Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express se vrací do hry o rychlíky z Plzně. Levnější a s režijkami

Soukromý železniční dopravce Leo Express chce ještě vstoupit do hry o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. Ministerstvu dopravy předložil novou nabídku, v které počítá s cenou pod 70 korun za každý kilometr a přepravou majitelů režijních jízdenek zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V68a96c78l64a68v 76H65a17j49e58k 3566369219

Podstatné na tom všem je, jaký to bude mít přínos pro cestující a zatí žádný nevidím ani v případě, že bude jezdit GWTR, ani LE.

0/−1
6.3.2016 18:24

T16o27m43a56s 75A40u13g67u24s16t50y57n 6547406191250

Takže Leo prohraje v tendru, má tu drzost pak ještě přijít a mimo soutěž nabídnout nižší cenu a iDnes mu k tomu ještě dělá PR. 8-o

+1/0
6.3.2016 6:33

M45i46r32o97s24l71a80v 40Z12i51k79m38u47n62d 6228402147508

Držitel režijky nejezdí zdarma, tak jako držitel opencard nebo lítačky taky nejezdí zdarma ...

+6/0
5.3.2016 14:18

V16l92a87s54t66i41m80i53l 54S90v38o16b24o46d55a 7903138225334

Jedééém, GO, GO!!, jednou ten moloch ČD porazíme i v téhle příšerné, moderním intervencionismem permanentně oslabované, ekonomice.

+2/−18
4.3.2016 22:01

R37o96m44a46n 13P54o34l60á73č29e60k 5926199535

Bez sjednoceného tarifu to bude pyrhovo vítězství

+5/−2
4.3.2016 22:58

P13e33t26r 37F89i79a90l27a 9693276893123

Víte, co je moloch, pane Svobodo?;-D

1) starý semitský bůh,

2) ještěr,

3) něco obrovského.

0/0
5.3.2016 15:58

R94o36m42a82n 56P58o10l16á76č53e71k 5566839105

Ve své podstatě, at si tam jezdí kdo chce, ale pokud přijdu k okenku na nádraží a řeknu, že chci lístek do Plzně, tak nechci řešit jestli jede modrý, žlutý, černý a nebo zelený...

Tohle je hlavní kámen úrazu současných soutěží na železnici...

+21/−2
4.3.2016 19:20

J42i80r16k34a 92N96o28v62á21k 6232395635229

no to je fakt pecka, tak dráhy mraky let rozdávají režijky svým zaměstnancům jako benefit a teď se cítí diskriminovaný, že je musí uznávat.

to že je mají i jinde je taky zásluha drah, jsou to všecko organizace, které vznikly odštěpením od drah a jen pokračujou v tom, s čím dráhy začaly.

0/−18
4.3.2016 17:35

K41a42r19e36l 26Ř55e10h58á96č27e90k 9722110911132

Oni je rozdávají a uznávají , protože jim to přikazuje zákon. Takže je celkem jasné, proč se cítí znevýhodněné.

+15/0
4.3.2016 17:44

J75a58n 61V69a52l89a47l19í21k 6446339910836

Ty sice využívají i jejich zaměstnanci, !ale více než polovina je v držení jiných organizací, především Správy železniční dopravní cesty.!

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/soutez-o-rychliky-na-trati-plzen-most-dxd-/eko-doprava.aspx?c=A160304_152443_eko-doprava_suj

+10/0
4.3.2016 17:47

J41i24r29k52a 91N45o67v73á67k 6262545105829

ano, to je ten druhý odstavec.

0/0
4.3.2016 17:51

J50a44n 62V25a60l90a15l25í86k 6626609690206

no a jelikož ČD musí ty režijky uznávat tak by to měka být i povinnost ostatních dopravců a mělo by to být dáno ve výběrovém řízení...

+3/−1
4.3.2016 18:11

K32a93r32e97l 91Ř92e63h26á27č82e97k 9472790641332

Ano, a nebo tuto zákonou povinnost pro ČD zrušit.

+6/−1
4.3.2016 18:13

M38i17c41h17a68l 68K49r13u56t94ý 2836420860671

Resit rezijky je detail. Chce to resit integrovany tarif, tratove jizdenky, predplatne jizdne atd. Jinak vlak proste nebude konkurenceschopny a skonci jako prilezitostny zpusob dopravy pro prilezitostne cestujici :)

.

+11/−1
4.3.2016 18:19

V54a61c67l81a81v 23H73a50j69e34k 3616469669

Jednotný tarif je v podstatě také detail. Je nutné určit metodiku podílování tržeb a vytvořit nezávislé odúčtovací centrum (clearing). Bez toho je jednotný tarif k ničemu.

0/−1
5.3.2016 9:24

M33i61c64h76a80l 35K80r85u78t31ý 2536100500811

To je slovickareni. Soucasti jednotneho tarifu musi byt samozrejme i metodika financovani jednotlivych dopravcu, at uz ve forme uhrady vykonu clearingu plateb :)

0/−1
5.3.2016 20:27

V90a75c12l17a59v 76H57a71j30e39k 3646979519

Není, to je sama podstata uznávání jízdenek, tedy chcete-li jednotného tarifu. První pokus dopadl fiaskem, začal vzájemným uznáváním jízdenek a skonči uznáváním některých vnitro jízdenek ČD ostatními. Clearing i bez výběrka je záležitost nejmíň za rok v případě že už máte metodiku podílování. Takže pokud platí termín 2017, tak se to této trati rozhodně netýká.

0/−1
6.3.2016 8:56

M59i87r47o16s54l32a12v 26Z50i90k28m12u16n15d 6818752407248

Jenže tohle musíte určit zákonem jako podmínku udělení licence k provozování pravidelné drážní dopravy osob ... ve Švýcarsku to funguje u několika desítek dopravních společností provozujících železniční, silniční, lodní, dopravu, lanovky, nevyjímaje MHD ... kdo do systému "dobrovolně" nevstoupí, licenci nedostane ... inu "demokracie po švýcarsku a ještě v tržní ekonomice s "neviditelnou rukou trhu" ...

0/0
7.3.2016 7:12

L81e40o 41P82a74v66e26l 11K68r18á60t40k35ý 3213825835317

Režijky jsou přežitek a brzda ČD.Pak musí jít do soutěže s vyšší cenou kvůli tomuhle a prohrávají (ale ne všude - v krajích mají 10letý bianco šek na provoz - podle toho to taky někdy ta regionální doprava vypadá). Jejich problém...

+2/−14
4.3.2016 17:22

K96a40r24e97l 77Ř48e65h49á83č82e14k 9522700751952

Jak jejich problém, režijky jim nařizuje rozdávat a uznávat zákon.

+8/0
4.3.2016 17:45

L89e24o 82P66a19v75e22l 80K88r53á62t93k64ý 3203655175297

A když měl být zákon změněn, kdopak začal nejvíc vyskakovat? Zaměstnanci ČD, respektive jejich "odbory", když nepochopily, kde je merito věci. pokud chtějí konkurenčně uspět, mají možnost navrhnout jejich zákonné zrušení....a vydělají na tom. Stačí umět počítat...

0/−1
5.3.2016 13:03

P32e83t83r 44F25i25a13l91a 9743426893823

Mám pochybnosti, zda by ČD vydělaly na tom, že zruší režijky, spousta lidí jim zaplatí roční poplatek a nakonec jede sotva jednou za rok.

Kromě hlavních tratí z Prahy do Ostravy a z Prahy do Brna, nejezdí vlaky plné, tak je zcela jedno, jede-li tam o pár lidí víc nebo míň.

+1/0
5.3.2016 16:28

J22i57ř97í 42E63r50b20e37n 1253734546837

Nějaký podklad pro Vaše tvrzení by se našel?

0/0
5.3.2016 19:52

V58a35c54l24a53v 10H39a28j75e84k 3306869909

Jo, třeba oje manželka, dcera, tchán a tchyně. Manželka z dcerou jede 2x za rok do nového Města na Moravě a 1x za 2 roky do Brna. Vzhledem k tomu že má dcera ZTP/P tak je to skutečně jen pro to, co kdybych to náhodou potřebovala. U tchyně vlakem nejela nejméně 5 let akorát tchán to z finančního hlediska asi využije, ale jenom velmi těsně.. A takových je spousta.

+2/0
6.3.2016 10:09

M60i73c98h79a73l 44K42r32u96t76ý 2946630610101

Porad slovickarite :)) ze to je dulezitou a fundamentalni soucasti nikdo nerozporuje. A mate pravdu ze se to nestihne pro tuto trat. A prave proto by bylo zadouco misto ukvapenych privatizavi prvne vyresit tento problem,trena dle vzoru zahrqnici a pak resit souteze treba uplne vsech trati :)

0/0
6.3.2016 16:45

V69a54c78l14a57v 38H98a84j89e70k 3876489749

a vy víte jek to řeší v zahraničí??

0/0
6.3.2016 16:49

M13i71c17h37a37l 21K50r13u75t21ý 2576510390221

No takze budou uznavat rezijni jizdne,ale ne in 100?

Bez moznosti tarifni integrace a moznosti zakoupit vyhodne celostatne platne jizdne bez ohledu na provozovatele, nema privatizace zadny smysl.

Obecne vidim velky potencial v celonarodnim tarifu,zejmena v kombianci s flat rate ala in 100, pokud chceme budovat alternativu k iad pro prilezitostne i pravidelne cestujici,je to jedina varianta.

+8/−2
4.3.2016 16:39

T61o61m57a59s 59N91o98v69o72t95n80y 1711574906755

Že vy si koupíte In-100 (nabídka 1 DOPRAVCE) neznamená, že ji musí někdo uznávat. To je Váš problém že investujete do jednoho dopravce.

+2/−10
4.3.2016 17:29

K83a38r90e35l 68Ř38e59h89á49č67e52k 9202960921432

Třeba v Německu si koupíte nabídku DB a platí vám u všech dopravců, ve Švýcarsku to samé ( a to nejen u dopravců železničních).

+12/0
4.3.2016 17:50

D31a61n28i26e47l 33S41c20h38n55i74t43z98e20r 5561644631596

proč to tak, nefunguje i v autobusové dopravě? Inu všichni jsme si rovní ale někteří....

+1/−1
4.3.2016 19:00

M36i90c81h66a25l 69K82r12u71t18ý 2916170800111

To ze je nejaka doprava horsi neznamena ,ze se tim mame inspirovat prece :-)) Ale v Svycarsku to navic funguje i v ramci nekterych autobus linek.

Samozrejme, idealne bych si v CR predstavoval celostatni IDS. Ale to je asi v soucasne dobe nerealne.

Ale celostatni integrovany tarif vlakove dopravy by realny byt mel - protoze to v podstate je zachovani stejneho komfortu, jake nabizel monopolni dopravce CD.

Pokud tomu tak nebude, dojde jednoznacne k zneatraktivneni zeleznicni dopravy, ktera pritom (jak ukazuji zahranicni studie) patri mezi klicove formy dlouhodobe udrzitelne (navic ekologicke) verejne dopravy (coz autobusy nejsou, i kdyz jejich vyznam v IDS je samozrejme jasny).

+2/−1
4.3.2016 19:44

M75i38c73h28a53l 41K53r51u51t27ý 2616780930941

Nepochopil, nevadi :) staci se podivat na staty, kde zeleznicni doprava funguje dobre (napr. Svycarako)-jednotny tarif,neomezeny flat rate za 330 chf mesicne. A lidi tim jezdi.

A pak mame staty s nerizenou privatizaci zeleznice (napr. UK), kde je levnejsi do nekterych destinaci letet pres holandsko, tarifni integrace neni, listek musi clovek kupovat dopredu kvuli akcnim nabidkam:)) a svete div se, atraktivita zelezni dopravy je velmi spatna.

A ja konstatuji,ze by CR mela jit cestou Svycarska pokud chce konkurenceschopny system ekologicke zeleznicni dopravy jako alternativu IAD. Protoze je to jediny zpusob jak ji konkurovat, delat hromadnou dopravu levnejsi, rychlejsi, pohodlnejsi.

Me osobne je to jedno. Bud bude fungovat rozumne zeleznicni doprava, nebo budu jezdit autem. Je mi to celkem fuk. Ale nikdo me nedonuti si kupovat listek u 2-3 dopravcu pro kazdou cestu :)

+9/0
4.3.2016 17:55

V59a78c92l12a88v 60H70a11j60e64k 3466579429

Nechápete nikdo, že to není o tarifu, ale o podílování tržeb. Je asi také možná jiný princip, jako brutto úhrada objednaných výkonů všem dopravcům, ale na to ČR nejspíš na rozdíl od Švýcarů nemá prostředky.

0/−1
5.3.2016 9:28

J44a60n 33K28o30b74ě73r67s70k46ý 1370206311163

No a to by měl být úkol ministerstva vytvořit nějakou celostátní variantu IN 100 nebo donutit ČD k dohodě s ostatními dopravci když má na ČD vliv, ne ?

0/0
4.3.2016 19:21

M83i49c64h14a46l 75K86r51u92t25ý 2886280290401

Za me idealni svycarsky model. Celostatni tarif pro jednorazove a predplatne jizdne. A soutezit jednotlive useky. A je pak jedno kolika dopravci jedete...

+3/0
4.3.2016 19:26

M73i76c19h81a95l 97K18r89u28t97ý 2416140290361

A jen tak fyi...zastavam co minimalni stat... Ale zrovna doprava je jedna z mala mist,kde je statni dohled a rizeni velmi vhodne. Dopravni flexibilita je zakladem pro ekonomicky rust a flexibilitu zamestnavani.

+3/0
4.3.2016 19:28

J88a41n 64K91o66b54ě85r61s95k60ý 1980806541923

Plně s vámi souhlasím, já to vidím stejně R^

+1/0
4.3.2016 19:41

M67i18c39h12a54l 42K93r92u37t55ý 2246330960931

Rekl bych, ze s tim souhlasi vetsina lidi (alespon tech, se kterymi jsem toto tema resil), s vyjimkou snad ruznych fanatiku a lidi, kteri o vlakove doprave vi tak max to, ze jsou tam vagony.

Ale bohuzel tento pohled evidentne nesdili MD a v soucasne dobe to nevypada tak, ze by melo dojit k zavedeni nejakeho takoveho systemu (v lepsim pripade dojde k zakonzervovani monopolu CD v krajich, v horsim pripade se jednotlive linky privatizuji bez tarifni integrace).

Opravdu nechapu soucasny vyvoj a postoj MD. Zkusenosti ze zahranici jsou zcela jasne (z obou moznych scenaru - v UK nerizena privatizace a vyrazne zhorseni kvality dopravy, v CH perfektne funkcni integrovany system), neni nutne nic noveho vymyslet.

Pritom co je v soucasne situaci dulezitejsi pro ekonomiku a zivotni prostredi, nez umoznit flexibilni prepravu lidi do zamestnani a snizeni mnozstvi IAD (coz opravdu ale nejde jejim omezovanim - ale jen tim, ze verejna doprava bude lepsi).

0/−1
4.3.2016 19:51

J30a65n 71K42o55b60ě61r60s59k96ý 1600746541213

Asi tak, bohužel mám do budoucna o tohle strach. Paradoxně mi tak svým způsobem vyhovuje monopolní postavení ČD kdy můžu dojet na jednu jízdenku a všude mi platí IN25. Nemám nic proti soukromníkům. Chce to prostě skloubit obojí nějak dohromady (víc dopravců, jeden tarif)

+2/0
4.3.2016 19:57

M79i57c81h24a52l 24K32r20u68t39ý 2586860420941

V podstate souhlasim s Vami. Ono v podstate o to je to absurdnejsi, ze se tu bojuje za integrovany tarif atd. A pritom to vlastne neni zlepseni, ale zachovani stavajiciho stavu (neni nutne si kupovat X listku, celositove predplacene listky, navaznostni spoju).

+2/0
4.3.2016 20:20

P14e18t76r 43F56i90a40l39a 9873666353933

Jste si jistý, že se ostatní dopravci chtějí dohodnout?

U těch je problém i poskytnout informace o spojích, které nejsou jejich.... a to za situace, že jejich vlak měl zpoždění.

+1/0
5.3.2016 16:09

J40i17ř57í 41E50r78b87e81n 1223784736987

Podle mého názoru by se ČD rozhodně nebránily uznávání IN-100 i jinými dopravci včetně autobusových ;-)

+1/0
5.3.2016 20:06

V79a82c71l20a96v 42H82a68j28e66k 3556509299

To není tak jednoduché. Mám kolegu, který má In 100 a jezdí denne na jedné trati. Když pak pojede z Plzně do Mostu s GWTR nebo LE, jak spočátáte jejich podíl na těch 19 990 Kč. Zatímco U jízdenky ne jednotlivou jízdu Domažlice-Most to spočítáte relativně jednoduše. Pokud to cestující nezkomplikuje nějakým přerušením jízdy spojeným s jízdou osobákem ČD.

0/0
6.3.2016 9:04

J27i28ř62í 79E50r68b24e88n 1573834246617

Ále prdlajs, mluvte k tomu, čemu rozumíte a nevymýšlejte si pitomosti.

Třeba já jezdím denně autobusem 15km trasu mezi Libereckým a Královéhradeckým krajem, celá linka je vedená v libereckém tarifu IDOL, ale třetinu spojů jezdí dopravce KAD - který se sice velmi ochotně přizpůsobil a začal cestujícím účtovat jízdné podle tarifu IDOL a tedy vyšší než ten jeho původní tarif, ale už neuznává IDOLkartu a přestupnost, protože on má jen svoje hradecké IREDO. Takže já si sice nakrásně můžu koupit celokrajsky uznávanou jízdenku, ale na třetině mých spojů mi bude úplně nanic. A rozhodně nebudu investovat do víc dopravců a zyvšovat si cestovní náíklady o další krajskou kartu

+1/0
5.3.2016 20:00

M37a88r78t98i59n 81K35o44ž77í63n 1735296301420

Bude potřebovat dvousystémové lokomotivy / soupravy. Stihne to?

0/−3
4.3.2016 16:37

J55a83n 65S75ů73r61a 4165223323602

Jde o trať, kde jezdí dieselové soupravy (jen část pod dráty)

+8/0
4.3.2016 16:45

V34a12c71l19a59v 20H31a97j56e57k 3696539139

Z Chomutova do Mostu cca 20 km.

0/0
5.3.2016 9:31

V69a67c83l29a16v 51H63a54j42e59k 3176239409

V eletkrické trakci myšleno a pak také Žatec-Březno u Ch.

0/0
5.3.2016 9:42
Foto

D32a81v19i61d 54K24r65á28s73e56n20s25k84ý 7667410747

Tak tak - z Plzně do Mostu přes Plasy a Žatec moc drátů nepotká :-)

0/0
5.3.2016 13:31

J71a71n 72V12a79l95a17l89í41k 6106699680156

Jsme připraveni zapojit se do celostátní tarifní integrace... no snad to bude první vlaštovka v uznávání jízdném...

+11/−1
4.3.2016 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.