Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Z Čech na Moravu chybí koleje. Koridor je plný, stěžují si dopravci

Vlaků mezi Prahou a Moravou především přes Českou Třebovou jezdí příliš mnoho a mají problém se na trať vtěsnat. Stát proto vymýšlí, co by se s přeplněnou tratí dalo dělat, a Správa železniční dopravní cesty proto chystá zlevnění trasy z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod nebo druhou kolej na trati z Prahy do Hradce Králové a Chocně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D29o98m91i85n81i28k 68Ž44ď58á27n56s84k83ý 7950128957873

Myslím, že ty počty vlaků jsou obousměrný denní průměr, nikoliv týdně.8-o

0/0
12.3.2016 8:27

P95a80u59l 78J87a47r18o53s 2193488850

Tady nechybi jen koleje.Tady chybi odbornici ve vlade v senatu na mistech ministru...Jiz v dobe KSC s zeleznicni dopravou Praha - Kosice byl problem a dodnes to nevyresili...Maji starosti jen pred volbami , aby byla zvolena jejich strana a meli sve koryta..,,.. pred volbami slibuji "hory doly " At to je CSSD,TOP 09 kdokoliv..:-(.

+3/0
29.2.2016 19:56

M40i97r95o54s31l93a12v 30Z10i97k96m22u91n98d 6508852747968

Ministr je politik, nemůže rozumět všemu ... když bude ministrem bývalý výpravčí, strojvedoucí, traťmistr, kteří začínali "od píky" a vypracovali se, tak to bude špatně, protože budou upřednostňovat železnici ...

Celé je to o penězích ... Švýcarsko dává na veřejnou dopravu (konfederace = stát, kantony = kraje, obce) cca 7 miliard CHF ročně, což je v přepočtu 175 miliard ročně ... tyhle peníze představují objednávku veřejné dopravy u "soukromých" dopravců, zahrnují železnici, silnice, lodní dopravu, lanovky ... současně tu objednávku velice přísně reguluje ... kolik peněz (miliard) ze státní kasy, rozpočtů krajů a obcí jde ročně v Česku na veřejnou dopravu ???

+1/0
2.3.2016 13:01

P11a86u37l 71J84a91r27o57s 2573328960

Zikmund..Jen je neomlouvej.Politik ? Nezajima! Kdyz je ministrem dopravy,tak tomu musi rozumet.Jen ze se na tech ministerskych mistech stridaji jak ponozky.Jak to ze to v nekterych zemich funguje.Protoze tam jsou ti co maji byt. Tady jsou ve vedeni statu jen ti ,kterym se jedna o koryta a kdo jim kde da uplatek.Penize se sehnat daji,kdyz tady vlada nebude dotovat,kde jaky spolek,ktery neni schopen si na sebe vydelat,tak jak to ma byt v kapitalistickem state,pak penize nejsou....Kazdy jen natahuje ruku, aby stat neco podporoval...Zil jsem dost dlouho v USA,tak to vidim a muzu srovnavat..Kazdy chce podporu.od statu...Strasne!!! Jako za komunismu;-)

+1/−1
2.3.2016 16:31

R95a96d85e47k 18J65a69n79a48t41a 9735576254642

Žádný vysoký šéf (ať už v politice nebo ve firmě) nemůže všemu rozumět. Jeho práce je obklopit se odborníky. Ale pozor - nezávislými. U nás to zatím vypadá tak, že se snaží rozhodovat tak, aby mělo práci pár zkostnatělých firem, které rychlé železnice neumí.

+1/0
2.3.2016 21:56

P89a10u35l 38J83a85r27o18s 2553228360

Radek..Hlavni problem v ceske politice je [muj nazor], Tady v senatu je 7 politickych stran.Jak se muzou na necem domluvit? Kdyz trochu sledujes primarky v USA [napr],tak tam jsou strany dve pro 310 milionovy narod v senatu 200 senatotu [.a nemuzou se shodnout]..Nas je 5 1/2milionu a senatoru myslim 183.Plus EU poslanci..Ma toto nektery stat ve svete?

0/−1
3.3.2016 7:04

J93o41s56e19f 79K34a91r24f92í37k 7222155946440

Pokud jde o to, svolat na demonstraci na podporu Dluhoslava, to umí železničáři zorganizovat brilantně, jale jak mají zorganizovat něco na kolejích, tak je to dycky hrozný problém.

btw - SŽDC = Odbory = ČSSD

Tudíž mě vůbec nepřekvapuje, že nejsou schopni jakkoli koncepčně cokoliv vyřešit.

Když vidím, jak jsou schopni vyřešit třeba důchodovou reformu (jediné řešení je zrušit to co zavedla vláda předchozí). Případně mávat třicetikorunový poplatkem:-P

0/−5
29.2.2016 15:31

R51a28d88e78k 10J25a49n28a16t25a 9215786264822

Máte to popletené. Zda, kdy a jaké tratě se budou plánovat a stavět jsou investiční akce Ministerstva dopravy, resp. vlády jako celku, SFDI a poslanců, jelikož schvalují státní rozpočet, potažmo EU (ze které vyplývají nějaké závazky, myslím, že jediný konrétní je zaím Praha-Litoměřice do roku 2030).

+2/0
29.2.2016 16:18

P74a80v40e16l 85M22a79t80o82u62š39e84k 5600307318334

Nechápu, jestli všude o všem rozhodují ekonomové, ale tohle snad muselo napadnout každého, kdo používá mozek. Chtít do pražského hlavního nádraží a na trať směr Morava vecpat nejméně pětinásobek vlaků (resp. vláčků) oproti době řekněme před 30 lety bez jakéhokoli zásadního zkapacitnění (ještě k tomu třeba zrušit Masaryčku) je prostě utopie! Přitom se vlaky nesmyslně kopírují (místo aby se doplňovaly). Řešení je jednoduché (stát by měl být, pokud vím, od toho, aby řídil, na aby podporoval anarchii): nedávat licence na provoz vlaků třem dopravců v téže (nebo skoro téže) trase, ve společných úsecích vlaky spojovat např. do zdvojených souprav (viz např. DB) a rozdělovat je až tam, kde je to nutné (např. Olomouc, Přerov, ale i Kolín apod.). Tím by v nejpřetíženějším úseku Praha - Kolín mohl poklesnout počet dálkových vlaků na polovinu až třetinu. Také je nesmysl, aby EC skoro v celé trase kopíroval o pár minut později jedoucí "regionální rychlík", který má o tři zastávky více a v podstatě hlavně sbírá opozdilce, kteří EC nestihli.

+4/0
29.2.2016 13:50

P43e89t55r 14N91e70c33h79a42n17i41c58k88ý 7383306108340

Tohle je právě na debatu. Přidat EC vagony a zastavit jej v Přelouči, Ústí nad Orlicí a Chocni tak rychlíky do Luhačovic můžeme posílat přinejmenším z Šumperku. Dřív to tak bylo, Ex z Varšavy nebo Humenné ba i z Moskvy normálně stavěl i v těchto stanicích.

+1/0
29.2.2016 16:28

P76a74u73l 31J96a92r26o28s 2673538170

Pavle..Ono to tady ridi na uradech,ktere o techto vecech rozhoduji,lide neodborni,ale politicky schopni [umi to dobre " obkecat"]...lidove receno stado blbcu.;-D

0/0
3.3.2016 7:15

M47i92r39o37s48l34a41v 58Z48i40k32m53u59n17d 6728942657758

Pozoruhodné, za socíku jezdilo daleko víc nákladních vlaků a trať nebyla přeplněná ... po modernizaci je přeplněná ... nějak uniklo, že u rámci modernizace se prodloužily prostorové oddíly na autobloku z někdejšího 1 000 metrů, takže do jednoho mezistaničního úseku se vejde současně méně vlaků ...

V posledních letech se zrekonstruoval trojkolejný úsek z Běchovic do Úval místo toho, aby se tam postavila 4. kolej, holt stálo by to několik tisíc stromů "klánovického lesa", musel by se postavit zbrusu nový nadjezd v Klánovicích, což by bylo "moc drahé" ... on by si čtvrtou kolej zasloužil i úsek z Libně do Běchovic, resp. z Úval do Českého Brodu, případně až do Poříčan ...

+1/−1
29.2.2016 12:38

R88a21d38e59k 52J53a88n71a43t15a 9695546794242

Jenže "za socíku" se nejezdilo 160 a denní rychlíky Praha-Ostrava byste spočítal na prstech 1 ruky.

A že se rychlík zaseká kvůli nákladnímu vlaku nikdo neřešil, kdežto dnes Jančura vyskočí z krabičky i kvůli předjetí pendolínem.

+7/0
29.2.2016 12:45

P59a58v45e24l 25M40a30t83o22u61š40e47k 5460357958644

S těmi 4 kolejemi je to svatá pravda. O tom našem slavném tříkolejném paskvilu tu píšu dost často, bohužel zpravidla s negativními ohlasy.

+1/0
29.2.2016 13:52

J43i76r87k45a 10D57v40o30ř43á70k 4725440293308

Jakto, že ta trať nebyla přeplněná? Byla. Ale ne osobkou, protože tehdá se nezmohli na vyřešení problému Hrabovky + tunelu pod Vítkovem.

+1/0
29.2.2016 23:25

M88a86r77t63i86n 72Š66t34ě21p95á73n25e77k 3107173393731

Auta stoji, vlaky jedou...

0/0
29.2.2016 12:13

L41u23k30á56š 91N48o76v58o34t62n79ý 4798473525845

On jim to nějaký Polák za chvilku zase vysvětlí...

0/0
29.2.2016 11:03

D83a64v31i20d 13P75e61c60a 1445224871106

Ten nápad se slevou na trať přes Havlíčkův Brod hodnotím jako dobrý. Trať je v relativně dobrém stavu a prázdná, až na pár osobáků mezi Tišnovem a Maloměřicemi. Každý se žene na Třebovou, kde jsou menší kopce. Slevu bych ale spojil s postrkovou službou SŽDC, tak, aby mohl projet každý těžký vlak.

0/0
29.2.2016 10:16

J66a45n 69H66o62r18a 6587761706

Co je postrková služba SŽDC ?

0/0
29.2.2016 11:00

D14a51v87i79d 48P88e55c59a 1465774281566

To je nápad.

0/0
29.2.2016 11:51

J95i65r53k47a 36D58v36o88ř37á45k 4915700383738

S postrkem za státní peníze? No nevím jestli by to prošlo. A i tak - kdoví jestli by se to rentovalo, ale třeba už ano. Bez něj jen s nějakou slevou ale opravdu pochybuju.

0/0
29.2.2016 11:46

D82a71v11i44d 67P58e51c27a 1475944641566

Sleva na trati nebo postrk tam, kde chceme vlaky mít? Pořád je to náklad majitele infrastruktury.

+1/0
29.2.2016 11:50

J93i26r84k89a 40D69v98o29ř28á55k 4235160263408

Ano. A je to omluvenka majitele infrastruktury za to že nezvládá. Otázka je, jestli pouhá sleva by byla dost velká, aby se soukromým nákladním dopravcům rentovalo tuhle "pobídku" využít z ekonomických důvodů.

0/0
29.2.2016 23:28

J40i29ř73í 48U97r50b53a89n 4624666313108

Ta trať rozhodně není ani v relatívně dobrém stavu, ta trať je docela v dezolátním stavu, navíc její trasování si žádá o zásadní změny... o rychlostních limitech a návazné propustnosti škoda mluvit

0/0
29.2.2016 13:11

J84i57ř28í 32U81r81b45a90n 4904766463208

a to jsem se nezmínil o zabezpečení... to by byl také těžký oříšek:) GSM-R, ETCS atd., atd.,

0/0
29.2.2016 13:15

M96a95r15c80e78l65a 85H21o14r96á59č32k98o90v80á 7587402633858

No jo, ÚValy... tam lepší rovnou jet kousek dál k podjezdu, nebo si hned na hlavní kolínské silnici rozmyslet, jestli chcete jet do spodní části Úval nebo do horní :-). Je fakt, že za mlada jsem chodila v přilehlém klánovickém lese běžně přes koleje, dneska by tam šel jen sebevrah, jeden vlak za druhým...

0/0
29.2.2016 9:28

T64o25m91á71š 57Ž74i37t92n56ý 6831250541811

No a teď ještě kvůli té ráně s pendolinem možná doplní fotobuňky varující před zaseknutým autem na přejezdu. Jenže aby by dali vlaku v případě poplachu šanci zastavit, prodlouží se doba stažení závor a bude to ještě horší.

Z toho plyne že kvůli jedné nehodě a jednomu nseschopnému řidiči nelze navyšovat zabezpečení na nesmyslnou úroveň na úkor plynulosti dopravy.

+3/0
29.2.2016 9:12

M11a50r65e25k 15Z62a97h85r29a21d12i88l 6514469525251

No pokud jste na straně aut a jezdíte (především) autem, tak váš názor chápu...

0/−1
29.2.2016 9:48

M94a34r85t92i26n 23C21e15r25v56e50n25y 2793318946228

K tomu videu z Uval. Auta ani chodci se neotaceji! Chodci tam maji pochod hned vedle ulice a auta odbocuji vlevo, protoze 300m daleko je podjezd (byt ne kazdy to vi nebo ma navigaci).

+1/0
29.2.2016 9:10

P34e11t56r 70P97r33u73s 7247185139632

Vypada to jako policejni provokace, ktera neklapla. ;-D

0/0
29.2.2016 8:50

V74l35a56s52t22i39m16i37l 72F23i65a39l63a 1972491294

Od pana Sůry konecne nezaujaty clanek

0/0
29.2.2016 8:20

P80a75v14e68l 16Ř98a95p72e94k 7952366459735

Člověk není robot, a každý článek je svým způsobem zaujatý. Je to váš problém, nikoli problém pana Sůry, že jste podlehl nesmyslné masírce o nestranných médiích, podporované zejména ze strany "veřejnoprávních" médií.

0/−6
29.2.2016 8:58

V38l73a68s25t66i50m17i91l 81F36i17a76l67a 1302861774

Boze a to je zase co?

0/0
29.2.2016 10:45

J57a43n 41S91k95ř11i10v52á72n98e75k 3846366716

Ono kdyby se postupně všude udělali nadjezdy nebo podjezdy, tak by se zrychlila i železnice až na 200km/h. Šak to nemusí být hned každý rok udělat 5 nadjezdů nebo podjezdů a za pár let je hotovo.

0/−1
29.2.2016 8:15

P46a34v46e30l 72O27b91d44r67ž70á14l55e51k 6116454538492

Na řadě míst se mimoúrovňové křížení udělat nedá - není kolem dost místa na dostatečně dlouhý klesající/stoupající úsek silnice.

Pokud chceme železnici s 200 km/h, tak prostě nemůže být průměrně každé 2 km křížení s pozemní komunikací. To by se ale dotčené obce zbláznily.

+2/0
29.2.2016 8:35

T57o88m80á22š 69Ž29i67t16n18ý 6861890661321

No jo, tak taky vysokorychlůostní železnici nelze protáhnout středem obce...

Muselo by se někde měnit i trasování trati. To už je ale dražší a obtížnější (výkupy pozemků)

Ale alespoň lokálně by to šlo - udělat úseky pro vyšší rychlost, kde to nejde, holt by se zpomalilo před přejezdy. Nesmělo by to být ale každé 2km....

0/0
29.2.2016 9:16

P19e24t94r 80N35e64c13h67a53n11i51c85k96ý 7163556748370

V inkriminovaném úseku Praha - Česká Třebová těch úrovňových přejezdů je málo, řešitelné to je.

0/0
29.2.2016 9:27

J82i59r37k40a 15D79v79o30ř44á87k 4915800253378

Když už je koridor na 160, nemá investice do částečného zrychlení na 200 stejně žádný smysl. K ničemu to nevede. Zkrz malá města to stejně neprotáhnete a obchvaty by byly nesmyslně drahé. Tyhle peníze by bylo mnohem efektuvnější investovat do VRT.

+1/0
29.2.2016 10:41

J21i32r97k50a 45D49v43o24ř54á85k 4265480733848

Ale ouha, zrychlit tu znamená snížit kapacitu! Takže to je to poslední co by koridor potřeboval. Pro rychlejší vlaky je potřeba dělat VRT, ne se nesmyslně a marně snažit o tršku zrychlit stávající tratě.

+2/0
29.2.2016 10:38

M40a43r64t64i47n 63Š84t48r80o35s 4129687300538

Je potřeba rekonstruovat ty okolní tratě (přes Hradec i Havlíčkův Brod).

+3/0
29.2.2016 8:01

F52r14a74n36t48a 30J70í64v61a 9288626927

Ahááá.....takže ČD je skoro na hranici svých zisků......pořád se do ČD ládujou dotace z rozpočtu.....a ono už to asi o moc lepší být nemůže !!!!!

takže nárůst klientů je nespasí......spasí je jen další dotace....no to je firma !!!!

+1/−16
29.2.2016 4:38

J54i48ř15í 42E63r43b40e86n 1293424156647

8-o četli jsme oba stejný článek? 8-o

+12/0
29.2.2016 6:39

J63i85r80k12a 78D38v16o15ř90á45k 4155640863908

O ČD tu vůbec nejde.;-D

+5/0
29.2.2016 10:42

M85a56r38t45i90n 22H24a77n77z62a38l 8178909369105

Franto, vy jste si dal hned z rána pod kulíšek??

+3/0
29.2.2016 11:49

M69i46r53o26s96l20a54v 77P56a41v56l77í41č71e74k 7333940905514

Že by do hk jezdili i ec.....

0/0
29.2.2016 1:32

P65e32t60r 84M88a79r81š55o65u92n 5955128546756

Npjp, hlavne kdyz na ten koridor navic jeste furt nekdo skace....

0/0
29.2.2016 0:46

J52a24n 80J18e68m46e27l98k96a 1295790

Dobře, že koridor napříč republikou a na Slovensko je využit. Lepším řizením, případně automatickým vedením by určitě na trať dostali vice vlaku a zvýšila by se i bezpečnost. Kdyby se vykašlali na 30 mld za rozdrbání nádraží v Brně (na což jim snad EU nedá prý naštěstí peníze) Mohli by cca za ty peníze začít stavět novou trať na Jihlavu. Tím by se podstatně zlepšila také relace Brno Budějovice z 4,5h na 3h.

+18/0
28.2.2016 23:46

V60a94c69l95a64v 16H31a72j50e66k 3826419589

Bohužel ne. Zkuste si nějaký úsek překreslit do grafické podoby. Nejvetší kapacitu má samozřejmě rovnoběžný grafikon, tedy všechny vlaky jedou stejnou rychlostí a také se stejnými zastávkami. Ale to v reálu nejde. Problémem je dostat do GVD regionální osobní dopravu popř. i nákladní dopravu, Zvýšení rychlosti, změna zabezpečí tomu nepomůže. Změna v operativním či operačním řízením o které se tu před časem psalo pomůže jen trochu. Efektivním řešením je pouze oddělení dálkové osobní dopravy od regionání a nákladní dopravy.

+3/0
29.2.2016 8:18

P74a23v41e40l 83O72b22d41r60ž59á18l22e35k 6856644628402

Souhlasím, ona tvorbu grafikonu dost nabourává i to, že na koridoru jezdí přes celou republiku tramvaje.

Ale kdyby SŽDC nastavila nějaké minimální podmínky vozidel pro přidělení kapacity (rychlost, zrychlení, atd.), tak se minimálně jeden soukromý dopravce bude hned soudit.

+1/0
29.2.2016 8:38

V89a79c45l13a79v 21H44a37j65e95k 3756319929

No pokud vím tak ty tramvaje mají maximálku 160, takže z pohledu konstrukce GVD no problem, na rozdíl od RJ popř. ČD s peršingama.

+1/0
29.2.2016 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.