Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silnice prvních tříd dostanou pruhy navíc. Přimalování vyjde na 78 milionů

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) letos začne rozšiřovat některé frekventované silnice o třetí pruh. Stát si od chystaného kroku slibuje větší bezpečnost na vozovce. Náklady na rozšíření odhaduje Ředitelství silnic a dálnic na 78 milionů korun a už vypsalo soutěž na zhotovitele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I16v16a51n62a 69N95o60v79á 2222512929568

tak např. z Velemína do Teplic to tak bylo léta a fungovalo to. Střední pruh se v přímém úseku dal použít pro oba směry (přerušovaná čára). Nedávno nějakého chytrolína napadlo, že to zruší.

+1/−1
15.3.2016 9:53

J92o50s77e39f 28V58l10t90a18v14s83k93y 3885695961343

Stridavy treti pruh se dela predevsim ku zvyseni bezpecnosti a ne ku zvyseni pruchodnosti. Ma to dovolit jiste predjeti v pravidelnych intervalech. Ale ani zde se to neobejde bez jistych civilizacnich prvku, treba disciplina.

+1/0
14.3.2016 21:42

R45o41b77i40n 61Ž85i13ž25k75a 2818744936806

Teda co si pamatuju ze Švédska, tak tam sice třípruhy jsou, ale jejich šířka rozhodně nenapovídá tomu, že by vznikly překreslením dvoupruhové silnice

+1/0
14.3.2016 19:02

L81u61k28á82š 42B40r89a24n60d41e61j86s 2313455111321

Ale ano, jenže ve Švédsku se na třípruhy předělávají jen bývalé silnice první třídy, které měly 13 metrů. U nás standardní kategorie S11,5 znamená vyasfaltovaných 10,5 metru. A to je rozdíl...

0/0
22.3.2016 12:01

P56e72t98r 98M35i43c80h72a62l 2940174461622

To jsem moc zvědavý, jak budou malovat tři pruhy na padesátku, když ji před pár lety při rekonstrukci zúžili. A tam je od D1 v Holubicích prakticky až po hranice kraje provoz jako blázen.

+1/0
14.3.2016 17:54

M62a46r83e15k 19H36r51u65b21y 6567392161208

Hm, tohle je novinka stara tak 15 let. I kdyz s proslulou pruznosti a akcespchopnosti RSD se divim, ze to jde tak rychle - stavby stetkou a barvou obvykle trvaji desetileti, ty realne zustavaji na papire navzdy:-PRv

+2/0
14.3.2016 17:27

P83e98t25r 52D40v49o12ř92á29k 5184755949546

Ať jdou do řiti. Nedávno propagovali silnice bez pruhů. Rychlost je hon na čarodějnice, první výskyt ve statistikách příčin nehod je na 5. místě a to nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky - to znamená převážně zimní ťukance.

Ale nějakýmu Ťokovýmu kámošovi to při jeho způsobu výběrových řízení hodí pěkný kšeft.

+2/−4
14.3.2016 17:23

M47a80r54e30k 47H32r52u60b97y 6947772801218

tohle je nahodou dobry napad, na Zapade uz to davno zavedli ;-)

+1/0
14.3.2016 17:28

L19a58d65a 45N26o69v91a25k 4592813567

hlavně mi přijde, že v poslední době dělaj pruhy z tak šmejdský barvy, že zhruba za 2 roky nejsou vidět.. Na některých místech mi přijde, že malujou pořád..., někde skončej a zase začnou znova... Jinde se bavěj tím, jak na rovné silnici jízdu atomobilům co nejlépe zorganizovat a šíbují je ze strany na stranu... Po dvou letech přijde nová parta s novým nápadem a to ještě než ty staré čáry přestanou být vidět... - třeba Říčany u Prahy...R^:-P

+1/0
14.3.2016 17:06

V19l63a67s44t69i43m37i18l 19W63a87i70c 8200893187167

Balisety jsou ty zelené krámy, které likvidují únikové zóny? Geniálně je nasázeli třeba na konec pravotočivé zatáčky na konci čtyřproudu na I/13 za Novým Borem směrem na Liberec. Tam, kde byla silnice široká možná dvacet metrů, udělali uprostřed ostrůvek z těch zelených kolíků, takže tam už není jakákoliv úniková zóna. V případě, že tu vznikne krize, má člověk na výběr jen mezi svým jízdním pruhem a najetím do těch baliset. Hlavně že máme uprostřed silnice 10 metrů asfaltu obstavěného zelenýma kuželkama.

+7/0
14.3.2016 17:01

P63e58t85r 13Č46e70r28v39e52n36ý 3826911152135

Proč by měly balisety likvidovat únikové zóny? Vždyť je ohnete holou rukou, tak při krizové situaci není problém skrz ně projet.

+1/−2
14.3.2016 19:20

R38a87d98e96k 21D82o64l18e90ž63a67l 2699703570300

Ono by vůbec často stačilo, kdybychom měli síť silnic první třídy, které se vyhýbají obcím a mají semtam třípruh, místo dálnic.. Ale zrovna ta čtyřka by si zasloužila dálnici.

A jestli chtějí opravdu snížit nehodovost, tak ať předělají křížení silnic první třídy na mimoúrovňové.

+7/0
14.3.2016 16:53

T87o54m54á17š 63S37o66u72k77u19p 4473455370900

Balisety jsou takové silniční filcky. Nejsou k ničemu dobré, otravují život, ale kvůli pár hlupákům je jich stále víc.

+5/0
14.3.2016 16:43

J42o59s45e12f 16P34o10l70í22v78k35a 1502557676319

Hmm, pruhy navíc! To já mám skromnější sen. Mně by na silnici 23 stačilo udělat krajnici. To by byla pohoda nepotkávat kamiony s koly na středové čáře (často spíš za) a při setkání s chodcem či cyklistou nemuset jet krokem, než auta z protisměru projedou. No, jsou to krásné sny :-)

+9/0
14.3.2016 16:37

O45l76d98ř70i19c64h 81J38a83n51e74č71e24k 8319876723461

obnovit resp. vůbec udělat vodorovné značení by taky nebylo od věci.

já se vždycky směju, když v Rakousku míjím značku "Vodorovné značení chybí" nebo "Rozbitá silnice", že pokud by toto mělo být v ČR, tak by to muselo být hned na hranici s dodatkem "Platí na celém území státu" ;-(

+9/0
14.3.2016 17:04

P37a26v58e14l 31S67o64b32o30t26k41a 5750814

aha, tak proto se seď tolik prodávají terenní auta!!

Hlavně aby ta barva byla na trávě nebo na sněhu dobře vidět - ale to asi bude docela drahé neustále ty pruhy přemalovávat když rozraje nebo nasněží, že??

0/−2
14.3.2016 16:31

A22d81a97m 51Ž41í42d47e74k 8285352605313

Nejdrive to byly znacky, konkretne vymena vsech zacatku a koncu dalnice za znacky uplne stejne, ale v jine barve. Potom prisla vymena vsech smerovych tabuli na kterych se v rohu krcilo cislo dalnice velikosti A4 .... mnohdy to jsou tabule o velikosti bilbordu

Pak prisel nekdo s napadem, ze zakazova znacka s nakladnim automobilem uz nebude znamena zakaz pro vozidla nad 3,5t ale pro vsechna nakladni vozidla (napr. skoda felicia). To donuti kompetentni urady tyto znacky bud vymenit, nebo aspon dodat dodatkovou tabulku.

No a ted prelajnujeme zbytecne cesty

Neni to cele nejake zvlastni? Skoro az podezrele? [>-]

+1/0
14.3.2016 16:23

L61u59k40á61š 84Š49l34e15h87o23f38e18r 1263239185449

Jediná nesmyslná změna je ta s nákladními vozy, vše ostatní je celkem smysluplné...

+2/0
14.3.2016 16:35

M48a87r48e49k 61H11r38u92b72y 6717882541348

a vsechno veci, ktere realne trvaji tydny, ale RSD je resi roky...:-P

0/0
14.3.2016 17:29

M71a18r90t96i82n 69K17l33u69v45á75n16e69k 9922978523893

Hurá. Konečne rozumný nápad. Alebo to cestárska lobby zas zatrhne? Zažil som to pred 20 rokmi v Škandinávii a bolo to SUPER.

Akurát si musíme zvyknúť že stredný pruh nieje len pre mňa. Buď je spoločný pre oba smery (Švédsko) a predbiehajúce autá s tým musia počítať že môže ísť dakto proti.

Alebo je pre jeden smer )napr v v AUS)a po povedzme 3km sa to vystrieda. A tam zas musí rátať že prebiehací pruh raz skončí.

Ale je to super riešenie. Teda pokiaľ sa tam nebude jazdiŤ ako v rusku na diaľniciach (medzi smermi nieje zvodidlo a keď predbiehate tak celkom prekvapí keď oproti idú kľudne 3 kamiony vedla seba - vod molodci)

+1/0
14.3.2016 16:10

L35u27k33á13š 36Š40l86e21h68o59f31e47r 1873239605799

Ne, to jste si popletl, tady to bude klasika 2 pruhy jedním směrem, 1 pruh opačným směrem. Žádné sdílení středního pruhu...

+2/0
14.3.2016 16:12

O79n26d14ř47e21j 43S53e11m20e78c52k71ý 8421916178405

Mimochodem, ta varianta se sdíleným středním pruhem v Československu byla. záhy zrušeno pro nepochopení a těžké havárie.

+5/0
14.3.2016 16:57

O50l82d46ř70i30c31h 45J77a13n85e23č19e85k 8859806323241

právě proto nejspíše nebude ani nadále, ačkoliv v Rakousku funguje - viz co jsem napsal současně s Vámi

0/0
14.3.2016 17:02

O36l88d76ř92i14c77h 90J73a32n91e57č87e24k 8779756513891

v ČR asi ano a nejspíš s dvojitou plnou, i když střední pruh lze udělat i jako sdílený - bývá to tak často v Rakousku ve stoupáních, pochopitelně v přehledných úsecích - můžete předjíždět i cestou dolů.

na ten sdílený střední pruh musí být řidiči zvyklí a to ti čeští nejsou, právě proto, že když už třípruh je, tak zpravidla ve stoupání a ten jeden pruh dolů je oddělen dvojitou plnou.

když se ve stoupání I/65 kolem Rychnova u Jbce opravoval povrch a na silnici nebyly čáry, tak jsem trnul, kdy se tam něco stane - normálně jsou právě dva pruhy nahoru a dvojitou čarou oddělený jeden dolů a kdyby nahoru jel někdo navyklý prostředkem a nedával pozor a dolů předjížděl někdo kdo to tam nezná...

0/0
14.3.2016 17:01

M95a15r75t89i58n 58K80l36u43v34á29n43e25k 9332968303573

Skuste si ten prispevok precitat cely. (AUS)

0/0
14.3.2016 22:38

P15a13v40e46l 45Ř15a54p95e97k 7382876899885

"Řidiči čekají, že jim protijedoucí uhne,"

To nejsou řidiči, ale psychopati, kteří patří do ústavu a nikoli za volant. Bohužel se vyskytují v množství větším než malém a bohužel policie radši šaškuje s plácačkou někde ve městě místo aby tohle zlo eliminovala.

+8/0
14.3.2016 16:05

L17u46k66á94š 88Š75l55e34h77o40f95e66r 1703539715399

Povídejte, jak má Policie zařídit, aby u všech těchto nebezpečných předjíždění byla?

+1/−1
14.3.2016 16:11

P16a67v59e67l 65Ř71a72p21e53k 7602986309925

Stačí, když bude aspoň u některých. Frustrát většinou jede delší vzdálenost a za tu dobu stihne několik nebezpečných předjetí. Policie tudíž nemusí být všude, aby ho odchytila. Nejhorší místa může policie snadno identifikovat ze statistik. Takže nechci slyšet, že to nejde.

+4/−1
14.3.2016 16:14

L59u29k91á46š 53Š26l81e75h29o44f31e73r 1333379715449

Jasně, a teď tu o Červené Karkulce ;-D

0/−1
14.3.2016 16:15

P78a74v60e82l 66Ř91a69p37e32k 7322456729555

Zřejmě jste jeden z těch, kteří považují za největší zlo prošlou lékárničku, propadlou technickou nebo překročení rychlosti na přehledném rovném úseku mezi poli. S vaším přístupem se ale nedivte, že se na silnicích bude umírat a budou plné šílenců.

+3/−1
14.3.2016 16:22

L50u38k75á35š 40Š28l20e13h30o26f36e88r 1623859335379

Kdepak, jen nejsem takový anti-automobilový fanatik jako vy ;-)

0/−2
14.3.2016 16:30

J92a42k44u10b 76P74r84o48k46e36š 6673588642233

Třeba se přemístit do úseku kde takové předjiždění hrozí? Místo toho aby celý den stáli na 4 proudé silnic 100m před cedulí dálnice a buzerovali toho kdo jede 90+.

+3/0
14.3.2016 17:30

M31a80r18t30i78n 15Š55t48ě91p19á61n40e58k 3587333933131

Stejne je vzdycky nejvetsi zacpa na Prahu mezi Ctyrkoly a Senohraby, kde se dva pruhy sjizdi do jednoho, tak se to holt posune o kousek dal a bude to stat "az" u Senohrab. Na duhou stranu to stoji u Benesova, kde se, svete div se, sjizdi dva pruhy do jednoho. I kdyz se to upravi, okolo Benesova je misto jen pro jeden pruh, takze zacpy budou dal...

+1/0
14.3.2016 15:56

O15l45d10ř38i88c10h 71J78a75n53e36č87e14k 8599606483161

a proto nic měnit nebudeme???

0/0
14.3.2016 16:53

L93e55o80š 42L17i28t81e54r50á35k 5489456251362

Hlavně, aby se řidiči naučili nepřidávat plyn, když je někdo předjíždí. To je na přesdržku.!!

+10/0
14.3.2016 15:46

D24a52v32i61d 22D63u84š41e80k 5451517130617

Konečně rozumný nápad !

V Bavorsku to funguje dokonale.

Pětadvacet let to zřejmě nikoho na ministerstvu ani nenapadlo.Rv

+1/0
14.3.2016 15:46

L28u59k86á58š 10V91a51ň63u77r22a 1705974273283

Kdyby raději ty silnice opravili a narovnali. O víkendu jsem jel do Vrchlabí a úsek Studenec - Vrchlabí, to je šílené. Sice určitě velkým nákladem silnici opravili, ale místo toho aby vedla po vrstevnici, tak nesmyslně padá a stoupá, navíc vede celým Studencem. A problémová zatáčka za Studencem je obráceně klopená a stejně tam nechali to hrozný esíčko!!!

+1/0
14.3.2016 15:40

M83a48r74t33i42n 59K26l22u44v80á97n47e83k 9312628743443

Lenže to znamená obrovské investície. Kdežto nové čiary sú oveľa lacnejšia a výšia priepustnosŤ istotne viac.

+1/0
14.3.2016 16:11

O89l13d66ř62i93c62h 75J47a52n73e71č45e39k 8619636943451

příliš složité a drahé - to už je skoro jako rozšířit dvojpruh na čtyřpruh

0/0
14.3.2016 16:52

J11i92ř15í 22E18r52b44e15n 1253164606627

Protože "zapomněli" nebo "nestihli" udělat územní řízení a EIA na novou trasu, takže to museli nechat v původní stopě. Uzoučké, na vysokém náspu (až se někdo vykoulí ven, aby ho nebylo moc vidět) a to obrácené klopení všech zatáček nás aspoň drží ve střehu. O středovém ostrůvku hned za zatáčkou nemluvě.

0/0
15.3.2016 10:45

J17a30n 11M13a77r79k93o 1605640886843

Presne tak, svela myslenka.

Pokud nekdo znace cestu pod strecnom na slovensku (Zilina - Martin) tam takove reseni je jiz vice nez cca 5 let, intenzita na te ceste je asi 40 000 aut dene

usek cca 10 km a rozdelili to cca na pul. (vzdy 2 pruhy smerom od mesta)

ve spicke se skratila cesta na 1/3 casu, nehod taky ubylo (nedoda zablokovala cestu aj predtim takze je to mnotem lepsi)

+4/0
14.3.2016 15:32

A97n85t89o85n54í76n 14S29v43o52b47o30d69a 3684323819602

Třeba na cestě Brno Svitavy a Kolín Jihlava jsou takové úseky, ale celkově málo :-(

0/0
14.3.2016 15:35

O32l56d78ř56i25c84h 44J52a70n41e61č80e69k 8449796213171

třípruhy se dosud stavěly takřka výlučně v delších stoupáních, kde pomalejší vozidla nejvíce brzdí ostatní a kde je současně nejsnazší je předjet.

vybudovat / přebudovat takto celou trasu v délce desítek kilometrů její propustnost a plynulost dopravy razantně zlepší a přitom to není tak drahé a složité jako budovat souvislý čtyřpruh. i proto, že 'souvislý střídavý třípruh' se ve složitých místech (již existující tunely, dlouhé mosty, podjezdy mostů apod.) dá na nutném úseku zúžit na klasický dvojpruh se zákazem předjíždění a nikoho to nepřekvapí - zúžit takhle na několika stovkách metrů čtyřpruh by byl dost šok a i dost nebezpečné.

+1/0
14.3.2016 16:51

D17u35š28a66n 88P38i20š85i 8263191680109

Tříproudová silnice tam je spíše z nedostatku místa. Čtyřpruh by tam byl vzhledem k hustému provozu určitě lepší. Jen by to znamenalo nepředstavitelné náklady.

+1/0
14.3.2016 15:45

Z40d44e54n96ě43k 38D18u19b37e82c10k54ý 3427834440528

Však se tam už staví tunely pro dálnici

0/0
14.3.2016 22:16

D47a73n18a 67K18o61c61i95á63n92o42v27á 2673698989748

Nebylo by lepší si článek přečíst, než je zveřejněn?

Této větě nerozumím:

Podle ŘSD rozšiřování některých frekventovaných silnic o třetí pruh levnější, rychlejší a často smysluplnější řešení než přistavovat nové pruhy oběma směry.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/stat-primaluje-pruhy-navic-na-nektere-silnice-prvni-tridy-png-/eko-doprava.aspx?c=A160312_2231879_eko-doprava_rts

0/0
14.3.2016 15:30

E74d52a 39D96r16á82b36e16k 7719112783347

chybí tam jen slovo "je" tedy "Podle RSD je rozšiřování..."

0/0
14.3.2016 15:51

D35a73n33a 15K93o67c47i51á11n11o91v77á 2813588439498

Aha, jen slovo...profesionální práce

0/0
14.3.2016 15:55

J94o89s51e67f 83T34r78n89k54a 9469452647479

Nebylo by lepší dodělat D3? Ta by měla mít pruhy alespoň 4 ;-D

+4/0
14.3.2016 15:21

M49a85r20t81i59n 21K50l10u93v43á60n56e32k 9822148983163

Peniaze...

0/0
14.3.2016 16:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.