Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přetahovaná o nejdelší let světa. Nejdelší linka vede na Nový Zéland

17 hodin a 15 minut trval první let společnosti Emirates mezi Dubají a Aucklandem, aniž by letadlo muselo přistát. Dopravce z Spojených arabských emirátů tak aktuálně vede v přetahované o to, kdo nabízí nejdelší komerční let bez mezipřistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i64c29h93a86l 23M60i28l63l93e91r 9136252969502

tahle zprava vysla na Flightradaru 24 pred 4 dny. Na toto tema jsem se tehdy vyjadril pod clankem o pretahovani se o titul nejdelsiho letu na svete mezi Qatarem, Emirates a dalsimi aerolinkami.

V clanku je ale chyba, kdyz se pise, ze z Dubaje do Aucklandu trvala cesta 17hodin 15 minut. Jak znamo, pri letu smerem na vychod se stejna vzdalenost prekona za kratsi dobu, nez kdyz se leti opacnym smerem. Podle letoveho radu Emirates je na cestu Dubaj - Auckland pocitano se 17 hodinami 15 minutami a se 16 hodinami na opacnou cestu Auckland - Dubaj.

Inauguralni primy let mel zerejme "silny vitr v zadech";-), protoze urazil cestu za 16 hodin 24 minut.

Jeste poznamka o prakticnosti tohoto spojeni:

spojeni s Emirates mezi Dubaji a Aucklandem s mezipristanim v Australii jsou provozovana s A380, kde je vic mista nez v B777. Obe letadla maji konfiguraci sedadel v economy 3 - 4 - 3, ale B777 je uzsi nez A380. Tudiz alespon z meho hlediska na pohodli, bych radeji podstoupil o neco delsi cestu s mezipristanim, ale v A380, kde je vic mista, nez letet primo s B777 a byt stlaceny jak sardinka v konzerve.

0/0
6.3.2016 12:59

M18i85c57h31a92l 39M76i20l80l17e92r 9266132649522

!!OPRAVA: omlouvam se panu redaktorovi, nemel jsem dneska tolik pit ;-D (Sangria, sampanske a skotska na oslave pritelovych sedesatin!!!)!!

a mel jsem jsem si lepe promyslet clanek z BBC, ktery jsem citoval a prekladal. Chyba je v clanku z BBC, nikoliv na idnes.

Podle letoveho radu z Dubaje do Aucklandu non-stop 16 hodin (prvni let trval16 hodin 24 minut) a opacnym smerem z Aucklandu do Dubaje 17 hodin 15 minut. Kratsi cesta smerem na vychod, delsi na zapad.

0/0
6.3.2016 13:06

I85v45a35n53a 57N56o67v24a18k34o24v95a 2672872409902

chybi tu (i na wiki) Mnichov - Honolulu 19.1.2011

0/0
5.3.2016 23:12

A10n75t33o50n65i63n 20B55l34a61z53e48k 4858922957571

To co Boeing 777 s plne nalozenym letadlem v udelal s prstem v zadku to Airbus 380 ydelal horko tezko a jeste musel pulku "nakladu" nechat doma.:-)

0/−1
5.3.2016 16:01

M63i21c18h56a76l 70M48i93l50l70e48r 9956782429182

"horses for courses"!!

Mozna nechapes, ze aerolinka se musi rozhodnoiut, jestli je jejim zamerm dpravit co nejvetsi pocet pasazeru z A do B nebo naopak prekonat co nejvetsi vzdalenost z A do C.

Logicky uvazujici clovek chape, ze jeden typ letadla se lepe hodi k prvnimu ucelu, zatimco druhy ke druhemu. Presne jak rikaji Anglicane "horses for courses", neboli aplikovano : odlisne typy letadel jsou staveny pro odlisne ucely.

Posmesne komentovat, ze velke A380 se 4 motory potrebuje snizit naklad na uroven mensiho letadla a domnivat se ze to je nejaky dukaz podradnosti Airbusu vuci Boeingu jenom dokazuje neznalost faktu u toho, kdo s tim prisel.

0/0
6.3.2016 12:37

M32i49c26h92a49e78l 24K85o31n34e79č29n94ý 6122283389259

Minulej týden jsme letěli Bangkok - Honkong - Londýn - Praha: 27 hodin s přestupama a na závěr jako třešinka po D1 do Brna. Asi tři dny jsem byl regulérně mimo:-P

0/0
4.3.2016 19:31

G37e65o42r56g 79K83o23m39b37e39r98e93c 9254231756901

ono to je take o tom s jakou spolecnosti letite a s jakym letadlem letite.

0/0
4.3.2016 19:04

J53a31n 97S69t98o56d77o49l34a 7851310963510

Co taková cesta do Vladivostoku vlakem? Pořád je to možnost a pořád tak někdo cestuje. Letadlo se nedá pohodlím srovnat s vlakem, ale přesto je těch 17-18 hodin pohodlnějších, než týden ve vlaku. A to je jen cca polovina cesty. Kdyby se mělo na Zéland cestovat vlakem a lodí, tak je to min. na tři týdny.

0/0
4.3.2016 11:45

J52i90ř31í 42B32r68o22ž 5109605512657

Letěl jsem párkrát 14 hodin a měl jsem toho plné zuby. A to jsem se mohl protáhnout, protože to například v Jumbu jde ( je tam vzadu u toalet plošinka) Těch 17 hodin, to je fakt na důkladný sitzfleisch. :-)

+6/0
4.3.2016 9:06

J13a63n 22S49t24o90d16o21l13a 7371510803290

Mám dost známých, kteří létají 12-14 hodinové lety několikrát ročně ekonomickou třídou. Hned po přistání na jednání, a po návratu hned do práce. A to nepočítám, že po těch šílených hodinách ještě letí nějakým místním letem nebo dvěma, a pak ještě kus autem. Nechápu, jak to zvládají, ale některých se tento způsob života týká 35 let, a jsou stále čilí a zdraví.

0/0
4.3.2016 11:48

O68l25d79ř87i91c32h 93J61a26n87e83č48e77k 8609926543621

tak určitě to jde, to tady přeci nikdo z nás nepopírá. i můj bratr zvládá takovéhle lety několikrát ročně a to létá prostě 'na výlet'.

ale současně si to řada z nás dokáže jen dost těžko představit.

např. lezení po skalách (osobně provozované) si řada lidí taky nedokáže představit a spousta lidí ho zbožňuje - a jsou stále čilí a zdraví ;-)

0/0
4.3.2016 13:02

M89i92c78h41a65l 45M44i37l34l42e79r 9196922239112

tajemstvi absolvovat dlouhy let v economy a byt schopny fungovat na druhem konci je v nasledujicim:

1) snazit se dobre vyspat posledni 3 noci pred dlouhou cestou

2) vyhnout se alkoholu behem cesty a pokud mozno to neprehnat s napoji obsahujicimi kafein

3) pit hodne vody behem cesty

4) co nejdrive po pristani po dlouhem letu se pokud mozno osprchovat a prevleknout se do cerstveho obleceni. Pokud neni sprcha, alespon se v umyvarne dokonale vydrbat mokrou zinkou, aby se prokrvila pokozka na co nejvetsim povrchu tela. Pokud nasleduje po 12-14hodinovem letu dalsi spojeni, udelat zastavku v umyvarne pred prestupem.

0/0
6.3.2016 13:15

J19a11n 73Č16e87k34a18l 7389575134854

Chápu, že jde o PR, ale když si tak zhruba spočítám, kolik paliva na jakou vzdálenost se musí zbytečně vozit, jen aby se ušetřilo pár hodin pauzy (kterou by většina cestujících stejně uvítala), tak se mi ježí chlupy na...zádech... Nejsem žádný objímač stromů, ale tohle je fakt zbytečné...

+5/0
4.3.2016 9:03

J75a38n 11S46t39o22d65o49l47a 7571110863120

Myslíš, že když se tento let rozdělí na dvě části, tak se spotřebuje méně paliva? Tato trasa bude vždy kratší než s mezipřistáním. Start a vyšplhání se do 12-13 km je energeticky daleko náročnější než plynulý let ve velkých výškách. Mně tedy vychází, že tímto letem se spotřebuje paliva méně, ač letadlo startuje s vyšší hmotností kvůli většímu množství petroleje.

+2/−2
4.3.2016 9:11

L78u45k59á66š 88M23a52l32v73i81n38s75k86y 2858654383818

než spekulovat je lepší zagooglovat:-)

For very long haul flights, the airplane is heavier to transport additional fuel, leading to a higher fuel consumption. Above a certain distance, it becomes more fuel efficient to make a halfway stop to refuel even if it leads to an additionnal less efficient descent and climb. For example, for a Boeing 777-300 the tipping point is at 3,000 nautical miles (5,600 km) : it is more fuel efficient to make a non-stop flight below this distance and to make a stop above

https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft

+3/−1
4.3.2016 9:23

J64a30n 38S78t69o16d36o87l13a 7661530523750

Odkdy je wiki zdroj věrohodných informací? Je do toho započítána energie, tudíž také palivo, spojená s pobytem pasažérů a posádky na letišti při mezipřistání? Proč tedy ty 777 nepřistávají každých 6 hodin, když je to tak výhodné? Drtivá většina dálkových letů trvá mezi 8 až 14 hodinami a nikdo nikdy nedělá mezipřistání. Kdyby tam byl jakkoli významný podíl ušetřeného paliva, tak by si všichni aspoň na natankování po šesti hodinách sedli.

+1/0
4.3.2016 9:41

J52a17n 23Č71e36k52a73l 7509485434604

Protože je tam samozřejmě tlak na celkovou dobu cesty, kdo by chtěl letět Heathrow-NYC s mezipřistáním na Islandu? Nemluvě o tom, že cestou na východ se létá po rovnoběžce (tuším, že kvůli převládajícím větrům), takže by to prodloužilo dobu letu ještě víc.

Ale letět 1x17h anebo 2x9h, a spotřebovat nějakých 70 tun paliva navíc, to už je sakra rozdíl...

0/0
4.3.2016 9:47

O63l11d55ř71i69c52h 36J10a21n64e92č79e58k 8329196383321

s první větou naprostý souhlas - je tam tlak na celkovou dobu cesty, většina dálkových letů trvá kolem nějakých 8 až 10 hodin, to se ještě vydržet dá, když ten let chcete prospat, tak by Vás mezipřistání po 5 hodinách vyloženě obtěžovalo. vždyť jak brblají klienti českých cestovek, že se (z ekonomických důvodů!) do Karibiku létá B737 s mezipřistáním?!

dohromady vzato je lepší letět přímo, i když se tím spotřebuje více paliva.

náklady na let přitom pochopitelně nejsou jen palivo, ale i posádka, amortizace stroje, letištní a navigační poplatky atd.

samozřejmě navíc ani vhodné letiště pro mezipřistání není přímo na trase, takže by se let o něco prodloužil.

.

druhá věta je ale nesmysl - jednak určitě záleží na tom, jestli letíte na východ z Karibiku do Dubaje, nebo z Dubaje do Singapuru. a hlavně: létání (zhruba) po rovnoběžce dává smysl v oblastech blízko rovníku, dále na severu / na jihu se létá blízko pólům, nejkratší cesta z Londýna do NY opravdu vede blízko Islandu! a z Franfurtu (cca. 50° s.š.) na Aljašku (něco přes 60°) letíte téměř přes Severní pól!

+2/0
4.3.2016 11:35

L77u85k56á97š 78M97a38l30v62i25n59s23k63y 2418254863768

to je možné, ale ve Vašem původním příspěvku řešíte čistě aspekt vzletu. Nemůžu reagovat na něco co Vám tam chybí.

+1/0
4.3.2016 10:13

O25l68d60ř64i28c59h 40J52a41n20e59č36e63k 8489276243511

vždyť u dálkových letadel (B777, A380, ...) tvoří téměř polovinu maximální vzletové hmotnosti palivo! a to palivo se samozřejmě musí někam 'nacpat', takže je letadlo kvůli tomu i zřetelně větší a těžší. u letadel pro střední trati á la A320 naopak palivo netvoří ani třetinu maximální startovní hmotnosti. spotřeba na sedadlo a kilometr může být až o polovinu nižší než u dálkových strojů! (samozřejmě srovnávat A320 nebo B737 v konfiguraci s jednou třídou s B767 v konfiguraci se dvěma třídami je extrém, srovnání s B777 nebo A380 bude lepší, ale pořád toho paliva spotřebují více).

trasa s mezipřistáním samozřejmě delší než přímý let bude, ale to už je spíš marginální.

0/0
4.3.2016 11:46

M71a62r86t61i83n 12K26a50r16á37s75e85k 9568333768928

No s mezipristanim zase musite dvakrat vynaset cele letadlo vcetna paliva ze zeme do letove hladiny...

+3/0
4.3.2016 9:12

J81a17n 49Č77e67k59a35l 7269555474874

To ano, samozřejmě, že je vzlet na spotřebu nejnáročnější. Kolik může takový 777 spotřebovat na vzlet do letové hladiny? 10 tun? Vážně je to víc, než náklady na přepravu cca 80 tun paliva navíc z Dubaje až někam nad Singapur?

Ano, i do Singapuru se musí to palivo nějak dostat, ale lodí se tam dostane za zlomek ceny přepravy vzduchem... Aerolinky šetří každé deko, hrozí tlustým cestujícím, že si budou muset připlácet, ale najednou jim nevadí vozit ekvivalent letadla plného ragbyových hráčů sedících po třech na každé sedačce? :-)

+1/0
4.3.2016 9:35

J78a93n 97S75t41o98d22o68l61a 7101240413650

Váhu zavazadel hlídají a řeší proto, že za to mohou dostat peníze. Jestli máš kuft 20 nebo 30 kilo je pro dálkový let strojem pro +-400 pasažérů úplně jedno. Ale když ti mohou za těch sedm kilo navíc napařit 150 USD poplatek, tak oni mají zaplacenou letušku. O to jde. Lowcosty samozřejmě na každém deku vydělávají, pro ty je to nezbytně nutné, když létají za pár korun.

S tlusťochy je problém spíš v tom, že "utiskují" sousedy, kteří jsou pak nespokojení a jde to na hlavu přepravce.

Vůbec nejde o váhu kvůli letu, ale o to, aby jednak dostali z lidí co nejvíce peněz a zátroveň aby byli cestující spokojení.

+1/0
4.3.2016 11:43

P43e23t21r 32M63a66c84h85á81č43e81k 9417764453

Letěl jsem trasu Taipei-Frankfurt, bylo to tehdy asi 13 hodin 20, v business class, a měl jsem toho plné zuby. Nechtěl bych to letět v economy. A tahleta trasa 17+ hodin, to musí být úplně děsné.

0/0
4.3.2016 8:47

O83l22d37ř69i16c46h 24J47a56n18e61č44e86k 8449646253921

musí. ale stejně se najde dost lidí, kteří to podstoupí. stejně jako se najde dost takových, kteří jsou ochotni jet 2000km autem, takových, kteří dříve trávili 5 hodin na stojáka v narvané uličce vlaku z Ostravy do Prahy nebo takových, kteří by byli ochotni letět na stojáka, jen aby to bylo co nejlevnější.

+4/0
4.3.2016 8:52

R66a74d82e43k 53J47a13n62a87t61a 9115956594262

Nezapomeňte na noční autobusy. V 90.letech tak začínal snad každý poznávací zájezd na Západ - noční přejezd Německa, ráno zastávka u některé pumpy s WC zdarma. Šílenost.

+4/0
4.3.2016 8:54

O43l63d62ř37i55c34h 39J17a93n51e94č66e13k 8699286783491

nepopírám - těch případů se najde spousta, samozřejmě jsem neaspiroval na to vypsat je všechny ;-) jiní by zase třeba nevlezli na loď.

0/0
4.3.2016 13:07

P31e66t49r 24K65n93ě12b39o74r34t 3171270

Běžně během dovolený najedu autem 5000km. Prostě to s manželkou milujem. Vyjet si vlastním autem třeba až na Etnu:-)

+2/−1
4.3.2016 9:00
Foto

T83o23m51a95s 91C27a79b34a16k 8185895634599

mate recht, mam kolegyni, která říká, ze ta cesta autem na dovolenou k mori, citajici celou noc, je pro ni zabava, ze si to s jejím manželem uzivaji, nedela ji to zadny problém. Jak je na tom jejich ctyrleta dcera, to nevim.. Co vim je, ze mne jima hruza uz při predstave, ze mam jet do Brna z Prahy. Proste, kazdej to ma hozeny jinak :)

0/0
4.3.2016 10:24

O80l41d48ř86i43c42h 43J19a22n78e39č20e11k 8769696603961

já Vám to vůbec neberu! ano, jsou lidé, kteří to milují. já taky dříve jezdil sám autem 800km téměř nonstop, za týden 3000km okruh po Balkánu nebo za cca. 11 dní ještě o trošičku delší okruh po Islandu. absolvoval jsem Alaska Highway, byť jen jako spolujezdec.

ale v dnešní době se delším štrekám autem, resp. autu obecně, snažím vyhýbat co to jen jde, delší štreky jezdím hlavně vlakem. prostě jsem změnil názor na to, co je mi příjemné, pohodlné, akceptovatelné.

někteří jistě milují i 15-hodinové lety.

neberte to tak, že vše, co jsem napsal, musí být nutně pro všechny příšerné. teda snad krom těch 5 hodin v narvané uličce vlaku. ale pro mnoho lidí to zkrátka těžko představitelné je - ačkoliv to jiní vyhledávají (i když třeba ne přímo milují. ale vždycky je to o tom, zda 'náklady' - ať už v jakékoliv formě - převáží nad 'výnosy').

0/0
4.3.2016 13:14

J80i10ř31í 89K20o38c53u69r21e52k 6485534435228

Ta trasa Praha - Ostrava vlakem na stojáka ale byla prakticky jediná možnost, chtěl-li někdo v Praze studovat, nic jiného mu nezbývalo. Přidat vagony? Nejde, v xy je krátký peron. Přidat vlak? Nejde, není v jízním řádu. Přidat vlak ... do jízdního řádu? Dráhy si rozvracet nenecháme!

0/0
4.3.2016 21:17

D75a85n 64K84u62t62a 6520406908739

Můj rekord je celkem 27 hodin v kuse včetně cca 5 hodin na letišti při mezipřistáních na trase Adelaide-Sydney-Bangkok-Londýn-Praha. Když se člověk těší na cizí dobrodružství či na návrat domů, se to dá. Mně by tedy těch těch 17-18 hodin v kuse tolik nevadilo. Musím ale sedět u okýnka. Vydržím se hodiny zabavit díváním se z okýnka, samozřejmě když je na co a není to mávající křídlo v turbulencích snažícího se zbavit motorů :-).

+1/0
4.3.2016 9:09

O18l71d43ř21i85c89h 49J20a73n18e37č89e41k 8689706123941

když jsem si přečetl, že výjimečně použili A380, tak jsem si říkal, že asi měli vysokou poptávku. ale když jsem dočetl větu a tedy zjistil, že letěl poloprázdný, aby to vůbec uletěl, a standardně to bude létat plný B777 - může mi prosím někdo vysvětlit, proč vlastně napoprvé letěli poloprázdným A380 a ne rovnou tím B777? 8-o

+1/0
4.3.2016 8:41

R26a32d89o93s64l77a65v 62K34l46a91u17d96a 5544498184572

PR:-P

+6/0
4.3.2016 8:45

O80l47d94ř41i83c30h 12J38a79n34e84č84e53k 8949246593671

pochopil bych v době, kdy byl A380 novinka - ale dneska už je na dálkových linkách standardem, ne? fakt myslíte, že je dnes ta publicita o tolik větší, když to letí A380, než když B777?

anebo celý ten A380 prodali jako business - tím, že každému nechali 3 sedačky v economy? ;-)

+2/0
4.3.2016 8:49

R35a17d11o78s52l92a76v 58K60l53a57u12d75a 5634868814832

Je to propagace z prvního letu, kde si všichni válí šunky na dvou sedadlech.

+1/0
4.3.2016 8:49

J87a32n 17C62e42p11e86k 1654836530

Opravdu o nic jiného než PR to není. Letíme největším a nejdražším co máme.

+4/0
4.3.2016 9:08
Foto

P80a77v79e50l 76K57o39z28a 2413171776

Otazka pro odborniky - jak je to s povinnou rezervou pohonnych hmot? Pochybuju, ze litaji ke konci "na vypary", ale jeden nikdy nevi...:)

0/0
4.3.2016 8:36
Foto

K38a54r28e82l 32M76a54l35ý 6136704960131

Piloti maji v kokpitu kanystr.

+9/0
4.3.2016 8:43

J69a17n 91C51e14p92e16k 1234236670

;-D nebo zavolají tankovací letadlo Shell i s pumpařem, který vám omyje za dvacku okénko.

0/0
4.3.2016 9:07

T49o94m79á80š 12T79a54t46í45č54e73k 5150592770888

Budou ji muset doložit, aby ta linka byla povolená.

0/0
4.3.2016 9:18

J79a20n 34Č42e39k80a82l 7829735204434

Maximální dolet B777-200LR je 17.600km, takže s přehledem...

Ale slyšel jsem na tohle téma od jednoho pilota story (možná je to fáma), jak Rusové kdysi létali s Tu-154M do NYC, ale měli to právě už na hraně doletu, takže dost často letěli "na výpary" zatímco dole všichni poplach... ;-D

0/0
4.3.2016 9:51

O84l15d34ř35i35c93h 64J69a14n32e12č50e74k 8739796663341

tak zrovna u Rusů by mě to ani trochu nepřekvapilo - tam se myslím děly (a u leckterých regionálních aerolinek jistě i nadále dějí) mnohem horší věci než lety na hraně doletu.

vždyť tohle se před pár lety (když byla drahá ropa) říkalo i o Ryanairu - že piloti mají instrukce tankovat co možná nejméně, aby letadlo bylo co možná nejlehčí a žralo co nejméně.

+1/0
4.3.2016 13:18

J38i63ř57í 24K62o33c81u81r79e82k 6865654225158

Já to slyčel o ČSA, že měly na JFK přednost, protože na "kolečko" navíc by jim nemuselo vyjít palivo.

+1/0
4.3.2016 21:19

G70e67o93r49g 22K19o29m79b50e88r72e66c 9764681586681

ty tabulky se budou prepisovat neustale. Az bude litat A350-900ULR tak se planuje litat primo z FRA/LHR -> SYD/MEL

+4/0
4.3.2016 8:34

J58a23n 57P40e44c55h 6857709516106

Pokud vezmu do uvahy, ze rychlost letadla (a tedy i jeho vzdalenost) se pocita nikoliv podle "pozemni" rychlosti, ale z rychlosti okoli, tak se pri protivětru dostaneme na tuto vzdalenost na hodne zajimava cisla. Howgh

0/0
4.3.2016 8:30

O52l53d23ř80i81c47h 19J95a79n16e78č40e54k 8259326583231

jenže při silném protivětru dojde palivo dávno před tím, než dorazí do cíle. a navíc - pro podobná srovnání se počítá pozemní vzdálenost...

+2/0
4.3.2016 8:38

J67a50n 95C56e23p32e21k 1344726180

Letěl jsem 13 hodin a toho už jsem měl plné zuby. Nedokážu si představit tam být 18 hodin. Uuuuuuuaaaaaa. :-)

+8/0
4.3.2016 8:29

R80a69d24o81s33l96a21v 66K74l66a69u17d34a 5564808874522

Tak zase je to lepší než přestupovat. Většina lidí takto nelítá z touhy po cestování, ale jedná se buď o obchodníky, vědce a pod. letící na kongres, nebo lidi kteří letí za příbuznými, kamarády.

+2/−1
4.3.2016 8:36

P88a28v68e42l 17N85e42d27ě29l55a 5536390314111

Ani tak. Letěl jste někdy economy class více jak 8 hodin?

0/0
4.3.2016 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.