Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Benzina chce na pumpách dobíječky pro Teslu, toalety nechá dál zdarma

Největší tuzemská síť čerpacích stanic čeká letos velké „přemalování“. V Benziny se má proměnit 68 poboček ÖMV po celé republice. Současně se přejmenuje i několik dalších benzínek, které v Česku patří Benzině, ale na trhu jsou pod názvem Star, Orlen nebo Expres 24.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F11r31a21n90t55i13š94e34k 58L11o83s 2520433492876

Opět snaha nějakých kinder manangerů porazit fyziku stejně jako s emisemi u VW. Elektro auta nemají šanci konkurovat klasickým benzínovým nebo dieselovým motorům. Když si spočítáte celý proces výroby elektrické energie a všechny jeho potřebné přeměny na to aby potom byla opět přeměněna na mechanický pohyb, tak budete s celkovou účinností s bídou pod 5% a nepočítám ekologickou zátěž na výrobu elektrické energie a složitých baterií se vzácnými kovy. Budoucnost je v malých úsporných benzínových nebo dieselových motorech o obsahu max 1200 ccm. CNG nebo LPG může být alternativa, ale pokud dostanete s výroby CNG s benzínovou nádrží do 10 litrů tak to není žádná výhra, podobně platí i o LPG, navíc LPG potřebuje zahřátý motor, v zimě musíte ujet pár km na benzín. Cenová výhoda LPG i CNG spočívá v tom že nejsou tak daněny jako benzín nebo nafta. Pokud by se srovnaly daně tak LPG i CNG prohrává s benzínem i naftou a to už vůbec nemluvím o elektro pohonech. Tam by se měly odpovídajícím způsobem zdanit drahé a nedostatkové kovy

0/−4
26.2.2016 21:59

J56i80ř31í 90Z15ý12k89a 9709463161120

kecy, už jen kvůli tomu, že lithium není drahý kov. Naopak drahé kovy spolkne ve velké míře spalovací motor na katalyzátorech - platina a rhodium.

+1/0
26.2.2016 22:11

A10n15t80o64n78í62n 33S17v70o81b51o35d40a 3494393219102

Myslím si, že Benzina tahá za kratší provaz :-). Obchodňáky mají často nabíječky elektroaut již dnes, je to logické, než utratíte v obchodě, auto se nabije. Nemusíte na předraženou čerpačku, na Černém mostě vidím běžně dobijet auta, skočíte do kina, potom někde káva se sladkostí a máte dobito. Obchoďák má pořádné elektrické připojení a utáhne nabijet víc aut. Na benzínku přijede nabijet Tesla a budou muset vše vypnout :-)

+1/−2
26.2.2016 11:21

M93a53r94t20i31n 42K56a56r58á91s31e97k 9408493548498

Tak pocitam ze asi budou mit k nabijecce natahnuty kabel ktery to utahne ....

Jinak s obchodakz to nejde srovnavat, jde o uplne jine segmentz trhu...

0/0
26.2.2016 13:36

A11n94t28o77n45í15n 89S19v41o27b12o15d55a 3904503749902

Ale zákazníci jsou stejní, musí je přilákat, to je boj o zákazníka :-), když někdo nabije v obchodňáku, nestaví se na benzínce, Tesla přejede mezi Ostravou a Prahou, podle toho, kolik jich nabíjí na Černém mostě, těžko je bude Benzina zvykat na svůj standard :-)

0/0
26.2.2016 14:23

M89a76r92t21i91n 77K71a33r17á29s70e12k 9188393418958

Tesla pri normalnim provozu rozhodne z prahy do ostravy nedojede, proto jsou prave ty superchargery...

0/0
26.2.2016 14:44

A84n39t54o21n42í63n 88S62v84o77b13o39d51a 3114673509562

Není to ani 400 km, je pravda, že to neujede ani Octavie na CNG :-)

0/0
26.2.2016 15:00

M17a50r72t60i38n 19K26a55r54á38s84e29k 9178323878708

A nejaka souvislost s tim co jsem psal by nebyla?

0/0
26.2.2016 15:20

A18n70t60o94n63í58n 36S87v40o35b23o74d42a 3814153619292

Že Tesla neujede 380 km z Ostravy do Prahy

0/0
26.2.2016 15:48

M54a11r87t68i45n 55K30a37r64á87s34e14k 9438763558248

A vas agrument pro to ze ujede je ten, ze to nezvladne Octavia CNG?

0/0
26.2.2016 16:02

A68n42t40o17n55í91n 57S24v83o30b13o95d51a 3234713329332

Píši z mobilu, pro ujasnění, běžná vozidla na CNG mají dojezd 300-400 km( jsou i vyjímky jako Caddy maxi atd),Tesla je na tom lépe :-). Z Ostravy do Prahy by měla se silnější baterii dojet, což se většině aut na CNG nepovede a potupně dojedou na benzín

0/0
26.2.2016 16:35

M10a61r30t98i11n 72K25a40r67á97s70e11k 9828953588668

No s teslou budete muset jet takovou rychlosti, ze pak dojedete i na CNG...

0/0
26.2.2016 20:59

A59n72t49o74n53í73n 61S53v73o83b25o51d33a 3854513259122

Z toho plyne závěr, že CNG není žádný zázrak, že je to zklamání, proti LPG o něco levnější km, ale menší dojezd. Platí to i mercedesu na CNG :-(, i3 s malým benzíňákem šlape na paty CNG autům. Stát chce dotovat jen CNG a elektroauta, dotace, to je ekonomická pohroma :-(, kdo že to má bioplynové stanice? Že by po řepce další kšeft?

0/0
26.2.2016 21:13

M80a43r24t35i24n 67K69a25r75á86s93e86k 9228113338548

A co furt resite CNG? Odpovidal jsem na domnenku s dojezdem Teslu z Prahy do Ostravy a vy od te doby furt z nejakeho zahadneho duvodu tocite neco kolem CNG....

0/0
27.2.2016 8:44

P38a90v49e32l 57V78a36l98e76n35t26a 7561721167813

Prostě potřebují zvednou kapacitu baterií tak na 2 ale lépe 3 násobek + rychlost nabíjení stejně tak. Pak to bude i praktické a mohl by to být začátek nové éry.

0/0
26.2.2016 10:37

P55a54v98e12l 62V43a41l44e15n78t59a 7761851677653

Myslím Teslu ne benzinu :-)

0/0
26.2.2016 10:45

M60a82r90e96k 94M93a12l91ý 1532118161240

Řekl bych obecně elektromobil, aby byl použitelný i jinde než jenom město a okolí.

+1/0
26.2.2016 10:47

J57i88ř51í 22Z51ý69k15a 9479413231970

jenže to neuděláte tím, že na tento zázrak budete čekat. Tu cestu musíte prošlapat, resp. proinvestovat. Takže chtě nechtě musíte vyrábět a prodávat i elektromobily s omezenou použitelností.

+2/0
26.2.2016 10:47

M69a20r95t55i44n 52K96a11r49á41s20e73k 9428643748208

No to je prave trochu problem - nez byde nekdo shcopny udelat auto s poradnym dojezdem a rychlonabujenim, tak to muze byt jeste tak 10 let, a nez spadnou na prijatelnou cenu tak dalsich 10....

Spis bych uvital nejakou masovejsi produkci mansi aut na denni dojizdecky (na druhe auto do rodiny vam staci i realny dojezd 100km) a za slusnou cenu (na malem elektromobilu neni realne nic zasadne draheho, nemel by byt problem srazi ejich ceny do par let na prijatelnou uroven - napr neco ve stylu toytota IQ nebo VW up v cene do 400 000 by byla docela zajimave vec - urcite zajimavejsi nez auto s dojezdem 500km za 5 mega...)

+1/0
26.2.2016 10:58

A87n53t61o54n11í56n 28S82v55o63b65o17d17a 3804293339472

Do té ceny máte Up! CNG i s plničkou plynu :-)

0/0
26.2.2016 11:02

M84a31r86t97i47n 66K48a56r10á66s82e47k 9248183568768

Nebo UP na benzin a penez na benzin na 10 let..... o to asi uplne nejde

0/0
26.2.2016 11:18

A58n27t93o78n67í96n 23S91v23o10b80o86d88a 3924683229852

Lepší spalovat zemní plyn v autě než paroplynové elektrárně, zplodin je podstatně méně než z nafty i benzínu

0/−1
26.2.2016 11:24

M35a56r43t87i22n 49K85a23r96á10s88e45k 9458403548188

Paroplynove elektrarny delaji minimum vyroby v CR (jsou hlavne na vyrovnavani vykyvu, jinak je to extremne drahy zdroj).

Ale proste bud chci auto s pohodlnym a levnym provozem a koupim si klasicky spalovak, nebo chci nejakou elektrofrajerinku a koupim EV, CNG u auta typu UP mi moc nedava smysl...

+1/0
26.2.2016 11:37

A40n58t63o35n54í78n 87S17v93o84b47o85d61a 3664163969702

S dnešní cenou benzínu je momentálně CNG mimo. Firmy třeba neplatí silniční daň u CNG a spousta firem nerada platí zbytečně daně :-)

0/0
26.2.2016 12:01

M88a60r23t88i46n 76K17a65r69á95s33e55k 9778683358778

Proc mimo? CNG se porad slusne vyplati, pokud vam nevadi jezdit co chvili tankovat na malo dostupne plnicky...

0/0
26.2.2016 13:58

A58n44t14o85n41í55n 68S35v92o36b12o10d60a 3394933919742

Před 4 roky jsme se rozhodovali mezi naftou, CNG a LPG. Vzali jsme tovární LPG, ujedu víc než na CNG a včera byla cena na Benzině 11,90 :-). Takže dnes nafta i LPG se blíží nákladům na CNG :-). Vrchnost zase změní pravidla jako u jističů a bude vymalováno , dejte si na barák jistič 63A pro rychlonabiječku :-(

0/0
26.2.2016 14:17

M83a51r92t94i50n 22K85a28r87á19s91e83k 9488173778598

Tak LPG je cca nastejno, nafta o kus drazsi, pricemz ale naftak a CNG stoji stejne (minimlane treba Octavia ano, nevim presne jak jine auta)...

0/0
26.2.2016 14:46

A83n18t70o91n83í29n 42S91v86o95b19o74d17a 3154393119412

Konkrétně Octavie na CNG ujede o 100 km méně než na LPG :-(, fakt výhra :-(

0/0
26.2.2016 14:52

M80a92r27t42i81n 17K32a28r67á52s46e76k 9518533298338

A co ja s tim?

0/0
26.2.2016 15:20

V49í75t 31O32ž98a89n63a 1188108175544

Peugeot nabízí k odprodeji 18 elektromobilů Peugeot iOn, které využívala společnost ČEZ na operativní leasing. Jde o 3-4letá vozidla s průměrným nájezdem 19 000 km.

Cena jednotlivých vozidel je 240 000 – 260 000 Kč bez DPH

0/0
26.2.2016 12:10

M12a21r21t82i78n 89K51a67r23á60s27e12k 9108483738258

No s DPH je to uz 350 000 za 4 lete auto, coz u elektry znamena ze baterky zacnou po par letech dost ztracet vykon a auto bude obecne lehce napytel.

Dalsi veci jako to, ze tohle auta jsou hracka pro nadsence, nez realne pouzitelne auto a neujedou ani tech 100 km jsou taky pomerne dulezite...

+1/0
26.2.2016 12:39

V75í94t 25O44ž51a89n50a 1668388185774

Tesla už určitě nepotřebuje zvedat kapacit 2x nebo dokonce 3x. Mají 90/70kWh. Ostatní výrobci ano.

0/0
26.2.2016 12:06

M42a89r39t18i41n 73K62a29r16á56s69e67k 9858103858158

No ale porad to neni na realnou nahradu spalovaciho auta..... v urcitych podminkach ano, ale obecne zdaleka ne...

0/0
26.2.2016 14:00

A72n32t73o31n 82Č34a74j86k23o84v72i12č 3220701536536

Kdyby OMV místo změny názvu to dělali jako ONO, zisk 1 Kč/1 litr tak by měli zákazníků dost. A pokud se týče toalet, to platíme za benzín málo?

+1/−1
26.2.2016 10:37

M69a21r18t76i82n 51K84a37r46á29s67e68k 9168363398448

No kolik vy platite na dalnicich za benzin? Ja sice s najetymi 100 000km nejsem zadny veteran, ale na dalnici v CR jsem tankoval jednou asi 10 litru (a to jezdim prevazn epo dalnicich), tankovani v zahranici na dalnici bych spocital na prstech jedne ruky

0/0
27.2.2016 8:47
Foto

M64i83c76h43a63l 86N94a17j25m52a93n 7559113596160

Poplatky za použití WC ?

Pokud nšěde na pumpě zavedou poplatky na WC, tak přestávám tuto pumpu dále využívat. Pumpa tak nepřijde jen o poplatek cca 5 Kč za použití WC , ale také o peníze za cca 40 - 45 litrů nafty a za kávu (minerálku) + zákusek.

+4/−1
26.2.2016 10:21

M44a12r25t96i73n 90K19a32r31á46s46e83k 9638653158808

No tak ty dalnicni pumpy vetsinou na tom benzinu moc netrhnou... mimo dalnice WC zpoplatnene nebyvaji...

0/−1
26.2.2016 10:59

O85n55d37ř47e38j 93K20o88l82á26ř 6111614402563

A proto jsou pumpy na dálnicích nejdražší?

Na dálnici mají naopak nejlepší pozici, a proto nejlepší zisky.

0/0
26.2.2016 13:53

M38a36r86t23i33n 66K89a38r64á52s55e60k 9558953278138

No ceny maji nejvyssi, ale zase tam dost malo lidi tankuje - na spouste pump u dalnice jsem nevidel tankovat auto temer nikdy.

Netvrdim ze ty pumpy prodelavaji, ale pocty lidi co si dojde na zachod a co jdou tnakovat jsou o nekolik radu jinde...

0/0
26.2.2016 13:57

J40a50n 19H71u18b10e72n22ý 4760508912367

Benzíňák bude v součtu stále ekologičtější než elektromobil. Slepá vývojová větev :-(

+1/−4
26.2.2016 9:56

M24a56r89t56i90n 73M18a20i95k49s42n48a89r 3564893838912

Ehm, víte jak se dostane benzín do auta? (To je totitž ta ekologie u E-aut) To ji někde musí vytěžit a potom dopravit do rafinerie, kde ji zpracují aby šla použít v autě (docela solidně energetický proces), pak ji musí dopravit do benzínky kde si ji načepujete do auta, které ji spálí a spolu s mikročásticemi vyfoukne do ovzduší :). A ekologické likvidování je pak potřeba u obou aut...

+2/0
26.2.2016 10:09
Foto

M76i47c23h71a79l 84N59a51j68m48a38n 7629743466810

A elektřina se bere kde? Účinnost tepelných elektráren je někde kolem 60%, a při započtení energií na dopravu paliva a jeho těžbu je účinnost elektráren hluboko pod 50%.......

+1/−1
26.2.2016 10:24

M73a63r24t17i62n 97K69a80r87á17s16e90k 9178703808608

A ucinnost spalovacich motoru je v optimalnim pripade 35% (Bez zapocteni naklady, na tezbu, dopravu a vyrobu paliva)

0/0
26.2.2016 13:59

B19o87h29u98m12i78l 64S43t70e40j15s32k34a79l 5563314131603

Ehm, víte, jak se dostane elektřina do zásuvky? To musíte někde něco vytěžit (uhlí, uran), potom to dopravit na zpracování (docela solidně energerický proces), pak to musí dopravit do elektrárny kde to něco zpracují na elektřinu, která musí být následně rozvedena dráty, které taky musíte nainstalovat a udržovat. Přitom elektrárny při výrobě elektřiny vyfukují mikročástice do ovzduší. Případně při stavbě vodních/větrných elektráren taky spotřebováváte suroviny (beton, ocel,...), stroje co staví "eko" elektrárny taky spotřebovávají nějaké palivo a vyfukují ho do ovzduší. Navíc životnost větrných elektráren u nás není taková aby se zaplatily.

0/0
26.2.2016 10:36

L73u36k42á82š 31Š93l17e66h34o63f73e93r 1513799865879

Máte pravdu, zatímco auto se spalovacím motorem se jen tak vycucá z prstu, že? Bez elektřiny, bez továrny... ;-D;-D;-D

+1/−1
26.2.2016 11:54

B28o73h54u46m79i94l 98S80t45e32j91s47k55a18l 5593834861563

Nepsal jsem nic o výrobě auta, ale o výrobě elektřiny potřebné k dobíjení elektroaut.

+1/−1
26.2.2016 12:08

P96e54t28r 36J66a35r91o45c53h 7100693765878

To záleží na tom, odkud berete elektřinu a suroviny na jeho výrobu. Pokud máte elektřinu z jádra nebo jako dobíjecí stanice Tesly v Kalifornii ze slunce a v baterkách recyklované lithium, jezdíte ekologičtěji než benzíňák.

+2/0
26.2.2016 10:18

P34e44t46r 60K82o75l66á79ř 2788367604461

Nabíječky jen pro Tesly jsou z hlediska rozvoje elektromobilů nesmysl ... Z cca 1000 elektromobilů je jen 10 % Tesel a jejich poměr klesá, protože jejich cena je trojnásobná oproti ostatním ... Tesla zcela sobecky odmítá stavět nabíječky využitelné ostatními značkami ...Rv

+3/−4
26.2.2016 9:51

M97a11r69t20i26n 13K88a17r93á82s42e69k 9918163288548

A ktera jina automobilka buduje nabijecky pro vsechny?8-o

+2/0
26.2.2016 10:13

J44i50ř97í 21Z68ý43k67a 9139193561760

Někde jsem četl, že Elon Musk vyzval ostatní automobilky k jednání o sdílení těchto nabíječek. Stejně tak jsou "připojovací" standardy k Tesla nabíječkám pod "Good faith" licencí. Nějak se mi nechce věřit, že by ten supercharger odmítl nabíjet ostatní auta, byť nižším proudem.

+2/0
26.2.2016 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.