Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát pošle krajům na železnice miliardy, většina asi půjde Českým drahám

Kraje získaly jistotu, že jim stát do roku 2034 pošle na regionální železnice až 135 miliard korun. Většinu prostředků zřejmě dostanou České dráhy, schválený vládní materiál totiž neobsahuje podmínku, aby kraje musely dopravce soutěžit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V57l67a71d41i66m88í43r 48Š60t66ě68r92b84a 2792531982607

Stačí se podívat na to, kdo vysoutěžil úsek Karlovy Vary - Mariánské Lázně. Sliby, s čím bude jezdit.

Po vítězství v soutěži ale jezdil se starými šunkami. Není-liž pravda.;-)

+3/0
12.3.2016 0:13

N28i58k51o30l23a84j 87M17a93l33í54k 5184183670261

Kdyby raději pan Sůra radši bojoval za to, aby se před soutěží vyřešila tarifní integrace a každý dopravce by pak vstupem do soutěže s tímto souhlasil.

Ale pan Sůra bojuje za soutěže, které běžným cestujícím mohou přinést víc komplikací než užitku.

+2/0
11.3.2016 21:35

I47v68a44n 16H44o22l66a42s 5107567128267

Není pravda.

0/−3
11.3.2016 22:52

N52i31k77o13l42a81j 10M17a21l12í95k 5884733850611

Proč? Jinak je vás komentář zbytečný...

+2/0
11.3.2016 23:04

P23e89t82r 30K12l25a47u79d98a 5918460144370

Ano v Bavorsku, ale vlastně ve všech spolkových zemích funguje jednotný tarif pro železniční dopravce, a nejenom že jedete na jízdenku pro jednotlivou jízdu v podstatě čím chcete, ale platí tu i jízdenky dopravních svazů a zemské a celostátní jízdenky. Na druhou stranu nečekejte tu ve všech vlacích super komfort. Nefunkční chemické WC není vyjímkou, setkal jsem se s nefunkční klimatizací (ve 40°C, 4 hodiny cesty, neotvíratelná okna, fakt super), páteční a sobotní večerní vlaky s cestujícími, kteří jedou z různých zábav, oslav a festů, bývají plné odpadků a samozřejmě i tady jsou zpoždění. Jednou z nevýhod různých dopravců je i to, že vlaky na sebe při zpoždění nečekají. Při minimálně hodinovém taktu na většině tratí to problém není, ale pokud jeden z návazných dalších vlaků je ten den poslední, pak je to komplikace.

+9/0
11.3.2016 18:03

J72a49n 42K61o96b47ě29r71s86k87ý 1420506741673

A ten jednotný tarif u nás přesně chybí. Jediný IDS který pokrývá celý kraj je asi jen IDS JMK.

+2/0
11.3.2016 18:08

V69a45c51l90a84v 66H19a34j60e98k 3486899249

myslím, že jsou i další, IDOL, ODIS krom některých MHD i DÚK,

+1/0
11.3.2016 19:29

P55e41t14r 26B80e68z20s34t89a98r80o51s92t85i 2699756843541

Iredo dokonce pokrývá dva kraje a všechny spoje OS, SP, R, všechny linkové busy a více jak půlku komerčních...

+1/0
11.3.2016 22:39

V57a61c81l85a82v 61H71a73j26e48k 3396979679

ale bez MHD v Hradci a také tam ještě funguje VYDIS

0/0
11.3.2016 22:50

P93e36t12r 76B80e12z31s33t26a24r67o30s54t37i 2449526613911

Bez MHD v Hradci, Pardubicích a Trutnově, ostatní MHD ano...

0/0
11.3.2016 22:52

J52a91n 88J23e98m24e74l89k20a 1405210

Odis pouze podlézá měsíčním uživatelům, jinak je předražený. Autobusy jsou dražší než ČD.

0/0
12.3.2016 14:23

I92v34a78n 42H47o98l64a20s 5337967118677

>Jednou z nevýhod různých dopravců je i to, že vlaky na sebe při zpoždění nečekají

Nemusí to tak být, pokud existuje nadřazený dispečink, který v případě mimořádnosti (zpoždění) rozhodne, jak se situace bude řešit.

+3/0
11.3.2016 19:24

J15i27ř63í 23P91r55ů58š94a 7925242275169

Kde je psáno že kraje nevypíší výběrové řízení, kde je napsáno že dál budu vlaky provozovat ČD. To že si to pan autor myslí a neznamená že názor krajů.

Pro kraje je tento závazek státu důležitý, protože když vypíše výběrové řízení tak má jistotu že pak bude mít z čeho vysoutěženého dopravce platit a dopravce má jistotu za odvedené služby dostane zaplaceno.Ještě takový detail,díky jistotě smlouvy na deset a více let bude moci na leasing pořídit nová vozidla.

+5/0
11.3.2016 17:48

J80a53n 35S15ů56r48a 4455583683402

Přesně tyhle pohádky jsme slyšeli v roce 2009 při podpisu memoranda. Kraje mohou soutěžit. Realita?Liberecký kraj se začal soutěžit před memorandem, Jihočeský pár tratí loni. Kraje nechtějí soutěžit, je to moc práce a zdroje přeci jsou. Jinak soutěže se dělají běžně na 10-15 let, takže jistota pro leasingovku jak vyšitá.

+2/−1
11.3.2016 21:08

J73a31n 77J16e54m23e69l62k50a 1615410

A k čemu na 15 let, polovina jedné pracovní generace, když stejně budou jen jezdit na krajských soupravách.

0/0
12.3.2016 10:44

A98n64t44o65n75i74n 34K10a16d23l90c65e72k 9252829841726

Sama absurdita je primo v nadpise. Vlaky v CR budou proto vzdy podprumer.

0/−2
11.3.2016 17:45

J63a73n 11K17o52b87ě20r81s69k65ý 1490126561573

To Bavorsko je hezký příklad, ale není tam u toho poznámka že tam funguje jednotný tarif a tedy cestující změnu dopravce pozná jen podle loga. Tohle v Česku zatím krom IDS JMK a pár dalších vyjímek moc nefunguje.

+8/0
11.3.2016 17:35

V65á57c75l17a31v 56K97a12m34í74r 9952277781416

Pan Sůra by zřejmě byl nejradši,kdyby se platilo jen soukromníkům (ti na to,aby provozovali tolik spojů nemají vlaky,ale to je asi jedno,že... ) a dopravce,který jediný jezdí i na nevýdělečných trasách je systematicky očerňován novinářem placeným od Tlučhuby a Paštikáře...Supr

+7/−2
11.3.2016 16:01

J32a23n 71S88ů46r94a 4375503543272

Pan Sůra by chtěl, aby se dopravní výkony soutěžily. Jestli vyhraje Pepa nebo Pavel mi je úplně jedno. Jinak jak jistě víte, nové vozy se taky kupují, v současném OPD je na ně dost peněz a bude.

+3/−1
11.3.2016 17:07

D17a97v70i50d 91P88e61c45a 1415214821226

K tomu se připojuju, ale v tomto resortu je bolševik silně usazen.

0/0
11.3.2016 17:14

R84o15m11a24n 17J24e71s54c59h86k39e 9448745487185

V jihomoravském kraji se zrušilo mnoho tratí. Pohořelice, Židlochovice, Ždánice, Koryčany, Oslavany, Mutěnice - Kyjov, Křenovice - Vyškov, Chornice. V celé republice asi 100 tratí. Dalších 1000 vleček se zrušilo. To je ten pokrok. Je to ostuda státu.

Také mne vadí špatná nástupiště na hlavním koridoru. Opraví to někdo ?

Holt naši páni si vozí zadky v limuzínách.

0/0
13.3.2016 6:49

I50v10a31n 81H69o39l95a74s 5977437368227

> dopravce,který jediný jezdí i na nevýdělečných trasách

Prozradím ti sladké tajemství - on si za to ježdění nechává platit, takže nevýdělečné nejsou. Zkus pochopit alespoň tohle, než zase něco napíšeš!!

0/−1
11.3.2016 17:48

R87o79m67a76n 33J24e24s24c11h47k53e 9158755157235

Paštikář ani Jančura nemá soupravu navíc. Když mu klekne, tak má problém.

S čím by tam jezdil ?

+1/0
12.3.2016 17:34

J15a34n 84J85e45m90e74l54k31a 1685650

Já za tím vidím zase něco jiného než soutěžáři.

Převod pravomocí na kraje (regionální politika velkých měst - Oupnkárd, provize z jízdenek a spol) a nyní odbourání posledního uzávěru - že nemusí objednávat od ČD, v jednotném standartu ČD a nemají na to vliv a není prostor pro jejich "zájmy". Budou mít další managementy, na starost nákup souprav, servisní smlouvy, jízdní řády, soutěže operátorů. No potěš. Je to úspora? Z výsledků jimi řízených mhd..

Železnice není krajská. Je mezikrajská. Pak končí vlaky s hranicí kraje, i když to nemá žádný logický význam. Vlaky končící v Suchdolu, Strakonicích..

Krajské jízdné je často vyšší než ČD. Autobusoví operátoři budou mít asi radost, že jim odpadne levnější konkurent, ceny budou vyrovnány. :-)

Mělo být jednoznačně placení krajům do roku 34 podmíněno uznáním státního tarifu. TR10 a in25, in20, IN100.

Naprostá nevypočitatelnost soutěží. Stát má vlaky, firmu, která si napůjčovala 40 mld na soupravy pro celou síť a nikdo neví, kolik procent trhu jí padne. Stát nebude mít vliv na to, zda jeho firma bude mít co dělat. Rozhodovat budou krajští politici.

Je bude zajímat věc z pohledu případně jejich peněženky. (dotace spadnou z nebe, viz Chomutov a trolejbusy)

Viz jihočeský kraj, teď se jim tam dostaví koridor, návazné tratě na Šumavu by mohly fungovat a na jeden doklad. Ale šup, velká část tratí zprivatizováno na dlouho dobu (operátor).. Soupravy ČD si třeba sešrotujte. To je úspora daňového poplatníka? Podle mě diskriminační podmínka na 100 km/h jasně mířená proti ČD a 81x. Do železnice jdou nějaké pevné peníze. Je to fér, že si jeden kraj vydupe soutěžemi nové soupravy, ostatní ne. Je úspora a efektivní přes dotaci přikovat soupravu na konkrétní jednu trat? Ušetří se sardinkovou soupravou, která má nižší poplatky za cestu? Loko vs souprava.. (Státní organizace ČD platí ze státní dotace státní organizaci SŽDC,tedy stát - státu, takže ne, jen za elektřinu ) V dotaci ČD jsou možná nádraží - otevřená nádraží, ne budky.

+2/−1
11.3.2016 14:43

V32a35c54l69a36v 75H97a72j71e33k 3776279989

Až cca do roku 2003 hradilo celou železniční dopravu MD. pan ministr Peltrám pak přesvědčil kraje aby si na svá bedra vzali regonálku tak jako mají i linkové busy. Očekávaly se v tom určité přínosy v lepší koordinaci vlakové a autobusové dopravy a potenciální úspory. Někde s to povedlo, někde méně, asi záleží na lidech a na místních podmínkách. Je fakt že jsou s tím v kolizi ještě zájmy státu prosazované správcem tratí, tedy SŽDC. Někde si z toho udělali krajští lídři lobby.

0/0
11.3.2016 14:52

I47v98a50n 74H24o86l43a12s 5117627728597

Kolize se správou tratí bývaly i v době unitární tuzemské železnice a centrálního řízení. A pokud jde o fungování na krajské úrovni, tak IDS JmK je jasným důkazem, jaké přínosy pro kraj i cestující to může mít (takže pokud to někde funguje podstatně hůř, tak to patrně nebude v principu převodem kompetencí na kraje - ono se holt na té krajské úrovni dá lépe posoudit, jak celý systém sladit a i stížnosti cestujících se řeší poměrně blízko).

+1/0
11.3.2016 14:59

J82a28n 34J73e43m74e91l71k20a 1185890

Pro mně je mnohem lepší všude v ČR mít jeden standard, vím jaké jízdné s jakými podmínkami, jakými službami. Než 14 systémů, 14 jízdných a spol. Pro domácí na měsíční kupón vyhodné, pro ostatní ne. Pokud si chtěly kraje udělat své integrované jízdné, nikdo jim nebránil. Stačilo dát slevy na mhd k lístku vlaku, uznat tr10 do autobusů a spol.

+2/0
12.3.2016 19:17

I38v25a12n 62H40o31l82a53s 5487117598407

Například IDS JmK už řadu let dokazuje, že takové řešení je pro drtivou většinu cestujících výhodnější (a pro kraj taky). Holt kraj vždycky dokáže odhadnout lépe, než ministerstvo, které linky a které spoje jsou nejvíc potřeba, výhody společného tarifu (včetně železniční dopravy) atd. atd.

A pokud jde o "kolizi via SŽDC", tak ta bývala v různých formách i v době unitární železnice centrálně řízené, a to i ve věcech docela zásadních (například umístění hlavního nádraží v Brně). Naopak kraje si dokážou často lépe došlápnout třeba na dobu výluk a fungování NAD, než to fungovalo v rámci jediné firmy.

0/0
11.3.2016 15:07

I74v64a98n 55H58o95l42a54s 5187547328367

Zajímavé, když jsem to napsal poprvé, tak se to dlouho nezobrazovalo,, tak jsem to napsal jinými slovy ještě jednou - a nejednou je to tady dvakrát :-D

0/0
11.3.2016 15:08

I35v32a57n 84H89o75l25a46s 5747487668567

> Železnice není krajská. Je mezikrajská

Však taky mezikrajské vlaky neobjednávají kraje, ale MD. Akorát jde o to, OD koho je budou objednávat - to na funkčnost či nefunkčnost mezikrajské dopravy nemusí mít žádný negativní vliv.

> Krajské jízdné je často vyšší než ČD

Ano?? A kde?? Co já vím, tak je naopak většinou levnější tarif příslušného IDS, proto jej taky po určitém období sporů nyní i pokladní ČD povinně nabízejí přednostně (a navíc má i další výhody v tom, že lze jízdenku uplatnit i na další dopravu).

Atd. atd. nebudu rozebírat tvrzení za druhým. . Většina "argumentů" není objektivní (někde jsou vyložené lží) a cítím za nimi osobní vazbu na ČD. .

0/−2
11.3.2016 14:56

J88a22n 98J36e18m90e62l50k91a 1885190

Praha? Moravskoslezský kraj?

0/0
11.3.2016 15:11

Z71b79y44n70ě87k 65P69o88p78o83v37s97k40ý 9746348577163

Není to ten samý Emanuel Šíp, co byl kdysi gen.ředitel ČD, a coby zemědělský expert pohnojil co mohl?8-o

0/0
11.3.2016 14:12

V51l84a52d37i73m33í10r 20F51i78b91i18g57e86r 5674741671724

Do roku 2034 to vychází cca na 7,5 ročně, to zas za celoroční provoz vlaků není tak hrozné. Jezdí tisíce spojů denně

+1/−1
11.3.2016 13:27

I89v48a16n 54H22o96l73a67s 5797507298917

A opravdu by ani část z toho jiný dopravce neodjezdil pro stát a cestující výhodněji??

+1/0
11.3.2016 13:29

M47i12c95h80a13l 19P34a43l81e13č94e63k 2181628422374

Dokud si dopravci nebudou uznávat jízdenky, nebude to pro cestující výhodné nikdy

+3/−1
11.3.2016 13:31

I98v84a69n 66H51o33l46a63s 5767587768947

Není pravda - záleží na konkrétních cestujících, odkud kam, jak často, jak pravidelně. Samozřejmě, že jednotný tarif, o kterém se taky diskutuje, je pro cestujícího výhodnější, ale tvrdit, že bez něj to pro (žádné) cestující být výhodnější nemůže, je kec.

0/−2
11.3.2016 13:35

R49o15m57a42n 47S61t39o85n63e44k 1889923179861

Tak tohle nezaleži na dopravci ale na objednatelovi dopravy ktery nastavuje podminky

+2/0
11.3.2016 14:15

J32a70n 56J67e51m25e26l69k57a 1555160

Pro cestující dost pravděpodobně nikoliv s nejnižší cenou z okolních zemí široko-daleko.

0/0
11.3.2016 18:45

R46a88d51i48m 87Š27o70l81c 1355585215454

Když to tak čtu, tak nejsem s to pochopit, proč vám v Železničáři daly ČD celou dvoustranu...

+1/−1
11.3.2016 13:12

I53v39a70n 98H64o77l31a88s 5297617928907

Že by proto, že si ji zaplatili (či barterově kompenzovali reklamou)?? Určitě ne proto, aby nechali bez reakce další tunel ČSSD pro ČD.

0/0
11.3.2016 13:29

J97a12n 47S72ů23r59a 4595213493542

:-)kontroluji výpis z účtu a od ČD stále nějak nic nepřišlo. Jen dnes odešlo 440 Kč za lístky do Brna. O barteru tedy nic nevím:-)

+2/0
11.3.2016 15:02

I25v89a82n 27H21o29l72a32s 5597417258337

́Pardón, to byla řeč o autorské dvojstraně?? Tak pak samozřejmě beru zpět, myslel jsem, že je míněna reklamní dvojstrana MFDnes :-).

0/0
11.3.2016 15:10

P66e26t12r 37V97i98n74a30ř 6563343533967

Odříznout Česká dráhy od státních peněz a nechat je hospodařit se svým. Třeba konečně pochopí, že nechceme jezdit podle tak nějak přibližných jízdních řádů a navíc jako dobytek v plesnivých vlacích!

+1/−16
11.3.2016 13:05

I18v26a28n 16H14o13l68a91s 5827607488717

> nechat je hospodařit se svým.

Blábol. On si totiž kraje a stát ty vlaky OBJEDNÁVAJÍ. A kdo objednává, taky platí - čili většinu peněz od státu nedostávají ČD jako "dárek", ale jako úhradu objednané služby.

To ovšem nijak nebrání tomu, aby ty výkony byly regulérně soutěženy a vybrán byl případně i jiný dopravce.

+4/0
11.3.2016 13:09

M95i26c15h18a39l 69P49a53l46e82č21e63k 2541118392864

Úplně mimo

+5/0
11.3.2016 13:32

M87a89r22e98k 65V25y11m18a91z74a33l 5838216672980

Které prášky pravidelně berete pane Vinař?;-D Takový výplod.....

+1/−1
12.3.2016 19:11

P23e28t93r 20V78i91n70a26ř 6873423693467

Aa, soudruh odborar ma opět směnu..

0/−1
14.3.2016 9:47

V69í53t 31K88o98u93b39a 6326430174118

A to jsou další peníze ze spotřebních daní z paliva a cigaret, které nejdou do zdravotnictví a do silnic, ale do něčeho jiného, aby se ucpala ústa armádě zaměstnanců velké státní firmy. A je jedno, jestli je to česká pošta, nebo české dráhy, nebo České aerolinie

+1/−2
11.3.2016 12:51

R88o83m61a59n 16J98e81s60c62h34k83e 9558485537925

Zdravotnictví si lidé platí a ne málo. Stále se jim zvyšují platy a stále mají málo.

A to že se dává na železnici je nutnost. Na silnice se všichni lidé nelezou.

0/0
13.3.2016 17:12

D47a21v64i16d 10P40e66c12a 1815244801946

I když přeju všem dopravcům včetně Česlých drah, tak pokud se nebude soutěžit, tak se zakonzervujeme v takovém tom stavu "buďme rádi, že něco jede". A to je škoda. Proč by o peníze daňového poplatníka nemohly soutěžit všichni? Co jiného je přinutí zlepšovat se a zlevnit?

+4/0
11.3.2016 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.