Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Británie otestuje na dálnici kamiony bez řidičů. Odbory novinku kritizují

Řidiči na dálnici M6 v hrabství Cumbria na severozápadě Anglie se letos stanou svědky testování samořiditelných kamionů. Velká Británie je po Německu druhou zemí, která technologii bude zkoušet. Projekt má podporu britské vlády, podle odborů jsou ale v ohrožení pracovní místa pro řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I35m22r75i40c55h 21S58u46c41h44a97r33s76k72ý 8456403535621

Miloš F. Pechar souhlasím s vašimi názory, děkuji lépe bych to snad neuměl ani vyjádřit. ;-)R^

0/0
10.3.2016 8:04

K70a54r70e16l 49U32r65b58a83n 2654904401889

Na automatické řidiče by měla být uvalena daň, a z té by pak měly jít dávky na řidiče, kteří by mohli žít bez práce, díky zautomatizování své profese.R^R^

+1/0
8.3.2016 11:19

M95a38r43t75i57n 59N28e81r18m12u20t 9227197658539

Nikdo nemá dostat nic zadarmo, to je špatná cesta.

0/0
8.3.2016 12:30
Foto

M56i89l69o96š 12F71. 11P82e24c93h67a22r 3683111500525

Správně, daň za dýchání vzduchu je tou správnou cestou... :-/

0/0
8.3.2016 13:24

M96a19r77t48i48n 21N81e14r50m56u33t 9377787238569

To asi reagujete na pána předemnou. Mě vadí obojí, daně i dávky

0/0
8.3.2016 15:37
Foto

M30i49l57o55š 73F52. 80P73e45c49h48a72r 3773541870265

Reaguji na vás. Ani daně (z principu, jako takové), ani dávky (z principu, jako takové) nepovažuji za zavrženíhodné. Obojí lze užít účelně, stejně jako zneužít.

Reaguji na vás – tvrdíte-li, že „nikdo nemá dostat nic zadarmo“, račte si uvědomit, že zadarmo máte kupříkladu vzduch. Je-li to špatná cesta, jak se srovnáváte s tím, že po ní jdete?

0/0
8.3.2016 15:49

M98a92r17t52i98n 50N64e12r14m91u59t 9287627328899

To jste trochu extrémista. Nemá se dostávat zadarmo nic, na co si ostatní musejí vydělat. Kazí to charakter. Příkladů máme kolem sebe dost.

0/0
8.3.2016 16:56
Foto

M11i19l52o20š 87F40. 31P37e94c75h68a30r 3923741680105

1) Extrémista je ten, kdo má extrémní, tedy krajní, okrajové názory. Kde berete jistotu, že je můj postoj menšinový?

2) Kazí to charakter? Dovedl byste své tvrzení nějak dokázat?

3) Takže byste zastavil vyplácení invalidních důchodů, když dotyčný nikdy nepracoval, protože nemohl? Radši ať umře hlady, než mu kazit charakter tím, že dostane peníze zadarmo? Pak mám naopak za extremistu já vás.

4) Mimochodem – jestliže někoho milujete, dáváte svou lásku zadarmo, nezištně, nebo vyžadujete protihodnotu?

0/−1
8.3.2016 17:04

M40a15r17t84i64n 10N67e68r13m50u63t 9477317528409

Jo, jste výkladový extrémista. Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje.

Že dávky bez práce kazí charakter, vidíme na cikánech a přistěhovalcích v dnešní tzv. humanitní době.

Invalidé nejsou lidé, kteří přišli o práci, protože jejich obor je v útlumu, ale lidé s handicapem. I když znám jednoho, který s jednou rukou nasekal víc dřeva než běžný zdravý člověk a jiného, který opovrhnul plnou invalidkou (protože nechtěl sedět doma na zadku, což byla podmínka) a raději jezdil s kolotočema jako údržbář.

Poslední bod je taky pitomost. Kdo má rád svoje děti, nezkazí si je tím, že jim dá vše bez práce.

0/0
8.3.2016 17:16
Foto

M18i42l45o55š 23F59. 91P65e36c97h83a64r 3413211190435

„Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje“

Na všem? Opravdu na všem? Kolik diskusí jste se mnou vedl, že můžete něco takového zodpovědně tvrdit?

V tomto případě jsem použil přehnaný příklad, abych vám názorně ukázal, proč mám váš názor za pomýlený. Příklady ad absurdum jsou velmi dobrým ilustračním nástrojem.

..

Je irelevantní, proč invalidé nemohou pracovat. Relevantní je – a o tom píšete vy – že dostávají něco bez práce, zadarmo, tudíž jim – tedy alespoň podle vás – kazíme charakter. Nebo snad že by vaše pravidlo v případě invalidů neplatilo?

Onen kolotočový údržbář je sice obdivuhodný, nicméně je dost natolik postižených, kteří nikdy nebudou moci pracovat ani jako údržbáři kolotočů. Jestliže chcete z jednoho menšinového příkladu udělat morální pravidlo, pak jste extremista...

..

Poslední bod jste nepochopil. Nemluvil jsem o „dávání všeho bez práce“, nýbrž o dávání lásky.

0/−1
8.3.2016 17:25

M74a18r26t90i97n 69N56e30r10m78u47t 9137137758319

Tak vidíte, sám přiznáváte, že vymýšlíte příklady ad absurdum. Invalidy jste do toho zatáhl sám, diskuse byla o lidech, jejichž obor klesá, ale oni sami jsou zdraví. Jak si třeba představujete vydržování těchto lidí? Dát jim plnou náhradu, aby mohli sedět doma u televize? Jak asi budou příkladem pro svoje děti a okolí? Co když budou chtít dělat jinou práci, protože se nudí a jejim to trapné? Seberete jim ty dávky a tím je trestáte za to že nejsou líní? Kde se na to vezmou peníze? Daně z robořidiče budou tedy muset být vysoké zhruba jako byla původní mzda. Na to by se ovšem dopravci vykašlali (stejně budou muset platit nějakého superzávozníka). Zkuste najít odpovědi na tyto základní věci a pak se teprve věnujte svým okrajovým případům.

(Dávání lásky není jako rozdávat peníze ale spíš jako sdílet film na youtube. Kdo chce, dostane. Tady se ale bavíme o penězích)

0/0
8.3.2016 18:10
Foto

M69i36l71o28š 65F54. 53P26e69c31h71a70r 3383501500745

„Tak vidíte, sám přiznáváte, že...“ – nikoli, vůbec nepřiznávám, že by se vaše tvrzení: „Jo, jste výkladový extrémista. Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje.“ zakládalo na pravdě. Extrémní. přehnané příklady používám tehdy, když to považuji za přínosné.

Je jedno, o kom byla řeč. Vy tvrdíte, že „Nikdo nemá dostat nic zadarmo, to je špatná cesta.“ Já s vámi nesouhlasím a právě na příkladu je to nejzřetelněji vidět. Nicméně ani „základní příjem“, o němž některé státy uvažují, nepovažuji – na rozdíl od vás – za apriori špatný.

Nemám potřebu hledat odpovědi na „ty základní věci“ – ohradil jsem se s principiální námitkou; zkrátka si myslím, že nemáte pravdu.

..

„Dávání lásky není jako rozdávat peníze“ – to jsem nikdy netvrdil.

„Tady se ale bavíme o penězích“ – nikoli – řeč byla o tom, že „Nikdo nemá dostat nic zadarmo“. A s tím opravdu nemohu souhlasit.

0/−1
8.3.2016 18:45

M12a75r51t79i82n 88N41e30r74m67u37t 9397327608329

Zabíháte zcela mimo téma - prvotní příspěvek byl o dávkách a daních, tedy o penězích, a vy to aplikujete na všehomír a rozmazáváte do filozofické šíře, ubíháte do krajností a na nich se to snažíte shodit. Asi si chcete s někým povídat, nebo co

0/0
8.3.2016 21:28
Foto

M18i16l97o14š 26F37. 17P43e22c15h80a53r 3713421250125

Ale pendrek. Jediné, co „chci shodit“, je vaše tvrzení, že je špatné dávat cokoli komukoli zadarmo. A do krajnosti jsem zašel proto, abych ukázal po mém soudu to, že nejde o univerzálně platné tvrzení.

0/0
8.3.2016 21:42

M14a39r56t75i41n 74N34e79r93m33u94t 9767847708639

Co se týká základního příjmu - byl by možný v uzavřené společnosti. Zatím si vychováváme skupinu lidí, které jsme sice uplatili nějakými penězi dostačujícími ke slušnému přežití (a oni za odměnu moc nezlobí a nekradou), ale je to jen dočasné řešení, protože jich tím rychleji přibývá, že. A ostatní lidi to taky dlouho bavit nebude, hákovat na cizí a nechat si vše líbit, takže uvidíme, co nás ještě čeká

0/0
8.3.2016 21:38
Foto

M83i48l55o13š 43F98. 28P89e52c93h69a53r 3743661610335

1) „Co se týká základního příjmu - byl by možný v uzavřené společnosti.“

To bezesporu, ale tvrzení, že v občanské společnosti celého státu by byl nemožný a/nebo špatný, nemáte o co opřít; v současné ČR by to asi nešlo, ale to neznamená, že by to vůbec nikde nešlo, a/nebo že by to bylo špatné, i kdyby to šlo.

2) Tou skupinou myslíte nepracující Cikány? Pak samozřejmě souhlasím, jenže v takovém případě jde o jednu, tudíž privilegovanou skupinu. Myšlenka „základního příjmu“ nikoho nezvýhodňuje.

3) Vzhledem k tomu, že ČR ještě dlouho nebude schopná platit všem „základní příjem“, považuji vaše dedukce za zbytečné.

4) Když už jste zmínil toho „železničního opraváře“, který odmítl invalidní důchod, připojuji myšlenku ohledně volebního práva – na rozdíl od těch, kteří by jej rádi odejmuli těm, co od státu získají víc, než odvedou na daních (tzn. že by nesměli volit například učitelé na státních školách, vojáci, policisté nebo starobní důchodci) – tady s nimi nesouzním, ale bych klidně odepřel volební právo těm, kteří by žili z toho „základního příjmu“ a nikde nepracovali, protože v případě „základního příjmu“ by si mohl pracující člověk považovat za čest, že něco společnosti dává (společnost, ve které nikdo netrpí chudobou), si za to něco zaslouží – jednak životní komfort (o který se sám zasloužil svojí pílí), jednak uznání od společnosti (volební právo).

0/0
8.3.2016 21:56
Foto

M86i62l61o55š 84F59. 28P17e16c11h67a57r 3503941420185

Tak to abych si co nejdřív udělal řidičské zkoušky, když jako řidič budu žít bez práce...

0/0
8.3.2016 13:25

D41á20š56a 57D94o56s53t47á29l90o10v71á 1979743150892

Hurá. Pochybuju, že počítač bude řídit jako dobytek.

0/0
8.3.2016 1:22
Foto

M51a39r34t32i20n 14P12i60š60t92o51r87a 8238688706449

Každá práce je chybou, a neměla by být. Když se podaří v jedné profesi říct: Hotovo! a ta práce už nemusí být konána, má to být důvodem ke všeobecné radosti.

+1/−2
7.3.2016 20:34

M86a68r84t27i25n 65N89e78r30m50u97t 9367647708629

Společnost která nemusí pracovat na svém udržení a přežití se zvrhne a zdegeneruje. Ostatně to vidíme teď kolem sebe

+1/0
8.3.2016 17:07
Foto

L67u80k76a56s 77Z96m66i12z51i68k 8272323710468

a já si furt říkám, když tolik lidí na světě chodí denně do práce, že by už konečně mohla přijít doba, kdy už to všechno bude uděláno a nikdo nebude muset dělat nic... ta doba se blíží

+1/0
7.3.2016 20:31

S49t44a68n39i17s30l20a61v 46K28r16e51j65c46a91r 6877466693814

Že by probudili K.M a V.I.L. , návrat komunistické ideologie a pečených holubech, je nesplnitelnou utopií. Jinak robotické auto Gugle se v USA srazilo s autobusem. Oficiální první autonehoda robotického vozidla v běžném silničním provozu!

+2/0
7.3.2016 22:07

M71i10l88a85n 13K10r81á29l 8863188701471

gugle;-D

0/0
8.3.2016 10:50

O67n33d75ř78e81j 80F13i92g34u22r32a 5229479498578

No, z tohodle muze byt pekny prusvih. Hromady ridicu prijdou o praci, vcetne autobusaku nebo taxikaru. A ty lidi proste uz nebude kde zamestnat. Takze prijde uz konecne na radu zakladni bezpodmineny prijem, tak jak byl ted o nem clanek z Kanady. Jenze, tyto velke zmeny nikdy neprobehly jen tak, v klidu. Vetsinou musela byt valka, aby s k tomu doslo...

+1/−1
7.3.2016 20:22

D86á14š65a 32D61o74s66t34á53l61o97v98á 1569443290302

Budou se muset naučit něco pořádného, už jich je všude až až.

0/−2
8.3.2016 1:24

M75a43r28t34i32n 77N37e31r50m77u45t 9167917278179

Toho se nebojte. Hromady řidičů o práci nepřijdou. Spíš bude postupně míň mladých nastupovat jako řidiči. Teda jestli vůbec k tomu dojde.

0/0
8.3.2016 15:39

M95i74c70h31a88l 80M28r19a56z29i16k 6467677804600

tak pokud budou jezdit vpredu opravdu slusni ridici, kteri budou dodrzovat predpisy, tak jsem pro. Konecne bych se nemusel desit kazdeho kamionu kdekoliv ho potkam...

0/−1
7.3.2016 18:03

J34a22r89o14s37l65a38v 32Č14e37s51á87n95e32k 8218295620501

Vetsina pozic ktere automatizace ohrozuje jsou s nizkou kvalifikaci. Rekneme, studenti, kteri by drive sli na ridice, pujdou na programatora.

Ten, kdo rika, ze se ridic nenauci programovat by se mel podivat na americke tezare z uhelnych dolu. Spousta jich jde na programatory a vznikaji uplne nova odvetvi - a to projdou treba jen pulrocnim/rocnim kurzem a zvladaji to!

Drive se lide bali pary a rikali ze jim sebere praci...

0/−5
7.3.2016 17:52

M52i12c23h92a32l 52R64i36m13b66a10u60e96r 4279955453967

Váš komentář naznačuje, že toho o programování fakt moc nevíte. Speciálně programátor je práce, která se dá na špičkové úrovni dělat mezi 15-40 lety, spíš 15-30 lety. Obor se mění přiliš rychle a technologie vyžadují příliš velký objem informací, než aby se to dalo dělat dlouho dobře.

+6/0
7.3.2016 18:45

M11a44r52t93i18n 71N61e80r26m60u24t 9887867528919

Tak je programátor a programátor, že. Programátor CNC musí umět zadat čísla podle výkresu a to může zvládat i v důchodě. Zrovna tak programátor trasy kamionů.

+1/0
7.3.2016 18:59

M63i58c70h57a49l 14R59i49m61b35a52u44e98r 4609715253837

Tomu říkáte programátor? To je v lepším případě skriptér, spíše ale operátor zadávání dat.

+4/0
7.3.2016 21:36

M39a31r59t32i44n 53N16e14r21m58u79t 9587567648519

Tomu tak neříkám já, ale personalisti

+1/0
8.3.2016 1:02

D85u82š10a81n 38D18i92t15r46i85c81h 3458686663119

Je vidět že toho nevíte moc vy. Drtivá většina programátorů do 30 vůbec nic neumí a jsou prakticky na nic. V dobré škole je maximálně naučí myslet, ale programování, doopravdy dobré programování je o zkušenostech. Sice to těm mladejm myslí rychleji, mají toho více načtený, znají nejnovější trendy. Ale pořád dělají chyby, které já už mám dávno za sebou a intuitivně vím kudy vede cesta.

+1/0
7.3.2016 19:26

M40i64c34h71a54l 86R90i30m48b73a40u36e88r 4819255943547

Moje zkušenosti s více než tisícovkou programátorů jsou právě ty, které jsem popsal. Ano, celá řada 35+ týpků, co se naučí nějaký skript, sama sebe považuje za "programátory". Neznám ale ani jednoho, slovy jednoho, který by byl skutečně výjimečný a svoji přelomovou technologii neudělal před 25. rokem svého života. A ano, nechodí do škol s výjimkou matfyzu, jaderky a podobných, protože většina škol je pro ně moc primitivních.

Lidi nad 35 jsou "zkušení" možná v tom, že si ještě pamatují Cobol a umí obskakovat managery banky a drátovat jeden jejich zastaralý systém s druhým. Většina programátorů přes 35 přejde na systémovou architekturu, compliance, security management a podobné věci, kde jsou zkušenosti opravdu potřeba. Ale programátorů, kteří zvládnou takový krok, je relativně málo. Prvoprogramátor přes 30, který není úplná lama, je opravdová vzácnost.

+2/0
7.3.2016 21:43
Foto

L31u40k85a29s 11Z24m60i42z53i48k 8582493160448

umět programovat neznamená spasit svět... ony jsou potřeba i jiné důležitější věci

+2/0
7.3.2016 20:35
Foto

J23i98ř74í 71D97v22o87ř96á49k 5545279740208

Souprava asi 20.metrů +nějaký minimální bezpečný odstup 5.metrů .Deset souprav z odstupem asi 250. metrů . Vyjedou z Prahy na Brno . Tenhle " vláček " prakticky nedokáže předjíždět , takže po pár desítkách km. bude stejně rychlý , jako nejpomalejší náklaďák ( stará avie ,stará liazka , ... ) . U Jihlavy už to bude několikakilometrový konvoj . V Jihlavě se probudí 70. letý řidič Škody 100 , který si koupí dálniční známku , a pojede navštívit manželku do nemocnice v Brně . Začne tento vláček předjíždět ....... .

0/0
7.3.2016 17:43

M83i30c11h83a97l 22R50i19m78b83a85u44e20r 4139405673677

Kdysi dávno existovala technologie, která jednomu řidiči dovolovala vézt celou dlouhou kolonu vozů. Pohybovalo se to po vyhrazené komunikaci a jmenovalo se to "vlak" :-)

+5/0
7.3.2016 18:46
Foto

J89i15ř86í 40D86v86o39ř42á18k 5595409310658

Ale to je dávno .

0/0
7.3.2016 19:00

M23a31r87t36i62n 92N97e30r82m38u32t 9247227248759

Pokud potřebuji převézt mašinu z továrny A do továrny B, byl bych blázen, kdyby jen uvažoval o vlaku

+1/−1
7.3.2016 19:02

M59i56r13e19k 22G62a19j17e71r 5791256629200

Protože se technologie přestala vyvíjet. Dnes byste mohl mít tu mašinu pohodlně naloženou na vlečce továrny A dovezenou automatizovanou elektrickou mašinkou až na vlečku továrny B a automaticky vyloženou na místo klidně v noci. Samozřejmě se nebavíme o malých továrničkách.

0/0
7.3.2016 19:56

M78a20r80t63i31n 49N51e77r84m78u80t 9737537468119

Kde by se na to vzaly prachy a proč vlastně (zabezpečovací zařízení, přejezdy, překládky)? Když nemáme ani na obyčejné silnice a pořádnou modernizaci koridoru, což jsou věci které skutečně potřebujeme a masově využíváme . Kouzlo silnic je v tom, že na nich může jezdit cokoliv odkudkoliv kamkoliv bez přetržky, lidi za prací i zábavou, náklady.

+1/0
7.3.2016 20:06

M78a33r47t87i66n 55N13e84r45m27u17t 9887637738849

Pokud vás železniční doprava skutečně láká, zjistěte si, kolik byly dotace do drah za rakouska-uherska, kdy dráha byl jediný způsob pořádné dopravy. Budete se divit.

+2/0
7.3.2016 20:08
Foto

J26i49ř39í 88D22v21o58ř17á60k 5115459650778

Asi za týden .

0/0
7.3.2016 20:10

M92i80l69a70n 84K34r37á90l 8153708261191

Tady se ale bavíme o něčem jiném

0/0
8.3.2016 10:53

M98i85l43a75n 64B92r48l91í48k 8615737842885

V každé době se najde nějaké zaměstnání, které postupně budou přebírat stroje a automatizace. Nemá cenu protestovat. Ono bude ještě pár let trvat, než se to spustí naplno ... takže šupky dupky do školy, milí kamioňáci.

+1/−1
7.3.2016 17:18
Foto

J71i25ř61í 83D17v98o53ř44á53k 5775849250708

Ti kamioňáci dělají prakticky každý rok ŘP , chodí na psychotesty , EEG........ .

+1/0
7.3.2016 17:45

M33a85r80t13i56n 78K54l63u84v30á52n45e44k 9912458783443

Odbory to kritizovať nemusia. Šoféri môžu spať aj v samoriaditeľnom kamione. Len si prelezú dozadu.

Len by ma zaujímalo ako softwarovo vyriešia obľúbenú výhovorku kamioňákov a to že sa musia cpať do ľavého pruhu i keď v ňom idú rýchlejšie autá, pretože by museli v kopci podradiť a potom by šiel kamión v neefektívnom režime. Takže takto nielenže pripravia o peniaze tie autá ktoré zablokovali ale hlavne ohrozujú ich bezpečnosť. Ale myslím že i túto zákernosť ide naprogramovať.

+1/0
7.3.2016 16:33

F26r26a75n31t91i85s75e26k 30F80a53r92a 9476122351764

At to jdou testovat z Francie do Anglie

+4/0
7.3.2016 16:32

E21m58i93l 23P62r45c12h61a13l 5890220148144

Luddite se jiz houfuji a pokousi se zastavit nezastavitelne ...

+2/0
7.3.2016 16:31

K62a44r68e24l 11K42r49p33a35t53a 5504636868805

Jaké ta kolona asi tak bude mít zabezpečení ?

Bude mít případný nenechavec velký problém převzít řízení nad poslední soupravou a zmizet i s kamionem?

+1/0
7.3.2016 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.