Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na nejbizarnější evropské lince létá sedm lidí jednou týdně. Kvůli papírům

V Evropě jen stěží najdete zvláštnější linku. Dánská společnost Flexflight spustila minulý týden spojení malým tryskáčem mezi Bavorskem a Rakouskem, které nemá hlavní cíl vydělávat. Důvodem je získat status pravidelného dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K59a91r51e94l 95C11h78v94a23l 3820216885175

Nejsem zarytej ekolog, ale takhle prznit ovzduší emisemi jen proto, že nějaký system nedovolí prodej nějakých letenek... To je na palici...

+2/0
9.3.2016 18:06

J14a57r23o12s89l90a30v 31J97a72n39s83a 9597473313108

Létá pouze jednou týdně (ve čtvrtek) s malým proudovým tryskáčem Cessna Citation

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/na-nejbizarnejsi-evropske-lince-leta-sedm-lidi-jednou-tydne-p4w-/eko-doprava.aspx?c=A160308_234138_eko-doprava_suj

Velmi správně: Je to proudový tryskáč, na rozdíl od raketových - aby nebyla mýlka...

+1/−1
9.3.2016 16:41

J79o36s95e91f 44Z27a20h80á90l89k14a 4673609848776

Nejen bizarní linka, ale i bizarní způsob cestování. Cestující stráví víc času předletovým a příletovým odbavením, než kratičkým letem.

0/−1
9.3.2016 16:24

D53a86n31i37e74l 74J75a42n43k35o 9749619280212

Odbaveni na podobnych linkach je otazkou par minut

+2/0
9.3.2016 16:35

J21a46k63u57b 94Š42a55f25a95n72d85a 7465417211981

No to nevím. Na nějakém zapadlém letišti možná. Ale v Salzburgu?

+1/0
9.3.2016 17:12

J86a62n 70V23á94c85l95a37v20í55k 3342146921629

Podle nadpisu jsem myslel, že na ní létají kvůli vízům, aby opustili EU a hned se zase vrátili nebo něco takového.

+3/0
9.3.2016 15:39

J65i68ř65í 91K69a78r53o50u20b 5654512312374

IATA je dobrovolnou nevládní organizací leteckých dopravců, kteří provozují pravidelnou mezinárodní dopravu.

.

Cestovní kanceláře a cestovní agentury prodávají rovněž v rámci prodeje jednotlivých služeb také dopravní ceniny v oblasti pravidelné letecké dopravy. Z pohledu letecké dopravy a pro prodej dopravních cenin je nezbytné, aby cestovní kancelář nebo cestovní agentura disponovala vstupem do globálních distribučních systémů a zároveň měla oprávnění od IATA k prodeji dopravních cenin. Tato agentura musí tedy příslušné kanceláři IATA v národní působnosti předložit svou profesionální připravenost pro prodej dopravních cenin všech leteckých společností sdružených v IATA.

.

Cestovní kanceláře nebo cestovní agentury, které se zabývají prodejem dopravních cenin, musí projít celým systémem akreditace, to znamená, že musí příslušné kanceláři IATA doložit svoji profesionální připravenost. V praxi to znamená, žže proces akreditace je závislý na splnění celé řady podmínek, ke kterým patří např.:

-stanovení určitého období na trhu a placení záloh u IATA-BSP,

-proškolený personál s diplomem IATA, a některé další.

.

Moje poznámka: Je tedy možné, že pravidelní letečtí dopravci se mohou stát členy IATA a je pro ně jednodušší splnit složité podmínky IATA pro vstup do jejich systému a prodej a vystavování letenek členů IATA.

0/0
9.3.2016 14:02

O90l57d50ř38i42c63h 43J56a72n14e48č33e35k 8249186523111

já myslím, že jste to tu vzal z druhé strany, než jak to je ve skutečnosti: Vy totiž píšete o kancelářích a agenturách, které prodávají z globálního distribučního systému letenky cestujícím, samy ale žádné lety neprovozují.

ale pokud dobře chápu, co doplnil pan Sůra, tak tomu dopravci (Flexflight) jde o to, aby v onom globálním distribučním systému mohl letenky sám nabízet. ať už svoje vlastní, anebo pod svým kódem lety společností, které jsou příliš malé, než aby je tam nabízely samy.

u společnosti, která je velkým prodejcem letenek a náklady na tuto podivnou pravidelnou linku pro ni jsou zlomkem jejího obratu, to dává smysl - narozdíl od malých společností, které se zabývají opravdu jen létáním a status pravidelného dopravce nemají anebo mají ale členství v těch systémech je pro ně příliš drahé.

0/0
9.3.2016 15:20

J69i38ř61í 62M39a14c30e54k 3715415554451

Dovoluji si poznamenat, že v češtině nejde říci „byznys lety“, když tak „byznysové lety“. Bohužel se tento nešvar docela rozmáhá, zvláště v reklamním newspeaku (Vodafone tarify místo Tarify Vodafonu atd.).

+11/−4
9.3.2016 13:56

V51á15c71l72a57v 15H78o68s27c91h 8506598152921

kdyz firma se jmenuje Vodafone a nekdo nechce ten tvar ponicit. A byznysove lety zase pusobi, jakoby mely nejaku specialni vlastnost z byznysu. Je to let, za ucelem byznysu, pocas letu se trebas chrape, i kdyz se taky muze neco projednavat.

+1/−2
9.3.2016 15:11

O63l27d67ř43i64c44h 96J18a95n22e68č74e60k 8539306823701

jenže česká gramatika vyžaduje, aby se ten tvar poničil. můžete použít přívlastek shodný (Vodafoní tarif, byznysový let) nebo neshodný (tarif Vodafonu, let za účelem byznysu), ale Vodafone tarif stejně jako byznys let je opravdu gramatický nesmysl.

a jaký je podle Vás významový rozdíl mezi 'byznys let' a 'byznysový let'? nejlepší by stejně bylo říct to hezky česky - tedy 'obchodní let'.

+2/0
9.3.2016 15:24

J32a86k20u31b 98Š75a59f76a18n38d83a 7835777871121

A co když Vodafone udělá soubor tarifů a nezve je Vodafone tarify? Pak je to jejich jméno a je to OK, ne?

0/0
9.3.2016 17:19

O56l46d50ř13i85c37h 76H20o47r42n19ý 5583138819535

Nevyžaduje. Zrovna u toho názvu společnosti stačí použít nějaký deskriptor, například právě společnost: Tarify společnosti Vodafone.

0/0
9.3.2016 17:35

M35a48r43t31i28n 71N93e71r64m50u17t 9667557168239

Jenže jazyk se vyvíjí a legalizuje podle toho, jak ho lidi používají. A národ nemá rád kostrbaté, zdlouhavé a trapně znějící tvary a slova.

0/0
9.3.2016 18:19

M34a28r34t66i28n 24N13e26r96m42u55t 9767727878899

Nebojte, za dvacet let to bude gramaticky správně, protože to bude v pravidlech.

0/0
9.3.2016 18:17

V27á56c94l64a13v 45H50o55s69c39h 8616748842611

rozdil zadny asik, ale trha to usi. obchodni let je ok.

0/0
9.3.2016 18:55

J77a70n 30P14r34i18c90h33y46s63t38a32l 8311458873

Tak ono to ma byt hlavne "obchodni lety".

"Business lety" by mi nevadilo, ale "byznys lety" i "byznysove lety" jsou dve hruzy.

+3/−1
9.3.2016 16:41

V72á94c31l82a74v 33H60o71s90c13h 8776828712641

tak, byznysovite lety mi taky nejdou pres pysky

0/0
9.3.2016 18:53

P37a66v49e27l 64Š28e70b34e71s48t78a 4972928205418

Kurňa, to jsou starosti...

+1/0
9.3.2016 16:16

M35i79r23o14s66l96a44v 39Z90i20k38m26u98n38d 6118552357288

Z hlediska zdravého rozumu poněkud podivné velmi mírné podmínky pro označení "pravidelný dopravce" ...

0/0
9.3.2016 13:54

D68a18n95i88e14l 66S27o27b47o32t82a 9149754396500

Přitom by stačilo trochu hledat (zabralo to asi tak minutu) a důvod zřízení linky je jasný:

Důvod linky je účelový, dánská společnost Flex Flight se etablovala jako prodejce letenek jiných dopravců v GDS systémech pod značkou "WorldTicket", pod svým IATA kódem W2. Aby IATA uznala Flex Flight jako pravidelného dopravce, musí mít společnost alespoň jednu týdenní frekvenci pravidelné linky zabezpečenou vlastními silami.

+1/−4
9.3.2016 13:44

J39a65n 32S63ů78r14a 4675913363582

Ono to v textu ale je od začátku:)

+12/0
9.3.2016 13:46

D17a35n11i71e95l 70S91o53b78o34t11a 9449454746560

Že někdo zřídí pravidelnou linku proto, aby měl status pravidelného dopravce, to je celkem logické. Ale pravý důvod tam uveden není.

+2/−1
9.3.2016 13:50

P86e49t58r21a 56M85a44l97a75k68o71v77a 1918550240104

"Dánská společnost Flexflight spustila minulý týden spojení malým tryskáčem mezi Bavorskem a Rakouskem, které nemá hlavní cíl vydělávat. Důvodem je získat status pravidelného dopravce" - toto je podle vás co?

+1/−1
9.3.2016 15:13

O26l69d39ř96i40c25h 54J50a60n89e59č95e15k 8499946293561

přečtěte si raději nejprve celou diskuzi (je to jen asi 20 příspěvků), než tady reagovat na jeden jediný komentář.

"Důvodem je získat status pravidelného dopravce" tam je od začátku - ale Vy víte, k čemu je letecké společnosti dobré, mít status pravidelného dopravce?! (teď už je to doplněné i v článku, tak to sem prosím nekopírujte a nepište, že to tam přeci je - před hodinou nebylo)

+2/−1
9.3.2016 15:27

O17l91d63ř18i80c78h 71J71a37n35e12č33e92k 8109966643331

to je v článku plus mínus řečeno - ale k čemu je výhodné mít status pravidelného dopravce?

+4/0
9.3.2016 13:47

J84a74n 15S76ů26r70a 4945183603662

aha, už chápu, co Vám tam chybělo, doplněno: Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

+3/0
9.3.2016 14:08

O35l47d91ř35i72c51h 30J84a63n60e91č44e89k 8679346123881

pane Sůra, ty poslední dva odstavce Vám poněkud ujely - dvakrát zhruba to samé, jednou na 4 řádcích, podruhé na 3 :-P

a jinak by možná bylo fajn vysvětlit, k čemu je pro dopravce dobré, mít status 'pravidelný dopravce'. jinak je totiž informační hodnota článku v podstatě nulová.

+28/0
9.3.2016 13:09

J51a26n 67S89ů62r41a 4815643303242

"cíl je jednoznačný: ukázat mezinárodnímu sdružení leteckých dopravců IATA, že jsou pravidelným dopravcem. K tomu je potřeba právě jedna týdenní frekvence."

jinak děkuji za upozornění, duplicita odstavců odstraněna.

0/−1
9.3.2016 13:47

J78o89s30e68f 10K30a22r45f34í45k 7982385816710

:-P

A PROČ je dobré být pravidelným dopravcem jsem se stejně nedozvěděli.

To jako kdybych já napsal:

Koupil jsem si balón a udělal zkoušky na řízení balónu aby bylo jasné, že lítám balónem;-D

+3/0
9.3.2016 13:54

J24a42n 13S40ů49r83a 4475523233802

Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

+3/0
9.3.2016 14:13

J52o90s91e76f 72K16a19r70f52í37k 7502935436910

No vida, taková zajímavá (a troufám si říct zásadní) informace a v článku se ji nedočtu...

+6/0
9.3.2016 14:22

J90a24n 76S31ů10r66a 4895233443952

Máte pravdu, omlouvám se.

+1/0
9.3.2016 14:24

J74o29s37e50f 25K45a75r36f76í48k 7252195376450

Ještě že máme diskuze. Člověk se dozví dost zajímavých informací a kolikrát se i autor nechá inspirovat a poupraví článek;-)

+1/0
9.3.2016 14:26

J72o27s35e38f 85Š53e30m30e98l21í48k 7349171260517

Je ještě poměrně mladý, třeba se to doučí.

0/0
9.3.2016 15:22

K55a90r39e55l 95N11o52v78o67t54n17y 2611235269930

Ted jeste tuhle dost zasadni informaci doplnit do toho clanku...

0/0
9.3.2016 15:07

P75e81t85r 41Š58t82ě40p 2603363890746

Také mi není jasné, proč potřebuje prodejce letenek mít u IATA status pravidelného dopravce? Prosím vysvětlete, díky.

0/0
9.3.2016 14:01

J53a30n 26S12ů89r38a 4595843303562

viz výše: Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

0/0
9.3.2016 14:13

Z85d62e41n43ě29k 48D66u82b77e91c16k13ý 3147444660478

Pane Súra,vyzkoušejte vypátrae,zda něco podobného platí i pro společnosti provozující lodní dopravu.

Pracuji sice v lodním průmyslu (jestli tak lze nazvat v češtině opravárenský dok) , ale o lodních lístcích vím jen tolik,že se dají koupit pouze v cestovce,v přístavu v patřičné kanceláři,na webu konkrétní společnosti a u nás v Belfastu na informačním centru,ale též né kamkoliv.

0/0
9.3.2016 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.