Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodeje aut na naftu v Česku rostou, „dieselgate“ navzdory

Více než pět měsíců po vypuknutí skandálu s falšováním emisních testů německé automobilky Volkswagen čísla z Česka ukázala, že se podíl naftových motorů na tuzemských silnicích zvýšil. Znát je to i na čerpacích stanicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29a84d83i92s89l15a81v 46K74a38l12o31u56s 7385296591210

Včera jsme s kolegou byli pro náhradní díly. Prošli jen tak z důvodu čekání, všechny saloony .(VOLVO,OPEL,ŚKODA,MAZDA,MITSUBISHI,FORD). No a světe div se, ani jedna zákaznická "NOHA". Nemáte tam v těch statistikách nějakou chybu ? ;-D

0/0
9.3.2016 9:42

L51i23b71o62r 87B89a54š79t74ý46ř 9409691737365

Měl jsem nafťáků několik,posledních pár let mám benzín a můžu říct naftu už nikdy.Když vidím a cítím co z těch různých,hrůzných,tdi lítá obzvlášť z těch ,,vytuněných" co mají výfuk z roury od kamen je to hnus.

+2/−1
8.3.2016 10:42

Z75d37e34n41ě50k 62H82a51n33z37l 1181736622754

Předpokládám že jste naftu nikdy neměl

0/0
8.3.2016 11:14

L71i66b14o83r 25B27a82š77t63ý29ř 9159221307145

Audi A6 2,5 tdi,Focus 1,8 tddi,Passat 1,9 tdi:-)

0/0
8.3.2016 12:41

Z10d59e11n70ě37k 97H41a56n30z61l 1911346792104

Ty první dva motory děs a hrůza to se nedivím

0/0
8.3.2016 13:22

J60a88r21o63m61í46r 16Č22e70c68h 1133698517592

Kolik vam ta 1.8 veme oproti 1.6 v nafte?

0/0
8.3.2016 9:10

J20i51ř62í 85K43u76c38h12t32a 6178235609157

A jaký by měla mít nějaká "dieselgate" vliv na prodej ? Všichni vědí, že jde o jakási imaginární čísla, tak je jedno jestli jsou taková nebo maková.

+4/0
8.3.2016 9:03

P43a68v71e36l 94Ř64a90p52e83k 7282546339195

Jestli je v 21. století vrcholem pokroku v dopravě všudypřítomný naftový spalovací motor, smradlavá těžká špinavá ohavnost, která se klepe a dělá kravál, tak je to nádherný důkaz toho, jak státem budovaný masový automobilismus jde zcela nesmyslným směrem, bez jakékoli koncepce.

+3/−7
8.3.2016 7:36

J50i48n23d94ř57i66c39h 38Š86k77o11p81e82k 4265241270215

co je to za blábol "jak státem budovaný masový automobilismus jde zcela nesmyslným směrem, bez jakékoli koncepce"

Když prostě technologie nahrazující spalovací motory prostě není k tomu, aby byla nasazena do provozu, tak stát těžko bude na nějakém pohonu budoucnosti stavět koncepci

0/0
8.3.2016 7:55

P81a60v38e38l 91Ř61a64p34e43k 7962256649545

Všechno je otázka ceny. Spalovací motor produkující kravál a exhalace by měl být tvrdě zpoplatněn, aby byl kompenzován negativní vliv na okolí. Prakticky by daň ze spalovacího motoru měla být příjmem obcí. To, spolu s privatizací parkovacích míst a obecním mýtem by zdražilo provoz těchto zastaralých plechovek natolik, aby se vyplatilo zavést jiný koncept pohonu nebo i celé dopravy, Dnes ztrácíme obrovské množství času a prostředků něčím, co stejně nemá budoucnost, ať už je to spalovací motor, ruce na volantu, a nakonec i samotná myšlenka individuálního vlastnictví automobilu, která se tváří děsně kapitalisticky, ale to jen proto, že se přehlíží socializace nákladů, ztrát, záboru veřejného prostoru a negativních dopadů.

0/−1
8.3.2016 8:33

J59a20r12o24m31í14r 92Č81e68c10h 1643578757382

Dobra presedlame zpet na kone volske povozy a bude fajn.Akorat nas bude muset byt o par miliard mene a nebude zit konzumnim zpusobem zivota.

+2/0
8.3.2016 9:13

J43i49n27d62ř19i69c66h 14Š37k21o36p88e19k 4845121940125

to slohové cvičení pořád neřeší jednu zásadní otázku - čím chceš nahradit spalovací motory, když alternativní fuknční technologie zatím není dotažená ?

Tím že v pátek zavedeš dań z hluku spalovacích motorů nebudeš mít od pondělka v nabídce s alternativním pohonem

0/0
8.3.2016 9:59

P14a93v89e61l 46Ř36a32p16e21k 7122896779675

Chápejte, že tyto otázky nevyřeší nikdo od stolu, ty vyřeší jedině trh. Kde bude silná poptávka, tam bude nabídka. Dnes není dostatečně silná motivace zavést alternativní pohon, příp. se to jeví jako neekonomické. To je ale jen důsledek toho, že stát toleruje páchání násilí na ostatních skrze provoz spalovacího motoru a že špičkoví vědci zbytečně marní čas "zdokonalováním" spalovacího motoru, ačkoli se zcela jasně jedná o slepou vývojovou větev.

0/−1
8.3.2016 10:11

J55i68n91d95ř17i57c15h 62Š75k47o91p50e49k 4455201930925

pokud tyto otázky nikdo nevyřeší od stolu, tak je zbytečné vybírat nějaké poplatky za používání klasických motorů

Prostě až alternativa bude dostatečně vyspělá a spolehlivá, trh jí sám uvede jako náhradu klasických motorů

+1/0
8.3.2016 11:00

A65n92t58o24n62í61n 73S33v49o58b64o25d81a 3474593919342

trh nám nalil do benzínu líh a do nafty řepku ? Dotace to zase zprasí a naši nejchytřejší politici si vymyslí dotace :-(

0/0
8.3.2016 14:08

Z31d58e30n62ě25k 19H97a94n56z87l 1361856982444

Taky jsme měli takto chytrého člověka jako jse vy,už ho vyhodili za chlast

0/0
8.3.2016 11:12

J80a66r74o90m94í84r 12Č62e19c76h 1423548827802

Az nekdo postavi MPV v benzinu se spotrebou 5L na 100, tak na naftu klidne zapomenu.Pri najezdu 25000 km rocne by me benzin stahl z kuze.

+7/−1
8.3.2016 5:52

P22a26v81e75l 68Ř11a84p27e68k 7702166719945

Váš nájezd 25 tisíc km ročně, pokud nejste profeionální řidič, jen vypovídá o vaší neschopnosti uspořádat si život důstojným způsobem, bez neustálého pojíždění, překážení, obtěžování a ohrožování druhých. Jste obyčejný sobec, který prokazatelně škodí okolí. Bohužel masový automobilismus právě toto umožňuje.

0/−10
8.3.2016 7:38

J98i53n62d78ř76i61c32h 78Š26k47o66p92e27k 4425351730285

průměrný nájezd mu vychází něco přes 100 km za pracovní den. Takže klidně může jen dojíždět do práce, třeba kousek za hranice, jako dost jiných lidí. To není žádná dálka

+4/0
8.3.2016 7:56

P10a15v41e64l 49Ř72a17p24e68k 7272676229645

To musí být vskutku špičkový odborník a specialista, když na ploše 31 tisíc km čtverečních nesežene obdobnou práci a jeho zaměstnavatel obdobného zaměstnance. Tomu snad nemůže věřit ani ten největší motofil.

0/−4
8.3.2016 8:25

J89a73r36o23m95í89r 23Č77e88c90h 1133138607932

Pane vy jste uplne mimo.Asi jste odbornik kdyz mate dobre placenou praci v myste bydliste ja a dalsich x lidi bohuzel ne.Nejsme v komunismu kdy mel kazdy vsude umisteni a fungovala verejna doprava.

+2/0
8.3.2016 9:24

J12i58n30d44ř91i10c35h 44Š41k53o94p92e22k 4975391140535

může jezdit za hranice a tam se pár km navíc vyplatí.

Jestli dělat v ČR za 25000 Kč a dojíždět třeba 30 km (což je pomalu minimum, kolik lidi dojíždí) nebo jet za hranice o pár km dále a brát třeba 50 000 měsíčně, to je rozdíl

+3/0
8.3.2016 10:01

Z18d20e98n78ě54k 37H36a68n98z60l 1321206902624

Jste blázen

+1/0
8.3.2016 10:03

P75a58v68e13l 62Ř74a24p19e90k 7302976729105

Víte pane, možná jsem blázen, ale na rozdíl od vás nemusím denně sedat za volant a trávit třetinu života v plechovce nebo vyděláváním na její pořízení a provoz. Takže velmi rád tím bláznem zůstanu.

0/−1
8.3.2016 10:08

Z78d63e45n28ě83k 76H92a73n98z16l 1851916592504

Že by vězení

0/−1
8.3.2016 10:49

P89a63v72e65l 44Ř80a31p84e11k 7582316799455

Ve vězení jste vy, akorát má kolečka. Zkuste zítra nenastoupit, hm.

0/−1
8.3.2016 10:55

Z49d54e44n84ě69k 62H17a38n95z98l 1811676732724

Mě spíš štvou cyklisti všude se pletou

0/0
8.3.2016 11:41

J77a98r65o93m14í55r 87Č31e58c49h 1393438987432

Predstavte si ze nekoho muze to sezeni v te plechovce bavit.Nekdo to ma divte se dokonce jako zamestnani.Jste asi sobestacny vse si vyprodukujete,nikam nechodite nikoho nepotrebujete.Jsou na zemi jeste mista a lide kteri takto ziji, mate moznost se k nim pridat a budete mit pokoj od moderni konzumni spolecnosti.

+1/0
8.3.2016 11:38

J43a82r24o43m82í27r 70Č93e62c65h 1403568747802

Dojizdim do prace pane a beru sebou dalsi 4 spolucestujici.Najezd 100 km denne.Vase argumentace o mem neusporadanem zivote je nesmyslna a plyne z neznalosti.Bydlim na vesnici a verejnou dopravou se do prace nedostanu!To v potaz neberete?Nemam auto z pleziru ale jako nutnost.Priste nez budete nekoho soudit tak u toho take premyslejte!

+3/0
8.3.2016 9:20

P36a55v44e69l 45Ř97a63p20e38k 7792326249505

Byla to vaše volba mít bydliště a práci 50 km od sebe. Teď kvůli vaší volbě a podobné volbě milionů jiných musí lidé podél silnice denně trpět hlukem, smradem, nemohou přejít na druhou stranu a jsou ohrožováni za životě. Přitom denně potkáváte v protisměru lidi, kteří také míří do práce/z práce. Masový automobilismus, tím, že je z podstaty socialistický a že náklady a negativní dopady přenáší na ostatní, tady umožnil vznik zcela iracionálního systému dojíždění do práce. Přitom práce byla odjakživa, i před masovým automobilismem.

0/−3
8.3.2016 10:35

J45a97r56o62m20í22r 77Č93e95c64h 1483838587382

Ne to nebyla moje volba.Ja nezdevastoval nese hospodarstvi divokou privatizaci a nezavrel podniky v mem okoli.Jste oparavdu mimo pane,Nazorove patrite do stredoveku.Reknete mi co maji delat treba lide na Mostecku,Ostravsku nebo jinych lokalitach.Sedet doma a pobirat socialni davky?Vy chodite vsude pesky?Nepouzivate zadnou dopravu?

0/0
8.3.2016 11:28

Ř94e80h93o98ř 50K88r57á73l83í68č12e87k 5647731969838

Jak je možné, že je benzín dražší než nafta když: 1) Z jednoho barelu ropy se vyrobí víc benzínu než nafty, 75 litrů vs 37 litrů. 2) Na oddělení benzínové frakce z ropy je potřeba nižší teplota, tj. méně energie než je tomu u nafty. 3) Na jednotku objemu má benzín menší výhřevnost než nafta. 4) Z ekologického hlediska spalování benzínu produkuje méně NOx a sazí. Takže když se nad těmito body zamyslím, tak mi logicky vychází, že by měl být benzín levnější :-/.

+3/0
8.3.2016 4:02

J60i32n53d47ř48i79c22h 30Š42k10o21p69e23k 4775491730805

ad 2) ale proces musíš dokončit, těžko se ukončí po oddělení benzinu

ad 3) proto se ho spotřebuje větší množství než nafty

ad 4) postupně přestává být pravdou s nástupem minimotorů s turbem

0/0
8.3.2016 6:57

J59i78n61d98ř83i51c29h 50Š93k18o97p88e36k 4535741160405

benzinvých motorů s turbem

0/0
8.3.2016 6:58

J90i50ř98í 97S16c51h42w55a29c38h 8688244728716

vše je o tom, že se mění skladba nakupovaných vozů směrem k větším. Zatímco před par lety byla nejprodávanější Fabie, dnes je to Octávie, dále roste podíl SUV...

A čím větší auto (a SUV k tomu), tím větší spotřeba. A čím větší spotřeba tím větší rozdíl ve spotřebě mezi benzínem dieselem. A tím větší lákadlo pro někoho. kdo se vycinkal v investici za drahé auto a o to méně chce platit za palivo.....

0/0
8.3.2016 0:24

M97a88r20e24k 98J26a34n80e70č53k62a 1967596703361

Že by davová hysterie, že už nafťáky bez udušených motorů nebudou? Předpokládám, že nikdo není tak naivní, aby si myslel, že tyhle ceny PHM budou platit delší dobu. Nicméně za chvíli už nebude dýchatelno na silnicích a jejich okolí vůbec. Přitom by stačilo diesel motory v osobácích patřičně zdanit s výjimkou nákladních vozidel a zemědělské techniky a bylo by hned dýchatelněji. Plošná daň na naftu by totiž zvedla ceny všeho.

+1/−1
8.3.2016 0:21

Š33t12e32f43a69n 13F43r42i89č19a 7792628923426

Čech je sobec. Na okolí mu nezáleží. Je mu jedno, co budou dýchat jeho nejbližší, děti a vnoučata.

+2/−1
8.3.2016 0:09

Š18t73ě31p64á49n 83V25a63n54ě84k 3943259907347

Proč tu figurujete se dvěma profily? 8-o

0/0
8.3.2016 0:19

M74a27r44t96i79n 58N68e66r41m90u70t 9497647298179

Napřed vyřešte kamiony, dodávky, dieselokomotivy. Těch pár zbývajících procent objemu v osobácích už tolik bolet nebude

+1/−1
8.3.2016 1:17

D80á66š36a 25D11o18s59t30á87l85o49v70á 1839283160782

Čechovi je jedno, jaké sra*ky to vypouští, hlavně že to málo žere a táhne to pěkně ,,vocpoda". A nižší provozní náklady - to je vtip? Benzín má provozní náklady nižší za cenu vyšší spotřeby. Navíc dnešní diesely zdaleka nevydrží stovky tisíc km bez většího servisu, jako tomu tak bylo dříve.

+4/−2
7.3.2016 23:59

Š24t27ě47p26á97n 83V14a44n57ě44k 3383249617967

Zavolejte si nejprve do USA, Indie a Číny, coby největšími producenty emisí. A hlavně se naučte pracovat s více profily na iDnes. :-P

+1/−1
8.3.2016 0:20

M17a91r53e23k 89J65a87n44e34č97k58a 1267366463591

Věřte, že by nebylo, kdyby mu výfuk z jeho motoru vedl přes kabinu, ve které sedí, ale když to leze až za jeho autem, dýchá to přece někdo jiný, takže ne sobec, ale vyčůraný sobec.

0/0
8.3.2016 0:24

J69a82r27o69m17í52r 42Č84e15c89h 1423498377402

Myslite ze dnesni turbo benziny vydrzi,vzlaste pri tech objemech 1.0 nebo 1.2?Auta jsou dnes spotrebni zbozi.Nejsou stavena na 15 let a pul milionu km.Budoucnost je v plynu a elektrine jak se proklamuje,ale s tou elektrinou to moc ruzove nebude pokud se bude vyrabet spalovanim fosilnich paliv.

0/0
8.3.2016 6:37

J95a72n 11P84e59c70h 6877739756356

Mně! Při každy VW reklamě čekám "Das Auto" a ta prázdnota je zdrcující

+1/0
7.3.2016 23:41

J62a64n 33P60e59c81h 6737859546276

Asi takhle... kdo si auto vybira podle emisi?

+2/0
7.3.2016 23:39

V31í97t 78K54o78u79b47a 6846110804148

Při o 2 litry nižší spotřebě a 5 Kč/l vyšší veně benzínu se rozdíl 60 tisíc na ceně motoru vrátí po cca 100 tis. km to je cca 3 až 4 roky. Navíc i ropák se 150 tisíci se dá po pěti letech dobře prodat. Přeplňovaný 1,2HTP je po 150 tisících akorát tak na vrakáč. Pro soukromé jízdy 5 až 10 tis za rok je ideální právě slušně zajetý ropák s prokazatelnou minulostí.

+4/0
7.3.2016 23:08

A60n96t11o83n69í28n 30S62v44o74b20o21d39a 3954403279792

prokazatelná minulost v českém bazáči :-), tak odkoupit možná firemní

0/0
7.3.2016 23:37

J29i80ř38í 81S67c62h54w50a54c79h 8858794268196

co to je ten přepňovaný 1.2HTP? 1.2 TSI nemá s HTP absolutně nic společnýho.

TSI motory jsou v podstatě stejně těžký jako TDI, takže s nějakými lehkými atmosférami "přečipovanými" na vyšší výkon nemají nic moc společného....

0/0
8.3.2016 0:16

P92a38v49e60l 83N28e98v61e79č89e25ř36a96l 6682626144430

Pro běžné soukromé jízdy je diesel finančně nevýhodný. Např. konfigurátor Hyundai motory 55 kW rozdíl nafta - benzín 105 000 Kč, u Auto Škoda je u 66 kW rozdíl "jen" 55 000 Kč. To se jen tak nevrátí.

+1/0
7.3.2016 23:02

L66a50d50i53s82l10a84v 79S67t28e25h17l72í79k 6171649875

záleží na cenové politice automobilky. Třeba francouzské mají rozdíly malé. Hyundai nedávno měla akci diesel za cenu benzínu.

+1/0
7.3.2016 23:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.