Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O Zemanův kanál Dunaj, Odra, Labe se zajímají Číňané, tvrdí Hrad

Čínští investoři se zajímají o projekt kanálu propojující Dunaj, Odru a Labe, který prosazuje prezident Miloš Zeman. O jeho technické parametry se zajímala i společnost, která postavila obří přehradu Tři soutěsky, uvedl ředitel zahraničního odboru Pražského hradu Hynek Kmoníček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19l29a34d66i85m56í31r 25P95r25o36k91e53š 8497386620171

Hradní expert na diplomacii Kmoníček by mohl tu výstavbu diplomaticky dozorovat. LuftJarda Tvrdík by dozoroval investice, jak to dělal v ČSA, a byla by jistota, že by se nikdy tento Zemanův sen, z důvodu nedostatku financí, nezrealizoval.

0/0
21.3.2016 17:09

K18a26r59e97l 11J40a14n52í55k 9438622675464

tedy ne investoři, kteří by ten ztrátový podnik chtěli provozovat na své riziko, nýbrž zájemci z řad stavebních firem, jež by betonovaly za veřejné peníze...

+1/0
8.3.2016 10:26

M49i40r39o57s64l41a68v 61S66a97d71i92v 3231962924

Podrobnosti.

http://www.d-o-l.cz

0/0
7.3.2016 13:01

J89a38n 93P21a71ř16í14z96e87k 9776630857716

A co kdyby postavili velkou hráz ve Hřensku, třeba s názvem Jedna soutěska a udělali obrovské jezero z celého Polabí?

0/0
7.3.2016 8:09

Z98b48y16n90ě84k 48H60o94l33í91k 1827407905240

když se mluví o číňanech jako investorech tohoto díla, tak to znamená, že vše zaplatí, zaměstnají na pár desetiletí stavby toho monstrozního díla domácí obyvatele a firmy, a riziko z budoucího výnosu ponesou na svých bedrech? to pro ČR není zas tak špatnej kšeft...

0/0
6.3.2016 21:56

M93i28r66o17s72l46a91v 79S48u38c64h78y 5680859540660

Možná je kanál D-O-L jen vábnička. Ale takový vzdušný most, to už je něco jiného. Stačí si uvědomit, že z ČR během 24 hodin obsloužíte celou střední Evropu. To je naše strategická výhoda.

0/0
5.3.2016 17:38

J57o25s34e76f 75V28l46t76a69v31s24k62y 3985245981923

Ve Vidni s Dunajsko-Oderskym kanalem uz zacal jisty Hitler. Postavil kousek, chybi mosty a v soucasnosti se hodi tak na koupani psu. K pokracovani staci koupit krompace a lopaty a poslat tam Zemana.

Na hledani: Google, Donau-Oder-Kanal, koord. 48,173616, 15,526248

0/0
5.3.2016 17:28

M15a98r41e59k 94M97a25r56t17i29n 8799304456270

Ať se klidně zajímají, stejně se tu taková kravina nikdy nepostaví. EU na to peníze nedá, chybí souhlas sousedních zemí. Zeman a Čínani ať si tu myšlenku rozvíjí jak chtějí, alespoň je Zeman zaměstnaný tímto jeho rádoby pomníkem a nebude vymýšlet další kraviny.

+1/−1
5.3.2016 15:55
Foto

J89i44ř69í 55M25a63k92o23ň 5533719134135

Jdu se vyzvracet,páni novináři. První,kdo přišel s myšlenkou spojit Dunaj s Labem pomocí Vltavy přišel nějaký Kare IV. Od té doby se myšlenkou kanálu Dunaj - Odra- Labe zabývala řada panovníků, podnikatelů i politiků. U nás to byl naposledy nějaký Venca Havel, zvaný chrchla. Tak jděte tam a nebo až tam od kud není návratu,chaizli.;-€

+4/−3
5.3.2016 14:56

M18a57r46e98k 74M49a96r15t82i69n 8699964596380

Dnes máme poněkud jinou situaci, než za Karla IV. či Baťu, nemyslíte?

+1/0
5.3.2016 15:57

D45a14g41m57a38r 11Č16a23m16k60o69v84á 6690376887119

Přespokládám, že jdete zvracet sám nad sebou tu svoji žluč, kterou evidentně přetékáte. Ubožáku....

0/−1
6.3.2016 9:45

M90a82r23t95i32n 75H59o11u45b19a 6593481679608

A řekl někdo Číňanům, že v Evropě při stavbách se dodržují předpisy a probíhá stavební řízení?

+1/−1
5.3.2016 14:09
Foto

B98r64o24n66i34s90l16a39v 64Š52i43m32o87n19í19k 5722585232917

kanál D-O-L je totální nesmysl, šílenost. Jediné co na něm Zemana fascinuje je inspirace podobnými stavbami v Stalinském Rusku, kde podél podobných staveb vznikaly ve velkém GULAGy

+2/−2
5.3.2016 14:06

M86a46r93t47i57n 91Š36e53b92e89k 2776125515980

proč nesmysl?

0/0
6.3.2016 18:57

R49a35d77i77m 39P71o46l67á67š94e13k 9856593269459

Je to projekit pro budoucnost.

Momentálně to je ze strany EU blokováno dopravní lobby kolem západních velkých mořských přístavů a říční dopravy , protože ti by zprovozněním DOL a přesunutím příslušné části zámořské dopravy z holandských a německých přístavů do černomořských přístavů a na Dunaj přišli o dost kšeftů a tím o značné částky.

Problém je, že jakmile ekonomika EU za nějakých pár desítek let stoupne tolik, že doprava přes tyto přístavy směrem ze západní Evropy do střední a východní přerstane stačit, může být na stavbu DOL pozdě.

Protože stavba takového díla bude trvat nejméně 20 let.

Takže ideální je začít nyní, i přes odpor a sabotování této stavby ze strany západní Evropy a taky Brusele.

+2/0
5.3.2016 11:51

M19a58r71t65i10n 19H68o72u21b31a 6753561889648

Kdyby to bylo tak výhodné, tak je třeba kabe splavněné už 100 let. Ale ono není.

0/0
5.3.2016 14:11

M40a25r26t64i53n 57Š47t71r14o89s 4289877100868

Loni jsme s kámošema sjížděli Odru na kanoích, a museli jsme je půl času tahat po mělčině. Nevím, jak to zvládnou ty tankery s ropou...

+1/0
5.3.2016 10:56

T76o12m48a42s 63N87o91v80o18t39n40y 1771734786885

Ono se nemusí zrovna stavět / kopat, stačí že se budou pořád dokola dělat studie atd. I na tom se dá slušně nahrabat... snad každý normální člověk ví, že kanál je naprostý nesmysl - jak z dopravního hlediska, tak ekonomicky, o devastaci krajiny a ekologii ani nemluvě...:-/

+5/0
5.3.2016 10:28

M22i98l55a30n 13Š24v46a65g23r55o36v26s31k58ý 9842879975698

Moje řeč.

0/0
5.3.2016 11:04

P35a18v32e38l 93B47a58r34t61á51k 5460742406582

Všechny odborné argumenty, které tu odezněly jsou zcela relevantní (malé průtoky řek, vysoké spády, málo vody a pod.). Není jediný důvod devastovat krajinu betonovým monstrem, když je možné prakticky všechno zboží adekvátně převést po železnici. Nevím přesně kolik % zboží se dnes vozí kontejnery, ty jsou však unifikované a převozitelné od lodi v přístavu vlakem kamkoliv, kde je přeloží na kamion. Doba říční dopravy je prostě pryč, pro přepravu zboží nutná není.

Nejhorší ale je, že jakmile se dostane debata na tuhle (odbornou) úroveň, tak už bude mít slovo jen Ovčáček a on to pěkně fašistům a zpátečníkům z pražské kavárny vysvětlí. Rázně, soudružsky a po halónovinářsku. Takovýhle tydýt bude móóc a móóóc brojit pro to, aby parta rudých cvoků zničila poslední zbytky krásné české krajiny. Česko, braň se !!! [>-][>-][>-]

+16/0
5.3.2016 7:44

F90r51a11n75t81a 32J85í41v50a 9848276837

R^R^R^

První nutná fáze obrany ....nevolit pomsty chtivý frustranty typu Zemana .....

Ovčáček ,,,? ten se u mě definitivně znemožnil výrokem o Peroutkovi , napsat o něm že " selhal".....to může jen jedinec , který celý život vyrůstá v blahobytu a s absolutní absencí jakéhokoliv setkání s jakýmkoliv typem totality !!!!

+3/0
5.3.2016 7:57

P78a10v93e20l 82B30a17r49t78á40k 5390872466142

Souhlas. Slušní lidé si prostě už nemohou nechat kálet na hlavu takovými lidmi, jako je Ovčáček. Nebojme se obhajovat svoji pravdu proti těmto lidem. Demokracie je dobrá věc, ale umožňuje i absolutním ignorantům typu pana Ovčáčka, aby byli hodně slyšitelní.

+1/0
5.3.2016 8:02

P82a37v82e87l 73H71r53a60b44a97l 9715530471222

Tak Zeman nám našel rudého bratra a stvrdí to smlouvou na věčné časy.

+8/0
5.3.2016 6:34

F52r51a39n32t43a 82J64í38v27a 9228716167

Jak do toho jde " trojkombinace" ...Zeman-Tvrdík-Čína.....tak to bude kanál na prachy.....a výsledný projekt nebude kanál Dunaj - Odra - Labe

....ale kanál a na něm ostrůvky Čechy - Morava - Slezsko.......

[>-][>-][>-]

+2/0
5.3.2016 5:14

J45a52r21o85m67í73r 91P92e57t24l86a88c50h 2284222345613

Někde jsem četl, že Číňané plánují postavit Rychlodráhu až do Bulharska. Z Bulharska by ji potom už mohli postavit do Rumunska přes Bukurešť, dále Budapešť. Bratislavu, Brno , až do Prahy. Jinak ji u nás nikdo jiný nepostaví. A to si nedělám krdel, jak Kmoníček s kanálem :-P

0/0
5.3.2016 0:49

P81a67v41e89l 84S15o95u75č10e70k 7344422767915

No Číňani se zajímají o kdeco... O něčem by to mělo snad vypovídat?? Jo ták, jako že je to tím pádem skvělej nápad?8-o

+1/0
4.3.2016 22:42
Foto

K40a76r86e13l 79P67l50a50c57h65ý 6576706344389

To jako ze si to tu Cinani postavi a do konce veku z toho budou mit rejzi? Proc si to nepostavime my a nejsou zisky pro nas (CR)?

0/0
4.3.2016 22:32

J15a69n 61K25r33i48e41g17l75e39r 4441807855536

protoze je to blbost... ani Labe neni splavne natoz Odra. Ekonomicka navratnost... netusim, ale rekl bych ze zas tolik nakladu, aby se navratili z naseho pohledu astronomicky castky, by se tam nevozilo

+6/0
4.3.2016 23:20

J90a81n 61H26l69e20d17í31k 8988769638676

stařičký a dobrý sen generací, ale s postupem oteplování a vysychání je velmi nutné současně zajistit dostatek odsolené vody z Itálie, Francie nebo z Německa. Tím se lodní přeprava velmi prodraží a chytří přepravci se vyhnou překládek zboží z aut do lodí, pak z lodí na auta a TIRáků se nezbaví.---- Druhou možností by mohlo být obrácení toku řeky Labe--- robota pro 750.000 Číňanů na 40 let.

+1/0
4.3.2016 22:19

J14o21h42a12n 84Z24i52n79g51e61l 7382274653461

Stařičký a dobrý sen generací pozbyl smyslu s rozvojem železnice, tím spíše elektrické. Jo, za Karla IV. to byl dobrej nápad, když nejrychlejší spojení byl koňskej potah.

+4/0
4.3.2016 23:45

Z56d58e89n42e22k 96H16r34d79i46n58a 9360709563730

Stačí jen pár čísel o množství vody v řekách, které se mají využít (a srovnání s průplavem Rýn-Mohan-Dunaj):

Mohan - průměrný průtok ústí 225m3/s, průměrný útok Bamberg (kousek od začátku kanálu) - 109 m3/s

Morava - průměrný průtok ústí: 120 m3/s, průměrný průtok Kroměříž 51 m3/s

Odra - průměrný průtok město Odry - 3,6 m3/s, Svinov 12,6 m3/s, Bohumín 41 m3/s

Bečva - průměrný průtok ústí 17,5 m3/s, Teplice nad Bečvou (zhruba místo, kde se odpojí kanál od Bečvy a přijde směrem k Odře) 15,5 m3/s

Morava - Moravičany 17 m3/s

Labe - Pardubice 46 m3/s

Na takových potůčcích chtějí dělat evropský kanál?

Převýšení kanálu Rýn-Mohan-Dunaj - 175 metrů, u části Morava - Odra je to 125 metrů, ale u části Morava - Labe pak už 250 metrů.

+10/0
4.3.2016 22:10

J46a65r50d82a 31H63o27f63m94a87n81n 4520685874

no o to bude dražší studie a o to jde ne ?

+2/0
4.3.2016 22:15

M53i34r12o35s36l97a19v 25S74u96c27h19y 5770499840370

Jedna přehrada v kaňonu mezi Děčínem a Hřenskem mnohé vyřeší. Vše do úrovně 350 - 400 m n.m. bude zatopeno. Pak stačí prokopat krátký kanál na Moravu a spojit s Odrou. V zatopené oblasti bude dost vody na provoz kanálu. A Češi? Buď se usadí na horách, nebo budou přesídleni někam jinam.

+2/0
4.3.2016 23:42

J47o58h12a96n 30Z97i21n63g69e58l 7742154313541

Je fakt, že 180m vysoká hráz přehrady Hřensko by zesplavnila celý polabí až do Hradce a Vltavu až do Prahy.

0/0
4.3.2016 23:47

M67i72r13o97s52l48a48v 21S95u59c56h37y 5870109960920

A kdyby stála přehrada blíž k Děčínu, kde jsou hřebeny přesahující 400 m n.m. a mohla by být vysoká 250 m, byla by splavnost až do Plzně, Budějic a Litomyšle.

+1/0
5.3.2016 10:29

J25i67ř60í 97S66t83r41ž15í27n93e59k 3965148816399

To vrtošivého staříka nezajímá.:-)

+1/0
5.3.2016 0:31

J46a21r75d53a 78H69o66f52m35a79n19n 4700115104

jestli se zajímají jen o toto, tak v poho;-), tolik peněz na vyhození za takovou blbost nemají ani oni

0/0
4.3.2016 22:03

V37l81a52d12i71s91l90a73v 26D36u72b23a 3160938708188

Jo jo, v číně ať si to zerman klidně postaví, to je v pořádku.

+1/0
4.3.2016 21:57

R12o98m30a16n 77M67á31c57a 7715220162967

diky bohu, ze o realizaci takove hlouposti Zeman nerozhoduje a jen si hraje s Cinany a bavi se o nejakych nesmyslnych projektech, aby si dodal na vaznosti a citil se u kormidla dejin...

+3/0
4.3.2016 21:52

K58a97r39e11l 87B12o55k 7121677321861

Kmoníček hazarduje se svým jménem.

0/0
4.3.2016 21:31

H54e65l33e15n80a 81M70í67č66k32o28v12á 1517486538382

Stačí tento citát z novin: "...čínská vláda připouští, že obří přehrada

Tři soutěsky na řece Jang-c'-ťiang způsobila vážné ekologické,

geologické a ekonomické problémy." Případně titulek: "Čína přiznává:

Přehrada Tři soutěsky je katastrofa".

+7/0
4.3.2016 20:52

P24a75v54e52l 72K62r88ů85t23a 9800707548827

Pan prezident už si chce hrát i na Pana Boha.

To se ani nezeptal u svých oblíbených řídících ruských agentů jak takovéto věci dopadly u nich doma?

+2/0
4.3.2016 20:32

M16i26c51h77a92l 48T34r17i98s63k34a 2520207632587

O tom, jakym zpusobem "podnikaji" cinane by se mohli soudruzi z hradu poptat v Africe. Vydrancovat, znicit, vydelat a jit dal. Sousedum z Polska pokud se nemylim staveli dalnici, po par mesicich prace je vyrazili. A ta slavna cinska tovarna na veprove konzervy v CR uz taky skoncila.....

+17/0
4.3.2016 19:57

M15a69r25t35i43n 59K82o49d78a46t 2737736942787

Jak jste moudrý...měl byste poradit Britům, aby neumožnili investovat Číňanům v UK v oblasti jaderné energie, když máte takový veliký rozhled a všechno víte a znáte. ;-)

+1/−5
4.3.2016 20:34

M31i73c65h28a88l 73T83r93i94s51k84a 2290847132227

O zmene povolani neuvazuji, vcelku uspesne radim americanum v oblasti investic ve stavebnictvi, ale diky za radu (i zde plati cinske kontraktory nebrat....).

+5/0
4.3.2016 21:22

P95a47v13e47l 63B52a63r97t30á74k 5460422526552

Když si vzpomenu, s jakou hambou táhli Číňané z Polska, pak se Vám, milý soudruhu, musím jenom smát ;-D;-D;-D

+3/0
5.3.2016 7:49

V98á70c73l68a87v 20M89á49c58h24a 1212723859837

a vzpomeňme na tu jejich proslavenou kontrolu kvality:

http://zpravy.idnes.cz/cinsti-urednici-vydavali-zfusovanou-fotomontaz-za-inspekci-silnic-111-/zahranicni.aspx?c=A110630_113616_zahranicni_stf

+2/0
5.3.2016 5:39

L21i23b46o22r 78F12i25l93á19k 3740735133843

Kdyby radši vyprojektoval překop proti nájezdníkům a za ním by Číňani postavili zeď.

0/0
4.3.2016 19:48

J40i22n71d89ř12i19c35h 17L41u94k78e36š 3889104323610

Nejsou schopni splavnit ani Labe do Pardubic, ale budou kopat kanál přes evropské rozvodí :-) . Sucha jsou čím dál větší a číňani budou kopat kanál R^ A nebo se může Zeman inspirovat kolem Aralu, jak se kopou kanály, on k tamtěm republikám tak inklinuje...

+7/0
4.3.2016 19:47

L28i35b50o15r 51F28i28l59á52k 3330765803943

O Zemanův kanál Dunaj, Odra, Labe se zajímají Číňané

--------------------------------------------------------------------------

Četl jsem to, psal o tom Peroutka.

+4/0
4.3.2016 19:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.