- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč se žádná z diskuzí nevyhne pořád omílanému Babiš, Agrofert a tak pořád dokolečka, dokola. Babiš, agrofert bububu. Myslím, že nic horšího než chemik Kalousek na min. financí nebylo.
Právě jste to i vysvětlil. Dříve bububu Kalousek, nyní aktuálně bububu Babiš. A věřte, že i v budoucnosti nějaké to bububu bude také.
Chapu ze mame zakony na nejakou regulci monopolnich ci oligopolnich odvetvi, ale regulovat maloobchod, kde jsou stovky subjektu? Navic je business, ktery neni zadny dul, takze to asi zase tak zhave nebude ne?
Pro řetězce to právě zlatý důl je. Diktují si podmínky a nenesou žádnou odpovědnost. Teď se staví na zadní a berou si jako rukojmí zákazníky a hrozí zvyšováním cen zboží (=aby bylo na pokuty). Myslím že je v pořádku tohle chování regulovat.
Tohle nějak neberu - "Zákon znemožňuje přenášet na dodavatele obchodní rizika a náklady obchodního řetězce, například ve formě špatného naplánování objemu potravin pro propagační akci" - čili obchodník něco blbě objedná a dodavatel za to ponese odpovědnost ?!
No dneska to tak je, retezec vam nerekne kolic ceho bude potrebovat, ale vy mu musite vzdycky dodat tolik, kolik si aktualne rekne, takze nejake odhady prodeju si musite delat vy jako dodavatel. Nejlepsi je, kdyz vam z hypermarketu zapomenou dat vedet ze je na vase zbozi akce a najednou musite dodat mnohem vice nez obvykle....
Pro dobro věci nám zdražení potravin nevadí. Naopak, čím více budou dražší, tím bude větší tlak i na kvalitu. A v konečném důsledku, pokud porostou životní náklady rychlým tempem, porostou i mzdy a důchody. Takže strašení zdražením nám přijde směšné.
Stará známá pravda - čím větší je odběratel a čím více peněz má na otáčení, tím menší je šance, že své peníze uvidíte dříve, než po pěti urgencích...
Nechápu proč obchodníci vidí problém s dodržením splatnosti zboží 30 dní ? Při jejich obratu to musí být maličkost. A ty párdenní opomenutí ? No jestli není účetní schopna dostat se během měsíce k úhradě faktury, tak bud tam nemá co dělat, jelikož je neschopná nebo má moc práce. Obojí je problém obchodníka, nikoli dodavatelů
Ale ne... Účetní je naopak velmi schpná, jako sekretářka, která nikoho nepustí k šéfovi. Má nařízeno zdržovat proplácení faktur co to jde, nevyplacené peníze totiž vydělávají obchodníkovi, nikoliv dodavateli
No s tou splatností by se měl řídit hlavně sám stát!! Splatnosti typu 60 dní a víc jsou jedním z důvodů druhotné platební neschopnosti!! Maximum bych dovolil 30 dní a dost.
Co se týče doby splatnosti, tohle prostě žádným zákonem nevyřešíte, je to v lidech, v jejich zásadách, v jejich slušnosti, k níž bychom se všichni měli vzájemně vést, a to ne nutně explicitně.
Já vím, zní to idealisticky, ale ony tyhle procesy jsou sice zdlouhavé, ale ve výsledku prospěšné a zakládají určitý "fundament", určitá vžitá pravidla mezilidského chování.
Když jdu do obchodu pro dva rohlíky a deset deka šunky, taky platím hned, stejně tak u kadeřníka, v restauraci apod., jinak mám smůlu, bez peněz do hospody nelez. Ale jako účetní, parketář nebo třeba, co já vím, ilustrátor, čekám na peníze za svou práci týdny nebo i měsíce (nemluvím o zpožděných platbách, nýbrž o takto předem nastavených smluvních vztazích).
Často si kladu otázku, zda to tak není nastavené částečně i proto, že se u nás podnikání začalo znovu rozvíjet v době, kdy mezi lidmi zkrátka nebyly téměř žádné peníze a každý musel čekat, až mu zaplatí jeho zákazník, aby on jako zákazník zase mohl zaplatit svému dodavateli, a jestli se to od té doby prostě jaksi "netáhne" až dodnes.
V tomto smyslu za totální mor považuji tzv. komisní prodej; je jedno, zda obchodujete s hračkami, knihami nebo třeba galanterním zbožím, nýbrž o ten princip -- odběratel vám zaplatí až (a pouze) v případě, že zboží prodá (a přitom ani on sám nemusí být žádný padouch, ale také je k tomu vlastně různě tlačen). A i to zase, podle mého laického názoru, se hodně odvíjí od toho, že "mezi lidmi" prostě není dostatek peněz.
" zda to tak není nastavené částečně i proto, že se u nás podnikání začalo znovu rozvíjet v době, kdy mezi lidmi zkrátka nebyly téměř žádné peníze" To se mylite. Pracuji na Zapade a je to tu nemlich to samy. Splatnost 3 mesice po dodani sluzby je bezna vec. A jeste musite tvrde rvat.
univerzální krásná paní u regálu po sto čtyřicáté sedmé...
Nechápu, proč stát řeší faktury dvou soukromých subjektů (Tesco vs. dodavatel) v jednom odvětví (oboru). Proč ne pravidla pro všechny?