Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na tuzemské koleje míří starší belgické lokomotivy

Na české železnici budou letos k vidění poprvé v provozu zhruba třicet let staré lokomotivy, které jezdily hlavně v Belgii. Společnost CZ Loko začala s jejich modernizací a chce s nimi oslovit hlavně soukromé nákladní dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S10t11a48n44i17s48l15a80v 78H10r38o10u40z84e58k 6120784781

Takže jestli tomu rozumím správně, ČD budou brzo mít na kolejích hromadu skoro bezcenného šrotu, který ještě dnes nazývají lokomotivy a mohly je alespoň za trochu slušnou cenu prodat.

Neměl by management ČD rovnou odpochodovat do vazební věznice ?

0/−2
30.3.2016 10:03

V63í45t10ě80z87s19l40a23v 40K92l25o36z65í35k 3651979174177

Lokomotiva není auto a pořizuje se na desítky let, samozřejmě se pruběžně modernizuje dle vývopje techniky. mašina není auto ale pořádný a drahý stroj...

+1/0
29.3.2016 14:43

V39í65t93ě51z35s37l41a10v 16K12l47o71z16í23k 3601359354667

Tipl bych si zájemce, Lokotrain, Odos, Tss cargo, IDS cargo? možná ještě Prvá slovenská železničná...

0/0
29.3.2016 14:38

K38a68r25e88l 41L38a68n51a 44I77n29g50. 9896101712

Třicet let staré belgické lokomotivy... Inovace počesku !

+2/−2
28.3.2016 16:13

J28o19s62e52f 97V19l44t82a79v12s11k57y 3465505881973

Ja jsem vzdycky obdivoval ceske lomotivy, presne receno, ten rez na nich, ktery nikomu nevadil

+1/0
27.3.2016 23:53

D33a35v58i94d 68P44e32t51r 7420266100705

To ano, ale už by to chtělo nové a naše, a ne kupovat 30 let staré z Belgie. Je pravda, že obojí mohou ještě nějakou dobu jezdit, ale stejně jako 15 let stará auta. Možná by to chtělo také modernizovat koleje, (přejezdy, mosty, tunely......) aby se po nich dalo jezdit 250 km/h a na koridorech 400 km/h.

0/0
28.3.2016 7:00

M13i41r90o23s16l43a46v 71Z26i56k15m25u48n68d 6538692317748

Jenže z té staré lokomotivy zůstane pouze lokomotivní rám, nic víc ... v podstatě se jedná o generální opravu spojenou s modernizací ... zbytek je moderní, tak jako u nové lokomotivy, ale přijde to levněji ...

+3/0
28.3.2016 13:36

K26a53r34e43l 45L69a87n97a 24I81n67g72. 9536731832

A české podobně inovovat nejde ?

0/0
28.3.2016 16:14

M84i86r20o66s77l15a13v 34Z87i37k30m93u67n81d 6628112857798

Vždyť se to taky dělá ... lok 363 se modernizují na 362 s možností dálkového řízení z řídícího vozu, tzv. Sysel. Jiné 363 se modernizují na 363.5 s možností mnohočlenného řízení ... dále se jednosystémové lok 163 rekonstruují na dvousystémové lok 363.5 ... modernizovaly se lok 750 apod.

Modernizací prošla část lok 242 na dálkové řízení k Syslům ...

+2/0
28.3.2016 17:20

K26a68r93e54l 64L71a46n52a 83I67n30g28. 9906231692

OK, díky.

0/0
29.3.2016 6:55

J55i59r69k39a 87D62v12o71ř78á50k 4575580583308

Já bych to nenazval ani generální opravou. Spíš téměř novostavba s využitím pár masivních starších dílů.

0/0
30.3.2016 9:22

J30a18k77u42b 83Š26a53f89a27n15d57a 7655907351861

Neumím si představit rekonstrukci současných koridorů na 400km/h kromě pár přímých úseků.

0/0
10.4.2016 17:25
Foto

J65a93n 82Č64e31r30m38á77k 4439648605357

holt, ČD nic nenutí prodávat staré vyřazené lokomotivy potencionálním zájemcům, když vše dostanou násobně na dotacích!... :-/

0/−5
27.3.2016 21:03

J55i34ř98í 14E11r16b63e30n 1653584486497

jakých dotacích?

+5/0
28.3.2016 0:06

V64a20c95l39a49v 30H20a30j27e55k 3346609409

a to co jezdí na nákladní vlacích už skutečně k modernizaci není. Koncepce řad 121-123 je z 50 let, výroba do roku 1971. To už je opravdu šrot.

0/−1
30.3.2016 8:16

J38i82r90i 76Z89u43z87a67ň95á75k 4788310363736

A takové lokomotivy nás dovezou do ráje světa kapitalismu jaký nám EU expedují.;-DEU!!

+3/−5
27.3.2016 12:17

M60a20r68t82i60n 29R24u74z56i77c16k21a 1842898236127

EU je neexpeduje, CR (CZ Loko) je dovazi, protoze CR (CD, CD Cargo) nedovoli pouzivat prodavane lokomotivy na uzemi CR aby nepomahali jejim konkurentum....

+2/0
27.3.2016 14:53

D74a61v85i53d 10P47e12t23r 7880346670945

No a, to je snad normální.

+1/−1
28.3.2016 7:01

J74a21n46a 29P52o36l22á46š91k43o76v31á 5427122198394

kam to jede?

+1/0
26.3.2016 18:42

D66a31v59i37d 48P81e11c32a 1535294611756

Doufám, že soukromí dopravci při rychlém růstu nezapomenou dát strojvedoucim fouknout.

+7/−3
26.3.2016 17:52

V29í54t80ě84z67s37l30a55v 39K13l96o95z65í55k 3171109494487

davide, pls věř že ten opilý fíra byla fakt vyjímka....

+1/0
29.3.2016 14:39

D34a56n21i89e76l 96Č89e89r72m41á19k 7377888850145

Ona to ani výjimka není, spíš je výjimka to, že se na to přišlo. Ale samozřejmě netvrdím že se to týká nějakýho velkýho počtu lidí.

0/0
11.4.2016 11:41

V61l18a52d61o 74P97o87p81r56o63c46k76ý 6788521799535

Z Bruselu přichází dotace a nakoupí se zboží z Belgie. Dělník ČKD stojí frontu na úřadu práce a belgický dělník letí na dovolenou na Mallorcu, kde se potkává s českým úředníkem ministerstva dopravy, který tam potajmu utrácí nezdanitelný příjem.

+11/−11
26.3.2016 16:10

M79a75r24t25i63n 78S62e97d72l84á27č88e95k 1970279220294

Tak pokud jsem správně pochopil, belgický dělník dnes za tento nákup nikam neletí, možná tak nějaký zpostředkovatel odprodeje. A jasně je napsané, že nové nechtějí, tak nevím, co s tím má ČKD nebo jakýkoli jiný výrobce společného...

+7/−1
26.3.2016 16:16

R97o74m65a43n 67J40e21s44c70h16k38e 9688535387255

Belgický dělník se raději vyhne letišti.

+1/0
28.3.2016 7:53

V73a53c36l79a35v 48H37a82j64e72k 3176949329

ĆKD Lokomotivka zanikla poměrně krátce po roce 1989.

0/0
30.3.2016 8:18

J72o66s92e83f 83K77o15p66e61c63k82y 9764952125

Vzhledem k prostemu porovnani miry nezamestnanosti v CR a Belgii nedava vas prispevek smysl.... ;-)

+1/0
28.3.2016 16:23

J43i79r86k42a 38D26v86o77ř61á37k 4215830603548

ČKD zahubilo jeho neschopné vedení (a možná nejen neschopné) už dost dávno.

+1/0
30.3.2016 8:39

R46a49d68k24o 14K40ř18i31v77á54n13e79k 7300303515790

1. Dvanáct lokomotiv není mnoho, je to spíš zajímavost, než senzace.

2. Opravuje se jedna, schválená není žádná.

3. Že se české lokomotivy šrotují je v této souvisloti zvláštní dedukce aktivistů z iDnes. (Korektní a citově neutrální označení pro blábol.) Nezanedbatelná část lokomotivního parku soukromých dopravců je tvořena právě bývalými lokomotivami ČD, hodně jich bylo odprodáno do zahraničí. Jaké konkrétně lokomotivy se v této souvislosti šrotují?

4. Belgičanky měly z výroby rychlost 160 km/h, v článku se píše o nákladní dopravě a 120 km/h. Škoda. Ideální lokomotivy třeba pro Jančuru. Výkon srovnatelný s peršingem, s kratšími vlaky by se při troše úsilí na těch 160 rozjely. Možná lépe, než rychlostí srovnatený knődelpress/bastard ČD nebo polský zázrak na EC Pha-Warszawa.

+11/−3
26.3.2016 15:46

J69i86ř51í 64K58o76c97u21r52e21k 6545764635588

Jančura má pronajaté nové, ten už tohle asi chtít nebude. Sám ví, že Peršan s 3,6 MW nestíhá a tohle má jen 3,1 MW. Jako náhrado Bobin je to ale fajn. O polovinu výkonnější a mladší. Bobinám táhne na 60 roků.

+2/0
26.3.2016 16:19

J13a95n 45S75ů49r74a 4855313493842

Lokomotivy ČD i ČD Cargo se posledních pět let pouze šrotují.blábol je vaše tvrzení. Proč myslíte, že by se sem jinak vozily loko z Belgi??

0/−4
26.3.2016 20:12

M27a82t35ú50š 91B69e12n81a46k 9528154422393

Blbosť, ČD odpredali vyradene loko 242 s podmienkou že nebudú jadziť v ČR. Mimochodom jazdia....

+1/0
26.3.2016 21:41

J56a73n 25S29ů27r44a 4445533663662

Viz odkaz níže

0/0
26.3.2016 21:46

R29o76m15a68n 76J18e96s13c15h37k47e 9688235117575

Pane Sůro, nevím o žádné šrotaci dvousystémové lokomotivě u nás.

0/0
27.3.2016 9:46

J45a66n 89S15ů90r45a 4755773553522

Nepíšu o srotaci explicitně dvousystemovych

0/0
27.3.2016 10:34

J16i47r91k48a 77D43v51o87ř36á60k 4345720523678

Přestárlá a nepojízdná technika se bude rozmontovávat na díly nebo rovnou šrotovat vždycky. Je na tom něco až tolik překvapivého?

+1/−1
30.3.2016 8:44

J47a92n 85S48ů23r61a 4505143473202

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/likvidace-zbytnych-a-dlouhodobe-nepotrebnych-zeleznicnich-nakladnich-vozidel

Ale jasne,nesrotuji

0/0
26.3.2016 20:17

J29a40r39e25k 29K97a16l75i56v33o20d28a 7916213681616

S tím by se dalo souhlasit, nákupem Peršingů ČDC se mnoho stejnosměrných mašin starších řad stane zbytnými...

0/0
26.3.2016 23:44

M69a22r69t93i20n 53S28e22d70l48á57č48e26k 1300799630784

Zde se ukazuje idiocie ČD - místo aby dostaly aspoň něco, tak je raději sešrotují. Že si je ti ostatní koupí třeba v cizině je nenapadne...8-o8-o8-o Ale je to pochopitelné, ze státního se to žere - Babiše na ně...

+4/−18
26.3.2016 14:31

J54o54s90e94f 38N36ě84m55e86č61e32k 8363185776660

Že ze státního se to žere a zmínit Babiše nebylo moudré......:-)

+16/−1
26.3.2016 14:40

R50a16d84k92o 80K37ř90i37v29á69n62e59k 7840463815460

Idiocie, říkáte? Máte pravdu, ale ta se projevuje zejména v diskuzích, kde bývá zvykem pronášet kategorické odsudky o něčem, o čem nemám ani páru :-)

+11/0
26.3.2016 15:50

M78a90r16t30i71n 21S22e52d91l88á40č41e98k 1720309750204

Vycházím ze zvěřejněných informací. Pokud vy "máte páru", tak se laskavě vyjádřete a nemlžte...

0/0
26.3.2016 16:13

R31a62d69k43o 27K40ř51i45v76á34n53e32k 7500913745580

Když se píše, že "použitelných lokomotiv je na trhu nedostatek, protože ČD a ČD Cargo se k prodeji nemají", tak je to lež.

Když se napíše, že ČD a ČD Cargo se k prodeji nemají, protože použitelných lokomotiv je nedostatek, tak je to pravda.

V současné době se žádné hromadné šrotování lokomotiv neděje. Navíc se některé lokomotivy lépe prodají do zahraničí, než tuzemským hochštaplerům.

Ještě Vám nadhodím myšlenku: Představte si, že soukromí dopravci dosud neprodali žádnou lokomotivu ČD. Že oni to blokují ?!? :-)

Pokud důveřujete dotačnímu magnátovi Babišovi, tak chápu, že články v iDnes berete doslova. Ale je to jen symbolické vyjádření pocitů autora.:-)

+2/−2
26.3.2016 16:46

J69a93n 16S47ů24r17a 4655693133562

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/likvidace-zbytnych-a-dlouhodobe-nepotrebnych-zeleznicnich-nakladnich-vozidel

Nechť si každý udělá o kázání pana Křivánka názor sám

0/−2
26.3.2016 20:18

M11a45t84ú16š 57B58e49n16a91k 9568504152793

A každý si o klamstvách JAna Súry urobil mienku už dávno....

ČD nepotrebné loko odpredáva, že sa konečne likvidujú vraky čo stoja 10 rokov vybrakované na vrakovisku lokomotív je iná vec, vo všeobecnosti sú to loko 50 rokov staré, ktoré sa už 10 rokov nepohli vlastnou silou, prípadne také čo sú po nehode/ požiary.

+1/0
26.3.2016 21:45

J28a85n 54S61ů89r58a 4825583703982

Vy máte seznam těch lokomotiv nebo jen zvanite?

+1/0
26.3.2016 21:47

P88e62t95r 94N31o86v79o70t94n83y 1571450441

A vy snad jo? Nebo zvanite taky?

+1/−1
27.3.2016 9:11

J97a62n 27S87ů61r47a 4445723233842

On je veřejně dostupny:-)ale počkám si na pana Benaka,jak to vysvětlí

+1/0
27.3.2016 9:20

Š87t58e88f73a10n 73F22r61i51č31a 7272988603956

Smutné čtení.

0/0
26.3.2016 14:27

R68a89d33k42o 85K50ř26i27v32á89n33e73k 7190873865740

Vy nejste rád, že budou v ČR celkem schopné lokomotivy (pokud je CZ LOKO moc nezbastlí)?

+1/0
26.3.2016 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.