Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na stojáka, ale levně. Rychlovlaky Paříž - Brusel sázejí na nízké ceny

Na deset eur klesla cena za jízdenku do vlaků mezi Paříží a Bruselem, která stojí běžně čtyřnásobek i více. Má to však háček: výměnou za nízké jízdné nemáte jistotu, že si sednete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M24a73r43t48i68n 77K61o92u81š26a 6255934104

Navrhuji zavést nevyužité nákladní vagony pro osobní přepravu, nebo ješte lépe plošinové nákladní vozy, ve stanici se jen přibrzdí a cestující si vyskočí.

To bude úspora.

0/0
3.3.2016 12:23

R73o75b78e39r94t 68P46r58a60ž50á80k 4558416755270

To už dávno zavedli v Hošticích a stačila jim na to 810. Nebo dokonce M131? Asi jo. Inkubátor má za jízdy blokované dveře.

0/0
4.3.2016 17:53

M22i52r66e10k 54G79a63j25e64r 5621406719320

Vzhledem k přílivu migrantů, kteří mají v Bruselu výcviková a ideologická centra pro teroristy, tak lze očekávat, že budou vlaky TGV brzo dopravovat za minimální cenu dvojnásobek pasažérů a zdarma i černé pasažéry.

+1/−5
2.3.2016 17:50

J26i43r39k54a 28H37o41n72c68ů 2834404651538

Z Molenbeeku do Paříže jen za deset eur a do jednoho kufru nacpete dost munice.

0/−2
2.3.2016 19:35

J86a62r32o62s91l36a11v 44N79o39v58á24k 1495290200607

Tu munici tam nenacpete. Ten kufr se mysli prirucni stennych rozmeru jako do letadla a s vahou do 12 kg.

0/0
3.3.2016 17:28

M23i75r64o95s24l42a26v 21Z35i37k14m43u54n52d 6688352447108

Vždycky je místo k sezení na podlaze ... Celkem běžný způsob cestování ve vysokorychlostních vlacích ICE v Německu ...

0/0
2.3.2016 17:47

V91l10a91s11t70i13m69i87l 45S14v79o40b77o17d30a 7213558185754

Do Brusele bych nejel ani zadarmo, ani v leže ;-).

0/−4
2.3.2016 17:41

P68e39t54r 45V21a37n63ě32k 3662884362708

Opět se ukazuje předjímavost Českých drah, které zavedly vlaky na stojáka ve špičkách mnohem dříve, než kolegové ve Francii :) A dokonce je ani nemusí zlevňovat oproti sedícím ;)

+7/0
2.3.2016 17:27

J33a78n 48J36e19m67e21l14k61a 1355350

Třeba by někdo po lístcích za 100E na ČD a absenci VRT změnil názor:-P 40E je pouze marketingový začátek.

0/0
2.3.2016 17:37

M95i22r40o93s59l95a23v 42Z96i60k59m74u70n47d 6648802737178

Místo "k stání" se nabízelo i v jízdenkových automatech v Itálii ... rezervace vyprodána >vybrat jiný vlak nebo místo k stání ...

0/0
2.3.2016 17:48

L79u12k97á18š 43A56d60a38m80e20c 3537433130247

To už to soudruzi ve Francii vážně dotáhli tak daleko, ta na kresleném obrázku musí být ze tří lidí povinně jeden tmavý?

+10/−1
2.3.2016 16:34

P43e13t58r 33M80a42r14š36o53u56n 5395208726136

Pravda, ten obrazek neni spravny. Kdyz jsem byl v Parizi, tak abych francouze pohledal...

+5/0
2.3.2016 16:57

M77i88c54h85a47l 96K80o32z37d86e77r83k42a 4300255121

Dostal mě popisek k první fotografii v galerii.

...4 zastávky na vysočině!? Proč? Kde? I kdyby měly být na celé trati 4 zastávky, tj. třeba Praha, Benešov, Žďár nad Sázavou a Brno, bude to přeplácaný. To se potom může snažit jak chce, ale do Brna mu to potrvá hodinu a půl a pořád bude časově zajímavější, dojet to autem po D1. Jednu zastávku bych ještě pochopil, zbytek ať obslouží regionální vlaky.

Jsem všemi deseti pro stavbu VRT. Už teď máme 10 let zpoždění. Ale jestli se budeme na rychlovlak dívat jako na autobus, který musí nutně stavět v každé obci, tak si ho prostě nezasloužíme.

0/−5
2.3.2016 16:19

R87a63d56e44k 41J67a87n40a10t40a 9125536584512

Popisek je pravdivý. Počítá se zhruba se 4-5 zastávkami. Nebudou v nich samozřejmě zastavovat všechny spoje.

Stejně jako je tomu na současných tratích, víte kolik je zastávek mezi Prahou a Pardubicemi, i když dálkové vlaky to jezdí nonstop?

+5/0
2.3.2016 16:25

M78i33c82h57a60l 90K64o66z94d15e42r20k75a 4710545961

Jo, taky už jsem se nad tím zamyslel. Tak budu toufat že to nedomrví jako na trati Liberec-Tanvald, kterou by vlak uměl projet za půl hodiny, ale courá se tam hodinu, protože musí stavět na všech zastávkách jako autobusy a tramvaje, které s ním jezdí souběžně.

Je to sice hodně vzdálené přirovnání, ale jiné tratě zas tak dobře neznám. Jen se vždycky divím, proč mi trvá cesta vlakem stejně dlouho, jako autobusem.

+1/−1
2.3.2016 16:53

T98o82m20a50s 67A74u62g38u70s19t11y24n 6857166931370

Takovéhle zastávky na VRT jsou nesmysl. Bohužel pár pantátů na vidlákovech si usyslelo, že když už tam ta železnice bude, že z toho chtějí taky něco mít. A asi chtěli být slavní zastávkou pro pár lidí, tak dali souhlasy se stavbou výměnou za zastávky

0/−3
2.3.2016 19:50

R73a84d17e54k 10J84a68n34a46t31a 9675516124312

Proč by měla být zastávka např. v Jihlavě nesmysl? Zastavoval by tam samozřejmě každý 2. či 3. spoj, dle poptávky. Kromě toho by v místě těch propojek odbočovaly linky např. do ČB či měst na Vysočině. Rychlovlaky nemusí jezdit celou trasu po VRT - viz Německo nebo Francie.

+1/0
2.3.2016 20:28

O90l26d85ř13i41c29h 42J17a82n14e70č54e85k 8509896503801

viz Rakousko: mezi Vídní a Salzburgem jezdí v hodinovém taktu jak railjety, které staví jen v St. Pölten a Linci, tak "zastávkové" IC (snad ještě letos budou nahrazeny zastávkovými railjety). obdobně by to mělo být mezi Vídní a Villachem přes Graz po otevření Koralmbahn a Semmering Basistunnel. rozdíl v jízdní době "rychlovlaků" a "zastávkových rychlovlaků" je na těch cca. 300km cca. půl hodiny.

jen si nedokážu představit, jak by v českých podmínkách měl rychlovlak po VRT jet jen část trasy - to jako že by expres z Berlína v Jihlavě odbočil do Znojma? ;-D

0/0
3.3.2016 9:38

R88a20d15e45k 89J63a10n95a24t24a 9855146464162

Z Berlína asi ne, ale linka Praha-Jihlava-Znojmo by existovat mohla (pokud by se alespoň trochu upgradovala trať Jihlava-Znojmo). Případně výchozí třeba z Ústí (aby se štřila kapacita Praha hl.n.).

0/0
3.3.2016 19:39

R20a35d48e28k 83J37a82n74a74t93a 9665126134832

Zde máte pěkný obrázek: http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2014/SZ514/800x800_vrt05.jpg

0/0
3.3.2016 19:45

O54l97d27ř43i95c49h 78J40a95n85e11č61e85k 8169266153551

to je ale hodně blbé přirovnání. Liberec - Tanvald je lokálka, drtivá většina potenciálních cestujících bydlí v úzkém údolí podél trati. pokud chcete, aby tam ti lidé tím vlakem jezdili, musí mít zastávku v docházkové vzdálenosti, jinak se na vlak vykašlou a pojedou busem nebo autem. vycházíme z toho, že vlak je pohodlnější a spolehlivější, proto ho lidé upřednostní, i když jede stejně pomalu jako bus. mimochodem, busem ze Smržovky dojedete jen do Jablonce, dál do Liberce pokračuje myslím jen pár 'dálkových'. z Jablonce do Liberce je vlak poměrně rychlý, tramvaj mu nemůže konkurovat a i bus na stávajících silnicích těžko, tam je hlavně problém, že liberecké nádraží je dost daleko od centra.

alternativou je rychlá železnice s málo zastávkami, do nichž by cestující svážely autobusy anebo by tam sami jezdili autem. v druhém případě by byla potřeba velká záchytná parkoviště, což je v ČR zatím dost utopie. stejně jako v tom úzkém údolí přestavět stávající lokálku na 'rychlou železnici'.

0/0
3.3.2016 9:47

M13i45c96h59a28l 47K32o15z23d96e23r45k20a 4770875591

No, v principu to zas tak daleko není. Máme tu trať, která má potenciál být nejrychlejší spojnicí mezi třemi městy. Ale nevyužíváme ho, protože bereme ohledy na 3% (hádám, dost možná je to ale o hodně míň) populace, která bydlí zrovna blízko té trati, přičemž zastávku autobusu, který jezdí souběžně, mají jen o 200 metrů dál. Ten vlak je docela drahý špás s velkým, ale nevyužitým potenciálem.

A to samé nám hrozí u VRT.

Do 30 km od Prahy, Brna a Ostravy bydlí 1/3 populace ČR. Ti by mohli využívat potenciál Praha-Brno a Brno-Ostrava za hodinu. Budeme brát ohledy na další 3% populace z okolí Benešova, Velké Bíteše, Vyškova a Valmezu a o hodinu tu trasu natáhneme, přičemž projekt prodražíme o stavbu dalších zastávek a z Prahy do Ostravy se bude ve finále jezdit za 3 hodiny, stejně jako dnes s Pendolinem.

0/0
3.3.2016 11:16

O25l50d25ř95i51c17h 95J36a79n39e62č27e32k 8519766573691

jenže Liberec - Tanvald není zdaleka jen o počtu zastávek - na té trati je spousta nepřehledných přejezdů, je to jednokolejka s hustým provozem, kde se musí brát ohled na křižování. rekonstrukce trati v loňském roce umožnila zkrácení jízdních dob mezi jednotlivými výhybnami (Vesec, Jablonec, Smržovka, Tanvald) ze 20 minut na 15 a tím zkrácení cesty z Liberce do Tanvaldu ze 65 minut na 50. kdyby vlaky dále výrazně zrychlily, musely by se výrazně změnit intervaly, možná by i zřetelně ubylo spojů. každopádně by to vyžadovalo další rekonstrukci za stovky milionů, ne-li miliardy (včetně staveb záchytných parkovišť, příjezdových cest a obratišť pro autobusy u vybraných stanic atd.).

smysl by dávalo alespoň polovinu spojů zrychlit - tak, aby zastavovaly jen ve větších stanicích, mezi Jabloncem a Libercem by nemusely zastavovat vůbec, když vedle železnice jezdí tramvaj - zastávkový by byl jen každý druhý nebo třetí spoj. ale to by se nejspíš nenacpalo do grafikonu. právě mezi Jabloncem a Libercem v minulých letech většina vlaků téměř nestavěla - teď už zase staví všechny, nejspíš proto, že to i tak z Vesce do Jablonce, tj. z jedné výhybny na další, stihnou za 14 minut a proškrtání zastávek by tak znamenalo jen prodloužení pobytů ve výhybnách. podobně to bude i na zbytku trati.

přitom určitě nejde jen o 3% ("dost možná ale o hodně míň") potenciálních zákazníků - pokud škrtnutím zastávky z vlaků zmizí všichni, kteří tím ztratí pěší dostupnost železnice, tak snad vyjma zastávek ve Smržovce těch cestujících ubyde docela dost. nemůžete jako základnu brát celý Liberec, protože většinu Liberečanů železnice do Tanvaldu vůbec nezajímá, stejně tak je relevantní sotva pro polovinu Jablonce. takže já myslím, že prostým proškrtáním zastávek bez výrazných investic do dalšího zrychlení trati a návazné infrastruktury by těch cestujících ubylo o desítky procent (a při miliardových investicích by spousta lidí brblala proč se už zase cpou miliardy do lokálky kterou stejně nikdo nepotřebuje).

0/0
3.3.2016 12:51

M47i63c65h16a34l 36K60o94z38d82e52r65k94a 4840175221

No, před rekonstrukcí se chlubili, že díky novým kolejím zvládnou jezdit z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny. Při takové úspoře by tam železnice fakt dávala smysl. Liberečáky možná Tanvald moc nezajímá, ale v Tanvaldu zajímá spoustu jidí Liberec a Jablonec.

Je to o efektivitě. Ubylo by lidí z nejbližšího okolí trati, ale zase by na vlak přesedlalo dost lidí z auta a z autobusů. Najednou by totiž měli na výběr jet autobusem hodinu, nebo vlakem půl hodiny. Možná že spousta lidí dnes vidí vlak jako "socku" ale stejně tak jsou schopni svůj názor přehodnotit, kdyby jim cesta vlakem ušetřila denně hodinu cesty.

0/0
3.3.2016 14:48

O11l69d64ř11i18c13h 94J49a69n78e88č83e15k 8819706303651

tak to fakt pochybuju, že před rekonstrukcí se mluvilo o cestě z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny :-) to je se stávajícím množstvím zastávek nereálné naprosto, to by znamenalo průměrnou celkovou rychlost 55 km/h - takovou průměrnou rychlost mají couráky na trase Praha - Kolín, která je dvojkolejná, rovná, s minimem přejezdů a poloviční hustotou zastávek. abyste ji dosáhl, potřebujete mezistaniční rychlost 80 - 100 km/h a zastávky v delším odstupu. to by vyžadovalo Lbc - Tanvald komplet přestavět, dost možná z velké části i dostat pod zem - a seškrtat polovinu zastávek.

podle mě jste si tu jízdní dobu spletl s intervalem vlaků (který nyní skutečně klesl ze 40 na 30 minut ve špičkách) ;-)

ano Liberečáky trať na Tanvald nezajímá, a proto jako spádovou oblast můžete počítat Desnou, Tanvald, Smržovku, Josefův Důl, Lučany, půlku Jablonce a Vratislavice. plus pár vesnic kolem. hrubým odhadem 50 tisíc lidí. pokud proškrtáním zastávek 8 tisíc z nich od železnice odradíte, tak nejde o "3% nebo ještě méně", ale o 16%. a jak už jsem několikrát napsal, aby proškrtání zastávek mělo význam, muselo by současně dojít k výstavbě záchytných parkovišť a napojení autobusů na vlaky, které je v současnosti v podstatě nulové.

0/0
3.3.2016 15:53

M74i71c24h31a53l 90K24o64z11d23e34r53k70a 4840535551

Asi máte pravdu, tedy neplet jsem se já, ale nějaký Jan Sedlák z ČTK. To aby si člověk pořád ověřoval zdroje... Ale je fakt, že tyhle chaba jsou v novinách na denním pořádku a neměl bych se kvůli tomu zbytečně zlobit.

http://www.denik.cz/liberecky-kraj/vlaky-zvladnou-trat-liberec-tanvald-jen-za-pul-hodiny-20141031-iq3k.html

0/0
3.3.2016 20:59

O14l30d81ř21i56c60h 44J68a26n45e54č46e75k 8889556213311

a říkat, že na VRT nemá smysl stavět stanice, protože by to vlaky zpomalilo na nekonkurenceschopno, je nesmysl. přeci nikdo neříká, že všechny vlaky musí stavět ve všech stanicích. jak už jsem napsal panu Janatovi, viz třeba Rakousko: z Vídně do Salzburgu jezdí jak railjety pouze se dvěma zastávkami (St. Pölten, Linz) za 2:15hod, tak IC s 8 zastávkami, které jedou o půl hodiny déle - a nebyl by problém je zrychlit, soukromá Westbahn má 6 mezistanic a 2:22hod. podobný model bude patrně fungovat na trase z Vídně do Villachu poté, co bude otevřena trať z Grazu do Klagenfurtu a Semmering Basistunnel. proč by na VRT z Prahy do Ostravy nemohly jezdit jak vlaky, které by stavěly jen v Jihlavě, Brně a Přerově, tak ty, které by navíc stavěly v Benešově, Humpolci / Pelhřimově, Velkém Meziříčí, Vyškově a Hranicích???! stavět za sto(vky) miliard 350km dlouhou VRT, na níž by byly jen dvě nebo tři nácestné stanice, taky asi moc smysl nedává, ne?

+1/0
3.3.2016 13:03

M10i29c22h91a89l 57K77o50z46d17e89r69k94a 4970935451

Ne že by Railjety byly srovnatelné s TGV, ICE, nebo čímkoliv dalším co na to chtějí nasadit.

Budiž, tak se budou někdy zastávky objíždět, ale pořád u toho budou výhybky a stejně kvůli nim bude vlak muset přibrzdit.

Taky tam bude napojení na Jihlavu, těžko říct jestli se mu v úseku Humpolec-Velké meziříčí vyplatí někde přidat alespoň na 300 km/h.

A pak je tady Vlašim, kde bude vlak zpomalovat a někdy i stavět ...v obci s 12 000 obyvateli. A kdyby to aspoň bylo to nejhorší... Nejhorší jsou Velké Meziříčí a Velká Bíteš. Malé obce přímo u dálnice. Proč tam mají stát zastávky za desítky milionů? Proč tam mají všechny vlaky zpomalovat? Aby se ve Velkém Meziříčí napojily na spoje z Havlíčkova Brodu? To přeci můžou už v Jihlavě. A kdyby byla jedna jediná zastávka uprostřed mezi Humpolcem, Pelhřimovem, Jihlavou a Hav. Brodem, nemusí se stavět několik dalších napojení.

Ještě bych pochopil to napojení na Benešov, tam se může přestupovat z Budějic.

Vysokorychlostní trať za stovky miliard má smysl pouze když se tam jezdí vysokou rychlostí. Jestli tam budou čtyři zastávky a tři napojení na další obce, tak se můžeme na 350 km/h vykašlat a stavět to rovnou pro ty railjety a Pendolino.

Co naopak nedává smysl, jsou zastávky rychlovlaku v obcích pod 50 000 obyvatel, které mají navíc dobré napojení na dálnici.

0/−1
3.3.2016 14:30

O38l11d61ř88i19c18h 24J37a55n15e17č46e76k 8879216663231

ano máte pravdu, railjety nejsou totéž co ICE/TGV, ale myslím, že pro ilustraci, že ne všechny vlaky na VRT musí zastavovat ve všech zastávkách to stačí. mimochodem v Rakousku z Německa zajíždějící ICE zastavují častěji a jezdí pomaleji než railjety. ostatně Vy sám jste se tu pokusil o "vzdálené přirovnání" VRT k lokálce Liberec - Tanvald.

nechápu, kde pořád berete tu jistotu, že by vlaky kvůli nádražím nebo výhybkám musely zpomalovat. výhybky jsou i na francouzských VRT mnohem častěji než co 100km. když vlak jede rovně, tak na odpovídající výhybce zpomalovat nemusí. čili průběžná kolej nádraží objede, vlak, který tam nestaví, jede na výhybce rovně a nebrzdí, vlak, který musí sjet do stanice musí brzdit už dávno před výhybkou, aby to do stanice dobrzdil.

zastávky v obcích s dobrým napojením na dálnici mají smysl velmi, protože jde právě o to, dostat lidi z dálnice do vlaku.

stavět na VRT zvlášť stanice pro Humpolec, Pelhřimov, HavlBrod, Jihlavu, Žďár a Velké Meziříčí je samozřejmě nesmysl. ani nové lokálky od VRT do těchto měst. trend je stavět železniční stanice spíše mimo obce a u nich velká parkoviště, případně napojení z okolí autobusy, pokud tam nějaká lokálka už není. stanice by každopádně měla být u Jihlavy, napojit na ni po stávající železnici HavlBrod a Třebíč by bylo snadné. pak jedna u Humpolce (kde by zastavovaly jen NĚKTERÉ vlaky) - tam už taky je lokálka do HB. Pelhřimov je napojený po silnici. a jedna - opět jen pro některé vlaky - u Velkého Meziříčí, s eventuelním napojením lokálky ze Žďáru do Náměšti.

0/0
3.3.2016 16:10

M31i70c64h40a62l 23K72o13z69d20e52r53k97a 4300465591

To je fakt, proč by nemohly být výhybky stavěné na vyšší rychlost?

Vycházel jsem právě z průjezdů stanicemi Belfort-Montbéliard a Besançon TGV. Nedostanu se tam často, ale když už v tom vlaku jsem, baví mě sledovat všechny detaily. Na výhybky se zaměřím příště. :-)

Takže jsme zajedno, že mezi Humpolcem, Pelhřimovem, Jihlavou a Hav. Brodem by stačila jedna zastávka a Vlašim ani Velká Bíteš by vůbec zastávky mít neměly? Ale zase, jako zdroj mám: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz což může, ale nemusí být relevantní. Na druhou stranu, tohle je jen diskuse pod článkem v novinách, takže to s hledáním relevantních informací nijak moc nehrotím...

0/0
3.3.2016 21:14

M11i47c87h93a32l 22K90o14z84d46e84r49k41a 4720575951

Tak jsem se na to podíval ...a je to celé nesmysl. Pan Augustýn amá pravdu.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/schema-vystavba-vrt-praha-brno-a-navazujicich-trati_2011.jpg

První zastávka je Vlašim, 50km od Prahy. Další po 50 km, Humpolec, zase 50km a je tu Velké Meziříčí, pak z nějakého důvodu 20 km vzdálená Velká Bíteš a odtud už je to 35 km do Brna. A k tomu ještě napojení do Benešova a do Jihlavy, aby mohl vlak courat ještě víc.

On je problém v tom, že na každé zastávce se předpokládá pohyb lidí a vlak tam nemůže jet 350 km/h. Musí zpomalit na nějakých 160 km/h, což vyjde hodně draho, co se týče energie i času. Když bude takhle brzdit na 200 km trase čtyřikrát, tak postrádá smysl, aby někde zrychloval na 350 km/h.

Podívejte se, jak mají Francouzi řešenou trať Mulhouse-Dijon. Zastávky jsou po 100 kilometrech a navíc vzdálené cca 10 km od měst.

Srokilometrovou trasu zvládne TGV za půl hodiny (přibližně, z centra Dijonu na zastávku u Besanconu), z toho cca 10 minut jede maximální rychlostí. Když bude u nás zastávka jedna, pojede maximální rychlostí dohromady 20 minut, přičemž jediná rychlejší možnost dopravy na trase Praha-Brno bude soukromé letadlo. Když tam budou zastávky čtyři, bude se 350 km/h týkat maximálně deseti minut z celé trasy Praha-Brno. Maximální rychlost 350 km/h pozbude smysl a budeme mít drahou, ale zato nevyužitelnou železnici. A v reálu tam ty vlaky fakt budou jezdit hodinu a půl, což spoustu lidí, zvyklých na dvouhodinovou cestu autem, nenaláká.

0/−2
3.3.2016 11:01

O33l56d73ř37i38c15h 75J87a88n85e48č97e70k 8839566843691

nikdo neříká, že vlaky ve stanicích, které projíždějí, musí jezdit těsně podél nástupišť. průběžné koleje mohou být opodál a pokud by se stavěla fungl nová trať, nebyl by ani problém je v prostoru stanic strčit do tunelu (nebo za zeď).

dokud Češi budou mít vlak za socku, vlastní auto jim bude nade vše a neuvědomí si, že čas strávený za volantem je jednoduše zabitý, kdežto ve vlaku ho mohou využít jinak, tak je nenaláká ani jízdní doba 40 minut.

+2/0
3.3.2016 13:08

J72i90r18k79a 60D55v25o38ř33á70k 4965610563308

Nikoli, na vysokorychlostních "zastávkách" by byly samozřejmě takové výhybky, které by plnou rychlost v přímém směru umožňovaly, do odbočky by se samozřejmě počítalo se snížením rychlosti.

To máte analogické jako třeba teď v Kolíně na koridoru. EC tam může prosvištět v přímé plnou traťovou 160, vlaky co staví a na výhybce uhýbají musí brzdit (rekuperovat) tak jako tak.

+1/0
3.3.2016 16:47

J51a55n 19J30e94m70e10l15k45a 1735910

Buďte v klidu 2040. Plánováno ;-D

0/0
2.3.2016 16:50

L24a62d15i38s60l65a79v 78H32r67o54m44á86d26k54a 4365388533256

Pane redaktore, to neumíte napsat článek bez chyby ? Já takhle pracovat, tak jsem minimálně bez prémií. :-) " I když je jedná o vysokorychlostní soupravy, vlak nepo..... "

+1/0
2.3.2016 15:56

M11i53r82e69k 85G89a61j51e45r 5211506499300

Bez překlepu to neumíte ani vy. ;-)

0/0
2.3.2016 17:51

M32a56r28e47k 83T70ů28m88a 4252388506912

Příjde mi to jako dost nedůstojný způsob přepravy, ale co?! Když lidi mají potřebu ušetřit za každou cenu, nechť se přepravují klidně i dobytčákem! :-P

0/0
2.3.2016 15:53

R20a30d70e60k 14J32a30n21a98t49a 9915406924282

Záleží, jak je vlak vytížený. Jízdenku bez místenky máte i u nás, dokonce to jezdí velká většina lidí (přestože je v e-shopu ta místenka zdarma). Prostě si sednete na nějaké volné místo (ať už vůbec neprodané, nebo prodané někomu, kdo nakonec nejel).

Mimo špičku to může být docela dobrý trik. Zaplatíte o 5 eur míň a stejně si sednete.

0/0
2.3.2016 15:58

O47l97d23ř43i66c81h 28J33a21n40e96č16e52k 8669356363841

ano nejspíš si sednou všichni s tou jízdenkou za 10 eur - pochybuji, že ty vlaky jsou stále zcela plné.

myslím, že jde hlavně o marketing - vždyť jde o 10 jízdenek na každý spoj, tj. méně než 3% kapacity. fyzicky by se tam přeci těch stojících vešlo mnohonásobně víc. ale psát 'tickets from 10€' je určitě zajímavější než 'tickets from 15€' - za těch 50€ na spoj to stojí.

0/0
2.3.2016 16:03

R24a42d76e74k 69J90a90n41a87t29a 9375316824632

Prodají (dle článku) takto max. 10 jízdenek na vlak.

Tj. pravděpodobně si sednou, protože, dle mého názoru, zhruba takový může být počet lidí, kteří nepojedou, ač rezervovali (jízdenka jim propadne nebo mají flexi jízdenku). Akorát ten člověk bez jízdenky musí projít celý vlak, aby nějaké takové místo našel, protože se neví, kde bude.

O marketing jde v každém případě. Kdyby to nebyl marketing, tak nezakádají speciální "lowcost" brand, ale prostě zlevní Thalys spoje, tiskovou zprávu nevydají a pan Sůra se o tom ani nedozví, protože nepředpokládám, že prolézá bookovací systém Thalysu :-)

0/0
2.3.2016 16:13

J87a54n 64S32ů29r75a 4805713683732

Thalys to nemá ani na svých stránkách:)prodávají to vše přes izy.com

+3/0
2.3.2016 16:18

R85a19d39e63k 96J79a62n85a71t63a 9765976254532

Stejně to zpočátku bylo s Ouigo (lowcost brand SNCF). Mělo to pouze speciální stránku i e-shop. Ovšem teď už Ouigo spoje v e-shopu SNCF nabízeny jsou.

Mimochodem, většinovým vlastníkem Thalysu jsou taky SNCF :-)

0/0
2.3.2016 16:23

P77a17v32l12a 78H61r89a11d37i75l19o61v87a 3447161591134

V letecke doprave je to same. HOP, lowcost brand AirFrance, se da koupit na strankach AirFrance a lety jsou integrovany i do B2B systemu pro profesionaly. Ze zacatku sly letenky taky koupit pouze na HOP.

0/0
2.3.2016 16:26

O52l73d13ř88i59c60h 37J43a17n65e51č58e28k 8869886383211

to je přeci jejich věc - nikdo Vás přeci nenutí to využívat. nabízet různou kvalitu za různé ceny je určitě správná cesta.

je to jako s lowcost aerolinkami: pro jedny nedůstojné, raději si připlatí za klidnější prostředí a let z/na 'hlavní letiště'. jiní je milují, protože je pro ně cena rozhodující faktor.

+2/0
2.3.2016 16:00

M54a21r53e77k 91T16ů83m83a 4802638536452

No, samozřejmě, že to je jejich věc, ale pořád by v člověkovi měla existovat jistá dolní mez, pod kterou by neměl jít, tedy aspoň já to tak mám... Sem tam taky třeba lítám lc, a pokud by tam byla možnost ušetřit pár šmrdlíků za to, že během letu budu stát, tak bych do toho nešel, to samé platí i pro jiné způsoby dopravy...

0/0
2.3.2016 16:11

S91t28a79n22d59a 33C34h22v63o27s56t 1942688

Rikate par smrdliku - ale tady je 10E proti 40E, to je uspora 75%, to neni zas tak malo. A ze vy to tak mate... Jini lidi to zas maji jinak no.

Ale jak pisou jini - jde spis o reklamu.

+2/0
2.3.2016 16:15

R70a94d47e51k 19J87a29n32a76t89a 9935166354602

Je to 10E proti 15E (tolik stojí nejbližší dražší možnost, sedět někde na chodbě na sklápěcí sedačce, ty bývají i v našich českých vlacích, jen se na ně neprodávají rezervace).

0/0
2.3.2016 16:19

P66a28v14l78a 95H82r96a25d47i71l46o67v63a 3647261561364

V ceskych vlacich z husta nekupujete misto vubec a pak bud sedite nebo stojite celou cestu. Vzpominam na rychlik CB Praha v nedeli vecer, tam byla narvana ulicka v celem vlaku. Kdo nastupoval v CB, sedl si, kdo kousek dal na trati, smolik. A bez slevy ;-D

0/0
2.3.2016 16:24

R63a58d19e31k 20J45a41n71a75t33a 9225246384842

V e-shopu už je pěkných pár let místenka k jízdence zdarma. Pokud ji nemáte, vaše chyba.

+1/0
2.3.2016 16:27

P15a34v72l66a 92H59r48a60d21i70l54o57v75a 3157501331634

Vzhledem k tomu, ze jezdim vlakem momentalne tak jednou za rok, tak je mi to celkem fuk. Jde o to, ze u CD si na spouste tratich nekupujete jizdenku na konkretni vlak (a tudiz misto) a ze jde vubec nastoupit do preplneneho RYCHLIKU, kde se jede na stojaka. V cizine celkem nemyslitelne. Pokud tedy nebereme v potaz 10 mist v souprave Thalys ;-)

0/0
2.3.2016 16:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.