Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NKÚ: Dostavba železničních koridorů se výrazně prodlužuje a prodražuje

Dva železniční koridory v Česku pod označením III. a IV. budou dokončeny s výrazným zpožděním, nejdříve v roce 2021. Přitom už šest let měly stát. Výstavba tratí v některých místech se navíc značně prodražila - až o 100 milionů na jeden kilometr. Se závěry přišel Nejvyšší kontrolní úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a32n 95J52e96m17e12l80k63a 1675780

Vice přeložek, více tunelů, vyšší cena. Aspoň částečná eliminace přejezdů. Ještě, že aspoň nějaký posun od začátku výstavby koridorů.

0/0
7.3.2016 18:35

P28e89t62r 27Č90i48h36á27k 7971980404707

Tak to V.koridor Praha-Ml.Boleslav-Liberec se postaví tímhle tempem tak v roce 2060. Nu což pád naší ekonomiky díky nedostatečné infrastruktuře se blíží. Brzy ti co tu mají výrobu půjdou jednoduše tam, kde je pro ně logisticky nejlepší doprava.

0/−1
7.3.2016 14:41

V83á23c46l37a59v 56M12i56k32u44l80i29c77a 8393539531764

Vždyť o to většině těch stavebních firem přeci jde, ne? Hlavně když se proplácejí faktury :-P

+2/0
7.3.2016 12:57

J76i80ř75í 74M60a74c88e56k 3785275124341

Dost nechápu, proč různé politiky soudy stíhají a odsuzují, ale Bártu ne. Že by ostatní neměli tolik peněz na podmazávání jako Bárta?

+4/0
7.3.2016 12:52
Foto

T47o88m33á27š 61D21v39o60ř78á52k 3345613216566

Sakra, málem jsem se překouknul. Četl jsem ...se vyrázně zlevňuje a zkracuje.

Nekecaj a makaj. Uf uf...

+1/0
7.3.2016 12:48

J83a18n 43H49e60r94o82u50d31e28k 9648942333471

A kolik tam budou vlaky lítat, taky jen 160???

0/−1
7.3.2016 12:46
Foto

O56n80d80r38e10j 31V83a54l57o12u25s28e24k 4920961347561

"zjednodušení modernizace trati Nemanice I – Ševětín u IV. koridoru" znamená že tam tunel nebude? Je plánovaná trasa viz:

http://www.nemanice-sevetin.cz

stále aktuální?

+1/0
7.3.2016 11:57

R24a63d14e89k 79J23a38n65a16t51a 9965676144622

Neprošlo to ekonomickým zhodnocením, tj. museli bychom si to postavit za svoje, bez dotace EU. Teď se přemýšlí, jak to zjednodušit.

Aby to prošlo ekonomickým zhodnocením, tak by bývalo muselo platit alespoň něco z:

a) stavět levněji (stálý problém)

b) musely by tu být vyšší ceny jízdného (ovšem v ČR je jízdné extréměně nízké, jak v autobusech tak ve vlacích)

c) musely by tu být vyšší mzdy (cena ušetřeného času)

d) musely by tam jezdit více vlaků (ovšem politika JČ kraje ve veřejné dorpavěje katastrofální)

e) musel by to být evropský významný směr (ale když on se kapacitní přejezd přes Alpy staví spíš na Brenneru a na Semmeringu, nikoliv Bad Gastein či Selzthal)

+1/0
7.3.2016 19:42
Foto

O66n86d90r13e97j 71V94a60l88o71u39s60e40k 4340411807881

Hmm, tak dik za objasneni - uvidime tedy jak to vlastne postavi (jestli tedy vubec...)

0/0
8.3.2016 11:12

B52r96o70n49i40s28l56a75v 66Š51i71m92o79n85í85k 5522495582407

Jinak zásadním problémem je neustále se zpřísňující, vše regulující, buzerační, "protikorupční" legislativa. A největší prasárna je zákon o zadávání veřejných zakázek

+1/−1
7.3.2016 11:51

M32a88r98t61i61n 62Š74t42r60o29s 4819147340348

A jak dlouho už se mluví např. o železnici na letiště? Některé stavby už s námi žijí desítky let v novinách, ale do země se ještě nekoplo. Je to úplně neuvěřitelné...

+2/0
7.3.2016 11:46

R61o54m69a43n 22S35t68o43n36e40k 1299323679191

Však na letiště v ostravě jezdi vlak

0/0
8.3.2016 6:11

R84o53m17a90n 74J10e58s10c53h44k18e 9868655857955

Ale hlavně v Praze čekají více než 50 let.

0/0
9.3.2016 17:50

M56i84r47o47s67l27a41v 25Z19i36k32m71u87n62d 6678422397948

Když se s modernizací před nějakými 23 lety začínalo, tak byl v čele vlády škudlil Václav Klaus, pročež se musely projekty předělat, aby to moc nestálo ... v tomhle duchu se pak postupovalo v dalších letech, zdržení v úseku Úvaly způsobil souboj o protihlukovou stěnu, kterou vlastník nemovitosti nechtěl .. nesmyslné protihlukové stěny výrazně prodražují stavby ... něco mají na "svědomí" dlouhá výběrová řízení .... faktem je, že by se měla provést generální oprava zmodernizovaných tratí ...

+6/0
7.3.2016 11:45

R65a56d17o22m90í38r 33A75l61b11e35r35t 1356681822479

Ano, o to někomu určitě jde.

0/0
7.3.2016 11:14

B79r55o81n83i98s90l53a37v 96Š63i52m38o69n46í84k 5122775902107

A propos Za zdržení (zastavení) naprosté většiny staveb můžete poděkovat jednomu z největších zmetků, kteří se kdy na politické scéně objevili - héliovému Vítku Bártovi

+7/−2
7.3.2016 10:55

J39o88z43e93f 18H23r90i65c39i89š83i11n 4633880490826

Já se nějak neůžu dopracovat k tomu je až o 156procent vyšší.

Jak to je počítáno? 352/203= 1,73 to je o 73% vyšší.

352/176 = 2 t.j. o 100% vyšší.

+2/0
7.3.2016 10:53

B22r59o55n95i73s12l78a25v 36Š85i94m16o24n26í33k 5562435682527

Účelem článku není pravdivě informovat, ale ohromit....

+1/0
7.3.2016 10:56

B58r46o61n72i69s17l35a23v 47Š23i61m87o48n29í63k 5712515322947

Postavil někdo z těch chytrolínů z NKÚ aspoň kozí chlívek ?

...Jeden kilometr měl stát 176 milionů korun, resp. 203 milionů, ale skutečná cena se někde pohybuje až na 352 milionech, je tedy o 156 procent vyšší....

Těžko těm expertům vysvětlovat, že nikde na světě nestojí dva různé, byť sousedící kilometry železnice (ale i silnice) stejně.

Jen naprostý ignorant a negramot může brát vážně průměrné jednotkové ceny

+2/0
7.3.2016 10:50

M35i36c19h28a66e32l 27C84h50a23r66v37á66t 9939458903452

Až to za těch třicet let dokončí, tak mohou začít hned tam, kde začínali původně. S další modernizací.

+2/0
7.3.2016 10:29

J60i85ř84í 87V48o87j41t11a 8745963550853

Až za 30 let? Modernizovaná železnice byla už na zacatku projektu zastaralá ...

0/0
11.3.2016 7:02

S60t53a80n33i48s42l26a48v 27S94r50b52a 4315834988804

Opravdu potřebujeme NKÚ, aby objevil, že projekt, který měl být dokončený v roce 2010, ale zahájil se v roce 2015, je zpožděný? PS doufám, že úředníci si už do svých bloků zapsali, že o kanálu Labe Dunaj se mluví od nástupu Zemana na hrad a že přestože se o něm mluví, tak ještě nikdo nekopnul do země. Podle NKU je už též zpožděný.

+2/0
7.3.2016 9:54

J85a93n 93M13a38n27d21í64k 2478163861477

Ještě je třeba zmínit, že jsou koridory zastaralé (vmax 160 kph) už v době otevření..

+11/0
7.3.2016 9:14

J77a26n 90M34a70c98e89k 3694841142283

Kdo se o to trochu zajímá, ví to už dávno.:-/

+2/0
7.3.2016 8:58

P61e28t52r 28B65e45z41s66t63a88r60o25s79t13i 2529576423411

Koridory za 20 let nedokončené, první úseky už by chtěly vetší opravu, odklonové trasy v úplném rozkladu...

+18/0
7.3.2016 8:53

J25o84s42e55f 77A70d11á13m25e80k 2319935398946

A čekal snad někdo něco jiného? Zase jen takový tunýlek jako Blanka.

+2/−1
7.3.2016 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.