Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Británie otestuje na dálnici kamiony bez řidičů. Odbory novinku kritizují

Řidiči na dálnici M6 v hrabství Cumbria na severozápadě Anglie se letos stanou svědky testování samořiditelných kamionů. Velká Británie je po Německu druhou zemí, která technologii bude zkoušet. Projekt má podporu britské vlády, podle odborů jsou ale v ohrožení pracovní místa pro řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I63m20r28i69c94h 35S23u30c38h64a40r69s89k75ý 8406373965361

Miloš F. Pechar souhlasím s vašimi názory, děkuji lépe bych to snad neuměl ani vyjádřit. ;-)R^

0/0
10.3.2016 8:04

K59a36r76e25l 81U19r40b21a97n 2754644981199

Na automatické řidiče by měla být uvalena daň, a z té by pak měly jít dávky na řidiče, kteří by mohli žít bez práce, díky zautomatizování své profese.R^R^

+1/0
8.3.2016 11:19

M40a69r46t85i77n 78N25e47r17m18u84t 9417977428989

Nikdo nemá dostat nic zadarmo, to je špatná cesta.

0/0
8.3.2016 12:30
Foto

M47i71l91o16š 68F93. 71P71e33c93h29a52r 3393661380865

Správně, daň za dýchání vzduchu je tou správnou cestou... :-/

0/0
8.3.2016 13:24

M69a11r86t25i87n 79N44e28r39m31u70t 9607267468559

To asi reagujete na pána předemnou. Mě vadí obojí, daně i dávky

0/0
8.3.2016 15:37
Foto

M44i33l61o42š 82F37. 56P89e33c97h71a14r 3853401170335

Reaguji na vás. Ani daně (z principu, jako takové), ani dávky (z principu, jako takové) nepovažuji za zavrženíhodné. Obojí lze užít účelně, stejně jako zneužít.

Reaguji na vás – tvrdíte-li, že „nikdo nemá dostat nic zadarmo“, račte si uvědomit, že zadarmo máte kupříkladu vzduch. Je-li to špatná cesta, jak se srovnáváte s tím, že po ní jdete?

0/0
8.3.2016 15:49

M41a48r24t22i69n 74N48e78r93m41u34t 9777807338709

To jste trochu extrémista. Nemá se dostávat zadarmo nic, na co si ostatní musejí vydělat. Kazí to charakter. Příkladů máme kolem sebe dost.

0/0
8.3.2016 16:56
Foto

M83i17l16o49š 17F21. 37P16e25c19h84a49r 3693521560825

1) Extrémista je ten, kdo má extrémní, tedy krajní, okrajové názory. Kde berete jistotu, že je můj postoj menšinový?

2) Kazí to charakter? Dovedl byste své tvrzení nějak dokázat?

3) Takže byste zastavil vyplácení invalidních důchodů, když dotyčný nikdy nepracoval, protože nemohl? Radši ať umře hlady, než mu kazit charakter tím, že dostane peníze zadarmo? Pak mám naopak za extremistu já vás.

4) Mimochodem – jestliže někoho milujete, dáváte svou lásku zadarmo, nezištně, nebo vyžadujete protihodnotu?

0/−1
8.3.2016 17:04

M85a56r93t24i69n 91N48e82r40m47u30t 9357587948189

Jo, jste výkladový extrémista. Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje.

Že dávky bez práce kazí charakter, vidíme na cikánech a přistěhovalcích v dnešní tzv. humanitní době.

Invalidé nejsou lidé, kteří přišli o práci, protože jejich obor je v útlumu, ale lidé s handicapem. I když znám jednoho, který s jednou rukou nasekal víc dřeva než běžný zdravý člověk a jiného, který opovrhnul plnou invalidkou (protože nechtěl sedět doma na zadku, což byla podmínka) a raději jezdil s kolotočema jako údržbář.

Poslední bod je taky pitomost. Kdo má rád svoje děti, nezkazí si je tím, že jim dá vše bez práce.

0/0
8.3.2016 17:16
Foto

M75i20l38o96š 64F16. 46P74e97c62h66a90r 3513841660425

„Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje“

Na všem? Opravdu na všem? Kolik diskusí jste se mnou vedl, že můžete něco takového zodpovědně tvrdit?

V tomto případě jsem použil přehnaný příklad, abych vám názorně ukázal, proč mám váš názor za pomýlený. Příklady ad absurdum jsou velmi dobrým ilustračním nástrojem.

..

Je irelevantní, proč invalidé nemohou pracovat. Relevantní je – a o tom píšete vy – že dostávají něco bez práce, zadarmo, tudíž jim – tedy alespoň podle vás – kazíme charakter. Nebo snad že by vaše pravidlo v případě invalidů neplatilo?

Onen kolotočový údržbář je sice obdivuhodný, nicméně je dost natolik postižených, kteří nikdy nebudou moci pracovat ani jako údržbáři kolotočů. Jestliže chcete z jednoho menšinového příkladu udělat morální pravidlo, pak jste extremista...

..

Poslední bod jste nepochopil. Nemluvil jsem o „dávání všeho bez práce“, nýbrž o dávání lásky.

0/−1
8.3.2016 17:25

M39a85r30t95i71n 64N23e84r44m47u62t 9917347358809

Tak vidíte, sám přiznáváte, že vymýšlíte příklady ad absurdum. Invalidy jste do toho zatáhl sám, diskuse byla o lidech, jejichž obor klesá, ale oni sami jsou zdraví. Jak si třeba představujete vydržování těchto lidí? Dát jim plnou náhradu, aby mohli sedět doma u televize? Jak asi budou příkladem pro svoje děti a okolí? Co když budou chtít dělat jinou práci, protože se nudí a jejim to trapné? Seberete jim ty dávky a tím je trestáte za to že nejsou líní? Kde se na to vezmou peníze? Daně z robořidiče budou tedy muset být vysoké zhruba jako byla původní mzda. Na to by se ovšem dopravci vykašlali (stejně budou muset platit nějakého superzávozníka). Zkuste najít odpovědi na tyto základní věci a pak se teprve věnujte svým okrajovým případům.

(Dávání lásky není jako rozdávat peníze ale spíš jako sdílet film na youtube. Kdo chce, dostane. Tady se ale bavíme o penězích)

0/0
8.3.2016 18:10
Foto

M91i11l85o22š 18F61. 60P96e97c15h93a80r 3203851740405

„Tak vidíte, sám přiznáváte, že...“ – nikoli, vůbec nepřiznávám, že by se vaše tvrzení: „Jo, jste výkladový extrémista. Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje.“ zakládalo na pravdě. Extrémní. přehnané příklady používám tehdy, když to považuji za přínosné.

Je jedno, o kom byla řeč. Vy tvrdíte, že „Nikdo nemá dostat nic zadarmo, to je špatná cesta.“ Já s vámi nesouhlasím a právě na příkladu je to nejzřetelněji vidět. Nicméně ani „základní příjem“, o němž některé státy uvažují, nepovažuji – na rozdíl od vás – za apriori špatný.

Nemám potřebu hledat odpovědi na „ty základní věci“ – ohradil jsem se s principiální námitkou; zkrátka si myslím, že nemáte pravdu.

..

„Dávání lásky není jako rozdávat peníze“ – to jsem nikdy netvrdil.

„Tady se ale bavíme o penězích“ – nikoli – řeč byla o tom, že „Nikdo nemá dostat nic zadarmo“. A s tím opravdu nemohu souhlasit.

0/−1
8.3.2016 18:45

M83a59r60t42i51n 83N67e52r40m32u75t 9597537128909

Zabíháte zcela mimo téma - prvotní příspěvek byl o dávkách a daních, tedy o penězích, a vy to aplikujete na všehomír a rozmazáváte do filozofické šíře, ubíháte do krajností a na nich se to snažíte shodit. Asi si chcete s někým povídat, nebo co

0/0
8.3.2016 21:28
Foto

M12i76l66o50š 28F79. 46P61e94c25h58a62r 3733911420615

Ale pendrek. Jediné, co „chci shodit“, je vaše tvrzení, že je špatné dávat cokoli komukoli zadarmo. A do krajnosti jsem zašel proto, abych ukázal po mém soudu to, že nejde o univerzálně platné tvrzení.

0/0
8.3.2016 21:42

M50a82r71t74i82n 24N95e54r20m90u10t 9467767768109

Co se týká základního příjmu - byl by možný v uzavřené společnosti. Zatím si vychováváme skupinu lidí, které jsme sice uplatili nějakými penězi dostačujícími ke slušnému přežití (a oni za odměnu moc nezlobí a nekradou), ale je to jen dočasné řešení, protože jich tím rychleji přibývá, že. A ostatní lidi to taky dlouho bavit nebude, hákovat na cizí a nechat si vše líbit, takže uvidíme, co nás ještě čeká

0/0
8.3.2016 21:38
Foto

M46i64l63o19š 22F66. 55P52e64c33h16a57r 3513481170115

1) „Co se týká základního příjmu - byl by možný v uzavřené společnosti.“

To bezesporu, ale tvrzení, že v občanské společnosti celého státu by byl nemožný a/nebo špatný, nemáte o co opřít; v současné ČR by to asi nešlo, ale to neznamená, že by to vůbec nikde nešlo, a/nebo že by to bylo špatné, i kdyby to šlo.

2) Tou skupinou myslíte nepracující Cikány? Pak samozřejmě souhlasím, jenže v takovém případě jde o jednu, tudíž privilegovanou skupinu. Myšlenka „základního příjmu“ nikoho nezvýhodňuje.

3) Vzhledem k tomu, že ČR ještě dlouho nebude schopná platit všem „základní příjem“, považuji vaše dedukce za zbytečné.

4) Když už jste zmínil toho „železničního opraváře“, který odmítl invalidní důchod, připojuji myšlenku ohledně volebního práva – na rozdíl od těch, kteří by jej rádi odejmuli těm, co od státu získají víc, než odvedou na daních (tzn. že by nesměli volit například učitelé na státních školách, vojáci, policisté nebo starobní důchodci) – tady s nimi nesouzním, ale bych klidně odepřel volební právo těm, kteří by žili z toho „základního příjmu“ a nikde nepracovali, protože v případě „základního příjmu“ by si mohl pracující člověk považovat za čest, že něco společnosti dává (společnost, ve které nikdo netrpí chudobou), si za to něco zaslouží – jednak životní komfort (o který se sám zasloužil svojí pílí), jednak uznání od společnosti (volební právo).

0/0
8.3.2016 21:56
Foto

M12i21l52o38š 97F58. 85P41e48c13h73a17r 3653391630885

Tak to abych si co nejdřív udělal řidičské zkoušky, když jako řidič budu žít bez práce...

0/0
8.3.2016 13:25

D30á42š43a 66D28o80s51t61á13l15o93v73á 1469593420452

Hurá. Pochybuju, že počítač bude řídit jako dobytek.

0/0
8.3.2016 1:22

M97a33r53t92i22n 53P93i87š22t24o12r21a 8648438106359

Každá práce je chybou, a neměla by být. Když se podaří v jedné profesi říct: Hotovo! a ta práce už nemusí být konána, má to být důvodem ke všeobecné radosti.

+1/−2
7.3.2016 20:34

M35a56r71t19i10n 13N37e93r54m23u74t 9187387538979

Společnost která nemusí pracovat na svém udržení a přežití se zvrhne a zdegeneruje. Ostatně to vidíme teď kolem sebe

+1/0
8.3.2016 17:07
Foto

L81u84k91a64s 14Z35m57i93z55i94k 8832333820828

a já si furt říkám, když tolik lidí na světě chodí denně do práce, že by už konečně mohla přijít doba, kdy už to všechno bude uděláno a nikdo nebude muset dělat nic... ta doba se blíží

+1/0
7.3.2016 20:31

S28t17a19n92i50s79l57a46v 28K42r85e68j20c92a85r 6277466253134

Že by probudili K.M a V.I.L. , návrat komunistické ideologie a pečených holubech, je nesplnitelnou utopií. Jinak robotické auto Gugle se v USA srazilo s autobusem. Oficiální první autonehoda robotického vozidla v běžném silničním provozu!

+2/0
7.3.2016 22:07

M23i97l82a69n 87K86r60á26l 8283288211281

gugle;-D

0/0
8.3.2016 10:50

O28n44d39ř50e86j 27F24i82g57u23r57a 5119189458958

No, z tohodle muze byt pekny prusvih. Hromady ridicu prijdou o praci, vcetne autobusaku nebo taxikaru. A ty lidi proste uz nebude kde zamestnat. Takze prijde uz konecne na radu zakladni bezpodmineny prijem, tak jak byl ted o nem clanek z Kanady. Jenze, tyto velke zmeny nikdy neprobehly jen tak, v klidu. Vetsinou musela byt valka, aby s k tomu doslo...

+1/−1
7.3.2016 20:22

D25á63š52a 74D47o47s15t49á95l59o96v26á 1169333430412

Budou se muset naučit něco pořádného, už jich je všude až až.

0/−2
8.3.2016 1:24

M42a14r44t13i97n 31N15e35r11m27u96t 9907947798489

Toho se nebojte. Hromady řidičů o práci nepřijdou. Spíš bude postupně míň mladých nastupovat jako řidiči. Teda jestli vůbec k tomu dojde.

0/0
8.3.2016 15:39

M39i47c98h42a12l 45M69r96a70z26i35k 6927547704620

tak pokud budou jezdit vpredu opravdu slusni ridici, kteri budou dodrzovat predpisy, tak jsem pro. Konecne bych se nemusel desit kazdeho kamionu kdekoliv ho potkam...

0/−1
7.3.2016 18:03

J70a17r20o75s51l61a21v 85Č97e98s57á29n40e15k 8148115150921

Vetsina pozic ktere automatizace ohrozuje jsou s nizkou kvalifikaci. Rekneme, studenti, kteri by drive sli na ridice, pujdou na programatora.

Ten, kdo rika, ze se ridic nenauci programovat by se mel podivat na americke tezare z uhelnych dolu. Spousta jich jde na programatory a vznikaji uplne nova odvetvi - a to projdou treba jen pulrocnim/rocnim kurzem a zvladaji to!

Drive se lide bali pary a rikali ze jim sebere praci...

0/−5
7.3.2016 17:52

M60i75c20h79a32l 25R44i51m18b64a63u67e83r 4169925983817

Váš komentář naznačuje, že toho o programování fakt moc nevíte. Speciálně programátor je práce, která se dá na špičkové úrovni dělat mezi 15-40 lety, spíš 15-30 lety. Obor se mění přiliš rychle a technologie vyžadují příliš velký objem informací, než aby se to dalo dělat dlouho dobře.

+6/0
7.3.2016 18:45

M36a93r33t62i22n 46N92e38r78m40u37t 9597317298639

Tak je programátor a programátor, že. Programátor CNC musí umět zadat čísla podle výkresu a to může zvládat i v důchodě. Zrovna tak programátor trasy kamionů.

+1/0
7.3.2016 18:59

M23i17c55h71a15l 51R75i15m70b49a56u28e34r 4329885773967

Tomu říkáte programátor? To je v lepším případě skriptér, spíše ale operátor zadávání dat.

+4/0
7.3.2016 21:36

M25a69r62t91i50n 38N91e91r14m85u32t 9437177568839

Tomu tak neříkám já, ale personalisti

+1/0
8.3.2016 1:02

D11u51š31a89n 77D23i67t53r76i71c14h 3978976383479

Je vidět že toho nevíte moc vy. Drtivá většina programátorů do 30 vůbec nic neumí a jsou prakticky na nic. V dobré škole je maximálně naučí myslet, ale programování, doopravdy dobré programování je o zkušenostech. Sice to těm mladejm myslí rychleji, mají toho více načtený, znají nejnovější trendy. Ale pořád dělají chyby, které já už mám dávno za sebou a intuitivně vím kudy vede cesta.

+1/0
7.3.2016 19:26

M65i73c87h61a53l 59R78i17m94b81a32u82e37r 4539605443187

Moje zkušenosti s více než tisícovkou programátorů jsou právě ty, které jsem popsal. Ano, celá řada 35+ týpků, co se naučí nějaký skript, sama sebe považuje za "programátory". Neznám ale ani jednoho, slovy jednoho, který by byl skutečně výjimečný a svoji přelomovou technologii neudělal před 25. rokem svého života. A ano, nechodí do škol s výjimkou matfyzu, jaderky a podobných, protože většina škol je pro ně moc primitivních.

Lidi nad 35 jsou "zkušení" možná v tom, že si ještě pamatují Cobol a umí obskakovat managery banky a drátovat jeden jejich zastaralý systém s druhým. Většina programátorů přes 35 přejde na systémovou architekturu, compliance, security management a podobné věci, kde jsou zkušenosti opravdu potřeba. Ale programátorů, kteří zvládnou takový krok, je relativně málo. Prvoprogramátor přes 30, který není úplná lama, je opravdová vzácnost.

+2/0
7.3.2016 21:43
Foto

L57u16k88a42s 40Z83m90i73z80i62k 8152173480868

umět programovat neznamená spasit svět... ony jsou potřeba i jiné důležitější věci

+2/0
7.3.2016 20:35
Foto

J69i11ř36í 72D64v89o39ř84á78k 5125529910528

Souprava asi 20.metrů +nějaký minimální bezpečný odstup 5.metrů .Deset souprav z odstupem asi 250. metrů . Vyjedou z Prahy na Brno . Tenhle " vláček " prakticky nedokáže předjíždět , takže po pár desítkách km. bude stejně rychlý , jako nejpomalejší náklaďák ( stará avie ,stará liazka , ... ) . U Jihlavy už to bude několikakilometrový konvoj . V Jihlavě se probudí 70. letý řidič Škody 100 , který si koupí dálniční známku , a pojede navštívit manželku do nemocnice v Brně . Začne tento vláček předjíždět ....... .

0/0
7.3.2016 17:43

M21i49c78h91a32l 21R35i90m12b56a24u82e46r 4449105193517

Kdysi dávno existovala technologie, která jednomu řidiči dovolovala vézt celou dlouhou kolonu vozů. Pohybovalo se to po vyhrazené komunikaci a jmenovalo se to "vlak" :-)

+5/0
7.3.2016 18:46
Foto

J31i10ř16í 48D91v97o46ř79á79k 5815129490668

Ale to je dávno .

0/0
7.3.2016 19:00

M11a71r38t57i27n 19N90e32r30m37u45t 9437767578249

Pokud potřebuji převézt mašinu z továrny A do továrny B, byl bych blázen, kdyby jen uvažoval o vlaku

+1/−1
7.3.2016 19:02

M31i67r93e80k 42G93a34j91e25r 5561836339920

Protože se technologie přestala vyvíjet. Dnes byste mohl mít tu mašinu pohodlně naloženou na vlečce továrny A dovezenou automatizovanou elektrickou mašinkou až na vlečku továrny B a automaticky vyloženou na místo klidně v noci. Samozřejmě se nebavíme o malých továrničkách.

0/0
7.3.2016 19:56

M41a29r86t30i49n 16N92e13r49m31u53t 9377167528139

Kde by se na to vzaly prachy a proč vlastně (zabezpečovací zařízení, přejezdy, překládky)? Když nemáme ani na obyčejné silnice a pořádnou modernizaci koridoru, což jsou věci které skutečně potřebujeme a masově využíváme . Kouzlo silnic je v tom, že na nich může jezdit cokoliv odkudkoliv kamkoliv bez přetržky, lidi za prací i zábavou, náklady.

+1/0
7.3.2016 20:06

M79a69r84t30i32n 56N90e40r68m45u80t 9927417788659

Pokud vás železniční doprava skutečně láká, zjistěte si, kolik byly dotace do drah za rakouska-uherska, kdy dráha byl jediný způsob pořádné dopravy. Budete se divit.

+2/0
7.3.2016 20:08
Foto

J69i21ř46í 81D81v16o33ř45á95k 5425359370968

Asi za týden .

0/0
7.3.2016 20:10

M73i61l61a55n 73K83r84á32l 8533448121481

Tady se ale bavíme o něčem jiném

0/0
8.3.2016 10:53

M14i22l44a27n 68B46r17l81í26k 8745627952465

V každé době se najde nějaké zaměstnání, které postupně budou přebírat stroje a automatizace. Nemá cenu protestovat. Ono bude ještě pár let trvat, než se to spustí naplno ... takže šupky dupky do školy, milí kamioňáci.

+1/−1
7.3.2016 17:18
Foto

J17i31ř86í 38D16v64o61ř44á54k 5575869380568

Ti kamioňáci dělají prakticky každý rok ŘP , chodí na psychotesty , EEG........ .

+1/0
7.3.2016 17:45

M57a45r46t40i42n 24K71l29u29v60á59n60e20k 9192808913943

Odbory to kritizovať nemusia. Šoféri môžu spať aj v samoriaditeľnom kamione. Len si prelezú dozadu.

Len by ma zaujímalo ako softwarovo vyriešia obľúbenú výhovorku kamioňákov a to že sa musia cpať do ľavého pruhu i keď v ňom idú rýchlejšie autá, pretože by museli v kopci podradiť a potom by šiel kamión v neefektívnom režime. Takže takto nielenže pripravia o peniaze tie autá ktoré zablokovali ale hlavne ohrozujú ich bezpečnosť. Ale myslím že i túto zákernosť ide naprogramovať.

+1/0
7.3.2016 16:33

F35r57a48n21t56i25s48e24k 71F27a37r85a 9176742371944

At to jdou testovat z Francie do Anglie

+4/0
7.3.2016 16:32

E81m17i11l 26P64r39c17h48a59l 5770740388914

Luddite se jiz houfuji a pokousi se zastavit nezastavitelne ...

+2/0
7.3.2016 16:31

K69a33r29e30l 81K37r66p77a95t95a 5354366598495

Jaké ta kolona asi tak bude mít zabezpečení ?

Bude mít případný nenechavec velký problém převzít řízení nad poslední soupravou a zmizet i s kamionem?

+1/0
7.3.2016 16:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.