Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy hledají, kdo jim bude provozovat spací vozy další roky

Po velké soutěži na provoz jídelních vozů vypsaly České dráhy další velkou zakázku na služby. Ve dvou soutěžích s odhadovanou cenou 140 milionů korun hledají provozovatele svých lůžkových a lehátkových vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44e77t73r24a 79N95o70v36á38k41o30v83á 7838636424118

Jak se na to horní lehátko leze? Nikde na fotkách to nemůžu objevit.

0/0
7.3.2016 10:48

J26a41n 12V78a62l33a19l61í72k 6496499790966

Myslim že je tam někde ukrytý žebřík

+4/0
7.3.2016 10:55

R29a94d51e87k 24J46a25n57a41t28a 9115676934862

Žebřík. Buď před oknem, nebo po straně u dveří. Bývá i sundavací, tak ho na focení mohli sundat.

+1/0
7.3.2016 14:36

J12a43k81u64b 97F75e83i56f91a67r 7679129816549

Nechápu proč si toto nemohou provozovat sami. Mají de-facto monopolní postavení, zaměstnanců jako much, zázemí také. Ale ono je pro někoho asi lepší to "vyčlenit" a od někoho nakoupit. Taková malá domů. Že to pak stojí dvojnásobek evidentně nikoho netrápí, však on ztrátu zatáhne stát, že?

+2/−1
7.3.2016 7:56

R55a31d55e41k 22J34a41n95a49t95a 9845676104822

Tak ony to dnes provozují JLV, což je 100% dceřinná společnost ČD. Takže si to vlasně sami provozují. Jinak to může mít velký význam, zadávat to dceřiné či zcela jiné společnosti. Například tím omezíte vliv odborů. Platí to i mimo železnici. Např. zaměstanci Germanwings nemají za sebou tak silné odbory jako mateřská Lufthansa.

+1/0
7.3.2016 14:39

M77i93r38o31s59l38a67v 83P80a31v44l48í58č29e56k 7433430135764

To je slušná pálka.

0/0
7.3.2016 1:45

R66a94d22e72k 40J69a31n56a33t11a 9365876704342

Zajímavé je, jak pan Sůra (nevím, zda vědomě, či nevědomě) přebírá terminologii Regiojetu. "Spací vozy" tomu totiž začal říkat až Jančura. Zažité názvy jsou ubytovací vůz, lůžkový vůz, lehátkový vůz.

Čekám, kdy začne titulovat vlakvedoucí ČD "teamleader" :-)

+6/−10
6.3.2016 23:21

J67a84n 34S87ů26r42a 4125763873472

Počet znaků v titulku je omezen. Navíc myslím, že pro laického čtenáře je slovo spací srozumitelnější, než ubytovací. I proto jsou v textu obě slova. Slovo teamleader v mých textech opravdu nikdy nenajdete:)

+11/−1
6.3.2016 23:36

J73i19ř76í 85K81v75ě91š 1613516642321

"Spací vozy" se tomu říkalo dávno před Jančurou. Alespoň tady u nás. :-)

+8/−1
7.3.2016 2:02

M26i82c80h64a90l 88M17i20l60l79e94r 9566772349602

rad bych oponoval. "Spaci vozy" se luzkovym vozum rikalo lidove uz za ery Compagnie Internationale des Wagons-Lits, ktera provozovala spojeni s luzkovymi a jidelnimi vozy po velke casti Evropy. Muj deda a jeho svagr s nimi jezdili 1919-1939 a 1945-1949, nez jim komunisti sebrali cestovani pas protoze nebyli prokadrovanymi cleny strany.

Ubytovaci vuz neni zazity nazev. Dlouhodobe zazity je luzkovy vuz, lehatkovy vuz. Tyhle nazvy si sam pamatuji z 60.let, kdy jsem jel nekolika spoji s lehatkovymi i luzkovymi vozy.

+5/0
7.3.2016 2:55

M71i18c54h85a43l 64M27i34l35l65e60r 9546702509342

PS. odjel jsem z Evropy koncem 60.let, ale v pozdejsich letech jsem zase nekolika evropskymi luzkovymi vozy jel (2004 - 2014).

Na ceskem uzemi CD zasadne pouzivaji vyrazy luzkovy vuz, lehatkovy vuz, nikoliv ubytovaci.

+2/0
7.3.2016 2:59

M43i35r28o68s44l68a51v 17Z60i51k22m69u76n85d 6938242297178

"Ubytovací" vůz je jak lehátkový, tak lůžkový ... spací vůz (spacák) je zaměstnanecká hantýrka označující dlouhá desetiletí lůžkový vůz ...

0/−1
7.3.2016 7:15
Foto

A56l25a30n 52Ř96e78p88k60a 4645566

A ta soutěž na jídelní vozy dopadla jak? Pořád se soutěží, nebo znova vybrali JLV? ;-)

+1/0
6.3.2016 20:19

J39a34n 38S61ů48r19a 4545603303592

Stále se soutěží

+5/0
6.3.2016 21:38
Foto

T65o25m12á66š 47D34v90o51ř57á56k 3485703466346

Pořád se soutěží o to, jak vybrat JLV.:-)

0/−2
7.3.2016 7:48

M63a92r19t22i82n 30H89a55n17z86a59l 8318279829175

Ve výpisu mi chybí sezonní Split, Bar a Burgas - nějaká změna, nebo se pan Sůra podíval jen na aktuálně jedoucí vlaky?

+8/0
6.3.2016 19:40

J62a98n 57V90a98l27a85l58í53k 6966199160986

Nejistý je zatím provoz lůžkových a lehátkových vozů na Balkán do Splitu a černohorského Baru. „Provoz bude zajištěn podle aktuální bezpečnostní situace na Balkáně,“ dodal Štáhlavský.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-soutezi-provozovatele-ubytovacich-vozu-pc6-/eko-doprava.aspx?c=A160306_133034_eko-doprava_suj

+7/0
6.3.2016 20:44

P89e62t91r 36V84l25c44e47k 5472385745697

pořád nerozumí těm bezpečnostním rizikům na Balkáně.....na Balkáně žádné bomby nebouchají, tam se na chvíli zadrží migranti (pokud je někdo na delší dobu v přesně definovaném místě nezadrží déle hraniční ploty). Ze stejného důvodu se tedy musím divit, proč jezdí vlaky do Německa či Paříže, kde je riziko nastražených bomb a koncentrace migrantů nesrovnatelně vyšší....

0/−2
7.3.2016 7:20

J94a79n 86J13a73r68o50š 3283726319823

Minulý tok to bylo na balkáně naprosto v pohodě. Jen trochu chaos býval v Budapešti. Ale jinak po celé cestě si do vlaku nikdo nesnažil dostat. Občas bylo vidět u trati pár lidí,ale nic dramatického

+1/0
7.3.2016 8:29

M35i16c12h20a94l 95M71i46l57l97e79r 9596402639902

je zvykem luzkove vozy zamykat v oblastech, kde mohou byt pripade nejake problemy cestou.

0/0
7.3.2016 17:48

J80a52n 59S14ů24r61a 4285263393322

Tabulka je přímo z Českých drah. a jinak viz text a příspěvek pana Valalíka.

+1/0
6.3.2016 23:39

P16e70t50r 32B49e65z80s27t41a18r11o78s23t34i 2529506663381

Chtělo by to změnu... Už jsou všude nové nebo rekonstruované vozy, proto zahodit JLV , nabrat někoho akcnejsiho a zvýšit propagaci...

0/−5
6.3.2016 19:28

R37o71b20e76r68t 75M22r26o68c73z86k84o80w71s89k10i 7948350579244

Kdyby se tu postavili skutečné rychlotratě, ani by spací vozy nebyli třeba :-P

+8/−2
6.3.2016 19:22

R78a22d32e81k 78J72a45n79a70t20a 9615876274352

"Tu" by nestačilo. Musel byste tu rychlou trať postavit v celé trase, takže třeba až do Burgasu, Splitu, Baru, Varšavy. A zní to překvapivě, ale z Mnichova do Švýcarska nevede žádná rozumná trať, takže ani ten Zürich vysokorychlostně nezávisí jen na nás ...

+3/0
6.3.2016 20:46

P17e43t77r 22F72o95l15t15y24s 7495371910378

Jděte s tou německou logikou k šípku. Noční vlaky jsou potřeba, protože tak či tak denní vlak dojede do cíle pozdě, ať jede rychle nebo pomalu. Např. takový chybějící Excelsior. Když jsem skončil v podvečer v práci, stihl jsem ještě mnoho věcí a poté před půlnocí na vlak, cestou jsem se vyspal (samozřejmě jsem stihl se prospat i trochu doma) a před pátou hodinou ráno jsem mohl být v cíli na brigádě. Dneska Excelsior nejezdí a pokud chci jet na brigádu, tak musím jet prakticky z práce ani domů to nestihnu (nanejvýš pokud jedu autem, tak na otočku), přijet do Prahy ještě před půlnocí a co dělat do pěti do rána a kde spát (krom cestou Pendolina nebo klasického vlaku, kde to na spaní moc není)? A než se člověk dohrabe k nějakému ubytování za rozumnou cenu, tak to stejně ztrácí význam, protože se víc nevyspí, ba naopak míň, je tam více cestování pražskou MHD a celá ta sranda se mi klidně i třikrát prodraží a to to porovnávám včetně rezervace lehátka v onom Excelsioru. A ne, nevytrhne mě další noční vlak, který je v Praze v půl sedmé a nevytrhnul by mě ani rychlovlak s odjezdem v 5 a příjezdem v 7 (například). A lidé s takovými cestovními potřebami je mnoho. Jsem rád, že v tom Německu se proti záměrům DB lidé bouří. Věřím, že to k něčemu bude a třeba to povede k dalšímu otevření trhu v této oblasti.

0/0
8.3.2016 11:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.