Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura vyzývá Babiše k odchodu, když projdou další miliardy pro ČD

České dráhy mají na středečním jednání vlády šanci pojistit si velkou část svého byznysu a příjmů až do roku 2034 bez jakékoliv soutěže. Ministerstvo dopravy totiž slibuje krajům peníze na další provoz regionálních tratí, aniž by podmínilo dotace soutěží na dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62i44r48o56s24l62a52v 13Z39i52k62m94u75n19d 6728682487288

Ve Švýcarsku s nejlepším systémem veřejné dopravy osob se na provozování podílejí toliko soukromé subjekty a to na objednávku veřejného sektoru. Stát (konfederace), kantony (polokantony) a obce vydávají ročně cca 7 miliard CHF na financování (objednávání) veřejné dopravy, což je v přepočtu cca 175 miliard korun ročně, k tomu je třeba připočítat tržby od cestujících ... železnic je cca 5 000 km tratí, autobusových linek cca 18 000 km, k tomu nesčetné lanovky, lodní doprava ... celkem cca 250 soukromých subjektů ... o částce 175 mld ročně veřejné podpory si lze v Česku nechat jen zdát. Soukromí dopravci ovšem skáčí tak, jak píská veřejný sektor, tedy ten kdo objednává a platí ... o jízdním řádu rozhoduje ten, kdo objednává, jízdné (s výjimkou horských tratí - např. společenství Jungfraubahnen, Glacier Express apod.) je stejné pro všechny dopravce ... takže pánové Jančurové, Novotní, Arrivové a další by si ve Švýcarsku, tvořícím jednotný integrovaný dopravní a tarifní systém, se svými "akčními" cenovými nabídkami ani neškrtli ... prostě museli by jezdit za "obvyklé jízdné", uznávat všechny vnitrostátní a mezistátní slevy, jezdit podle jízdního řádu stanoveného objednavatelem ...

+5/0
10.3.2016 17:54

M71a36r23e14k 29V26y74m19a73z39a58l 5828796282670

Lépe bych to nenapsal.....R^.Ale bohužel na to, jak to mají ve Švýcarsku rychle zapomeňte. Zde není politická vůle, aby něco podobného u nás fungovalo....

0/0
10.3.2016 20:29

V33a14c12l97a62v 26H63a64j42e59k 3896669549

Ani ty prachyRv

0/0
10.3.2016 21:40

J57a16n 13J86e74m56e89l57k46a 1875340

A které subjekty soukromé se na tom podílejí. U vlaků třeba. Já to nenašel.

0/0
11.3.2016 9:01

J73a27n 64J78e72m83e70l29k57a 1925760

Co je asi nejhorší a nejspíš záměrnou chybou, že neřekli, ano budete dostávat peníze do roku 34, ale pouze za podmínky, že budete uznávat ve vlacích státní tarif. TR10. Ministerstvo si samozřejmě taky může nadiktovat v soutěžích na rychlíky, že se bude povinně jezdit a uznávat TR10. Ale jaksi to evidentně nedělá. Jinými slovy asi se máme připravit na volné, poptávkové, letecké ceny. U těch krajů to asi už nikdo pak nevynutí..

+1/0
10.3.2016 7:38

V55l56a14s83t85i22m46i55l 58S70v20o70b31o98d82a 7683358425404

Jančura měl před volbama konzultovat Babiše se mnou. Nechápu, co si myslel, když se podílel v roli hosta na jeho volební kampani!!

+1/−1
9.3.2016 21:39
Foto

J43a58n 86V46a29l89a41l92í45k 6836659220206

Jedinou cestou jsou transparentní výběrová řízení, která prokazatelně vedou k úspoře dotací o dvacet až třicet procent a k vyšší kvalitě pro cestující,“ řekl šéf RegioJetu Radim Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/soukromi-dopravci-protestuji-proti-planum-nechat-regionalni-vlaky-cd-1zf-/eko-doprava.aspx?c=A160309_095518_eko-doprava_suj

A nevykřikoval Jančura že bude jezdit BEZ dotací!!!! Tudíž by se mělo ušetřit 100% a nikoliv 20% až 30%

+6/0
9.3.2016 19:32

J97a53n 31J27e74m37e10l40k85a 1365270

Ať se udělá referendum, v jaké podobě chtějí lidi železnici. Zda ČD nebo privatizovanou nebo něco mezi tím. Je to politická otázka. Stejně jako, zda chceme zdravotnictví státní nebo soukromé, zda má být zdravotní pojištění povinné a celostátní nebo soukromé produkty, nepovinné. Že něco chce pan Jančura neznamená podle mě, že to chtějí všichni. Jen ČD je špatně. Jeden soukromý dopravce, 15 let, jedna trať je špatný model, ještě když daňový poplatník zaplatí infrastrukturu. Nejlepší pro zákazníka je něco mezi tím.

8 miliard dotace ČD z 1300 miliard státního rozpočtu je malé číslo, ovlivněné stavem infrastruktury. Řeči o "efektivní" privatizované železnici jsou diskutovány po 15 letech zkušeností v Anglii. Neustále nám tady někdo tvrdí, že se ušetří. Zákazník? Srovnáváme to samé? Není v tom čísle také infrastruktura v podobně nádraží - zaměstnanost. Nebavíme se o zcela jiné službě s lístky přes internet, automat a nevytápěnou budkou bez jakýchkoliv služeb? A ČD navíc údajně své zaměstnance celkem platí, což je výhoda/nevýhoda. Rovnice má jenom pár proměnných -dotace, výše jízdného, počet zákazníků. Soukromník může třeba ušetřit státu na straně dotace, vybrat si to na jízdném. Může být efektivnější - nemusí to pustit státu a zákazníkům, zisk si nechat. Z letadel - skryté poplatky, poplatky za zavazadla, sardinkování, nestornovatelnost, "pružné ceny" -u letenek do Asie, kde autem nedojedete rostou z 15 na 80 tisíc před odletem v sardinkové třídě - a to bolí. Jen pár marketingových lístků za výhodnou cenu. A tam není monopol, tam je volná soutěž. Nemám zájem o zrušení státního systému, in50 in100. Aby mi úředník nadiktoval s kterým lowcostem budu jezdit. Naopak se dělá vše pro to, jen aby si někdo zasoutěžil. Nesmyslné vyhrazení souprav od dopravce na kraje a k trati. Bude dráha u regionálních politiků v dobrých rukou? OupnCard, MHD velkých měst (proč se na ně radši pan Sůra nezaměří - zlaté ČD), provize z jízdenek, Blanka, různé služby pro města atd.

+3/0
9.3.2016 17:08

I13v74o 43S95c53h39l53ä36g69e70l 9560579657242

Babiš opravdu řídí stát jako firmu. Ovšem ne svoji, tu svoji řídí podstatně efektivněji. Možná je to tím, že řídit stát jako firmu prostě nejde?

+3/−1
9.3.2016 16:54

R21a47d11e56k 33J45a60n27a87t52a 9565706824372

Podle mě je politická odpovědnost na těch krajích a občanech - voličích. Když si tam voliči zvolí někoho, kdo je pro soutěže, soutěže budou. Když si tam zvolí někoho, kdo upřednostní "dražší, ale jistotu" v podobě ČD, soutěže nebudou.

+1/0
9.3.2016 16:17

J49a15n 23K39o83b52ě49r75s59k87ý 1650746231183

Tomáši Novotný, to že tebe nějaký jednotný tarif nezajímá neznamená že to ostatní nemusí vidět jinak. Jde v podstatě o zachování stávajícího stavu kdy je možnost koupit si jednu jízdenku a na tu dojet až do cíle s ČD. Nebo kdy si člověk může koupit jízdenku přes MůjVlak atd. A ty tvoje slavné IDS nejsou zdaleka všude a třeba PID ani nepokrývá celý kraj. Kdyby byly všude nikdo by nic nenamítal.

Takže já nepovažuji za správné, to že to spadne do klína ČD. Ale jako vlastník IN25 je to pro mě v podstatě paradoxně dobře. Bohužel neschopnost tohoto státu vytvořit něco takového na celostátní úrovni má bohužel za následek naprostou nepřipravenost na výběrová řízení. Kdyby se chtělo jednotný tarif už dávno mohl být a o problém míň. V takovém případě by nikdo nic nenamítal.

+5/0
9.3.2016 15:50

V64a54c82l41a83v 26H27a14j63e79k 3686479739

Ale ono to nespadne ČD do klína jenom tak. Uzavírá se smlouva a ta je předmětem vyjednávání, kdy kraj si a priory stanovuje podmínky a požadavky.

0/0
9.3.2016 15:58

L55i13b60o67r 14Z33a39v95ř84e27l 8169816151362

Kdo chce podporovat soukromníky, tak ať to dělá. Jeho volba. Já zásadně odmítám jednotný tarif a doufám, že nynější systém plateb vydrží hodně dlouho!!

0/0
10.3.2016 2:48

T54o71m86a47s 68N89o76v84o14t36n38y 1661284576805

Vždycky jsem se divil, proč Jančura podporuje někoho, kdo zbohatl na dotacích. Je dobře, že už taky na to přišel.

+3/0
9.3.2016 15:11

V67l48a83d79a 90S80i71m36o57n68i88k 3959123813495

Jančura pořád jenom křičí. Neměl by si spíš heledět podnikání? Bez dotací?

+1/0
9.3.2016 14:26

T55o86m21a39s 79N45o73v12o82t43n47y 1271464426205

Kde bere nějaké dotace v ČR?

+1/−3
9.3.2016 15:12

V33a65c90l22a15v 35H35a20j78e78k 3856819899

za zákonné slevy, žáci/studenti, ZPT a pod.

+2/−1
9.3.2016 15:32

T45o85m50a30s 97N92o95v58o30t53n55y 1961334116665

Když ani nevíte co jsou to dotace, tak je další debata zbytečná

+1/−4
9.3.2016 15:35

V43a58c70l47a69v 66H55a83j69e75k 3716709769

ČD dotace také neberou tak o čem je řeč??

+2/−1
9.3.2016 15:45

T11o38m48a43s 59N33o80v84o50t50n67y 1261874636355

Kdybyste občas reagoval k věci a neuhýbal pořád jinam, pak by možná ta debata měla smysl. Jestli nevidíte rozdíl mezi tím, že stát doplácí zákonné slevy, které sám nařizuje do prokázané výše a mezi tím, že někam do krajů nalije 45 miliard na dopravu, které se automaticky přesunou bez jakékoliv soutěže nebo kontroly k privilegovanému dopravci, tak už nemusíte opravdu reagovat dál. Děkuji.

+1/−2
9.3.2016 15:47

V41a88c55l70a75v 63H71a18j22e39k 3976309689

Možná byste měl vědět, že kraje si dopravu u dopravců objednávají buďto přímo nebo formou soutěže jak jak to udělají je plně v jejich kompetenci. Cena je smluvní ale základní principy jsou stanovení zákonem. Jinak je zajímavé, že si kraje objednávají a hradí dopravu jinak u autobusů a jinak u vlaků a to tak že smlouvy pro autobusové dopravce jsou výhodnější než smlouvy s ČD.

+2/−1
9.3.2016 15:51

P23e79t53r 96T63y57č24k70a 6305732229822

Tady nejde o dotace. Toto nejsou dotace. To jsou peníze na provoz regionálních tratí.

+1/0
9.3.2016 15:14

J59a97n 27K70ö16r22n37e76r 9106221934220

Takže to napíšu ještě jednou (třeba to zase smažou:-P

Ministerstvo dopravy - Agrofert

Ministerstvo financí - Agrofert

České dráhy - generální ředitel Krtek (ex Agrofert)

Dodavatel PHM s biosložkou pro České dráhy - Agrofert

Kraje - zatím ČSSD, brzy pravděpodobně Agrofert

Co přesně Jančura za této konstelace čekal jiného?

+2/−2
9.3.2016 14:17

J98a61n 63S70ů40r28a 4745453523372

Od kdy byly Unipetrol a Lafarge Cement součástí Agrofertu?

+1/0
9.3.2016 15:06

J87a85n 91K52ö55r66n89e23r 9586381574530

Narážíte na P. Krtka? Více zde:

http://echo24.cz/a/wV9cb/babisuv-krtek-kdo-je-novy-muz-v-cele-ceskych-drah

Možná jsem zapomněl dodat: MAFRA (idnes) - Agrofert :-)

+1/0
9.3.2016 15:18

J15a56n 59S79ů45r39a 4845353553232

Ano, narážím na pana Krtka. Agrofert nikdy nevlastnil Unipetrol. Tolik fakta. Všichni vědí, komu Mafra patří.

0/0
9.3.2016 15:19

J27a88n 35K33ö39r49n34e77r 9466341954660

Prosím, přečtěte si ten článek. Krtek je Burešův člověk. Unipetrol sem netahejte, o tom jsem nepsal.

Všichni vědí, komu MAFRA patří. Taky je to bohužel čím dál tím víc poznatRv

0/0
9.3.2016 15:23

J54a70n 13S26ů98r78a 4475513673872

Z principu nečtu práci paní Zlámalové. Píšete, že Krtek je exAgrofert. Píšu, že to není pravda. Firma s podílem Agrofertu není firmou Agrofertu.

0/0
9.3.2016 15:26

J65a49n 81K28ö41r55n91e28r 9316351474610

Aha, z principu...8-o

Nezlobte se na mě, ale slovíčkaříte. Zajímavé, že jste nerozporoval to o těch ministerstvech nebo krajích. Vy už taky nevnímáte rozdíl mezi ANO a Agrofertem?

Máte slušnou firemní kulturu, když i váš Šéf popřel, že má cokoliv společného s Čapím hnízdem...Jistě, patří totiž "nějaké firmě z holdingu"...;-D

0/0
9.3.2016 15:32

J62a62n 13S30ů88r52a 4885623713132

Řeším fakta, nikoliv domněnky.Řeším dopravu, nikoliv Čapí hnízdo. Hezký den.

+1/0
9.3.2016 15:34

J82a12n 39K59ö11r96n86e26r 9476891734450

Rv

0/0
9.3.2016 15:35

V70a92c76l47a31v 12B51u98r71e42š 3143508502249

Od té doby, co se Jančura vyslovil na adresu uprchlíku, že se začlení tak už si o jeho kvalitách nedělám iluzeRvEU

+5/0
9.3.2016 14:10

J73a19r25o75s48l84a85v 35V88a79c30e53k 1392532372576

Zatím soukromí dopravci provozují pouze atraktivní spoje. Nevím, proč by měli dostávat vůbec nějaké dotace. Nesnáším soukromé podnikání, kde jsou dotace. Což je prostor pro korupci. S ČD je situace jiná. Provozují mnoho spojů, které nemohou být v plusu. Efektivitu hospodaření těžko posoudit.

+4/−2
9.3.2016 13:18

T88o76m68a84s 24N81o27v46o53t27n29y 1661614416875

A už ti někdo řekl, že ty "spoje, které nemohou být v plusu" jsou většinou v plusu víc, než mnohé komerční, kde prostě když lidi nejedou, tak není tržba? Pokud bude zajišťovat linku soukromník na základě výběrového řízení, tak je asi logické že za objednané služby dostane zaplaceno stejně jako dnes ČD nebo nějaké exČSAD (což je taky soukromník dneska)

0/−1
9.3.2016 15:13

V65a50c84l31a48v 40H61a64j83e64k 3496499479

aha a nač se tedy bude soutěžit?? Já myslel, že smyslem je aby to bylo míň, jak tvrdí Jančura.

+1/0
9.3.2016 20:30

J92a92n 54C61e31p13e56k 1884686320

A neměl by spíš Jančura vyzývat k odchodu Ťoka? To může rovnou vyzývat Sobotku nebo Bělobrádka, také jsou členy vlády a jsou zodpovědní za řízení státu.

+3/0
9.3.2016 13:10

T76o29m91a95s 18N86o53v97o68t48n93y 1981154976915

Ťok to je naprostá tragédie (no ostatně jako cokoliv z ANO nebo od ČSSD, že)

0/−1
9.3.2016 15:14

J71i72r34i 36Z29u47z31a87ň71á84k 4318230713776

Že ještě někdo poslouchat toho h*lupáka Jančuru na vše by chtěl dotaci a lidé mu to baští stát by se neměl zbavovat strategických položek pokud není výřešena kvalitní a zodpovědná obsluha jednotlivých tratí.;-D

+3/−2
9.3.2016 12:49

P91e18t20r 46N57i88v22n61i86c63k95ý 3442694495437

Co si přesně představuješ pod pojmem " kvalitní a zodpovědná obsluha jednotlivých tratí"?

0/0
9.3.2016 12:53

J49a11n 30K80ö37r93n82e19r 9676791594910

Motorový vůz řady 810...;-)

+1/−1
9.3.2016 13:04

T97o77m33a40s 93N44o86v32o90t15n85y 1531214376755

Zajímavé, že ten Jančura, kterého tady urážíš, je tak "hloupý" že vybudoval firmu s miliardovými obraty. Škoda že podobně "hloupých" Jančurů tu není víc.

+1/−1
9.3.2016 15:15

L37i63b86o84r 97Z29a67v90ř56e36l 8399626191222

Zaplať bože že takových soukromých dopravců není víc.!!

0/−1
10.3.2016 2:53

V58á28c48l78a64v 81K66a51m76í73r 9532647621896

Aha,takže panu podnikateli se to nelíbí...Hm,hlavně že zapomněl,že je mnohem lepší důvěřovat dopravci,který může na trať vyrazit okamžitě,protože už vlaky potřebné k provozu na trati má (což čd jsou) a ne aby se potom,až soutěž skončí zase rok čekalo,až si dopravce vlaky sežene,popřípadě aby se za ten rok koulalo na to,jak linku ruší,protože na ní nejde hrabat jako na trase Pha - Ova

+5/−1
9.3.2016 12:42

P37e72t54r 52N73i17v97n21i47c22k68ý 3442704475707

Slušný úlet. Podle tvé logiky by by do konce světa mohly jezdi jen ČD. Je běžné, že smlouva začně platit až po určité době. Dopravce prostě potřebuje čase se připravit.

Fakt si myslíš. že na trase Pha-Ova dopravci hrabou? Při dnešních cenách? ;-D;-D

Naopak ekonomicky nejlepší jsou dotované tratě, Dopravce předem ví, kolik dostane peněz.

+1/−1
9.3.2016 12:51

V30a81c85l67a83v 21H50a14j85e68k 3606129839

no a proč by nemohly??

0/0
9.3.2016 15:09

T98o33m94a69s 56N23o47v82o28t41n50y 1701984886825

Protože je to nesmysl a díra na peníze?

0/−2
9.3.2016 15:23

V76a40c92l60a84v 65H18a89j42e24k 3586139689

a na to jste přišel jak??

0/0
9.3.2016 15:26

T21o51m68a73s 83N12o51v90o98t31n61y 1511164306595

Víte nějak vysvětlit situaci, kdy tam, kde hrozilo, že ČD přijde o trasu a dostane ji soukromník, najednou záhadně podstřelily ČD cenu na úplně nemyslnou hodnotu? Pak jsou pouze dvě možnosti - buďto mají v cenách, které požadují obrovskou rezervu (čili je to díra na peníze skrz rozpočty) nebo tam kde hrozí konkurence, nasadí dumpingové ceny (a tudíž to dotují odjinud, což nesmí a je to co? Díra na peníze). Něco dalšího potřebujete vysvětlit nebo jste jejich zaměstnanec?

+1/−2
9.3.2016 15:39

V81a95c83l16a79v 56H53a11j12e52k 3226509849

A proč by to nesměly dotovat z něčeho jiného?? A to že nasazují dumpingové ceny je zatím jen neprokázaná spekulace.

+1/−1
9.3.2016 15:48

V74a91c11l44a70v 77H18a44j38e98k 3786109679

A můžete říci , ve kterých z dosud realizovaných soutěžích nasadily ČD dumpingové ceny, aby vyřadili konkurenci- Plzeň-Most- nejnižší cena GWTR, Jihoeské lokátky-GWTR, Olomouc-Krnov - myslím Arriva, Liberec-Chřibská se ČD nezúčastnily. Takže kecy a kecy.

+1/0
9.3.2016 20:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.