Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NKÚ: Dostavba železničních koridorů se výrazně prodlužuje a prodražuje

Dva železniční koridory v Česku pod označením III. a IV. budou dokončeny s výrazným zpožděním, nejdříve v roce 2021. Přitom už šest let měly stát. Výstavba tratí v některých místech se navíc značně prodražila - až o 100 milionů na jeden kilometr. Se závěry přišel Nejvyšší kontrolní úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32a32n 70J84e80m53e12l44k56a 1505350

Vice přeložek, více tunelů, vyšší cena. Aspoň částečná eliminace přejezdů. Ještě, že aspoň nějaký posun od začátku výstavby koridorů.

0/0
7.3.2016 18:35

P91e26t84r 32Č90i58h16á65k 7981860904607

Tak to V.koridor Praha-Ml.Boleslav-Liberec se postaví tímhle tempem tak v roce 2060. Nu což pád naší ekonomiky díky nedostatečné infrastruktuře se blíží. Brzy ti co tu mají výrobu půjdou jednoduše tam, kde je pro ně logisticky nejlepší doprava.

0/−1
7.3.2016 14:41

V87á54c16l47a97v 68M59i43k16u91l33i12c43a 8903849641694

Vždyť o to většině těch stavebních firem přeci jde, ne? Hlavně když se proplácejí faktury :-P

+2/0
7.3.2016 12:57

J43i63ř70í 24M61a27c19e11k 3835925894541

Dost nechápu, proč různé politiky soudy stíhají a odsuzují, ale Bártu ne. Že by ostatní neměli tolik peněz na podmazávání jako Bárta?

+4/0
7.3.2016 12:52
Foto

T58o94m38á44š 40D20v96o35ř46á64k 3465863896906

Sakra, málem jsem se překouknul. Četl jsem ...se vyrázně zlevňuje a zkracuje.

Nekecaj a makaj. Uf uf...

+1/0
7.3.2016 12:48

J84a33n 61H29e57r66o31u11d39e52k 9368882723921

A kolik tam budou vlaky lítat, taky jen 160???

0/−1
7.3.2016 12:46
Foto

O87n37d95r84e65j 53V60a43l38o72u97s59e74k 4670431957981

"zjednodušení modernizace trati Nemanice I – Ševětín u IV. koridoru" znamená že tam tunel nebude? Je plánovaná trasa viz:

http://www.nemanice-sevetin.cz

stále aktuální?

+1/0
7.3.2016 11:57

R34a37d70e36k 34J76a31n73a41t87a 9375936974912

Neprošlo to ekonomickým zhodnocením, tj. museli bychom si to postavit za svoje, bez dotace EU. Teď se přemýšlí, jak to zjednodušit.

Aby to prošlo ekonomickým zhodnocením, tak by bývalo muselo platit alespoň něco z:

a) stavět levněji (stálý problém)

b) musely by tu být vyšší ceny jízdného (ovšem v ČR je jízdné extréměně nízké, jak v autobusech tak ve vlacích)

c) musely by tu být vyšší mzdy (cena ušetřeného času)

d) musely by tam jezdit více vlaků (ovšem politika JČ kraje ve veřejné dorpavěje katastrofální)

e) musel by to být evropský významný směr (ale když on se kapacitní přejezd přes Alpy staví spíš na Brenneru a na Semmeringu, nikoliv Bad Gastein či Selzthal)

+1/0
7.3.2016 19:42
Foto

O14n30d33r42e58j 36V49a12l33o47u33s88e33k 4550581167551

Hmm, tak dik za objasneni - uvidime tedy jak to vlastne postavi (jestli tedy vubec...)

0/0
8.3.2016 11:12
Foto

B42r95o55n37i63s45l31a61v 12Š28i62m91o21n72í16k 5432745162557

Jinak zásadním problémem je neustále se zpřísňující, vše regulující, buzerační, "protikorupční" legislativa. A největší prasárna je zákon o zadávání veřejných zakázek

+1/−1
7.3.2016 11:51

M53a44r11t47i71n 84Š34t46r87o11s 4879977270828

A jak dlouho už se mluví např. o železnici na letiště? Některé stavby už s námi žijí desítky let v novinách, ale do země se ještě nekoplo. Je to úplně neuvěřitelné...

+2/0
7.3.2016 11:46

R80o80m60a12n 45S76t66o86n20e96k 1339303489411

Však na letiště v ostravě jezdi vlak

0/0
8.3.2016 6:11

R36o59m82a88n 80J52e60s12c97h93k18e 9648785207845

Ale hlavně v Praze čekají více než 50 let.

0/0
9.3.2016 17:50

M72i11r40o64s74l38a91v 35Z82i71k69m77u86n56d 6908502477648

Když se s modernizací před nějakými 23 lety začínalo, tak byl v čele vlády škudlil Václav Klaus, pročež se musely projekty předělat, aby to moc nestálo ... v tomhle duchu se pak postupovalo v dalších letech, zdržení v úseku Úvaly způsobil souboj o protihlukovou stěnu, kterou vlastník nemovitosti nechtěl .. nesmyslné protihlukové stěny výrazně prodražují stavby ... něco mají na "svědomí" dlouhá výběrová řízení .... faktem je, že by se měla provést generální oprava zmodernizovaných tratí ...

+6/0
7.3.2016 11:45

R85a15d61o50m14í18r 45A39l29b78e61r18t 1366211872759

Ano, o to někomu určitě jde.

0/0
7.3.2016 11:14
Foto

B34r33o32n88i82s65l97a66v 57Š16i19m82o81n24í51k 5122675272247

A propos Za zdržení (zastavení) naprosté většiny staveb můžete poděkovat jednomu z největších zmetků, kteří se kdy na politické scéně objevili - héliovému Vítku Bártovi

+7/−2
7.3.2016 10:55

J34o78z21e59f 36H56r39i97c71i55š30i63n 4423660970796

Já se nějak neůžu dopracovat k tomu je až o 156procent vyšší.

Jak to je počítáno? 352/203= 1,73 to je o 73% vyšší.

352/176 = 2 t.j. o 100% vyšší.

+2/0
7.3.2016 10:53
Foto

B25r74o13n49i62s82l56a12v 35Š56i47m63o20n15í68k 5932735512547

Účelem článku není pravdivě informovat, ale ohromit....

+1/0
7.3.2016 10:56
Foto

B21r71o62n36i35s98l94a11v 84Š54i49m25o26n70í45k 5502125482307

Postavil někdo z těch chytrolínů z NKÚ aspoň kozí chlívek ?

...Jeden kilometr měl stát 176 milionů korun, resp. 203 milionů, ale skutečná cena se někde pohybuje až na 352 milionech, je tedy o 156 procent vyšší....

Těžko těm expertům vysvětlovat, že nikde na světě nestojí dva různé, byť sousedící kilometry železnice (ale i silnice) stejně.

Jen naprostý ignorant a negramot může brát vážně průměrné jednotkové ceny

+2/0
7.3.2016 10:50

M39i57c75h78a53e13l 51C34h91a20r57v73á71t 9349388213152

Až to za těch třicet let dokončí, tak mohou začít hned tam, kde začínali původně. S další modernizací.

+2/0
7.3.2016 10:29

J52i22ř76í 23V63o87j55t26a 8805163310473

Až za 30 let? Modernizovaná železnice byla už na zacatku projektu zastaralá ...

0/0
11.3.2016 7:02

S49t68a27n91i34s30l25a62v 94S82r81b32a 4565694188744

Opravdu potřebujeme NKÚ, aby objevil, že projekt, který měl být dokončený v roce 2010, ale zahájil se v roce 2015, je zpožděný? PS doufám, že úředníci si už do svých bloků zapsali, že o kanálu Labe Dunaj se mluví od nástupu Zemana na hrad a že přestože se o něm mluví, tak ještě nikdo nekopnul do země. Podle NKU je už též zpožděný.

+2/0
7.3.2016 9:54

J95a75n 52M90a41n34d45í58k 2368533261937

Ještě je třeba zmínit, že jsou koridory zastaralé (vmax 160 kph) už v době otevření..

+11/0
7.3.2016 9:14

J86a33n 37M32a44c13e54k 3694881552793

Kdo se o to trochu zajímá, ví to už dávno.:-/

+2/0
7.3.2016 8:58

P10e17t94r 51B57e38z94s90t16a28r46o51s83t40i 2789556173431

Koridory za 20 let nedokončené, první úseky už by chtěly vetší opravu, odklonové trasy v úplném rozkladu...

+18/0
7.3.2016 8:53

J81o42s96e76f 97A68d17á59m53e98k 2229665638146

A čekal snad někdo něco jiného? Zase jen takový tunýlek jako Blanka.

+2/−1
7.3.2016 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.