- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... se v tom prestavam orientovat ... jestli je to dalsi utok na "imperium", nebo "imperium" vraci uder ... hm ... tak hlavne at nakonec vyhraji ti nasi.
Jak to ze v tom seznamu neni Agrofer.To je divne.
V silničním stavitelství, kde je konkurence výrazně větší, se přitom ceny stále drží i o několik desítek procent níže, než uvádí projekt.
- eslivápak to není i tím, že drážní stavby jsou poněkud náročnější na trvanlivost a bezpečnost než silnice... Zkuste si třeba bez ohlášení dopravcům píchnout omezení rychlosti na 70-50-30 km/h mezi obcemi na silnici a na železnici
Je hloupé podivovat se tomu, že si zakázky rozděluje několik mélo firem. Železniční stavby nemůže dělat kdekdo a tyhle firmy se na ně prostě specializují.
Někteří by nejspíš byli radši, kdyby hlavní traťový koridor dělal Franta z Horní Lhoty a zabezpečovačku Pepa z Dolní Lhoty, hlavně, aby tam nebyl nikdo z profese, kdo je "moc drahý".
Jako kdyby firmy za to, že čerpají hodně peněz za odvedenou práci, měly být nějak pranýřovány. Podstatu článku nechápu. Lide, tady máš pět firem, které odvedli práci za miliardy. Můžeš si na ně tedy zaflusat a trochu si zanadávat. Přitom je to jen jako kurz Základy Makroekonomie - Zvýšila se poptávka, nabídka je malá, tedy se zvedne cena. Firmy se dostanou se ziskovostí nad 1 procento a hned jsou za nepřítele státu. Nějak nevím, proč spousta lidí vidí Firmu jako něco zlého. Je to třeba tisíc lidí zaměstnaných v nějakém ekonomickém celku, kteří v sezóně dělají 10 hodin denně a víkendy, aby přes zimu vyžili. Práce na kolejových stavbách není legrace, vyžaduje spoustu papírování, disciplínu, je tam poměrně mnoho rizik.
Pokud stavební firma vydělá peníze, nejde si za ně kupovat drogy a štětky a politiky, ale investuje do aut, techniky a lidí. Dělňasové a technici třeba po pár letech dostanou i bonusy. Parchanti, že? Stát o nic nepřijde, protože peníze se utratí, za vše se zaplatí DPH, z nafty daně, z peněz lidem sociálka, zdravotní pojištění a zbytek peněz se rozuteče do ekonomiky, kde jsou využity pro krátký ekonomický růst. A že tam dělá většinu zakázek jen pár firem.. ono pořídit tu techniku, certifikáty, školení a zkušené lidi, nabrat zkušenosti a pak vyhrávat zakázky, to není úplně legrace. A pokud pro vás někdo 20 let dělá a víte, že dělá dobře, budete nutně shánět někoho jiného, o procento levnějšího, kde si nemůžete být jisti vůbec ničím?
Z eráru a příspěvků je lehké bytí...
V teto zemi je korupcni prostredi na vsech myslitelnych urovnich a vsichni o nem vedi a akceptuji.Vsude tam, kde se statni, ci evropske penize, tedy prostredky danovych poplatniku, dotykaji privatniho zajmu je korupcni prostredi.Kazdy statni urednik, ktery rozhoduje o transferu prostredku do privatni sfery je velmi otupelym hrotem transparentnosti a objektivity.Kazdy zamerne mlzi a mlzi, nebot to skyta prostor pro jeho zisky a ty proste existuji.Nemuzete se zucastnit zadne souteze, aniz byste nebyl pripraven zaplatit cosi bokem, nedodate sluzby ani zbozi, neuplatite-li objednatele.Jednoznacne a bez diskuzi.Plati to od nejmensi skolky, skoly, obce, pres mesta, kraje, statni spravu, uplne vsude.A uplatkem muze byt i jenom malickost prave v te skolce, treba telefon, ci vstupenky na koncert, spolu s objemem zakazky uplatek roste.Zadavatel vam povoli navysit cenu dohodou, nebot to obhaji a vy tvorite prostor pro jeho baksis.Vsichni jsou spokojeni a krvaci pouze danovy poplatnik z Cech, ci EU.Bohuzel, takhle to funguje vsude.....
Tento propletenec toho bordelu je,tak svázán z pol.stranami,že ani za 50 let jej nikdo nerozplete jedině,tak malý Hitrel by udělal pořádek.
Asi nevíte, jak fungoval nacionální socialismus. To byla oligopolizace a kartelizace jak vyšitá, a těch miliard marek co se ztratilo v dodavatelských firmách od Porscheho přes Siemens po Bayer!
Kam by mířili do nákupu domů na Floridě,SAE a jiných zemích kde česko nemá žádná práva...Stavební zakázky byli včetně železničních zdrojem úplatků od počátku zveřejňování zakázek.Za dvacet let jsem viděl tolik způsobů a tolik úředníků s plnou kapsou že je spodivem že to státu jako zadavateli nevadí...
Zajímavé že redaktor nedodá, že SŽDC ovládá ANO. Náhodička?
Pokud se nepletu, pan Surý jako generální ředitel je členem ČSSD.