Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žebříček emisí: auta jezdí oficiálně čím dál čistější. I v Česku

Nejméně emisí CO2 vypouští do ovzduší nová auta od Peugeotu, Škoda je svými auty šestá v Evropě. Podle nového žebříčku společnosti JATO Dynamics patří Česko k zemím, kde klesaly emise skleníkových plynů z nových aut nejrychleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R11o59b81e18r22t 34Š17ť48a49s20t45n19ý 2374501714

A neměl by ten titulek znít raději takto : " Žebříček emisí: auta jedzdí oficiálně čím dál ČISTĚJI. I v Česku."

Jinak je správně podotknuto, že je to "oficiálně" ;-D ( ono to "neoficiálně" vypadá úplně, ale úplně jinak Rv )

0/0
2.3.2016 9:56

R67o42b46e21r74t 77Š87ť33a67s91t52n41ý 2924471314

....auta jezdí oficiálně ..... - a to jsem to po sobě třikrát četl 8-o

0/0
2.3.2016 9:57

P64e95t37r 89K39m83í34n46e82k 5127834791983

Emise CO2 jsou uplne posledni ukazatel, ktery me na aute zajima... V lepsim pripade naprosto zbytecny ukazatel, v horsim naopak vylozene skodlivy (s klesajicim neskodnym CO2 vzrustaji skodlive NOx)...

+1/0
2.3.2016 7:24

M11a88r11t85i86n 36K25a91r55á62s63e76k 9238363248268

Emise CO2 jsou jen jine vyjadreni spotreby, opravdu vas spotreba u aut nezajima?

0/0
2.3.2016 11:00

P69e91t23r 10K27m55í48n80e47k 5207874431943

Ne, tabulkova spotreba u auta me opravdu nezajima. Zajimala by me v pripade, ze by tabulkova hodnota spotreby byla v nejake souvislosti s realnou spotrebou. A realnou spotrebu bohuzel nikde nenajdete. Pokud by se udavala i realna, tak by me samozrejme zajimala.

+2/0
2.3.2016 11:29

M63a19r90t97i87n 31K77a89r65á53s66e31k 9388193438728

Realna spotreba je ciste zalezitost ridic - logicky ji nikde nenajdete. Ja se svym autem jezdil bezne 0,5 - 1 litr na tabulkovou, nicmene kdyz mam mensi podil dalnic, tak se dostanu velmi blizko tabulkove, a kdyz hodne chci tak umim jet i pod tabulky - jaka je tedy "realna spotreba"?

0/0
2.3.2016 11:45

J22i26n57d19ř30i22c19h 70Š78k81o55p49e29k 4475761470815

ne, protože ty lži v TP jsou vymyšlený, případně naměřený při nereálných podmínkách

0/0
2.3.2016 17:40

L95a90d53i72s77l35a14v 45S35t13a47r55ý 5775887465151

Vedu si statistiku tankování na https://www.spritmonitor.de/en/.

Škoda SuperB v benzinu v průměru 9,34 l/100 km (odpovídá 217 g/km CO2).

Kia Ceed 1.6 benzín převážně v městkém provozu 8,45 (197 g/km CO2).

Nejnižší průměrná spotřeba u té Kii se na tom webu pohybuje pod 7 l/100 km, takže tak 150 g/km CO2.

Aby ta auta vypouštěla takhle nízké hodnoty, jak je uvedeno v článku, musela by v průměru jezdit za 4,7 l/km. To možná dají diesely, ale pak zase vypouštějí daleko nebezpečnější dusík.

Koukám, že Škoda Fabia se tyto hodnoty dokáže dostat i v benzínové verzi, ale zřejmě tahle auta většinou jezdí mimoměstký provoz. Většina Fábií vykazuje průměrnou spotřebu 6,7 l / 100 km.

Takže ať si strčí své upravené laboratorní testy do ...

0/0
2.3.2016 7:07

V17o34j93t40a 34H74a50n98á29k 8295151751374

Já mám půl roku starou Fabii combi 1,4TSI, a průměr mám 5.3-5.5l/100km, takže to jde. Když se snažím jet usporneji tak se dostanu na 5.1.

0/0
2.3.2016 7:54

M70a27r76t28i49n 42K27a88r10á44s89e52k 9728933198708

No ony ty laboratorni testy i sedi, zalezi jak s tim autem clovek jezdi.... Ja nemam problem jezdit za tabulkovou spotrebu (4,3 litru, auto z roku 2012), staci jezdit predvidave a nejezdit rychle po dalnici (spotreba uvadena v technicaku nepocita s dalnicnim provozem).

0/0
2.3.2016 11:02

D24e10n92i19s 44H21u23m81l 4172575305496

Žebříček největších podvodníků, gratuluju Francouzům R^

+3/0
1.3.2016 23:30

J54a52r58o29s37l18a64v 84P70l36a38c55h28e25t17k89a 7146866606809

Celkem zavadejici titulek. Cekal jsem, ze jsme se dockali nejakeho vyznamneho zlepseni v oxidech dusiku a prachovych casticich a ono se jedna zase o to neskodne(avsak dle novinaru "neciste") CO2.

+6/0
1.3.2016 23:09

M41i37r15e28k 22G65a92j58e14r 5931216909210

Vidim to stejne. Auta jezdi cim dal spinavejsi, lidi kaslou na jejich myti. Pokud jde o emise, tak o cistote a ohleduplnosti k zivotnimu prostredi v provozu rozhoduji emise oxidu dusiku a ozonu. CO2 jen vypovida o tom, kolik spotrebovava paliva a jak dobre ho spaluje. Pri stejne spotrebe znamena vyssi produkce CO2 cistsi provoz.

+1/0
2.3.2016 2:58

R76o44m56a84n 69P24o64l38á33č10e87k 5716469905

Moje zkušenost Octavie I v dieselu na dálnici pokud ji ženu spotřeba 7l/100km. Motor 1,2TSI si řekne klidně o 10-11 litrů. Kde je pak ta ekologie?

+3/−1
1.3.2016 23:04

J28a14r33o77s30l95a49v 18P26l47a40c16h70e24t16k80a 7756256476449

Takze prakticky dvojnasobek toho, co namerili vsichni kdo to auto testovali a napsali o tom clanek. Nebo jezdite dvoustovkou?

0/−1
1.3.2016 23:12

R50o80m59a15n 43P71o95l51á17č37e27k 5566759745

Okolo 150 na tachu na dálnici...200 to dá možná z kopce ;-D

0/0
1.3.2016 23:31

M73a53r80t26i90n 93K71a68r27á18s53e62k 9528493328518

Pri 150 na tachu octavia urcite nebude zrat pres 10 litru....

+1/0
1.3.2016 23:33

M33a71r33t12i49n 46K53a28r43á57s10e96k 9108883308838

No, ono by dneska nebyl problem udelat auto s ultra nizkou spotrebou, problem je, z takoveho motoru by sel neskutecny bordel do vzduchu

0/0
1.3.2016 23:35

M40a95r50e62k 10K58o34s52t71e80l63e51c60k79ý 6283556298

Zachraňovat zeměkouli tím, že omezím CO2 z aut je nesmysl. Technický i ekonomický. Jde jen o mediální propagandu a tím pádem o peníze.

Podstatně více CO2 vyprodukuje výroba těch "šetrných" aut, průmysl a ono tak populární spalování biomasy...

A hlavně, ještě nikdo nedokázal, že globální oteplování je způsobeno vyšší koncentrací CO2! Taky to může být naopak - nárůst CO2 je způsoben oteplováním Země a tím se udržuje určitá rovnováha. A na skleníkový efekt má podstatně větší vliv vodní pára než CO2.

Takže ráno zase rád sednu do svého postaršího auta s atmosférickým benzínovým motorem (a není to žádný tříválec) se spotřebou 11 litrů na 100 a budu produkovat nadprůměrné množství CO2, aby zeleň v přírodě měla z čeho žít. Ta to CO2 ke svému životu nutně potřebuje!

+5/−1
1.3.2016 22:50

M65a13r54t32i73n 35K36a98r62á81s42e93k 9748683388878

Ono EU netlaci na emise CO2 u aut zrovna kvuli zachranovani zemekoule, ale spise kvuli energeticke bezpecnosti (EU je zavisla na obrim dovozu ropy)

0/0
2.3.2016 11:04

J69i32n56d98ř69i51c73h 47Š80k39o67p82e12k 4675631380535

pak je trochu ve schizofrenní situaci, kdy podporuje závislost na dovozu zboží, namísto podpory výroby co nejblíže místa spotřeby

0/0
2.3.2016 18:00

D76a44v85i75d 60R65y69c23h62e47t76s90k58ý 9966221340620

slovo dne je "oficiálně"

0/0
1.3.2016 22:30

M89i56c70h56a59e23l 38M16e50n44s66i52k 8961946280132

Já bych řek, že ta statistika není úplně přesná.

Z množství prodaných pohonných hmot a počtu registrovaných (plus odhadu projíždějících) aut se dá zhruba spočítat roční spotřeba jednoho vozidla.

A protože, jak je všem dobře známo, průměrné patnáct let staré auto má při prodeji na tachometru natočeno úžasných 40000 km (;-)),

vyjde z toho nakonec SKUTEČNÁ SPOTŘEBA asi 70 litrů, tedy emise 1610 gramů CO2/km;-D

0/0
1.3.2016 22:23

A49n96t33o52n21í18n 66K85o84u16d14e96l56k32a 1415555576482

Kdo ještě neviděl, koukněte na cowspiracy - podle tvůrců je největší eko zátěží pro naši planetu chov hospodářských zvířat, který produkuje více CO2, než celá doprava dohromady (včetně letadel, lodí atd.). Pokud je to pravda, tak nové motory, nebo nekupovat Fidorky kvůli palmovému oleji moc nepomáhá. Stačilo by přestat jíst maso ... jak jednoduché.

+2/−1
1.3.2016 22:07

M76i16c67h95a26e30l 56M68e20n31s13i69k 8651526580862

Ty taky uvěříš každé blbosti;-)

+2/0
1.3.2016 22:24

P18e10t87r 81R51o80m89á83n70e52k 8184407594284

To je tak radikální změna, že nemá nejmenší šanci. Stačilo by aspoň omezit pití mléka dospělými jedinci.

0/0
1.3.2016 22:27

M12i20r93e57k 27G21a45j52e79r 5121946519970

Hodne jste to popletl. Kravy produkuji hodne silne sklenikoveho plynu metanu. Nikoliv CO2.

+1/0
2.3.2016 3:02

P45e82t25r 50K61u48n68e23š 4417667740

naprosto k@k@tska ulhana statistika. jednak realna spotreba a udavana jsou dva zcela odlisne pojmy a jednak produkce co2 z automobilismu v eu se ridi mnozstvim prodaneho paliva na benzinkach. ono totiz zalezi nejen na spotrebe, ale i na najetych kilometrech, kolik co2 dane auto vypusti, vime? pani pisalkove??

je malo veci, na kterych se shidnu s prezidentem - to, co rika o novinarich, je bohuzel pravda.

+4/0
1.3.2016 22:03

R96a95d26i82m 35S73v21o26b19o90d28a 9913749176342

moje byvale auto (r.v. 1998) melo dlouhodobou spotrebu cca 6l/t/100km.

moje nynejsi auto (r.v. 2010) ma dlouhodobou spotrebu cca 6l/t/100km. oba benzin atmo s vykonem na tunu priblizne stejnym.

a asi to nikoho znaleho zakonu zachovani energie neprekvapi.

+8/−1
1.3.2016 21:58

V46á50c64l29a84v 86Z98e81l54i11n55k11a 2562910893142

No, lidi s alespoň určitým technickým povědomím to nepochybně nepřekvapí, ale zato autoři všelijakých "energetických (r)evolucí" (Greenpeace, Hnutí Duha, Děti Země, apod.) se s vámi budou hádat, že nemáte pravdu, až do roztrhání těla.

+1/0
1.3.2016 22:02

M70a53r29e59k 30M93a62l27ý 1162898781420

Spotřeba nových aut klesá akorát tak v technických údajích výrobců. Jinak řečeno, u auta z r. 2005 jsem neměl problém jezdit dlouhodobě se spotřebou mírně pod údaj výrobce, s autem z r. 2011 už jezdím za víc. Stejný styl jízdy.

0/0
2.3.2016 8:42

M17a26r89t49i43n 36K11r28á57t22k80ý 3876974235714

Emise CO2 a čistší vzduch? Tak to rozkopejte každou sedmikrásku co najdete... milí redaktoři :-)

+2/0
1.3.2016 21:38

A80n79t71o64n34í28n 85Š57v48i55h56n13o51s 8878477221932

A o tomto jsem tu již psal:

"Většímu poklesu emisí však brání změna chování zákazníků. Ti si čím dál více oblíbili větší vozy, především v kategorii SUV, které mají v průměru emise 143,7 gramu na kilometr."

Velká města chtějí zavádět eko zóny dle stáří vozu, ale třeba nové SUV s daleko většími emisemi jim nevadí

+8/−1
1.3.2016 21:32

V18á65c74l37a21v 15Z67e29l89i71n55k58a 2712400613172

Jo, to sedí. Jestli je na nečem poznat degenerace přirozené inteligence, tak je to právě na rostoucí oblibě SUV. Technicky jsou ta auta paskvil, ale masám to nevadí. Hlavně že jej mají dříve než soused.

+2/−3
1.3.2016 22:04

P32e80t47r 44K35u54n23e30š 4687507930

tak tuhle blbost si nech zaramovat. obliba suv roste, protoze to jsou vyborna auta. zkus si to, projed si to a kdyz na to budes mit, uvidis, ze to ma svoje pozitiva. apropos, neni lepsiho auta do mestske dzungle nez male, ci stredni suv. z vlastni zkusenosti.

+3/−1
1.3.2016 22:07

V85á33c59l39a20v 98Z86e78l41i48n44k69a 2732130443432

No, tak za prvé nevím o tom, že bychom si kdy potykali. A za druhé, zkuste si o těch slavných SUV něco víc zjistit. Ovšem ne od dealerů, co jsou placení podle toho, kolik jich prodají, protože na tomto segmentu se automobilky nejvíce pakují. Na tom ostatně není nic divného, protože na lidské blbosti se vydělávalo, vydělává a vydělávat bude. Zkuste se o tom, pokud na tom ovšem budete odborně stačit, pobavit s inženýry a výzkumnými pracovníky, kteří se kolem aut pohybují. Ideální je například volná večerní zábava na nějaké odborné konferenci. Tam se teprve dozvíte, jak to s tímto segmentem je ve skutečnosti.

0/−1
2.3.2016 0:11

M56i39r98e76k 24G93a95j29e16r 5981776689630

Ve skutecnosti mate pravdu oba. Problem je v tom, ze jste si jasne nerekli, podle jakych kriterii ta auta porovnavate. Pan Kuneš ma pravdu, ze jde o vyborna auta z praktickeho hlediska pro lidi, kterym dela potize ohnout zada nebo maji jinou omezenou pohyblivost. Dale je to prakticke pro svou prostornost jak pro pasazery, tak pro naklad. Pan Zelinka ma zase pravdu v tom, ze SUV nemaji tak dobre jizdni vlastnosti na silnici jako mensi auta a to i ve srovnani s velkymi kombiky. Vyzkousel jsem vice druhu aut a ted mam SUV a nejvice ztraci kvuli vysokemu tezisti v zatackach, takze je musi projizdet pomaleji a pak pri rychlejsi jizde (uz nad 100 km/hod) kvuli silnemu odporu vzduchu. Jizda v silnem vetru je take podstatne horsi.

Kdo chce na silnici zavodit, pro toho SUV neni. Kdo jezdi umirnene a chce se take citi v aute bezpecneji za cenu vyssi spotreby, pro toho SUV je dobra volba.

+1/0
2.3.2016 3:13

M52a54r67e69k 20M81a95l40ý 1412458581830

"Dale je to prakticke pro svou prostornost jak pro pasazery, tak pro naklad."

Toto není pravda. Velikostně stejně velké auto v provedení HB nebo kombi bude minimálně stejně prostorné pro posádku a s výrazně větším zavazadelníkem.

0/0
2.3.2016 8:46

P61e30t68r 87B21o72c41e90k 1207666892690

presne, jsem z prahy, obcas musim zajet na chatu po problematicke ceste, ale hlavni duvod pro suv jsou silnice praze, kde bezne projedu diru 10 a vic cm hlubokou a nechci uz si devastovat normalni auto....

0/0
2.3.2016 10:06

P72e78t90r 36K39u33n20e31š 4287257870

ale vzdyt je to cele pitomost.

0/0
1.3.2016 22:05

M92a75r98t62i31n 47K13a24r93á49s91e62k 9738373408948

No moment - ekozony jsou kvuli skodlivinam a na ty euronorma a SUV ji musi plnit uplne stejne jako treba citigo

0/0
1.3.2016 22:54

J36a45n 77L53u85d64y 6979960419

Neznám nikoho, kdo by na to bral zřetel. Největší zlo na zemi jsou zelení a další ekoteroristi.

+5/0
1.3.2016 21:26

P89e69t10r 18R34o37m65á45n41e74k 8224227194194

Největší zlo na Zemi jsou hlupáci.

0/0
1.3.2016 21:29

M52a16r51e94k 29J79a25n27e98č97k38a 1837846503711

Ani jeden nemáte pravdu, úplně největší zlo je zelenej a hloupej ekomaniak :-P

+1/0
1.3.2016 21:55

V12á38c76l12a31v 40Z77e13l16i69n22k35a 2272410623282

Což se zhusta shoduje se skupinami, které uvedl.

0/0
1.3.2016 22:05

P81e26t35r 34R46o43m68á77n26e25k 8714707114794

Pokud to berete z velmi primitivního pohledu člověka, jehož alfa a omega důstojného života je točit volantem, žít nerušeně v okolí chemičky nebo se živit ohroženými druhy, tak potom určitě.

0/0
1.3.2016 22:24

M50a51r25e73k 39N45e44t19o86l78i74c13k44ý 6354170548

Já jen nechápu co je tohle za vítězství, když si člověk uvědomí jak raketově roste počet aut v globálu. Třeba číňani to rozjeli slušně :)

+3/0
1.3.2016 21:03

P97e85t45r 78Z55a66s58k25o34č67i69l 2975842168679

CO2 auto nic neřeší, kdyby radši měřili různý jedovatý/rakovinotvorný látky.

+7/0
1.3.2016 21:01

T17o11m36á28š 70K20u52c11h26a83ř 3717381568591

K čemu jsou ta tabulková čísla? 100 nebo 120 g/km by přece přece bylo absolutně jedno. Dejte sem čísla změřená za provozu a při průměrném stáří. :-P

+9/0
1.3.2016 20:54

T43o98m42a70s 71A26p85l 4346316333820

Nevim jak ostatni, ale kdybych si kupoval nove auto, podle emisi si ho urcite vybírat nebudu...

+16/0
1.3.2016 20:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.