Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žluté autobusy hlásí další rekord. Změní trasy, přibudou nové vozy

Konkurence v mezinárodní autobusové dopravě v Česku dál přitvrdí. Po nedávné expanzi Flixbusu přidá nové spoje i linky Student Agency. Z boje zatím profitují zejména zákazníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27e47r83o27n92i96k19a 87Š26k87v80á71r72o88v72á 5471240136266

Mě chybí spojení do východní Evropy, co takhle pobaltí, nebo Rumunsko? Do Bukurešti jezdí Eurolines, ale co třeba Kluž, nebo Jasy?

0/0
7.3.2016 9:38

P12e50t35r 36N50a59j76d26e48k 7557526183641

Chtělo by to ještě nějaké přímé spojení z Ostravy do Bratislavy na letiště.

0/0
1.3.2016 17:27

T61o75m79a54s 78N52o94v90o60t22n17y 1481844786275

Ještě by mohli na té lince do Budapešti si řešit přestávku v Brně u Grandu a ne že nasednu do autobusu a pár kilometrů za Brnem je hned přestávka a cestu to o půl hodiny zbytečně prodlouží, to už je pak lepší jet s Eurolines nebo vlakem. Cenově to (zatím) vychází nastejno. Jinak to bude zajímavé - Eurolines SA konkurovat nějak ve větším nedokázala, oranžoví Maďaři s Bovama to zabalili hodně rychle, Polski bus jezdí jiné linky, Flixbus ale chystá expanzi bude to zajímavé. A hlavně pro cestující. Už teď třeba akční jízdné Bratislava - Vídeń stojí za to... a posílení linek do Vídně je skvělé, často byl problém koupit jízdenky pokud to nebylo x dní dopředu.

0/0
1.3.2016 16:33
Foto

D27a69v90i52d 15R30u74m48l 8917210432662

Osobně bych uvítal více busů na trati Praha - České Budějovice. Sehnat na víkend bus tam a zpět pár dní před odjezdem, je nadlidský výkon. Často bohužel musím využívat konkurenci, protože prostě není místo (už vůbec ne pro dva, natož vedle sebe sedět). Chápu, že někdo to ví dopředu, co budete kde dělat, ale někdo takové štěstí nemá. Dle mého se tím připravuje o zbytečné zisky. Vždy je jejich bus naprosto vyprodám a posilující bus taky.

+2/0
1.3.2016 15:50

R25a80d69e42k 72J79a26n19a95t19a 9275686714172

Vždyť vlak do Budějovic vám jede zhruba stejně dlouho, každou hodinu a místo je vždy a cena je pod 1 Kč/km ...

0/0
2.3.2016 10:50

J34a51n 38Z27a86h64r79a59d98n78i63k 3984130447851

Můžete se mnou nesouhlasit a tvrdit že ČD je lepší ,ale ty poloprázdné pendolina co jezdí do Ostravy mluví za vše V

+3/−5
1.3.2016 15:23

J37a87n 43K44o84b78ě20r89s79k44ý 1680686681303

Jak prázdná ? Ano, zcela nepochybně některá prázdná jezdí, ale rozhodně ne všechna. Ve špičce jsou vyprodaná stejně jako RegioJet mimo špičku prázdná stejně jako RegioJet, který se zdá být sice plnější, ale spousta rezervací se stornuje před odjezdem. S obsazeností Pendolin bych se netrápil, jezdím často a prázdný bývá většinou jen tichý oddíl.

+4/0
1.3.2016 15:49

J17a51n 32K80o96b94ě33r19s73k34ý 1770866651813

Jo a ČD mají ještě i Expressy a ty taky prázdné nejezdí.

+2/0
1.3.2016 15:49

J89a77n 72J75í81c33h68a 8310830338851

Oba nejvetsi dopravci....kdo je ten druhy?

+1/0
1.3.2016 14:45

P37e24t60r 58N82e28c95h20a38n90i37c41k28ý 7153486618270

Dálkovým autobusům po Evropě nahrává impotence Evropských železnic (a jejich správců infrastruktury a tedy i států jako takových) přeshraničně spolupracovat. Na silnici a ve vzduchu jste v Schengenu a při nákupu jízdenek na vlak máte pocit, že železná opona stále existuje. Těch komplikací, tarifních nesmyslům a nesmyslných příplatků, kdy za 2km zaplatíte nesmyslné částky, jen protože to je přes čáru. Mimo vybrané akční včasné jízdenky je jednorázové cestování vlakem přes hranice opravdu jen pro fajnšmekry. Přitom autobus nad 500km je holé šílenství (snad kromě poznávacího zájezdu).

+23/0
1.3.2016 14:30

J23a19n 65Č97e23k38a10l 7119715914854

Jj, přeshraniční doprava ČR-Bavorsko a ČR-Horní Rakousy je zoufalá, tarifně i kvalitou...

0/0
1.3.2016 14:33

P45e61t85r 66N97e94c69h80a72n60i90c15k81ý 7753366898610

Nejen ČR, přes většinu hranic EU, třeba Slovinsko - Rakousko, Slovensko - Polsko

0/0
1.3.2016 14:43

J46a53n 69Č42e70k50a17l 7749675874244

Slovensko je zabité obecně i ve vnitrozemí...:-)

Slovinsko-Rakousko ještě jde, ať už Jesenice nebo Spielfeld-Strass, horší je to do Itálie, tam nejede ani kolo. Resp. jede, Slovinci provozují pár svých osobáků přes čáru do Villa Opicina a odtud se musí terstskou MHD...

0/0
1.3.2016 15:09

M84a60r56t20i35n 19H74o75d14í69k 2425335458677

Proč, nedávno jsem jel a přišlo mi to fajn. Rozhodně vyšší kvalita než vlakem po ČR, včetně příšerného Pendolina, které by měli někde shodit se skály a nnakoupit německé IC.

0/−4
1.3.2016 14:54

J88a66n 32Č13e83k32a85l 7479475634274

A čím jste jel? ALEXem na Mnichov, anebo Dvořišťskou lesnou železničkou?

+1/0
1.3.2016 15:10

J32i53ř73í 21B77í91l40i16k 6549941211133

Pendolino je náhodou super !

+1/0
1.3.2016 15:52

P79e79t71r 10M60á85c91a 9133307334730

Pitomost. Srovnání pohodlí Pendolina s Byznys třídou RJ .

0/0
2.3.2016 18:02

R81a83d84e71k 82J65a37n47a22t91a 9925136654112

"za 2km zaplatíte nesmyslné částky"

---------

to ale platit nemusíte. prostě běžte do e-shopu, dejte praha-mnichov. 386 Kč je myslím dobrá cena.

0/0
2.3.2016 10:51

P64e36t77r 12N26e89c72h76a62n51i32c22k31ý 7353616558600

No ale to je jen u vybraných určitých tras. Co Bohumín - Chalupki? Babylon - Furth? Velenice - Gmünd, Spielefeld Strass - Šentij, Co když třeba jedu do Gdynie, GarmischPartenKirchen, Szekesfehervaru atd. On ne každý jezdí po "akční" relaci.

0/0
2.3.2016 10:57

J95o97s78e91f 37Č92i30h57á50k 7271569970206

Z Chomutova do Prahy není kromě auta, které vyjde na provoz dráž nic lepšího než SA.

+1/0
1.3.2016 14:27

J85a76n 16Č98e95k58a24l 7119145424114

A není lepší než 1h45 v autobusu jet 2h10 vlakem?

+5/−1
1.3.2016 14:36

J14o30s42e48f 70Č43i12h84á66k 7411969140856

Za 80 Kč?

+2/0
1.3.2016 14:41

J18a37n 42Č57e53k74a72l 7259775514644

Za 119, s IN25-kartou za 109...

0/−2
1.3.2016 15:12

J54o16s31e38f 12Č41i58h91á64k 7761869160596

Takže si připlatím za 35 minut času navíc 39 kč.

+4/0
1.3.2016 15:47
Foto

B80r85o16n24i71s40l77a88v 72G29a89b68r26y66š 2572389691

Snad 25 minut, ne?

0/0
1.3.2016 16:19

M85a35r78t76i92n 64K22a72r82á35s82e14k 9488183318308

Takze to trva dele, ale za to je to drazsi...

+8/0
1.3.2016 15:47

J82a75n 67Č68e57k53a46l 7729755814854

Já tedy radši pojedu o tu chvíli déle a o pár korun dráž, ale zato vlakem, kde se můžu volně pohybovat...

0/−4
1.3.2016 15:54

M41a69r85t74i11n 62K94a90r60á37s81e86k 9318933518888

U cesty trvajici pod 2 hodiny mi nevadi sedet na miste...

+3/0
1.3.2016 16:03

P15e94t84r 33N20a68j47d42e89k 7887696213421

Mě teda v autobuse nikdy nespoutali. Vás jo?

+1/0
1.3.2016 17:22

M88i15r11e21k 77Z79á12v95o60d81n51ý 7532277690928

Koukám ven a žádný žlutý ani zelený autobus nevidím :o)

+1/0
1.3.2016 14:24

O10n87d45ř73e16j 64F41r77a90n58c 4759711328

Už tu dlouho nebylo Jančurovo PR...

+7/−2
1.3.2016 14:17

J52a83n 21Z92a82h58r71a31d79n75i53k 3234480917531

Jezdím regiojetem 14 krát ročně a než začal jezdit REGIOJET a nebyla konkurence tak po mě ČD chtěli za jízdu pendolinem 1200 Kč v jednu stranu !! I kdyby pendolino pozlatili tak do něho nevlezu ( samozřejmě že jsem ČD 1200 Kč nedal a jel autem.

+2/−10
1.3.2016 14:10

D22a42v78e 92Ř97e53h41á11k 8538945155773

1) nemůžete srovnávat dva odlišné produkty. SuperCity je produkt pro manažery, business obchodníky, prostě lidi, kteří chtějí být včas a hlavně rychle v cíli. Cena je větší. Oproti tomu regiojet je spíše low-cost a cílí především na studenty, kteří obracejí každou korunu a za kafe zdarma přežijou i nějaké to zpoždění. 2) pendolino nikdy nestálo více než 700 korun, i před konkurencí a to v první třídě, kde máte v ceně jízdenky i občerstvení.

+15/−3
1.3.2016 14:13

M56a36r20t61i12n 17H79o52d76í70k 2575695678977

Nevím, Pendolinem jsem párkrát jel, ale připadal jsem si tam jak v ponorce. Oproti německým IC je to o ligu níž. prostě se při nákupu hrálo na nižší cenu.

+2/−4
1.3.2016 14:57

J70a30n 22Č91e59k66a71l 7879655574784

Pletete jablka a hrušky - Pendolino má menší prostor kvůli naklápění, to nemá nic společného s cenou, právě naopak...

+5/0
1.3.2016 15:13

D81a73v77e 21Ř81e66h96á77k 8808255945693

pendolino má svým interiérem blíže k letadlu než k vlaku, i cesta samotná je mnohem komfortnější, jelikož oblouky "klopíte" narozdíl od tradičního cukání v normálních vozech

+4/0
1.3.2016 15:34

M23a50r15t68i48n 75K50a84r19á34s10e82k 9218883618448

Na druhou stranu je nekterym lidem v klopicich se vlacich blbe...

0/0
1.3.2016 15:48

M47i15r68o70s62l82a29v 43J11o41r93d14á60n 6919860823754

Jestli to je odlišný produkt, tak proč si teď konkurují?

+3/0
1.3.2016 14:57

J60i97ř50í 54B97í33l21i24k 6729691571723

Na tu cenu před konkurencí jste přišel kde. Leda by to sedělo na zpáteční cestu. Tyhle pohádky si nechte pro Karkulku

+1/0
1.3.2016 15:55

H94e98r92b15e61r39t 75M55a33c16h40á30n71ě 1674170816

Pan Sůra byl na horách?

Konečně zase pořádný článek o Jančurovi...

+7/0
1.3.2016 14:00

P46e33t26r 47Z27a16s60k90o20č89i49l 2815562568899

Aktuálně Praha-Vídeň vlak 4h2m a Student Agency 4h50m, o tom agent Student Agency Sůra taktně pomlčel. To nějak nechápu, kdo by jel busem místo vlaku, když to jede stejně dlouho (teda bude, teď je to navíc naopak), ale evidentně někdo jo, jinak by ty busy nejezdily, že.

+14/−5
1.3.2016 13:45

P23e71t69r 15P41e11t98r 6973612218363

Hlavně vlak je mnohonásobně pohodlnější, i kdyby tam jezdily staré herky. Otázka je cena, ta běžně bývá v neprospěch (bohužel) vlaků.

+9/−1
1.3.2016 13:48

J51a53n 66Č30e81k40a25l 7399765484524

PETR PETR - vlak Praha-Vídeň stojí plná cena 1110 Kč, pokud kupujete aspoň 3 dny předem, tak 524 Kč. A naprostý souhlas, pokud někam jede vlak tak je jasná volba vlak. Bohužel třeba Praha-Norimberk nebo Mnichov je vlak tak pomalý, že je mimo mísu...

+2/0
1.3.2016 14:10

M19a55r87t48i12n 93H70o89d92í98k 2765255278577

Pro mě je tedy spíše pohodlnější autobus, pakliže člověk chytně možnost dobrého místa. Tedy mluvím o českých vlacích. V jiných státech jsou vlaky na jiné úrovni.

+1/−3
1.3.2016 14:59

J11a61n 74O80n47d34r64o35u90š63e16k 5336899176198

To je blbost. Vlaky do Vídně jsou luxusní, nesrovnatelně lepší kvalita než bus a možnost zajít na normální jídlo, kávu, pivo. Prostě značka ideál. Bus, kde si nemáte kam dát nohy ani věci a modlíte se, aby vedel vás nikdo neseděl. Protože jinak jste u okýnka uvěznění na fleku bez možnosti si cokoliv kamkoliv odložit.

+3/−1
1.3.2016 15:55

T65o27m78a51s 69N62o24v26o91t98n14y 1361704276365

Ale hodně dlouho to tak nebylo. Než přišly Railjety. A pokud jeden "červený" Railjet, tak obyčejné občerstvení bude dražší než drahé jízdenky....

0/0
1.3.2016 16:37

T74o37m49a71s 80N77o50v58o39t23n87y 1831634336425

Než jet starým béčkem nebo něčím podobným tak to 100x raději pohodlným busem. Courat po vlaku nemusím.

+1/−1
1.3.2016 16:36

J77a14n62a 80S37t81e96h73l56í94k85o44v82á 2819430970926

co mi hlava nebere je Londýn, jak může někdo jezdit busem do Londýna za 2000,- když letenka se sežene i levněji..

+13/0
1.3.2016 13:50

P17e64t88r 77N82e27c36h40a25n67i48c37k81ý 7773606918590

A přes Calais

+2/−1
1.3.2016 14:13

J30a98n73a 88S89t53e77h62l91í76k94o42v67á 2769950250936

ještě k tomu..

+1/0
1.3.2016 14:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.