Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Benzina chce na pumpách dobíječky pro Teslu, toalety nechá dál zdarma

Největší tuzemská síť čerpacích stanic čeká letos velké „přemalování“. V Benziny se má proměnit 68 poboček ÖMV po celé republice. Současně se přejmenuje i několik dalších benzínek, které v Česku patří Benzině, ale na trhu jsou pod názvem Star, Orlen nebo Expres 24.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F64r43a25n87t35i81š76e91k 78L60o78s 2580303202186

Opět snaha nějakých kinder manangerů porazit fyziku stejně jako s emisemi u VW. Elektro auta nemají šanci konkurovat klasickým benzínovým nebo dieselovým motorům. Když si spočítáte celý proces výroby elektrické energie a všechny jeho potřebné přeměny na to aby potom byla opět přeměněna na mechanický pohyb, tak budete s celkovou účinností s bídou pod 5% a nepočítám ekologickou zátěž na výrobu elektrické energie a složitých baterií se vzácnými kovy. Budoucnost je v malých úsporných benzínových nebo dieselových motorech o obsahu max 1200 ccm. CNG nebo LPG může být alternativa, ale pokud dostanete s výroby CNG s benzínovou nádrží do 10 litrů tak to není žádná výhra, podobně platí i o LPG, navíc LPG potřebuje zahřátý motor, v zimě musíte ujet pár km na benzín. Cenová výhoda LPG i CNG spočívá v tom že nejsou tak daněny jako benzín nebo nafta. Pokud by se srovnaly daně tak LPG i CNG prohrává s benzínem i naftou a to už vůbec nemluvím o elektro pohonech. Tam by se měly odpovídajícím způsobem zdanit drahé a nedostatkové kovy

0/−4
26.2.2016 21:59

J82i58ř34í 48Z49ý73k49a 9349723201120

kecy, už jen kvůli tomu, že lithium není drahý kov. Naopak drahé kovy spolkne ve velké míře spalovací motor na katalyzátorech - platina a rhodium.

+1/0
26.2.2016 22:11

A70n66t83o94n26í49n 78S16v36o68b39o15d88a 3394353499442

Myslím si, že Benzina tahá za kratší provaz :-). Obchodňáky mají často nabíječky elektroaut již dnes, je to logické, než utratíte v obchodě, auto se nabije. Nemusíte na předraženou čerpačku, na Černém mostě vidím běžně dobijet auta, skočíte do kina, potom někde káva se sladkostí a máte dobito. Obchoďák má pořádné elektrické připojení a utáhne nabijet víc aut. Na benzínku přijede nabijet Tesla a budou muset vše vypnout :-)

+1/−2
26.2.2016 11:21

M40a18r56t69i82n 97K21a79r87á67s64e53k 9578983558668

Tak pocitam ze asi budou mit k nabijecce natahnuty kabel ktery to utahne ....

Jinak s obchodakz to nejde srovnavat, jde o uplne jine segmentz trhu...

0/0
26.2.2016 13:36

A43n41t61o94n65í89n 10S43v50o86b73o28d52a 3634633249292

Ale zákazníci jsou stejní, musí je přilákat, to je boj o zákazníka :-), když někdo nabije v obchodňáku, nestaví se na benzínce, Tesla přejede mezi Ostravou a Prahou, podle toho, kolik jich nabíjí na Černém mostě, těžko je bude Benzina zvykat na svůj standard :-)

0/0
26.2.2016 14:23

M92a79r63t98i42n 45K24a30r11á10s25e54k 9758473188428

Tesla pri normalnim provozu rozhodne z prahy do ostravy nedojede, proto jsou prave ty superchargery...

0/0
26.2.2016 14:44

A21n43t38o41n67í75n 63S98v69o37b40o37d46a 3564153689872

Není to ani 400 km, je pravda, že to neujede ani Octavie na CNG :-)

0/0
26.2.2016 15:00

M66a98r22t26i94n 68K22a19r40á12s74e80k 9498693328738

A nejaka souvislost s tim co jsem psal by nebyla?

0/0
26.2.2016 15:20

A85n17t48o43n22í29n 77S35v87o61b34o12d13a 3854723679562

Že Tesla neujede 380 km z Ostravy do Prahy

0/0
26.2.2016 15:48

M78a21r48t47i15n 79K15a91r84á62s16e75k 9418703258248

A vas agrument pro to ze ujede je ten, ze to nezvladne Octavia CNG?

0/0
26.2.2016 16:02

A41n76t43o95n37í84n 90S27v71o56b72o93d36a 3124913689612

Píši z mobilu, pro ujasnění, běžná vozidla na CNG mají dojezd 300-400 km( jsou i vyjímky jako Caddy maxi atd),Tesla je na tom lépe :-). Z Ostravy do Prahy by měla se silnější baterii dojet, což se většině aut na CNG nepovede a potupně dojedou na benzín

0/0
26.2.2016 16:35

M61a70r44t44i22n 61K15a45r56á49s60e31k 9568763228858

No s teslou budete muset jet takovou rychlosti, ze pak dojedete i na CNG...

0/0
26.2.2016 20:59

A95n32t80o80n82í93n 71S44v17o75b89o65d73a 3244503659772

Z toho plyne závěr, že CNG není žádný zázrak, že je to zklamání, proti LPG o něco levnější km, ale menší dojezd. Platí to i mercedesu na CNG :-(, i3 s malým benzíňákem šlape na paty CNG autům. Stát chce dotovat jen CNG a elektroauta, dotace, to je ekonomická pohroma :-(, kdo že to má bioplynové stanice? Že by po řepce další kšeft?

0/0
26.2.2016 21:13

M89a49r52t52i66n 68K81a16r93á45s26e39k 9658103228378

A co furt resite CNG? Odpovidal jsem na domnenku s dojezdem Teslu z Prahy do Ostravy a vy od te doby furt z nejakeho zahadneho duvodu tocite neco kolem CNG....

0/0
27.2.2016 8:44

P81a74v96e55l 22V22a10l49e86n67t98a 7741181237753

Prostě potřebují zvednou kapacitu baterií tak na 2 ale lépe 3 násobek + rychlost nabíjení stejně tak. Pak to bude i praktické a mohl by to být začátek nové éry.

0/0
26.2.2016 10:37

P68a76v36e83l 41V15a20l15e65n16t65a 7421371927533

Myslím Teslu ne benzinu :-)

0/0
26.2.2016 10:45

M66a32r46e97k 14M41a44l71ý 1422738201850

Řekl bych obecně elektromobil, aby byl použitelný i jinde než jenom město a okolí.

+1/0
26.2.2016 10:47

J51i54ř40í 10Z40ý96k89a 9149263651590

jenže to neuděláte tím, že na tento zázrak budete čekat. Tu cestu musíte prošlapat, resp. proinvestovat. Takže chtě nechtě musíte vyrábět a prodávat i elektromobily s omezenou použitelností.

+2/0
26.2.2016 10:47

M34a69r81t10i87n 42K45a53r33á23s13e35k 9928633128568

No to je prave trochu problem - nez byde nekdo shcopny udelat auto s poradnym dojezdem a rychlonabujenim, tak to muze byt jeste tak 10 let, a nez spadnou na prijatelnou cenu tak dalsich 10....

Spis bych uvital nejakou masovejsi produkci mansi aut na denni dojizdecky (na druhe auto do rodiny vam staci i realny dojezd 100km) a za slusnou cenu (na malem elektromobilu neni realne nic zasadne draheho, nemel by byt problem srazi ejich ceny do par let na prijatelnou uroven - napr neco ve stylu toytota IQ nebo VW up v cene do 400 000 by byla docela zajimave vec - urcite zajimavejsi nez auto s dojezdem 500km za 5 mega...)

+1/0
26.2.2016 10:58

A68n12t44o97n89í86n 47S86v67o66b12o34d97a 3654603799562

Do té ceny máte Up! CNG i s plničkou plynu :-)

0/0
26.2.2016 11:02

M46a94r53t72i40n 13K74a51r69á92s30e91k 9298703288408

Nebo UP na benzin a penez na benzin na 10 let..... o to asi uplne nejde

0/0
26.2.2016 11:18

A18n57t67o72n41í46n 31S43v87o45b84o84d76a 3504883249222

Lepší spalovat zemní plyn v autě než paroplynové elektrárně, zplodin je podstatně méně než z nafty i benzínu

0/−1
26.2.2016 11:24

M48a54r76t43i88n 66K77a46r42á38s17e90k 9508723238388

Paroplynove elektrarny delaji minimum vyroby v CR (jsou hlavne na vyrovnavani vykyvu, jinak je to extremne drahy zdroj).

Ale proste bud chci auto s pohodlnym a levnym provozem a koupim si klasicky spalovak, nebo chci nejakou elektrofrajerinku a koupim EV, CNG u auta typu UP mi moc nedava smysl...

+1/0
26.2.2016 11:37

A92n93t89o19n20í63n 25S12v33o11b22o71d65a 3934113299872

S dnešní cenou benzínu je momentálně CNG mimo. Firmy třeba neplatí silniční daň u CNG a spousta firem nerada platí zbytečně daně :-)

0/0
26.2.2016 12:01

M54a97r37t39i94n 33K71a89r32á52s32e19k 9938423688508

Proc mimo? CNG se porad slusne vyplati, pokud vam nevadi jezdit co chvili tankovat na malo dostupne plnicky...

0/0
26.2.2016 13:58

A95n20t72o52n80í82n 41S63v35o70b74o37d83a 3514523299952

Před 4 roky jsme se rozhodovali mezi naftou, CNG a LPG. Vzali jsme tovární LPG, ujedu víc než na CNG a včera byla cena na Benzině 11,90 :-). Takže dnes nafta i LPG se blíží nákladům na CNG :-). Vrchnost zase změní pravidla jako u jističů a bude vymalováno , dejte si na barák jistič 63A pro rychlonabiječku :-(

0/0
26.2.2016 14:17

M37a34r69t89i36n 80K32a33r24á18s43e36k 9578353738818

Tak LPG je cca nastejno, nafta o kus drazsi, pricemz ale naftak a CNG stoji stejne (minimlane treba Octavia ano, nevim presne jak jine auta)...

0/0
26.2.2016 14:46

A76n42t32o20n96í45n 32S88v42o95b36o82d75a 3794583109502

Konkrétně Octavie na CNG ujede o 100 km méně než na LPG :-(, fakt výhra :-(

0/0
26.2.2016 14:52

M35a62r78t42i79n 30K81a87r11á38s62e44k 9368113108848

A co ja s tim?

0/0
26.2.2016 15:20

V11í13t 28O28ž15a86n92a 1978228635614

Peugeot nabízí k odprodeji 18 elektromobilů Peugeot iOn, které využívala společnost ČEZ na operativní leasing. Jde o 3-4letá vozidla s průměrným nájezdem 19 000 km.

Cena jednotlivých vozidel je 240 000 – 260 000 Kč bez DPH

0/0
26.2.2016 12:10

M97a54r90t91i96n 46K90a34r45á41s85e50k 9598553408478

No s DPH je to uz 350 000 za 4 lete auto, coz u elektry znamena ze baterky zacnou po par letech dost ztracet vykon a auto bude obecne lehce napytel.

Dalsi veci jako to, ze tohle auta jsou hracka pro nadsence, nez realne pouzitelne auto a neujedou ani tech 100 km jsou taky pomerne dulezite...

+1/0
26.2.2016 12:39

V45í80t 62O78ž27a92n12a 1558968705984

Tesla už určitě nepotřebuje zvedat kapacit 2x nebo dokonce 3x. Mají 90/70kWh. Ostatní výrobci ano.

0/0
26.2.2016 12:06

M22a72r27t51i41n 78K44a80r84á81s20e57k 9568433128868

No ale porad to neni na realnou nahradu spalovaciho auta..... v urcitych podminkach ano, ale obecne zdaleka ne...

0/0
26.2.2016 14:00

A31n48t15o72n 36Č23a88j56k16o86v27i30č 3220141416456

Kdyby OMV místo změny názvu to dělali jako ONO, zisk 1 Kč/1 litr tak by měli zákazníků dost. A pokud se týče toalet, to platíme za benzín málo?

+1/−1
26.2.2016 10:37

M66a97r55t52i82n 61K67a56r56á10s42e76k 9468683898608

No kolik vy platite na dalnicich za benzin? Ja sice s najetymi 100 000km nejsem zadny veteran, ale na dalnici v CR jsem tankoval jednou asi 10 litru (a to jezdim prevazn epo dalnicich), tankovani v zahranici na dalnici bych spocital na prstech jedne ruky

0/0
27.2.2016 8:47
Foto

M74i61c32h21a26l 84N26a11j24m70a18n 7389913226410

Poplatky za použití WC ?

Pokud nšěde na pumpě zavedou poplatky na WC, tak přestávám tuto pumpu dále využívat. Pumpa tak nepřijde jen o poplatek cca 5 Kč za použití WC , ale také o peníze za cca 40 - 45 litrů nafty a za kávu (minerálku) + zákusek.

+4/−1
26.2.2016 10:21

M79a18r82t43i66n 85K95a98r13á27s91e68k 9938773328588

No tak ty dalnicni pumpy vetsinou na tom benzinu moc netrhnou... mimo dalnice WC zpoplatnene nebyvaji...

0/−1
26.2.2016 10:59

O60n44d44ř68e53j 57K84o44l34á30ř 6191824912103

A proto jsou pumpy na dálnicích nejdražší?

Na dálnici mají naopak nejlepší pozici, a proto nejlepší zisky.

0/0
26.2.2016 13:53

M91a93r33t87i25n 90K29a67r74á89s66e33k 9408973848158

No ceny maji nejvyssi, ale zase tam dost malo lidi tankuje - na spouste pump u dalnice jsem nevidel tankovat auto temer nikdy.

Netvrdim ze ty pumpy prodelavaji, ale pocty lidi co si dojde na zachod a co jdou tnakovat jsou o nekolik radu jinde...

0/0
26.2.2016 13:57

J17a28n 80H13u31b42e91n19ý 4230868492877

Benzíňák bude v součtu stále ekologičtější než elektromobil. Slepá vývojová větev :-(

+1/−4
26.2.2016 9:56

M44a37r44t64i67n 58M47a20i19k42s97n37a51r 3604513688612

Ehm, víte jak se dostane benzín do auta? (To je totitž ta ekologie u E-aut) To ji někde musí vytěžit a potom dopravit do rafinerie, kde ji zpracují aby šla použít v autě (docela solidně energetický proces), pak ji musí dopravit do benzínky kde si ji načepujete do auta, které ji spálí a spolu s mikročásticemi vyfoukne do ovzduší :). A ekologické likvidování je pak potřeba u obou aut...

+2/0
26.2.2016 10:09
Foto

M62i61c55h18a39l 88N25a27j19m35a69n 7919893396840

A elektřina se bere kde? Účinnost tepelných elektráren je někde kolem 60%, a při započtení energií na dopravu paliva a jeho těžbu je účinnost elektráren hluboko pod 50%.......

+1/−1
26.2.2016 10:24

M22a48r93t86i44n 90K47a87r71á28s66e39k 9248673938968

A ucinnost spalovacich motoru je v optimalnim pripade 35% (Bez zapocteni naklady, na tezbu, dopravu a vyrobu paliva)

0/0
26.2.2016 13:59

B37o50h63u48m39i78l 33S46t10e92j14s26k89a85l 5573564851883

Ehm, víte, jak se dostane elektřina do zásuvky? To musíte někde něco vytěžit (uhlí, uran), potom to dopravit na zpracování (docela solidně energerický proces), pak to musí dopravit do elektrárny kde to něco zpracují na elektřinu, která musí být následně rozvedena dráty, které taky musíte nainstalovat a udržovat. Přitom elektrárny při výrobě elektřiny vyfukují mikročástice do ovzduší. Případně při stavbě vodních/větrných elektráren taky spotřebováváte suroviny (beton, ocel,...), stroje co staví "eko" elektrárny taky spotřebovávají nějaké palivo a vyfukují ho do ovzduší. Navíc životnost větrných elektráren u nás není taková aby se zaplatily.

0/0
26.2.2016 10:36

L96u61k44á34š 58Š36l91e68h65o77f53e76r 1753329315899

Máte pravdu, zatímco auto se spalovacím motorem se jen tak vycucá z prstu, že? Bez elektřiny, bez továrny... ;-D;-D;-D

+1/−1
26.2.2016 11:54

B78o54h11u67m66i54l 19S78t28e50j92s20k46a17l 5783374601903

Nepsal jsem nic o výrobě auta, ale o výrobě elektřiny potřebné k dobíjení elektroaut.

+1/−1
26.2.2016 12:08

P31e92t13r 33J34a73r62o80c31h 7470563135408

To záleží na tom, odkud berete elektřinu a suroviny na jeho výrobu. Pokud máte elektřinu z jádra nebo jako dobíjecí stanice Tesly v Kalifornii ze slunce a v baterkách recyklované lithium, jezdíte ekologičtěji než benzíňák.

+2/0
26.2.2016 10:18

P68e91t40r 59K64o86l29á20ř 2528847674111

Nabíječky jen pro Tesly jsou z hlediska rozvoje elektromobilů nesmysl ... Z cca 1000 elektromobilů je jen 10 % Tesel a jejich poměr klesá, protože jejich cena je trojnásobná oproti ostatním ... Tesla zcela sobecky odmítá stavět nabíječky využitelné ostatními značkami ...Rv

+3/−4
26.2.2016 9:51

M37a45r23t24i63n 19K86a31r66á52s12e49k 9848433648608

A ktera jina automobilka buduje nabijecky pro vsechny?8-o

+2/0
26.2.2016 10:13

J86i27ř58í 87Z96ý56k88a 9859223421260

Někde jsem četl, že Elon Musk vyzval ostatní automobilky k jednání o sdílení těchto nabíječek. Stejně tak jsou "připojovací" standardy k Tesla nabíječkám pod "Good faith" licencí. Nějak se mi nechce věřit, že by ten supercharger odmítl nabíjet ostatní auta, byť nižším proudem.

+2/0
26.2.2016 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.