Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O Zemanův kanál Dunaj, Odra, Labe se zajímají Číňané, tvrdí Hrad

Čínští investoři se zajímají o projekt kanálu propojující Dunaj, Odru a Labe, který prosazuje prezident Miloš Zeman. O jeho technické parametry se zajímala i společnost, která postavila obří přehradu Tři soutěsky, uvedl ředitel zahraničního odboru Pražského hradu Hynek Kmoníček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11l56a77d87i27m68í95r 63P29r67o56k32e59š 8477696840461

Hradní expert na diplomacii Kmoníček by mohl tu výstavbu diplomaticky dozorovat. LuftJarda Tvrdík by dozoroval investice, jak to dělal v ČSA, a byla by jistota, že by se nikdy tento Zemanův sen, z důvodu nedostatku financí, nezrealizoval.

0/0
21.3.2016 17:09

K20a50r30e76l 75J39a61n26í61k 9788292545424

tedy ne investoři, kteří by ten ztrátový podnik chtěli provozovat na své riziko, nýbrž zájemci z řad stavebních firem, jež by betonovaly za veřejné peníze...

+1/0
8.3.2016 10:26

M33i84r50o90s15l18a83v 30S50a37d77i53v 3901712404

Podrobnosti.

http://www.d-o-l.cz

0/0
7.3.2016 13:01

J79a28n 92P62a56ř68í28z59e25k 9536790787126

A co kdyby postavili velkou hráz ve Hřensku, třeba s názvem Jedna soutěska a udělali obrovské jezero z celého Polabí?

0/0
7.3.2016 8:09

Z57b65y52n44ě84k 98H23o24l98í73k 1957787795370

když se mluví o číňanech jako investorech tohoto díla, tak to znamená, že vše zaplatí, zaměstnají na pár desetiletí stavby toho monstrozního díla domácí obyvatele a firmy, a riziko z budoucího výnosu ponesou na svých bedrech? to pro ČR není zas tak špatnej kšeft...

0/0
6.3.2016 21:56

M30i79r49o96s85l69a54v 30S98u11c61h78y 5750269310400

Možná je kanál D-O-L jen vábnička. Ale takový vzdušný most, to už je něco jiného. Stačí si uvědomit, že z ČR během 24 hodin obsloužíte celou střední Evropu. To je naše strategická výhoda.

0/0
5.3.2016 17:38

J88o64s14e50f 48V79l22t10a56v85s41k65y 3135925871593

Ve Vidni s Dunajsko-Oderskym kanalem uz zacal jisty Hitler. Postavil kousek, chybi mosty a v soucasnosti se hodi tak na koupani psu. K pokracovani staci koupit krompace a lopaty a poslat tam Zemana.

Na hledani: Google, Donau-Oder-Kanal, koord. 48,173616, 15,526248

0/0
5.3.2016 17:28

M53a67r69e29k 84M80a39r35t52i10n 8939534166300

Ať se klidně zajímají, stejně se tu taková kravina nikdy nepostaví. EU na to peníze nedá, chybí souhlas sousedních zemí. Zeman a Čínani ať si tu myšlenku rozvíjí jak chtějí, alespoň je Zeman zaměstnaný tímto jeho rádoby pomníkem a nebude vymýšlet další kraviny.

+1/−1
5.3.2016 15:55
Foto

J40i84ř35í 59M45a87k45o50ň 5233339454725

Jdu se vyzvracet,páni novináři. První,kdo přišel s myšlenkou spojit Dunaj s Labem pomocí Vltavy přišel nějaký Kare IV. Od té doby se myšlenkou kanálu Dunaj - Odra- Labe zabývala řada panovníků, podnikatelů i politiků. U nás to byl naposledy nějaký Venca Havel, zvaný chrchla. Tak jděte tam a nebo až tam od kud není návratu,chaizli.;-€

+4/−3
5.3.2016 14:56

M59a37r98e39k 66M83a28r60t34i44n 8539564936800

Dnes máme poněkud jinou situaci, než za Karla IV. či Baťu, nemyslíte?

+1/0
5.3.2016 15:57

D83a53g41m40a48r 19Č41a55m75k40o26v61á 6180936227309

Přespokládám, že jdete zvracet sám nad sebou tu svoji žluč, kterou evidentně přetékáte. Ubožáku....

0/−1
6.3.2016 9:45

M95a28r47t81i28n 98H56o65u39b75a 6893771439358

A řekl někdo Číňanům, že v Evropě při stavbách se dodržují předpisy a probíhá stavební řízení?

+1/−1
5.3.2016 14:09
Foto

B72r59o82n37i85s61l63a25v 51Š22i84m57o10n45í15k 5582545572117

kanál D-O-L je totální nesmysl, šílenost. Jediné co na něm Zemana fascinuje je inspirace podobnými stavbami v Stalinském Rusku, kde podél podobných staveb vznikaly ve velkém GULAGy

+2/−2
5.3.2016 14:06

M59a66r46t54i61n 55Š65e92b88e66k 2836895605660

proč nesmysl?

0/0
6.3.2016 18:57

R83a66d21i79m 14P26o27l70á15š23e85k 9356363539119

Je to projekit pro budoucnost.

Momentálně to je ze strany EU blokováno dopravní lobby kolem západních velkých mořských přístavů a říční dopravy , protože ti by zprovozněním DOL a přesunutím příslušné části zámořské dopravy z holandských a německých přístavů do černomořských přístavů a na Dunaj přišli o dost kšeftů a tím o značné částky.

Problém je, že jakmile ekonomika EU za nějakých pár desítek let stoupne tolik, že doprava přes tyto přístavy směrem ze západní Evropy do střední a východní přerstane stačit, může být na stavbu DOL pozdě.

Protože stavba takového díla bude trvat nejméně 20 let.

Takže ideální je začít nyní, i přes odpor a sabotování této stavby ze strany západní Evropy a taky Brusele.

+2/0
5.3.2016 11:51

M79a14r85t93i18n 66H16o67u84b11a 6673521389978

Kdyby to bylo tak výhodné, tak je třeba kabe splavněné už 100 let. Ale ono není.

0/0
5.3.2016 14:11

M63a21r78t31i90n 95Š24t73r98o42s 4769957430498

Loni jsme s kámošema sjížděli Odru na kanoích, a museli jsme je půl času tahat po mělčině. Nevím, jak to zvládnou ty tankery s ropou...

+1/0
5.3.2016 10:56

T75o48m48a69s 40N66o44v65o14t85n73y 1711744986155

Ono se nemusí zrovna stavět / kopat, stačí že se budou pořád dokola dělat studie atd. I na tom se dá slušně nahrabat... snad každý normální člověk ví, že kanál je naprostý nesmysl - jak z dopravního hlediska, tak ekonomicky, o devastaci krajiny a ekologii ani nemluvě...:-/

+5/0
5.3.2016 10:28

M22i29l25a58n 27Š76v24a31g24r57o32v20s83k88ý 9212949745898

Moje řeč.

0/0
5.3.2016 11:04

P34a29v14e67l 67B96a75r22t26á14k 5310512976102

Všechny odborné argumenty, které tu odezněly jsou zcela relevantní (malé průtoky řek, vysoké spády, málo vody a pod.). Není jediný důvod devastovat krajinu betonovým monstrem, když je možné prakticky všechno zboží adekvátně převést po železnici. Nevím přesně kolik % zboží se dnes vozí kontejnery, ty jsou však unifikované a převozitelné od lodi v přístavu vlakem kamkoliv, kde je přeloží na kamion. Doba říční dopravy je prostě pryč, pro přepravu zboží nutná není.

Nejhorší ale je, že jakmile se dostane debata na tuhle (odbornou) úroveň, tak už bude mít slovo jen Ovčáček a on to pěkně fašistům a zpátečníkům z pražské kavárny vysvětlí. Rázně, soudružsky a po halónovinářsku. Takovýhle tydýt bude móóc a móóóc brojit pro to, aby parta rudých cvoků zničila poslední zbytky krásné české krajiny. Česko, braň se !!! [>-][>-][>-]

+16/0
5.3.2016 7:44

F37r64a75n27t89a 57J71í33v48a 9258186217

R^R^R^

První nutná fáze obrany ....nevolit pomsty chtivý frustranty typu Zemana .....

Ovčáček ,,,? ten se u mě definitivně znemožnil výrokem o Peroutkovi , napsat o něm že " selhal".....to může jen jedinec , který celý život vyrůstá v blahobytu a s absolutní absencí jakéhokoliv setkání s jakýmkoliv typem totality !!!!

+3/0
5.3.2016 7:57

P54a29v96e61l 76B10a19r94t86á83k 5890392236182

Souhlas. Slušní lidé si prostě už nemohou nechat kálet na hlavu takovými lidmi, jako je Ovčáček. Nebojme se obhajovat svoji pravdu proti těmto lidem. Demokracie je dobrá věc, ale umožňuje i absolutním ignorantům typu pana Ovčáčka, aby byli hodně slyšitelní.

+1/0
5.3.2016 8:02

P56a33v47e44l 15H15r61a46b22a93l 9475340431162

Tak Zeman nám našel rudého bratra a stvrdí to smlouvou na věčné časy.

+8/0
5.3.2016 6:34

F54r76a56n79t29a 51J87í63v66a 9958176697

Jak do toho jde " trojkombinace" ...Zeman-Tvrdík-Čína.....tak to bude kanál na prachy.....a výsledný projekt nebude kanál Dunaj - Odra - Labe

....ale kanál a na něm ostrůvky Čechy - Morava - Slezsko.......

[>-][>-][>-]

+2/0
5.3.2016 5:14

J74a97r89o41m76í91r 37P60e44t62l76a24c77h 2734162495673

Někde jsem četl, že Číňané plánují postavit Rychlodráhu až do Bulharska. Z Bulharska by ji potom už mohli postavit do Rumunska přes Bukurešť, dále Budapešť. Bratislavu, Brno , až do Prahy. Jinak ji u nás nikdo jiný nepostaví. A to si nedělám krdel, jak Kmoníček s kanálem :-P

0/0
5.3.2016 0:49

P59a48v81e61l 83S61o80u39č23e81k 7434872157455

No Číňani se zajímají o kdeco... O něčem by to mělo snad vypovídat?? Jo ták, jako že je to tím pádem skvělej nápad?8-o

+1/0
4.3.2016 22:42
Foto

K83a76r18e96l 91P71l24a14c15h57ý 6506786924429

To jako ze si to tu Cinani postavi a do konce veku z toho budou mit rejzi? Proc si to nepostavime my a nejsou zisky pro nas (CR)?

0/0
4.3.2016 22:32

J92a13n 15K73r24i57e27g38l57e30r 4911457165796

protoze je to blbost... ani Labe neni splavne natoz Odra. Ekonomicka navratnost... netusim, ale rekl bych ze zas tolik nakladu, aby se navratili z naseho pohledu astronomicky castky, by se tam nevozilo

+6/0
4.3.2016 23:20

J95a61n 24H78l11e74d71í77k 8938959968516

stařičký a dobrý sen generací, ale s postupem oteplování a vysychání je velmi nutné současně zajistit dostatek odsolené vody z Itálie, Francie nebo z Německa. Tím se lodní přeprava velmi prodraží a chytří přepravci se vyhnou překládek zboží z aut do lodí, pak z lodí na auta a TIRáků se nezbaví.---- Druhou možností by mohlo být obrácení toku řeky Labe--- robota pro 750.000 Číňanů na 40 let.

+1/0
4.3.2016 22:19

J75o87h34a77n 56Z35i20n12g45e80l 7872394823411

Stařičký a dobrý sen generací pozbyl smyslu s rozvojem železnice, tím spíše elektrické. Jo, za Karla IV. to byl dobrej nápad, když nejrychlejší spojení byl koňskej potah.

+4/0
4.3.2016 23:45

Z31d35e58n79e49k 70H78r77d96i35n61a 9870649243410

Stačí jen pár čísel o množství vody v řekách, které se mají využít (a srovnání s průplavem Rýn-Mohan-Dunaj):

Mohan - průměrný průtok ústí 225m3/s, průměrný útok Bamberg (kousek od začátku kanálu) - 109 m3/s

Morava - průměrný průtok ústí: 120 m3/s, průměrný průtok Kroměříž 51 m3/s

Odra - průměrný průtok město Odry - 3,6 m3/s, Svinov 12,6 m3/s, Bohumín 41 m3/s

Bečva - průměrný průtok ústí 17,5 m3/s, Teplice nad Bečvou (zhruba místo, kde se odpojí kanál od Bečvy a přijde směrem k Odře) 15,5 m3/s

Morava - Moravičany 17 m3/s

Labe - Pardubice 46 m3/s

Na takových potůčcích chtějí dělat evropský kanál?

Převýšení kanálu Rýn-Mohan-Dunaj - 175 metrů, u části Morava - Odra je to 125 metrů, ale u části Morava - Labe pak už 250 metrů.

+10/0
4.3.2016 22:10

J28a41r36d79a 27H59o75f61m68a94n23n 4880795684

no o to bude dražší studie a o to jde ne ?

+2/0
4.3.2016 22:15

M93i26r42o89s70l90a39v 56S67u46c27h11y 5140189560790

Jedna přehrada v kaňonu mezi Děčínem a Hřenskem mnohé vyřeší. Vše do úrovně 350 - 400 m n.m. bude zatopeno. Pak stačí prokopat krátký kanál na Moravu a spojit s Odrou. V zatopené oblasti bude dost vody na provoz kanálu. A Češi? Buď se usadí na horách, nebo budou přesídleni někam jinam.

+2/0
4.3.2016 23:42

J31o73h31a46n 30Z49i68n97g55e61l 7132754823271

Je fakt, že 180m vysoká hráz přehrady Hřensko by zesplavnila celý polabí až do Hradce a Vltavu až do Prahy.

0/0
4.3.2016 23:47

M80i75r64o88s27l65a67v 71S31u33c69h37y 5110789220790

A kdyby stála přehrada blíž k Děčínu, kde jsou hřebeny přesahující 400 m n.m. a mohla by být vysoká 250 m, byla by splavnost až do Plzně, Budějic a Litomyšle.

+1/0
5.3.2016 10:29

J42i73ř57í 59S48t42r66ž15í46n56e94k 3925318726449

To vrtošivého staříka nezajímá.:-)

+1/0
5.3.2016 0:31

J77a53r90d63a 98H30o38f52m67a62n64n 4160595254

jestli se zajímají jen o toto, tak v poho;-), tolik peněz na vyhození za takovou blbost nemají ani oni

0/0
4.3.2016 22:03

V95l78a41d95i76s49l32a42v 18D69u30b37a 3320318218298

Jo jo, v číně ať si to zerman klidně postaví, to je v pořádku.

+1/0
4.3.2016 21:57

R21o75m37a12n 96M91á32c35a 7305260432537

diky bohu, ze o realizaci takove hlouposti Zeman nerozhoduje a jen si hraje s Cinany a bavi se o nejakych nesmyslnych projektech, aby si dodal na vaznosti a citil se u kormidla dejin...

+3/0
4.3.2016 21:52

K29a17r80e79l 11B98o85k 7401977241881

Kmoníček hazarduje se svým jménem.

0/0
4.3.2016 21:31

H75e67l38e30n58a 54M39í98č11k30o45v51á 1457946828872

Stačí tento citát z novin: "...čínská vláda připouští, že obří přehrada

Tři soutěsky na řece Jang-c'-ťiang způsobila vážné ekologické,

geologické a ekonomické problémy." Případně titulek: "Čína přiznává:

Přehrada Tři soutěsky je katastrofa".

+7/0
4.3.2016 20:52

P93a80v48e73l 50K28r15ů98t63a 9500237558517

Pan prezident už si chce hrát i na Pana Boha.

To se ani nezeptal u svých oblíbených řídících ruských agentů jak takovéto věci dopadly u nich doma?

+2/0
4.3.2016 20:32

M29i21c42h79a76l 22T22r31i33s92k14a 2710717142547

O tom, jakym zpusobem "podnikaji" cinane by se mohli soudruzi z hradu poptat v Africe. Vydrancovat, znicit, vydelat a jit dal. Sousedum z Polska pokud se nemylim staveli dalnici, po par mesicich prace je vyrazili. A ta slavna cinska tovarna na veprove konzervy v CR uz taky skoncila.....

+17/0
4.3.2016 19:57

M28a85r44t37i65n 14K13o51d14a42t 2507116262207

Jak jste moudrý...měl byste poradit Britům, aby neumožnili investovat Číňanům v UK v oblasti jaderné energie, když máte takový veliký rozhled a všechno víte a znáte. ;-)

+1/−5
4.3.2016 20:34

M25i58c89h87a85l 54T77r25i40s13k24a 2160747802587

O zmene povolani neuvazuji, vcelku uspesne radim americanum v oblasti investic ve stavebnictvi, ale diky za radu (i zde plati cinske kontraktory nebrat....).

+5/0
4.3.2016 21:22

P25a79v46e56l 43B94a19r32t36á20k 5240632166392

Když si vzpomenu, s jakou hambou táhli Číňané z Polska, pak se Vám, milý soudruhu, musím jenom smát ;-D;-D;-D

+3/0
5.3.2016 7:49

V38á71c79l71a29v 17M82á88c22h80a 1252673729187

a vzpomeňme na tu jejich proslavenou kontrolu kvality:

http://zpravy.idnes.cz/cinsti-urednici-vydavali-zfusovanou-fotomontaz-za-inspekci-silnic-111-/zahranicni.aspx?c=A110630_113616_zahranicni_stf

+2/0
5.3.2016 5:39

L29i96b62o89r 95F76i33l82á35k 3310785623803

Kdyby radši vyprojektoval překop proti nájezdníkům a za ním by Číňani postavili zeď.

0/0
4.3.2016 19:48

J63i79n65d59ř43i63c61h 33L73u84k43e94š 3189394183960

Nejsou schopni splavnit ani Labe do Pardubic, ale budou kopat kanál přes evropské rozvodí :-) . Sucha jsou čím dál větší a číňani budou kopat kanál R^ A nebo se může Zeman inspirovat kolem Aralu, jak se kopou kanály, on k tamtěm republikám tak inklinuje...

+7/0
4.3.2016 19:47

L57i43b62o78r 51F58i28l90á27k 3110265423603

O Zemanův kanál Dunaj, Odra, Labe se zajímají Číňané

--------------------------------------------------------------------------

Četl jsem to, psal o tom Peroutka.

+4/0
4.3.2016 19:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.