Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na stojáka, ale levně. Rychlovlaky Paříž - Brusel sázejí na nízké ceny

Na deset eur klesla cena za jízdenku do vlaků mezi Paříží a Bruselem, která stojí běžně čtyřnásobek i více. Má to však háček: výměnou za nízké jízdné nemáte jistotu, že si sednete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M18a54r57t41i36n 49K15o74u84š95a 6805544284

Navrhuji zavést nevyužité nákladní vagony pro osobní přepravu, nebo ješte lépe plošinové nákladní vozy, ve stanici se jen přibrzdí a cestující si vyskočí.

To bude úspora.

0/0
3.3.2016 12:23

R49o81b10e33r91t 37P69r69a16ž55á50k 4418556125770

To už dávno zavedli v Hošticích a stačila jim na to 810. Nebo dokonce M131? Asi jo. Inkubátor má za jízdy blokované dveře.

0/0
4.3.2016 17:53

M83i14r14e46k 37G66a64j70e92r 5981166109150

Vzhledem k přílivu migrantů, kteří mají v Bruselu výcviková a ideologická centra pro teroristy, tak lze očekávat, že budou vlaky TGV brzo dopravovat za minimální cenu dvojnásobek pasažérů a zdarma i černé pasažéry.

+1/−5
2.3.2016 17:50

J25i32r83k65a 35H74o42n20c11ů 2804914301448

Z Molenbeeku do Paříže jen za deset eur a do jednoho kufru nacpete dost munice.

0/−2
2.3.2016 19:35

J44a62r51o78s56l31a45v 68N46o28v41á19k 1605280420807

Tu munici tam nenacpete. Ten kufr se mysli prirucni stennych rozmeru jako do letadla a s vahou do 12 kg.

0/0
3.3.2016 17:28

M93i17r69o52s13l44a40v 23Z39i39k74m20u56n49d 6688512937578

Vždycky je místo k sezení na podlaze ... Celkem běžný způsob cestování ve vysokorychlostních vlacích ICE v Německu ...

0/0
2.3.2016 17:47

V19l43a35s34t62i87m68i94l 64S14v51o84b40o66d72a 7673968455604

Do Brusele bych nejel ani zadarmo, ani v leže ;-).

0/−4
2.3.2016 17:41

P17e15t15r 87V41a31n17ě61k 3922734882188

Opět se ukazuje předjímavost Českých drah, které zavedly vlaky na stojáka ve špičkách mnohem dříve, než kolegové ve Francii :) A dokonce je ani nemusí zlevňovat oproti sedícím ;)

+7/0
2.3.2016 17:27

J96a83n 36J65e53m21e97l52k64a 1115280

Třeba by někdo po lístcích za 100E na ČD a absenci VRT změnil názor:-P 40E je pouze marketingový začátek.

0/0
2.3.2016 17:37

M14i73r50o71s42l38a58v 49Z44i63k63m62u35n12d 6808422607728

Místo "k stání" se nabízelo i v jízdenkových automatech v Itálii ... rezervace vyprodána >vybrat jiný vlak nebo místo k stání ...

0/0
2.3.2016 17:48

L79u70k21á37š 47A96d72a41m23e17c 3657773410857

To už to soudruzi ve Francii vážně dotáhli tak daleko, ta na kresleném obrázku musí být ze tří lidí povinně jeden tmavý?

+10/−1
2.3.2016 16:34

P65e42t71r 58M81a80r72š97o39u20n 5625168266506

Pravda, ten obrazek neni spravny. Kdyz jsem byl v Parizi, tak abych francouze pohledal...

+5/0
2.3.2016 16:57

M91i73c49h86a24l 26K13o55z71d59e42r15k63a 4950715821

Dostal mě popisek k první fotografii v galerii.

...4 zastávky na vysočině!? Proč? Kde? I kdyby měly být na celé trati 4 zastávky, tj. třeba Praha, Benešov, Žďár nad Sázavou a Brno, bude to přeplácaný. To se potom může snažit jak chce, ale do Brna mu to potrvá hodinu a půl a pořád bude časově zajímavější, dojet to autem po D1. Jednu zastávku bych ještě pochopil, zbytek ať obslouží regionální vlaky.

Jsem všemi deseti pro stavbu VRT. Už teď máme 10 let zpoždění. Ale jestli se budeme na rychlovlak dívat jako na autobus, který musí nutně stavět v každé obci, tak si ho prostě nezasloužíme.

0/−5
2.3.2016 16:19

R11a90d14e79k 54J38a81n13a49t20a 9735546704612

Popisek je pravdivý. Počítá se zhruba se 4-5 zastávkami. Nebudou v nich samozřejmě zastavovat všechny spoje.

Stejně jako je tomu na současných tratích, víte kolik je zastávek mezi Prahou a Pardubicemi, i když dálkové vlaky to jezdí nonstop?

+5/0
2.3.2016 16:25

M55i32c32h54a97l 89K61o32z69d36e33r36k18a 4620205971

Jo, taky už jsem se nad tím zamyslel. Tak budu toufat že to nedomrví jako na trati Liberec-Tanvald, kterou by vlak uměl projet za půl hodiny, ale courá se tam hodinu, protože musí stavět na všech zastávkách jako autobusy a tramvaje, které s ním jezdí souběžně.

Je to sice hodně vzdálené přirovnání, ale jiné tratě zas tak dobře neznám. Jen se vždycky divím, proč mi trvá cesta vlakem stejně dlouho, jako autobusem.

+1/−1
2.3.2016 16:53

T71o16m34a40s 18A76u43g47u35s81t10y94n 6267626701790

Takovéhle zastávky na VRT jsou nesmysl. Bohužel pár pantátů na vidlákovech si usyslelo, že když už tam ta železnice bude, že z toho chtějí taky něco mít. A asi chtěli být slavní zastávkou pro pár lidí, tak dali souhlasy se stavbou výměnou za zastávky

0/−3
2.3.2016 19:50

R32a27d60e52k 52J41a36n45a59t73a 9825516694552

Proč by měla být zastávka např. v Jihlavě nesmysl? Zastavoval by tam samozřejmě každý 2. či 3. spoj, dle poptávky. Kromě toho by v místě těch propojek odbočovaly linky např. do ČB či měst na Vysočině. Rychlovlaky nemusí jezdit celou trasu po VRT - viz Německo nebo Francie.

+1/0
2.3.2016 20:28

O66l75d77ř18i12c95h 20J32a36n73e32č36e38k 8459286803981

viz Rakousko: mezi Vídní a Salzburgem jezdí v hodinovém taktu jak railjety, které staví jen v St. Pölten a Linci, tak "zastávkové" IC (snad ještě letos budou nahrazeny zastávkovými railjety). obdobně by to mělo být mezi Vídní a Villachem přes Graz po otevření Koralmbahn a Semmering Basistunnel. rozdíl v jízdní době "rychlovlaků" a "zastávkových rychlovlaků" je na těch cca. 300km cca. půl hodiny.

jen si nedokážu představit, jak by v českých podmínkách měl rychlovlak po VRT jet jen část trasy - to jako že by expres z Berlína v Jihlavě odbočil do Znojma? ;-D

0/0
3.3.2016 9:38

R51a74d80e82k 75J35a73n47a96t32a 9825706614192

Z Berlína asi ne, ale linka Praha-Jihlava-Znojmo by existovat mohla (pokud by se alespoň trochu upgradovala trať Jihlava-Znojmo). Případně výchozí třeba z Ústí (aby se štřila kapacita Praha hl.n.).

0/0
3.3.2016 19:39

R67a68d27e78k 13J84a92n35a96t57a 9945886244332

Zde máte pěkný obrázek: http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2014/SZ514/800x800_vrt05.jpg

0/0
3.3.2016 19:45

O70l41d84ř69i78c89h 17J25a94n18e69č53e93k 8469496863511

to je ale hodně blbé přirovnání. Liberec - Tanvald je lokálka, drtivá většina potenciálních cestujících bydlí v úzkém údolí podél trati. pokud chcete, aby tam ti lidé tím vlakem jezdili, musí mít zastávku v docházkové vzdálenosti, jinak se na vlak vykašlou a pojedou busem nebo autem. vycházíme z toho, že vlak je pohodlnější a spolehlivější, proto ho lidé upřednostní, i když jede stejně pomalu jako bus. mimochodem, busem ze Smržovky dojedete jen do Jablonce, dál do Liberce pokračuje myslím jen pár 'dálkových'. z Jablonce do Liberce je vlak poměrně rychlý, tramvaj mu nemůže konkurovat a i bus na stávajících silnicích těžko, tam je hlavně problém, že liberecké nádraží je dost daleko od centra.

alternativou je rychlá železnice s málo zastávkami, do nichž by cestující svážely autobusy anebo by tam sami jezdili autem. v druhém případě by byla potřeba velká záchytná parkoviště, což je v ČR zatím dost utopie. stejně jako v tom úzkém údolí přestavět stávající lokálku na 'rychlou železnici'.

0/0
3.3.2016 9:47

M62i18c93h29a51l 44K19o31z33d13e62r59k56a 4210435501

No, v principu to zas tak daleko není. Máme tu trať, která má potenciál být nejrychlejší spojnicí mezi třemi městy. Ale nevyužíváme ho, protože bereme ohledy na 3% (hádám, dost možná je to ale o hodně míň) populace, která bydlí zrovna blízko té trati, přičemž zastávku autobusu, který jezdí souběžně, mají jen o 200 metrů dál. Ten vlak je docela drahý špás s velkým, ale nevyužitým potenciálem.

A to samé nám hrozí u VRT.

Do 30 km od Prahy, Brna a Ostravy bydlí 1/3 populace ČR. Ti by mohli využívat potenciál Praha-Brno a Brno-Ostrava za hodinu. Budeme brát ohledy na další 3% populace z okolí Benešova, Velké Bíteše, Vyškova a Valmezu a o hodinu tu trasu natáhneme, přičemž projekt prodražíme o stavbu dalších zastávek a z Prahy do Ostravy se bude ve finále jezdit za 3 hodiny, stejně jako dnes s Pendolinem.

0/0
3.3.2016 11:16

O13l67d16ř25i66c74h 52J49a23n73e79č39e26k 8429396263131

jenže Liberec - Tanvald není zdaleka jen o počtu zastávek - na té trati je spousta nepřehledných přejezdů, je to jednokolejka s hustým provozem, kde se musí brát ohled na křižování. rekonstrukce trati v loňském roce umožnila zkrácení jízdních dob mezi jednotlivými výhybnami (Vesec, Jablonec, Smržovka, Tanvald) ze 20 minut na 15 a tím zkrácení cesty z Liberce do Tanvaldu ze 65 minut na 50. kdyby vlaky dále výrazně zrychlily, musely by se výrazně změnit intervaly, možná by i zřetelně ubylo spojů. každopádně by to vyžadovalo další rekonstrukci za stovky milionů, ne-li miliardy (včetně staveb záchytných parkovišť, příjezdových cest a obratišť pro autobusy u vybraných stanic atd.).

smysl by dávalo alespoň polovinu spojů zrychlit - tak, aby zastavovaly jen ve větších stanicích, mezi Jabloncem a Libercem by nemusely zastavovat vůbec, když vedle železnice jezdí tramvaj - zastávkový by byl jen každý druhý nebo třetí spoj. ale to by se nejspíš nenacpalo do grafikonu. právě mezi Jabloncem a Libercem v minulých letech většina vlaků téměř nestavěla - teď už zase staví všechny, nejspíš proto, že to i tak z Vesce do Jablonce, tj. z jedné výhybny na další, stihnou za 14 minut a proškrtání zastávek by tak znamenalo jen prodloužení pobytů ve výhybnách. podobně to bude i na zbytku trati.

přitom určitě nejde jen o 3% ("dost možná ale o hodně míň") potenciálních zákazníků - pokud škrtnutím zastávky z vlaků zmizí všichni, kteří tím ztratí pěší dostupnost železnice, tak snad vyjma zastávek ve Smržovce těch cestujících ubyde docela dost. nemůžete jako základnu brát celý Liberec, protože většinu Liberečanů železnice do Tanvaldu vůbec nezajímá, stejně tak je relevantní sotva pro polovinu Jablonce. takže já myslím, že prostým proškrtáním zastávek bez výrazných investic do dalšího zrychlení trati a návazné infrastruktury by těch cestujících ubylo o desítky procent (a při miliardových investicích by spousta lidí brblala proč se už zase cpou miliardy do lokálky kterou stejně nikdo nepotřebuje).

0/0
3.3.2016 12:51

M38i53c53h14a12l 47K38o31z20d32e77r72k74a 4910495621

No, před rekonstrukcí se chlubili, že díky novým kolejím zvládnou jezdit z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny. Při takové úspoře by tam železnice fakt dávala smysl. Liberečáky možná Tanvald moc nezajímá, ale v Tanvaldu zajímá spoustu jidí Liberec a Jablonec.

Je to o efektivitě. Ubylo by lidí z nejbližšího okolí trati, ale zase by na vlak přesedlalo dost lidí z auta a z autobusů. Najednou by totiž měli na výběr jet autobusem hodinu, nebo vlakem půl hodiny. Možná že spousta lidí dnes vidí vlak jako "socku" ale stejně tak jsou schopni svůj názor přehodnotit, kdyby jim cesta vlakem ušetřila denně hodinu cesty.

0/0
3.3.2016 14:48

O38l37d70ř95i46c38h 87J38a63n12e18č15e91k 8279946593181

tak to fakt pochybuju, že před rekonstrukcí se mluvilo o cestě z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny :-) to je se stávajícím množstvím zastávek nereálné naprosto, to by znamenalo průměrnou celkovou rychlost 55 km/h - takovou průměrnou rychlost mají couráky na trase Praha - Kolín, která je dvojkolejná, rovná, s minimem přejezdů a poloviční hustotou zastávek. abyste ji dosáhl, potřebujete mezistaniční rychlost 80 - 100 km/h a zastávky v delším odstupu. to by vyžadovalo Lbc - Tanvald komplet přestavět, dost možná z velké části i dostat pod zem - a seškrtat polovinu zastávek.

podle mě jste si tu jízdní dobu spletl s intervalem vlaků (který nyní skutečně klesl ze 40 na 30 minut ve špičkách) ;-)

ano Liberečáky trať na Tanvald nezajímá, a proto jako spádovou oblast můžete počítat Desnou, Tanvald, Smržovku, Josefův Důl, Lučany, půlku Jablonce a Vratislavice. plus pár vesnic kolem. hrubým odhadem 50 tisíc lidí. pokud proškrtáním zastávek 8 tisíc z nich od železnice odradíte, tak nejde o "3% nebo ještě méně", ale o 16%. a jak už jsem několikrát napsal, aby proškrtání zastávek mělo význam, muselo by současně dojít k výstavbě záchytných parkovišť a napojení autobusů na vlaky, které je v současnosti v podstatě nulové.

0/0
3.3.2016 15:53

M54i54c73h15a28l 92K45o38z51d91e82r13k85a 4840465181

Asi máte pravdu, tedy neplet jsem se já, ale nějaký Jan Sedlák z ČTK. To aby si člověk pořád ověřoval zdroje... Ale je fakt, že tyhle chaba jsou v novinách na denním pořádku a neměl bych se kvůli tomu zbytečně zlobit.

http://www.denik.cz/liberecky-kraj/vlaky-zvladnou-trat-liberec-tanvald-jen-za-pul-hodiny-20141031-iq3k.html

0/0
3.3.2016 20:59

O42l78d14ř50i87c48h 35J44a47n22e83č51e78k 8229646763141

a říkat, že na VRT nemá smysl stavět stanice, protože by to vlaky zpomalilo na nekonkurenceschopno, je nesmysl. přeci nikdo neříká, že všechny vlaky musí stavět ve všech stanicích. jak už jsem napsal panu Janatovi, viz třeba Rakousko: z Vídně do Salzburgu jezdí jak railjety pouze se dvěma zastávkami (St. Pölten, Linz) za 2:15hod, tak IC s 8 zastávkami, které jedou o půl hodiny déle - a nebyl by problém je zrychlit, soukromá Westbahn má 6 mezistanic a 2:22hod. podobný model bude patrně fungovat na trase z Vídně do Villachu poté, co bude otevřena trať z Grazu do Klagenfurtu a Semmering Basistunnel. proč by na VRT z Prahy do Ostravy nemohly jezdit jak vlaky, které by stavěly jen v Jihlavě, Brně a Přerově, tak ty, které by navíc stavěly v Benešově, Humpolci / Pelhřimově, Velkém Meziříčí, Vyškově a Hranicích???! stavět za sto(vky) miliard 350km dlouhou VRT, na níž by byly jen dvě nebo tři nácestné stanice, taky asi moc smysl nedává, ne?

+1/0
3.3.2016 13:03

M67i55c97h13a34l 85K44o86z92d60e52r51k30a 4310335141

Ne že by Railjety byly srovnatelné s TGV, ICE, nebo čímkoliv dalším co na to chtějí nasadit.

Budiž, tak se budou někdy zastávky objíždět, ale pořád u toho budou výhybky a stejně kvůli nim bude vlak muset přibrzdit.

Taky tam bude napojení na Jihlavu, těžko říct jestli se mu v úseku Humpolec-Velké meziříčí vyplatí někde přidat alespoň na 300 km/h.

A pak je tady Vlašim, kde bude vlak zpomalovat a někdy i stavět ...v obci s 12 000 obyvateli. A kdyby to aspoň bylo to nejhorší... Nejhorší jsou Velké Meziříčí a Velká Bíteš. Malé obce přímo u dálnice. Proč tam mají stát zastávky za desítky milionů? Proč tam mají všechny vlaky zpomalovat? Aby se ve Velkém Meziříčí napojily na spoje z Havlíčkova Brodu? To přeci můžou už v Jihlavě. A kdyby byla jedna jediná zastávka uprostřed mezi Humpolcem, Pelhřimovem, Jihlavou a Hav. Brodem, nemusí se stavět několik dalších napojení.

Ještě bych pochopil to napojení na Benešov, tam se může přestupovat z Budějic.

Vysokorychlostní trať za stovky miliard má smysl pouze když se tam jezdí vysokou rychlostí. Jestli tam budou čtyři zastávky a tři napojení na další obce, tak se můžeme na 350 km/h vykašlat a stavět to rovnou pro ty railjety a Pendolino.

Co naopak nedává smysl, jsou zastávky rychlovlaku v obcích pod 50 000 obyvatel, které mají navíc dobré napojení na dálnici.

0/−1
3.3.2016 14:30

O64l14d78ř69i24c70h 42J69a31n36e15č38e67k 8349836453841

ano máte pravdu, railjety nejsou totéž co ICE/TGV, ale myslím, že pro ilustraci, že ne všechny vlaky na VRT musí zastavovat ve všech zastávkách to stačí. mimochodem v Rakousku z Německa zajíždějící ICE zastavují častěji a jezdí pomaleji než railjety. ostatně Vy sám jste se tu pokusil o "vzdálené přirovnání" VRT k lokálce Liberec - Tanvald.

nechápu, kde pořád berete tu jistotu, že by vlaky kvůli nádražím nebo výhybkám musely zpomalovat. výhybky jsou i na francouzských VRT mnohem častěji než co 100km. když vlak jede rovně, tak na odpovídající výhybce zpomalovat nemusí. čili průběžná kolej nádraží objede, vlak, který tam nestaví, jede na výhybce rovně a nebrzdí, vlak, který musí sjet do stanice musí brzdit už dávno před výhybkou, aby to do stanice dobrzdil.

zastávky v obcích s dobrým napojením na dálnici mají smysl velmi, protože jde právě o to, dostat lidi z dálnice do vlaku.

stavět na VRT zvlášť stanice pro Humpolec, Pelhřimov, HavlBrod, Jihlavu, Žďár a Velké Meziříčí je samozřejmě nesmysl. ani nové lokálky od VRT do těchto měst. trend je stavět železniční stanice spíše mimo obce a u nich velká parkoviště, případně napojení z okolí autobusy, pokud tam nějaká lokálka už není. stanice by každopádně měla být u Jihlavy, napojit na ni po stávající železnici HavlBrod a Třebíč by bylo snadné. pak jedna u Humpolce (kde by zastavovaly jen NĚKTERÉ vlaky) - tam už taky je lokálka do HB. Pelhřimov je napojený po silnici. a jedna - opět jen pro některé vlaky - u Velkého Meziříčí, s eventuelním napojením lokálky ze Žďáru do Náměšti.

0/0
3.3.2016 16:10

M98i61c97h11a30l 48K28o61z98d66e26r11k40a 4820175151

To je fakt, proč by nemohly být výhybky stavěné na vyšší rychlost?

Vycházel jsem právě z průjezdů stanicemi Belfort-Montbéliard a Besançon TGV. Nedostanu se tam často, ale když už v tom vlaku jsem, baví mě sledovat všechny detaily. Na výhybky se zaměřím příště. :-)

Takže jsme zajedno, že mezi Humpolcem, Pelhřimovem, Jihlavou a Hav. Brodem by stačila jedna zastávka a Vlašim ani Velká Bíteš by vůbec zastávky mít neměly? Ale zase, jako zdroj mám: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz což může, ale nemusí být relevantní. Na druhou stranu, tohle je jen diskuse pod článkem v novinách, takže to s hledáním relevantních informací nijak moc nehrotím...

0/0
3.3.2016 21:14

M81i63c51h31a17l 81K40o49z69d44e10r12k98a 4120935971

Tak jsem se na to podíval ...a je to celé nesmysl. Pan Augustýn amá pravdu.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/schema-vystavba-vrt-praha-brno-a-navazujicich-trati_2011.jpg

První zastávka je Vlašim, 50km od Prahy. Další po 50 km, Humpolec, zase 50km a je tu Velké Meziříčí, pak z nějakého důvodu 20 km vzdálená Velká Bíteš a odtud už je to 35 km do Brna. A k tomu ještě napojení do Benešova a do Jihlavy, aby mohl vlak courat ještě víc.

On je problém v tom, že na každé zastávce se předpokládá pohyb lidí a vlak tam nemůže jet 350 km/h. Musí zpomalit na nějakých 160 km/h, což vyjde hodně draho, co se týče energie i času. Když bude takhle brzdit na 200 km trase čtyřikrát, tak postrádá smysl, aby někde zrychloval na 350 km/h.

Podívejte se, jak mají Francouzi řešenou trať Mulhouse-Dijon. Zastávky jsou po 100 kilometrech a navíc vzdálené cca 10 km od měst.

Srokilometrovou trasu zvládne TGV za půl hodiny (přibližně, z centra Dijonu na zastávku u Besanconu), z toho cca 10 minut jede maximální rychlostí. Když bude u nás zastávka jedna, pojede maximální rychlostí dohromady 20 minut, přičemž jediná rychlejší možnost dopravy na trase Praha-Brno bude soukromé letadlo. Když tam budou zastávky čtyři, bude se 350 km/h týkat maximálně deseti minut z celé trasy Praha-Brno. Maximální rychlost 350 km/h pozbude smysl a budeme mít drahou, ale zato nevyužitelnou železnici. A v reálu tam ty vlaky fakt budou jezdit hodinu a půl, což spoustu lidí, zvyklých na dvouhodinovou cestu autem, nenaláká.

0/−2
3.3.2016 11:01

O53l49d98ř82i15c51h 65J46a61n67e82č86e35k 8639496713621

nikdo neříká, že vlaky ve stanicích, které projíždějí, musí jezdit těsně podél nástupišť. průběžné koleje mohou být opodál a pokud by se stavěla fungl nová trať, nebyl by ani problém je v prostoru stanic strčit do tunelu (nebo za zeď).

dokud Češi budou mít vlak za socku, vlastní auto jim bude nade vše a neuvědomí si, že čas strávený za volantem je jednoduše zabitý, kdežto ve vlaku ho mohou využít jinak, tak je nenaláká ani jízdní doba 40 minut.

+2/0
3.3.2016 13:08

J16i60r52k52a 94D25v63o61ř95á12k 4275540303178

Nikoli, na vysokorychlostních "zastávkách" by byly samozřejmě takové výhybky, které by plnou rychlost v přímém směru umožňovaly, do odbočky by se samozřejmě počítalo se snížením rychlosti.

To máte analogické jako třeba teď v Kolíně na koridoru. EC tam může prosvištět v přímé plnou traťovou 160, vlaky co staví a na výhybce uhýbají musí brzdit (rekuperovat) tak jako tak.

+1/0
3.3.2016 16:47

J58a66n 43J95e87m27e69l53k23a 1805640

Buďte v klidu 2040. Plánováno ;-D

0/0
2.3.2016 16:50

L95a53d41i68s85l62a83v 56H58r13o85m39á45d57k47a 4805378843446

Pane redaktore, to neumíte napsat článek bez chyby ? Já takhle pracovat, tak jsem minimálně bez prémií. :-) " I když je jedná o vysokorychlostní soupravy, vlak nepo..... "

+1/0
2.3.2016 15:56

M16i78r27e71k 93G69a64j19e35r 5901976209160

Bez překlepu to neumíte ani vy. ;-)

0/0
2.3.2016 17:51

M20a83r18e62k 78T14ů46m98a 4402248836592

Příjde mi to jako dost nedůstojný způsob přepravy, ale co?! Když lidi mají potřebu ušetřit za každou cenu, nechť se přepravují klidně i dobytčákem! :-P

0/0
2.3.2016 15:53

R21a84d15e21k 53J20a89n36a51t85a 9935406434162

Záleží, jak je vlak vytížený. Jízdenku bez místenky máte i u nás, dokonce to jezdí velká většina lidí (přestože je v e-shopu ta místenka zdarma). Prostě si sednete na nějaké volné místo (ať už vůbec neprodané, nebo prodané někomu, kdo nakonec nejel).

Mimo špičku to může být docela dobrý trik. Zaplatíte o 5 eur míň a stejně si sednete.

0/0
2.3.2016 15:58

O76l86d51ř76i46c73h 93J33a60n40e20č48e50k 8239106843941

ano nejspíš si sednou všichni s tou jízdenkou za 10 eur - pochybuji, že ty vlaky jsou stále zcela plné.

myslím, že jde hlavně o marketing - vždyť jde o 10 jízdenek na každý spoj, tj. méně než 3% kapacity. fyzicky by se tam přeci těch stojících vešlo mnohonásobně víc. ale psát 'tickets from 10€' je určitě zajímavější než 'tickets from 15€' - za těch 50€ na spoj to stojí.

0/0
2.3.2016 16:03

R92a21d60e50k 59J73a82n82a14t14a 9795726134162

Prodají (dle článku) takto max. 10 jízdenek na vlak.

Tj. pravděpodobně si sednou, protože, dle mého názoru, zhruba takový může být počet lidí, kteří nepojedou, ač rezervovali (jízdenka jim propadne nebo mají flexi jízdenku). Akorát ten člověk bez jízdenky musí projít celý vlak, aby nějaké takové místo našel, protože se neví, kde bude.

O marketing jde v každém případě. Kdyby to nebyl marketing, tak nezakádají speciální "lowcost" brand, ale prostě zlevní Thalys spoje, tiskovou zprávu nevydají a pan Sůra se o tom ani nedozví, protože nepředpokládám, že prolézá bookovací systém Thalysu :-)

0/0
2.3.2016 16:13

J30a21n 11S66ů71r14a 4175633523482

Thalys to nemá ani na svých stránkách:)prodávají to vše přes izy.com

+3/0
2.3.2016 16:18

R72a44d91e20k 68J25a95n25a90t45a 9445656604322

Stejně to zpočátku bylo s Ouigo (lowcost brand SNCF). Mělo to pouze speciální stránku i e-shop. Ovšem teď už Ouigo spoje v e-shopu SNCF nabízeny jsou.

Mimochodem, většinovým vlastníkem Thalysu jsou taky SNCF :-)

0/0
2.3.2016 16:23

P72a82v70l14a 42H67r72a22d58i72l47o43v42a 3587571451324

V letecke doprave je to same. HOP, lowcost brand AirFrance, se da koupit na strankach AirFrance a lety jsou integrovany i do B2B systemu pro profesionaly. Ze zacatku sly letenky taky koupit pouze na HOP.

0/0
2.3.2016 16:26

O58l28d49ř80i43c77h 67J91a67n68e23č22e80k 8429476493961

to je přeci jejich věc - nikdo Vás přeci nenutí to využívat. nabízet různou kvalitu za různé ceny je určitě správná cesta.

je to jako s lowcost aerolinkami: pro jedny nedůstojné, raději si připlatí za klidnější prostředí a let z/na 'hlavní letiště'. jiní je milují, protože je pro ně cena rozhodující faktor.

+2/0
2.3.2016 16:00

M34a14r41e94k 15T78ů11m38a 4122428626322

No, samozřejmě, že to je jejich věc, ale pořád by v člověkovi měla existovat jistá dolní mez, pod kterou by neměl jít, tedy aspoň já to tak mám... Sem tam taky třeba lítám lc, a pokud by tam byla možnost ušetřit pár šmrdlíků za to, že během letu budu stát, tak bych do toho nešel, to samé platí i pro jiné způsoby dopravy...

0/0
2.3.2016 16:11

S92t47a95n50d63a 10C87h91v40o15s23t 1572908

Rikate par smrdliku - ale tady je 10E proti 40E, to je uspora 75%, to neni zas tak malo. A ze vy to tak mate... Jini lidi to zas maji jinak no.

Ale jak pisou jini - jde spis o reklamu.

+2/0
2.3.2016 16:15

R61a34d35e72k 60J48a42n12a47t53a 9775446924552

Je to 10E proti 15E (tolik stojí nejbližší dražší možnost, sedět někde na chodbě na sklápěcí sedačce, ty bývají i v našich českých vlacích, jen se na ně neprodávají rezervace).

0/0
2.3.2016 16:19

P85a86v58l50a 39H71r50a13d68i35l29o50v37a 3337901151714

V ceskych vlacich z husta nekupujete misto vubec a pak bud sedite nebo stojite celou cestu. Vzpominam na rychlik CB Praha v nedeli vecer, tam byla narvana ulicka v celem vlaku. Kdo nastupoval v CB, sedl si, kdo kousek dal na trati, smolik. A bez slevy ;-D

0/0
2.3.2016 16:24

R79a15d31e53k 40J67a36n63a88t84a 9875986904192

V e-shopu už je pěkných pár let místenka k jízdence zdarma. Pokud ji nemáte, vaše chyba.

+1/0
2.3.2016 16:27

P63a15v58l58a 30H88r11a54d32i71l21o95v11a 3807541761624

Vzhledem k tomu, ze jezdim vlakem momentalne tak jednou za rok, tak je mi to celkem fuk. Jde o to, ze u CD si na spouste tratich nekupujete jizdenku na konkretni vlak (a tudiz misto) a ze jde vubec nastoupit do preplneneho RYCHLIKU, kde se jede na stojaka. V cizine celkem nemyslitelne. Pokud tedy nebereme v potaz 10 mist v souprave Thalys ;-)

0/0
2.3.2016 16:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.