Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na nejbizarnější evropské lince létá sedm lidí jednou týdně. Kvůli papírům

V Evropě jen stěží najdete zvláštnější linku. Dánská společnost Flexflight spustila minulý týden spojení malým tryskáčem mezi Bavorskem a Rakouskem, které nemá hlavní cíl vydělávat. Důvodem je získat status pravidelného dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K48a63r93e54l 74C26h71v57a23l 3460536175195

Nejsem zarytej ekolog, ale takhle prznit ovzduší emisemi jen proto, že nějaký system nedovolí prodej nějakých letenek... To je na palici...

+2/0
9.3.2016 18:06

J53a42r19o74s57l26a95v 82J52a69n95s61a 9537523303448

Létá pouze jednou týdně (ve čtvrtek) s malým proudovým tryskáčem Cessna Citation

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/na-nejbizarnejsi-evropske-lince-leta-sedm-lidi-jednou-tydne-p4w-/eko-doprava.aspx?c=A160308_234138_eko-doprava_suj

Velmi správně: Je to proudový tryskáč, na rozdíl od raketových - aby nebyla mýlka...

+1/−1
9.3.2016 16:41

J91o63s58e15f 70Z41a77h56á30l39k64a 4313679218126

Nejen bizarní linka, ale i bizarní způsob cestování. Cestující stráví víc času předletovým a příletovým odbavením, než kratičkým letem.

0/−1
9.3.2016 16:24

D14a29n19i13e70l 25J18a58n63k53o 9429129590162

Odbaveni na podobnych linkach je otazkou par minut

+2/0
9.3.2016 16:35

J88a60k97u52b 90Š31a96f91a60n78d54a 7835147941601

No to nevím. Na nějakém zapadlém letišti možná. Ale v Salzburgu?

+1/0
9.3.2016 17:12

J95a51n 93V40á73c92l43a59v67í84k 3942806411979

Podle nadpisu jsem myslel, že na ní létají kvůli vízům, aby opustili EU a hned se zase vrátili nebo něco takového.

+3/0
9.3.2016 15:39

J79i15ř83í 25K40a60r81o54u32b 5854602262154

IATA je dobrovolnou nevládní organizací leteckých dopravců, kteří provozují pravidelnou mezinárodní dopravu.

.

Cestovní kanceláře a cestovní agentury prodávají rovněž v rámci prodeje jednotlivých služeb také dopravní ceniny v oblasti pravidelné letecké dopravy. Z pohledu letecké dopravy a pro prodej dopravních cenin je nezbytné, aby cestovní kancelář nebo cestovní agentura disponovala vstupem do globálních distribučních systémů a zároveň měla oprávnění od IATA k prodeji dopravních cenin. Tato agentura musí tedy příslušné kanceláři IATA v národní působnosti předložit svou profesionální připravenost pro prodej dopravních cenin všech leteckých společností sdružených v IATA.

.

Cestovní kanceláře nebo cestovní agentury, které se zabývají prodejem dopravních cenin, musí projít celým systémem akreditace, to znamená, že musí příslušné kanceláři IATA doložit svoji profesionální připravenost. V praxi to znamená, žže proces akreditace je závislý na splnění celé řady podmínek, ke kterým patří např.:

-stanovení určitého období na trhu a placení záloh u IATA-BSP,

-proškolený personál s diplomem IATA, a některé další.

.

Moje poznámka: Je tedy možné, že pravidelní letečtí dopravci se mohou stát členy IATA a je pro ně jednodušší splnit složité podmínky IATA pro vstup do jejich systému a prodej a vystavování letenek členů IATA.

0/0
9.3.2016 14:02

O59l65d41ř84i40c56h 61J25a37n77e96č67e20k 8519296173781

já myslím, že jste to tu vzal z druhé strany, než jak to je ve skutečnosti: Vy totiž píšete o kancelářích a agenturách, které prodávají z globálního distribučního systému letenky cestujícím, samy ale žádné lety neprovozují.

ale pokud dobře chápu, co doplnil pan Sůra, tak tomu dopravci (Flexflight) jde o to, aby v onom globálním distribučním systému mohl letenky sám nabízet. ať už svoje vlastní, anebo pod svým kódem lety společností, které jsou příliš malé, než aby je tam nabízely samy.

u společnosti, která je velkým prodejcem letenek a náklady na tuto podivnou pravidelnou linku pro ni jsou zlomkem jejího obratu, to dává smysl - narozdíl od malých společností, které se zabývají opravdu jen létáním a status pravidelného dopravce nemají anebo mají ale členství v těch systémech je pro ně příliš drahé.

0/0
9.3.2016 15:20

J31i11ř87í 65M79a15c63e50k 3425795284491

Dovoluji si poznamenat, že v češtině nejde říci „byznys lety“, když tak „byznysové lety“. Bohužel se tento nešvar docela rozmáhá, zvláště v reklamním newspeaku (Vodafone tarify místo Tarify Vodafonu atd.).

+11/−4
9.3.2016 13:56

V79á56c35l77a32v 23H30o64s51c22h 8626768242851

kdyz firma se jmenuje Vodafone a nekdo nechce ten tvar ponicit. A byznysove lety zase pusobi, jakoby mely nejaku specialni vlastnost z byznysu. Je to let, za ucelem byznysu, pocas letu se trebas chrape, i kdyz se taky muze neco projednavat.

+1/−2
9.3.2016 15:11

O97l75d60ř13i61c86h 40J93a68n93e88č21e53k 8619506653701

jenže česká gramatika vyžaduje, aby se ten tvar poničil. můžete použít přívlastek shodný (Vodafoní tarif, byznysový let) nebo neshodný (tarif Vodafonu, let za účelem byznysu), ale Vodafone tarif stejně jako byznys let je opravdu gramatický nesmysl.

a jaký je podle Vás významový rozdíl mezi 'byznys let' a 'byznysový let'? nejlepší by stejně bylo říct to hezky česky - tedy 'obchodní let'.

+2/0
9.3.2016 15:24

J90a39k22u15b 20Š70a25f53a14n48d60a 7755457301271

A co když Vodafone udělá soubor tarifů a nezve je Vodafone tarify? Pak je to jejich jméno a je to OK, ne?

0/0
9.3.2016 17:19

O21l31d23ř98i57c15h 91H78o35r81n55ý 5213148769185

Nevyžaduje. Zrovna u toho názvu společnosti stačí použít nějaký deskriptor, například právě společnost: Tarify společnosti Vodafone.

0/0
9.3.2016 17:35

M89a22r65t98i60n 85N32e63r58m21u76t 9957597878589

Jenže jazyk se vyvíjí a legalizuje podle toho, jak ho lidi používají. A národ nemá rád kostrbaté, zdlouhavé a trapně znějící tvary a slova.

0/0
9.3.2016 18:19

M76a27r88t39i47n 22N25e21r19m39u56t 9777197808899

Nebojte, za dvacet let to bude gramaticky správně, protože to bude v pravidlech.

0/0
9.3.2016 18:17

V38á87c86l85a81v 14H13o12s77c94h 8606478342351

rozdil zadny asik, ale trha to usi. obchodni let je ok.

0/0
9.3.2016 18:55

J29a65n 71P69r23i97c12h85y58s82t87a74l 8111558693

Tak ono to ma byt hlavne "obchodni lety".

"Business lety" by mi nevadilo, ale "byznys lety" i "byznysove lety" jsou dve hruzy.

+3/−1
9.3.2016 16:41

V13á18c23l82a67v 81H87o18s73c15h 8536728242201

tak, byznysovite lety mi taky nejdou pres pysky

0/0
9.3.2016 18:53

P43a85v74e90l 85Š88e73b84e18s94t81a 4872518395138

Kurňa, to jsou starosti...

+1/0
9.3.2016 16:16

M96i17r13o56s42l73a86v 47Z63i65k52m40u56n97d 6638692347868

Z hlediska zdravého rozumu poněkud podivné velmi mírné podmínky pro označení "pravidelný dopravce" ...

0/0
9.3.2016 13:54

D75a24n96i23e82l 24S65o94b28o98t28a 9109794396570

Přitom by stačilo trochu hledat (zabralo to asi tak minutu) a důvod zřízení linky je jasný:

Důvod linky je účelový, dánská společnost Flex Flight se etablovala jako prodejce letenek jiných dopravců v GDS systémech pod značkou "WorldTicket", pod svým IATA kódem W2. Aby IATA uznala Flex Flight jako pravidelného dopravce, musí mít společnost alespoň jednu týdenní frekvenci pravidelné linky zabezpečenou vlastními silami.

+1/−4
9.3.2016 13:44

J15a75n 96S49ů26r81a 4455553473202

Ono to v textu ale je od začátku:)

+12/0
9.3.2016 13:46

D34a42n57i27e85l 53S35o56b10o75t24a 9169834346870

Že někdo zřídí pravidelnou linku proto, aby měl status pravidelného dopravce, to je celkem logické. Ale pravý důvod tam uveden není.

+2/−1
9.3.2016 13:50

P89e46t55r86a 29M63a84l23a82k51o31v66a 1298180150394

"Dánská společnost Flexflight spustila minulý týden spojení malým tryskáčem mezi Bavorskem a Rakouskem, které nemá hlavní cíl vydělávat. Důvodem je získat status pravidelného dopravce" - toto je podle vás co?

+1/−1
9.3.2016 15:13

O68l58d12ř57i81c17h 77J41a55n92e52č79e62k 8429986913721

přečtěte si raději nejprve celou diskuzi (je to jen asi 20 příspěvků), než tady reagovat na jeden jediný komentář.

"Důvodem je získat status pravidelného dopravce" tam je od začátku - ale Vy víte, k čemu je letecké společnosti dobré, mít status pravidelného dopravce?! (teď už je to doplněné i v článku, tak to sem prosím nekopírujte a nepište, že to tam přeci je - před hodinou nebylo)

+2/−1
9.3.2016 15:27

O61l35d44ř89i68c28h 56J49a28n74e75č64e85k 8159486943451

to je v článku plus mínus řečeno - ale k čemu je výhodné mít status pravidelného dopravce?

+4/0
9.3.2016 13:47

J55a56n 80S75ů16r82a 4685233413362

aha, už chápu, co Vám tam chybělo, doplněno: Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

+3/0
9.3.2016 14:08

O20l15d59ř49i52c39h 93J67a82n69e49č98e40k 8559186623421

pane Sůra, ty poslední dva odstavce Vám poněkud ujely - dvakrát zhruba to samé, jednou na 4 řádcích, podruhé na 3 :-P

a jinak by možná bylo fajn vysvětlit, k čemu je pro dopravce dobré, mít status 'pravidelný dopravce'. jinak je totiž informační hodnota článku v podstatě nulová.

+28/0
9.3.2016 13:09

J12a76n 68S86ů14r83a 4275863513202

"cíl je jednoznačný: ukázat mezinárodnímu sdružení leteckých dopravců IATA, že jsou pravidelným dopravcem. K tomu je potřeba právě jedna týdenní frekvence."

jinak děkuji za upozornění, duplicita odstavců odstraněna.

0/−1
9.3.2016 13:47

J96o54s51e74f 75K36a91r45f44í67k 7352335346910

:-P

A PROČ je dobré být pravidelným dopravcem jsem se stejně nedozvěděli.

To jako kdybych já napsal:

Koupil jsem si balón a udělal zkoušky na řízení balónu aby bylo jasné, že lítám balónem;-D

+3/0
9.3.2016 13:54

J47a64n 34S94ů55r26a 4345663523492

Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

+3/0
9.3.2016 14:13

J66o45s71e48f 15K30a42r62f10í29k 7962225406930

No vida, taková zajímavá (a troufám si říct zásadní) informace a v článku se ji nedočtu...

+6/0
9.3.2016 14:22

J73a72n 48S20ů73r94a 4165783523752

Máte pravdu, omlouvám se.

+1/0
9.3.2016 14:24

J49o49s59e31f 40K35a84r39f12í12k 7182395636520

Ještě že máme diskuze. Člověk se dozví dost zajímavých informací a kolikrát se i autor nechá inspirovat a poupraví článek;-)

+1/0
9.3.2016 14:26

J39o23s35e71f 32Š15e94m34e33l39í31k 7829771240927

Je ještě poměrně mladý, třeba se to doučí.

0/0
9.3.2016 15:22

K57a42r87e92l 95N98o65v70o21t32n73y 2431675199380

Ted jeste tuhle dost zasadni informaci doplnit do toho clanku...

0/0
9.3.2016 15:07

P85e43t18r 94Š79t59ě68p 2443553460806

Také mi není jasné, proč potřebuje prodejce letenek mít u IATA status pravidelného dopravce? Prosím vysvětlete, díky.

0/0
9.3.2016 14:01

J24a25n 29S98ů56r57a 4695453543682

viz výše: Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

0/0
9.3.2016 14:13

Z30d45e67n53ě73k 52D23u49b57e71c36k24ý 3937534870748

Pane Súra,vyzkoušejte vypátrae,zda něco podobného platí i pro společnosti provozující lodní dopravu.

Pracuji sice v lodním průmyslu (jestli tak lze nazvat v češtině opravárenský dok) , ale o lodních lístcích vím jen tolik,že se dají koupit pouze v cestovce,v přístavu v patřičné kanceláři,na webu konkrétní společnosti a u nás v Belfastu na informačním centru,ale též né kamkoliv.

0/0
9.3.2016 16:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.