Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stočený rekordman. Tachometr omládl o 518 tisíc kilometrů

Čtyři z deseti ojetých vozů prodávaných na českém trhu mají stočený tachometr, většinou mezi osmdesáti a sto padesáti tisíci kilometrů. Ukazují to data společnosti Cebia, která prověřuje historii vozidel a zaznamenala před několika dny pokoření rekordu ve stáčení tachometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u49k49a67s 18B67u31c66h70t19a 8659460434187

jojo, dovozci ze zahraničí.. To je vždycky nějaká levota.

+2/0
2.3.2016 19:12

L44a71d76i28s10l87a82v 63H65a61š52k33a 4513266821240

někdy je lepší 700 tisíc najeto v Německu - tam je to auto za tu dobu prakticky celé opravené, než 300 tisíc po českých tankodromech se servisem ve stylu díly z vrakoviště

+4/0
2.3.2016 11:30

S46t65a76n41i89s87l98a75v 90K17r38e49j80c17a77r 6967566853544

Že by Češi byli opět koumáci na entou, Klobouk dolů, pokud prodávající dokáže zakrýt a zakamuflovat 518 tisíc najetých km. Je škoda, že zde není zmínka o zkušenostech šťastného nového majitele. Dá se prodat někomu ledasco, a to včetně spolupráce STK při přehlášení vozidla na nového majitele!

0/0
1.3.2016 11:15

P88e56t86r28a 97M18a83l41á 7151958401485

Zapisovala bych stav do velkého TP a byl by klid

+1/−3
1.3.2016 3:42

J31i77ř86í 54Z10ý84k90a 9839913551930

nebyl, protože největší stočení proběhne při dovozu auta do ČR.

Nehledě na to, že údaje z STK jsou veřejně dostupné, můžete si je u poptávaného vozu kdykoliv ověřit, pokud bude prodejce svolný (je zapotřebí VIN a číslo protokolu tech.kontr., které je zapsáno ve velkém TP)

+4/0
1.3.2016 7:23

T14o62m32á16š 31V74e73s52e57l60ý 5195548740659

to jsou zase problémy. Poslední auto jsem kupoval s tacho 200 tkm a podle interiéru jsem tipoval minimálně 300. Ovšem kdybych to posuzoval jen podle stavu podvozku, věřil bych i 50.

Že bylo stočené jsem věděl, ale nedokázal jsem zjistit o kolik. No a vzhledem k tomu, že kastle je to jediné, co se na autě nedá za rozumné peníze vyměnit, mám už dva roky naprosto spolehlivé auto bez sebemenší známky koroze.

No a pak mi kamarád kouknul do databáze a zjistil, že při posledním servise ve španělsku mělo 320. Takže odhad mám dobrý a kdyby mi prodávající dal servisku s reálným stavem, nesrážel bych cenu o tolik.

+1/0
29.2.2016 22:45
Foto

M58a98r44t43i11n 54G86r43o30c20h50o71l 7336458906601

já měl dle záznamů auto s 87000 km a až při generálce motoru (po prasklé klikovce) se ukázalo, že motor není původní. Číslo motoru v TP odpovídalo, takže k výměně došlo ještě před dovozem z Belgie ... o tom se ovšem dovozce, prodávající auta v bazaru ve Valašském Meziříčí, nějak opoměl zmínit ... nikdy více diesel a ojetý už vůbec

+1/0
29.2.2016 21:28

J55i15ř66í 78Z98ý72k96a 9339923561220

prasklá klikovka? Takže VW TDI?

0/0
1.3.2016 7:23

P49e46t44r 67Č55e80r33m34á21k 9478365419460

No a? To že není motor původní nemá primárně s km nic společného, to je dneska to poslední co na autě odejde. A jelikož je motor náhradní díl a jeho číslo se tak v TP už neeviduje, tak to ani ze strany prodejce není žádná levá.

0/0
1.3.2016 12:02

J48a38n 96D72r17y86á41k 6713961702260

Nejedna se o Berlingo, ale o Jumper - omyl redakce. Kilometry jsou doloženy z autorizovaných servisu z Francie, tedy to auto fakt tolik najelo

0/0
29.2.2016 17:31
Foto

H88o43n33z93a 35T62r52u81s55i49n29a 9640300470536

Korejská auta nemají stočené tachometry. Není na nich totiž co stočit, žádná Kia vysoký nájezd nevydrží. ;-D

+11/−1
29.2.2016 13:32

T47o40m88á78š 20Ž19i69t97n33ý 6281490721211

To bude spíš auto postavené na VINkách vyřazeného křápu z čórek a bouraček, ne?

+1/0
29.2.2016 11:22
Foto

P54ř30e80m13y96s16l 70Č81e73j45p 8928497498646

Taky si myslím, protože za 4 roky najezdit 663500 km, je cca 454km denně a to nezvládají ani nejvytíženější dopravci ...

+1/−2
29.2.2016 12:53

J24i57ř15í 14Z12ý47k53a 9439583251570

znal jsem takové auto. Denně jezdilo Praha - Vídeň - občas tušímže Miláno. Za necelých 6 let milion kilometrů. Střídalo se na tom samozřejmě více řidičů. Vozili tím nějaké noviny nebo co. Peugeot 206 1.4HDI.

Mám za to, že o tom autě vyšel i článek v nějakém motoristickém magazínu.

+2/0
29.2.2016 14:17
Foto

I50v61a67n 95K79o55p94t72a 5727712461787

No to ujede kámoš s kamionem a nemusí moc spěchat. Denně tak kolem těch 500-700km.

+1/0
29.2.2016 14:34
Foto

P30ř40e12m97y79s36l 84Č68e97j17p 8228627378506

A povinné přestávky má kdy? Víkendy jezdí taky? Svátky?

0/−1
29.2.2016 19:45
Foto

I53v13a79n 71K14o64p65t55a 5907122671437

No mohou řídit tuším 9 hodin denně. Pokud pojede plynule po dálnici je to teoreticky 9*80km tj ca. 720km. Takže rozpětí 500-700km není dost velké?

Jen pro příklad současné auto používám od konce 09/2014 a aktuální stav km je 110.000km. Rozhodně nejezdím delší trasy každý den. Průměr na den tedy ca 200km. A jsou týdny kdy jedu jen 5x domov - práce - domov (50km/den). 450 km denně průměr to je třeba ve dvou dnech Brusel-Ostrava a zpět + jeden den Brusel - Paříž a zpět . Stále tedy dost času na servis atp, či ještě vyšší nájezd. Znám firmu kde takhle každý týden jezdí. Najeto, průměr 450km/den za tři pracovní dny. denní PRŮMĚR 450km najezdíte bez problémů po praze, to je 4 x černý most - ruzyně a zpět, cesta tak na 5-6 hodin.

+2/0
1.3.2016 9:02
Foto

V29l11a43s33t90i24m61i88l 18Č33e56r52n80ý 3697863785

A kolik je to fotbalových hřišť? ;-D

+1/0
29.2.2016 11:03

K78a30r30e64l 97N10o28v19á14k 8748644337252

No jo dokud bude poptavka, tak bude i nabidka stocenek. Dokud to ovce budou kupovat ,tak se stacet neprestane. Ale kdyz kazdej chces 10 lete premiove auto pod 200 t km, tak se neni cemu divit. Ja jezdim blbych 100 km denne prumer. a za deset let mam najeto 360 tisic na aute. Takze mi nikdo pak nevysvetli, ze uz znacek jako mercedes bmw audi a vetsi sedany maji po 10 letech najeto 150 000nemozny!!

+2/0
29.2.2016 10:55

J92i88ř57í 93Z10ý64k79a 9139413601300

Volvo S60, 15let ... k minulému týdnu jsem měl najeto 155555km. Jsem druhý majitel.

0/0
29.2.2016 11:40

J60i68ř17í 34K11r45á47t23k50ý 3130652824

A jste si jistý?

0/0
29.2.2016 14:31

J77i21ř89í 48Z40ý56k53a 9229933401340

ano, 100%. Sedí jak záznamy ze servisu, tak z webu MDČR. A samozřejmě je k tomu odpovídající technický a vizuální stav.

+1/0
29.2.2016 16:25

P20e33t37r 43P75e94t31r 6543622368413

Ano, protože s tím jezdili němečtí důchodci do kauflandu na nákupy...a koupili si Volvo na machrování na vesnici :D

+1/0
29.2.2016 16:23

J16i13ř98í 63Z38ý10k42a 9139133631340

ne, jezdil tím ředitel jedné české strojírenské firmy. Při koupi jsem viděl i záznamy o servisu vyjeté z účetnictví.

+1/0
29.2.2016 16:27

J81i33ř92í 63T26á66b62o38r94s46k82ý 1575264853692

Asi mám podobnou zkušenost. Bohužel. Koupil jsem VW Transportér z roku výroby 2005. Auto vypadalo zachovalé a mělo servisní knížku, ve které byly všechny záznamy o opravách atd.

Po půl roce přestala řadit automatická převodovka. Výměna stála 55.000,00Kč.

Po dvou letech vypověděl službu motor. Oprava 60.000,00Kč.

Když automechanici zkoumali proč se motor přidřel, zjistili, že auto má najeto 580.000km. Když jesm ho kupoval mělo auto na tachometru 215.000km. Za tři roky co ho mám jsem najel cca 60.000km.

Takže bych Vám rád doporučil kontrolu ujetých kilometrů. Nebo si koupit auto od známeho nebo nové...

+2/0
28.2.2016 20:20
Foto

R88o93m10a56n 72K41o72z53e82l 4567716453344

Souhlas, tak jsem kdysi koupil od známého auto, na kterém bylo po 18 letech 79 tisíc a věděl jsem že je to pravdivý údaj a taktéž sestra koupila od strýce Felicii, starou 11 let s nájezdem 44 tisíc km.

+3/0
28.2.2016 20:40

J97a58k66u98b 27Š16a33f72a14n75d62a 7285517971121

Nějak nechápu, jak souvisí nájezd s přidřením motoru. To spíš vypadá na problém někde u vás.

+3/0
28.2.2016 23:08

J58i82ř20í 45Z47ý71k46a 9149183661800

pokud měl 2.5TDI I5, tak ty jsou známy žravostí oleje, obzvláště ty co jezdily na "longlife" servisní interval. Pak stačí jet delší trasu, ideálně rychle po dálnici a olej to během cesty sežere.

+1/−1
29.2.2016 10:46

J76a64k46u32b 74Š31a65f16a65n63d73a 7385737691231

Tak to se samozřejmě stát může ale prvotní příčinou není nájezd motoru ale nedostatek oleje. Jednak by měl být pravidelně kontrolován a jednak je tam kontrolka (pokud funguje).

0/0
29.2.2016 10:57

J34i63ř94í 50Z88ý72k23a 9669303191520

pravidelná kontrola nemusí pomoci, když před jízdou olej je a v průběhu jízdy zmizí.

A co se týče kontrolky ... dost často jde o hlásič "smrti" motoru. Ještě jsem neslyšel, že by u nějakého auta tato kontrolka pomohla zabránit zadření.

Stalo se to i mě - palubák mi zahlásil "nízký tlak oleje, bezpečně zastavte" a než jsem stačil zabrzdit, tak se motor šprajcnul, automatka odřadila ...

oleje tam byl dostatek a dokonce i čerstvý (podle faktury z autorizáku měněný před necelými 5000km). Bohužel se někde utrhly nějaké nánosy a ty zacpaly nějaký mazací kanálek.

+1/0
29.2.2016 11:44

T95o82m16á56š 60V64e49s43e94l87ý 5355418380579

to se samozřejmě stát může, ale u T5 se v takovém případě VELMI DLOUHO před jakýmkoli problémem rozsvítí žlutě kontrolka oleje a i průměrně inteligentní šimpanz stav zkontroluje. Netuším ovšem, zda tato 2.5 nemá vtipnost zvanou vyvažovací hřídel spojenou s velmi dobře načasovaným náhonem olejové pumpy, který u 2.0 z té doby způsobuje zničení turba a právě zadření motoru zhruba každých 200 tkm.

0/0
29.2.2016 22:32

P20e84t27r 34Č93e46r87m70á26k 9158395489540

To je oblíbené zaklínadlo, longlife... Měl jsem 10x T5 s 2,5 a jezdili dennodenně po Praze a na servis se to hlásilo mezi 17-20 tis km, takže svalovat všechny závady na longlife je blbost. Daleko větší problém u těchto motorů dělalo dpf a jím způsobené propálení válců

0/0
1.3.2016 12:08

P91a52v12e94l 32M97o20j35e25s27c91i49k 9176180636277

vono cesi nadavaji na Polaky, ze jsou podvodnici a zlodeji, ale cesi jsou v tomhle podvadeni a kradeni svetove jednicky at se jedna o cokoliv, dyt vy uz jste rozkradli pomalu celou republiku...

0/−2
29.2.2016 8:13

P27a50v57e48l 89M33o32j78e70s41c83i20k 9676340946717

tady na diskusi se sesli spickovi cesti exoerti na osobni auta a nejic vynika Cermak se svymi nesmysly a novymi predpisy pro EU o techmickem prukazu a zmen oznaceni casti aut, jako napriklad motor je nahradni dil a benzin pumpa je hnaci jednotka auta, no potes koste za tyhle ceske moudre palice-----

0/−3
28.2.2016 18:32

P42e39t55r 96Č17e27r19m36á97k 9198645919740

;-)To není o expertech, to ví každý gramotný běloch že motor se už skoro 20 let bere jako náhradní díl a v TP se proto evidejuje pouze jeho typ a nikoliv číslo. Že jsi objevil internet zřejmě včera a jinak ta imformace k vám na ves ještě nedorazila není náš problém ;-)

0/0
1.3.2016 12:10

P32e97t23e89r 59M89o89l22n55á14r 8845434472779

Ja poznám chalana ktorý kúpil FIAT STILO a asi po mesiaci zistil že má najazdené 860 000 na tachometri bolo 360 000 ;-D ,jazdí dodnes

+1/0
28.2.2016 18:06

P15a56v61e86l 34M92o68j69e45s75c79i16k 9596260616757

na kole,ze...Molnar !!!!

+2/0
28.2.2016 18:33

P56a93v75e80l 63M24o74j83e68s25c39i79k 9676170566837

na kole,ze Molnar !!!

0/0
28.2.2016 18:35
Foto

P26ř66e29m46y84s62l 60Č16e40j83p 8308187438966

Fiat Stilo? 860tis. to už je snad i do knihy rekordů :o))

0/0
29.2.2016 19:51

T12o64m29á85š 44B49a67š67a70n55d39a 2982219762970

Kdyby existovala možnost takto "upravené" vozy bazarníkům bez náhrady zabavovat a likvidovat je, garantuji, že během velice krátké doby by si nikdo nedovolil stočit ani kilometr. Rovněž by nikdo nekoupil auto bez 100% doložitelné historie, kdyby riskoval, že mu bude zabaveno a sešrotováno. A samozřejmě plná náhrada škody poškozenému, pokud by se po prodeji prokázalo,že byl tachometr stočený.

0/0
28.2.2016 16:32

J91i87n80d60ř15i32c89h 11K32u95c88h86a28ř 4966473578

To by jste takove auto musel odhalit v bazaru. Po prodeji může bazarník říci, že si tachometr stočil kupujíci

+2/−1
28.2.2016 17:59

T55o47m83á61š 78B72a37š32a36n74d82a 2682269802650

Sice nevím, proč by to kupující dělal, ale v tomhle případě by holt bylo na něm, že auto koupil už stočené. Pokud se ale v kupní smlouvě uvádí stav tachometru v okamžiku prodeje, je jednoduché prokázat, že ho kupující nestočil, kdyby kupované auto mělo v okamžiku prodeje 120 tis. km a dva měsíce předtím 380 tis. třeba dle STK nebo servisních záznamů.

+4/0
28.2.2016 18:35

J75a26k66u72b 26N59o62v13á97k 8900863300922

Nemuze, pokud se uvede ve smlouve stav tachometru, coz se vetsinou uvede. Pokud novy majitel stoci pod stav puvodni smlouvy, je to jasne. Pokud stoci, ale ne tolik, bude to slozitejsi.

+4/0
28.2.2016 20:12

M55a67r16t61i47n 65J38u76r24e87č21k73a 2903434121591

Věřím, že i bazarník může auto i se stočenýma kilometrama koupit... By mne zajímalo, jestli ti co km stáčejí si vedou nějakou evidenci, jestli si pak třeba nemůžou koupit zpět (po čase) auto se stočenýma kilometrama, které si sami předtím stočili :-)

0/0
28.2.2016 18:14

T84o15m48á52š 32B61a63š91a31n63d88a 2382659272850

Ale o tom to je, žádný bazarník by nekoupil auto, které nemá na 100% prokázaný průběh km a rovněž už by ho sám nestočil, kdyby hrozilo, že o něj bez náhrady přijde.

0/0
28.2.2016 18:31

V62í16ť64a 15K75r22u78t70i35š 1920444815697

Sorry, ale tuhle obsesi řešit tento problém dalším regulacemi skutečně nechápu. Roky je v trestním zákoníku kodifikováno, že trestný čin je mj. úmyslná škoda způsobená protistraně vyšší než 5.000 Kč. Tato problematika se navíc netýká jen bazarů, ale i soukromých prodejců (inzerce, prodej v komisi) nebo zahraničních subjektů (třeba z Itálie jezdí skoro všechna auta s tacho 90 - 120tkm).

Nikdo vás dnes ojeté auto nenutí kupovat a je jedno, jestli s doloženou historií nebo bez. Ojeté auto obvykle kupujete ve stavu "jak leží" a "stavem tachometru" a je na Vás, jak si jej proklepnete. Solidní prodejce Vás nechá navštívit servis, aby jste si auto mohli zkontrolovat. Pokud ne, tak zase, je to vaše riziko a o něčem to pak logicky vypovídá. Možností je spousta, ale skutečnost, že 40% aut je stočených svědčí o tom, že tento "trh" je dostatečně velký.

+2/0
28.2.2016 21:15

T97o65m63á21š 96B73a30š75a98n19d29a 2642349132120

Problém je v tom, že prokázat kdo tachometr stočil je prakticky nemožné, tudíž i na někom vymáhat škody. Prohlídka v servisu a nějaké certifikáty řeší problém jen částečně a vždy stojí kupujícího peníze, aniž by třeba potom auto koupil. Pokud nebude prodávající bez jakéhokoliv dalšího dokazování zodpovědný za to, co prodává, je to špatně. Navíc stočené auto jednoznačně neodpovídá tomu, co prodávající deklaruje a různé kličky ve smlouvách to jen potvrzují. Navíc už i soud potvrdil, že "stav tachometru" je roven formulaci "počet najetých kilometrů", takže ani s touhle formulací by bazarník neměl uspět v případném sporu.

+1/0
29.2.2016 7:47

V62l59a89d34i91m36í56r 80Z68a78u23š30k29a 5871622887263

Za stav toho, co prodává, normálně odpovídá prodejce. Když má supermarket závadnou potravinu, dostane pokutu taky. Stejně by to mělo být i v případě údajů na tachometru, ať si to bazarník, jakožto profesionál, ohlídá při výkupu.

+1/0
29.2.2016 9:29

P96a58v26e19l 84D27r13o71t82á13r 7913174979504

Není nutné likvidovat. Stačí vytvořit vzorovou smlouvu, ve které bude:

1. Prodejce ručí, že stav na počítadle kilometrů, v čase prodeje .......... km, odpovídá skutečnému počtu najetých kilometrů vozidla.

2. V případě, že bude kdykoliv v budoucnu zjištěno, že stav na počítadle kilometrů neodpovídal v čase prodeje skutečnému počtu najetých kilometrů, uhradí prodejce kupujícímu částku ve výši 110% kupní ceny.

3. Prodejce ručí, že vozidlo prodává ve stejně nebo lépe vybaveném stavu vůči stavu, v jakém jej zakoupil od předchozího majitele (platí pro bazary).

4. V případě, že bude v budoucnu zjištěno, že byla výbava vozidla zhoršena odmontováním komponent nebo nahrazením komponent jinými komponentami s horším stavem, uhradí prodejce kupujícímu veškeré náklady uvedení vozidla do původního stavu, a nad to 10% těchto nákladů.

...

Tuto smlouvu rozdistribuovat formou přílohy v novinách do všech domácností, a následně spustit plošnou kampaň "Nekupuj, pokud to není podle standardní smlouvy"

Jen ať bazarníci vysvětlují zákazníkům, čeho se tak strašně bojí a proč odmítají akceptovat smlouvu, která je na první pohled extrémně férová.

0/0
29.2.2016 13:26

P63e25t14r 50S58p93a35t61z15i73e61r61e58r 7474832945834

jinak proboha lidi...co tu příště jak ten nájezd je reálný....proberte se trochu do reality....to by se to auto nesmělo ani jeden den zatavit..a to ani o víkendech a svátcích..jezdilo by stále..i na vánoce a 1. ledna a jiné svátky...ani jednou by nesmělo do servisu kde se zdrží třeba i celý den a to někdy i více...ani jedna garanční prohlídka......že by to auto mohlo najet může uvažovat jen člověk co žije v číslech nikoliv v realitě...a že jich je..:D

0/−2
28.2.2016 15:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.