Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura vyzývá Babiše k odchodu, když projdou další miliardy pro ČD

České dráhy mají na středečním jednání vlády šanci pojistit si velkou část svého byznysu a příjmů až do roku 2034 bez jakékoliv soutěže. Ministerstvo dopravy totiž slibuje krajům peníze na další provoz regionálních tratí, aniž by podmínilo dotace soutěží na dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i48r69o78s88l48a83v 96Z62i70k71m52u95n96d 6768702177828

Ve Švýcarsku s nejlepším systémem veřejné dopravy osob se na provozování podílejí toliko soukromé subjekty a to na objednávku veřejného sektoru. Stát (konfederace), kantony (polokantony) a obce vydávají ročně cca 7 miliard CHF na financování (objednávání) veřejné dopravy, což je v přepočtu cca 175 miliard korun ročně, k tomu je třeba připočítat tržby od cestujících ... železnic je cca 5 000 km tratí, autobusových linek cca 18 000 km, k tomu nesčetné lanovky, lodní doprava ... celkem cca 250 soukromých subjektů ... o částce 175 mld ročně veřejné podpory si lze v Česku nechat jen zdát. Soukromí dopravci ovšem skáčí tak, jak píská veřejný sektor, tedy ten kdo objednává a platí ... o jízdním řádu rozhoduje ten, kdo objednává, jízdné (s výjimkou horských tratí - např. společenství Jungfraubahnen, Glacier Express apod.) je stejné pro všechny dopravce ... takže pánové Jančurové, Novotní, Arrivové a další by si ve Švýcarsku, tvořícím jednotný integrovaný dopravní a tarifní systém, se svými "akčními" cenovými nabídkami ani neškrtli ... prostě museli by jezdit za "obvyklé jízdné", uznávat všechny vnitrostátní a mezistátní slevy, jezdit podle jízdního řádu stanoveného objednavatelem ...

+5/0
10.3.2016 17:54

M43a90r54e22k 82V35y61m39a91z85a54l 5618316672350

Lépe bych to nenapsal.....R^.Ale bohužel na to, jak to mají ve Švýcarsku rychle zapomeňte. Zde není politická vůle, aby něco podobného u nás fungovalo....

0/0
10.3.2016 20:29

V98a74c36l80a47v 82H65a86j89e12k 3186519649

Ani ty prachyRv

0/0
10.3.2016 21:40

J95a74n 89J62e61m61e48l61k25a 1385650

A které subjekty soukromé se na tom podílejí. U vlaků třeba. Já to nenašel.

0/0
11.3.2016 9:01

J44a27n 59J56e97m51e10l49k13a 1265950

Co je asi nejhorší a nejspíš záměrnou chybou, že neřekli, ano budete dostávat peníze do roku 34, ale pouze za podmínky, že budete uznávat ve vlacích státní tarif. TR10. Ministerstvo si samozřejmě taky může nadiktovat v soutěžích na rychlíky, že se bude povinně jezdit a uznávat TR10. Ale jaksi to evidentně nedělá. Jinými slovy asi se máme připravit na volné, poptávkové, letecké ceny. U těch krajů to asi už nikdo pak nevynutí..

+1/0
10.3.2016 7:38

V31l50a89s68t10i76m14i64l 19S73v83o96b43o26d94a 7903108685294

Jančura měl před volbama konzultovat Babiše se mnou. Nechápu, co si myslel, když se podílel v roli hosta na jeho volební kampani!!

+1/−1
9.3.2016 21:39

J73a82n 46V69a45l30a33l19í88k 6476119680476

Jedinou cestou jsou transparentní výběrová řízení, která prokazatelně vedou k úspoře dotací o dvacet až třicet procent a k vyšší kvalitě pro cestující,“ řekl šéf RegioJetu Radim Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/soukromi-dopravci-protestuji-proti-planum-nechat-regionalni-vlaky-cd-1zf-/eko-doprava.aspx?c=A160309_095518_eko-doprava_suj

A nevykřikoval Jančura že bude jezdit BEZ dotací!!!! Tudíž by se mělo ušetřit 100% a nikoliv 20% až 30%

+6/0
9.3.2016 19:32

J47a98n 53J49e72m91e61l70k56a 1605280

Ať se udělá referendum, v jaké podobě chtějí lidi železnici. Zda ČD nebo privatizovanou nebo něco mezi tím. Je to politická otázka. Stejně jako, zda chceme zdravotnictví státní nebo soukromé, zda má být zdravotní pojištění povinné a celostátní nebo soukromé produkty, nepovinné. Že něco chce pan Jančura neznamená podle mě, že to chtějí všichni. Jen ČD je špatně. Jeden soukromý dopravce, 15 let, jedna trať je špatný model, ještě když daňový poplatník zaplatí infrastrukturu. Nejlepší pro zákazníka je něco mezi tím.

8 miliard dotace ČD z 1300 miliard státního rozpočtu je malé číslo, ovlivněné stavem infrastruktury. Řeči o "efektivní" privatizované železnici jsou diskutovány po 15 letech zkušeností v Anglii. Neustále nám tady někdo tvrdí, že se ušetří. Zákazník? Srovnáváme to samé? Není v tom čísle také infrastruktura v podobně nádraží - zaměstnanost. Nebavíme se o zcela jiné službě s lístky přes internet, automat a nevytápěnou budkou bez jakýchkoliv služeb? A ČD navíc údajně své zaměstnance celkem platí, což je výhoda/nevýhoda. Rovnice má jenom pár proměnných -dotace, výše jízdného, počet zákazníků. Soukromník může třeba ušetřit státu na straně dotace, vybrat si to na jízdném. Může být efektivnější - nemusí to pustit státu a zákazníkům, zisk si nechat. Z letadel - skryté poplatky, poplatky za zavazadla, sardinkování, nestornovatelnost, "pružné ceny" -u letenek do Asie, kde autem nedojedete rostou z 15 na 80 tisíc před odletem v sardinkové třídě - a to bolí. Jen pár marketingových lístků za výhodnou cenu. A tam není monopol, tam je volná soutěž. Nemám zájem o zrušení státního systému, in50 in100. Aby mi úředník nadiktoval s kterým lowcostem budu jezdit. Naopak se dělá vše pro to, jen aby si někdo zasoutěžil. Nesmyslné vyhrazení souprav od dopravce na kraje a k trati. Bude dráha u regionálních politiků v dobrých rukou? OupnCard, MHD velkých měst (proč se na ně radši pan Sůra nezaměří - zlaté ČD), provize z jízdenek, Blanka, různé služby pro města atd.

+3/0
9.3.2016 17:08

I91v60o 29S25c39h13l60ä10g79e83l 9520239847802

Babiš opravdu řídí stát jako firmu. Ovšem ne svoji, tu svoji řídí podstatně efektivněji. Možná je to tím, že řídit stát jako firmu prostě nejde?

+3/−1
9.3.2016 16:54

R53a47d75e67k 25J26a17n14a45t58a 9435726554282

Podle mě je politická odpovědnost na těch krajích a občanech - voličích. Když si tam voliči zvolí někoho, kdo je pro soutěže, soutěže budou. Když si tam zvolí někoho, kdo upřednostní "dražší, ale jistotu" v podobě ČD, soutěže nebudou.

+1/0
9.3.2016 16:17

J17a17n 58K26o31b27ě76r84s10k17ý 1780846861113

Tomáši Novotný, to že tebe nějaký jednotný tarif nezajímá neznamená že to ostatní nemusí vidět jinak. Jde v podstatě o zachování stávajícího stavu kdy je možnost koupit si jednu jízdenku a na tu dojet až do cíle s ČD. Nebo kdy si člověk může koupit jízdenku přes MůjVlak atd. A ty tvoje slavné IDS nejsou zdaleka všude a třeba PID ani nepokrývá celý kraj. Kdyby byly všude nikdo by nic nenamítal.

Takže já nepovažuji za správné, to že to spadne do klína ČD. Ale jako vlastník IN25 je to pro mě v podstatě paradoxně dobře. Bohužel neschopnost tohoto státu vytvořit něco takového na celostátní úrovni má bohužel za následek naprostou nepřipravenost na výběrová řízení. Kdyby se chtělo jednotný tarif už dávno mohl být a o problém míň. V takovém případě by nikdo nic nenamítal.

+5/0
9.3.2016 15:50

V88a63c93l85a68v 68H29a53j85e12k 3416449219

Ale ono to nespadne ČD do klína jenom tak. Uzavírá se smlouva a ta je předmětem vyjednávání, kdy kraj si a priory stanovuje podmínky a požadavky.

0/0
9.3.2016 15:58

L70i81b66o57r 42Z92a72v35ř35e90l 8669136671462

Kdo chce podporovat soukromníky, tak ať to dělá. Jeho volba. Já zásadně odmítám jednotný tarif a doufám, že nynější systém plateb vydrží hodně dlouho!!

0/0
10.3.2016 2:48

T67o88m39a38s 16N24o81v63o57t13n85y 1981634306555

Vždycky jsem se divil, proč Jančura podporuje někoho, kdo zbohatl na dotacích. Je dobře, že už taky na to přišel.

+3/0
9.3.2016 15:11

V83l85a16d88a 70S39i35m21o37n54i17k 3269383683935

Jančura pořád jenom křičí. Neměl by si spíš heledět podnikání? Bez dotací?

+1/0
9.3.2016 14:26

T11o65m60a16s 27N23o12v15o14t72n41y 1161334626705

Kde bere nějaké dotace v ČR?

+1/−3
9.3.2016 15:12

V43a38c51l78a50v 14H60a23j96e17k 3426769119

za zákonné slevy, žáci/studenti, ZPT a pod.

+2/−1
9.3.2016 15:32

T83o97m97a53s 94N63o12v30o47t56n12y 1421814806125

Když ani nevíte co jsou to dotace, tak je další debata zbytečná

+1/−4
9.3.2016 15:35

V25a38c33l11a58v 66H21a78j73e58k 3276889509

ČD dotace také neberou tak o čem je řeč??

+2/−1
9.3.2016 15:45

T51o62m98a84s 45N10o30v15o74t87n20y 1691604496945

Kdybyste občas reagoval k věci a neuhýbal pořád jinam, pak by možná ta debata měla smysl. Jestli nevidíte rozdíl mezi tím, že stát doplácí zákonné slevy, které sám nařizuje do prokázané výše a mezi tím, že někam do krajů nalije 45 miliard na dopravu, které se automaticky přesunou bez jakékoliv soutěže nebo kontroly k privilegovanému dopravci, tak už nemusíte opravdu reagovat dál. Děkuji.

+1/−2
9.3.2016 15:47

V81a48c45l68a33v 58H97a68j82e40k 3286449729

Možná byste měl vědět, že kraje si dopravu u dopravců objednávají buďto přímo nebo formou soutěže jak jak to udělají je plně v jejich kompetenci. Cena je smluvní ale základní principy jsou stanovení zákonem. Jinak je zajímavé, že si kraje objednávají a hradí dopravu jinak u autobusů a jinak u vlaků a to tak že smlouvy pro autobusové dopravce jsou výhodnější než smlouvy s ČD.

+2/−1
9.3.2016 15:51

P29e33t93r 77T73y61č78k83a 6575272969802

Tady nejde o dotace. Toto nejsou dotace. To jsou peníze na provoz regionálních tratí.

+1/0
9.3.2016 15:14

J59a95n 49K50ö23r41n97e26r 9256961354230

Takže to napíšu ještě jednou (třeba to zase smažou:-P

Ministerstvo dopravy - Agrofert

Ministerstvo financí - Agrofert

České dráhy - generální ředitel Krtek (ex Agrofert)

Dodavatel PHM s biosložkou pro České dráhy - Agrofert

Kraje - zatím ČSSD, brzy pravděpodobně Agrofert

Co přesně Jančura za této konstelace čekal jiného?

+2/−2
9.3.2016 14:17

J58a65n 91S53ů93r25a 4545273653572

Od kdy byly Unipetrol a Lafarge Cement součástí Agrofertu?

+1/0
9.3.2016 15:06

J85a51n 92K42ö94r97n70e20r 9336311484860

Narážíte na P. Krtka? Více zde:

http://echo24.cz/a/wV9cb/babisuv-krtek-kdo-je-novy-muz-v-cele-ceskych-drah

Možná jsem zapomněl dodat: MAFRA (idnes) - Agrofert :-)

+1/0
9.3.2016 15:18

J72a61n 57S27ů69r97a 4305283563322

Ano, narážím na pana Krtka. Agrofert nikdy nevlastnil Unipetrol. Tolik fakta. Všichni vědí, komu Mafra patří.

0/0
9.3.2016 15:19

J96a80n 29K18ö69r35n89e41r 9716781254120

Prosím, přečtěte si ten článek. Krtek je Burešův člověk. Unipetrol sem netahejte, o tom jsem nepsal.

Všichni vědí, komu MAFRA patří. Taky je to bohužel čím dál tím víc poznatRv

0/0
9.3.2016 15:23

J20a97n 56S80ů45r98a 4545153723132

Z principu nečtu práci paní Zlámalové. Píšete, že Krtek je exAgrofert. Píšu, že to není pravda. Firma s podílem Agrofertu není firmou Agrofertu.

0/0
9.3.2016 15:26

J74a70n 91K39ö94r75n55e55r 9966461104620

Aha, z principu...8-o

Nezlobte se na mě, ale slovíčkaříte. Zajímavé, že jste nerozporoval to o těch ministerstvech nebo krajích. Vy už taky nevnímáte rozdíl mezi ANO a Agrofertem?

Máte slušnou firemní kulturu, když i váš Šéf popřel, že má cokoliv společného s Čapím hnízdem...Jistě, patří totiž "nějaké firmě z holdingu"...;-D

0/0
9.3.2016 15:32

J53a22n 22S86ů38r45a 4305903583682

Řeším fakta, nikoliv domněnky.Řeším dopravu, nikoliv Čapí hnízdo. Hezký den.

+1/0
9.3.2016 15:34

J71a70n 51K59ö70r87n62e31r 9736511584920

Rv

0/0
9.3.2016 15:35

V15a57c26l39a39v 23B84u26r81e77š 3113568532439

Od té doby, co se Jančura vyslovil na adresu uprchlíku, že se začlení tak už si o jeho kvalitách nedělám iluzeRvEU

+5/0
9.3.2016 14:10

J66a53r77o40s77l38a28v 98V69a78c36e30k 1212282172316

Zatím soukromí dopravci provozují pouze atraktivní spoje. Nevím, proč by měli dostávat vůbec nějaké dotace. Nesnáším soukromé podnikání, kde jsou dotace. Což je prostor pro korupci. S ČD je situace jiná. Provozují mnoho spojů, které nemohou být v plusu. Efektivitu hospodaření těžko posoudit.

+4/−2
9.3.2016 13:18

T60o66m12a67s 65N73o96v45o42t88n69y 1501114856205

A už ti někdo řekl, že ty "spoje, které nemohou být v plusu" jsou většinou v plusu víc, než mnohé komerční, kde prostě když lidi nejedou, tak není tržba? Pokud bude zajišťovat linku soukromník na základě výběrového řízení, tak je asi logické že za objednané služby dostane zaplaceno stejně jako dnes ČD nebo nějaké exČSAD (což je taky soukromník dneska)

0/−1
9.3.2016 15:13

V51a58c77l32a84v 54H51a46j68e84k 3666669909

aha a nač se tedy bude soutěžit?? Já myslel, že smyslem je aby to bylo míň, jak tvrdí Jančura.

+1/0
9.3.2016 20:30

J35a12n 56C45e53p37e57k 1864376810

A neměl by spíš Jančura vyzývat k odchodu Ťoka? To může rovnou vyzývat Sobotku nebo Bělobrádka, také jsou členy vlády a jsou zodpovědní za řízení státu.

+3/0
9.3.2016 13:10

T37o91m55a42s 96N87o67v77o97t82n68y 1831714426955

Ťok to je naprostá tragédie (no ostatně jako cokoliv z ANO nebo od ČSSD, že)

0/−1
9.3.2016 15:14

J32i76r19i 30Z43u82z97a17ň16á19k 4408420343956

Že ještě někdo poslouchat toho h*lupáka Jančuru na vše by chtěl dotaci a lidé mu to baští stát by se neměl zbavovat strategických položek pokud není výřešena kvalitní a zodpovědná obsluha jednotlivých tratí.;-D

+3/−2
9.3.2016 12:49

P73e38t33r 24N75i50v39n39i21c54k57ý 3102164685827

Co si přesně představuješ pod pojmem " kvalitní a zodpovědná obsluha jednotlivých tratí"?

0/0
9.3.2016 12:53

J31a51n 39K24ö49r31n59e47r 9656931984380

Motorový vůz řady 810...;-)

+1/−1
9.3.2016 13:04

T84o48m32a65s 54N43o81v33o54t45n68y 1941914656925

Zajímavé, že ten Jančura, kterého tady urážíš, je tak "hloupý" že vybudoval firmu s miliardovými obraty. Škoda že podobně "hloupých" Jančurů tu není víc.

+1/−1
9.3.2016 15:15

L64i63b71o42r 75Z39a34v83ř67e10l 8289846731232

Zaplať bože že takových soukromých dopravců není víc.!!

0/−1
10.3.2016 2:53

V90á66c30l76a21v 54K89a88m88í12r 9662347441376

Aha,takže panu podnikateli se to nelíbí...Hm,hlavně že zapomněl,že je mnohem lepší důvěřovat dopravci,který může na trať vyrazit okamžitě,protože už vlaky potřebné k provozu na trati má (což čd jsou) a ne aby se potom,až soutěž skončí zase rok čekalo,až si dopravce vlaky sežene,popřípadě aby se za ten rok koulalo na to,jak linku ruší,protože na ní nejde hrabat jako na trase Pha - Ova

+5/−1
9.3.2016 12:42

P85e81t44r 32N82i38v93n83i93c60k32ý 3982604635647

Slušný úlet. Podle tvé logiky by by do konce světa mohly jezdi jen ČD. Je běžné, že smlouva začně platit až po určité době. Dopravce prostě potřebuje čase se připravit.

Fakt si myslíš. že na trase Pha-Ova dopravci hrabou? Při dnešních cenách? ;-D;-D

Naopak ekonomicky nejlepší jsou dotované tratě, Dopravce předem ví, kolik dostane peněz.

+1/−1
9.3.2016 12:51

V64a36c57l17a19v 62H78a47j27e79k 3216129759

no a proč by nemohly??

0/0
9.3.2016 15:09

T74o68m75a51s 93N95o97v84o65t95n11y 1451294176715

Protože je to nesmysl a díra na peníze?

0/−2
9.3.2016 15:23

V69a53c22l93a35v 33H33a75j18e26k 3356739179

a na to jste přišel jak??

0/0
9.3.2016 15:26

T43o26m51a71s 35N28o18v34o83t79n14y 1631654796985

Víte nějak vysvětlit situaci, kdy tam, kde hrozilo, že ČD přijde o trasu a dostane ji soukromník, najednou záhadně podstřelily ČD cenu na úplně nemyslnou hodnotu? Pak jsou pouze dvě možnosti - buďto mají v cenách, které požadují obrovskou rezervu (čili je to díra na peníze skrz rozpočty) nebo tam kde hrozí konkurence, nasadí dumpingové ceny (a tudíž to dotují odjinud, což nesmí a je to co? Díra na peníze). Něco dalšího potřebujete vysvětlit nebo jste jejich zaměstnanec?

+1/−2
9.3.2016 15:39

V40a56c71l89a55v 16H77a72j67e27k 3756529509

A proč by to nesměly dotovat z něčeho jiného?? A to že nasazují dumpingové ceny je zatím jen neprokázaná spekulace.

+1/−1
9.3.2016 15:48

V92a67c35l68a31v 90H50a48j54e38k 3196119979

A můžete říci , ve kterých z dosud realizovaných soutěžích nasadily ČD dumpingové ceny, aby vyřadili konkurenci- Plzeň-Most- nejnižší cena GWTR, Jihoeské lokátky-GWTR, Olomouc-Krnov - myslím Arriva, Liberec-Chřibská se ČD nezúčastnily. Takže kecy a kecy.

+1/0
9.3.2016 20:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.