Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nafta zlevnila, Student Agency přesto zdražuje jízdenky na Slovensko

Ceny nafty klesly za poslední rok o téměř čtvrtinu, na ceně jízdenek v autobusech to ale není vidět. Největší autobusový dopravce v komerční dopravě navíc cestování ještě zdraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91i67n19d84ř18i96c21h 86Š28k82o38p82e20k 4105151400625

Tak kde není konkurence, případně kde byla odstraněna zaváděcími cenami, není důvod držet ceny nízko. A je jedno, jestli se to týká autobusů, vlaků, potravin či jakéhokoli jiného zboží

+2/−1
4.3.2016 17:46

R66a23d58e47k 13Š67a92r26l71á18k 6971759550696

I kdyby zdražil proto, že si chce víc vydělat, může to být každému putna. Jeho firma jeho prachy. Navíc je celkem scestné si představovat u provozu autobusů, jako jediný výdaj palivo. Co servis, pneumatiky a vše kolem, všechno postupně zdražuje...Vždy se hledá hranice, kterou lidi ještě zaplatěj a zvedat to o 20 Kč je ideální forma, jak najít strop.

+5/−1
4.3.2016 10:38

M38a28r92t48i64n 59Š10t70r62o70s 4229157540878

Praha Košice autobusem? 8-o

+3/−1
4.3.2016 9:17
Foto

A39l30a29n 14Ř18e68p20k75a 4175746

Někteří jsou schopni jet busem i k moři a to je ještě dál a tudíž horší :-P

+4/0
4.3.2016 9:39

D48a98n76i17e58l 96D14r91á97b68e16k 8340890855192

jako malej jsme jezdili každej rok k Barceloně a pohodička :-PR^

lepší než 3 různejma vlakama

0/−1
5.3.2016 0:49

P85e60t24r 68N28i65v15n46i76c34k38ý 3802654545127

Podle mapy.cz 666 km (přímo ďábelská trasa). Kdysi jsem jel autobusem několikanásobek této vzdálenosti (nebylo to ani na dovoleno ani k moři). Dalo se to přežít.

0/0
4.3.2016 13:18

D12a38v47i22d 61G25a89j39d39a 5250169792241

No musím se pana Sůry tady trochu zastat.Schválně jsem si vyjel články o Regiojetu tady na Idnes a je faktem, že informuje i o negativech této firmy.Ale myslím si ,že když už se tady výhradně věnuje dopravě, tak by to šlo v mnohem větším rozsahu, aby nám tady nesvítily ty žluté vlaky každý den. Nemám pana Jančuru rád ne proto, že podniká, ale od té doby co zvolil taktiku žalob, než serióní konkurenční boj a také kvůli pověstně špatnému přístupu k zaměstnancům.Takže jsem na informace o jeho firmách mírně přecitlivělý

+5/0
4.3.2016 9:13

J87a64n 15S39ů42r94a 4325183953172

Za posledních 30 dní celkem čtyři texty o SA nebo RJ. Bohužel tři se sešly tento týden, takže to vypadá, že vychází každý den. Zkuste se dívat na svět méně přecitlivěle:)

+2/0
4.3.2016 11:11

M88a18r42t62i10n 81N30o25v47o47t95n66ý 3776866761344

No, že se s tou přecitlivělostí ozýváte zrovna vy ;-D

0/−2
4.3.2016 11:59

D92a94v31i84d 52G21a84j89d57a 5210299972481

Na některé věci raději přecitlivělý zůstanu ;-) Ale jinak souhlas.

+1/0
4.3.2016 13:12

J70i32ř92í 15N30e58v14r28l62a 8892563199987

"Největší autobusový dopravce v komerční dopravě" - Nepsal tady náhodou autor několikrát, že největší u nás je Arriva? :) Mimochodem to zdůvodnění zdražení podle mě pravda nebude - za levnou naftu musí přeci ušetřit obrovské peníze a personálu o moc navíc brát nebudou, navíc jim stále lidí chybí a stále nabírají další a další. (Není se čemu divit, když za takové peníze a podmínky to obnáší takovou práci - vlastní zkušenost.) Myslím, že se jen Jančura snaží to naoko odůvodnit, ale hlavní tady bude určitě ještě vysší zisk pro celou společnost Student Agency... :)

+2/0
4.3.2016 8:59

M68i42r28e30k 86Z27á61v18o11d36n86ý 7202637760328

Možná je tam důležité to slovo "komerční". Nicméně Jančura je skutečně šašek, kterému vůbec nejde o zisk a proto ždíme své zaměstnance a zvyšeuje ceny jízdenek v době nejlevnějších cen ropy.

+1/−1
4.3.2016 9:02

V52l14a87d62i31m76i75r 25S12e60f56l 6377722165401

Takže mu jde především o zisk;-)

0/0
4.3.2016 9:27

P15e73t75r 53N51i52v70n36i34c11k45ý 3392694945167

Tak tomu říkám překvapení u podnikatele.

0/0
4.3.2016 9:42

J94a66n 80K80o74h57l 4113937861314

Co si pamatuju, tak Jančura ze začátku rozvoj firmy hodně financoval úvery u bank a podobně.. jak a jestli to už všechno poplatil, těžko říct, nevidím do toho.

0/0
4.3.2016 10:19

J92a27n 26S69ů39r88a 4875123693312

Arriva je největší autobusový dopravce, ale díky tomu, že jezdí v ZDO. Komerční doprava na vlastní riziko jsou jednotky procent

0/0
4.3.2016 11:12

P23a44v20e34l 79Š80m76í62d60e84k 6479160293958

Pane Sůro proč pořád protěžujete Jančuru napište tam aspoň PR že Vás platí

0/0
5.3.2016 7:45

M65i89r56e91k 40Z82á13v78o87d31n58ý 7352547660938

No někdo ty Radimovy vláčky platit musí :))

+6/−1
4.3.2016 8:55

T22i56b37o98r 72V91i59z55v56a11r92y 9794474433115

Zdražení jízdného o 20 korun a na části tras si zaslouží vlastní článek?

0/0
4.3.2016 8:54

T20o67m 48J38u19r16e56č13k15a 6435982905475

No třeba Praha - Vídeň zdražila z 390 na 590 Kč...

0/0
4.3.2016 8:57

M12a64r45t86i47n 71D38y35t62r54y78c60h 7654214548581

Bratislava Vídeň je za euro, takže stačí zajet busem do blavy, přesednout a ušetříte asi 10 éček....

0/0
4.3.2016 9:23

T13o66m 80J56u66r68e78č94k72a 6735792505255

A kolik ušetřím času?

+1/0
4.3.2016 9:35

R97a16d43e14k 33Š83a62r96l68á50k 6121259100576

Žádnej, ale někdo má hodně času a málo peněz ;-D

+1/0
4.3.2016 10:24

R23a68d76e53k 93J11a53n11a76t28a 9445796434842

Nebo jet do té Vídně Railjetem za 524 Kč.

Je to dokonce o něco rychlejší než bus SA (4h02 vs 4h15).

+2/0
4.3.2016 12:25

J50i23ř72í 91N86e19v63r47l45a 8562423369907

To, že je majitel společnosti Jančura vyčůraný ažaž, je známo už dlouho. :) Pamatuju si, když jsem u něj pracoval - snažil se nás nalákat na spoustu výhod, na to, že jsou 3. nejobdivovanější firmou, že mají spoustu zaměstnaneckých výhod atd.... ale nakonec to tak nebylo. A ještě po několika měsících VŠEM snížil plat - prý kvůli lepšímu hospodaření firmy... Přitom když se pak cestujícím dávaly dárky zdarma za nemalé peníze, na to firma měla. I na billboardy na Slovensku za statisíce korun. A nebo jeho jízdenky na vlak: Slevní je na 200 korun mezi Prahou a Ostravou, aby nalákal hlavně co nejvíce studentů, ale pak si stěžuje na České dráhy, že kvůli nim má ceny tak nízko a ještě je žaluje o velké peníze... A nebo třetí příklad z posledních dnů: Dá akční jízdenky na autobus na březen do ciziny za 270 Kč - ale pozor, jen na jeden směr - zpátky už draze... A o tom, jak se chová ke svým zaměstnancům, bych mohl psát ještě dále... A nejhorší na tom je, že negativních článků je tady na něm o idnes jen pomálu, protože autor článků pan Sůra ho má rád a sám nedávno v online rozhovoru přiznal, že raději volí soukromé dopravce.... takže když třeba nedávno Regiojet vysadil cestující ve Studénce v 1 ráno místo v Ostravě a pak jim ujel, o tom tu nebylo ani slovo. "Nečekaně..."

+12/−3
4.3.2016 8:48

J60a44n 25S77ů40r65a 4215653353952

Zdravím Vás, pane Nevrlo, z paluby RegioJetu. Jsem velmi potěšen zájmem o moji osobu. Psát o lidech, kteří nepoznají, kde mají vystoupit, mi přijde poněkud laciné.

0/−3
4.3.2016 11:13

L30a84d48i71s95l39a24v 69P52a50s77t56o54r77e20k 1373907928755

Regiojet Sůro stojí ve Studénce, že je chyba lidí, že něco předpokládají a předpoklad se nesplní? Byli ti lidé informováni?

+2/−2
4.3.2016 11:57

R33a30d21e66k 20J92a66n60a49t13a 9235316294242

Tam byla i závažnější chyba. Při mimořádné zastávce ve stanici má proběhnout opětovná výprava vlaku vlakvedoucím a to se tam nestalo.

+5/0
4.3.2016 12:27

J27a52n 17N48o47v66á18k 7305854888857

chováte se jako by jste měl nárok na to být jeho zaměstnacem. Když se vám to nelíbí tak si sežeňte lepší místo.

0/−2
4.3.2016 15:53

P23a14v88e46l 67Š13m74í27d88e11k 6749190273378

Ta Studénka hlavně jak mával stevard aby mu vlak neujel fakt dobrá firma s regiojettem nikdy já mám dost špatné zkušenosti (vždy zpoždění, WC nefungovalo z 10 vozů pouze 2 a tam se stála fronta , stevardka protivná, když jsem si chtěl něco koupit nemáme, ale aspoň víno bylo) .Ať s ním studenti jezdí (hlavně na nich vydělává) já už nikdy.To radši LEO nebo ČD Jeho autobusy jen z nutnosti.Bohužel někde má monopol.

+2/0
5.3.2016 7:44

P77e39t77r 74T65y38č29k57a 6415362359132

Jakoby jedinou nakladovou polozkou dopravy byla nafta.

+1/−1
4.3.2016 8:42

P87e53t35r 66B13e43z32s80t96a87r76o23s81t10i 2489136393231

Za to Košice jsou kapacitně tak přemrštěné, že se pořad prodávají pod 300 v základu...

0/0
4.3.2016 8:41

P51e43t88r 20N68i37v39n55i29c59k65ý 3642714615217

Neivím důvod, proč by Jančura měl jakkoli zdůvodńovat změny cen. Prostě se tak rozhodl a je na zákaznících, jestli za nové ceny budou nebo nebudou jezdit. Tečka. (Ale chápu, že i negativní reklama "zdražuje" je reklama. Když za ní navíc nemusí platit...)

+11/0
4.3.2016 8:13

J63a24n 30K90o31h97l 4413867451404

Jenže to není otázka budou nebo nebudou. Možná mezi Brnem a Prahou, ale třeba na trase z Liberce do Prahy žádná konkurence neexistuje, protože ji Jančura cíleně zničil. Náhradní autobusové, vlakové ani letecké spojení neexistuje..

+1/0
4.3.2016 10:22
Foto

M89a61r64t91i65n 89K25o27k28e83š 3918234771830

Inu, tržní ekonomika. Dokud bude poptávka převyšovat nabídku, půjdou ceny nahoru a zase naopak... Proč bych se měl divit, že klesly jedny náklady, když mezitím mohly třeba narůst jiné (např. za kontrolní hlášení, za vyšší platy, za více personálu - aby nemusel dělat přesčasy...).

+5/0
4.3.2016 8:08

P97e37p57a 23B71r24a41t26r24š11o27v84s28k22ý 9175246209551

Pane Sůra, Vaše každodenní psaní o SA nebo RJ je celkem otravné. Zajímalo by mě, kolik z této reklamy inkasuje redakce a vy...

+11/−1
4.3.2016 8:04

J53a78n 78S75ů74r62a 4635693503462

109 millionů CZK každý den. Chcete něco poslat?

+6/0
4.3.2016 8:21

R53o77m29a50n 46P45o92l93á50č27e24k 5306989725

;-D;-D;-D;-D. Za tyhle prachy bych asi na idnesu už po roce nepsal

0/0
4.3.2016 8:52

L46a62d73i80s70l13a20v 13P73a45s69t97o15r31e61k 1933597128735

Nepříjde ti ani trošku divné, že o tom píše tolik lidí? Není to až tak ojedinělá výtka směrem k tobě...

0/0
4.3.2016 10:22

P93a72v46e81l 76Š48m81í28d23e73k 6919410323798

Mě by stačil miloon:-)

0/0
5.3.2016 7:49

M15i39r21o87s81l97a46v 36Z49i13k82m80u47n40d 6718412557678

Zdražil jízdné, třeba proto že firma zajišťující údržbu zvýšila ceny ... prodejce pneumatik taky podražil ... třeba proto, že se rozhodl přidat na mzdě svým zaměstnancům ... všechno musí zaplatit cestující ...

+4/0
4.3.2016 7:47

J21a56n 14K10o98h79l 4963417881844

SA jsem rád neměl, nemám a nebudu. Nikdy jim nezapomenu ty jízdy za CZK 1,- aby vytlačili konkurenci, a když se jim to povedlo, tak ihned zdražili stonásobně. Takhle se slušná firma prostě nechová ;-)

+11/−2
4.3.2016 7:38

V95á38c80l13a46v 27K10o90p50ř16i76v14a 1364670325421

Copak nemohla konkurence udělat to samé?

+2/−2
4.3.2016 8:03

R97o95m11a50n 55P80o28l34á30č75e75k 5146399405

ČD by za to měly žalobu na krku do pár minut ;-D resp. každý komu by soud prokázal dominantní postavení;-D

+4/0
4.3.2016 8:50

J89a50n 18K61o39h21l 4323797431294

Pořiďte si autobus a jezděte z Prahy do Liberce za korunu, bránit vám nebudu. Jen nevím, jak dlouho to vydržíte..

+2/0
4.3.2016 10:16

J40a79n 90S48ů89r16a 4295453773652

http://www.uohs.cz/cs/hospodarska-soutez/sbirky-rozhodnuti/detail-6008.html

+1/0
4.3.2016 8:06

J81a11n 40K47o38h25l 4193557821704

Trochu tu reakci rozveďte, nějak nevidím souvislost mezi odmítnutím přístupu na autobusové nádraží jednomu soukromému dopravci z roku 2005 a neregulérní a diskriminační cenovou politikou z let následujících.

Kromě toho vytlačil z linky tehdy třeba i další soukromou společnost, Hotliner, stejně jako minimálně dvě další společnosti později.

+1/0
4.3.2016 10:14

J51a94n 61S19ů25r36a 4945733373202

Píšete, že někoho vytlačil za korunu. To je tento případ, kdy ÚOHS i soudy pravomocně rozhodly, že zákon porušovala naopak ona vytlačovaná společnost. ÚOHS odmítl i nelegálnost postupu SA ve věci Hotlineru. V případě trasy Praha Liberec ještě jezdil DPMLJ, který sám srazil ceny a později přiznal, že jezdil s velkou ztrátou. Tohle jsme platili z městského rozpočtu daňoví poplatníci, hru na podnikání. Jiná věc je spor Asiana vs. SA na lince Praha - Brno, tam je prasárna SA dostatečně v rozhodnutí popsána.

+1/0
4.3.2016 11:08

M20a28r61t80i20n 75K88a78r44á23s55e39k 9368733588888

A i potom zdrazeni, jsou pri zohledneni inflace levnejsi nez davna konkurence a navic pri nesrovnatelne urovni cestovani..

0/−1
4.3.2016 9:05

J20i69ř33í 24P11r76ů96š72a 7775452285819

Proč by měly jen náklady ovlivňovat ceny? Cenu výrazně ovlivňuje poptávka a konkurence až pak teprve skutečné náklady.

+3/0
4.3.2016 7:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.