Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na nejbizarnější evropské lince létá sedm lidí jednou týdně. Kvůli papírům

V Evropě jen stěží najdete zvláštnější linku. Dánská společnost Flexflight spustila minulý týden spojení malým tryskáčem mezi Bavorskem a Rakouskem, které nemá hlavní cíl vydělávat. Důvodem je získat status pravidelného dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K27a19r73e82l 24C31h48v92a38l 3280356115785

Nejsem zarytej ekolog, ale takhle prznit ovzduší emisemi jen proto, že nějaký system nedovolí prodej nějakých letenek... To je na palici...

+2/0
9.3.2016 18:06

J92a53r71o40s40l91a25v 97J84a22n63s24a 9227163803588

Létá pouze jednou týdně (ve čtvrtek) s malým proudovým tryskáčem Cessna Citation

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/na-nejbizarnejsi-evropske-lince-leta-sedm-lidi-jednou-tydne-p4w-/eko-doprava.aspx?c=A160308_234138_eko-doprava_suj

Velmi správně: Je to proudový tryskáč, na rozdíl od raketových - aby nebyla mýlka...

+1/−1
9.3.2016 16:41

J75o51s90e17f 27Z93a77h10á91l76k84a 4713919688696

Nejen bizarní linka, ale i bizarní způsob cestování. Cestující stráví víc času předletovým a příletovým odbavením, než kratičkým letem.

0/−1
9.3.2016 16:24

D29a60n60i29e88l 14J57a86n13k15o 9829299340612

Odbaveni na podobnych linkach je otazkou par minut

+2/0
9.3.2016 16:35

J28a98k18u41b 21Š79a52f82a20n71d75a 7585937401471

No to nevím. Na nějakém zapadlém letišti možná. Ale v Salzburgu?

+1/0
9.3.2016 17:12

J25a39n 35V91á52c93l94a60v55í60k 3682716931149

Podle nadpisu jsem myslel, že na ní létají kvůli vízům, aby opustili EU a hned se zase vrátili nebo něco takového.

+3/0
9.3.2016 15:39

J13i22ř20í 57K74a40r58o84u62b 5594572892764

IATA je dobrovolnou nevládní organizací leteckých dopravců, kteří provozují pravidelnou mezinárodní dopravu.

.

Cestovní kanceláře a cestovní agentury prodávají rovněž v rámci prodeje jednotlivých služeb také dopravní ceniny v oblasti pravidelné letecké dopravy. Z pohledu letecké dopravy a pro prodej dopravních cenin je nezbytné, aby cestovní kancelář nebo cestovní agentura disponovala vstupem do globálních distribučních systémů a zároveň měla oprávnění od IATA k prodeji dopravních cenin. Tato agentura musí tedy příslušné kanceláři IATA v národní působnosti předložit svou profesionální připravenost pro prodej dopravních cenin všech leteckých společností sdružených v IATA.

.

Cestovní kanceláře nebo cestovní agentury, které se zabývají prodejem dopravních cenin, musí projít celým systémem akreditace, to znamená, že musí příslušné kanceláři IATA doložit svoji profesionální připravenost. V praxi to znamená, žže proces akreditace je závislý na splnění celé řady podmínek, ke kterým patří např.:

-stanovení určitého období na trhu a placení záloh u IATA-BSP,

-proškolený personál s diplomem IATA, a některé další.

.

Moje poznámka: Je tedy možné, že pravidelní letečtí dopravci se mohou stát členy IATA a je pro ně jednodušší splnit složité podmínky IATA pro vstup do jejich systému a prodej a vystavování letenek členů IATA.

0/0
9.3.2016 14:02

O77l50d56ř23i54c63h 55J64a89n53e92č42e19k 8339136573851

já myslím, že jste to tu vzal z druhé strany, než jak to je ve skutečnosti: Vy totiž píšete o kancelářích a agenturách, které prodávají z globálního distribučního systému letenky cestujícím, samy ale žádné lety neprovozují.

ale pokud dobře chápu, co doplnil pan Sůra, tak tomu dopravci (Flexflight) jde o to, aby v onom globálním distribučním systému mohl letenky sám nabízet. ať už svoje vlastní, anebo pod svým kódem lety společností, které jsou příliš malé, než aby je tam nabízely samy.

u společnosti, která je velkým prodejcem letenek a náklady na tuto podivnou pravidelnou linku pro ni jsou zlomkem jejího obratu, to dává smysl - narozdíl od malých společností, které se zabývají opravdu jen létáním a status pravidelného dopravce nemají anebo mají ale členství v těch systémech je pro ně příliš drahé.

0/0
9.3.2016 15:20

J60i20ř79í 88M16a68c63e47k 3455655174661

Dovoluji si poznamenat, že v češtině nejde říci „byznys lety“, když tak „byznysové lety“. Bohužel se tento nešvar docela rozmáhá, zvláště v reklamním newspeaku (Vodafone tarify místo Tarify Vodafonu atd.).

+11/−4
9.3.2016 13:56

V54á72c41l94a13v 28H82o14s13c55h 8266398582471

kdyz firma se jmenuje Vodafone a nekdo nechce ten tvar ponicit. A byznysove lety zase pusobi, jakoby mely nejaku specialni vlastnost z byznysu. Je to let, za ucelem byznysu, pocas letu se trebas chrape, i kdyz se taky muze neco projednavat.

+1/−2
9.3.2016 15:11

O31l66d64ř42i31c34h 80J15a73n95e79č95e87k 8449876593171

jenže česká gramatika vyžaduje, aby se ten tvar poničil. můžete použít přívlastek shodný (Vodafoní tarif, byznysový let) nebo neshodný (tarif Vodafonu, let za účelem byznysu), ale Vodafone tarif stejně jako byznys let je opravdu gramatický nesmysl.

a jaký je podle Vás významový rozdíl mezi 'byznys let' a 'byznysový let'? nejlepší by stejně bylo říct to hezky česky - tedy 'obchodní let'.

+2/0
9.3.2016 15:24

J27a88k57u32b 97Š30a10f23a30n84d73a 7805567631631

A co když Vodafone udělá soubor tarifů a nezve je Vodafone tarify? Pak je to jejich jméno a je to OK, ne?

0/0
9.3.2016 17:19

O58l57d30ř41i79c80h 32H85o42r72n66ý 5673978339325

Nevyžaduje. Zrovna u toho názvu společnosti stačí použít nějaký deskriptor, například právě společnost: Tarify společnosti Vodafone.

0/0
9.3.2016 17:35

M94a69r24t95i18n 22N68e89r97m68u43t 9417177148959

Jenže jazyk se vyvíjí a legalizuje podle toho, jak ho lidi používají. A národ nemá rád kostrbaté, zdlouhavé a trapně znějící tvary a slova.

0/0
9.3.2016 18:19

M41a91r48t25i42n 38N86e67r27m37u46t 9667707898359

Nebojte, za dvacet let to bude gramaticky správně, protože to bude v pravidlech.

0/0
9.3.2016 18:17

V63á42c25l95a62v 78H21o42s67c54h 8466878392421

rozdil zadny asik, ale trha to usi. obchodni let je ok.

0/0
9.3.2016 18:55

J21a46n 90P78r38i75c35h75y59s18t89a65l 8821568773

Tak ono to ma byt hlavne "obchodni lety".

"Business lety" by mi nevadilo, ale "byznys lety" i "byznysove lety" jsou dve hruzy.

+3/−1
9.3.2016 16:41

V80á75c11l28a18v 42H79o98s90c17h 8436618802161

tak, byznysovite lety mi taky nejdou pres pysky

0/0
9.3.2016 18:53

P56a86v91e97l 37Š84e25b98e74s91t61a 4592388665658

Kurňa, to jsou starosti...

+1/0
9.3.2016 16:16

M86i72r22o37s85l89a72v 70Z85i20k34m77u66n90d 6868302427728

Z hlediska zdravého rozumu poněkud podivné velmi mírné podmínky pro označení "pravidelný dopravce" ...

0/0
9.3.2016 13:54

D93a52n61i12e73l 84S28o92b64o75t36a 9369554826510

Přitom by stačilo trochu hledat (zabralo to asi tak minutu) a důvod zřízení linky je jasný:

Důvod linky je účelový, dánská společnost Flex Flight se etablovala jako prodejce letenek jiných dopravců v GDS systémech pod značkou "WorldTicket", pod svým IATA kódem W2. Aby IATA uznala Flex Flight jako pravidelného dopravce, musí mít společnost alespoň jednu týdenní frekvenci pravidelné linky zabezpečenou vlastními silami.

+1/−4
9.3.2016 13:44

J42a35n 30S70ů48r52a 4305663243302

Ono to v textu ale je od začátku:)

+12/0
9.3.2016 13:46

D21a27n60i46e41l 83S14o41b26o64t71a 9229354696480

Že někdo zřídí pravidelnou linku proto, aby měl status pravidelného dopravce, to je celkem logické. Ale pravý důvod tam uveden není.

+2/−1
9.3.2016 13:50

P52e66t96r17a 93M59a83l77a94k25o58v61a 1108700330514

"Dánská společnost Flexflight spustila minulý týden spojení malým tryskáčem mezi Bavorskem a Rakouskem, které nemá hlavní cíl vydělávat. Důvodem je získat status pravidelného dopravce" - toto je podle vás co?

+1/−1
9.3.2016 15:13

O32l94d87ř52i72c11h 41J27a44n51e31č24e65k 8859706223931

přečtěte si raději nejprve celou diskuzi (je to jen asi 20 příspěvků), než tady reagovat na jeden jediný komentář.

"Důvodem je získat status pravidelného dopravce" tam je od začátku - ale Vy víte, k čemu je letecké společnosti dobré, mít status pravidelného dopravce?! (teď už je to doplněné i v článku, tak to sem prosím nekopírujte a nepište, že to tam přeci je - před hodinou nebylo)

+2/−1
9.3.2016 15:27

O10l98d62ř69i16c36h 60J42a81n51e26č35e52k 8419556413291

to je v článku plus mínus řečeno - ale k čemu je výhodné mít status pravidelného dopravce?

+4/0
9.3.2016 13:47

J89a40n 81S95ů79r65a 4645883593182

aha, už chápu, co Vám tam chybělo, doplněno: Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

+3/0
9.3.2016 14:08

O61l63d39ř38i86c48h 15J70a33n52e68č35e80k 8259226673591

pane Sůra, ty poslední dva odstavce Vám poněkud ujely - dvakrát zhruba to samé, jednou na 4 řádcích, podruhé na 3 :-P

a jinak by možná bylo fajn vysvětlit, k čemu je pro dopravce dobré, mít status 'pravidelný dopravce'. jinak je totiž informační hodnota článku v podstatě nulová.

+28/0
9.3.2016 13:09

J75a27n 26S78ů82r20a 4545503323632

"cíl je jednoznačný: ukázat mezinárodnímu sdružení leteckých dopravců IATA, že jsou pravidelným dopravcem. K tomu je potřeba právě jedna týdenní frekvence."

jinak děkuji za upozornění, duplicita odstavců odstraněna.

0/−1
9.3.2016 13:47

J27o13s29e96f 14K26a76r52f80í27k 7212875476140

:-P

A PROČ je dobré být pravidelným dopravcem jsem se stejně nedozvěděli.

To jako kdybych já napsal:

Koupil jsem si balón a udělal zkoušky na řízení balónu aby bylo jasné, že lítám balónem;-D

+3/0
9.3.2016 13:54

J35a83n 18S76ů30r15a 4115793663962

Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

+3/0
9.3.2016 14:13

J14o23s42e90f 82K80a29r83f46í25k 7502535296330

No vida, taková zajímavá (a troufám si říct zásadní) informace a v článku se ji nedočtu...

+6/0
9.3.2016 14:22

J71a30n 64S48ů69r86a 4415643393772

Máte pravdu, omlouvám se.

+1/0
9.3.2016 14:24

J74o56s35e45f 73K12a58r26f32í61k 7102105136440

Ještě že máme diskuze. Člověk se dozví dost zajímavých informací a kolikrát se i autor nechá inspirovat a poupraví článek;-)

+1/0
9.3.2016 14:26

J60o96s46e91f 13Š11e87m84e40l87í52k 7589831460417

Je ještě poměrně mladý, třeba se to doučí.

0/0
9.3.2016 15:22

K96a20r72e58l 13N22o18v34o92t47n71y 2231905369960

Ted jeste tuhle dost zasadni informaci doplnit do toho clanku...

0/0
9.3.2016 15:07

P71e70t29r 60Š14t18ě88p 2943713350766

Také mi není jasné, proč potřebuje prodejce letenek mít u IATA status pravidelného dopravce? Prosím vysvětlete, díky.

0/0
9.3.2016 14:01

J85a70n 94S57ů30r52a 4735783903632

viz výše: Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

0/0
9.3.2016 14:13

Z89d36e54n40ě47k 88D21u97b65e39c73k93ý 3137894800868

Pane Súra,vyzkoušejte vypátrae,zda něco podobného platí i pro společnosti provozující lodní dopravu.

Pracuji sice v lodním průmyslu (jestli tak lze nazvat v češtině opravárenský dok) , ale o lodních lístcích vím jen tolik,že se dají koupit pouze v cestovce,v přístavu v patřičné kanceláři,na webu konkrétní společnosti a u nás v Belfastu na informačním centru,ale též né kamkoliv.

0/0
9.3.2016 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.