Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O Zemanův kanál Dunaj, Odra, Labe se zajímají Číňané, tvrdí Hrad

Čínští investoři se zajímají o projekt kanálu propojující Dunaj, Odru a Labe, který prosazuje prezident Miloš Zeman. O jeho technické parametry se zajímala i společnost, která postavila obří přehradu Tři soutěsky, uvedl ředitel zahraničního odboru Pražského hradu Hynek Kmoníček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V26l66a15d78i20m74í55r 44P68r13o69k79e45š 8427466250441

Hradní expert na diplomacii Kmoníček by mohl tu výstavbu diplomaticky dozorovat. LuftJarda Tvrdík by dozoroval investice, jak to dělal v ČSA, a byla by jistota, že by se nikdy tento Zemanův sen, z důvodu nedostatku financí, nezrealizoval.

0/0
21.3.2016 17:09

K55a19r47e49l 63J50a91n96í12k 9848662685974

tedy ne investoři, kteří by ten ztrátový podnik chtěli provozovat na své riziko, nýbrž zájemci z řad stavebních firem, jež by betonovaly za veřejné peníze...

+1/0
8.3.2016 10:26

M25i34r53o66s98l70a29v 75S40a18d73i61v 3801552214

Podrobnosti.

http://www.d-o-l.cz

0/0
7.3.2016 13:01

J56a52n 77P81a27ř49í13z50e54k 9526620267236

A co kdyby postavili velkou hráz ve Hřensku, třeba s názvem Jedna soutěska a udělali obrovské jezero z celého Polabí?

0/0
7.3.2016 8:09

Z17b89y87n75ě70k 87H44o36l78í43k 1757947685240

když se mluví o číňanech jako investorech tohoto díla, tak to znamená, že vše zaplatí, zaměstnají na pár desetiletí stavby toho monstrozního díla domácí obyvatele a firmy, a riziko z budoucího výnosu ponesou na svých bedrech? to pro ČR není zas tak špatnej kšeft...

0/0
6.3.2016 21:56

M10i72r86o81s94l80a50v 58S17u84c50h58y 5210839970230

Možná je kanál D-O-L jen vábnička. Ale takový vzdušný most, to už je něco jiného. Stačí si uvědomit, že z ČR během 24 hodin obsloužíte celou střední Evropu. To je naše strategická výhoda.

0/0
5.3.2016 17:38

J45o54s15e93f 32V28l85t85a20v66s75k29y 3735435151313

Ve Vidni s Dunajsko-Oderskym kanalem uz zacal jisty Hitler. Postavil kousek, chybi mosty a v soucasnosti se hodi tak na koupani psu. K pokracovani staci koupit krompace a lopaty a poslat tam Zemana.

Na hledani: Google, Donau-Oder-Kanal, koord. 48,173616, 15,526248

0/0
5.3.2016 17:28

M87a49r80e65k 79M30a41r40t57i82n 8139354226750

Ať se klidně zajímají, stejně se tu taková kravina nikdy nepostaví. EU na to peníze nedá, chybí souhlas sousedních zemí. Zeman a Čínani ať si tu myšlenku rozvíjí jak chtějí, alespoň je Zeman zaměstnaný tímto jeho rádoby pomníkem a nebude vymýšlet další kraviny.

+1/−1
5.3.2016 15:55
Foto

J60i38ř64í 96M31a88k74o91ň 5813869114715

Jdu se vyzvracet,páni novináři. První,kdo přišel s myšlenkou spojit Dunaj s Labem pomocí Vltavy přišel nějaký Kare IV. Od té doby se myšlenkou kanálu Dunaj - Odra- Labe zabývala řada panovníků, podnikatelů i politiků. U nás to byl naposledy nějaký Venca Havel, zvaný chrchla. Tak jděte tam a nebo až tam od kud není návratu,chaizli.;-€

+4/−3
5.3.2016 14:56

M37a14r30e84k 72M78a28r77t32i43n 8269574646330

Dnes máme poněkud jinou situaci, než za Karla IV. či Baťu, nemyslíte?

+1/0
5.3.2016 15:57

D73a62g73m45a81r 59Č96a90m24k90o18v46á 6830416157959

Přespokládám, že jdete zvracet sám nad sebou tu svoji žluč, kterou evidentně přetékáte. Ubožáku....

0/−1
6.3.2016 9:45

M67a93r63t18i92n 36H19o72u19b34a 6163431539268

A řekl někdo Číňanům, že v Evropě při stavbách se dodržují předpisy a probíhá stavební řízení?

+1/−1
5.3.2016 14:09

B21r17o41n96i25s21l27a45v 14Š50i73m46o89n38í75k 5362935852717

kanál D-O-L je totální nesmysl, šílenost. Jediné co na něm Zemana fascinuje je inspirace podobnými stavbami v Stalinském Rusku, kde podél podobných staveb vznikaly ve velkém GULAGy

+2/−2
5.3.2016 14:06

M36a75r32t92i56n 39Š46e52b11e35k 2576535625470

proč nesmysl?

0/0
6.3.2016 18:57

R97a79d11i14m 86P26o93l77á31š88e23k 9436563469809

Je to projekit pro budoucnost.

Momentálně to je ze strany EU blokováno dopravní lobby kolem západních velkých mořských přístavů a říční dopravy , protože ti by zprovozněním DOL a přesunutím příslušné části zámořské dopravy z holandských a německých přístavů do černomořských přístavů a na Dunaj přišli o dost kšeftů a tím o značné částky.

Problém je, že jakmile ekonomika EU za nějakých pár desítek let stoupne tolik, že doprava přes tyto přístavy směrem ze západní Evropy do střední a východní přerstane stačit, může být na stavbu DOL pozdě.

Protože stavba takového díla bude trvat nejméně 20 let.

Takže ideální je začít nyní, i přes odpor a sabotování této stavby ze strany západní Evropy a taky Brusele.

+2/0
5.3.2016 11:51

M95a82r39t30i71n 27H50o87u24b84a 6673781679258

Kdyby to bylo tak výhodné, tak je třeba kabe splavněné už 100 let. Ale ono není.

0/0
5.3.2016 14:11

M19a56r96t20i98n 90Š58t74r31o17s 4699777570538

Loni jsme s kámošema sjížděli Odru na kanoích, a museli jsme je půl času tahat po mělčině. Nevím, jak to zvládnou ty tankery s ropou...

+1/0
5.3.2016 10:56

T43o79m22a81s 98N71o15v52o27t33n90y 1291564906865

Ono se nemusí zrovna stavět / kopat, stačí že se budou pořád dokola dělat studie atd. I na tom se dá slušně nahrabat... snad každý normální člověk ví, že kanál je naprostý nesmysl - jak z dopravního hlediska, tak ekonomicky, o devastaci krajiny a ekologii ani nemluvě...:-/

+5/0
5.3.2016 10:28

M28i28l46a36n 62Š22v42a25g33r57o55v31s30k60ý 9322599925698

Moje řeč.

0/0
5.3.2016 11:04

P96a54v43e72l 84B79a94r20t66á38k 5730282786442

Všechny odborné argumenty, které tu odezněly jsou zcela relevantní (malé průtoky řek, vysoké spády, málo vody a pod.). Není jediný důvod devastovat krajinu betonovým monstrem, když je možné prakticky všechno zboží adekvátně převést po železnici. Nevím přesně kolik % zboží se dnes vozí kontejnery, ty jsou však unifikované a převozitelné od lodi v přístavu vlakem kamkoliv, kde je přeloží na kamion. Doba říční dopravy je prostě pryč, pro přepravu zboží nutná není.

Nejhorší ale je, že jakmile se dostane debata na tuhle (odbornou) úroveň, tak už bude mít slovo jen Ovčáček a on to pěkně fašistům a zpátečníkům z pražské kavárny vysvětlí. Rázně, soudružsky a po halónovinářsku. Takovýhle tydýt bude móóc a móóóc brojit pro to, aby parta rudých cvoků zničila poslední zbytky krásné české krajiny. Česko, braň se !!! [>-][>-][>-]

+16/0
5.3.2016 7:44

F66r87a12n87t33a 51J93í41v10a 9638886347

R^R^R^

První nutná fáze obrany ....nevolit pomsty chtivý frustranty typu Zemana .....

Ovčáček ,,,? ten se u mě definitivně znemožnil výrokem o Peroutkovi , napsat o něm že " selhal".....to může jen jedinec , který celý život vyrůstá v blahobytu a s absolutní absencí jakéhokoliv setkání s jakýmkoliv typem totality !!!!

+3/0
5.3.2016 7:57

P53a50v83e90l 93B72a97r59t58á45k 5520552436652

Souhlas. Slušní lidé si prostě už nemohou nechat kálet na hlavu takovými lidmi, jako je Ovčáček. Nebojme se obhajovat svoji pravdu proti těmto lidem. Demokracie je dobrá věc, ale umožňuje i absolutním ignorantům typu pana Ovčáčka, aby byli hodně slyšitelní.

+1/0
5.3.2016 8:02

P40a51v54e13l 51H14r78a20b63a41l 9585440361512

Tak Zeman nám našel rudého bratra a stvrdí to smlouvou na věčné časy.

+8/0
5.3.2016 6:34

F74r65a53n78t82a 60J36í54v35a 9758436107

Jak do toho jde " trojkombinace" ...Zeman-Tvrdík-Čína.....tak to bude kanál na prachy.....a výsledný projekt nebude kanál Dunaj - Odra - Labe

....ale kanál a na něm ostrůvky Čechy - Morava - Slezsko.......

[>-][>-][>-]

+2/0
5.3.2016 5:14

J30a28r84o31m45í55r 54P66e20t52l85a96c22h 2834542425853

Někde jsem četl, že Číňané plánují postavit Rychlodráhu až do Bulharska. Z Bulharska by ji potom už mohli postavit do Rumunska přes Bukurešť, dále Budapešť. Bratislavu, Brno , až do Prahy. Jinak ji u nás nikdo jiný nepostaví. A to si nedělám krdel, jak Kmoníček s kanálem :-P

0/0
5.3.2016 0:49

P52a41v59e46l 55S84o92u91č72e71k 7824392857255

No Číňani se zajímají o kdeco... O něčem by to mělo snad vypovídat?? Jo ták, jako že je to tím pádem skvělej nápad?8-o

+1/0
4.3.2016 22:42
Foto

K77a68r50e82l 60P35l42a95c12h89ý 6686406314789

To jako ze si to tu Cinani postavi a do konce veku z toho budou mit rejzi? Proc si to nepostavime my a nejsou zisky pro nas (CR)?

0/0
4.3.2016 22:32

J56a66n 97K15r92i67e82g44l83e63r 4741427905396

protoze je to blbost... ani Labe neni splavne natoz Odra. Ekonomicka navratnost... netusim, ale rekl bych ze zas tolik nakladu, aby se navratili z naseho pohledu astronomicky castky, by se tam nevozilo

+6/0
4.3.2016 23:20

J71a83n 70H36l34e36d18í38k 8718119938176

stařičký a dobrý sen generací, ale s postupem oteplování a vysychání je velmi nutné současně zajistit dostatek odsolené vody z Itálie, Francie nebo z Německa. Tím se lodní přeprava velmi prodraží a chytří přepravci se vyhnou překládek zboží z aut do lodí, pak z lodí na auta a TIRáků se nezbaví.---- Druhou možností by mohlo být obrácení toku řeky Labe--- robota pro 750.000 Číňanů na 40 let.

+1/0
4.3.2016 22:19

J53o55h39a69n 76Z24i63n24g44e16l 7722764463281

Stařičký a dobrý sen generací pozbyl smyslu s rozvojem železnice, tím spíše elektrické. Jo, za Karla IV. to byl dobrej nápad, když nejrychlejší spojení byl koňskej potah.

+4/0
4.3.2016 23:45

Z42d43e84n85e18k 27H43r13d34i28n28a 9420169933690

Stačí jen pár čísel o množství vody v řekách, které se mají využít (a srovnání s průplavem Rýn-Mohan-Dunaj):

Mohan - průměrný průtok ústí 225m3/s, průměrný útok Bamberg (kousek od začátku kanálu) - 109 m3/s

Morava - průměrný průtok ústí: 120 m3/s, průměrný průtok Kroměříž 51 m3/s

Odra - průměrný průtok město Odry - 3,6 m3/s, Svinov 12,6 m3/s, Bohumín 41 m3/s

Bečva - průměrný průtok ústí 17,5 m3/s, Teplice nad Bečvou (zhruba místo, kde se odpojí kanál od Bečvy a přijde směrem k Odře) 15,5 m3/s

Morava - Moravičany 17 m3/s

Labe - Pardubice 46 m3/s

Na takových potůčcích chtějí dělat evropský kanál?

Převýšení kanálu Rýn-Mohan-Dunaj - 175 metrů, u části Morava - Odra je to 125 metrů, ale u části Morava - Labe pak už 250 metrů.

+10/0
4.3.2016 22:10

J93a96r21d85a 23H37o14f23m86a59n78n 4760935644

no o to bude dražší studie a o to jde ne ?

+2/0
4.3.2016 22:15

M20i93r89o16s93l74a53v 84S92u75c73h50y 5300219510440

Jedna přehrada v kaňonu mezi Děčínem a Hřenskem mnohé vyřeší. Vše do úrovně 350 - 400 m n.m. bude zatopeno. Pak stačí prokopat krátký kanál na Moravu a spojit s Odrou. V zatopené oblasti bude dost vody na provoz kanálu. A Češi? Buď se usadí na horách, nebo budou přesídleni někam jinam.

+2/0
4.3.2016 23:42

J17o68h53a27n 22Z75i65n60g14e15l 7382704983571

Je fakt, že 180m vysoká hráz přehrady Hřensko by zesplavnila celý polabí až do Hradce a Vltavu až do Prahy.

0/0
4.3.2016 23:47

M47i65r19o69s18l34a51v 10S10u94c73h18y 5130449210720

A kdyby stála přehrada blíž k Děčínu, kde jsou hřebeny přesahující 400 m n.m. a mohla by být vysoká 250 m, byla by splavnost až do Plzně, Budějic a Litomyšle.

+1/0
5.3.2016 10:29

J16i92ř70í 52S51t20r33ž75í52n43e37k 3395118886459

To vrtošivého staříka nezajímá.:-)

+1/0
5.3.2016 0:31

J85a45r37d17a 41H60o12f27m91a17n67n 4580535134

jestli se zajímají jen o toto, tak v poho;-), tolik peněz na vyhození za takovou blbost nemají ani oni

0/0
4.3.2016 22:03

V71l31a48d40i98s44l10a55v 15D37u42b42a 3260738958228

Jo jo, v číně ať si to zerman klidně postaví, to je v pořádku.

+1/0
4.3.2016 21:57

R97o21m58a90n 32M67á16c13a 7415540892537

diky bohu, ze o realizaci takove hlouposti Zeman nerozhoduje a jen si hraje s Cinany a bavi se o nejakych nesmyslnych projektech, aby si dodal na vaznosti a citil se u kormidla dejin...

+3/0
4.3.2016 21:52

K59a44r51e74l 32B49o71k 7161897701891

Kmoníček hazarduje se svým jménem.

0/0
4.3.2016 21:31

H10e81l40e39n10a 74M97í44č38k30o79v18á 1567986618802

Stačí tento citát z novin: "...čínská vláda připouští, že obří přehrada

Tři soutěsky na řece Jang-c'-ťiang způsobila vážné ekologické,

geologické a ekonomické problémy." Případně titulek: "Čína přiznává:

Přehrada Tři soutěsky je katastrofa".

+7/0
4.3.2016 20:52

P13a25v44e98l 53K54r55ů94t70a 9840667198767

Pan prezident už si chce hrát i na Pana Boha.

To se ani nezeptal u svých oblíbených řídících ruských agentů jak takovéto věci dopadly u nich doma?

+2/0
4.3.2016 20:32

M12i89c31h37a30l 57T18r91i38s15k38a 2420207612327

O tom, jakym zpusobem "podnikaji" cinane by se mohli soudruzi z hradu poptat v Africe. Vydrancovat, znicit, vydelat a jit dal. Sousedum z Polska pokud se nemylim staveli dalnici, po par mesicich prace je vyrazili. A ta slavna cinska tovarna na veprove konzervy v CR uz taky skoncila.....

+17/0
4.3.2016 19:57

M79a35r93t74i69n 68K67o89d55a70t 2457556352447

Jak jste moudrý...měl byste poradit Britům, aby neumožnili investovat Číňanům v UK v oblasti jaderné energie, když máte takový veliký rozhled a všechno víte a znáte. ;-)

+1/−5
4.3.2016 20:34

M68i24c17h87a66l 35T39r58i80s35k51a 2520877742197

O zmene povolani neuvazuji, vcelku uspesne radim americanum v oblasti investic ve stavebnictvi, ale diky za radu (i zde plati cinske kontraktory nebrat....).

+5/0
4.3.2016 21:22

P16a65v43e91l 32B25a44r90t91á49k 5180442986742

Když si vzpomenu, s jakou hambou táhli Číňané z Polska, pak se Vám, milý soudruhu, musím jenom smát ;-D;-D;-D

+3/0
5.3.2016 7:49

V11á82c56l69a90v 30M54á52c36h92a 1312543689327

a vzpomeňme na tu jejich proslavenou kontrolu kvality:

http://zpravy.idnes.cz/cinsti-urednici-vydavali-zfusovanou-fotomontaz-za-inspekci-silnic-111-/zahranicni.aspx?c=A110630_113616_zahranicni_stf

+2/0
5.3.2016 5:39

L79i91b80o49r 15F11i63l13á29k 3330335253483

Kdyby radši vyprojektoval překop proti nájezdníkům a za ním by Číňani postavili zeď.

0/0
4.3.2016 19:48

J58i90n39d82ř24i50c49h 69L41u15k28e85š 3219904653390

Nejsou schopni splavnit ani Labe do Pardubic, ale budou kopat kanál přes evropské rozvodí :-) . Sucha jsou čím dál větší a číňani budou kopat kanál R^ A nebo se může Zeman inspirovat kolem Aralu, jak se kopou kanály, on k tamtěm republikám tak inklinuje...

+7/0
4.3.2016 19:47

L92i88b31o68r 32F37i51l28á35k 3600825473783

O Zemanův kanál Dunaj, Odra, Labe se zajímají Číňané

--------------------------------------------------------------------------

Četl jsem to, psal o tom Peroutka.

+4/0
4.3.2016 19:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.