Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát neumí nádraží rozvíjet, na Italy bychom byli tvrdší, říká šéf CPI

Realitní skupina CPI Radovana Vítka chce koupit všechna vlaková nádraží v Česku. Českým drahám za ně nabízí čtyři miliardy korun. Podle výkonného ředitele CPI Zdeňka Havelky mají značný komerční potenciál, který současný vlastník neumí rozvíjet. Skupina by byla tvrdší na italského nájemce Hlavního nádraží, říká její šéf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88i91n61d36ř20i39c50h 65C94o52u37f49a98l 7337109709680

Ještě jsem neviděl prodej státního majetku ze by na něm stát videlal,vždy se časem ukázalo ze to bylo pro stát nevýhodné. Bude se to opět opakovat!

0/0
28.3.2016 5:18

P11a97v74e41l 20S11l82a91d60o85v24n75í77k 6837893967846

Koneckonců, proč ne. Dráha se zruší, nádraží se zboří a na lukrativních pozemcích vyrostou administrativní budovy.

0/0
27.3.2016 14:22
Foto

A50l51a64n 41Ř84e17p71k75a 4885626

Moc bych jim nevěřil, radši to převést na SŽDC a bude klid.. ti alespoň postupně opraví i to nejzapadlejší nádraží (teda snad), soukromý developer jen to, kde pak bude moc vydělávat slušné prachy (nehledě na to, že o prostory na nádražích může třeba Billa, Tesco... požádat i tak a peníze za pronájem alespon půjdou státní organizaci, ne soukromníkovi). ;-)

+1/0
25.3.2016 17:46

J81i44r94i 30D70o49m66i19n12i15k 1101888671610

A stát je rozdá příživníkům a rozkrade. Neznám jediný případ, kdy stát a nebo obec hospodaří ne se svým, ale s přiděleným majetkem dobře. Jen se ztrátami, které pak zalepuje všelijakymi dotacemi a astronomickými dluhy

+1/−3
25.3.2016 21:26

P64a50v37e51l 90S62l42a35d65o16v72n23í55k 6927333247846

Ano, nejlepším příkladem je, když stát ztratil kontrolu nad vodou.

0/0
27.3.2016 14:26

J44i34ř60í 41E37r28b10e17n 1143114946367

Kdyby nic jiného, tak tenhle manažer aspoň v klidu vykládá kart yna stůl a neschovává se za nějaké vyšší ideály - vidí v tom komerční příležitost a jistý budoucí výdělek, na rozdíl od mnohých manažerů ČD a SŽDC.

0/0
25.3.2016 16:43

J25a50n 55N31o92t91a 6272965683690

prodej je absolutní nesmysl

+6/−2
24.3.2016 20:37

M87a72r23e81k 39K78a43l96i75n56a 3699784435818

A proč? Proč mají ČD vlastnit nějaké nemovitosti a snažit se s ninmi za státní peníze podnikat???

0/−5
25.3.2016 6:58

J94i48ř18í 57E14r36b15e28n 1173744346787

Za jaké státní peníze se podniká s nemovitostmi?

0/0
25.3.2016 16:43

J54i22r47i 87D31o29m57i28n83i15k 1201438351820

Třeba s dotacemi na osobní dopravu. A je toho víc.

0/0
25.3.2016 21:28

B20e45n 41P16a63v12k67a 1257523597931

Tyhle kecy šéfů firem s bambilionovým obratem mě baví. To vždycky zní tak žůžově;-D

0/0
24.3.2016 19:22

A51n49d97r89e54j 89K28r43i30ž30a39n 6690706375624

Hnus

+2/0
24.3.2016 19:19

J14o18s13e49f 35H70o69n81e17š 7561102320693

Jenom aby se nádraží nestalo letištěm za Černochové.Mám na mysli predátorké nájmy a z toho důvodu drahé služby

+1/0
24.3.2016 19:18

D24u44š28a39n 37D52i88t22r93i26c25h 3888676833419

Můžu vědět jaké drahé služby? Aktuálně na většině nádraží není nic, to nic klidně mohou zdražit.

+1/−1
24.3.2016 21:44

J40o69s46e51f 61H72o83n33e93š 7311302330793

Gastronomické,různí prodejci

0/0
25.3.2016 7:27
Foto

J22a45r85e45k 86J77a18k59u59b56č62e23k 7369390438938

4 miliardy se i z pohledu laika zda byt neskutecne nizka castka

+12/0
24.3.2016 19:08

M67a31r94t42i27n 91P94e61t83r 6163792568609

Na druhou stranu těžko odhadovat, kolik bude třeba investovat, aby nádraží fungovala a byla schopna pronájmu. Ovšem u soukromé firmy těžko garantovat, že se na ta průšvihová nádraží nevykašle, nepřevede je třeba na bílé koníky a nenechá si jen to kvalitní. Ve smlouvě vykuk vždy najde nějakou kličku.

+3/0
24.3.2016 19:16

B86e97n 66P15a47v60k31a 1417913937451

Jste asi dlouho nebyl na žádném běžném nádraží, co?

0/0
24.3.2016 19:22
Foto

J62a17r60e56k 11J64a25k84u15b25č44e71k 7739700668848

U takoveto investice se neplati za krasu ale komercni potencial

+2/0
24.3.2016 20:42

J15a51n 50N29o56t22a 6262425633660

asi tam chybý aspoň jedna nula...

0/−2
24.3.2016 20:37

F60r52a32n63t47i16š43e96k 75M22a53t43ě40j51č24e84k 7203962793471

tak proč ji SŽDC nenabídne!

0/0
25.3.2016 0:15

D19u13š82a44n 45D36i75t59r73i88c45h 3928716943239

Nechci se plést, ale aktuálně na nádražích stát prodělává (v sumě). Není úplně od věci to prodat (s doložkou jaké služby musí kupující zajistit, pokud nezajistí vrací VŠE). Pokud někdo dá větší nabídku (třeba Vy) tak se to prodá jemu.

+2/−1
24.3.2016 21:47

F73r65a58n13t27i39š19e13k 15V41a82n87ě13k 1227224257507

Jak se skvěle nakapsovat. Koupím nádraží a SŽDC, ČD a ostatním dopravcům napálím vysoké nájmy. Dopravci pak budou a budou jen platit. Nakonec to dopadne, že pronájem bude neúnosný a pokladny se vystěhují ven z nádraží do unimobuněk a lidé budou čekat na vlak v dešti. SŽDC bude solit za pronájem i tak, protože na mnoha nádražích je technologické zázemí v budovách. No za chvilku budu mít 4 miliardy zpátky.

+22/−3
24.3.2016 18:46

P30e19t33r 30N11o17v77o36t18n63y 1581650181

A nebo se nádraží prevedou na SZDC a unimobunek se nekde dočkáme taky, protože ty budovy ve spatnem stavu nikdo neopravi.

+3/−5
24.3.2016 19:04

D70u97š93a25n 48D35i46t18r43i53c47h 3188686703789

Otázkou je jenom jak se to prodá. Jde to jistě prodat s věcným břemenem, že služby aktuálně na nádraží existující musí zůstat, za danou cenu, nebo zdarma.

+2/0
24.3.2016 21:49

P76e72t42r 43M79a42l87i39š22k35a 6701535461863

Jde, ale lobisté to nedovolí.

0/0
25.3.2016 8:51

D75r18a98h79o83š 40O74n19d75r13u58š 5659839219

ti ... uz vazne nevi co by prodali Rv

to je cisty hnus velebnosti

chysta se dalsi tunel jako v pripade aerolinek?

prodej za cenu letadla cely podnik?

plan nasich mafianu prisatych na stat je rozlozit rozdelit a rozprodat Rv :-(

+11/−2
24.3.2016 18:33

D47r34a36h85o68š 52O88n10d30r14u28š 5109129379

..a pak se divime ,ze nemame na duchody

+1/0
24.3.2016 18:34

J24i47ř75í 91E12r37b11e65n 1183944436107

Financovat důchody z prodeje majetku je hnus na entou.

+1/0
25.3.2016 16:45

D35u40š84a66n 35D79i61t13r97i47c25h 3938496863319

Kdyby aerolinky neprodali, tak by krachli. Je potřeba si uvědomit, že stát neumí hospodařit.

+2/0
24.3.2016 21:50

J90i95ř60í 54E57r53b16e66n 1853134386607

Stát umí hospodařit úplně stejně jako kterýkoliv jiný vlastník. I stát si totiž ty manažery pouze najímá, nikoliv vychovává. Se vcšemi státními podniky to šlo do kopru právě ve chvíli, kdy je začali řídit lidi zvenku, nespjatí s firmou - vzpomeňte si právě na ty ČSA, na Tatru a podobně!

+1/0
25.3.2016 16:46

D65r21a45h96o21š 47O92n59d86r71u28š 5489209149

cenzor radii Rv

0/0
24.3.2016 18:30

E67m37i87l 17D89o35č76e56k48a61l 9199560275159

Holt stát by se měl řídit jako firma...

0/0
24.3.2016 18:29

D85a52n63a 74S38m29é17k55a53l41o57v17á 5467586693352

Nesouhlasim s prodejem nádraží vůbec... Tento typ majetku by měl zůstávat státu, uz jen proto, aby bylo zajištěno umožnění bezproblémového užívání cestujícími! Nechceme se přeci dožít toho, abychom při cestě na vlak museli třeba platit vstupné apod., tohle ma byt státní majetek k využíváni občany státu bez dalších komplikaci nebo vicenakladu! Zatraceně to se vázne chceme zbavit uplne všeho? Kdy se začnou prodávat mosty a silnice???

+15/−8
24.3.2016 18:14

J84a25n 57H45e16r22o16u98d40e19k 9228552163761

Tak by ho mel stát ale taky tak obhospodařovat!!!

0/0
24.3.2016 19:14
Foto

L68u32k39á12š 34N19o25v79o86t11n57ý 6506317128648

Proc ne? Stat je mizerny hospodar a pokud to smluvne dobre osetri pomuze to naopak nekterym nadrazim k tomu, aby se z nich stala naopak mista, kam by se clovek nemusel bat vkrocit.

0/0
24.3.2016 19:52

V36a60c48l37a41v 15P64e25r68o97u49t92k92a 6488527144581

stát je mizerný hospodář ale dokáže něco smluvně dobře ošetřit? bravo ...

0/0
24.3.2016 22:55

J19a47n 28M50a17c15h 8497576798775

A proč ne, ať si stát nechá třeba jen krajská nádraží, zbytek prodá za tržní cenu. Uvidíme která nádraží budou fungovat lépe.

+3/−4
24.3.2016 18:11

P47e87t23r 75R20i81h89a25k 7381348538586

jsem proti prodeji CPI.

+10/−2
24.3.2016 18:05

D36a47v30i74d 75P73e69t86r 7480806450425

Jenom hlavní nádraž v Praze a Svinov v Ostravě by mohly stát každé mnoho stovek miliónů. Čili teď byly za peníze státu a EU opraveny a zmodernizovány a pak by měly přijít soukromníkovi z vlastně velmi nízkou cenu? Pokud by se něco mělo prodávat, pak jen ta nádraží, která jsou v dezolátním stavu za vysokouce cenu, ale po zaplacení by šlo velkou číst peněz použít zpět na jejich rekonstrukci.

+2/−4
24.3.2016 17:31

R80o32m62a71n 42T21y94č33k81a 3957268951287

která jsou v dezolátním stavu za vysokou cenu ;-D

+3/−1
24.3.2016 18:22

P90e43t52r 45N68o74v65o69t95n71y 1181680261

No nekupte to. :-)

+2/0
24.3.2016 19:04

K89a21r32e35l 28Š20o50u91m11a44l 1184303378

Tomu říkám neodolatelná nabídka....

+1/0
24.3.2016 19:15

A88d53a18m 26K55ř24i66v13s42k62ý 1733634660843

Jako že něco v dezolátním stavu prodám za vysokou cenu a pak (já?) utržené peníze dám na opravu něčeho, co už není moje? Tak jste to myslel?

+2/0
24.3.2016 22:23

D28a46v62i41d 28P28e96t51r 7300666220985

Pokud chcete, aby nebyla nádraží v hrozném stavu, tak je to jedno z řešení, které už se jinde osvědřilo, při prodeji veřejného majetku.

0/0
26.3.2016 6:12

J54a86n 58H73e52r41o22u43d55e55k 9298132703731

Sem pro

+4/−9
24.3.2016 17:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.