Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přetahovaná o nejdelší let světa. Nejdelší linka vede na Nový Zéland

17 hodin a 15 minut trval první let společnosti Emirates mezi Dubají a Aucklandem, aniž by letadlo muselo přistát. Dopravce z Spojených arabských emirátů tak aktuálně vede v přetahované o to, kdo nabízí nejdelší komerční let bez mezipřistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i65c60h78a46l 21M19i47l42l67e74r 9786152169532

tahle zprava vysla na Flightradaru 24 pred 4 dny. Na toto tema jsem se tehdy vyjadril pod clankem o pretahovani se o titul nejdelsiho letu na svete mezi Qatarem, Emirates a dalsimi aerolinkami.

V clanku je ale chyba, kdyz se pise, ze z Dubaje do Aucklandu trvala cesta 17hodin 15 minut. Jak znamo, pri letu smerem na vychod se stejna vzdalenost prekona za kratsi dobu, nez kdyz se leti opacnym smerem. Podle letoveho radu Emirates je na cestu Dubaj - Auckland pocitano se 17 hodinami 15 minutami a se 16 hodinami na opacnou cestu Auckland - Dubaj.

Inauguralni primy let mel zerejme "silny vitr v zadech";-), protoze urazil cestu za 16 hodin 24 minut.

Jeste poznamka o prakticnosti tohoto spojeni:

spojeni s Emirates mezi Dubaji a Aucklandem s mezipristanim v Australii jsou provozovana s A380, kde je vic mista nez v B777. Obe letadla maji konfiguraci sedadel v economy 3 - 4 - 3, ale B777 je uzsi nez A380. Tudiz alespon z meho hlediska na pohodli, bych radeji podstoupil o neco delsi cestu s mezipristanim, ale v A380, kde je vic mista, nez letet primo s B777 a byt stlaceny jak sardinka v konzerve.

0/0
6.3.2016 12:59

M44i43c73h46a67l 28M50i28l15l79e30r 9386232649522

!!OPRAVA: omlouvam se panu redaktorovi, nemel jsem dneska tolik pit ;-D (Sangria, sampanske a skotska na oslave pritelovych sedesatin!!!)!!

a mel jsem jsem si lepe promyslet clanek z BBC, ktery jsem citoval a prekladal. Chyba je v clanku z BBC, nikoliv na idnes.

Podle letoveho radu z Dubaje do Aucklandu non-stop 16 hodin (prvni let trval16 hodin 24 minut) a opacnym smerem z Aucklandu do Dubaje 17 hodin 15 minut. Kratsi cesta smerem na vychod, delsi na zapad.

0/0
6.3.2016 13:06

I33v59a80n27a 67N57o75v28a63k29o95v96a 2822152649742

chybi tu (i na wiki) Mnichov - Honolulu 19.1.2011

0/0
5.3.2016 23:12

A93n65t10o65n68i55n 85B77l38a40z47e55k 4978252817941

To co Boeing 777 s plne nalozenym letadlem v udelal s prstem v zadku to Airbus 380 ydelal horko tezko a jeste musel pulku "nakladu" nechat doma.:-)

0/−1
5.3.2016 16:01

M81i88c44h25a97l 86M48i95l67l24e20r 9266712319672

"horses for courses"!!

Mozna nechapes, ze aerolinka se musi rozhodnoiut, jestli je jejim zamerm dpravit co nejvetsi pocet pasazeru z A do B nebo naopak prekonat co nejvetsi vzdalenost z A do C.

Logicky uvazujici clovek chape, ze jeden typ letadla se lepe hodi k prvnimu ucelu, zatimco druhy ke druhemu. Presne jak rikaji Anglicane "horses for courses", neboli aplikovano : odlisne typy letadel jsou staveny pro odlisne ucely.

Posmesne komentovat, ze velke A380 se 4 motory potrebuje snizit naklad na uroven mensiho letadla a domnivat se ze to je nejaky dukaz podradnosti Airbusu vuci Boeingu jenom dokazuje neznalost faktu u toho, kdo s tim prisel.

0/0
6.3.2016 12:37

M22i50c14h35a72e23l 98K82o77n72e12č88n36ý 6192303299479

Minulej týden jsme letěli Bangkok - Honkong - Londýn - Praha: 27 hodin s přestupama a na závěr jako třešinka po D1 do Brna. Asi tři dny jsem byl regulérně mimo:-P

0/0
4.3.2016 19:31

G46e10o24r92g 70K48o76m16b27e14r96e54c 9454681166161

ono to je take o tom s jakou spolecnosti letite a s jakym letadlem letite.

0/0
4.3.2016 19:04

J72a34n 14S93t89o19d81o82l15a 7651520943960

Co taková cesta do Vladivostoku vlakem? Pořád je to možnost a pořád tak někdo cestuje. Letadlo se nedá pohodlím srovnat s vlakem, ale přesto je těch 17-18 hodin pohodlnějších, než týden ve vlaku. A to je jen cca polovina cesty. Kdyby se mělo na Zéland cestovat vlakem a lodí, tak je to min. na tři týdny.

0/0
4.3.2016 11:45

J22i85ř46í 93B71r79o70ž 5169735512117

Letěl jsem párkrát 14 hodin a měl jsem toho plné zuby. A to jsem se mohl protáhnout, protože to například v Jumbu jde ( je tam vzadu u toalet plošinka) Těch 17 hodin, to je fakt na důkladný sitzfleisch. :-)

+6/0
4.3.2016 9:06

J37a28n 55S18t11o38d42o13l95a 7821620833250

Mám dost známých, kteří létají 12-14 hodinové lety několikrát ročně ekonomickou třídou. Hned po přistání na jednání, a po návratu hned do práce. A to nepočítám, že po těch šílených hodinách ještě letí nějakým místním letem nebo dvěma, a pak ještě kus autem. Nechápu, jak to zvládají, ale některých se tento způsob života týká 35 let, a jsou stále čilí a zdraví.

0/0
4.3.2016 11:48

O35l56d37ř27i41c86h 14J95a81n19e14č27e59k 8599726883441

tak určitě to jde, to tady přeci nikdo z nás nepopírá. i můj bratr zvládá takovéhle lety několikrát ročně a to létá prostě 'na výlet'.

ale současně si to řada z nás dokáže jen dost těžko představit.

např. lezení po skalách (osobně provozované) si řada lidí taky nedokáže představit a spousta lidí ho zbožňuje - a jsou stále čilí a zdraví ;-)

0/0
4.3.2016 13:02

M98i97c82h13a65l 70M63i72l80l76e33r 9486982249582

tajemstvi absolvovat dlouhy let v economy a byt schopny fungovat na druhem konci je v nasledujicim:

1) snazit se dobre vyspat posledni 3 noci pred dlouhou cestou

2) vyhnout se alkoholu behem cesty a pokud mozno to neprehnat s napoji obsahujicimi kafein

3) pit hodne vody behem cesty

4) co nejdrive po pristani po dlouhem letu se pokud mozno osprchovat a prevleknout se do cerstveho obleceni. Pokud neni sprcha, alespon se v umyvarne dokonale vydrbat mokrou zinkou, aby se prokrvila pokozka na co nejvetsim povrchu tela. Pokud nasleduje po 12-14hodinovem letu dalsi spojeni, udelat zastavku v umyvarne pred prestupem.

0/0
6.3.2016 13:15

J11a31n 68Č25e52k53a74l 7869475144554

Chápu, že jde o PR, ale když si tak zhruba spočítám, kolik paliva na jakou vzdálenost se musí zbytečně vozit, jen aby se ušetřilo pár hodin pauzy (kterou by většina cestujících stejně uvítala), tak se mi ježí chlupy na...zádech... Nejsem žádný objímač stromů, ale tohle je fakt zbytečné...

+5/0
4.3.2016 9:03

J19a50n 90S50t78o69d23o60l83a 7641110213680

Myslíš, že když se tento let rozdělí na dvě části, tak se spotřebuje méně paliva? Tato trasa bude vždy kratší než s mezipřistáním. Start a vyšplhání se do 12-13 km je energeticky daleko náročnější než plynulý let ve velkých výškách. Mně tedy vychází, že tímto letem se spotřebuje paliva méně, ač letadlo startuje s vyšší hmotností kvůli většímu množství petroleje.

+2/−2
4.3.2016 9:11

L85u72k53á60š 20M80a57l81v93i55n26s38k89y 2578464903348

než spekulovat je lepší zagooglovat:-)

For very long haul flights, the airplane is heavier to transport additional fuel, leading to a higher fuel consumption. Above a certain distance, it becomes more fuel efficient to make a halfway stop to refuel even if it leads to an additionnal less efficient descent and climb. For example, for a Boeing 777-300 the tipping point is at 3,000 nautical miles (5,600 km) : it is more fuel efficient to make a non-stop flight below this distance and to make a stop above

https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft

+3/−1
4.3.2016 9:23

J21a45n 98S20t61o23d81o40l97a 7631340473400

Odkdy je wiki zdroj věrohodných informací? Je do toho započítána energie, tudíž také palivo, spojená s pobytem pasažérů a posádky na letišti při mezipřistání? Proč tedy ty 777 nepřistávají každých 6 hodin, když je to tak výhodné? Drtivá většina dálkových letů trvá mezi 8 až 14 hodinami a nikdo nikdy nedělá mezipřistání. Kdyby tam byl jakkoli významný podíl ušetřeného paliva, tak by si všichni aspoň na natankování po šesti hodinách sedli.

+1/0
4.3.2016 9:41

J93a10n 19Č98e38k78a98l 7249755654554

Protože je tam samozřejmě tlak na celkovou dobu cesty, kdo by chtěl letět Heathrow-NYC s mezipřistáním na Islandu? Nemluvě o tom, že cestou na východ se létá po rovnoběžce (tuším, že kvůli převládajícím větrům), takže by to prodloužilo dobu letu ještě víc.

Ale letět 1x17h anebo 2x9h, a spotřebovat nějakých 70 tun paliva navíc, to už je sakra rozdíl...

0/0
4.3.2016 9:47

O72l24d93ř74i21c87h 22J76a69n59e52č65e22k 8579336593711

s první větou naprostý souhlas - je tam tlak na celkovou dobu cesty, většina dálkových letů trvá kolem nějakých 8 až 10 hodin, to se ještě vydržet dá, když ten let chcete prospat, tak by Vás mezipřistání po 5 hodinách vyloženě obtěžovalo. vždyť jak brblají klienti českých cestovek, že se (z ekonomických důvodů!) do Karibiku létá B737 s mezipřistáním?!

dohromady vzato je lepší letět přímo, i když se tím spotřebuje více paliva.

náklady na let přitom pochopitelně nejsou jen palivo, ale i posádka, amortizace stroje, letištní a navigační poplatky atd.

samozřejmě navíc ani vhodné letiště pro mezipřistání není přímo na trase, takže by se let o něco prodloužil.

.

druhá věta je ale nesmysl - jednak určitě záleží na tom, jestli letíte na východ z Karibiku do Dubaje, nebo z Dubaje do Singapuru. a hlavně: létání (zhruba) po rovnoběžce dává smysl v oblastech blízko rovníku, dále na severu / na jihu se létá blízko pólům, nejkratší cesta z Londýna do NY opravdu vede blízko Islandu! a z Franfurtu (cca. 50° s.š.) na Aljašku (něco přes 60°) letíte téměř přes Severní pól!

+2/0
4.3.2016 11:35

L29u22k27á32š 43M63a61l25v29i90n28s67k91y 2198454783528

to je možné, ale ve Vašem původním příspěvku řešíte čistě aspekt vzletu. Nemůžu reagovat na něco co Vám tam chybí.

+1/0
4.3.2016 10:13

O47l46d29ř17i28c19h 50J57a77n80e50č43e95k 8519156293361

vždyť u dálkových letadel (B777, A380, ...) tvoří téměř polovinu maximální vzletové hmotnosti palivo! a to palivo se samozřejmě musí někam 'nacpat', takže je letadlo kvůli tomu i zřetelně větší a těžší. u letadel pro střední trati á la A320 naopak palivo netvoří ani třetinu maximální startovní hmotnosti. spotřeba na sedadlo a kilometr může být až o polovinu nižší než u dálkových strojů! (samozřejmě srovnávat A320 nebo B737 v konfiguraci s jednou třídou s B767 v konfiguraci se dvěma třídami je extrém, srovnání s B777 nebo A380 bude lepší, ale pořád toho paliva spotřebují více).

trasa s mezipřistáním samozřejmě delší než přímý let bude, ale to už je spíš marginální.

0/0
4.3.2016 11:46

M93a63r48t33i38n 60K41a58r91á96s92e19k 9768493178858

No s mezipristanim zase musite dvakrat vynaset cele letadlo vcetna paliva ze zeme do letove hladiny...

+3/0
4.3.2016 9:12

J69a20n 86Č39e64k11a12l 7759745654824

To ano, samozřejmě, že je vzlet na spotřebu nejnáročnější. Kolik může takový 777 spotřebovat na vzlet do letové hladiny? 10 tun? Vážně je to víc, než náklady na přepravu cca 80 tun paliva navíc z Dubaje až někam nad Singapur?

Ano, i do Singapuru se musí to palivo nějak dostat, ale lodí se tam dostane za zlomek ceny přepravy vzduchem... Aerolinky šetří každé deko, hrozí tlustým cestujícím, že si budou muset připlácet, ale najednou jim nevadí vozit ekvivalent letadla plného ragbyových hráčů sedících po třech na každé sedačce? :-)

+1/0
4.3.2016 9:35

J20a81n 32S49t22o47d64o25l80a 7391290183840

Váhu zavazadel hlídají a řeší proto, že za to mohou dostat peníze. Jestli máš kuft 20 nebo 30 kilo je pro dálkový let strojem pro +-400 pasažérů úplně jedno. Ale když ti mohou za těch sedm kilo navíc napařit 150 USD poplatek, tak oni mají zaplacenou letušku. O to jde. Lowcosty samozřejmě na každém deku vydělávají, pro ty je to nezbytně nutné, když létají za pár korun.

S tlusťochy je problém spíš v tom, že "utiskují" sousedy, kteří jsou pak nespokojení a jde to na hlavu přepravce.

Vůbec nejde o váhu kvůli letu, ale o to, aby jednak dostali z lidí co nejvíce peněz a zátroveň aby byli cestující spokojení.

+1/0
4.3.2016 11:43

P86e58t36r 22M57a48c10h40á43č57e36k 9407274883

Letěl jsem trasu Taipei-Frankfurt, bylo to tehdy asi 13 hodin 20, v business class, a měl jsem toho plné zuby. Nechtěl bych to letět v economy. A tahleta trasa 17+ hodin, to musí být úplně děsné.

0/0
4.3.2016 8:47

O71l91d60ř72i57c72h 77J30a76n68e57č79e70k 8219336353551

musí. ale stejně se najde dost lidí, kteří to podstoupí. stejně jako se najde dost takových, kteří jsou ochotni jet 2000km autem, takových, kteří dříve trávili 5 hodin na stojáka v narvané uličce vlaku z Ostravy do Prahy nebo takových, kteří by byli ochotni letět na stojáka, jen aby to bylo co nejlevnější.

+4/0
4.3.2016 8:52

R49a11d11e52k 15J74a88n28a35t64a 9515766334952

Nezapomeňte na noční autobusy. V 90.letech tak začínal snad každý poznávací zájezd na Západ - noční přejezd Německa, ráno zastávka u některé pumpy s WC zdarma. Šílenost.

+4/0
4.3.2016 8:54

O18l94d58ř91i32c30h 66J70a45n17e65č80e66k 8649766773871

nepopírám - těch případů se najde spousta, samozřejmě jsem neaspiroval na to vypsat je všechny ;-) jiní by zase třeba nevlezli na loď.

0/0
4.3.2016 13:07

P17e17t11r 85K39n26ě46b65o27r70t 3541310

Běžně během dovolený najedu autem 5000km. Prostě to s manželkou milujem. Vyjet si vlastním autem třeba až na Etnu:-)

+2/−1
4.3.2016 9:00
Foto

T17o36m53a52s 72C48a84b21a29k 8115155884789

mate recht, mam kolegyni, která říká, ze ta cesta autem na dovolenou k mori, citajici celou noc, je pro ni zabava, ze si to s jejím manželem uzivaji, nedela ji to zadny problém. Jak je na tom jejich ctyrleta dcera, to nevim.. Co vim je, ze mne jima hruza uz při predstave, ze mam jet do Brna z Prahy. Proste, kazdej to ma hozeny jinak :)

0/0
4.3.2016 10:24

O64l93d85ř33i18c34h 51J57a75n44e68č32e19k 8789786223361

já Vám to vůbec neberu! ano, jsou lidé, kteří to milují. já taky dříve jezdil sám autem 800km téměř nonstop, za týden 3000km okruh po Balkánu nebo za cca. 11 dní ještě o trošičku delší okruh po Islandu. absolvoval jsem Alaska Highway, byť jen jako spolujezdec.

ale v dnešní době se delším štrekám autem, resp. autu obecně, snažím vyhýbat co to jen jde, delší štreky jezdím hlavně vlakem. prostě jsem změnil názor na to, co je mi příjemné, pohodlné, akceptovatelné.

někteří jistě milují i 15-hodinové lety.

neberte to tak, že vše, co jsem napsal, musí být nutně pro všechny příšerné. teda snad krom těch 5 hodin v narvané uličce vlaku. ale pro mnoho lidí to zkrátka těžko představitelné je - ačkoliv to jiní vyhledávají (i když třeba ne přímo milují. ale vždycky je to o tom, zda 'náklady' - ať už v jakékoliv formě - převáží nad 'výnosy').

0/0
4.3.2016 13:14

J15i58ř22í 48K37o80c22u38r92e25k 6905654685158

Ta trasa Praha - Ostrava vlakem na stojáka ale byla prakticky jediná možnost, chtěl-li někdo v Praze studovat, nic jiného mu nezbývalo. Přidat vagony? Nejde, v xy je krátký peron. Přidat vlak? Nejde, není v jízním řádu. Přidat vlak ... do jízdního řádu? Dráhy si rozvracet nenecháme!

0/0
4.3.2016 21:17

D12a21n 17K73u31t59a 6410196468139

Můj rekord je celkem 27 hodin v kuse včetně cca 5 hodin na letišti při mezipřistáních na trase Adelaide-Sydney-Bangkok-Londýn-Praha. Když se člověk těší na cizí dobrodružství či na návrat domů, se to dá. Mně by tedy těch těch 17-18 hodin v kuse tolik nevadilo. Musím ale sedět u okýnka. Vydržím se hodiny zabavit díváním se z okýnka, samozřejmě když je na co a není to mávající křídlo v turbulencích snažícího se zbavit motorů :-).

+1/0
4.3.2016 9:09

O73l41d90ř83i29c63h 69J16a98n91e95č56e76k 8399376233731

když jsem si přečetl, že výjimečně použili A380, tak jsem si říkal, že asi měli vysokou poptávku. ale když jsem dočetl větu a tedy zjistil, že letěl poloprázdný, aby to vůbec uletěl, a standardně to bude létat plný B777 - může mi prosím někdo vysvětlit, proč vlastně napoprvé letěli poloprázdným A380 a ne rovnou tím B777? 8-o

+1/0
4.3.2016 8:41

R94a24d18o59s91l16a38v 66K21l11a14u56d61a 5934948214182

PR:-P

+6/0
4.3.2016 8:45

O74l95d88ř37i18c39h 55J83a65n76e19č54e44k 8779466183841

pochopil bych v době, kdy byl A380 novinka - ale dneska už je na dálkových linkách standardem, ne? fakt myslíte, že je dnes ta publicita o tolik větší, když to letí A380, než když B777?

anebo celý ten A380 prodali jako business - tím, že každému nechali 3 sedačky v economy? ;-)

+2/0
4.3.2016 8:49

R46a94d38o52s80l35a62v 27K18l62a64u59d46a 5974108444672

Je to propagace z prvního letu, kde si všichni válí šunky na dvou sedadlech.

+1/0
4.3.2016 8:49

J64a41n 33C45e85p83e62k 1744366390

Opravdu o nic jiného než PR to není. Letíme největším a nejdražším co máme.

+4/0
4.3.2016 9:08
Foto

P28a21v76e33l 67K47o76z56a 2103821656

Otazka pro odborniky - jak je to s povinnou rezervou pohonnych hmot? Pochybuju, ze litaji ke konci "na vypary", ale jeden nikdy nevi...:)

0/0
4.3.2016 8:36
Foto

K92a70r36e20l 10M76a89l34ý 6286774190191

Piloti maji v kokpitu kanystr.

+9/0
4.3.2016 8:43

J75a22n 15C83e48p60e20k 1754776540

;-D nebo zavolají tankovací letadlo Shell i s pumpařem, který vám omyje za dvacku okénko.

0/0
4.3.2016 9:07

T94o43m15á41š 38T95a21t69í51č98e61k 5120702690968

Budou ji muset doložit, aby ta linka byla povolená.

0/0
4.3.2016 9:18

J35a85n 17Č71e49k17a60l 7199115104204

Maximální dolet B777-200LR je 17.600km, takže s přehledem...

Ale slyšel jsem na tohle téma od jednoho pilota story (možná je to fáma), jak Rusové kdysi létali s Tu-154M do NYC, ale měli to právě už na hraně doletu, takže dost často letěli "na výpary" zatímco dole všichni poplach... ;-D

0/0
4.3.2016 9:51

O62l62d37ř95i89c16h 87J48a74n91e14č67e47k 8929236573361

tak zrovna u Rusů by mě to ani trochu nepřekvapilo - tam se myslím děly (a u leckterých regionálních aerolinek jistě i nadále dějí) mnohem horší věci než lety na hraně doletu.

vždyť tohle se před pár lety (když byla drahá ropa) říkalo i o Ryanairu - že piloti mají instrukce tankovat co možná nejméně, aby letadlo bylo co možná nejlehčí a žralo co nejméně.

+1/0
4.3.2016 13:18

J19i56ř72í 51K44o86c23u73r12e13k 6375464435348

Já to slyčel o ČSA, že měly na JFK přednost, protože na "kolečko" navíc by jim nemuselo vyjít palivo.

+1/0
4.3.2016 21:19

G14e40o28r43g 57K42o55m19b55e24r31e94c 9144301276691

ty tabulky se budou prepisovat neustale. Az bude litat A350-900ULR tak se planuje litat primo z FRA/LHR -> SYD/MEL

+4/0
4.3.2016 8:34

J77a35n 59P34e98c53h 6367679286756

Pokud vezmu do uvahy, ze rychlost letadla (a tedy i jeho vzdalenost) se pocita nikoliv podle "pozemni" rychlosti, ale z rychlosti okoli, tak se pri protivětru dostaneme na tuto vzdalenost na hodne zajimava cisla. Howgh

0/0
4.3.2016 8:30

O23l31d86ř12i59c12h 40J67a98n36e28č59e65k 8259806103111

jenže při silném protivětru dojde palivo dávno před tím, než dorazí do cíle. a navíc - pro podobná srovnání se počítá pozemní vzdálenost...

+2/0
4.3.2016 8:38

J58a30n 48C82e91p56e42k 1344116860

Letěl jsem 13 hodin a toho už jsem měl plné zuby. Nedokážu si představit tam být 18 hodin. Uuuuuuuaaaaaa. :-)

+8/0
4.3.2016 8:29

R18a35d60o14s60l24a80v 28K33l31a52u63d29a 5644468304902

Tak zase je to lepší než přestupovat. Většina lidí takto nelítá z touhy po cestování, ale jedná se buď o obchodníky, vědce a pod. letící na kongres, nebo lidi kteří letí za příbuznými, kamarády.

+2/−1
4.3.2016 8:36

P50a28v68e43l 53N97e51d77ě47l79a 5926310744531

Ani tak. Letěl jste někdy economy class více jak 8 hodin?

0/0
4.3.2016 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.