Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Británie otestuje na dálnici kamiony bez řidičů. Odbory novinku kritizují

Řidiči na dálnici M6 v hrabství Cumbria na severozápadě Anglie se letos stanou svědky testování samořiditelných kamionů. Velká Británie je po Německu druhou zemí, která technologii bude zkoušet. Projekt má podporu britské vlády, podle odborů jsou ale v ohrožení pracovní místa pro řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I55m71r49i47c39h 89S36u79c22h61a86r18s42k90ý 8416543865561

Miloš F. Pechar souhlasím s vašimi názory, děkuji lépe bych to snad neuměl ani vyjádřit. ;-)R^

0/0
10.3.2016 8:04

K89a40r29e98l 48U92r85b31a27n 2774644361869

Na automatické řidiče by měla být uvalena daň, a z té by pak měly jít dávky na řidiče, kteří by mohli žít bez práce, díky zautomatizování své profese.R^R^

+1/0
8.3.2016 11:19

M38a23r59t12i65n 64N86e83r91m32u85t 9477457578669

Nikdo nemá dostat nic zadarmo, to je špatná cesta.

0/0
8.3.2016 12:30
Foto

M51i39l57o96š 56F55. 68P33e14c24h51a50r 3983451140145

Správně, daň za dýchání vzduchu je tou správnou cestou... :-/

0/0
8.3.2016 13:24

M62a44r96t60i31n 14N77e81r52m30u91t 9127567378759

To asi reagujete na pána předemnou. Mě vadí obojí, daně i dávky

0/0
8.3.2016 15:37
Foto

M61i54l50o73š 60F35. 35P78e89c80h66a89r 3773611490445

Reaguji na vás. Ani daně (z principu, jako takové), ani dávky (z principu, jako takové) nepovažuji za zavrženíhodné. Obojí lze užít účelně, stejně jako zneužít.

Reaguji na vás – tvrdíte-li, že „nikdo nemá dostat nic zadarmo“, račte si uvědomit, že zadarmo máte kupříkladu vzduch. Je-li to špatná cesta, jak se srovnáváte s tím, že po ní jdete?

0/0
8.3.2016 15:49

M42a91r85t81i43n 81N22e69r89m17u52t 9287747138489

To jste trochu extrémista. Nemá se dostávat zadarmo nic, na co si ostatní musejí vydělat. Kazí to charakter. Příkladů máme kolem sebe dost.

0/0
8.3.2016 16:56
Foto

M41i11l67o24š 73F47. 90P62e40c12h19a70r 3813411320215

1) Extrémista je ten, kdo má extrémní, tedy krajní, okrajové názory. Kde berete jistotu, že je můj postoj menšinový?

2) Kazí to charakter? Dovedl byste své tvrzení nějak dokázat?

3) Takže byste zastavil vyplácení invalidních důchodů, když dotyčný nikdy nepracoval, protože nemohl? Radši ať umře hlady, než mu kazit charakter tím, že dostane peníze zadarmo? Pak mám naopak za extremistu já vás.

4) Mimochodem – jestliže někoho milujete, dáváte svou lásku zadarmo, nezištně, nebo vyžadujete protihodnotu?

0/−1
8.3.2016 17:04

M90a74r67t52i66n 23N44e89r78m21u67t 9607897448279

Jo, jste výkladový extrémista. Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje.

Že dávky bez práce kazí charakter, vidíme na cikánech a přistěhovalcích v dnešní tzv. humanitní době.

Invalidé nejsou lidé, kteří přišli o práci, protože jejich obor je v útlumu, ale lidé s handicapem. I když znám jednoho, který s jednou rukou nasekal víc dřeva než běžný zdravý člověk a jiného, který opovrhnul plnou invalidkou (protože nechtěl sedět doma na zadku, což byla podmínka) a raději jezdil s kolotočema jako údržbář.

Poslední bod je taky pitomost. Kdo má rád svoje děti, nezkazí si je tím, že jim dá vše bez práce.

0/0
8.3.2016 17:16
Foto

M35i70l16o63š 51F46. 60P80e30c67h53a94r 3283121790135

„Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje“

Na všem? Opravdu na všem? Kolik diskusí jste se mnou vedl, že můžete něco takového zodpovědně tvrdit?

V tomto případě jsem použil přehnaný příklad, abych vám názorně ukázal, proč mám váš názor za pomýlený. Příklady ad absurdum jsou velmi dobrým ilustračním nástrojem.

..

Je irelevantní, proč invalidé nemohou pracovat. Relevantní je – a o tom píšete vy – že dostávají něco bez práce, zadarmo, tudíž jim – tedy alespoň podle vás – kazíme charakter. Nebo snad že by vaše pravidlo v případě invalidů neplatilo?

Onen kolotočový údržbář je sice obdivuhodný, nicméně je dost natolik postižených, kteří nikdy nebudou moci pracovat ani jako údržbáři kolotočů. Jestliže chcete z jednoho menšinového příkladu udělat morální pravidlo, pak jste extremista...

..

Poslední bod jste nepochopil. Nemluvil jsem o „dávání všeho bez práce“, nýbrž o dávání lásky.

0/−1
8.3.2016 17:25

M97a18r75t30i17n 83N38e79r87m43u53t 9787837678789

Tak vidíte, sám přiznáváte, že vymýšlíte příklady ad absurdum. Invalidy jste do toho zatáhl sám, diskuse byla o lidech, jejichž obor klesá, ale oni sami jsou zdraví. Jak si třeba představujete vydržování těchto lidí? Dát jim plnou náhradu, aby mohli sedět doma u televize? Jak asi budou příkladem pro svoje děti a okolí? Co když budou chtít dělat jinou práci, protože se nudí a jejim to trapné? Seberete jim ty dávky a tím je trestáte za to že nejsou líní? Kde se na to vezmou peníze? Daně z robořidiče budou tedy muset být vysoké zhruba jako byla původní mzda. Na to by se ovšem dopravci vykašlali (stejně budou muset platit nějakého superzávozníka). Zkuste najít odpovědi na tyto základní věci a pak se teprve věnujte svým okrajovým případům.

(Dávání lásky není jako rozdávat peníze ale spíš jako sdílet film na youtube. Kdo chce, dostane. Tady se ale bavíme o penězích)

0/0
8.3.2016 18:10
Foto

M94i79l21o73š 53F56. 70P26e57c48h37a17r 3703461550895

„Tak vidíte, sám přiznáváte, že...“ – nikoli, vůbec nepřiznávám, že by se vaše tvrzení: „Jo, jste výkladový extrémista. Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje.“ zakládalo na pravdě. Extrémní. přehnané příklady používám tehdy, když to považuji za přínosné.

Je jedno, o kom byla řeč. Vy tvrdíte, že „Nikdo nemá dostat nic zadarmo, to je špatná cesta.“ Já s vámi nesouhlasím a právě na příkladu je to nejzřetelněji vidět. Nicméně ani „základní příjem“, o němž některé státy uvažují, nepovažuji – na rozdíl od vás – za apriori špatný.

Nemám potřebu hledat odpovědi na „ty základní věci“ – ohradil jsem se s principiální námitkou; zkrátka si myslím, že nemáte pravdu.

..

„Dávání lásky není jako rozdávat peníze“ – to jsem nikdy netvrdil.

„Tady se ale bavíme o penězích“ – nikoli – řeč byla o tom, že „Nikdo nemá dostat nic zadarmo“. A s tím opravdu nemohu souhlasit.

0/−1
8.3.2016 18:45

M94a60r18t86i56n 91N36e51r15m62u32t 9357717578269

Zabíháte zcela mimo téma - prvotní příspěvek byl o dávkách a daních, tedy o penězích, a vy to aplikujete na všehomír a rozmazáváte do filozofické šíře, ubíháte do krajností a na nich se to snažíte shodit. Asi si chcete s někým povídat, nebo co

0/0
8.3.2016 21:28
Foto

M37i50l83o85š 25F33. 31P68e39c54h61a15r 3133591440105

Ale pendrek. Jediné, co „chci shodit“, je vaše tvrzení, že je špatné dávat cokoli komukoli zadarmo. A do krajnosti jsem zašel proto, abych ukázal po mém soudu to, že nejde o univerzálně platné tvrzení.

0/0
8.3.2016 21:42

M71a27r96t97i88n 87N17e69r17m32u28t 9477117508179

Co se týká základního příjmu - byl by možný v uzavřené společnosti. Zatím si vychováváme skupinu lidí, které jsme sice uplatili nějakými penězi dostačujícími ke slušnému přežití (a oni za odměnu moc nezlobí a nekradou), ale je to jen dočasné řešení, protože jich tím rychleji přibývá, že. A ostatní lidi to taky dlouho bavit nebude, hákovat na cizí a nechat si vše líbit, takže uvidíme, co nás ještě čeká

0/0
8.3.2016 21:38
Foto

M93i31l76o79š 90F42. 95P70e14c78h36a86r 3273271470735

1) „Co se týká základního příjmu - byl by možný v uzavřené společnosti.“

To bezesporu, ale tvrzení, že v občanské společnosti celého státu by byl nemožný a/nebo špatný, nemáte o co opřít; v současné ČR by to asi nešlo, ale to neznamená, že by to vůbec nikde nešlo, a/nebo že by to bylo špatné, i kdyby to šlo.

2) Tou skupinou myslíte nepracující Cikány? Pak samozřejmě souhlasím, jenže v takovém případě jde o jednu, tudíž privilegovanou skupinu. Myšlenka „základního příjmu“ nikoho nezvýhodňuje.

3) Vzhledem k tomu, že ČR ještě dlouho nebude schopná platit všem „základní příjem“, považuji vaše dedukce za zbytečné.

4) Když už jste zmínil toho „železničního opraváře“, který odmítl invalidní důchod, připojuji myšlenku ohledně volebního práva – na rozdíl od těch, kteří by jej rádi odejmuli těm, co od státu získají víc, než odvedou na daních (tzn. že by nesměli volit například učitelé na státních školách, vojáci, policisté nebo starobní důchodci) – tady s nimi nesouzním, ale bych klidně odepřel volební právo těm, kteří by žili z toho „základního příjmu“ a nikde nepracovali, protože v případě „základního příjmu“ by si mohl pracující člověk považovat za čest, že něco společnosti dává (společnost, ve které nikdo netrpí chudobou), si za to něco zaslouží – jednak životní komfort (o který se sám zasloužil svojí pílí), jednak uznání od společnosti (volební právo).

0/0
8.3.2016 21:56
Foto

M46i11l12o86š 35F98. 40P28e39c61h95a77r 3543251980505

Tak to abych si co nejdřív udělal řidičské zkoušky, když jako řidič budu žít bez práce...

0/0
8.3.2016 13:25

D52á20š96a 19D37o67s29t80á83l11o37v83á 1189793820892

Hurá. Pochybuju, že počítač bude řídit jako dobytek.

0/0
8.3.2016 1:22
Foto

M15a80r72t64i49n 15P16i95š76t49o72r13a 8438748356349

Každá práce je chybou, a neměla by být. Když se podaří v jedné profesi říct: Hotovo! a ta práce už nemusí být konána, má to být důvodem ke všeobecné radosti.

+1/−2
7.3.2016 20:34

M21a86r76t35i93n 63N49e90r73m28u15t 9287557278129

Společnost která nemusí pracovat na svém udržení a přežití se zvrhne a zdegeneruje. Ostatně to vidíme teď kolem sebe

+1/0
8.3.2016 17:07
Foto

L76u86k97a70s 35Z92m69i28z87i70k 8902123400898

a já si furt říkám, když tolik lidí na světě chodí denně do práce, že by už konečně mohla přijít doba, kdy už to všechno bude uděláno a nikdo nebude muset dělat nic... ta doba se blíží

+1/0
7.3.2016 20:31

S79t18a79n66i61s57l83a67v 94K22r79e85j19c25a57r 6407876903584

Že by probudili K.M a V.I.L. , návrat komunistické ideologie a pečených holubech, je nesplnitelnou utopií. Jinak robotické auto Gugle se v USA srazilo s autobusem. Oficiální první autonehoda robotického vozidla v běžném silničním provozu!

+2/0
7.3.2016 22:07

M92i54l11a65n 86K37r62á85l 8933178171161

gugle;-D

0/0
8.3.2016 10:50

O91n57d88ř43e38j 34F20i75g59u49r29a 5129399758228

No, z tohodle muze byt pekny prusvih. Hromady ridicu prijdou o praci, vcetne autobusaku nebo taxikaru. A ty lidi proste uz nebude kde zamestnat. Takze prijde uz konecne na radu zakladni bezpodmineny prijem, tak jak byl ted o nem clanek z Kanady. Jenze, tyto velke zmeny nikdy neprobehly jen tak, v klidu. Vetsinou musela byt valka, aby s k tomu doslo...

+1/−1
7.3.2016 20:22

D23á82š18a 72D22o60s24t49á41l86o62v78á 1109743300312

Budou se muset naučit něco pořádného, už jich je všude až až.

0/−2
8.3.2016 1:24

M81a11r15t71i78n 26N66e68r96m58u65t 9477267948619

Toho se nebojte. Hromady řidičů o práci nepřijdou. Spíš bude postupně míň mladých nastupovat jako řidiči. Teda jestli vůbec k tomu dojde.

0/0
8.3.2016 15:39

M83i96c86h73a80l 33M97r43a79z96i73k 6927957474570

tak pokud budou jezdit vpredu opravdu slusni ridici, kteri budou dodrzovat predpisy, tak jsem pro. Konecne bych se nemusel desit kazdeho kamionu kdekoliv ho potkam...

0/−1
7.3.2016 18:03

J96a58r73o98s80l57a74v 16Č50e14s90á15n52e62k 8648825930691

Vetsina pozic ktere automatizace ohrozuje jsou s nizkou kvalifikaci. Rekneme, studenti, kteri by drive sli na ridice, pujdou na programatora.

Ten, kdo rika, ze se ridic nenauci programovat by se mel podivat na americke tezare z uhelnych dolu. Spousta jich jde na programatory a vznikaji uplne nova odvetvi - a to projdou treba jen pulrocnim/rocnim kurzem a zvladaji to!

Drive se lide bali pary a rikali ze jim sebere praci...

0/−5
7.3.2016 17:52

M66i26c63h89a32l 44R17i29m81b73a44u46e69r 4949135623287

Váš komentář naznačuje, že toho o programování fakt moc nevíte. Speciálně programátor je práce, která se dá na špičkové úrovni dělat mezi 15-40 lety, spíš 15-30 lety. Obor se mění přiliš rychle a technologie vyžadují příliš velký objem informací, než aby se to dalo dělat dlouho dobře.

+6/0
7.3.2016 18:45

M89a29r46t86i47n 13N48e22r66m39u28t 9167387368439

Tak je programátor a programátor, že. Programátor CNC musí umět zadat čísla podle výkresu a to může zvládat i v důchodě. Zrovna tak programátor trasy kamionů.

+1/0
7.3.2016 18:59

M18i20c12h77a89l 79R94i83m75b46a49u54e34r 4769685543457

Tomu říkáte programátor? To je v lepším případě skriptér, spíše ale operátor zadávání dat.

+4/0
7.3.2016 21:36

M57a59r12t64i13n 49N30e39r25m86u82t 9317507888629

Tomu tak neříkám já, ale personalisti

+1/0
8.3.2016 1:02

D66u16š20a35n 85D92i59t49r98i48c50h 3128706653989

Je vidět že toho nevíte moc vy. Drtivá většina programátorů do 30 vůbec nic neumí a jsou prakticky na nic. V dobré škole je maximálně naučí myslet, ale programování, doopravdy dobré programování je o zkušenostech. Sice to těm mladejm myslí rychleji, mají toho více načtený, znají nejnovější trendy. Ale pořád dělají chyby, které já už mám dávno za sebou a intuitivně vím kudy vede cesta.

+1/0
7.3.2016 19:26

M66i42c62h58a61l 91R77i83m16b54a97u37e69r 4509785963917

Moje zkušenosti s více než tisícovkou programátorů jsou právě ty, které jsem popsal. Ano, celá řada 35+ týpků, co se naučí nějaký skript, sama sebe považuje za "programátory". Neznám ale ani jednoho, slovy jednoho, který by byl skutečně výjimečný a svoji přelomovou technologii neudělal před 25. rokem svého života. A ano, nechodí do škol s výjimkou matfyzu, jaderky a podobných, protože většina škol je pro ně moc primitivních.

Lidi nad 35 jsou "zkušení" možná v tom, že si ještě pamatují Cobol a umí obskakovat managery banky a drátovat jeden jejich zastaralý systém s druhým. Většina programátorů přes 35 přejde na systémovou architekturu, compliance, security management a podobné věci, kde jsou zkušenosti opravdu potřeba. Ale programátorů, kteří zvládnou takový krok, je relativně málo. Prvoprogramátor přes 30, který není úplná lama, je opravdová vzácnost.

+2/0
7.3.2016 21:43
Foto

L24u98k64a70s 19Z62m44i19z71i65k 8512243140118

umět programovat neznamená spasit svět... ony jsou potřeba i jiné důležitější věci

+2/0
7.3.2016 20:35
Foto

J78i36ř54í 31D83v64o17ř36á13k 5155239410508

Souprava asi 20.metrů +nějaký minimální bezpečný odstup 5.metrů .Deset souprav z odstupem asi 250. metrů . Vyjedou z Prahy na Brno . Tenhle " vláček " prakticky nedokáže předjíždět , takže po pár desítkách km. bude stejně rychlý , jako nejpomalejší náklaďák ( stará avie ,stará liazka , ... ) . U Jihlavy už to bude několikakilometrový konvoj . V Jihlavě se probudí 70. letý řidič Škody 100 , který si koupí dálniční známku , a pojede navštívit manželku do nemocnice v Brně . Začne tento vláček předjíždět ....... .

0/0
7.3.2016 17:43

M79i47c61h22a38l 97R71i15m77b50a98u11e71r 4529955263817

Kdysi dávno existovala technologie, která jednomu řidiči dovolovala vézt celou dlouhou kolonu vozů. Pohybovalo se to po vyhrazené komunikaci a jmenovalo se to "vlak" :-)

+5/0
7.3.2016 18:46
Foto

J16i27ř63í 40D92v35o90ř24á34k 5755189590908

Ale to je dávno .

0/0
7.3.2016 19:00

M38a66r14t48i13n 67N90e28r88m11u75t 9137167308759

Pokud potřebuji převézt mašinu z továrny A do továrny B, byl bych blázen, kdyby jen uvažoval o vlaku

+1/−1
7.3.2016 19:02

M79i83r62e45k 82G17a87j40e35r 5331256169670

Protože se technologie přestala vyvíjet. Dnes byste mohl mít tu mašinu pohodlně naloženou na vlečce továrny A dovezenou automatizovanou elektrickou mašinkou až na vlečku továrny B a automaticky vyloženou na místo klidně v noci. Samozřejmě se nebavíme o malých továrničkách.

0/0
7.3.2016 19:56

M85a47r83t47i39n 69N89e18r72m14u48t 9567237238249

Kde by se na to vzaly prachy a proč vlastně (zabezpečovací zařízení, přejezdy, překládky)? Když nemáme ani na obyčejné silnice a pořádnou modernizaci koridoru, což jsou věci které skutečně potřebujeme a masově využíváme . Kouzlo silnic je v tom, že na nich může jezdit cokoliv odkudkoliv kamkoliv bez přetržky, lidi za prací i zábavou, náklady.

+1/0
7.3.2016 20:06

M97a73r38t27i32n 83N92e57r94m33u96t 9557557598259

Pokud vás železniční doprava skutečně láká, zjistěte si, kolik byly dotace do drah za rakouska-uherska, kdy dráha byl jediný způsob pořádné dopravy. Budete se divit.

+2/0
7.3.2016 20:08
Foto

J18i77ř44í 75D21v31o25ř38á28k 5685909150888

Asi za týden .

0/0
7.3.2016 20:10

M75i89l41a43n 59K74r26á20l 8343508771501

Tady se ale bavíme o něčem jiném

0/0
8.3.2016 10:53

M62i62l89a88n 44B45r92l61í26k 8545337482455

V každé době se najde nějaké zaměstnání, které postupně budou přebírat stroje a automatizace. Nemá cenu protestovat. Ono bude ještě pár let trvat, než se to spustí naplno ... takže šupky dupky do školy, milí kamioňáci.

+1/−1
7.3.2016 17:18
Foto

J78i48ř85í 52D23v88o14ř25á11k 5525159570178

Ti kamioňáci dělají prakticky každý rok ŘP , chodí na psychotesty , EEG........ .

+1/0
7.3.2016 17:45

M24a22r98t50i90n 66K19l34u43v79á61n74e37k 9782568683953

Odbory to kritizovať nemusia. Šoféri môžu spať aj v samoriaditeľnom kamione. Len si prelezú dozadu.

Len by ma zaujímalo ako softwarovo vyriešia obľúbenú výhovorku kamioňákov a to že sa musia cpať do ľavého pruhu i keď v ňom idú rýchlejšie autá, pretože by museli v kopci podradiť a potom by šiel kamión v neefektívnom režime. Takže takto nielenže pripravia o peniaze tie autá ktoré zablokovali ale hlavne ohrozujú ich bezpečnosť. Ale myslím že i túto zákernosť ide naprogramovať.

+1/0
7.3.2016 16:33

F38r47a71n47t97i64s61e58k 47F88a46r38a 9876852471144

At to jdou testovat z Francie do Anglie

+4/0
7.3.2016 16:32

E53m93i71l 35P77r28c13h36a48l 5420270808194

Luddite se jiz houfuji a pokousi se zastavit nezastavitelne ...

+2/0
7.3.2016 16:31

K75a67r41e37l 63K59r77p57a94t35a 5134476828125

Jaké ta kolona asi tak bude mít zabezpečení ?

Bude mít případný nenechavec velký problém převzít řízení nad poslední soupravou a zmizet i s kamionem?

+1/0
7.3.2016 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.