Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy hledají, kdo jim bude provozovat spací vozy další roky

Po velké soutěži na provoz jídelních vozů vypsaly České dráhy další velkou zakázku na služby. Ve dvou soutěžích s odhadovanou cenou 140 milionů korun hledají provozovatele svých lůžkových a lehátkových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e19t62r17a 77N50o49v65á29k71o90v86á 7408946704408

Jak se na to horní lehátko leze? Nikde na fotkách to nemůžu objevit.

0/0
7.3.2016 10:48
Foto

J35a77n 60V17a20l34a65l22í34k 6416429660816

Myslim že je tam někde ukrytý žebřík

+4/0
7.3.2016 10:55

R34a64d46e14k 60J24a28n21a53t49a 9865216744132

Žebřík. Buď před oknem, nebo po straně u dveří. Bývá i sundavací, tak ho na focení mohli sundat.

+1/0
7.3.2016 14:36

J84a19k46u24b 64F24e95i41f30a13r 7769959466129

Nechápu proč si toto nemohou provozovat sami. Mají de-facto monopolní postavení, zaměstnanců jako much, zázemí také. Ale ono je pro někoho asi lepší to "vyčlenit" a od někoho nakoupit. Taková malá domů. Že to pak stojí dvojnásobek evidentně nikoho netrápí, však on ztrátu zatáhne stát, že?

+2/−1
7.3.2016 7:56

R51a81d22e37k 24J33a85n14a18t61a 9745586664782

Tak ony to dnes provozují JLV, což je 100% dceřinná společnost ČD. Takže si to vlasně sami provozují. Jinak to může mít velký význam, zadávat to dceřiné či zcela jiné společnosti. Například tím omezíte vliv odborů. Platí to i mimo železnici. Např. zaměstanci Germanwings nemají za sebou tak silné odbory jako mateřská Lufthansa.

+1/0
7.3.2016 14:39

M21i58r49o63s70l47a54v 46P31a55v33l29í66č69e50k 7503720405204

To je slušná pálka.

0/0
7.3.2016 1:45

R50a24d16e47k 44J38a62n74a70t84a 9605206564612

Zajímavé je, jak pan Sůra (nevím, zda vědomě, či nevědomě) přebírá terminologii Regiojetu. "Spací vozy" tomu totiž začal říkat až Jančura. Zažité názvy jsou ubytovací vůz, lůžkový vůz, lehátkový vůz.

Čekám, kdy začne titulovat vlakvedoucí ČD "teamleader" :-)

+6/−10
6.3.2016 23:21

J30a81n 63S34ů65r46a 4955483803442

Počet znaků v titulku je omezen. Navíc myslím, že pro laického čtenáře je slovo spací srozumitelnější, než ubytovací. I proto jsou v textu obě slova. Slovo teamleader v mých textech opravdu nikdy nenajdete:)

+11/−1
6.3.2016 23:36

J67i90ř91í 77K62v84ě50š 1913346182921

"Spací vozy" se tomu říkalo dávno před Jančurou. Alespoň tady u nás. :-)

+8/−1
7.3.2016 2:02

M48i11c17h34a56l 32M12i25l82l56e84r 9476682569232

rad bych oponoval. "Spaci vozy" se luzkovym vozum rikalo lidove uz za ery Compagnie Internationale des Wagons-Lits, ktera provozovala spojeni s luzkovymi a jidelnimi vozy po velke casti Evropy. Muj deda a jeho svagr s nimi jezdili 1919-1939 a 1945-1949, nez jim komunisti sebrali cestovani pas protoze nebyli prokadrovanymi cleny strany.

Ubytovaci vuz neni zazity nazev. Dlouhodobe zazity je luzkovy vuz, lehatkovy vuz. Tyhle nazvy si sam pamatuji z 60.let, kdy jsem jel nekolika spoji s lehatkovymi i luzkovymi vozy.

+5/0
7.3.2016 2:55

M87i29c89h75a84l 84M77i19l97l63e92r 9946832779172

PS. odjel jsem z Evropy koncem 60.let, ale v pozdejsich letech jsem zase nekolika evropskymi luzkovymi vozy jel (2004 - 2014).

Na ceskem uzemi CD zasadne pouzivaji vyrazy luzkovy vuz, lehatkovy vuz, nikoliv ubytovaci.

+2/0
7.3.2016 2:59

M97i35r15o69s94l73a69v 84Z64i39k70m91u58n42d 6518172457928

"Ubytovací" vůz je jak lehátkový, tak lůžkový ... spací vůz (spacák) je zaměstnanecká hantýrka označující dlouhá desetiletí lůžkový vůz ...

0/−1
7.3.2016 7:15

A25l25a92n 77Ř45e87p13k71a 4255326

A ta soutěž na jídelní vozy dopadla jak? Pořád se soutěží, nebo znova vybrali JLV? ;-)

+1/0
6.3.2016 20:19

J56a46n 33S48ů31r87a 4715163393702

Stále se soutěží

+5/0
6.3.2016 21:38
Foto

T31o17m28á34š 26D15v98o30ř48á48k 3165143606536

Pořád se soutěží o to, jak vybrat JLV.:-)

0/−2
7.3.2016 7:48

M76a41r24t82i19n 22H90a59n84z66a22l 8488169249545

Ve výpisu mi chybí sezonní Split, Bar a Burgas - nějaká změna, nebo se pan Sůra podíval jen na aktuálně jedoucí vlaky?

+8/0
6.3.2016 19:40
Foto

J34a93n 29V29a73l85a84l54í70k 6706269630856

Nejistý je zatím provoz lůžkových a lehátkových vozů na Balkán do Splitu a černohorského Baru. „Provoz bude zajištěn podle aktuální bezpečnostní situace na Balkáně,“ dodal Štáhlavský.

Zdroj: ekonomika.idnes.cz

+7/0
6.3.2016 20:44

P65e25t11r 18V97l26c43e70k 5432945745257

pořád nerozumí těm bezpečnostním rizikům na Balkáně.....na Balkáně žádné bomby nebouchají, tam se na chvíli zadrží migranti (pokud je někdo na delší dobu v přesně definovaném místě nezadrží déle hraniční ploty). Ze stejného důvodu se tedy musím divit, proč jezdí vlaky do Německa či Paříže, kde je riziko nastražených bomb a koncentrace migrantů nesrovnatelně vyšší....

0/−2
7.3.2016 7:20

J87a22n 94J37a73r41o48š 3853806419343

Minulý tok to bylo na balkáně naprosto v pohodě. Jen trochu chaos býval v Budapešti. Ale jinak po celé cestě si do vlaku nikdo nesnažil dostat. Občas bylo vidět u trati pár lidí,ale nic dramatického

+1/0
7.3.2016 8:29

M61i79c65h33a57l 67M38i96l64l50e30r 9426302799552

je zvykem luzkove vozy zamykat v oblastech, kde mohou byt pripade nejake problemy cestou.

0/0
7.3.2016 17:48

J33a15n 15S56ů17r60a 4585843783202

Tabulka je přímo z Českých drah. a jinak viz text a příspěvek pana Valalíka.

+1/0
6.3.2016 23:39

P65e58t74r 88B88e54z27s38t30a76r73o64s62t15i 2209476173861

Chtělo by to změnu... Už jsou všude nové nebo rekonstruované vozy, proto zahodit JLV , nabrat někoho akcnejsiho a zvýšit propagaci...

0/−5
6.3.2016 19:28

R57o53b17e41r20t 67M39r57o35c28z15k72o15w73s71k88i 7278370979914

Kdyby se tu postavili skutečné rychlotratě, ani by spací vozy nebyli třeba :-P

+8/−2
6.3.2016 19:22

R54a52d41e35k 38J93a83n37a81t51a 9965526734402

"Tu" by nestačilo. Musel byste tu rychlou trať postavit v celé trase, takže třeba až do Burgasu, Splitu, Baru, Varšavy. A zní to překvapivě, ale z Mnichova do Švýcarska nevede žádná rozumná trať, takže ani ten Zürich vysokorychlostně nezávisí jen na nás ...

+3/0
6.3.2016 20:46

P13e82t74r 10F30o81l57t44y58s 7975721500548

Jděte s tou německou logikou k šípku. Noční vlaky jsou potřeba, protože tak či tak denní vlak dojede do cíle pozdě, ať jede rychle nebo pomalu. Např. takový chybějící Excelsior. Když jsem skončil v podvečer v práci, stihl jsem ještě mnoho věcí a poté před půlnocí na vlak, cestou jsem se vyspal (samozřejmě jsem stihl se prospat i trochu doma) a před pátou hodinou ráno jsem mohl být v cíli na brigádě. Dneska Excelsior nejezdí a pokud chci jet na brigádu, tak musím jet prakticky z práce ani domů to nestihnu (nanejvýš pokud jedu autem, tak na otočku), přijet do Prahy ještě před půlnocí a co dělat do pěti do rána a kde spát (krom cestou Pendolina nebo klasického vlaku, kde to na spaní moc není)? A než se člověk dohrabe k nějakému ubytování za rozumnou cenu, tak to stejně ztrácí význam, protože se víc nevyspí, ba naopak míň, je tam více cestování pražskou MHD a celá ta sranda se mi klidně i třikrát prodraží a to to porovnávám včetně rezervace lehátka v onom Excelsioru. A ne, nevytrhne mě další noční vlak, který je v Praze v půl sedmé a nevytrhnul by mě ani rychlovlak s odjezdem v 5 a příjezdem v 7 (například). A lidé s takovými cestovními potřebami je mnoho. Jsem rád, že v tom Německu se proti záměrům DB lidé bouří. Věřím, že to k něčemu bude a třeba to povede k dalšímu otevření trhu v této oblasti.

0/0
8.3.2016 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.