Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát pošle krajům na železnice miliardy, většina asi půjde Českým drahám

Kraje získaly jistotu, že jim stát do roku 2034 pošle na regionální železnice až 135 miliard korun. Většinu prostředků zřejmě dostanou České dráhy, schválený vládní materiál totiž neobsahuje podmínku, aby kraje musely dopravce soutěžit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V73l37a18d55i23m96í24r 37Š21t92ě61r13b61a 2652931152557

Stačí se podívat na to, kdo vysoutěžil úsek Karlovy Vary - Mariánské Lázně. Sliby, s čím bude jezdit.

Po vítězství v soutěži ale jezdil se starými šunkami. Není-liž pravda.;-)

+3/0
12.3.2016 0:13

N30i28k30o42l86a35j 50M41a68l17í72k 5754383310261

Kdyby raději pan Sůra radši bojoval za to, aby se před soutěží vyřešila tarifní integrace a každý dopravce by pak vstupem do soutěže s tímto souhlasil.

Ale pan Sůra bojuje za soutěže, které běžným cestujícím mohou přinést víc komplikací než užitku.

+2/0
11.3.2016 21:35

I65v84a62n 81H40o31l85a71s 5807517468957

Není pravda.

0/−3
11.3.2016 22:52

N79i43k90o68l59a49j 81M57a53l71í59k 5864123670241

Proč? Jinak je vás komentář zbytečný...

+2/0
11.3.2016 23:04

P53e88t50r 60K82l70a44u46d75a 5138210734340

Ano v Bavorsku, ale vlastně ve všech spolkových zemích funguje jednotný tarif pro železniční dopravce, a nejenom že jedete na jízdenku pro jednotlivou jízdu v podstatě čím chcete, ale platí tu i jízdenky dopravních svazů a zemské a celostátní jízdenky. Na druhou stranu nečekejte tu ve všech vlacích super komfort. Nefunkční chemické WC není vyjímkou, setkal jsem se s nefunkční klimatizací (ve 40°C, 4 hodiny cesty, neotvíratelná okna, fakt super), páteční a sobotní večerní vlaky s cestujícími, kteří jedou z různých zábav, oslav a festů, bývají plné odpadků a samozřejmě i tady jsou zpoždění. Jednou z nevýhod různých dopravců je i to, že vlaky na sebe při zpoždění nečekají. Při minimálně hodinovém taktu na většině tratí to problém není, ale pokud jeden z návazných dalších vlaků je ten den poslední, pak je to komplikace.

+9/0
11.3.2016 18:03

J43a55n 48K90o49b38ě69r96s77k48ý 1230356561733

A ten jednotný tarif u nás přesně chybí. Jediný IDS který pokrývá celý kraj je asi jen IDS JMK.

+2/0
11.3.2016 18:08

V72a93c35l75a79v 71H16a42j81e39k 3896639359

myslím, že jsou i další, IDOL, ODIS krom některých MHD i DÚK,

+1/0
11.3.2016 19:29

P44e96t24r 65B47e75z56s23t96a32r68o46s72t97i 2269756503361

Iredo dokonce pokrývá dva kraje a všechny spoje OS, SP, R, všechny linkové busy a více jak půlku komerčních...

+1/0
11.3.2016 22:39

V34a36c95l71a52v 49H37a41j11e27k 3116739189

ale bez MHD v Hradci a také tam ještě funguje VYDIS

0/0
11.3.2016 22:50

P10e85t13r 34B98e62z82s75t59a98r59o75s70t66i 2389166733891

Bez MHD v Hradci, Pardubicích a Trutnově, ostatní MHD ano...

0/0
11.3.2016 22:52

J65a41n 13J64e36m38e71l53k73a 1385160

Odis pouze podlézá měsíčním uživatelům, jinak je předražený. Autobusy jsou dražší než ČD.

0/0
12.3.2016 14:23

I73v39a22n 32H24o67l60a69s 5727277238677

>Jednou z nevýhod různých dopravců je i to, že vlaky na sebe při zpoždění nečekají

Nemusí to tak být, pokud existuje nadřazený dispečink, který v případě mimořádnosti (zpoždění) rozhodne, jak se situace bude řešit.

+3/0
11.3.2016 19:24

J60i74ř37í 46P95r81ů82š97a 7345372375449

Kde je psáno že kraje nevypíší výběrové řízení, kde je napsáno že dál budu vlaky provozovat ČD. To že si to pan autor myslí a neznamená že názor krajů.

Pro kraje je tento závazek státu důležitý, protože když vypíše výběrové řízení tak má jistotu že pak bude mít z čeho vysoutěženého dopravce platit a dopravce má jistotu za odvedené služby dostane zaplaceno.Ještě takový detail,díky jistotě smlouvy na deset a více let bude moci na leasing pořídit nová vozidla.

+5/0
11.3.2016 17:48

J42a15n 45S59ů74r62a 4555873533682

Přesně tyhle pohádky jsme slyšeli v roce 2009 při podpisu memoranda. Kraje mohou soutěžit. Realita?Liberecký kraj se začal soutěžit před memorandem, Jihočeský pár tratí loni. Kraje nechtějí soutěžit, je to moc práce a zdroje přeci jsou. Jinak soutěže se dělají běžně na 10-15 let, takže jistota pro leasingovku jak vyšitá.

+2/−1
11.3.2016 21:08

J84a68n 47J52e55m97e77l46k10a 1715520

A k čemu na 15 let, polovina jedné pracovní generace, když stejně budou jen jezdit na krajských soupravách.

0/0
12.3.2016 10:44

A72n51t89o97n91i75n 71K90a39d81l46c11e77k 9892189321106

Sama absurdita je primo v nadpise. Vlaky v CR budou proto vzdy podprumer.

0/−2
11.3.2016 17:45

J93a20n 70K34o23b90ě88r67s97k53ý 1350836291863

To Bavorsko je hezký příklad, ale není tam u toho poznámka že tam funguje jednotný tarif a tedy cestující změnu dopravce pozná jen podle loga. Tohle v Česku zatím krom IDS JMK a pár dalších vyjímek moc nefunguje.

+8/0
11.3.2016 17:35

V36á64c90l68a62v 55K60a82m86í82r 9962247861486

Pan Sůra by zřejmě byl nejradši,kdyby se platilo jen soukromníkům (ti na to,aby provozovali tolik spojů nemají vlaky,ale to je asi jedno,že... ) a dopravce,který jediný jezdí i na nevýdělečných trasách je systematicky očerňován novinářem placeným od Tlučhuby a Paštikáře...Supr

+7/−2
11.3.2016 16:01

J67a69n 61S47ů75r76a 4515893113272

Pan Sůra by chtěl, aby se dopravní výkony soutěžily. Jestli vyhraje Pepa nebo Pavel mi je úplně jedno. Jinak jak jistě víte, nové vozy se taky kupují, v současném OPD je na ně dost peněz a bude.

+3/−1
11.3.2016 17:07

D59a60v10i40d 92P31e45c16a 1205934191466

K tomu se připojuju, ale v tomto resortu je bolševik silně usazen.

0/0
11.3.2016 17:14

R85o31m55a76n 49J21e33s86c37h98k14e 9498105387915

V jihomoravském kraji se zrušilo mnoho tratí. Pohořelice, Židlochovice, Ždánice, Koryčany, Oslavany, Mutěnice - Kyjov, Křenovice - Vyškov, Chornice. V celé republice asi 100 tratí. Dalších 1000 vleček se zrušilo. To je ten pokrok. Je to ostuda státu.

Také mne vadí špatná nástupiště na hlavním koridoru. Opraví to někdo ?

Holt naši páni si vozí zadky v limuzínách.

0/0
13.3.2016 6:49

I87v18a51n 45H46o63l73a19s 5127547308887

> dopravce,který jediný jezdí i na nevýdělečných trasách

Prozradím ti sladké tajemství - on si za to ježdění nechává platit, takže nevýdělečné nejsou. Zkus pochopit alespoň tohle, než zase něco napíšeš!!

0/−1
11.3.2016 17:48

R64o47m89a13n 91J39e30s83c40h90k98e 9378395657235

Paštikář ani Jančura nemá soupravu navíc. Když mu klekne, tak má problém.

S čím by tam jezdil ?

+1/0
12.3.2016 17:34

J89a59n 55J59e39m64e39l56k96a 1675580

Já za tím vidím zase něco jiného než soutěžáři.

Převod pravomocí na kraje (regionální politika velkých měst - Oupnkárd, provize z jízdenek a spol) a nyní odbourání posledního uzávěru - že nemusí objednávat od ČD, v jednotném standartu ČD a nemají na to vliv a není prostor pro jejich "zájmy". Budou mít další managementy, na starost nákup souprav, servisní smlouvy, jízdní řády, soutěže operátorů. No potěš. Je to úspora? Z výsledků jimi řízených mhd..

Železnice není krajská. Je mezikrajská. Pak končí vlaky s hranicí kraje, i když to nemá žádný logický význam. Vlaky končící v Suchdolu, Strakonicích..

Krajské jízdné je často vyšší než ČD. Autobusoví operátoři budou mít asi radost, že jim odpadne levnější konkurent, ceny budou vyrovnány. :-)

Mělo být jednoznačně placení krajům do roku 34 podmíněno uznáním státního tarifu. TR10 a in25, in20, IN100.

Naprostá nevypočitatelnost soutěží. Stát má vlaky, firmu, která si napůjčovala 40 mld na soupravy pro celou síť a nikdo neví, kolik procent trhu jí padne. Stát nebude mít vliv na to, zda jeho firma bude mít co dělat. Rozhodovat budou krajští politici.

Je bude zajímat věc z pohledu případně jejich peněženky. (dotace spadnou z nebe, viz Chomutov a trolejbusy)

Viz jihočeský kraj, teď se jim tam dostaví koridor, návazné tratě na Šumavu by mohly fungovat a na jeden doklad. Ale šup, velká část tratí zprivatizováno na dlouho dobu (operátor).. Soupravy ČD si třeba sešrotujte. To je úspora daňového poplatníka? Podle mě diskriminační podmínka na 100 km/h jasně mířená proti ČD a 81x. Do železnice jdou nějaké pevné peníze. Je to fér, že si jeden kraj vydupe soutěžemi nové soupravy, ostatní ne. Je úspora a efektivní přes dotaci přikovat soupravu na konkrétní jednu trat? Ušetří se sardinkovou soupravou, která má nižší poplatky za cestu? Loko vs souprava.. (Státní organizace ČD platí ze státní dotace státní organizaci SŽDC,tedy stát - státu, takže ne, jen za elektřinu ) V dotaci ČD jsou možná nádraží - otevřená nádraží, ne budky.

+2/−1
11.3.2016 14:43

V71a82c22l22a53v 31H29a32j68e49k 3466949219

Až cca do roku 2003 hradilo celou železniční dopravu MD. pan ministr Peltrám pak přesvědčil kraje aby si na svá bedra vzali regonálku tak jako mají i linkové busy. Očekávaly se v tom určité přínosy v lepší koordinaci vlakové a autobusové dopravy a potenciální úspory. Někde s to povedlo, někde méně, asi záleží na lidech a na místních podmínkách. Je fakt že jsou s tím v kolizi ještě zájmy státu prosazované správcem tratí, tedy SŽDC. Někde si z toho udělali krajští lídři lobby.

0/0
11.3.2016 14:52

I20v79a54n 61H96o19l24a15s 5807497828587

Kolize se správou tratí bývaly i v době unitární tuzemské železnice a centrálního řízení. A pokud jde o fungování na krajské úrovni, tak IDS JmK je jasným důkazem, jaké přínosy pro kraj i cestující to může mít (takže pokud to někde funguje podstatně hůř, tak to patrně nebude v principu převodem kompetencí na kraje - ono se holt na té krajské úrovni dá lépe posoudit, jak celý systém sladit a i stížnosti cestujících se řeší poměrně blízko).

+1/0
11.3.2016 14:59

J55a94n 89J34e35m89e92l45k43a 1665470

Pro mně je mnohem lepší všude v ČR mít jeden standard, vím jaké jízdné s jakými podmínkami, jakými službami. Než 14 systémů, 14 jízdných a spol. Pro domácí na měsíční kupón vyhodné, pro ostatní ne. Pokud si chtěly kraje udělat své integrované jízdné, nikdo jim nebránil. Stačilo dát slevy na mhd k lístku vlaku, uznat tr10 do autobusů a spol.

+2/0
12.3.2016 19:17

I71v27a47n 76H17o17l96a72s 5527647448487

Například IDS JmK už řadu let dokazuje, že takové řešení je pro drtivou většinu cestujících výhodnější (a pro kraj taky). Holt kraj vždycky dokáže odhadnout lépe, než ministerstvo, které linky a které spoje jsou nejvíc potřeba, výhody společného tarifu (včetně železniční dopravy) atd. atd.

A pokud jde o "kolizi via SŽDC", tak ta bývala v různých formách i v době unitární železnice centrálně řízené, a to i ve věcech docela zásadních (například umístění hlavního nádraží v Brně). Naopak kraje si dokážou často lépe došlápnout třeba na dobu výluk a fungování NAD, než to fungovalo v rámci jediné firmy.

0/0
11.3.2016 15:07

I59v19a77n 59H87o53l52a90s 5427387628967

Zajímavé, když jsem to napsal poprvé, tak se to dlouho nezobrazovalo,, tak jsem to napsal jinými slovy ještě jednou - a nejednou je to tady dvakrát :-D

0/0
11.3.2016 15:08

I35v39a96n 42H58o53l59a76s 5537417828437

> Železnice není krajská. Je mezikrajská

Však taky mezikrajské vlaky neobjednávají kraje, ale MD. Akorát jde o to, OD koho je budou objednávat - to na funkčnost či nefunkčnost mezikrajské dopravy nemusí mít žádný negativní vliv.

> Krajské jízdné je často vyšší než ČD

Ano?? A kde?? Co já vím, tak je naopak většinou levnější tarif příslušného IDS, proto jej taky po určitém období sporů nyní i pokladní ČD povinně nabízejí přednostně (a navíc má i další výhody v tom, že lze jízdenku uplatnit i na další dopravu).

Atd. atd. nebudu rozebírat tvrzení za druhým. . Většina "argumentů" není objektivní (někde jsou vyložené lží) a cítím za nimi osobní vazbu na ČD. .

0/−2
11.3.2016 14:56

J58a41n 16J97e82m76e40l93k21a 1555390

Praha? Moravskoslezský kraj?

0/0
11.3.2016 15:11

Z24b56y39n14ě90k 90P75o14p42o63v49s51k77ý 9196638247973

Není to ten samý Emanuel Šíp, co byl kdysi gen.ředitel ČD, a coby zemědělský expert pohnojil co mohl?8-o

0/0
11.3.2016 14:12

V14l66a94d27i36m43í11r 56F46i54b17i65g96e68r 5854791981814

Do roku 2034 to vychází cca na 7,5 ročně, to zas za celoroční provoz vlaků není tak hrozné. Jezdí tisíce spojů denně

+1/−1
11.3.2016 13:27

I85v28a49n 67H85o77l37a49s 5787187898377

A opravdu by ani část z toho jiný dopravce neodjezdil pro stát a cestující výhodněji??

+1/0
11.3.2016 13:29

M88i29c61h41a88l 53P60a21l87e22č38e57k 2531468672484

Dokud si dopravci nebudou uznávat jízdenky, nebude to pro cestující výhodné nikdy

+3/−1
11.3.2016 13:31

I45v94a63n 70H78o36l77a94s 5587457808277

Není pravda - záleží na konkrétních cestujících, odkud kam, jak často, jak pravidelně. Samozřejmě, že jednotný tarif, o kterém se taky diskutuje, je pro cestujícího výhodnější, ale tvrdit, že bez něj to pro (žádné) cestující být výhodnější nemůže, je kec.

0/−2
11.3.2016 13:35

R89o86m64a92n 66S19t65o87n13e64k 1789423299861

Tak tohle nezaleži na dopravci ale na objednatelovi dopravy ktery nastavuje podminky

+2/0
11.3.2016 14:15

J93a72n 89J91e24m49e19l87k13a 1835540

Pro cestující dost pravděpodobně nikoliv s nejnižší cenou z okolních zemí široko-daleko.

0/0
11.3.2016 18:45

R28a58d61i50m 66Š82o53l72c 1425315115574

Když to tak čtu, tak nejsem s to pochopit, proč vám v Železničáři daly ČD celou dvoustranu...

+1/−1
11.3.2016 13:12

I45v89a44n 80H78o44l79a25s 5317517918417

Že by proto, že si ji zaplatili (či barterově kompenzovali reklamou)?? Určitě ne proto, aby nechali bez reakce další tunel ČSSD pro ČD.

0/0
11.3.2016 13:29

J14a15n 66S31ů40r17a 4125823793472

:-)kontroluji výpis z účtu a od ČD stále nějak nic nepřišlo. Jen dnes odešlo 440 Kč za lístky do Brna. O barteru tedy nic nevím:-)

+2/0
11.3.2016 15:02

I47v60a13n 46H46o81l35a68s 5857657928257

́Pardón, to byla řeč o autorské dvojstraně?? Tak pak samozřejmě beru zpět, myslel jsem, že je míněna reklamní dvojstrana MFDnes :-).

0/0
11.3.2016 15:10

P53e11t78r 68V40i52n32a68ř 6333753653297

Odříznout Česká dráhy od státních peněz a nechat je hospodařit se svým. Třeba konečně pochopí, že nechceme jezdit podle tak nějak přibližných jízdních řádů a navíc jako dobytek v plesnivých vlacích!

+1/−16
11.3.2016 13:05

I46v60a25n 31H41o34l28a27s 5767967518837

> nechat je hospodařit se svým.

Blábol. On si totiž kraje a stát ty vlaky OBJEDNÁVAJÍ. A kdo objednává, taky platí - čili většinu peněz od státu nedostávají ČD jako "dárek", ale jako úhradu objednané služby.

To ovšem nijak nebrání tomu, aby ty výkony byly regulérně soutěženy a vybrán byl případně i jiný dopravce.

+4/0
11.3.2016 13:09

M76i42c97h97a88l 61P65a36l48e88č60e65k 2511718762584

Úplně mimo

+5/0
11.3.2016 13:32

M59a21r24e71k 93V82y10m85a65z14a37l 5608466742470

Které prášky pravidelně berete pane Vinař?;-D Takový výplod.....

+1/−1
12.3.2016 19:11

P56e58t94r 90V97i54n34a78ř 6703203393807

Aa, soudruh odborar ma opět směnu..

0/−1
14.3.2016 9:47

V56í98t 59K78o69u57b69a 6676640814798

A to jsou další peníze ze spotřebních daní z paliva a cigaret, které nejdou do zdravotnictví a do silnic, ale do něčeho jiného, aby se ucpala ústa armádě zaměstnanců velké státní firmy. A je jedno, jestli je to česká pošta, nebo české dráhy, nebo České aerolinie

+1/−2
11.3.2016 12:51

R88o93m41a22n 42J84e34s14c89h73k51e 9148175567795

Zdravotnictví si lidé platí a ne málo. Stále se jim zvyšují platy a stále mají málo.

A to že se dává na železnici je nutnost. Na silnice se všichni lidé nelezou.

0/0
13.3.2016 17:12

D78a14v35i42d 53P60e63c12a 1535854151346

I když přeju všem dopravcům včetně Česlých drah, tak pokud se nebude soutěžit, tak se zakonzervujeme v takovém tom stavu "buďme rádi, že něco jede". A to je škoda. Proč by o peníze daňového poplatníka nemohly soutěžit všichni? Co jiného je přinutí zlepšovat se a zlevnit?

+4/0
11.3.2016 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.