Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy hledají, kdo jim bude provozovat spací vozy další roky

Po velké soutěži na provoz jídelních vozů vypsaly České dráhy další velkou zakázku na služby. Ve dvou soutěžích s odhadovanou cenou 140 milionů korun hledají provozovatele svých lůžkových a lehátkových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e14t35r33a 59N52o28v34á33k82o97v44á 7898206614208

Jak se na to horní lehátko leze? Nikde na fotkách to nemůžu objevit.

0/0
7.3.2016 10:48

J71a30n 12V97a83l25a12l88í95k 6816309660406

Myslim že je tam někde ukrytý žebřík

+4/0
7.3.2016 10:55

R78a39d37e23k 24J13a43n50a98t20a 9275516514542

Žebřík. Buď před oknem, nebo po straně u dveří. Bývá i sundavací, tak ho na focení mohli sundat.

+1/0
7.3.2016 14:36

J51a82k38u75b 86F77e65i68f28a26r 7109719316129

Nechápu proč si toto nemohou provozovat sami. Mají de-facto monopolní postavení, zaměstnanců jako much, zázemí také. Ale ono je pro někoho asi lepší to "vyčlenit" a od někoho nakoupit. Taková malá domů. Že to pak stojí dvojnásobek evidentně nikoho netrápí, však on ztrátu zatáhne stát, že?

+2/−1
7.3.2016 7:56

R45a37d76e31k 60J92a53n53a70t30a 9755166284692

Tak ony to dnes provozují JLV, což je 100% dceřinná společnost ČD. Takže si to vlasně sami provozují. Jinak to může mít velký význam, zadávat to dceřiné či zcela jiné společnosti. Například tím omezíte vliv odborů. Platí to i mimo železnici. Např. zaměstanci Germanwings nemají za sebou tak silné odbory jako mateřská Lufthansa.

+1/0
7.3.2016 14:39

M71i20r84o55s41l70a59v 15P66a15v43l88í74č19e20k 7203220515814

To je slušná pálka.

0/0
7.3.2016 1:45

R40a14d71e42k 94J90a57n11a96t22a 9175106794582

Zajímavé je, jak pan Sůra (nevím, zda vědomě, či nevědomě) přebírá terminologii Regiojetu. "Spací vozy" tomu totiž začal říkat až Jančura. Zažité názvy jsou ubytovací vůz, lůžkový vůz, lehátkový vůz.

Čekám, kdy začne titulovat vlakvedoucí ČD "teamleader" :-)

+6/−10
6.3.2016 23:21

J94a96n 18S41ů54r40a 4605513393692

Počet znaků v titulku je omezen. Navíc myslím, že pro laického čtenáře je slovo spací srozumitelnější, než ubytovací. I proto jsou v textu obě slova. Slovo teamleader v mých textech opravdu nikdy nenajdete:)

+11/−1
6.3.2016 23:36

J70i87ř70í 28K43v43ě59š 1183336342871

"Spací vozy" se tomu říkalo dávno před Jančurou. Alespoň tady u nás. :-)

+8/−1
7.3.2016 2:02

M64i10c76h89a64l 82M68i61l92l59e15r 9626402789222

rad bych oponoval. "Spaci vozy" se luzkovym vozum rikalo lidove uz za ery Compagnie Internationale des Wagons-Lits, ktera provozovala spojeni s luzkovymi a jidelnimi vozy po velke casti Evropy. Muj deda a jeho svagr s nimi jezdili 1919-1939 a 1945-1949, nez jim komunisti sebrali cestovani pas protoze nebyli prokadrovanymi cleny strany.

Ubytovaci vuz neni zazity nazev. Dlouhodobe zazity je luzkovy vuz, lehatkovy vuz. Tyhle nazvy si sam pamatuji z 60.let, kdy jsem jel nekolika spoji s lehatkovymi i luzkovymi vozy.

+5/0
7.3.2016 2:55

M12i77c66h21a31l 87M73i11l71l16e29r 9396672639612

PS. odjel jsem z Evropy koncem 60.let, ale v pozdejsich letech jsem zase nekolika evropskymi luzkovymi vozy jel (2004 - 2014).

Na ceskem uzemi CD zasadne pouzivaji vyrazy luzkovy vuz, lehatkovy vuz, nikoliv ubytovaci.

+2/0
7.3.2016 2:59

M98i76r55o69s40l95a40v 51Z89i57k90m89u46n20d 6658342407498

"Ubytovací" vůz je jak lehátkový, tak lůžkový ... spací vůz (spacák) je zaměstnanecká hantýrka označující dlouhá desetiletí lůžkový vůz ...

0/−1
7.3.2016 7:15
Foto

A30l41a81n 50Ř21e13p98k90a 4985156

A ta soutěž na jídelní vozy dopadla jak? Pořád se soutěží, nebo znova vybrali JLV? ;-)

+1/0
6.3.2016 20:19

J82a44n 53S11ů97r41a 4605383173692

Stále se soutěží

+5/0
6.3.2016 21:38
Foto

T48o26m70á36š 76D63v39o97ř37á90k 3165813876896

Pořád se soutěží o to, jak vybrat JLV.:-)

0/−2
7.3.2016 7:48

M46a32r79t57i64n 52H70a49n96z35a67l 8548139899905

Ve výpisu mi chybí sezonní Split, Bar a Burgas - nějaká změna, nebo se pan Sůra podíval jen na aktuálně jedoucí vlaky?

+8/0
6.3.2016 19:40

J14a59n 36V26a70l11a14l69í54k 6736579720116

Nejistý je zatím provoz lůžkových a lehátkových vozů na Balkán do Splitu a černohorského Baru. „Provoz bude zajištěn podle aktuální bezpečnostní situace na Balkáně,“ dodal Štáhlavský.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-soutezi-provozovatele-ubytovacich-vozu-pc6-/eko-doprava.aspx?c=A160306_133034_eko-doprava_suj

+7/0
6.3.2016 20:44

P62e18t98r 10V56l62c63e75k 5602125725647

pořád nerozumí těm bezpečnostním rizikům na Balkáně.....na Balkáně žádné bomby nebouchají, tam se na chvíli zadrží migranti (pokud je někdo na delší dobu v přesně definovaném místě nezadrží déle hraniční ploty). Ze stejného důvodu se tedy musím divit, proč jezdí vlaky do Německa či Paříže, kde je riziko nastražených bomb a koncentrace migrantů nesrovnatelně vyšší....

0/−2
7.3.2016 7:20

J98a98n 29J45a68r31o59š 3493166329403

Minulý tok to bylo na balkáně naprosto v pohodě. Jen trochu chaos býval v Budapešti. Ale jinak po celé cestě si do vlaku nikdo nesnažil dostat. Občas bylo vidět u trati pár lidí,ale nic dramatického

+1/0
7.3.2016 8:29

M78i65c27h88a42l 61M35i83l16l78e69r 9856882359662

je zvykem luzkove vozy zamykat v oblastech, kde mohou byt pripade nejake problemy cestou.

0/0
7.3.2016 17:48

J97a49n 35S25ů53r56a 4635603703112

Tabulka je přímo z Českých drah. a jinak viz text a příspěvek pana Valalíka.

+1/0
6.3.2016 23:39

P83e34t84r 51B97e33z93s40t76a30r44o38s73t31i 2239356283651

Chtělo by to změnu... Už jsou všude nové nebo rekonstruované vozy, proto zahodit JLV , nabrat někoho akcnejsiho a zvýšit propagaci...

0/−5
6.3.2016 19:28

R85o39b22e40r19t 11M32r19o23c90z78k83o24w14s55k86i 7578360499414

Kdyby se tu postavili skutečné rychlotratě, ani by spací vozy nebyli třeba :-P

+8/−2
6.3.2016 19:22

R18a54d74e54k 21J15a32n69a75t14a 9115276384962

"Tu" by nestačilo. Musel byste tu rychlou trať postavit v celé trase, takže třeba až do Burgasu, Splitu, Baru, Varšavy. A zní to překvapivě, ale z Mnichova do Švýcarska nevede žádná rozumná trať, takže ani ten Zürich vysokorychlostně nezávisí jen na nás ...

+3/0
6.3.2016 20:46

P74e41t87r 53F24o83l29t87y20s 7135611910158

Jděte s tou německou logikou k šípku. Noční vlaky jsou potřeba, protože tak či tak denní vlak dojede do cíle pozdě, ať jede rychle nebo pomalu. Např. takový chybějící Excelsior. Když jsem skončil v podvečer v práci, stihl jsem ještě mnoho věcí a poté před půlnocí na vlak, cestou jsem se vyspal (samozřejmě jsem stihl se prospat i trochu doma) a před pátou hodinou ráno jsem mohl být v cíli na brigádě. Dneska Excelsior nejezdí a pokud chci jet na brigádu, tak musím jet prakticky z práce ani domů to nestihnu (nanejvýš pokud jedu autem, tak na otočku), přijet do Prahy ještě před půlnocí a co dělat do pěti do rána a kde spát (krom cestou Pendolina nebo klasického vlaku, kde to na spaní moc není)? A než se člověk dohrabe k nějakému ubytování za rozumnou cenu, tak to stejně ztrácí význam, protože se víc nevyspí, ba naopak míň, je tam více cestování pražskou MHD a celá ta sranda se mi klidně i třikrát prodraží a to to porovnávám včetně rezervace lehátka v onom Excelsioru. A ne, nevytrhne mě další noční vlak, který je v Praze v půl sedmé a nevytrhnul by mě ani rychlovlak s odjezdem v 5 a příjezdem v 7 (například). A lidé s takovými cestovními potřebami je mnoho. Jsem rád, že v tom Německu se proti záměrům DB lidé bouří. Věřím, že to k něčemu bude a třeba to povede k dalšímu otevření trhu v této oblasti.

0/0
8.3.2016 11:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.