Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodeje aut na naftu v Česku rostou, „dieselgate“ navzdory

Více než pět měsíců po vypuknutí skandálu s falšováním emisních testů německé automobilky Volkswagen čísla z Česka ukázala, že se podíl naftových motorů na tuzemských silnicích zvýšil. Znát je to i na čerpacích stanicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L22a57d87i29s34l73a75v 95K66a68l96o61u39s 7215736331770

Včera jsme s kolegou byli pro náhradní díly. Prošli jen tak z důvodu čekání, všechny saloony .(VOLVO,OPEL,ŚKODA,MAZDA,MITSUBISHI,FORD). No a světe div se, ani jedna zákaznická "NOHA". Nemáte tam v těch statistikách nějakou chybu ? ;-D

0/0
9.3.2016 9:42

L39i59b75o53r 68B84a68š30t27ý20ř 9109511607965

Měl jsem nafťáků několik,posledních pár let mám benzín a můžu říct naftu už nikdy.Když vidím a cítím co z těch různých,hrůzných,tdi lítá obzvlášť z těch ,,vytuněných" co mají výfuk z roury od kamen je to hnus.

+2/−1
8.3.2016 10:42

Z60d55e97n59ě73k 18H16a17n53z52l 1871516542164

Předpokládám že jste naftu nikdy neměl

0/0
8.3.2016 11:14

L96i20b75o88r 88B95a40š40t50ý16ř 9539721297985

Audi A6 2,5 tdi,Focus 1,8 tddi,Passat 1,9 tdi:-)

0/0
8.3.2016 12:41

Z16d62e75n54ě15k 70H46a16n41z61l 1981256712314

Ty první dva motory děs a hrůza to se nedivím

0/0
8.3.2016 13:22

J15a33r64o26m39í62r 32Č17e44c20h 1623648667292

Kolik vam ta 1.8 veme oproti 1.6 v nafte?

0/0
8.3.2016 9:10

J14i91ř16í 11K88u17c10h89t75a 6438465839687

A jaký by měla mít nějaká "dieselgate" vliv na prodej ? Všichni vědí, že jde o jakási imaginární čísla, tak je jedno jestli jsou taková nebo maková.

+4/0
8.3.2016 9:03

P90a77v24e88l 72Ř34a18p34e27k 7502366429665

Jestli je v 21. století vrcholem pokroku v dopravě všudypřítomný naftový spalovací motor, smradlavá těžká špinavá ohavnost, která se klepe a dělá kravál, tak je to nádherný důkaz toho, jak státem budovaný masový automobilismus jde zcela nesmyslným směrem, bez jakékoli koncepce.

+3/−7
8.3.2016 7:36

J76i98n28d64ř90i50c13h 26Š11k49o54p97e35k 4645311250565

co je to za blábol "jak státem budovaný masový automobilismus jde zcela nesmyslným směrem, bez jakékoli koncepce"

Když prostě technologie nahrazující spalovací motory prostě není k tomu, aby byla nasazena do provozu, tak stát těžko bude na nějakém pohonu budoucnosti stavět koncepci

0/0
8.3.2016 7:55

P31a79v55e92l 40Ř38a30p31e88k 7392586939855

Všechno je otázka ceny. Spalovací motor produkující kravál a exhalace by měl být tvrdě zpoplatněn, aby byl kompenzován negativní vliv na okolí. Prakticky by daň ze spalovacího motoru měla být příjmem obcí. To, spolu s privatizací parkovacích míst a obecním mýtem by zdražilo provoz těchto zastaralých plechovek natolik, aby se vyplatilo zavést jiný koncept pohonu nebo i celé dopravy, Dnes ztrácíme obrovské množství času a prostředků něčím, co stejně nemá budoucnost, ať už je to spalovací motor, ruce na volantu, a nakonec i samotná myšlenka individuálního vlastnictví automobilu, která se tváří děsně kapitalisticky, ale to jen proto, že se přehlíží socializace nákladů, ztrát, záboru veřejného prostoru a negativních dopadů.

0/−1
8.3.2016 8:33

J50a79r68o32m40í10r 71Č20e51c94h 1803518887382

Dobra presedlame zpet na kone volske povozy a bude fajn.Akorat nas bude muset byt o par miliard mene a nebude zit konzumnim zpusobem zivota.

+2/0
8.3.2016 9:13

J68i90n47d69ř86i19c70h 29Š55k85o72p45e70k 4965431120205

to slohové cvičení pořád neřeší jednu zásadní otázku - čím chceš nahradit spalovací motory, když alternativní fuknční technologie zatím není dotažená ?

Tím že v pátek zavedeš dań z hluku spalovacích motorů nebudeš mít od pondělka v nabídce s alternativním pohonem

0/0
8.3.2016 9:59

P54a32v25e97l 74Ř39a13p34e30k 7522456789845

Chápejte, že tyto otázky nevyřeší nikdo od stolu, ty vyřeší jedině trh. Kde bude silná poptávka, tam bude nabídka. Dnes není dostatečně silná motivace zavést alternativní pohon, příp. se to jeví jako neekonomické. To je ale jen důsledek toho, že stát toleruje páchání násilí na ostatních skrze provoz spalovacího motoru a že špičkoví vědci zbytečně marní čas "zdokonalováním" spalovacího motoru, ačkoli se zcela jasně jedná o slepou vývojovou větev.

0/−1
8.3.2016 10:11

J74i51n51d98ř61i40c50h 69Š70k84o25p31e33k 4815591930395

pokud tyto otázky nikdo nevyřeší od stolu, tak je zbytečné vybírat nějaké poplatky za používání klasických motorů

Prostě až alternativa bude dostatečně vyspělá a spolehlivá, trh jí sám uvede jako náhradu klasických motorů

+1/0
8.3.2016 11:00

A73n76t48o84n36í29n 73S40v92o61b44o45d66a 3654343499702

trh nám nalil do benzínu líh a do nafty řepku ? Dotace to zase zprasí a naši nejchytřejší politici si vymyslí dotace :-(

0/0
8.3.2016 14:08

Z21d31e93n71ě45k 13H60a49n82z47l 1101766502564

Taky jsme měli takto chytrého člověka jako jse vy,už ho vyhodili za chlast

0/0
8.3.2016 11:12

J52a39r90o78m68í40r 10Č47e31c76h 1683678777162

Az nekdo postavi MPV v benzinu se spotrebou 5L na 100, tak na naftu klidne zapomenu.Pri najezdu 25000 km rocne by me benzin stahl z kuze.

+7/−1
8.3.2016 5:52

P34a14v28e89l 81Ř62a69p38e10k 7672386729865

Váš nájezd 25 tisíc km ročně, pokud nejste profeionální řidič, jen vypovídá o vaší neschopnosti uspořádat si život důstojným způsobem, bez neustálého pojíždění, překážení, obtěžování a ohrožování druhých. Jste obyčejný sobec, který prokazatelně škodí okolí. Bohužel masový automobilismus právě toto umožňuje.

0/−10
8.3.2016 7:38

J44i52n80d73ř62i52c14h 90Š15k75o86p65e19k 4705721980265

průměrný nájezd mu vychází něco přes 100 km za pracovní den. Takže klidně může jen dojíždět do práce, třeba kousek za hranice, jako dost jiných lidí. To není žádná dálka

+4/0
8.3.2016 7:56

P12a77v34e54l 25Ř78a29p20e94k 7872866249385

To musí být vskutku špičkový odborník a specialista, když na ploše 31 tisíc km čtverečních nesežene obdobnou práci a jeho zaměstnavatel obdobného zaměstnance. Tomu snad nemůže věřit ani ten největší motofil.

0/−4
8.3.2016 8:25

J32a50r94o52m64í94r 50Č13e15c25h 1733258287382

Pane vy jste uplne mimo.Asi jste odbornik kdyz mate dobre placenou praci v myste bydliste ja a dalsich x lidi bohuzel ne.Nejsme v komunismu kdy mel kazdy vsude umisteni a fungovala verejna doprava.

+2/0
8.3.2016 9:24

J40i33n71d91ř95i38c83h 64Š59k48o42p29e73k 4615631670645

může jezdit za hranice a tam se pár km navíc vyplatí.

Jestli dělat v ČR za 25000 Kč a dojíždět třeba 30 km (což je pomalu minimum, kolik lidi dojíždí) nebo jet za hranice o pár km dále a brát třeba 50 000 měsíčně, to je rozdíl

+3/0
8.3.2016 10:01

Z26d75e76n52ě46k 70H66a15n77z58l 1231956622594

Jste blázen

+1/0
8.3.2016 10:03

P39a95v50e87l 85Ř32a95p89e85k 7542676899565

Víte pane, možná jsem blázen, ale na rozdíl od vás nemusím denně sedat za volant a trávit třetinu života v plechovce nebo vyděláváním na její pořízení a provoz. Takže velmi rád tím bláznem zůstanu.

0/−1
8.3.2016 10:08

Z19d45e31n87ě48k 47H60a56n48z51l 1841936622154

Že by vězení

0/−1
8.3.2016 10:49

P85a28v79e69l 67Ř96a87p13e32k 7332736769445

Ve vězení jste vy, akorát má kolečka. Zkuste zítra nenastoupit, hm.

0/−1
8.3.2016 10:55

Z67d35e89n32ě83k 56H23a56n68z56l 1691736582114

Mě spíš štvou cyklisti všude se pletou

0/0
8.3.2016 11:41

J12a89r54o64m93í33r 26Č19e71c15h 1833988917672

Predstavte si ze nekoho muze to sezeni v te plechovce bavit.Nekdo to ma divte se dokonce jako zamestnani.Jste asi sobestacny vse si vyprodukujete,nikam nechodite nikoho nepotrebujete.Jsou na zemi jeste mista a lide kteri takto ziji, mate moznost se k nim pridat a budete mit pokoj od moderni konzumni spolecnosti.

+1/0
8.3.2016 11:38

J15a22r96o23m71í12r 91Č31e58c28h 1103468487572

Dojizdim do prace pane a beru sebou dalsi 4 spolucestujici.Najezd 100 km denne.Vase argumentace o mem neusporadanem zivote je nesmyslna a plyne z neznalosti.Bydlim na vesnici a verejnou dopravou se do prace nedostanu!To v potaz neberete?Nemam auto z pleziru ale jako nutnost.Priste nez budete nekoho soudit tak u toho take premyslejte!

+3/0
8.3.2016 9:20

P26a70v19e95l 19Ř94a84p23e77k 7672796539275

Byla to vaše volba mít bydliště a práci 50 km od sebe. Teď kvůli vaší volbě a podobné volbě milionů jiných musí lidé podél silnice denně trpět hlukem, smradem, nemohou přejít na druhou stranu a jsou ohrožováni za životě. Přitom denně potkáváte v protisměru lidi, kteří také míří do práce/z práce. Masový automobilismus, tím, že je z podstaty socialistický a že náklady a negativní dopady přenáší na ostatní, tady umožnil vznik zcela iracionálního systému dojíždění do práce. Přitom práce byla odjakživa, i před masovým automobilismem.

0/−3
8.3.2016 10:35

J58a62r83o48m84í64r 54Č51e56c58h 1553128567192

Ne to nebyla moje volba.Ja nezdevastoval nese hospodarstvi divokou privatizaci a nezavrel podniky v mem okoli.Jste oparavdu mimo pane,Nazorove patrite do stredoveku.Reknete mi co maji delat treba lide na Mostecku,Ostravsku nebo jinych lokalitach.Sedet doma a pobirat socialni davky?Vy chodite vsude pesky?Nepouzivate zadnou dopravu?

0/0
8.3.2016 11:28

Ř80e40h35o63ř 56K83r68á91l11í94č87e89k 5957821919438

Jak je možné, že je benzín dražší než nafta když: 1) Z jednoho barelu ropy se vyrobí víc benzínu než nafty, 75 litrů vs 37 litrů. 2) Na oddělení benzínové frakce z ropy je potřeba nižší teplota, tj. méně energie než je tomu u nafty. 3) Na jednotku objemu má benzín menší výhřevnost než nafta. 4) Z ekologického hlediska spalování benzínu produkuje méně NOx a sazí. Takže když se nad těmito body zamyslím, tak mi logicky vychází, že by měl být benzín levnější :-/.

+3/0
8.3.2016 4:02

J39i43n27d83ř42i67c73h 79Š25k81o92p16e69k 4225621930615

ad 2) ale proces musíš dokončit, těžko se ukončí po oddělení benzinu

ad 3) proto se ho spotřebuje větší množství než nafty

ad 4) postupně přestává být pravdou s nástupem minimotorů s turbem

0/0
8.3.2016 6:57

J85i13n81d52ř14i32c69h 58Š65k61o87p60e93k 4675711580225

benzinvých motorů s turbem

0/0
8.3.2016 6:58

J29i22ř83í 71S75c23h66w54a47c73h 8898614328876

vše je o tom, že se mění skladba nakupovaných vozů směrem k větším. Zatímco před par lety byla nejprodávanější Fabie, dnes je to Octávie, dále roste podíl SUV...

A čím větší auto (a SUV k tomu), tím větší spotřeba. A čím větší spotřeba tím větší rozdíl ve spotřebě mezi benzínem dieselem. A tím větší lákadlo pro někoho. kdo se vycinkal v investici za drahé auto a o to méně chce platit za palivo.....

0/0
8.3.2016 0:24

M41a93r38e20k 78J20a90n34e20č57k34a 1767156843291

Že by davová hysterie, že už nafťáky bez udušených motorů nebudou? Předpokládám, že nikdo není tak naivní, aby si myslel, že tyhle ceny PHM budou platit delší dobu. Nicméně za chvíli už nebude dýchatelno na silnicích a jejich okolí vůbec. Přitom by stačilo diesel motory v osobácích patřičně zdanit s výjimkou nákladních vozidel a zemědělské techniky a bylo by hned dýchatelněji. Plošná daň na naftu by totiž zvedla ceny všeho.

+1/−1
8.3.2016 0:21

Š31t23e31f57a57n 92F50r19i88č19a 7892258963666

Čech je sobec. Na okolí mu nezáleží. Je mu jedno, co budou dýchat jeho nejbližší, děti a vnoučata.

+2/−1
8.3.2016 0:09

Š58t78ě96p43á73n 55V66a65n57ě91k 3483309937117

Proč tu figurujete se dvěma profily? 8-o

0/0
8.3.2016 0:19

M36a47r98t18i80n 35N25e59r68m14u73t 9937907838489

Napřed vyřešte kamiony, dodávky, dieselokomotivy. Těch pár zbývajících procent objemu v osobácích už tolik bolet nebude

+1/−1
8.3.2016 1:17

D10á88š93a 93D67o61s77t37á42l40o39v62á 1659643380182

Čechovi je jedno, jaké sra*ky to vypouští, hlavně že to málo žere a táhne to pěkně ,,vocpoda". A nižší provozní náklady - to je vtip? Benzín má provozní náklady nižší za cenu vyšší spotřeby. Navíc dnešní diesely zdaleka nevydrží stovky tisíc km bez většího servisu, jako tomu tak bylo dříve.

+4/−2
7.3.2016 23:59

Š36t97ě49p81á51n 19V81a44n70ě50k 3973199917687

Zavolejte si nejprve do USA, Indie a Číny, coby největšími producenty emisí. A hlavně se naučte pracovat s více profily na iDnes. :-P

+1/−1
8.3.2016 0:20

M78a64r81e26k 57J12a53n36e36č48k57a 1197656763511

Věřte, že by nebylo, kdyby mu výfuk z jeho motoru vedl přes kabinu, ve které sedí, ale když to leze až za jeho autem, dýchá to přece někdo jiný, takže ne sobec, ale vyčůraný sobec.

0/0
8.3.2016 0:24

J72a58r93o40m95í47r 95Č50e11c95h 1903178597322

Myslite ze dnesni turbo benziny vydrzi,vzlaste pri tech objemech 1.0 nebo 1.2?Auta jsou dnes spotrebni zbozi.Nejsou stavena na 15 let a pul milionu km.Budoucnost je v plynu a elektrine jak se proklamuje,ale s tou elektrinou to moc ruzove nebude pokud se bude vyrabet spalovanim fosilnich paliv.

0/0
8.3.2016 6:37

J26a63n 68P45e73c61h 6737799486176

Mně! Při každy VW reklamě čekám "Das Auto" a ta prázdnota je zdrcující

+1/0
7.3.2016 23:41

J35a63n 10P71e10c34h 6417529146916

Asi takhle... kdo si auto vybira podle emisi?

+2/0
7.3.2016 23:39

V97í90t 13K78o95u31b82a 6236790304668

Při o 2 litry nižší spotřebě a 5 Kč/l vyšší veně benzínu se rozdíl 60 tisíc na ceně motoru vrátí po cca 100 tis. km to je cca 3 až 4 roky. Navíc i ropák se 150 tisíci se dá po pěti letech dobře prodat. Přeplňovaný 1,2HTP je po 150 tisících akorát tak na vrakáč. Pro soukromé jízdy 5 až 10 tis za rok je ideální právě slušně zajetý ropák s prokazatelnou minulostí.

+4/0
7.3.2016 23:08

A94n93t14o20n84í88n 73S91v24o76b91o20d86a 3144413479332

prokazatelná minulost v českém bazáči :-), tak odkoupit možná firemní

0/0
7.3.2016 23:37

J50i76ř63í 47S12c66h34w34a59c89h 8498524778596

co to je ten přepňovaný 1.2HTP? 1.2 TSI nemá s HTP absolutně nic společnýho.

TSI motory jsou v podstatě stejně těžký jako TDI, takže s nějakými lehkými atmosférami "přečipovanými" na vyšší výkon nemají nic moc společného....

0/0
8.3.2016 0:16

P10a28v50e40l 69N95e61v24e45č67e60ř89a25l 6152806264730

Pro běžné soukromé jízdy je diesel finančně nevýhodný. Např. konfigurátor Hyundai motory 55 kW rozdíl nafta - benzín 105 000 Kč, u Auto Škoda je u 66 kW rozdíl "jen" 55 000 Kč. To se jen tak nevrátí.

+1/0
7.3.2016 23:02

L63a82d58i72s12l65a28v 91S36t78e84h35l97í34k 6481469275

záleží na cenové politice automobilky. Třeba francouzské mají rozdíly malé. Hyundai nedávno měla akci diesel za cenu benzínu.

+1/0
7.3.2016 23:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.