Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát neumí nádraží rozvíjet, na Italy bychom byli tvrdší, říká šéf CPI

Realitní skupina CPI Radovana Vítka chce koupit všechna vlaková nádraží v Česku. Českým drahám za ně nabízí čtyři miliardy korun. Podle výkonného ředitele CPI Zdeňka Havelky mají značný komerční potenciál, který současný vlastník neumí rozvíjet. Skupina by byla tvrdší na italského nájemce Hlavního nádraží, říká její šéf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71i80n33d18ř48i48c13h 43C73o96u30f61a32l 7487579399230

Ještě jsem neviděl prodej státního majetku ze by na něm stát videlal,vždy se časem ukázalo ze to bylo pro stát nevýhodné. Bude se to opět opakovat!

0/0
28.3.2016 5:18

P41a20v28e74l 78S77l59a79d75o47v24n61í16k 6737943607976

Koneckonců, proč ne. Dráha se zruší, nádraží se zboří a na lukrativních pozemcích vyrostou administrativní budovy.

0/0
27.3.2016 14:22
Foto

A29l34a53n 55Ř21e98p27k28a 4475646

Moc bych jim nevěřil, radši to převést na SŽDC a bude klid.. ti alespoň postupně opraví i to nejzapadlejší nádraží (teda snad), soukromý developer jen to, kde pak bude moc vydělávat slušné prachy (nehledě na to, že o prostory na nádražích může třeba Billa, Tesco... požádat i tak a peníze za pronájem alespon půjdou státní organizaci, ne soukromníkovi). ;-)

+1/0
25.3.2016 17:46

J27i70r18i 58D79o69m42i81n98i91k 1751228111570

A stát je rozdá příživníkům a rozkrade. Neznám jediný případ, kdy stát a nebo obec hospodaří ne se svým, ale s přiděleným majetkem dobře. Jen se ztrátami, které pak zalepuje všelijakymi dotacemi a astronomickými dluhy

+1/−3
25.3.2016 21:26

P69a34v85e96l 69S77l46a31d42o96v93n11í28k 6237243907806

Ano, nejlepším příkladem je, když stát ztratil kontrolu nad vodou.

0/0
27.3.2016 14:26

J19i61ř16í 51E31r95b77e80n 1793164816287

Kdyby nic jiného, tak tenhle manažer aspoň v klidu vykládá kart yna stůl a neschovává se za nějaké vyšší ideály - vidí v tom komerční příležitost a jistý budoucí výdělek, na rozdíl od mnohých manažerů ČD a SŽDC.

0/0
25.3.2016 16:43

J48a96n 71N63o29t68a 6232395483810

prodej je absolutní nesmysl

+6/−2
24.3.2016 20:37

M25a32r29e76k 16K39a65l54i50n10a 3899404695708

A proč? Proč mají ČD vlastnit nějaké nemovitosti a snažit se s ninmi za státní peníze podnikat???

0/−5
25.3.2016 6:58

J79i60ř91í 52E16r89b86e58n 1963344696437

Za jaké státní peníze se podniká s nemovitostmi?

0/0
25.3.2016 16:43

J73i42r14i 82D74o19m64i85n41i38k 1441908391320

Třeba s dotacemi na osobní dopravu. A je toho víc.

0/0
25.3.2016 21:28

B78e26n 50P58a77v26k20a 1707753617331

Tyhle kecy šéfů firem s bambilionovým obratem mě baví. To vždycky zní tak žůžově;-D

0/0
24.3.2016 19:22

A51n88d83r90e61j 84K12r73i35ž82a79n 6410456135974

Hnus

+2/0
24.3.2016 19:19

J41o35s88e31f 69H23o37n72e45š 7101292170593

Jenom aby se nádraží nestalo letištěm za Černochové.Mám na mysli predátorké nájmy a z toho důvodu drahé služby

+1/0
24.3.2016 19:18

D71u96š79a80n 40D84i34t73r34i55c35h 3698646563529

Můžu vědět jaké drahé služby? Aktuálně na většině nádraží není nic, to nic klidně mohou zdražit.

+1/−1
24.3.2016 21:44

J96o43s23e52f 27H51o37n87e11š 7621342590163

Gastronomické,různí prodejci

0/0
25.3.2016 7:27
Foto

J88a64r82e11k 22J15a93k54u51b93č17e70k 7779510158648

4 miliardy se i z pohledu laika zda byt neskutecne nizka castka

+12/0
24.3.2016 19:08

M33a73r26t25i93n 59P92e82t76r 6793712708449

Na druhou stranu těžko odhadovat, kolik bude třeba investovat, aby nádraží fungovala a byla schopna pronájmu. Ovšem u soukromé firmy těžko garantovat, že se na ta průšvihová nádraží nevykašle, nepřevede je třeba na bílé koníky a nenechá si jen to kvalitní. Ve smlouvě vykuk vždy najde nějakou kličku.

+3/0
24.3.2016 19:16

B55e31n 34P94a69v90k32a 1427303757201

Jste asi dlouho nebyl na žádném běžném nádraží, co?

0/0
24.3.2016 19:22
Foto

J15a57r89e71k 44J10a21k85u13b23č83e46k 7409980228168

U takoveto investice se neplati za krasu ale komercni potencial

+2/0
24.3.2016 20:42

J86a12n 39N51o70t48a 6332265973470

asi tam chybý aspoň jedna nula...

0/−2
24.3.2016 20:37

F78r55a18n84t88i23š68e68k 35M31a24t91ě70j90č75e57k 7853962253311

tak proč ji SŽDC nenabídne!

0/0
25.3.2016 0:15

D22u88š81a87n 91D90i59t37r85i87c58h 3518926883909

Nechci se plést, ale aktuálně na nádražích stát prodělává (v sumě). Není úplně od věci to prodat (s doložkou jaké služby musí kupující zajistit, pokud nezajistí vrací VŠE). Pokud někdo dá větší nabídku (třeba Vy) tak se to prodá jemu.

+2/−1
24.3.2016 21:47

F36r96a88n54t25i20š18e83k 29V44a95n36ě81k 1657724337117

Jak se skvěle nakapsovat. Koupím nádraží a SŽDC, ČD a ostatním dopravcům napálím vysoké nájmy. Dopravci pak budou a budou jen platit. Nakonec to dopadne, že pronájem bude neúnosný a pokladny se vystěhují ven z nádraží do unimobuněk a lidé budou čekat na vlak v dešti. SŽDC bude solit za pronájem i tak, protože na mnoha nádražích je technologické zázemí v budovách. No za chvilku budu mít 4 miliardy zpátky.

+22/−3
24.3.2016 18:46

P14e19t64r 90N62o27v34o60t37n79y 1201830381

A nebo se nádraží prevedou na SZDC a unimobunek se nekde dočkáme taky, protože ty budovy ve spatnem stavu nikdo neopravi.

+3/−5
24.3.2016 19:04

D35u11š43a92n 85D12i69t85r16i46c91h 3538856613209

Otázkou je jenom jak se to prodá. Jde to jistě prodat s věcným břemenem, že služby aktuálně na nádraží existující musí zůstat, za danou cenu, nebo zdarma.

+2/0
24.3.2016 21:49

P34e85t14r 83M83a48l86i11š35k72a 6121465611733

Jde, ale lobisté to nedovolí.

0/0
25.3.2016 8:51

D15r36a79h58o28š 11O12n49d78r94u86š 5269649219

ti ... uz vazne nevi co by prodali Rv

to je cisty hnus velebnosti

chysta se dalsi tunel jako v pripade aerolinek?

prodej za cenu letadla cely podnik?

plan nasich mafianu prisatych na stat je rozlozit rozdelit a rozprodat Rv :-(

+11/−2
24.3.2016 18:33

D64r77a38h52o92š 47O55n52d94r70u95š 5369989379

..a pak se divime ,ze nemame na duchody

+1/0
24.3.2016 18:34

J41i56ř33í 37E64r58b36e87n 1733524836227

Financovat důchody z prodeje majetku je hnus na entou.

+1/0
25.3.2016 16:45

D40u38š98a87n 29D72i83t18r72i82c79h 3638896193789

Kdyby aerolinky neprodali, tak by krachli. Je potřeba si uvědomit, že stát neumí hospodařit.

+2/0
24.3.2016 21:50

J43i39ř52í 58E89r68b55e25n 1503394376897

Stát umí hospodařit úplně stejně jako kterýkoliv jiný vlastník. I stát si totiž ty manažery pouze najímá, nikoliv vychovává. Se vcšemi státními podniky to šlo do kopru právě ve chvíli, kdy je začali řídit lidi zvenku, nespjatí s firmou - vzpomeňte si právě na ty ČSA, na Tatru a podobně!

+1/0
25.3.2016 16:46

D75r47a22h93o26š 21O63n47d67r32u32š 5869879639

cenzor radii Rv

0/0
24.3.2016 18:30

E25m56i77l 65D24o58č30e29k82a38l 9829830375959

Holt stát by se měl řídit jako firma...

0/0
24.3.2016 18:29

D88a98n71a 96S52m35é70k24a55l71o26v25á 5317856563562

Nesouhlasim s prodejem nádraží vůbec... Tento typ majetku by měl zůstávat státu, uz jen proto, aby bylo zajištěno umožnění bezproblémového užívání cestujícími! Nechceme se přeci dožít toho, abychom při cestě na vlak museli třeba platit vstupné apod., tohle ma byt státní majetek k využíváni občany státu bez dalších komplikaci nebo vicenakladu! Zatraceně to se vázne chceme zbavit uplne všeho? Kdy se začnou prodávat mosty a silnice???

+15/−8
24.3.2016 18:14

J51a88n 43H43e89r88o10u91d18e18k 9168472633371

Tak by ho mel stát ale taky tak obhospodařovat!!!

0/0
24.3.2016 19:14
Foto

L65u29k31á64š 75N70o78v95o25t72n17ý 6536407628448

Proc ne? Stat je mizerny hospodar a pokud to smluvne dobre osetri pomuze to naopak nekterym nadrazim k tomu, aby se z nich stala naopak mista, kam by se clovek nemusel bat vkrocit.

0/0
24.3.2016 19:52

V37a12c73l76a93v 93P49e92r47o94u96t89k63a 6898157704421

stát je mizerný hospodář ale dokáže něco smluvně dobře ošetřit? bravo ...

0/0
24.3.2016 22:55

J57a36n 49M61a49c60h 8177596418775

A proč ne, ať si stát nechá třeba jen krajská nádraží, zbytek prodá za tržní cenu. Uvidíme která nádraží budou fungovat lépe.

+3/−4
24.3.2016 18:11

P80e89t12r 37R54i72h88a44k 7401228528246

jsem proti prodeji CPI.

+10/−2
24.3.2016 18:05

D44a27v33i34d 73P21e79t73r 7340816250805

Jenom hlavní nádraž v Praze a Svinov v Ostravě by mohly stát každé mnoho stovek miliónů. Čili teď byly za peníze státu a EU opraveny a zmodernizovány a pak by měly přijít soukromníkovi z vlastně velmi nízkou cenu? Pokud by se něco mělo prodávat, pak jen ta nádraží, která jsou v dezolátním stavu za vysokouce cenu, ale po zaplacení by šlo velkou číst peněz použít zpět na jejich rekonstrukci.

+2/−4
24.3.2016 17:31

R13o78m23a82n 30T52y41č97k22a 3147478651927

která jsou v dezolátním stavu za vysokou cenu ;-D

+3/−1
24.3.2016 18:22

P32e18t54r 32N76o61v56o97t39n12y 1241860371

No nekupte to. :-)

+2/0
24.3.2016 19:04

K80a42r34e58l 62Š10o85u32m24a70l 1524463138

Tomu říkám neodolatelná nabídka....

+1/0
24.3.2016 19:15

A41d10a48m 76K77ř34i11v26s28k87ý 1123224770833

Jako že něco v dezolátním stavu prodám za vysokou cenu a pak (já?) utržené peníze dám na opravu něčeho, co už není moje? Tak jste to myslel?

+2/0
24.3.2016 22:23

D84a77v87i91d 84P12e87t27r 7810456220285

Pokud chcete, aby nebyla nádraží v hrozném stavu, tak je to jedno z řešení, které už se jinde osvědřilo, při prodeji veřejného majetku.

0/0
26.3.2016 6:12

J24a51n 31H79e70r51o90u76d23e79k 9308152113971

Sem pro

+4/−9
24.3.2016 17:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.