Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát neumí nádraží rozvíjet, na Italy bychom byli tvrdší, říká šéf CPI

Realitní skupina CPI Radovana Vítka chce koupit všechna vlaková nádraží v Česku. Českým drahám za ně nabízí čtyři miliardy korun. Podle výkonného ředitele CPI Zdeňka Havelky mají značný komerční potenciál, který současný vlastník neumí rozvíjet. Skupina by byla tvrdší na italského nájemce Hlavního nádraží, říká její šéf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J66i94n15d63ř61i61c86h 79C79o85u78f86a88l 7427839789290

Ještě jsem neviděl prodej státního majetku ze by na něm stát videlal,vždy se časem ukázalo ze to bylo pro stát nevýhodné. Bude se to opět opakovat!

0/0
28.3.2016 5:18

P47a33v89e39l 93S37l73a25d23o97v19n96í23k 6677963637596

Koneckonců, proč ne. Dráha se zruší, nádraží se zboří a na lukrativních pozemcích vyrostou administrativní budovy.

0/0
27.3.2016 14:22
Foto

A54l17a55n 14Ř61e84p36k65a 4905696

Moc bych jim nevěřil, radši to převést na SŽDC a bude klid.. ti alespoň postupně opraví i to nejzapadlejší nádraží (teda snad), soukromý developer jen to, kde pak bude moc vydělávat slušné prachy (nehledě na to, že o prostory na nádražích může třeba Billa, Tesco... požádat i tak a peníze za pronájem alespon půjdou státní organizaci, ne soukromníkovi). ;-)

+1/0
25.3.2016 17:46

J36i86r30i 36D53o59m43i59n17i97k 1691718671410

A stát je rozdá příživníkům a rozkrade. Neznám jediný případ, kdy stát a nebo obec hospodaří ne se svým, ale s přiděleným majetkem dobře. Jen se ztrátami, které pak zalepuje všelijakymi dotacemi a astronomickými dluhy

+1/−3
25.3.2016 21:26

P48a47v63e77l 82S66l28a81d33o38v87n75í32k 6247853477636

Ano, nejlepším příkladem je, když stát ztratil kontrolu nad vodou.

0/0
27.3.2016 14:26

J73i13ř66í 47E37r92b70e64n 1463784176897

Kdyby nic jiného, tak tenhle manažer aspoň v klidu vykládá kart yna stůl a neschovává se za nějaké vyšší ideály - vidí v tom komerční příležitost a jistý budoucí výdělek, na rozdíl od mnohých manažerů ČD a SŽDC.

0/0
25.3.2016 16:43

J64a89n 81N49o24t65a 6232315573820

prodej je absolutní nesmysl

+6/−2
24.3.2016 20:37

M34a51r54e62k 90K48a76l37i29n73a 3689444955688

A proč? Proč mají ČD vlastnit nějaké nemovitosti a snažit se s ninmi za státní peníze podnikat???

0/−5
25.3.2016 6:58

J10i92ř20í 54E91r22b45e87n 1203904676487

Za jaké státní peníze se podniká s nemovitostmi?

0/0
25.3.2016 16:43

J16i36r18i 57D71o25m15i89n78i25k 1911738111320

Třeba s dotacemi na osobní dopravu. A je toho víc.

0/0
25.3.2016 21:28

B87e19n 58P43a30v30k93a 1227483307551

Tyhle kecy šéfů firem s bambilionovým obratem mě baví. To vždycky zní tak žůžově;-D

0/0
24.3.2016 19:22

A68n39d45r47e46j 40K62r94i52ž42a50n 6280706115524

Hnus

+2/0
24.3.2016 19:19

J38o15s89e84f 10H45o53n69e34š 7351382760703

Jenom aby se nádraží nestalo letištěm za Černochové.Mám na mysli predátorké nájmy a z toho důvodu drahé služby

+1/0
24.3.2016 19:18

D46u54š92a87n 86D12i13t85r68i52c41h 3838396783579

Můžu vědět jaké drahé služby? Aktuálně na většině nádraží není nic, to nic klidně mohou zdražit.

+1/−1
24.3.2016 21:44

J89o46s90e87f 41H76o91n87e32š 7621292190243

Gastronomické,různí prodejci

0/0
25.3.2016 7:27
Foto

J68a21r21e18k 63J91a57k96u48b62č41e67k 7979650688618

4 miliardy se i z pohledu laika zda byt neskutecne nizka castka

+12/0
24.3.2016 19:08

M57a11r70t65i94n 79P86e44t50r 6453922548659

Na druhou stranu těžko odhadovat, kolik bude třeba investovat, aby nádraží fungovala a byla schopna pronájmu. Ovšem u soukromé firmy těžko garantovat, že se na ta průšvihová nádraží nevykašle, nepřevede je třeba na bílé koníky a nenechá si jen to kvalitní. Ve smlouvě vykuk vždy najde nějakou kličku.

+3/0
24.3.2016 19:16

B70e34n 66P91a87v27k57a 1407333307471

Jste asi dlouho nebyl na žádném běžném nádraží, co?

0/0
24.3.2016 19:22
Foto

J30a60r50e83k 58J29a42k20u32b35č73e61k 7589530288888

U takoveto investice se neplati za krasu ale komercni potencial

+2/0
24.3.2016 20:42

J33a76n 66N27o97t13a 6402775373730

asi tam chybý aspoň jedna nula...

0/−2
24.3.2016 20:37

F74r19a48n21t31i33š80e33k 45M44a38t12ě84j30č12e82k 7323402963721

tak proč ji SŽDC nenabídne!

0/0
25.3.2016 0:15

D18u48š69a37n 33D62i65t12r48i27c29h 3728556843539

Nechci se plést, ale aktuálně na nádražích stát prodělává (v sumě). Není úplně od věci to prodat (s doložkou jaké služby musí kupující zajistit, pokud nezajistí vrací VŠE). Pokud někdo dá větší nabídku (třeba Vy) tak se to prodá jemu.

+2/−1
24.3.2016 21:47

F33r70a20n14t49i80š35e18k 83V60a31n91ě46k 1247254797107

Jak se skvěle nakapsovat. Koupím nádraží a SŽDC, ČD a ostatním dopravcům napálím vysoké nájmy. Dopravci pak budou a budou jen platit. Nakonec to dopadne, že pronájem bude neúnosný a pokladny se vystěhují ven z nádraží do unimobuněk a lidé budou čekat na vlak v dešti. SŽDC bude solit za pronájem i tak, protože na mnoha nádražích je technologické zázemí v budovách. No za chvilku budu mít 4 miliardy zpátky.

+22/−3
24.3.2016 18:46

P79e64t65r 36N49o21v86o67t66n77y 1831270241

A nebo se nádraží prevedou na SZDC a unimobunek se nekde dočkáme taky, protože ty budovy ve spatnem stavu nikdo neopravi.

+3/−5
24.3.2016 19:04

D65u55š10a76n 78D21i21t35r56i91c82h 3408846763129

Otázkou je jenom jak se to prodá. Jde to jistě prodat s věcným břemenem, že služby aktuálně na nádraží existující musí zůstat, za danou cenu, nebo zdarma.

+2/0
24.3.2016 21:49

P70e29t86r 33M47a29l91i90š29k27a 6821595331453

Jde, ale lobisté to nedovolí.

0/0
25.3.2016 8:51

D81r12a51h89o69š 93O74n91d69r45u14š 5679739339

ti ... uz vazne nevi co by prodali Rv

to je cisty hnus velebnosti

chysta se dalsi tunel jako v pripade aerolinek?

prodej za cenu letadla cely podnik?

plan nasich mafianu prisatych na stat je rozlozit rozdelit a rozprodat Rv :-(

+11/−2
24.3.2016 18:33

D72r81a94h64o44š 83O95n47d90r59u78š 5939739649

..a pak se divime ,ze nemame na duchody

+1/0
24.3.2016 18:34

J79i58ř95í 60E87r89b74e88n 1403494246817

Financovat důchody z prodeje majetku je hnus na entou.

+1/0
25.3.2016 16:45

D37u78š59a51n 29D78i55t68r28i46c31h 3288246483489

Kdyby aerolinky neprodali, tak by krachli. Je potřeba si uvědomit, že stát neumí hospodařit.

+2/0
24.3.2016 21:50

J44i21ř90í 21E74r30b19e21n 1203484526797

Stát umí hospodařit úplně stejně jako kterýkoliv jiný vlastník. I stát si totiž ty manažery pouze najímá, nikoliv vychovává. Se vcšemi státními podniky to šlo do kopru právě ve chvíli, kdy je začali řídit lidi zvenku, nespjatí s firmou - vzpomeňte si právě na ty ČSA, na Tatru a podobně!

+1/0
25.3.2016 16:46

D83r57a82h51o54š 49O61n55d27r87u48š 5399109489

cenzor radii Rv

0/0
24.3.2016 18:30

E14m46i43l 37D76o45č48e50k40a77l 9489380485609

Holt stát by se měl řídit jako firma...

0/0
24.3.2016 18:29

D27a67n49a 12S75m98é71k20a44l94o75v78á 5627916313562

Nesouhlasim s prodejem nádraží vůbec... Tento typ majetku by měl zůstávat státu, uz jen proto, aby bylo zajištěno umožnění bezproblémového užívání cestujícími! Nechceme se přeci dožít toho, abychom při cestě na vlak museli třeba platit vstupné apod., tohle ma byt státní majetek k využíváni občany státu bez dalších komplikaci nebo vicenakladu! Zatraceně to se vázne chceme zbavit uplne všeho? Kdy se začnou prodávat mosty a silnice???

+15/−8
24.3.2016 18:14

J71a60n 20H36e25r72o77u81d71e16k 9418422273151

Tak by ho mel stát ale taky tak obhospodařovat!!!

0/0
24.3.2016 19:14
Foto

L12u25k10á11š 38N59o47v46o62t10n76ý 6936117488608

Proc ne? Stat je mizerny hospodar a pokud to smluvne dobre osetri pomuze to naopak nekterym nadrazim k tomu, aby se z nich stala naopak mista, kam by se clovek nemusel bat vkrocit.

0/0
24.3.2016 19:52

V97a82c55l28a82v 15P86e27r22o44u54t89k66a 6408697674381

stát je mizerný hospodář ale dokáže něco smluvně dobře ošetřit? bravo ...

0/0
24.3.2016 22:55

J91a38n 91M60a77c61h 8637716188355

A proč ne, ať si stát nechá třeba jen krajská nádraží, zbytek prodá za tržní cenu. Uvidíme která nádraží budou fungovat lépe.

+3/−4
24.3.2016 18:11

P97e20t59r 31R70i38h31a72k 7331848248446

jsem proti prodeji CPI.

+10/−2
24.3.2016 18:05

D10a24v97i87d 65P82e68t80r 7160926420485

Jenom hlavní nádraž v Praze a Svinov v Ostravě by mohly stát každé mnoho stovek miliónů. Čili teď byly za peníze státu a EU opraveny a zmodernizovány a pak by měly přijít soukromníkovi z vlastně velmi nízkou cenu? Pokud by se něco mělo prodávat, pak jen ta nádraží, která jsou v dezolátním stavu za vysokouce cenu, ale po zaplacení by šlo velkou číst peněz použít zpět na jejich rekonstrukci.

+2/−4
24.3.2016 17:31

R11o72m55a10n 29T31y90č56k74a 3797888171617

která jsou v dezolátním stavu za vysokou cenu ;-D

+3/−1
24.3.2016 18:22

P23e82t60r 44N66o46v81o23t57n38y 1771610891

No nekupte to. :-)

+2/0
24.3.2016 19:04

K94a80r12e36l 28Š14o76u21m30a97l 1824313528

Tomu říkám neodolatelná nabídka....

+1/0
24.3.2016 19:15

A11d92a67m 68K29ř34i89v35s51k98ý 1183454490563

Jako že něco v dezolátním stavu prodám za vysokou cenu a pak (já?) utržené peníze dám na opravu něčeho, co už není moje? Tak jste to myslel?

+2/0
24.3.2016 22:23

D60a34v52i44d 76P47e39t35r 7200536470605

Pokud chcete, aby nebyla nádraží v hrozném stavu, tak je to jedno z řešení, které už se jinde osvědřilo, při prodeji veřejného majetku.

0/0
26.3.2016 6:12

J84a40n 50H91e84r76o23u23d44e87k 9558882183531

Sem pro

+4/−9
24.3.2016 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.