Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žebříček emisí: auta jezdí oficiálně čím dál čistější. I v Česku

Nejméně emisí CO2 vypouští do ovzduší nová auta od Peugeotu, Škoda je svými auty šestá v Evropě. Podle nového žebříčku společnosti JATO Dynamics patří Česko k zemím, kde klesaly emise skleníkových plynů z nových aut nejrychleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R81o39b74e70r10t 39Š43ť19a41s19t71n12ý 2964591764

A neměl by ten titulek znít raději takto : " Žebříček emisí: auta jedzdí oficiálně čím dál ČISTĚJI. I v Česku."

Jinak je správně podotknuto, že je to "oficiálně" ;-D ( ono to "neoficiálně" vypadá úplně, ale úplně jinak Rv )

0/0
2.3.2016 9:56

R22o73b83e71r16t 34Š87ť43a19s61t53n36ý 2774361874

....auta jezdí oficiálně ..... - a to jsem to po sobě třikrát četl 8-o

0/0
2.3.2016 9:57

P48e27t74r 70K31m58í11n72e78k 5307864611793

Emise CO2 jsou uplne posledni ukazatel, ktery me na aute zajima... V lepsim pripade naprosto zbytecny ukazatel, v horsim naopak vylozene skodlivy (s klesajicim neskodnym CO2 vzrustaji skodlive NOx)...

+1/0
2.3.2016 7:24

M18a59r10t30i48n 58K56a91r95á74s31e25k 9478293238278

Emise CO2 jsou jen jine vyjadreni spotreby, opravdu vas spotreba u aut nezajima?

0/0
2.3.2016 11:00

P73e60t17r 30K92m90í96n40e75k 5117754481933

Ne, tabulkova spotreba u auta me opravdu nezajima. Zajimala by me v pripade, ze by tabulkova hodnota spotreby byla v nejake souvislosti s realnou spotrebou. A realnou spotrebu bohuzel nikde nenajdete. Pokud by se udavala i realna, tak by me samozrejme zajimala.

+2/0
2.3.2016 11:29

M63a83r53t53i78n 83K19a41r15á76s30e44k 9918723948588

Realna spotreba je ciste zalezitost ridic - logicky ji nikde nenajdete. Ja se svym autem jezdil bezne 0,5 - 1 litr na tabulkovou, nicmene kdyz mam mensi podil dalnic, tak se dostanu velmi blizko tabulkove, a kdyz hodne chci tak umim jet i pod tabulky - jaka je tedy "realna spotreba"?

0/0
2.3.2016 11:45

J33i12n45d82ř98i27c23h 66Š68k88o20p29e33k 4285721190625

ne, protože ty lži v TP jsou vymyšlený, případně naměřený při nereálných podmínkách

0/0
2.3.2016 17:40

L37a21d31i77s45l63a19v 80S22t95a40r72ý 5375297955471

Vedu si statistiku tankování na https://www.spritmonitor.de/en/.

Škoda SuperB v benzinu v průměru 9,34 l/100 km (odpovídá 217 g/km CO2).

Kia Ceed 1.6 benzín převážně v městkém provozu 8,45 (197 g/km CO2).

Nejnižší průměrná spotřeba u té Kii se na tom webu pohybuje pod 7 l/100 km, takže tak 150 g/km CO2.

Aby ta auta vypouštěla takhle nízké hodnoty, jak je uvedeno v článku, musela by v průměru jezdit za 4,7 l/km. To možná dají diesely, ale pak zase vypouštějí daleko nebezpečnější dusík.

Koukám, že Škoda Fabia se tyto hodnoty dokáže dostat i v benzínové verzi, ale zřejmě tahle auta většinou jezdí mimoměstký provoz. Většina Fábií vykazuje průměrnou spotřebu 6,7 l / 100 km.

Takže ať si strčí své upravené laboratorní testy do ...

0/0
2.3.2016 7:07

V17o73j65t91ě49c76h 50H27a83n64á68k 8635851221414

Já mám půl roku starou Fabii combi 1,4TSI, a průměr mám 5.3-5.5l/100km, takže to jde. Když se snažím jet usporneji tak se dostanu na 5.1.

0/0
2.3.2016 7:54

M67a67r16t79i51n 27K22a68r91á63s70e13k 9858493388498

No ony ty laboratorni testy i sedi, zalezi jak s tim autem clovek jezdi.... Ja nemam problem jezdit za tabulkovou spotrebu (4,3 litru, auto z roku 2012), staci jezdit predvidave a nejezdit rychle po dalnici (spotreba uvadena v technicaku nepocita s dalnicnim provozem).

0/0
2.3.2016 11:02

D91e71n22i59s 62H79u68m84l 4862935475226

Žebříček největších podvodníků, gratuluju Francouzům R^

+3/0
1.3.2016 23:30

J76a10r33o68s79l37a72v 66P56l77a78c35h47e80t12k30a 7466896106879

Celkem zavadejici titulek. Cekal jsem, ze jsme se dockali nejakeho vyznamneho zlepseni v oxidech dusiku a prachovych casticich a ono se jedna zase o to neskodne(avsak dle novinaru "neciste") CO2.

+6/0
1.3.2016 23:09

M44i71r95e51k 36G59a61j97e81r 5281856139140

Vidim to stejne. Auta jezdi cim dal spinavejsi, lidi kaslou na jejich myti. Pokud jde o emise, tak o cistote a ohleduplnosti k zivotnimu prostredi v provozu rozhoduji emise oxidu dusiku a ozonu. CO2 jen vypovida o tom, kolik spotrebovava paliva a jak dobre ho spaluje. Pri stejne spotrebe znamena vyssi produkce CO2 cistsi provoz.

+1/0
2.3.2016 2:58

R45o68m68a94n 89P74o23l82á80č71e23k 5466749775

Moje zkušenost Octavie I v dieselu na dálnici pokud ji ženu spotřeba 7l/100km. Motor 1,2TSI si řekne klidně o 10-11 litrů. Kde je pak ta ekologie?

+3/−1
1.3.2016 23:04

J59a58r32o94s86l15a13v 49P79l57a96c18h28e39t89k48a 7706736736889

Takze prakticky dvojnasobek toho, co namerili vsichni kdo to auto testovali a napsali o tom clanek. Nebo jezdite dvoustovkou?

0/−1
1.3.2016 23:12

R77o22m17a40n 71P75o27l16á72č58e59k 5766579985

Okolo 150 na tachu na dálnici...200 to dá možná z kopce ;-D

0/0
1.3.2016 23:31

M12a75r86t41i79n 10K64a64r20á71s85e71k 9448333438208

Pri 150 na tachu octavia urcite nebude zrat pres 10 litru....

+1/0
1.3.2016 23:33

M96a49r56t95i64n 52K28a60r28á68s98e39k 9908303808488

No, ono by dneska nebyl problem udelat auto s ultra nizkou spotrebou, problem je, z takoveho motoru by sel neskutecny bordel do vzduchu

0/0
1.3.2016 23:35

M18a25r63e12k 17K89o72s19t34e67l50e30c67k36ý 6523826958

Zachraňovat zeměkouli tím, že omezím CO2 z aut je nesmysl. Technický i ekonomický. Jde jen o mediální propagandu a tím pádem o peníze.

Podstatně více CO2 vyprodukuje výroba těch "šetrných" aut, průmysl a ono tak populární spalování biomasy...

A hlavně, ještě nikdo nedokázal, že globální oteplování je způsobeno vyšší koncentrací CO2! Taky to může být naopak - nárůst CO2 je způsoben oteplováním Země a tím se udržuje určitá rovnováha. A na skleníkový efekt má podstatně větší vliv vodní pára než CO2.

Takže ráno zase rád sednu do svého postaršího auta s atmosférickým benzínovým motorem (a není to žádný tříválec) se spotřebou 11 litrů na 100 a budu produkovat nadprůměrné množství CO2, aby zeleň v přírodě měla z čeho žít. Ta to CO2 ke svému životu nutně potřebuje!

+5/−1
1.3.2016 22:50

M74a18r12t79i91n 56K82a25r68á71s80e69k 9728443388328

Ono EU netlaci na emise CO2 u aut zrovna kvuli zachranovani zemekoule, ale spise kvuli energeticke bezpecnosti (EU je zavisla na obrim dovozu ropy)

0/0
2.3.2016 11:04

J77i56n80d30ř36i30c33h 40Š32k37o24p31e60k 4335741850135

pak je trochu ve schizofrenní situaci, kdy podporuje závislost na dovozu zboží, namísto podpory výroby co nejblíže místa spotřeby

0/0
2.3.2016 18:00

D64a81v27i10d 55R61y41c48h43e44t19s13k45ý 9896381270520

slovo dne je "oficiálně"

0/0
1.3.2016 22:30

M21i54c32h55a75e50l 77M79e52n76s34i32k 8901926850772

Já bych řek, že ta statistika není úplně přesná.

Z množství prodaných pohonných hmot a počtu registrovaných (plus odhadu projíždějících) aut se dá zhruba spočítat roční spotřeba jednoho vozidla.

A protože, jak je všem dobře známo, průměrné patnáct let staré auto má při prodeji na tachometru natočeno úžasných 40000 km (;-)),

vyjde z toho nakonec SKUTEČNÁ SPOTŘEBA asi 70 litrů, tedy emise 1610 gramů CO2/km;-D

0/0
1.3.2016 22:23

A15n90t26o38n76í25n 24K42o85u90d20e30l93k41a 1985965786492

Kdo ještě neviděl, koukněte na cowspiracy - podle tvůrců je největší eko zátěží pro naši planetu chov hospodářských zvířat, který produkuje více CO2, než celá doprava dohromady (včetně letadel, lodí atd.). Pokud je to pravda, tak nové motory, nebo nekupovat Fidorky kvůli palmovému oleji moc nepomáhá. Stačilo by přestat jíst maso ... jak jednoduché.

+2/−1
1.3.2016 22:07

M77i52c39h37a23e13l 46M57e77n36s19i56k 8501586400962

Ty taky uvěříš každé blbosti;-)

+2/0
1.3.2016 22:24

P54e73t10r 50R36o96m22á45n63e64k 8304827484524

To je tak radikální změna, že nemá nejmenší šanci. Stačilo by aspoň omezit pití mléka dospělými jedinci.

0/0
1.3.2016 22:27

M79i55r82e22k 49G55a50j90e86r 5781796979880

Hodne jste to popletl. Kravy produkuji hodne silne sklenikoveho plynu metanu. Nikoliv CO2.

+1/0
2.3.2016 3:02

P14e84t45r 42K79u32n49e67š 4987567510

naprosto k@k@tska ulhana statistika. jednak realna spotreba a udavana jsou dva zcela odlisne pojmy a jednak produkce co2 z automobilismu v eu se ridi mnozstvim prodaneho paliva na benzinkach. ono totiz zalezi nejen na spotrebe, ale i na najetych kilometrech, kolik co2 dane auto vypusti, vime? pani pisalkove??

je malo veci, na kterych se shidnu s prezidentem - to, co rika o novinarich, je bohuzel pravda.

+4/0
1.3.2016 22:03

R51a65d17i74m 71S92v30o97b15o97d80a 9363449106132

moje byvale auto (r.v. 1998) melo dlouhodobou spotrebu cca 6l/t/100km.

moje nynejsi auto (r.v. 2010) ma dlouhodobou spotrebu cca 6l/t/100km. oba benzin atmo s vykonem na tunu priblizne stejnym.

a asi to nikoho znaleho zakonu zachovani energie neprekvapi.

+8/−1
1.3.2016 21:58

V89á15c66l93a29v 51Z47e91l36i10n31k84a 2962430793532

No, lidi s alespoň určitým technickým povědomím to nepochybně nepřekvapí, ale zato autoři všelijakých "energetických (r)evolucí" (Greenpeace, Hnutí Duha, Děti Země, apod.) se s vámi budou hádat, že nemáte pravdu, až do roztrhání těla.

+1/0
1.3.2016 22:02

M32a13r40e55k 42M79a77l97ý 1662798741100

Spotřeba nových aut klesá akorát tak v technických údajích výrobců. Jinak řečeno, u auta z r. 2005 jsem neměl problém jezdit dlouhodobě se spotřebou mírně pod údaj výrobce, s autem z r. 2011 už jezdím za víc. Stejný styl jízdy.

0/0
2.3.2016 8:42

M18a76r50t44i38n 88K27r82á73t78k14ý 3146584395164

Emise CO2 a čistší vzduch? Tak to rozkopejte každou sedmikrásku co najdete... milí redaktoři :-)

+2/0
1.3.2016 21:38

A52n86t94o85n27í61n 74Š76v95i87h67n32o22s 8168107231542

A o tomto jsem tu již psal:

"Většímu poklesu emisí však brání změna chování zákazníků. Ti si čím dál více oblíbili větší vozy, především v kategorii SUV, které mají v průměru emise 143,7 gramu na kilometr."

Velká města chtějí zavádět eko zóny dle stáří vozu, ale třeba nové SUV s daleko většími emisemi jim nevadí

+8/−1
1.3.2016 21:32

V51á39c25l84a65v 92Z94e79l60i16n73k28a 2982800253352

Jo, to sedí. Jestli je na nečem poznat degenerace přirozené inteligence, tak je to právě na rostoucí oblibě SUV. Technicky jsou ta auta paskvil, ale masám to nevadí. Hlavně že jej mají dříve než soused.

+2/−3
1.3.2016 22:04

P37e89t13r 79K62u22n34e40š 4807627750

tak tuhle blbost si nech zaramovat. obliba suv roste, protoze to jsou vyborna auta. zkus si to, projed si to a kdyz na to budes mit, uvidis, ze to ma svoje pozitiva. apropos, neni lepsiho auta do mestske dzungle nez male, ci stredni suv. z vlastni zkusenosti.

+3/−1
1.3.2016 22:07

V16á76c20l81a59v 33Z62e74l43i54n50k59a 2912250353212

No, tak za prvé nevím o tom, že bychom si kdy potykali. A za druhé, zkuste si o těch slavných SUV něco víc zjistit. Ovšem ne od dealerů, co jsou placení podle toho, kolik jich prodají, protože na tomto segmentu se automobilky nejvíce pakují. Na tom ostatně není nic divného, protože na lidské blbosti se vydělávalo, vydělává a vydělávat bude. Zkuste se o tom, pokud na tom ovšem budete odborně stačit, pobavit s inženýry a výzkumnými pracovníky, kteří se kolem aut pohybují. Ideální je například volná večerní zábava na nějaké odborné konferenci. Tam se teprve dozvíte, jak to s tímto segmentem je ve skutečnosti.

0/−1
2.3.2016 0:11

M86i56r77e24k 71G41a94j31e13r 5301606419260

Ve skutecnosti mate pravdu oba. Problem je v tom, ze jste si jasne nerekli, podle jakych kriterii ta auta porovnavate. Pan Kuneš ma pravdu, ze jde o vyborna auta z praktickeho hlediska pro lidi, kterym dela potize ohnout zada nebo maji jinou omezenou pohyblivost. Dale je to prakticke pro svou prostornost jak pro pasazery, tak pro naklad. Pan Zelinka ma zase pravdu v tom, ze SUV nemaji tak dobre jizdni vlastnosti na silnici jako mensi auta a to i ve srovnani s velkymi kombiky. Vyzkousel jsem vice druhu aut a ted mam SUV a nejvice ztraci kvuli vysokemu tezisti v zatackach, takze je musi projizdet pomaleji a pak pri rychlejsi jizde (uz nad 100 km/hod) kvuli silnemu odporu vzduchu. Jizda v silnem vetru je take podstatne horsi.

Kdo chce na silnici zavodit, pro toho SUV neni. Kdo jezdi umirnene a chce se take citi v aute bezpecneji za cenu vyssi spotreby, pro toho SUV je dobra volba.

+1/0
2.3.2016 3:13

M97a43r31e88k 86M28a68l77ý 1562508651330

"Dale je to prakticke pro svou prostornost jak pro pasazery, tak pro naklad."

Toto není pravda. Velikostně stejně velké auto v provedení HB nebo kombi bude minimálně stejně prostorné pro posádku a s výrazně větším zavazadelníkem.

0/0
2.3.2016 8:46

P46e70t84r 76B97o86c53e50k 1357776612650

presne, jsem z prahy, obcas musim zajet na chatu po problematicke ceste, ale hlavni duvod pro suv jsou silnice praze, kde bezne projedu diru 10 a vic cm hlubokou a nechci uz si devastovat normalni auto....

0/0
2.3.2016 10:06

P89e43t20r 54K16u61n98e90š 4457757100

ale vzdyt je to cele pitomost.

0/0
1.3.2016 22:05

M32a60r72t72i56n 57K64a45r90á54s77e10k 9568283338268

No moment - ekozony jsou kvuli skodlivinam a na ty euronorma a SUV ji musi plnit uplne stejne jako treba citigo

0/0
1.3.2016 22:54

J75a19n 16L48u45d77y 6419540759

Neznám nikoho, kdo by na to bral zřetel. Největší zlo na zemi jsou zelení a další ekoteroristi.

+5/0
1.3.2016 21:26

P73e61t25r 56R58o29m56á46n48e33k 8134347404954

Největší zlo na Zemi jsou hlupáci.

0/0
1.3.2016 21:29

M85a88r86e17k 87J89a86n91e31č89k85a 1887846963401

Ani jeden nemáte pravdu, úplně největší zlo je zelenej a hloupej ekomaniak :-P

+1/0
1.3.2016 21:55

V31á90c16l96a98v 93Z41e17l85i70n96k40a 2612330243972

Což se zhusta shoduje se skupinami, které uvedl.

0/0
1.3.2016 22:05

P84e79t33r 26R60o38m88á51n67e82k 8524707394674

Pokud to berete z velmi primitivního pohledu člověka, jehož alfa a omega důstojného života je točit volantem, žít nerušeně v okolí chemičky nebo se živit ohroženými druhy, tak potom určitě.

0/0
1.3.2016 22:24

M73a32r26e24k 57N27e16t35o45l63i78c13k25ý 6204560378

Já jen nechápu co je tohle za vítězství, když si člověk uvědomí jak raketově roste počet aut v globálu. Třeba číňani to rozjeli slušně :)

+3/0
1.3.2016 21:03

P63e77t32r 14Z15a65s68k45o11č42i49l 2485232568329

CO2 auto nic neřeší, kdyby radši měřili různý jedovatý/rakovinotvorný látky.

+7/0
1.3.2016 21:01

T11o49m22á47š 79K25u14c15h17a71ř 3497251538231

K čemu jsou ta tabulková čísla? 100 nebo 120 g/km by přece přece bylo absolutně jedno. Dejte sem čísla změřená za provozu a při průměrném stáří. :-P

+9/0
1.3.2016 20:54

T44o27m42a23s 13A15p29l 4656346113150

Nevim jak ostatni, ale kdybych si kupoval nove auto, podle emisi si ho urcite vybírat nebudu...

+16/0
1.3.2016 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.