Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafta zlevnila, Student Agency přesto zdražuje jízdenky na Slovensko

Ceny nafty klesly za poslední rok o téměř čtvrtinu, na ceně jízdenek v autobusech to ale není vidět. Největší autobusový dopravce v komerční dopravě navíc cestování ještě zdraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i91n61d85ř37i42c62h 21Š54k40o61p23e23k 4205141800645

Tak kde není konkurence, případně kde byla odstraněna zaváděcími cenami, není důvod držet ceny nízko. A je jedno, jestli se to týká autobusů, vlaků, potravin či jakéhokoli jiného zboží

+2/−1
4.3.2016 17:46

R78a59d75e34k 74Š29a21r81l39á42k 6211239830836

I kdyby zdražil proto, že si chce víc vydělat, může to být každému putna. Jeho firma jeho prachy. Navíc je celkem scestné si představovat u provozu autobusů, jako jediný výdaj palivo. Co servis, pneumatiky a vše kolem, všechno postupně zdražuje...Vždy se hledá hranice, kterou lidi ještě zaplatěj a zvedat to o 20 Kč je ideální forma, jak najít strop.

+5/−1
4.3.2016 10:38

M31a92r31t33i14n 41Š68t71r52o95s 4729467250108

Praha Košice autobusem? 8-o

+3/−1
4.3.2016 9:17

A24l16a47n 34Ř24e68p86k61a 4745896

Někteří jsou schopni jet busem i k moři a to je ještě dál a tudíž horší :-P

+4/0
4.3.2016 9:39

D38a41n84i60e62l 23D51r38á24b97e49k 8980380365822

jako malej jsme jezdili každej rok k Barceloně a pohodička :-PR^

lepší než 3 různejma vlakama

0/−1
5.3.2016 0:49

P87e43t55r 54N44i65v12n76i24c19k91ý 3262214985777

Podle mapy.cz 666 km (přímo ďábelská trasa). Kdysi jsem jel autobusem několikanásobek této vzdálenosti (nebylo to ani na dovoleno ani k moři). Dalo se to přežít.

0/0
4.3.2016 13:18

D95a78v61i45d 52G65a77j42d20a 5200229832111

No musím se pana Sůry tady trochu zastat.Schválně jsem si vyjel články o Regiojetu tady na Idnes a je faktem, že informuje i o negativech této firmy.Ale myslím si ,že když už se tady výhradně věnuje dopravě, tak by to šlo v mnohem větším rozsahu, aby nám tady nesvítily ty žluté vlaky každý den. Nemám pana Jančuru rád ne proto, že podniká, ale od té doby co zvolil taktiku žalob, než serióní konkurenční boj a také kvůli pověstně špatnému přístupu k zaměstnancům.Takže jsem na informace o jeho firmách mírně přecitlivělý

+5/0
4.3.2016 9:13

J57a85n 90S49ů84r24a 4395603783862

Za posledních 30 dní celkem čtyři texty o SA nebo RJ. Bohužel tři se sešly tento týden, takže to vypadá, že vychází každý den. Zkuste se dívat na svět méně přecitlivěle:)

+2/0
4.3.2016 11:11

M55a82r86t50i93n 59N46o36v28o31t80n38ý 3106606891854

No, že se s tou přecitlivělostí ozýváte zrovna vy ;-D

0/−2
4.3.2016 11:59

D19a81v20i12d 77G86a69j66d14a 5960189242621

Na některé věci raději přecitlivělý zůstanu ;-) Ale jinak souhlas.

+1/0
4.3.2016 13:12

J85i95ř21í 63N31e83v73r78l31a 8582323699277

"Největší autobusový dopravce v komerční dopravě" - Nepsal tady náhodou autor několikrát, že největší u nás je Arriva? :) Mimochodem to zdůvodnění zdražení podle mě pravda nebude - za levnou naftu musí přeci ušetřit obrovské peníze a personálu o moc navíc brát nebudou, navíc jim stále lidí chybí a stále nabírají další a další. (Není se čemu divit, když za takové peníze a podmínky to obnáší takovou práci - vlastní zkušenost.) Myslím, že se jen Jančura snaží to naoko odůvodnit, ale hlavní tady bude určitě ještě vysší zisk pro celou společnost Student Agency... :)

+2/0
4.3.2016 8:59

M34i64r30e66k 69Z67á55v24o78d69n91ý 7772737720838

Možná je tam důležité to slovo "komerční". Nicméně Jančura je skutečně šašek, kterému vůbec nejde o zisk a proto ždíme své zaměstnance a zvyšeuje ceny jízdenek v době nejlevnějších cen ropy.

+1/−1
4.3.2016 9:02

V71l16a88d78i32m31i23r 65S74e86f74l 6927742545591

Takže mu jde především o zisk;-)

0/0
4.3.2016 9:27

P35e38t98r 65N20i43v44n78i83c59k41ý 3552264385647

Tak tomu říkám překvapení u podnikatele.

0/0
4.3.2016 9:42

J48a52n 24K80o11h57l 4853487961204

Co si pamatuju, tak Jančura ze začátku rozvoj firmy hodně financoval úvery u bank a podobně.. jak a jestli to už všechno poplatil, těžko říct, nevidím do toho.

0/0
4.3.2016 10:19

J84a97n 45S55ů12r79a 4375143763272

Arriva je největší autobusový dopravce, ale díky tomu, že jezdí v ZDO. Komerční doprava na vlastní riziko jsou jednotky procent

0/0
4.3.2016 11:12

P24a47v55e72l 50Š78m45í87d51e38k 6169430403578

Pane Sůro proč pořád protěžujete Jančuru napište tam aspoň PR že Vás platí

0/0
5.3.2016 7:45

M64i19r16e16k 21Z56á97v17o34d94n46ý 7682497730438

No někdo ty Radimovy vláčky platit musí :))

+6/−1
4.3.2016 8:55

T20i69b35o83r 21V48i47z63v78a43r48y 9914344693655

Zdražení jízdného o 20 korun a na části tras si zaslouží vlastní článek?

0/0
4.3.2016 8:54

T49o19m 93J27u94r46e96č55k21a 6185252175365

No třeba Praha - Vídeň zdražila z 390 na 590 Kč...

0/0
4.3.2016 8:57

M74a42r53t50i50n 82D88y42t98r30y87c38h 7344944678721

Bratislava Vídeň je za euro, takže stačí zajet busem do blavy, přesednout a ušetříte asi 10 éček....

0/0
4.3.2016 9:23

T92o29m 73J84u12r22e97č83k33a 6335252525405

A kolik ušetřím času?

+1/0
4.3.2016 9:35

R47a23d91e35k 54Š62a35r22l91á58k 6361219970686

Žádnej, ale někdo má hodně času a málo peněz ;-D

+1/0
4.3.2016 10:24

R37a62d47e75k 67J81a82n30a49t62a 9155556684672

Nebo jet do té Vídně Railjetem za 524 Kč.

Je to dokonce o něco rychlejší než bus SA (4h02 vs 4h15).

+2/0
4.3.2016 12:25

J47i37ř83í 15N18e75v14r44l97a 8862803749477

To, že je majitel společnosti Jančura vyčůraný ažaž, je známo už dlouho. :) Pamatuju si, když jsem u něj pracoval - snažil se nás nalákat na spoustu výhod, na to, že jsou 3. nejobdivovanější firmou, že mají spoustu zaměstnaneckých výhod atd.... ale nakonec to tak nebylo. A ještě po několika měsících VŠEM snížil plat - prý kvůli lepšímu hospodaření firmy... Přitom když se pak cestujícím dávaly dárky zdarma za nemalé peníze, na to firma měla. I na billboardy na Slovensku za statisíce korun. A nebo jeho jízdenky na vlak: Slevní je na 200 korun mezi Prahou a Ostravou, aby nalákal hlavně co nejvíce studentů, ale pak si stěžuje na České dráhy, že kvůli nim má ceny tak nízko a ještě je žaluje o velké peníze... A nebo třetí příklad z posledních dnů: Dá akční jízdenky na autobus na březen do ciziny za 270 Kč - ale pozor, jen na jeden směr - zpátky už draze... A o tom, jak se chová ke svým zaměstnancům, bych mohl psát ještě dále... A nejhorší na tom je, že negativních článků je tady na něm o idnes jen pomálu, protože autor článků pan Sůra ho má rád a sám nedávno v online rozhovoru přiznal, že raději volí soukromé dopravce.... takže když třeba nedávno Regiojet vysadil cestující ve Studénce v 1 ráno místo v Ostravě a pak jim ujel, o tom tu nebylo ani slovo. "Nečekaně..."

+12/−3
4.3.2016 8:48

J47a65n 47S72ů20r63a 4715713353632

Zdravím Vás, pane Nevrlo, z paluby RegioJetu. Jsem velmi potěšen zájmem o moji osobu. Psát o lidech, kteří nepoznají, kde mají vystoupit, mi přijde poněkud laciné.

0/−3
4.3.2016 11:13

L14a24d76i10s47l34a53v 70P41a85s59t85o13r66e52k 1593417368325

Regiojet Sůro stojí ve Studénce, že je chyba lidí, že něco předpokládají a předpoklad se nesplní? Byli ti lidé informováni?

+2/−2
4.3.2016 11:57

R53a71d71e32k 82J95a49n74a24t67a 9885306944372

Tam byla i závažnější chyba. Při mimořádné zastávce ve stanici má proběhnout opětovná výprava vlaku vlakvedoucím a to se tam nestalo.

+5/0
4.3.2016 12:27

J73a22n 42N82o21v98á30k 7305864438497

chováte se jako by jste měl nárok na to být jeho zaměstnacem. Když se vám to nelíbí tak si sežeňte lepší místo.

0/−2
4.3.2016 15:53

P92a75v34e61l 23Š33m59í14d29e74k 6329760903328

Ta Studénka hlavně jak mával stevard aby mu vlak neujel fakt dobrá firma s regiojettem nikdy já mám dost špatné zkušenosti (vždy zpoždění, WC nefungovalo z 10 vozů pouze 2 a tam se stála fronta , stevardka protivná, když jsem si chtěl něco koupit nemáme, ale aspoň víno bylo) .Ať s ním studenti jezdí (hlavně na nich vydělává) já už nikdy.To radši LEO nebo ČD Jeho autobusy jen z nutnosti.Bohužel někde má monopol.

+2/0
5.3.2016 7:44

P37e74t12r 69T74y90č21k44a 6285242459572

Jakoby jedinou nakladovou polozkou dopravy byla nafta.

+1/−1
4.3.2016 8:42

P32e67t24r 89B70e60z71s11t61a19r16o34s31t90i 2639686813141

Za to Košice jsou kapacitně tak přemrštěné, že se pořad prodávají pod 300 v základu...

0/0
4.3.2016 8:41

P23e17t22r 17N87i31v38n97i58c67k47ý 3332114425497

Neivím důvod, proč by Jančura měl jakkoli zdůvodńovat změny cen. Prostě se tak rozhodl a je na zákaznících, jestli za nové ceny budou nebo nebudou jezdit. Tečka. (Ale chápu, že i negativní reklama "zdražuje" je reklama. Když za ní navíc nemusí platit...)

+11/0
4.3.2016 8:13

J77a14n 45K67o71h52l 4643627111614

Jenže to není otázka budou nebo nebudou. Možná mezi Brnem a Prahou, ale třeba na trase z Liberce do Prahy žádná konkurence neexistuje, protože ji Jančura cíleně zničil. Náhradní autobusové, vlakové ani letecké spojení neexistuje..

+1/0
4.3.2016 10:22
Foto

M76a13r10t17i64n 84K85o23k37e59š 3768744271530

Inu, tržní ekonomika. Dokud bude poptávka převyšovat nabídku, půjdou ceny nahoru a zase naopak... Proč bych se měl divit, že klesly jedny náklady, když mezitím mohly třeba narůst jiné (např. za kontrolní hlášení, za vyšší platy, za více personálu - aby nemusel dělat přesčasy...).

+5/0
4.3.2016 8:08

P16e76p63a 71B49r71a63t60r47š86o96v88s31k28ý 9135106769491

Pane Sůra, Vaše každodenní psaní o SA nebo RJ je celkem otravné. Zajímalo by mě, kolik z této reklamy inkasuje redakce a vy...

+11/−1
4.3.2016 8:04

J50a64n 33S68ů37r46a 4805643463252

109 millionů CZK každý den. Chcete něco poslat?

+6/0
4.3.2016 8:21

R46o56m63a64n 76P85o90l95á34č20e55k 5336969155

;-D;-D;-D;-D. Za tyhle prachy bych asi na idnesu už po roce nepsal

0/0
4.3.2016 8:52

L62a37d52i14s46l98a25v 47P38a57s71t27o75r66e36k 1983487798445

Nepříjde ti ani trošku divné, že o tom píše tolik lidí? Není to až tak ojedinělá výtka směrem k tobě...

0/0
4.3.2016 10:22

P27a79v82e49l 80Š52m73í64d47e32k 6909580543398

Mě by stačil miloon:-)

0/0
5.3.2016 7:49

M22i23r14o48s74l11a18v 72Z41i20k63m49u38n56d 6428332177438

Zdražil jízdné, třeba proto že firma zajišťující údržbu zvýšila ceny ... prodejce pneumatik taky podražil ... třeba proto, že se rozhodl přidat na mzdě svým zaměstnancům ... všechno musí zaplatit cestující ...

+4/0
4.3.2016 7:47

J88a96n 97K65o81h92l 4343337631594

SA jsem rád neměl, nemám a nebudu. Nikdy jim nezapomenu ty jízdy za CZK 1,- aby vytlačili konkurenci, a když se jim to povedlo, tak ihned zdražili stonásobně. Takhle se slušná firma prostě nechová ;-)

+11/−2
4.3.2016 7:38

V43á93c64l91a34v 93K84o17p81ř68i36v66a 1394780145801

Copak nemohla konkurence udělat to samé?

+2/−2
4.3.2016 8:03

R40o18m20a63n 11P97o92l44á25č30e32k 5776339175

ČD by za to měly žalobu na krku do pár minut ;-D resp. každý komu by soud prokázal dominantní postavení;-D

+4/0
4.3.2016 8:50

J49a19n 28K25o47h18l 4553147151444

Pořiďte si autobus a jezděte z Prahy do Liberce za korunu, bránit vám nebudu. Jen nevím, jak dlouho to vydržíte..

+2/0
4.3.2016 10:16

J91a49n 98S22ů58r80a 4245393393252

http://www.uohs.cz/cs/hospodarska-soutez/sbirky-rozhodnuti/detail-6008.html

+1/0
4.3.2016 8:06

J62a55n 29K81o28h35l 4823117901364

Trochu tu reakci rozveďte, nějak nevidím souvislost mezi odmítnutím přístupu na autobusové nádraží jednomu soukromému dopravci z roku 2005 a neregulérní a diskriminační cenovou politikou z let následujících.

Kromě toho vytlačil z linky tehdy třeba i další soukromou společnost, Hotliner, stejně jako minimálně dvě další společnosti později.

+1/0
4.3.2016 10:14

J10a50n 91S60ů45r57a 4425323383942

Píšete, že někoho vytlačil za korunu. To je tento případ, kdy ÚOHS i soudy pravomocně rozhodly, že zákon porušovala naopak ona vytlačovaná společnost. ÚOHS odmítl i nelegálnost postupu SA ve věci Hotlineru. V případě trasy Praha Liberec ještě jezdil DPMLJ, který sám srazil ceny a později přiznal, že jezdil s velkou ztrátou. Tohle jsme platili z městského rozpočtu daňoví poplatníci, hru na podnikání. Jiná věc je spor Asiana vs. SA na lince Praha - Brno, tam je prasárna SA dostatečně v rozhodnutí popsána.

+1/0
4.3.2016 11:08

M61a25r70t12i17n 95K92a58r51á74s31e20k 9288523918208

A i potom zdrazeni, jsou pri zohledneni inflace levnejsi nez davna konkurence a navic pri nesrovnatelne urovni cestovani..

0/−1
4.3.2016 9:05

J78i13ř61í 90P87r73ů84š78a 7605902585729

Proč by měly jen náklady ovlivňovat ceny? Cenu výrazně ovlivňuje poptávka a konkurence až pak teprve skutečné náklady.

+3/0
4.3.2016 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.