Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plány na moderní železnice po česku: lokálka pojede 160, hlavní trať 120

Rovinatý úsek tratě z Hradce Králové do Chocně má projít velkou modernizací. Stát ale zvýší rychlost jen na 120 kilometrů v hodině. Podle odborníků na železnici je to nesmysl a vyhození peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M59i17c81h12a35l 58S76m36í16t75k21a 8664634803916

No konečně se už někdo odvážil hrábnout do SŽDC, pořád budou jen naštvávat cestující a cestující budou nadávat dopravcům. Co je to za nehoráznost říct, vždyť tam jezdí vlak co mlže jet jen 120 km/h, tak proč to dělat na víc? Nakopat je do <>.

0/0
24.3.2016 6:43

M61i17r65o32s36l92a53v 93P58a70v21l75í14č15e96k 7333660495214

Se mi líbí jak by tady chtěl jezdit pětistovkou za hodinu. :D

0/0
14.3.2016 0:25

J51i44n55d77ř46i95c12h 54Č45í91ž28e71k 9480252786319

Sůro, s tou vloženou mapou to myslíte vážně? Dobrej článek o železnici zprzníte mapkou z mobilu. Existuje i železniční mapa ČR.

+4/0
7.3.2016 16:21

F10i64l64i63p 17S66m62o86l52a 9637468101327

Na trati nejsou nejrychlejší jen spěšňáky z Letohradu do HK, ale i Sp z Meziměstí/Hronova/Náchoda do Chocně.

0/0
7.3.2016 14:34

O11l77d87ř98i23c69h 50J26a61n87e84č39e89k 8989586653511

to si asi fakt dělají srandu 8-o je snad cílem SŽDC celou českou železnici zakonzervovat jako skanzen??!

ten argument, že nejrychlejší tam v současnosti jsou spěšné vlaky do Letohradu, je opravdu směšný. nehledě na to - co je vozí? panteři? ty ale přeci umí 160!!

podle této logiky vůbec nemá smysl v ČR uvažovat o stavbě trati pro rychlost nad 230 km/h - rychlejší vlaky tu stejně nikdo nemá... Rv

0/0
7.3.2016 13:10

D22a16n48i68e96l 90M96a35c54á44k 5746115646864

Ať bude 120 nebo 160, stejně bude největším problémem úsek Choceň - Ústí nad Orlicí. Do Chocně budou ústit dvě koridorové dvojkolejné tratě - od Pardubic se 160 a od Hradce se 120/160 a z Chocně do Ústí n/O se po rekonstrukci pojede 120 jednou dvojkolejkou?!!? Nacíc mezi Brandýsem n/O a Ústím n/O je v současné době 7 oddílů (úseků rozdělených návěstidly) a po rekonstrukci mají být pouze čtyři. Tady by se měl někdo zamyslet....

+1/0
7.3.2016 11:11

O85l27d94ř49i96c17h 78J65a11n37e60č16e30k 8669796783261

souhlas, nejpozději od chvíle, co začala EC (dnes částečně RJ) do Brna jezdit přes Třebovou, jsou potřeba 4 koleje z Prahy až do Třebové. modernizací Velký Osek - HK - Choceň by se sice úzké hrdlo zkrátilo, ale stále zůstalo. vzhledem k tomu, že úsek Choceň - Česká Třebová stejně žádnou velkou rekonstrukcí neprošel, tak by bylo na čase, postavit tam komplet novou trať, která by 'řezala' oblouky Orlice v tunelech. klidně zcela mimo stávající trať, tj. bez jediné zastávky. stávající trať by pochopitelně zůstala zachována pro regionální vlaky a zastávkové rychlíky.

0/−1
7.3.2016 13:06

L47u28k50á71š 94M73a44r44e78d86a 6801504197928

Tuhle ve Francii jsem jel 500 km vzdalenost vlakem neco kolem dvou a pul hodiny vcetne nastupu a vystupu. Zde nevim, mam-li se smat ci brecet, tot otazka.

+1/0
7.3.2016 7:42

B21o20h42u85m56i56l 16P25e10s31e43k 6505467403464

No, já zas jel z Hirosimy do Tokia a celou cestu jsem spal.

+1/0
7.3.2016 9:53

J83a75n 67F73r64o58l62í46k 6456230315314

Pravděpodobně jde především o tu "zanedbatelnou" částku mezi oběma řešeními.;-D

0/−1
6.3.2016 13:45

O12l14d79ř42i89c31h 43J95a73n68e98č17e58k 8949886793781

ano ten rozdíl mezi 120 a 160 km/h bude opravdu zanedbatelný. pro 160 km/h stále mohou být úrovňové přejezdy...

0/0
7.3.2016 13:12

J81a39n 41J63e38m52e88l42k56a 1915120

Ale stejně si nemyslím, že bude někdo dobrovolně objíždět do Prahy přes Hradec. Pokud by stálo 120/160 stejně tak proč ne, ale.. Spíš otázka, zda by tady neměla vést konečně jedna pořádná trať Praha cca Pardubice, Hradec na min 200. (využitelná pro VRT Praha, Kolín, Havl. Brod, Jihlava, Brno) A původní nechat. Na co mít 2 stejně špatné vedle sebe na 160. Navíc v takové krajině. A jestli to není lepení, pokud část dopravy by teoreticky jezdila na vysočinu po "VRT", zda bude potřeba. (ale to vypadá na 2040 a tady zase jezdí CARGO).

0/0
6.3.2016 12:34

R55a19d65e21k 90J62a23n48a47t64a 9945726344612

"Ale stejně si nemyslím, že bude někdo dobrovolně objíždět do Prahy přes Hradec."

----------

Když LE zoufale "loví" zákazníky v Kolíně či Přerově, dokážu si představit, že by jel i přes Hradec. Ovšem kdoví, kde bude LE, až tohle bude hotové.

+1/0
6.3.2016 14:40

R53a68d65e84k 12J87a98n62a85t16a 9395496564122

"pořádná trať Praha cca Pardubice, Hradec na min 200. (využitelná pro VRT Praha, Kolín, Havl. Brod, Jihlava, Brno)"

----

200 k Pardubiccím a pak do Brna tím údolím přes ČT, to parametrů VRT ani zdaleka nedosahuje. To lidi budou pořád jezdit autama.

+1/0
6.3.2016 14:41

P15a37v53e56l 74M51a92r27e59š 6435955672419

VTRko v žádném případě nepovede pres Hradubice.

VTR je trasována nejkratší cestou přes Vysočinu, kousek od Jihlavy je už léta stabilizovaný koridor a stavební uzávěra.

Na území ČR jsou plánovány max 3 zastávky, a jedna z nich je určitě pražská aglomerace, druhá Ostrava

+1/−1
6.3.2016 22:57

J74a41n 41J27e44m68e38l76k97a 1305760

Nemyslím si, že taková megalomanská varianta bude někdy úspěšně v dohledné době postavena a zprovozněna a ufinancována.

+1/0
7.3.2016 8:07

O70l88d23ř55i55c79h 14J60a23n65e45č42e37k 8519256593191

ad. poslední věta: na VRT by určitě byly více než 3 stanice. a primární trasování by bylo Berlín - Praha - Vídeň, tj. mimo Ostravu.

ano vlak z Berlína do Vídně by opravdu v ČR zastavil maximálně 4krát - v Ústí n.L., Praze, Brně, možná v Jihlavě. ale jen mezi Prahou a Brnem se počítá se 3 až 4 stanicemi - v nichž by nestavěly všechny vlaky - ale přeci krom expresů Berlín - Vídeň by tam přeci mohly jezdit i o něco pomalejší vlaky, které by zastavovaly častěji.

Ostrava by se na takovou trať musela napojit větví z Brna - buďto jen vnitrostátní, anebo s pokračováním dál do Katovic a Varšavy.

0/0
7.3.2016 13:18

R60a50d16e51k 16J30a67n86a53t74a 9215156874722

"Na území ČR jsou plánovány max 3 zastávky,"

---

Mnohem více zastávek než 3. http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/CR_Rychla_spojeni_2013_CD.jpg

0/0
7.3.2016 14:34

O37l38d32ř79i13c61h 79J70a13n62e90č17e27k 8199946983891

že by to někdo dobrovolně svými 'expresy' objížděl přes Hradec taky pochybuji - možná jeden dva páry spojů denně. ale mohly by tamtudy být trasovány ministerstvem objednávané zastávkové rychlíky do Brna a/nebo na střední Moravu, čímž by se ulehčilo trati přes Pardubice. a pochopitelně když to má být záloha pro hlavní trať, tak tam těch 160 jednoznačně má smysl.

Hradubice jsou příliš malé a příliš blízko od Prahy, než aby tam mělo smysl komplet novou trať na 200+ stavět. jak už tu bylo napsáno, VRT do Brna podél Labe nepovede a pokud by na tuto VRT měla být napojena Ostrava, tak z Brna, nikoliv z Hradubic.

0/0
7.3.2016 13:24

M91i52c78h66a47l 78G70r29e82g92o87r 8676354380482

Stát se snaží zrušit veřejnou dopravu. Je přece lepší když budou lidé jezdit jenom autem.

(Autobusy platí mýto, BIO naftu Babišovi, vlaky solární daň. Plus pomalé rekonstrukce. To vše zbytečně prodražuje hromadnou dopravu.)

+1/0
6.3.2016 10:09

P18e77t72r 14N97o28v45o55t57n79y 1781120871

"Mluvčí Marek Illiaš vysvětluje, že nejrychlejší vlaky na trati jsou spěšné vlaky z Hradce Králové do Letohradu, které tak rychle nejezdí." vs "Stejná organizace se chystá přitom zavést rychlost 160 kilometrů za hodinu například na trati z Olomouce do Uničova, která je v podstatě příměstskou lokálkou. „Takové srovnání není příliš relevantní, neboť tam byla navržená maximální traťová rychlost obhajována na základě využitelnosti uvažovanými vlaky ve výhledu,“ říká Illiaš" mluvka dané organizace toho moc nezmůže, ale aby sám hlásal zjevné protimluvy, na to by si asi měl dát pozor.

+8/0
6.3.2016 2:24

P24e22t49r 77N58o75v31o22t44n93y 1701890531

SZDC plánuje rychlost trati v horizontu desitek let na zaklade vozidel, ktera tam jezdi ted?

+12/0
5.3.2016 22:41

J19i82ř77í 86K82o44c37u62r67e19k 6415324935908

120 km/h? V celé trase z Litomeřic přes Mělník, Nymburk, Clumec, Hradec, Týniště a Choceň by se uživilo už dneska a dvojkolejně v celé délce. No dobře, v oddůvodněných případech 80 km/h. Proč? Nákladní tranzit. Hradec - Týniště nestíhá pobrat dopravu už dneska, důvodem je tady Škodovka. Otázkou je jak z Chocně dál, dvě koleje také nemusí stačit, protože jeden problém okolo Bezpráví* zastaví 3/4 republiky.

Proč tranzit tudy? Protože nadmořská výška rozvodí cca 350 metrů. Přes Vysočinu to znamená stoupání do cca 600 metrů n.m.

* Kdyby někdo náhodou neznal: http://mapy.cz/zakladni?x=16.3315923&y=49.9961281&z=16

+3/0
5.3.2016 21:58

O73l16d32ř18i67c10h 67J40a68n79e48č89e76k 8629276943421

pokud to ČR ještě někdy s železnicí chce myslet vážně, tak je rekonstrukce na 160 a kompletní zdvojkolejnění Praha - Nymburk - HK - Choceň nutnost (+elektrifikace do Kvasin? kvůli té Škodovce...).

a ano mezi Chocní a Třebovou je potřeba přistavět 2 nové koleje, ideálně tunely výrazně kratší trasou než stávající trať podél Orlice.

0/0
7.3.2016 13:29

L78a42d18i74s36l71a79v 91O95n66d59r61á54č40e46k 6356809398470

Asi pro řadu úředníků je špatné přepravovat náklad i cestující rychlostí 160 km/hod. Musí se přece nějak zavděčit těm, co přepravují lidi a náklad 90 km/hod po rozbitých silnicích a dálnicích.:-/

+1/0
5.3.2016 21:52

L37u70k61á32š 53D50r52š19t17i43č54k60a 7989501239972

To bude modernizace jak ***** ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
5.3.2016 21:22

P52a60v82e98l 79V59a38v74ř13í10n 6794171342182

No, já teda vím o železnici tak dost houbeles. Ale když tohle čtu, začíná mi být jasné, proč z Brna do Prahy (vzdušnou čarou 200 km, po železnici 255 km) musím jet 2:30 hod. Však i ti zmatkářští Italové to umí z Říma do Milána za 2:15 (vzdálenost 600 km). Lístek stojí pravda jiné peníze (přepočteno na km) než u nás ČD.

+4/0
5.3.2016 20:32

R52a50d80e86k 57J14a17n80a85t31a 9845296704842

Z Prahy do Brna se jezdí 2:30 proto, že se jezdí po trati postavené přes 150 lety, vedoucí oklikou, jen místy trochu narovnané. Posledních cca 50 let u nás nebyla postavena ani jedna nová trať, vše je jen mírné narovnávání a opravy stávajících.

Kdežto v Itálii začali stavět moderní nové tratě v 70. letech (první úsek otevřeli 1977). Jízdenka Řím-Milano se prodává většinou mezi 40 a 60 eury, tj. něco přes 2 Kč/km. Tj. v poměru k platům cca stejně jako u nás (Italové mají platy dvojnásobné, jízdné ČD je průměrně cca 1 Kč/km).

Dlužno dodat, že vysokorychlostní provoz Milano-Řím není narozdíl od Praha-Brno dotován, dokonce si tu konkurují dva dopravci.

+10/0
5.3.2016 21:23

J61a21n 98S61ů13r26a 4475823303562

Zapomněl jste na jednu zásadní trať: Studénko - Ostrava Mošnov Airport aneb vyhození tři čtvrtě miliardy.

+5/−4
5.3.2016 22:06

R47o57m21a33n 56J49e49s71c12h81k35e 9118195287635

Jednak to není zásadní trať, a je to pakatel. Kolik stála Blanka 40 krát více? Proč nepostaví železnici na Ruzyni ?

+2/−1
6.3.2016 9:03

M64a92r45t79i95n 77N93o39v67o89t51n87ý 3806546311904

To je ale hloupý argument. To je přece jenom krátká, snad kilometrová, odbočka z trati, která už tam dávno vedla.

+4/−1
6.3.2016 17:50

J14a67n 60S39ů19r56a 4945573383802

Postaveno na základě lzivych cisel ve studii proveditelnosti

+1/0
6.3.2016 18:03

O45l57d68ř12i35c19h 89J43a48n60e54č46e49k 8609696633811

to není nová trať - to je jen odbočka ze stávající trati do Příboru.

to už je významnější Nové spojení, obnova trati z Aše na Selb nebo přeložky na rekonstrukcích koridorů.

+1/0
7.3.2016 13:34

R64o66m96a60n 90J56e60s44c96h51k67e 9348555467495

Nejpomalejší je úsek Praha - Kolín. Přestože je rovný. Jediné narovnání na trati Brno - Praha jsem si všiml v Ústí nad Orlicí. Pomohl by tunel Brno - Blansko. A pak věřím jízdní době 2 hodiny.

+1/0
6.3.2016 9:07

O32l66d95ř58i80c98h 86J25a78n89e21č81e39k 8599306203781

ještě více by pomohla přístavba dvou nových kolejí mezi Chodní a Českou Třebovou, včetně tunelu (minimálně) z Chocně do Ústí n.O. - to by z hlediska jízdní doby pomohlo stejně a využilo by to mnohem víc vlaků

0/0
7.3.2016 13:38

J49a92n 23J91e71m82e83l66k21a 1515890

Co je spíš smutné - Praha Plzeň rekonstruovaný na 120, 130. Tady rekonstrukce stávajícího koridoru skoro v původní stopě asi nebyla dobrá volba. Oblouky jsou malé. Jediné co to trochu zachraňuje je ten tunel. Sice pokud se dostanou pod jednu hodinu, tak aspoň tak. Ale vzhledem k tomu, v jaké je to krajině, že je tam docela místo. Navíc je to páteřní trasa pro další 3 tratě (Budějovice, Šumava, Cheb) a mezinárodní koridor. Opět tvrdím, že se mělo stavět na 200. Zajimavé, že tam snad ani není zatím vytyčená VRT. Zatímco u Ostravy, kde nikdy nebude :-) ano.

A Praha Budějovice, kde se staví defakto novostavba si myslím, že se možná taky mohlo stavět v roce 2016 na 200.

+11/0
5.3.2016 19:59

K22r48y74š24t15o18f 96L27a92n72í15k 1109650785815

taky by me zajímalo, jake jsou plany s peazni trati přes Glucholazy, ktera se zrejme brzy pro nezajem polaku rozpadne. mohl by se propojit Jindrichov a Zlate hory a nemuseli bychom platit Polsku nic.

+4/0
5.3.2016 19:18

M81i10c45h77a15l 46G30r56e54g16o52r 8356404930222

V Polsku se na vedlejší tratě kašle víc než u nás. Spousta se ruší. Jsme v EU, nešla by ta trať koupit? A elektrifikovat. Jesenícku by to určitě pomohlo.

0/0
6.3.2016 10:14

M73a23r86t45i34n 65R51u45z66i33c51k33a 1922848756877

Nesla, stejny problem jako Varnsdorf-Liberec, na polskem uzemi 20-30km/h, nedavno o tom byl i clanek v novinach, trat chteli opravit Cesi, Nemci, ... chteli ji koupit, chteli na polskem uzemi udelat zastavku, ... polaci vse zamitli...nakonec po velkych urgencich, slibili provest nejnutnejsi opravu na 30km/h

+2/0
6.3.2016 10:22

O23l35d92ř11i11c66h 75J72a84n75e27č28e68k 8989646703861

jo, ale byl by potřeba několikakilometrový tunel a ty se u nás nestaví ani na koridorech (Choceň - Ústí n.O. apod.)

0/0
7.3.2016 13:41

F97r59a40n85t77i42š56e26k 58N98o21v80o93t96n63ý 2694399646

A nepřipadá vám ten ministr dopravy nějakej divnej.

+10/−1
5.3.2016 19:10

J22a14r11o20s71l56a21v 72J49o88n33á27š 4968344862615

Mně to celé připomíná politické zadání hradeckých komunistů jako při stavbě dálnice D 11. Ta by logicky měla vést průmyslovými městy Kolín, Přelouč, Pardubice, ale vede lázeňskými Poděbrady a Chlumcem nad Cidlinou. Silniční doprava z průmyslových center se na ni musí připojovat, což pochopitelně zatěžuje životní prostředí, ale soudruzi z Hradce si vozí zadky pohodlně.

Budovat souběžnou VRT s koridorem mi přijde stejně logické, jako stavět ještě jednu dálnici přes Kolín, Přelouč a Pardubice.

+2/−6
5.3.2016 19:01

P16e86t26r 56J36a56n60k54o83v18s76k60ý 9138819299641

Vy asi budete z Pardubic, co? Tak se nečertěte, hold už nebudete výjimeční ani tou železnicí ani hokejem. Máte ještě perník...

+2/−1
5.3.2016 19:25

V98i68k98t58o81r 96N48á67r38o66ž68n16ý 3379342808

Pardubice budou na tom po železniční stránce vždy lépe , než Hradec...

+1/−1
5.3.2016 19:37

J23a56r16o45s56l81a22v 18J84o56n49á65š 4878484432215

Nějaká odpověď k věci by nebyla?

0/0
5.3.2016 20:09

R46a17d14i62m 96S64i87m12u33n89e77k 2870970886904

třeba že na trasu d11 navazuje hlavní tah na polsko..? nebo že u hradce se kříží trasa z liberce na moravu?

0/0
5.3.2016 21:15

J48a56r83o94s47l56a74v 83J17o27n55á89š 4738354562825

A proč by nemohla jít trasa na Polsko přes Kolín, Přelouč, Pardubice, Hradec? Tím by byla podchycena všechna nejdůležitější centra. Jinak nejkratší trasa by asi vedla přes Hořice.

0/0
6.3.2016 11:15

M79i89r33o56s69l29a30v 28P25a90v28l43í33č91e44k 7293850665574

Nemusí bejt všecho přes pce.

0/0
14.3.2016 0:32

M26i40r64o48s73l88a42v 29P54a79v19l96í37č97e42k 7933180175654

Jo v bílým prášku :D

0/0
14.3.2016 0:29

V43i78k36t63o75r 31N65á55r50o83ž35n20ý 3709862678

Tenkrát většina nákladní dopravy byla na železnici , takže nějaké spojení průmyslových center po silnici nikdo neřešil. Apropo...ono to logiku i mělo. Pardubice ..špičkové železniční spojení , které Hradec nemá...a tak soudruzi rozhodli o tom , že Hradec když nemá dobré spojení po železnici , bude mít dobré spojení po silnici.

+1/0
5.3.2016 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.