Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stočený rekordman. Tachometr omládl o 518 tisíc kilometrů

Čtyři z deseti ojetých vozů prodávaných na českém trhu mají stočený tachometr, většinou mezi osmdesáti a sto padesáti tisíci kilometrů. Ukazují to data společnosti Cebia, která prověřuje historii vozidel a zaznamenala před několika dny pokoření rekordu ve stáčení tachometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L48u78k49a55s 44B15u63c51h27t87a 8509180954217

jojo, dovozci ze zahraničí.. To je vždycky nějaká levota.

+2/0
2.3.2016 19:12

L82a44d48i73s96l50a47v 89H30a72š41k57a 4913576451490

někdy je lepší 700 tisíc najeto v Německu - tam je to auto za tu dobu prakticky celé opravené, než 300 tisíc po českých tankodromech se servisem ve stylu díly z vrakoviště

+4/0
2.3.2016 11:30

S80t81a23n65i95s98l77a28v 24K81r11e40j62c87a30r 6347906723294

Že by Češi byli opět koumáci na entou, Klobouk dolů, pokud prodávající dokáže zakrýt a zakamuflovat 518 tisíc najetých km. Je škoda, že zde není zmínka o zkušenostech šťastného nového majitele. Dá se prodat někomu ledasco, a to včetně spolupráce STK při přehlášení vozidla na nového majitele!

0/0
1.3.2016 11:15

P14e78t55r74a 14M21a37l95á 7141168701185

Zapisovala bych stav do velkého TP a byl by klid

+1/−3
1.3.2016 3:42

J23i13ř37í 67Z76ý76k47a 9289343981980

nebyl, protože největší stočení proběhne při dovozu auta do ČR.

Nehledě na to, že údaje z STK jsou veřejně dostupné, můžete si je u poptávaného vozu kdykoliv ověřit, pokud bude prodejce svolný (je zapotřebí VIN a číslo protokolu tech.kontr., které je zapsáno ve velkém TP)

+4/0
1.3.2016 7:23

T91o25m36á80š 92V30e94s22e43l20ý 5565148860919

to jsou zase problémy. Poslední auto jsem kupoval s tacho 200 tkm a podle interiéru jsem tipoval minimálně 300. Ovšem kdybych to posuzoval jen podle stavu podvozku, věřil bych i 50.

Že bylo stočené jsem věděl, ale nedokázal jsem zjistit o kolik. No a vzhledem k tomu, že kastle je to jediné, co se na autě nedá za rozumné peníze vyměnit, mám už dva roky naprosto spolehlivé auto bez sebemenší známky koroze.

No a pak mi kamarád kouknul do databáze a zjistil, že při posledním servise ve španělsku mělo 320. Takže odhad mám dobrý a kdyby mi prodávající dal servisku s reálným stavem, nesrážel bych cenu o tolik.

+1/0
29.2.2016 22:45
Foto

M60a88r74t32i78n 72G48r68o16c95h29o34l 7916258276291

já měl dle záznamů auto s 87000 km a až při generálce motoru (po prasklé klikovce) se ukázalo, že motor není původní. Číslo motoru v TP odpovídalo, takže k výměně došlo ještě před dovozem z Belgie ... o tom se ovšem dovozce, prodávající auta v bazaru ve Valašském Meziříčí, nějak opoměl zmínit ... nikdy více diesel a ojetý už vůbec

+1/0
29.2.2016 21:28

J64i16ř10í 51Z86ý96k37a 9739183701150

prasklá klikovka? Takže VW TDI?

0/0
1.3.2016 7:23

P17e77t91r 85Č31e44r47m81á63k 9148185779930

No a? To že není motor původní nemá primárně s km nic společného, to je dneska to poslední co na autě odejde. A jelikož je motor náhradní díl a jeho číslo se tak v TP už neeviduje, tak to ani ze strany prodejce není žádná levá.

0/0
1.3.2016 12:02

J21a10n 63D47r16y69á51k 6313721732130

Nejedna se o Berlingo, ale o Jumper - omyl redakce. Kilometry jsou doloženy z autorizovaných servisu z Francie, tedy to auto fakt tolik najelo

0/0
29.2.2016 17:31
Foto

H59o84n62z10a 45T71r54u67s72i72n96a 9810180680556

Korejská auta nemají stočené tachometry. Není na nich totiž co stočit, žádná Kia vysoký nájezd nevydrží. ;-D

+11/−1
29.2.2016 13:32

T25o30m20á19š 51Ž71i30t77n17ý 6481250721681

To bude spíš auto postavené na VINkách vyřazeného křápu z čórek a bouraček, ne?

+1/0
29.2.2016 11:22
Foto

P10ř92e21m95y77s38l 48Č25e73j95p 8598897398146

Taky si myslím, protože za 4 roky najezdit 663500 km, je cca 454km denně a to nezvládají ani nejvytíženější dopravci ...

+1/−2
29.2.2016 12:53

J42i92ř94í 85Z24ý37k98a 9229733431800

znal jsem takové auto. Denně jezdilo Praha - Vídeň - občas tušímže Miláno. Za necelých 6 let milion kilometrů. Střídalo se na tom samozřejmě více řidičů. Vozili tím nějaké noviny nebo co. Peugeot 206 1.4HDI.

Mám za to, že o tom autě vyšel i článek v nějakém motoristickém magazínu.

+2/0
29.2.2016 14:17
Foto

I62v42a52n 64K82o38p95t74a 5127472761197

No to ujede kámoš s kamionem a nemusí moc spěchat. Denně tak kolem těch 500-700km.

+1/0
29.2.2016 14:34
Foto

P71ř27e11m24y47s19l 36Č78e22j30p 8928227578166

A povinné přestávky má kdy? Víkendy jezdí taky? Svátky?

0/−1
29.2.2016 19:45
Foto

I22v56a28n 61K95o74p95t33a 5187972691357

No mohou řídit tuším 9 hodin denně. Pokud pojede plynule po dálnici je to teoreticky 9*80km tj ca. 720km. Takže rozpětí 500-700km není dost velké?

Jen pro příklad současné auto používám od konce 09/2014 a aktuální stav km je 110.000km. Rozhodně nejezdím delší trasy každý den. Průměr na den tedy ca 200km. A jsou týdny kdy jedu jen 5x domov - práce - domov (50km/den). 450 km denně průměr to je třeba ve dvou dnech Brusel-Ostrava a zpět + jeden den Brusel - Paříž a zpět . Stále tedy dost času na servis atp, či ještě vyšší nájezd. Znám firmu kde takhle každý týden jezdí. Najeto, průměr 450km/den za tři pracovní dny. denní PRŮMĚR 450km najezdíte bez problémů po praze, to je 4 x černý most - ruzyně a zpět, cesta tak na 5-6 hodin.

+2/0
1.3.2016 9:02
Foto

V63l68a90s85t47i33m34i56l 26Č60e15r65n89ý 3467383875

A kolik je to fotbalových hřišť? ;-D

+1/0
29.2.2016 11:03

K59a86r85e19l 35N24o10v28á42k 8588384877872

No jo dokud bude poptavka, tak bude i nabidka stocenek. Dokud to ovce budou kupovat ,tak se stacet neprestane. Ale kdyz kazdej chces 10 lete premiove auto pod 200 t km, tak se neni cemu divit. Ja jezdim blbych 100 km denne prumer. a za deset let mam najeto 360 tisic na aute. Takze mi nikdo pak nevysvetli, ze uz znacek jako mercedes bmw audi a vetsi sedany maji po 10 letech najeto 150 000nemozny!!

+2/0
29.2.2016 10:55

J36i97ř84í 28Z12ý88k50a 9169103381400

Volvo S60, 15let ... k minulému týdnu jsem měl najeto 155555km. Jsem druhý majitel.

0/0
29.2.2016 11:40

J69i74ř65í 33K93r29á14t49k82ý 3280562234

A jste si jistý?

0/0
29.2.2016 14:31

J62i62ř18í 74Z15ý69k55a 9699163931190

ano, 100%. Sedí jak záznamy ze servisu, tak z webu MDČR. A samozřejmě je k tomu odpovídající technický a vizuální stav.

+1/0
29.2.2016 16:25

P12e39t83r 45P56e69t56r 6903332878103

Ano, protože s tím jezdili němečtí důchodci do kauflandu na nákupy...a koupili si Volvo na machrování na vesnici :D

+1/0
29.2.2016 16:23

J90i32ř34í 58Z22ý42k30a 9969273221690

ne, jezdil tím ředitel jedné české strojírenské firmy. Při koupi jsem viděl i záznamy o servisu vyjeté z účetnictví.

+1/0
29.2.2016 16:27

J74i90ř97í 96T48á67b87o52r24s77k16ý 1665904273342

Asi mám podobnou zkušenost. Bohužel. Koupil jsem VW Transportér z roku výroby 2005. Auto vypadalo zachovalé a mělo servisní knížku, ve které byly všechny záznamy o opravách atd.

Po půl roce přestala řadit automatická převodovka. Výměna stála 55.000,00Kč.

Po dvou letech vypověděl službu motor. Oprava 60.000,00Kč.

Když automechanici zkoumali proč se motor přidřel, zjistili, že auto má najeto 580.000km. Když jesm ho kupoval mělo auto na tachometru 215.000km. Za tři roky co ho mám jsem najel cca 60.000km.

Takže bych Vám rád doporučil kontrolu ujetých kilometrů. Nebo si koupit auto od známeho nebo nové...

+2/0
28.2.2016 20:20
Foto

R43o87m18a54n 82K78o26z61e15l 4587776323804

Souhlas, tak jsem kdysi koupil od známého auto, na kterém bylo po 18 letech 79 tisíc a věděl jsem že je to pravdivý údaj a taktéž sestra koupila od strýce Felicii, starou 11 let s nájezdem 44 tisíc km.

+3/0
28.2.2016 20:40

J15a13k86u76b 80Š70a13f35a71n38d77a 7625237191921

Nějak nechápu, jak souvisí nájezd s přidřením motoru. To spíš vypadá na problém někde u vás.

+3/0
28.2.2016 23:08

J34i84ř90í 33Z89ý16k29a 9209543781560

pokud měl 2.5TDI I5, tak ty jsou známy žravostí oleje, obzvláště ty co jezdily na "longlife" servisní interval. Pak stačí jet delší trasu, ideálně rychle po dálnici a olej to během cesty sežere.

+1/−1
29.2.2016 10:46

J66a34k62u15b 78Š79a96f40a97n88d15a 7855687551501

Tak to se samozřejmě stát může ale prvotní příčinou není nájezd motoru ale nedostatek oleje. Jednak by měl být pravidelně kontrolován a jednak je tam kontrolka (pokud funguje).

0/0
29.2.2016 10:57

J38i84ř30í 77Z12ý17k23a 9359423291100

pravidelná kontrola nemusí pomoci, když před jízdou olej je a v průběhu jízdy zmizí.

A co se týče kontrolky ... dost často jde o hlásič "smrti" motoru. Ještě jsem neslyšel, že by u nějakého auta tato kontrolka pomohla zabránit zadření.

Stalo se to i mě - palubák mi zahlásil "nízký tlak oleje, bezpečně zastavte" a než jsem stačil zabrzdit, tak se motor šprajcnul, automatka odřadila ...

oleje tam byl dostatek a dokonce i čerstvý (podle faktury z autorizáku měněný před necelými 5000km). Bohužel se někde utrhly nějaké nánosy a ty zacpaly nějaký mazací kanálek.

+1/0
29.2.2016 11:44

T68o67m94á20š 62V90e89s47e23l28ý 5525278330839

to se samozřejmě stát může, ale u T5 se v takovém případě VELMI DLOUHO před jakýmkoli problémem rozsvítí žlutě kontrolka oleje a i průměrně inteligentní šimpanz stav zkontroluje. Netuším ovšem, zda tato 2.5 nemá vtipnost zvanou vyvažovací hřídel spojenou s velmi dobře načasovaným náhonem olejové pumpy, který u 2.0 z té doby způsobuje zničení turba a právě zadření motoru zhruba každých 200 tkm.

0/0
29.2.2016 22:32

P65e51t67r 70Č79e21r53m91á75k 9308305499920

To je oblíbené zaklínadlo, longlife... Měl jsem 10x T5 s 2,5 a jezdili dennodenně po Praze a na servis se to hlásilo mezi 17-20 tis km, takže svalovat všechny závady na longlife je blbost. Daleko větší problém u těchto motorů dělalo dpf a jím způsobené propálení válců

0/0
1.3.2016 12:08

P87a21v82e98l 75M93o58j29e37s90c75i78k 9526490556807

vono cesi nadavaji na Polaky, ze jsou podvodnici a zlodeji, ale cesi jsou v tomhle podvadeni a kradeni svetove jednicky at se jedna o cokoliv, dyt vy uz jste rozkradli pomalu celou republiku...

0/−2
29.2.2016 8:13

P67a85v22e69l 10M17o89j11e75s84c11i52k 9516900206777

tady na diskusi se sesli spickovi cesti exoerti na osobni auta a nejic vynika Cermak se svymi nesmysly a novymi predpisy pro EU o techmickem prukazu a zmen oznaceni casti aut, jako napriklad motor je nahradni dil a benzin pumpa je hnaci jednotka auta, no potes koste za tyhle ceske moudre palice-----

0/−3
28.2.2016 18:32

P92e30t52r 31Č95e82r90m77á40k 9848715149260

;-)To není o expertech, to ví každý gramotný běloch že motor se už skoro 20 let bere jako náhradní díl a v TP se proto evidejuje pouze jeho typ a nikoliv číslo. Že jsi objevil internet zřejmě včera a jinak ta imformace k vám na ves ještě nedorazila není náš problém ;-)

0/0
1.3.2016 12:10

P93e72t47e39r 54M70o50l47n64á11r 8145424292909

Ja poznám chalana ktorý kúpil FIAT STILO a asi po mesiaci zistil že má najazdené 860 000 na tachometri bolo 360 000 ;-D ,jazdí dodnes

+1/0
28.2.2016 18:06

P42a25v30e74l 71M61o47j78e95s92c88i33k 9756740436757

na kole,ze...Molnar !!!!

+2/0
28.2.2016 18:33

P79a63v67e15l 92M93o33j22e66s29c16i61k 9976570156907

na kole,ze Molnar !!!

0/0
28.2.2016 18:35
Foto

P51ř22e50m39y74s82l 66Č70e96j13p 8398317198786

Fiat Stilo? 860tis. to už je snad i do knihy rekordů :o))

0/0
29.2.2016 19:51

T97o87m10á85š 15B20a52š95a25n67d80a 2532949182920

Kdyby existovala možnost takto "upravené" vozy bazarníkům bez náhrady zabavovat a likvidovat je, garantuji, že během velice krátké doby by si nikdo nedovolil stočit ani kilometr. Rovněž by nikdo nekoupil auto bez 100% doložitelné historie, kdyby riskoval, že mu bude zabaveno a sešrotováno. A samozřejmě plná náhrada škody poškozenému, pokud by se po prodeji prokázalo,že byl tachometr stočený.

0/0
28.2.2016 16:32

J41i84n11d69ř76i65c55h 68K81u77c31h57a76ř 4636793538

To by jste takove auto musel odhalit v bazaru. Po prodeji může bazarník říci, že si tachometr stočil kupujíci

+2/−1
28.2.2016 17:59

T92o46m83á61š 44B64a94š27a82n81d71a 2232619382880

Sice nevím, proč by to kupující dělal, ale v tomhle případě by holt bylo na něm, že auto koupil už stočené. Pokud se ale v kupní smlouvě uvádí stav tachometru v okamžiku prodeje, je jednoduché prokázat, že ho kupující nestočil, kdyby kupované auto mělo v okamžiku prodeje 120 tis. km a dva měsíce předtím 380 tis. třeba dle STK nebo servisních záznamů.

+4/0
28.2.2016 18:35

J76a56k27u11b 87N70o50v64á82k 8890933670102

Nemuze, pokud se uvede ve smlouve stav tachometru, coz se vetsinou uvede. Pokud novy majitel stoci pod stav puvodni smlouvy, je to jasne. Pokud stoci, ale ne tolik, bude to slozitejsi.

+4/0
28.2.2016 20:12

M13a50r75t39i68n 98J98u75r72e59č26k77a 2143574751401

Věřím, že i bazarník může auto i se stočenýma kilometrama koupit... By mne zajímalo, jestli ti co km stáčejí si vedou nějakou evidenci, jestli si pak třeba nemůžou koupit zpět (po čase) auto se stočenýma kilometrama, které si sami předtím stočili :-)

0/0
28.2.2016 18:14

T81o92m33á27š 81B13a73š93a90n66d90a 2642579162150

Ale o tom to je, žádný bazarník by nekoupil auto, které nemá na 100% prokázaný průběh km a rovněž už by ho sám nestočil, kdyby hrozilo, že o něj bez náhrady přijde.

0/0
28.2.2016 18:31

V27í63ť17a 56K42r27u87t33i67š 1690874725157

Sorry, ale tuhle obsesi řešit tento problém dalším regulacemi skutečně nechápu. Roky je v trestním zákoníku kodifikováno, že trestný čin je mj. úmyslná škoda způsobená protistraně vyšší než 5.000 Kč. Tato problematika se navíc netýká jen bazarů, ale i soukromých prodejců (inzerce, prodej v komisi) nebo zahraničních subjektů (třeba z Itálie jezdí skoro všechna auta s tacho 90 - 120tkm).

Nikdo vás dnes ojeté auto nenutí kupovat a je jedno, jestli s doloženou historií nebo bez. Ojeté auto obvykle kupujete ve stavu "jak leží" a "stavem tachometru" a je na Vás, jak si jej proklepnete. Solidní prodejce Vás nechá navštívit servis, aby jste si auto mohli zkontrolovat. Pokud ne, tak zase, je to vaše riziko a o něčem to pak logicky vypovídá. Možností je spousta, ale skutečnost, že 40% aut je stočených svědčí o tom, že tento "trh" je dostatečně velký.

+2/0
28.2.2016 21:15

T51o70m28á71š 50B87a20š40a76n88d94a 2552749442560

Problém je v tom, že prokázat kdo tachometr stočil je prakticky nemožné, tudíž i na někom vymáhat škody. Prohlídka v servisu a nějaké certifikáty řeší problém jen částečně a vždy stojí kupujícího peníze, aniž by třeba potom auto koupil. Pokud nebude prodávající bez jakéhokoliv dalšího dokazování zodpovědný za to, co prodává, je to špatně. Navíc stočené auto jednoznačně neodpovídá tomu, co prodávající deklaruje a různé kličky ve smlouvách to jen potvrzují. Navíc už i soud potvrdil, že "stav tachometru" je roven formulaci "počet najetých kilometrů", takže ani s touhle formulací by bazarník neměl uspět v případném sporu.

+1/0
29.2.2016 7:47

V75l75a81d93i68m84í31r 86Z47a66u20š82k74a 5871162637743

Za stav toho, co prodává, normálně odpovídá prodejce. Když má supermarket závadnou potravinu, dostane pokutu taky. Stejně by to mělo být i v případě údajů na tachometru, ať si to bazarník, jakožto profesionál, ohlídá při výkupu.

+1/0
29.2.2016 9:29

P56a40v75e13l 43D33r93o68t43á98r 7743914889834

Není nutné likvidovat. Stačí vytvořit vzorovou smlouvu, ve které bude:

1. Prodejce ručí, že stav na počítadle kilometrů, v čase prodeje .......... km, odpovídá skutečnému počtu najetých kilometrů vozidla.

2. V případě, že bude kdykoliv v budoucnu zjištěno, že stav na počítadle kilometrů neodpovídal v čase prodeje skutečnému počtu najetých kilometrů, uhradí prodejce kupujícímu částku ve výši 110% kupní ceny.

3. Prodejce ručí, že vozidlo prodává ve stejně nebo lépe vybaveném stavu vůči stavu, v jakém jej zakoupil od předchozího majitele (platí pro bazary).

4. V případě, že bude v budoucnu zjištěno, že byla výbava vozidla zhoršena odmontováním komponent nebo nahrazením komponent jinými komponentami s horším stavem, uhradí prodejce kupujícímu veškeré náklady uvedení vozidla do původního stavu, a nad to 10% těchto nákladů.

...

Tuto smlouvu rozdistribuovat formou přílohy v novinách do všech domácností, a následně spustit plošnou kampaň "Nekupuj, pokud to není podle standardní smlouvy"

Jen ať bazarníci vysvětlují zákazníkům, čeho se tak strašně bojí a proč odmítají akceptovat smlouvu, která je na první pohled extrémně férová.

0/0
29.2.2016 13:26

P50e42t23r 76S25p68a68t77z46i87e32r45e37r 7474442775444

jinak proboha lidi...co tu příště jak ten nájezd je reálný....proberte se trochu do reality....to by se to auto nesmělo ani jeden den zatavit..a to ani o víkendech a svátcích..jezdilo by stále..i na vánoce a 1. ledna a jiné svátky...ani jednou by nesmělo do servisu kde se zdrží třeba i celý den a to někdy i více...ani jedna garanční prohlídka......že by to auto mohlo najet může uvažovat jen člověk co žije v číslech nikoliv v realitě...a že jich je..:D

0/−2
28.2.2016 15:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.