Diskuze
Jančura vyzývá Babiše k odchodu, když projdou další miliardy pro ČD
Děkujeme za pochopení.
M69i41r94o69s34l63a36v 53Z16i91k35m78u51n62d
Ve Švýcarsku s nejlepším systémem veřejné dopravy osob se na provozování podílejí toliko soukromé subjekty a to na objednávku veřejného sektoru. Stát (konfederace), kantony (polokantony) a obce vydávají ročně cca 7 miliard CHF na financování (objednávání) veřejné dopravy, což je v přepočtu cca 175 miliard korun ročně, k tomu je třeba připočítat tržby od cestujících ... železnic je cca 5 000 km tratí, autobusových linek cca 18 000 km, k tomu nesčetné lanovky, lodní doprava ... celkem cca 250 soukromých subjektů ... o částce 175 mld ročně veřejné podpory si lze v Česku nechat jen zdát. Soukromí dopravci ovšem skáčí tak, jak píská veřejný sektor, tedy ten kdo objednává a platí ... o jízdním řádu rozhoduje ten, kdo objednává, jízdné (s výjimkou horských tratí - např. společenství Jungfraubahnen, Glacier Express apod.) je stejné pro všechny dopravce ... takže pánové Jančurové, Novotní, Arrivové a další by si ve Švýcarsku, tvořícím jednotný integrovaný dopravní a tarifní systém, se svými "akčními" cenovými nabídkami ani neškrtli ... prostě museli by jezdit za "obvyklé jízdné", uznávat všechny vnitrostátní a mezistátní slevy, jezdit podle jízdního řádu stanoveného objednavatelem ...
M81a70r96e84k 10V46y50m72a56z62a41l
Lépe bych to nenapsal......Ale bohužel na to, jak to mají ve Švýcarsku rychle zapomeňte. Zde není politická vůle, aby něco podobného u nás fungovalo....
J80a67n 36J21e18m45e95l48k98a
Co je asi nejhorší a nejspíš záměrnou chybou, že neřekli, ano budete dostávat peníze do roku 34, ale pouze za podmínky, že budete uznávat ve vlacích státní tarif. TR10. Ministerstvo si samozřejmě taky může nadiktovat v soutěžích na rychlíky, že se bude povinně jezdit a uznávat TR10. Ale jaksi to evidentně nedělá. Jinými slovy asi se máme připravit na volné, poptávkové, letecké ceny. U těch krajů to asi už nikdo pak nevynutí..
V22l80a50s12t89i80m95i67l 52S80v24o88b96o84d42a
Jančura měl před volbama konzultovat Babiše se mnou. Nechápu, co si myslel, když se podílel v roli hosta na jeho volební kampani
J37a15n 69V88a71l48a65l24í69k
Jedinou cestou jsou transparentní výběrová řízení, která prokazatelně vedou k úspoře dotací o dvacet až třicet procent a k vyšší kvalitě pro cestující,“ řekl šéf RegioJetu Radim Jančura.
A nevykřikoval Jančura že bude jezdit BEZ dotací Tudíž by se mělo ušetřit 100% a nikoliv 20% až 30%
J65a43n 70J57e52m67e47l67k29a
Ať se udělá referendum, v jaké podobě chtějí lidi železnici. Zda ČD nebo privatizovanou nebo něco mezi tím. Je to politická otázka. Stejně jako, zda chceme zdravotnictví státní nebo soukromé, zda má být zdravotní pojištění povinné a celostátní nebo soukromé produkty, nepovinné. Že něco chce pan Jančura neznamená podle mě, že to chtějí všichni. Jen ČD je špatně. Jeden soukromý dopravce, 15 let, jedna trať je špatný model, ještě když daňový poplatník zaplatí infrastrukturu. Nejlepší pro zákazníka je něco mezi tím.
8 miliard dotace ČD z 1300 miliard státního rozpočtu je malé číslo, ovlivněné stavem infrastruktury. Řeči o "efektivní" privatizované železnici jsou diskutovány po 15 letech zkušeností v Anglii. Neustále nám tady někdo tvrdí, že se ušetří. Zákazník? Srovnáváme to samé? Není v tom čísle také infrastruktura v podobně nádraží - zaměstnanost. Nebavíme se o zcela jiné službě s lístky přes internet, automat a nevytápěnou budkou bez jakýchkoliv služeb? A ČD navíc údajně své zaměstnance celkem platí, což je výhoda/nevýhoda. Rovnice má jenom pár proměnných -dotace, výše jízdného, počet zákazníků. Soukromník může třeba ušetřit státu na straně dotace, vybrat si to na jízdném. Může být efektivnější - nemusí to pustit státu a zákazníkům, zisk si nechat. Z letadel - skryté poplatky, poplatky za zavazadla, sardinkování, nestornovatelnost, "pružné ceny" -u letenek do Asie, kde autem nedojedete rostou z 15 na 80 tisíc před odletem v sardinkové třídě - a to bolí. Jen pár marketingových lístků za výhodnou cenu. A tam není monopol, tam je volná soutěž. Nemám zájem o zrušení státního systému, in50 in100. Aby mi úředník nadiktoval s kterým lowcostem budu jezdit. Naopak se dělá vše pro to, jen aby si někdo zasoutěžil. Nesmyslné vyhrazení souprav od dopravce na kraje a k trati. Bude dráha u regionálních politiků v dobrých rukou? OupnCard, MHD velkých měst (proč se na ně radši pan Sůra nezaměří - zlaté ČD), provize z jízdenek, Blanka, různé služby pro města atd.
I80v89o 26S12c65h84l98ä82g40e93l
Babiš opravdu řídí stát jako firmu. Ovšem ne svoji, tu svoji řídí podstatně efektivněji. Možná je to tím, že řídit stát jako firmu prostě nejde?
R55a98d63e66k 21J36a71n19a20t14a
Podle mě je politická odpovědnost na těch krajích a občanech - voličích. Když si tam voliči zvolí někoho, kdo je pro soutěže, soutěže budou. Když si tam zvolí někoho, kdo upřednostní "dražší, ale jistotu" v podobě ČD, soutěže nebudou.
J56a65n 79K94o34b47ě35r19s98k22ý
Tomáši Novotný, to že tebe nějaký jednotný tarif nezajímá neznamená že to ostatní nemusí vidět jinak. Jde v podstatě o zachování stávajícího stavu kdy je možnost koupit si jednu jízdenku a na tu dojet až do cíle s ČD. Nebo kdy si člověk může koupit jízdenku přes MůjVlak atd. A ty tvoje slavné IDS nejsou zdaleka všude a třeba PID ani nepokrývá celý kraj. Kdyby byly všude nikdo by nic nenamítal.
Takže já nepovažuji za správné, to že to spadne do klína ČD. Ale jako vlastník IN25 je to pro mě v podstatě paradoxně dobře. Bohužel neschopnost tohoto státu vytvořit něco takového na celostátní úrovni má bohužel za následek naprostou nepřipravenost na výběrová řízení. Kdyby se chtělo jednotný tarif už dávno mohl být a o problém míň. V takovém případě by nikdo nic nenamítal.
V75a30c76l50a60v 46H88a66j33e86k
Ale ono to nespadne ČD do klína jenom tak. Uzavírá se smlouva a ta je předmětem vyjednávání, kdy kraj si a priory stanovuje podmínky a požadavky.
T48o81m83a75s 59N65o78v14o45t25n95y
Vždycky jsem se divil, proč Jančura podporuje někoho, kdo zbohatl na dotacích. Je dobře, že už taky na to přišel.
V38l57a25d85a 25S19i30m77o28n58i89k
Jančura pořád jenom křičí. Neměl by si spíš heledět podnikání? Bez dotací?
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Sociální sítě jsou nepřítelem hospody, říká šéf obchodu z Prazdroje
Premium Dříve se v hospodě vypilo na jedno posezení více piv, ale byly to spíše desítky. Dneska naopak...
Kansas láká migranty z New Yorku na práci. Zaměstnáme každého, slibuje
„Chcete práci? Přijďte k nám!“ S takovým vzkazem se obrátil starosta Kansas City Quinton Lucas na...
Za pivo i 255 korun. Rozdíly cen jsou v Evropě obrovské, Praha patří mezi levné
Premium Vyrazit na pivo se v Evropě nejvíc prodraží v severských zemích, kde v sobě ceny zahrnují vysoké...
Čínský vývoz do Ruska klesá pod hrozbou amerických sankcí. Moskva to zlehčuje
Čínský vývoz do Ruska klesá. Ukázala to březnová data, podle nichž se tok zboží z z Číny meziročně...