Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přetahovaná o nejdelší let světa. Nejdelší linka vede na Nový Zéland

17 hodin a 15 minut trval první let společnosti Emirates mezi Dubají a Aucklandem, aniž by letadlo muselo přistát. Dopravce z Spojených arabských emirátů tak aktuálně vede v přetahované o to, kdo nabízí nejdelší komerční let bez mezipřistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i31c64h46a65l 98M81i33l67l56e45r 9186862229162

tahle zprava vysla na Flightradaru 24 pred 4 dny. Na toto tema jsem se tehdy vyjadril pod clankem o pretahovani se o titul nejdelsiho letu na svete mezi Qatarem, Emirates a dalsimi aerolinkami.

V clanku je ale chyba, kdyz se pise, ze z Dubaje do Aucklandu trvala cesta 17hodin 15 minut. Jak znamo, pri letu smerem na vychod se stejna vzdalenost prekona za kratsi dobu, nez kdyz se leti opacnym smerem. Podle letoveho radu Emirates je na cestu Dubaj - Auckland pocitano se 17 hodinami 15 minutami a se 16 hodinami na opacnou cestu Auckland - Dubaj.

Inauguralni primy let mel zerejme "silny vitr v zadech";-), protoze urazil cestu za 16 hodin 24 minut.

Jeste poznamka o prakticnosti tohoto spojeni:

spojeni s Emirates mezi Dubaji a Aucklandem s mezipristanim v Australii jsou provozovana s A380, kde je vic mista nez v B777. Obe letadla maji konfiguraci sedadel v economy 3 - 4 - 3, ale B777 je uzsi nez A380. Tudiz alespon z meho hlediska na pohodli, bych radeji podstoupil o neco delsi cestu s mezipristanim, ale v A380, kde je vic mista, nez letet primo s B777 a byt stlaceny jak sardinka v konzerve.

0/0
6.3.2016 12:59

M64i41c57h31a89l 27M22i28l30l50e30r 9186652319132

!!OPRAVA: omlouvam se panu redaktorovi, nemel jsem dneska tolik pit ;-D (Sangria, sampanske a skotska na oslave pritelovych sedesatin!!!)!!

a mel jsem jsem si lepe promyslet clanek z BBC, ktery jsem citoval a prekladal. Chyba je v clanku z BBC, nikoliv na idnes.

Podle letoveho radu z Dubaje do Aucklandu non-stop 16 hodin (prvni let trval16 hodin 24 minut) a opacnym smerem z Aucklandu do Dubaje 17 hodin 15 minut. Kratsi cesta smerem na vychod, delsi na zapad.

0/0
6.3.2016 13:06

I80v22a91n74a 45N20o12v56a31k53o34v31a 2652832319812

chybi tu (i na wiki) Mnichov - Honolulu 19.1.2011

0/0
5.3.2016 23:12

A41n21t72o41n11i74n 67B54l69a70z12e44k 4948452897261

To co Boeing 777 s plne nalozenym letadlem v udelal s prstem v zadku to Airbus 380 ydelal horko tezko a jeste musel pulku "nakladu" nechat doma.:-)

0/−1
5.3.2016 16:01

M11i64c74h33a25l 22M75i94l61l84e35r 9766642949552

"horses for courses"!!

Mozna nechapes, ze aerolinka se musi rozhodnoiut, jestli je jejim zamerm dpravit co nejvetsi pocet pasazeru z A do B nebo naopak prekonat co nejvetsi vzdalenost z A do C.

Logicky uvazujici clovek chape, ze jeden typ letadla se lepe hodi k prvnimu ucelu, zatimco druhy ke druhemu. Presne jak rikaji Anglicane "horses for courses", neboli aplikovano : odlisne typy letadel jsou staveny pro odlisne ucely.

Posmesne komentovat, ze velke A380 se 4 motory potrebuje snizit naklad na uroven mensiho letadla a domnivat se ze to je nejaky dukaz podradnosti Airbusu vuci Boeingu jenom dokazuje neznalost faktu u toho, kdo s tim prisel.

0/0
6.3.2016 12:37

M43i97c68h87a96e92l 88K11o15n53e47č14n74ý 6172673609859

Minulej týden jsme letěli Bangkok - Honkong - Londýn - Praha: 27 hodin s přestupama a na závěr jako třešinka po D1 do Brna. Asi tři dny jsem byl regulérně mimo:-P

0/0
4.3.2016 19:31

G63e18o30r11g 19K96o65m28b44e76r79e26c 9484901896741

ono to je take o tom s jakou spolecnosti letite a s jakym letadlem letite.

0/0
4.3.2016 19:04

J24a68n 45S35t56o91d32o22l63a 7691790763180

Co taková cesta do Vladivostoku vlakem? Pořád je to možnost a pořád tak někdo cestuje. Letadlo se nedá pohodlím srovnat s vlakem, ale přesto je těch 17-18 hodin pohodlnějších, než týden ve vlaku. A to je jen cca polovina cesty. Kdyby se mělo na Zéland cestovat vlakem a lodí, tak je to min. na tři týdny.

0/0
4.3.2016 11:45

J11i87ř92í 33B49r23o55ž 5749545342107

Letěl jsem párkrát 14 hodin a měl jsem toho plné zuby. A to jsem se mohl protáhnout, protože to například v Jumbu jde ( je tam vzadu u toalet plošinka) Těch 17 hodin, to je fakt na důkladný sitzfleisch. :-)

+6/0
4.3.2016 9:06

J13a68n 62S25t19o83d65o61l57a 7381590483320

Mám dost známých, kteří létají 12-14 hodinové lety několikrát ročně ekonomickou třídou. Hned po přistání na jednání, a po návratu hned do práce. A to nepočítám, že po těch šílených hodinách ještě letí nějakým místním letem nebo dvěma, a pak ještě kus autem. Nechápu, jak to zvládají, ale některých se tento způsob života týká 35 let, a jsou stále čilí a zdraví.

0/0
4.3.2016 11:48

O34l38d70ř84i18c46h 48J27a88n20e42č88e85k 8919986763431

tak určitě to jde, to tady přeci nikdo z nás nepopírá. i můj bratr zvládá takovéhle lety několikrát ročně a to létá prostě 'na výlet'.

ale současně si to řada z nás dokáže jen dost těžko představit.

např. lezení po skalách (osobně provozované) si řada lidí taky nedokáže představit a spousta lidí ho zbožňuje - a jsou stále čilí a zdraví ;-)

0/0
4.3.2016 13:02

M98i69c43h44a32l 86M39i17l12l78e13r 9276292789512

tajemstvi absolvovat dlouhy let v economy a byt schopny fungovat na druhem konci je v nasledujicim:

1) snazit se dobre vyspat posledni 3 noci pred dlouhou cestou

2) vyhnout se alkoholu behem cesty a pokud mozno to neprehnat s napoji obsahujicimi kafein

3) pit hodne vody behem cesty

4) co nejdrive po pristani po dlouhem letu se pokud mozno osprchovat a prevleknout se do cerstveho obleceni. Pokud neni sprcha, alespon se v umyvarne dokonale vydrbat mokrou zinkou, aby se prokrvila pokozka na co nejvetsim povrchu tela. Pokud nasleduje po 12-14hodinovem letu dalsi spojeni, udelat zastavku v umyvarne pred prestupem.

0/0
6.3.2016 13:15

J48a70n 98Č20e52k69a66l 7179845824234

Chápu, že jde o PR, ale když si tak zhruba spočítám, kolik paliva na jakou vzdálenost se musí zbytečně vozit, jen aby se ušetřilo pár hodin pauzy (kterou by většina cestujících stejně uvítala), tak se mi ježí chlupy na...zádech... Nejsem žádný objímač stromů, ale tohle je fakt zbytečné...

+5/0
4.3.2016 9:03

J58a29n 35S32t90o66d83o23l39a 7881140863110

Myslíš, že když se tento let rozdělí na dvě části, tak se spotřebuje méně paliva? Tato trasa bude vždy kratší než s mezipřistáním. Start a vyšplhání se do 12-13 km je energeticky daleko náročnější než plynulý let ve velkých výškách. Mně tedy vychází, že tímto letem se spotřebuje paliva méně, ač letadlo startuje s vyšší hmotností kvůli většímu množství petroleje.

+2/−2
4.3.2016 9:11

L51u40k77á15š 67M44a98l68v41i90n49s24k92y 2878344723428

než spekulovat je lepší zagooglovat:-)

For very long haul flights, the airplane is heavier to transport additional fuel, leading to a higher fuel consumption. Above a certain distance, it becomes more fuel efficient to make a halfway stop to refuel even if it leads to an additionnal less efficient descent and climb. For example, for a Boeing 777-300 the tipping point is at 3,000 nautical miles (5,600 km) : it is more fuel efficient to make a non-stop flight below this distance and to make a stop above

https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft

+3/−1
4.3.2016 9:23

J50a82n 54S26t37o84d18o97l77a 7591500963370

Odkdy je wiki zdroj věrohodných informací? Je do toho započítána energie, tudíž také palivo, spojená s pobytem pasažérů a posádky na letišti při mezipřistání? Proč tedy ty 777 nepřistávají každých 6 hodin, když je to tak výhodné? Drtivá většina dálkových letů trvá mezi 8 až 14 hodinami a nikdo nikdy nedělá mezipřistání. Kdyby tam byl jakkoli významný podíl ušetřeného paliva, tak by si všichni aspoň na natankování po šesti hodinách sedli.

+1/0
4.3.2016 9:41

J34a91n 23Č30e95k35a79l 7969655624914

Protože je tam samozřejmě tlak na celkovou dobu cesty, kdo by chtěl letět Heathrow-NYC s mezipřistáním na Islandu? Nemluvě o tom, že cestou na východ se létá po rovnoběžce (tuším, že kvůli převládajícím větrům), takže by to prodloužilo dobu letu ještě víc.

Ale letět 1x17h anebo 2x9h, a spotřebovat nějakých 70 tun paliva navíc, to už je sakra rozdíl...

0/0
4.3.2016 9:47

O38l15d40ř94i28c22h 79J79a22n17e78č63e21k 8819956703881

s první větou naprostý souhlas - je tam tlak na celkovou dobu cesty, většina dálkových letů trvá kolem nějakých 8 až 10 hodin, to se ještě vydržet dá, když ten let chcete prospat, tak by Vás mezipřistání po 5 hodinách vyloženě obtěžovalo. vždyť jak brblají klienti českých cestovek, že se (z ekonomických důvodů!) do Karibiku létá B737 s mezipřistáním?!

dohromady vzato je lepší letět přímo, i když se tím spotřebuje více paliva.

náklady na let přitom pochopitelně nejsou jen palivo, ale i posádka, amortizace stroje, letištní a navigační poplatky atd.

samozřejmě navíc ani vhodné letiště pro mezipřistání není přímo na trase, takže by se let o něco prodloužil.

.

druhá věta je ale nesmysl - jednak určitě záleží na tom, jestli letíte na východ z Karibiku do Dubaje, nebo z Dubaje do Singapuru. a hlavně: létání (zhruba) po rovnoběžce dává smysl v oblastech blízko rovníku, dále na severu / na jihu se létá blízko pólům, nejkratší cesta z Londýna do NY opravdu vede blízko Islandu! a z Franfurtu (cca. 50° s.š.) na Aljašku (něco přes 60°) letíte téměř přes Severní pól!

+2/0
4.3.2016 11:35

L68u82k64á51š 34M87a59l15v55i90n94s35k69y 2528264903348

to je možné, ale ve Vašem původním příspěvku řešíte čistě aspekt vzletu. Nemůžu reagovat na něco co Vám tam chybí.

+1/0
4.3.2016 10:13

O98l78d76ř13i58c46h 69J26a25n48e55č38e11k 8489106643891

vždyť u dálkových letadel (B777, A380, ...) tvoří téměř polovinu maximální vzletové hmotnosti palivo! a to palivo se samozřejmě musí někam 'nacpat', takže je letadlo kvůli tomu i zřetelně větší a těžší. u letadel pro střední trati á la A320 naopak palivo netvoří ani třetinu maximální startovní hmotnosti. spotřeba na sedadlo a kilometr může být až o polovinu nižší než u dálkových strojů! (samozřejmě srovnávat A320 nebo B737 v konfiguraci s jednou třídou s B767 v konfiguraci se dvěma třídami je extrém, srovnání s B777 nebo A380 bude lepší, ale pořád toho paliva spotřebují více).

trasa s mezipřistáním samozřejmě delší než přímý let bude, ale to už je spíš marginální.

0/0
4.3.2016 11:46

M38a82r97t49i14n 27K80a89r72á30s84e54k 9518643618718

No s mezipristanim zase musite dvakrat vynaset cele letadlo vcetna paliva ze zeme do letove hladiny...

+3/0
4.3.2016 9:12

J85a82n 26Č92e85k19a45l 7939355194484

To ano, samozřejmě, že je vzlet na spotřebu nejnáročnější. Kolik může takový 777 spotřebovat na vzlet do letové hladiny? 10 tun? Vážně je to víc, než náklady na přepravu cca 80 tun paliva navíc z Dubaje až někam nad Singapur?

Ano, i do Singapuru se musí to palivo nějak dostat, ale lodí se tam dostane za zlomek ceny přepravy vzduchem... Aerolinky šetří každé deko, hrozí tlustým cestujícím, že si budou muset připlácet, ale najednou jim nevadí vozit ekvivalent letadla plného ragbyových hráčů sedících po třech na každé sedačce? :-)

+1/0
4.3.2016 9:35

J13a75n 53S52t94o70d79o23l43a 7921840933600

Váhu zavazadel hlídají a řeší proto, že za to mohou dostat peníze. Jestli máš kuft 20 nebo 30 kilo je pro dálkový let strojem pro +-400 pasažérů úplně jedno. Ale když ti mohou za těch sedm kilo navíc napařit 150 USD poplatek, tak oni mají zaplacenou letušku. O to jde. Lowcosty samozřejmě na každém deku vydělávají, pro ty je to nezbytně nutné, když létají za pár korun.

S tlusťochy je problém spíš v tom, že "utiskují" sousedy, kteří jsou pak nespokojení a jde to na hlavu přepravce.

Vůbec nejde o váhu kvůli letu, ale o to, aby jednak dostali z lidí co nejvíce peněz a zátroveň aby byli cestující spokojení.

+1/0
4.3.2016 11:43

P95e22t85r 25M84a70c72h82á92č66e24k 9657834703

Letěl jsem trasu Taipei-Frankfurt, bylo to tehdy asi 13 hodin 20, v business class, a měl jsem toho plné zuby. Nechtěl bych to letět v economy. A tahleta trasa 17+ hodin, to musí být úplně děsné.

0/0
4.3.2016 8:47

O14l29d46ř13i23c93h 78J76a23n28e77č89e82k 8719516283781

musí. ale stejně se najde dost lidí, kteří to podstoupí. stejně jako se najde dost takových, kteří jsou ochotni jet 2000km autem, takových, kteří dříve trávili 5 hodin na stojáka v narvané uličce vlaku z Ostravy do Prahy nebo takových, kteří by byli ochotni letět na stojáka, jen aby to bylo co nejlevnější.

+4/0
4.3.2016 8:52

R11a87d64e95k 72J32a29n19a63t45a 9655196194392

Nezapomeňte na noční autobusy. V 90.letech tak začínal snad každý poznávací zájezd na Západ - noční přejezd Německa, ráno zastávka u některé pumpy s WC zdarma. Šílenost.

+4/0
4.3.2016 8:54

O86l20d10ř74i92c95h 88J70a98n81e29č98e67k 8479946873111

nepopírám - těch případů se najde spousta, samozřejmě jsem neaspiroval na to vypsat je všechny ;-) jiní by zase třeba nevlezli na loď.

0/0
4.3.2016 13:07

P41e74t86r 22K76n28ě73b40o95r26t 3931580

Běžně během dovolený najedu autem 5000km. Prostě to s manželkou milujem. Vyjet si vlastním autem třeba až na Etnu:-)

+2/−1
4.3.2016 9:00
Foto

T57o22m67a14s 88C90a78b82a95k 8575315884409

mate recht, mam kolegyni, která říká, ze ta cesta autem na dovolenou k mori, citajici celou noc, je pro ni zabava, ze si to s jejím manželem uzivaji, nedela ji to zadny problém. Jak je na tom jejich ctyrleta dcera, to nevim.. Co vim je, ze mne jima hruza uz při predstave, ze mam jet do Brna z Prahy. Proste, kazdej to ma hozeny jinak :)

0/0
4.3.2016 10:24

O87l81d76ř73i64c81h 23J75a44n33e43č31e26k 8199906353431

já Vám to vůbec neberu! ano, jsou lidé, kteří to milují. já taky dříve jezdil sám autem 800km téměř nonstop, za týden 3000km okruh po Balkánu nebo za cca. 11 dní ještě o trošičku delší okruh po Islandu. absolvoval jsem Alaska Highway, byť jen jako spolujezdec.

ale v dnešní době se delším štrekám autem, resp. autu obecně, snažím vyhýbat co to jen jde, delší štreky jezdím hlavně vlakem. prostě jsem změnil názor na to, co je mi příjemné, pohodlné, akceptovatelné.

někteří jistě milují i 15-hodinové lety.

neberte to tak, že vše, co jsem napsal, musí být nutně pro všechny příšerné. teda snad krom těch 5 hodin v narvané uličce vlaku. ale pro mnoho lidí to zkrátka těžko představitelné je - ačkoliv to jiní vyhledávají (i když třeba ne přímo milují. ale vždycky je to o tom, zda 'náklady' - ať už v jakékoliv formě - převáží nad 'výnosy').

0/0
4.3.2016 13:14

J96i78ř94í 21K50o68c60u93r77e55k 6265144145838

Ta trasa Praha - Ostrava vlakem na stojáka ale byla prakticky jediná možnost, chtěl-li někdo v Praze studovat, nic jiného mu nezbývalo. Přidat vagony? Nejde, v xy je krátký peron. Přidat vlak? Nejde, není v jízním řádu. Přidat vlak ... do jízdního řádu? Dráhy si rozvracet nenecháme!

0/0
4.3.2016 21:17

D53a97n 81K87u45t95a 6660416448799

Můj rekord je celkem 27 hodin v kuse včetně cca 5 hodin na letišti při mezipřistáních na trase Adelaide-Sydney-Bangkok-Londýn-Praha. Když se člověk těší na cizí dobrodružství či na návrat domů, se to dá. Mně by tedy těch těch 17-18 hodin v kuse tolik nevadilo. Musím ale sedět u okýnka. Vydržím se hodiny zabavit díváním se z okýnka, samozřejmě když je na co a není to mávající křídlo v turbulencích snažícího se zbavit motorů :-).

+1/0
4.3.2016 9:09

O82l23d87ř33i82c72h 81J86a57n61e60č52e92k 8289476233261

když jsem si přečetl, že výjimečně použili A380, tak jsem si říkal, že asi měli vysokou poptávku. ale když jsem dočetl větu a tedy zjistil, že letěl poloprázdný, aby to vůbec uletěl, a standardně to bude létat plný B777 - může mi prosím někdo vysvětlit, proč vlastně napoprvé letěli poloprázdným A380 a ne rovnou tím B777? 8-o

+1/0
4.3.2016 8:41

R78a85d36o96s71l39a49v 89K32l43a30u54d39a 5764648444252

PR:-P

+6/0
4.3.2016 8:45

O38l37d80ř37i21c15h 73J38a56n52e33č10e14k 8639506323791

pochopil bych v době, kdy byl A380 novinka - ale dneska už je na dálkových linkách standardem, ne? fakt myslíte, že je dnes ta publicita o tolik větší, když to letí A380, než když B777?

anebo celý ten A380 prodali jako business - tím, že každému nechali 3 sedačky v economy? ;-)

+2/0
4.3.2016 8:49

R87a54d18o81s20l82a48v 42K59l38a60u41d28a 5844948174772

Je to propagace z prvního letu, kde si všichni válí šunky na dvou sedadlech.

+1/0
4.3.2016 8:49

J88a19n 41C87e67p80e61k 1684256860

Opravdu o nic jiného než PR to není. Letíme největším a nejdražším co máme.

+4/0
4.3.2016 9:08
Foto

P26a88v27e79l 78K31o58z88a 2203361436

Otazka pro odborniky - jak je to s povinnou rezervou pohonnych hmot? Pochybuju, ze litaji ke konci "na vypary", ale jeden nikdy nevi...:)

0/0
4.3.2016 8:36
Foto

K27a53r42e93l 60M75a22l95ý 6386674370921

Piloti maji v kokpitu kanystr.

+9/0
4.3.2016 8:43

J36a73n 41C90e90p29e72k 1554236940

;-D nebo zavolají tankovací letadlo Shell i s pumpařem, který vám omyje za dvacku okénko.

0/0
4.3.2016 9:07

T95o31m52á42š 58T80a19t68í95č83e80k 5440702650988

Budou ji muset doložit, aby ta linka byla povolená.

0/0
4.3.2016 9:18

J92a17n 14Č48e71k85a28l 7879955904154

Maximální dolet B777-200LR je 17.600km, takže s přehledem...

Ale slyšel jsem na tohle téma od jednoho pilota story (možná je to fáma), jak Rusové kdysi létali s Tu-154M do NYC, ale měli to právě už na hraně doletu, takže dost často letěli "na výpary" zatímco dole všichni poplach... ;-D

0/0
4.3.2016 9:51

O47l40d66ř68i46c79h 29J32a56n20e50č28e27k 8419866683711

tak zrovna u Rusů by mě to ani trochu nepřekvapilo - tam se myslím děly (a u leckterých regionálních aerolinek jistě i nadále dějí) mnohem horší věci než lety na hraně doletu.

vždyť tohle se před pár lety (když byla drahá ropa) říkalo i o Ryanairu - že piloti mají instrukce tankovat co možná nejméně, aby letadlo bylo co možná nejlehčí a žralo co nejméně.

+1/0
4.3.2016 13:18

J53i21ř91í 12K75o90c97u21r67e16k 6505184765428

Já to slyčel o ČSA, že měly na JFK přednost, protože na "kolečko" navíc by jim nemuselo vyjít palivo.

+1/0
4.3.2016 21:19

G56e50o52r42g 78K11o36m47b10e24r48e18c 9884511886861

ty tabulky se budou prepisovat neustale. Az bude litat A350-900ULR tak se planuje litat primo z FRA/LHR -> SYD/MEL

+4/0
4.3.2016 8:34

J17a84n 26P56e44c84h 6977139716496

Pokud vezmu do uvahy, ze rychlost letadla (a tedy i jeho vzdalenost) se pocita nikoliv podle "pozemni" rychlosti, ale z rychlosti okoli, tak se pri protivětru dostaneme na tuto vzdalenost na hodne zajimava cisla. Howgh

0/0
4.3.2016 8:30

O68l56d77ř73i78c23h 78J77a93n76e73č97e17k 8679446153201

jenže při silném protivětru dojde palivo dávno před tím, než dorazí do cíle. a navíc - pro podobná srovnání se počítá pozemní vzdálenost...

+2/0
4.3.2016 8:38

J77a62n 66C12e55p32e80k 1974656900

Letěl jsem 13 hodin a toho už jsem měl plné zuby. Nedokážu si představit tam být 18 hodin. Uuuuuuuaaaaaa. :-)

+8/0
4.3.2016 8:29

R30a96d71o52s49l70a38v 41K78l68a36u45d35a 5384208574212

Tak zase je to lepší než přestupovat. Většina lidí takto nelítá z touhy po cestování, ale jedná se buď o obchodníky, vědce a pod. letící na kongres, nebo lidi kteří letí za příbuznými, kamarády.

+2/−1
4.3.2016 8:36

P23a19v76e58l 21N38e73d30ě49l15a 5476230344961

Ani tak. Letěl jste někdy economy class více jak 8 hodin?

0/0
4.3.2016 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.