Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Z Čech na Moravu chybí koleje. Koridor je plný, stěžují si dopravci

Vlaků mezi Prahou a Moravou především přes Českou Třebovou jezdí příliš mnoho a mají problém se na trať vtěsnat. Stát proto vymýšlí, co by se s přeplněnou tratí dalo dělat, a Správa železniční dopravní cesty proto chystá zlevnění trasy z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod nebo druhou kolej na trati z Prahy do Hradce Králové a Chocně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D42o23m79i64n39i70k 60Ž77ď77á86n42s39k36ý 7430348907533

Myslím, že ty počty vlaků jsou obousměrný denní průměr, nikoliv týdně.8-o

0/0
12.3.2016 8:27

P22a90u77l 55J89a68r91o54s 2753528520

Tady nechybi jen koleje.Tady chybi odbornici ve vlade v senatu na mistech ministru...Jiz v dobe KSC s zeleznicni dopravou Praha - Kosice byl problem a dodnes to nevyresili...Maji starosti jen pred volbami , aby byla zvolena jejich strana a meli sve koryta..,,.. pred volbami slibuji "hory doly " At to je CSSD,TOP 09 kdokoliv..:-(.

+3/0
29.2.2016 19:56

M98i39r58o28s72l32a78v 29Z43i36k39m61u89n65d 6218192277508

Ministr je politik, nemůže rozumět všemu ... když bude ministrem bývalý výpravčí, strojvedoucí, traťmistr, kteří začínali "od píky" a vypracovali se, tak to bude špatně, protože budou upřednostňovat železnici ...

Celé je to o penězích ... Švýcarsko dává na veřejnou dopravu (konfederace = stát, kantony = kraje, obce) cca 7 miliard CHF ročně, což je v přepočtu 175 miliard ročně ... tyhle peníze představují objednávku veřejné dopravy u "soukromých" dopravců, zahrnují železnici, silnice, lodní dopravu, lanovky ... současně tu objednávku velice přísně reguluje ... kolik peněz (miliard) ze státní kasy, rozpočtů krajů a obcí jde ročně v Česku na veřejnou dopravu ???

+1/0
2.3.2016 13:01

P53a65u56l 85J28a12r41o47s 2733648450

Zikmund..Jen je neomlouvej.Politik ? Nezajima! Kdyz je ministrem dopravy,tak tomu musi rozumet.Jen ze se na tech ministerskych mistech stridaji jak ponozky.Jak to ze to v nekterych zemich funguje.Protoze tam jsou ti co maji byt. Tady jsou ve vedeni statu jen ti ,kterym se jedna o koryta a kdo jim kde da uplatek.Penize se sehnat daji,kdyz tady vlada nebude dotovat,kde jaky spolek,ktery neni schopen si na sebe vydelat,tak jak to ma byt v kapitalistickem state,pak penize nejsou....Kazdy jen natahuje ruku, aby stat neco podporoval...Zil jsem dost dlouho v USA,tak to vidim a muzu srovnavat..Kazdy chce podporu.od statu...Strasne!!! Jako za komunismu;-)

+1/−1
2.3.2016 16:31

R92a31d98e43k 27J52a85n43a29t48a 9585866444312

Žádný vysoký šéf (ať už v politice nebo ve firmě) nemůže všemu rozumět. Jeho práce je obklopit se odborníky. Ale pozor - nezávislými. U nás to zatím vypadá tak, že se snaží rozhodovat tak, aby mělo práci pár zkostnatělých firem, které rychlé železnice neumí.

+1/0
2.3.2016 21:56

P60a67u24l 34J12a90r39o43s 2353128300

Radek..Hlavni problem v ceske politice je [muj nazor], Tady v senatu je 7 politickych stran.Jak se muzou na necem domluvit? Kdyz trochu sledujes primarky v USA [napr],tak tam jsou strany dve pro 310 milionovy narod v senatu 200 senatotu [.a nemuzou se shodnout]..Nas je 5 1/2milionu a senatoru myslim 183.Plus EU poslanci..Ma toto nektery stat ve svete?

0/−1
3.3.2016 7:04

J73o79s95e31f 88K21a41r23f17í33k 7192875176340

Pokud jde o to, svolat na demonstraci na podporu Dluhoslava, to umí železničáři zorganizovat brilantně, jale jak mají zorganizovat něco na kolejích, tak je to dycky hrozný problém.

btw - SŽDC = Odbory = ČSSD

Tudíž mě vůbec nepřekvapuje, že nejsou schopni jakkoli koncepčně cokoliv vyřešit.

Když vidím, jak jsou schopni vyřešit třeba důchodovou reformu (jediné řešení je zrušit to co zavedla vláda předchozí). Případně mávat třicetikorunový poplatkem:-P

0/−5
29.2.2016 15:31

R18a35d89e24k 18J16a90n90a49t34a 9805426144562

Máte to popletené. Zda, kdy a jaké tratě se budou plánovat a stavět jsou investiční akce Ministerstva dopravy, resp. vlády jako celku, SFDI a poslanců, jelikož schvalují státní rozpočet, potažmo EU (ze které vyplývají nějaké závazky, myslím, že jediný konrétní je zaím Praha-Litoměřice do roku 2030).

+2/0
29.2.2016 16:18

P22a58v59e11l 59M84a39t18o64u81š61e34k 5330837538914

Nechápu, jestli všude o všem rozhodují ekonomové, ale tohle snad muselo napadnout každého, kdo používá mozek. Chtít do pražského hlavního nádraží a na trať směr Morava vecpat nejméně pětinásobek vlaků (resp. vláčků) oproti době řekněme před 30 lety bez jakéhokoli zásadního zkapacitnění (ještě k tomu třeba zrušit Masaryčku) je prostě utopie! Přitom se vlaky nesmyslně kopírují (místo aby se doplňovaly). Řešení je jednoduché (stát by měl být, pokud vím, od toho, aby řídil, na aby podporoval anarchii): nedávat licence na provoz vlaků třem dopravců v téže (nebo skoro téže) trase, ve společných úsecích vlaky spojovat např. do zdvojených souprav (viz např. DB) a rozdělovat je až tam, kde je to nutné (např. Olomouc, Přerov, ale i Kolín apod.). Tím by v nejpřetíženějším úseku Praha - Kolín mohl poklesnout počet dálkových vlaků na polovinu až třetinu. Také je nesmysl, aby EC skoro v celé trase kopíroval o pár minut později jedoucí "regionální rychlík", který má o tři zastávky více a v podstatě hlavně sbírá opozdilce, kteří EC nestihli.

+4/0
29.2.2016 13:50

P27e42t21r 14N38e20c42h22a46n90i87c59k72ý 7713216108140

Tohle je právě na debatu. Přidat EC vagony a zastavit jej v Přelouči, Ústí nad Orlicí a Chocni tak rychlíky do Luhačovic můžeme posílat přinejmenším z Šumperku. Dřív to tak bylo, Ex z Varšavy nebo Humenné ba i z Moskvy normálně stavěl i v těchto stanicích.

+1/0
29.2.2016 16:28

P17a14u80l 43J94a78r11o42s 2273848650

Pavle..Ono to tady ridi na uradech,ktere o techto vecech rozhoduji,lide neodborni,ale politicky schopni [umi to dobre " obkecat"]...lidove receno stado blbcu.;-D

0/0
3.3.2016 7:15

M43i75r12o44s78l90a73v 78Z81i28k27m14u93n77d 6498352607548

Pozoruhodné, za socíku jezdilo daleko víc nákladních vlaků a trať nebyla přeplněná ... po modernizaci je přeplněná ... nějak uniklo, že u rámci modernizace se prodloužily prostorové oddíly na autobloku z někdejšího 1 000 metrů, takže do jednoho mezistaničního úseku se vejde současně méně vlaků ...

V posledních letech se zrekonstruoval trojkolejný úsek z Běchovic do Úval místo toho, aby se tam postavila 4. kolej, holt stálo by to několik tisíc stromů "klánovického lesa", musel by se postavit zbrusu nový nadjezd v Klánovicích, což by bylo "moc drahé" ... on by si čtvrtou kolej zasloužil i úsek z Libně do Běchovic, resp. z Úval do Českého Brodu, případně až do Poříčan ...

+1/−1
29.2.2016 12:38

R63a72d63e29k 22J29a55n42a58t15a 9945306254782

Jenže "za socíku" se nejezdilo 160 a denní rychlíky Praha-Ostrava byste spočítal na prstech 1 ruky.

A že se rychlík zaseká kvůli nákladnímu vlaku nikdo neřešil, kdežto dnes Jančura vyskočí z krabičky i kvůli předjetí pendolínem.

+7/0
29.2.2016 12:45

P47a70v10e46l 85M79a55t90o38u26š30e13k 5740867948764

S těmi 4 kolejemi je to svatá pravda. O tom našem slavném tříkolejném paskvilu tu píšu dost často, bohužel zpravidla s negativními ohlasy.

+1/0
29.2.2016 13:52

J61i13r97k96a 48D93v90o63ř92á82k 4275730953958

Jakto, že ta trať nebyla přeplněná? Byla. Ale ne osobkou, protože tehdá se nezmohli na vyřešení problému Hrabovky + tunelu pod Vítkovem.

+1/0
29.2.2016 23:25

M39a55r66t71i49n 31Š23t30ě23p41á98n31e23k 3587333913131

Auta stoji, vlaky jedou...

0/0
29.2.2016 12:13

L75u93k87á14š 58N43o44v33o55t41n83ý 4258823155675

On jim to nějaký Polák za chvilku zase vysvětlí...

0/0
29.2.2016 11:03

D94a60v64i27d 14P76e48c11a 1845964191256

Ten nápad se slevou na trať přes Havlíčkův Brod hodnotím jako dobrý. Trať je v relativně dobrém stavu a prázdná, až na pár osobáků mezi Tišnovem a Maloměřicemi. Každý se žene na Třebovou, kde jsou menší kopce. Slevu bych ale spojil s postrkovou službou SŽDC, tak, aby mohl projet každý těžký vlak.

0/0
29.2.2016 10:16

J79a73n 96H94o33r46a 6257541346

Co je postrková služba SŽDC ?

0/0
29.2.2016 11:00

D74a82v18i42d 35P72e27c18a 1635954311386

To je nápad.

0/0
29.2.2016 11:51

J32i36r34k54a 74D57v67o52ř48á56k 4305420603398

S postrkem za státní peníze? No nevím jestli by to prošlo. A i tak - kdoví jestli by se to rentovalo, ale třeba už ano. Bez něj jen s nějakou slevou ale opravdu pochybuju.

0/0
29.2.2016 11:46

D64a60v79i29d 97P77e37c29a 1935754661176

Sleva na trati nebo postrk tam, kde chceme vlaky mít? Pořád je to náklad majitele infrastruktury.

+1/0
29.2.2016 11:50

J88i96r73k13a 89D73v71o98ř35á48k 4325220253148

Ano. A je to omluvenka majitele infrastruktury za to že nezvládá. Otázka je, jestli pouhá sleva by byla dost velká, aby se soukromým nákladním dopravcům rentovalo tuhle "pobídku" využít z ekonomických důvodů.

0/0
29.2.2016 23:28

J80i16ř66í 28U22r21b95a50n 4904826193318

Ta trať rozhodně není ani v relatívně dobrém stavu, ta trať je docela v dezolátním stavu, navíc její trasování si žádá o zásadní změny... o rychlostních limitech a návazné propustnosti škoda mluvit

0/0
29.2.2016 13:11

J72i70ř78í 87U77r33b41a95n 4374876863758

a to jsem se nezmínil o zabezpečení... to by byl také těžký oříšek:) GSM-R, ETCS atd., atd.,

0/0
29.2.2016 13:15

M11a44r82c11e44l65a 14H61o89r88á40č54k90o84v92á 7457882703348

No jo, ÚValy... tam lepší rovnou jet kousek dál k podjezdu, nebo si hned na hlavní kolínské silnici rozmyslet, jestli chcete jet do spodní části Úval nebo do horní :-). Je fakt, že za mlada jsem chodila v přilehlém klánovickém lese běžně přes koleje, dneska by tam šel jen sebevrah, jeden vlak za druhým...

0/0
29.2.2016 9:28

T79o77m58á67š 19Ž53i42t64n92ý 6121910921401

No a teď ještě kvůli té ráně s pendolinem možná doplní fotobuňky varující před zaseknutým autem na přejezdu. Jenže aby by dali vlaku v případě poplachu šanci zastavit, prodlouží se doba stažení závor a bude to ještě horší.

Z toho plyne že kvůli jedné nehodě a jednomu nseschopnému řidiči nelze navyšovat zabezpečení na nesmyslnou úroveň na úkor plynulosti dopravy.

+3/0
29.2.2016 9:12

M25a83r19e89k 48Z35a70h12r14a84d89i75l 6424909105111

No pokud jste na straně aut a jezdíte (především) autem, tak váš názor chápu...

0/−1
29.2.2016 9:48

M32a95r23t35i52n 31C70e48r53v93e70n88y 2743288686548

K tomu videu z Uval. Auta ani chodci se neotaceji! Chodci tam maji pochod hned vedle ulice a auta odbocuji vlevo, protoze 300m daleko je podjezd (byt ne kazdy to vi nebo ma navigaci).

+1/0
29.2.2016 9:10

P98e68t30r 20P17r44u76s 7787275919242

Vypada to jako policejni provokace, ktera neklapla. ;-D

0/0
29.2.2016 8:50

V83l55a75s26t22i26m80i83l 22F53i66a69l22a 1782331104

Od pana Sůry konecne nezaujaty clanek

0/0
29.2.2016 8:20

P71a92v79e11l 12Ř62a92p62e16k 7472786409835

Člověk není robot, a každý článek je svým způsobem zaujatý. Je to váš problém, nikoli problém pana Sůry, že jste podlehl nesmyslné masírce o nestranných médiích, podporované zejména ze strany "veřejnoprávních" médií.

0/−6
29.2.2016 8:58

V51l29a64s62t55i52m78i98l 93F11i68a64l21a 1342761304

Boze a to je zase co?

0/0
29.2.2016 10:45

J51a37n 94S33k88ř11i62v15á74n43e98k 3426316586

Ono kdyby se postupně všude udělali nadjezdy nebo podjezdy, tak by se zrychlila i železnice až na 200km/h. Šak to nemusí být hned každý rok udělat 5 nadjezdů nebo podjezdů a za pár let je hotovo.

0/−1
29.2.2016 8:15

P51a13v12e60l 22O80b72d89r20ž75á70l16e18k 6856414328712

Na řadě míst se mimoúrovňové křížení udělat nedá - není kolem dost místa na dostatečně dlouhý klesající/stoupající úsek silnice.

Pokud chceme železnici s 200 km/h, tak prostě nemůže být průměrně každé 2 km křížení s pozemní komunikací. To by se ale dotčené obce zbláznily.

+2/0
29.2.2016 8:35

T77o50m43á50š 83Ž33i86t15n52ý 6351630931901

No jo, tak taky vysokorychlůostní železnici nelze protáhnout středem obce...

Muselo by se někde měnit i trasování trati. To už je ale dražší a obtížnější (výkupy pozemků)

Ale alespoň lokálně by to šlo - udělat úseky pro vyšší rychlost, kde to nejde, holt by se zpomalilo před přejezdy. Nesmělo by to být ale každé 2km....

0/0
29.2.2016 9:16

P40e53t32r 72N59e40c68h87a45n74i67c45k62ý 7613336558780

V inkriminovaném úseku Praha - Česká Třebová těch úrovňových přejezdů je málo, řešitelné to je.

0/0
29.2.2016 9:27

J13i62r70k40a 48D30v50o85ř61á92k 4365890153728

Když už je koridor na 160, nemá investice do částečného zrychlení na 200 stejně žádný smysl. K ničemu to nevede. Zkrz malá města to stejně neprotáhnete a obchvaty by byly nesmyslně drahé. Tyhle peníze by bylo mnohem efektuvnější investovat do VRT.

+1/0
29.2.2016 10:41

J86i57r87k13a 91D65v74o44ř57á98k 4845720973188

Ale ouha, zrychlit tu znamená snížit kapacitu! Takže to je to poslední co by koridor potřeboval. Pro rychlejší vlaky je potřeba dělat VRT, ne se nesmyslně a marně snažit o tršku zrychlit stávající tratě.

+2/0
29.2.2016 10:38

M86a88r41t56i60n 29Š61t13r63o32s 4529177570158

Je potřeba rekonstruovat ty okolní tratě (přes Hradec i Havlíčkův Brod).

+3/0
29.2.2016 8:01

F23r77a17n64t89a 94J64í82v90a 9308836347

Ahááá.....takže ČD je skoro na hranici svých zisků......pořád se do ČD ládujou dotace z rozpočtu.....a ono už to asi o moc lepší být nemůže !!!!!

takže nárůst klientů je nespasí......spasí je jen další dotace....no to je firma !!!!

+1/−16
29.2.2016 4:38

J38i27ř10í 77E13r58b25e76n 1973134146337

8-o četli jsme oba stejný článek? 8-o

+12/0
29.2.2016 6:39

J96i48r96k51a 10D88v28o28ř67á66k 4575670663388

O ČD tu vůbec nejde.;-D

+5/0
29.2.2016 10:42

M22a77r55t82i35n 19H13a52n71z55a89l 8848249879275

Franto, vy jste si dal hned z rána pod kulíšek??

+3/0
29.2.2016 11:49

M61i50r39o85s85l79a64v 65P46a81v22l26í35č19e61k 7283960735794

Že by do hk jezdili i ec.....

0/0
29.2.2016 1:32

P60e75t78r 56M13a24r15š77o80u40n 5925428326896

Npjp, hlavne kdyz na ten koridor navic jeste furt nekdo skace....

0/0
29.2.2016 0:46

J16a88n 20J73e41m57e34l68k16a 1105920

Dobře, že koridor napříč republikou a na Slovensko je využit. Lepším řizením, případně automatickým vedením by určitě na trať dostali vice vlaku a zvýšila by se i bezpečnost. Kdyby se vykašlali na 30 mld za rozdrbání nádraží v Brně (na což jim snad EU nedá prý naštěstí peníze) Mohli by cca za ty peníze začít stavět novou trať na Jihlavu. Tím by se podstatně zlepšila také relace Brno Budějovice z 4,5h na 3h.

+18/0
28.2.2016 23:46

V50a93c24l34a19v 14H60a98j38e18k 3616949139

Bohužel ne. Zkuste si nějaký úsek překreslit do grafické podoby. Nejvetší kapacitu má samozřejmě rovnoběžný grafikon, tedy všechny vlaky jedou stejnou rychlostí a také se stejnými zastávkami. Ale to v reálu nejde. Problémem je dostat do GVD regionální osobní dopravu popř. i nákladní dopravu, Zvýšení rychlosti, změna zabezpečí tomu nepomůže. Změna v operativním či operačním řízením o které se tu před časem psalo pomůže jen trochu. Efektivním řešením je pouze oddělení dálkové osobní dopravy od regionání a nákladní dopravy.

+3/0
29.2.2016 8:18

P56a72v68e54l 55O14b28d84r48ž46á73l43e81k 6706924588742

Souhlasím, ona tvorbu grafikonu dost nabourává i to, že na koridoru jezdí přes celou republiku tramvaje.

Ale kdyby SŽDC nastavila nějaké minimální podmínky vozidel pro přidělení kapacity (rychlost, zrychlení, atd.), tak se minimálně jeden soukromý dopravce bude hned soudit.

+1/0
29.2.2016 8:38

V82a93c48l63a70v 91H25a71j91e30k 3296109749

No pokud vím tak ty tramvaje mají maximálku 160, takže z pohledu konstrukce GVD no problem, na rozdíl od RJ popř. ČD s peršingama.

+1/0
29.2.2016 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.