Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Francie testuje největší trajekt na světě, pojme 6 tisíc cestujících

Největší výletní loď světa poprvé vyplula. Zkušebně brázdí pobřežní vody západního pobřeží Francie. Harmony of the Seas váží 120 tisíc tun a jeho délka je o 50 metrů větší než výška Eiffelovy věže. Celkem pojme šest tisíc cestujících a dva tisíce členů posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i20c98h85a72l 86M39i34l89l37e15r 9456922179342

s manzelkou obcas nejaky lodni zajezd absolvujeme. Bavi nas to. Zasadne se vyhybame vetsim lodim, nejlepe nam vyhovuji lodi bei vocko do 100 000 tun a 2100 pasazeru. Omezeni poctu pasazeru znamena, ze dostat se na pevninu v pristavech obvykle netrva prilis dlouho.

Oproti kolosum je sice mensi pocet atrakci, ale nas nijak nelakaji vychytavky jako horolezecke steny, megaskluzavky a kluziste. Pocet restauraci atd a duty-free obchodu je na stredne velke lodi sice mensi, nez na kolosech, ale co se nakupu tyce, radsi je delame v destinacich.

Vzhledem ke kvalite a velkemu vyberu jidel, 5 restauraci (hlavni restaurace i bufetova nabizi jine menu kazdy obed a veceri), 4 kavarny a rada baru na lodich spolecnosti Princess s celorocni bazi v Australii, nam na ty 2 tydny uplne staci. Kdyz chceme neco jineho, dalsi lodi sem zajizdeji na sezonu, nebo absolvujeme zajezd v jine casti sveta.

Pro nas jsou nejdulezitejsi destinace, ktere lod navstevuje. Skepticti diskuteri, kteri dosud nic takoveho neokusili, si predstavuji zajezdni lod podle toho, co znaji kolem sebe - sidliste a podle toho plivou na nezname. Kdo to lepe zna vi, ze se jedna o plovouci hotel-resort. Vyhoda oproti klasickemu resortu je samozrejme v presunu z pristavu do pristavu a to nam dava mnozstvi alternativ co kde videt nebo okusit, bud s organizovanou turou, nebo samostatne. Nekdy kazdy den jiny pristav/ i jina zeme, pak na odpocinek par "sea days", dni stravenych v presunu ke vzdalenejsimu pristavu.

To znasobuje moznosti, jak dovolenou stravit. Nekdo je i v plovoucim resortu nejradsi u bazenu, baru a na balkone sve kajuty, ale vetsina pasazeru se zucastni ruznych palubnich aktivit, zabavnych poradu a v pristavech exkurzi a vyletu.

Vseobecne receno, nejradsi kombinujeme lodni zajezdy s pozdejsimi leteckymi navstevami mist, kde se nam na lodi nejvic libilo a hlubsimi poznanimi techto destinaci.

Jak jsem rekl drive, kazdemu podle jeho chuti, stylu a kapsy. Je hloupe ofrnovat se nad dovolenymi nekoho jineho.

+3/0
16.3.2016 5:53

M37i26c43h96a49l 85M98i93l64l97e40r 9186312929442

pane redaktore, trajekt je lod slouzici k preprave osob, aut a nakladnich aut z A do B.

Harmony of the Seas podobne jako ostatni lodi ve flotile Royal Caribbean a dalsich lodnich spolecnosti teto skupiny (Celebrity Cruises, Princess Cruises, P&O, Holland America, Norwegian, Costa Crociere atd atd) jsou zajezdni lodi na okruzni cesty kterym se anglicky rika CRUISES, s radou pul az 2 dennich zastavek v pristavech. Tudiz se jedna o CRUISE SHIP.

Na nich se travi dovolena a zadna auta nebo nakladaky neprevazeji. Obvykla delka cest takovymi lodmi neni par hodin, pripadne az 2 dny jako u trajektu, ale obvykle 7 az 110 dni (cesta kolem sveta).

+1/0
16.3.2016 4:38

M26i68c31h69a37l 40M77i25l98l26e76r 9536792509712

oprava osloveni: pani redaktorko.

(Ze zvyku zasadne pisi pane redaktore)

0/0
16.3.2016 4:48
Foto

L35u65d10ě96k 52F63u27x48a 9276600824257

Existuje opravdu Stanislav Říha? Je to skutečný člověk, nebo jen nějaký automat na mínusy bez mozku a názoru?

0/0
16.3.2016 3:31

J86o41s78e18f 40L54a21n46z 8235331794928

Milá redakce , co to zaměstnáváte za spisovatele? I když jsou na tom s vědomostmi bídně , snad by si -pokud nevědí- mohili zjistit základní pojmy než něco napíší! Trajekt je něco úplně jiného než tato loď. A to jsem netušil , že máme novou měrovou soustavu (jedn.délky - 1 Eiffelovka).....Rv

+3/0
16.3.2016 0:23
Foto

M11a44r79t71i42n 28K52o91k72e74š 3178334501800

Největší trajekt, co se týče kapacity, je stále Ulysses, pendlující mezi Dublin-Holyhead.

+2/0
15.3.2016 6:49

O97l29d13ř18i54c25h 43J37a67n47e68č22e34k 8399356213421

proboha opravte aspoň ten titulek!!! ;-(Rv [blijící smajlík]!!

+5/0
14.3.2016 14:50

M29i14r92o62s82l68a55v 28M63e71d 3514246

Jediný rozdíl mezi tímto a obrovským panelákem je v tom, že tohle se může potopit.

+1/0
14.3.2016 14:39

O88l73d22ř26i19c25h 35J76a26n72e75č42e13k 8309936223661

ne, tohle se narozdíl od paneláku může přemísťovat - a o to tu jde ;-)

+5/0
14.3.2016 14:51

M60i42r87o28s57l28a25v 60M57e89d 3894526

Mě by do toho nikdo nedostal tak jako tak.

0/0
15.3.2016 18:26

M90i23c11h76a83l 32M60i27l18l12e27r 9936362759882

kazdemu podle jeho chuti, stylu a kapsy

0/0
16.3.2016 4:27

T95o65m60a34s 44B34e34l58e74c 4645294962422

;-DFrantici jsou velice mazani lide. Uz se pripravuji, az v zemi zavladne pravo Sharia tak skoci na lod a presidlise do Syrie. Francije zustane okupantum bez vzdelani.

Chytri lide ty Frantici.

+2/−2
14.3.2016 14:25

M16i59c76h92a27l 90M15i30l52l50e91r 9586122519402

ty jsi predevsim diky sve neznalosti situace skocil na lep panu redaktorovi a mas zaoceanskou vyletni lod postavenou na traveni dovolenych za trajekt, ktery prevazi lidi a auta/ nakladaky;-D

0/0
16.3.2016 4:29

M40i70r32o10s35l63a36v 15U18r88b73a59n 1266867411549

Nic pro me..radeji chalupa s par prateli, nez takova pompeznost s 8 tisici..

+1/−1
14.3.2016 10:46

O42l23d40ř28i98c96h 71J11a16n36e74č15e17k 8339446883391

a já zase raději vyrazím pěšky se stanem do hor.

ale je dost lidí, kteří toto milují, tak jim to neberte - a buďte rád, že oni na venkov na chalupu nechtějí, to by pak totiž byly hodně nedostatkové ;-)

+1/0
14.3.2016 14:52

M97i77r63o83s91l94a40v 78U54r68b14a53n 1406887421219

R^

+1/0
14.3.2016 19:28

J70o50s27e98f 48T54i38k66v57a74r46t 2410934220

Autor si trochu plete pojmy s dojmy ;-D

+4/0
14.3.2016 10:38

J72a27n 61C56e36p83e21k 1534686230

Nikoliv. Autor je zřejmě majitelem známého Zemanova nafukovacího člunu na cachtání na kačáku. A proto je tím pravým znalcem na plavidla všeho druhu. Zvykejme si, lepší to asi nebude, iDnes. :-/

+3/0
14.3.2016 10:45

Z60d74e22n18e51k 31B57e90d96n54a15r 7887646757189

Myslíte si , že babiš opravdu Martině Rasch za podobné články platí? To mi přijde fascinující.

Považuji za pěkné, že idnes má délkovou jednotku Aifelovky. Martino nevíš kolik se tam vejde Fábií? To mně vždy zajímá? Do trajektu by se jich mohlo vejít spousta ne?

+3/−1
14.3.2016 10:14

M40i39c89h78a95l 16M27i58l56l55e76r 9266442849142

ale kdepak, standardni jednotkou tady je fotbalove hriste. Akorat nam zapomneli rici kolik fotbalovych hrist se na delku vejde do Eiffelovky;-)

0/0
16.3.2016 4:41

J85a45n 33C56e85p83e61k 1894666930

Masakr. Nechápu tuhle Emerickou dovolenou proplout Karibikem na sídlišti plném lidí. Viděl jsem nějaký dokument a jen jídel uvaří 30.000 denně. Takové město na vodě.

+1/−1
14.3.2016 10:10

O76l79d16ř34i11c68h 22J32a38n69e19č52e68k 8589116523471

to vůbec není Emerická specialita! třeba v Německu a Rakousku je po tom taky obrovská poptávka!

hold proti gustu... - někdo se rád válí na pláži, jiný chodí po horách nebo si udělá roadtrip, někomu vyhovuje toto. jen v ČR zrovna toto (zatím) není moc rozšířené. chápu argument, že když už je hotelová all inclusive dovolená Váš styl, má loď tu výhodu, že během jedné dovolené stihnete více různých destinací.

+2/0
14.3.2016 10:28

P54a45v84e49l 80T52r18u18k21s72a 3873407922463

Proc? Me by tahle dovolena taky lakala. Zatim jsem mel moznost zazit jenom takovou mensi ochutnavku na trase Kiel <> Oslo a moc se mi to libilo.

+1/−1
14.3.2016 11:50

J65a64n 35C97e31p98e46k 1144136950

Mám raději komornější společnost o pár lidech, ne dovolenou s 8 tisíci dalších. Ono musí být i úžasné, když je to někde najednou všechny vychrlí v přístavu. Ale proti gustu, samo sebou užívejte co je vám po chuti.

0/−1
14.3.2016 11:57

P87a94v63e88l 63T95r36u97k26s88a 3943347912443

Lod, na ktere jsem plul (MS Color Magic) je mensi - "jen" 2700 cestujicich. Ale takovych 500m od pristavu uz se lidi v pohode rozptyli - kazdy si jde jinym smerem. Velkych lodi v Oslu (i Kielu) kotvi nekolik najednou a myslim, ze vase predstava o "vychrleni 8000 lidi" je vcelku naivni. Treba kapacita JEDNE drahy na vytizenejsim letisti je 40-50 vzletu / priletu za HODINU.

+2/0
14.3.2016 12:09

O32l73d93ř26i49c96h 96J81a88n20e85č28e81k 8169136143251

je to trajekt, výletní loď, zaoceánská loď, minolovka nebo ještě něco jiného?8-oRv

+3/−1
14.3.2016 8:55

S29t15a51n81i68s87l22a76v 56K49u75l39h73á39n63e23k 8407194788644

Úroveň tohoto plátku klesá naprosto rapidně.

V poslední době co článek to perla. A to tento je téměř neškodný- je jen naprosto zavádějící, hloupý a zbytečný.

Proč mám potíž na iDnes věřit již i banálním článkům a veškerá data musím číst mezi řádky.

Snažíte se čtenáře mystifikovat úmyslně, aby začali používat mozek nebo si jednoduše vychováváte tupé nemyslící stádo ?

+7/−1
14.3.2016 8:30

M15i23c16h16a52l 13N45e23z30v93a21l 9723374484

Zaoceanska lod, nebo trajekt .... a kdyz zavrou vsechna okna, tak to je i tanker.

+11/−1
14.3.2016 6:34

P71a39v80e90l 35K38o37m30á50r41e22k 3799216872281

se zavřenýma oknama to bude ponorka :-D

+1/−1
14.3.2016 19:15

P91e72t94r 45V12e78s16e97l45ý 8385645512976

Nějak mi uniká smysl těchto monster. Dovolená? V paneláku na vodě?

+2/−3
14.3.2016 6:32

O12l12d34ř66i33c42h 48J82a50n37e83č71e73k 8929726903561

ano. řada lidí to zbožňuje. ale nic si z toho nedělejte - já např. nechápu dovolenou 'týden se válet u hotelového bazénu v Turecku'.

+3/−1
14.3.2016 8:56

P38a31v25e37l 34T68r65u40k44s61a 3693857382743

Samozrejme ti lidi netravi veskery cas na lodi na otevrenem mori. Smysl je v tom, ze pri plavbe kolem pobrezi je na co koukat a lod take vetsinou rano zakotvi v pristavu a muzete si prohlednout mesto (pokazde jine). Vecer se pak vracite na lod, kde mate svuj komfort (a na rozdil od klasickeho poznavaciho zajezdu se nemusite neustale balit).

+3/0
14.3.2016 11:46

O87l13d19ř77i86c30h 93J58a33n22e93č74e93k 8439346523651

přesně tak - pokud tedy loď nemusí překonávat delší vzdálenosti a Vy pak v programu nemáte "X. den - odpočinek na moři" ;-)

+1/−1
14.3.2016 14:55

I73v93a13n 27S40o22t 6749774646118

Až jej dodaj do Řecka bude to trajekt Lesbos Pireus

+3/0
14.3.2016 0:31

V91á97c85l22a64v 98H19o83s69c82h 8936148362101

A cena takového výletu?

0/0
13.3.2016 22:15
Foto

P98a39v75e84l 58M63a68r70t69i67n12e47k 9435185421283

Mohl by clanky psat nekdo, kdo aspon zna terminologii, kdyz uz nerozumi detailum. Clanek o nicem a nazvat zaoceanskou pasazerskou lod -cruise ship- trajektem, to je vazeny pisalku na protazeni pod kylem. Zbytek clanku ponechavam bez komentare. Jediny prinos je pocet pasazeru a jmeno.

+22/0
13.3.2016 20:03

S89e78i84d15l 89P26e72t73r 1621361785484

Co se divíte? 8-o

"Prostě makají" stejně kvalitně jako majitel tohodle plátku ... ;-D

Ryba odjakživa smrdí od hlavy ...

+2/0
13.3.2016 21:14

M93a82r17t98i28n 60J14i12r82o88u71s52e33k 7346355335328

Pojem 6.000 lidí a až 18.000 "uprchlíků". :-)

+6/−2
13.3.2016 19:56

J19i23r82k11a 81H40o48n25c54ů 2554814661118

Takže v pohodě uveze deset tisíc migrantů z Turecka do Řecka ...

+10/−3
13.3.2016 18:00

M32a32r84e29k 76G86a60j13d28a 4823134396442

ne 12.000 z Řecka do Turecka ;-D

+7/−1
13.3.2016 18:07

J11i17r42k81a 64H89o49n51c53ů 2224944461228

No kéž by. Tři kolečka je po problému.

+3/−1
13.3.2016 19:07

J31i45ř80í 66K49o67c13u57r48e71k 6285894405798

Jednou je to trajekt, podruhé výletní loď, potřetí zaoceánská loď. Tak co to teda vlastně je? A je to vůbec TA loď, když JEHO DÉLKA je ... ?

Aha, on je to mamutí projekt který se sestrojuje, teda vlastně vyrábí ... takže loď to fakt asi nebude, ty se staví ...

+10/−1
13.3.2016 17:30

J71a46n 39Š41e82s71t89á91k 3268599789194

Miliarda Eur? Ovšem to je cena jen před havárkou, u Concordie se ta pak taky navýšilo nejmíň dvakrát...

+6/−1
13.3.2016 17:07

J30a54n 77K80a93m63l 8437662744786

Doufám, že tento trajekt bude odvážet z Hamburku muslimské světoběžníky k břehům Sýrie.

+5/−4
13.3.2016 17:02

P17a51v76e32l 62V81e25t74e75š22n35í98k 7125238395287

Bude jezdit z Černého do Baltického moře Zemanovým kanálem.

+1/−1
13.3.2016 21:17

M31a87r40e77k 30J93a14n79e97č45k61a 1977766823941

Mě by spíše zajímalo, jak mají tyhle mega plavidla vyřešeny záchranné součásti plavidla pro případ vážné kolize. Pochybuji, že pro plnou kapacitu, tedy všech 6000 cestujících.

0/−4
13.3.2016 16:45

P74a17v92e82l 49T49r36u25k36s73a 3173877312663

Tyhle lode maji vetsinou kapacitu zachrannych soucasti o 25% vetsi, nez je maximum lidi na palube.

+7/0
13.3.2016 17:22

A30d51a64m 51Ž75í41d54e36k 8965572235463

Proč by ne? Nafukovací vory a podobné prostředky se asi na boku lodě dnes už nehoupají :o)

+1/−1
13.3.2016 21:04

O34n27d29ř27e96j 91Č27a60p91k19a 6391881773934

Má to 18 člunů pro 370 lidí každý (pohodlné to moc nebude, ale v době satelitních telefonů a GPS tam člověk nezůstane zas tak dlouho). K tomu nějaké nafukovací záchranné vory a podobné věci jako zálohu. Takže i v případě plně obsazené lodi mají kapacitu víc než dostatečnou.

+4/0
14.3.2016 2:37

M72i13c14h23a15l 81M22i76l92l96e56r 9116502499472

pochybovat muzes, ale skutecnost je jina.

Tyto lodi by nikdy nedostaly pasazerskou certifikaci, kdyby nemely misto v zachrannych clunech pro kazdeho pasazera, kazdeho clena posadky + "safety margin" navic. Obvykle 25% bezpecnostni kapacitu navic.

Podobne s bezpecnostnimi vestami. Pro kazdeho pasazera ulozene v kabinach a navic kvantum dalsich ulozenych pri verejnych prostorech, oznacenych jako seradiste pro cvicne poplachy a skutecne emergence. V nouzi nema kazdy pasazer moznost si jit vyzvednout vestu do kabiny.

Kazda lod musi projit cvicnym poplachem a evakuaci (povinne pro vsechny pasazery a cleny posadky), vetsinou bezprostredne pred tim, nez vubec vypluje z pristavu, ale nekdy v prvnich par hodinach po vypluti.

Vedle toho se jednou tydne provadi cvicny poplach urceny pouze pro cleny posadky.

0/0
16.3.2016 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.