Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žluté autobusy hlásí další rekord. Změní trasy, přibudou nové vozy

Konkurence v mezinárodní autobusové dopravě v Česku dál přitvrdí. Po nedávné expanzi Flixbusu přidá nové spoje i linky Student Agency. Z boje zatím profitují zejména zákazníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V69e18r93o95n61i38k56a 58Š55k43v14á35r16o66v81á 5141370886926

Mě chybí spojení do východní Evropy, co takhle pobaltí, nebo Rumunsko? Do Bukurešti jezdí Eurolines, ale co třeba Kluž, nebo Jasy?

0/0
7.3.2016 9:38

P57e66t56r 51N27a83j62d57e59k 7247946173581

Chtělo by to ještě nějaké přímé spojení z Ostravy do Bratislavy na letiště.

0/0
1.3.2016 17:27

T34o28m36a22s 75N77o25v39o61t47n80y 1241454386155

Ještě by mohli na té lince do Budapešti si řešit přestávku v Brně u Grandu a ne že nasednu do autobusu a pár kilometrů za Brnem je hned přestávka a cestu to o půl hodiny zbytečně prodlouží, to už je pak lepší jet s Eurolines nebo vlakem. Cenově to (zatím) vychází nastejno. Jinak to bude zajímavé - Eurolines SA konkurovat nějak ve větším nedokázala, oranžoví Maďaři s Bovama to zabalili hodně rychle, Polski bus jezdí jiné linky, Flixbus ale chystá expanzi bude to zajímavé. A hlavně pro cestující. Už teď třeba akční jízdné Bratislava - Vídeń stojí za to... a posílení linek do Vídně je skvělé, často byl problém koupit jízdenky pokud to nebylo x dní dopředu.

0/0
1.3.2016 16:33
Foto

D53a33v75i15d 80R77u68m71l 8597920622122

Osobně bych uvítal více busů na trati Praha - České Budějovice. Sehnat na víkend bus tam a zpět pár dní před odjezdem, je nadlidský výkon. Často bohužel musím využívat konkurenci, protože prostě není místo (už vůbec ne pro dva, natož vedle sebe sedět). Chápu, že někdo to ví dopředu, co budete kde dělat, ale někdo takové štěstí nemá. Dle mého se tím připravuje o zbytečné zisky. Vždy je jejich bus naprosto vyprodám a posilující bus taky.

+2/0
1.3.2016 15:50

R53a39d18e96k 11J49a67n14a69t75a 9215656534202

Vždyť vlak do Budějovic vám jede zhruba stejně dlouho, každou hodinu a místo je vždy a cena je pod 1 Kč/km ...

0/0
2.3.2016 10:50

J81a33n 19Z48a59h56r68a81d47n20i96k 3724390737571

Můžete se mnou nesouhlasit a tvrdit že ČD je lepší ,ale ty poloprázdné pendolina co jezdí do Ostravy mluví za vše V

+3/−5
1.3.2016 15:23

J89a83n 66K11o17b59ě51r68s36k89ý 1580596341173

Jak prázdná ? Ano, zcela nepochybně některá prázdná jezdí, ale rozhodně ne všechna. Ve špičce jsou vyprodaná stejně jako RegioJet mimo špičku prázdná stejně jako RegioJet, který se zdá být sice plnější, ale spousta rezervací se stornuje před odjezdem. S obsazeností Pendolin bych se netrápil, jezdím často a prázdný bývá většinou jen tichý oddíl.

+4/0
1.3.2016 15:49

J70a44n 15K65o12b27ě48r20s39k91ý 1150796601373

Jo a ČD mají ještě i Expressy a ty taky prázdné nejezdí.

+2/0
1.3.2016 15:49

J29a11n 57J17í95c45h46a 8180620358251

Oba nejvetsi dopravci....kdo je ten druhy?

+1/0
1.3.2016 14:45

P32e12t87r 17N87e42c91h88a59n71i64c35k18ý 7853546788100

Dálkovým autobusům po Evropě nahrává impotence Evropských železnic (a jejich správců infrastruktury a tedy i států jako takových) přeshraničně spolupracovat. Na silnici a ve vzduchu jste v Schengenu a při nákupu jízdenek na vlak máte pocit, že železná opona stále existuje. Těch komplikací, tarifních nesmyslům a nesmyslných příplatků, kdy za 2km zaplatíte nesmyslné částky, jen protože to je přes čáru. Mimo vybrané akční včasné jízdenky je jednorázové cestování vlakem přes hranice opravdu jen pro fajnšmekry. Přitom autobus nad 500km je holé šílenství (snad kromě poznávacího zájezdu).

+23/0
1.3.2016 14:30

J97a88n 20Č40e38k43a84l 7779975954874

Jj, přeshraniční doprava ČR-Bavorsko a ČR-Horní Rakousy je zoufalá, tarifně i kvalitou...

0/0
1.3.2016 14:33

P12e18t63r 47N68e29c92h64a23n94i16c89k26ý 7713726948360

Nejen ČR, přes většinu hranic EU, třeba Slovinsko - Rakousko, Slovensko - Polsko

0/0
1.3.2016 14:43

J22a96n 44Č41e20k38a32l 7179565254334

Slovensko je zabité obecně i ve vnitrozemí...:-)

Slovinsko-Rakousko ještě jde, ať už Jesenice nebo Spielfeld-Strass, horší je to do Itálie, tam nejede ani kolo. Resp. jede, Slovinci provozují pár svých osobáků přes čáru do Villa Opicina a odtud se musí terstskou MHD...

0/0
1.3.2016 15:09

M23a76r75t58i97n 16H20o61d74í76k 2325105328167

Proč, nedávno jsem jel a přišlo mi to fajn. Rozhodně vyšší kvalita než vlakem po ČR, včetně příšerného Pendolina, které by měli někde shodit se skály a nnakoupit německé IC.

0/−4
1.3.2016 14:54

J19a79n 14Č34e96k45a32l 7539685164354

A čím jste jel? ALEXem na Mnichov, anebo Dvořišťskou lesnou železničkou?

+1/0
1.3.2016 15:10

J11i60ř89í 20B28í16l58i90k 6709561661783

Pendolino je náhodou super !

+1/0
1.3.2016 15:52

P82e76t48r 95M23á96c30a 9123457684630

Pitomost. Srovnání pohodlí Pendolina s Byznys třídou RJ .

0/0
2.3.2016 18:02

R86a37d98e11k 46J44a29n87a79t39a 9365546474142

"za 2km zaplatíte nesmyslné částky"

---------

to ale platit nemusíte. prostě běžte do e-shopu, dejte praha-mnichov. 386 Kč je myslím dobrá cena.

0/0
2.3.2016 10:51

P35e73t26r 42N88e13c98h60a88n42i76c40k66ý 7493756298190

No ale to je jen u vybraných určitých tras. Co Bohumín - Chalupki? Babylon - Furth? Velenice - Gmünd, Spielefeld Strass - Šentij, Co když třeba jedu do Gdynie, GarmischPartenKirchen, Szekesfehervaru atd. On ne každý jezdí po "akční" relaci.

0/0
2.3.2016 10:57

J22o13s40e86f 74Č59i52h70á62k 7711559290436

Z Chomutova do Prahy není kromě auta, které vyjde na provoz dráž nic lepšího než SA.

+1/0
1.3.2016 14:27

J62a87n 68Č65e85k52a81l 7979195934464

A není lepší než 1h45 v autobusu jet 2h10 vlakem?

+5/−1
1.3.2016 14:36

J54o48s94e11f 85Č55i85h20á48k 7721869770286

Za 80 Kč?

+2/0
1.3.2016 14:41

J93a22n 69Č85e54k23a53l 7559885354704

Za 119, s IN25-kartou za 109...

0/−2
1.3.2016 15:12

J31o20s32e85f 87Č59i53h35á60k 7571889650646

Takže si připlatím za 35 minut času navíc 39 kč.

+4/0
1.3.2016 15:47

B16r26o24n75i53s43l87a76v 76G29a92b98r73y62š 6145964330

Snad 25 minut, ne?

0/0
1.3.2016 16:19

M59a98r34t51i54n 96K29a24r88á38s49e11k 9888683508868

Takze to trva dele, ale za to je to drazsi...

+8/0
1.3.2016 15:47

J19a38n 65Č57e87k49a72l 7219935764764

Já tedy radši pojedu o tu chvíli déle a o pár korun dráž, ale zato vlakem, kde se můžu volně pohybovat...

0/−4
1.3.2016 15:54

M44a18r20t39i60n 36K85a93r84á67s40e55k 9268883348988

U cesty trvajici pod 2 hodiny mi nevadi sedet na miste...

+3/0
1.3.2016 16:03

P45e67t61r 87N90a52j96d84e93k 7627196243311

Mě teda v autobuse nikdy nespoutali. Vás jo?

+1/0
1.3.2016 17:22

M43i76r62e14k 33Z18á29v21o60d15n91ý 7782387890608

Koukám ven a žádný žlutý ani zelený autobus nevidím :o)

+1/0
1.3.2016 14:24

O32n43d79ř88e57j 92F55r31a69n77c 4409751558

Už tu dlouho nebylo Jančurovo PR...

+7/−2
1.3.2016 14:17

J31a47n 17Z38a11h98r31a58d26n34i81k 3224700937221

Jezdím regiojetem 14 krát ročně a než začal jezdit REGIOJET a nebyla konkurence tak po mě ČD chtěli za jízdu pendolinem 1200 Kč v jednu stranu !! I kdyby pendolino pozlatili tak do něho nevlezu ( samozřejmě že jsem ČD 1200 Kč nedal a jel autem.

+2/−10
1.3.2016 14:10

D59a41v76e 39Ř47e14h15á64k 8728585905873

1) nemůžete srovnávat dva odlišné produkty. SuperCity je produkt pro manažery, business obchodníky, prostě lidi, kteří chtějí být včas a hlavně rychle v cíli. Cena je větší. Oproti tomu regiojet je spíše low-cost a cílí především na studenty, kteří obracejí každou korunu a za kafe zdarma přežijou i nějaké to zpoždění. 2) pendolino nikdy nestálo více než 700 korun, i před konkurencí a to v první třídě, kde máte v ceně jízdenky i občerstvení.

+15/−3
1.3.2016 14:13

M62a86r15t21i76n 85H59o43d30í38k 2465565908817

Nevím, Pendolinem jsem párkrát jel, ale připadal jsem si tam jak v ponorce. Oproti německým IC je to o ligu níž. prostě se při nákupu hrálo na nižší cenu.

+2/−4
1.3.2016 14:57

J31a30n 43Č58e40k40a68l 7739185974824

Pletete jablka a hrušky - Pendolino má menší prostor kvůli naklápění, to nemá nic společného s cenou, právě naopak...

+5/0
1.3.2016 15:13

D28a26v24e 54Ř18e69h33á95k 8448575985343

pendolino má svým interiérem blíže k letadlu než k vlaku, i cesta samotná je mnohem komfortnější, jelikož oblouky "klopíte" narozdíl od tradičního cukání v normálních vozech

+4/0
1.3.2016 15:34

M46a28r35t65i82n 44K72a81r42á19s19e67k 9588733908368

Na druhou stranu je nekterym lidem v klopicich se vlacich blbe...

0/0
1.3.2016 15:48

M70i53r14o56s73l51a13v 77J60o60r11d21á32n 6119810223974

Jestli to je odlišný produkt, tak proč si teď konkurují?

+3/0
1.3.2016 14:57

J34i98ř10í 40B16í32l54i82k 6429981821523

Na tu cenu před konkurencí jste přišel kde. Leda by to sedělo na zpáteční cestu. Tyhle pohádky si nechte pro Karkulku

+1/0
1.3.2016 15:55

H41e22r97b59e64r47t 69M66a72c63h91á24n77ě 1914400406

Pan Sůra byl na horách?

Konečně zase pořádný článek o Jančurovi...

+7/0
1.3.2016 14:00

P94e31t81r 17Z96a45s56k90o77č38i45l 2535142268679

Aktuálně Praha-Vídeň vlak 4h2m a Student Agency 4h50m, o tom agent Student Agency Sůra taktně pomlčel. To nějak nechápu, kdo by jel busem místo vlaku, když to jede stejně dlouho (teda bude, teď je to navíc naopak), ale evidentně někdo jo, jinak by ty busy nejezdily, že.

+14/−5
1.3.2016 13:45

P58e93t27r 60P27e68t89r 6883832618433

Hlavně vlak je mnohonásobně pohodlnější, i kdyby tam jezdily staré herky. Otázka je cena, ta běžně bývá v neprospěch (bohužel) vlaků.

+9/−1
1.3.2016 13:48

J86a39n 42Č66e51k39a40l 7149505684524

PETR PETR - vlak Praha-Vídeň stojí plná cena 1110 Kč, pokud kupujete aspoň 3 dny předem, tak 524 Kč. A naprostý souhlas, pokud někam jede vlak tak je jasná volba vlak. Bohužel třeba Praha-Norimberk nebo Mnichov je vlak tak pomalý, že je mimo mísu...

+2/0
1.3.2016 14:10

M57a19r39t89i62n 28H89o77d87í44k 2275475208617

Pro mě je tedy spíše pohodlnější autobus, pakliže člověk chytně možnost dobrého místa. Tedy mluvím o českých vlacích. V jiných státech jsou vlaky na jiné úrovni.

+1/−3
1.3.2016 14:59

J33a21n 81O10n13d31r88o38u54š66e17k 5256949586248

To je blbost. Vlaky do Vídně jsou luxusní, nesrovnatelně lepší kvalita než bus a možnost zajít na normální jídlo, kávu, pivo. Prostě značka ideál. Bus, kde si nemáte kam dát nohy ani věci a modlíte se, aby vedel vás nikdo neseděl. Protože jinak jste u okýnka uvěznění na fleku bez možnosti si cokoliv kamkoliv odložit.

+3/−1
1.3.2016 15:55

T70o58m25a88s 27N89o76v91o74t21n80y 1581924986245

Ale hodně dlouho to tak nebylo. Než přišly Railjety. A pokud jeden "červený" Railjet, tak obyčejné občerstvení bude dražší než drahé jízdenky....

0/0
1.3.2016 16:37

T95o60m54a32s 34N90o30v51o26t57n69y 1561164186105

Než jet starým béčkem nebo něčím podobným tak to 100x raději pohodlným busem. Courat po vlaku nemusím.

+1/−1
1.3.2016 16:36

J33a72n32a 70S72t49e68h33l48í13k18o31v63á 2209350390246

co mi hlava nebere je Londýn, jak může někdo jezdit busem do Londýna za 2000,- když letenka se sežene i levněji..

+13/0
1.3.2016 13:50

P27e73t18r 23N26e79c61h63a26n35i90c97k96ý 7473606438150

A přes Calais

+2/−1
1.3.2016 14:13

J63a73n50a 91S75t50e72h88l81í82k64o67v80á 2489180350156

ještě k tomu..

+1/0
1.3.2016 14:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.