Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Benzina chce na pumpách dobíječky pro Teslu, toalety nechá dál zdarma

Největší tuzemská síť čerpacích stanic čeká letos velké „přemalování“. V Benziny se má proměnit 68 poboček ÖMV po celé republice. Současně se přejmenuje i několik dalších benzínek, které v Česku patří Benzině, ale na trhu jsou pod názvem Star, Orlen nebo Expres 24.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F61r20a54n85t41i70š50e96k 92L89o51s 2540283142186

Opět snaha nějakých kinder manangerů porazit fyziku stejně jako s emisemi u VW. Elektro auta nemají šanci konkurovat klasickým benzínovým nebo dieselovým motorům. Když si spočítáte celý proces výroby elektrické energie a všechny jeho potřebné přeměny na to aby potom byla opět přeměněna na mechanický pohyb, tak budete s celkovou účinností s bídou pod 5% a nepočítám ekologickou zátěž na výrobu elektrické energie a složitých baterií se vzácnými kovy. Budoucnost je v malých úsporných benzínových nebo dieselových motorech o obsahu max 1200 ccm. CNG nebo LPG může být alternativa, ale pokud dostanete s výroby CNG s benzínovou nádrží do 10 litrů tak to není žádná výhra, podobně platí i o LPG, navíc LPG potřebuje zahřátý motor, v zimě musíte ujet pár km na benzín. Cenová výhoda LPG i CNG spočívá v tom že nejsou tak daněny jako benzín nebo nafta. Pokud by se srovnaly daně tak LPG i CNG prohrává s benzínem i naftou a to už vůbec nemluvím o elektro pohonech. Tam by se měly odpovídajícím způsobem zdanit drahé a nedostatkové kovy

0/−4
26.2.2016 21:59

J10i80ř56í 98Z10ý94k54a 9109933391520

kecy, už jen kvůli tomu, že lithium není drahý kov. Naopak drahé kovy spolkne ve velké míře spalovací motor na katalyzátorech - platina a rhodium.

+1/0
26.2.2016 22:11

A62n85t59o95n95í46n 50S39v89o27b70o93d48a 3684403139862

Myslím si, že Benzina tahá za kratší provaz :-). Obchodňáky mají často nabíječky elektroaut již dnes, je to logické, než utratíte v obchodě, auto se nabije. Nemusíte na předraženou čerpačku, na Černém mostě vidím běžně dobijet auta, skočíte do kina, potom někde káva se sladkostí a máte dobito. Obchoďák má pořádné elektrické připojení a utáhne nabijet víc aut. Na benzínku přijede nabijet Tesla a budou muset vše vypnout :-)

+1/−2
26.2.2016 11:21

M20a10r55t30i92n 34K77a49r65á20s48e23k 9608243988858

Tak pocitam ze asi budou mit k nabijecce natahnuty kabel ktery to utahne ....

Jinak s obchodakz to nejde srovnavat, jde o uplne jine segmentz trhu...

0/0
26.2.2016 13:36

A46n40t96o44n17í40n 55S58v81o62b78o19d62a 3854143619362

Ale zákazníci jsou stejní, musí je přilákat, to je boj o zákazníka :-), když někdo nabije v obchodňáku, nestaví se na benzínce, Tesla přejede mezi Ostravou a Prahou, podle toho, kolik jich nabíjí na Černém mostě, těžko je bude Benzina zvykat na svůj standard :-)

0/0
26.2.2016 14:23

M24a95r17t29i52n 16K64a65r70á27s95e84k 9288513148198

Tesla pri normalnim provozu rozhodne z prahy do ostravy nedojede, proto jsou prave ty superchargery...

0/0
26.2.2016 14:44

A79n48t81o93n71í89n 74S92v24o74b43o52d24a 3704553569612

Není to ani 400 km, je pravda, že to neujede ani Octavie na CNG :-)

0/0
26.2.2016 15:00

M18a98r86t84i89n 39K21a53r37á51s73e83k 9408843768598

A nejaka souvislost s tim co jsem psal by nebyla?

0/0
26.2.2016 15:20

A67n58t76o34n22í53n 30S34v26o53b58o90d89a 3314283129352

Že Tesla neujede 380 km z Ostravy do Prahy

0/0
26.2.2016 15:48

M39a71r88t95i19n 91K63a91r63á59s45e47k 9518503898128

A vas agrument pro to ze ujede je ten, ze to nezvladne Octavia CNG?

0/0
26.2.2016 16:02

A66n47t21o86n97í84n 83S86v43o64b64o22d67a 3944453619512

Píši z mobilu, pro ujasnění, běžná vozidla na CNG mají dojezd 300-400 km( jsou i vyjímky jako Caddy maxi atd),Tesla je na tom lépe :-). Z Ostravy do Prahy by měla se silnější baterii dojet, což se většině aut na CNG nepovede a potupně dojedou na benzín

0/0
26.2.2016 16:35

M65a37r59t46i87n 77K62a66r41á58s60e65k 9738793158178

No s teslou budete muset jet takovou rychlosti, ze pak dojedete i na CNG...

0/0
26.2.2016 20:59

A50n98t29o60n64í24n 51S72v13o21b32o57d97a 3374513909502

Z toho plyne závěr, že CNG není žádný zázrak, že je to zklamání, proti LPG o něco levnější km, ale menší dojezd. Platí to i mercedesu na CNG :-(, i3 s malým benzíňákem šlape na paty CNG autům. Stát chce dotovat jen CNG a elektroauta, dotace, to je ekonomická pohroma :-(, kdo že to má bioplynové stanice? Že by po řepce další kšeft?

0/0
26.2.2016 21:13

M12a88r97t34i73n 17K10a32r18á45s28e51k 9378823988908

A co furt resite CNG? Odpovidal jsem na domnenku s dojezdem Teslu z Prahy do Ostravy a vy od te doby furt z nejakeho zahadneho duvodu tocite neco kolem CNG....

0/0
27.2.2016 8:44

P42a62v86e93l 61V32a14l72e45n93t24a 7741501447833

Prostě potřebují zvednou kapacitu baterií tak na 2 ale lépe 3 násobek + rychlost nabíjení stejně tak. Pak to bude i praktické a mohl by to být začátek nové éry.

0/0
26.2.2016 10:37

P59a33v24e81l 38V13a27l51e73n54t52a 7641901437373

Myslím Teslu ne benzinu :-)

0/0
26.2.2016 10:45

M84a69r93e74k 97M45a18l38ý 1632178371750

Řekl bych obecně elektromobil, aby byl použitelný i jinde než jenom město a okolí.

+1/0
26.2.2016 10:47

J29i11ř71í 15Z18ý43k93a 9839673761590

jenže to neuděláte tím, že na tento zázrak budete čekat. Tu cestu musíte prošlapat, resp. proinvestovat. Takže chtě nechtě musíte vyrábět a prodávat i elektromobily s omezenou použitelností.

+2/0
26.2.2016 10:47

M84a18r13t58i68n 52K87a77r60á18s53e60k 9858883798498

No to je prave trochu problem - nez byde nekdo shcopny udelat auto s poradnym dojezdem a rychlonabujenim, tak to muze byt jeste tak 10 let, a nez spadnou na prijatelnou cenu tak dalsich 10....

Spis bych uvital nejakou masovejsi produkci mansi aut na denni dojizdecky (na druhe auto do rodiny vam staci i realny dojezd 100km) a za slusnou cenu (na malem elektromobilu neni realne nic zasadne draheho, nemel by byt problem srazi ejich ceny do par let na prijatelnou uroven - napr neco ve stylu toytota IQ nebo VW up v cene do 400 000 by byla docela zajimave vec - urcite zajimavejsi nez auto s dojezdem 500km za 5 mega...)

+1/0
26.2.2016 10:58

A18n60t86o15n53í74n 94S89v74o53b52o80d58a 3814983429112

Do té ceny máte Up! CNG i s plničkou plynu :-)

0/0
26.2.2016 11:02

M12a26r24t23i36n 15K78a93r63á48s97e68k 9928273538328

Nebo UP na benzin a penez na benzin na 10 let..... o to asi uplne nejde

0/0
26.2.2016 11:18

A53n24t43o58n26í71n 79S64v37o63b78o76d43a 3344793589712

Lepší spalovat zemní plyn v autě než paroplynové elektrárně, zplodin je podstatně méně než z nafty i benzínu

0/−1
26.2.2016 11:24

M61a52r87t77i33n 92K47a59r98á73s79e41k 9508763848598

Paroplynove elektrarny delaji minimum vyroby v CR (jsou hlavne na vyrovnavani vykyvu, jinak je to extremne drahy zdroj).

Ale proste bud chci auto s pohodlnym a levnym provozem a koupim si klasicky spalovak, nebo chci nejakou elektrofrajerinku a koupim EV, CNG u auta typu UP mi moc nedava smysl...

+1/0
26.2.2016 11:37

A63n14t58o54n28í67n 53S10v52o43b71o76d25a 3254863159722

S dnešní cenou benzínu je momentálně CNG mimo. Firmy třeba neplatí silniční daň u CNG a spousta firem nerada platí zbytečně daně :-)

0/0
26.2.2016 12:01

M87a43r54t91i79n 65K46a19r64á77s22e79k 9898563328378

Proc mimo? CNG se porad slusne vyplati, pokud vam nevadi jezdit co chvili tankovat na malo dostupne plnicky...

0/0
26.2.2016 13:58

A98n58t74o25n54í22n 16S34v30o33b32o50d13a 3874313589642

Před 4 roky jsme se rozhodovali mezi naftou, CNG a LPG. Vzali jsme tovární LPG, ujedu víc než na CNG a včera byla cena na Benzině 11,90 :-). Takže dnes nafta i LPG se blíží nákladům na CNG :-). Vrchnost zase změní pravidla jako u jističů a bude vymalováno , dejte si na barák jistič 63A pro rychlonabiječku :-(

0/0
26.2.2016 14:17

M53a45r14t95i26n 18K22a78r87á80s57e87k 9318403638808

Tak LPG je cca nastejno, nafta o kus drazsi, pricemz ale naftak a CNG stoji stejne (minimlane treba Octavia ano, nevim presne jak jine auta)...

0/0
26.2.2016 14:46

A30n92t86o86n55í96n 72S87v42o84b55o45d22a 3864233739332

Konkrétně Octavie na CNG ujede o 100 km méně než na LPG :-(, fakt výhra :-(

0/0
26.2.2016 14:52

M57a41r91t77i91n 93K61a58r17á42s42e28k 9528713448118

A co ja s tim?

0/0
26.2.2016 15:20

V20í49t 16O11ž64a76n65a 1888168335374

Peugeot nabízí k odprodeji 18 elektromobilů Peugeot iOn, které využívala společnost ČEZ na operativní leasing. Jde o 3-4letá vozidla s průměrným nájezdem 19 000 km.

Cena jednotlivých vozidel je 240 000 – 260 000 Kč bez DPH

0/0
26.2.2016 12:10

M75a36r33t51i68n 70K74a56r16á15s48e37k 9258943918938

No s DPH je to uz 350 000 za 4 lete auto, coz u elektry znamena ze baterky zacnou po par letech dost ztracet vykon a auto bude obecne lehce napytel.

Dalsi veci jako to, ze tohle auta jsou hracka pro nadsence, nez realne pouzitelne auto a neujedou ani tech 100 km jsou taky pomerne dulezite...

+1/0
26.2.2016 12:39

V48í64t 55O98ž66a13n72a 1768848135344

Tesla už určitě nepotřebuje zvedat kapacit 2x nebo dokonce 3x. Mají 90/70kWh. Ostatní výrobci ano.

0/0
26.2.2016 12:06

M27a56r76t24i21n 12K86a38r31á41s15e19k 9758823118698

No ale porad to neni na realnou nahradu spalovaciho auta..... v urcitych podminkach ano, ale obecne zdaleka ne...

0/0
26.2.2016 14:00

A53n14t44o66n 72Č49a81j72k94o67v67i80č 3750691306786

Kdyby OMV místo změny názvu to dělali jako ONO, zisk 1 Kč/1 litr tak by měli zákazníků dost. A pokud se týče toalet, to platíme za benzín málo?

+1/−1
26.2.2016 10:37

M90a84r71t32i87n 58K71a23r13á91s14e65k 9278333508898

No kolik vy platite na dalnicich za benzin? Ja sice s najetymi 100 000km nejsem zadny veteran, ale na dalnici v CR jsem tankoval jednou asi 10 litru (a to jezdim prevazn epo dalnicich), tankovani v zahranici na dalnici bych spocital na prstech jedne ruky

0/0
27.2.2016 8:47
Foto

M89i29c71h17a41l 98N88a59j82m36a42n 7479173296690

Poplatky za použití WC ?

Pokud nšěde na pumpě zavedou poplatky na WC, tak přestávám tuto pumpu dále využívat. Pumpa tak nepřijde jen o poplatek cca 5 Kč za použití WC , ale také o peníze za cca 40 - 45 litrů nafty a za kávu (minerálku) + zákusek.

+4/−1
26.2.2016 10:21

M49a64r44t87i96n 90K26a97r30á25s85e94k 9598453888678

No tak ty dalnicni pumpy vetsinou na tom benzinu moc netrhnou... mimo dalnice WC zpoplatnene nebyvaji...

0/−1
26.2.2016 10:59

O38n50d43ř40e85j 78K11o16l83á52ř 6711424382743

A proto jsou pumpy na dálnicích nejdražší?

Na dálnici mají naopak nejlepší pozici, a proto nejlepší zisky.

0/0
26.2.2016 13:53

M44a80r64t84i84n 94K76a67r15á11s92e37k 9548183208838

No ceny maji nejvyssi, ale zase tam dost malo lidi tankuje - na spouste pump u dalnice jsem nevidel tankovat auto temer nikdy.

Netvrdim ze ty pumpy prodelavaji, ale pocty lidi co si dojde na zachod a co jdou tnakovat jsou o nekolik radu jinde...

0/0
26.2.2016 13:57

J13a64n 32H89u52b78e77n77ý 4350198782657

Benzíňák bude v součtu stále ekologičtější než elektromobil. Slepá vývojová větev :-(

+1/−4
26.2.2016 9:56

M72a35r86t85i20n 59M78a80i13k82s42n72a74r 3344833848722

Ehm, víte jak se dostane benzín do auta? (To je totitž ta ekologie u E-aut) To ji někde musí vytěžit a potom dopravit do rafinerie, kde ji zpracují aby šla použít v autě (docela solidně energetický proces), pak ji musí dopravit do benzínky kde si ji načepujete do auta, které ji spálí a spolu s mikročásticemi vyfoukne do ovzduší :). A ekologické likvidování je pak potřeba u obou aut...

+2/0
26.2.2016 10:09
Foto

M61i75c41h87a39l 73N52a53j37m84a16n 7169693676880

A elektřina se bere kde? Účinnost tepelných elektráren je někde kolem 60%, a při započtení energií na dopravu paliva a jeho těžbu je účinnost elektráren hluboko pod 50%.......

+1/−1
26.2.2016 10:24

M49a24r13t30i80n 81K32a96r92á14s53e19k 9488953448158

A ucinnost spalovacich motoru je v optimalnim pripade 35% (Bez zapocteni naklady, na tezbu, dopravu a vyrobu paliva)

0/0
26.2.2016 13:59

B59o83h94u79m23i37l 41S40t46e57j22s67k16a50l 5943964751723

Ehm, víte, jak se dostane elektřina do zásuvky? To musíte někde něco vytěžit (uhlí, uran), potom to dopravit na zpracování (docela solidně energerický proces), pak to musí dopravit do elektrárny kde to něco zpracují na elektřinu, která musí být následně rozvedena dráty, které taky musíte nainstalovat a udržovat. Přitom elektrárny při výrobě elektřiny vyfukují mikročástice do ovzduší. Případně při stavbě vodních/větrných elektráren taky spotřebováváte suroviny (beton, ocel,...), stroje co staví "eko" elektrárny taky spotřebovávají nějaké palivo a vyfukují ho do ovzduší. Navíc životnost větrných elektráren u nás není taková aby se zaplatily.

0/0
26.2.2016 10:36

L15u85k84á68š 81Š52l80e92h19o90f46e68r 1973439875879

Máte pravdu, zatímco auto se spalovacím motorem se jen tak vycucá z prstu, že? Bez elektřiny, bez továrny... ;-D;-D;-D

+1/−1
26.2.2016 11:54

B70o11h19u82m92i68l 10S74t88e49j44s74k83a34l 5973134241513

Nepsal jsem nic o výrobě auta, ale o výrobě elektřiny potřebné k dobíjení elektroaut.

+1/−1
26.2.2016 12:08

P30e71t98r 72J98a35r97o70c56h 7470313555218

To záleží na tom, odkud berete elektřinu a suroviny na jeho výrobu. Pokud máte elektřinu z jádra nebo jako dobíjecí stanice Tesly v Kalifornii ze slunce a v baterkách recyklované lithium, jezdíte ekologičtěji než benzíňák.

+2/0
26.2.2016 10:18

P53e69t71r 61K16o35l73á62ř 2318927254671

Nabíječky jen pro Tesly jsou z hlediska rozvoje elektromobilů nesmysl ... Z cca 1000 elektromobilů je jen 10 % Tesel a jejich poměr klesá, protože jejich cena je trojnásobná oproti ostatním ... Tesla zcela sobecky odmítá stavět nabíječky využitelné ostatními značkami ...Rv

+3/−4
26.2.2016 9:51

M16a63r40t57i44n 16K21a70r93á29s46e67k 9988123458828

A ktera jina automobilka buduje nabijecky pro vsechny?8-o

+2/0
26.2.2016 10:13

J66i70ř39í 28Z50ý27k88a 9629403641360

Někde jsem četl, že Elon Musk vyzval ostatní automobilky k jednání o sdílení těchto nabíječek. Stejně tak jsou "připojovací" standardy k Tesla nabíječkám pod "Good faith" licencí. Nějak se mi nechce věřit, že by ten supercharger odmítl nabíjet ostatní auta, byť nižším proudem.

+2/0
26.2.2016 10:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.