Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na tuzemské koleje míří starší belgické lokomotivy

Na české železnici budou letos k vidění poprvé v provozu zhruba třicet let staré lokomotivy, které jezdily hlavně v Belgii. Společnost CZ Loko začala s jejich modernizací a chce s nimi oslovit hlavně soukromé nákladní dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S72t29a33n54i65s48l64a82v 27H76r75o27u10z69e46k 6880974571

Takže jestli tomu rozumím správně, ČD budou brzo mít na kolejích hromadu skoro bezcenného šrotu, který ještě dnes nazývají lokomotivy a mohly je alespoň za trochu slušnou cenu prodat.

Neměl by management ČD rovnou odpochodovat do vazební věznice ?

0/−2
30.3.2016 10:03
Foto

V35í85t65ě45z93s36l85a35v 20K34l37o40z34í37k 3981369654607

Lokomotiva není auto a pořizuje se na desítky let, samozřejmě se pruběžně modernizuje dle vývopje techniky. mašina není auto ale pořádný a drahý stroj...

+1/0
29.3.2016 14:43
Foto

V91í36t91ě23z45s58l14a71v 54K87l18o74z98í87k 3891389504807

Tipl bych si zájemce, Lokotrain, Odos, Tss cargo, IDS cargo? možná ještě Prvá slovenská železničná...

0/0
29.3.2016 14:38

K16a36r35e96l 68L40a38n40a 54I85n51g48. 9286731142

Třicet let staré belgické lokomotivy... Inovace počesku !

+2/−2
28.3.2016 16:13

J84o95s70e64f 21V49l17t41a31v80s96k26y 3455345491493

Ja jsem vzdycky obdivoval ceske lomotivy, presne receno, ten rez na nich, ktery nikomu nevadil

+1/0
27.3.2016 23:53

D95a86v27i29d 38P35e94t67r 7600846140135

To ano, ale už by to chtělo nové a naše, a ne kupovat 30 let staré z Belgie. Je pravda, že obojí mohou ještě nějakou dobu jezdit, ale stejně jako 15 let stará auta. Možná by to chtělo také modernizovat koleje, (přejezdy, mosty, tunely......) aby se po nich dalo jezdit 250 km/h a na koridorech 400 km/h.

0/0
28.3.2016 7:00

M27i29r16o69s44l69a24v 90Z29i72k39m40u98n94d 6138262707238

Jenže z té staré lokomotivy zůstane pouze lokomotivní rám, nic víc ... v podstatě se jedná o generální opravu spojenou s modernizací ... zbytek je moderní, tak jako u nové lokomotivy, ale přijde to levněji ...

+3/0
28.3.2016 13:36

K91a16r15e46l 55L61a10n53a 74I59n11g13. 9136351442

A české podobně inovovat nejde ?

0/0
28.3.2016 16:14

M13i24r11o73s36l81a74v 19Z58i29k33m57u86n29d 6438322777958

Vždyť se to taky dělá ... lok 363 se modernizují na 362 s možností dálkového řízení z řídícího vozu, tzv. Sysel. Jiné 363 se modernizují na 363.5 s možností mnohočlenného řízení ... dále se jednosystémové lok 163 rekonstruují na dvousystémové lok 363.5 ... modernizovaly se lok 750 apod.

Modernizací prošla část lok 242 na dálkové řízení k Syslům ...

+2/0
28.3.2016 17:20

K47a92r97e97l 79L73a54n69a 89I94n64g88. 9266681132

OK, díky.

0/0
29.3.2016 6:55

J94i95r80k11a 52D43v41o26ř95á56k 4265310143228

Já bych to nenazval ani generální opravou. Spíš téměř novostavba s využitím pár masivních starších dílů.

0/0
30.3.2016 9:22

J33a41k36u33b 16Š65a42f46a15n43d36a 7285667911791

Neumím si představit rekonstrukci současných koridorů na 400km/h kromě pár přímých úseků.

0/0
10.4.2016 17:25
Foto

J54a68n 13Č63e53r90m33á62k 4309358625167

holt, ČD nic nenutí prodávat staré vyřazené lokomotivy potencionálním zájemcům, když vše dostanou násobně na dotacích!... :-/

0/−5
27.3.2016 21:03

J75i11ř51í 62E51r50b56e65n 1633374656207

jakých dotacích?

+5/0
28.3.2016 0:06

V12a69c58l89a46v 73H33a76j48e45k 3506869239

a to co jezdí na nákladní vlacích už skutečně k modernizaci není. Koncepce řad 121-123 je z 50 let, výroba do roku 1971. To už je opravdu šrot.

0/−1
30.3.2016 8:16

J67i59r31i 10Z77u16z97a53ň59á65k 4448630793846

A takové lokomotivy nás dovezou do ráje světa kapitalismu jaký nám EU expedují.;-DEU!!

+3/−5
27.3.2016 12:17

M76a19r35t26i27n 13R92u60z82i42c42k25a 1552118846667

EU je neexpeduje, CR (CZ Loko) je dovazi, protoze CR (CD, CD Cargo) nedovoli pouzivat prodavane lokomotivy na uzemi CR aby nepomahali jejim konkurentum....

+2/0
27.3.2016 14:53

D39a60v63i49d 83P90e35t65r 7840306670665

No a, to je snad normální.

+1/−1
28.3.2016 7:01

J52a14n23a 36P65o88l56á66š23k29o33v82á 5307162758874

kam to jede?

+1/0
26.3.2016 18:42

D67a92v35i83d 98P40e10c84a 1835684411956

Doufám, že soukromí dopravci při rychlém růstu nezapomenou dát strojvedoucim fouknout.

+7/−3
26.3.2016 17:52
Foto

V35í18t78ě28z16s58l65a53v 27K52l20o36z80í28k 3771259464987

davide, pls věř že ten opilý fíra byla fakt vyjímka....

+1/0
29.3.2016 14:39

D31a69n70i97e59l 78Č39e37r35m88á70k 7827538870365

Ona to ani výjimka není, spíš je výjimka to, že se na to přišlo. Ale samozřejmě netvrdím že se to týká nějakýho velkýho počtu lidí.

0/0
11.4.2016 11:41

V47l93a97d96o 69P59o13p93r51o49c49k24ý 6578281229325

Z Bruselu přichází dotace a nakoupí se zboží z Belgie. Dělník ČKD stojí frontu na úřadu práce a belgický dělník letí na dovolenou na Mallorcu, kde se potkává s českým úředníkem ministerstva dopravy, který tam potajmu utrácí nezdanitelný příjem.

+11/−11
26.3.2016 16:10

M69a46r69t19i36n 73S37e57d98l88á78č33e76k 1820449980324

Tak pokud jsem správně pochopil, belgický dělník dnes za tento nákup nikam neletí, možná tak nějaký zpostředkovatel odprodeje. A jasně je napsané, že nové nechtějí, tak nevím, co s tím má ČKD nebo jakýkoli jiný výrobce společného...

+7/−1
26.3.2016 16:16

R98o42m33a78n 28J76e48s27c74h28k57e 9208635817185

Belgický dělník se raději vyhne letišti.

+1/0
28.3.2016 7:53

V22a66c10l45a82v 77H98a72j66e49k 3966799809

ĆKD Lokomotivka zanikla poměrně krátce po roce 1989.

0/0
30.3.2016 8:18

J79o27s68e15f 50K91o57p84e87c52k51y 9694312905

Vzhledem k prostemu porovnani miry nezamestnanosti v CR a Belgii nedava vas prispevek smysl.... ;-)

+1/0
28.3.2016 16:23

J61i55r78k47a 45D17v69o20ř19á81k 4985250533988

ČKD zahubilo jeho neschopné vedení (a možná nejen neschopné) už dost dávno.

+1/0
30.3.2016 8:39

R68a66d38k30o 95K66ř47i56v58á52n69e70k 7330323345240

1. Dvanáct lokomotiv není mnoho, je to spíš zajímavost, než senzace.

2. Opravuje se jedna, schválená není žádná.

3. Že se české lokomotivy šrotují je v této souvisloti zvláštní dedukce aktivistů z iDnes. (Korektní a citově neutrální označení pro blábol.) Nezanedbatelná část lokomotivního parku soukromých dopravců je tvořena právě bývalými lokomotivami ČD, hodně jich bylo odprodáno do zahraničí. Jaké konkrétně lokomotivy se v této souvislosti šrotují?

4. Belgičanky měly z výroby rychlost 160 km/h, v článku se píše o nákladní dopravě a 120 km/h. Škoda. Ideální lokomotivy třeba pro Jančuru. Výkon srovnatelný s peršingem, s kratšími vlaky by se při troše úsilí na těch 160 rozjely. Možná lépe, než rychlostí srovnatený knődelpress/bastard ČD nebo polský zázrak na EC Pha-Warszawa.

+11/−3
26.3.2016 15:46

J58i74ř61í 85K47o27c86u12r60e72k 6205684175868

Jančura má pronajaté nové, ten už tohle asi chtít nebude. Sám ví, že Peršan s 3,6 MW nestíhá a tohle má jen 3,1 MW. Jako náhrado Bobin je to ale fajn. O polovinu výkonnější a mladší. Bobinám táhne na 60 roků.

+2/0
26.3.2016 16:19

J16a34n 48S57ů26r30a 4235303723642

Lokomotivy ČD i ČD Cargo se posledních pět let pouze šrotují.blábol je vaše tvrzení. Proč myslíte, že by se sem jinak vozily loko z Belgi??

0/−4
26.3.2016 20:12

M53a14t95ú35š 76B74e82n47a85k 9948334332633

Blbosť, ČD odpredali vyradene loko 242 s podmienkou že nebudú jadziť v ČR. Mimochodom jazdia....

+1/0
26.3.2016 21:41

J66a61n 51S78ů36r69a 4335553773492

Viz odkaz níže

0/0
26.3.2016 21:46

R71o46m44a31n 75J16e13s10c37h12k96e 9428435307605

Pane Sůro, nevím o žádné šrotaci dvousystémové lokomotivě u nás.

0/0
27.3.2016 9:46

J34a85n 89S72ů82r22a 4625813703802

Nepíšu o srotaci explicitně dvousystemovych

0/0
27.3.2016 10:34

J95i73r51k85a 60D49v18o74ř64á33k 4885420523168

Přestárlá a nepojízdná technika se bude rozmontovávat na díly nebo rovnou šrotovat vždycky. Je na tom něco až tolik překvapivého?

+1/−1
30.3.2016 8:44

J40a81n 93S94ů31r66a 4345283303272

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/likvidace-zbytnych-a-dlouhodobe-nepotrebnych-zeleznicnich-nakladnich-vozidel

Ale jasne,nesrotuji

0/0
26.3.2016 20:17

J11a83r43e81k 93K36a18l63i73v50o79d42a 7616233761616

S tím by se dalo souhlasit, nákupem Peršingů ČDC se mnoho stejnosměrných mašin starších řad stane zbytnými...

0/0
26.3.2016 23:44

M87a66r77t96i71n 91S43e82d42l11á27č67e60k 1140569770524

Zde se ukazuje idiocie ČD - místo aby dostaly aspoň něco, tak je raději sešrotují. Že si je ti ostatní koupí třeba v cizině je nenapadne...8-o8-o8-o Ale je to pochopitelné, ze státního se to žere - Babiše na ně...

+4/−18
26.3.2016 14:31

J33o84s76e15f 36N80ě37m24e34č68e12k 8363975306790

Že ze státního se to žere a zmínit Babiše nebylo moudré......:-)

+16/−1
26.3.2016 14:40

R28a68d77k66o 49K33ř55i19v49á60n48e92k 7190503135680

Idiocie, říkáte? Máte pravdu, ale ta se projevuje zejména v diskuzích, kde bývá zvykem pronášet kategorické odsudky o něčem, o čem nemám ani páru :-)

+11/0
26.3.2016 15:50

M92a12r88t37i38n 10S56e61d85l50á81č46e33k 1400559440804

Vycházím ze zvěřejněných informací. Pokud vy "máte páru", tak se laskavě vyjádřete a nemlžte...

0/0
26.3.2016 16:13

R46a49d90k35o 89K37ř28i77v74á36n54e86k 7860273735300

Když se píše, že "použitelných lokomotiv je na trhu nedostatek, protože ČD a ČD Cargo se k prodeji nemají", tak je to lež.

Když se napíše, že ČD a ČD Cargo se k prodeji nemají, protože použitelných lokomotiv je nedostatek, tak je to pravda.

V současné době se žádné hromadné šrotování lokomotiv neděje. Navíc se některé lokomotivy lépe prodají do zahraničí, než tuzemským hochštaplerům.

Ještě Vám nadhodím myšlenku: Představte si, že soukromí dopravci dosud neprodali žádnou lokomotivu ČD. Že oni to blokují ?!? :-)

Pokud důveřujete dotačnímu magnátovi Babišovi, tak chápu, že články v iDnes berete doslova. Ale je to jen symbolické vyjádření pocitů autora.:-)

+2/−2
26.3.2016 16:46

J98a19n 34S18ů91r51a 4285223263802

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/likvidace-zbytnych-a-dlouhodobe-nepotrebnych-zeleznicnich-nakladnich-vozidel

Nechť si každý udělá o kázání pana Křivánka názor sám

0/−2
26.3.2016 20:18

M98a51t18ú85š 18B14e14n22a72k 9118214432133

A každý si o klamstvách JAna Súry urobil mienku už dávno....

ČD nepotrebné loko odpredáva, že sa konečne likvidujú vraky čo stoja 10 rokov vybrakované na vrakovisku lokomotív je iná vec, vo všeobecnosti sú to loko 50 rokov staré, ktoré sa už 10 rokov nepohli vlastnou silou, prípadne také čo sú po nehode/ požiary.

+1/0
26.3.2016 21:45

J73a70n 59S62ů72r11a 4735973323182

Vy máte seznam těch lokomotiv nebo jen zvanite?

+1/0
26.3.2016 21:47

P25e33t31r 31N35o87v94o30t78n19y 1181380761

A vy snad jo? Nebo zvanite taky?

+1/−1
27.3.2016 9:11

J68a88n 27S50ů81r74a 4545713193652

On je veřejně dostupny:-)ale počkám si na pana Benaka,jak to vysvětlí

+1/0
27.3.2016 9:20

Š15t60e47f41a87n 54F20r51i81č75a 7422918613856

Smutné čtení.

0/0
26.3.2016 14:27

R81a77d33k77o 79K42ř33i93v44á92n89e73k 7540603915330

Vy nejste rád, že budou v ČR celkem schopné lokomotivy (pokud je CZ LOKO moc nezbastlí)?

+1/0
26.3.2016 15:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.