Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NKÚ: Dostavba železničních koridorů se výrazně prodlužuje a prodražuje

Dva železniční koridory v Česku pod označením III. a IV. budou dokončeny s výrazným zpožděním, nejdříve v roce 2021. Přitom už šest let měly stát. Výstavba tratí v některých místech se navíc značně prodražila - až o 100 milionů na jeden kilometr. Se závěry přišel Nejvyšší kontrolní úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a45n 66J22e57m60e56l87k12a 1205940

Vice přeložek, více tunelů, vyšší cena. Aspoň částečná eliminace přejezdů. Ještě, že aspoň nějaký posun od začátku výstavby koridorů.

0/0
7.3.2016 18:35

P22e57t67r 55Č79i96h93á55k 7301850404627

Tak to V.koridor Praha-Ml.Boleslav-Liberec se postaví tímhle tempem tak v roce 2060. Nu což pád naší ekonomiky díky nedostatečné infrastruktuře se blíží. Brzy ti co tu mají výrobu půjdou jednoduše tam, kde je pro ně logisticky nejlepší doprava.

0/−1
7.3.2016 14:41

V23á58c91l57a61v 53M17i32k22u35l29i78c64a 8833679261464

Vždyť o to většině těch stavebních firem přeci jde, ne? Hlavně když se proplácejí faktury :-P

+2/0
7.3.2016 12:57

J29i60ř49í 53M31a81c13e43k 3325575584161

Dost nechápu, proč různé politiky soudy stíhají a odsuzují, ale Bártu ne. Že by ostatní neměli tolik peněz na podmazávání jako Bárta?

+4/0
7.3.2016 12:52
Foto

T71o46m11á38š 82D53v62o65ř13á93k 3445943866816

Sakra, málem jsem se překouknul. Četl jsem ...se vyrázně zlevňuje a zkracuje.

Nekecaj a makaj. Uf uf...

+1/0
7.3.2016 12:48

J85a37n 87H90e95r39o77u18d11e35k 9908192903761

A kolik tam budou vlaky lítat, taky jen 160???

0/−1
7.3.2016 12:46
Foto

O87n23d38r94e58j 25V50a88l28o49u81s40e14k 4590421347251

"zjednodušení modernizace trati Nemanice I – Ševětín u IV. koridoru" znamená že tam tunel nebude? Je plánovaná trasa viz:

http://www.nemanice-sevetin.cz

stále aktuální?

+1/0
7.3.2016 11:57

R53a65d48e95k 75J55a41n61a28t38a 9625456754472

Neprošlo to ekonomickým zhodnocením, tj. museli bychom si to postavit za svoje, bez dotace EU. Teď se přemýšlí, jak to zjednodušit.

Aby to prošlo ekonomickým zhodnocením, tak by bývalo muselo platit alespoň něco z:

a) stavět levněji (stálý problém)

b) musely by tu být vyšší ceny jízdného (ovšem v ČR je jízdné extréměně nízké, jak v autobusech tak ve vlacích)

c) musely by tu být vyšší mzdy (cena ušetřeného času)

d) musely by tam jezdit více vlaků (ovšem politika JČ kraje ve veřejné dorpavěje katastrofální)

e) musel by to být evropský významný směr (ale když on se kapacitní přejezd přes Alpy staví spíš na Brenneru a na Semmeringu, nikoliv Bad Gastein či Selzthal)

+1/0
7.3.2016 19:42
Foto

O72n61d84r77e88j 65V48a46l70o41u96s18e48k 4180651347271

Hmm, tak dik za objasneni - uvidime tedy jak to vlastne postavi (jestli tedy vubec...)

0/0
8.3.2016 11:12
Foto

B75r76o19n46i52s52l80a21v 67Š95i43m39o86n87í52k 5522125182777

Jinak zásadním problémem je neustále se zpřísňující, vše regulující, buzerační, "protikorupční" legislativa. A největší prasárna je zákon o zadávání veřejných zakázek

+1/−1
7.3.2016 11:51

M29a81r52t68i75n 17Š93t17r98o66s 4169337950928

A jak dlouho už se mluví např. o železnici na letiště? Některé stavby už s námi žijí desítky let v novinách, ale do země se ještě nekoplo. Je to úplně neuvěřitelné...

+2/0
7.3.2016 11:46

R20o85m68a65n 10S30t19o14n65e31k 1689153169831

Však na letiště v ostravě jezdi vlak

0/0
8.3.2016 6:11

R53o53m65a45n 10J86e15s44c32h18k43e 9398585447805

Ale hlavně v Praze čekají více než 50 let.

0/0
9.3.2016 17:50

M54i60r72o47s46l76a11v 83Z86i11k87m68u24n26d 6318982707108

Když se s modernizací před nějakými 23 lety začínalo, tak byl v čele vlády škudlil Václav Klaus, pročež se musely projekty předělat, aby to moc nestálo ... v tomhle duchu se pak postupovalo v dalších letech, zdržení v úseku Úvaly způsobil souboj o protihlukovou stěnu, kterou vlastník nemovitosti nechtěl .. nesmyslné protihlukové stěny výrazně prodražují stavby ... něco mají na "svědomí" dlouhá výběrová řízení .... faktem je, že by se měla provést generální oprava zmodernizovaných tratí ...

+6/0
7.3.2016 11:45

R20a63d54o11m70í33r 19A86l74b63e60r32t 1696711732329

Ano, o to někomu určitě jde.

0/0
7.3.2016 11:14
Foto

B20r69o94n67i69s16l51a69v 78Š43i21m27o89n28í10k 5182715382477

A propos Za zdržení (zastavení) naprosté většiny staveb můžete poděkovat jednomu z největších zmetků, kteří se kdy na politické scéně objevili - héliovému Vítku Bártovi

+7/−2
7.3.2016 10:55

J80o36z53e89f 49H38r58i11c46i32š64i40n 4263940910156

Já se nějak neůžu dopracovat k tomu je až o 156procent vyšší.

Jak to je počítáno? 352/203= 1,73 to je o 73% vyšší.

352/176 = 2 t.j. o 100% vyšší.

+2/0
7.3.2016 10:53
Foto

B61r14o13n40i13s21l84a31v 36Š21i90m96o56n63í52k 5592415332917

Účelem článku není pravdivě informovat, ale ohromit....

+1/0
7.3.2016 10:56
Foto

B95r66o79n54i38s20l14a15v 46Š23i13m94o31n97í22k 5482135682967

Postavil někdo z těch chytrolínů z NKÚ aspoň kozí chlívek ?

...Jeden kilometr měl stát 176 milionů korun, resp. 203 milionů, ale skutečná cena se někde pohybuje až na 352 milionech, je tedy o 156 procent vyšší....

Těžko těm expertům vysvětlovat, že nikde na světě nestojí dva různé, byť sousedící kilometry železnice (ale i silnice) stejně.

Jen naprostý ignorant a negramot může brát vážně průměrné jednotkové ceny

+2/0
7.3.2016 10:50

M68i50c31h63a38e46l 61C54h82a79r15v98á91t 9129948483812

Až to za těch třicet let dokončí, tak mohou začít hned tam, kde začínali původně. S další modernizací.

+2/0
7.3.2016 10:29

J59i73ř29í 98V16o48j18t33a 8265693970433

Až za 30 let? Modernizovaná železnice byla už na zacatku projektu zastaralá ...

0/0
11.3.2016 7:02

S24t48a89n43i88s32l54a45v 25S26r91b58a 4585314658184

Opravdu potřebujeme NKÚ, aby objevil, že projekt, který měl být dokončený v roce 2010, ale zahájil se v roce 2015, je zpožděný? PS doufám, že úředníci si už do svých bloků zapsali, že o kanálu Labe Dunaj se mluví od nástupu Zemana na hrad a že přestože se o něm mluví, tak ještě nikdo nekopnul do země. Podle NKU je už též zpožděný.

+2/0
7.3.2016 9:54

J13a12n 28M13a73n65d53í94k 2778443621127

Ještě je třeba zmínit, že jsou koridory zastaralé (vmax 160 kph) už v době otevření..

+11/0
7.3.2016 9:14

J23a40n 22M75a62c21e67k 3414241652123

Kdo se o to trochu zajímá, ví to už dávno.:-/

+2/0
7.3.2016 8:58

P69e52t31r 84B13e25z94s47t62a34r93o47s10t48i 2629696103201

Koridory za 20 let nedokončené, první úseky už by chtěly vetší opravu, odklonové trasy v úplném rozkladu...

+18/0
7.3.2016 8:53

J23o17s94e77f 30A24d20á97m35e67k 2509195468296

A čekal snad někdo něco jiného? Zase jen takový tunýlek jako Blanka.

+2/−1
7.3.2016 8:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.