Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Z Čech na Moravu chybí koleje. Koridor je plný, stěžují si dopravci

Vlaků mezi Prahou a Moravou především přes Českou Třebovou jezdí příliš mnoho a mají problém se na trať vtěsnat. Stát proto vymýšlí, co by se s přeplněnou tratí dalo dělat, a Správa železniční dopravní cesty proto chystá zlevnění trasy z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod nebo druhou kolej na trati z Prahy do Hradce Králové a Chocně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D40o42m12i24n65i15k 50Ž61ď42á94n69s85k62ý 7450838107653

Myslím, že ty počty vlaků jsou obousměrný denní průměr, nikoliv týdně.8-o

0/0
12.3.2016 8:27

P66a63u83l 53J16a26r10o96s 2883188750

Tady nechybi jen koleje.Tady chybi odbornici ve vlade v senatu na mistech ministru...Jiz v dobe KSC s zeleznicni dopravou Praha - Kosice byl problem a dodnes to nevyresili...Maji starosti jen pred volbami , aby byla zvolena jejich strana a meli sve koryta..,,.. pred volbami slibuji "hory doly " At to je CSSD,TOP 09 kdokoliv..:-(.

+3/0
29.2.2016 19:56

M25i46r75o36s29l29a95v 75Z51i67k15m59u78n98d 6568442677978

Ministr je politik, nemůže rozumět všemu ... když bude ministrem bývalý výpravčí, strojvedoucí, traťmistr, kteří začínali "od píky" a vypracovali se, tak to bude špatně, protože budou upřednostňovat železnici ...

Celé je to o penězích ... Švýcarsko dává na veřejnou dopravu (konfederace = stát, kantony = kraje, obce) cca 7 miliard CHF ročně, což je v přepočtu 175 miliard ročně ... tyhle peníze představují objednávku veřejné dopravy u "soukromých" dopravců, zahrnují železnici, silnice, lodní dopravu, lanovky ... současně tu objednávku velice přísně reguluje ... kolik peněz (miliard) ze státní kasy, rozpočtů krajů a obcí jde ročně v Česku na veřejnou dopravu ???

+1/0
2.3.2016 13:01

P10a23u88l 37J72a67r48o43s 2653338250

Zikmund..Jen je neomlouvej.Politik ? Nezajima! Kdyz je ministrem dopravy,tak tomu musi rozumet.Jen ze se na tech ministerskych mistech stridaji jak ponozky.Jak to ze to v nekterych zemich funguje.Protoze tam jsou ti co maji byt. Tady jsou ve vedeni statu jen ti ,kterym se jedna o koryta a kdo jim kde da uplatek.Penize se sehnat daji,kdyz tady vlada nebude dotovat,kde jaky spolek,ktery neni schopen si na sebe vydelat,tak jak to ma byt v kapitalistickem state,pak penize nejsou....Kazdy jen natahuje ruku, aby stat neco podporoval...Zil jsem dost dlouho v USA,tak to vidim a muzu srovnavat..Kazdy chce podporu.od statu...Strasne!!! Jako za komunismu;-)

+1/−1
2.3.2016 16:31

R11a26d75e96k 73J45a95n28a43t66a 9425486174582

Žádný vysoký šéf (ať už v politice nebo ve firmě) nemůže všemu rozumět. Jeho práce je obklopit se odborníky. Ale pozor - nezávislými. U nás to zatím vypadá tak, že se snaží rozhodovat tak, aby mělo práci pár zkostnatělých firem, které rychlé železnice neumí.

+1/0
2.3.2016 21:56

P97a61u13l 15J53a59r81o42s 2973888940

Radek..Hlavni problem v ceske politice je [muj nazor], Tady v senatu je 7 politickych stran.Jak se muzou na necem domluvit? Kdyz trochu sledujes primarky v USA [napr],tak tam jsou strany dve pro 310 milionovy narod v senatu 200 senatotu [.a nemuzou se shodnout]..Nas je 5 1/2milionu a senatoru myslim 183.Plus EU poslanci..Ma toto nektery stat ve svete?

0/−1
3.3.2016 7:04

J86o87s72e18f 87K84a62r71f60í49k 7502385626140

Pokud jde o to, svolat na demonstraci na podporu Dluhoslava, to umí železničáři zorganizovat brilantně, jale jak mají zorganizovat něco na kolejích, tak je to dycky hrozný problém.

btw - SŽDC = Odbory = ČSSD

Tudíž mě vůbec nepřekvapuje, že nejsou schopni jakkoli koncepčně cokoliv vyřešit.

Když vidím, jak jsou schopni vyřešit třeba důchodovou reformu (jediné řešení je zrušit to co zavedla vláda předchozí). Případně mávat třicetikorunový poplatkem:-P

0/−5
29.2.2016 15:31

R62a60d25e34k 40J66a73n80a78t74a 9165446384222

Máte to popletené. Zda, kdy a jaké tratě se budou plánovat a stavět jsou investiční akce Ministerstva dopravy, resp. vlády jako celku, SFDI a poslanců, jelikož schvalují státní rozpočet, potažmo EU (ze které vyplývají nějaké závazky, myslím, že jediný konrétní je zaím Praha-Litoměřice do roku 2030).

+2/0
29.2.2016 16:18

P72a43v68e28l 86M12a86t57o32u20š54e80k 5790757568184

Nechápu, jestli všude o všem rozhodují ekonomové, ale tohle snad muselo napadnout každého, kdo používá mozek. Chtít do pražského hlavního nádraží a na trať směr Morava vecpat nejméně pětinásobek vlaků (resp. vláčků) oproti době řekněme před 30 lety bez jakéhokoli zásadního zkapacitnění (ještě k tomu třeba zrušit Masaryčku) je prostě utopie! Přitom se vlaky nesmyslně kopírují (místo aby se doplňovaly). Řešení je jednoduché (stát by měl být, pokud vím, od toho, aby řídil, na aby podporoval anarchii): nedávat licence na provoz vlaků třem dopravců v téže (nebo skoro téže) trase, ve společných úsecích vlaky spojovat např. do zdvojených souprav (viz např. DB) a rozdělovat je až tam, kde je to nutné (např. Olomouc, Přerov, ale i Kolín apod.). Tím by v nejpřetíženějším úseku Praha - Kolín mohl poklesnout počet dálkových vlaků na polovinu až třetinu. Také je nesmysl, aby EC skoro v celé trase kopíroval o pár minut později jedoucí "regionální rychlík", který má o tři zastávky více a v podstatě hlavně sbírá opozdilce, kteří EC nestihli.

+4/0
29.2.2016 13:50

P57e32t50r 10N90e98c65h18a66n32i30c15k19ý 7973126538560

Tohle je právě na debatu. Přidat EC vagony a zastavit jej v Přelouči, Ústí nad Orlicí a Chocni tak rychlíky do Luhačovic můžeme posílat přinejmenším z Šumperku. Dřív to tak bylo, Ex z Varšavy nebo Humenné ba i z Moskvy normálně stavěl i v těchto stanicích.

+1/0
29.2.2016 16:28

P50a97u27l 79J32a51r60o27s 2153378150

Pavle..Ono to tady ridi na uradech,ktere o techto vecech rozhoduji,lide neodborni,ale politicky schopni [umi to dobre " obkecat"]...lidove receno stado blbcu.;-D

0/0
3.3.2016 7:15

M78i59r86o96s34l69a26v 82Z92i37k30m73u76n60d 6608632807808

Pozoruhodné, za socíku jezdilo daleko víc nákladních vlaků a trať nebyla přeplněná ... po modernizaci je přeplněná ... nějak uniklo, že u rámci modernizace se prodloužily prostorové oddíly na autobloku z někdejšího 1 000 metrů, takže do jednoho mezistaničního úseku se vejde současně méně vlaků ...

V posledních letech se zrekonstruoval trojkolejný úsek z Běchovic do Úval místo toho, aby se tam postavila 4. kolej, holt stálo by to několik tisíc stromů "klánovického lesa", musel by se postavit zbrusu nový nadjezd v Klánovicích, což by bylo "moc drahé" ... on by si čtvrtou kolej zasloužil i úsek z Libně do Běchovic, resp. z Úval do Českého Brodu, případně až do Poříčan ...

+1/−1
29.2.2016 12:38

R47a34d17e11k 33J38a76n39a37t35a 9795896814842

Jenže "za socíku" se nejezdilo 160 a denní rychlíky Praha-Ostrava byste spočítal na prstech 1 ruky.

A že se rychlík zaseká kvůli nákladnímu vlaku nikdo neřešil, kdežto dnes Jančura vyskočí z krabičky i kvůli předjetí pendolínem.

+7/0
29.2.2016 12:45

P70a59v38e17l 44M32a80t49o80u28š59e29k 5290347498294

S těmi 4 kolejemi je to svatá pravda. O tom našem slavném tříkolejném paskvilu tu píšu dost často, bohužel zpravidla s negativními ohlasy.

+1/0
29.2.2016 13:52

J70i86r78k46a 66D13v97o77ř35á58k 4295930413908

Jakto, že ta trať nebyla přeplněná? Byla. Ale ne osobkou, protože tehdá se nezmohli na vyřešení problému Hrabovky + tunelu pod Vítkovem.

+1/0
29.2.2016 23:25

M13a13r55t45i13n 26Š31t52ě29p58á10n97e52k 3877503143181

Auta stoji, vlaky jedou...

0/0
29.2.2016 12:13

L52u88k18á63š 91N21o45v28o66t61n59ý 4818853125855

On jim to nějaký Polák za chvilku zase vysvětlí...

0/0
29.2.2016 11:03

D17a88v25i56d 72P83e30c33a 1975284671306

Ten nápad se slevou na trať přes Havlíčkův Brod hodnotím jako dobrý. Trať je v relativně dobrém stavu a prázdná, až na pár osobáků mezi Tišnovem a Maloměřicemi. Každý se žene na Třebovou, kde jsou menší kopce. Slevu bych ale spojil s postrkovou službou SŽDC, tak, aby mohl projet každý těžký vlak.

0/0
29.2.2016 10:16

J45a67n 60H19o37r30a 6497761156

Co je postrková služba SŽDC ?

0/0
29.2.2016 11:00

D33a37v20i90d 20P27e46c64a 1705704421556

To je nápad.

0/0
29.2.2016 11:51

J24i89r62k72a 92D41v33o32ř65á19k 4455340903988

S postrkem za státní peníze? No nevím jestli by to prošlo. A i tak - kdoví jestli by se to rentovalo, ale třeba už ano. Bez něj jen s nějakou slevou ale opravdu pochybuju.

0/0
29.2.2016 11:46

D59a16v51i32d 61P45e35c79a 1835614141646

Sleva na trati nebo postrk tam, kde chceme vlaky mít? Pořád je to náklad majitele infrastruktury.

+1/0
29.2.2016 11:50

J62i66r83k67a 36D56v34o74ř30á77k 4965460433888

Ano. A je to omluvenka majitele infrastruktury za to že nezvládá. Otázka je, jestli pouhá sleva by byla dost velká, aby se soukromým nákladním dopravcům rentovalo tuhle "pobídku" využít z ekonomických důvodů.

0/0
29.2.2016 23:28

J26i53ř48í 23U90r85b10a20n 4674396223478

Ta trať rozhodně není ani v relatívně dobrém stavu, ta trať je docela v dezolátním stavu, navíc její trasování si žádá o zásadní změny... o rychlostních limitech a návazné propustnosti škoda mluvit

0/0
29.2.2016 13:11

J19i95ř29í 43U15r10b67a38n 4784666473968

a to jsem se nezmínil o zabezpečení... to by byl také těžký oříšek:) GSM-R, ETCS atd., atd.,

0/0
29.2.2016 13:15

M81a87r98c26e77l81a 18H14o88r71á29č80k41o70v70á 7287642513988

No jo, ÚValy... tam lepší rovnou jet kousek dál k podjezdu, nebo si hned na hlavní kolínské silnici rozmyslet, jestli chcete jet do spodní části Úval nebo do horní :-). Je fakt, že za mlada jsem chodila v přilehlém klánovickém lese běžně přes koleje, dneska by tam šel jen sebevrah, jeden vlak za druhým...

0/0
29.2.2016 9:28

T53o55m87á47š 38Ž54i86t71n95ý 6781150201581

No a teď ještě kvůli té ráně s pendolinem možná doplní fotobuňky varující před zaseknutým autem na přejezdu. Jenže aby by dali vlaku v případě poplachu šanci zastavit, prodlouží se doba stažení závor a bude to ještě horší.

Z toho plyne že kvůli jedné nehodě a jednomu nseschopnému řidiči nelze navyšovat zabezpečení na nesmyslnou úroveň na úkor plynulosti dopravy.

+3/0
29.2.2016 9:12

M16a50r40e13k 86Z83a41h84r31a18d58i46l 6764479115441

No pokud jste na straně aut a jezdíte (především) autem, tak váš názor chápu...

0/−1
29.2.2016 9:48

M39a49r72t36i67n 92C51e92r49v70e70n90y 2193228356838

K tomu videu z Uval. Auta ani chodci se neotaceji! Chodci tam maji pochod hned vedle ulice a auta odbocuji vlevo, protoze 300m daleko je podjezd (byt ne kazdy to vi nebo ma navigaci).

+1/0
29.2.2016 9:10

P61e70t74r 90P39r67u40s 7807195239322

Vypada to jako policejni provokace, ktera neklapla. ;-D

0/0
29.2.2016 8:50

V47l39a11s60t17i84m36i65l 39F41i82a89l23a 1972461624

Od pana Sůry konecne nezaujaty clanek

0/0
29.2.2016 8:20

P26a22v50e75l 19Ř81a74p83e15k 7712206159715

Člověk není robot, a každý článek je svým způsobem zaujatý. Je to váš problém, nikoli problém pana Sůry, že jste podlehl nesmyslné masírce o nestranných médiích, podporované zejména ze strany "veřejnoprávních" médií.

0/−6
29.2.2016 8:58

V18l91a26s54t69i14m63i48l 19F62i16a82l55a 1942511774

Boze a to je zase co?

0/0
29.2.2016 10:45

J79a60n 91S91k14ř24i67v67á47n23e64k 3636266546

Ono kdyby se postupně všude udělali nadjezdy nebo podjezdy, tak by se zrychlila i železnice až na 200km/h. Šak to nemusí být hned každý rok udělat 5 nadjezdů nebo podjezdů a za pár let je hotovo.

0/−1
29.2.2016 8:15

P44a73v31e93l 30O49b65d45r52ž93á82l24e16k 6586444918622

Na řadě míst se mimoúrovňové křížení udělat nedá - není kolem dost místa na dostatečně dlouhý klesající/stoupající úsek silnice.

Pokud chceme železnici s 200 km/h, tak prostě nemůže být průměrně každé 2 km křížení s pozemní komunikací. To by se ale dotčené obce zbláznily.

+2/0
29.2.2016 8:35

T86o33m15á35š 20Ž27i22t67n93ý 6331570171561

No jo, tak taky vysokorychlůostní železnici nelze protáhnout středem obce...

Muselo by se někde měnit i trasování trati. To už je ale dražší a obtížnější (výkupy pozemků)

Ale alespoň lokálně by to šlo - udělat úseky pro vyšší rychlost, kde to nejde, holt by se zpomalilo před přejezdy. Nesmělo by to být ale každé 2km....

0/0
29.2.2016 9:16

P48e98t31r 63N27e41c61h61a74n11i21c44k18ý 7973196898170

V inkriminovaném úseku Praha - Česká Třebová těch úrovňových přejezdů je málo, řešitelné to je.

0/0
29.2.2016 9:27

J18i33r54k59a 77D40v20o29ř33á55k 4185350353268

Když už je koridor na 160, nemá investice do částečného zrychlení na 200 stejně žádný smysl. K ničemu to nevede. Zkrz malá města to stejně neprotáhnete a obchvaty by byly nesmyslně drahé. Tyhle peníze by bylo mnohem efektuvnější investovat do VRT.

+1/0
29.2.2016 10:41

J17i37r95k54a 82D91v52o40ř13á40k 4115210313928

Ale ouha, zrychlit tu znamená snížit kapacitu! Takže to je to poslední co by koridor potřeboval. Pro rychlejší vlaky je potřeba dělat VRT, ne se nesmyslně a marně snažit o tršku zrychlit stávající tratě.

+2/0
29.2.2016 10:38

M89a12r29t13i76n 86Š24t34r62o95s 4709687200438

Je potřeba rekonstruovat ty okolní tratě (přes Hradec i Havlíčkův Brod).

+3/0
29.2.2016 8:01

F93r84a53n35t48a 84J14í17v22a 9528366967

Ahááá.....takže ČD je skoro na hranici svých zisků......pořád se do ČD ládujou dotace z rozpočtu.....a ono už to asi o moc lepší být nemůže !!!!!

takže nárůst klientů je nespasí......spasí je jen další dotace....no to je firma !!!!

+1/−16
29.2.2016 4:38

J63i76ř30í 24E57r65b18e27n 1393314366157

8-o četli jsme oba stejný článek? 8-o

+12/0
29.2.2016 6:39

J58i48r11k82a 74D98v82o23ř81á18k 4465270863758

O ČD tu vůbec nejde.;-D

+5/0
29.2.2016 10:42

M72a46r88t82i89n 75H76a79n32z46a14l 8478479159595

Franto, vy jste si dal hned z rána pod kulíšek??

+3/0
29.2.2016 11:49

M92i14r71o58s48l76a98v 82P30a41v22l69í22č25e54k 7393120375814

Že by do hk jezdili i ec.....

0/0
29.2.2016 1:32

P92e71t37r 55M40a59r37š77o26u63n 5785368606776

Npjp, hlavne kdyz na ten koridor navic jeste furt nekdo skace....

0/0
29.2.2016 0:46

J62a87n 14J73e68m48e98l72k63a 1685500

Dobře, že koridor napříč republikou a na Slovensko je využit. Lepším řizením, případně automatickým vedením by určitě na trať dostali vice vlaku a zvýšila by se i bezpečnost. Kdyby se vykašlali na 30 mld za rozdrbání nádraží v Brně (na což jim snad EU nedá prý naštěstí peníze) Mohli by cca za ty peníze začít stavět novou trať na Jihlavu. Tím by se podstatně zlepšila také relace Brno Budějovice z 4,5h na 3h.

+18/0
28.2.2016 23:46

V16a11c20l65a22v 87H65a58j41e97k 3206979829

Bohužel ne. Zkuste si nějaký úsek překreslit do grafické podoby. Nejvetší kapacitu má samozřejmě rovnoběžný grafikon, tedy všechny vlaky jedou stejnou rychlostí a také se stejnými zastávkami. Ale to v reálu nejde. Problémem je dostat do GVD regionální osobní dopravu popř. i nákladní dopravu, Zvýšení rychlosti, změna zabezpečí tomu nepomůže. Změna v operativním či operačním řízením o které se tu před časem psalo pomůže jen trochu. Efektivním řešením je pouze oddělení dálkové osobní dopravy od regionání a nákladní dopravy.

+3/0
29.2.2016 8:18

P28a51v14e60l 91O58b36d50r65ž42á88l82e29k 6176674148622

Souhlasím, ona tvorbu grafikonu dost nabourává i to, že na koridoru jezdí přes celou republiku tramvaje.

Ale kdyby SŽDC nastavila nějaké minimální podmínky vozidel pro přidělení kapacity (rychlost, zrychlení, atd.), tak se minimálně jeden soukromý dopravce bude hned soudit.

+1/0
29.2.2016 8:38

V53a72c23l48a57v 76H26a94j65e73k 3326559429

No pokud vím tak ty tramvaje mají maximálku 160, takže z pohledu konstrukce GVD no problem, na rozdíl od RJ popř. ČD s peršingama.

+1/0
29.2.2016 8:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.