Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Místo oblíbené hry s dávkami na děti se raději zaměřme na platy

Vlády rády zvyšují dávky i daňové slevy na děti, aby byly populární. Ano, potřebujeme zajistit rodiny. Ale lepší by bylo pracovat na tom, aby se lidem zvýšily mzdy. Dávky na děti vzbuzují otázku spravedlnosti už od druhé světové války, píše finanční analytik a popularizátor ekonomie Aleš Michl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I36v50o 46P90a51t59t11a 9442110572840

Pan účetní a bankéř vidí jen peníze, protože dítě nemají ekonomové ve svém portfoliu. Tuhle problematiku může objasnit jen sociálně ekonomický rozbor. Pokud si přečtete následující přednášku, zjistíte, jaký příšerný binec udělali v našem zákonodárství ekonomové tím, že v 90. letech převzali předpisy EU. Také se dozvíte jak z toho ven (!). Více na adrese: http://slideplayer.cz/slide/2628016/

0/0
19.3.2016 0:02

M24a61r48t14i58n 97R19u38z22i73c77k93a 1732858896467

Konecne to nekdo napsal...

Akorat zapomel na to, ze vsechny ty davky zamestnavaji hrromady uredniku a zvysuji dane...

Ted jenom, aby nekdo navrhl tenhle nesmyslny system zmenit tak, aby se lidem vyplatilo pracovat a zajistit rodinu. Proti sleve z dani nebo pojisteni nic nemam pro rodiny, ktere se dostanou do spatne situace...

0/0
15.3.2016 10:50

T56o36m54a98s 28V94a46r14g29a 1865944446865

Sorry, ale ten apel z nadpisu je příšerně nekonkrétní.

+1/0
14.3.2016 13:38

V78a54c88l36a14v 52M52e28d24e72k 5871612235595

Stejně mě pořád fascinuje, jak ti nemakačenkové (obvykle s nepříliš vysokým vzděláním) dokážou vždy najít v zákonech takové skuliny, které smysl zákona obrátí naruby. Smyslem daňového bonusu mělo být, aby se vyplatilo pracovat i lidem s nízkými příjmy a hodně dětmi, a nakonec z toho vyplynul úplný opak.

+1/0
12.3.2016 18:02

K75a58r56e72l 15J60a23n54í18k 9558572665284

Článek předkládá zajímavou úvahu, těžko s ní polemizovat.

Jen bych doplnil, že "sleva na dani z příjmu na dítě" není dávkou, nýbrž neumělým pokusem napravit daňovou diskriminaci rodin. Zatímco bezdětná dvoučlenná rodina si příjmy rozepisuje před zdaněním na dvě osoby, pětičlenná rovněž na dvě.

+3/0
12.3.2016 12:22

J25o44s83e70f 13B73r51o42ž29e87k 7663685422471

Té poslední větě nějak nerozumím - podle mě každý uvádí do daňového přiznání to co on sám vydělal. A pokud někoho živí, tak si odečítá z daňového základu nezdanitelnou dávku nejen na sebe, ale ještě i za něj - bez ohledu na počet lidí v rodině. Nebo že bych žil v jiném státě a podával daňové přiznání někde jinde?

+1/0
12.3.2016 13:19

K28a42r62e65l 47J14a45n69í54k 9728242895834

Nerozumíte nebo nechcete rozumět?

Pokud rodina o dvou lidech vydělá 100K, ten příjem se "rozepisuje" (nepřesné, vím) mezi dva a odečítají se dva nezdanitelní základy.

Pokud totéž vydělá pětičlenná rodina, měla by odepisovat pět nezdanitelných základů a má-li mít progrese nějaký solidární smysl (a nikoliv být trestem za vysokou mzdu), tak by měl příjem být daněn sazbou odpovídající těmto nižším příjmům. Tohle by řešily daňová přiznání na rodinu, která by děti zohledňovaly. A nebylo by třeba nějakých odpisů na děti...

+1/−1
12.3.2016 15:23

J72o34s46e42f 77B46r33o37ž83e39k 7123845862711

Pořád tomu nerozumím. Jeden vydělá milion, druhý 350 tisíc (roční příjem). Každý si odečte od sebe základ za sebe. Kde je nějaké rozepisování?

0/0
12.3.2016 18:00

V26a56c70l88a13v 71M22e94d22e54k 5891202625815

Pokud takhle vyplňujete daňové přiznání, tak to děláte opravdu blbě. Žádná odečítatelná položka (která se odečítala od daňového základu) už mnoho let neexistuje, dnes máme slevu na dani, která se odečítá přímo od vypočtené daně, a když se dostane daň do záporné hodnoty, platí stát vám.

0/0
12.3.2016 17:51

J54o88s21e55f 23B89r78o18ž81e55k 7873325192201

Jo, fakt že se na osoby odečítá až z daně. Máte pravdu.

0/0
12.3.2016 18:06

J43o12s60e79f 60L41a29n23z 8835821214278

Celý systém dávek je špatný- dávky stejně jako dotace křiví ekonomiku a pokud stát někomu něco dává tak pouze z toho co jiným sebral (nezanedbatelnou režii spojenou s přerozdělováním pomíjím) ! Nejsem proti "sociálnímu polštáři" pro ty ,co se skutečně ocitnou v kritických životních situacích , ale tam by to mělo skončit. Faktem je , že za cca 20 let si stát vytvořil ve společnosti skupinu lidí co žijí stylem "MÁM NÁROK" na rozdíl od logického " SNAŽÍM SE , tedy mám se..."

Mám nájemníky ,dnes už všichni plnoletí - od cca r.2000 rodiče nepracovali a nyní i děti nepracují a ona rodina žila a žije z dávek. A nijak nestrádají , i auto jim stát loni zaplatil. Je veřejným tajemstvím , že jim to částečně umožňuje zdr.postižení jednoho syna , kdy tento je pro úřady invalidní , odkázaný na vozíček a asistenci , což mu ale nijak fyzicky nebrání vzít míč a jít s kamarády hrát fotbálek. Takže sociálka jim platí de facto všechno a jejich jedinou starostí je v požadovaném termínu doložit potřebné papíry na příslušné místo. Značný rozdíl proti nám všem , co musíme ráno vstávat do práce- že? Abych nebyl za nesociálního netvora: zpočátku jsem měl "cukání" - když jsou sociální případ" jim nějak pomoci , naštěstí jsem do problematiky a skutečného stavu pronikl dřív než bych udělal nějaký neuvážený krok.

+5/0
12.3.2016 7:19
Foto

R71o77m21a91n 51K67o83z50e81l 4937276553704

No zde v diskuzi se dočtete, konkrétně od p. Strnada, že to s těmi dávkami zas takové není.

http://zlin.idnes.cz/urad-prace-pomuze-starsim-lidem-bez-zamestnani-fl7-/zlin-zpravy.aspx?c=A160311_2231671_zlin-zpravy_ras

0/0
12.3.2016 14:36

M95a92r17t73i25n 10S80e62d12o60n19a 5927193580309

V socialnich davkach problem v CR nevidim, spise v nizke minimalni mzde ktera neni motivujici a neda se z ni uzivit, natoz zalozit rodina. Podpora socialne slabsich ma smysl, postaci opustit Evropu (USA, Afrika, Asie) kde je videt na ulici jak se blbe zije bez podpory statu, casto je i vyssi kriminalita.

Pokud jsou otazky ohledne administrativy, levne reseni existuje, platit nejakou castku vsem obcanum bez ohledu na prijem (zavedeno ve Svycarsku, casti Kanady a Finsku).

+1/−1
12.3.2016 17:33

J62o41s15e37f 44T94r28ö10g96l 8899132306476

Autor se nepochybně hluboce mýlí. Smyslem všech těchto ekonomických nástrojů je zvýšení porodnosti a zastavení (zpomalení) nežádoucích demografických změn, tj. stárnutí a vymírání populace. Paradoxně státy s vyšší ekonomickou úrovní jsou na tom s porodností a stárnutím populace ještě hůř než my - Německo, Švédsko, Británie a to v těchto zemích ještě demografický vývoj zpomalují přistěhovalci. Vyšší plat dává více možností "užívat si" a to následně vede k odkládání dětí do pozdnějšího věku. Zároveň to vytváří vyšší tlak na úspěch i u žen, takže opět nejprve kariéra (a majetek) a pak teprve děti (když se povedou). A navíc společnost tento vývoj uznává jako přirozený a ženu, která se rozhodne být "v domácnosti" a starat se o děti, považuje okolí v podstatě za druhořadou, neemancipovanou nebo za flákačku, která se nechá živit partnerem. V jiném článku se vyčítá Tureckému prezidentovi, že řekl, že hlavním úlohou ženy je mateřství. Erdogan je poněkud fundamentalista, ale v tomto má nepochybně pravdu. Každý živý organismus má hlavní smysl života se rozmnožit, jen "bohatí" Evropané se ho dobrovolně vzdávají a v podstatě vymírají. To není dobrá cesta, která se dříve nebo později vymstí a i ikdyž si o naší vládě myslím svoje, tyto kroky jsou jednoznačně dobré. Když se vymýtí podvody, je cílení na pracující jednoznačně nejlepší, v článku zmíněná rodina se 7 dětmi a 40 000 měsíčně je extrém, rozhodně se nejedná o materiálně "bohatý" život, byť rodinné hodnoty to možná vykompenzují.

+2/−2
12.3.2016 0:02

J67o37s49e84f 15B19r63o48ž21e48k 7683815392641

Bohužel to co je uvedené v článku není extrém - ale velmi častý stav u takto četných rodin. Nikdo samozřejmě nepracuje a jen chodí pro příjem, který je vyšší, než má standardní průměrná rodina (v čistém).

0/−1
12.3.2016 13:26

K68a26r11e97l 41J19a62n87í50k 9888882205744

má-li dojít k zastavení demografického poklesu kvůli udržení poměru pracující/nepracující, nemá smysl podporovat takové rodiny, které již svým příkladem vychovávají další parazity na systému.

Takže zrušit či omezit přídavky na děti a dorovnání životního minima, naopak posílit daňové slevy na děti či je nahradit transparentním rodinným daňovým přiznáním, kde děti budou figurovat jako rovnocenný člen, mezi něhož se celkový příjem rozpočítává.

+1/0
12.3.2016 15:26

J77o91s20e83f 21T79r42ö93g73l 8219342876106

Samozřejmě. Ale to je právě to, co se děje - zvyšují se daňové odpočty a peníze tak zůstanou pracujícím.

0/0
12.3.2016 17:54

L93u80b51o92š 45C55h14l39u58m83s94k90ý 2700205848795

Ten Michl, ekonom, mě přivádí do rozpaků. On staví na stejnou úroveň dávky a daňové slevy. Ano, při současném dávkovém systému se skutečně některým lidem (a je jich hodně) nevyplatí pracovat, protože nedosáhnou mzdy, která by se projevila na celkové výši jejich příjmů. Ovšem daňová sleva na dítě je přece pro ty, jejichž příjem nestojí na dávkách, zvýšením mzdy.

+3/0
11.3.2016 23:15

J86o60s94e93f 44B85r56o10ž63e56k 7123965692941

Myslím, že princip jak "vycucat" na daňových slevách peníze z nás pracujících pomocí tzv. daňových bonusů popsal p. Michl dostatečně.

0/0
12.3.2016 11:06

F15i76l19i41p 24S80i45r56o52t43e16k 9442299182251

Zrušit dávky a vše řešit jen slevou na dani a je po problému se všemi parazity.

+3/0
11.3.2016 23:11

J92o49s68e57f 24B85r60o39ž93e65k 7183345512391

Ale nejprve zrušit daňové bonusy.

0/−1
12.3.2016 11:26

K69a62r77e28l 80L39i95š13k43a 7406173607871

Nejsou to žádné dávky ale slevy na dani. To je možná pro někoho malý ale ve skutečnosti zásadní rozdíl.

+4/−1
11.3.2016 22:53

J83o70s16e42f 48B54r19o54ž46e25k 7753155562921

Pokud existují tzv. daňové bonusy, tak to jsou pro mnoho lidí opět jen a jen dávky.

0/−1
12.3.2016 11:07

K27a63r89e97l 74J65a39n96í21k 9208722545804

Přiznejme ale, že tam, kde je bonus vyplácen k platu, nedemotivuje pracovat a stát nejspíše vybere totéž na zdravotním a sociálním zpět. Což je obrovský rozdíl mezi ním a čistými dávkami.

+1/0
12.3.2016 15:27

J54o52s77e16f 65B51r84o66ž67e81k 7203675242531

Myslím, že to p. Michl popsal dost jasně. Není nutné pracovat. Vykázat fiktivní příjem (nájem) a už se dávky (bonusy) sypou.

0/0
12.3.2016 18:10

F33i80l65i62p 89N55a49v22r53á70t88i33l 2117190863584

Nezávisle na podpoře rodin bych byl pro zrušení daně ze mzdy. Půlka lidí stejně hákuje pro stát, takže se jen přelejvaj peníze. A ten zbytek to podle mě nevytrhne.

Dost možná by se vělká část vrátila formou (třeba i zvýšení) DPH nebo snížení vyplácení dávek. Přijde mi lepší danit spotřebu než práci.

+5/0
11.3.2016 21:30

J94a68r93o73s63l11a68v 18H19a63l70u36z58a 2816784409608

Příjmy jdou zvednout i bez toho, aby vám přidal zaměstnavatel. Ten, kdo vás obírá o peníze. je stát (v článku je napsáno, že vám je za práci stát dá, ale on vám jen méně vezme !!). A obírá vás proto, aby je nehospodárně vynaložil na ty co nechtějí pracovat. Řešením jsou např. dávky vázané na společensky prospěšné práce (tato místa může vytvářet obec). Dobrý případ byl teď v Přerově, kde se jeden nezaměstnaný přiznal, že si bokem přijde na 14 čistého, kdyby musel strávit nějaký čas prací pro obec, jak mu nabízeli, nemohl by si přivydělat jinde. Stát tvoří někdy zákony s dobrým úmyslem, ale potom by ty zákony měl někdo zhodnotit z druhé strany - jak je lze zneužít a udělat v nich náležité změny. Dokážete si představit, kolik by musel otec rodiny z výměny manželek (7 dětí) brát hrubého, aby se mu vyplatilo pracovat, nebo kolik hodin by musel odpracovat za současný minimální plat? Hrubého jako vysokoškolák s praxí a hodin tolik, že by mu ani těch 24 hodin denně včetně sobot a nedělí nestačilo.

+8/−1
11.3.2016 20:23

Z21b15y26n54ě57k 81H97o40l42í98k 1177277425500

Aleš je dobrejR^

0/0
11.3.2016 19:10

A75l79e18n85a 51V73e49s89e31l22á 3563531365848

No, až na ten detail, že dává dohromady dávky a slevy na dani a nerozlišuje pojmy "plat" a "mzda" (jo, v běžné řeči se to často zaměňuje, ale u ekonoma?), tak možná dobrej je.

+1/0
12.3.2016 14:06

R23i62c70h90a58r72d 88V13a70c14e47k 5861958432318

Pokud stát chce, aby si ti, co pracují, zakládali rodiny, tak musí zajistit, aby se před bezdětnými kolegy necítili jako žebráci. A pokud zároveň nechce podporovat pořizování si dětí jako zdroje příjmu, tak sleva na dani z příjmu je ideální způsob.

+15/−1
11.3.2016 18:57

E12v60a 90H76u23r93t55o49v95a 9374666216318

Sleva na dani je jeden ideální způsob a další způsob, který by výborně fungoval je nevyplácet dávky na děti nepracujícím.

+5/0
11.3.2016 21:11

J83i13r97i 14A54n23d26e78r37l26e 8682680607

Asi jsem fakt už jiná generace. Ženil jsem se v 21 a ve 22 jsme měli dítě a věřte tomu, že jsme opravdu neřešili jestli za dítě dostaneme nějaké přídavky (tedy přišly vhod s mým tehdejším platem 2500,-).

+1/0
12.3.2016 0:08

J72o19s14e47f 63B76r15o68ž28e60k 7643755232891

Obdobně, akorát že můj nástupní plat vysokoškoláka (v 23 letech) byl 1700,-. A dávky? Nikdy žádné, jen těch 90 Kč přídavků na dítě.

0/0
12.3.2016 11:10

J66o22s74e62f 91B60r67o28ž66e16k 7433415822261

"Stát" nic nechce. To jen pár politiků snažících se o zvolení rozhazuje peníze ostatních.

Neexistuje žádný důvod, proč se snažit o nějakou populační explozi. Je to právě naopak, počet lidí je potřeba snížit (globálně). Jinak dojde ke katastrofě - její začátek možná právě vidíme - pomalu ale jistě se války a lidi před nima utíkající už k nám blíží.

0/−1
12.3.2016 11:26

R51i74c44h32a17r61d 31V46a45c57e72k 5881158622648

Současný stav je takový, že existuje skupina, která zažívá populační explozi a druhá skupina, která vymírá. Přitom náhodou je to tak, že ta vymírající tvoří valnou část hodnot. Pokud se do tohoto trendu stát rozhodne nezasahovat, už i mladší ročníky se dožijí stavu, že práceochotná menšina se nebude schopná postarat o práceseštítící většinu.

+1/0
12.3.2016 12:00

J52o42s37e41f 32B59r65o61ž62e76k 7183925532511

Aha a opět ten "stát". Kdo to je???

Nemáte pravdu ale naprosto v ničem. Měl byste zkusit trochu cestovat po světě a dívat se, jak to opravdu vypadá.

Práceochotných a práceschopných je hodně a to v podstatě kdekoliv. Mnohem méně je těch, kdo dokáží smysluplnou práci vymyslet, zorganizovat a následně její výsledek uplatnit. A tihle lidé se určitě nebudou rodit na pokyn toho vašeho "státu", politika ve smyslu dávky za děti vede naopak k růstu počtu těch práceseštítících.

A právě země, ze kterých lidé odchází, se s nimi zrovna moc nemazlí a platí platí tam to staré české - Kdo nepracuje ať nejí (aneb "Bez práce nejsou koláče").

0/−1
12.3.2016 13:16

O97n13d32ř93e87j 26Š53r25u42b68a61ř 1685291765266

problem je, ze vyssi platy dostanou i bezdetni, kteri nepodporuji budoucnost statu.

+2/−6
11.3.2016 18:55

P89a12v55e14l 62S23l72a16d10o59v66n85í22k 6817553987676

Platy ano, ale slevy na děti ne. Na druhou stranu, i bezdětný může být pro stát užitečnější než ti s dětmi. Záleží případ od případu.

+8/−1
11.3.2016 19:06

V76l94a47s53t50i93m26i45l 20S36v98o67b79o63d39a 7873458725734

Od Michla už nic nečtu - v OVM se předvedl jako typický pseudo ekonom, od té doby mě Michl nezajímá!

+1/−1
11.3.2016 18:42

P61a87v89e38l 34S96l32a43d31o40v41n43í85k 6697923917346

Měly by se zvednout platy při současném zachování či mírném snížení sociálních dávek tak, aby se vyplatilo pracovat. Pak dojde i ke zvýšení inflace a ČNB bude spokojená a bude moci přestat okrádat úspory. Minimální mzda by se měla pohybovat na 50% průměrné mzdy. Daňový bonus je nesmysl. Když někomu vyjde, měl by se spokojit s tím, že neplatí žádnou daň z příjmů.

0/0
11.3.2016 18:36

P39a72v48e17l 38S67o51b86o73t47k30a 5950374

Dávky nejsou milodary, ale pud sebezáchovy - aby nás na ulici nepřepadávali hladoví (a nemocní) spoluobčané.

A už dnes jsou velice nízké.

Spíš se ptejte jak je možné, že v Německu je při 4x vyšší průměrné mzdě, resp. při min. 3x vyšších průměrných nákladech práce nižší nezaměstnanost než v ČR.

Jsou Němci opravdu chytřejší a pracovitější, nebo jsou naopak Češi systematicky okrádnáni (německými vlastníky českých firem)???

+2/−1
11.3.2016 18:49

P96a76v18e81l 46S78l85a65d22o56v28n60í94k 6157783917236

Mzda ve státě je politické rozhodnutí. Když bude vláda platit své zaměstnance srovnatelně podle produktivity práce např. Německa, budou se muset rychle přidat i soukromé firmy. Současné sociální dávky jsou na přijatelné úrovni na pohodlné bytí. Lidem se nesmí vyplatit válet se doma, když za práci budou mít více než v dávkách.

+1/0
11.3.2016 18:54

P97a85v70e14l 58S71o33b65o33t29k47a 5500604

naopak, lidem se musí vyplatit chodit do práce - pokud od minimální mzdy odečtete náklady na oblečení a dopravu a stravu v práci a dostanete se pod životní minimum tak pochopitelně že se lidé chovají ekonomicky.

+3/0
11.3.2016 18:55

P58a11v46e92l 42S64l35a14d32o23v15n67í26k 6257303567426

To jsme se nepochopili - ano, lidem se musí vyplatit chodit do práce. Cesta vlády s razantním zvyšováním minimální mzdy se mi líbí. bylo by dobré ponechat ji plovoucí podle průměrné mzdy.. Osobně si myslím, že když zaměstnavatel nyní za práci odměňuje zaměstnance méně jak 15 000 Kč hrubého, měl by si tu práci buď udělat sám nebo takové podnikání zabalit.

+5/0
11.3.2016 19:01

J62o72s93e59f 49B43r34o32ž47e14k 7843255232581

Nejsem proti zvyšování minimální mzdy - jenže pes je zakopaný v tom, že jsou na ni navázány právě ta dávky. Zvýšení minimální mzdy znamená tedy automaticky zvýšení dávek. A to je problém. Je potřeba nejprve zrušit tenhle nesmysl a pak je možné minimální mzdu zvýšit i razantně.

+1/0
12.3.2016 13:24

A47l25o61i97s 26J23i12n72d23r66a 9180744717655

Stat, ktery se nehodla aktivne starat a podporit budouci generaci a ty, kteri tuto generaci plodi a staraji se o ni je totalne k nicemu a zakonite zanikne.

+1/0
11.3.2016 18:28

P45a41v55e12l 19S89o66b74o56t10k18a 5670214

Cílem je nahradit původní obyvatelstvo Evropy levnějšími, pracovitějšími a skromnějšími národy.

Zkuste se na to podívat z tohoto úhlu - a pak se spousta věcí vyjasní.

I to, proč je to kupodivu problémem celé EU a ne jen některých zemí

I to prtoč bylo v ČR zrušené společné zdanění manželů, proč jsou omezeny přídavky výší příjmů, proč živnostníci s paušálem ani ti kdo mají malé příjmy (pod 60 000 ročně) nedostanou bonus, proč se uvažuje o zavedení školného,....

0/−2
11.3.2016 18:33

P69a93v60e49l 87S19l63a67d52o64v27n14í42k 6407893587366

Souhlasím, že původní myšlenkou současné migrační vlny bylo dostat do Evropy levnou pracovní sílu. Jenže vyznavači islámu nemají zrovna dobrou pověst, co se týče pracovitosti. To měli raději zkusit přesídlit Číňany nebo Vietnamce.

+2/−1
11.3.2016 18:58

P50a73v70e68l 85S16o57b81o16t32k90a 5720674

To zkuste říct v Německu že jsou Turci líní.

Vysmáli by se Vám.

Hotely, restaurace - kuchyně, nádobí, uklízečky.... Muslimové (tj. Turci) jsou v Německu velmi významnou pracovní silou.

+2/0
11.3.2016 19:33

P60a88v58e11l 41S77l62a26d29o65v18n96í92k 6767383977756

Ano, ale ti Turci tam přišli v jiné době. Jestli se chtěli uživit, museli se snažit. Ti, co tam jdou nyní, se buď nepřetrhnou nebo nejsou kvalifikovaní. Ale co vidím v médiích, oni se těší hlavně na sociální systém.

+1/−1
11.3.2016 19:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.