Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafta zlevnila, Student Agency přesto zdražuje jízdenky na Slovensko

Ceny nafty klesly za poslední rok o téměř čtvrtinu, na ceně jízdenek v autobusech to ale není vidět. Největší autobusový dopravce v komerční dopravě navíc cestování ještě zdraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47i76n77d74ř21i50c54h 87Š36k89o59p82e57k 4105661690125

Tak kde není konkurence, případně kde byla odstraněna zaváděcími cenami, není důvod držet ceny nízko. A je jedno, jestli se to týká autobusů, vlaků, potravin či jakéhokoli jiného zboží

+2/−1
4.3.2016 17:46

R18a80d83e65k 64Š18a93r55l50á30k 6161699440316

I kdyby zdražil proto, že si chce víc vydělat, může to být každému putna. Jeho firma jeho prachy. Navíc je celkem scestné si představovat u provozu autobusů, jako jediný výdaj palivo. Co servis, pneumatiky a vše kolem, všechno postupně zdražuje...Vždy se hledá hranice, kterou lidi ještě zaplatěj a zvedat to o 20 Kč je ideální forma, jak najít strop.

+5/−1
4.3.2016 10:38

M85a63r90t15i62n 87Š67t21r34o94s 4539327420798

Praha Košice autobusem? 8-o

+3/−1
4.3.2016 9:17
Foto

A39l51a41n 19Ř31e79p12k43a 4285916

Někteří jsou schopni jet busem i k moři a to je ještě dál a tudíž horší :-P

+4/0
4.3.2016 9:39

D82a67n82i28e69l 30D47r28á91b67e73k 8280660945132

jako malej jsme jezdili každej rok k Barceloně a pohodička :-PR^

lepší než 3 různejma vlakama

0/−1
5.3.2016 0:49

P81e43t96r 56N87i21v41n75i24c25k98ý 3882964475647

Podle mapy.cz 666 km (přímo ďábelská trasa). Kdysi jsem jel autobusem několikanásobek této vzdálenosti (nebylo to ani na dovoleno ani k moři). Dalo se to přežít.

0/0
4.3.2016 13:18

D28a51v45i97d 32G93a14j48d50a 5140579342401

No musím se pana Sůry tady trochu zastat.Schválně jsem si vyjel články o Regiojetu tady na Idnes a je faktem, že informuje i o negativech této firmy.Ale myslím si ,že když už se tady výhradně věnuje dopravě, tak by to šlo v mnohem větším rozsahu, aby nám tady nesvítily ty žluté vlaky každý den. Nemám pana Jančuru rád ne proto, že podniká, ale od té doby co zvolil taktiku žalob, než serióní konkurenční boj a také kvůli pověstně špatnému přístupu k zaměstnancům.Takže jsem na informace o jeho firmách mírně přecitlivělý

+5/0
4.3.2016 9:13

J73a16n 21S84ů46r15a 4495453153852

Za posledních 30 dní celkem čtyři texty o SA nebo RJ. Bohužel tři se sešly tento týden, takže to vypadá, že vychází každý den. Zkuste se dívat na svět méně přecitlivěle:)

+2/0
4.3.2016 11:11

M39a79r50t91i68n 13N70o40v49o80t36n48ý 3316826671724

No, že se s tou přecitlivělostí ozýváte zrovna vy ;-D

0/−2
4.3.2016 11:59

D18a76v93i55d 52G40a85j11d11a 5170149232521

Na některé věci raději přecitlivělý zůstanu ;-) Ale jinak souhlas.

+1/0
4.3.2016 13:12

J91i96ř29í 23N64e15v28r81l12a 8442453789727

"Největší autobusový dopravce v komerční dopravě" - Nepsal tady náhodou autor několikrát, že největší u nás je Arriva? :) Mimochodem to zdůvodnění zdražení podle mě pravda nebude - za levnou naftu musí přeci ušetřit obrovské peníze a personálu o moc navíc brát nebudou, navíc jim stále lidí chybí a stále nabírají další a další. (Není se čemu divit, když za takové peníze a podmínky to obnáší takovou práci - vlastní zkušenost.) Myslím, že se jen Jančura snaží to naoko odůvodnit, ale hlavní tady bude určitě ještě vysší zisk pro celou společnost Student Agency... :)

+2/0
4.3.2016 8:59

M18i53r13e34k 83Z37á27v72o95d72n50ý 7582437980928

Možná je tam důležité to slovo "komerční". Nicméně Jančura je skutečně šašek, kterému vůbec nejde o zisk a proto ždíme své zaměstnance a zvyšeuje ceny jízdenek v době nejlevnějších cen ropy.

+1/−1
4.3.2016 9:02

V48l90a60d97i57m87i57r 83S17e35f65l 6777492905161

Takže mu jde především o zisk;-)

0/0
4.3.2016 9:27

P41e58t76r 78N31i42v97n75i33c76k95ý 3782944345777

Tak tomu říkám překvapení u podnikatele.

0/0
4.3.2016 9:42

J64a31n 15K34o42h21l 4833477311844

Co si pamatuju, tak Jančura ze začátku rozvoj firmy hodně financoval úvery u bank a podobně.. jak a jestli to už všechno poplatil, těžko říct, nevidím do toho.

0/0
4.3.2016 10:19

J59a69n 95S98ů27r58a 4775813893402

Arriva je největší autobusový dopravce, ale díky tomu, že jezdí v ZDO. Komerční doprava na vlastní riziko jsou jednotky procent

0/0
4.3.2016 11:12

P91a81v63e76l 60Š50m24í37d30e61k 6189620593388

Pane Sůro proč pořád protěžujete Jančuru napište tam aspoň PR že Vás platí

0/0
5.3.2016 7:45

M69i44r72e24k 57Z94á57v20o54d93n71ý 7722117760158

No někdo ty Radimovy vláčky platit musí :))

+6/−1
4.3.2016 8:55

T27i28b95o14r 92V85i81z66v37a73r91y 9964554273685

Zdražení jízdného o 20 korun a na části tras si zaslouží vlastní článek?

0/0
4.3.2016 8:54

T75o96m 20J66u38r82e85č62k34a 6945812805365

No třeba Praha - Vídeň zdražila z 390 na 590 Kč...

0/0
4.3.2016 8:57

M69a15r86t48i46n 31D12y43t22r57y65c52h 7874774448491

Bratislava Vídeň je za euro, takže stačí zajet busem do blavy, přesednout a ušetříte asi 10 éček....

0/0
4.3.2016 9:23

T65o96m 12J92u84r28e74č62k43a 6485322415645

A kolik ušetřím času?

+1/0
4.3.2016 9:35

R71a19d21e14k 55Š96a32r86l52á59k 6331249350636

Žádnej, ale někdo má hodně času a málo peněz ;-D

+1/0
4.3.2016 10:24

R48a54d24e50k 14J51a23n68a96t78a 9875506504402

Nebo jet do té Vídně Railjetem za 524 Kč.

Je to dokonce o něco rychlejší než bus SA (4h02 vs 4h15).

+2/0
4.3.2016 12:25

J34i14ř97í 98N70e78v49r48l53a 8472413799227

To, že je majitel společnosti Jančura vyčůraný ažaž, je známo už dlouho. :) Pamatuju si, když jsem u něj pracoval - snažil se nás nalákat na spoustu výhod, na to, že jsou 3. nejobdivovanější firmou, že mají spoustu zaměstnaneckých výhod atd.... ale nakonec to tak nebylo. A ještě po několika měsících VŠEM snížil plat - prý kvůli lepšímu hospodaření firmy... Přitom když se pak cestujícím dávaly dárky zdarma za nemalé peníze, na to firma měla. I na billboardy na Slovensku za statisíce korun. A nebo jeho jízdenky na vlak: Slevní je na 200 korun mezi Prahou a Ostravou, aby nalákal hlavně co nejvíce studentů, ale pak si stěžuje na České dráhy, že kvůli nim má ceny tak nízko a ještě je žaluje o velké peníze... A nebo třetí příklad z posledních dnů: Dá akční jízdenky na autobus na březen do ciziny za 270 Kč - ale pozor, jen na jeden směr - zpátky už draze... A o tom, jak se chová ke svým zaměstnancům, bych mohl psát ještě dále... A nejhorší na tom je, že negativních článků je tady na něm o idnes jen pomálu, protože autor článků pan Sůra ho má rád a sám nedávno v online rozhovoru přiznal, že raději volí soukromé dopravce.... takže když třeba nedávno Regiojet vysadil cestující ve Studénce v 1 ráno místo v Ostravě a pak jim ujel, o tom tu nebylo ani slovo. "Nečekaně..."

+12/−3
4.3.2016 8:48

J62a22n 47S77ů77r59a 4635353183282

Zdravím Vás, pane Nevrlo, z paluby RegioJetu. Jsem velmi potěšen zájmem o moji osobu. Psát o lidech, kteří nepoznají, kde mají vystoupit, mi přijde poněkud laciné.

0/−3
4.3.2016 11:13

L96a27d89i50s13l21a41v 26P14a55s91t61o47r61e33k 1533567238985

Regiojet Sůro stojí ve Studénce, že je chyba lidí, že něco předpokládají a předpoklad se nesplní? Byli ti lidé informováni?

+2/−2
4.3.2016 11:57

R10a76d18e34k 38J60a56n59a11t19a 9905856144262

Tam byla i závažnější chyba. Při mimořádné zastávce ve stanici má proběhnout opětovná výprava vlaku vlakvedoucím a to se tam nestalo.

+5/0
4.3.2016 12:27

J85a10n 81N79o37v46á37k 7215314378347

chováte se jako by jste měl nárok na to být jeho zaměstnacem. Když se vám to nelíbí tak si sežeňte lepší místo.

0/−2
4.3.2016 15:53

P29a10v73e84l 53Š34m12í50d36e17k 6519880923608

Ta Studénka hlavně jak mával stevard aby mu vlak neujel fakt dobrá firma s regiojettem nikdy já mám dost špatné zkušenosti (vždy zpoždění, WC nefungovalo z 10 vozů pouze 2 a tam se stála fronta , stevardka protivná, když jsem si chtěl něco koupit nemáme, ale aspoň víno bylo) .Ať s ním studenti jezdí (hlavně na nich vydělává) já už nikdy.To radši LEO nebo ČD Jeho autobusy jen z nutnosti.Bohužel někde má monopol.

+2/0
5.3.2016 7:44

P89e56t61r 40T16y23č69k87a 6455612609512

Jakoby jedinou nakladovou polozkou dopravy byla nafta.

+1/−1
4.3.2016 8:42

P72e29t76r 71B87e55z79s10t19a59r81o73s56t84i 2879456763181

Za to Košice jsou kapacitně tak přemrštěné, že se pořad prodávají pod 300 v základu...

0/0
4.3.2016 8:41

P44e21t87r 29N46i88v75n80i24c24k63ý 3412644215347

Neivím důvod, proč by Jančura měl jakkoli zdůvodńovat změny cen. Prostě se tak rozhodl a je na zákaznících, jestli za nové ceny budou nebo nebudou jezdit. Tečka. (Ale chápu, že i negativní reklama "zdražuje" je reklama. Když za ní navíc nemusí platit...)

+11/0
4.3.2016 8:13

J12a60n 82K72o63h28l 4943187921514

Jenže to není otázka budou nebo nebudou. Možná mezi Brnem a Prahou, ale třeba na trase z Liberce do Prahy žádná konkurence neexistuje, protože ji Jančura cíleně zničil. Náhradní autobusové, vlakové ani letecké spojení neexistuje..

+1/0
4.3.2016 10:22
Foto

M40a73r86t83i30n 34K33o20k36e27š 3488624521810

Inu, tržní ekonomika. Dokud bude poptávka převyšovat nabídku, půjdou ceny nahoru a zase naopak... Proč bych se měl divit, že klesly jedny náklady, když mezitím mohly třeba narůst jiné (např. za kontrolní hlášení, za vyšší platy, za více personálu - aby nemusel dělat přesčasy...).

+5/0
4.3.2016 8:08

P86e95p17a 40B65r45a76t94r70š49o53v34s14k72ý 9235896489131

Pane Sůra, Vaše každodenní psaní o SA nebo RJ je celkem otravné. Zajímalo by mě, kolik z této reklamy inkasuje redakce a vy...

+11/−1
4.3.2016 8:04

J94a77n 16S25ů87r95a 4935883403312

109 millionů CZK každý den. Chcete něco poslat?

+6/0
4.3.2016 8:21

R37o92m84a48n 17P11o84l66á20č64e51k 5566739445

;-D;-D;-D;-D. Za tyhle prachy bych asi na idnesu už po roce nepsal

0/0
4.3.2016 8:52

L12a47d39i95s30l60a95v 46P78a45s67t74o75r71e18k 1203467758145

Nepříjde ti ani trošku divné, že o tom píše tolik lidí? Není to až tak ojedinělá výtka směrem k tobě...

0/0
4.3.2016 10:22

P54a67v76e63l 15Š26m13í86d55e78k 6829600473138

Mě by stačil miloon:-)

0/0
5.3.2016 7:49

M70i22r49o66s96l68a79v 34Z89i24k48m79u42n34d 6238582107288

Zdražil jízdné, třeba proto že firma zajišťující údržbu zvýšila ceny ... prodejce pneumatik taky podražil ... třeba proto, že se rozhodl přidat na mzdě svým zaměstnancům ... všechno musí zaplatit cestující ...

+4/0
4.3.2016 7:47

J75a52n 28K76o35h82l 4333797261724

SA jsem rád neměl, nemám a nebudu. Nikdy jim nezapomenu ty jízdy za CZK 1,- aby vytlačili konkurenci, a když se jim to povedlo, tak ihned zdražili stonásobně. Takhle se slušná firma prostě nechová ;-)

+11/−2
4.3.2016 7:38

V50á67c94l84a29v 70K15o58p67ř53i48v17a 1344300765621

Copak nemohla konkurence udělat to samé?

+2/−2
4.3.2016 8:03

R25o34m83a78n 73P95o78l64á83č94e83k 5926869655

ČD by za to měly žalobu na krku do pár minut ;-D resp. každý komu by soud prokázal dominantní postavení;-D

+4/0
4.3.2016 8:50

J42a27n 51K17o83h32l 4283627601704

Pořiďte si autobus a jezděte z Prahy do Liberce za korunu, bránit vám nebudu. Jen nevím, jak dlouho to vydržíte..

+2/0
4.3.2016 10:16

J28a63n 90S55ů78r67a 4275973103722

http://www.uohs.cz/cs/hospodarska-soutez/sbirky-rozhodnuti/detail-6008.html

+1/0
4.3.2016 8:06

J67a97n 94K47o97h53l 4873407101334

Trochu tu reakci rozveďte, nějak nevidím souvislost mezi odmítnutím přístupu na autobusové nádraží jednomu soukromému dopravci z roku 2005 a neregulérní a diskriminační cenovou politikou z let následujících.

Kromě toho vytlačil z linky tehdy třeba i další soukromou společnost, Hotliner, stejně jako minimálně dvě další společnosti později.

+1/0
4.3.2016 10:14

J86a22n 71S11ů20r30a 4645273463532

Píšete, že někoho vytlačil za korunu. To je tento případ, kdy ÚOHS i soudy pravomocně rozhodly, že zákon porušovala naopak ona vytlačovaná společnost. ÚOHS odmítl i nelegálnost postupu SA ve věci Hotlineru. V případě trasy Praha Liberec ještě jezdil DPMLJ, který sám srazil ceny a později přiznal, že jezdil s velkou ztrátou. Tohle jsme platili z městského rozpočtu daňoví poplatníci, hru na podnikání. Jiná věc je spor Asiana vs. SA na lince Praha - Brno, tam je prasárna SA dostatečně v rozhodnutí popsána.

+1/0
4.3.2016 11:08

M43a61r73t22i59n 20K15a32r84á26s76e85k 9918243968438

A i potom zdrazeni, jsou pri zohledneni inflace levnejsi nez davna konkurence a navic pri nesrovnatelne urovni cestovani..

0/−1
4.3.2016 9:05

J31i14ř18í 39P43r87ů61š36a 7835162905889

Proč by měly jen náklady ovlivňovat ceny? Cenu výrazně ovlivňuje poptávka a konkurence až pak teprve skutečné náklady.

+3/0
4.3.2016 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.