Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přetahovaná o nejdelší let světa. Nejdelší linka vede na Nový Zéland

17 hodin a 15 minut trval první let společnosti Emirates mezi Dubají a Aucklandem, aniž by letadlo muselo přistát. Dopravce z Spojených arabských emirátů tak aktuálně vede v přetahované o to, kdo nabízí nejdelší komerční let bez mezipřistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i14c93h46a83l 91M12i64l50l24e14r 9716902589942

tahle zprava vysla na Flightradaru 24 pred 4 dny. Na toto tema jsem se tehdy vyjadril pod clankem o pretahovani se o titul nejdelsiho letu na svete mezi Qatarem, Emirates a dalsimi aerolinkami.

V clanku je ale chyba, kdyz se pise, ze z Dubaje do Aucklandu trvala cesta 17hodin 15 minut. Jak znamo, pri letu smerem na vychod se stejna vzdalenost prekona za kratsi dobu, nez kdyz se leti opacnym smerem. Podle letoveho radu Emirates je na cestu Dubaj - Auckland pocitano se 17 hodinami 15 minutami a se 16 hodinami na opacnou cestu Auckland - Dubaj.

Inauguralni primy let mel zerejme "silny vitr v zadech";-), protoze urazil cestu za 16 hodin 24 minut.

Jeste poznamka o prakticnosti tohoto spojeni:

spojeni s Emirates mezi Dubaji a Aucklandem s mezipristanim v Australii jsou provozovana s A380, kde je vic mista nez v B777. Obe letadla maji konfiguraci sedadel v economy 3 - 4 - 3, ale B777 je uzsi nez A380. Tudiz alespon z meho hlediska na pohodli, bych radeji podstoupil o neco delsi cestu s mezipristanim, ale v A380, kde je vic mista, nez letet primo s B777 a byt stlaceny jak sardinka v konzerve.

0/0
6.3.2016 12:59

M17i79c81h36a98l 41M42i41l78l97e93r 9196372269472

!!OPRAVA: omlouvam se panu redaktorovi, nemel jsem dneska tolik pit ;-D (Sangria, sampanske a skotska na oslave pritelovych sedesatin!!!)!!

a mel jsem jsem si lepe promyslet clanek z BBC, ktery jsem citoval a prekladal. Chyba je v clanku z BBC, nikoliv na idnes.

Podle letoveho radu z Dubaje do Aucklandu non-stop 16 hodin (prvni let trval16 hodin 24 minut) a opacnym smerem z Aucklandu do Dubaje 17 hodin 15 minut. Kratsi cesta smerem na vychod, delsi na zapad.

0/0
6.3.2016 13:06

I97v80a67n93a 51N19o60v22a51k22o42v61a 2342312879282

chybi tu (i na wiki) Mnichov - Honolulu 19.1.2011

0/0
5.3.2016 23:12

A25n93t72o40n83i14n 52B58l44a33z70e62k 4668842967911

To co Boeing 777 s plne nalozenym letadlem v udelal s prstem v zadku to Airbus 380 ydelal horko tezko a jeste musel pulku "nakladu" nechat doma.:-)

0/−1
5.3.2016 16:01

M36i33c75h15a90l 33M63i53l96l29e68r 9836852979802

"horses for courses"!!

Mozna nechapes, ze aerolinka se musi rozhodnoiut, jestli je jejim zamerm dpravit co nejvetsi pocet pasazeru z A do B nebo naopak prekonat co nejvetsi vzdalenost z A do C.

Logicky uvazujici clovek chape, ze jeden typ letadla se lepe hodi k prvnimu ucelu, zatimco druhy ke druhemu. Presne jak rikaji Anglicane "horses for courses", neboli aplikovano : odlisne typy letadel jsou staveny pro odlisne ucely.

Posmesne komentovat, ze velke A380 se 4 motory potrebuje snizit naklad na uroven mensiho letadla a domnivat se ze to je nejaky dukaz podradnosti Airbusu vuci Boeingu jenom dokazuje neznalost faktu u toho, kdo s tim prisel.

0/0
6.3.2016 12:37

M16i57c20h75a92e42l 53K17o24n76e24č45n16ý 6852893599849

Minulej týden jsme letěli Bangkok - Honkong - Londýn - Praha: 27 hodin s přestupama a na závěr jako třešinka po D1 do Brna. Asi tři dny jsem byl regulérně mimo:-P

0/0
4.3.2016 19:31

G37e44o68r96g 96K21o22m34b70e18r86e86c 9844821736571

ono to je take o tom s jakou spolecnosti letite a s jakym letadlem letite.

0/0
4.3.2016 19:04

J35a89n 56S19t74o31d98o93l78a 7681900243180

Co taková cesta do Vladivostoku vlakem? Pořád je to možnost a pořád tak někdo cestuje. Letadlo se nedá pohodlím srovnat s vlakem, ale přesto je těch 17-18 hodin pohodlnějších, než týden ve vlaku. A to je jen cca polovina cesty. Kdyby se mělo na Zéland cestovat vlakem a lodí, tak je to min. na tři týdny.

0/0
4.3.2016 11:45

J28i46ř21í 38B19r97o58ž 5629215182597

Letěl jsem párkrát 14 hodin a měl jsem toho plné zuby. A to jsem se mohl protáhnout, protože to například v Jumbu jde ( je tam vzadu u toalet plošinka) Těch 17 hodin, to je fakt na důkladný sitzfleisch. :-)

+6/0
4.3.2016 9:06

J97a63n 67S70t45o30d36o90l41a 7701580593100

Mám dost známých, kteří létají 12-14 hodinové lety několikrát ročně ekonomickou třídou. Hned po přistání na jednání, a po návratu hned do práce. A to nepočítám, že po těch šílených hodinách ještě letí nějakým místním letem nebo dvěma, a pak ještě kus autem. Nechápu, jak to zvládají, ale některých se tento způsob života týká 35 let, a jsou stále čilí a zdraví.

0/0
4.3.2016 11:48

O13l75d62ř23i68c13h 28J52a31n20e62č88e49k 8759556723751

tak určitě to jde, to tady přeci nikdo z nás nepopírá. i můj bratr zvládá takovéhle lety několikrát ročně a to létá prostě 'na výlet'.

ale současně si to řada z nás dokáže jen dost těžko představit.

např. lezení po skalách (osobně provozované) si řada lidí taky nedokáže představit a spousta lidí ho zbožňuje - a jsou stále čilí a zdraví ;-)

0/0
4.3.2016 13:02

M97i71c77h47a59l 75M67i41l33l43e47r 9636322769572

tajemstvi absolvovat dlouhy let v economy a byt schopny fungovat na druhem konci je v nasledujicim:

1) snazit se dobre vyspat posledni 3 noci pred dlouhou cestou

2) vyhnout se alkoholu behem cesty a pokud mozno to neprehnat s napoji obsahujicimi kafein

3) pit hodne vody behem cesty

4) co nejdrive po pristani po dlouhem letu se pokud mozno osprchovat a prevleknout se do cerstveho obleceni. Pokud neni sprcha, alespon se v umyvarne dokonale vydrbat mokrou zinkou, aby se prokrvila pokozka na co nejvetsim povrchu tela. Pokud nasleduje po 12-14hodinovem letu dalsi spojeni, udelat zastavku v umyvarne pred prestupem.

0/0
6.3.2016 13:15

J86a60n 38Č16e32k95a48l 7519155414544

Chápu, že jde o PR, ale když si tak zhruba spočítám, kolik paliva na jakou vzdálenost se musí zbytečně vozit, jen aby se ušetřilo pár hodin pauzy (kterou by většina cestujících stejně uvítala), tak se mi ježí chlupy na...zádech... Nejsem žádný objímač stromů, ale tohle je fakt zbytečné...

+5/0
4.3.2016 9:03

J41a56n 17S55t79o60d44o67l94a 7591860313640

Myslíš, že když se tento let rozdělí na dvě části, tak se spotřebuje méně paliva? Tato trasa bude vždy kratší než s mezipřistáním. Start a vyšplhání se do 12-13 km je energeticky daleko náročnější než plynulý let ve velkých výškách. Mně tedy vychází, že tímto letem se spotřebuje paliva méně, ač letadlo startuje s vyšší hmotností kvůli většímu množství petroleje.

+2/−2
4.3.2016 9:11

L26u85k55á37š 78M83a14l66v86i85n41s62k25y 2278664523128

než spekulovat je lepší zagooglovat:-)

For very long haul flights, the airplane is heavier to transport additional fuel, leading to a higher fuel consumption. Above a certain distance, it becomes more fuel efficient to make a halfway stop to refuel even if it leads to an additionnal less efficient descent and climb. For example, for a Boeing 777-300 the tipping point is at 3,000 nautical miles (5,600 km) : it is more fuel efficient to make a non-stop flight below this distance and to make a stop above

https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft

+3/−1
4.3.2016 9:23

J33a36n 42S28t31o35d83o25l86a 7671130873180

Odkdy je wiki zdroj věrohodných informací? Je do toho započítána energie, tudíž také palivo, spojená s pobytem pasažérů a posádky na letišti při mezipřistání? Proč tedy ty 777 nepřistávají každých 6 hodin, když je to tak výhodné? Drtivá většina dálkových letů trvá mezi 8 až 14 hodinami a nikdo nikdy nedělá mezipřistání. Kdyby tam byl jakkoli významný podíl ušetřeného paliva, tak by si všichni aspoň na natankování po šesti hodinách sedli.

+1/0
4.3.2016 9:41

J62a36n 72Č17e50k16a20l 7929235354564

Protože je tam samozřejmě tlak na celkovou dobu cesty, kdo by chtěl letět Heathrow-NYC s mezipřistáním na Islandu? Nemluvě o tom, že cestou na východ se létá po rovnoběžce (tuším, že kvůli převládajícím větrům), takže by to prodloužilo dobu letu ještě víc.

Ale letět 1x17h anebo 2x9h, a spotřebovat nějakých 70 tun paliva navíc, to už je sakra rozdíl...

0/0
4.3.2016 9:47

O49l74d69ř31i24c27h 45J27a11n51e57č63e93k 8329976633301

s první větou naprostý souhlas - je tam tlak na celkovou dobu cesty, většina dálkových letů trvá kolem nějakých 8 až 10 hodin, to se ještě vydržet dá, když ten let chcete prospat, tak by Vás mezipřistání po 5 hodinách vyloženě obtěžovalo. vždyť jak brblají klienti českých cestovek, že se (z ekonomických důvodů!) do Karibiku létá B737 s mezipřistáním?!

dohromady vzato je lepší letět přímo, i když se tím spotřebuje více paliva.

náklady na let přitom pochopitelně nejsou jen palivo, ale i posádka, amortizace stroje, letištní a navigační poplatky atd.

samozřejmě navíc ani vhodné letiště pro mezipřistání není přímo na trase, takže by se let o něco prodloužil.

.

druhá věta je ale nesmysl - jednak určitě záleží na tom, jestli letíte na východ z Karibiku do Dubaje, nebo z Dubaje do Singapuru. a hlavně: létání (zhruba) po rovnoběžce dává smysl v oblastech blízko rovníku, dále na severu / na jihu se létá blízko pólům, nejkratší cesta z Londýna do NY opravdu vede blízko Islandu! a z Franfurtu (cca. 50° s.š.) na Aljašku (něco přes 60°) letíte téměř přes Severní pól!

+2/0
4.3.2016 11:35

L52u63k96á46š 62M98a76l78v35i51n19s25k46y 2908404223178

to je možné, ale ve Vašem původním příspěvku řešíte čistě aspekt vzletu. Nemůžu reagovat na něco co Vám tam chybí.

+1/0
4.3.2016 10:13

O70l80d59ř24i92c72h 49J67a69n17e20č77e18k 8229286173551

vždyť u dálkových letadel (B777, A380, ...) tvoří téměř polovinu maximální vzletové hmotnosti palivo! a to palivo se samozřejmě musí někam 'nacpat', takže je letadlo kvůli tomu i zřetelně větší a těžší. u letadel pro střední trati á la A320 naopak palivo netvoří ani třetinu maximální startovní hmotnosti. spotřeba na sedadlo a kilometr může být až o polovinu nižší než u dálkových strojů! (samozřejmě srovnávat A320 nebo B737 v konfiguraci s jednou třídou s B767 v konfiguraci se dvěma třídami je extrém, srovnání s B777 nebo A380 bude lepší, ale pořád toho paliva spotřebují více).

trasa s mezipřistáním samozřejmě delší než přímý let bude, ale to už je spíš marginální.

0/0
4.3.2016 11:46

M71a69r71t59i13n 21K69a53r45á90s92e17k 9848153668338

No s mezipristanim zase musite dvakrat vynaset cele letadlo vcetna paliva ze zeme do letove hladiny...

+3/0
4.3.2016 9:12

J80a25n 36Č82e69k38a69l 7339955944384

To ano, samozřejmě, že je vzlet na spotřebu nejnáročnější. Kolik může takový 777 spotřebovat na vzlet do letové hladiny? 10 tun? Vážně je to víc, než náklady na přepravu cca 80 tun paliva navíc z Dubaje až někam nad Singapur?

Ano, i do Singapuru se musí to palivo nějak dostat, ale lodí se tam dostane za zlomek ceny přepravy vzduchem... Aerolinky šetří každé deko, hrozí tlustým cestujícím, že si budou muset připlácet, ale najednou jim nevadí vozit ekvivalent letadla plného ragbyových hráčů sedících po třech na každé sedačce? :-)

+1/0
4.3.2016 9:35

J69a67n 56S43t95o95d38o44l67a 7521450213770

Váhu zavazadel hlídají a řeší proto, že za to mohou dostat peníze. Jestli máš kuft 20 nebo 30 kilo je pro dálkový let strojem pro +-400 pasažérů úplně jedno. Ale když ti mohou za těch sedm kilo navíc napařit 150 USD poplatek, tak oni mají zaplacenou letušku. O to jde. Lowcosty samozřejmě na každém deku vydělávají, pro ty je to nezbytně nutné, když létají za pár korun.

S tlusťochy je problém spíš v tom, že "utiskují" sousedy, kteří jsou pak nespokojení a jde to na hlavu přepravce.

Vůbec nejde o váhu kvůli letu, ale o to, aby jednak dostali z lidí co nejvíce peněz a zátroveň aby byli cestující spokojení.

+1/0
4.3.2016 11:43

P47e54t49r 36M58a73c62h31á14č21e83k 9417134803

Letěl jsem trasu Taipei-Frankfurt, bylo to tehdy asi 13 hodin 20, v business class, a měl jsem toho plné zuby. Nechtěl bych to letět v economy. A tahleta trasa 17+ hodin, to musí být úplně děsné.

0/0
4.3.2016 8:47

O72l11d41ř11i35c16h 26J40a83n76e43č59e20k 8889756313651

musí. ale stejně se najde dost lidí, kteří to podstoupí. stejně jako se najde dost takových, kteří jsou ochotni jet 2000km autem, takových, kteří dříve trávili 5 hodin na stojáka v narvané uličce vlaku z Ostravy do Prahy nebo takových, kteří by byli ochotni letět na stojáka, jen aby to bylo co nejlevnější.

+4/0
4.3.2016 8:52

R38a78d24e15k 31J83a30n96a47t31a 9755476624452

Nezapomeňte na noční autobusy. V 90.letech tak začínal snad každý poznávací zájezd na Západ - noční přejezd Německa, ráno zastávka u některé pumpy s WC zdarma. Šílenost.

+4/0
4.3.2016 8:54

O59l64d91ř56i71c65h 21J43a85n70e31č23e64k 8589246243511

nepopírám - těch případů se najde spousta, samozřejmě jsem neaspiroval na to vypsat je všechny ;-) jiní by zase třeba nevlezli na loď.

0/0
4.3.2016 13:07

P42e38t89r 27K13n33ě65b67o78r56t 3801380

Běžně během dovolený najedu autem 5000km. Prostě to s manželkou milujem. Vyjet si vlastním autem třeba až na Etnu:-)

+2/−1
4.3.2016 9:00
Foto

T68o94m63a45s 23C97a10b55a95k 8295585104279

mate recht, mam kolegyni, která říká, ze ta cesta autem na dovolenou k mori, citajici celou noc, je pro ni zabava, ze si to s jejím manželem uzivaji, nedela ji to zadny problém. Jak je na tom jejich ctyrleta dcera, to nevim.. Co vim je, ze mne jima hruza uz při predstave, ze mam jet do Brna z Prahy. Proste, kazdej to ma hozeny jinak :)

0/0
4.3.2016 10:24

O45l38d43ř10i70c64h 47J33a16n34e14č34e55k 8419616673901

já Vám to vůbec neberu! ano, jsou lidé, kteří to milují. já taky dříve jezdil sám autem 800km téměř nonstop, za týden 3000km okruh po Balkánu nebo za cca. 11 dní ještě o trošičku delší okruh po Islandu. absolvoval jsem Alaska Highway, byť jen jako spolujezdec.

ale v dnešní době se delším štrekám autem, resp. autu obecně, snažím vyhýbat co to jen jde, delší štreky jezdím hlavně vlakem. prostě jsem změnil názor na to, co je mi příjemné, pohodlné, akceptovatelné.

někteří jistě milují i 15-hodinové lety.

neberte to tak, že vše, co jsem napsal, musí být nutně pro všechny příšerné. teda snad krom těch 5 hodin v narvané uličce vlaku. ale pro mnoho lidí to zkrátka těžko představitelné je - ačkoliv to jiní vyhledávají (i když třeba ne přímo milují. ale vždycky je to o tom, zda 'náklady' - ať už v jakékoliv formě - převáží nad 'výnosy').

0/0
4.3.2016 13:14

J14i85ř63í 62K57o12c36u58r28e45k 6255244955468

Ta trasa Praha - Ostrava vlakem na stojáka ale byla prakticky jediná možnost, chtěl-li někdo v Praze studovat, nic jiného mu nezbývalo. Přidat vagony? Nejde, v xy je krátký peron. Přidat vlak? Nejde, není v jízním řádu. Přidat vlak ... do jízdního řádu? Dráhy si rozvracet nenecháme!

0/0
4.3.2016 21:17

D18a40n 27K85u87t36a 6330786858259

Můj rekord je celkem 27 hodin v kuse včetně cca 5 hodin na letišti při mezipřistáních na trase Adelaide-Sydney-Bangkok-Londýn-Praha. Když se člověk těší na cizí dobrodružství či na návrat domů, se to dá. Mně by tedy těch těch 17-18 hodin v kuse tolik nevadilo. Musím ale sedět u okýnka. Vydržím se hodiny zabavit díváním se z okýnka, samozřejmě když je na co a není to mávající křídlo v turbulencích snažícího se zbavit motorů :-).

+1/0
4.3.2016 9:09

O89l44d87ř39i41c88h 52J67a93n37e37č54e23k 8629826803411

když jsem si přečetl, že výjimečně použili A380, tak jsem si říkal, že asi měli vysokou poptávku. ale když jsem dočetl větu a tedy zjistil, že letěl poloprázdný, aby to vůbec uletěl, a standardně to bude létat plný B777 - může mi prosím někdo vysvětlit, proč vlastně napoprvé letěli poloprázdným A380 a ne rovnou tím B777? 8-o

+1/0
4.3.2016 8:41

R72a21d45o12s17l90a38v 67K25l24a23u74d79a 5634798164762

PR:-P

+6/0
4.3.2016 8:45

O46l66d66ř48i28c86h 55J72a55n11e19č79e84k 8149326143541

pochopil bych v době, kdy byl A380 novinka - ale dneska už je na dálkových linkách standardem, ne? fakt myslíte, že je dnes ta publicita o tolik větší, když to letí A380, než když B777?

anebo celý ten A380 prodali jako business - tím, že každému nechali 3 sedačky v economy? ;-)

+2/0
4.3.2016 8:49

R90a16d73o79s87l36a95v 11K72l72a37u54d28a 5564738734162

Je to propagace z prvního letu, kde si všichni válí šunky na dvou sedadlech.

+1/0
4.3.2016 8:49

J84a45n 24C74e34p92e57k 1554446450

Opravdu o nic jiného než PR to není. Letíme největším a nejdražším co máme.

+4/0
4.3.2016 9:08
Foto

P36a57v44e39l 18K52o74z18a 2883101126

Otazka pro odborniky - jak je to s povinnou rezervou pohonnych hmot? Pochybuju, ze litaji ke konci "na vypary", ale jeden nikdy nevi...:)

0/0
4.3.2016 8:36
Foto

K66a77r39e51l 27M23a82l44ý 6116824610161

Piloti maji v kokpitu kanystr.

+9/0
4.3.2016 8:43

J20a97n 46C68e40p26e81k 1804316420

;-D nebo zavolají tankovací letadlo Shell i s pumpařem, který vám omyje za dvacku okénko.

0/0
4.3.2016 9:07

T91o60m74á24š 37T97a45t74í80č64e84k 5150822780458

Budou ji muset doložit, aby ta linka byla povolená.

0/0
4.3.2016 9:18

J44a82n 74Č43e71k10a43l 7529955384284

Maximální dolet B777-200LR je 17.600km, takže s přehledem...

Ale slyšel jsem na tohle téma od jednoho pilota story (možná je to fáma), jak Rusové kdysi létali s Tu-154M do NYC, ale měli to právě už na hraně doletu, takže dost často letěli "na výpary" zatímco dole všichni poplach... ;-D

0/0
4.3.2016 9:51

O20l16d16ř77i72c28h 30J45a45n47e89č51e98k 8559456643171

tak zrovna u Rusů by mě to ani trochu nepřekvapilo - tam se myslím děly (a u leckterých regionálních aerolinek jistě i nadále dějí) mnohem horší věci než lety na hraně doletu.

vždyť tohle se před pár lety (když byla drahá ropa) říkalo i o Ryanairu - že piloti mají instrukce tankovat co možná nejméně, aby letadlo bylo co možná nejlehčí a žralo co nejméně.

+1/0
4.3.2016 13:18

J79i50ř35í 91K63o88c94u80r98e16k 6865694905268

Já to slyčel o ČSA, že měly na JFK přednost, protože na "kolečko" navíc by jim nemuselo vyjít palivo.

+1/0
4.3.2016 21:19

G31e28o98r79g 35K68o74m86b22e86r61e43c 9984961916331

ty tabulky se budou prepisovat neustale. Az bude litat A350-900ULR tak se planuje litat primo z FRA/LHR -> SYD/MEL

+4/0
4.3.2016 8:34

J44a26n 64P78e44c25h 6867919286516

Pokud vezmu do uvahy, ze rychlost letadla (a tedy i jeho vzdalenost) se pocita nikoliv podle "pozemni" rychlosti, ale z rychlosti okoli, tak se pri protivětru dostaneme na tuto vzdalenost na hodne zajimava cisla. Howgh

0/0
4.3.2016 8:30

O27l81d90ř29i24c57h 75J55a72n30e79č56e64k 8389486153631

jenže při silném protivětru dojde palivo dávno před tím, než dorazí do cíle. a navíc - pro podobná srovnání se počítá pozemní vzdálenost...

+2/0
4.3.2016 8:38

J22a14n 11C55e94p83e16k 1814516520

Letěl jsem 13 hodin a toho už jsem měl plné zuby. Nedokážu si představit tam být 18 hodin. Uuuuuuuaaaaaa. :-)

+8/0
4.3.2016 8:29

R36a47d85o13s21l86a16v 26K56l14a31u67d46a 5844338504292

Tak zase je to lepší než přestupovat. Většina lidí takto nelítá z touhy po cestování, ale jedná se buď o obchodníky, vědce a pod. letící na kongres, nebo lidi kteří letí za příbuznými, kamarády.

+2/−1
4.3.2016 8:36

P13a64v69e98l 50N95e19d32ě79l24a 5506710864161

Ani tak. Letěl jste někdy economy class více jak 8 hodin?

0/0
4.3.2016 8:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.