Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie ve Studénce spustí investice. Přejezdy pohltí desítky milionů

Po loňské tragické srážce kamionu s pendolinem na železničním přejezdu ve Studénce chystá stát investice do nové techniky na železničních přejezdech. Již v nejbližším roce půjde o desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K20a35r49e60l 78K28o46v45a61ř37í73k 3905712655392

Tak nějak mám dojem, že se většinou řeší následky, ale u příčin by výrazně pomohlo, kdyby vjezd na přejezd při blikání světel (tedy před spuštěním závor) nebyl jen přestupek "neuposlechnutí příkazového signálu" za pár tisíc, ale rovnou trestným činem obecného ohrožení a vězení na pár let. To že nikdo nezemře je jen šťastná náhoda a ne více než polehčující okolnost....

0/0
21.3.2016 12:30

T84o16m91á77š 47Z22e37m23a69n 3745418784795

Zrovna tady ve studénce bych našel řešení s cenou "za odvoz" - uříznout závory na výjezdu, čímž by odpadlo dilema řidiče mám nebo nemám prorazit závoru.

A kamion závoru na příjezdu opravdu neobjede.

Neziskovky nás sojí několik mld. ročně a jen škodí a vytvářejí problémy a náklady. Kdyby se tato částka věnovala na výstavbu nadjezdů, výsledkem by byla vyšší bezpečnost i plynulost dopravy bez nutnosti buzerace a represe.

0/0
19.3.2016 12:14

J26i48ř98í 83E63r67b70e61n 1393464516567

Půlzávory taky kdysi bývaly. Potíž byla v tom, že je neukáznění řidiči stejně objížděli, a i kamioňák by to uměl.

0/0
19.3.2016 13:53

P73e92t47r 58K50o82l86o45u85š47e58k 6569118103814

Problém tohoto přejezdu je, že tam jsou 4 závory, ale nejsou z historických důvodů sekvenčně zapojené - lze je ovládat pouze společně. Dle článku sekvenční zapojení stojí od 20.000 Kč u nových závor ( pouze přivést vedení ) až po bůh ví kolk za nové závory.

Jak to funguje dnes ( 4 závory spojené ovládání )

1) Začne blikat světlo.

2) cca 60sekund - závory jdou dolů ( musí se čekat tak dlouho, aby se tam auto neuzavřelo, vliv na to má logicky šíře přejezdu - čím více kolejí tím delší čas )

3) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.

Jak to má/bude fungovat ( 4 závory sekvenční ovládání )

1) Začne blikat světlo.

2) cca za 15 sekund spadnou závory na vjezdu ( zbylé dvě jsou nahoře, aby auta mohla bezpečně opustit přejezd )

3) za cca 60 sekund jdou závory na výjezdu dolů ( všechny jsou dole jako u předchozího příkladu )

4) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.

+2/0
18.3.2016 16:15

J22a79r84o47s49l66a29v 23D38y89t37r14y94c76h 6552696491305

Opravdu jen z historických důvodů? Jak bude na nesklopenou závoru reagovat chodec vstupující na levém okraji vozovky? Přehrazuje závora vždy jen konkrétní pruh nebo zasahuje do protisměru v rámci normou předepsaného překrytí vozovky a povolené mezery mezi břevny proti sobě? Vyřešíte střet vozidel, ale na úkor bezpečnosti pěších a cyklistů ignorujících světelnou a zvukovou výstrahu... :( Řekněme, že řešení je trošku složitější než jak to zde prezentujete.

+2/−1
18.3.2016 16:55

P54e48t44r 74K20o34l57o90u43š40e10k 6499368623664

90% lidí hledá důvody proč něco nelze.

Opravdu chce srovnávat technické řešení s principálním řešením v diskusi?

Nic z toho co jste popsal není přece neřešitelné, nebo to vidíte jako problém?

Plno lidí i zde v diskusi se nechce odprostit od toho jak to je dnes a veškeré navrhované řešení porovnávají nikoli jstli je dobré či ne, ale stylem to je blbost, protože dle normy bla bla. Přesně proto to funguje jak funguje. Lidé se nedokáží odprostit od toho co dělají či jak to je.

Přesně proto by se ve firmách mělo nechat postupy zrevidovat někým absolutně nestraným, který tomu problému vůbec nerozumí a až dotazy přijde na to co se vlastně chce. 90% podniků to nedělá a státní správa už vůbec ne.

PS: Pikantní je, že douzávorový systém ( dle norem ) by se zavřel stejně tak pozdě, ale alespoň by tam ten kamión nezablokoval. Proto někde hovořím o tom, že tento systém je nejnebezpečnější systém závor. Zavírají se pozdě a navíc v tom kritickém čase mohou zablokovat vozidlo uvnitř.

+1/−2
18.3.2016 17:40

J87a49r58o60s14l16a35v 54D78y18t67r22y78c91h 6672396771195

S dostupnými prostředky určité komplikace na základě svých zkušeností ve Vašem snadném řešení prostě vidím, i když si dovedu představit lecos.

Podlézání závor je zcela běžnou věcí i když jsou sklopené. Třeba takové Poděbrady, tam je to běžné i s kolem ověšeným taškami nákupu. Na Čeperce a podobných vesnicích, kde se nikdo nedívá, i s kárkou se dřevem nebo s dětmi. Z toho důvodu, že jsou místní zvyklí, že ještě je čas, protože většina vlaků nejede traťovou rychlostí, na kterou je počítaný přibližovací úsek. Co je při tomto úhlu pohledu pozdě? Zavřete-li přejezd dříve, potýkáte se s falešnou výstrahou, jejímž důsledkem je riskantní chování většího množství lidí domnívajících se, že jde o poruchový stav. I životy hazardérů je potřeba v rámci možností chránit. Může to být i Váš blízký, děcka, staří lidé. Není dobré měnit zažité věci, které se týkají bezpečnosti.

Je těžký problém sehnat toho, kdo by na ta řešení vzděláním měl a šel je navrhovat. Z hlediska honorování existují pro tak vzdělané a nadané lidi lepší pozice. Např. pozice nestranných, kteří by rádi revidovali a povídali kdo by co měl dělat jinak. Povídání bez odpovědnosti za řešení a úrazy z něj plynoucí není dřina. Člověk k tomu nepotřebuje žádnou kvalifikaci a při určitém nastavení to může být lepším zdrojem příjmů než jakákoliv práce.

PS: Princip neleží v zachování úrovňových křížení na intenzivně využívaných železničních tazích. Jediné, co může v tuto chvíli přinést ovoce, je opravdu restrikce.

+3/0
18.3.2016 19:40

J35a55n 61J47e46m68e59l89k58a 1325880

Zajimavé, že v Japonsku nějak nepotřebují tak dlouhou vyklizovací dobu. Asi nevyklizují rychlostí 2,5 km/h. A nějak žijou.

0/0
18.3.2016 22:15

P23e88t62r 74N47o16v37o95t19n44y 1241280931

A co dela takovy chodec v Japonsku na přejezdu?

0/0
19.3.2016 8:20

M64i66r52o22s77l98a75v 10V32i40d11l16i14č50k12a 3894104245573

Jsou i jednostranné závory, které nejsou přes celý profil vozovky, jasně, najdou se magoři, kteří projedou cik-cak, ale u kamionů je tato možnost minimalizovaná, kdežto pouze ven by ještě vyjely. Co se týká chodců, tak přes takový přejezd přejde jen hazardér nebo dement.

+3/0
18.3.2016 18:31

J13i64ř65í 29K14o47c41u84r40e43k 6675734215368

Tohle se tehdy podcenilo. Zas, kdo by čekal místo 4 vlaků za hodinu jich tam bude pomalu 20 a silnice se stane dálničním přivaděčem. Navíc je přejezd ve stanici a přes koleje, na kterých se posunuje. Za těch 160 mega škody na Pendolínu by se zaplatil podjezd. Ale nesměl by ho stavět Bögl & Kysl :(

+4/0
18.3.2016 15:18

J67i81ř79í 25E47r21b58e56n 1883904576617

No tak on ten nadjezd je o pár set metrů dál ;-)

0/0
19.3.2016 13:55

M42a64r34e16k 19K30o65s25t38e98l47e48c74k45ý 6233456668

Udělat něco blbuvzdorné je nesmírně obtížné, protože blbci jsou vynalézaví...

Kdyby všichni, i polští, řidiči věděli, že za při jízdě na červenou (kdekoliv) je hned někdo nekompromisně zkasíruje, tak by si to rozmysleli a dávali větší pozor.

Místo poterstání jedinců, kteří společnosti škodí, politkorektně potrestáme všechny vyššími náklady na zabezpečení.

Kdo si myslíte, že zaplatí za toho polského magora, který zničil pendolino, zabil lidi, ale ušetřil na mýtném? No přece my všichni daňoví poplatníci! On šetřil i na pojištění, takže ani pojišťovna celou škodu neuhradí!

A kolik lidí už letos bylo potrestáno za vjezd na přejezd na červenou? Zatím víme jenom o dalších nehodách...

+9/−1
18.3.2016 12:25
Foto

P63a66v88e78l 45P67o32d73e61š12v98a 5559757739

Na tom videu mi přišla doba od spuštění závory do přejezdu vlaku velice krátká. Ale možná je to sestříhané.

0/0
18.3.2016 11:56

P70e51t78r 98N30o15v36o58t53n55y 1211390821

Ona taky má být krátká.

+1/−2
18.3.2016 11:57
Foto

P42a76v72e74l 45P21o32d37e90š71v87a 5959957129

Má být proč? Ohrožení vnímám závažněji než omezení. každopádně kamioňám byl blb, když na tom přejezdu zastavil a rozmýšlel se, co bude dělat.

+1/0
18.3.2016 12:00

I41v56a27n 66H69o62l34a75s 5957957468927

Jak píšu níž, je v tom závislost - o co déle bude přejezd uzavřen, o to více řidičů se to bude snažit stihnout za každou cenu projet

+1/−1
18.3.2016 12:04

P39e39t15r 23N43o67v16o84t89n96y 1881360631

V okamžiku, kdy závory došly dolů, je přejezd uzavřen. Není teda už na co čekat.

+6/0
18.3.2016 12:07

K43a52r46e78l 79J89u12r33d12a 2946118359881

Než začnou padat závory, tak přejezd bliká už asi 10sekund R^

+2/0
18.3.2016 12:12

I50v75a57n 65H79o76l38a51s 5807927318777

V reálu musela blikat déle - 10s by na tolikakolejný přejezd nestačilo.

+1/−1
18.3.2016 12:20

K37a30r88e21l 22J43u67r89d12a 2356198879961

Souhlasím. Tím jsem chtěl jen naznačit, že je tam daný čas, kdy "by měl" bezpečně opustit přejezd. Bohužel přejezd byl už určitou dobu v činnosti a s vozidlem tam stejně vjel :-/

+4/0
18.3.2016 12:27

K26a16r44e69l 37M43a13t86o54u26š40e37k 2333265223

přejezd je nastaven na vzdálenost, kdy do jeho obvodu vjede souprava, v ten moment přestane blikat bílé světlo (pokud je), v dalším úseku blíž přejezdu, se rozbliká červená a po předem nastaveném časovém úseku, před příjezdem vlaku, se spustí závory.

0/0
18.3.2016 12:43

V21l62a59s24t10i51m69i22l 21F89i60a43l44a 1852251664

Takto to nefunguje.

Tu bilou jste tam smotal uplne spatne

+1/0
18.3.2016 16:07

I68v68a63n 70H92o81l53a58s 5277897828137

Tak ona obecně krátká je (zejména pro vlak, který jede plnou traťovou rychlostí, protože systém nedetekuje rychlost vlaku, pokud pojede pomalejší vlak, je ta doba delší, což je v principu na škodu, protože pak někteří řidiči mají pocit, že "to ještě stihnou".

Problém je v tom, že pokud by v budoucnu ten detekční systém měl i zastavovat vlak, pak se budou muset závory sklápět podstatně dříve. To (zejména na dvojkolejných frekventovaných tratích) extrémně sníží propustnost přejezdu pro auta a riskujících řidičů bude o to víc.

+2/−2
18.3.2016 12:03

J58i83ř87í 27K54o91c90u72r58e72k 6955744455318

Proto by na frekventovaných tratích bylo lepší stavět podjezdy/přejezdy. Obzvlášť, když se jedná o frekventovanou silnici. (6 autobusových linek třeba)

+1/0
18.3.2016 14:52

Z57b46y82n69ě51k 68U11h73l67í64ř 9625513141390

nevyšli... to máte tak 500 000 na policajta ročně se všemi odvody nemluvě o tom že 3 policisté jsou po 8 hodinách stejně málo (dovolené, víkendy atd. a téměř nikdo nedělá 30-31 dní po 8 hodinách měsíčně) + náklady na tu vaši budku

naproti tomu i u té nejdražší varianty - 8 milionů skončí tak jako tak (stejně u policistů) větší procento opět ve státním rozpočtu (u staveb je odhad 70% investovaných peněz) a pokud nebudeme počítat servis (který je nutný) tak to je návratnost oproti policistům 4 roky

takže jestli něco může ušetřit je jen snížená demence řidičů, kteří se bezhlavě pouští na červenou přímo pod vlak (ale to je asi ten nejméně realizovatelný projekt)

+1/0
18.3.2016 11:53

Z18b11y96n20ě67k 65U63h37l11í43ř 9875523931520

Reakce na Petr Rihak ..

0/0
18.3.2016 11:55

P17e95t71r 87N34o71v34o16t75n57y 1481240121

A smysl? Pokud to nebude zapojeno do stávajících zařízení.

0/0
18.3.2016 11:37

R84o25m32a63n 13V86í61c63e57n75e85c 2169792678292

Dva nezávislé systémy jsou určitě bezpečnější, než dva vzájemně propojené.

0/−2
18.3.2016 11:47

I44v48a80n 98H73o57l65a71s 5917747278427

Tato obecná teze v řadě konkrétních případů (včetně tohoto) neplatí.

0/−1
18.3.2016 11:50

P14e11t34r 48N70o53v63o77t22n78y 1781840641

"Informace z detektoru se vyhodnocují a ukládají v záznamovém zařízení, detektor nemá žádnou vazbu na okolní zabezpečovací systémy." Až si zas stoupne kamion do cesty osobnímu vlaku, tak budeme mít akorát hezký záznam.

+3/0
18.3.2016 11:50

J42i87ř58í 29E85r80b53e14n 1143704366757

Berte to jako dočasné řešení, k tomu propojení určitě také dojde, ale zabzař je dost složitá věc a musí se to důkladně odladit...

0/0
18.3.2016 13:10

P48e49t53r 28N53o39v88o84t54n56y 1611330361

AŽD si si nedávno koupilo trať na testování, ne? :-) Je fakt, že na těch jmenovaných přejezdech je "testovacích vzorků" zadarmo dostatek. Na druhou stranu si tam nemůžou jen tak za ostrého drážního i silničního provozu jen tak něco nasimulovat.

0/0
18.3.2016 13:17

P24e62t25r 88N17o65v68o94t43n40y 1691160521

Tak pardon, ještě nekoupili.

0/0
18.3.2016 13:54

P16a92v72e38l 98Ř39a96p72e32k 7132206599675

Přejezdy nechat jen pro pěší a cyklisty. Dráha tam byla dříve než šílený masový automobilismus, proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel. Dal bych ultimátum, do kdy budou na koridoru všechny přejezdy pro automobilovou dopravu uzavřeny, a ony by se ledy pohnuly, namísto neustálého žvanění, že to nejde a že nejsou peníze. Na blbosti je peněz dost.

+1/−5
18.3.2016 11:29

I48v89a98n 20H85o35l35a91s 5717287388247

> , proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel

Napiš ještě něco "chytrého" a omínusuj všechno, co nechápeš.

0/−2
18.3.2016 11:46

P96a15v67e79l 15Ř19a83p21e11k 7332946229265

Když si budu chtít přes vaši zahradu natáhnout linku vysokého napětí, budete mi platit stožáry, pane Holasi?

+1/−1
18.3.2016 11:52

I56v31a35n 63H90o58l15a39s 5487267788957

Ztráta času diskutovat s profláknutým antiautomobilovým fanatikem, který pak slepě mínusuje i to, co si ani nestačil přečíst (natož aby to pochopil).

0/−2
18.3.2016 11:56
Foto

P32a54v43e80l 59P44o74d44e23š12v34a 5399917279

Dráha tam byla dříve než šílený masový cyklismus, proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé kol.

+1/−2
18.3.2016 11:58

J93i36ř47í 66K25o93c86u93r38e13k 6105374795688

Áno, před rokem 1820 silnice nebyly. Nebyly ani povozy. Vždyť i Karel IV. stavěl ten most pro cyklisty.

+1/0
18.3.2016 14:55

P33a84v58e87l 87Ř83a81p63e49k 7402506889305

Když vlak bouhne do povozu, tak se nic moc nestane. Takže když pojedete povozem, tak ok, můžete. Ale náklaďáky o hmotnosti desítek tun, to je trochu jiná liga, a taková monstra nemají vůbec na přejezdech co dělat.

+1/−2
18.3.2016 15:57

E76d12a 54D96r94á71b73e64k 7779902803117

spíš bych tam dal hlasité sirény a amplion který bude povzbouzet řidiče aby okamžitě opustil přejezd v několika jazycích, znáte to, lidi neradi když třeba v obchodě rozhoukaj alarm, třeba by to na přejezdech fungovalo podobně demotivačně

0/−1
18.3.2016 11:04

I83v18o 37J26a39n79á31č63e16k 8213373531462

takže kvůli jednomu k******i budeme utrácet horem spodem. Nebylo by jendodušší eliminovat tyto jedince? Bylo, ale nebylo by to in, nebylo by to etické, nebylo by to sociální a demokratické, prostě evropské. Hnus.

+6/−4
18.3.2016 10:46

J50o17s45e39f 85K16a26r36f73í19k 7912835166140

No jednomu....

Jenom loni bylo na přejezdech 164 střetnutí s vlakem.

+4/0
18.3.2016 10:50

J65a16n 13F54r92o76l85í14k 6746530475194

To by snad tolik nevadilo jako to, že opatření (kromě pokusu varovat vlak) nevedou k větší bezpečnosti, ale k větší represi. Když vjede na přejezd osobní auto je strašně výchovné tomu mrtvému řidiči dát Ťokovských sto tisíc pokuty.;-)

+1/−1
18.3.2016 10:50

J59a28n 34Č24e65k73a10l 7609535634384

Třeba by si to příště podobný de*il rozmyslel, kdyby věděl, že součástí jeho dědictví bude 100k pokuty...

+2/−1
18.3.2016 11:10

J34i91ř84í 64K74o20c98u45r42e33k 6755654575128

No mrtvému to bude jedno. Jen tam mimochodem, když vrah spáchá v cele sebevraždu, pošleme to za něj odsedět jeho nevlastního syna?

+2/−1
18.3.2016 14:56

M66a44r75t59i46n41a 90S91e75d56l96i11c59k53á 5272825541602

Tak to, co spáchal ten retard, nemá obdoby a žádná technika proti tomu nepomůže. Leda by nějaký gigantický robotický jeřáb ihned "uvízlý" kamion zvedl do výšky.

+1/−3
18.3.2016 10:43

J11o76s77e61f 18K22a21r92f75í17k 7152855836620

Když bude na přejezdu auto co tam nemá co dělat, tak systém zastaví přijíždějící vlak. Takže vyše úvahy o mega jeřábu jsou tak trochu scestné.

+2/−3
18.3.2016 10:46

I76v21a98n 39H33o11l16a32s 5467427258377

Aby systém skutečně bezpečně zastavil vlak, budou se muset závory sklápět podstatně dříve, než dnes. To mj. na dvojkolejných tratím způsobí, že se mezi projetím dvou vlaků v opačných směrech (první "zleva doprava", druhý "zprava doleva"ani neotevřou (za situace, kdy dnes by alespoň chvíli byly nahoře), mezitím už se zase bude blížit další vlak "zleva" ...

Takže přepokládaný konečný efekt - tam, kde řidiči vjížděli na přejezd při blikajících světlech z obavy, že jinak budou muset dlouho čekat, budou vjíždět ještě častěji.

+2/−2
18.3.2016 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.