Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodeje aut na naftu v Česku rostou, „dieselgate“ navzdory

Více než pět měsíců po vypuknutí skandálu s falšováním emisních testů německé automobilky Volkswagen čísla z Česka ukázala, že se podíl naftových motorů na tuzemských silnicích zvýšil. Znát je to i na čerpacích stanicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L37a40d77i98s12l58a12v 83K56a97l61o44u90s 7185786321210

Včera jsme s kolegou byli pro náhradní díly. Prošli jen tak z důvodu čekání, všechny saloony .(VOLVO,OPEL,ŚKODA,MAZDA,MITSUBISHI,FORD). No a světe div se, ani jedna zákaznická "NOHA". Nemáte tam v těch statistikách nějakou chybu ? ;-D

0/0
9.3.2016 9:42

L36i32b28o17r 20B32a71š63t82ý41ř 9349691547575

Měl jsem nafťáků několik,posledních pár let mám benzín a můžu říct naftu už nikdy.Když vidím a cítím co z těch různých,hrůzných,tdi lítá obzvlášť z těch ,,vytuněných" co mají výfuk z roury od kamen je to hnus.

+2/−1
8.3.2016 10:42

Z81d75e40n89ě32k 95H58a84n68z78l 1261296702104

Předpokládám že jste naftu nikdy neměl

0/0
8.3.2016 11:14

L48i90b94o92r 68B36a55š29t17ý49ř 9269181167445

Audi A6 2,5 tdi,Focus 1,8 tddi,Passat 1,9 tdi:-)

0/0
8.3.2016 12:41

Z28d27e77n23ě12k 50H78a68n60z27l 1551366622514

Ty první dva motory děs a hrůza to se nedivím

0/0
8.3.2016 13:22
Foto

J63a49r90o89m60í71r 25Č90e45c40h 1103288117622

Kolik vam ta 1.8 veme oproti 1.6 v nafte?

0/0
8.3.2016 9:10

J67i89ř72í 23K89u24c65h50t11a 6128275309307

A jaký by měla mít nějaká "dieselgate" vliv na prodej ? Všichni vědí, že jde o jakási imaginární čísla, tak je jedno jestli jsou taková nebo maková.

+4/0
8.3.2016 9:03

P78a40v77e46l 42Ř72a14p64e67k 7582366569435

Jestli je v 21. století vrcholem pokroku v dopravě všudypřítomný naftový spalovací motor, smradlavá těžká špinavá ohavnost, která se klepe a dělá kravál, tak je to nádherný důkaz toho, jak státem budovaný masový automobilismus jde zcela nesmyslným směrem, bez jakékoli koncepce.

+3/−7
8.3.2016 7:36

J29i37n81d46ř23i83c48h 26Š11k69o54p42e46k 4485841220485

co je to za blábol "jak státem budovaný masový automobilismus jde zcela nesmyslným směrem, bez jakékoli koncepce"

Když prostě technologie nahrazující spalovací motory prostě není k tomu, aby byla nasazena do provozu, tak stát těžko bude na nějakém pohonu budoucnosti stavět koncepci

0/0
8.3.2016 7:55

P87a72v40e50l 45Ř60a67p92e67k 7542956969985

Všechno je otázka ceny. Spalovací motor produkující kravál a exhalace by měl být tvrdě zpoplatněn, aby byl kompenzován negativní vliv na okolí. Prakticky by daň ze spalovacího motoru měla být příjmem obcí. To, spolu s privatizací parkovacích míst a obecním mýtem by zdražilo provoz těchto zastaralých plechovek natolik, aby se vyplatilo zavést jiný koncept pohonu nebo i celé dopravy, Dnes ztrácíme obrovské množství času a prostředků něčím, co stejně nemá budoucnost, ať už je to spalovací motor, ruce na volantu, a nakonec i samotná myšlenka individuálního vlastnictví automobilu, která se tváří děsně kapitalisticky, ale to jen proto, že se přehlíží socializace nákladů, ztrát, záboru veřejného prostoru a negativních dopadů.

0/−1
8.3.2016 8:33
Foto

J41a46r65o55m93í38r 68Č63e88c43h 1803148777692

Dobra presedlame zpet na kone volske povozy a bude fajn.Akorat nas bude muset byt o par miliard mene a nebude zit konzumnim zpusobem zivota.

+2/0
8.3.2016 9:13

J32i14n94d34ř29i52c29h 69Š63k26o92p83e75k 4235531540395

to slohové cvičení pořád neřeší jednu zásadní otázku - čím chceš nahradit spalovací motory, když alternativní fuknční technologie zatím není dotažená ?

Tím že v pátek zavedeš dań z hluku spalovacích motorů nebudeš mít od pondělka v nabídce s alternativním pohonem

0/0
8.3.2016 9:59

P51a29v11e38l 17Ř75a90p53e56k 7522836989385

Chápejte, že tyto otázky nevyřeší nikdo od stolu, ty vyřeší jedině trh. Kde bude silná poptávka, tam bude nabídka. Dnes není dostatečně silná motivace zavést alternativní pohon, příp. se to jeví jako neekonomické. To je ale jen důsledek toho, že stát toleruje páchání násilí na ostatních skrze provoz spalovacího motoru a že špičkoví vědci zbytečně marní čas "zdokonalováním" spalovacího motoru, ačkoli se zcela jasně jedná o slepou vývojovou větev.

0/−1
8.3.2016 10:11

J59i45n66d90ř44i87c71h 29Š76k53o78p70e82k 4495611200615

pokud tyto otázky nikdo nevyřeší od stolu, tak je zbytečné vybírat nějaké poplatky za používání klasických motorů

Prostě až alternativa bude dostatečně vyspělá a spolehlivá, trh jí sám uvede jako náhradu klasických motorů

+1/0
8.3.2016 11:00

A54n19t43o14n38í84n 75S40v25o38b14o80d72a 3984443709342

trh nám nalil do benzínu líh a do nafty řepku ? Dotace to zase zprasí a naši nejchytřejší politici si vymyslí dotace :-(

0/0
8.3.2016 14:08

Z65d57e26n84ě78k 64H81a19n74z74l 1311666342354

Taky jsme měli takto chytrého člověka jako jse vy,už ho vyhodili za chlast

0/0
8.3.2016 11:12
Foto

J38a42r93o97m74í64r 34Č30e60c89h 1593298597672

Az nekdo postavi MPV v benzinu se spotrebou 5L na 100, tak na naftu klidne zapomenu.Pri najezdu 25000 km rocne by me benzin stahl z kuze.

+7/−1
8.3.2016 5:52

P47a14v53e44l 10Ř58a82p14e92k 7762756549605

Váš nájezd 25 tisíc km ročně, pokud nejste profeionální řidič, jen vypovídá o vaší neschopnosti uspořádat si život důstojným způsobem, bez neustálého pojíždění, překážení, obtěžování a ohrožování druhých. Jste obyčejný sobec, který prokazatelně škodí okolí. Bohužel masový automobilismus právě toto umožňuje.

0/−10
8.3.2016 7:38

J93i63n19d54ř72i89c12h 74Š47k77o11p69e15k 4985451950355

průměrný nájezd mu vychází něco přes 100 km za pracovní den. Takže klidně může jen dojíždět do práce, třeba kousek za hranice, jako dost jiných lidí. To není žádná dálka

+4/0
8.3.2016 7:56

P34a59v14e24l 70Ř69a30p86e66k 7752516349485

To musí být vskutku špičkový odborník a specialista, když na ploše 31 tisíc km čtverečních nesežene obdobnou práci a jeho zaměstnavatel obdobného zaměstnance. Tomu snad nemůže věřit ani ten největší motofil.

0/−4
8.3.2016 8:25
Foto

J26a32r29o13m40í66r 50Č45e85c38h 1573928107352

Pane vy jste uplne mimo.Asi jste odbornik kdyz mate dobre placenou praci v myste bydliste ja a dalsich x lidi bohuzel ne.Nejsme v komunismu kdy mel kazdy vsude umisteni a fungovala verejna doprava.

+2/0
8.3.2016 9:24

J52i73n93d58ř47i18c67h 51Š25k50o46p32e93k 4885661160245

může jezdit za hranice a tam se pár km navíc vyplatí.

Jestli dělat v ČR za 25000 Kč a dojíždět třeba 30 km (což je pomalu minimum, kolik lidi dojíždí) nebo jet za hranice o pár km dále a brát třeba 50 000 měsíčně, to je rozdíl

+3/0
8.3.2016 10:01

Z59d50e97n61ě78k 50H12a68n78z54l 1881486302564

Jste blázen

+1/0
8.3.2016 10:03

P30a70v43e77l 23Ř72a27p14e26k 7802746169785

Víte pane, možná jsem blázen, ale na rozdíl od vás nemusím denně sedat za volant a trávit třetinu života v plechovce nebo vyděláváním na její pořízení a provoz. Takže velmi rád tím bláznem zůstanu.

0/−1
8.3.2016 10:08

Z65d17e71n61ě78k 79H24a96n52z12l 1731726332914

Že by vězení

0/−1
8.3.2016 10:49

P88a68v62e77l 13Ř93a92p26e61k 7592216539425

Ve vězení jste vy, akorát má kolečka. Zkuste zítra nenastoupit, hm.

0/−1
8.3.2016 10:55

Z96d55e33n26ě85k 71H70a45n60z16l 1921206672164

Mě spíš štvou cyklisti všude se pletou

0/0
8.3.2016 11:41
Foto

J58a77r68o68m14í88r 80Č37e45c62h 1133708217842

Predstavte si ze nekoho muze to sezeni v te plechovce bavit.Nekdo to ma divte se dokonce jako zamestnani.Jste asi sobestacny vse si vyprodukujete,nikam nechodite nikoho nepotrebujete.Jsou na zemi jeste mista a lide kteri takto ziji, mate moznost se k nim pridat a budete mit pokoj od moderni konzumni spolecnosti.

+1/0
8.3.2016 11:38
Foto

J49a55r21o49m35í46r 26Č51e28c84h 1863108617552

Dojizdim do prace pane a beru sebou dalsi 4 spolucestujici.Najezd 100 km denne.Vase argumentace o mem neusporadanem zivote je nesmyslna a plyne z neznalosti.Bydlim na vesnici a verejnou dopravou se do prace nedostanu!To v potaz neberete?Nemam auto z pleziru ale jako nutnost.Priste nez budete nekoho soudit tak u toho take premyslejte!

+3/0
8.3.2016 9:20

P37a61v69e66l 44Ř87a44p47e91k 7902176639605

Byla to vaše volba mít bydliště a práci 50 km od sebe. Teď kvůli vaší volbě a podobné volbě milionů jiných musí lidé podél silnice denně trpět hlukem, smradem, nemohou přejít na druhou stranu a jsou ohrožováni za životě. Přitom denně potkáváte v protisměru lidi, kteří také míří do práce/z práce. Masový automobilismus, tím, že je z podstaty socialistický a že náklady a negativní dopady přenáší na ostatní, tady umožnil vznik zcela iracionálního systému dojíždění do práce. Přitom práce byla odjakživa, i před masovým automobilismem.

0/−3
8.3.2016 10:35
Foto

J69a20r70o23m25í60r 85Č94e15c93h 1523848317892

Ne to nebyla moje volba.Ja nezdevastoval nese hospodarstvi divokou privatizaci a nezavrel podniky v mem okoli.Jste oparavdu mimo pane,Nazorove patrite do stredoveku.Reknete mi co maji delat treba lide na Mostecku,Ostravsku nebo jinych lokalitach.Sedet doma a pobirat socialni davky?Vy chodite vsude pesky?Nepouzivate zadnou dopravu?

0/0
8.3.2016 11:28

Ř17e59h83o80ř 13K37r34á98l82í92č45e36k 5337501129628

Jak je možné, že je benzín dražší než nafta když: 1) Z jednoho barelu ropy se vyrobí víc benzínu než nafty, 75 litrů vs 37 litrů. 2) Na oddělení benzínové frakce z ropy je potřeba nižší teplota, tj. méně energie než je tomu u nafty. 3) Na jednotku objemu má benzín menší výhřevnost než nafta. 4) Z ekologického hlediska spalování benzínu produkuje méně NOx a sazí. Takže když se nad těmito body zamyslím, tak mi logicky vychází, že by měl být benzín levnější :-/.

+3/0
8.3.2016 4:02

J30i42n70d84ř56i40c57h 70Š71k49o74p60e32k 4675261810235

ad 2) ale proces musíš dokončit, těžko se ukončí po oddělení benzinu

ad 3) proto se ho spotřebuje větší množství než nafty

ad 4) postupně přestává být pravdou s nástupem minimotorů s turbem

0/0
8.3.2016 6:57

J96i36n87d18ř20i14c36h 35Š69k36o76p76e88k 4365451920525

benzinvých motorů s turbem

0/0
8.3.2016 6:58

J73i19ř23í 45S42c75h12w22a18c62h 8618734758256

vše je o tom, že se mění skladba nakupovaných vozů směrem k větším. Zatímco před par lety byla nejprodávanější Fabie, dnes je to Octávie, dále roste podíl SUV...

A čím větší auto (a SUV k tomu), tím větší spotřeba. A čím větší spotřeba tím větší rozdíl ve spotřebě mezi benzínem dieselem. A tím větší lákadlo pro někoho. kdo se vycinkal v investici za drahé auto a o to méně chce platit za palivo.....

0/0
8.3.2016 0:24

M75a63r22e35k 23J24a53n20e38č44k58a 1857146793931

Že by davová hysterie, že už nafťáky bez udušených motorů nebudou? Předpokládám, že nikdo není tak naivní, aby si myslel, že tyhle ceny PHM budou platit delší dobu. Nicméně za chvíli už nebude dýchatelno na silnicích a jejich okolí vůbec. Přitom by stačilo diesel motory v osobácích patřičně zdanit s výjimkou nákladních vozidel a zemědělské techniky a bylo by hned dýchatelněji. Plošná daň na naftu by totiž zvedla ceny všeho.

+1/−1
8.3.2016 0:21

Š82t22e39f67a79n 93F17r67i76č64a 7602848953116

Čech je sobec. Na okolí mu nezáleží. Je mu jedno, co budou dýchat jeho nejbližší, děti a vnoučata.

+2/−1
8.3.2016 0:09

Š50t73ě61p93á21n 10V22a75n11ě31k 3773979627807

Proč tu figurujete se dvěma profily? 8-o

0/0
8.3.2016 0:19

M78a85r56t71i31n 28N35e49r31m16u95t 9317687958449

Napřed vyřešte kamiony, dodávky, dieselokomotivy. Těch pár zbývajících procent objemu v osobácích už tolik bolet nebude

+1/−1
8.3.2016 1:17

D70á62š38a 56D19o86s69t96á91l91o79v80á 1179213170882

Čechovi je jedno, jaké sra*ky to vypouští, hlavně že to málo žere a táhne to pěkně ,,vocpoda". A nižší provozní náklady - to je vtip? Benzín má provozní náklady nižší za cenu vyšší spotřeby. Navíc dnešní diesely zdaleka nevydrží stovky tisíc km bez většího servisu, jako tomu tak bylo dříve.

+4/−2
7.3.2016 23:59

Š80t40ě36p87á90n 18V87a63n77ě74k 3103529547967

Zavolejte si nejprve do USA, Indie a Číny, coby největšími producenty emisí. A hlavně se naučte pracovat s více profily na iDnes. :-P

+1/−1
8.3.2016 0:20

M89a40r26e40k 40J68a49n50e53č92k18a 1877636793501

Věřte, že by nebylo, kdyby mu výfuk z jeho motoru vedl přes kabinu, ve které sedí, ale když to leze až za jeho autem, dýchá to přece někdo jiný, takže ne sobec, ale vyčůraný sobec.

0/0
8.3.2016 0:24
Foto

J46a28r38o23m27í24r 89Č42e17c53h 1613748737782

Myslite ze dnesni turbo benziny vydrzi,vzlaste pri tech objemech 1.0 nebo 1.2?Auta jsou dnes spotrebni zbozi.Nejsou stavena na 15 let a pul milionu km.Budoucnost je v plynu a elektrine jak se proklamuje,ale s tou elektrinou to moc ruzove nebude pokud se bude vyrabet spalovanim fosilnich paliv.

0/0
8.3.2016 6:37

J43a86n 27P51e94c12h 6487639756796

Mně! Při každy VW reklamě čekám "Das Auto" a ta prázdnota je zdrcující

+1/0
7.3.2016 23:41

J48a48n 39P85e43c79h 6127539186226

Asi takhle... kdo si auto vybira podle emisi?

+2/0
7.3.2016 23:39

V40í56t 71K38o37u81b98a 6976190864778

Při o 2 litry nižší spotřebě a 5 Kč/l vyšší veně benzínu se rozdíl 60 tisíc na ceně motoru vrátí po cca 100 tis. km to je cca 3 až 4 roky. Navíc i ropák se 150 tisíci se dá po pěti letech dobře prodat. Přeplňovaný 1,2HTP je po 150 tisících akorát tak na vrakáč. Pro soukromé jízdy 5 až 10 tis za rok je ideální právě slušně zajetý ropák s prokazatelnou minulostí.

+4/0
7.3.2016 23:08

A93n75t71o20n15í89n 46S68v76o11b82o51d57a 3744773839142

prokazatelná minulost v českém bazáči :-), tak odkoupit možná firemní

0/0
7.3.2016 23:37

J98i37ř50í 17S65c60h47w85a25c88h 8238224128506

co to je ten přepňovaný 1.2HTP? 1.2 TSI nemá s HTP absolutně nic společnýho.

TSI motory jsou v podstatě stejně těžký jako TDI, takže s nějakými lehkými atmosférami "přečipovanými" na vyšší výkon nemají nic moc společného....

0/0
8.3.2016 0:16

P54a88v12e54l 72N67e75v37e88č65e84ř40a21l 6572146234620

Pro běžné soukromé jízdy je diesel finančně nevýhodný. Např. konfigurátor Hyundai motory 55 kW rozdíl nafta - benzín 105 000 Kč, u Auto Škoda je u 66 kW rozdíl "jen" 55 000 Kč. To se jen tak nevrátí.

+1/0
7.3.2016 23:02

L59a97d94i97s81l45a69v 37S24t34e33h89l11í32k 6561749605

záleží na cenové politice automobilky. Třeba francouzské mají rozdíly malé. Hyundai nedávno měla akci diesel za cenu benzínu.

+1/0
7.3.2016 23:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.