Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy převlékají další rychlíky, koženky mizí z vlaků na východ Čech

Cestující Českých drah v rychlících mezi Trutnovem, Hradcem Králové a Prahou poznají na vlastní kůži rozsáhlou modernizaci vozidlového parku národního dopravce. Na trasu nasadí nově vozy, které dosud jezdily ve vlacích kategorii EuroCity/InterCity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a45n 84J32e70m51e29l80k51a 1215540

Jel jsem nedávno v přečalouněné kupé "kožence" pod Šumavou a z Budějovic. A nakonec mi nepřijde tak špatná. Dobře filtruje nerovnosti. V nízké rychlosti je tichá. Na novém koridoru taky byla ok. Sedadlo je docela pohodlné. Pokud má přetěsněné okna, nový potah a je uklizená, je ok. Jediné, asi toalety by chtěly modernizovat. Na pomalý rychlík je loko+vagon dobrá varianta. Poplatek podle váhy stejně platí stát státu. Podle mě je mrhání peněz poplatníků, aby všechny vagóny ve vlaku byly nutně modernizované. Třeba na špičku a spol může být nemodernizovaný. Důležité, aby byl spíš čistý (což dřív u ČD nebylo) a rychlíky jezdily.

+2/0
9.3.2016 20:45

J89a57n 74H52o14r53á96k 1113249509484

Krásně se mi to četlo drkotajíce zuby ráno v R921. Poučenější cestující naproti mně si donesla deku na kolena. V Hradci jsem se vydal buď najít topící vagon bez průvanu od oken nebo raději vystoupit.Naštěsti topil nový vagon 1a2 třídy. Nevim proč v zimě radši nenaženou lidi zdarma do prázdné 1 třídy, když zbytek je o nachlazení. Zlatá topící Regionova ve Starkoči. A neuvěřitelně rozbitá trať 231 raději bez komentáře,kdy tam bude 10km/hod?

0/−1
9.3.2016 15:27
Foto

S47t75a50n57i47s33l87a75v 30T80e80s72a19ř 9857764712634

šnekovlaky na téhle trati využívají jen penzisti a nemajetná mládež, která ty vagony brzy zlikviduje, protože se neumějí slušně chovat - nohy na sedačkách, špinaví psi, špinavé oblečení, odpadky, lijí pivo po zemi i po sedačkách... Někdo v ČD ztratil kontakt s realitou. Všichni manažeři ČD by měli jezdit povinně vlakem, pak by je takové pitomé nápady nemohly napadnout.

+1/−9
9.3.2016 13:30
Foto

S90t66a49n69i80s85l31a48v 31T35e68s87a87ř 9867954212634

úžasné, nejdřív osekali spoje, prodloužili takt, zbourali pár zastávek, doba jízdy Jaroměř - Trutnov je delší, než když to před 50 lety tahala pára, ale budou tam jezdit luxusní vagony. Asi proto, že ČD prohrává s konkurecí na hlavních tratích a vagony by hnily v depu. ;-D;-D;-D

+1/−10
9.3.2016 13:22

T96o19m 80J22u14r95e92č75k89a 6735182845655

Bpee jsou přesouvány na tuto trať z linky Praha - Budapešť, kde jednak ta vaše konkurence nejezdí a jednak tam jsou nahrazovány novějšími vozy Bdpee.

+1/0
9.3.2016 13:48

R65a37d80e42k 19J57a11n77a66t88a 9285196254962

Když to jezdila pára (1944) byla jízdní doba 1h40m. Dnes 1h.

+5/0
9.3.2016 16:29

P29e86t42r 93B83e60z55s87t66a89r51o86s70t56i 2939896213221

Teď už by to jen chtělo zastávku , Černý Most , větší stabilitu jízdního řádu a je vše v pořádku, nemůžu si pomoct, ale jedná se asi o předposlední R linku, kde je Vmax 120 km/h , ještě pravý břeh Labe , když beru elektrickou trakci...

0/−1
9.3.2016 10:56

M63í65l69a 40P16i54š76t48ě20l84á40k 7293617133

To ale neovlivní ČD a to ani zastávku a ani vlakovou rychlost, bohužel.

+1/0
9.3.2016 18:03

V87a97s73i87l 57C79e34r33a20l 5769699908

Asi dost cestujících přesedlalo do autobusů.

0/−1
9.3.2016 10:26

M90a31r85k54o 83M75a76r16j55a59n37o87v80i87č 5263447503696

A co ty pojízdné rakve na trase Ostrava - Brno??

0/−2
9.3.2016 10:23

J57a47n 37Č48e98k71a81l 7159425414874

Tam se plánují Pantery, ne?

0/0
9.3.2016 10:31

J39a55n 91J70e25m63e54l61k65a 1105640

Bohužel, zdá se mi, že panter není moc výhra. Je pružný a rychlý, to jo..

+1/0
9.3.2016 20:52

P51a55v57e38l 70K84u17b69e63l88k81a 8497292329620

A co rychlíky na trase Pardubice - HK - Liberec? Tam se obměna vozového parku nechystá? :-/

+2/0
9.3.2016 10:08

V52l32a24d71i78m42í45r 27F25i14b44i26g64e33r 5704811841684

Tam asi až se uzavře nová smlouva. Ty vlaky nejsou zlé ale na tuhle trasu se moc nehodí. Stačí aby zapršelo, zafoukalo nebo nasněžilo a hned jsou zpoždění minimálně 10 minut už v Hradci směr Liberec.

+2/0
9.3.2016 10:25

K92a94r80e90l 69Ř11e95h97á72č77e97k 9572150721482

Vždyť na těchto rychlících jezdí vcelku moderní vozidla. Je potřeba si uvědomit, že životnost vlakové soupravy je cca 40 let. Při ceně za nové vozidlo nelze očekávat, že se bude každých 10 let kupovat nová souprava.

+10/0
9.3.2016 11:22

O61l21d32ř47i92c31h 31J16a38n41e34č35e68k 8519456913161

já proti nim v zásadě nic nemám, ale když už je to rychlík s jízdní dobou 3 hodiny, tak by to aspoň mohlo mít 1. třídu. fajn jsou modernizované jednotky 854/954 co jezdí Kolín - Česká Lípa (- Rumburk)

+2/0
9.3.2016 11:47

P96a80v36e36l 81K61u61b23e74l80k69a 8667282679980

Chápu životnost, ale prostě není rychlík, jako rychlík :-)

+1/0
9.3.2016 12:27

O71l77d13ř22i47c44h 90J46a70n88e52č58e45k 8749376553371

a dokonce za dvojnásobnou cenu na kilometr než v pendolinu resp. vyšší než v railjetech, že ;-(

0/0
9.3.2016 12:59

O84l90d60ř33i46c21h 78J59a70n34e28č50e61k 8489196733351

a i kdyby ne 1. třídu, tak aspoň pořádný stolek, na který se dá rozložit laptop nebo pár papírů - i kdyby jen u sedaček v 'autobusovém uspořádání' s výklopným stolkem v sedadle přede mnou jako v railjetech.

ale 843/043 mají jen 'čtyřky' s mrňavým stolečkem pod oknem - to prostě není vlak pro jízdní dobu v řádu hodin ve 21. století!

+1/−1
9.3.2016 12:57

J63i89ř48í 32E53r71b15e43n 1643474396127

Tam jezdí 843+Btn+943, ne? Vozidla stará cca 20 let, tedy na české poměry ještě moderní, vzhledem k "nabušenosti" dvouhodinového taktu i kapacitně postačující a podle mých osobních zkušenosti jsou i celkem čisté a pohledné. Pamatuji na této trati pětivozové soupravy s brejlovcem ještě před nějakými 8-10 lety, kdy všechna vozidla pamatovala prezidenta Svobodu...

0/0
12.3.2016 23:00

M25i47c46h35a41l 81S37e17m74i35k 7657339629766

Dobrý den, nevíte kde se modernizují osobní vozy pro ČD?

0/0
9.3.2016 9:52

M20i72r95e18k 49Z42á83v20o21d46n16ý 7152407290548

Většinou v Parsu

0/0
9.3.2016 9:59

M88i80c72h49a56l 54S85e80m25i29k 7667819669596

Děkuji

0/0
9.3.2016 10:08

V38a33c25l68a76v 60H42a47j55e97k 3956289159

ale i jinde. Dříve i MOVO Plzeň a myslím, že i ŽOS Vrůtky a v poslední době i v Polsku.

0/0
9.3.2016 11:46

M36i98l28a36n 50N17a61v84r53á92t82i16l 8327341906801

A co předpotopní vozy v rychlíku Brno-Nezamyslice -Olomouc?

+1/−1
9.3.2016 9:24

M88i81r60e27k 59Z82á23v90o45d63n67ý 7222517340748

R^ Jsou slibovýny modernizované vozy na tento rok (a údajně mají být vyměněny všechny vozy). Bohužel se ale zřejmě bude jednat o vozy Bdtee (jeden jezdí nyní téměř v každé soupravě na Jeseník), které nemají ani klimatizaci, ani vakuová WC, ani opěradla mezi sedadly. No, alespoň mají zásuvky, ale to je vše. Zatím jezdí na dvou párech vlaků každý den InterPanter a to je tedy jiná třída (opravdu velmi dobrý vůz až na přesvětlení a vrzající klouby). Třeba se ještě rozšíří, ale obávám se, že k tomu nedojde, protože se vlak většinou v Zábřeze dělí na část do Šumperka a část do Jeseníka a bude zapotřebí klasické soupravy. Škoda, že zrovna na trať Praha - HK - Trutnov nepočítají časem s jednotkami a na Brno - Olomouc - Šumperk nenasadí vozy alespoň v kvalitě Bpee.

+1/−1
9.3.2016 9:30

O52n37d49ř59e80j 96Č92e26n73o15v74s83k40ý 8410618532362

taky úplně smyslná odpověď já nerozumět pane tatar:-)

0/−3
9.3.2016 9:44

M50i65r66e25k 45Z11á54v52o85d36n89ý 7852487480428

Opět, že neumíte číst a psát je jen Váš problém. A díky mé velkorysosti Vám rád odpovím na dotaz, co Váš intelekt není schopný pobrat :)

+2/−1
9.3.2016 9:46

O28l27d40ř77i82c73h 19J83a94n65e86č21e84k 8979816593821

jak Pha - HK - Trutnov, tak Brno - Olomouc - Jeseník jsou z velké části elektrifikované, ale ne zcela. takže dokud se Jaroměř - Trutnov a Bludov - Jeseník neelektrifikuje, což myslím ani v jednom případě není v plánu, tak o jednotkách vůbec nemusíte uvažovat.

+1/0
9.3.2016 10:31

Z20d41e70n85ě67k 59H16r36u94b16ý 5945698121406

A on ještě někdo jezdí přímým spojem HK-Pha? Cesta trvá dvě hodiny stejně jako před 100 lety, tedy pokud není zpoždění. Hodinový takt je po poledni jednou vynechán, takže když se vracím z jednání, tak nic nejede.

Z toho důvodu už nějaké dva tři roky jezdím jen přes Pardubice. Cesta je asi o půl hodiny kratší a nemusím řešit, jestli pojede něco zpátky, protože na trati Pha-Pce jede něco každých 10-20 minut.

0/−2
9.3.2016 9:23

P34e65t41r 65B23e10z82s70t61a41r81o71s58t58i 2889686533141

Hodina čtyřicet, což je plus mínus to samé jak s přestupem přes Pardubice , já když jedu tak to stridam, protože časově rozdíl není...

+1/0
9.3.2016 11:09

O75l16d75ř17i77c56h 60J67a33n51e87č66e24k 8239926353611

bude někdy v rychlících Pardubice - Liberec 1. třída, když už teď je v kdejakém couráku (pravda v regiopanterech je směšná)?

+4/−1
9.3.2016 9:07

M55a53r42t68i58n 98J48o78n39á13š 7950104574461

To víte, že někdy taky snad i bude. Prozatím máme, ale smůlu.

0/0
9.3.2016 10:01

M35a62r89t92i94n 64H26a86n83z15a54l 8768419829935

Děčínské rychlíky asi navždy zůstanou živoucím muzeem Českých drah

0/−1
9.3.2016 8:49

M26i68r77e33k 95Z42á25v21o44d26n17ý 7362377470538

Nebojte, i další tratě s Vámi souzní.

+2/−1
9.3.2016 8:51

V63a67c74l14a61v 14H33a29j96e70k 3446689689

vzhledem k tomu že má být po Mostu tato trať dle MD další v pořadí soutěžena, tak se asi čeká s jakými požadavky na vozidla objednavatel přijde.

0/0
9.3.2016 11:50

R36a24d81e67k 65N83o22v43o27t75n60ý 5148202506555

A co Praha-Luhačovice...jedna z nejdelších rychlíkových tras u nás, a vlaky pořád jak před dvaceti lety...

+2/−2
9.3.2016 9:08

P75e87t37r 88P48e40t50r 6853112368313

Jak před dvaceti lety? :D Tak to přitlačte kolego, ty tam jsou o dost déle...

+7/0
9.3.2016 9:10

R89a92d48e80k 61N60o73v55o83t30n44ý 5488692526355

R^

0/0
9.3.2016 9:19

T19o46m 90J24u10r50e63č77k52a 6195422555295

Za to můžete poděkovat Ministerstu dopravy, který na této lince slibuje soutěž už od roku 2009 a dosud ji nevyhlásilo. ČD budou těžko investovat do vozidel na lince, kde nemají jistotu dlouhodobé smlouvy. Kdyby MD buď hned soutěžilo, nebo rovnou řeklo, že dalších 10 let nebudou na této lince nic soutěžit, už tam mohly nové vlaky jezdit dávno...

+2/−3
9.3.2016 12:38
Foto

S38t85a37n80i40s44l93a29v 94T45e23s10a39ř 9637654342414

ČD běžně investují tam, kde to nedává smysl. Kolik peněz utratili sponzoringem golfu. 8-o

0/−4
9.3.2016 13:32

O48n67d45r23a 30P13á93t86e36k 8793369244955

Když byla v létě ta vedra, uvízl jsem v odstaveném rychlíku ve stanici České Budějovice (nechápu, ale mezinárodní rychlík čekal hodinu na lokomotivu z jiného rychlíku..) na hodinu ve vagoně. Na peróně bylo k nežití, ve vlaku byl alespoň stín. Nové čalouněné sedačky s vysokým vláknem byly ve vagoně kde bylo čtyřicet stupňů fakt brutální... Docela se mi zastesklo po kožence.

+2/−2
9.3.2016 8:42

M71i29r15e54k 27Z97á92v62o17d35n58ý 7162247100778

Jak si myslíte, že se sedí v rozpálené kožence?

+13/−2
9.3.2016 8:50
Foto

T23o69m86á96š 52D20v69o74ř20á15k 3175813426936

V zimě chladí a v létě zahřeje, no...

+5/0
9.3.2016 9:12

M14i64r67e14k 97Z73á93v94o84d46n67ý 7402777400418

:)) Jen to letní zahřívání je většinou takové, že se zadek přilepí k sedadlu :))

+4/−1
9.3.2016 9:25

V86i17l16é12m 26J72u65r92á38n71e84k 2110530932484

Nový vagón je již zkusmo nasazen nějakou dobu snad v každé soupravě mezi HK-Prahou, když to jde, vybírám si místo právě tam.

JENŽE - po rozhovoru s průvodčím, již první víkend po nasazení byly znečištěné sedačky v 1. třídě a toalety, se obávám, že v tom stavu co jsou teď, dlouho nevydrží ;-( holt je to taky o tom, kdo a jak se k tomu chová.

+7/0
9.3.2016 8:37

D19a25v60i68d 13F70r89e12i25m36a83n 8287846496383

To je takovy problem to uklidit?

0/−1
9.3.2016 9:29

V22i42l38é43m 33J97u11r79á25n31e47k 2710380422234

Tak nechci mluvit za údržbu vlaku, nicméně o to mi v mém příspěvku nešlo - chtěl jsem spíš poukázat na to, že někdo úmyslně znečistí (poškodí - potře sedačky paštikou nebo čím) nový vagón první den po nasazení, to mi vadí, to mě síří.

+1/0
9.3.2016 11:04

L71i49b10o45r 37M52o79u19č37k70a 1958157895752

prosim mohu poprosi Ceske drahy o zapnuti WiFi v RegioJetech! nechapu, ze v techto modernich vlacich toto neni :-/

0/−8
9.3.2016 8:15

T42o53m80a52s 98A58u52g72u20s70t49y18n 6447456471650

těte si radši knížku nebo si povídejte se spolucestujícími :-P

+10/−2
9.3.2016 8:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.