Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Británie otestuje na dálnici kamiony bez řidičů. Odbory novinku kritizují

Řidiči na dálnici M6 v hrabství Cumbria na severozápadě Anglie se letos stanou svědky testování samořiditelných kamionů. Velká Británie je po Německu druhou zemí, která technologii bude zkoušet. Projekt má podporu britské vlády, podle odborů jsou ale v ohrožení pracovní místa pro řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I89m48r16i18c42h 50S23u68c98h62a68r50s27k54ý 8916753465671

Miloš F. Pechar souhlasím s vašimi názory, děkuji lépe bych to snad neuměl ani vyjádřit. ;-)R^

0/0
10.3.2016 8:04

K61a71r41e87l 34U95r45b80a48n 2624754931909

Na automatické řidiče by měla být uvalena daň, a z té by pak měly jít dávky na řidiče, kteří by mohli žít bez práce, díky zautomatizování své profese.R^R^

+1/0
8.3.2016 11:19

M64a95r12t56i67n 18N37e61r69m95u85t 9257397328669

Nikdo nemá dostat nic zadarmo, to je špatná cesta.

0/0
8.3.2016 12:30
Foto

M52i36l43o93š 59F67. 27P65e12c24h20a71r 3613121600915

Správně, daň za dýchání vzduchu je tou správnou cestou... :-/

0/0
8.3.2016 13:24

M15a70r14t53i25n 97N34e66r19m15u43t 9647847258579

To asi reagujete na pána předemnou. Mě vadí obojí, daně i dávky

0/0
8.3.2016 15:37
Foto

M11i38l92o53š 14F67. 26P36e73c97h93a86r 3453941560345

Reaguji na vás. Ani daně (z principu, jako takové), ani dávky (z principu, jako takové) nepovažuji za zavrženíhodné. Obojí lze užít účelně, stejně jako zneužít.

Reaguji na vás – tvrdíte-li, že „nikdo nemá dostat nic zadarmo“, račte si uvědomit, že zadarmo máte kupříkladu vzduch. Je-li to špatná cesta, jak se srovnáváte s tím, že po ní jdete?

0/0
8.3.2016 15:49

M11a77r90t25i21n 84N17e67r27m68u34t 9877257128429

To jste trochu extrémista. Nemá se dostávat zadarmo nic, na co si ostatní musejí vydělat. Kazí to charakter. Příkladů máme kolem sebe dost.

0/0
8.3.2016 16:56
Foto

M50i53l23o80š 77F17. 96P91e75c78h96a15r 3593371610385

1) Extrémista je ten, kdo má extrémní, tedy krajní, okrajové názory. Kde berete jistotu, že je můj postoj menšinový?

2) Kazí to charakter? Dovedl byste své tvrzení nějak dokázat?

3) Takže byste zastavil vyplácení invalidních důchodů, když dotyčný nikdy nepracoval, protože nemohl? Radši ať umře hlady, než mu kazit charakter tím, že dostane peníze zadarmo? Pak mám naopak za extremistu já vás.

4) Mimochodem – jestliže někoho milujete, dáváte svou lásku zadarmo, nezištně, nebo vyžadujete protihodnotu?

0/−1
8.3.2016 17:04

M20a83r14t65i73n 68N13e71r92m69u75t 9847797788109

Jo, jste výkladový extrémista. Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje.

Že dávky bez práce kazí charakter, vidíme na cikánech a přistěhovalcích v dnešní tzv. humanitní době.

Invalidé nejsou lidé, kteří přišli o práci, protože jejich obor je v útlumu, ale lidé s handicapem. I když znám jednoho, který s jednou rukou nasekal víc dřeva než běžný zdravý člověk a jiného, který opovrhnul plnou invalidkou (protože nechtěl sedět doma na zadku, což byla podmínka) a raději jezdil s kolotočema jako údržbář.

Poslední bod je taky pitomost. Kdo má rád svoje děti, nezkazí si je tím, že jim dá vše bez práce.

0/0
8.3.2016 17:16
Foto

M33i41l57o49š 73F64. 27P49e36c18h12a21r 3283161350785

„Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje“

Na všem? Opravdu na všem? Kolik diskusí jste se mnou vedl, že můžete něco takového zodpovědně tvrdit?

V tomto případě jsem použil přehnaný příklad, abych vám názorně ukázal, proč mám váš názor za pomýlený. Příklady ad absurdum jsou velmi dobrým ilustračním nástrojem.

..

Je irelevantní, proč invalidé nemohou pracovat. Relevantní je – a o tom píšete vy – že dostávají něco bez práce, zadarmo, tudíž jim – tedy alespoň podle vás – kazíme charakter. Nebo snad že by vaše pravidlo v případě invalidů neplatilo?

Onen kolotočový údržbář je sice obdivuhodný, nicméně je dost natolik postižených, kteří nikdy nebudou moci pracovat ani jako údržbáři kolotočů. Jestliže chcete z jednoho menšinového příkladu udělat morální pravidlo, pak jste extremista...

..

Poslední bod jste nepochopil. Nemluvil jsem o „dávání všeho bez práce“, nýbrž o dávání lásky.

0/−1
8.3.2016 17:25

M15a87r57t49i83n 59N38e72r46m81u29t 9217127318269

Tak vidíte, sám přiznáváte, že vymýšlíte příklady ad absurdum. Invalidy jste do toho zatáhl sám, diskuse byla o lidech, jejichž obor klesá, ale oni sami jsou zdraví. Jak si třeba představujete vydržování těchto lidí? Dát jim plnou náhradu, aby mohli sedět doma u televize? Jak asi budou příkladem pro svoje děti a okolí? Co když budou chtít dělat jinou práci, protože se nudí a jejim to trapné? Seberete jim ty dávky a tím je trestáte za to že nejsou líní? Kde se na to vezmou peníze? Daně z robořidiče budou tedy muset být vysoké zhruba jako byla původní mzda. Na to by se ovšem dopravci vykašlali (stejně budou muset platit nějakého superzávozníka). Zkuste najít odpovědi na tyto základní věci a pak se teprve věnujte svým okrajovým případům.

(Dávání lásky není jako rozdávat peníze ale spíš jako sdílet film na youtube. Kdo chce, dostane. Tady se ale bavíme o penězích)

0/0
8.3.2016 18:10
Foto

M22i74l54o64š 57F20. 63P96e21c70h56a94r 3633611500965

„Tak vidíte, sám přiznáváte, že...“ – nikoli, vůbec nepřiznávám, že by se vaše tvrzení: „Jo, jste výkladový extrémista. Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje.“ zakládalo na pravdě. Extrémní. přehnané příklady používám tehdy, když to považuji za přínosné.

Je jedno, o kom byla řeč. Vy tvrdíte, že „Nikdo nemá dostat nic zadarmo, to je špatná cesta.“ Já s vámi nesouhlasím a právě na příkladu je to nejzřetelněji vidět. Nicméně ani „základní příjem“, o němž některé státy uvažují, nepovažuji – na rozdíl od vás – za apriori špatný.

Nemám potřebu hledat odpovědi na „ty základní věci“ – ohradil jsem se s principiální námitkou; zkrátka si myslím, že nemáte pravdu.

..

„Dávání lásky není jako rozdávat peníze“ – to jsem nikdy netvrdil.

„Tady se ale bavíme o penězích“ – nikoli – řeč byla o tom, že „Nikdo nemá dostat nic zadarmo“. A s tím opravdu nemohu souhlasit.

0/−1
8.3.2016 18:45

M46a23r63t86i36n 40N94e49r94m67u21t 9677537528249

Zabíháte zcela mimo téma - prvotní příspěvek byl o dávkách a daních, tedy o penězích, a vy to aplikujete na všehomír a rozmazáváte do filozofické šíře, ubíháte do krajností a na nich se to snažíte shodit. Asi si chcete s někým povídat, nebo co

0/0
8.3.2016 21:28
Foto

M27i19l94o36š 65F62. 57P25e25c17h76a86r 3913871950755

Ale pendrek. Jediné, co „chci shodit“, je vaše tvrzení, že je špatné dávat cokoli komukoli zadarmo. A do krajnosti jsem zašel proto, abych ukázal po mém soudu to, že nejde o univerzálně platné tvrzení.

0/0
8.3.2016 21:42

M32a48r44t15i56n 25N94e85r27m34u59t 9967467518209

Co se týká základního příjmu - byl by možný v uzavřené společnosti. Zatím si vychováváme skupinu lidí, které jsme sice uplatili nějakými penězi dostačujícími ke slušnému přežití (a oni za odměnu moc nezlobí a nekradou), ale je to jen dočasné řešení, protože jich tím rychleji přibývá, že. A ostatní lidi to taky dlouho bavit nebude, hákovat na cizí a nechat si vše líbit, takže uvidíme, co nás ještě čeká

0/0
8.3.2016 21:38
Foto

M54i96l53o46š 98F36. 94P86e48c30h97a56r 3193481470175

1) „Co se týká základního příjmu - byl by možný v uzavřené společnosti.“

To bezesporu, ale tvrzení, že v občanské společnosti celého státu by byl nemožný a/nebo špatný, nemáte o co opřít; v současné ČR by to asi nešlo, ale to neznamená, že by to vůbec nikde nešlo, a/nebo že by to bylo špatné, i kdyby to šlo.

2) Tou skupinou myslíte nepracující Cikány? Pak samozřejmě souhlasím, jenže v takovém případě jde o jednu, tudíž privilegovanou skupinu. Myšlenka „základního příjmu“ nikoho nezvýhodňuje.

3) Vzhledem k tomu, že ČR ještě dlouho nebude schopná platit všem „základní příjem“, považuji vaše dedukce za zbytečné.

4) Když už jste zmínil toho „železničního opraváře“, který odmítl invalidní důchod, připojuji myšlenku ohledně volebního práva – na rozdíl od těch, kteří by jej rádi odejmuli těm, co od státu získají víc, než odvedou na daních (tzn. že by nesměli volit například učitelé na státních školách, vojáci, policisté nebo starobní důchodci) – tady s nimi nesouzním, ale bych klidně odepřel volební právo těm, kteří by žili z toho „základního příjmu“ a nikde nepracovali, protože v případě „základního příjmu“ by si mohl pracující člověk považovat za čest, že něco společnosti dává (společnost, ve které nikdo netrpí chudobou), si za to něco zaslouží – jednak životní komfort (o který se sám zasloužil svojí pílí), jednak uznání od společnosti (volební právo).

0/0
8.3.2016 21:56
Foto

M53i28l45o71š 32F47. 95P98e32c33h77a11r 3163641210725

Tak to abych si co nejdřív udělal řidičské zkoušky, když jako řidič budu žít bez práce...

0/0
8.3.2016 13:25

D14á62š79a 43D55o87s68t80á44l98o24v17á 1109153550482

Hurá. Pochybuju, že počítač bude řídit jako dobytek.

0/0
8.3.2016 1:22
Foto

M19a80r41t61i73n 29P71i57š97t30o23r30a 8348888316379

Každá práce je chybou, a neměla by být. Když se podaří v jedné profesi říct: Hotovo! a ta práce už nemusí být konána, má to být důvodem ke všeobecné radosti.

+1/−2
7.3.2016 20:34

M57a93r92t39i15n 90N28e83r46m11u72t 9187407958929

Společnost která nemusí pracovat na svém udržení a přežití se zvrhne a zdegeneruje. Ostatně to vidíme teď kolem sebe

+1/0
8.3.2016 17:07
Foto

L75u83k68a29s 73Z13m46i53z41i15k 8812223410668

a já si furt říkám, když tolik lidí na světě chodí denně do práce, že by už konečně mohla přijít doba, kdy už to všechno bude uděláno a nikdo nebude muset dělat nic... ta doba se blíží

+1/0
7.3.2016 20:31

S43t90a22n71i65s23l16a74v 49K56r90e96j93c60a11r 6207416613144

Že by probudili K.M a V.I.L. , návrat komunistické ideologie a pečených holubech, je nesplnitelnou utopií. Jinak robotické auto Gugle se v USA srazilo s autobusem. Oficiální první autonehoda robotického vozidla v běžném silničním provozu!

+2/0
7.3.2016 22:07

M54i39l61a15n 24K28r89á13l 8613878571911

gugle;-D

0/0
8.3.2016 10:50

O59n60d49ř55e87j 11F51i27g88u28r35a 5369779328788

No, z tohodle muze byt pekny prusvih. Hromady ridicu prijdou o praci, vcetne autobusaku nebo taxikaru. A ty lidi proste uz nebude kde zamestnat. Takze prijde uz konecne na radu zakladni bezpodmineny prijem, tak jak byl ted o nem clanek z Kanady. Jenze, tyto velke zmeny nikdy neprobehly jen tak, v klidu. Vetsinou musela byt valka, aby s k tomu doslo...

+1/−1
7.3.2016 20:22

D52á45š42a 10D52o76s67t12á15l38o76v93á 1809623600282

Budou se muset naučit něco pořádného, už jich je všude až až.

0/−2
8.3.2016 1:24

M26a56r96t39i56n 48N71e10r68m24u72t 9857287128839

Toho se nebojte. Hromady řidičů o práci nepřijdou. Spíš bude postupně míň mladých nastupovat jako řidiči. Teda jestli vůbec k tomu dojde.

0/0
8.3.2016 15:39

M81i44c74h53a70l 60M44r79a34z56i55k 6207777934290

tak pokud budou jezdit vpredu opravdu slusni ridici, kteri budou dodrzovat predpisy, tak jsem pro. Konecne bych se nemusel desit kazdeho kamionu kdekoliv ho potkam...

0/−1
7.3.2016 18:03

J88a65r69o11s78l38a47v 75Č40e80s45á72n84e79k 8908495980301

Vetsina pozic ktere automatizace ohrozuje jsou s nizkou kvalifikaci. Rekneme, studenti, kteri by drive sli na ridice, pujdou na programatora.

Ten, kdo rika, ze se ridic nenauci programovat by se mel podivat na americke tezare z uhelnych dolu. Spousta jich jde na programatory a vznikaji uplne nova odvetvi - a to projdou treba jen pulrocnim/rocnim kurzem a zvladaji to!

Drive se lide bali pary a rikali ze jim sebere praci...

0/−5
7.3.2016 17:52

M56i41c28h36a90l 98R83i45m32b49a82u46e69r 4769795793577

Váš komentář naznačuje, že toho o programování fakt moc nevíte. Speciálně programátor je práce, která se dá na špičkové úrovni dělat mezi 15-40 lety, spíš 15-30 lety. Obor se mění přiliš rychle a technologie vyžadují příliš velký objem informací, než aby se to dalo dělat dlouho dobře.

+6/0
7.3.2016 18:45

M12a83r49t72i45n 15N14e93r18m96u75t 9637887838579

Tak je programátor a programátor, že. Programátor CNC musí umět zadat čísla podle výkresu a to může zvládat i v důchodě. Zrovna tak programátor trasy kamionů.

+1/0
7.3.2016 18:59

M35i62c46h74a91l 96R65i85m64b55a88u64e39r 4699135643927

Tomu říkáte programátor? To je v lepším případě skriptér, spíše ale operátor zadávání dat.

+4/0
7.3.2016 21:36

M36a77r16t10i35n 83N50e36r34m28u93t 9337297568479

Tomu tak neříkám já, ale personalisti

+1/0
8.3.2016 1:02

D91u56š82a32n 12D87i82t91r26i29c92h 3838796753439

Je vidět že toho nevíte moc vy. Drtivá většina programátorů do 30 vůbec nic neumí a jsou prakticky na nic. V dobré škole je maximálně naučí myslet, ale programování, doopravdy dobré programování je o zkušenostech. Sice to těm mladejm myslí rychleji, mají toho více načtený, znají nejnovější trendy. Ale pořád dělají chyby, které já už mám dávno za sebou a intuitivně vím kudy vede cesta.

+1/0
7.3.2016 19:26

M89i53c14h48a85l 81R83i31m50b21a20u50e73r 4129415653177

Moje zkušenosti s více než tisícovkou programátorů jsou právě ty, které jsem popsal. Ano, celá řada 35+ týpků, co se naučí nějaký skript, sama sebe považuje za "programátory". Neznám ale ani jednoho, slovy jednoho, který by byl skutečně výjimečný a svoji přelomovou technologii neudělal před 25. rokem svého života. A ano, nechodí do škol s výjimkou matfyzu, jaderky a podobných, protože většina škol je pro ně moc primitivních.

Lidi nad 35 jsou "zkušení" možná v tom, že si ještě pamatují Cobol a umí obskakovat managery banky a drátovat jeden jejich zastaralý systém s druhým. Většina programátorů přes 35 přejde na systémovou architekturu, compliance, security management a podobné věci, kde jsou zkušenosti opravdu potřeba. Ale programátorů, kteří zvládnou takový krok, je relativně málo. Prvoprogramátor přes 30, který není úplná lama, je opravdová vzácnost.

+2/0
7.3.2016 21:43
Foto

L17u95k17a55s 47Z11m76i19z44i61k 8862163500138

umět programovat neznamená spasit svět... ony jsou potřeba i jiné důležitější věci

+2/0
7.3.2016 20:35
Foto

J73i92ř43í 73D89v84o42ř74á63k 5695169700228

Souprava asi 20.metrů +nějaký minimální bezpečný odstup 5.metrů .Deset souprav z odstupem asi 250. metrů . Vyjedou z Prahy na Brno . Tenhle " vláček " prakticky nedokáže předjíždět , takže po pár desítkách km. bude stejně rychlý , jako nejpomalejší náklaďák ( stará avie ,stará liazka , ... ) . U Jihlavy už to bude několikakilometrový konvoj . V Jihlavě se probudí 70. letý řidič Škody 100 , který si koupí dálniční známku , a pojede navštívit manželku do nemocnice v Brně . Začne tento vláček předjíždět ....... .

0/0
7.3.2016 17:43

M60i23c79h59a59l 21R85i86m71b30a95u88e76r 4939135343947

Kdysi dávno existovala technologie, která jednomu řidiči dovolovala vézt celou dlouhou kolonu vozů. Pohybovalo se to po vyhrazené komunikaci a jmenovalo se to "vlak" :-)

+5/0
7.3.2016 18:46
Foto

J76i79ř46í 46D26v16o98ř22á56k 5335429520368

Ale to je dávno .

0/0
7.3.2016 19:00

M11a83r34t49i62n 38N83e11r74m30u62t 9407537958539

Pokud potřebuji převézt mašinu z továrny A do továrny B, byl bych blázen, kdyby jen uvažoval o vlaku

+1/−1
7.3.2016 19:02

M96i94r80e18k 78G86a88j68e33r 5941546239670

Protože se technologie přestala vyvíjet. Dnes byste mohl mít tu mašinu pohodlně naloženou na vlečce továrny A dovezenou automatizovanou elektrickou mašinkou až na vlečku továrny B a automaticky vyloženou na místo klidně v noci. Samozřejmě se nebavíme o malých továrničkách.

0/0
7.3.2016 19:56

M35a77r42t60i70n 45N71e49r24m64u29t 9327297558279

Kde by se na to vzaly prachy a proč vlastně (zabezpečovací zařízení, přejezdy, překládky)? Když nemáme ani na obyčejné silnice a pořádnou modernizaci koridoru, což jsou věci které skutečně potřebujeme a masově využíváme . Kouzlo silnic je v tom, že na nich může jezdit cokoliv odkudkoliv kamkoliv bez přetržky, lidi za prací i zábavou, náklady.

+1/0
7.3.2016 20:06

M15a92r30t61i12n 26N74e25r62m65u46t 9427607388949

Pokud vás železniční doprava skutečně láká, zjistěte si, kolik byly dotace do drah za rakouska-uherska, kdy dráha byl jediný způsob pořádné dopravy. Budete se divit.

+2/0
7.3.2016 20:08
Foto

J48i70ř80í 75D95v87o12ř69á18k 5345149820408

Asi za týden .

0/0
7.3.2016 20:10

M61i84l59a40n 71K62r40á74l 8913218501371

Tady se ale bavíme o něčem jiném

0/0
8.3.2016 10:53

M20i25l75a24n 37B84r42l54í74k 8935477562325

V každé době se najde nějaké zaměstnání, které postupně budou přebírat stroje a automatizace. Nemá cenu protestovat. Ono bude ještě pár let trvat, než se to spustí naplno ... takže šupky dupky do školy, milí kamioňáci.

+1/−1
7.3.2016 17:18
Foto

J67i24ř44í 84D95v57o29ř85á23k 5395139350748

Ti kamioňáci dělají prakticky každý rok ŘP , chodí na psychotesty , EEG........ .

+1/0
7.3.2016 17:45

M79a29r63t12i36n 29K53l64u80v21á87n42e32k 9902598173453

Odbory to kritizovať nemusia. Šoféri môžu spať aj v samoriaditeľnom kamione. Len si prelezú dozadu.

Len by ma zaujímalo ako softwarovo vyriešia obľúbenú výhovorku kamioňákov a to že sa musia cpať do ľavého pruhu i keď v ňom idú rýchlejšie autá, pretože by museli v kopci podradiť a potom by šiel kamión v neefektívnom režime. Takže takto nielenže pripravia o peniaze tie autá ktoré zablokovali ale hlavne ohrozujú ich bezpečnosť. Ale myslím že i túto zákernosť ide naprogramovať.

+1/0
7.3.2016 16:33

F23r37a36n71t56i27s55e78k 44F91a64r23a 9806212491484

At to jdou testovat z Francie do Anglie

+4/0
7.3.2016 16:32

E57m64i78l 51P47r73c93h91a51l 5550360128614

Luddite se jiz houfuji a pokousi se zastavit nezastavitelne ...

+2/0
7.3.2016 16:31

K14a96r21e49l 10K11r75p63a27t61a 5734836678445

Jaké ta kolona asi tak bude mít zabezpečení ?

Bude mít případný nenechavec velký problém převzít řízení nad poslední soupravou a zmizet i s kamionem?

+1/0
7.3.2016 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.