Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura vyzývá Babiše k odchodu, když projdou další miliardy pro ČD

České dráhy mají na středečním jednání vlády šanci pojistit si velkou část svého byznysu a příjmů až do roku 2034 bez jakékoliv soutěže. Ministerstvo dopravy totiž slibuje krajům peníze na další provoz regionálních tratí, aniž by podmínilo dotace soutěží na dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i42r10o14s48l50a70v 61Z28i40k34m49u67n30d 6658922337298

Ve Švýcarsku s nejlepším systémem veřejné dopravy osob se na provozování podílejí toliko soukromé subjekty a to na objednávku veřejného sektoru. Stát (konfederace), kantony (polokantony) a obce vydávají ročně cca 7 miliard CHF na financování (objednávání) veřejné dopravy, což je v přepočtu cca 175 miliard korun ročně, k tomu je třeba připočítat tržby od cestujících ... železnic je cca 5 000 km tratí, autobusových linek cca 18 000 km, k tomu nesčetné lanovky, lodní doprava ... celkem cca 250 soukromých subjektů ... o částce 175 mld ročně veřejné podpory si lze v Česku nechat jen zdát. Soukromí dopravci ovšem skáčí tak, jak píská veřejný sektor, tedy ten kdo objednává a platí ... o jízdním řádu rozhoduje ten, kdo objednává, jízdné (s výjimkou horských tratí - např. společenství Jungfraubahnen, Glacier Express apod.) je stejné pro všechny dopravce ... takže pánové Jančurové, Novotní, Arrivové a další by si ve Švýcarsku, tvořícím jednotný integrovaný dopravní a tarifní systém, se svými "akčními" cenovými nabídkami ani neškrtli ... prostě museli by jezdit za "obvyklé jízdné", uznávat všechny vnitrostátní a mezistátní slevy, jezdit podle jízdního řádu stanoveného objednavatelem ...

+5/0
10.3.2016 17:54

M67a96r85e98k 36V92y95m10a38z48a89l 5228376902510

Lépe bych to nenapsal.....R^.Ale bohužel na to, jak to mají ve Švýcarsku rychle zapomeňte. Zde není politická vůle, aby něco podobného u nás fungovalo....

0/0
10.3.2016 20:29

V21a45c94l94a30v 95H32a71j49e77k 3196969179

Ani ty prachyRv

0/0
10.3.2016 21:40

J61a52n 20J41e18m22e95l87k28a 1435730

A které subjekty soukromé se na tom podílejí. U vlaků třeba. Já to nenašel.

0/0
11.3.2016 9:01

J20a52n 50J41e23m37e27l95k57a 1265180

Co je asi nejhorší a nejspíš záměrnou chybou, že neřekli, ano budete dostávat peníze do roku 34, ale pouze za podmínky, že budete uznávat ve vlacích státní tarif. TR10. Ministerstvo si samozřejmě taky může nadiktovat v soutěžích na rychlíky, že se bude povinně jezdit a uznávat TR10. Ale jaksi to evidentně nedělá. Jinými slovy asi se máme připravit na volné, poptávkové, letecké ceny. U těch krajů to asi už nikdo pak nevynutí..

+1/0
10.3.2016 7:38

V30l96a38s98t33i44m34i45l 31S27v95o87b48o85d38a 7573148245944

Jančura měl před volbama konzultovat Babiše se mnou. Nechápu, co si myslel, když se podílel v roli hosta na jeho volební kampani!!

+1/−1
9.3.2016 21:39

J62a92n 12V31a83l76a55l89í58k 6226599220486

Jedinou cestou jsou transparentní výběrová řízení, která prokazatelně vedou k úspoře dotací o dvacet až třicet procent a k vyšší kvalitě pro cestující,“ řekl šéf RegioJetu Radim Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/soukromi-dopravci-protestuji-proti-planum-nechat-regionalni-vlaky-cd-1zf-/eko-doprava.aspx?c=A160309_095518_eko-doprava_suj

A nevykřikoval Jančura že bude jezdit BEZ dotací!!!! Tudíž by se mělo ušetřit 100% a nikoliv 20% až 30%

+6/0
9.3.2016 19:32

J90a52n 32J22e13m19e87l60k62a 1815210

Ať se udělá referendum, v jaké podobě chtějí lidi železnici. Zda ČD nebo privatizovanou nebo něco mezi tím. Je to politická otázka. Stejně jako, zda chceme zdravotnictví státní nebo soukromé, zda má být zdravotní pojištění povinné a celostátní nebo soukromé produkty, nepovinné. Že něco chce pan Jančura neznamená podle mě, že to chtějí všichni. Jen ČD je špatně. Jeden soukromý dopravce, 15 let, jedna trať je špatný model, ještě když daňový poplatník zaplatí infrastrukturu. Nejlepší pro zákazníka je něco mezi tím.

8 miliard dotace ČD z 1300 miliard státního rozpočtu je malé číslo, ovlivněné stavem infrastruktury. Řeči o "efektivní" privatizované železnici jsou diskutovány po 15 letech zkušeností v Anglii. Neustále nám tady někdo tvrdí, že se ušetří. Zákazník? Srovnáváme to samé? Není v tom čísle také infrastruktura v podobně nádraží - zaměstnanost. Nebavíme se o zcela jiné službě s lístky přes internet, automat a nevytápěnou budkou bez jakýchkoliv služeb? A ČD navíc údajně své zaměstnance celkem platí, což je výhoda/nevýhoda. Rovnice má jenom pár proměnných -dotace, výše jízdného, počet zákazníků. Soukromník může třeba ušetřit státu na straně dotace, vybrat si to na jízdném. Může být efektivnější - nemusí to pustit státu a zákazníkům, zisk si nechat. Z letadel - skryté poplatky, poplatky za zavazadla, sardinkování, nestornovatelnost, "pružné ceny" -u letenek do Asie, kde autem nedojedete rostou z 15 na 80 tisíc před odletem v sardinkové třídě - a to bolí. Jen pár marketingových lístků za výhodnou cenu. A tam není monopol, tam je volná soutěž. Nemám zájem o zrušení státního systému, in50 in100. Aby mi úředník nadiktoval s kterým lowcostem budu jezdit. Naopak se dělá vše pro to, jen aby si někdo zasoutěžil. Nesmyslné vyhrazení souprav od dopravce na kraje a k trati. Bude dráha u regionálních politiků v dobrých rukou? OupnCard, MHD velkých měst (proč se na ně radši pan Sůra nezaměří - zlaté ČD), provize z jízdenek, Blanka, různé služby pro města atd.

+3/0
9.3.2016 17:08

I55v23o 63S11c55h84l78ä23g80e61l 9620259287752

Babiš opravdu řídí stát jako firmu. Ovšem ne svoji, tu svoji řídí podstatně efektivněji. Možná je to tím, že řídit stát jako firmu prostě nejde?

+3/−1
9.3.2016 16:54

R53a31d77e54k 75J32a71n14a57t96a 9945636254542

Podle mě je politická odpovědnost na těch krajích a občanech - voličích. Když si tam voliči zvolí někoho, kdo je pro soutěže, soutěže budou. Když si tam zvolí někoho, kdo upřednostní "dražší, ale jistotu" v podobě ČD, soutěže nebudou.

+1/0
9.3.2016 16:17

J93a36n 44K10o20b89ě74r70s22k53ý 1430736431453

Tomáši Novotný, to že tebe nějaký jednotný tarif nezajímá neznamená že to ostatní nemusí vidět jinak. Jde v podstatě o zachování stávajícího stavu kdy je možnost koupit si jednu jízdenku a na tu dojet až do cíle s ČD. Nebo kdy si člověk může koupit jízdenku přes MůjVlak atd. A ty tvoje slavné IDS nejsou zdaleka všude a třeba PID ani nepokrývá celý kraj. Kdyby byly všude nikdo by nic nenamítal.

Takže já nepovažuji za správné, to že to spadne do klína ČD. Ale jako vlastník IN25 je to pro mě v podstatě paradoxně dobře. Bohužel neschopnost tohoto státu vytvořit něco takového na celostátní úrovni má bohužel za následek naprostou nepřipravenost na výběrová řízení. Kdyby se chtělo jednotný tarif už dávno mohl být a o problém míň. V takovém případě by nikdo nic nenamítal.

+5/0
9.3.2016 15:50

V40a85c37l37a13v 46H59a86j20e16k 3856589489

Ale ono to nespadne ČD do klína jenom tak. Uzavírá se smlouva a ta je předmětem vyjednávání, kdy kraj si a priory stanovuje podmínky a požadavky.

0/0
9.3.2016 15:58

L51i65b65o16r 91Z68a33v29ř54e27l 8629146371102

Kdo chce podporovat soukromníky, tak ať to dělá. Jeho volba. Já zásadně odmítám jednotný tarif a doufám, že nynější systém plateb vydrží hodně dlouho!!

0/0
10.3.2016 2:48

T82o19m33a20s 12N88o36v72o70t69n67y 1591784946175

Vždycky jsem se divil, proč Jančura podporuje někoho, kdo zbohatl na dotacích. Je dobře, že už taky na to přišel.

+3/0
9.3.2016 15:11

V26l38a23d60a 51S33i14m55o47n51i14k 3199263853685

Jančura pořád jenom křičí. Neměl by si spíš heledět podnikání? Bez dotací?

+1/0
9.3.2016 14:26

T73o33m75a46s 76N77o85v95o83t69n22y 1781944956475

Kde bere nějaké dotace v ČR?

+1/−3
9.3.2016 15:12

V42a89c38l21a38v 88H49a52j85e76k 3776629859

za zákonné slevy, žáci/studenti, ZPT a pod.

+2/−1
9.3.2016 15:32

T67o96m79a20s 86N12o94v44o82t42n27y 1391394416385

Když ani nevíte co jsou to dotace, tak je další debata zbytečná

+1/−4
9.3.2016 15:35

V54a19c59l98a18v 24H79a14j56e78k 3346799889

ČD dotace také neberou tak o čem je řeč??

+2/−1
9.3.2016 15:45

T69o97m25a10s 37N85o88v12o91t91n10y 1131584576205

Kdybyste občas reagoval k věci a neuhýbal pořád jinam, pak by možná ta debata měla smysl. Jestli nevidíte rozdíl mezi tím, že stát doplácí zákonné slevy, které sám nařizuje do prokázané výše a mezi tím, že někam do krajů nalije 45 miliard na dopravu, které se automaticky přesunou bez jakékoliv soutěže nebo kontroly k privilegovanému dopravci, tak už nemusíte opravdu reagovat dál. Děkuji.

+1/−2
9.3.2016 15:47

V81a97c56l20a60v 56H31a68j12e85k 3596829109

Možná byste měl vědět, že kraje si dopravu u dopravců objednávají buďto přímo nebo formou soutěže jak jak to udělají je plně v jejich kompetenci. Cena je smluvní ale základní principy jsou stanovení zákonem. Jinak je zajímavé, že si kraje objednávají a hradí dopravu jinak u autobusů a jinak u vlaků a to tak že smlouvy pro autobusové dopravce jsou výhodnější než smlouvy s ČD.

+2/−1
9.3.2016 15:51

P15e39t32r 70T63y93č71k29a 6235392149522

Tady nejde o dotace. Toto nejsou dotace. To jsou peníze na provoz regionálních tratí.

+1/0
9.3.2016 15:14

J11a36n 62K26ö59r95n59e65r 9686321574310

Takže to napíšu ještě jednou (třeba to zase smažou:-P

Ministerstvo dopravy - Agrofert

Ministerstvo financí - Agrofert

České dráhy - generální ředitel Krtek (ex Agrofert)

Dodavatel PHM s biosložkou pro České dráhy - Agrofert

Kraje - zatím ČSSD, brzy pravděpodobně Agrofert

Co přesně Jančura za této konstelace čekal jiného?

+2/−2
9.3.2016 14:17

J23a28n 41S47ů39r22a 4235773133882

Od kdy byly Unipetrol a Lafarge Cement součástí Agrofertu?

+1/0
9.3.2016 15:06

J95a61n 69K38ö49r64n84e90r 9676681514670

Narážíte na P. Krtka? Více zde:

http://echo24.cz/a/wV9cb/babisuv-krtek-kdo-je-novy-muz-v-cele-ceskych-drah

Možná jsem zapomněl dodat: MAFRA (idnes) - Agrofert :-)

+1/0
9.3.2016 15:18

J59a30n 68S51ů52r89a 4985263403822

Ano, narážím na pana Krtka. Agrofert nikdy nevlastnil Unipetrol. Tolik fakta. Všichni vědí, komu Mafra patří.

0/0
9.3.2016 15:19

J80a10n 56K44ö61r34n89e11r 9256361484220

Prosím, přečtěte si ten článek. Krtek je Burešův člověk. Unipetrol sem netahejte, o tom jsem nepsal.

Všichni vědí, komu MAFRA patří. Taky je to bohužel čím dál tím víc poznatRv

0/0
9.3.2016 15:23

J40a10n 56S30ů55r94a 4805773633882

Z principu nečtu práci paní Zlámalové. Píšete, že Krtek je exAgrofert. Píšu, že to není pravda. Firma s podílem Agrofertu není firmou Agrofertu.

0/0
9.3.2016 15:26

J78a55n 68K21ö77r86n69e33r 9776851584230

Aha, z principu...8-o

Nezlobte se na mě, ale slovíčkaříte. Zajímavé, že jste nerozporoval to o těch ministerstvech nebo krajích. Vy už taky nevnímáte rozdíl mezi ANO a Agrofertem?

Máte slušnou firemní kulturu, když i váš Šéf popřel, že má cokoliv společného s Čapím hnízdem...Jistě, patří totiž "nějaké firmě z holdingu"...;-D

0/0
9.3.2016 15:32

J79a68n 80S14ů12r59a 4105663523252

Řeším fakta, nikoliv domněnky.Řeším dopravu, nikoliv Čapí hnízdo. Hezký den.

+1/0
9.3.2016 15:34

J28a46n 88K68ö94r31n43e14r 9456621284910

Rv

0/0
9.3.2016 15:35

V30a11c74l49a56v 13B40u91r58e62š 3633278292879

Od té doby, co se Jančura vyslovil na adresu uprchlíku, že se začlení tak už si o jeho kvalitách nedělám iluzeRvEU

+5/0
9.3.2016 14:10

J48a51r91o30s76l96a45v 63V36a31c32e18k 1902482892726

Zatím soukromí dopravci provozují pouze atraktivní spoje. Nevím, proč by měli dostávat vůbec nějaké dotace. Nesnáším soukromé podnikání, kde jsou dotace. Což je prostor pro korupci. S ČD je situace jiná. Provozují mnoho spojů, které nemohou být v plusu. Efektivitu hospodaření těžko posoudit.

+4/−2
9.3.2016 13:18

T49o94m93a87s 47N79o38v62o13t96n35y 1601664656825

A už ti někdo řekl, že ty "spoje, které nemohou být v plusu" jsou většinou v plusu víc, než mnohé komerční, kde prostě když lidi nejedou, tak není tržba? Pokud bude zajišťovat linku soukromník na základě výběrového řízení, tak je asi logické že za objednané služby dostane zaplaceno stejně jako dnes ČD nebo nějaké exČSAD (což je taky soukromník dneska)

0/−1
9.3.2016 15:13

V71a48c17l81a90v 22H25a85j31e56k 3666739539

aha a nač se tedy bude soutěžit?? Já myslel, že smyslem je aby to bylo míň, jak tvrdí Jančura.

+1/0
9.3.2016 20:30

J27a47n 21C91e11p84e22k 1674336410

A neměl by spíš Jančura vyzývat k odchodu Ťoka? To může rovnou vyzývat Sobotku nebo Bělobrádka, také jsou členy vlády a jsou zodpovědní za řízení státu.

+3/0
9.3.2016 13:10

T49o68m22a39s 27N78o70v83o96t70n48y 1591684836655

Ťok to je naprostá tragédie (no ostatně jako cokoliv z ANO nebo od ČSSD, že)

0/−1
9.3.2016 15:14

J97i59r34i 19Z71u41z80a16ň84á44k 4648850433586

Že ještě někdo poslouchat toho h*lupáka Jančuru na vše by chtěl dotaci a lidé mu to baští stát by se neměl zbavovat strategických položek pokud není výřešena kvalitní a zodpovědná obsluha jednotlivých tratí.;-D

+3/−2
9.3.2016 12:49

P80e53t25r 48N17i66v23n78i82c97k16ý 3602714695137

Co si přesně představuješ pod pojmem " kvalitní a zodpovědná obsluha jednotlivých tratí"?

0/0
9.3.2016 12:53

J15a66n 77K37ö35r13n35e87r 9586601984680

Motorový vůz řady 810...;-)

+1/−1
9.3.2016 13:04

T61o36m93a61s 92N36o35v25o26t32n21y 1611264526285

Zajímavé, že ten Jančura, kterého tady urážíš, je tak "hloupý" že vybudoval firmu s miliardovými obraty. Škoda že podobně "hloupých" Jančurů tu není víc.

+1/−1
9.3.2016 15:15

L76i35b12o21r 68Z20a12v79ř76e85l 8579186541552

Zaplať bože že takových soukromých dopravců není víc.!!

0/−1
10.3.2016 2:53

V65á66c86l18a97v 60K51a87m45í22r 9332467531856

Aha,takže panu podnikateli se to nelíbí...Hm,hlavně že zapomněl,že je mnohem lepší důvěřovat dopravci,který může na trať vyrazit okamžitě,protože už vlaky potřebné k provozu na trati má (což čd jsou) a ne aby se potom,až soutěž skončí zase rok čekalo,až si dopravce vlaky sežene,popřípadě aby se za ten rok koulalo na to,jak linku ruší,protože na ní nejde hrabat jako na trase Pha - Ova

+5/−1
9.3.2016 12:42

P81e55t26r 21N82i83v57n61i55c49k39ý 3572594555277

Slušný úlet. Podle tvé logiky by by do konce světa mohly jezdi jen ČD. Je běžné, že smlouva začně platit až po určité době. Dopravce prostě potřebuje čase se připravit.

Fakt si myslíš. že na trase Pha-Ova dopravci hrabou? Při dnešních cenách? ;-D;-D

Naopak ekonomicky nejlepší jsou dotované tratě, Dopravce předem ví, kolik dostane peněz.

+1/−1
9.3.2016 12:51

V74a45c27l79a69v 60H65a33j53e28k 3906769889

no a proč by nemohly??

0/0
9.3.2016 15:09

T88o89m86a32s 66N25o97v31o69t46n35y 1691964136215

Protože je to nesmysl a díra na peníze?

0/−2
9.3.2016 15:23

V47a77c49l11a94v 70H70a76j15e66k 3836349259

a na to jste přišel jak??

0/0
9.3.2016 15:26

T31o72m92a90s 17N68o71v64o61t17n90y 1431574946155

Víte nějak vysvětlit situaci, kdy tam, kde hrozilo, že ČD přijde o trasu a dostane ji soukromník, najednou záhadně podstřelily ČD cenu na úplně nemyslnou hodnotu? Pak jsou pouze dvě možnosti - buďto mají v cenách, které požadují obrovskou rezervu (čili je to díra na peníze skrz rozpočty) nebo tam kde hrozí konkurence, nasadí dumpingové ceny (a tudíž to dotují odjinud, což nesmí a je to co? Díra na peníze). Něco dalšího potřebujete vysvětlit nebo jste jejich zaměstnanec?

+1/−2
9.3.2016 15:39

V98a91c19l72a56v 54H84a74j77e89k 3806279289

A proč by to nesměly dotovat z něčeho jiného?? A to že nasazují dumpingové ceny je zatím jen neprokázaná spekulace.

+1/−1
9.3.2016 15:48

V22a80c65l82a90v 81H98a95j52e44k 3626379419

A můžete říci , ve kterých z dosud realizovaných soutěžích nasadily ČD dumpingové ceny, aby vyřadili konkurenci- Plzeň-Most- nejnižší cena GWTR, Jihoeské lokátky-GWTR, Olomouc-Krnov - myslím Arriva, Liberec-Chřibská se ČD nezúčastnily. Takže kecy a kecy.

+1/0
9.3.2016 20:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.