Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ťok chce kvůli opilému strojvůdci z Vysočiny obnovit neohlášené kontroly

Kontroly strojvedoucích i ostatních klíčových zaměstnanců na železnici budou častější a mohou být i neohlášené. Přísnější režim nařídil ministr dopravy Dan Ťok v reakci na pondělní tragickou nehodu v Golčově Jeníkově, při níž přišli o život dva lidé a dechová zkouška u strojvedoucího prokázala alkohol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L85a24d81i71s84l80a35v 58K70r65á67l 1570473119471

Ano, stojvedouci byl opilej, ale nikde se nepise ze nebyl prejezd oznaceny. Myslim, ze v prvni rade za to nese odpovednost ten kdo neoznacil nefunkcni prejezd. Po oznaceni prejezdu, dale ridic ktery se nepodival jestli neco nejede a pak az strojvedouci ktery ridi vlak. Bohuzel strojvedouci byl ozralej, coz se vsem hodi do kramu a komplet 100% vinik je tedy on. Zajimalo by me, jak by probihalo lincovani kdy by ozralej nebyl. Nehajim ho, nemel v kabine co delat, ale myslim ze hlavni duvod teto nehody byl v neoznaceni nefunkcniho prejezdu.

0/0
28.3.2016 12:02

L48u13k75á11š 46V31e72v75e27r59k66a 1977106870

hlavní vina je že jel minimálně 4x rychleji než měl...což byl nejspíš důsledek toho že byl totálně nalitej..přejezd byl v poloprovozu..byla vyloučená jen jedna kolej, kde se pak má jezdit 10km/h a opakovaně houkat...

0/0
4.4.2016 1:01

R33o40m82a93n 94J87e89s30c41h32k34e 9388455237825

Proč na hlavních dvoukolejkách nejsou nadjezdy a podjezdy to ministr neřeší. Na silnicích jezdí stovky opilých a já za 6 let foukal jenom 2 krát. To také neřeší.

0/0
24.3.2016 4:28

J50i81r32i 52Z88u25z55a22ň49á89k 4388220473636

A co,tak firma co prováděla delší opravu na ŽZZ nezakryla sve.sig. pytlem a na něj umístila dop.značku STOP jinak je to šlendrián běžný v CR.;-D

+1/−3
23.3.2016 11:16

J22a28r82o34m70í46r 35F83o63b51e22r 3568271704527

Přitom by stačil u přejezdu, když nebyl v provozu a všichni o tom věděli, jeden tajtrlík s praporkem ve vestě. Opilec je druhá věc.

+2/−1
22.3.2016 22:49

P75e17t84r 58V92e76s76e43l54ý 8215715772276

Stačilo, kdyby ten vlak jel předepsanou rychlostí 10km/hod.

+3/−1
22.3.2016 23:12

J42a13r65o74m52í66r 29F14o51b13e74r 3758571654277

Když v dědině náhodou nefugoval přejez a nikdo nevylezl z budky u nádraží, protože tam třeba nikdo nebyl, aby zastavil auta, tak židiči jezdili vlaku úplně těsně před čumákem, byť troubil, že by jeden ohluchnul a jel jak s hnojem .

Nebo by stačilo navíc hodit před přejezd značku, že není něco v pořádku a je potřeba dávat pozor.:-/.

+2/−1
22.3.2016 23:29

J79a40r42o97m83í69r 73F81o53b62e54r 3858441844387

Spoléhání se na lidský faktor, má už mnoho náhrobků na hřbitově.

+3/0
22.3.2016 23:31

F23r97a67n17t51i60š84e46k 13V59a50n48ě34k 1147194827447

Je krásné, že politici začínají prevenci vždy řešit až se něco stane. To ministerstvo dopravy zjistilo až teď, že se kontroly na alkohol u železničních dopravců ze strany státních orgánů nedělají?

+5/0
22.3.2016 20:47

J21i59r63i 23Z78u73z93a57ň68á30k 4228210973806

Jo milej pane víte ho...pracoval jsem 43 let u CD,tak ví své kolik foukaček bylo.;-D

0/0
23.3.2016 11:19

J84a29r23o88s76l17a49v 24J66o93s93e38f 5472420300494

Už to říkám pár desetiletí. Použití neutronové bomby na Českou poštu a České dráhy nemůže být považováno jako zločin proti lidskosti. Jinak,- opilý strojvůdce nebyl prý zaměstnanec ČD! (Asi by byl zajímavý jeho profesní profil).

0/−14
22.3.2016 19:08

M77a43r79e19k 73V84y30m24a44z33a73l 5598816392720

Vážený pane Jaroslave Josefe, za takovéto nabádání k použití hrubé síly proti určité skupině lidí je vězení až 8 let....víte o tom, nebo si jen vyléváte své imbecilní emoce?

+5/0
22.3.2016 20:00

J34a15r78o65s29l21a24v 42J74o93s96e91f 5682290490364

Patrně ve své gigantické velikosti vašeho intelektu nechápete ironii.

+1/−3
22.3.2016 20:08

M61a36r29t52i78n 41J87a17n10d97a 6973546522439

A co vás na tom překvapuje, že strojvedoucí nebyl zaměstnancem ČD?

+1/−1
23.3.2016 15:34

J89i41ř36í 31S68t33e68h75l11í38k 9637106155242

Ty jsi ožralej ještě po Josefovi.Víš kolik jezdí po kolejích soukromníků?

0/0
28.3.2016 11:45

M75a91t61ú93š 94B96e21n33a62k 9868924922263

Ako mohol byť zamesntnancom ČD, keď bol na vlaku patriacemu sukromnej firme? V ČR je okolo 100 železničných firiem, z toho 3 sú štátne ostatné sú súkromné.

0/0
28.3.2016 11:55

P71a65v31e22l 69V88l40a14s 4655653460604

Kdysi jsem za komunistů pracoval na státním dozoru. Na dráze panoval nepředstavitelný nepořádek. Na příklad při vyšetřování smrtelné nehody jsme zjistili že při jízdě vlaku z Kolína do Vysočan došlo k 47 porušení dopravních předpisů. Každou smrtelnou nehodu, kterou jsme vyšetřovali vůbec nezavinil postižený. Jak pozoruji cvrkot na dráze, moc se toho nezměnilo.

+1/−5
22.3.2016 19:00

V26o67j84t34ě90c88h 77R35o73u40b18a45l 9140593552313

A na jakém "státním dozoru" jste za těch komunistů kdysi pracoval? Můžete upřesnit o jakou organizaci šlo?

+4/0
23.3.2016 6:35

M65a78t49ú37š 75B16e96n20a79k 9258924202733

Všetko sa zhoršilo príchodom súkromných spololočností, ktoré sa snažia len a len o zisk aj cez mŕtvoli a potom miesto toho aby si vyškolili vlastných rušnovodičov, zamestnajú takých ktorých vyhodili pre prúsery od ČD, ČDC, takže niektorý súkromné firmy sú len zbierka lempov.

0/0
28.3.2016 12:01

J20a20r35o24s43l77a39v 36J98o70s96e24f 5662520400574

Žádné neohlášené kontroly! Vracet komunistické praktiky! Byla jen zanedbána prevence! Zvýšit počet hodin v lokoškole, větší počet jízd s instruktorem a zavést další odborný průkaz. A také parlamentní vyšetřovací komisi!

Lituji pozůstalé této tragické nehody, ale myslím, že vina je i na řidiči (viz pravidla silničního provozu),.

0/−2
22.3.2016 18:15

J84a18n 20B43a19r47t85á25č19e84k 6195695740549

To co se stalo je tragická věc, ale proboha ať Ťok už zaleze a není o něm vidu ani slechu, škody už napáchal víc než dost.

+1/−4
22.3.2016 16:01

J74a94r67o61s62l29a81v 31J70o80s26e94f 5662170510234

Von tu lokomotivu řídil Ťok? ;-D;-D;-D

+1/−1
22.3.2016 18:15

J18a63n 65B62a93r17t82á76č64e71k 6345195150579

viz text nadpisu článku a Ťokovy návrhy v dopravní legislativě.

+1/−2
22.3.2016 19:44

J68a68n 60B53a94r12t56á15č88e20k 6745635470389

Grossmane, ty osobo, to nevidíš, že si to nekompetentní politické netáhlo jen přihřívá polívčičku, nebo co máš za problém.

0/−1
22.3.2016 21:26

J27a23n 80S77w73e94d75e 6543145214603

Co tak třeba neohlášená kontrola v parlamentu?

+5/0
22.3.2016 15:55

M67a21r89i95á90n 94B71e25d22n22á57r43i22k 9221491650138

"Dobrý dem, můžete mi prosím fouknout do této trubičky pane ministře?"

Jo jasn... brlegrlble...:-/

0/0
27.3.2016 15:43

R74a54d86i39m 68K54ř59i50v90á55n45e19k 4812234631491

Jaktože může vůbec bez dozoru projíždět vlak při nefunkční signalizaci? Na jakékoliv městké křižovatce při poruše semaforu hned stojí policie.

Železnice za přejezdy snad zopovědnost nemá?

+1/−15
22.3.2016 15:29

P92e37t89r 65N18o97v25o13t48n34y 1261690791

Každá větší křižovatka má kromě světel upravenou přednost i dopravníma značkama(když ne, tak zprava) A přejezd to má taky.

+11/0
22.3.2016 15:40

R67a65d34k39o 71K79ř58i34v30á97n66e40k 7550983485360

1. Nikdo té policii nebrání z našich daní hlídat všechny křižovatky i všechny přejezdy bez závor.

2. Přejezd je označen kříži. Řidiči mají zkoušky z předpisů a vědí, co to znamená.

3. V uvedeném případě po jedné koleji jezdily vlaky obou směrů a signalizace normálně fungovala. Druhá kolej byla staveniště. Aby řidiči kvůli pracovnímu vlaku nemuseli třeba hodinu čekat, bylo pro tuto kolej zabezpečovací zařízení vypnuto. Pro jízdu pracovních vlaků přes přejezd platila omezení, která strojvedoucí nedodržel. Na přejezdu v takovémto případě nebliká bílé světlo.

4. Co myslíte časovým údajem "hned"?

+12/0
22.3.2016 15:41

R16o39m97a92n 93J29e84s58c98h94k76e 9398835907435

Hlásil jsem vadné tlačítko na přechodu pro chodce na policii. Po týdnu tam jdu opět a zase nefungovalo. Tento stát nefunguje včetně Ťoka.

+1/−1
24.3.2016 4:23

P38e89t70r 32O89t20t 3794196430150

I neohlasene?! Hmmm.... to je teda uzasny... co na to odbory?

0/−2
22.3.2016 14:57

K24a72r38e33l 35Ř62e97h75á76č42e94k 9272750841482

U ČD a ČD Cargo se dýchá běžně a odbory s tím pravděpodobně nemají problém. Jinak zde se jedná především o soukromé dopravce, kteří nejsou pod kontrolou.

+3/0
23.3.2016 4:27

V80i75k39t76o13r 28N50á39r63o38ž50n83ý 3759582258

To je tedy pěkný bordel , když kompetentní orgány státu nemohou dát strojvedoucímu fouknout.

+7/0
22.3.2016 14:40

J35a30n 64F86r78o55l55í35k 6736420775634

Tak samozřejmě mohou jako každému z nás. Jen se vymlouvají a nikdo nechce přiznat, že nefunkční signalizace přejezdu bez varování řidičům je ten hlavní důvod. I kdyby byl ten fíra střízlivý tak se to mohlo stát. Ťok to jako obyvkle vyřeší stotisícovými pokutami.

+2/−6
22.3.2016 15:11

M16i58r48o20s23l84a83v 19G44r50o41s40s85m73a42n73n 8932839774

Není to ten hlavní důvod. Řidič se podle zákona vždy musí přesvědčit, zda nejede vlak. Ale pokud je signalizace vypnutá, je přizpůsobena rychlost jízdy vlaku rozhledovým poměrům. Což nejspíše vinou strojvůdce nebylo dodrženo.

+8/0
22.3.2016 15:39

R31a26d60k16o 73K62ř87i16v91á34n50e64k 7440343645430

Ta signalizace nebyla nefunkční, pro vlaky na koleji v provozu normálně fungovala, jen bílé světlo z pochopitelných důvodů bylo mimo provoz. Aby se nezdržovala silniční doprava, byla vypnuta kolej ve stavbě a stanovena opatření pro jízdu pracovních vlaků přes přejezd. Jak to vyřešit jinak?

Kdyby strojvedoucí i řidič jednali dle předpisů, nic by se nestalo.

+9/−1
22.3.2016 16:05

P79e24t27r 36V97e91s49e79l84ý 8875345112156

Mínus za toho řidiče. Ten byl v tom nevině, vůbec neměl šanci, měl vzhledem k rozhledovým poměrům a nepřiměřené rychlosti vlaku míň jak jednu sekundu na reakci. Vlak jel více jak 40 km/h místo poviných 10km/h.

0/0
22.3.2016 23:09

R22a81d40k89o 63K55ř46i54v51á74n57e34k 7780913835930

Máte řidičák? Kdyby řidič dodržoval předpisy, mohl přežít. I kdyby se tam řítily utržené vozy z Vlkanče stovkou. Tím nesnižuju vinu strojvedoucího, ta je jasná bez diskuze.

+4/0
23.3.2016 8:58

L84u96k15á30š 40V62e58v76e56r79k39a 1767806300

a jak by do oblouku ty vozy řítící se stovkou viděl? dyť tam není výhled..i na těch 40-50 co tam jel to právě nestačí na přejetí...jak nakonec srážka dokázala

0/0
4.4.2016 1:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.