Diskuze

Silnice prvních tříd dostanou pruhy navíc. Přimalování vyjde na 78 milionů

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) letos začne rozšiřovat některé frekventované silnice o třetí pruh. Stát si od chystaného kroku slibuje větší bezpečnost na vozovce. Náklady na rozšíření odhaduje Ředitelství silnic a dálnic na 78 milionů korun a už vypsalo soutěž na zhotovitele.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I34v53a83n58a 73N40o66v18á

15. 3. 2016 9:53

tak např. z Velemína do Teplic to tak bylo léta a fungovalo to. Střední pruh se v přímém úseku dal použít pro oba směry (přerušovaná čára). Nedávno nějakého chytrolína napadlo, že to zruší.

1 1
možnosti

Stridavy treti pruh se dela predevsim ku zvyseni bezpecnosti a ne ku zvyseni pruchodnosti. Ma to dovolit jiste predjeti v pravidelnych intervalech. Ale ani zde se to neobejde bez jistych civilizacnich prvku, treba disciplina.

1 0
možnosti

Teda co si pamatuju ze Švédska, tak tam sice třípruhy jsou, ale jejich šířka rozhodně nenapovídá tomu, že by vznikly překreslením dvoupruhové silnice

1 0
možnosti

Ale ano, jenže ve Švédsku se na třípruhy předělávají jen bývalé silnice první třídy, které měly 13 metrů. U nás standardní kategorie S11,5 znamená vyasfaltovaných 10,5 metru. A to je rozdíl...

0 0
možnosti

P21e89t14r 20M16i91c24h74a63l

14. 3. 2016 17:54

To jsem moc zvědavý, jak budou malovat tři pruhy na padesátku, když ji před pár lety při rekonstrukci zúžili. A tam je od D1 v Holubicích prakticky až po hranice kraje provoz jako blázen.

1 0
možnosti

M81a21r47e58k 70H39r54u23b40y

14. 3. 2016 17:27

Hm, tohle je novinka stara tak 15 let. I kdyz s proslulou pruznosti a akcespchopnosti RSD se divim, ze to jde tak rychle - stavby stetkou a barvou obvykle trvaji desetileti, ty realne zustavaji na papire navzdy:-PRv

2 0
možnosti

Ať jdou do řiti. Nedávno propagovali silnice bez pruhů. Rychlost je hon na čarodějnice, první výskyt ve statistikách příčin nehod je na 5. místě a to nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky - to znamená převážně zimní ťukance.

Ale nějakýmu Ťokovýmu kámošovi to při jeho způsobu výběrových řízení hodí pěkný kšeft.

2 4
možnosti

M23a97r17e79k 40H51r42u88b95y

14. 3. 2016 17:28

tohle je nahodou dobry napad, na Zapade uz to davno zavedli ;-)

1 0
možnosti

L19a97d29a 66N91o61v60a80k

14. 3. 2016 17:06

hlavně mi přijde, že v poslední době dělaj pruhy z tak šmejdský barvy, že zhruba za 2 roky nejsou vidět.. Na některých místech mi přijde, že malujou pořád..., někde skončej a zase začnou znova... Jinde se bavěj tím, jak na rovné silnici jízdu atomobilům co nejlépe zorganizovat a šíbují je ze strany na stranu... Po dvou letech přijde nová parta s novým nápadem a to ještě než ty staré čáry přestanou být vidět... - třeba Říčany u Prahy...R^:-P

1 0
možnosti

Balisety jsou ty zelené krámy, které likvidují únikové zóny? Geniálně je nasázeli třeba na konec pravotočivé zatáčky na konci čtyřproudu na I/13 za Novým Borem směrem na Liberec. Tam, kde byla silnice široká možná dvacet metrů, udělali uprostřed ostrůvek z těch zelených kolíků, takže tam už není jakákoliv úniková zóna. V případě, že tu vznikne krize, má člověk na výběr jen mezi svým jízdním pruhem a najetím do těch baliset. Hlavně že máme uprostřed silnice 10 metrů asfaltu obstavěného zelenýma kuželkama.

7 0
možnosti

Proč by měly balisety likvidovat únikové zóny? Vždyť je ohnete holou rukou, tak při krizové situaci není problém skrz ně projet.

1 2
možnosti

Ono by vůbec často stačilo, kdybychom měli síť silnic první třídy, které se vyhýbají obcím a mají semtam třípruh, místo dálnic.. Ale zrovna ta čtyřka by si zasloužila dálnici.

A jestli chtějí opravdu snížit nehodovost, tak ať předělají křížení silnic první třídy na mimoúrovňové.

7 0
možnosti

Balisety jsou takové silniční filcky. Nejsou k ničemu dobré, otravují život, ale kvůli pár hlupákům je jich stále víc.

5 0
možnosti