Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy převlékají další rychlíky, koženky mizí z vlaků na východ Čech

Cestující Českých drah v rychlících mezi Trutnovem, Hradcem Králové a Prahou poznají na vlastní kůži rozsáhlou modernizaci vozidlového parku národního dopravce. Na trasu nasadí nově vozy, které dosud jezdily ve vlacích kategorii EuroCity/InterCity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a18n 72J59e90m49e70l54k52a 1655840

Jel jsem nedávno v přečalouněné kupé "kožence" pod Šumavou a z Budějovic. A nakonec mi nepřijde tak špatná. Dobře filtruje nerovnosti. V nízké rychlosti je tichá. Na novém koridoru taky byla ok. Sedadlo je docela pohodlné. Pokud má přetěsněné okna, nový potah a je uklizená, je ok. Jediné, asi toalety by chtěly modernizovat. Na pomalý rychlík je loko+vagon dobrá varianta. Poplatek podle váhy stejně platí stát státu. Podle mě je mrhání peněz poplatníků, aby všechny vagóny ve vlaku byly nutně modernizované. Třeba na špičku a spol může být nemodernizovaný. Důležité, aby byl spíš čistý (což dřív u ČD nebylo) a rychlíky jezdily.

+2/0
9.3.2016 20:45

J69a87n 26H61o66r97á32k 1273689609254

Krásně se mi to četlo drkotajíce zuby ráno v R921. Poučenější cestující naproti mně si donesla deku na kolena. V Hradci jsem se vydal buď najít topící vagon bez průvanu od oken nebo raději vystoupit.Naštěsti topil nový vagon 1a2 třídy. Nevim proč v zimě radši nenaženou lidi zdarma do prázdné 1 třídy, když zbytek je o nachlazení. Zlatá topící Regionova ve Starkoči. A neuvěřitelně rozbitá trať 231 raději bez komentáře,kdy tam bude 10km/hod?

0/−1
9.3.2016 15:27
Foto

S25t12a91n32i70s17l45a55v 51T60e49s76a71ř 9277274172424

šnekovlaky na téhle trati využívají jen penzisti a nemajetná mládež, která ty vagony brzy zlikviduje, protože se neumějí slušně chovat - nohy na sedačkách, špinaví psi, špinavé oblečení, odpadky, lijí pivo po zemi i po sedačkách... Někdo v ČD ztratil kontakt s realitou. Všichni manažeři ČD by měli jezdit povinně vlakem, pak by je takové pitomé nápady nemohly napadnout.

+1/−9
9.3.2016 13:30
Foto

S93t58a77n14i27s10l33a16v 81T47e16s74a85ř 9667844702934

úžasné, nejdřív osekali spoje, prodloužili takt, zbourali pár zastávek, doba jízdy Jaroměř - Trutnov je delší, než když to před 50 lety tahala pára, ale budou tam jezdit luxusní vagony. Asi proto, že ČD prohrává s konkurecí na hlavních tratích a vagony by hnily v depu. ;-D;-D;-D

+1/−10
9.3.2016 13:22

T92o56m 56J97u26r98e46č17k19a 6425182475485

Bpee jsou přesouvány na tuto trať z linky Praha - Budapešť, kde jednak ta vaše konkurence nejezdí a jednak tam jsou nahrazovány novějšími vozy Bdpee.

+1/0
9.3.2016 13:48

R88a49d79e25k 84J74a12n47a20t84a 9915986644342

Když to jezdila pára (1944) byla jízdní doba 1h40m. Dnes 1h.

+5/0
9.3.2016 16:29

P97e49t76r 73B82e91z10s32t34a59r84o94s41t77i 2679196893891

Teď už by to jen chtělo zastávku , Černý Most , větší stabilitu jízdního řádu a je vše v pořádku, nemůžu si pomoct, ale jedná se asi o předposlední R linku, kde je Vmax 120 km/h , ještě pravý břeh Labe , když beru elektrickou trakci...

0/−1
9.3.2016 10:56

M96í43l97a 26P35i15š51t98ě95l91á54k 7453717153

To ale neovlivní ČD a to ani zastávku a ani vlakovou rychlost, bohužel.

+1/0
9.3.2016 18:03

V27a43s22i19l 68C65e44r64a56l 5889269558

Asi dost cestujících přesedlalo do autobusů.

0/−1
9.3.2016 10:26

8645105780690

A co ty pojízdné rakve na trase Ostrava - Brno??

0/−2
9.3.2016 10:23

J68a52n 74Č12e19k67a89l 7989325514674

Tam se plánují Pantery, ne?

0/0
9.3.2016 10:31

J41a91n 14J40e79m23e23l89k24a 1435540

Bohužel, zdá se mi, že panter není moc výhra. Je pružný a rychlý, to jo..

+1/0
9.3.2016 20:52

P10a31v34e61l 78K50u37b19e59l85k98a 8277312849910

A co rychlíky na trase Pardubice - HK - Liberec? Tam se obměna vozového parku nechystá? :-/

+2/0
9.3.2016 10:08

V96l13a17d75i31m19í45r 24F75i32b64i83g84e74r 5504861871554

Tam asi až se uzavře nová smlouva. Ty vlaky nejsou zlé ale na tuhle trasu se moc nehodí. Stačí aby zapršelo, zafoukalo nebo nasněžilo a hned jsou zpoždění minimálně 10 minut už v Hradci směr Liberec.

+2/0
9.3.2016 10:25

K35a97r73e79l 83Ř15e21h58á94č41e18k 9542920861182

Vždyť na těchto rychlících jezdí vcelku moderní vozidla. Je potřeba si uvědomit, že životnost vlakové soupravy je cca 40 let. Při ceně za nové vozidlo nelze očekávat, že se bude každých 10 let kupovat nová souprava.

+10/0
9.3.2016 11:22

O93l31d25ř85i16c67h 33J90a84n20e85č55e85k 8529336833451

já proti nim v zásadě nic nemám, ale když už je to rychlík s jízdní dobou 3 hodiny, tak by to aspoň mohlo mít 1. třídu. fajn jsou modernizované jednotky 854/954 co jezdí Kolín - Česká Lípa (- Rumburk)

+2/0
9.3.2016 11:47

P21a38v75e59l 93K32u32b33e69l20k60a 8507812679770

Chápu životnost, ale prostě není rychlík, jako rychlík :-)

+1/0
9.3.2016 12:27

O71l96d75ř80i29c70h 12J48a66n74e82č94e73k 8299646713511

a dokonce za dvojnásobnou cenu na kilometr než v pendolinu resp. vyšší než v railjetech, že ;-(

0/0
9.3.2016 12:59

O18l33d19ř80i57c42h 43J36a91n62e82č96e22k 8399436383271

a i kdyby ne 1. třídu, tak aspoň pořádný stolek, na který se dá rozložit laptop nebo pár papírů - i kdyby jen u sedaček v 'autobusovém uspořádání' s výklopným stolkem v sedadle přede mnou jako v railjetech.

ale 843/043 mají jen 'čtyřky' s mrňavým stolečkem pod oknem - to prostě není vlak pro jízdní dobu v řádu hodin ve 21. století!

+1/−1
9.3.2016 12:57

J77i23ř55í 56E13r26b50e35n 1373914296497

Tam jezdí 843+Btn+943, ne? Vozidla stará cca 20 let, tedy na české poměry ještě moderní, vzhledem k "nabušenosti" dvouhodinového taktu i kapacitně postačující a podle mých osobních zkušenosti jsou i celkem čisté a pohledné. Pamatuji na této trati pětivozové soupravy s brejlovcem ještě před nějakými 8-10 lety, kdy všechna vozidla pamatovala prezidenta Svobodu...

0/0
12.3.2016 23:00

M37i58c50h54a87l 98S72e43m68i90k 7487439469916

Dobrý den, nevíte kde se modernizují osobní vozy pro ČD?

0/0
9.3.2016 9:52

M77i48r64e69k 61Z52á61v44o11d86n57ý 7942617290928

Většinou v Parsu

0/0
9.3.2016 9:59

M39i32c14h51a16l 52S35e33m55i66k 7507439659836

Děkuji

0/0
9.3.2016 10:08

V19a32c16l22a65v 33H71a86j71e32k 3676959759

ale i jinde. Dříve i MOVO Plzeň a myslím, že i ŽOS Vrůtky a v poslední době i v Polsku.

0/0
9.3.2016 11:46

M23i49l67a39n 13N20a23v75r60á26t38i94l 8857351236401

A co předpotopní vozy v rychlíku Brno-Nezamyslice -Olomouc?

+1/−1
9.3.2016 9:24

M24i94r11e27k 78Z27á77v35o87d48n63ý 7682677450418

R^ Jsou slibovýny modernizované vozy na tento rok (a údajně mají být vyměněny všechny vozy). Bohužel se ale zřejmě bude jednat o vozy Bdtee (jeden jezdí nyní téměř v každé soupravě na Jeseník), které nemají ani klimatizaci, ani vakuová WC, ani opěradla mezi sedadly. No, alespoň mají zásuvky, ale to je vše. Zatím jezdí na dvou párech vlaků každý den InterPanter a to je tedy jiná třída (opravdu velmi dobrý vůz až na přesvětlení a vrzající klouby). Třeba se ještě rozšíří, ale obávám se, že k tomu nedojde, protože se vlak většinou v Zábřeze dělí na část do Šumperka a část do Jeseníka a bude zapotřebí klasické soupravy. Škoda, že zrovna na trať Praha - HK - Trutnov nepočítají časem s jednotkami a na Brno - Olomouc - Šumperk nenasadí vozy alespoň v kvalitě Bpee.

+1/−1
9.3.2016 9:30

O28n48d55ř59e20j 16Č97e21n39o54v69s42k71ý 8890828702472

taky úplně smyslná odpověď já nerozumět pane tatar:-)

0/−3
9.3.2016 9:44

M45i72r41e18k 72Z93á57v43o32d89n14ý 7252707590168

Opět, že neumíte číst a psát je jen Váš problém. A díky mé velkorysosti Vám rád odpovím na dotaz, co Váš intelekt není schopný pobrat :)

+2/−1
9.3.2016 9:46

O91l80d95ř75i46c78h 62J30a18n95e89č86e34k 8579446623971

jak Pha - HK - Trutnov, tak Brno - Olomouc - Jeseník jsou z velké části elektrifikované, ale ne zcela. takže dokud se Jaroměř - Trutnov a Bludov - Jeseník neelektrifikuje, což myslím ani v jednom případě není v plánu, tak o jednotkách vůbec nemusíte uvažovat.

+1/0
9.3.2016 10:31

Z65d91e31n31ě71k 10H20r75u60b11ý 5755828181166

A on ještě někdo jezdí přímým spojem HK-Pha? Cesta trvá dvě hodiny stejně jako před 100 lety, tedy pokud není zpoždění. Hodinový takt je po poledni jednou vynechán, takže když se vracím z jednání, tak nic nejede.

Z toho důvodu už nějaké dva tři roky jezdím jen přes Pardubice. Cesta je asi o půl hodiny kratší a nemusím řešit, jestli pojede něco zpátky, protože na trati Pha-Pce jede něco každých 10-20 minut.

0/−2
9.3.2016 9:23

P24e82t19r 36B78e18z85s93t10a65r19o20s98t75i 2149706193741

Hodina čtyřicet, což je plus mínus to samé jak s přestupem přes Pardubice , já když jedu tak to stridam, protože časově rozdíl není...

+1/0
9.3.2016 11:09

O54l51d26ř15i67c83h 70J19a95n64e69č28e61k 8549346863831

bude někdy v rychlících Pardubice - Liberec 1. třída, když už teď je v kdejakém couráku (pravda v regiopanterech je směšná)?

+4/−1
9.3.2016 9:07

M71a51r47t17i82n 88J78o96n30á64š 7610884204981

To víte, že někdy taky snad i bude. Prozatím máme, ale smůlu.

0/0
9.3.2016 10:01

M56a40r65t18i62n 64H97a76n51z51a18l 8988899399395

Děčínské rychlíky asi navždy zůstanou živoucím muzeem Českých drah

0/−1
9.3.2016 8:49

M47i57r65e74k 88Z30á97v67o36d47n67ý 7372357690638

Nebojte, i další tratě s Vámi souzní.

+2/−1
9.3.2016 8:51

V15a56c16l53a70v 70H30a87j25e33k 3286739739

vzhledem k tomu že má být po Mostu tato trať dle MD další v pořadí soutěžena, tak se asi čeká s jakými požadavky na vozidla objednavatel přijde.

0/0
9.3.2016 11:50

R95a64d74e88k 88N67o89v26o13t33n45ý 5208362426975

A co Praha-Luhačovice...jedna z nejdelších rychlíkových tras u nás, a vlaky pořád jak před dvaceti lety...

+2/−2
9.3.2016 9:08

P81e25t96r 70P50e80t87r 6123522828843

Jak před dvaceti lety? :D Tak to přitlačte kolego, ty tam jsou o dost déle...

+7/0
9.3.2016 9:10

R68a75d37e77k 58N64o11v33o92t39n81ý 5928472466115

R^

0/0
9.3.2016 9:19

T72o88m 52J82u18r59e44č87k88a 6435182315135

Za to můžete poděkovat Ministerstu dopravy, který na této lince slibuje soutěž už od roku 2009 a dosud ji nevyhlásilo. ČD budou těžko investovat do vozidel na lince, kde nemají jistotu dlouhodobé smlouvy. Kdyby MD buď hned soutěžilo, nebo rovnou řeklo, že dalších 10 let nebudou na této lince nic soutěžit, už tam mohly nové vlaky jezdit dávno...

+2/−3
9.3.2016 12:38
Foto

S32t25a75n71i46s15l82a30v 49T75e54s85a54ř 9347184152514

ČD běžně investují tam, kde to nedává smysl. Kolik peněz utratili sponzoringem golfu. 8-o

0/−4
9.3.2016 13:32

O43n14d32r14a 79P25á23t98e10k 8753189414495

Když byla v létě ta vedra, uvízl jsem v odstaveném rychlíku ve stanici České Budějovice (nechápu, ale mezinárodní rychlík čekal hodinu na lokomotivu z jiného rychlíku..) na hodinu ve vagoně. Na peróně bylo k nežití, ve vlaku byl alespoň stín. Nové čalouněné sedačky s vysokým vláknem byly ve vagoně kde bylo čtyřicet stupňů fakt brutální... Docela se mi zastesklo po kožence.

+2/−2
9.3.2016 8:42

M87i25r56e79k 30Z70á24v15o30d10n41ý 7272517480768

Jak si myslíte, že se sedí v rozpálené kožence?

+13/−2
9.3.2016 8:50
Foto

T37o31m15á19š 78D83v90o73ř26á79k 3285443606586

V zimě chladí a v létě zahřeje, no...

+5/0
9.3.2016 9:12

M46i14r16e22k 18Z36á65v70o97d54n87ý 7432377370838

:)) Jen to letní zahřívání je většinou takové, že se zadek přilepí k sedadlu :))

+4/−1
9.3.2016 9:25

V32i71l61é73m 74J32u71r54á13n32e69k 2140330812624

Nový vagón je již zkusmo nasazen nějakou dobu snad v každé soupravě mezi HK-Prahou, když to jde, vybírám si místo právě tam.

JENŽE - po rozhovoru s průvodčím, již první víkend po nasazení byly znečištěné sedačky v 1. třídě a toalety, se obávám, že v tom stavu co jsou teď, dlouho nevydrží ;-( holt je to taky o tom, kdo a jak se k tomu chová.

+7/0
9.3.2016 8:37

D49a52v78i54d 70F62r36e21i39m39a50n 8707596176643

To je takovy problem to uklidit?

0/−1
9.3.2016 9:29

V90i49l63é46m 42J57u55r82á86n83e24k 2420610182844

Tak nechci mluvit za údržbu vlaku, nicméně o to mi v mém příspěvku nešlo - chtěl jsem spíš poukázat na to, že někdo úmyslně znečistí (poškodí - potře sedačky paštikou nebo čím) nový vagón první den po nasazení, to mi vadí, to mě síří.

+1/0
9.3.2016 11:04

L65i61b47o25r 90M47o90u57č82k22a 1688457505432

prosim mohu poprosi Ceske drahy o zapnuti WiFi v RegioJetech! nechapu, ze v techto modernich vlacich toto neni :-/

0/−8
9.3.2016 8:15

T44o80m10a93s 95A67u78g63u68s45t29y91n 6967956671860

těte si radši knížku nebo si povídejte se spolucestujícími :-P

+10/−2
9.3.2016 8:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.