Diskuze

Hledá se správce mýtného. Ministerstvo a vláda nemají v tendru jasno

Ministerstvo dopravy oficiálně zahájilo výběr správce mýtného systému po skončení letošního roku, kdy vyprší smlouva s dosavadním poskytovatelem. Vypsání předběžných informací ve Věstníku veřejných zakázek je první z řady kroků, které bude muset úřad udělat před tím, než o budoucnosti problematické státní zakázky definitivně rozhodne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

O co že to "vyhraje" zase Kapsh.

Můžeme se jen dohadovat, zda si u toho namastí kapshy i někdo nový.

0 0
možnosti

Určitě je to už rozhodnutý kdo to bude správce mýtného. Nebo si někdo myslí něco jiného?;-D

0 0
možnosti

A proč by to nemohli dělat celníci ? Stejně se nudí a je jich i po zavedení Schengenu hromada k ničemu. jde o státní dálnice, ať to spravují státní byrokrati

2 0
možnosti

Já bych to bral, stejně nemám do čeho píchnout...

0 0
možnosti

A to jste ženatý...

0 0
možnosti

"V letech 2007 až 2011 se na mýtném vybralo 31,3 miliardy korun, avšak náklady na jeho výběr dosáhly 15,6 miliardy, tedy téměř 50 procent vybrané částky."[28] Do částky 15,6 mld. Kč ale kontroloři NKÚ započítali kromě nákladu na samotný provoz také investici do výstavby mýta (který je v majetku státu), ale i řadu dalších projektů jako je: dopravní informační systém na dálniích, pilot hybridního mýta, atd."

https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektronick%C3%A9_m%C3%BDtn%C3%A9_v_%C4%8Cesku

Udělejte to jako v USA - nezaměstnaných máme dost, stát by tak ušetřil nejen na nákladech za výběr mýta, ale i na sociálních dávkách a podporách.

Dnes je v provozu 265 mýtných bran a výše uvedené náklady na výběr byly 15,6 miliard za 5 let + náklady pro řidiče na pořizování krabiček.

To máte jen v nákladech na výběr 15 600 000 000 / 265 / 5 = 11,77 miliónů na jedno mýtné místo ročně - oproti mzdovým nákladům na třísměnný provoz někde okolo 3 milióny + sto tisíc na režii ročně + milión jednozázově na mýtnou budku a závoru.

Tj celý mýtný systém byl JEN TUNEL - protože o výhodnosti zde naprosto mluvit nelze.

0 0
možnosti

Proč by mělo MD přemýšlet kolik zaplatí ... vyhrát by měla nejnižší nabídka toho kolik chci, při zaručení 98 % úspěšnosti výběru ,,,,

0 0
možnosti

Nejnižší cena je u všeho cesta do pekel.

0 0
možnosti

Provozovatelem mýta je ŘSD a to také mýto vybírá. ŘSD pro to má vlastní úsek: PEM - Provozovatel elektronické mýta.

Provozovatel pak pro činnosti, například údržby, outsorcuje soukromé firmy, především Kapsch.

Byznys z toho dělá MD.

1 0
možnosti

P92a79v76e96l 87V28l39a25s

11. 3. 2016 14:45

Proč by mýtné nemohla vybírat celní správa ? Stát by na tom vydělal.

2 0
možnosti
Foto

Monopol by měl provozovat stát (státní firma) nebo by to mělo být plně liberalizováno. Výběr mýta, stejně jako registrační značky vozidel...Ale to by pak nebylo koho korumpovat, firmy jako Kapsch a Hicon by přišly o monopolní zisky a úředníci o příjmy z úplatků...Vydělali by na tom jen občané, daňoví poplatníci a o ty tady nikomu nejde...:-(

4 1
možnosti

Muzu se zeptat kde vidite u firem jako Kapsch nebo Hicon monopol?

1 1
možnosti

A65d57a20m 50W11e59i83s17s

11. 3. 2016 14:33

...nic slovenského----nic !! ...

0 0
možnosti

Prečo nie? Andrej, z ministerstva financia českej respubliky...:-)

0 0
možnosti