Diskuze

Přetahovaná o nejdelší let světa. Nejdelší linka vede na Nový Zéland

17 hodin a 15 minut trval první let společnosti Emirates mezi Dubají a Aucklandem, aniž by letadlo muselo přistát. Dopravce z Spojených arabských emirátů tak aktuálně vede v přetahované o to, kdo nabízí nejdelší komerční let bez mezipřistání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tahle zprava vysla na Flightradaru 24 pred 4 dny. Na toto tema jsem se tehdy vyjadril pod clankem o pretahovani se o titul nejdelsiho letu na svete mezi Qatarem, Emirates a dalsimi aerolinkami.

V clanku je ale chyba, kdyz se pise, ze z Dubaje do Aucklandu trvala cesta 17hodin 15 minut. Jak znamo, pri letu smerem na vychod se stejna vzdalenost prekona za kratsi dobu, nez kdyz se leti opacnym smerem. Podle letoveho radu Emirates je na cestu Dubaj - Auckland pocitano se 17 hodinami 15 minutami a se 16 hodinami na opacnou cestu Auckland - Dubaj.

Inauguralni primy let mel zerejme "silny vitr v zadech";-), protoze urazil cestu za 16 hodin 24 minut.

Jeste poznamka o prakticnosti tohoto spojeni:

spojeni s Emirates mezi Dubaji a Aucklandem s mezipristanim v Australii jsou provozovana s A380, kde je vic mista nez v B777. Obe letadla maji konfiguraci sedadel v economy 3 - 4 - 3, ale B777 je uzsi nez A380. Tudiz alespon z meho hlediska na pohodli, bych radeji podstoupil o neco delsi cestu s mezipristanim, ale v A380, kde je vic mista, nez letet primo s B777 a byt stlaceny jak sardinka v konzerve.

0 0
možnosti

!!OPRAVA: omlouvam se panu redaktorovi, nemel jsem dneska tolik pit ;-D (Sangria, sampanske a skotska na oslave pritelovych sedesatin!!!)!!

a mel jsem jsem si lepe promyslet clanek z BBC, ktery jsem citoval a prekladal. Chyba je v clanku z BBC, nikoliv na idnes.

Podle letoveho radu z Dubaje do Aucklandu non-stop 16 hodin (prvni let trval16 hodin 24 minut) a opacnym smerem z Aucklandu do Dubaje 17 hodin 15 minut. Kratsi cesta smerem na vychod, delsi na zapad.

0 0
možnosti

chybi tu (i na wiki) Mnichov - Honolulu 19.1.2011

0 0
možnosti

To co Boeing 777 s plne nalozenym letadlem v udelal s prstem v zadku to Airbus 380 ydelal horko tezko a jeste musel pulku "nakladu" nechat doma.:-)

0 1
možnosti

"horses for courses"!!

Mozna nechapes, ze aerolinka se musi rozhodnoiut, jestli je jejim zamerm dpravit co nejvetsi pocet pasazeru z A do B nebo naopak prekonat co nejvetsi vzdalenost z A do C.

Logicky uvazujici clovek chape, ze jeden typ letadla se lepe hodi k prvnimu ucelu, zatimco druhy ke druhemu. Presne jak rikaji Anglicane "horses for courses", neboli aplikovano : odlisne typy letadel jsou staveny pro odlisne ucely.

Posmesne komentovat, ze velke A380 se 4 motory potrebuje snizit naklad na uroven mensiho letadla a domnivat se ze to je nejaky dukaz podradnosti Airbusu vuci Boeingu jenom dokazuje neznalost faktu u toho, kdo s tim prisel.

0 0
možnosti

Minulej týden jsme letěli Bangkok - Honkong - Londýn - Praha: 27 hodin s přestupama a na závěr jako třešinka po D1 do Brna. Asi tři dny jsem byl regulérně mimo:-P

0 0
možnosti

ono to je take o tom s jakou spolecnosti letite a s jakym letadlem letite.

0 0
možnosti

Co taková cesta do Vladivostoku vlakem? Pořád je to možnost a pořád tak někdo cestuje. Letadlo se nedá pohodlím srovnat s vlakem, ale přesto je těch 17-18 hodin pohodlnějších, než týden ve vlaku. A to je jen cca polovina cesty. Kdyby se mělo na Zéland cestovat vlakem a lodí, tak je to min. na tři týdny.

0 0
možnosti

J91i15ř98í 12B86r27o96ž

4. 3. 2016 9:06

Letěl jsem párkrát 14 hodin a měl jsem toho plné zuby. A to jsem se mohl protáhnout, protože to například v Jumbu jde ( je tam vzadu u toalet plošinka) Těch 17 hodin, to je fakt na důkladný sitzfleisch. :-)

6 0
možnosti

Mám dost známých, kteří létají 12-14 hodinové lety několikrát ročně ekonomickou třídou. Hned po přistání na jednání, a po návratu hned do práce. A to nepočítám, že po těch šílených hodinách ještě letí nějakým místním letem nebo dvěma, a pak ještě kus autem. Nechápu, jak to zvládají, ale některých se tento způsob života týká 35 let, a jsou stále čilí a zdraví.

0 0
možnosti

J43a50n 66Č33e79k35a39l

4. 3. 2016 9:03

Chápu, že jde o PR, ale když si tak zhruba spočítám, kolik paliva na jakou vzdálenost se musí zbytečně vozit, jen aby se ušetřilo pár hodin pauzy (kterou by většina cestujících stejně uvítala), tak se mi ježí chlupy na...zádech... Nejsem žádný objímač stromů, ale tohle je fakt zbytečné...

5 0
možnosti

Myslíš, že když se tento let rozdělí na dvě části, tak se spotřebuje méně paliva? Tato trasa bude vždy kratší než s mezipřistáním. Start a vyšplhání se do 12-13 km je energeticky daleko náročnější než plynulý let ve velkých výškách. Mně tedy vychází, že tímto letem se spotřebuje paliva méně, ač letadlo startuje s vyšší hmotností kvůli většímu množství petroleje.

2 2
možnosti

musí. ale stejně se najde dost lidí, kteří to podstoupí. stejně jako se najde dost takových, kteří jsou ochotni jet 2000km autem, takových, kteří dříve trávili 5 hodin na stojáka v narvané uličce vlaku z Ostravy do Prahy nebo takových, kteří by byli ochotni letět na stojáka, jen aby to bylo co nejlevnější.

4 0
možnosti

když jsem si přečetl, že výjimečně použili A380, tak jsem si říkal, že asi měli vysokou poptávku. ale když jsem dočetl větu a tedy zjistil, že letěl poloprázdný, aby to vůbec uletěl, a standardně to bude létat plný B777 - může mi prosím někdo vysvětlit, proč vlastně napoprvé letěli poloprázdným A380 a ne rovnou tím B777? 8-o

1 0
možnosti