Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodeje aut na naftu v Česku rostou, „dieselgate“ navzdory

Více než pět měsíců po vypuknutí skandálu s falšováním emisních testů německé automobilky Volkswagen čísla z Česka ukázala, že se podíl naftových motorů na tuzemských silnicích zvýšil. Znát je to i na čerpacích stanicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L39a86d37i25s90l75a79v 42K64a61l14o24u77s 7175986801400

Včera jsme s kolegou byli pro náhradní díly. Prošli jen tak z důvodu čekání, všechny saloony .(VOLVO,OPEL,ŚKODA,MAZDA,MITSUBISHI,FORD). No a světe div se, ani jedna zákaznická "NOHA". Nemáte tam v těch statistikách nějakou chybu ? ;-D

0/0
9.3.2016 9:42

L59i17b91o94r 48B22a26š27t66ý63ř 9619301327665

Měl jsem nafťáků několik,posledních pár let mám benzín a můžu říct naftu už nikdy.Když vidím a cítím co z těch různých,hrůzných,tdi lítá obzvlášť z těch ,,vytuněných" co mají výfuk z roury od kamen je to hnus.

+2/−1
8.3.2016 10:42

Z67d50e70n45ě83k 75H97a22n88z43l 1351866312304

Předpokládám že jste naftu nikdy neměl

0/0
8.3.2016 11:14

L89i95b32o94r 79B88a87š81t35ý58ř 9249331807935

Audi A6 2,5 tdi,Focus 1,8 tddi,Passat 1,9 tdi:-)

0/0
8.3.2016 12:41

Z81d64e86n58ě21k 36H62a25n10z67l 1151676172974

Ty první dva motory děs a hrůza to se nedivím

0/0
8.3.2016 13:22

J86a68r37o80m70í55r 81Č82e86c62h 1173438327412

Kolik vam ta 1.8 veme oproti 1.6 v nafte?

0/0
8.3.2016 9:10

J62i48ř24í 92K78u75c27h19t54a 6468145949707

A jaký by měla mít nějaká "dieselgate" vliv na prodej ? Všichni vědí, že jde o jakási imaginární čísla, tak je jedno jestli jsou taková nebo maková.

+4/0
8.3.2016 9:03

P96a33v11e33l 24Ř32a61p18e79k 7362766969785

Jestli je v 21. století vrcholem pokroku v dopravě všudypřítomný naftový spalovací motor, smradlavá těžká špinavá ohavnost, která se klepe a dělá kravál, tak je to nádherný důkaz toho, jak státem budovaný masový automobilismus jde zcela nesmyslným směrem, bez jakékoli koncepce.

+3/−7
8.3.2016 7:36

J60i34n66d34ř43i38c21h 33Š83k29o44p79e35k 4145481180165

co je to za blábol "jak státem budovaný masový automobilismus jde zcela nesmyslným směrem, bez jakékoli koncepce"

Když prostě technologie nahrazující spalovací motory prostě není k tomu, aby byla nasazena do provozu, tak stát těžko bude na nějakém pohonu budoucnosti stavět koncepci

0/0
8.3.2016 7:55

P48a24v64e70l 72Ř30a35p32e71k 7892646369735

Všechno je otázka ceny. Spalovací motor produkující kravál a exhalace by měl být tvrdě zpoplatněn, aby byl kompenzován negativní vliv na okolí. Prakticky by daň ze spalovacího motoru měla být příjmem obcí. To, spolu s privatizací parkovacích míst a obecním mýtem by zdražilo provoz těchto zastaralých plechovek natolik, aby se vyplatilo zavést jiný koncept pohonu nebo i celé dopravy, Dnes ztrácíme obrovské množství času a prostředků něčím, co stejně nemá budoucnost, ať už je to spalovací motor, ruce na volantu, a nakonec i samotná myšlenka individuálního vlastnictví automobilu, která se tváří děsně kapitalisticky, ale to jen proto, že se přehlíží socializace nákladů, ztrát, záboru veřejného prostoru a negativních dopadů.

0/−1
8.3.2016 8:33

J24a52r22o58m25í53r 41Č29e94c30h 1153658937212

Dobra presedlame zpet na kone volske povozy a bude fajn.Akorat nas bude muset byt o par miliard mene a nebude zit konzumnim zpusobem zivota.

+2/0
8.3.2016 9:13

J57i89n10d36ř53i58c63h 23Š71k11o61p72e22k 4565591770705

to slohové cvičení pořád neřeší jednu zásadní otázku - čím chceš nahradit spalovací motory, když alternativní fuknční technologie zatím není dotažená ?

Tím že v pátek zavedeš dań z hluku spalovacích motorů nebudeš mít od pondělka v nabídce s alternativním pohonem

0/0
8.3.2016 9:59

P14a12v50e63l 53Ř89a94p22e18k 7902826869905

Chápejte, že tyto otázky nevyřeší nikdo od stolu, ty vyřeší jedině trh. Kde bude silná poptávka, tam bude nabídka. Dnes není dostatečně silná motivace zavést alternativní pohon, příp. se to jeví jako neekonomické. To je ale jen důsledek toho, že stát toleruje páchání násilí na ostatních skrze provoz spalovacího motoru a že špičkoví vědci zbytečně marní čas "zdokonalováním" spalovacího motoru, ačkoli se zcela jasně jedná o slepou vývojovou větev.

0/−1
8.3.2016 10:11

J29i58n76d22ř72i55c45h 33Š16k78o30p19e86k 4285471670635

pokud tyto otázky nikdo nevyřeší od stolu, tak je zbytečné vybírat nějaké poplatky za používání klasických motorů

Prostě až alternativa bude dostatečně vyspělá a spolehlivá, trh jí sám uvede jako náhradu klasických motorů

+1/0
8.3.2016 11:00

A40n92t50o71n50í51n 32S19v95o27b87o79d93a 3804913189682

trh nám nalil do benzínu líh a do nafty řepku ? Dotace to zase zprasí a naši nejchytřejší politici si vymyslí dotace :-(

0/0
8.3.2016 14:08

Z60d96e28n32ě60k 47H68a79n31z24l 1591446942224

Taky jsme měli takto chytrého člověka jako jse vy,už ho vyhodili za chlast

0/0
8.3.2016 11:12

J81a48r61o55m59í80r 21Č98e48c89h 1933358877802

Az nekdo postavi MPV v benzinu se spotrebou 5L na 100, tak na naftu klidne zapomenu.Pri najezdu 25000 km rocne by me benzin stahl z kuze.

+7/−1
8.3.2016 5:52

P91a22v37e57l 67Ř44a95p37e71k 7462526239565

Váš nájezd 25 tisíc km ročně, pokud nejste profeionální řidič, jen vypovídá o vaší neschopnosti uspořádat si život důstojným způsobem, bez neustálého pojíždění, překážení, obtěžování a ohrožování druhých. Jste obyčejný sobec, který prokazatelně škodí okolí. Bohužel masový automobilismus právě toto umožňuje.

0/−10
8.3.2016 7:38

J89i58n42d62ř58i97c97h 65Š28k55o22p22e86k 4535111620335

průměrný nájezd mu vychází něco přes 100 km za pracovní den. Takže klidně může jen dojíždět do práce, třeba kousek za hranice, jako dost jiných lidí. To není žádná dálka

+4/0
8.3.2016 7:56

P19a78v97e16l 33Ř71a43p47e45k 7552326869235

To musí být vskutku špičkový odborník a specialista, když na ploše 31 tisíc km čtverečních nesežene obdobnou práci a jeho zaměstnavatel obdobného zaměstnance. Tomu snad nemůže věřit ani ten největší motofil.

0/−4
8.3.2016 8:25

J73a73r66o67m82í50r 79Č54e97c96h 1253438497982

Pane vy jste uplne mimo.Asi jste odbornik kdyz mate dobre placenou praci v myste bydliste ja a dalsich x lidi bohuzel ne.Nejsme v komunismu kdy mel kazdy vsude umisteni a fungovala verejna doprava.

+2/0
8.3.2016 9:24

J80i67n19d12ř42i78c73h 48Š86k94o10p77e45k 4555181560445

může jezdit za hranice a tam se pár km navíc vyplatí.

Jestli dělat v ČR za 25000 Kč a dojíždět třeba 30 km (což je pomalu minimum, kolik lidi dojíždí) nebo jet za hranice o pár km dále a brát třeba 50 000 měsíčně, to je rozdíl

+3/0
8.3.2016 10:01

Z73d56e49n57ě15k 87H24a20n63z27l 1771856902834

Jste blázen

+1/0
8.3.2016 10:03

P41a58v14e74l 63Ř93a74p76e88k 7252576409275

Víte pane, možná jsem blázen, ale na rozdíl od vás nemusím denně sedat za volant a trávit třetinu života v plechovce nebo vyděláváním na její pořízení a provoz. Takže velmi rád tím bláznem zůstanu.

0/−1
8.3.2016 10:08

Z68d12e81n69ě52k 64H28a51n94z61l 1141806892734

Že by vězení

0/−1
8.3.2016 10:49

P56a34v31e38l 73Ř40a54p51e71k 7562406979925

Ve vězení jste vy, akorát má kolečka. Zkuste zítra nenastoupit, hm.

0/−1
8.3.2016 10:55

Z27d95e69n57ě73k 73H39a19n44z98l 1321126192124

Mě spíš štvou cyklisti všude se pletou

0/0
8.3.2016 11:41

J67a83r28o86m16í60r 22Č14e34c33h 1963158447642

Predstavte si ze nekoho muze to sezeni v te plechovce bavit.Nekdo to ma divte se dokonce jako zamestnani.Jste asi sobestacny vse si vyprodukujete,nikam nechodite nikoho nepotrebujete.Jsou na zemi jeste mista a lide kteri takto ziji, mate moznost se k nim pridat a budete mit pokoj od moderni konzumni spolecnosti.

+1/0
8.3.2016 11:38

J64a31r91o95m95í40r 95Č23e30c31h 1583388287262

Dojizdim do prace pane a beru sebou dalsi 4 spolucestujici.Najezd 100 km denne.Vase argumentace o mem neusporadanem zivote je nesmyslna a plyne z neznalosti.Bydlim na vesnici a verejnou dopravou se do prace nedostanu!To v potaz neberete?Nemam auto z pleziru ale jako nutnost.Priste nez budete nekoho soudit tak u toho take premyslejte!

+3/0
8.3.2016 9:20

P25a35v38e21l 77Ř69a96p77e97k 7272306629925

Byla to vaše volba mít bydliště a práci 50 km od sebe. Teď kvůli vaší volbě a podobné volbě milionů jiných musí lidé podél silnice denně trpět hlukem, smradem, nemohou přejít na druhou stranu a jsou ohrožováni za životě. Přitom denně potkáváte v protisměru lidi, kteří také míří do práce/z práce. Masový automobilismus, tím, že je z podstaty socialistický a že náklady a negativní dopady přenáší na ostatní, tady umožnil vznik zcela iracionálního systému dojíždění do práce. Přitom práce byla odjakživa, i před masovým automobilismem.

0/−3
8.3.2016 10:35

J93a92r60o55m15í89r 20Č32e38c48h 1203968837772

Ne to nebyla moje volba.Ja nezdevastoval nese hospodarstvi divokou privatizaci a nezavrel podniky v mem okoli.Jste oparavdu mimo pane,Nazorove patrite do stredoveku.Reknete mi co maji delat treba lide na Mostecku,Ostravsku nebo jinych lokalitach.Sedet doma a pobirat socialni davky?Vy chodite vsude pesky?Nepouzivate zadnou dopravu?

0/0
8.3.2016 11:28

Ř70e77h82o31ř 51K39r29á17l38í92č10e91k 5247421159918

Jak je možné, že je benzín dražší než nafta když: 1) Z jednoho barelu ropy se vyrobí víc benzínu než nafty, 75 litrů vs 37 litrů. 2) Na oddělení benzínové frakce z ropy je potřeba nižší teplota, tj. méně energie než je tomu u nafty. 3) Na jednotku objemu má benzín menší výhřevnost než nafta. 4) Z ekologického hlediska spalování benzínu produkuje méně NOx a sazí. Takže když se nad těmito body zamyslím, tak mi logicky vychází, že by měl být benzín levnější :-/.

+3/0
8.3.2016 4:02

J73i79n79d14ř67i12c51h 60Š60k59o29p97e94k 4715441260835

ad 2) ale proces musíš dokončit, těžko se ukončí po oddělení benzinu

ad 3) proto se ho spotřebuje větší množství než nafty

ad 4) postupně přestává být pravdou s nástupem minimotorů s turbem

0/0
8.3.2016 6:57

J19i51n72d18ř17i96c34h 54Š83k95o75p76e43k 4215371110855

benzinvých motorů s turbem

0/0
8.3.2016 6:58

J18i89ř88í 55S84c70h84w67a87c45h 8468554378576

vše je o tom, že se mění skladba nakupovaných vozů směrem k větším. Zatímco před par lety byla nejprodávanější Fabie, dnes je to Octávie, dále roste podíl SUV...

A čím větší auto (a SUV k tomu), tím větší spotřeba. A čím větší spotřeba tím větší rozdíl ve spotřebě mezi benzínem dieselem. A tím větší lákadlo pro někoho. kdo se vycinkal v investici za drahé auto a o to méně chce platit za palivo.....

0/0
8.3.2016 0:24

M87a41r89e71k 81J53a42n53e81č84k41a 1327846673501

Že by davová hysterie, že už nafťáky bez udušených motorů nebudou? Předpokládám, že nikdo není tak naivní, aby si myslel, že tyhle ceny PHM budou platit delší dobu. Nicméně za chvíli už nebude dýchatelno na silnicích a jejich okolí vůbec. Přitom by stačilo diesel motory v osobácích patřičně zdanit s výjimkou nákladních vozidel a zemědělské techniky a bylo by hned dýchatelněji. Plošná daň na naftu by totiž zvedla ceny všeho.

+1/−1
8.3.2016 0:21

Š19t86e21f90a96n 47F89r42i87č43a 7732398953796

Čech je sobec. Na okolí mu nezáleží. Je mu jedno, co budou dýchat jeho nejbližší, děti a vnoučata.

+2/−1
8.3.2016 0:09

Š95t47ě45p93á16n 29V91a71n36ě68k 3223509707437

Proč tu figurujete se dvěma profily? 8-o

0/0
8.3.2016 0:19

M61a96r95t39i94n 94N16e90r14m11u54t 9727557188149

Napřed vyřešte kamiony, dodávky, dieselokomotivy. Těch pár zbývajících procent objemu v osobácích už tolik bolet nebude

+1/−1
8.3.2016 1:17

D14á40š44a 55D41o90s87t93á42l52o78v17á 1449563250202

Čechovi je jedno, jaké sra*ky to vypouští, hlavně že to málo žere a táhne to pěkně ,,vocpoda". A nižší provozní náklady - to je vtip? Benzín má provozní náklady nižší za cenu vyšší spotřeby. Navíc dnešní diesely zdaleka nevydrží stovky tisíc km bez většího servisu, jako tomu tak bylo dříve.

+4/−2
7.3.2016 23:59

Š10t98ě53p48á81n 23V81a66n69ě20k 3833969737597

Zavolejte si nejprve do USA, Indie a Číny, coby největšími producenty emisí. A hlavně se naučte pracovat s více profily na iDnes. :-P

+1/−1
8.3.2016 0:20

M53a32r94e42k 40J72a16n58e66č41k17a 1347496303891

Věřte, že by nebylo, kdyby mu výfuk z jeho motoru vedl přes kabinu, ve které sedí, ale když to leze až za jeho autem, dýchá to přece někdo jiný, takže ne sobec, ale vyčůraný sobec.

0/0
8.3.2016 0:24

J90a74r56o58m69í63r 84Č61e75c61h 1353338987972

Myslite ze dnesni turbo benziny vydrzi,vzlaste pri tech objemech 1.0 nebo 1.2?Auta jsou dnes spotrebni zbozi.Nejsou stavena na 15 let a pul milionu km.Budoucnost je v plynu a elektrine jak se proklamuje,ale s tou elektrinou to moc ruzove nebude pokud se bude vyrabet spalovanim fosilnich paliv.

0/0
8.3.2016 6:37

J26a79n 86P94e87c13h 6967929626896

Mně! Při každy VW reklamě čekám "Das Auto" a ta prázdnota je zdrcující

+1/0
7.3.2016 23:41

J55a10n 26P11e79c88h 6387909856346

Asi takhle... kdo si auto vybira podle emisi?

+2/0
7.3.2016 23:39

V38í47t 76K47o17u27b46a 6976540214508

Při o 2 litry nižší spotřebě a 5 Kč/l vyšší veně benzínu se rozdíl 60 tisíc na ceně motoru vrátí po cca 100 tis. km to je cca 3 až 4 roky. Navíc i ropák se 150 tisíci se dá po pěti letech dobře prodat. Přeplňovaný 1,2HTP je po 150 tisících akorát tak na vrakáč. Pro soukromé jízdy 5 až 10 tis za rok je ideální právě slušně zajetý ropák s prokazatelnou minulostí.

+4/0
7.3.2016 23:08

A81n40t12o18n71í52n 48S87v54o37b65o51d56a 3594523829962

prokazatelná minulost v českém bazáči :-), tak odkoupit možná firemní

0/0
7.3.2016 23:37

J65i86ř57í 37S39c45h18w70a79c70h 8938184248686

co to je ten přepňovaný 1.2HTP? 1.2 TSI nemá s HTP absolutně nic společnýho.

TSI motory jsou v podstatě stejně těžký jako TDI, takže s nějakými lehkými atmosférami "přečipovanými" na vyšší výkon nemají nic moc společného....

0/0
8.3.2016 0:16

P11a75v64e26l 61N48e62v71e70č90e92ř41a22l 6872656464450

Pro běžné soukromé jízdy je diesel finančně nevýhodný. Např. konfigurátor Hyundai motory 55 kW rozdíl nafta - benzín 105 000 Kč, u Auto Škoda je u 66 kW rozdíl "jen" 55 000 Kč. To se jen tak nevrátí.

+1/0
7.3.2016 23:02

L97a54d92i58s66l66a22v 25S87t54e57h29l68í51k 6311669785

záleží na cenové politice automobilky. Třeba francouzské mají rozdíly malé. Hyundai nedávno měla akci diesel za cenu benzínu.

+1/0
7.3.2016 23:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.