Diskuze

České dráhy hledají, kdo jim bude provozovat spací vozy další roky

Po velké soutěži na provoz jídelních vozů vypsaly České dráhy další velkou zakázku na služby. Ve dvou soutěžích s odhadovanou cenou 140 milionů korun hledají provozovatele svých lůžkových a lehátkových vozů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PN

Jak se na to horní lehátko leze? Nikde na fotkách to nemůžu objevit.

0 0
možnosti
Foto

Myslim že je tam někde ukrytý žebřík

4 0
možnosti
JF

Nechápu proč si toto nemohou provozovat sami. Mají de-facto monopolní postavení, zaměstnanců jako much, zázemí také. Ale ono je pro někoho asi lepší to "vyčlenit" a od někoho nakoupit. Taková malá domů. Že to pak stojí dvojnásobek evidentně nikoho netrápí, však on ztrátu zatáhne stát, že?

2 1
možnosti
RJ

Tak ony to dnes provozují JLV, což je 100% dceřinná společnost ČD. Takže si to vlasně sami provozují. Jinak to může mít velký význam, zadávat to dceřiné či zcela jiné společnosti. Například tím omezíte vliv odborů. Platí to i mimo železnici. Např. zaměstanci Germanwings nemají za sebou tak silné odbory jako mateřská Lufthansa.

1 0
možnosti
RJ

Zajímavé je, jak pan Sůra (nevím, zda vědomě, či nevědomě) přebírá terminologii Regiojetu. "Spací vozy" tomu totiž začal říkat až Jančura. Zažité názvy jsou ubytovací vůz, lůžkový vůz, lehátkový vůz.

Čekám, kdy začne titulovat vlakvedoucí ČD "teamleader" :-)

6 10
možnosti
JS

J90a10n 31S39ů22r14a

6. 3. 2016 23:36

Počet znaků v titulku je omezen. Navíc myslím, že pro laického čtenáře je slovo spací srozumitelnější, než ubytovací. I proto jsou v textu obě slova. Slovo teamleader v mých textech opravdu nikdy nenajdete:)

11 1
možnosti

A86l40a77n 62Ř94e72p14k98a

6. 3. 2016 20:19

A ta soutěž na jídelní vozy dopadla jak? Pořád se soutěží, nebo znova vybrali JLV? ;-)

1 0
možnosti
JS

J12a78n 43S84ů48r14a

6. 3. 2016 21:38

Stále se soutěží

5 0
možnosti
MH

Ve výpisu mi chybí sezonní Split, Bar a Burgas - nějaká změna, nebo se pan Sůra podíval jen na aktuálně jedoucí vlaky?

8 0
možnosti
Foto

Nejistý je zatím provoz lůžkových a lehátkových vozů na Balkán do Splitu a černohorského Baru. „Provoz bude zajištěn podle aktuální bezpečnostní situace na Balkáně,“ dodal Štáhlavský.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-soutezi-provozovatele-ubytovacich-vozu-pc6-/eko-doprava.aspx?c=A160306_133034_eko-doprava_suj

7 0
možnosti
PB

Chtělo by to změnu... Už jsou všude nové nebo rekonstruované vozy, proto zahodit JLV , nabrat někoho akcnejsiho a zvýšit propagaci...

0 5
možnosti
RM

Kdyby se tu postavili skutečné rychlotratě, ani by spací vozy nebyli třeba :-P

8 2
možnosti
RJ

"Tu" by nestačilo. Musel byste tu rychlou trať postavit v celé trase, takže třeba až do Burgasu, Splitu, Baru, Varšavy. A zní to překvapivě, ale z Mnichova do Švýcarska nevede žádná rozumná trať, takže ani ten Zürich vysokorychlostně nezávisí jen na nás ...

3 0
možnosti