Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žebříček emisí: auta jezdí oficiálně čím dál čistější. I v Česku

Nejméně emisí CO2 vypouští do ovzduší nová auta od Peugeotu, Škoda je svými auty šestá v Evropě. Podle nového žebříčku společnosti JATO Dynamics patří Česko k zemím, kde klesaly emise skleníkových plynů z nových aut nejrychleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R26o22b90e78r26t 34Š74ť51a24s21t19n50ý 2164171894

A neměl by ten titulek znít raději takto : " Žebříček emisí: auta jedzdí oficiálně čím dál ČISTĚJI. I v Česku."

Jinak je správně podotknuto, že je to "oficiálně" ;-D ( ono to "neoficiálně" vypadá úplně, ale úplně jinak Rv )

0/0
2.3.2016 9:56

R31o87b14e63r98t 26Š24ť60a61s87t35n53ý 2914661374

....auta jezdí oficiálně ..... - a to jsem to po sobě třikrát četl 8-o

0/0
2.3.2016 9:57

P96e46t79r 67K13m26í74n14e30k 5667214911143

Emise CO2 jsou uplne posledni ukazatel, ktery me na aute zajima... V lepsim pripade naprosto zbytecny ukazatel, v horsim naopak vylozene skodlivy (s klesajicim neskodnym CO2 vzrustaji skodlive NOx)...

+1/0
2.3.2016 7:24

M49a53r62t57i40n 14K62a63r30á44s32e20k 9118613388898

Emise CO2 jsou jen jine vyjadreni spotreby, opravdu vas spotreba u aut nezajima?

0/0
2.3.2016 11:00

P89e80t81r 84K86m23í72n70e47k 5147734551823

Ne, tabulkova spotreba u auta me opravdu nezajima. Zajimala by me v pripade, ze by tabulkova hodnota spotreby byla v nejake souvislosti s realnou spotrebou. A realnou spotrebu bohuzel nikde nenajdete. Pokud by se udavala i realna, tak by me samozrejme zajimala.

+2/0
2.3.2016 11:29

M82a95r86t33i20n 21K17a35r76á23s87e13k 9738763128578

Realna spotreba je ciste zalezitost ridic - logicky ji nikde nenajdete. Ja se svym autem jezdil bezne 0,5 - 1 litr na tabulkovou, nicmene kdyz mam mensi podil dalnic, tak se dostanu velmi blizko tabulkove, a kdyz hodne chci tak umim jet i pod tabulky - jaka je tedy "realna spotreba"?

0/0
2.3.2016 11:45

J56i12n64d45ř24i39c85h 39Š16k27o35p80e91k 4205351400165

ne, protože ty lži v TP jsou vymyšlený, případně naměřený při nereálných podmínkách

0/0
2.3.2016 17:40

L80a47d48i44s86l90a49v 30S64t23a66r93ý 5805227465691

Vedu si statistiku tankování na https://www.spritmonitor.de/en/.

Škoda SuperB v benzinu v průměru 9,34 l/100 km (odpovídá 217 g/km CO2).

Kia Ceed 1.6 benzín převážně v městkém provozu 8,45 (197 g/km CO2).

Nejnižší průměrná spotřeba u té Kii se na tom webu pohybuje pod 7 l/100 km, takže tak 150 g/km CO2.

Aby ta auta vypouštěla takhle nízké hodnoty, jak je uvedeno v článku, musela by v průměru jezdit za 4,7 l/km. To možná dají diesely, ale pak zase vypouštějí daleko nebezpečnější dusík.

Koukám, že Škoda Fabia se tyto hodnoty dokáže dostat i v benzínové verzi, ale zřejmě tahle auta většinou jezdí mimoměstký provoz. Většina Fábií vykazuje průměrnou spotřebu 6,7 l / 100 km.

Takže ať si strčí své upravené laboratorní testy do ...

0/0
2.3.2016 7:07

V23o89j11t18ě20c68h 52H19a57n27á92k 8855361431664

Já mám půl roku starou Fabii combi 1,4TSI, a průměr mám 5.3-5.5l/100km, takže to jde. Když se snažím jet usporneji tak se dostanu na 5.1.

0/0
2.3.2016 7:54

M86a57r96t92i38n 63K22a69r20á24s25e58k 9268293448358

No ony ty laboratorni testy i sedi, zalezi jak s tim autem clovek jezdi.... Ja nemam problem jezdit za tabulkovou spotrebu (4,3 litru, auto z roku 2012), staci jezdit predvidave a nejezdit rychle po dalnici (spotreba uvadena v technicaku nepocita s dalnicnim provozem).

0/0
2.3.2016 11:02

D14e87n20i77s 29H33u31m95l 4212935385866

Žebříček největších podvodníků, gratuluju Francouzům R^

+3/0
1.3.2016 23:30

J68a97r63o93s31l55a78v 46P83l29a17c16h10e30t90k92a 7946196366899

Celkem zavadejici titulek. Cekal jsem, ze jsme se dockali nejakeho vyznamneho zlepseni v oxidech dusiku a prachovych casticich a ono se jedna zase o to neskodne(avsak dle novinaru "neciste") CO2.

+6/0
1.3.2016 23:09

M22i90r87e96k 25G64a46j62e35r 5111806449340

Vidim to stejne. Auta jezdi cim dal spinavejsi, lidi kaslou na jejich myti. Pokud jde o emise, tak o cistote a ohleduplnosti k zivotnimu prostredi v provozu rozhoduji emise oxidu dusiku a ozonu. CO2 jen vypovida o tom, kolik spotrebovava paliva a jak dobre ho spaluje. Pri stejne spotrebe znamena vyssi produkce CO2 cistsi provoz.

+1/0
2.3.2016 2:58

R34o10m22a59n 31P37o69l49á97č50e84k 5806149765

Moje zkušenost Octavie I v dieselu na dálnici pokud ji ženu spotřeba 7l/100km. Motor 1,2TSI si řekne klidně o 10-11 litrů. Kde je pak ta ekologie?

+3/−1
1.3.2016 23:04

J98a42r37o11s12l67a48v 74P76l19a66c77h65e19t26k20a 7826476726809

Takze prakticky dvojnasobek toho, co namerili vsichni kdo to auto testovali a napsali o tom clanek. Nebo jezdite dvoustovkou?

0/−1
1.3.2016 23:12

R75o29m77a43n 73P81o65l50á23č50e13k 5266209865

Okolo 150 na tachu na dálnici...200 to dá možná z kopce ;-D

0/0
1.3.2016 23:31

M46a29r97t98i78n 75K85a58r32á13s92e52k 9708603338868

Pri 150 na tachu octavia urcite nebude zrat pres 10 litru....

+1/0
1.3.2016 23:33

M67a46r17t33i11n 79K64a93r37á29s12e96k 9608363158508

No, ono by dneska nebyl problem udelat auto s ultra nizkou spotrebou, problem je, z takoveho motoru by sel neskutecny bordel do vzduchu

0/0
1.3.2016 23:35

M66a77r71e95k 22K82o68s96t93e26l95e73c49k30ý 6203156278

Zachraňovat zeměkouli tím, že omezím CO2 z aut je nesmysl. Technický i ekonomický. Jde jen o mediální propagandu a tím pádem o peníze.

Podstatně více CO2 vyprodukuje výroba těch "šetrných" aut, průmysl a ono tak populární spalování biomasy...

A hlavně, ještě nikdo nedokázal, že globální oteplování je způsobeno vyšší koncentrací CO2! Taky to může být naopak - nárůst CO2 je způsoben oteplováním Země a tím se udržuje určitá rovnováha. A na skleníkový efekt má podstatně větší vliv vodní pára než CO2.

Takže ráno zase rád sednu do svého postaršího auta s atmosférickým benzínovým motorem (a není to žádný tříválec) se spotřebou 11 litrů na 100 a budu produkovat nadprůměrné množství CO2, aby zeleň v přírodě měla z čeho žít. Ta to CO2 ke svému životu nutně potřebuje!

+5/−1
1.3.2016 22:50

M35a81r66t18i86n 85K66a64r13á71s58e73k 9878973958968

Ono EU netlaci na emise CO2 u aut zrovna kvuli zachranovani zemekoule, ale spise kvuli energeticke bezpecnosti (EU je zavisla na obrim dovozu ropy)

0/0
2.3.2016 11:04

J52i84n91d87ř36i74c84h 77Š20k38o83p83e90k 4545161190965

pak je trochu ve schizofrenní situaci, kdy podporuje závislost na dovozu zboží, namísto podpory výroby co nejblíže místa spotřeby

0/0
2.3.2016 18:00

D79a35v53i48d 41R79y91c15h40e19t20s19k32ý 9156281100760

slovo dne je "oficiálně"

0/0
1.3.2016 22:30

M96i44c27h26a89e60l 96M87e97n57s12i82k 8731586650492

Já bych řek, že ta statistika není úplně přesná.

Z množství prodaných pohonných hmot a počtu registrovaných (plus odhadu projíždějících) aut se dá zhruba spočítat roční spotřeba jednoho vozidla.

A protože, jak je všem dobře známo, průměrné patnáct let staré auto má při prodeji na tachometru natočeno úžasných 40000 km (;-)),

vyjde z toho nakonec SKUTEČNÁ SPOTŘEBA asi 70 litrů, tedy emise 1610 gramů CO2/km;-D

0/0
1.3.2016 22:23

A76n18t72o51n58í21n 15K10o82u94d65e73l68k86a 1335645826242

Kdo ještě neviděl, koukněte na cowspiracy - podle tvůrců je největší eko zátěží pro naši planetu chov hospodářských zvířat, který produkuje více CO2, než celá doprava dohromady (včetně letadel, lodí atd.). Pokud je to pravda, tak nové motory, nebo nekupovat Fidorky kvůli palmovému oleji moc nepomáhá. Stačilo by přestat jíst maso ... jak jednoduché.

+2/−1
1.3.2016 22:07

M56i70c91h79a89e73l 55M59e42n31s89i32k 8661596540682

Ty taky uvěříš každé blbosti;-)

+2/0
1.3.2016 22:24

P55e96t55r 57R27o85m39á27n43e93k 8944337294204

To je tak radikální změna, že nemá nejmenší šanci. Stačilo by aspoň omezit pití mléka dospělými jedinci.

0/0
1.3.2016 22:27

M34i46r98e59k 11G93a57j95e27r 5971946979770

Hodne jste to popletl. Kravy produkuji hodne silne sklenikoveho plynu metanu. Nikoliv CO2.

+1/0
2.3.2016 3:02

P82e19t60r 38K15u29n98e40š 4357197350

naprosto k@k@tska ulhana statistika. jednak realna spotreba a udavana jsou dva zcela odlisne pojmy a jednak produkce co2 z automobilismu v eu se ridi mnozstvim prodaneho paliva na benzinkach. ono totiz zalezi nejen na spotrebe, ale i na najetych kilometrech, kolik co2 dane auto vypusti, vime? pani pisalkove??

je malo veci, na kterych se shidnu s prezidentem - to, co rika o novinarich, je bohuzel pravda.

+4/0
1.3.2016 22:03

R95a70d40i73m 46S95v78o32b39o31d96a 9533329176582

moje byvale auto (r.v. 1998) melo dlouhodobou spotrebu cca 6l/t/100km.

moje nynejsi auto (r.v. 2010) ma dlouhodobou spotrebu cca 6l/t/100km. oba benzin atmo s vykonem na tunu priblizne stejnym.

a asi to nikoho znaleho zakonu zachovani energie neprekvapi.

+8/−1
1.3.2016 21:58

V59á21c59l78a56v 61Z29e17l56i17n81k64a 2882130303792

No, lidi s alespoň určitým technickým povědomím to nepochybně nepřekvapí, ale zato autoři všelijakých "energetických (r)evolucí" (Greenpeace, Hnutí Duha, Děti Země, apod.) se s vámi budou hádat, že nemáte pravdu, až do roztrhání těla.

+1/0
1.3.2016 22:02

M98a36r72e63k 39M62a82l58ý 1312298721670

Spotřeba nových aut klesá akorát tak v technických údajích výrobců. Jinak řečeno, u auta z r. 2005 jsem neměl problém jezdit dlouhodobě se spotřebou mírně pod údaj výrobce, s autem z r. 2011 už jezdím za víc. Stejný styl jízdy.

0/0
2.3.2016 8:42

M55a85r65t37i30n 56K69r86á80t55k61ý 3726754635834

Emise CO2 a čistší vzduch? Tak to rozkopejte každou sedmikrásku co najdete... milí redaktoři :-)

+2/0
1.3.2016 21:38

A66n63t40o88n29í18n 51Š96v26i59h53n28o95s 8388107571372

A o tomto jsem tu již psal:

"Většímu poklesu emisí však brání změna chování zákazníků. Ti si čím dál více oblíbili větší vozy, především v kategorii SUV, které mají v průměru emise 143,7 gramu na kilometr."

Velká města chtějí zavádět eko zóny dle stáří vozu, ale třeba nové SUV s daleko většími emisemi jim nevadí

+8/−1
1.3.2016 21:32

V88á60c61l69a50v 54Z44e42l43i43n97k52a 2732100863752

Jo, to sedí. Jestli je na nečem poznat degenerace přirozené inteligence, tak je to právě na rostoucí oblibě SUV. Technicky jsou ta auta paskvil, ale masám to nevadí. Hlavně že jej mají dříve než soused.

+2/−3
1.3.2016 22:04

P78e25t94r 90K39u52n59e13š 4877487770

tak tuhle blbost si nech zaramovat. obliba suv roste, protoze to jsou vyborna auta. zkus si to, projed si to a kdyz na to budes mit, uvidis, ze to ma svoje pozitiva. apropos, neni lepsiho auta do mestske dzungle nez male, ci stredni suv. z vlastni zkusenosti.

+3/−1
1.3.2016 22:07

V76á37c73l57a80v 97Z33e82l25i11n23k25a 2192950563842

No, tak za prvé nevím o tom, že bychom si kdy potykali. A za druhé, zkuste si o těch slavných SUV něco víc zjistit. Ovšem ne od dealerů, co jsou placení podle toho, kolik jich prodají, protože na tomto segmentu se automobilky nejvíce pakují. Na tom ostatně není nic divného, protože na lidské blbosti se vydělávalo, vydělává a vydělávat bude. Zkuste se o tom, pokud na tom ovšem budete odborně stačit, pobavit s inženýry a výzkumnými pracovníky, kteří se kolem aut pohybují. Ideální je například volná večerní zábava na nějaké odborné konferenci. Tam se teprve dozvíte, jak to s tímto segmentem je ve skutečnosti.

0/−1
2.3.2016 0:11

M74i53r54e51k 58G66a52j27e23r 5151666979450

Ve skutecnosti mate pravdu oba. Problem je v tom, ze jste si jasne nerekli, podle jakych kriterii ta auta porovnavate. Pan Kuneš ma pravdu, ze jde o vyborna auta z praktickeho hlediska pro lidi, kterym dela potize ohnout zada nebo maji jinou omezenou pohyblivost. Dale je to prakticke pro svou prostornost jak pro pasazery, tak pro naklad. Pan Zelinka ma zase pravdu v tom, ze SUV nemaji tak dobre jizdni vlastnosti na silnici jako mensi auta a to i ve srovnani s velkymi kombiky. Vyzkousel jsem vice druhu aut a ted mam SUV a nejvice ztraci kvuli vysokemu tezisti v zatackach, takze je musi projizdet pomaleji a pak pri rychlejsi jizde (uz nad 100 km/hod) kvuli silnemu odporu vzduchu. Jizda v silnem vetru je take podstatne horsi.

Kdo chce na silnici zavodit, pro toho SUV neni. Kdo jezdi umirnene a chce se take citi v aute bezpecneji za cenu vyssi spotreby, pro toho SUV je dobra volba.

+1/0
2.3.2016 3:13

M11a58r81e12k 76M66a15l69ý 1842268541500

"Dale je to prakticke pro svou prostornost jak pro pasazery, tak pro naklad."

Toto není pravda. Velikostně stejně velké auto v provedení HB nebo kombi bude minimálně stejně prostorné pro posádku a s výrazně větším zavazadelníkem.

0/0
2.3.2016 8:46

P26e70t73r 64B98o85c94e81k 1677836582430

presne, jsem z prahy, obcas musim zajet na chatu po problematicke ceste, ale hlavni duvod pro suv jsou silnice praze, kde bezne projedu diru 10 a vic cm hlubokou a nechci uz si devastovat normalni auto....

0/0
2.3.2016 10:06

P95e28t20r 83K55u44n75e40š 4357467240

ale vzdyt je to cele pitomost.

0/0
1.3.2016 22:05

M52a41r23t41i38n 50K25a88r36á98s11e42k 9948773618238

No moment - ekozony jsou kvuli skodlivinam a na ty euronorma a SUV ji musi plnit uplne stejne jako treba citigo

0/0
1.3.2016 22:54

J28a70n 25L77u26d98y 6479150579

Neznám nikoho, kdo by na to bral zřetel. Největší zlo na zemi jsou zelení a další ekoteroristi.

+5/0
1.3.2016 21:26

P56e30t23r 50R50o23m25á78n56e31k 8324857534654

Největší zlo na Zemi jsou hlupáci.

0/0
1.3.2016 21:29

M41a51r94e32k 44J93a85n25e15č93k30a 1567696193671

Ani jeden nemáte pravdu, úplně největší zlo je zelenej a hloupej ekomaniak :-P

+1/0
1.3.2016 21:55

V96á52c93l17a82v 80Z30e12l48i85n84k85a 2622470563392

Což se zhusta shoduje se skupinami, které uvedl.

0/0
1.3.2016 22:05

P37e74t14r 83R36o31m76á13n21e71k 8414257294294

Pokud to berete z velmi primitivního pohledu člověka, jehož alfa a omega důstojného života je točit volantem, žít nerušeně v okolí chemičky nebo se živit ohroženými druhy, tak potom určitě.

0/0
1.3.2016 22:24

M92a53r15e20k 59N77e38t77o69l83i20c48k55ý 6454580178

Já jen nechápu co je tohle za vítězství, když si člověk uvědomí jak raketově roste počet aut v globálu. Třeba číňani to rozjeli slušně :)

+3/0
1.3.2016 21:03

P33e77t58r 63Z92a81s64k34o41č74i75l 2895952218499

CO2 auto nic neřeší, kdyby radši měřili různý jedovatý/rakovinotvorný látky.

+7/0
1.3.2016 21:01

T15o82m28á91š 40K80u51c86h77a10ř 3597141298721

K čemu jsou ta tabulková čísla? 100 nebo 120 g/km by přece přece bylo absolutně jedno. Dejte sem čísla změřená za provozu a při průměrném stáří. :-P

+9/0
1.3.2016 20:54

T86o74m40a54s 13A48p63l 4656646353210

Nevim jak ostatni, ale kdybych si kupoval nove auto, podle emisi si ho urcite vybírat nebudu...

+16/0
1.3.2016 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.