Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tragédie ve Studénce spustí investice. Přejezdy pohltí desítky milionů

Po loňské tragické srážce kamionu s pendolinem na železničním přejezdu ve Studénce chystá stát investice do nové techniky na železničních přejezdech. Již v nejbližším roce půjde o desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K35a32r45e63l 13K91o28v52a94ř55í25k 3195582135762

Tak nějak mám dojem, že se většinou řeší následky, ale u příčin by výrazně pomohlo, kdyby vjezd na přejezd při blikání světel (tedy před spuštěním závor) nebyl jen přestupek "neuposlechnutí příkazového signálu" za pár tisíc, ale rovnou trestným činem obecného ohrožení a vězení na pár let. To že nikdo nezemře je jen šťastná náhoda a ne více než polehčující okolnost....

0/0
21.3.2016 12:30

T37o69m89á64š 85Z53e62m32a35n 3875518504805

Zrovna tady ve studénce bych našel řešení s cenou "za odvoz" - uříznout závory na výjezdu, čímž by odpadlo dilema řidiče mám nebo nemám prorazit závoru.

A kamion závoru na příjezdu opravdu neobjede.

Neziskovky nás sojí několik mld. ročně a jen škodí a vytvářejí problémy a náklady. Kdyby se tato částka věnovala na výstavbu nadjezdů, výsledkem by byla vyšší bezpečnost i plynulost dopravy bez nutnosti buzerace a represe.

0/0
19.3.2016 12:14

J28i47ř34í 19E59r59b70e47n 1443984566877

Půlzávory taky kdysi bývaly. Potíž byla v tom, že je neukáznění řidiči stejně objížděli, a i kamioňák by to uměl.

0/0
19.3.2016 13:53

P47e52t73r 75K15o17l11o50u41š15e31k 6759678413264

Problém tohoto přejezdu je, že tam jsou 4 závory, ale nejsou z historických důvodů sekvenčně zapojené - lze je ovládat pouze společně. Dle článku sekvenční zapojení stojí od 20.000 Kč u nových závor ( pouze přivést vedení ) až po bůh ví kolk za nové závory.

Jak to funguje dnes ( 4 závory spojené ovládání )

1) Začne blikat světlo.

2) cca 60sekund - závory jdou dolů ( musí se čekat tak dlouho, aby se tam auto neuzavřelo, vliv na to má logicky šíře přejezdu - čím více kolejí tím delší čas )

3) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.

Jak to má/bude fungovat ( 4 závory sekvenční ovládání )

1) Začne blikat světlo.

2) cca za 15 sekund spadnou závory na vjezdu ( zbylé dvě jsou nahoře, aby auta mohla bezpečně opustit přejezd )

3) za cca 60 sekund jdou závory na výjezdu dolů ( všechny jsou dole jako u předchozího příkladu )

4) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.

+2/0
18.3.2016 16:15

J72a98r20o74s61l51a47v 33D57y30t16r58y98c41h 6382926701435

Opravdu jen z historických důvodů? Jak bude na nesklopenou závoru reagovat chodec vstupující na levém okraji vozovky? Přehrazuje závora vždy jen konkrétní pruh nebo zasahuje do protisměru v rámci normou předepsaného překrytí vozovky a povolené mezery mezi břevny proti sobě? Vyřešíte střet vozidel, ale na úkor bezpečnosti pěších a cyklistů ignorujících světelnou a zvukovou výstrahu... :( Řekněme, že řešení je trošku složitější než jak to zde prezentujete.

+2/−1
18.3.2016 16:55

P76e47t11r 87K56o29l80o49u98š48e23k 6269588503284

90% lidí hledá důvody proč něco nelze.

Opravdu chce srovnávat technické řešení s principálním řešením v diskusi?

Nic z toho co jste popsal není přece neřešitelné, nebo to vidíte jako problém?

Plno lidí i zde v diskusi se nechce odprostit od toho jak to je dnes a veškeré navrhované řešení porovnávají nikoli jstli je dobré či ne, ale stylem to je blbost, protože dle normy bla bla. Přesně proto to funguje jak funguje. Lidé se nedokáží odprostit od toho co dělají či jak to je.

Přesně proto by se ve firmách mělo nechat postupy zrevidovat někým absolutně nestraným, který tomu problému vůbec nerozumí a až dotazy přijde na to co se vlastně chce. 90% podniků to nedělá a státní správa už vůbec ne.

PS: Pikantní je, že douzávorový systém ( dle norem ) by se zavřel stejně tak pozdě, ale alespoň by tam ten kamión nezablokoval. Proto někde hovořím o tom, že tento systém je nejnebezpečnější systém závor. Zavírají se pozdě a navíc v tom kritickém čase mohou zablokovat vozidlo uvnitř.

+1/−2
18.3.2016 17:40

J42a96r47o33s33l93a46v 10D28y26t54r97y57c12h 6182126211595

S dostupnými prostředky určité komplikace na základě svých zkušeností ve Vašem snadném řešení prostě vidím, i když si dovedu představit lecos.

Podlézání závor je zcela běžnou věcí i když jsou sklopené. Třeba takové Poděbrady, tam je to běžné i s kolem ověšeným taškami nákupu. Na Čeperce a podobných vesnicích, kde se nikdo nedívá, i s kárkou se dřevem nebo s dětmi. Z toho důvodu, že jsou místní zvyklí, že ještě je čas, protože většina vlaků nejede traťovou rychlostí, na kterou je počítaný přibližovací úsek. Co je při tomto úhlu pohledu pozdě? Zavřete-li přejezd dříve, potýkáte se s falešnou výstrahou, jejímž důsledkem je riskantní chování většího množství lidí domnívajících se, že jde o poruchový stav. I životy hazardérů je potřeba v rámci možností chránit. Může to být i Váš blízký, děcka, staří lidé. Není dobré měnit zažité věci, které se týkají bezpečnosti.

Je těžký problém sehnat toho, kdo by na ta řešení vzděláním měl a šel je navrhovat. Z hlediska honorování existují pro tak vzdělané a nadané lidi lepší pozice. Např. pozice nestranných, kteří by rádi revidovali a povídali kdo by co měl dělat jinak. Povídání bez odpovědnosti za řešení a úrazy z něj plynoucí není dřina. Člověk k tomu nepotřebuje žádnou kvalifikaci a při určitém nastavení to může být lepším zdrojem příjmů než jakákoliv práce.

PS: Princip neleží v zachování úrovňových křížení na intenzivně využívaných železničních tazích. Jediné, co může v tuto chvíli přinést ovoce, je opravdu restrikce.

+3/0
18.3.2016 19:40

J41a89n 92J25e84m52e89l92k22a 1515970

Zajimavé, že v Japonsku nějak nepotřebují tak dlouhou vyklizovací dobu. Asi nevyklizují rychlostí 2,5 km/h. A nějak žijou.

0/0
18.3.2016 22:15

P20e41t70r 65N40o65v44o90t68n46y 1481400461

A co dela takovy chodec v Japonsku na přejezdu?

0/0
19.3.2016 8:20

M82i71r11o30s33l46a89v 45V11i65d26l59i34č27k22a 3944434395813

Jsou i jednostranné závory, které nejsou přes celý profil vozovky, jasně, najdou se magoři, kteří projedou cik-cak, ale u kamionů je tato možnost minimalizovaná, kdežto pouze ven by ještě vyjely. Co se týká chodců, tak přes takový přejezd přejde jen hazardér nebo dement.

+3/0
18.3.2016 18:31

J93i12ř17í 83K83o42c27u45r73e21k 6525224915598

Tohle se tehdy podcenilo. Zas, kdo by čekal místo 4 vlaků za hodinu jich tam bude pomalu 20 a silnice se stane dálničním přivaděčem. Navíc je přejezd ve stanici a přes koleje, na kterých se posunuje. Za těch 160 mega škody na Pendolínu by se zaplatil podjezd. Ale nesměl by ho stavět Bögl & Kysl :(

+4/0
18.3.2016 15:18

J56i41ř23í 50E68r69b74e61n 1613184746537

No tak on ten nadjezd je o pár set metrů dál ;-)

0/0
19.3.2016 13:55

M15a15r48e31k 94K34o16s66t46e44l74e86c27k86ý 6153106258

Udělat něco blbuvzdorné je nesmírně obtížné, protože blbci jsou vynalézaví...

Kdyby všichni, i polští, řidiči věděli, že za při jízdě na červenou (kdekoliv) je hned někdo nekompromisně zkasíruje, tak by si to rozmysleli a dávali větší pozor.

Místo poterstání jedinců, kteří společnosti škodí, politkorektně potrestáme všechny vyššími náklady na zabezpečení.

Kdo si myslíte, že zaplatí za toho polského magora, který zničil pendolino, zabil lidi, ale ušetřil na mýtném? No přece my všichni daňoví poplatníci! On šetřil i na pojištění, takže ani pojišťovna celou škodu neuhradí!

A kolik lidí už letos bylo potrestáno za vjezd na přejezd na červenou? Zatím víme jenom o dalších nehodách...

+9/−1
18.3.2016 12:25
Foto

P34a57v53e34l 10P77o84d98e53š73v69a 5179417499

Na tom videu mi přišla doba od spuštění závory do přejezdu vlaku velice krátká. Ale možná je to sestříhané.

0/0
18.3.2016 11:56

P98e19t39r 37N21o96v51o26t28n15y 1351230211

Ona taky má být krátká.

+1/−2
18.3.2016 11:57
Foto

P66a35v33e80l 63P73o45d37e59š31v29a 5159377629

Má být proč? Ohrožení vnímám závažněji než omezení. každopádně kamioňám byl blb, když na tom přejezdu zastavil a rozmýšlel se, co bude dělat.

+1/0
18.3.2016 12:00

I32v51a60n 46H58o14l94a74s 5777867598937

Jak píšu níž, je v tom závislost - o co déle bude přejezd uzavřen, o to více řidičů se to bude snažit stihnout za každou cenu projet

+1/−1
18.3.2016 12:04

P13e73t18r 39N47o97v86o65t27n72y 1301910151

V okamžiku, kdy závory došly dolů, je přejezd uzavřen. Není teda už na co čekat.

+6/0
18.3.2016 12:07

K42a95r22e49l 87J20u32r82d44a 2286748669671

Než začnou padat závory, tak přejezd bliká už asi 10sekund R^

+2/0
18.3.2016 12:12

I75v18a26n 90H57o45l31a69s 5707717298297

V reálu musela blikat déle - 10s by na tolikakolejný přejezd nestačilo.

+1/−1
18.3.2016 12:20

K82a31r28e70l 44J59u30r67d41a 2266188829351

Souhlasím. Tím jsem chtěl jen naznačit, že je tam daný čas, kdy "by měl" bezpečně opustit přejezd. Bohužel přejezd byl už určitou dobu v činnosti a s vozidlem tam stejně vjel :-/

+4/0
18.3.2016 12:27

K89a76r37e20l 67M54a43t72o79u31š77e49k 2353255833

přejezd je nastaven na vzdálenost, kdy do jeho obvodu vjede souprava, v ten moment přestane blikat bílé světlo (pokud je), v dalším úseku blíž přejezdu, se rozbliká červená a po předem nastaveném časovém úseku, před příjezdem vlaku, se spustí závory.

0/0
18.3.2016 12:43

V70l44a71s34t91i29m14i87l 14F22i98a68l53a 1982351594

Takto to nefunguje.

Tu bilou jste tam smotal uplne spatne

+1/0
18.3.2016 16:07

I98v43a65n 67H68o92l58a12s 5267857568137

Tak ona obecně krátká je (zejména pro vlak, který jede plnou traťovou rychlostí, protože systém nedetekuje rychlost vlaku, pokud pojede pomalejší vlak, je ta doba delší, což je v principu na škodu, protože pak někteří řidiči mají pocit, že "to ještě stihnou".

Problém je v tom, že pokud by v budoucnu ten detekční systém měl i zastavovat vlak, pak se budou muset závory sklápět podstatně dříve. To (zejména na dvojkolejných frekventovaných tratích) extrémně sníží propustnost přejezdu pro auta a riskujících řidičů bude o to víc.

+2/−2
18.3.2016 12:03

J10i49ř30í 18K44o46c96u95r53e83k 6895164845878

Proto by na frekventovaných tratích bylo lepší stavět podjezdy/přejezdy. Obzvlášť, když se jedná o frekventovanou silnici. (6 autobusových linek třeba)

+1/0
18.3.2016 14:52

Z33b97y68n84ě88k 73U53h70l77í16ř 9695563241760

nevyšli... to máte tak 500 000 na policajta ročně se všemi odvody nemluvě o tom že 3 policisté jsou po 8 hodinách stejně málo (dovolené, víkendy atd. a téměř nikdo nedělá 30-31 dní po 8 hodinách měsíčně) + náklady na tu vaši budku

naproti tomu i u té nejdražší varianty - 8 milionů skončí tak jako tak (stejně u policistů) větší procento opět ve státním rozpočtu (u staveb je odhad 70% investovaných peněz) a pokud nebudeme počítat servis (který je nutný) tak to je návratnost oproti policistům 4 roky

takže jestli něco může ušetřit je jen snížená demence řidičů, kteří se bezhlavě pouští na červenou přímo pod vlak (ale to je asi ten nejméně realizovatelný projekt)

+1/0
18.3.2016 11:53

Z85b68y17n16ě72k 11U87h63l90í89ř 9345163111390

Reakce na Petr Rihak ..

0/0
18.3.2016 11:55

P16e25t52r 58N81o79v69o59t43n41y 1951820591

A smysl? Pokud to nebude zapojeno do stávajících zařízení.

0/0
18.3.2016 11:37

R38o70m24a47n 86V32í29c20e83n76e82c 2439832108682

Dva nezávislé systémy jsou určitě bezpečnější, než dva vzájemně propojené.

0/−2
18.3.2016 11:47

I17v77a60n 82H71o23l63a62s 5627207748437

Tato obecná teze v řadě konkrétních případů (včetně tohoto) neplatí.

0/−1
18.3.2016 11:50

P17e36t35r 75N20o88v51o58t92n76y 1511470831

"Informace z detektoru se vyhodnocují a ukládají v záznamovém zařízení, detektor nemá žádnou vazbu na okolní zabezpečovací systémy." Až si zas stoupne kamion do cesty osobnímu vlaku, tak budeme mít akorát hezký záznam.

+3/0
18.3.2016 11:50

J81i29ř31í 48E69r25b97e79n 1103524656797

Berte to jako dočasné řešení, k tomu propojení určitě také dojde, ale zabzař je dost složitá věc a musí se to důkladně odladit...

0/0
18.3.2016 13:10

P22e21t45r 73N17o60v36o22t87n21y 1831580101

AŽD si si nedávno koupilo trať na testování, ne? :-) Je fakt, že na těch jmenovaných přejezdech je "testovacích vzorků" zadarmo dostatek. Na druhou stranu si tam nemůžou jen tak za ostrého drážního i silničního provozu jen tak něco nasimulovat.

0/0
18.3.2016 13:17

P71e53t41r 50N75o40v35o22t98n88y 1931420241

Tak pardon, ještě nekoupili.

0/0
18.3.2016 13:54

P92a94v75e63l 17Ř82a69p94e96k 7772156849845

Přejezdy nechat jen pro pěší a cyklisty. Dráha tam byla dříve než šílený masový automobilismus, proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel. Dal bych ultimátum, do kdy budou na koridoru všechny přejezdy pro automobilovou dopravu uzavřeny, a ony by se ledy pohnuly, namísto neustálého žvanění, že to nejde a že nejsou peníze. Na blbosti je peněz dost.

+1/−5
18.3.2016 11:29

I26v24a35n 95H70o45l71a47s 5967717658397

> , proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel

Napiš ještě něco "chytrého" a omínusuj všechno, co nechápeš.

0/−2
18.3.2016 11:46

P34a22v39e66l 23Ř31a50p41e92k 7662416459335

Když si budu chtít přes vaši zahradu natáhnout linku vysokého napětí, budete mi platit stožáry, pane Holasi?

+1/−1
18.3.2016 11:52

I13v10a88n 15H73o74l36a65s 5897247208867

Ztráta času diskutovat s profláknutým antiautomobilovým fanatikem, který pak slepě mínusuje i to, co si ani nestačil přečíst (natož aby to pochopil).

0/−2
18.3.2016 11:56
Foto

P12a28v58e69l 75P95o32d19e33š82v70a 5399377839

Dráha tam byla dříve než šílený masový cyklismus, proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé kol.

+1/−2
18.3.2016 11:58

J56i64ř52í 90K58o82c88u71r66e44k 6825414325958

Áno, před rokem 1820 silnice nebyly. Nebyly ani povozy. Vždyť i Karel IV. stavěl ten most pro cyklisty.

+1/0
18.3.2016 14:55

P39a73v43e96l 29Ř79a20p13e90k 7702266699185

Když vlak bouhne do povozu, tak se nic moc nestane. Takže když pojedete povozem, tak ok, můžete. Ale náklaďáky o hmotnosti desítek tun, to je trochu jiná liga, a taková monstra nemají vůbec na přejezdech co dělat.

+1/−2
18.3.2016 15:57

E36d98a 30D38r58á76b89e28k 7709222983647

spíš bych tam dal hlasité sirény a amplion který bude povzbouzet řidiče aby okamžitě opustil přejezd v několika jazycích, znáte to, lidi neradi když třeba v obchodě rozhoukaj alarm, třeba by to na přejezdech fungovalo podobně demotivačně

0/−1
18.3.2016 11:04

I37v96o 40J60a23n86á44č73e36k 8783593491722

takže kvůli jednomu k******i budeme utrácet horem spodem. Nebylo by jendodušší eliminovat tyto jedince? Bylo, ale nebylo by to in, nebylo by to etické, nebylo by to sociální a demokratické, prostě evropské. Hnus.

+6/−4
18.3.2016 10:46

J20o57s72e52f 72K81a73r87f73í62k 7712455166330

No jednomu....

Jenom loni bylo na přejezdech 164 střetnutí s vlakem.

+4/0
18.3.2016 10:50

J64a41n 77F67r61o44l42í90k 6816790515774

To by snad tolik nevadilo jako to, že opatření (kromě pokusu varovat vlak) nevedou k větší bezpečnosti, ale k větší represi. Když vjede na přejezd osobní auto je strašně výchovné tomu mrtvému řidiči dát Ťokovských sto tisíc pokuty.;-)

+1/−1
18.3.2016 10:50

J83a81n 95Č81e56k49a80l 7649475294264

Třeba by si to příště podobný de*il rozmyslel, kdyby věděl, že součástí jeho dědictví bude 100k pokuty...

+2/−1
18.3.2016 11:10

J74i97ř39í 34K75o62c44u67r24e17k 6625794415578

No mrtvému to bude jedno. Jen tam mimochodem, když vrah spáchá v cele sebevraždu, pošleme to za něj odsedět jeho nevlastního syna?

+2/−1
18.3.2016 14:56

M21a97r14t40i28n75a 92S11e94d97l91i90c90k16á 5312645501842

Tak to, co spáchal ten retard, nemá obdoby a žádná technika proti tomu nepomůže. Leda by nějaký gigantický robotický jeřáb ihned "uvízlý" kamion zvedl do výšky.

+1/−3
18.3.2016 10:43

J45o25s13e69f 31K20a65r38f46í21k 7362705306120

Když bude na přejezdu auto co tam nemá co dělat, tak systém zastaví přijíždějící vlak. Takže vyše úvahy o mega jeřábu jsou tak trochu scestné.

+2/−3
18.3.2016 10:46

I64v34a45n 51H75o34l29a52s 5327737138417

Aby systém skutečně bezpečně zastavil vlak, budou se muset závory sklápět podstatně dříve, než dnes. To mj. na dvojkolejných tratím způsobí, že se mezi projetím dvou vlaků v opačných směrech (první "zleva doprava", druhý "zprava doleva"ani neotevřou (za situace, kdy dnes by alespoň chvíli byly nahoře), mezitím už se zase bude blížit další vlak "zleva" ...

Takže přepokládaný konečný efekt - tam, kde řidiči vjížděli na přejezd při blikajících světlech z obavy, že jinak budou muset dlouho čekat, budou vjíždět ještě častěji.

+2/−2
18.3.2016 11:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.