Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plány na moderní železnice po česku: lokálka pojede 160, hlavní trať 120

Rovinatý úsek tratě z Hradce Králové do Chocně má projít velkou modernizací. Stát ale zvýší rychlost jen na 120 kilometrů v hodině. Podle odborníků na železnici je to nesmysl a vyhození peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M41i43c49h34a38l 98S31m19í72t85k32a 8714484983106

No konečně se už někdo odvážil hrábnout do SŽDC, pořád budou jen naštvávat cestující a cestující budou nadávat dopravcům. Co je to za nehoráznost říct, vždyť tam jezdí vlak co mlže jet jen 120 km/h, tak proč to dělat na víc? Nakopat je do <>.

0/0
24.3.2016 6:43

M71i95r41o32s44l16a16v 81P65a39v83l55í33č93e22k 7623130525924

Se mi líbí jak by tady chtěl jezdit pětistovkou za hodinu. :D

0/0
14.3.2016 0:25

J91i88n48d92ř22i88c58h 23Č44í14ž43e43k 9860612786699

Sůro, s tou vloženou mapou to myslíte vážně? Dobrej článek o železnici zprzníte mapkou z mobilu. Existuje i železniční mapa ČR.

+4/0
7.3.2016 16:21

F61i33l74i26p 49S56m86o25l39a 9257468281657

Na trati nejsou nejrychlejší jen spěšňáky z Letohradu do HK, ale i Sp z Meziměstí/Hronova/Náchoda do Chocně.

0/0
7.3.2016 14:34

O78l92d43ř33i55c86h 21J22a82n96e27č11e72k 8289296853691

to si asi fakt dělají srandu 8-o je snad cílem SŽDC celou českou železnici zakonzervovat jako skanzen??!

ten argument, že nejrychlejší tam v současnosti jsou spěšné vlaky do Letohradu, je opravdu směšný. nehledě na to - co je vozí? panteři? ty ale přeci umí 160!!

podle této logiky vůbec nemá smysl v ČR uvažovat o stavbě trati pro rychlost nad 230 km/h - rychlejší vlaky tu stejně nikdo nemá... Rv

0/0
7.3.2016 13:10

D32a32n58i77e72l 15M26a37c62á75k 5516305366424

Ať bude 120 nebo 160, stejně bude největším problémem úsek Choceň - Ústí nad Orlicí. Do Chocně budou ústit dvě koridorové dvojkolejné tratě - od Pardubic se 160 a od Hradce se 120/160 a z Chocně do Ústí n/O se po rekonstrukci pojede 120 jednou dvojkolejkou?!!? Nacíc mezi Brandýsem n/O a Ústím n/O je v současné době 7 oddílů (úseků rozdělených návěstidly) a po rekonstrukci mají být pouze čtyři. Tady by se měl někdo zamyslet....

+1/0
7.3.2016 11:11

O94l25d88ř88i27c32h 30J13a64n61e68č88e15k 8549396793341

souhlas, nejpozději od chvíle, co začala EC (dnes částečně RJ) do Brna jezdit přes Třebovou, jsou potřeba 4 koleje z Prahy až do Třebové. modernizací Velký Osek - HK - Choceň by se sice úzké hrdlo zkrátilo, ale stále zůstalo. vzhledem k tomu, že úsek Choceň - Česká Třebová stejně žádnou velkou rekonstrukcí neprošel, tak by bylo na čase, postavit tam komplet novou trať, která by 'řezala' oblouky Orlice v tunelech. klidně zcela mimo stávající trať, tj. bez jediné zastávky. stávající trať by pochopitelně zůstala zachována pro regionální vlaky a zastávkové rychlíky.

0/−1
7.3.2016 13:06

L63u66k61á51š 41M11a38r26e26d91a 6121284547258

Tuhle ve Francii jsem jel 500 km vzdalenost vlakem neco kolem dvou a pul hodiny vcetne nastupu a vystupu. Zde nevim, mam-li se smat ci brecet, tot otazka.

+1/0
7.3.2016 7:42

B96o92h17u10m78i51l 24P64e34s10e43k 6265137473924

No, já zas jel z Hirosimy do Tokia a celou cestu jsem spal.

+1/0
7.3.2016 9:53

J80a61n 69F10r34o20l28í96k 6266770325864

Pravděpodobně jde především o tu "zanedbatelnou" částku mezi oběma řešeními.;-D

0/−1
6.3.2016 13:45

O69l72d16ř32i20c56h 61J89a46n89e89č14e78k 8899476633241

ano ten rozdíl mezi 120 a 160 km/h bude opravdu zanedbatelný. pro 160 km/h stále mohou být úrovňové přejezdy...

0/0
7.3.2016 13:12

J58a59n 49J68e25m91e80l83k30a 1385470

Ale stejně si nemyslím, že bude někdo dobrovolně objíždět do Prahy přes Hradec. Pokud by stálo 120/160 stejně tak proč ne, ale.. Spíš otázka, zda by tady neměla vést konečně jedna pořádná trať Praha cca Pardubice, Hradec na min 200. (využitelná pro VRT Praha, Kolín, Havl. Brod, Jihlava, Brno) A původní nechat. Na co mít 2 stejně špatné vedle sebe na 160. Navíc v takové krajině. A jestli to není lepení, pokud část dopravy by teoreticky jezdila na vysočinu po "VRT", zda bude potřeba. (ale to vypadá na 2040 a tady zase jezdí CARGO).

0/0
6.3.2016 12:34

R73a16d47e37k 71J29a14n17a72t20a 9955366224432

"Ale stejně si nemyslím, že bude někdo dobrovolně objíždět do Prahy přes Hradec."

----------

Když LE zoufale "loví" zákazníky v Kolíně či Přerově, dokážu si představit, že by jel i přes Hradec. Ovšem kdoví, kde bude LE, až tohle bude hotové.

+1/0
6.3.2016 14:40

R23a89d24e16k 85J74a59n77a38t10a 9845506124492

"pořádná trať Praha cca Pardubice, Hradec na min 200. (využitelná pro VRT Praha, Kolín, Havl. Brod, Jihlava, Brno)"

----

200 k Pardubiccím a pak do Brna tím údolím přes ČT, to parametrů VRT ani zdaleka nedosahuje. To lidi budou pořád jezdit autama.

+1/0
6.3.2016 14:41

P43a67v57e13l 19M33a27r27e85š 6815405682939

VTRko v žádném případě nepovede pres Hradubice.

VTR je trasována nejkratší cestou přes Vysočinu, kousek od Jihlavy je už léta stabilizovaný koridor a stavební uzávěra.

Na území ČR jsou plánovány max 3 zastávky, a jedna z nich je určitě pražská aglomerace, druhá Ostrava

+1/−1
6.3.2016 22:57

J20a50n 79J45e69m35e61l38k27a 1315150

Nemyslím si, že taková megalomanská varianta bude někdy úspěšně v dohledné době postavena a zprovozněna a ufinancována.

+1/0
7.3.2016 8:07

O90l37d61ř32i13c96h 92J13a70n11e97č48e91k 8779506393121

ad. poslední věta: na VRT by určitě byly více než 3 stanice. a primární trasování by bylo Berlín - Praha - Vídeň, tj. mimo Ostravu.

ano vlak z Berlína do Vídně by opravdu v ČR zastavil maximálně 4krát - v Ústí n.L., Praze, Brně, možná v Jihlavě. ale jen mezi Prahou a Brnem se počítá se 3 až 4 stanicemi - v nichž by nestavěly všechny vlaky - ale přeci krom expresů Berlín - Vídeň by tam přeci mohly jezdit i o něco pomalejší vlaky, které by zastavovaly častěji.

Ostrava by se na takovou trať musela napojit větví z Brna - buďto jen vnitrostátní, anebo s pokračováním dál do Katovic a Varšavy.

0/0
7.3.2016 13:18

R53a95d13e65k 16J38a89n52a76t71a 9665296964582

"Na území ČR jsou plánovány max 3 zastávky,"

---

Mnohem více zastávek než 3. http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/CR_Rychla_spojeni_2013_CD.jpg

0/0
7.3.2016 14:34

O16l15d35ř98i22c40h 23J56a83n83e90č76e25k 8699206773901

že by to někdo dobrovolně svými 'expresy' objížděl přes Hradec taky pochybuji - možná jeden dva páry spojů denně. ale mohly by tamtudy být trasovány ministerstvem objednávané zastávkové rychlíky do Brna a/nebo na střední Moravu, čímž by se ulehčilo trati přes Pardubice. a pochopitelně když to má být záloha pro hlavní trať, tak tam těch 160 jednoznačně má smysl.

Hradubice jsou příliš malé a příliš blízko od Prahy, než aby tam mělo smysl komplet novou trať na 200+ stavět. jak už tu bylo napsáno, VRT do Brna podél Labe nepovede a pokud by na tuto VRT měla být napojena Ostrava, tak z Brna, nikoliv z Hradubic.

0/0
7.3.2016 13:24

M72i31c94h32a87l 40G61r23e64g94o13r 8166484850972

Stát se snaží zrušit veřejnou dopravu. Je přece lepší když budou lidé jezdit jenom autem.

(Autobusy platí mýto, BIO naftu Babišovi, vlaky solární daň. Plus pomalé rekonstrukce. To vše zbytečně prodražuje hromadnou dopravu.)

+1/0
6.3.2016 10:09

P44e11t85r 18N78o31v65o55t20n76y 1791420541

"Mluvčí Marek Illiaš vysvětluje, že nejrychlejší vlaky na trati jsou spěšné vlaky z Hradce Králové do Letohradu, které tak rychle nejezdí." vs "Stejná organizace se chystá přitom zavést rychlost 160 kilometrů za hodinu například na trati z Olomouce do Uničova, která je v podstatě příměstskou lokálkou. „Takové srovnání není příliš relevantní, neboť tam byla navržená maximální traťová rychlost obhajována na základě využitelnosti uvažovanými vlaky ve výhledu,“ říká Illiaš" mluvka dané organizace toho moc nezmůže, ale aby sám hlásal zjevné protimluvy, na to by si asi měl dát pozor.

+8/0
6.3.2016 2:24

P37e46t26r 30N81o49v78o87t44n44y 1501200311

SZDC plánuje rychlost trati v horizontu desitek let na zaklade vozidel, ktera tam jezdi ted?

+12/0
5.3.2016 22:41

J92i72ř54í 25K21o82c97u82r97e93k 6145644665248

120 km/h? V celé trase z Litomeřic přes Mělník, Nymburk, Clumec, Hradec, Týniště a Choceň by se uživilo už dneska a dvojkolejně v celé délce. No dobře, v oddůvodněných případech 80 km/h. Proč? Nákladní tranzit. Hradec - Týniště nestíhá pobrat dopravu už dneska, důvodem je tady Škodovka. Otázkou je jak z Chocně dál, dvě koleje také nemusí stačit, protože jeden problém okolo Bezpráví* zastaví 3/4 republiky.

Proč tranzit tudy? Protože nadmořská výška rozvodí cca 350 metrů. Přes Vysočinu to znamená stoupání do cca 600 metrů n.m.

* Kdyby někdo náhodou neznal: http://mapy.cz/zakladni?x=16.3315923&y=49.9961281&z=16

+3/0
5.3.2016 21:58

O92l88d49ř93i50c24h 40J41a25n26e24č70e14k 8449866233181

pokud to ČR ještě někdy s železnicí chce myslet vážně, tak je rekonstrukce na 160 a kompletní zdvojkolejnění Praha - Nymburk - HK - Choceň nutnost (+elektrifikace do Kvasin? kvůli té Škodovce...).

a ano mezi Chocní a Třebovou je potřeba přistavět 2 nové koleje, ideálně tunely výrazně kratší trasou než stávající trať podél Orlice.

0/0
7.3.2016 13:29

L63a62d19i81s57l36a78v 85O37n89d69r32á33č41e41k 6546379738140

Asi pro řadu úředníků je špatné přepravovat náklad i cestující rychlostí 160 km/hod. Musí se přece nějak zavděčit těm, co přepravují lidi a náklad 90 km/hod po rozbitých silnicích a dálnicích.:-/

+1/0
5.3.2016 21:52

L12u35k93á17š 31D68r19š38t97i73č84k29a 7449831319162

To bude modernizace jak ***** ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
5.3.2016 21:22

P40a45v16e60l 59V33a28v89ř98í10n 6694871492662

No, já teda vím o železnici tak dost houbeles. Ale když tohle čtu, začíná mi být jasné, proč z Brna do Prahy (vzdušnou čarou 200 km, po železnici 255 km) musím jet 2:30 hod. Však i ti zmatkářští Italové to umí z Říma do Milána za 2:15 (vzdálenost 600 km). Lístek stojí pravda jiné peníze (přepočteno na km) než u nás ČD.

+4/0
5.3.2016 20:32

R11a19d91e15k 86J52a53n34a21t18a 9715176434122

Z Prahy do Brna se jezdí 2:30 proto, že se jezdí po trati postavené přes 150 lety, vedoucí oklikou, jen místy trochu narovnané. Posledních cca 50 let u nás nebyla postavena ani jedna nová trať, vše je jen mírné narovnávání a opravy stávajících.

Kdežto v Itálii začali stavět moderní nové tratě v 70. letech (první úsek otevřeli 1977). Jízdenka Řím-Milano se prodává většinou mezi 40 a 60 eury, tj. něco přes 2 Kč/km. Tj. v poměru k platům cca stejně jako u nás (Italové mají platy dvojnásobné, jízdné ČD je průměrně cca 1 Kč/km).

Dlužno dodat, že vysokorychlostní provoz Milano-Řím není narozdíl od Praha-Brno dotován, dokonce si tu konkurují dva dopravci.

+10/0
5.3.2016 21:23

J16a82n 39S85ů26r79a 4805313183822

Zapomněl jste na jednu zásadní trať: Studénko - Ostrava Mošnov Airport aneb vyhození tři čtvrtě miliardy.

+5/−4
5.3.2016 22:06

R15o11m64a16n 66J63e66s98c45h91k86e 9418745207715

Jednak to není zásadní trať, a je to pakatel. Kolik stála Blanka 40 krát více? Proč nepostaví železnici na Ruzyni ?

+2/−1
6.3.2016 9:03

M23a44r33t12i14n 54N75o93v42o73t28n28ý 3486796651614

To je ale hloupý argument. To je přece jenom krátká, snad kilometrová, odbočka z trati, která už tam dávno vedla.

+4/−1
6.3.2016 17:50

J98a53n 85S48ů32r85a 4545873283302

Postaveno na základě lzivych cisel ve studii proveditelnosti

+1/0
6.3.2016 18:03

O39l41d33ř39i91c48h 16J83a22n35e15č36e75k 8199856823261

to není nová trať - to je jen odbočka ze stávající trati do Příboru.

to už je významnější Nové spojení, obnova trati z Aše na Selb nebo přeložky na rekonstrukcích koridorů.

+1/0
7.3.2016 13:34

R35o10m12a67n 55J59e53s64c55h30k31e 9538915147905

Nejpomalejší je úsek Praha - Kolín. Přestože je rovný. Jediné narovnání na trati Brno - Praha jsem si všiml v Ústí nad Orlicí. Pomohl by tunel Brno - Blansko. A pak věřím jízdní době 2 hodiny.

+1/0
6.3.2016 9:07

O77l74d61ř36i86c57h 60J92a23n21e14č56e74k 8269366593471

ještě více by pomohla přístavba dvou nových kolejí mezi Chodní a Českou Třebovou, včetně tunelu (minimálně) z Chocně do Ústí n.O. - to by z hlediska jízdní doby pomohlo stejně a využilo by to mnohem víc vlaků

0/0
7.3.2016 13:38

J29a28n 97J37e73m65e83l20k11a 1845100

Co je spíš smutné - Praha Plzeň rekonstruovaný na 120, 130. Tady rekonstrukce stávajícího koridoru skoro v původní stopě asi nebyla dobrá volba. Oblouky jsou malé. Jediné co to trochu zachraňuje je ten tunel. Sice pokud se dostanou pod jednu hodinu, tak aspoň tak. Ale vzhledem k tomu, v jaké je to krajině, že je tam docela místo. Navíc je to páteřní trasa pro další 3 tratě (Budějovice, Šumava, Cheb) a mezinárodní koridor. Opět tvrdím, že se mělo stavět na 200. Zajimavé, že tam snad ani není zatím vytyčená VRT. Zatímco u Ostravy, kde nikdy nebude :-) ano.

A Praha Budějovice, kde se staví defakto novostavba si myslím, že se možná taky mohlo stavět v roce 2016 na 200.

+11/0
5.3.2016 19:59

K44r24y15š47t72o77f 49L27a57n92í68k 1159310535365

taky by me zajímalo, jake jsou plany s peazni trati přes Glucholazy, ktera se zrejme brzy pro nezajem polaku rozpadne. mohl by se propojit Jindrichov a Zlate hory a nemuseli bychom platit Polsku nic.

+4/0
5.3.2016 19:18

M50i28c98h16a44l 37G32r93e79g35o29r 8806764880612

V Polsku se na vedlejší tratě kašle víc než u nás. Spousta se ruší. Jsme v EU, nešla by ta trať koupit? A elektrifikovat. Jesenícku by to určitě pomohlo.

0/0
6.3.2016 10:14

M91a71r52t23i29n 44R70u85z97i81c56k31a 1382938926767

Nesla, stejny problem jako Varnsdorf-Liberec, na polskem uzemi 20-30km/h, nedavno o tom byl i clanek v novinach, trat chteli opravit Cesi, Nemci, ... chteli ji koupit, chteli na polskem uzemi udelat zastavku, ... polaci vse zamitli...nakonec po velkych urgencich, slibili provest nejnutnejsi opravu na 30km/h

+2/0
6.3.2016 10:22

O78l38d67ř31i55c87h 17J15a73n24e43č38e57k 8209856763741

jo, ale byl by potřeba několikakilometrový tunel a ty se u nás nestaví ani na koridorech (Choceň - Ústí n.O. apod.)

0/0
7.3.2016 13:41

F44r72a34n43t44i54š54e92k 96N70o22v50o59t52n64ý 2224139736

A nepřipadá vám ten ministr dopravy nějakej divnej.

+10/−1
5.3.2016 19:10

J91a68r83o86s76l38a23v 64J18o57n93á21š 4638184322865

Mně to celé připomíná politické zadání hradeckých komunistů jako při stavbě dálnice D 11. Ta by logicky měla vést průmyslovými městy Kolín, Přelouč, Pardubice, ale vede lázeňskými Poděbrady a Chlumcem nad Cidlinou. Silniční doprava z průmyslových center se na ni musí připojovat, což pochopitelně zatěžuje životní prostředí, ale soudruzi z Hradce si vozí zadky pohodlně.

Budovat souběžnou VRT s koridorem mi přijde stejně logické, jako stavět ještě jednu dálnici přes Kolín, Přelouč a Pardubice.

+2/−6
5.3.2016 19:01

P92e48t48r 83J81a66n54k79o94v45s51k92ý 9698509519681

Vy asi budete z Pardubic, co? Tak se nečertěte, hold už nebudete výjimeční ani tou železnicí ani hokejem. Máte ještě perník...

+2/−1
5.3.2016 19:25

V73i32k18t48o60r 78N64á75r48o33ž90n46ý 3699192778

Pardubice budou na tom po železniční stránce vždy lépe , než Hradec...

+1/−1
5.3.2016 19:37

J72a12r75o69s97l66a32v 77J56o27n89á27š 4368854542905

Nějaká odpověď k věci by nebyla?

0/0
5.3.2016 20:09

R84a49d55i59m 84S53i56m47u68n56e12k 2230710886814

třeba že na trasu d11 navazuje hlavní tah na polsko..? nebo že u hradce se kříží trasa z liberce na moravu?

0/0
5.3.2016 21:15

J77a29r74o52s35l46a71v 94J51o82n15á81š 4618164872785

A proč by nemohla jít trasa na Polsko přes Kolín, Přelouč, Pardubice, Hradec? Tím by byla podchycena všechna nejdůležitější centra. Jinak nejkratší trasa by asi vedla přes Hořice.

0/0
6.3.2016 11:15

M36i92r72o16s91l23a70v 18P26a10v61l97í19č84e54k 7573800735634

Nemusí bejt všecho přes pce.

0/0
14.3.2016 0:32

M79i63r90o13s17l79a67v 92P53a95v73l29í54č95e50k 7193980105794

Jo v bílým prášku :D

0/0
14.3.2016 0:29

V64i76k66t76o43r 50N91á23r23o76ž28n35ý 3279702138

Tenkrát většina nákladní dopravy byla na železnici , takže nějaké spojení průmyslových center po silnici nikdo neřešil. Apropo...ono to logiku i mělo. Pardubice ..špičkové železniční spojení , které Hradec nemá...a tak soudruzi rozhodli o tom , že Hradec když nemá dobré spojení po železnici , bude mít dobré spojení po silnici.

+1/0
5.3.2016 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.