Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie testuje největší trajekt na světě, pojme 6 tisíc cestujících

Největší výletní loď světa poprvé vyplula. Zkušebně brázdí pobřežní vody západního pobřeží Francie. Harmony of the Seas váží 120 tisíc tun a jeho délka je o 50 metrů větší než výška Eiffelovy věže. Celkem pojme šest tisíc cestujících a dva tisíce členů posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i63c59h32a40l 34M84i18l32l33e68r 9486832709612

s manzelkou obcas nejaky lodni zajezd absolvujeme. Bavi nas to. Zasadne se vyhybame vetsim lodim, nejlepe nam vyhovuji lodi bei vocko do 100 000 tun a 2100 pasazeru. Omezeni poctu pasazeru znamena, ze dostat se na pevninu v pristavech obvykle netrva prilis dlouho.

Oproti kolosum je sice mensi pocet atrakci, ale nas nijak nelakaji vychytavky jako horolezecke steny, megaskluzavky a kluziste. Pocet restauraci atd a duty-free obchodu je na stredne velke lodi sice mensi, nez na kolosech, ale co se nakupu tyce, radsi je delame v destinacich.

Vzhledem ke kvalite a velkemu vyberu jidel, 5 restauraci (hlavni restaurace i bufetova nabizi jine menu kazdy obed a veceri), 4 kavarny a rada baru na lodich spolecnosti Princess s celorocni bazi v Australii, nam na ty 2 tydny uplne staci. Kdyz chceme neco jineho, dalsi lodi sem zajizdeji na sezonu, nebo absolvujeme zajezd v jine casti sveta.

Pro nas jsou nejdulezitejsi destinace, ktere lod navstevuje. Skepticti diskuteri, kteri dosud nic takoveho neokusili, si predstavuji zajezdni lod podle toho, co znaji kolem sebe - sidliste a podle toho plivou na nezname. Kdo to lepe zna vi, ze se jedna o plovouci hotel-resort. Vyhoda oproti klasickemu resortu je samozrejme v presunu z pristavu do pristavu a to nam dava mnozstvi alternativ co kde videt nebo okusit, bud s organizovanou turou, nebo samostatne. Nekdy kazdy den jiny pristav/ i jina zeme, pak na odpocinek par "sea days", dni stravenych v presunu ke vzdalenejsimu pristavu.

To znasobuje moznosti, jak dovolenou stravit. Nekdo je i v plovoucim resortu nejradsi u bazenu, baru a na balkone sve kajuty, ale vetsina pasazeru se zucastni ruznych palubnich aktivit, zabavnych poradu a v pristavech exkurzi a vyletu.

Vseobecne receno, nejradsi kombinujeme lodni zajezdy s pozdejsimi leteckymi navstevami mist, kde se nam na lodi nejvic libilo a hlubsimi poznanimi techto destinaci.

Jak jsem rekl drive, kazdemu podle jeho chuti, stylu a kapsy. Je hloupe ofrnovat se nad dovolenymi nekoho jineho.

+3/0
16.3.2016 5:53

M73i54c56h93a61l 62M31i44l84l86e76r 9436772579322

pane redaktore, trajekt je lod slouzici k preprave osob, aut a nakladnich aut z A do B.

Harmony of the Seas podobne jako ostatni lodi ve flotile Royal Caribbean a dalsich lodnich spolecnosti teto skupiny (Celebrity Cruises, Princess Cruises, P&O, Holland America, Norwegian, Costa Crociere atd atd) jsou zajezdni lodi na okruzni cesty kterym se anglicky rika CRUISES, s radou pul az 2 dennich zastavek v pristavech. Tudiz se jedna o CRUISE SHIP.

Na nich se travi dovolena a zadna auta nebo nakladaky neprevazeji. Obvykla delka cest takovymi lodmi neni par hodin, pripadne az 2 dny jako u trajektu, ale obvykle 7 az 110 dni (cesta kolem sveta).

+1/0
16.3.2016 4:38

M98i36c55h26a77l 87M41i51l32l63e65r 9456802949232

oprava osloveni: pani redaktorko.

(Ze zvyku zasadne pisi pane redaktore)

0/0
16.3.2016 4:48
Foto

L75u71d23ě44k 59F41u11x72a 9346310704297

Existuje opravdu Stanislav Říha? Je to skutečný člověk, nebo jen nějaký automat na mínusy bez mozku a názoru?

0/0
16.3.2016 3:31

J80o73s18e34f 57L61a15n54z 8795171414488

Milá redakce , co to zaměstnáváte za spisovatele? I když jsou na tom s vědomostmi bídně , snad by si -pokud nevědí- mohili zjistit základní pojmy než něco napíší! Trajekt je něco úplně jiného než tato loď. A to jsem netušil , že máme novou měrovou soustavu (jedn.délky - 1 Eiffelovka).....Rv

+3/0
16.3.2016 0:23
Foto

M97a17r18t75i97n 47K85o58k31e49š 3368444421140

Největší trajekt, co se týče kapacity, je stále Ulysses, pendlující mezi Dublin-Holyhead.

+2/0
15.3.2016 6:49

O33l10d38ř17i74c51h 69J63a83n88e26č19e84k 8389486563251

proboha opravte aspoň ten titulek!!! ;-(Rv [blijící smajlík]!!

+5/0
14.3.2016 14:50

M68i62r46o46s22l55a51v 51M84e94d 3354866

Jediný rozdíl mezi tímto a obrovským panelákem je v tom, že tohle se může potopit.

+1/0
14.3.2016 14:39

O75l50d17ř95i50c86h 63J84a26n32e52č31e87k 8329796363511

ne, tohle se narozdíl od paneláku může přemísťovat - a o to tu jde ;-)

+5/0
14.3.2016 14:51

M32i27r95o83s13l24a88v 89M62e47d 3154126

Mě by do toho nikdo nedostal tak jako tak.

0/0
15.3.2016 18:26

M29i97c11h61a66l 42M12i62l34l67e15r 9956342369452

kazdemu podle jeho chuti, stylu a kapsy

0/0
16.3.2016 4:27

T82o20m93a89s 38B55e67l80e79c 4465964232122

;-DFrantici jsou velice mazani lide. Uz se pripravuji, az v zemi zavladne pravo Sharia tak skoci na lod a presidlise do Syrie. Francije zustane okupantum bez vzdelani.

Chytri lide ty Frantici.

+2/−2
14.3.2016 14:25

M12i93c30h88a62l 32M59i89l49l68e63r 9636732399272

ty jsi predevsim diky sve neznalosti situace skocil na lep panu redaktorovi a mas zaoceanskou vyletni lod postavenou na traveni dovolenych za trajekt, ktery prevazi lidi a auta/ nakladaky;-D

0/0
16.3.2016 4:29

M94i80r22o72s19l34a59v 43U93r66b34a65n 1326837971599

Nic pro me..radeji chalupa s par prateli, nez takova pompeznost s 8 tisici..

+1/−1
14.3.2016 10:46

O72l22d23ř10i11c18h 25J56a64n71e81č18e79k 8759936563431

a já zase raději vyrazím pěšky se stanem do hor.

ale je dost lidí, kteří toto milují, tak jim to neberte - a buďte rád, že oni na venkov na chalupu nechtějí, to by pak totiž byly hodně nedostatkové ;-)

+1/0
14.3.2016 14:52

M93i71r55o85s63l28a45v 77U37r97b14a63n 1716867761369

R^

+1/0
14.3.2016 19:28

J68o61s55e58f 82T61i32k98v14a91r42t 2390134100

Autor si trochu plete pojmy s dojmy ;-D

+4/0
14.3.2016 10:38

J10a93n 77C78e68p64e61k 1814446230

Nikoliv. Autor je zřejmě majitelem známého Zemanova nafukovacího člunu na cachtání na kačáku. A proto je tím pravým znalcem na plavidla všeho druhu. Zvykejme si, lepší to asi nebude, iDnes. :-/

+3/0
14.3.2016 10:45

Z18d45e39n31e47k 29B95e19d36n59a96r 7247716577399

Myslíte si , že babiš opravdu Martině Rasch za podobné články platí? To mi přijde fascinující.

Považuji za pěkné, že idnes má délkovou jednotku Aifelovky. Martino nevíš kolik se tam vejde Fábií? To mně vždy zajímá? Do trajektu by se jich mohlo vejít spousta ne?

+3/−1
14.3.2016 10:14

M11i39c26h82a63l 28M51i98l57l39e49r 9126892519632

ale kdepak, standardni jednotkou tady je fotbalove hriste. Akorat nam zapomneli rici kolik fotbalovych hrist se na delku vejde do Eiffelovky;-)

0/0
16.3.2016 4:41

J28a32n 32C33e20p63e64k 1224716530

Masakr. Nechápu tuhle Emerickou dovolenou proplout Karibikem na sídlišti plném lidí. Viděl jsem nějaký dokument a jen jídel uvaří 30.000 denně. Takové město na vodě.

+1/−1
14.3.2016 10:10

O94l28d67ř54i69c97h 64J61a95n14e45č20e81k 8859836683431

to vůbec není Emerická specialita! třeba v Německu a Rakousku je po tom taky obrovská poptávka!

hold proti gustu... - někdo se rád válí na pláži, jiný chodí po horách nebo si udělá roadtrip, někomu vyhovuje toto. jen v ČR zrovna toto (zatím) není moc rozšířené. chápu argument, že když už je hotelová all inclusive dovolená Váš styl, má loď tu výhodu, že během jedné dovolené stihnete více různých destinací.

+2/0
14.3.2016 10:28

P48a78v83e11l 73T85r12u49k43s58a 3583847842163

Proc? Me by tahle dovolena taky lakala. Zatim jsem mel moznost zazit jenom takovou mensi ochutnavku na trase Kiel <> Oslo a moc se mi to libilo.

+1/−1
14.3.2016 11:50

J20a58n 37C92e30p85e47k 1604346130

Mám raději komornější společnost o pár lidech, ne dovolenou s 8 tisíci dalších. Ono musí být i úžasné, když je to někde najednou všechny vychrlí v přístavu. Ale proti gustu, samo sebou užívejte co je vám po chuti.

0/−1
14.3.2016 11:57

P90a17v64e78l 58T87r83u53k35s61a 3903357692143

Lod, na ktere jsem plul (MS Color Magic) je mensi - "jen" 2700 cestujicich. Ale takovych 500m od pristavu uz se lidi v pohode rozptyli - kazdy si jde jinym smerem. Velkych lodi v Oslu (i Kielu) kotvi nekolik najednou a myslim, ze vase predstava o "vychrleni 8000 lidi" je vcelku naivni. Treba kapacita JEDNE drahy na vytizenejsim letisti je 40-50 vzletu / priletu za HODINU.

+2/0
14.3.2016 12:09

O61l69d18ř68i84c91h 53J12a68n21e25č33e44k 8359596643511

je to trajekt, výletní loď, zaoceánská loď, minolovka nebo ještě něco jiného?8-oRv

+3/−1
14.3.2016 8:55

S40t24a15n51i84s12l57a23v 80K66u32l25h80á53n50e49k 8687184388424

Úroveň tohoto plátku klesá naprosto rapidně.

V poslední době co článek to perla. A to tento je téměř neškodný- je jen naprosto zavádějící, hloupý a zbytečný.

Proč mám potíž na iDnes věřit již i banálním článkům a veškerá data musím číst mezi řádky.

Snažíte se čtenáře mystifikovat úmyslně, aby začali používat mozek nebo si jednoduše vychováváte tupé nemyslící stádo ?

+7/−1
14.3.2016 8:30

M44i91c22h87a67l 72N39e28z92v45a52l 9393304204

Zaoceanska lod, nebo trajekt .... a kdyz zavrou vsechna okna, tak to je i tanker.

+11/−1
14.3.2016 6:34

P15a33v21e89l 80K12o85m52á13r47e13k 3619986132851

se zavřenýma oknama to bude ponorka :-D

+1/−1
14.3.2016 19:15

P90e98t42r 47V76e83s67e83l85ý 8575485592276

Nějak mi uniká smysl těchto monster. Dovolená? V paneláku na vodě?

+2/−3
14.3.2016 6:32

O91l69d60ř98i13c89h 72J47a63n25e14č90e39k 8829926183111

ano. řada lidí to zbožňuje. ale nic si z toho nedělejte - já např. nechápu dovolenou 'týden se válet u hotelového bazénu v Turecku'.

+3/−1
14.3.2016 8:56

P76a72v96e80l 25T60r83u54k43s61a 3653727932963

Samozrejme ti lidi netravi veskery cas na lodi na otevrenem mori. Smysl je v tom, ze pri plavbe kolem pobrezi je na co koukat a lod take vetsinou rano zakotvi v pristavu a muzete si prohlednout mesto (pokazde jine). Vecer se pak vracite na lod, kde mate svuj komfort (a na rozdil od klasickeho poznavaciho zajezdu se nemusite neustale balit).

+3/0
14.3.2016 11:46

O20l50d86ř49i22c73h 64J97a83n98e94č60e26k 8499386753171

přesně tak - pokud tedy loď nemusí překonávat delší vzdálenosti a Vy pak v programu nemáte "X. den - odpočinek na moři" ;-)

+1/−1
14.3.2016 14:55

I93v86a14n 41S86o74t 6719574176938

Až jej dodaj do Řecka bude to trajekt Lesbos Pireus

+3/0
14.3.2016 0:31

V35á19c92l62a95v 76H75o91s26c74h 8836188192151

A cena takového výletu?

0/0
13.3.2016 22:15
Foto

P25a56v57e52l 49M53a89r67t39i30n78e97k 9315485121563

Mohl by clanky psat nekdo, kdo aspon zna terminologii, kdyz uz nerozumi detailum. Clanek o nicem a nazvat zaoceanskou pasazerskou lod -cruise ship- trajektem, to je vazeny pisalku na protazeni pod kylem. Zbytek clanku ponechavam bez komentare. Jediny prinos je pocet pasazeru a jmeno.

+22/0
13.3.2016 20:03

S60e39i29d21l 67P30e18t16r 1771851415404

Co se divíte? 8-o

"Prostě makají" stejně kvalitně jako majitel tohodle plátku ... ;-D

Ryba odjakživa smrdí od hlavy ...

+2/0
13.3.2016 21:14

M28a70r91t46i39n 61J91i43r84o14u28s86e25k 7376875535598

Pojem 6.000 lidí a až 18.000 "uprchlíků". :-)

+6/−2
13.3.2016 19:56

J49i25r45k71a 15H16o63n10c12ů 2364384251278

Takže v pohodě uveze deset tisíc migrantů z Turecka do Řecka ...

+10/−3
13.3.2016 18:00

M34a77r60e52k 38G76a38j44d23a 4263304256402

ne 12.000 z Řecka do Turecka ;-D

+7/−1
13.3.2016 18:07

J33i50r75k60a 27H14o71n44c72ů 2784764391258

No kéž by. Tři kolečka je po problému.

+3/−1
13.3.2016 19:07

J43i62ř31í 22K37o23c82u41r75e51k 6585804245708

Jednou je to trajekt, podruhé výletní loď, potřetí zaoceánská loď. Tak co to teda vlastně je? A je to vůbec TA loď, když JEHO DÉLKA je ... ?

Aha, on je to mamutí projekt který se sestrojuje, teda vlastně vyrábí ... takže loď to fakt asi nebude, ty se staví ...

+10/−1
13.3.2016 17:30

J44a19n 91Š94e95s54t88á58k 3388679639584

Miliarda Eur? Ovšem to je cena jen před havárkou, u Concordie se ta pak taky navýšilo nejmíň dvakrát...

+6/−1
13.3.2016 17:07

J47a86n 18K44a96m30l 8267492244616

Doufám, že tento trajekt bude odvážet z Hamburku muslimské světoběžníky k břehům Sýrie.

+5/−4
13.3.2016 17:02

P80a50v77e65l 58V19e78t51e25š18n22í76k 7475278895287

Bude jezdit z Černého do Baltického moře Zemanovým kanálem.

+1/−1
13.3.2016 21:17

M11a56r79e13k 83J35a28n78e84č21k58a 1117436293431

Mě by spíše zajímalo, jak mají tyhle mega plavidla vyřešeny záchranné součásti plavidla pro případ vážné kolize. Pochybuji, že pro plnou kapacitu, tedy všech 6000 cestujících.

0/−4
13.3.2016 16:45

P30a54v78e59l 82T25r53u39k80s46a 3603307452683

Tyhle lode maji vetsinou kapacitu zachrannych soucasti o 25% vetsi, nez je maximum lidi na palube.

+7/0
13.3.2016 17:22

A84d60a63m 92Ž46í90d30e45k 8755682915753

Proč by ne? Nafukovací vory a podobné prostředky se asi na boku lodě dnes už nehoupají :o)

+1/−1
13.3.2016 21:04

O32n39d75ř58e96j 46Č57a38p60k92a 6871191803494

Má to 18 člunů pro 370 lidí každý (pohodlné to moc nebude, ale v době satelitních telefonů a GPS tam člověk nezůstane zas tak dlouho). K tomu nějaké nafukovací záchranné vory a podobné věci jako zálohu. Takže i v případě plně obsazené lodi mají kapacitu víc než dostatečnou.

+4/0
14.3.2016 2:37

M36i44c44h64a49l 66M24i90l73l67e80r 9976522739372

pochybovat muzes, ale skutecnost je jina.

Tyto lodi by nikdy nedostaly pasazerskou certifikaci, kdyby nemely misto v zachrannych clunech pro kazdeho pasazera, kazdeho clena posadky + "safety margin" navic. Obvykle 25% bezpecnostni kapacitu navic.

Podobne s bezpecnostnimi vestami. Pro kazdeho pasazera ulozene v kabinach a navic kvantum dalsich ulozenych pri verejnych prostorech, oznacenych jako seradiste pro cvicne poplachy a skutecne emergence. V nouzi nema kazdy pasazer moznost si jit vyzvednout vestu do kabiny.

Kazda lod musi projit cvicnym poplachem a evakuaci (povinne pro vsechny pasazery a cleny posadky), vetsinou bezprostredne pred tim, nez vubec vypluje z pristavu, ale nekdy v prvnich par hodinach po vypluti.

Vedle toho se jednou tydne provadi cvicny poplach urceny pouze pro cleny posadky.

0/0
16.3.2016 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.