Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát pošle krajům na železnice miliardy, většina asi půjde Českým drahám

Kraje získaly jistotu, že jim stát do roku 2034 pošle na regionální železnice až 135 miliard korun. Většinu prostředků zřejmě dostanou České dráhy, schválený vládní materiál totiž neobsahuje podmínku, aby kraje musely dopravce soutěžit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V36l67a73d43i51m14í93r 80Š85t58ě51r20b34a 2962111532707

Stačí se podívat na to, kdo vysoutěžil úsek Karlovy Vary - Mariánské Lázně. Sliby, s čím bude jezdit.

Po vítězství v soutěži ale jezdil se starými šunkami. Není-liž pravda.;-)

+3/0
12.3.2016 0:13

N27i52k88o74l22a25j 19M60a16l68í91k 5614743900381

Kdyby raději pan Sůra radši bojoval za to, aby se před soutěží vyřešila tarifní integrace a každý dopravce by pak vstupem do soutěže s tímto souhlasil.

Ale pan Sůra bojuje za soutěže, které běžným cestujícím mohou přinést víc komplikací než užitku.

+2/0
11.3.2016 21:35

I53v41a37n 59H64o21l57a94s 5737637768537

Není pravda.

0/−3
11.3.2016 22:52

N33i79k53o35l65a67j 32M19a11l57í12k 5244513630811

Proč? Jinak je vás komentář zbytečný...

+2/0
11.3.2016 23:04

P29e20t66r 22K65l91a68u50d87a 5588690574250

Ano v Bavorsku, ale vlastně ve všech spolkových zemích funguje jednotný tarif pro železniční dopravce, a nejenom že jedete na jízdenku pro jednotlivou jízdu v podstatě čím chcete, ale platí tu i jízdenky dopravních svazů a zemské a celostátní jízdenky. Na druhou stranu nečekejte tu ve všech vlacích super komfort. Nefunkční chemické WC není vyjímkou, setkal jsem se s nefunkční klimatizací (ve 40°C, 4 hodiny cesty, neotvíratelná okna, fakt super), páteční a sobotní večerní vlaky s cestujícími, kteří jedou z různých zábav, oslav a festů, bývají plné odpadků a samozřejmě i tady jsou zpoždění. Jednou z nevýhod různých dopravců je i to, že vlaky na sebe při zpoždění nečekají. Při minimálně hodinovém taktu na většině tratí to problém není, ale pokud jeden z návazných dalších vlaků je ten den poslední, pak je to komplikace.

+9/0
11.3.2016 18:03

J84a79n 62K42o36b92ě52r81s37k94ý 1380236171113

A ten jednotný tarif u nás přesně chybí. Jediný IDS který pokrývá celý kraj je asi jen IDS JMK.

+2/0
11.3.2016 18:08

V39a22c58l72a44v 66H85a21j23e60k 3666249799

myslím, že jsou i další, IDOL, ODIS krom některých MHD i DÚK,

+1/0
11.3.2016 19:29

P42e90t78r 79B77e11z81s12t73a35r66o83s84t70i 2629556433861

Iredo dokonce pokrývá dva kraje a všechny spoje OS, SP, R, všechny linkové busy a více jak půlku komerčních...

+1/0
11.3.2016 22:39

V77a84c73l65a11v 75H22a23j79e42k 3846629479

ale bez MHD v Hradci a také tam ještě funguje VYDIS

0/0
11.3.2016 22:50

P44e37t33r 38B40e55z97s18t98a12r36o52s96t20i 2809926523901

Bez MHD v Hradci, Pardubicích a Trutnově, ostatní MHD ano...

0/0
11.3.2016 22:52

J10a93n 13J44e80m36e61l22k85a 1515980

Odis pouze podlézá měsíčním uživatelům, jinak je předražený. Autobusy jsou dražší než ČD.

0/0
12.3.2016 14:23

I27v51a52n 67H77o82l47a23s 5137647418307

>Jednou z nevýhod různých dopravců je i to, že vlaky na sebe při zpoždění nečekají

Nemusí to tak být, pokud existuje nadřazený dispečink, který v případě mimořádnosti (zpoždění) rozhodne, jak se situace bude řešit.

+3/0
11.3.2016 19:24

J37i50ř40í 71P32r43ů43š29a 7925582295469

Kde je psáno že kraje nevypíší výběrové řízení, kde je napsáno že dál budu vlaky provozovat ČD. To že si to pan autor myslí a neznamená že názor krajů.

Pro kraje je tento závazek státu důležitý, protože když vypíše výběrové řízení tak má jistotu že pak bude mít z čeho vysoutěženého dopravce platit a dopravce má jistotu za odvedené služby dostane zaplaceno.Ještě takový detail,díky jistotě smlouvy na deset a více let bude moci na leasing pořídit nová vozidla.

+5/0
11.3.2016 17:48

J95a23n 59S36ů44r81a 4985743393602

Přesně tyhle pohádky jsme slyšeli v roce 2009 při podpisu memoranda. Kraje mohou soutěžit. Realita?Liberecký kraj se začal soutěžit před memorandem, Jihočeský pár tratí loni. Kraje nechtějí soutěžit, je to moc práce a zdroje přeci jsou. Jinak soutěže se dělají běžně na 10-15 let, takže jistota pro leasingovku jak vyšitá.

+2/−1
11.3.2016 21:08

J73a11n 47J55e32m20e65l30k77a 1715300

A k čemu na 15 let, polovina jedné pracovní generace, když stejně budou jen jezdit na krajských soupravách.

0/0
12.3.2016 10:44

A91n57t10o68n46i91n 77K71a43d96l67c32e16k 9712649321216

Sama absurdita je primo v nadpise. Vlaky v CR budou proto vzdy podprumer.

0/−2
11.3.2016 17:45

J78a30n 64K65o90b75ě76r38s34k75ý 1200326631723

To Bavorsko je hezký příklad, ale není tam u toho poznámka že tam funguje jednotný tarif a tedy cestující změnu dopravce pozná jen podle loga. Tohle v Česku zatím krom IDS JMK a pár dalších vyjímek moc nefunguje.

+8/0
11.3.2016 17:35
Foto

V80á57c25l13a64v 59K67a97m88í31r 9122947631166

Pan Sůra by zřejmě byl nejradši,kdyby se platilo jen soukromníkům (ti na to,aby provozovali tolik spojů nemají vlaky,ale to je asi jedno,že... ) a dopravce,který jediný jezdí i na nevýdělečných trasách je systematicky očerňován novinářem placeným od Tlučhuby a Paštikáře...Supr

+7/−2
11.3.2016 16:01

J78a40n 83S67ů86r54a 4515563163632

Pan Sůra by chtěl, aby se dopravní výkony soutěžily. Jestli vyhraje Pepa nebo Pavel mi je úplně jedno. Jinak jak jistě víte, nové vozy se taky kupují, v současném OPD je na ně dost peněz a bude.

+3/−1
11.3.2016 17:07

D11a81v33i39d 21P25e66c49a 1785344851746

K tomu se připojuju, ale v tomto resortu je bolševik silně usazen.

0/0
11.3.2016 17:14

R90o67m98a72n 52J79e41s43c63h94k22e 9698595927915

V jihomoravském kraji se zrušilo mnoho tratí. Pohořelice, Židlochovice, Ždánice, Koryčany, Oslavany, Mutěnice - Kyjov, Křenovice - Vyškov, Chornice. V celé republice asi 100 tratí. Dalších 1000 vleček se zrušilo. To je ten pokrok. Je to ostuda státu.

Také mne vadí špatná nástupiště na hlavním koridoru. Opraví to někdo ?

Holt naši páni si vozí zadky v limuzínách.

0/0
13.3.2016 6:49

I52v44a19n 30H34o50l60a12s 5827367388857

> dopravce,který jediný jezdí i na nevýdělečných trasách

Prozradím ti sladké tajemství - on si za to ježdění nechává platit, takže nevýdělečné nejsou. Zkus pochopit alespoň tohle, než zase něco napíšeš!!

0/−1
11.3.2016 17:48

R72o64m62a26n 38J29e13s49c26h67k24e 9118715247715

Paštikář ani Jančura nemá soupravu navíc. Když mu klekne, tak má problém.

S čím by tam jezdil ?

+1/0
12.3.2016 17:34

J10a15n 68J62e78m28e33l23k14a 1685140

Já za tím vidím zase něco jiného než soutěžáři.

Převod pravomocí na kraje (regionální politika velkých měst - Oupnkárd, provize z jízdenek a spol) a nyní odbourání posledního uzávěru - že nemusí objednávat od ČD, v jednotném standartu ČD a nemají na to vliv a není prostor pro jejich "zájmy". Budou mít další managementy, na starost nákup souprav, servisní smlouvy, jízdní řády, soutěže operátorů. No potěš. Je to úspora? Z výsledků jimi řízených mhd..

Železnice není krajská. Je mezikrajská. Pak končí vlaky s hranicí kraje, i když to nemá žádný logický význam. Vlaky končící v Suchdolu, Strakonicích..

Krajské jízdné je často vyšší než ČD. Autobusoví operátoři budou mít asi radost, že jim odpadne levnější konkurent, ceny budou vyrovnány. :-)

Mělo být jednoznačně placení krajům do roku 34 podmíněno uznáním státního tarifu. TR10 a in25, in20, IN100.

Naprostá nevypočitatelnost soutěží. Stát má vlaky, firmu, která si napůjčovala 40 mld na soupravy pro celou síť a nikdo neví, kolik procent trhu jí padne. Stát nebude mít vliv na to, zda jeho firma bude mít co dělat. Rozhodovat budou krajští politici.

Je bude zajímat věc z pohledu případně jejich peněženky. (dotace spadnou z nebe, viz Chomutov a trolejbusy)

Viz jihočeský kraj, teď se jim tam dostaví koridor, návazné tratě na Šumavu by mohly fungovat a na jeden doklad. Ale šup, velká část tratí zprivatizováno na dlouho dobu (operátor).. Soupravy ČD si třeba sešrotujte. To je úspora daňového poplatníka? Podle mě diskriminační podmínka na 100 km/h jasně mířená proti ČD a 81x. Do železnice jdou nějaké pevné peníze. Je to fér, že si jeden kraj vydupe soutěžemi nové soupravy, ostatní ne. Je úspora a efektivní přes dotaci přikovat soupravu na konkrétní jednu trat? Ušetří se sardinkovou soupravou, která má nižší poplatky za cestu? Loko vs souprava.. (Státní organizace ČD platí ze státní dotace státní organizaci SŽDC,tedy stát - státu, takže ne, jen za elektřinu ) V dotaci ČD jsou možná nádraží - otevřená nádraží, ne budky.

+2/−1
11.3.2016 14:43

V61a33c39l64a26v 45H24a93j67e78k 3116789829

Až cca do roku 2003 hradilo celou železniční dopravu MD. pan ministr Peltrám pak přesvědčil kraje aby si na svá bedra vzali regonálku tak jako mají i linkové busy. Očekávaly se v tom určité přínosy v lepší koordinaci vlakové a autobusové dopravy a potenciální úspory. Někde s to povedlo, někde méně, asi záleží na lidech a na místních podmínkách. Je fakt že jsou s tím v kolizi ještě zájmy státu prosazované správcem tratí, tedy SŽDC. Někde si z toho udělali krajští lídři lobby.

0/0
11.3.2016 14:52

I50v56a53n 74H83o29l18a58s 5197777608967

Kolize se správou tratí bývaly i v době unitární tuzemské železnice a centrálního řízení. A pokud jde o fungování na krajské úrovni, tak IDS JmK je jasným důkazem, jaké přínosy pro kraj i cestující to může mít (takže pokud to někde funguje podstatně hůř, tak to patrně nebude v principu převodem kompetencí na kraje - ono se holt na té krajské úrovni dá lépe posoudit, jak celý systém sladit a i stížnosti cestujících se řeší poměrně blízko).

+1/0
11.3.2016 14:59

J23a73n 59J67e48m50e57l56k34a 1675780

Pro mně je mnohem lepší všude v ČR mít jeden standard, vím jaké jízdné s jakými podmínkami, jakými službami. Než 14 systémů, 14 jízdných a spol. Pro domácí na měsíční kupón vyhodné, pro ostatní ne. Pokud si chtěly kraje udělat své integrované jízdné, nikdo jim nebránil. Stačilo dát slevy na mhd k lístku vlaku, uznat tr10 do autobusů a spol.

+2/0
12.3.2016 19:17

I78v86a76n 55H92o98l36a84s 5227327738587

Například IDS JmK už řadu let dokazuje, že takové řešení je pro drtivou většinu cestujících výhodnější (a pro kraj taky). Holt kraj vždycky dokáže odhadnout lépe, než ministerstvo, které linky a které spoje jsou nejvíc potřeba, výhody společného tarifu (včetně železniční dopravy) atd. atd.

A pokud jde o "kolizi via SŽDC", tak ta bývala v různých formách i v době unitární železnice centrálně řízené, a to i ve věcech docela zásadních (například umístění hlavního nádraží v Brně). Naopak kraje si dokážou často lépe došlápnout třeba na dobu výluk a fungování NAD, než to fungovalo v rámci jediné firmy.

0/0
11.3.2016 15:07

I38v83a60n 54H51o54l77a67s 5127717648357

Zajímavé, když jsem to napsal poprvé, tak se to dlouho nezobrazovalo,, tak jsem to napsal jinými slovy ještě jednou - a nejednou je to tady dvakrát :-D

0/0
11.3.2016 15:08

I29v37a52n 32H58o81l76a42s 5237427508317

> Železnice není krajská. Je mezikrajská

Však taky mezikrajské vlaky neobjednávají kraje, ale MD. Akorát jde o to, OD koho je budou objednávat - to na funkčnost či nefunkčnost mezikrajské dopravy nemusí mít žádný negativní vliv.

> Krajské jízdné je často vyšší než ČD

Ano?? A kde?? Co já vím, tak je naopak většinou levnější tarif příslušného IDS, proto jej taky po určitém období sporů nyní i pokladní ČD povinně nabízejí přednostně (a navíc má i další výhody v tom, že lze jízdenku uplatnit i na další dopravu).

Atd. atd. nebudu rozebírat tvrzení za druhým. . Většina "argumentů" není objektivní (někde jsou vyložené lží) a cítím za nimi osobní vazbu na ČD. .

0/−2
11.3.2016 14:56

J69a38n 61J37e92m89e21l72k94a 1785260

Praha? Moravskoslezský kraj?

0/0
11.3.2016 15:11

Z41b92y49n16ě31k 51P36o64p56o14v36s39k54ý 9406448957423

Není to ten samý Emanuel Šíp, co byl kdysi gen.ředitel ČD, a coby zemědělský expert pohnojil co mohl?8-o

0/0
11.3.2016 14:12

V39l73a87d69i26m96í73r 20F37i42b38i26g78e36r 5784641521114

Do roku 2034 to vychází cca na 7,5 ročně, to zas za celoroční provoz vlaků není tak hrozné. Jezdí tisíce spojů denně

+1/−1
11.3.2016 13:27

I29v92a44n 98H39o36l29a15s 5657117318817

A opravdu by ani část z toho jiný dopravce neodjezdil pro stát a cestující výhodněji??

+1/0
11.3.2016 13:29

M61i54c24h39a64l 14P38a63l25e95č74e95k 2931188972484

Dokud si dopravci nebudou uznávat jízdenky, nebude to pro cestující výhodné nikdy

+3/−1
11.3.2016 13:31

I76v76a56n 73H12o39l24a13s 5977407448607

Není pravda - záleží na konkrétních cestujících, odkud kam, jak často, jak pravidelně. Samozřejmě, že jednotný tarif, o kterém se taky diskutuje, je pro cestujícího výhodnější, ale tvrdit, že bez něj to pro (žádné) cestující být výhodnější nemůže, je kec.

0/−2
11.3.2016 13:35

R50o21m40a71n 88S54t80o82n11e48k 1709733369881

Tak tohle nezaleži na dopravci ale na objednatelovi dopravy ktery nastavuje podminky

+2/0
11.3.2016 14:15

J84a33n 27J48e14m30e38l79k37a 1875530

Pro cestující dost pravděpodobně nikoliv s nejnižší cenou z okolních zemí široko-daleko.

0/0
11.3.2016 18:45

R56a78d31i40m 21Š41o34l69c 1765225135644

Když to tak čtu, tak nejsem s to pochopit, proč vám v Železničáři daly ČD celou dvoustranu...

+1/−1
11.3.2016 13:12

I13v17a48n 37H24o46l37a15s 5827477238537

Že by proto, že si ji zaplatili (či barterově kompenzovali reklamou)?? Určitě ne proto, aby nechali bez reakce další tunel ČSSD pro ČD.

0/0
11.3.2016 13:29

J90a85n 59S35ů24r32a 4705823523282

:-)kontroluji výpis z účtu a od ČD stále nějak nic nepřišlo. Jen dnes odešlo 440 Kč za lístky do Brna. O barteru tedy nic nevím:-)

+2/0
11.3.2016 15:02

I41v75a58n 52H89o17l46a14s 5587757808677

́Pardón, to byla řeč o autorské dvojstraně?? Tak pak samozřejmě beru zpět, myslel jsem, že je míněna reklamní dvojstrana MFDnes :-).

0/0
11.3.2016 15:10

P24e41t64r 92V23i42n98a81ř 6703183653767

Odříznout Česká dráhy od státních peněz a nechat je hospodařit se svým. Třeba konečně pochopí, že nechceme jezdit podle tak nějak přibližných jízdních řádů a navíc jako dobytek v plesnivých vlacích!

+1/−16
11.3.2016 13:05

I48v35a80n 98H54o53l50a30s 5227837748727

> nechat je hospodařit se svým.

Blábol. On si totiž kraje a stát ty vlaky OBJEDNÁVAJÍ. A kdo objednává, taky platí - čili většinu peněz od státu nedostávají ČD jako "dárek", ale jako úhradu objednané služby.

To ovšem nijak nebrání tomu, aby ty výkony byly regulérně soutěženy a vybrán byl případně i jiný dopravce.

+4/0
11.3.2016 13:09

M77i71c56h30a68l 77P87a46l72e33č71e28k 2691318192374

Úplně mimo

+5/0
11.3.2016 13:32

M83a69r56e32k 20V80y14m63a35z46a58l 5148356602540

Které prášky pravidelně berete pane Vinař?;-D Takový výplod.....

+1/−1
12.3.2016 19:11

P39e65t91r 24V51i84n77a22ř 6923303283147

Aa, soudruh odborar ma opět směnu..

0/−1
14.3.2016 9:47

V25í63t 62K38o33u44b23a 6466520364518

A to jsou další peníze ze spotřebních daní z paliva a cigaret, které nejdou do zdravotnictví a do silnic, ale do něčeho jiného, aby se ucpala ústa armádě zaměstnanců velké státní firmy. A je jedno, jestli je to česká pošta, nebo české dráhy, nebo České aerolinie

+1/−2
11.3.2016 12:51

R62o95m67a92n 94J32e28s83c21h21k77e 9418615777175

Zdravotnictví si lidé platí a ne málo. Stále se jim zvyšují platy a stále mají málo.

A to že se dává na železnici je nutnost. Na silnice se všichni lidé nelezou.

0/0
13.3.2016 17:12

D67a52v15i56d 63P12e90c76a 1875104711186

I když přeju všem dopravcům včetně Česlých drah, tak pokud se nebude soutěžit, tak se zakonzervujeme v takovém tom stavu "buďme rádi, že něco jede". A to je škoda. Proč by o peníze daňového poplatníka nemohly soutěžit všichni? Co jiného je přinutí zlepšovat se a zlevnit?

+4/0
11.3.2016 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.