Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stočený rekordman. Tachometr omládl o 518 tisíc kilometrů

Čtyři z deseti ojetých vozů prodávaných na českém trhu mají stočený tachometr, většinou mezi osmdesáti a sto padesáti tisíci kilometrů. Ukazují to data společnosti Cebia, která prověřuje historii vozidel a zaznamenala před několika dny pokoření rekordu ve stáčení tachometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L83u17k54a80s 52B39u55c29h55t97a 8429440754217

jojo, dovozci ze zahraničí.. To je vždycky nějaká levota.

+2/0
2.3.2016 19:12

L28a26d29i89s58l98a86v 67H46a41š16k25a 4303966381440

někdy je lepší 700 tisíc najeto v Německu - tam je to auto za tu dobu prakticky celé opravené, než 300 tisíc po českých tankodromech se servisem ve stylu díly z vrakoviště

+4/0
2.3.2016 11:30

S82t23a97n74i89s18l61a43v 32K27r54e91j72c40a86r 6467926973814

Že by Češi byli opět koumáci na entou, Klobouk dolů, pokud prodávající dokáže zakrýt a zakamuflovat 518 tisíc najetých km. Je škoda, že zde není zmínka o zkušenostech šťastného nového majitele. Dá se prodat někomu ledasco, a to včetně spolupráce STK při přehlášení vozidla na nového majitele!

0/0
1.3.2016 11:15

P26e16t41r42a 96M25a35l18á 7661228161975

Zapisovala bych stav do velkého TP a byl by klid

+1/−3
1.3.2016 3:42

J49i13ř34í 10Z13ý10k91a 9969303501380

nebyl, protože největší stočení proběhne při dovozu auta do ČR.

Nehledě na to, že údaje z STK jsou veřejně dostupné, můžete si je u poptávaného vozu kdykoliv ověřit, pokud bude prodejce svolný (je zapotřebí VIN a číslo protokolu tech.kontr., které je zapsáno ve velkém TP)

+4/0
1.3.2016 7:23

T80o95m64á64š 49V91e48s42e84l42ý 5605448450109

to jsou zase problémy. Poslední auto jsem kupoval s tacho 200 tkm a podle interiéru jsem tipoval minimálně 300. Ovšem kdybych to posuzoval jen podle stavu podvozku, věřil bych i 50.

Že bylo stočené jsem věděl, ale nedokázal jsem zjistit o kolik. No a vzhledem k tomu, že kastle je to jediné, co se na autě nedá za rozumné peníze vyměnit, mám už dva roky naprosto spolehlivé auto bez sebemenší známky koroze.

No a pak mi kamarád kouknul do databáze a zjistil, že při posledním servise ve španělsku mělo 320. Takže odhad mám dobrý a kdyby mi prodávající dal servisku s reálným stavem, nesrážel bych cenu o tolik.

+1/0
29.2.2016 22:45
Foto

M96a91r43t57i20n 45G18r23o60c41h85o73l 7906838216911

já měl dle záznamů auto s 87000 km a až při generálce motoru (po prasklé klikovce) se ukázalo, že motor není původní. Číslo motoru v TP odpovídalo, takže k výměně došlo ještě před dovozem z Belgie ... o tom se ovšem dovozce, prodávající auta v bazaru ve Valašském Meziříčí, nějak opoměl zmínit ... nikdy více diesel a ojetý už vůbec

+1/0
29.2.2016 21:28

J94i80ř33í 18Z21ý90k68a 9439383521120

prasklá klikovka? Takže VW TDI?

0/0
1.3.2016 7:23

P71e23t58r 16Č27e90r49m67á64k 9918105389170

No a? To že není motor původní nemá primárně s km nic společného, to je dneska to poslední co na autě odejde. A jelikož je motor náhradní díl a jeho číslo se tak v TP už neeviduje, tak to ani ze strany prodejce není žádná levá.

0/0
1.3.2016 12:02

J79a70n 60D56r50y88á59k 6623681932580

Nejedna se o Berlingo, ale o Jumper - omyl redakce. Kilometry jsou doloženy z autorizovaných servisu z Francie, tedy to auto fakt tolik najelo

0/0
29.2.2016 17:31
Foto

H48o52n50z28a 73T82r32u65s51i11n78a 9690570690716

Korejská auta nemají stočené tachometry. Není na nich totiž co stočit, žádná Kia vysoký nájezd nevydrží. ;-D

+11/−1
29.2.2016 13:32

T25o83m65á29š 52Ž36i26t41n17ý 6811830871721

To bude spíš auto postavené na VINkách vyřazeného křápu z čórek a bouraček, ne?

+1/0
29.2.2016 11:22
Foto

P77ř95e60m81y63s94l 47Č33e42j10p 8258247728366

Taky si myslím, protože za 4 roky najezdit 663500 km, je cca 454km denně a to nezvládají ani nejvytíženější dopravci ...

+1/−2
29.2.2016 12:53

J54i83ř23í 28Z58ý76k79a 9419893901520

znal jsem takové auto. Denně jezdilo Praha - Vídeň - občas tušímže Miláno. Za necelých 6 let milion kilometrů. Střídalo se na tom samozřejmě více řidičů. Vozili tím nějaké noviny nebo co. Peugeot 206 1.4HDI.

Mám za to, že o tom autě vyšel i článek v nějakém motoristickém magazínu.

+2/0
29.2.2016 14:17
Foto

I19v92a29n 98K24o12p41t74a 5497812621377

No to ujede kámoš s kamionem a nemusí moc spěchat. Denně tak kolem těch 500-700km.

+1/0
29.2.2016 14:34
Foto

P11ř73e95m86y17s29l 46Č42e86j52p 8208127688806

A povinné přestávky má kdy? Víkendy jezdí taky? Svátky?

0/−1
29.2.2016 19:45
Foto

I36v98a73n 54K28o28p79t50a 5737142931237

No mohou řídit tuším 9 hodin denně. Pokud pojede plynule po dálnici je to teoreticky 9*80km tj ca. 720km. Takže rozpětí 500-700km není dost velké?

Jen pro příklad současné auto používám od konce 09/2014 a aktuální stav km je 110.000km. Rozhodně nejezdím delší trasy každý den. Průměr na den tedy ca 200km. A jsou týdny kdy jedu jen 5x domov - práce - domov (50km/den). 450 km denně průměr to je třeba ve dvou dnech Brusel-Ostrava a zpět + jeden den Brusel - Paříž a zpět . Stále tedy dost času na servis atp, či ještě vyšší nájezd. Znám firmu kde takhle každý týden jezdí. Najeto, průměr 450km/den za tři pracovní dny. denní PRŮMĚR 450km najezdíte bez problémů po praze, to je 4 x černý most - ruzyně a zpět, cesta tak na 5-6 hodin.

+2/0
1.3.2016 9:02
Foto

V49l80a26s98t69i93m78i44l 41Č65e30r75n16ý 3447133825

A kolik je to fotbalových hřišť? ;-D

+1/0
29.2.2016 11:03

K33a72r59e41l 56N13o98v72á93k 8228814877822

No jo dokud bude poptavka, tak bude i nabidka stocenek. Dokud to ovce budou kupovat ,tak se stacet neprestane. Ale kdyz kazdej chces 10 lete premiove auto pod 200 t km, tak se neni cemu divit. Ja jezdim blbych 100 km denne prumer. a za deset let mam najeto 360 tisic na aute. Takze mi nikdo pak nevysvetli, ze uz znacek jako mercedes bmw audi a vetsi sedany maji po 10 letech najeto 150 000nemozny!!

+2/0
29.2.2016 10:55

J81i55ř26í 45Z43ý25k52a 9299473711930

Volvo S60, 15let ... k minulému týdnu jsem měl najeto 155555km. Jsem druhý majitel.

0/0
29.2.2016 11:40

J12i97ř85í 56K64r42á88t97k52ý 3730162704

A jste si jistý?

0/0
29.2.2016 14:31

J30i70ř49í 88Z48ý68k95a 9709303841310

ano, 100%. Sedí jak záznamy ze servisu, tak z webu MDČR. A samozřejmě je k tomu odpovídající technický a vizuální stav.

+1/0
29.2.2016 16:25

P58e76t46r 92P60e28t66r 6483172308403

Ano, protože s tím jezdili němečtí důchodci do kauflandu na nákupy...a koupili si Volvo na machrování na vesnici :D

+1/0
29.2.2016 16:23

J92i83ř19í 96Z74ý17k64a 9279553931830

ne, jezdil tím ředitel jedné české strojírenské firmy. Při koupi jsem viděl i záznamy o servisu vyjeté z účetnictví.

+1/0
29.2.2016 16:27

J13i51ř39í 72T93á80b78o58r32s34k16ý 1375644713422

Asi mám podobnou zkušenost. Bohužel. Koupil jsem VW Transportér z roku výroby 2005. Auto vypadalo zachovalé a mělo servisní knížku, ve které byly všechny záznamy o opravách atd.

Po půl roce přestala řadit automatická převodovka. Výměna stála 55.000,00Kč.

Po dvou letech vypověděl službu motor. Oprava 60.000,00Kč.

Když automechanici zkoumali proč se motor přidřel, zjistili, že auto má najeto 580.000km. Když jesm ho kupoval mělo auto na tachometru 215.000km. Za tři roky co ho mám jsem najel cca 60.000km.

Takže bych Vám rád doporučil kontrolu ujetých kilometrů. Nebo si koupit auto od známeho nebo nové...

+2/0
28.2.2016 20:20
Foto

R82o21m60a58n 23K87o13z80e62l 4297586553844

Souhlas, tak jsem kdysi koupil od známého auto, na kterém bylo po 18 letech 79 tisíc a věděl jsem že je to pravdivý údaj a taktéž sestra koupila od strýce Felicii, starou 11 let s nájezdem 44 tisíc km.

+3/0
28.2.2016 20:40

J86a72k55u77b 66Š41a31f51a19n57d75a 7375757231481

Nějak nechápu, jak souvisí nájezd s přidřením motoru. To spíš vypadá na problém někde u vás.

+3/0
28.2.2016 23:08

J60i44ř61í 83Z89ý47k51a 9929833711820

pokud měl 2.5TDI I5, tak ty jsou známy žravostí oleje, obzvláště ty co jezdily na "longlife" servisní interval. Pak stačí jet delší trasu, ideálně rychle po dálnici a olej to během cesty sežere.

+1/−1
29.2.2016 10:46

J32a53k38u51b 68Š22a28f58a98n76d49a 7295637191931

Tak to se samozřejmě stát může ale prvotní příčinou není nájezd motoru ale nedostatek oleje. Jednak by měl být pravidelně kontrolován a jednak je tam kontrolka (pokud funguje).

0/0
29.2.2016 10:57

J75i51ř89í 18Z49ý65k21a 9759153481800

pravidelná kontrola nemusí pomoci, když před jízdou olej je a v průběhu jízdy zmizí.

A co se týče kontrolky ... dost často jde o hlásič "smrti" motoru. Ještě jsem neslyšel, že by u nějakého auta tato kontrolka pomohla zabránit zadření.

Stalo se to i mě - palubák mi zahlásil "nízký tlak oleje, bezpečně zastavte" a než jsem stačil zabrzdit, tak se motor šprajcnul, automatka odřadila ...

oleje tam byl dostatek a dokonce i čerstvý (podle faktury z autorizáku měněný před necelými 5000km). Bohužel se někde utrhly nějaké nánosy a ty zacpaly nějaký mazací kanálek.

+1/0
29.2.2016 11:44

T96o20m33á12š 81V18e35s72e56l58ý 5685858130469

to se samozřejmě stát může, ale u T5 se v takovém případě VELMI DLOUHO před jakýmkoli problémem rozsvítí žlutě kontrolka oleje a i průměrně inteligentní šimpanz stav zkontroluje. Netuším ovšem, zda tato 2.5 nemá vtipnost zvanou vyvažovací hřídel spojenou s velmi dobře načasovaným náhonem olejové pumpy, který u 2.0 z té doby způsobuje zničení turba a právě zadření motoru zhruba každých 200 tkm.

0/0
29.2.2016 22:32

P84e16t10r 29Č12e44r83m44á70k 9828425989180

To je oblíbené zaklínadlo, longlife... Měl jsem 10x T5 s 2,5 a jezdili dennodenně po Praze a na servis se to hlásilo mezi 17-20 tis km, takže svalovat všechny závady na longlife je blbost. Daleko větší problém u těchto motorů dělalo dpf a jím způsobené propálení válců

0/0
1.3.2016 12:08

P29a91v23e13l 72M39o92j17e78s77c11i65k 9266260806117

vono cesi nadavaji na Polaky, ze jsou podvodnici a zlodeji, ale cesi jsou v tomhle podvadeni a kradeni svetove jednicky at se jedna o cokoliv, dyt vy uz jste rozkradli pomalu celou republiku...

0/−2
29.2.2016 8:13

P67a12v94e40l 49M63o61j73e89s97c47i60k 9946750486667

tady na diskusi se sesli spickovi cesti exoerti na osobni auta a nejic vynika Cermak se svymi nesmysly a novymi predpisy pro EU o techmickem prukazu a zmen oznaceni casti aut, jako napriklad motor je nahradni dil a benzin pumpa je hnaci jednotka auta, no potes koste za tyhle ceske moudre palice-----

0/−3
28.2.2016 18:32

P21e34t92r 73Č47e39r76m71á98k 9738555239920

;-)To není o expertech, to ví každý gramotný běloch že motor se už skoro 20 let bere jako náhradní díl a v TP se proto evidejuje pouze jeho typ a nikoliv číslo. Že jsi objevil internet zřejmě včera a jinak ta imformace k vám na ves ještě nedorazila není náš problém ;-)

0/0
1.3.2016 12:10

P50e33t42e28r 28M53o12l41n40á15r 8345604732499

Ja poznám chalana ktorý kúpil FIAT STILO a asi po mesiaci zistil že má najazdené 860 000 na tachometri bolo 360 000 ;-D ,jazdí dodnes

+1/0
28.2.2016 18:06

P20a64v12e18l 41M26o16j89e76s58c68i75k 9746370566117

na kole,ze...Molnar !!!!

+2/0
28.2.2016 18:33

P71a90v61e10l 44M84o54j20e70s42c30i48k 9666310606437

na kole,ze Molnar !!!

0/0
28.2.2016 18:35
Foto

P41ř15e25m97y59s63l 89Č21e84j19p 8178367388506

Fiat Stilo? 860tis. to už je snad i do knihy rekordů :o))

0/0
29.2.2016 19:51

T93o42m64á64š 77B76a59š11a58n57d64a 2662339852160

Kdyby existovala možnost takto "upravené" vozy bazarníkům bez náhrady zabavovat a likvidovat je, garantuji, že během velice krátké doby by si nikdo nedovolil stočit ani kilometr. Rovněž by nikdo nekoupil auto bez 100% doložitelné historie, kdyby riskoval, že mu bude zabaveno a sešrotováno. A samozřejmě plná náhrada škody poškozenému, pokud by se po prodeji prokázalo,že byl tachometr stočený.

0/0
28.2.2016 16:32

J44i56n56d20ř12i54c23h 93K24u95c56h92a12ř 4466543738

To by jste takove auto musel odhalit v bazaru. Po prodeji může bazarník říci, že si tachometr stočil kupujíci

+2/−1
28.2.2016 17:59

T68o11m63á15š 90B96a71š88a95n77d63a 2372649952110

Sice nevím, proč by to kupující dělal, ale v tomhle případě by holt bylo na něm, že auto koupil už stočené. Pokud se ale v kupní smlouvě uvádí stav tachometru v okamžiku prodeje, je jednoduché prokázat, že ho kupující nestočil, kdyby kupované auto mělo v okamžiku prodeje 120 tis. km a dva měsíce předtím 380 tis. třeba dle STK nebo servisních záznamů.

+4/0
28.2.2016 18:35

J15a35k53u60b 32N10o91v80á93k 8830403200512

Nemuze, pokud se uvede ve smlouve stav tachometru, coz se vetsinou uvede. Pokud novy majitel stoci pod stav puvodni smlouvy, je to jasne. Pokud stoci, ale ne tolik, bude to slozitejsi.

+4/0
28.2.2016 20:12

M82a62r63t54i64n 55J28u22r59e26č15k79a 2513644221391

Věřím, že i bazarník může auto i se stočenýma kilometrama koupit... By mne zajímalo, jestli ti co km stáčejí si vedou nějakou evidenci, jestli si pak třeba nemůžou koupit zpět (po čase) auto se stočenýma kilometrama, které si sami předtím stočili :-)

0/0
28.2.2016 18:14

T64o27m25á59š 67B90a96š10a40n29d29a 2182789632220

Ale o tom to je, žádný bazarník by nekoupil auto, které nemá na 100% prokázaný průběh km a rovněž už by ho sám nestočil, kdyby hrozilo, že o něj bez náhrady přijde.

0/0
28.2.2016 18:31

V20í13ť87a 57K85r36u80t73i11š 1500454595167

Sorry, ale tuhle obsesi řešit tento problém dalším regulacemi skutečně nechápu. Roky je v trestním zákoníku kodifikováno, že trestný čin je mj. úmyslná škoda způsobená protistraně vyšší než 5.000 Kč. Tato problematika se navíc netýká jen bazarů, ale i soukromých prodejců (inzerce, prodej v komisi) nebo zahraničních subjektů (třeba z Itálie jezdí skoro všechna auta s tacho 90 - 120tkm).

Nikdo vás dnes ojeté auto nenutí kupovat a je jedno, jestli s doloženou historií nebo bez. Ojeté auto obvykle kupujete ve stavu "jak leží" a "stavem tachometru" a je na Vás, jak si jej proklepnete. Solidní prodejce Vás nechá navštívit servis, aby jste si auto mohli zkontrolovat. Pokud ne, tak zase, je to vaše riziko a o něčem to pak logicky vypovídá. Možností je spousta, ale skutečnost, že 40% aut je stočených svědčí o tom, že tento "trh" je dostatečně velký.

+2/0
28.2.2016 21:15

T40o11m15á94š 22B38a38š71a11n54d33a 2672129942620

Problém je v tom, že prokázat kdo tachometr stočil je prakticky nemožné, tudíž i na někom vymáhat škody. Prohlídka v servisu a nějaké certifikáty řeší problém jen částečně a vždy stojí kupujícího peníze, aniž by třeba potom auto koupil. Pokud nebude prodávající bez jakéhokoliv dalšího dokazování zodpovědný za to, co prodává, je to špatně. Navíc stočené auto jednoznačně neodpovídá tomu, co prodávající deklaruje a různé kličky ve smlouvách to jen potvrzují. Navíc už i soud potvrdil, že "stav tachometru" je roven formulaci "počet najetých kilometrů", takže ani s touhle formulací by bazarník neměl uspět v případném sporu.

+1/0
29.2.2016 7:47

V89l55a64d80i22m87í17r 72Z67a98u81š73k26a 5561402127233

Za stav toho, co prodává, normálně odpovídá prodejce. Když má supermarket závadnou potravinu, dostane pokutu taky. Stejně by to mělo být i v případě údajů na tachometru, ať si to bazarník, jakožto profesionál, ohlídá při výkupu.

+1/0
29.2.2016 9:29

P71a15v86e77l 14D29r47o70t95á68r 7953984839624

Není nutné likvidovat. Stačí vytvořit vzorovou smlouvu, ve které bude:

1. Prodejce ručí, že stav na počítadle kilometrů, v čase prodeje .......... km, odpovídá skutečnému počtu najetých kilometrů vozidla.

2. V případě, že bude kdykoliv v budoucnu zjištěno, že stav na počítadle kilometrů neodpovídal v čase prodeje skutečnému počtu najetých kilometrů, uhradí prodejce kupujícímu částku ve výši 110% kupní ceny.

3. Prodejce ručí, že vozidlo prodává ve stejně nebo lépe vybaveném stavu vůči stavu, v jakém jej zakoupil od předchozího majitele (platí pro bazary).

4. V případě, že bude v budoucnu zjištěno, že byla výbava vozidla zhoršena odmontováním komponent nebo nahrazením komponent jinými komponentami s horším stavem, uhradí prodejce kupujícímu veškeré náklady uvedení vozidla do původního stavu, a nad to 10% těchto nákladů.

...

Tuto smlouvu rozdistribuovat formou přílohy v novinách do všech domácností, a následně spustit plošnou kampaň "Nekupuj, pokud to není podle standardní smlouvy"

Jen ať bazarníci vysvětlují zákazníkům, čeho se tak strašně bojí a proč odmítají akceptovat smlouvu, která je na první pohled extrémně férová.

0/0
29.2.2016 13:26

P59e47t91r 78S33p11a72t22z89i15e80r50e11r 7614572395714

jinak proboha lidi...co tu příště jak ten nájezd je reálný....proberte se trochu do reality....to by se to auto nesmělo ani jeden den zatavit..a to ani o víkendech a svátcích..jezdilo by stále..i na vánoce a 1. ledna a jiné svátky...ani jednou by nesmělo do servisu kde se zdrží třeba i celý den a to někdy i více...ani jedna garanční prohlídka......že by to auto mohlo najet může uvažovat jen člověk co žije v číslech nikoliv v realitě...a že jich je..:D

0/−2
28.2.2016 15:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.