- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
O co že to "vyhraje" zase Kapsh.
Můžeme se jen dohadovat, zda si u toho namastí kapshy i někdo nový.
Určitě je to už rozhodnutý kdo to bude správce mýtného. Nebo si někdo myslí něco jiného?
A proč by to nemohli dělat celníci ? Stejně se nudí a je jich i po zavedení Schengenu hromada k ničemu. jde o státní dálnice, ať to spravují státní byrokrati
Já bych to bral, stejně nemám do čeho píchnout...
"V letech 2007 až 2011 se na mýtném vybralo 31,3 miliardy korun, avšak náklady na jeho výběr dosáhly 15,6 miliardy, tedy téměř 50 procent vybrané částky."[28] Do částky 15,6 mld. Kč ale kontroloři NKÚ započítali kromě nákladu na samotný provoz také investici do výstavby mýta (který je v majetku státu), ale i řadu dalších projektů jako je: dopravní informační systém na dálniích, pilot hybridního mýta, atd."
https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektronick%C3%A9_m%C3%BDtn%C3%A9_v_%C4%8Cesku
Udělejte to jako v USA - nezaměstnaných máme dost, stát by tak ušetřil nejen na nákladech za výběr mýta, ale i na sociálních dávkách a podporách.
Dnes je v provozu 265 mýtných bran a výše uvedené náklady na výběr byly 15,6 miliard za 5 let + náklady pro řidiče na pořizování krabiček.
To máte jen v nákladech na výběr 15 600 000 000 / 265 / 5 = 11,77 miliónů na jedno mýtné místo ročně - oproti mzdovým nákladům na třísměnný provoz někde okolo 3 milióny + sto tisíc na režii ročně + milión jednozázově na mýtnou budku a závoru.
Tj celý mýtný systém byl JEN TUNEL - protože o výhodnosti zde naprosto mluvit nelze.
Proč by mělo MD přemýšlet kolik zaplatí ... vyhrát by měla nejnižší nabídka toho kolik chci, při zaručení 98 % úspěšnosti výběru ,,,,
Nejnižší cena je u všeho cesta do pekel.
Provozovatelem mýta je ŘSD a to také mýto vybírá. ŘSD pro to má vlastní úsek: PEM - Provozovatel elektronické mýta.
Provozovatel pak pro činnosti, například údržby, outsorcuje soukromé firmy, především Kapsch.
Byznys z toho dělá MD.
Proč by mýtné nemohla vybírat celní správa ? Stát by na tom vydělal.
Monopol by měl provozovat stát (státní firma) nebo by to mělo být plně liberalizováno. Výběr mýta, stejně jako registrační značky vozidel...Ale to by pak nebylo koho korumpovat, firmy jako Kapsch a Hicon by přišly o monopolní zisky a úředníci o příjmy z úplatků...Vydělali by na tom jen občané, daňoví poplatníci a o ty tady nikomu nejde...
Muzu se zeptat kde vidite u firem jako Kapsch nebo Hicon monopol?
Prečo nie? Andrej, z ministerstva financia českej respubliky...