Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express se vrací do hry o rychlíky z Plzně. Levnější a s režijkami

Soukromý železniční dopravce Leo Express chce ještě vstoupit do hry o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. Ministerstvu dopravy předložil novou nabídku, v které počítá s cenou pod 70 korun za každý kilometr a přepravou majitelů režijních jízdenek zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V38a16c49l37a70v 98H77a74j58e66k 3556669369

Podstatné na tom všem je, jaký to bude mít přínos pro cestující a zatí žádný nevidím ani v případě, že bude jezdit GWTR, ani LE.

0/−1
6.3.2016 18:24

T14o36m32a59s 66A44u86g56u56s22t43y65n 6947436281900

Takže Leo prohraje v tendru, má tu drzost pak ještě přijít a mimo soutěž nabídnout nižší cenu a iDnes mu k tomu ještě dělá PR. 8-o

+1/0
6.3.2016 6:33

M47i68r79o97s75l31a70v 20Z70i89k34m48u34n91d 6138722397338

Držitel režijky nejezdí zdarma, tak jako držitel opencard nebo lítačky taky nejezdí zdarma ...

+6/0
5.3.2016 14:18

V45l16a68s70t26i36m37i72l 15S56v81o92b82o51d31a 7623248105604

Jedééém, GO, GO!!, jednou ten moloch ČD porazíme i v téhle příšerné, moderním intervencionismem permanentně oslabované, ekonomice.

+2/−18
4.3.2016 22:01

R32o17m22a87n 62P79o67l68á65č85e45k 5516529405

Bez sjednoceného tarifu to bude pyrhovo vítězství

+5/−2
4.3.2016 22:58

P55e19t36r 87F74i39a56l62a 9693626983933

Víte, co je moloch, pane Svobodo?;-D

1) starý semitský bůh,

2) ještěr,

3) něco obrovského.

0/0
5.3.2016 15:58

R43o62m61a43n 76P19o20l88á87č11e82k 5906679205

Ve své podstatě, at si tam jezdí kdo chce, ale pokud přijdu k okenku na nádraží a řeknu, že chci lístek do Plzně, tak nechci řešit jestli jede modrý, žlutý, černý a nebo zelený...

Tohle je hlavní kámen úrazu současných soutěží na železnici...

+21/−2
4.3.2016 19:20

J92i29r24k84a 52N75o24v33á27k 6652845205719

no to je fakt pecka, tak dráhy mraky let rozdávají režijky svým zaměstnancům jako benefit a teď se cítí diskriminovaný, že je musí uznávat.

to že je mají i jinde je taky zásluha drah, jsou to všecko organizace, které vznikly odštěpením od drah a jen pokračujou v tom, s čím dráhy začaly.

0/−18
4.3.2016 17:35

K69a14r23e80l 34Ř22e32h33á15č98e12k 9852510181882

Oni je rozdávají a uznávají , protože jim to přikazuje zákon. Takže je celkem jasné, proč se cítí znevýhodněné.

+15/0
4.3.2016 17:44

J78a22n 41V26a77l84a51l54í78k 6776949870106

Ty sice využívají i jejich zaměstnanci, !ale více než polovina je v držení jiných organizací, především Správy železniční dopravní cesty.!

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/soutez-o-rychliky-na-trati-plzen-most-dxd-/eko-doprava.aspx?c=A160304_152443_eko-doprava_suj

+10/0
4.3.2016 17:47

J24i48r75k89a 10N94o85v71á31k 6262725295969

ano, to je ten druhý odstavec.

0/0
4.3.2016 17:51

J16a78n 47V89a71l29a52l19í34k 6246789430116

no a jelikož ČD musí ty režijky uznávat tak by to měka být i povinnost ostatních dopravců a mělo by to být dáno ve výběrovém řízení...

+3/−1
4.3.2016 18:11

K90a90r80e64l 55Ř37e80h78á35č30e17k 9972500931502

Ano, a nebo tuto zákonou povinnost pro ČD zrušit.

+6/−1
4.3.2016 18:13

M12i32c40h31a90l 22K29r37u16t58ý 2966810300751

Resit rezijky je detail. Chce to resit integrovany tarif, tratove jizdenky, predplatne jizdne atd. Jinak vlak proste nebude konkurenceschopny a skonci jako prilezitostny zpusob dopravy pro prilezitostne cestujici :)

.

+11/−1
4.3.2016 18:19

V57a14c70l57a84v 60H57a52j82e70k 3466169249

Jednotný tarif je v podstatě také detail. Je nutné určit metodiku podílování tržeb a vytvořit nezávislé odúčtovací centrum (clearing). Bez toho je jednotný tarif k ničemu.

0/−1
5.3.2016 9:24

M97i82c43h44a47l 73K82r14u16t80ý 2916170410881

To je slovickareni. Soucasti jednotneho tarifu musi byt samozrejme i metodika financovani jednotlivych dopravcu, at uz ve forme uhrady vykonu clearingu plateb :)

0/−1
5.3.2016 20:27

V68a49c42l63a24v 61H50a29j71e20k 3256299289

Není, to je sama podstata uznávání jízdenek, tedy chcete-li jednotného tarifu. První pokus dopadl fiaskem, začal vzájemným uznáváním jízdenek a skonči uznáváním některých vnitro jízdenek ČD ostatními. Clearing i bez výběrka je záležitost nejmíň za rok v případě že už máte metodiku podílování. Takže pokud platí termín 2017, tak se to této trati rozhodně netýká.

0/−1
6.3.2016 8:56

M91i97r61o82s45l40a64v 75Z54i44k21m90u66n32d 6918242687328

Jenže tohle musíte určit zákonem jako podmínku udělení licence k provozování pravidelné drážní dopravy osob ... ve Švýcarsku to funguje u několika desítek dopravních společností provozujících železniční, silniční, lodní, dopravu, lanovky, nevyjímaje MHD ... kdo do systému "dobrovolně" nevstoupí, licenci nedostane ... inu "demokracie po švýcarsku a ještě v tržní ekonomice s "neviditelnou rukou trhu" ...

0/0
7.3.2016 7:12

L33e63o 42P95a64v71e88l 48K89r16á66t96k33ý 3583845945837

Režijky jsou přežitek a brzda ČD.Pak musí jít do soutěže s vyšší cenou kvůli tomuhle a prohrávají (ale ne všude - v krajích mají 10letý bianco šek na provoz - podle toho to taky někdy ta regionální doprava vypadá). Jejich problém...

+2/−14
4.3.2016 17:22

K59a29r57e96l 35Ř76e38h38á98č42e82k 9232130641802

Jak jejich problém, režijky jim nařizuje rozdávat a uznávat zákon.

+8/0
4.3.2016 17:45

L15e73o 20P74a52v44e48l 45K59r47á24t54k17ý 3273735655357

A když měl být zákon změněn, kdopak začal nejvíc vyskakovat? Zaměstnanci ČD, respektive jejich "odbory", když nepochopily, kde je merito věci. pokud chtějí konkurenčně uspět, mají možnost navrhnout jejich zákonné zrušení....a vydělají na tom. Stačí umět počítat...

0/−1
5.3.2016 13:03

P48e89t51r 54F70i11a37l79a 9813766173743

Mám pochybnosti, zda by ČD vydělaly na tom, že zruší režijky, spousta lidí jim zaplatí roční poplatek a nakonec jede sotva jednou za rok.

Kromě hlavních tratí z Prahy do Ostravy a z Prahy do Brna, nejezdí vlaky plné, tak je zcela jedno, jede-li tam o pár lidí víc nebo míň.

+1/0
5.3.2016 16:28

J63i70ř61í 77E67r63b49e44n 1803404126537

Nějaký podklad pro Vaše tvrzení by se našel?

0/0
5.3.2016 19:52

V54a46c31l81a42v 89H92a48j93e68k 3686959469

Jo, třeba oje manželka, dcera, tchán a tchyně. Manželka z dcerou jede 2x za rok do nového Města na Moravě a 1x za 2 roky do Brna. Vzhledem k tomu že má dcera ZTP/P tak je to skutečně jen pro to, co kdybych to náhodou potřebovala. U tchyně vlakem nejela nejméně 5 let akorát tchán to z finančního hlediska asi využije, ale jenom velmi těsně.. A takových je spousta.

+2/0
6.3.2016 10:09

M17i48c47h70a83l 10K89r77u44t31ý 2676420770101

Porad slovickarite :)) ze to je dulezitou a fundamentalni soucasti nikdo nerozporuje. A mate pravdu ze se to nestihne pro tuto trat. A prave proto by bylo zadouco misto ukvapenych privatizavi prvne vyresit tento problem,trena dle vzoru zahrqnici a pak resit souteze treba uplne vsech trati :)

0/0
6.3.2016 16:45

V52a20c94l73a70v 32H86a15j35e29k 3966769379

a vy víte jek to řeší v zahraničí??

0/0
6.3.2016 16:49

M31i69c52h80a38l 70K83r28u68t80ý 2756840920941

No takze budou uznavat rezijni jizdne,ale ne in 100?

Bez moznosti tarifni integrace a moznosti zakoupit vyhodne celostatne platne jizdne bez ohledu na provozovatele, nema privatizace zadny smysl.

Obecne vidim velky potencial v celonarodnim tarifu,zejmena v kombianci s flat rate ala in 100, pokud chceme budovat alternativu k iad pro prilezitostne i pravidelne cestujici,je to jedina varianta.

+8/−2
4.3.2016 16:39

T14o16m75a47s 80N51o22v58o26t35n36y 1901954936955

Že vy si koupíte In-100 (nabídka 1 DOPRAVCE) neznamená, že ji musí někdo uznávat. To je Váš problém že investujete do jednoho dopravce.

+2/−10
4.3.2016 17:29

K53a73r98e60l 23Ř83e51h24á34č90e14k 9552390981382

Třeba v Německu si koupíte nabídku DB a platí vám u všech dopravců, ve Švýcarsku to samé ( a to nejen u dopravců železničních).

+12/0
4.3.2016 17:50

D65a12n86i13e27l 33S58c44h14n81i32t24z93e14r 5101854581346

proč to tak, nefunguje i v autobusové dopravě? Inu všichni jsme si rovní ale někteří....

+1/−1
4.3.2016 19:00

M12i43c53h84a87l 97K97r59u42t75ý 2866670660691

To ze je nejaka doprava horsi neznamena ,ze se tim mame inspirovat prece :-)) Ale v Svycarsku to navic funguje i v ramci nekterych autobus linek.

Samozrejme, idealne bych si v CR predstavoval celostatni IDS. Ale to je asi v soucasne dobe nerealne.

Ale celostatni integrovany tarif vlakove dopravy by realny byt mel - protoze to v podstate je zachovani stejneho komfortu, jake nabizel monopolni dopravce CD.

Pokud tomu tak nebude, dojde jednoznacne k zneatraktivneni zeleznicni dopravy, ktera pritom (jak ukazuji zahranicni studie) patri mezi klicove formy dlouhodobe udrzitelne (navic ekologicke) verejne dopravy (coz autobusy nejsou, i kdyz jejich vyznam v IDS je samozrejme jasny).

+2/−1
4.3.2016 19:44

M43i91c44h31a44l 65K94r67u87t70ý 2226560940601

Nepochopil, nevadi :) staci se podivat na staty, kde zeleznicni doprava funguje dobre (napr. Svycarako)-jednotny tarif,neomezeny flat rate za 330 chf mesicne. A lidi tim jezdi.

A pak mame staty s nerizenou privatizaci zeleznice (napr. UK), kde je levnejsi do nekterych destinaci letet pres holandsko, tarifni integrace neni, listek musi clovek kupovat dopredu kvuli akcnim nabidkam:)) a svete div se, atraktivita zelezni dopravy je velmi spatna.

A ja konstatuji,ze by CR mela jit cestou Svycarska pokud chce konkurenceschopny system ekologicke zeleznicni dopravy jako alternativu IAD. Protoze je to jediny zpusob jak ji konkurovat, delat hromadnou dopravu levnejsi, rychlejsi, pohodlnejsi.

Me osobne je to jedno. Bud bude fungovat rozumne zeleznicni doprava, nebo budu jezdit autem. Je mi to celkem fuk. Ale nikdo me nedonuti si kupovat listek u 2-3 dopravcu pro kazdou cestu :)

+9/0
4.3.2016 17:55

V91a79c29l19a81v 41H45a93j38e78k 3536619119

Nechápete nikdo, že to není o tarifu, ale o podílování tržeb. Je asi také možná jiný princip, jako brutto úhrada objednaných výkonů všem dopravcům, ale na to ČR nejspíš na rozdíl od Švýcarů nemá prostředky.

0/−1
5.3.2016 9:28

J83a79n 73K55o15b82ě71r80s27k27ý 1410286871893

No a to by měl být úkol ministerstva vytvořit nějakou celostátní variantu IN 100 nebo donutit ČD k dohodě s ostatními dopravci když má na ČD vliv, ne ?

0/0
4.3.2016 19:21

M20i97c32h49a31l 13K40r71u71t63ý 2396720160761

Za me idealni svycarsky model. Celostatni tarif pro jednorazove a predplatne jizdne. A soutezit jednotlive useky. A je pak jedno kolika dopravci jedete...

+3/0
4.3.2016 19:26

M63i71c35h49a13l 29K10r39u19t26ý 2596550200791

A jen tak fyi...zastavam co minimalni stat... Ale zrovna doprava je jedna z mala mist,kde je statni dohled a rizeni velmi vhodne. Dopravni flexibilita je zakladem pro ekonomicky rust a flexibilitu zamestnavani.

+3/0
4.3.2016 19:28

J27a33n 23K35o19b59ě28r75s95k59ý 1640706901853

Plně s vámi souhlasím, já to vidím stejně R^

+1/0
4.3.2016 19:41

M57i34c34h12a52l 10K19r63u87t68ý 2216200360471

Rekl bych, ze s tim souhlasi vetsina lidi (alespon tech, se kterymi jsem toto tema resil), s vyjimkou snad ruznych fanatiku a lidi, kteri o vlakove doprave vi tak max to, ze jsou tam vagony.

Ale bohuzel tento pohled evidentne nesdili MD a v soucasne dobe to nevypada tak, ze by melo dojit k zavedeni nejakeho takoveho systemu (v lepsim pripade dojde k zakonzervovani monopolu CD v krajich, v horsim pripade se jednotlive linky privatizuji bez tarifni integrace).

Opravdu nechapu soucasny vyvoj a postoj MD. Zkusenosti ze zahranici jsou zcela jasne (z obou moznych scenaru - v UK nerizena privatizace a vyrazne zhorseni kvality dopravy, v CH perfektne funkcni integrovany system), neni nutne nic noveho vymyslet.

Pritom co je v soucasne situaci dulezitejsi pro ekonomiku a zivotni prostredi, nez umoznit flexibilni prepravu lidi do zamestnani a snizeni mnozstvi IAD (coz opravdu ale nejde jejim omezovanim - ale jen tim, ze verejna doprava bude lepsi).

0/−1
4.3.2016 19:51

J71a81n 46K11o12b11ě61r54s13k82ý 1610366591403

Asi tak, bohužel mám do budoucna o tohle strach. Paradoxně mi tak svým způsobem vyhovuje monopolní postavení ČD kdy můžu dojet na jednu jízdenku a všude mi platí IN25. Nemám nic proti soukromníkům. Chce to prostě skloubit obojí nějak dohromady (víc dopravců, jeden tarif)

+2/0
4.3.2016 19:57

M57i10c39h53a11l 34K42r58u61t87ý 2646340320921

V podstate souhlasim s Vami. Ono v podstate o to je to absurdnejsi, ze se tu bojuje za integrovany tarif atd. A pritom to vlastne neni zlepseni, ale zachovani stavajiciho stavu (neni nutne si kupovat X listku, celositove predplacene listky, navaznostni spoju).

+2/0
4.3.2016 20:20

P98e21t81r 19F49i63a87l37a 9473536443523

Jste si jistý, že se ostatní dopravci chtějí dohodnout?

U těch je problém i poskytnout informace o spojích, které nejsou jejich.... a to za situace, že jejich vlak měl zpoždění.

+1/0
5.3.2016 16:09

J23i74ř87í 32E98r51b47e64n 1603144166847

Podle mého názoru by se ČD rozhodně nebránily uznávání IN-100 i jinými dopravci včetně autobusových ;-)

+1/0
5.3.2016 20:06

V60a94c88l71a51v 91H98a77j67e12k 3926249289

To není tak jednoduché. Mám kolegu, který má In 100 a jezdí denne na jedné trati. Když pak pojede z Plzně do Mostu s GWTR nebo LE, jak spočátáte jejich podíl na těch 19 990 Kč. Zatímco U jízdenky ne jednotlivou jízdu Domažlice-Most to spočítáte relativně jednoduše. Pokud to cestující nezkomplikuje nějakým přerušením jízdy spojeným s jízdou osobákem ČD.

0/0
6.3.2016 9:04

J37i13ř65í 41E45r27b30e13n 1473464146217

Ále prdlajs, mluvte k tomu, čemu rozumíte a nevymýšlejte si pitomosti.

Třeba já jezdím denně autobusem 15km trasu mezi Libereckým a Královéhradeckým krajem, celá linka je vedená v libereckém tarifu IDOL, ale třetinu spojů jezdí dopravce KAD - který se sice velmi ochotně přizpůsobil a začal cestujícím účtovat jízdné podle tarifu IDOL a tedy vyšší než ten jeho původní tarif, ale už neuznává IDOLkartu a přestupnost, protože on má jen svoje hradecké IREDO. Takže já si sice nakrásně můžu koupit celokrajsky uznávanou jízdenku, ale na třetině mých spojů mi bude úplně nanic. A rozhodně nebudu investovat do víc dopravců a zyvšovat si cestovní náíklady o další krajskou kartu

+1/0
5.3.2016 20:00

M17a53r21t20i56n 15K75o22ž39í70n 1845136821310

Bude potřebovat dvousystémové lokomotivy / soupravy. Stihne to?

0/−3
4.3.2016 16:37

J61a91n 49S63ů50r33a 4945323313832

Jde o trať, kde jezdí dieselové soupravy (jen část pod dráty)

+8/0
4.3.2016 16:45

V44a71c45l84a77v 81H94a63j52e53k 3306879619

Z Chomutova do Mostu cca 20 km.

0/0
5.3.2016 9:31

V41a62c90l84a70v 17H26a55j60e64k 3336879599

V eletkrické trakci myšleno a pak také Žatec-Březno u Ch.

0/0
5.3.2016 9:42
Foto

D28a43v62i82d 58K24r14á56s68e33n19s53k90ý 7557350237

Tak tak - z Plzně do Mostu přes Plasy a Žatec moc drátů nepotká :-)

0/0
5.3.2016 13:31

J66a96n 52V79a96l84a20l95í12k 6166699890306

Jsme připraveni zapojit se do celostátní tarifní integrace... no snad to bude první vlaštovka v uznávání jízdném...

+11/−1
4.3.2016 16:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.