- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Big Brother. Ted uz snad jen seriova cisla utrzku toaletniho papiru.
bohužel, jak se poslední dobou na idnesu stalo zvykem, jde opět o zmatenou slátaninu, z níž není čtenáři jasné, co chtěl vlastně redaktor sdělit
je řeč o bezkontaktních bankovních debetních kartách (Maestro, Visa, ...) nebo o bezkontaktních čipových kartách jednotlivých dopravců nebo regionálních dopravních svazů? patrně je ta první možnost správně, protože druhou spousta dopravců nabízí už dávno, ale čtenář si to může pouze nepřímo dovodit z toho, že tam citují ředitele MasterCard a píší o problémech se signálem při platbě ve vlaku
V MHD je to reálné, ale v linkové dopravě je to utopie, protože na mnohých vesnicích k tomu chybí to nejpotřebnější - signál toho správného operátora. Resp. signál je, ale na poli za vsí, vesnice v údolí je bez signálu. Ono by to možná fungovalo, ale v každém autobuse by musel mít terminál tři modemy, pro každého operátora jeden.
Co takhle, kdyby pan ministr Babiš v rámci zavádění EET donutil operátory ke vzájemnému sdílení sítě tam, kde nemá pokrytí? U 3G internetu to šlo.
Vzájemné pokrytí moc nepomůže, když se všichni oprátoři primárně zaměřují na místa, kde se vyskytují větší skupiny lidí. Navíc O2 a T-Mobile, pokud vím, své datové sítě sdílí (k velké nelibosti Vodafonu ...)
Článek dělá z VÝJIMEČNÝCH případů pravidlo. Ve skutečnosti SKORO NIKDE u nás v autobuse s platební kartou neuspějete - až na v článku vyjmenované výjimky. V Praze se třeba jedná o plné DVĚ tramvajové soupravy a jednu příměstskou autobusovou linku do Kutné Hory
S bankovní. Ale pokud započítáme placení elektronickou peněženkou docela rozšířených dopravních karet, je situace jiná. Přijde mi, že článek trochu směšuje - spojí rozšířenost bezhotovostních plateb dopravními kartami, které ale nejsou novinkou, s nově zaváděným použitím bankovních karet, a vidíme výsledek.
Můžete si tam za to koupit sázenky a kódy, to jinde také nemají :D
V Polsku už to má dost sítí MHD a některé vlaky
Jojo, Plzeň to má udělaný výborně - ať už jde o platby běžnými kartami, nebo rozsahem využití Plzeňské karty. S jednou kartou mít možnost zaplatit tramvaj PMDP, autobus ČSAD, parkování na Rychtářce i v ulicích a ještě k tomu vstupné do divadla je nádhera. Pražáci, učte se
A kolik z tý vaší karty dostali VIP nadlidi? Nic. Plzeňáci, učte se
V Brně jezdí některé autobusy s platebním terminálem už víc jak půl roku, bohužel umí jen označovat papírové jízdenky :-/ A s tou evropskou špičkou bych byl opatrný, patříme na špici v mnoha věcech ale určitě ne v zavádění bezkontaktních plateb kdekoliv...
Patříme ke špičce v počtu transakcí. Což je pravda. Zkuste na západ od nás platit kartou třeba jedno euro kartou :-D. Budete za trotla. U nás běžná věc.
"například Praha chce automaty umístit do některých tramvají." To je chytrý. Takže kdo vleze do tramvaje kde ten automat nebude jen s kartou, ten bude mít smůlu.
někdo to zaplatit musí. Kartové společnosti to nedělají zadarmo.
některé náklady se ale zase sníží, třeba tisk a distribuce jízdenek.