Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie ve Studénce spustí investice. Přejezdy pohltí desítky milionů

Po loňské tragické srážce kamionu s pendolinem na železničním přejezdu ve Studénce chystá stát investice do nové techniky na železničních přejezdech. Již v nejbližším roce půjde o desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K69a31r94e40l 42K84o13v63a30ř29í93k 3185702265862

Tak nějak mám dojem, že se většinou řeší následky, ale u příčin by výrazně pomohlo, kdyby vjezd na přejezd při blikání světel (tedy před spuštěním závor) nebyl jen přestupek "neuposlechnutí příkazového signálu" za pár tisíc, ale rovnou trestným činem obecného ohrožení a vězení na pár let. To že nikdo nezemře je jen šťastná náhoda a ne více než polehčující okolnost....

0/0
21.3.2016 12:30

T70o60m94á26š 12Z25e65m46a86n 3865728304585

Zrovna tady ve studénce bych našel řešení s cenou "za odvoz" - uříznout závory na výjezdu, čímž by odpadlo dilema řidiče mám nebo nemám prorazit závoru.

A kamion závoru na příjezdu opravdu neobjede.

Neziskovky nás sojí několik mld. ročně a jen škodí a vytvářejí problémy a náklady. Kdyby se tato částka věnovala na výstavbu nadjezdů, výsledkem by byla vyšší bezpečnost i plynulost dopravy bez nutnosti buzerace a represe.

0/0
19.3.2016 12:14

J28i48ř52í 81E80r79b34e58n 1703114596277

Půlzávory taky kdysi bývaly. Potíž byla v tom, že je neukáznění řidiči stejně objížděli, a i kamioňák by to uměl.

0/0
19.3.2016 13:53

P66e57t22r 26K47o35l25o62u90š47e90k 6899878403234

Problém tohoto přejezdu je, že tam jsou 4 závory, ale nejsou z historických důvodů sekvenčně zapojené - lze je ovládat pouze společně. Dle článku sekvenční zapojení stojí od 20.000 Kč u nových závor ( pouze přivést vedení ) až po bůh ví kolk za nové závory.

Jak to funguje dnes ( 4 závory spojené ovládání )

1) Začne blikat světlo.

2) cca 60sekund - závory jdou dolů ( musí se čekat tak dlouho, aby se tam auto neuzavřelo, vliv na to má logicky šíře přejezdu - čím více kolejí tím delší čas )

3) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.

Jak to má/bude fungovat ( 4 závory sekvenční ovládání )

1) Začne blikat světlo.

2) cca za 15 sekund spadnou závory na vjezdu ( zbylé dvě jsou nahoře, aby auta mohla bezpečně opustit přejezd )

3) za cca 60 sekund jdou závory na výjezdu dolů ( všechny jsou dole jako u předchozího příkladu )

4) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.

+2/0
18.3.2016 16:15

J52a28r78o73s95l96a26v 89D98y69t74r68y28c44h 6162906351465

Opravdu jen z historických důvodů? Jak bude na nesklopenou závoru reagovat chodec vstupující na levém okraji vozovky? Přehrazuje závora vždy jen konkrétní pruh nebo zasahuje do protisměru v rámci normou předepsaného překrytí vozovky a povolené mezery mezi břevny proti sobě? Vyřešíte střet vozidel, ale na úkor bezpečnosti pěších a cyklistů ignorujících světelnou a zvukovou výstrahu... :( Řekněme, že řešení je trošku složitější než jak to zde prezentujete.

+2/−1
18.3.2016 16:55

P54e10t65r 48K79o38l73o55u82š33e12k 6859608433884

90% lidí hledá důvody proč něco nelze.

Opravdu chce srovnávat technické řešení s principálním řešením v diskusi?

Nic z toho co jste popsal není přece neřešitelné, nebo to vidíte jako problém?

Plno lidí i zde v diskusi se nechce odprostit od toho jak to je dnes a veškeré navrhované řešení porovnávají nikoli jstli je dobré či ne, ale stylem to je blbost, protože dle normy bla bla. Přesně proto to funguje jak funguje. Lidé se nedokáží odprostit od toho co dělají či jak to je.

Přesně proto by se ve firmách mělo nechat postupy zrevidovat někým absolutně nestraným, který tomu problému vůbec nerozumí a až dotazy přijde na to co se vlastně chce. 90% podniků to nedělá a státní správa už vůbec ne.

PS: Pikantní je, že douzávorový systém ( dle norem ) by se zavřel stejně tak pozdě, ale alespoň by tam ten kamión nezablokoval. Proto někde hovořím o tom, že tento systém je nejnebezpečnější systém závor. Zavírají se pozdě a navíc v tom kritickém čase mohou zablokovat vozidlo uvnitř.

+1/−2
18.3.2016 17:40

J89a46r27o56s57l40a48v 91D61y24t10r56y36c55h 6862316291565

S dostupnými prostředky určité komplikace na základě svých zkušeností ve Vašem snadném řešení prostě vidím, i když si dovedu představit lecos.

Podlézání závor je zcela běžnou věcí i když jsou sklopené. Třeba takové Poděbrady, tam je to běžné i s kolem ověšeným taškami nákupu. Na Čeperce a podobných vesnicích, kde se nikdo nedívá, i s kárkou se dřevem nebo s dětmi. Z toho důvodu, že jsou místní zvyklí, že ještě je čas, protože většina vlaků nejede traťovou rychlostí, na kterou je počítaný přibližovací úsek. Co je při tomto úhlu pohledu pozdě? Zavřete-li přejezd dříve, potýkáte se s falešnou výstrahou, jejímž důsledkem je riskantní chování většího množství lidí domnívajících se, že jde o poruchový stav. I životy hazardérů je potřeba v rámci možností chránit. Může to být i Váš blízký, děcka, staří lidé. Není dobré měnit zažité věci, které se týkají bezpečnosti.

Je těžký problém sehnat toho, kdo by na ta řešení vzděláním měl a šel je navrhovat. Z hlediska honorování existují pro tak vzdělané a nadané lidi lepší pozice. Např. pozice nestranných, kteří by rádi revidovali a povídali kdo by co měl dělat jinak. Povídání bez odpovědnosti za řešení a úrazy z něj plynoucí není dřina. Člověk k tomu nepotřebuje žádnou kvalifikaci a při určitém nastavení to může být lepším zdrojem příjmů než jakákoliv práce.

PS: Princip neleží v zachování úrovňových křížení na intenzivně využívaných železničních tazích. Jediné, co může v tuto chvíli přinést ovoce, je opravdu restrikce.

+3/0
18.3.2016 19:40

J83a96n 14J75e97m28e23l35k26a 1685510

Zajimavé, že v Japonsku nějak nepotřebují tak dlouhou vyklizovací dobu. Asi nevyklizují rychlostí 2,5 km/h. A nějak žijou.

0/0
18.3.2016 22:15

P25e46t71r 82N66o10v26o11t88n28y 1961510341

A co dela takovy chodec v Japonsku na přejezdu?

0/0
19.3.2016 8:20

M10i86r75o58s55l36a95v 56V97i38d24l41i15č48k23a 3794594225343

Jsou i jednostranné závory, které nejsou přes celý profil vozovky, jasně, najdou se magoři, kteří projedou cik-cak, ale u kamionů je tato možnost minimalizovaná, kdežto pouze ven by ještě vyjely. Co se týká chodců, tak přes takový přejezd přejde jen hazardér nebo dement.

+3/0
18.3.2016 18:31

J66i45ř55í 58K21o20c18u24r48e61k 6565664945258

Tohle se tehdy podcenilo. Zas, kdo by čekal místo 4 vlaků za hodinu jich tam bude pomalu 20 a silnice se stane dálničním přivaděčem. Navíc je přejezd ve stanici a přes koleje, na kterých se posunuje. Za těch 160 mega škody na Pendolínu by se zaplatil podjezd. Ale nesměl by ho stavět Bögl & Kysl :(

+4/0
18.3.2016 15:18

J57i10ř75í 87E35r38b91e91n 1883884496257

No tak on ten nadjezd je o pár set metrů dál ;-)

0/0
19.3.2016 13:55

M83a37r84e83k 94K49o15s26t91e22l74e29c40k13ý 6953246858

Udělat něco blbuvzdorné je nesmírně obtížné, protože blbci jsou vynalézaví...

Kdyby všichni, i polští, řidiči věděli, že za při jízdě na červenou (kdekoliv) je hned někdo nekompromisně zkasíruje, tak by si to rozmysleli a dávali větší pozor.

Místo poterstání jedinců, kteří společnosti škodí, politkorektně potrestáme všechny vyššími náklady na zabezpečení.

Kdo si myslíte, že zaplatí za toho polského magora, který zničil pendolino, zabil lidi, ale ušetřil na mýtném? No přece my všichni daňoví poplatníci! On šetřil i na pojištění, takže ani pojišťovna celou škodu neuhradí!

A kolik lidí už letos bylo potrestáno za vjezd na přejezd na červenou? Zatím víme jenom o dalších nehodách...

+9/−1
18.3.2016 12:25
Foto

P47a82v89e61l 84P47o52d96e32š58v45a 5469417169

Na tom videu mi přišla doba od spuštění závory do přejezdu vlaku velice krátká. Ale možná je to sestříhané.

0/0
18.3.2016 11:56

P63e65t32r 30N67o98v63o34t70n82y 1101740511

Ona taky má být krátká.

+1/−2
18.3.2016 11:57
Foto

P82a83v75e59l 18P61o87d91e74š63v76a 5119467339

Má být proč? Ohrožení vnímám závažněji než omezení. každopádně kamioňám byl blb, když na tom přejezdu zastavil a rozmýšlel se, co bude dělat.

+1/0
18.3.2016 12:00

I98v57a95n 18H93o42l75a38s 5877337498397

Jak píšu níž, je v tom závislost - o co déle bude přejezd uzavřen, o to více řidičů se to bude snažit stihnout za každou cenu projet

+1/−1
18.3.2016 12:04

P90e64t78r 83N36o37v24o64t52n31y 1801750611

V okamžiku, kdy závory došly dolů, je přejezd uzavřen. Není teda už na co čekat.

+6/0
18.3.2016 12:07

K69a80r97e11l 76J39u55r14d31a 2626868479831

Než začnou padat závory, tak přejezd bliká už asi 10sekund R^

+2/0
18.3.2016 12:12

I52v77a43n 88H51o10l31a30s 5387487618827

V reálu musela blikat déle - 10s by na tolikakolejný přejezd nestačilo.

+1/−1
18.3.2016 12:20

K98a96r26e20l 94J83u92r53d85a 2226668239671

Souhlasím. Tím jsem chtěl jen naznačit, že je tam daný čas, kdy "by měl" bezpečně opustit přejezd. Bohužel přejezd byl už určitou dobu v činnosti a s vozidlem tam stejně vjel :-/

+4/0
18.3.2016 12:27

K16a35r47e61l 60M18a74t61o73u49š76e79k 2103525473

přejezd je nastaven na vzdálenost, kdy do jeho obvodu vjede souprava, v ten moment přestane blikat bílé světlo (pokud je), v dalším úseku blíž přejezdu, se rozbliká červená a po předem nastaveném časovém úseku, před příjezdem vlaku, se spustí závory.

0/0
18.3.2016 12:43

V85l20a69s58t76i72m38i76l 71F15i33a45l76a 1512981584

Takto to nefunguje.

Tu bilou jste tam smotal uplne spatne

+1/0
18.3.2016 16:07

I34v56a76n 83H85o62l23a13s 5117987318897

Tak ona obecně krátká je (zejména pro vlak, který jede plnou traťovou rychlostí, protože systém nedetekuje rychlost vlaku, pokud pojede pomalejší vlak, je ta doba delší, což je v principu na škodu, protože pak někteří řidiči mají pocit, že "to ještě stihnou".

Problém je v tom, že pokud by v budoucnu ten detekční systém měl i zastavovat vlak, pak se budou muset závory sklápět podstatně dříve. To (zejména na dvojkolejných frekventovaných tratích) extrémně sníží propustnost přejezdu pro auta a riskujících řidičů bude o to víc.

+2/−2
18.3.2016 12:03

J32i63ř46í 55K17o22c52u42r74e79k 6135974575578

Proto by na frekventovaných tratích bylo lepší stavět podjezdy/přejezdy. Obzvlášť, když se jedná o frekventovanou silnici. (6 autobusových linek třeba)

+1/0
18.3.2016 14:52

Z80b39y95n90ě46k 81U24h12l14í81ř 9645653551360

nevyšli... to máte tak 500 000 na policajta ročně se všemi odvody nemluvě o tom že 3 policisté jsou po 8 hodinách stejně málo (dovolené, víkendy atd. a téměř nikdo nedělá 30-31 dní po 8 hodinách měsíčně) + náklady na tu vaši budku

naproti tomu i u té nejdražší varianty - 8 milionů skončí tak jako tak (stejně u policistů) větší procento opět ve státním rozpočtu (u staveb je odhad 70% investovaných peněz) a pokud nebudeme počítat servis (který je nutný) tak to je návratnost oproti policistům 4 roky

takže jestli něco může ušetřit je jen snížená demence řidičů, kteří se bezhlavě pouští na červenou přímo pod vlak (ale to je asi ten nejméně realizovatelný projekt)

+1/0
18.3.2016 11:53

Z75b47y53n62ě36k 18U81h81l41í11ř 9245833701770

Reakce na Petr Rihak ..

0/0
18.3.2016 11:55

P24e61t92r 14N95o15v94o54t36n55y 1421380881

A smysl? Pokud to nebude zapojeno do stávajících zařízení.

0/0
18.3.2016 11:37

R14o45m74a16n 31V10í40c97e24n10e11c 2129702478542

Dva nezávislé systémy jsou určitě bezpečnější, než dva vzájemně propojené.

0/−2
18.3.2016 11:47

I31v23a18n 15H79o10l27a42s 5147497148617

Tato obecná teze v řadě konkrétních případů (včetně tohoto) neplatí.

0/−1
18.3.2016 11:50

P32e78t41r 57N18o98v62o48t52n51y 1961770181

"Informace z detektoru se vyhodnocují a ukládají v záznamovém zařízení, detektor nemá žádnou vazbu na okolní zabezpečovací systémy." Až si zas stoupne kamion do cesty osobnímu vlaku, tak budeme mít akorát hezký záznam.

+3/0
18.3.2016 11:50

J63i56ř24í 30E93r88b94e14n 1913824876107

Berte to jako dočasné řešení, k tomu propojení určitě také dojde, ale zabzař je dost složitá věc a musí se to důkladně odladit...

0/0
18.3.2016 13:10

P21e25t79r 97N64o74v88o87t94n89y 1931620771

AŽD si si nedávno koupilo trať na testování, ne? :-) Je fakt, že na těch jmenovaných přejezdech je "testovacích vzorků" zadarmo dostatek. Na druhou stranu si tam nemůžou jen tak za ostrého drážního i silničního provozu jen tak něco nasimulovat.

0/0
18.3.2016 13:17

P69e22t39r 55N68o74v64o62t82n32y 1181780571

Tak pardon, ještě nekoupili.

0/0
18.3.2016 13:54

P35a82v66e42l 83Ř37a65p34e21k 7612366379705

Přejezdy nechat jen pro pěší a cyklisty. Dráha tam byla dříve než šílený masový automobilismus, proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel. Dal bych ultimátum, do kdy budou na koridoru všechny přejezdy pro automobilovou dopravu uzavřeny, a ony by se ledy pohnuly, namísto neustálého žvanění, že to nejde a že nejsou peníze. Na blbosti je peněz dost.

+1/−5
18.3.2016 11:29

I97v22a43n 74H67o28l39a10s 5367277818317

> , proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel

Napiš ještě něco "chytrého" a omínusuj všechno, co nechápeš.

0/−2
18.3.2016 11:46

P70a58v54e52l 49Ř24a44p81e51k 7792186479645

Když si budu chtít přes vaši zahradu natáhnout linku vysokého napětí, budete mi platit stožáry, pane Holasi?

+1/−1
18.3.2016 11:52

I20v94a44n 47H42o56l14a43s 5167487378907

Ztráta času diskutovat s profláknutým antiautomobilovým fanatikem, který pak slepě mínusuje i to, co si ani nestačil přečíst (natož aby to pochopil).

0/−2
18.3.2016 11:56
Foto

P83a19v74e14l 88P17o52d66e16š66v54a 5439637629

Dráha tam byla dříve než šílený masový cyklismus, proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé kol.

+1/−2
18.3.2016 11:58

J16i83ř87í 56K63o39c90u93r58e80k 6745884415818

Áno, před rokem 1820 silnice nebyly. Nebyly ani povozy. Vždyť i Karel IV. stavěl ten most pro cyklisty.

+1/0
18.3.2016 14:55

P44a88v23e53l 20Ř45a11p86e52k 7972426159145

Když vlak bouhne do povozu, tak se nic moc nestane. Takže když pojedete povozem, tak ok, můžete. Ale náklaďáky o hmotnosti desítek tun, to je trochu jiná liga, a taková monstra nemají vůbec na přejezdech co dělat.

+1/−2
18.3.2016 15:57

E57d56a 67D38r37á80b86e23k 7499802103647

spíš bych tam dal hlasité sirény a amplion který bude povzbouzet řidiče aby okamžitě opustil přejezd v několika jazycích, znáte to, lidi neradi když třeba v obchodě rozhoukaj alarm, třeba by to na přejezdech fungovalo podobně demotivačně

0/−1
18.3.2016 11:04

I48v44o 30J79a82n19á39č36e77k 8763743831202

takže kvůli jednomu k******i budeme utrácet horem spodem. Nebylo by jendodušší eliminovat tyto jedince? Bylo, ale nebylo by to in, nebylo by to etické, nebylo by to sociální a demokratické, prostě evropské. Hnus.

+6/−4
18.3.2016 10:46

J53o50s18e95f 47K85a68r20f41í58k 7882545326280

No jednomu....

Jenom loni bylo na přejezdech 164 střetnutí s vlakem.

+4/0
18.3.2016 10:50

J12a53n 62F11r10o14l38í45k 6466470185774

To by snad tolik nevadilo jako to, že opatření (kromě pokusu varovat vlak) nevedou k větší bezpečnosti, ale k větší represi. Když vjede na přejezd osobní auto je strašně výchovné tomu mrtvému řidiči dát Ťokovských sto tisíc pokuty.;-)

+1/−1
18.3.2016 10:50

J61a32n 94Č27e30k89a60l 7629955754684

Třeba by si to příště podobný de*il rozmyslel, kdyby věděl, že součástí jeho dědictví bude 100k pokuty...

+2/−1
18.3.2016 11:10

J98i72ř14í 26K62o75c20u48r33e30k 6845134585548

No mrtvému to bude jedno. Jen tam mimochodem, když vrah spáchá v cele sebevraždu, pošleme to za něj odsedět jeho nevlastního syna?

+2/−1
18.3.2016 14:56

M71a39r56t52i49n14a 66S11e49d30l12i62c95k66á 5582155971412

Tak to, co spáchal ten retard, nemá obdoby a žádná technika proti tomu nepomůže. Leda by nějaký gigantický robotický jeřáb ihned "uvízlý" kamion zvedl do výšky.

+1/−3
18.3.2016 10:43

J51o90s66e34f 41K14a65r41f29í84k 7412675236970

Když bude na přejezdu auto co tam nemá co dělat, tak systém zastaví přijíždějící vlak. Takže vyše úvahy o mega jeřábu jsou tak trochu scestné.

+2/−3
18.3.2016 10:46

I89v27a18n 98H11o69l29a45s 5697947828677

Aby systém skutečně bezpečně zastavil vlak, budou se muset závory sklápět podstatně dříve, než dnes. To mj. na dvojkolejných tratím způsobí, že se mezi projetím dvou vlaků v opačných směrech (první "zleva doprava", druhý "zprava doleva"ani neotevřou (za situace, kdy dnes by alespoň chvíli byly nahoře), mezitím už se zase bude blížit další vlak "zleva" ...

Takže přepokládaný konečný efekt - tam, kde řidiči vjížděli na přejezd při blikajících světlech z obavy, že jinak budou muset dlouho čekat, budou vjíždět ještě častěji.

+2/−2
18.3.2016 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.