Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy převlékají další rychlíky, koženky mizí z vlaků na východ Čech

Cestující Českých drah v rychlících mezi Trutnovem, Hradcem Králové a Prahou poznají na vlastní kůži rozsáhlou modernizaci vozidlového parku národního dopravce. Na trasu nasadí nově vozy, které dosud jezdily ve vlacích kategorii EuroCity/InterCity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a16n 79J81e11m86e89l85k21a 1345870

Jel jsem nedávno v přečalouněné kupé "kožence" pod Šumavou a z Budějovic. A nakonec mi nepřijde tak špatná. Dobře filtruje nerovnosti. V nízké rychlosti je tichá. Na novém koridoru taky byla ok. Sedadlo je docela pohodlné. Pokud má přetěsněné okna, nový potah a je uklizená, je ok. Jediné, asi toalety by chtěly modernizovat. Na pomalý rychlík je loko+vagon dobrá varianta. Poplatek podle váhy stejně platí stát státu. Podle mě je mrhání peněz poplatníků, aby všechny vagóny ve vlaku byly nutně modernizované. Třeba na špičku a spol může být nemodernizovaný. Důležité, aby byl spíš čistý (což dřív u ČD nebylo) a rychlíky jezdily.

9.3.2016 20:45

J32a73n 10H54o27r53á26k 1593619989874

Krásně se mi to četlo drkotajíce zuby ráno v R921. Poučenější cestující naproti mně si donesla deku na kolena. V Hradci jsem se vydal buď najít topící vagon bez průvanu od oken nebo raději vystoupit.Naštěsti topil nový vagon 1a2 třídy. Nevim proč v zimě radši nenaženou lidi zdarma do prázdné 1 třídy, když zbytek je o nachlazení. Zlatá topící Regionova ve Starkoči. A neuvěřitelně rozbitá trať 231 raději bez komentáře,kdy tam bude 10km/hod?

9.3.2016 15:27
Foto

S10t60a28n87i94s85l37a80v 39T12e60s17a51ř 9747894582854

šnekovlaky na téhle trati využívají jen penzisti a nemajetná mládež, která ty vagony brzy zlikviduje, protože se neumějí slušně chovat - nohy na sedačkách, špinaví psi, špinavé oblečení, odpadky, lijí pivo po zemi i po sedačkách... Někdo v ČD ztratil kontakt s realitou. Všichni manažeři ČD by měli jezdit povinně vlakem, pak by je takové pitomé nápady nemohly napadnout.

9.3.2016 13:30
Foto

S36t53a21n55i21s43l59a24v 76T98e45s14a49ř 9977654592404

úžasné, nejdřív osekali spoje, prodloužili takt, zbourali pár zastávek, doba jízdy Jaroměř - Trutnov je delší, než když to před 50 lety tahala pára, ale budou tam jezdit luxusní vagony. Asi proto, že ČD prohrává s konkurecí na hlavních tratích a vagony by hnily v depu. ;-D;-D;-D

9.3.2016 13:22

T85o96m 56J13u24r53e62č27k75a 6445792985205

Bpee jsou přesouvány na tuto trať z linky Praha - Budapešť, kde jednak ta vaše konkurence nejezdí a jednak tam jsou nahrazovány novějšími vozy Bdpee.

9.3.2016 13:48

R94a41d26e72k 47J15a86n53a50t46a 9505876584812

Když to jezdila pára (1944) byla jízdní doba 1h40m. Dnes 1h.

9.3.2016 16:29

P87e82t73r 51B30e31z53s27t85a44r41o73s36t45i 2219406433481

Teď už by to jen chtělo zastávku , Černý Most , větší stabilitu jízdního řádu a je vše v pořádku, nemůžu si pomoct, ale jedná se asi o předposlední R linku, kde je Vmax 120 km/h , ještě pravý břeh Labe , když beru elektrickou trakci...

9.3.2016 10:56

M18í96l30a 35P70i87š74t55ě23l36á80k 7343607983

To ale neovlivní ČD a to ani zastávku a ani vlakovou rychlost, bohužel.

9.3.2016 18:03
Foto

V55a20s11i27l 15C15e85r26a54l 6718617422359

Asi dost cestujících přesedlalo do autobusů.

9.3.2016 10:26

M60a89r96k14o 61M24a67r46j41a35n62o48v64i11č 5173767393126

A co ty pojízdné rakve na trase Ostrava - Brno??

9.3.2016 10:23

J14a79n 97Č36e41k29a36l 7899605684514

Tam se plánují Pantery, ne?

9.3.2016 10:31

J38a65n 85J22e96m50e57l86k59a 1685730

Bohužel, zdá se mi, že panter není moc výhra. Je pružný a rychlý, to jo..

9.3.2016 20:52

P60a62v16e17l 60K35u58b56e42l19k59a 8387712589280

A co rychlíky na trase Pardubice - HK - Liberec? Tam se obměna vozového parku nechystá? :-/

9.3.2016 10:08

V70l70a24d11i54m26í17r 74F49i50b51i23g52e29r 5264701381594

Tam asi až se uzavře nová smlouva. Ty vlaky nejsou zlé ale na tuhle trasu se moc nehodí. Stačí aby zapršelo, zafoukalo nebo nasněžilo a hned jsou zpoždění minimálně 10 minut už v Hradci směr Liberec.

9.3.2016 10:25

K50a35r36e55l 41Ř42e60h97á21č21e63k 9922170151422

Vždyť na těchto rychlících jezdí vcelku moderní vozidla. Je potřeba si uvědomit, že životnost vlakové soupravy je cca 40 let. Při ceně za nové vozidlo nelze očekávat, že se bude každých 10 let kupovat nová souprava.

9.3.2016 11:22

O13l51d68ř81i98c25h 85J95a87n83e19č40e48k 8399206963661

já proti nim v zásadě nic nemám, ale když už je to rychlík s jízdní dobou 3 hodiny, tak by to aspoň mohlo mít 1. třídu. fajn jsou modernizované jednotky 854/954 co jezdí Kolín - Česká Lípa (- Rumburk)

9.3.2016 11:47

P81a78v27e79l 82K30u14b12e14l40k75a 8477572409570

Chápu životnost, ale prostě není rychlík, jako rychlík :-)

9.3.2016 12:27

O80l68d25ř57i42c43h 88J58a12n79e35č31e51k 8899446273621

a dokonce za dvojnásobnou cenu na kilometr než v pendolinu resp. vyšší než v railjetech, že ;-(

9.3.2016 12:59

O87l96d77ř91i36c82h 30J36a33n97e55č28e52k 8989956113721

a i kdyby ne 1. třídu, tak aspoň pořádný stolek, na který se dá rozložit laptop nebo pár papírů - i kdyby jen u sedaček v 'autobusovém uspořádání' s výklopným stolkem v sedadle přede mnou jako v railjetech.

ale 843/043 mají jen 'čtyřky' s mrňavým stolečkem pod oknem - to prostě není vlak pro jízdní dobu v řádu hodin ve 21. století!

9.3.2016 12:57

J54i94ř71í 53E27r16b26e60n 1413904586857

Tam jezdí 843+Btn+943, ne? Vozidla stará cca 20 let, tedy na české poměry ještě moderní, vzhledem k "nabušenosti" dvouhodinového taktu i kapacitně postačující a podle mých osobních zkušenosti jsou i celkem čisté a pohledné. Pamatuji na této trati pětivozové soupravy s brejlovcem ještě před nějakými 8-10 lety, kdy všechna vozidla pamatovala prezidenta Svobodu...

12.3.2016 23:00

M25i45c58h15a77l 61S77e40m87i19k 7587129799226

Dobrý den, nevíte kde se modernizují osobní vozy pro ČD?

9.3.2016 9:52

M98i24r43e26k 89Z11á78v12o83d73n35ý 7922797500418

Většinou v Parsu

9.3.2016 9:59

M61i61c24h19a31l 11S12e16m26i98k 7617779309756

Děkuji

9.3.2016 10:08

V21a44c75l78a95v 81H82a14j30e49k 3516469539

ale i jinde. Dříve i MOVO Plzeň a myslím, že i ŽOS Vrůtky a v poslední době i v Polsku.

9.3.2016 11:46

M90i56l56a91n 79N37a94v45r28á62t24i75l 8247131356111

A co předpotopní vozy v rychlíku Brno-Nezamyslice -Olomouc?

9.3.2016 9:24

M67i14r25e42k 92Z53á72v37o57d52n61ý 7232757250128

R^ Jsou slibovýny modernizované vozy na tento rok (a údajně mají být vyměněny všechny vozy). Bohužel se ale zřejmě bude jednat o vozy Bdtee (jeden jezdí nyní téměř v každé soupravě na Jeseník), které nemají ani klimatizaci, ani vakuová WC, ani opěradla mezi sedadly. No, alespoň mají zásuvky, ale to je vše. Zatím jezdí na dvou párech vlaků každý den InterPanter a to je tedy jiná třída (opravdu velmi dobrý vůz až na přesvětlení a vrzající klouby). Třeba se ještě rozšíří, ale obávám se, že k tomu nedojde, protože se vlak většinou v Zábřeze dělí na část do Šumperka a část do Jeseníka a bude zapotřebí klasické soupravy. Škoda, že zrovna na trať Praha - HK - Trutnov nepočítají časem s jednotkami a na Brno - Olomouc - Šumperk nenasadí vozy alespoň v kvalitě Bpee.

9.3.2016 9:30

O67n24d78ř93e71j 47Č52e35n73o93v92s72k42ý 8610418422162

taky úplně smyslná odpověď já nerozumět pane tatar:-)

9.3.2016 9:44

M65i71r33e53k 89Z47á72v89o44d19n67ý 7732527680628

Opět, že neumíte číst a psát je jen Váš problém. A díky mé velkorysosti Vám rád odpovím na dotaz, co Váš intelekt není schopný pobrat :)

9.3.2016 9:46

O69l97d94ř23i17c71h 94J57a63n73e84č87e58k 8509106763341

jak Pha - HK - Trutnov, tak Brno - Olomouc - Jeseník jsou z velké části elektrifikované, ale ne zcela. takže dokud se Jaroměř - Trutnov a Bludov - Jeseník neelektrifikuje, což myslím ani v jednom případě není v plánu, tak o jednotkách vůbec nemusíte uvažovat.

9.3.2016 10:31

Z24d96e31n39ě97k 82H96r87u53b11ý 5965488641416

A on ještě někdo jezdí přímým spojem HK-Pha? Cesta trvá dvě hodiny stejně jako před 100 lety, tedy pokud není zpoždění. Hodinový takt je po poledni jednou vynechán, takže když se vracím z jednání, tak nic nejede.

Z toho důvodu už nějaké dva tři roky jezdím jen přes Pardubice. Cesta je asi o půl hodiny kratší a nemusím řešit, jestli pojede něco zpátky, protože na trati Pha-Pce jede něco každých 10-20 minut.

9.3.2016 9:23

P95e71t23r 19B27e82z92s53t55a26r59o60s60t52i 2889446113231

Hodina čtyřicet, což je plus mínus to samé jak s přestupem přes Pardubice , já když jedu tak to stridam, protože časově rozdíl není...

9.3.2016 11:09

O48l75d62ř57i59c66h 12J88a80n89e86č41e42k 8809496463331

bude někdy v rychlících Pardubice - Liberec 1. třída, když už teď je v kdejakém couráku (pravda v regiopanterech je směšná)?

9.3.2016 9:07

M91a78r13t72i49n 12J49o37n66á56š 7340974204761

To víte, že někdy taky snad i bude. Prozatím máme, ale smůlu.

9.3.2016 10:01

M54a57r76t17i27n 20H77a51n45z65a89l 8148229739415

Děčínské rychlíky asi navždy zůstanou živoucím muzeem Českých drah

9.3.2016 8:49

M40i41r53e54k 82Z62á48v88o55d20n86ý 7602327640958

Nebojte, i další tratě s Vámi souzní.

9.3.2016 8:51

V32a62c43l57a39v 61H89a55j12e52k 3896199459

vzhledem k tomu že má být po Mostu tato trať dle MD další v pořadí soutěžena, tak se asi čeká s jakými požadavky na vozidla objednavatel přijde.

9.3.2016 11:50

R47a85d77e13k 62N74o27v92o56t94n70ý 5388682306475

A co Praha-Luhačovice...jedna z nejdelších rychlíkových tras u nás, a vlaky pořád jak před dvaceti lety...

9.3.2016 9:08

P20e29t85r 15P20e11t32r 6723562628563

Jak před dvaceti lety? :D Tak to přitlačte kolego, ty tam jsou o dost déle...

9.3.2016 9:10

R33a87d23e42k 17N59o76v39o54t58n80ý 5818212686425

R^

9.3.2016 9:19

T40o36m 62J85u64r75e90č32k30a 6795742615835

Za to můžete poděkovat Ministerstu dopravy, který na této lince slibuje soutěž už od roku 2009 a dosud ji nevyhlásilo. ČD budou těžko investovat do vozidel na lince, kde nemají jistotu dlouhodobé smlouvy. Kdyby MD buď hned soutěžilo, nebo rovnou řeklo, že dalších 10 let nebudou na této lince nic soutěžit, už tam mohly nové vlaky jezdit dávno...

9.3.2016 12:38
Foto

S85t96a28n41i82s20l49a65v 97T59e53s54a78ř 9867114832584

ČD běžně investují tam, kde to nedává smysl. Kolik peněz utratili sponzoringem golfu. 8-o

9.3.2016 13:32

O80n56d92r60a 59P56á51t82e85k 8163339774155

Když byla v létě ta vedra, uvízl jsem v odstaveném rychlíku ve stanici České Budějovice (nechápu, ale mezinárodní rychlík čekal hodinu na lokomotivu z jiného rychlíku..) na hodinu ve vagoně. Na peróně bylo k nežití, ve vlaku byl alespoň stín. Nové čalouněné sedačky s vysokým vláknem byly ve vagoně kde bylo čtyřicet stupňů fakt brutální... Docela se mi zastesklo po kožence.

9.3.2016 8:42

M37i81r45e41k 10Z40á20v48o41d82n49ý 7852807830988

Jak si myslíte, že se sedí v rozpálené kožence?

9.3.2016 8:50
Foto

T86o91m53á63š 58D90v91o27ř10á47k 3325983746806

V zimě chladí a v létě zahřeje, no...

9.3.2016 9:12

M78i14r94e21k 71Z78á67v14o51d72n54ý 7242537660798

:)) Jen to letní zahřívání je většinou takové, že se zadek přilepí k sedadlu :))

9.3.2016 9:25

V36i78l56é30m 88J69u10r49á51n28e69k 2390840242134

Nový vagón je již zkusmo nasazen nějakou dobu snad v každé soupravě mezi HK-Prahou, když to jde, vybírám si místo právě tam.

JENŽE - po rozhovoru s průvodčím, již první víkend po nasazení byly znečištěné sedačky v 1. třídě a toalety, se obávám, že v tom stavu co jsou teď, dlouho nevydrží ;-( holt je to taky o tom, kdo a jak se k tomu chová.

9.3.2016 8:37

D75a20v41i31d 85F44r37e21i70m15a24n 8467386206913

To je takovy problem to uklidit?

9.3.2016 9:29

V21i57l89é30m 90J11u20r15á79n39e61k 2760510422924

Tak nechci mluvit za údržbu vlaku, nicméně o to mi v mém příspěvku nešlo - chtěl jsem spíš poukázat na to, že někdo úmyslně znečistí (poškodí - potře sedačky paštikou nebo čím) nový vagón první den po nasazení, to mi vadí, to mě síří.

9.3.2016 11:04

L53i10b75o61r 23M92o66u32č52k32a 1658737415832

prosim mohu poprosi Ceske drahy o zapnuti WiFi v RegioJetech! nechapu, ze v techto modernich vlacich toto neni :-/

9.3.2016 8:15

T59o58m18a38s 93A37u48g47u83s13t97y94n 6807796531430

těte si radši knížku nebo si povídejte se spolucestujícími :-P

9.3.2016 8:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.