Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Francie testuje největší trajekt na světě, pojme 6 tisíc cestujících

Největší výletní loď světa poprvé vyplula. Zkušebně brázdí pobřežní vody západního pobřeží Francie. Harmony of the Seas váží 120 tisíc tun a jeho délka je o 50 metrů větší než výška Eiffelovy věže. Celkem pojme šest tisíc cestujících a dva tisíce členů posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i21c58h19a82l 40M32i81l20l91e46r 9266512399182

s manzelkou obcas nejaky lodni zajezd absolvujeme. Bavi nas to. Zasadne se vyhybame vetsim lodim, nejlepe nam vyhovuji lodi bei vocko do 100 000 tun a 2100 pasazeru. Omezeni poctu pasazeru znamena, ze dostat se na pevninu v pristavech obvykle netrva prilis dlouho.

Oproti kolosum je sice mensi pocet atrakci, ale nas nijak nelakaji vychytavky jako horolezecke steny, megaskluzavky a kluziste. Pocet restauraci atd a duty-free obchodu je na stredne velke lodi sice mensi, nez na kolosech, ale co se nakupu tyce, radsi je delame v destinacich.

Vzhledem ke kvalite a velkemu vyberu jidel, 5 restauraci (hlavni restaurace i bufetova nabizi jine menu kazdy obed a veceri), 4 kavarny a rada baru na lodich spolecnosti Princess s celorocni bazi v Australii, nam na ty 2 tydny uplne staci. Kdyz chceme neco jineho, dalsi lodi sem zajizdeji na sezonu, nebo absolvujeme zajezd v jine casti sveta.

Pro nas jsou nejdulezitejsi destinace, ktere lod navstevuje. Skepticti diskuteri, kteri dosud nic takoveho neokusili, si predstavuji zajezdni lod podle toho, co znaji kolem sebe - sidliste a podle toho plivou na nezname. Kdo to lepe zna vi, ze se jedna o plovouci hotel-resort. Vyhoda oproti klasickemu resortu je samozrejme v presunu z pristavu do pristavu a to nam dava mnozstvi alternativ co kde videt nebo okusit, bud s organizovanou turou, nebo samostatne. Nekdy kazdy den jiny pristav/ i jina zeme, pak na odpocinek par "sea days", dni stravenych v presunu ke vzdalenejsimu pristavu.

To znasobuje moznosti, jak dovolenou stravit. Nekdo je i v plovoucim resortu nejradsi u bazenu, baru a na balkone sve kajuty, ale vetsina pasazeru se zucastni ruznych palubnich aktivit, zabavnych poradu a v pristavech exkurzi a vyletu.

Vseobecne receno, nejradsi kombinujeme lodni zajezdy s pozdejsimi leteckymi navstevami mist, kde se nam na lodi nejvic libilo a hlubsimi poznanimi techto destinaci.

Jak jsem rekl drive, kazdemu podle jeho chuti, stylu a kapsy. Je hloupe ofrnovat se nad dovolenymi nekoho jineho.

+3/0
16.3.2016 5:53

M84i82c46h81a26l 98M93i21l52l61e77r 9736782659142

pane redaktore, trajekt je lod slouzici k preprave osob, aut a nakladnich aut z A do B.

Harmony of the Seas podobne jako ostatni lodi ve flotile Royal Caribbean a dalsich lodnich spolecnosti teto skupiny (Celebrity Cruises, Princess Cruises, P&O, Holland America, Norwegian, Costa Crociere atd atd) jsou zajezdni lodi na okruzni cesty kterym se anglicky rika CRUISES, s radou pul az 2 dennich zastavek v pristavech. Tudiz se jedna o CRUISE SHIP.

Na nich se travi dovolena a zadna auta nebo nakladaky neprevazeji. Obvykla delka cest takovymi lodmi neni par hodin, pripadne az 2 dny jako u trajektu, ale obvykle 7 az 110 dni (cesta kolem sveta).

+1/0
16.3.2016 4:38

M27i56c80h82a24l 18M53i88l43l32e69r 9206382369182

oprava osloveni: pani redaktorko.

(Ze zvyku zasadne pisi pane redaktore)

0/0
16.3.2016 4:48
Foto

L53u47d76ě23k 91F65u45x51a 9176590844107

Existuje opravdu Stanislav Říha? Je to skutečný člověk, nebo jen nějaký automat na mínusy bez mozku a názoru?

0/0
16.3.2016 3:31

J16o57s15e66f 53L25a16n73z 8895451674258

Milá redakce , co to zaměstnáváte za spisovatele? I když jsou na tom s vědomostmi bídně , snad by si -pokud nevědí- mohili zjistit základní pojmy než něco napíší! Trajekt je něco úplně jiného než tato loď. A to jsem netušil , že máme novou měrovou soustavu (jedn.délky - 1 Eiffelovka).....Rv

+3/0
16.3.2016 0:23
Foto

M10a41r93t12i58n 56K88o64k83e43š 3178394951640

Největší trajekt, co se týče kapacity, je stále Ulysses, pendlující mezi Dublin-Holyhead.

+2/0
15.3.2016 6:49

O73l48d81ř14i72c32h 39J17a46n40e38č65e25k 8949326623271

proboha opravte aspoň ten titulek!!! ;-(Rv [blijící smajlík]!!

+5/0
14.3.2016 14:50

M18i78r61o23s60l70a43v 91M60e70d 3294266

Jediný rozdíl mezi tímto a obrovským panelákem je v tom, že tohle se může potopit.

+1/0
14.3.2016 14:39

O71l49d74ř69i88c50h 67J91a84n71e44č84e91k 8939626733911

ne, tohle se narozdíl od paneláku může přemísťovat - a o to tu jde ;-)

+5/0
14.3.2016 14:51

M41i92r42o30s26l98a60v 44M51e22d 3764476

Mě by do toho nikdo nedostal tak jako tak.

0/0
15.3.2016 18:26

M22i22c61h19a90l 74M90i63l95l36e53r 9636702429462

kazdemu podle jeho chuti, stylu a kapsy

0/0
16.3.2016 4:27

T44o75m30a66s 17B69e98l28e76c 4855944552502

;-DFrantici jsou velice mazani lide. Uz se pripravuji, az v zemi zavladne pravo Sharia tak skoci na lod a presidlise do Syrie. Francije zustane okupantum bez vzdelani.

Chytri lide ty Frantici.

+2/−2
14.3.2016 14:25

M34i47c38h90a53l 72M59i82l75l10e29r 9716192959152

ty jsi predevsim diky sve neznalosti situace skocil na lep panu redaktorovi a mas zaoceanskou vyletni lod postavenou na traveni dovolenych za trajekt, ktery prevazi lidi a auta/ nakladaky;-D

0/0
16.3.2016 4:29

M49i78r59o82s61l25a68v 30U55r68b77a22n 1926837331949

Nic pro me..radeji chalupa s par prateli, nez takova pompeznost s 8 tisici..

+1/−1
14.3.2016 10:46

O28l50d49ř71i88c25h 72J27a68n86e60č10e29k 8469456593131

a já zase raději vyrazím pěšky se stanem do hor.

ale je dost lidí, kteří toto milují, tak jim to neberte - a buďte rád, že oni na venkov na chalupu nechtějí, to by pak totiž byly hodně nedostatkové ;-)

+1/0
14.3.2016 14:52

M23i37r17o45s71l87a97v 64U26r81b31a74n 1606657971529

R^

+1/0
14.3.2016 19:28

J10o30s69e34f 25T34i15k41v24a74r64t 2680104180

Autor si trochu plete pojmy s dojmy ;-D

+4/0
14.3.2016 10:38

J33a28n 18C78e55p25e59k 1564626510

Nikoliv. Autor je zřejmě majitelem známého Zemanova nafukovacího člunu na cachtání na kačáku. A proto je tím pravým znalcem na plavidla všeho druhu. Zvykejme si, lepší to asi nebude, iDnes. :-/

+3/0
14.3.2016 10:45

Z16d71e42n51e51k 18B30e61d57n24a46r 7257886787969

Myslíte si , že babiš opravdu Martině Rasch za podobné články platí? To mi přijde fascinující.

Považuji za pěkné, že idnes má délkovou jednotku Aifelovky. Martino nevíš kolik se tam vejde Fábií? To mně vždy zajímá? Do trajektu by se jich mohlo vejít spousta ne?

+3/−1
14.3.2016 10:14

M13i12c13h57a22l 42M95i25l72l97e55r 9516852519362

ale kdepak, standardni jednotkou tady je fotbalove hriste. Akorat nam zapomneli rici kolik fotbalovych hrist se na delku vejde do Eiffelovky;-)

0/0
16.3.2016 4:41

J54a52n 67C28e27p53e90k 1624886150

Masakr. Nechápu tuhle Emerickou dovolenou proplout Karibikem na sídlišti plném lidí. Viděl jsem nějaký dokument a jen jídel uvaří 30.000 denně. Takové město na vodě.

+1/−1
14.3.2016 10:10

O53l12d21ř84i71c18h 38J39a81n52e23č55e98k 8499186193551

to vůbec není Emerická specialita! třeba v Německu a Rakousku je po tom taky obrovská poptávka!

hold proti gustu... - někdo se rád válí na pláži, jiný chodí po horách nebo si udělá roadtrip, někomu vyhovuje toto. jen v ČR zrovna toto (zatím) není moc rozšířené. chápu argument, že když už je hotelová all inclusive dovolená Váš styl, má loď tu výhodu, že během jedné dovolené stihnete více různých destinací.

+2/0
14.3.2016 10:28

P68a53v95e66l 44T19r30u69k92s56a 3703607532223

Proc? Me by tahle dovolena taky lakala. Zatim jsem mel moznost zazit jenom takovou mensi ochutnavku na trase Kiel <> Oslo a moc se mi to libilo.

+1/−1
14.3.2016 11:50

J48a23n 51C67e39p84e39k 1114896270

Mám raději komornější společnost o pár lidech, ne dovolenou s 8 tisíci dalších. Ono musí být i úžasné, když je to někde najednou všechny vychrlí v přístavu. Ale proti gustu, samo sebou užívejte co je vám po chuti.

0/−1
14.3.2016 11:57

P21a14v98e23l 97T53r27u20k17s96a 3313197922483

Lod, na ktere jsem plul (MS Color Magic) je mensi - "jen" 2700 cestujicich. Ale takovych 500m od pristavu uz se lidi v pohode rozptyli - kazdy si jde jinym smerem. Velkych lodi v Oslu (i Kielu) kotvi nekolik najednou a myslim, ze vase predstava o "vychrleni 8000 lidi" je vcelku naivni. Treba kapacita JEDNE drahy na vytizenejsim letisti je 40-50 vzletu / priletu za HODINU.

+2/0
14.3.2016 12:09

O19l91d89ř25i77c60h 67J77a37n40e74č42e57k 8809776343251

je to trajekt, výletní loď, zaoceánská loď, minolovka nebo ještě něco jiného?8-oRv

+3/−1
14.3.2016 8:55

S67t63a78n54i39s20l16a70v 49K38u60l53h55á89n38e30k 8127574468934

Úroveň tohoto plátku klesá naprosto rapidně.

V poslední době co článek to perla. A to tento je téměř neškodný- je jen naprosto zavádějící, hloupý a zbytečný.

Proč mám potíž na iDnes věřit již i banálním článkům a veškerá data musím číst mezi řádky.

Snažíte se čtenáře mystifikovat úmyslně, aby začali používat mozek nebo si jednoduše vychováváte tupé nemyslící stádo ?

+7/−1
14.3.2016 8:30

M24i33c38h58a42l 75N68e48z65v94a46l 9413814804

Zaoceanska lod, nebo trajekt .... a kdyz zavrou vsechna okna, tak to je i tanker.

+11/−1
14.3.2016 6:34

P63a55v24e93l 79K81o83m53á37r31e17k 3349806492451

se zavřenýma oknama to bude ponorka :-D

+1/−1
14.3.2016 19:15

P21e54t32r 40V40e11s43e34l29ý 8215625512676

Nějak mi uniká smysl těchto monster. Dovolená? V paneláku na vodě?

+2/−3
14.3.2016 6:32

O15l53d91ř28i70c73h 36J81a15n18e77č64e20k 8699956163511

ano. řada lidí to zbožňuje. ale nic si z toho nedělejte - já např. nechápu dovolenou 'týden se válet u hotelového bazénu v Turecku'.

+3/−1
14.3.2016 8:56

P18a94v28e12l 53T49r23u11k51s79a 3293317932813

Samozrejme ti lidi netravi veskery cas na lodi na otevrenem mori. Smysl je v tom, ze pri plavbe kolem pobrezi je na co koukat a lod take vetsinou rano zakotvi v pristavu a muzete si prohlednout mesto (pokazde jine). Vecer se pak vracite na lod, kde mate svuj komfort (a na rozdil od klasickeho poznavaciho zajezdu se nemusite neustale balit).

+3/0
14.3.2016 11:46

O26l40d25ř48i82c39h 87J63a17n22e62č16e46k 8549756303411

přesně tak - pokud tedy loď nemusí překonávat delší vzdálenosti a Vy pak v programu nemáte "X. den - odpočinek na moři" ;-)

+1/−1
14.3.2016 14:55

I47v27a77n 13S67o32t 6649604136788

Až jej dodaj do Řecka bude to trajekt Lesbos Pireus

+3/0
14.3.2016 0:31

V27á28c93l17a60v 20H36o61s33c93h 8306228762621

A cena takového výletu?

0/0
13.3.2016 22:15
Foto

P54a86v15e49l 47M13a68r34t31i48n80e13k 9265785571183

Mohl by clanky psat nekdo, kdo aspon zna terminologii, kdyz uz nerozumi detailum. Clanek o nicem a nazvat zaoceanskou pasazerskou lod -cruise ship- trajektem, to je vazeny pisalku na protazeni pod kylem. Zbytek clanku ponechavam bez komentare. Jediny prinos je pocet pasazeru a jmeno.

+22/0
13.3.2016 20:03

S59e87i78d60l 70P44e22t15r 1111941205914

Co se divíte? 8-o

"Prostě makají" stejně kvalitně jako majitel tohodle plátku ... ;-D

Ryba odjakživa smrdí od hlavy ...

+2/0
13.3.2016 21:14

M51a35r20t34i50n 25J57i79r26o25u23s10e19k 7916965555358

Pojem 6.000 lidí a až 18.000 "uprchlíků". :-)

+6/−2
13.3.2016 19:56

J57i93r56k13a 25H44o42n43c25ů 2904204741108

Takže v pohodě uveze deset tisíc migrantů z Turecka do Řecka ...

+10/−3
13.3.2016 18:00

M47a51r91e75k 82G95a37j56d61a 4113304776902

ne 12.000 z Řecka do Turecka ;-D

+7/−1
13.3.2016 18:07

J43i73r78k50a 78H47o66n78c53ů 2114624881358

No kéž by. Tři kolečka je po problému.

+3/−1
13.3.2016 19:07

J89i76ř90í 35K33o47c15u25r77e70k 6175434185108

Jednou je to trajekt, podruhé výletní loď, potřetí zaoceánská loď. Tak co to teda vlastně je? A je to vůbec TA loď, když JEHO DÉLKA je ... ?

Aha, on je to mamutí projekt který se sestrojuje, teda vlastně vyrábí ... takže loď to fakt asi nebude, ty se staví ...

+10/−1
13.3.2016 17:30

J27a78n 94Š91e36s35t34á10k 3678639739224

Miliarda Eur? Ovšem to je cena jen před havárkou, u Concordie se ta pak taky navýšilo nejmíň dvakrát...

+6/−1
13.3.2016 17:07

J72a17n 31K92a50m39l 8857562154596

Doufám, že tento trajekt bude odvážet z Hamburku muslimské světoběžníky k břehům Sýrie.

+5/−4
13.3.2016 17:02

P64a36v76e81l 71V74e65t13e70š17n69í46k 7485108575187

Bude jezdit z Černého do Baltického moře Zemanovým kanálem.

+1/−1
13.3.2016 21:17

M36a63r11e89k 19J36a60n20e74č96k93a 1847306773561

Mě by spíše zajímalo, jak mají tyhle mega plavidla vyřešeny záchranné součásti plavidla pro případ vážné kolize. Pochybuji, že pro plnou kapacitu, tedy všech 6000 cestujících.

0/−4
13.3.2016 16:45

P60a94v66e23l 68T25r53u62k58s44a 3643927662523

Tyhle lode maji vetsinou kapacitu zachrannych soucasti o 25% vetsi, nez je maximum lidi na palube.

+7/0
13.3.2016 17:22

A35d67a30m 45Ž41í13d32e55k 8255502375753

Proč by ne? Nafukovací vory a podobné prostředky se asi na boku lodě dnes už nehoupají :o)

+1/−1
13.3.2016 21:04

O65n16d73ř80e80j 82Č92a59p18k50a 6811851883924

Má to 18 člunů pro 370 lidí každý (pohodlné to moc nebude, ale v době satelitních telefonů a GPS tam člověk nezůstane zas tak dlouho). K tomu nějaké nafukovací záchranné vory a podobné věci jako zálohu. Takže i v případě plně obsazené lodi mají kapacitu víc než dostatečnou.

+4/0
14.3.2016 2:37

M81i10c51h55a54l 43M92i67l48l38e73r 9486872749342

pochybovat muzes, ale skutecnost je jina.

Tyto lodi by nikdy nedostaly pasazerskou certifikaci, kdyby nemely misto v zachrannych clunech pro kazdeho pasazera, kazdeho clena posadky + "safety margin" navic. Obvykle 25% bezpecnostni kapacitu navic.

Podobne s bezpecnostnimi vestami. Pro kazdeho pasazera ulozene v kabinach a navic kvantum dalsich ulozenych pri verejnych prostorech, oznacenych jako seradiste pro cvicne poplachy a skutecne emergence. V nouzi nema kazdy pasazer moznost si jit vyzvednout vestu do kabiny.

Kazda lod musi projit cvicnym poplachem a evakuaci (povinne pro vsechny pasazery a cleny posadky), vetsinou bezprostredne pred tim, nez vubec vypluje z pristavu, ale nekdy v prvnich par hodinach po vypluti.

Vedle toho se jednou tydne provadi cvicny poplach urceny pouze pro cleny posadky.

0/0
16.3.2016 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.