Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na stojáka, ale levně. Rychlovlaky Paříž - Brusel sázejí na nízké ceny

Na deset eur klesla cena za jízdenku do vlaků mezi Paříží a Bruselem, která stojí běžně čtyřnásobek i více. Má to však háček: výměnou za nízké jízdné nemáte jistotu, že si sednete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19a32r64t80i88n 49K60o90u38š26a 6925104534

Navrhuji zavést nevyužité nákladní vagony pro osobní přepravu, nebo ješte lépe plošinové nákladní vozy, ve stanici se jen přibrzdí a cestující si vyskočí.

To bude úspora.

0/0
3.3.2016 12:23

R67o31b75e20r73t 76P26r61a22ž27á14k 4368356285530

To už dávno zavedli v Hošticích a stačila jim na to 810. Nebo dokonce M131? Asi jo. Inkubátor má za jízdy blokované dveře.

0/0
4.3.2016 17:53

M12i75r29e56k 20G69a62j95e76r 5781876409320

Vzhledem k přílivu migrantů, kteří mají v Bruselu výcviková a ideologická centra pro teroristy, tak lze očekávat, že budou vlaky TGV brzo dopravovat za minimální cenu dvojnásobek pasažérů a zdarma i černé pasažéry.

+1/−5
2.3.2016 17:50

J44i32r14k88a 30H44o79n66c84ů 2464384971728

Z Molenbeeku do Paříže jen za deset eur a do jednoho kufru nacpete dost munice.

0/−2
2.3.2016 19:35

J39a95r15o60s53l62a30v 16N88o62v96á45k 1895830140357

Tu munici tam nenacpete. Ten kufr se mysli prirucni stennych rozmeru jako do letadla a s vahou do 12 kg.

0/0
3.3.2016 17:28

M98i41r84o45s93l26a89v 23Z24i16k90m48u85n27d 6388892587468

Vždycky je místo k sezení na podlaze ... Celkem běžný způsob cestování ve vysokorychlostních vlacích ICE v Německu ...

0/0
2.3.2016 17:47

V40l65a89s26t34i34m19i25l 55S69v16o53b40o59d74a 7413848155534

Do Brusele bych nejel ani zadarmo, ani v leže ;-).

0/−4
2.3.2016 17:41

P61e77t22r 16V91a46n47ě71k 3812304702348

Opět se ukazuje předjímavost Českých drah, které zavedly vlaky na stojáka ve špičkách mnohem dříve, než kolegové ve Francii :) A dokonce je ani nemusí zlevňovat oproti sedícím ;)

+7/0
2.3.2016 17:27

J16a86n 52J53e47m44e82l17k59a 1365780

Třeba by někdo po lístcích za 100E na ČD a absenci VRT změnil názor:-P 40E je pouze marketingový začátek.

0/0
2.3.2016 17:37

M70i29r16o69s74l40a73v 54Z41i33k46m95u68n27d 6598972797858

Místo "k stání" se nabízelo i v jízdenkových automatech v Itálii ... rezervace vyprodána >vybrat jiný vlak nebo místo k stání ...

0/0
2.3.2016 17:48

L62u37k94á83š 45A10d65a87m16e36c 3957123960927

To už to soudruzi ve Francii vážně dotáhli tak daleko, ta na kresleném obrázku musí být ze tří lidí povinně jeden tmavý?

+10/−1
2.3.2016 16:34

P35e97t51r 86M85a75r71š40o17u74n 5395108686906

Pravda, ten obrazek neni spravny. Kdyz jsem byl v Parizi, tak abych francouze pohledal...

+5/0
2.3.2016 16:57

M82i35c87h46a13l 30K96o97z83d85e83r16k14a 4860345461

Dostal mě popisek k první fotografii v galerii.

...4 zastávky na vysočině!? Proč? Kde? I kdyby měly být na celé trati 4 zastávky, tj. třeba Praha, Benešov, Žďár nad Sázavou a Brno, bude to přeplácaný. To se potom může snažit jak chce, ale do Brna mu to potrvá hodinu a půl a pořád bude časově zajímavější, dojet to autem po D1. Jednu zastávku bych ještě pochopil, zbytek ať obslouží regionální vlaky.

Jsem všemi deseti pro stavbu VRT. Už teď máme 10 let zpoždění. Ale jestli se budeme na rychlovlak dívat jako na autobus, který musí nutně stavět v každé obci, tak si ho prostě nezasloužíme.

0/−5
2.3.2016 16:19

R58a38d35e53k 70J69a75n71a22t13a 9235316294292

Popisek je pravdivý. Počítá se zhruba se 4-5 zastávkami. Nebudou v nich samozřejmě zastavovat všechny spoje.

Stejně jako je tomu na současných tratích, víte kolik je zastávek mezi Prahou a Pardubicemi, i když dálkové vlaky to jezdí nonstop?

+5/0
2.3.2016 16:25

M54i44c40h74a14l 79K47o59z98d76e94r36k24a 4640135791

Jo, taky už jsem se nad tím zamyslel. Tak budu toufat že to nedomrví jako na trati Liberec-Tanvald, kterou by vlak uměl projet za půl hodiny, ale courá se tam hodinu, protože musí stavět na všech zastávkách jako autobusy a tramvaje, které s ním jezdí souběžně.

Je to sice hodně vzdálené přirovnání, ale jiné tratě zas tak dobře neznám. Jen se vždycky divím, proč mi trvá cesta vlakem stejně dlouho, jako autobusem.

+1/−1
2.3.2016 16:53

T70o84m15a70s 26A10u74g25u29s23t58y25n 6337986161740

Takovéhle zastávky na VRT jsou nesmysl. Bohužel pár pantátů na vidlákovech si usyslelo, že když už tam ta železnice bude, že z toho chtějí taky něco mít. A asi chtěli být slavní zastávkou pro pár lidí, tak dali souhlasy se stavbou výměnou za zastávky

0/−3
2.3.2016 19:50

R78a64d41e48k 74J38a82n53a97t97a 9395586574442

Proč by měla být zastávka např. v Jihlavě nesmysl? Zastavoval by tam samozřejmě každý 2. či 3. spoj, dle poptávky. Kromě toho by v místě těch propojek odbočovaly linky např. do ČB či měst na Vysočině. Rychlovlaky nemusí jezdit celou trasu po VRT - viz Německo nebo Francie.

+1/0
2.3.2016 20:28

O55l21d68ř42i41c38h 26J58a13n53e69č25e54k 8899306323351

viz Rakousko: mezi Vídní a Salzburgem jezdí v hodinovém taktu jak railjety, které staví jen v St. Pölten a Linci, tak "zastávkové" IC (snad ještě letos budou nahrazeny zastávkovými railjety). obdobně by to mělo být mezi Vídní a Villachem přes Graz po otevření Koralmbahn a Semmering Basistunnel. rozdíl v jízdní době "rychlovlaků" a "zastávkových rychlovlaků" je na těch cca. 300km cca. půl hodiny.

jen si nedokážu představit, jak by v českých podmínkách měl rychlovlak po VRT jet jen část trasy - to jako že by expres z Berlína v Jihlavě odbočil do Znojma? ;-D

0/0
3.3.2016 9:38

R10a69d30e56k 59J32a63n14a41t11a 9605716274692

Z Berlína asi ne, ale linka Praha-Jihlava-Znojmo by existovat mohla (pokud by se alespoň trochu upgradovala trať Jihlava-Znojmo). Případně výchozí třeba z Ústí (aby se štřila kapacita Praha hl.n.).

0/0
3.3.2016 19:39

R26a66d84e67k 47J56a90n66a77t58a 9295606864782

Zde máte pěkný obrázek: http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2014/SZ514/800x800_vrt05.jpg

0/0
3.3.2016 19:45

O59l83d91ř33i75c72h 39J87a37n86e94č87e15k 8379106363641

to je ale hodně blbé přirovnání. Liberec - Tanvald je lokálka, drtivá většina potenciálních cestujících bydlí v úzkém údolí podél trati. pokud chcete, aby tam ti lidé tím vlakem jezdili, musí mít zastávku v docházkové vzdálenosti, jinak se na vlak vykašlou a pojedou busem nebo autem. vycházíme z toho, že vlak je pohodlnější a spolehlivější, proto ho lidé upřednostní, i když jede stejně pomalu jako bus. mimochodem, busem ze Smržovky dojedete jen do Jablonce, dál do Liberce pokračuje myslím jen pár 'dálkových'. z Jablonce do Liberce je vlak poměrně rychlý, tramvaj mu nemůže konkurovat a i bus na stávajících silnicích těžko, tam je hlavně problém, že liberecké nádraží je dost daleko od centra.

alternativou je rychlá železnice s málo zastávkami, do nichž by cestující svážely autobusy anebo by tam sami jezdili autem. v druhém případě by byla potřeba velká záchytná parkoviště, což je v ČR zatím dost utopie. stejně jako v tom úzkém údolí přestavět stávající lokálku na 'rychlou železnici'.

0/0
3.3.2016 9:47

M86i85c82h52a57l 68K32o82z75d44e43r91k71a 4370975451

No, v principu to zas tak daleko není. Máme tu trať, která má potenciál být nejrychlejší spojnicí mezi třemi městy. Ale nevyužíváme ho, protože bereme ohledy na 3% (hádám, dost možná je to ale o hodně míň) populace, která bydlí zrovna blízko té trati, přičemž zastávku autobusu, který jezdí souběžně, mají jen o 200 metrů dál. Ten vlak je docela drahý špás s velkým, ale nevyužitým potenciálem.

A to samé nám hrozí u VRT.

Do 30 km od Prahy, Brna a Ostravy bydlí 1/3 populace ČR. Ti by mohli využívat potenciál Praha-Brno a Brno-Ostrava za hodinu. Budeme brát ohledy na další 3% populace z okolí Benešova, Velké Bíteše, Vyškova a Valmezu a o hodinu tu trasu natáhneme, přičemž projekt prodražíme o stavbu dalších zastávek a z Prahy do Ostravy se bude ve finále jezdit za 3 hodiny, stejně jako dnes s Pendolinem.

0/0
3.3.2016 11:16

O84l53d57ř19i37c94h 54J40a37n39e97č71e59k 8509626663501

jenže Liberec - Tanvald není zdaleka jen o počtu zastávek - na té trati je spousta nepřehledných přejezdů, je to jednokolejka s hustým provozem, kde se musí brát ohled na křižování. rekonstrukce trati v loňském roce umožnila zkrácení jízdních dob mezi jednotlivými výhybnami (Vesec, Jablonec, Smržovka, Tanvald) ze 20 minut na 15 a tím zkrácení cesty z Liberce do Tanvaldu ze 65 minut na 50. kdyby vlaky dále výrazně zrychlily, musely by se výrazně změnit intervaly, možná by i zřetelně ubylo spojů. každopádně by to vyžadovalo další rekonstrukci za stovky milionů, ne-li miliardy (včetně staveb záchytných parkovišť, příjezdových cest a obratišť pro autobusy u vybraných stanic atd.).

smysl by dávalo alespoň polovinu spojů zrychlit - tak, aby zastavovaly jen ve větších stanicích, mezi Jabloncem a Libercem by nemusely zastavovat vůbec, když vedle železnice jezdí tramvaj - zastávkový by byl jen každý druhý nebo třetí spoj. ale to by se nejspíš nenacpalo do grafikonu. právě mezi Jabloncem a Libercem v minulých letech většina vlaků téměř nestavěla - teď už zase staví všechny, nejspíš proto, že to i tak z Vesce do Jablonce, tj. z jedné výhybny na další, stihnou za 14 minut a proškrtání zastávek by tak znamenalo jen prodloužení pobytů ve výhybnách. podobně to bude i na zbytku trati.

přitom určitě nejde jen o 3% ("dost možná ale o hodně míň") potenciálních zákazníků - pokud škrtnutím zastávky z vlaků zmizí všichni, kteří tím ztratí pěší dostupnost železnice, tak snad vyjma zastávek ve Smržovce těch cestujících ubyde docela dost. nemůžete jako základnu brát celý Liberec, protože většinu Liberečanů železnice do Tanvaldu vůbec nezajímá, stejně tak je relevantní sotva pro polovinu Jablonce. takže já myslím, že prostým proškrtáním zastávek bez výrazných investic do dalšího zrychlení trati a návazné infrastruktury by těch cestujících ubylo o desítky procent (a při miliardových investicích by spousta lidí brblala proč se už zase cpou miliardy do lokálky kterou stejně nikdo nepotřebuje).

0/0
3.3.2016 12:51

M92i42c74h13a35l 12K24o68z49d10e37r95k95a 4640585961

No, před rekonstrukcí se chlubili, že díky novým kolejím zvládnou jezdit z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny. Při takové úspoře by tam železnice fakt dávala smysl. Liberečáky možná Tanvald moc nezajímá, ale v Tanvaldu zajímá spoustu jidí Liberec a Jablonec.

Je to o efektivitě. Ubylo by lidí z nejbližšího okolí trati, ale zase by na vlak přesedlalo dost lidí z auta a z autobusů. Najednou by totiž měli na výběr jet autobusem hodinu, nebo vlakem půl hodiny. Možná že spousta lidí dnes vidí vlak jako "socku" ale stejně tak jsou schopni svůj názor přehodnotit, kdyby jim cesta vlakem ušetřila denně hodinu cesty.

0/0
3.3.2016 14:48

O52l30d83ř51i27c36h 90J40a51n25e28č70e60k 8339346803751

tak to fakt pochybuju, že před rekonstrukcí se mluvilo o cestě z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny :-) to je se stávajícím množstvím zastávek nereálné naprosto, to by znamenalo průměrnou celkovou rychlost 55 km/h - takovou průměrnou rychlost mají couráky na trase Praha - Kolín, která je dvojkolejná, rovná, s minimem přejezdů a poloviční hustotou zastávek. abyste ji dosáhl, potřebujete mezistaniční rychlost 80 - 100 km/h a zastávky v delším odstupu. to by vyžadovalo Lbc - Tanvald komplet přestavět, dost možná z velké části i dostat pod zem - a seškrtat polovinu zastávek.

podle mě jste si tu jízdní dobu spletl s intervalem vlaků (který nyní skutečně klesl ze 40 na 30 minut ve špičkách) ;-)

ano Liberečáky trať na Tanvald nezajímá, a proto jako spádovou oblast můžete počítat Desnou, Tanvald, Smržovku, Josefův Důl, Lučany, půlku Jablonce a Vratislavice. plus pár vesnic kolem. hrubým odhadem 50 tisíc lidí. pokud proškrtáním zastávek 8 tisíc z nich od železnice odradíte, tak nejde o "3% nebo ještě méně", ale o 16%. a jak už jsem několikrát napsal, aby proškrtání zastávek mělo význam, muselo by současně dojít k výstavbě záchytných parkovišť a napojení autobusů na vlaky, které je v současnosti v podstatě nulové.

0/0
3.3.2016 15:53

M51i77c94h32a41l 58K51o43z49d86e94r26k44a 4410735481

Asi máte pravdu, tedy neplet jsem se já, ale nějaký Jan Sedlák z ČTK. To aby si člověk pořád ověřoval zdroje... Ale je fakt, že tyhle chaba jsou v novinách na denním pořádku a neměl bych se kvůli tomu zbytečně zlobit.

http://www.denik.cz/liberecky-kraj/vlaky-zvladnou-trat-liberec-tanvald-jen-za-pul-hodiny-20141031-iq3k.html

0/0
3.3.2016 20:59

O73l16d30ř78i24c32h 66J50a43n60e20č83e53k 8179266753551

a říkat, že na VRT nemá smysl stavět stanice, protože by to vlaky zpomalilo na nekonkurenceschopno, je nesmysl. přeci nikdo neříká, že všechny vlaky musí stavět ve všech stanicích. jak už jsem napsal panu Janatovi, viz třeba Rakousko: z Vídně do Salzburgu jezdí jak railjety pouze se dvěma zastávkami (St. Pölten, Linz) za 2:15hod, tak IC s 8 zastávkami, které jedou o půl hodiny déle - a nebyl by problém je zrychlit, soukromá Westbahn má 6 mezistanic a 2:22hod. podobný model bude patrně fungovat na trase z Vídně do Villachu poté, co bude otevřena trať z Grazu do Klagenfurtu a Semmering Basistunnel. proč by na VRT z Prahy do Ostravy nemohly jezdit jak vlaky, které by stavěly jen v Jihlavě, Brně a Přerově, tak ty, které by navíc stavěly v Benešově, Humpolci / Pelhřimově, Velkém Meziříčí, Vyškově a Hranicích???! stavět za sto(vky) miliard 350km dlouhou VRT, na níž by byly jen dvě nebo tři nácestné stanice, taky asi moc smysl nedává, ne?

+1/0
3.3.2016 13:03

M29i54c86h63a73l 21K70o41z18d76e48r95k24a 4170835531

Ne že by Railjety byly srovnatelné s TGV, ICE, nebo čímkoliv dalším co na to chtějí nasadit.

Budiž, tak se budou někdy zastávky objíždět, ale pořád u toho budou výhybky a stejně kvůli nim bude vlak muset přibrzdit.

Taky tam bude napojení na Jihlavu, těžko říct jestli se mu v úseku Humpolec-Velké meziříčí vyplatí někde přidat alespoň na 300 km/h.

A pak je tady Vlašim, kde bude vlak zpomalovat a někdy i stavět ...v obci s 12 000 obyvateli. A kdyby to aspoň bylo to nejhorší... Nejhorší jsou Velké Meziříčí a Velká Bíteš. Malé obce přímo u dálnice. Proč tam mají stát zastávky za desítky milionů? Proč tam mají všechny vlaky zpomalovat? Aby se ve Velkém Meziříčí napojily na spoje z Havlíčkova Brodu? To přeci můžou už v Jihlavě. A kdyby byla jedna jediná zastávka uprostřed mezi Humpolcem, Pelhřimovem, Jihlavou a Hav. Brodem, nemusí se stavět několik dalších napojení.

Ještě bych pochopil to napojení na Benešov, tam se může přestupovat z Budějic.

Vysokorychlostní trať za stovky miliard má smysl pouze když se tam jezdí vysokou rychlostí. Jestli tam budou čtyři zastávky a tři napojení na další obce, tak se můžeme na 350 km/h vykašlat a stavět to rovnou pro ty railjety a Pendolino.

Co naopak nedává smysl, jsou zastávky rychlovlaku v obcích pod 50 000 obyvatel, které mají navíc dobré napojení na dálnici.

0/−1
3.3.2016 14:30

O31l85d26ř13i12c61h 28J21a53n88e79č48e67k 8899416693281

ano máte pravdu, railjety nejsou totéž co ICE/TGV, ale myslím, že pro ilustraci, že ne všechny vlaky na VRT musí zastavovat ve všech zastávkách to stačí. mimochodem v Rakousku z Německa zajíždějící ICE zastavují častěji a jezdí pomaleji než railjety. ostatně Vy sám jste se tu pokusil o "vzdálené přirovnání" VRT k lokálce Liberec - Tanvald.

nechápu, kde pořád berete tu jistotu, že by vlaky kvůli nádražím nebo výhybkám musely zpomalovat. výhybky jsou i na francouzských VRT mnohem častěji než co 100km. když vlak jede rovně, tak na odpovídající výhybce zpomalovat nemusí. čili průběžná kolej nádraží objede, vlak, který tam nestaví, jede na výhybce rovně a nebrzdí, vlak, který musí sjet do stanice musí brzdit už dávno před výhybkou, aby to do stanice dobrzdil.

zastávky v obcích s dobrým napojením na dálnici mají smysl velmi, protože jde právě o to, dostat lidi z dálnice do vlaku.

stavět na VRT zvlášť stanice pro Humpolec, Pelhřimov, HavlBrod, Jihlavu, Žďár a Velké Meziříčí je samozřejmě nesmysl. ani nové lokálky od VRT do těchto měst. trend je stavět železniční stanice spíše mimo obce a u nich velká parkoviště, případně napojení z okolí autobusy, pokud tam nějaká lokálka už není. stanice by každopádně měla být u Jihlavy, napojit na ni po stávající železnici HavlBrod a Třebíč by bylo snadné. pak jedna u Humpolce (kde by zastavovaly jen NĚKTERÉ vlaky) - tam už taky je lokálka do HB. Pelhřimov je napojený po silnici. a jedna - opět jen pro některé vlaky - u Velkého Meziříčí, s eventuelním napojením lokálky ze Žďáru do Náměšti.

0/0
3.3.2016 16:10

M69i25c85h85a84l 10K94o59z46d16e54r27k54a 4290535361

To je fakt, proč by nemohly být výhybky stavěné na vyšší rychlost?

Vycházel jsem právě z průjezdů stanicemi Belfort-Montbéliard a Besançon TGV. Nedostanu se tam často, ale když už v tom vlaku jsem, baví mě sledovat všechny detaily. Na výhybky se zaměřím příště. :-)

Takže jsme zajedno, že mezi Humpolcem, Pelhřimovem, Jihlavou a Hav. Brodem by stačila jedna zastávka a Vlašim ani Velká Bíteš by vůbec zastávky mít neměly? Ale zase, jako zdroj mám: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz což může, ale nemusí být relevantní. Na druhou stranu, tohle je jen diskuse pod článkem v novinách, takže to s hledáním relevantních informací nijak moc nehrotím...

0/0
3.3.2016 21:14

M39i31c31h10a71l 53K67o36z75d19e84r41k32a 4730285441

Tak jsem se na to podíval ...a je to celé nesmysl. Pan Augustýn amá pravdu.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/schema-vystavba-vrt-praha-brno-a-navazujicich-trati_2011.jpg

První zastávka je Vlašim, 50km od Prahy. Další po 50 km, Humpolec, zase 50km a je tu Velké Meziříčí, pak z nějakého důvodu 20 km vzdálená Velká Bíteš a odtud už je to 35 km do Brna. A k tomu ještě napojení do Benešova a do Jihlavy, aby mohl vlak courat ještě víc.

On je problém v tom, že na každé zastávce se předpokládá pohyb lidí a vlak tam nemůže jet 350 km/h. Musí zpomalit na nějakých 160 km/h, což vyjde hodně draho, co se týče energie i času. Když bude takhle brzdit na 200 km trase čtyřikrát, tak postrádá smysl, aby někde zrychloval na 350 km/h.

Podívejte se, jak mají Francouzi řešenou trať Mulhouse-Dijon. Zastávky jsou po 100 kilometrech a navíc vzdálené cca 10 km od měst.

Srokilometrovou trasu zvládne TGV za půl hodiny (přibližně, z centra Dijonu na zastávku u Besanconu), z toho cca 10 minut jede maximální rychlostí. Když bude u nás zastávka jedna, pojede maximální rychlostí dohromady 20 minut, přičemž jediná rychlejší možnost dopravy na trase Praha-Brno bude soukromé letadlo. Když tam budou zastávky čtyři, bude se 350 km/h týkat maximálně deseti minut z celé trasy Praha-Brno. Maximální rychlost 350 km/h pozbude smysl a budeme mít drahou, ale zato nevyužitelnou železnici. A v reálu tam ty vlaky fakt budou jezdit hodinu a půl, což spoustu lidí, zvyklých na dvouhodinovou cestu autem, nenaláká.

0/−2
3.3.2016 11:01

O78l76d53ř90i96c67h 46J85a30n53e65č54e72k 8939986683351

nikdo neříká, že vlaky ve stanicích, které projíždějí, musí jezdit těsně podél nástupišť. průběžné koleje mohou být opodál a pokud by se stavěla fungl nová trať, nebyl by ani problém je v prostoru stanic strčit do tunelu (nebo za zeď).

dokud Češi budou mít vlak za socku, vlastní auto jim bude nade vše a neuvědomí si, že čas strávený za volantem je jednoduše zabitý, kdežto ve vlaku ho mohou využít jinak, tak je nenaláká ani jízdní doba 40 minut.

+2/0
3.3.2016 13:08

J22i38r67k20a 69D56v26o57ř59á20k 4745250633368

Nikoli, na vysokorychlostních "zastávkách" by byly samozřejmě takové výhybky, které by plnou rychlost v přímém směru umožňovaly, do odbočky by se samozřejmě počítalo se snížením rychlosti.

To máte analogické jako třeba teď v Kolíně na koridoru. EC tam může prosvištět v přímé plnou traťovou 160, vlaky co staví a na výhybce uhýbají musí brzdit (rekuperovat) tak jako tak.

+1/0
3.3.2016 16:47

J71a87n 19J47e76m74e61l38k71a 1845440

Buďte v klidu 2040. Plánováno ;-D

0/0
2.3.2016 16:50

L78a28d87i22s62l81a20v 25H15r20o45m59á34d18k30a 4375438473566

Pane redaktore, to neumíte napsat článek bez chyby ? Já takhle pracovat, tak jsem minimálně bez prémií. :-) " I když je jedná o vysokorychlostní soupravy, vlak nepo..... "

+1/0
2.3.2016 15:56

M70i70r66e27k 92G66a62j55e32r 5931726829650

Bez překlepu to neumíte ani vy. ;-)

0/0
2.3.2016 17:51

M82a75r89e38k 38T44ů95m38a 4642988576262

Příjde mi to jako dost nedůstojný způsob přepravy, ale co?! Když lidi mají potřebu ušetřit za každou cenu, nechť se přepravují klidně i dobytčákem! :-P

0/0
2.3.2016 15:53

R36a37d84e39k 55J47a28n90a24t23a 9735216104932

Záleží, jak je vlak vytížený. Jízdenku bez místenky máte i u nás, dokonce to jezdí velká většina lidí (přestože je v e-shopu ta místenka zdarma). Prostě si sednete na nějaké volné místo (ať už vůbec neprodané, nebo prodané někomu, kdo nakonec nejel).

Mimo špičku to může být docela dobrý trik. Zaplatíte o 5 eur míň a stejně si sednete.

0/0
2.3.2016 15:58

O55l10d35ř87i31c42h 36J78a76n58e28č91e98k 8979506283161

ano nejspíš si sednou všichni s tou jízdenkou za 10 eur - pochybuji, že ty vlaky jsou stále zcela plné.

myslím, že jde hlavně o marketing - vždyť jde o 10 jízdenek na každý spoj, tj. méně než 3% kapacity. fyzicky by se tam přeci těch stojících vešlo mnohonásobně víc. ale psát 'tickets from 10€' je určitě zajímavější než 'tickets from 15€' - za těch 50€ na spoj to stojí.

0/0
2.3.2016 16:03

R71a18d10e65k 38J76a26n75a56t54a 9915516694112

Prodají (dle článku) takto max. 10 jízdenek na vlak.

Tj. pravděpodobně si sednou, protože, dle mého názoru, zhruba takový může být počet lidí, kteří nepojedou, ač rezervovali (jízdenka jim propadne nebo mají flexi jízdenku). Akorát ten člověk bez jízdenky musí projít celý vlak, aby nějaké takové místo našel, protože se neví, kde bude.

O marketing jde v každém případě. Kdyby to nebyl marketing, tak nezakádají speciální "lowcost" brand, ale prostě zlevní Thalys spoje, tiskovou zprávu nevydají a pan Sůra se o tom ani nedozví, protože nepředpokládám, že prolézá bookovací systém Thalysu :-)

0/0
2.3.2016 16:13

J77a37n 43S88ů95r12a 4755763253882

Thalys to nemá ani na svých stránkách:)prodávají to vše přes izy.com

+3/0
2.3.2016 16:18

R57a60d36e20k 63J47a29n49a95t16a 9125126104382

Stejně to zpočátku bylo s Ouigo (lowcost brand SNCF). Mělo to pouze speciální stránku i e-shop. Ovšem teď už Ouigo spoje v e-shopu SNCF nabízeny jsou.

Mimochodem, většinovým vlastníkem Thalysu jsou taky SNCF :-)

0/0
2.3.2016 16:23

P26a32v19l22a 74H87r44a36d16i56l49o64v65a 3197531251404

V letecke doprave je to same. HOP, lowcost brand AirFrance, se da koupit na strankach AirFrance a lety jsou integrovany i do B2B systemu pro profesionaly. Ze zacatku sly letenky taky koupit pouze na HOP.

0/0
2.3.2016 16:26

O93l92d20ř18i77c50h 15J22a18n34e51č55e63k 8989746363141

to je přeci jejich věc - nikdo Vás přeci nenutí to využívat. nabízet různou kvalitu za různé ceny je určitě správná cesta.

je to jako s lowcost aerolinkami: pro jedny nedůstojné, raději si připlatí za klidnější prostředí a let z/na 'hlavní letiště'. jiní je milují, protože je pro ně cena rozhodující faktor.

+2/0
2.3.2016 16:00

M72a73r91e63k 12T37ů54m30a 4532788706972

No, samozřejmě, že to je jejich věc, ale pořád by v člověkovi měla existovat jistá dolní mez, pod kterou by neměl jít, tedy aspoň já to tak mám... Sem tam taky třeba lítám lc, a pokud by tam byla možnost ušetřit pár šmrdlíků za to, že během letu budu stát, tak bych do toho nešel, to samé platí i pro jiné způsoby dopravy...

0/0
2.3.2016 16:11

S81t20a94n79d74a 17C19h88v30o48s81t 1142988

Rikate par smrdliku - ale tady je 10E proti 40E, to je uspora 75%, to neni zas tak malo. A ze vy to tak mate... Jini lidi to zas maji jinak no.

Ale jak pisou jini - jde spis o reklamu.

+2/0
2.3.2016 16:15

R66a62d91e80k 52J56a73n37a60t45a 9795336754902

Je to 10E proti 15E (tolik stojí nejbližší dražší možnost, sedět někde na chodbě na sklápěcí sedačce, ty bývají i v našich českých vlacích, jen se na ně neprodávají rezervace).

0/0
2.3.2016 16:19

P64a64v86l33a 70H43r23a35d23i56l74o87v90a 3657471831334

V ceskych vlacich z husta nekupujete misto vubec a pak bud sedite nebo stojite celou cestu. Vzpominam na rychlik CB Praha v nedeli vecer, tam byla narvana ulicka v celem vlaku. Kdo nastupoval v CB, sedl si, kdo kousek dal na trati, smolik. A bez slevy ;-D

0/0
2.3.2016 16:24

R90a86d63e45k 73J62a48n11a32t95a 9695316734242

V e-shopu už je pěkných pár let místenka k jízdence zdarma. Pokud ji nemáte, vaše chyba.

+1/0
2.3.2016 16:27

P56a98v26l53a 33H42r24a20d69i85l40o49v45a 3167631641184

Vzhledem k tomu, ze jezdim vlakem momentalne tak jednou za rok, tak je mi to celkem fuk. Jde o to, ze u CD si na spouste tratich nekupujete jizdenku na konkretni vlak (a tudiz misto) a ze jde vubec nastoupit do preplneneho RYCHLIKU, kde se jede na stojaka. V cizine celkem nemyslitelne. Pokud tedy nebereme v potaz 10 mist v souprave Thalys ;-)

0/0
2.3.2016 16:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.