Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ťok chce kvůli opilému strojvůdci z Vysočiny obnovit neohlášené kontroly

Kontroly strojvedoucích i ostatních klíčových zaměstnanců na železnici budou častější a mohou být i neohlášené. Přísnější režim nařídil ministr dopravy Dan Ťok v reakci na pondělní tragickou nehodu v Golčově Jeníkově, při níž přišli o život dva lidé a dechová zkouška u strojvedoucího prokázala alkohol.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L77a66d80i23s38l31a56v 23K55r42á26l 1750303149831

Ano, stojvedouci byl opilej, ale nikde se nepise ze nebyl prejezd oznaceny. Myslim, ze v prvni rade za to nese odpovednost ten kdo neoznacil nefunkcni prejezd. Po oznaceni prejezdu, dale ridic ktery se nepodival jestli neco nejede a pak az strojvedouci ktery ridi vlak. Bohuzel strojvedouci byl ozralej, coz se vsem hodi do kramu a komplet 100% vinik je tedy on. Zajimalo by me, jak by probihalo lincovani kdy by ozralej nebyl. Nehajim ho, nemel v kabine co delat, ale myslim ze hlavni duvod teto nehody byl v neoznaceni nefunkcniho prejezdu.

0/0
28.3.2016 12:02

L75u57k20á33š 35V35e91v39e60r59k37a 1907316500

hlavní vina je že jel minimálně 4x rychleji než měl...což byl nejspíš důsledek toho že byl totálně nalitej..přejezd byl v poloprovozu..byla vyloučená jen jedna kolej, kde se pak má jezdit 10km/h a opakovaně houkat...

0/0
4.4.2016 1:01

R89o86m49a14n 20J64e14s48c84h51k91e 9328395657225

Proč na hlavních dvoukolejkách nejsou nadjezdy a podjezdy to ministr neřeší. Na silnicích jezdí stovky opilých a já za 6 let foukal jenom 2 krát. To také neřeší.

0/0
24.3.2016 4:28

J66i72r48i 76Z91u49z37a85ň94á77k 4788840373306

A co,tak firma co prováděla delší opravu na ŽZZ nezakryla sve.sig. pytlem a na něj umístila dop.značku STOP jinak je to šlendrián běžný v CR.;-D

+1/−3
23.3.2016 11:16

J63a11r40o35m71í64r 55F76o70b19e49r 3798371714687

Přitom by stačil u přejezdu, když nebyl v provozu a všichni o tom věděli, jeden tajtrlík s praporkem ve vestě. Opilec je druhá věc.

+2/−1
22.3.2016 22:49

P40e12t95r 35V26e92s85e87l23ý 8385115622106

Stačilo, kdyby ten vlak jel předepsanou rychlostí 10km/hod.

+3/−1
22.3.2016 23:12

J53a35r41o78m76í28r 31F50o61b96e66r 3118661894117

Když v dědině náhodou nefugoval přejez a nikdo nevylezl z budky u nádraží, protože tam třeba nikdo nebyl, aby zastavil auta, tak židiči jezdili vlaku úplně těsně před čumákem, byť troubil, že by jeden ohluchnul a jel jak s hnojem .

Nebo by stačilo navíc hodit před přejezd značku, že není něco v pořádku a je potřeba dávat pozor.:-/.

+2/−1
22.3.2016 23:29

J38a37r22o22m64í27r 63F74o82b58e20r 3368761224267

Spoléhání se na lidský faktor, má už mnoho náhrobků na hřbitově.

+3/0
22.3.2016 23:31

F96r70a11n54t32i44š77e69k 12V18a50n27ě78k 1157384347597

Je krásné, že politici začínají prevenci vždy řešit až se něco stane. To ministerstvo dopravy zjistilo až teď, že se kontroly na alkohol u železničních dopravců ze strany státních orgánů nedělají?

+5/0
22.3.2016 20:47

J13i84r59i 85Z25u88z97a81ň88á59k 4588290663916

Jo milej pane víte ho...pracoval jsem 43 let u CD,tak ví své kolik foukaček bylo.;-D

0/0
23.3.2016 11:19

J53a37r45o98s95l10a21v 66J65o60s66e19f 5132230980844

Už to říkám pár desetiletí. Použití neutronové bomby na Českou poštu a České dráhy nemůže být považováno jako zločin proti lidskosti. Jinak,- opilý strojvůdce nebyl prý zaměstnanec ČD! (Asi by byl zajímavý jeho profesní profil).

0/−14
22.3.2016 19:08

M69a53r34e60k 32V91y61m39a80z81a12l 5718426842280

Vážený pane Jaroslave Josefe, za takovéto nabádání k použití hrubé síly proti určité skupině lidí je vězení až 8 let....víte o tom, nebo si jen vyléváte své imbecilní emoce?

+5/0
22.3.2016 20:00

J49a45r26o96s89l42a15v 41J34o47s46e28f 5982290160844

Patrně ve své gigantické velikosti vašeho intelektu nechápete ironii.

+1/−3
22.3.2016 20:08

M83a82r14t89i14n 94J15a68n61d75a 6163286242969

A co vás na tom překvapuje, že strojvedoucí nebyl zaměstnancem ČD?

+1/−1
23.3.2016 15:34

J49i33ř80í 41S26t72e85h26l19í51k 9637226985222

Ty jsi ožralej ještě po Josefovi.Víš kolik jezdí po kolejích soukromníků?

0/0
28.3.2016 11:45

M85a73t62ú19š 74B95e27n88a38k 9938244542403

Ako mohol byť zamesntnancom ČD, keď bol na vlaku patriacemu sukromnej firme? V ČR je okolo 100 železničných firiem, z toho 3 sú štátne ostatné sú súkromné.

0/0
28.3.2016 11:55

P57a44v23e36l 86V26l37a97s 4225463660134

Kdysi jsem za komunistů pracoval na státním dozoru. Na dráze panoval nepředstavitelný nepořádek. Na příklad při vyšetřování smrtelné nehody jsme zjistili že při jízdě vlaku z Kolína do Vysočan došlo k 47 porušení dopravních předpisů. Každou smrtelnou nehodu, kterou jsme vyšetřovali vůbec nezavinil postižený. Jak pozoruji cvrkot na dráze, moc se toho nezměnilo.

+1/−5
22.3.2016 19:00

V42o97j67t72ě61c36h 90R94o91u81b87a22l 9950523282783

A na jakém "státním dozoru" jste za těch komunistů kdysi pracoval? Můžete upřesnit o jakou organizaci šlo?

+4/0
23.3.2016 6:35

M59a93t86ú27š 70B42e38n80a94k 9248764942713

Všetko sa zhoršilo príchodom súkromných spololočností, ktoré sa snažia len a len o zisk aj cez mŕtvoli a potom miesto toho aby si vyškolili vlastných rušnovodičov, zamestnajú takých ktorých vyhodili pre prúsery od ČD, ČDC, takže niektorý súkromné firmy sú len zbierka lempov.

0/0
28.3.2016 12:01

J24a72r36o95s16l42a96v 59J25o75s67e32f 5592470740564

Žádné neohlášené kontroly! Vracet komunistické praktiky! Byla jen zanedbána prevence! Zvýšit počet hodin v lokoškole, větší počet jízd s instruktorem a zavést další odborný průkaz. A také parlamentní vyšetřovací komisi!

Lituji pozůstalé této tragické nehody, ale myslím, že vina je i na řidiči (viz pravidla silničního provozu),.

0/−2
22.3.2016 18:15

J11a40n 43B97a57r47t27á59č49e41k 6985695850769

To co se stalo je tragická věc, ale proboha ať Ťok už zaleze a není o něm vidu ani slechu, škody už napáchal víc než dost.

+1/−4
22.3.2016 16:01

J47a58r95o32s77l18a60v 26J89o20s30e28f 5442280290934

Von tu lokomotivu řídil Ťok? ;-D;-D;-D

+1/−1
22.3.2016 18:15

J21a94n 62B34a93r83t42á95č23e75k 6555765550739

viz text nadpisu článku a Ťokovy návrhy v dopravní legislativě.

+1/−2
22.3.2016 19:44

J42a36n 72B47a38r18t36á36č68e66k 6945835490329

Grossmane, ty osobo, to nevidíš, že si to nekompetentní politické netáhlo jen přihřívá polívčičku, nebo co máš za problém.

0/−1
22.3.2016 21:26

J77a39n 13S98w40e55d29e 6143175614823

Co tak třeba neohlášená kontrola v parlamentu?

+5/0
22.3.2016 15:55

M62a26r98i19á11n 62B83e69d25n77á92r55i95k 9881201670848

"Dobrý dem, můžete mi prosím fouknout do této trubičky pane ministře?"

Jo jasn... brlegrlble...:-/

0/0
27.3.2016 15:43

R35a95d38i20m 44K19ř28i83v72á55n46e10k 4542374291211

Jaktože může vůbec bez dozoru projíždět vlak při nefunkční signalizaci? Na jakékoliv městké křižovatce při poruše semaforu hned stojí policie.

Železnice za přejezdy snad zopovědnost nemá?

+1/−15
22.3.2016 15:29

P64e75t91r 36N27o66v13o21t23n34y 1541830831

Každá větší křižovatka má kromě světel upravenou přednost i dopravníma značkama(když ne, tak zprava) A přejezd to má taky.

+11/0
22.3.2016 15:40

R17a19d29k86o 44K77ř20i32v71á28n16e80k 7340383165460

1. Nikdo té policii nebrání z našich daní hlídat všechny křižovatky i všechny přejezdy bez závor.

2. Přejezd je označen kříži. Řidiči mají zkoušky z předpisů a vědí, co to znamená.

3. V uvedeném případě po jedné koleji jezdily vlaky obou směrů a signalizace normálně fungovala. Druhá kolej byla staveniště. Aby řidiči kvůli pracovnímu vlaku nemuseli třeba hodinu čekat, bylo pro tuto kolej zabezpečovací zařízení vypnuto. Pro jízdu pracovních vlaků přes přejezd platila omezení, která strojvedoucí nedodržel. Na přejezdu v takovémto případě nebliká bílé světlo.

4. Co myslíte časovým údajem "hned"?

+12/0
22.3.2016 15:41

R69o70m49a73n 43J40e23s28c40h67k67e 9918275957195

Hlásil jsem vadné tlačítko na přechodu pro chodce na policii. Po týdnu tam jdu opět a zase nefungovalo. Tento stát nefunguje včetně Ťoka.

+1/−1
24.3.2016 4:23

P64e44t10r 64O46t27t 3224196580180

I neohlasene?! Hmmm.... to je teda uzasny... co na to odbory?

0/−2
22.3.2016 14:57

K87a91r57e84l 54Ř91e37h95á73č53e62k 9142190491752

U ČD a ČD Cargo se dýchá běžně a odbory s tím pravděpodobně nemají problém. Jinak zde se jedná především o soukromé dopravce, kteří nejsou pod kontrolou.

+3/0
23.3.2016 4:27

V95i10k56t75o19r 28N15á75r18o50ž46n34ý 3729692298

To je tedy pěkný bordel , když kompetentní orgány státu nemohou dát strojvedoucímu fouknout.

+7/0
22.3.2016 14:40

J56a60n 89F64r55o48l65í42k 6846750395944

Tak samozřejmě mohou jako každému z nás. Jen se vymlouvají a nikdo nechce přiznat, že nefunkční signalizace přejezdu bez varování řidičům je ten hlavní důvod. I kdyby byl ten fíra střízlivý tak se to mohlo stát. Ťok to jako obyvkle vyřeší stotisícovými pokutami.

+2/−6
22.3.2016 15:11

M52i51r55o59s34l60a88v 49G26r65o43s49s89m82a25n48n 8442189674

Není to ten hlavní důvod. Řidič se podle zákona vždy musí přesvědčit, zda nejede vlak. Ale pokud je signalizace vypnutá, je přizpůsobena rychlost jízdy vlaku rozhledovým poměrům. Což nejspíše vinou strojvůdce nebylo dodrženo.

+8/0
22.3.2016 15:39

R64a36d53k96o 12K24ř54i93v36á40n67e70k 7100783325610

Ta signalizace nebyla nefunkční, pro vlaky na koleji v provozu normálně fungovala, jen bílé světlo z pochopitelných důvodů bylo mimo provoz. Aby se nezdržovala silniční doprava, byla vypnuta kolej ve stavbě a stanovena opatření pro jízdu pracovních vlaků přes přejezd. Jak to vyřešit jinak?

Kdyby strojvedoucí i řidič jednali dle předpisů, nic by se nestalo.

+9/−1
22.3.2016 16:05

P33e61t89r 22V73e82s29e13l90ý 8275505742716

Mínus za toho řidiče. Ten byl v tom nevině, vůbec neměl šanci, měl vzhledem k rozhledovým poměrům a nepřiměřené rychlosti vlaku míň jak jednu sekundu na reakci. Vlak jel více jak 40 km/h místo poviných 10km/h.

0/0
22.3.2016 23:09

R32a26d97k76o 18K74ř68i98v54á53n45e79k 7650623195580

Máte řidičák? Kdyby řidič dodržoval předpisy, mohl přežít. I kdyby se tam řítily utržené vozy z Vlkanče stovkou. Tím nesnižuju vinu strojvedoucího, ta je jasná bez diskuze.

+4/0
23.3.2016 8:58

L94u42k69á67š 30V90e86v53e95r92k80a 1167496150

a jak by do oblouku ty vozy řítící se stovkou viděl? dyť tam není výhled..i na těch 40-50 co tam jel to právě nestačí na přejetí...jak nakonec srážka dokázala

0/0
4.4.2016 1:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.