Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express se vrací do hry o rychlíky z Plzně. Levnější a s režijkami

Soukromý železniční dopravce Leo Express chce ještě vstoupit do hry o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. Ministerstvu dopravy předložil novou nabídku, v které počítá s cenou pod 70 korun za každý kilometr a přepravou majitelů režijních jízdenek zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94a52c61l68a41v 17H70a98j72e74k 3506639679

Podstatné na tom všem je, jaký to bude mít přínos pro cestující a zatí žádný nevidím ani v případě, že bude jezdit GWTR, ani LE.

0/−1
6.3.2016 18:24

T73o92m42a54s 73A92u55g64u49s40t18y87n 6577336511970

Takže Leo prohraje v tendru, má tu drzost pak ještě přijít a mimo soutěž nabídnout nižší cenu a iDnes mu k tomu ještě dělá PR. 8-o

+1/0
6.3.2016 6:33

M95i89r22o18s40l75a94v 47Z46i78k61m34u94n46d 6818252827388

Držitel režijky nejezdí zdarma, tak jako držitel opencard nebo lítačky taky nejezdí zdarma ...

+6/0
5.3.2016 14:18

V98l70a87s32t46i26m81i50l 12S96v95o28b10o98d82a 7513488335514

Jedééém, GO, GO!!, jednou ten moloch ČD porazíme i v téhle příšerné, moderním intervencionismem permanentně oslabované, ekonomice.

+2/−18
4.3.2016 22:01

R66o77m61a83n 11P78o78l54á19č85e87k 5166229505

Bez sjednoceného tarifu to bude pyrhovo vítězství

+5/−2
4.3.2016 22:58

P75e18t68r 68F96i28a34l85a 9933586223953

Víte, co je moloch, pane Svobodo?;-D

1) starý semitský bůh,

2) ještěr,

3) něco obrovského.

0/0
5.3.2016 15:58

R43o81m64a15n 93P47o97l73á43č15e56k 5136209705

Ve své podstatě, at si tam jezdí kdo chce, ale pokud přijdu k okenku na nádraží a řeknu, že chci lístek do Plzně, tak nechci řešit jestli jede modrý, žlutý, černý a nebo zelený...

Tohle je hlavní kámen úrazu současných soutěží na železnici...

+21/−2
4.3.2016 19:20

J61i24r13k70a 56N86o20v40á92k 6852415755409

no to je fakt pecka, tak dráhy mraky let rozdávají režijky svým zaměstnancům jako benefit a teď se cítí diskriminovaný, že je musí uznávat.

to že je mají i jinde je taky zásluha drah, jsou to všecko organizace, které vznikly odštěpením od drah a jen pokračujou v tom, s čím dráhy začaly.

0/−18
4.3.2016 17:35

K63a82r69e58l 36Ř97e17h29á65č57e74k 9132320111282

Oni je rozdávají a uznávají , protože jim to přikazuje zákon. Takže je celkem jasné, proč se cítí znevýhodněné.

+15/0
4.3.2016 17:44
Foto

J13a76n 44V34a62l50a24l24í24k 6416449190356

Ty sice využívají i jejich zaměstnanci, !ale více než polovina je v držení jiných organizací, především Správy železniční dopravní cesty.!

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/soutez-o-rychliky-na-trati-plzen-most-dxd-/eko-doprava.aspx?c=A160304_152443_eko-doprava_suj

+10/0
4.3.2016 17:47

J85i93r54k73a 10N60o66v96á13k 6512735435609

ano, to je ten druhý odstavec.

0/0
4.3.2016 17:51
Foto

J43a63n 17V83a14l97a22l16í17k 6916679370986

no a jelikož ČD musí ty režijky uznávat tak by to měka být i povinnost ostatních dopravců a mělo by to být dáno ve výběrovém řízení...

+3/−1
4.3.2016 18:11

K94a39r29e29l 43Ř22e82h75á84č56e32k 9872190771362

Ano, a nebo tuto zákonou povinnost pro ČD zrušit.

+6/−1
4.3.2016 18:13

M27i52c19h46a30l 21K75r80u62t80ý 2776360340301

Resit rezijky je detail. Chce to resit integrovany tarif, tratove jizdenky, predplatne jizdne atd. Jinak vlak proste nebude konkurenceschopny a skonci jako prilezitostny zpusob dopravy pro prilezitostne cestujici :)

.

+11/−1
4.3.2016 18:19

V86a80c47l66a18v 92H39a97j18e21k 3546249269

Jednotný tarif je v podstatě také detail. Je nutné určit metodiku podílování tržeb a vytvořit nezávislé odúčtovací centrum (clearing). Bez toho je jednotný tarif k ničemu.

0/−1
5.3.2016 9:24

M30i79c40h98a57l 75K34r95u39t64ý 2506840880581

To je slovickareni. Soucasti jednotneho tarifu musi byt samozrejme i metodika financovani jednotlivych dopravcu, at uz ve forme uhrady vykonu clearingu plateb :)

0/−1
5.3.2016 20:27

V18a17c52l62a59v 12H97a57j31e12k 3106389399

Není, to je sama podstata uznávání jízdenek, tedy chcete-li jednotného tarifu. První pokus dopadl fiaskem, začal vzájemným uznáváním jízdenek a skonči uznáváním některých vnitro jízdenek ČD ostatními. Clearing i bez výběrka je záležitost nejmíň za rok v případě že už máte metodiku podílování. Takže pokud platí termín 2017, tak se to této trati rozhodně netýká.

0/−1
6.3.2016 8:56

M69i18r59o79s48l22a98v 31Z65i45k60m96u95n35d 6718212567518

Jenže tohle musíte určit zákonem jako podmínku udělení licence k provozování pravidelné drážní dopravy osob ... ve Švýcarsku to funguje u několika desítek dopravních společností provozujících železniční, silniční, lodní, dopravu, lanovky, nevyjímaje MHD ... kdo do systému "dobrovolně" nevstoupí, licenci nedostane ... inu "demokracie po švýcarsku a ještě v tržní ekonomice s "neviditelnou rukou trhu" ...

0/0
7.3.2016 7:12

L36e53o 52P53a18v59e13l 47K70r62á70t77k42ý 3513355725337

Režijky jsou přežitek a brzda ČD.Pak musí jít do soutěže s vyšší cenou kvůli tomuhle a prohrávají (ale ne všude - v krajích mají 10letý bianco šek na provoz - podle toho to taky někdy ta regionální doprava vypadá). Jejich problém...

+2/−14
4.3.2016 17:22

K67a10r93e41l 34Ř18e19h95á17č31e95k 9232510101602

Jak jejich problém, režijky jim nařizuje rozdávat a uznávat zákon.

+8/0
4.3.2016 17:45

L94e39o 87P80a87v42e63l 17K35r39á62t95k83ý 3943815895297

A když měl být zákon změněn, kdopak začal nejvíc vyskakovat? Zaměstnanci ČD, respektive jejich "odbory", když nepochopily, kde je merito věci. pokud chtějí konkurenčně uspět, mají možnost navrhnout jejich zákonné zrušení....a vydělají na tom. Stačí umět počítat...

0/−1
5.3.2016 13:03

P62e83t45r 47F32i82a36l58a 9203296983493

Mám pochybnosti, zda by ČD vydělaly na tom, že zruší režijky, spousta lidí jim zaplatí roční poplatek a nakonec jede sotva jednou za rok.

Kromě hlavních tratí z Prahy do Ostravy a z Prahy do Brna, nejezdí vlaky plné, tak je zcela jedno, jede-li tam o pár lidí víc nebo míň.

+1/0
5.3.2016 16:28

J16i39ř49í 66E56r36b41e89n 1403434456857

Nějaký podklad pro Vaše tvrzení by se našel?

0/0
5.3.2016 19:52

V21a61c77l27a82v 79H43a20j47e11k 3406619809

Jo, třeba oje manželka, dcera, tchán a tchyně. Manželka z dcerou jede 2x za rok do nového Města na Moravě a 1x za 2 roky do Brna. Vzhledem k tomu že má dcera ZTP/P tak je to skutečně jen pro to, co kdybych to náhodou potřebovala. U tchyně vlakem nejela nejméně 5 let akorát tchán to z finančního hlediska asi využije, ale jenom velmi těsně.. A takových je spousta.

+2/0
6.3.2016 10:09

M97i21c92h49a58l 14K16r14u95t16ý 2396220890531

Porad slovickarite :)) ze to je dulezitou a fundamentalni soucasti nikdo nerozporuje. A mate pravdu ze se to nestihne pro tuto trat. A prave proto by bylo zadouco misto ukvapenych privatizavi prvne vyresit tento problem,trena dle vzoru zahrqnici a pak resit souteze treba uplne vsech trati :)

0/0
6.3.2016 16:45

V55a25c42l91a30v 93H15a14j86e95k 3246969419

a vy víte jek to řeší v zahraničí??

0/0
6.3.2016 16:49

M11i26c69h71a29l 11K65r25u74t60ý 2906290490941

No takze budou uznavat rezijni jizdne,ale ne in 100?

Bez moznosti tarifni integrace a moznosti zakoupit vyhodne celostatne platne jizdne bez ohledu na provozovatele, nema privatizace zadny smysl.

Obecne vidim velky potencial v celonarodnim tarifu,zejmena v kombianci s flat rate ala in 100, pokud chceme budovat alternativu k iad pro prilezitostne i pravidelne cestujici,je to jedina varianta.

+8/−2
4.3.2016 16:39

T37o16m55a72s 30N75o49v31o29t93n54y 1251284876765

Že vy si koupíte In-100 (nabídka 1 DOPRAVCE) neznamená, že ji musí někdo uznávat. To je Váš problém že investujete do jednoho dopravce.

+2/−10
4.3.2016 17:29

K26a86r45e71l 18Ř90e17h64á15č22e52k 9272330531592

Třeba v Německu si koupíte nabídku DB a platí vám u všech dopravců, ve Švýcarsku to samé ( a to nejen u dopravců železničních).

+12/0
4.3.2016 17:50

D27a27n69i12e85l 63S90c68h18n51i68t79z50e29r 5501984171206

proč to tak, nefunguje i v autobusové dopravě? Inu všichni jsme si rovní ale někteří....

+1/−1
4.3.2016 19:00

M10i55c72h24a12l 62K58r64u97t64ý 2646650700361

To ze je nejaka doprava horsi neznamena ,ze se tim mame inspirovat prece :-)) Ale v Svycarsku to navic funguje i v ramci nekterych autobus linek.

Samozrejme, idealne bych si v CR predstavoval celostatni IDS. Ale to je asi v soucasne dobe nerealne.

Ale celostatni integrovany tarif vlakove dopravy by realny byt mel - protoze to v podstate je zachovani stejneho komfortu, jake nabizel monopolni dopravce CD.

Pokud tomu tak nebude, dojde jednoznacne k zneatraktivneni zeleznicni dopravy, ktera pritom (jak ukazuji zahranicni studie) patri mezi klicove formy dlouhodobe udrzitelne (navic ekologicke) verejne dopravy (coz autobusy nejsou, i kdyz jejich vyznam v IDS je samozrejme jasny).

+2/−1
4.3.2016 19:44

M77i12c69h11a64l 11K69r16u24t11ý 2816790480811

Nepochopil, nevadi :) staci se podivat na staty, kde zeleznicni doprava funguje dobre (napr. Svycarako)-jednotny tarif,neomezeny flat rate za 330 chf mesicne. A lidi tim jezdi.

A pak mame staty s nerizenou privatizaci zeleznice (napr. UK), kde je levnejsi do nekterych destinaci letet pres holandsko, tarifni integrace neni, listek musi clovek kupovat dopredu kvuli akcnim nabidkam:)) a svete div se, atraktivita zelezni dopravy je velmi spatna.

A ja konstatuji,ze by CR mela jit cestou Svycarska pokud chce konkurenceschopny system ekologicke zeleznicni dopravy jako alternativu IAD. Protoze je to jediny zpusob jak ji konkurovat, delat hromadnou dopravu levnejsi, rychlejsi, pohodlnejsi.

Me osobne je to jedno. Bud bude fungovat rozumne zeleznicni doprava, nebo budu jezdit autem. Je mi to celkem fuk. Ale nikdo me nedonuti si kupovat listek u 2-3 dopravcu pro kazdou cestu :)

+9/0
4.3.2016 17:55

V65a94c35l71a32v 75H33a45j49e26k 3716969869

Nechápete nikdo, že to není o tarifu, ale o podílování tržeb. Je asi také možná jiný princip, jako brutto úhrada objednaných výkonů všem dopravcům, ale na to ČR nejspíš na rozdíl od Švýcarů nemá prostředky.

0/−1
5.3.2016 9:28

J83a11n 42K13o19b86ě13r23s79k91ý 1710966471183

No a to by měl být úkol ministerstva vytvořit nějakou celostátní variantu IN 100 nebo donutit ČD k dohodě s ostatními dopravci když má na ČD vliv, ne ?

0/0
4.3.2016 19:21

M44i54c12h17a87l 61K76r84u58t81ý 2986700450641

Za me idealni svycarsky model. Celostatni tarif pro jednorazove a predplatne jizdne. A soutezit jednotlive useky. A je pak jedno kolika dopravci jedete...

+3/0
4.3.2016 19:26

M55i35c45h65a25l 83K97r19u36t26ý 2796470440711

A jen tak fyi...zastavam co minimalni stat... Ale zrovna doprava je jedna z mala mist,kde je statni dohled a rizeni velmi vhodne. Dopravni flexibilita je zakladem pro ekonomicky rust a flexibilitu zamestnavani.

+3/0
4.3.2016 19:28

J78a90n 21K91o39b13ě36r96s40k81ý 1260936791953

Plně s vámi souhlasím, já to vidím stejně R^

+1/0
4.3.2016 19:41

M49i64c28h60a15l 14K52r44u37t26ý 2706120520281

Rekl bych, ze s tim souhlasi vetsina lidi (alespon tech, se kterymi jsem toto tema resil), s vyjimkou snad ruznych fanatiku a lidi, kteri o vlakove doprave vi tak max to, ze jsou tam vagony.

Ale bohuzel tento pohled evidentne nesdili MD a v soucasne dobe to nevypada tak, ze by melo dojit k zavedeni nejakeho takoveho systemu (v lepsim pripade dojde k zakonzervovani monopolu CD v krajich, v horsim pripade se jednotlive linky privatizuji bez tarifni integrace).

Opravdu nechapu soucasny vyvoj a postoj MD. Zkusenosti ze zahranici jsou zcela jasne (z obou moznych scenaru - v UK nerizena privatizace a vyrazne zhorseni kvality dopravy, v CH perfektne funkcni integrovany system), neni nutne nic noveho vymyslet.

Pritom co je v soucasne situaci dulezitejsi pro ekonomiku a zivotni prostredi, nez umoznit flexibilni prepravu lidi do zamestnani a snizeni mnozstvi IAD (coz opravdu ale nejde jejim omezovanim - ale jen tim, ze verejna doprava bude lepsi).

0/−1
4.3.2016 19:51

J69a14n 96K60o44b95ě46r24s19k30ý 1780336711253

Asi tak, bohužel mám do budoucna o tohle strach. Paradoxně mi tak svým způsobem vyhovuje monopolní postavení ČD kdy můžu dojet na jednu jízdenku a všude mi platí IN25. Nemám nic proti soukromníkům. Chce to prostě skloubit obojí nějak dohromady (víc dopravců, jeden tarif)

+2/0
4.3.2016 19:57

M31i19c67h83a12l 80K24r55u30t40ý 2816250210721

V podstate souhlasim s Vami. Ono v podstate o to je to absurdnejsi, ze se tu bojuje za integrovany tarif atd. A pritom to vlastne neni zlepseni, ale zachovani stavajiciho stavu (neni nutne si kupovat X listku, celositove predplacene listky, navaznostni spoju).

+2/0
4.3.2016 20:20

P85e68t57r 12F86i64a94l87a 9623566893813

Jste si jistý, že se ostatní dopravci chtějí dohodnout?

U těch je problém i poskytnout informace o spojích, které nejsou jejich.... a to za situace, že jejich vlak měl zpoždění.

+1/0
5.3.2016 16:09

J44i14ř68í 80E46r94b83e72n 1203644116497

Podle mého názoru by se ČD rozhodně nebránily uznávání IN-100 i jinými dopravci včetně autobusových ;-)

+1/0
5.3.2016 20:06

V91a84c44l67a32v 82H15a24j64e64k 3976969569

To není tak jednoduché. Mám kolegu, který má In 100 a jezdí denne na jedné trati. Když pak pojede z Plzně do Mostu s GWTR nebo LE, jak spočátáte jejich podíl na těch 19 990 Kč. Zatímco U jízdenky ne jednotlivou jízdu Domažlice-Most to spočítáte relativně jednoduše. Pokud to cestující nezkomplikuje nějakým přerušením jízdy spojeným s jízdou osobákem ČD.

0/0
6.3.2016 9:04

J91i64ř24í 22E44r53b71e95n 1483344346737

Ále prdlajs, mluvte k tomu, čemu rozumíte a nevymýšlejte si pitomosti.

Třeba já jezdím denně autobusem 15km trasu mezi Libereckým a Královéhradeckým krajem, celá linka je vedená v libereckém tarifu IDOL, ale třetinu spojů jezdí dopravce KAD - který se sice velmi ochotně přizpůsobil a začal cestujícím účtovat jízdné podle tarifu IDOL a tedy vyšší než ten jeho původní tarif, ale už neuznává IDOLkartu a přestupnost, protože on má jen svoje hradecké IREDO. Takže já si sice nakrásně můžu koupit celokrajsky uznávanou jízdenku, ale na třetině mých spojů mi bude úplně nanic. A rozhodně nebudu investovat do víc dopravců a zyvšovat si cestovní náíklady o další krajskou kartu

+1/0
5.3.2016 20:00

M84a36r22t43i74n 77K12o94ž46í47n 1845256121130

Bude potřebovat dvousystémové lokomotivy / soupravy. Stihne to?

0/−3
4.3.2016 16:37

J87a67n 98S39ů89r13a 4265483973362

Jde o trať, kde jezdí dieselové soupravy (jen část pod dráty)

+8/0
4.3.2016 16:45

V79a55c49l87a14v 48H22a48j28e96k 3576409389

Z Chomutova do Mostu cca 20 km.

0/0
5.3.2016 9:31

V38a51c63l32a78v 89H68a76j73e58k 3386689929

V eletkrické trakci myšleno a pak také Žatec-Březno u Ch.

0/0
5.3.2016 9:42
Foto

D30a45v65i74d 55K45r18á27s36e79n74s25k90ý 7977950207

Tak tak - z Plzně do Mostu přes Plasy a Žatec moc drátů nepotká :-)

0/0
5.3.2016 13:31
Foto

J63a89n 78V69a69l50a97l60í74k 6736839750576

Jsme připraveni zapojit se do celostátní tarifní integrace... no snad to bude první vlaštovka v uznávání jízdném...

+11/−1
4.3.2016 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.