Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plány na moderní železnice po česku: lokálka pojede 160, hlavní trať 120

Rovinatý úsek tratě z Hradce Králové do Chocně má projít velkou modernizací. Stát ale zvýší rychlost jen na 120 kilometrů v hodině. Podle odborníků na železnici je to nesmysl a vyhození peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M39i58c90h16a38l 69S86m95í35t77k20a 8224494243426

No konečně se už někdo odvážil hrábnout do SŽDC, pořád budou jen naštvávat cestující a cestující budou nadávat dopravcům. Co je to za nehoráznost říct, vždyť tam jezdí vlak co mlže jet jen 120 km/h, tak proč to dělat na víc? Nakopat je do <>.

0/0
24.3.2016 6:43

M44i30r68o98s97l21a15v 36P45a71v73l70í77č22e75k 7703590845394

Se mi líbí jak by tady chtěl jezdit pětistovkou za hodinu. :D

0/0
14.3.2016 0:25

J69i84n23d71ř36i14c20h 50Č29í52ž35e48k 9360902316879

Sůro, s tou vloženou mapou to myslíte vážně? Dobrej článek o železnici zprzníte mapkou z mobilu. Existuje i železniční mapa ČR.

+4/0
7.3.2016 16:21

F43i11l94i60p 89S40m47o85l79a 9927978221347

Na trati nejsou nejrychlejší jen spěšňáky z Letohradu do HK, ale i Sp z Meziměstí/Hronova/Náchoda do Chocně.

0/0
7.3.2016 14:34

O57l64d44ř51i88c38h 12J73a45n55e36č71e17k 8939846253281

to si asi fakt dělají srandu 8-o je snad cílem SŽDC celou českou železnici zakonzervovat jako skanzen??!

ten argument, že nejrychlejší tam v současnosti jsou spěšné vlaky do Letohradu, je opravdu směšný. nehledě na to - co je vozí? panteři? ty ale přeci umí 160!!

podle této logiky vůbec nemá smysl v ČR uvažovat o stavbě trati pro rychlost nad 230 km/h - rychlejší vlaky tu stejně nikdo nemá... Rv

0/0
7.3.2016 13:10

D47a32n50i30e54l 81M26a83c43á19k 5936825346504

Ať bude 120 nebo 160, stejně bude největším problémem úsek Choceň - Ústí nad Orlicí. Do Chocně budou ústit dvě koridorové dvojkolejné tratě - od Pardubic se 160 a od Hradce se 120/160 a z Chocně do Ústí n/O se po rekonstrukci pojede 120 jednou dvojkolejkou?!!? Nacíc mezi Brandýsem n/O a Ústím n/O je v současné době 7 oddílů (úseků rozdělených návěstidly) a po rekonstrukci mají být pouze čtyři. Tady by se měl někdo zamyslet....

+1/0
7.3.2016 11:11

O33l26d51ř16i28c77h 82J91a49n41e58č40e36k 8599156633681

souhlas, nejpozději od chvíle, co začala EC (dnes částečně RJ) do Brna jezdit přes Třebovou, jsou potřeba 4 koleje z Prahy až do Třebové. modernizací Velký Osek - HK - Choceň by se sice úzké hrdlo zkrátilo, ale stále zůstalo. vzhledem k tomu, že úsek Choceň - Česká Třebová stejně žádnou velkou rekonstrukcí neprošel, tak by bylo na čase, postavit tam komplet novou trať, která by 'řezala' oblouky Orlice v tunelech. klidně zcela mimo stávající trať, tj. bez jediné zastávky. stávající trať by pochopitelně zůstala zachována pro regionální vlaky a zastávkové rychlíky.

0/−1
7.3.2016 13:06

L39u90k93á76š 78M74a11r17e44d89a 6681724547678

Tuhle ve Francii jsem jel 500 km vzdalenost vlakem neco kolem dvou a pul hodiny vcetne nastupu a vystupu. Zde nevim, mam-li se smat ci brecet, tot otazka.

+1/0
7.3.2016 7:42

B64o50h71u11m30i82l 76P43e19s10e69k 6485577803234

No, já zas jel z Hirosimy do Tokia a celou cestu jsem spal.

+1/0
7.3.2016 9:53

J32a85n 57F83r13o40l23í94k 6586380495714

Pravděpodobně jde především o tu "zanedbatelnou" částku mezi oběma řešeními.;-D

0/−1
6.3.2016 13:45

O41l26d69ř48i12c80h 67J14a71n70e19č42e61k 8479566243601

ano ten rozdíl mezi 120 a 160 km/h bude opravdu zanedbatelný. pro 160 km/h stále mohou být úrovňové přejezdy...

0/0
7.3.2016 13:12

J67a78n 14J61e58m63e76l45k86a 1965830

Ale stejně si nemyslím, že bude někdo dobrovolně objíždět do Prahy přes Hradec. Pokud by stálo 120/160 stejně tak proč ne, ale.. Spíš otázka, zda by tady neměla vést konečně jedna pořádná trať Praha cca Pardubice, Hradec na min 200. (využitelná pro VRT Praha, Kolín, Havl. Brod, Jihlava, Brno) A původní nechat. Na co mít 2 stejně špatné vedle sebe na 160. Navíc v takové krajině. A jestli to není lepení, pokud část dopravy by teoreticky jezdila na vysočinu po "VRT", zda bude potřeba. (ale to vypadá na 2040 a tady zase jezdí CARGO).

0/0
6.3.2016 12:34

R61a19d57e16k 70J53a37n70a76t83a 9985106554102

"Ale stejně si nemyslím, že bude někdo dobrovolně objíždět do Prahy přes Hradec."

----------

Když LE zoufale "loví" zákazníky v Kolíně či Přerově, dokážu si představit, že by jel i přes Hradec. Ovšem kdoví, kde bude LE, až tohle bude hotové.

+1/0
6.3.2016 14:40

R54a28d23e85k 73J69a78n74a47t44a 9765806924372

"pořádná trať Praha cca Pardubice, Hradec na min 200. (využitelná pro VRT Praha, Kolín, Havl. Brod, Jihlava, Brno)"

----

200 k Pardubiccím a pak do Brna tím údolím přes ČT, to parametrů VRT ani zdaleka nedosahuje. To lidi budou pořád jezdit autama.

+1/0
6.3.2016 14:41

P63a21v84e35l 44M80a16r86e19š 6105835542769

VTRko v žádném případě nepovede pres Hradubice.

VTR je trasována nejkratší cestou přes Vysočinu, kousek od Jihlavy je už léta stabilizovaný koridor a stavební uzávěra.

Na území ČR jsou plánovány max 3 zastávky, a jedna z nich je určitě pražská aglomerace, druhá Ostrava

+1/−1
6.3.2016 22:57

J12a85n 89J89e93m14e61l12k63a 1315270

Nemyslím si, že taková megalomanská varianta bude někdy úspěšně v dohledné době postavena a zprovozněna a ufinancována.

+1/0
7.3.2016 8:07

O72l21d20ř90i39c82h 67J36a76n56e76č49e30k 8879256303641

ad. poslední věta: na VRT by určitě byly více než 3 stanice. a primární trasování by bylo Berlín - Praha - Vídeň, tj. mimo Ostravu.

ano vlak z Berlína do Vídně by opravdu v ČR zastavil maximálně 4krát - v Ústí n.L., Praze, Brně, možná v Jihlavě. ale jen mezi Prahou a Brnem se počítá se 3 až 4 stanicemi - v nichž by nestavěly všechny vlaky - ale přeci krom expresů Berlín - Vídeň by tam přeci mohly jezdit i o něco pomalejší vlaky, které by zastavovaly častěji.

Ostrava by se na takovou trať musela napojit větví z Brna - buďto jen vnitrostátní, anebo s pokračováním dál do Katovic a Varšavy.

0/0
7.3.2016 13:18

R73a21d36e75k 73J84a34n97a45t58a 9865896984322

"Na území ČR jsou plánovány max 3 zastávky,"

---

Mnohem více zastávek než 3. http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/CR_Rychla_spojeni_2013_CD.jpg

0/0
7.3.2016 14:34

O12l18d31ř13i27c17h 94J75a27n69e11č85e49k 8359396233491

že by to někdo dobrovolně svými 'expresy' objížděl přes Hradec taky pochybuji - možná jeden dva páry spojů denně. ale mohly by tamtudy být trasovány ministerstvem objednávané zastávkové rychlíky do Brna a/nebo na střední Moravu, čímž by se ulehčilo trati přes Pardubice. a pochopitelně když to má být záloha pro hlavní trať, tak tam těch 160 jednoznačně má smysl.

Hradubice jsou příliš malé a příliš blízko od Prahy, než aby tam mělo smysl komplet novou trať na 200+ stavět. jak už tu bylo napsáno, VRT do Brna podél Labe nepovede a pokud by na tuto VRT měla být napojena Ostrava, tak z Brna, nikoliv z Hradubic.

0/0
7.3.2016 13:24

M73i26c45h81a97l 57G15r46e44g46o15r 8156834320772

Stát se snaží zrušit veřejnou dopravu. Je přece lepší když budou lidé jezdit jenom autem.

(Autobusy platí mýto, BIO naftu Babišovi, vlaky solární daň. Plus pomalé rekonstrukce. To vše zbytečně prodražuje hromadnou dopravu.)

+1/0
6.3.2016 10:09

P88e65t76r 27N27o78v93o26t47n65y 1251590581

"Mluvčí Marek Illiaš vysvětluje, že nejrychlejší vlaky na trati jsou spěšné vlaky z Hradce Králové do Letohradu, které tak rychle nejezdí." vs "Stejná organizace se chystá přitom zavést rychlost 160 kilometrů za hodinu například na trati z Olomouce do Uničova, která je v podstatě příměstskou lokálkou. „Takové srovnání není příliš relevantní, neboť tam byla navržená maximální traťová rychlost obhajována na základě využitelnosti uvažovanými vlaky ve výhledu,“ říká Illiaš" mluvka dané organizace toho moc nezmůže, ale aby sám hlásal zjevné protimluvy, na to by si asi měl dát pozor.

+8/0
6.3.2016 2:24

P13e82t47r 57N20o28v72o49t34n15y 1651360321

SZDC plánuje rychlost trati v horizontu desitek let na zaklade vozidel, ktera tam jezdi ted?

+12/0
5.3.2016 22:41

J55i21ř70í 60K39o22c63u27r63e71k 6455734455328

120 km/h? V celé trase z Litomeřic přes Mělník, Nymburk, Clumec, Hradec, Týniště a Choceň by se uživilo už dneska a dvojkolejně v celé délce. No dobře, v oddůvodněných případech 80 km/h. Proč? Nákladní tranzit. Hradec - Týniště nestíhá pobrat dopravu už dneska, důvodem je tady Škodovka. Otázkou je jak z Chocně dál, dvě koleje také nemusí stačit, protože jeden problém okolo Bezpráví* zastaví 3/4 republiky.

Proč tranzit tudy? Protože nadmořská výška rozvodí cca 350 metrů. Přes Vysočinu to znamená stoupání do cca 600 metrů n.m.

* Kdyby někdo náhodou neznal: http://mapy.cz/zakladni?x=16.3315923&y=49.9961281&z=16

+3/0
5.3.2016 21:58

O55l47d51ř64i59c90h 89J85a84n43e31č66e35k 8219586253251

pokud to ČR ještě někdy s železnicí chce myslet vážně, tak je rekonstrukce na 160 a kompletní zdvojkolejnění Praha - Nymburk - HK - Choceň nutnost (+elektrifikace do Kvasin? kvůli té Škodovce...).

a ano mezi Chocní a Třebovou je potřeba přistavět 2 nové koleje, ideálně tunely výrazně kratší trasou než stávající trať podél Orlice.

0/0
7.3.2016 13:29

L52a22d61i51s70l70a36v 93O63n30d46r48á65č83e85k 6746549378270

Asi pro řadu úředníků je špatné přepravovat náklad i cestující rychlostí 160 km/hod. Musí se přece nějak zavděčit těm, co přepravují lidi a náklad 90 km/hod po rozbitých silnicích a dálnicích.:-/

+1/0
5.3.2016 21:52

L78u66k23á71š 71D63r30š84t75i95č89k96a 7919521239292

To bude modernizace jak ***** ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
5.3.2016 21:22

P58a92v19e93l 94V80a93v33ř96í35n 6654481932652

No, já teda vím o železnici tak dost houbeles. Ale když tohle čtu, začíná mi být jasné, proč z Brna do Prahy (vzdušnou čarou 200 km, po železnici 255 km) musím jet 2:30 hod. Však i ti zmatkářští Italové to umí z Říma do Milána za 2:15 (vzdálenost 600 km). Lístek stojí pravda jiné peníze (přepočteno na km) než u nás ČD.

+4/0
5.3.2016 20:32

R82a49d45e14k 87J96a73n54a47t79a 9975166154192

Z Prahy do Brna se jezdí 2:30 proto, že se jezdí po trati postavené přes 150 lety, vedoucí oklikou, jen místy trochu narovnané. Posledních cca 50 let u nás nebyla postavena ani jedna nová trať, vše je jen mírné narovnávání a opravy stávajících.

Kdežto v Itálii začali stavět moderní nové tratě v 70. letech (první úsek otevřeli 1977). Jízdenka Řím-Milano se prodává většinou mezi 40 a 60 eury, tj. něco přes 2 Kč/km. Tj. v poměru k platům cca stejně jako u nás (Italové mají platy dvojnásobné, jízdné ČD je průměrně cca 1 Kč/km).

Dlužno dodat, že vysokorychlostní provoz Milano-Řím není narozdíl od Praha-Brno dotován, dokonce si tu konkurují dva dopravci.

+10/0
5.3.2016 21:23

J87a33n 56S51ů73r41a 4715543943442

Zapomněl jste na jednu zásadní trať: Studénko - Ostrava Mošnov Airport aneb vyhození tři čtvrtě miliardy.

+5/−4
5.3.2016 22:06

R17o83m71a42n 77J48e66s94c28h36k11e 9338235517165

Jednak to není zásadní trať, a je to pakatel. Kolik stála Blanka 40 krát více? Proč nepostaví železnici na Ruzyni ?

+2/−1
6.3.2016 9:03

M18a41r60t29i64n 55N24o81v86o27t87n47ý 3416916521914

To je ale hloupý argument. To je přece jenom krátká, snad kilometrová, odbočka z trati, která už tam dávno vedla.

+4/−1
6.3.2016 17:50

J51a76n 90S18ů52r88a 4885813153122

Postaveno na základě lzivych cisel ve studii proveditelnosti

+1/0
6.3.2016 18:03

O58l49d20ř89i61c31h 32J37a31n35e63č23e44k 8259526383561

to není nová trať - to je jen odbočka ze stávající trati do Příboru.

to už je významnější Nové spojení, obnova trati z Aše na Selb nebo přeložky na rekonstrukcích koridorů.

+1/0
7.3.2016 13:34

R60o89m31a78n 57J86e43s58c40h71k74e 9248105877705

Nejpomalejší je úsek Praha - Kolín. Přestože je rovný. Jediné narovnání na trati Brno - Praha jsem si všiml v Ústí nad Orlicí. Pomohl by tunel Brno - Blansko. A pak věřím jízdní době 2 hodiny.

+1/0
6.3.2016 9:07

O40l81d50ř22i32c47h 16J96a84n19e69č24e70k 8269236763731

ještě více by pomohla přístavba dvou nových kolejí mezi Chodní a Českou Třebovou, včetně tunelu (minimálně) z Chocně do Ústí n.O. - to by z hlediska jízdní doby pomohlo stejně a využilo by to mnohem víc vlaků

0/0
7.3.2016 13:38

J37a46n 59J35e54m22e37l69k62a 1135270

Co je spíš smutné - Praha Plzeň rekonstruovaný na 120, 130. Tady rekonstrukce stávajícího koridoru skoro v původní stopě asi nebyla dobrá volba. Oblouky jsou malé. Jediné co to trochu zachraňuje je ten tunel. Sice pokud se dostanou pod jednu hodinu, tak aspoň tak. Ale vzhledem k tomu, v jaké je to krajině, že je tam docela místo. Navíc je to páteřní trasa pro další 3 tratě (Budějovice, Šumava, Cheb) a mezinárodní koridor. Opět tvrdím, že se mělo stavět na 200. Zajimavé, že tam snad ani není zatím vytyčená VRT. Zatímco u Ostravy, kde nikdy nebude :-) ano.

A Praha Budějovice, kde se staví defakto novostavba si myslím, že se možná taky mohlo stavět v roce 2016 na 200.

+11/0
5.3.2016 19:59

K72r90y65š55t20o63f 34L72a84n69í87k 1449370515245

taky by me zajímalo, jake jsou plany s peazni trati přes Glucholazy, ktera se zrejme brzy pro nezajem polaku rozpadne. mohl by se propojit Jindrichov a Zlate hory a nemuseli bychom platit Polsku nic.

+4/0
5.3.2016 19:18

M80i71c76h73a44l 69G54r61e47g35o60r 8336794560942

V Polsku se na vedlejší tratě kašle víc než u nás. Spousta se ruší. Jsme v EU, nešla by ta trať koupit? A elektrifikovat. Jesenícku by to určitě pomohlo.

0/0
6.3.2016 10:14

M98a94r76t53i93n 66R46u77z57i25c16k58a 1522108526767

Nesla, stejny problem jako Varnsdorf-Liberec, na polskem uzemi 20-30km/h, nedavno o tom byl i clanek v novinach, trat chteli opravit Cesi, Nemci, ... chteli ji koupit, chteli na polskem uzemi udelat zastavku, ... polaci vse zamitli...nakonec po velkych urgencich, slibili provest nejnutnejsi opravu na 30km/h

+2/0
6.3.2016 10:22

O70l89d26ř69i23c88h 90J36a53n37e31č20e92k 8729376723491

jo, ale byl by potřeba několikakilometrový tunel a ty se u nás nestaví ani na koridorech (Choceň - Ústí n.O. apod.)

0/0
7.3.2016 13:41

F14r23a91n44t42i74š69e86k 14N39o94v85o54t48n12ý 2934359186

A nepřipadá vám ten ministr dopravy nějakej divnej.

+10/−1
5.3.2016 19:10

J56a18r65o78s39l80a87v 62J66o23n19á56š 4478314432315

Mně to celé připomíná politické zadání hradeckých komunistů jako při stavbě dálnice D 11. Ta by logicky měla vést průmyslovými městy Kolín, Přelouč, Pardubice, ale vede lázeňskými Poděbrady a Chlumcem nad Cidlinou. Silniční doprava z průmyslových center se na ni musí připojovat, což pochopitelně zatěžuje životní prostředí, ale soudruzi z Hradce si vozí zadky pohodlně.

Budovat souběžnou VRT s koridorem mi přijde stejně logické, jako stavět ještě jednu dálnici přes Kolín, Přelouč a Pardubice.

+2/−6
5.3.2016 19:01

P78e60t47r 63J78a54n83k94o52v12s85k96ý 9578509769701

Vy asi budete z Pardubic, co? Tak se nečertěte, hold už nebudete výjimeční ani tou železnicí ani hokejem. Máte ještě perník...

+2/−1
5.3.2016 19:25

V90i77k11t64o91r 94N56á23r15o60ž85n17ý 3299902298

Pardubice budou na tom po železniční stránce vždy lépe , než Hradec...

+1/−1
5.3.2016 19:37

J48a48r32o15s80l24a74v 70J92o39n21á93š 4438384852755

Nějaká odpověď k věci by nebyla?

0/0
5.3.2016 20:09

R69a65d67i78m 75S40i64m29u24n67e51k 2160640486334

třeba že na trasu d11 navazuje hlavní tah na polsko..? nebo že u hradce se kříží trasa z liberce na moravu?

0/0
5.3.2016 21:15

J18a44r81o94s76l18a12v 53J65o19n63á36š 4928984652455

A proč by nemohla jít trasa na Polsko přes Kolín, Přelouč, Pardubice, Hradec? Tím by byla podchycena všechna nejdůležitější centra. Jinak nejkratší trasa by asi vedla přes Hořice.

0/0
6.3.2016 11:15

M28i70r32o10s40l58a35v 60P69a72v91l50í60č98e17k 7293850745714

Nemusí bejt všecho přes pce.

0/0
14.3.2016 0:32

M70i35r92o13s80l91a56v 65P35a20v30l11í92č30e67k 7843700455774

Jo v bílým prášku :D

0/0
14.3.2016 0:29

V11i17k14t32o69r 25N48á38r61o25ž58n63ý 3289732238

Tenkrát většina nákladní dopravy byla na železnici , takže nějaké spojení průmyslových center po silnici nikdo neřešil. Apropo...ono to logiku i mělo. Pardubice ..špičkové železniční spojení , které Hradec nemá...a tak soudruzi rozhodli o tom , že Hradec když nemá dobré spojení po železnici , bude mít dobré spojení po silnici.

+1/0
5.3.2016 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.