Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na tuzemské koleje míří starší belgické lokomotivy

Na české železnici budou letos k vidění poprvé v provozu zhruba třicet let staré lokomotivy, které jezdily hlavně v Belgii. Společnost CZ Loko začala s jejich modernizací a chce s nimi oslovit hlavně soukromé nákladní dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S46t31a35n67i57s47l72a25v 39H86r88o10u29z31e59k 6660944291

Takže jestli tomu rozumím správně, ČD budou brzo mít na kolejích hromadu skoro bezcenného šrotu, který ještě dnes nazývají lokomotivy a mohly je alespoň za trochu slušnou cenu prodat.

Neměl by management ČD rovnou odpochodovat do vazební věznice ?

0/−2
30.3.2016 10:03

V92í51t81ě36z23s57l24a31v 62K92l96o52z11í92k 3891309824187

Lokomotiva není auto a pořizuje se na desítky let, samozřejmě se pruběžně modernizuje dle vývopje techniky. mašina není auto ale pořádný a drahý stroj...

+1/0
29.3.2016 14:43

V16í53t13ě32z31s96l18a79v 24K22l96o93z46í24k 3801269614187

Tipl bych si zájemce, Lokotrain, Odos, Tss cargo, IDS cargo? možná ještě Prvá slovenská železničná...

0/0
29.3.2016 14:38

K55a77r73e86l 94L41a18n84a 35I39n67g67. 9496611352

Třicet let staré belgické lokomotivy... Inovace počesku !

+2/−2
28.3.2016 16:13

J39o72s52e47f 66V38l33t21a90v94s31k34y 3205915131623

Ja jsem vzdycky obdivoval ceske lomotivy, presne receno, ten rez na nich, ktery nikomu nevadil

+1/0
27.3.2016 23:53

D79a19v80i24d 38P15e82t32r 7150246510825

To ano, ale už by to chtělo nové a naše, a ne kupovat 30 let staré z Belgie. Je pravda, že obojí mohou ještě nějakou dobu jezdit, ale stejně jako 15 let stará auta. Možná by to chtělo také modernizovat koleje, (přejezdy, mosty, tunely......) aby se po nich dalo jezdit 250 km/h a na koridorech 400 km/h.

0/0
28.3.2016 7:00

M94i81r29o75s82l22a29v 61Z71i69k82m44u68n82d 6418772207158

Jenže z té staré lokomotivy zůstane pouze lokomotivní rám, nic víc ... v podstatě se jedná o generální opravu spojenou s modernizací ... zbytek je moderní, tak jako u nové lokomotivy, ale přijde to levněji ...

+3/0
28.3.2016 13:36

K78a26r67e88l 15L41a20n88a 82I91n16g24. 9246541462

A české podobně inovovat nejde ?

0/0
28.3.2016 16:14

M38i89r66o83s39l30a56v 22Z93i80k64m79u75n41d 6168982677798

Vždyť se to taky dělá ... lok 363 se modernizují na 362 s možností dálkového řízení z řídícího vozu, tzv. Sysel. Jiné 363 se modernizují na 363.5 s možností mnohočlenného řízení ... dále se jednosystémové lok 163 rekonstruují na dvousystémové lok 363.5 ... modernizovaly se lok 750 apod.

Modernizací prošla část lok 242 na dálkové řízení k Syslům ...

+2/0
28.3.2016 17:20

K32a28r69e62l 29L98a17n55a 30I50n58g77. 9376101102

OK, díky.

0/0
29.3.2016 6:55

J12i90r71k35a 98D92v47o89ř21á35k 4785260583288

Já bych to nenazval ani generální opravou. Spíš téměř novostavba s využitím pár masivních starších dílů.

0/0
30.3.2016 9:22

J81a68k76u61b 76Š85a64f79a53n59d45a 7375277361751

Neumím si představit rekonstrukci současných koridorů na 400km/h kromě pár přímých úseků.

0/0
10.4.2016 17:25
Foto

J56a23n 15Č32e73r75m72á36k 4769488205697

holt, ČD nic nenutí prodávat staré vyřazené lokomotivy potencionálním zájemcům, když vše dostanou násobně na dotacích!... :-/

0/−5
27.3.2016 21:03

J98i69ř55í 72E77r65b95e51n 1233584776347

jakých dotacích?

+5/0
28.3.2016 0:06

V19a37c75l91a78v 87H18a81j21e21k 3936769609

a to co jezdí na nákladní vlacích už skutečně k modernizaci není. Koncepce řad 121-123 je z 50 let, výroba do roku 1971. To už je opravdu šrot.

0/−1
30.3.2016 8:16

J43i89r50i 30Z90u89z95a96ň42á14k 4448250423186

A takové lokomotivy nás dovezou do ráje světa kapitalismu jaký nám EU expedují.;-DEU!!

+3/−5
27.3.2016 12:17

M60a69r22t69i33n 49R38u59z46i98c33k26a 1162498496247

EU je neexpeduje, CR (CZ Loko) je dovazi, protoze CR (CD, CD Cargo) nedovoli pouzivat prodavane lokomotivy na uzemi CR aby nepomahali jejim konkurentum....

+2/0
27.3.2016 14:53

D35a90v88i75d 36P52e47t73r 7870486490575

No a, to je snad normální.

+1/−1
28.3.2016 7:01

J27a58n87a 82P96o75l96á86š44k60o60v86á 5197232978594

kam to jede?

+1/0
26.3.2016 18:42

D33a93v57i91d 61P26e70c35a 1645724951896

Doufám, že soukromí dopravci při rychlém růstu nezapomenou dát strojvedoucim fouknout.

+7/−3
26.3.2016 17:52

V45í72t41ě73z12s39l35a30v 91K83l76o91z23í57k 3341589644457

davide, pls věř že ten opilý fíra byla fakt vyjímka....

+1/0
29.3.2016 14:39

D38a62n63i97e33l 40Č31e90r68m43á61k 7227848200415

Ona to ani výjimka není, spíš je výjimka to, že se na to přišlo. Ale samozřejmě netvrdím že se to týká nějakýho velkýho počtu lidí.

0/0
11.4.2016 11:41

V46l35a56d50o 46P87o58p88r14o12c41k41ý 6408301369615

Z Bruselu přichází dotace a nakoupí se zboží z Belgie. Dělník ČKD stojí frontu na úřadu práce a belgický dělník letí na dovolenou na Mallorcu, kde se potkává s českým úředníkem ministerstva dopravy, který tam potajmu utrácí nezdanitelný příjem.

+11/−11
26.3.2016 16:10

M97a39r73t36i32n 58S70e69d12l48á81č46e51k 1530989690284

Tak pokud jsem správně pochopil, belgický dělník dnes za tento nákup nikam neletí, možná tak nějaký zpostředkovatel odprodeje. A jasně je napsané, že nové nechtějí, tak nevím, co s tím má ČKD nebo jakýkoli jiný výrobce společného...

+7/−1
26.3.2016 16:16

R67o63m92a87n 30J12e80s39c38h33k75e 9428705877395

Belgický dělník se raději vyhne letišti.

+1/0
28.3.2016 7:53

V56a57c50l79a47v 83H83a95j88e68k 3916579839

ĆKD Lokomotivka zanikla poměrně krátce po roce 1989.

0/0
30.3.2016 8:18

J56o56s71e70f 21K15o78p31e96c87k71y 9164242645

Vzhledem k prostemu porovnani miry nezamestnanosti v CR a Belgii nedava vas prispevek smysl.... ;-)

+1/0
28.3.2016 16:23

J62i56r32k87a 64D96v38o46ř80á34k 4415150353788

ČKD zahubilo jeho neschopné vedení (a možná nejen neschopné) už dost dávno.

+1/0
30.3.2016 8:39

R43a89d16k89o 72K57ř62i94v62á87n13e23k 7390873765200

1. Dvanáct lokomotiv není mnoho, je to spíš zajímavost, než senzace.

2. Opravuje se jedna, schválená není žádná.

3. Že se české lokomotivy šrotují je v této souvisloti zvláštní dedukce aktivistů z iDnes. (Korektní a citově neutrální označení pro blábol.) Nezanedbatelná část lokomotivního parku soukromých dopravců je tvořena právě bývalými lokomotivami ČD, hodně jich bylo odprodáno do zahraničí. Jaké konkrétně lokomotivy se v této souvislosti šrotují?

4. Belgičanky měly z výroby rychlost 160 km/h, v článku se píše o nákladní dopravě a 120 km/h. Škoda. Ideální lokomotivy třeba pro Jančuru. Výkon srovnatelný s peršingem, s kratšími vlaky by se při troše úsilí na těch 160 rozjely. Možná lépe, než rychlostí srovnatený knődelpress/bastard ČD nebo polský zázrak na EC Pha-Warszawa.

+11/−3
26.3.2016 15:46

J66i94ř51í 93K25o13c41u84r44e10k 6215844455668

Jančura má pronajaté nové, ten už tohle asi chtít nebude. Sám ví, že Peršan s 3,6 MW nestíhá a tohle má jen 3,1 MW. Jako náhrado Bobin je to ale fajn. O polovinu výkonnější a mladší. Bobinám táhne na 60 roků.

+2/0
26.3.2016 16:19

J91a89n 17S90ů58r90a 4725163533672

Lokomotivy ČD i ČD Cargo se posledních pět let pouze šrotují.blábol je vaše tvrzení. Proč myslíte, že by se sem jinak vozily loko z Belgi??

0/−4
26.3.2016 20:12

M42a73t90ú34š 59B28e25n13a14k 9758984622703

Blbosť, ČD odpredali vyradene loko 242 s podmienkou že nebudú jadziť v ČR. Mimochodom jazdia....

+1/0
26.3.2016 21:41

J44a71n 53S27ů58r36a 4775943733912

Viz odkaz níže

0/0
26.3.2016 21:46

R48o58m25a46n 29J30e80s67c71h79k47e 9628405687415

Pane Sůro, nevím o žádné šrotaci dvousystémové lokomotivě u nás.

0/0
27.3.2016 9:46

J72a59n 63S54ů92r54a 4585113403262

Nepíšu o srotaci explicitně dvousystemovych

0/0
27.3.2016 10:34

J27i51r46k15a 73D78v76o17ř24á71k 4195550233498

Přestárlá a nepojízdná technika se bude rozmontovávat na díly nebo rovnou šrotovat vždycky. Je na tom něco až tolik překvapivého?

+1/−1
30.3.2016 8:44

J14a51n 14S63ů90r27a 4275223263492

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/likvidace-zbytnych-a-dlouhodobe-nepotrebnych-zeleznicnich-nakladnich-vozidel

Ale jasne,nesrotuji

0/0
26.3.2016 20:17

J63a61r84e55k 25K75a11l39i93v65o60d58a 7116293181486

S tím by se dalo souhlasit, nákupem Peršingů ČDC se mnoho stejnosměrných mašin starších řad stane zbytnými...

0/0
26.3.2016 23:44

M78a31r67t18i76n 28S65e18d94l91á24č41e82k 1880789210764

Zde se ukazuje idiocie ČD - místo aby dostaly aspoň něco, tak je raději sešrotují. Že si je ti ostatní koupí třeba v cizině je nenapadne...8-o8-o8-o Ale je to pochopitelné, ze státního se to žere - Babiše na ně...

+4/−18
26.3.2016 14:31

J67o37s66e63f 14N97ě67m57e68č51e71k 8453495596850

Že ze státního se to žere a zmínit Babiše nebylo moudré......:-)

+16/−1
26.3.2016 14:40

R46a77d11k77o 58K63ř63i17v46á18n54e84k 7810453775440

Idiocie, říkáte? Máte pravdu, ale ta se projevuje zejména v diskuzích, kde bývá zvykem pronášet kategorické odsudky o něčem, o čem nemám ani páru :-)

+11/0
26.3.2016 15:50

M64a41r49t61i49n 86S80e70d54l49á52č67e32k 1730939630184

Vycházím ze zvěřejněných informací. Pokud vy "máte páru", tak se laskavě vyjádřete a nemlžte...

0/0
26.3.2016 16:13

R34a61d70k21o 20K82ř20i14v33á68n94e56k 7380263845330

Když se píše, že "použitelných lokomotiv je na trhu nedostatek, protože ČD a ČD Cargo se k prodeji nemají", tak je to lež.

Když se napíše, že ČD a ČD Cargo se k prodeji nemají, protože použitelných lokomotiv je nedostatek, tak je to pravda.

V současné době se žádné hromadné šrotování lokomotiv neděje. Navíc se některé lokomotivy lépe prodají do zahraničí, než tuzemským hochštaplerům.

Ještě Vám nadhodím myšlenku: Představte si, že soukromí dopravci dosud neprodali žádnou lokomotivu ČD. Že oni to blokují ?!? :-)

Pokud důveřujete dotačnímu magnátovi Babišovi, tak chápu, že články v iDnes berete doslova. Ale je to jen symbolické vyjádření pocitů autora.:-)

+2/−2
26.3.2016 16:46

J11a22n 58S13ů81r83a 4675293463242

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/likvidace-zbytnych-a-dlouhodobe-nepotrebnych-zeleznicnich-nakladnich-vozidel

Nechť si každý udělá o kázání pana Křivánka názor sám

0/−2
26.3.2016 20:18

M50a27t54ú62š 61B36e18n16a46k 9808454942123

A každý si o klamstvách JAna Súry urobil mienku už dávno....

ČD nepotrebné loko odpredáva, že sa konečne likvidujú vraky čo stoja 10 rokov vybrakované na vrakovisku lokomotív je iná vec, vo všeobecnosti sú to loko 50 rokov staré, ktoré sa už 10 rokov nepohli vlastnou silou, prípadne také čo sú po nehode/ požiary.

+1/0
26.3.2016 21:45

J91a62n 80S77ů41r41a 4285853263772

Vy máte seznam těch lokomotiv nebo jen zvanite?

+1/0
26.3.2016 21:47

P72e68t64r 69N11o46v23o50t86n10y 1161590511

A vy snad jo? Nebo zvanite taky?

+1/−1
27.3.2016 9:11

J18a76n 39S78ů70r15a 4245723733972

On je veřejně dostupny:-)ale počkám si na pana Benaka,jak to vysvětlí

+1/0
27.3.2016 9:20

Š39t73e45f62a46n 53F78r29i68č86a 7642288543546

Smutné čtení.

0/0
26.3.2016 14:27

R88a37d69k51o 78K53ř41i30v23á30n49e59k 7550243495230

Vy nejste rád, že budou v ČR celkem schopné lokomotivy (pokud je CZ LOKO moc nezbastlí)?

+1/0
26.3.2016 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.