- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak se na to horní lehátko leze? Nikde na fotkách to nemůžu objevit.
Nechápu proč si toto nemohou provozovat sami. Mají de-facto monopolní postavení, zaměstnanců jako much, zázemí také. Ale ono je pro někoho asi lepší to "vyčlenit" a od někoho nakoupit. Taková malá domů. Že to pak stojí dvojnásobek evidentně nikoho netrápí, však on ztrátu zatáhne stát, že?
Tak ony to dnes provozují JLV, což je 100% dceřinná společnost ČD. Takže si to vlasně sami provozují. Jinak to může mít velký význam, zadávat to dceřiné či zcela jiné společnosti. Například tím omezíte vliv odborů. Platí to i mimo železnici. Např. zaměstanci Germanwings nemají za sebou tak silné odbory jako mateřská Lufthansa.
Zajímavé je, jak pan Sůra (nevím, zda vědomě, či nevědomě) přebírá terminologii Regiojetu. "Spací vozy" tomu totiž začal říkat až Jančura. Zažité názvy jsou ubytovací vůz, lůžkový vůz, lehátkový vůz.
Čekám, kdy začne titulovat vlakvedoucí ČD "teamleader" :-)
Počet znaků v titulku je omezen. Navíc myslím, že pro laického čtenáře je slovo spací srozumitelnější, než ubytovací. I proto jsou v textu obě slova. Slovo teamleader v mých textech opravdu nikdy nenajdete:)
A ta soutěž na jídelní vozy dopadla jak? Pořád se soutěží, nebo znova vybrali JLV?
Ve výpisu mi chybí sezonní Split, Bar a Burgas - nějaká změna, nebo se pan Sůra podíval jen na aktuálně jedoucí vlaky?
Nejistý je zatím provoz lůžkových a lehátkových vozů na Balkán do Splitu a černohorského Baru. „Provoz bude zajištěn podle aktuální bezpečnostní situace na Balkáně,“ dodal Štáhlavský.
Chtělo by to změnu... Už jsou všude nové nebo rekonstruované vozy, proto zahodit JLV , nabrat někoho akcnejsiho a zvýšit propagaci...
Kdyby se tu postavili skutečné rychlotratě, ani by spací vozy nebyli třeba
"Tu" by nestačilo. Musel byste tu rychlou trať postavit v celé trase, takže třeba až do Burgasu, Splitu, Baru, Varšavy. A zní to překvapivě, ale z Mnichova do Švýcarska nevede žádná rozumná trať, takže ani ten Zürich vysokorychlostně nezávisí jen na nás ...