Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát neumí nádraží rozvíjet, na Italy bychom byli tvrdší, říká šéf CPI

Realitní skupina CPI Radovana Vítka chce koupit všechna vlaková nádraží v Česku. Českým drahám za ně nabízí čtyři miliardy korun. Podle výkonného ředitele CPI Zdeňka Havelky mají značný komerční potenciál, který současný vlastník neumí rozvíjet. Skupina by byla tvrdší na italského nájemce Hlavního nádraží, říká její šéf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J54i23n68d43ř28i86c45h 70C74o52u87f76a76l 7667739599180

Ještě jsem neviděl prodej státního majetku ze by na něm stát videlal,vždy se časem ukázalo ze to bylo pro stát nevýhodné. Bude se to opět opakovat!

0/0
28.3.2016 5:18

P71a52v82e74l 61S13l53a43d73o58v50n34í54k 6417463957566

Koneckonců, proč ne. Dráha se zruší, nádraží se zboří a na lukrativních pozemcích vyrostou administrativní budovy.

0/0
27.3.2016 14:22

A35l23a42n 92Ř92e26p18k98a 4815576

Moc bych jim nevěřil, radši to převést na SŽDC a bude klid.. ti alespoň postupně opraví i to nejzapadlejší nádraží (teda snad), soukromý developer jen to, kde pak bude moc vydělávat slušné prachy (nehledě na to, že o prostory na nádražích může třeba Billa, Tesco... požádat i tak a peníze za pronájem alespon půjdou státní organizaci, ne soukromníkovi). ;-)

+1/0
25.3.2016 17:46

J48i55r13i 40D53o73m57i82n83i42k 1671118781940

A stát je rozdá příživníkům a rozkrade. Neznám jediný případ, kdy stát a nebo obec hospodaří ne se svým, ale s přiděleným majetkem dobře. Jen se ztrátami, které pak zalepuje všelijakymi dotacemi a astronomickými dluhy

+1/−3
25.3.2016 21:26

P83a77v62e89l 38S37l56a40d51o62v34n79í66k 6907633527116

Ano, nejlepším příkladem je, když stát ztratil kontrolu nad vodou.

0/0
27.3.2016 14:26

J26i22ř57í 49E12r29b84e92n 1503704986777

Kdyby nic jiného, tak tenhle manažer aspoň v klidu vykládá kart yna stůl a neschovává se za nějaké vyšší ideály - vidí v tom komerční příležitost a jistý budoucí výdělek, na rozdíl od mnohých manažerů ČD a SŽDC.

0/0
25.3.2016 16:43

J94a76n 40N39o63t40a 6122875793510

prodej je absolutní nesmysl

+6/−2
24.3.2016 20:37

M50a16r85e31k 32K73a62l19i14n80a 3669304205608

A proč? Proč mají ČD vlastnit nějaké nemovitosti a snažit se s ninmi za státní peníze podnikat???

0/−5
25.3.2016 6:58

J75i74ř97í 83E22r29b39e59n 1613634216337

Za jaké státní peníze se podniká s nemovitostmi?

0/0
25.3.2016 16:43

J69i49r63i 12D83o10m60i20n36i35k 1261388661750

Třeba s dotacemi na osobní dopravu. A je toho víc.

0/0
25.3.2016 21:28

B87e68n 13P77a67v43k11a 1647413797271

Tyhle kecy šéfů firem s bambilionovým obratem mě baví. To vždycky zní tak žůžově;-D

0/0
24.3.2016 19:22

A82n58d30r89e85j 94K62r61i82ž19a59n 6350136305564

Hnus

+2/0
24.3.2016 19:19

J92o83s43e47f 17H32o95n52e25š 7601902270623

Jenom aby se nádraží nestalo letištěm za Černochové.Mám na mysli predátorké nájmy a z toho důvodu drahé služby

+1/0
24.3.2016 19:18

D55u90š88a31n 79D53i63t20r73i24c73h 3738436283169

Můžu vědět jaké drahé služby? Aktuálně na většině nádraží není nic, to nic klidně mohou zdražit.

+1/−1
24.3.2016 21:44

J49o84s48e56f 84H82o10n63e57š 7191832730673

Gastronomické,různí prodejci

0/0
25.3.2016 7:27
Foto

J97a38r72e33k 49J70a71k60u39b16č71e92k 7559410298208

4 miliardy se i z pohledu laika zda byt neskutecne nizka castka

+12/0
24.3.2016 19:08

M10a28r10t81i20n 14P68e74t17r 6273972968819

Na druhou stranu těžko odhadovat, kolik bude třeba investovat, aby nádraží fungovala a byla schopna pronájmu. Ovšem u soukromé firmy těžko garantovat, že se na ta průšvihová nádraží nevykašle, nepřevede je třeba na bílé koníky a nenechá si jen to kvalitní. Ve smlouvě vykuk vždy najde nějakou kličku.

+3/0
24.3.2016 19:16

B15e57n 22P54a34v46k49a 1747133117821

Jste asi dlouho nebyl na žádném běžném nádraží, co?

0/0
24.3.2016 19:22
Foto

J98a77r90e91k 24J64a72k10u44b56č36e72k 7699980328308

U takoveto investice se neplati za krasu ale komercni potencial

+2/0
24.3.2016 20:42

J55a34n 51N87o65t13a 6272615463550

asi tam chybý aspoň jedna nula...

0/−2
24.3.2016 20:37

F15r66a26n18t27i39š11e13k 29M22a53t20ě44j26č63e50k 7553422873231

tak proč ji SŽDC nenabídne!

0/0
25.3.2016 0:15

D32u14š90a24n 32D25i44t78r71i47c41h 3458866563489

Nechci se plést, ale aktuálně na nádražích stát prodělává (v sumě). Není úplně od věci to prodat (s doložkou jaké služby musí kupující zajistit, pokud nezajistí vrací VŠE). Pokud někdo dá větší nabídku (třeba Vy) tak se to prodá jemu.

+2/−1
24.3.2016 21:47

F64r81a15n55t33i53š56e54k 22V84a38n70ě10k 1427334257137

Jak se skvěle nakapsovat. Koupím nádraží a SŽDC, ČD a ostatním dopravcům napálím vysoké nájmy. Dopravci pak budou a budou jen platit. Nakonec to dopadne, že pronájem bude neúnosný a pokladny se vystěhují ven z nádraží do unimobuněk a lidé budou čekat na vlak v dešti. SŽDC bude solit za pronájem i tak, protože na mnoha nádražích je technologické zázemí v budovách. No za chvilku budu mít 4 miliardy zpátky.

+22/−3
24.3.2016 18:46

P38e41t63r 89N44o10v72o47t67n62y 1701820351

A nebo se nádraží prevedou na SZDC a unimobunek se nekde dočkáme taky, protože ty budovy ve spatnem stavu nikdo neopravi.

+3/−5
24.3.2016 19:04

D96u70š79a44n 58D94i31t88r40i67c19h 3288626533319

Otázkou je jenom jak se to prodá. Jde to jistě prodat s věcným břemenem, že služby aktuálně na nádraží existující musí zůstat, za danou cenu, nebo zdarma.

+2/0
24.3.2016 21:49

P82e21t63r 67M18a10l80i95š22k47a 6901445471913

Jde, ale lobisté to nedovolí.

0/0
25.3.2016 8:51

D61r69a31h57o50š 15O93n22d15r20u43š 5849459289

ti ... uz vazne nevi co by prodali Rv

to je cisty hnus velebnosti

chysta se dalsi tunel jako v pripade aerolinek?

prodej za cenu letadla cely podnik?

plan nasich mafianu prisatych na stat je rozlozit rozdelit a rozprodat Rv :-(

+11/−2
24.3.2016 18:33

D22r11a46h22o27š 61O82n98d53r70u12š 5389839329

..a pak se divime ,ze nemame na duchody

+1/0
24.3.2016 18:34

J87i98ř21í 12E68r29b18e20n 1683224686417

Financovat důchody z prodeje majetku je hnus na entou.

+1/0
25.3.2016 16:45

D26u71š76a78n 32D88i86t79r59i98c30h 3398606473489

Kdyby aerolinky neprodali, tak by krachli. Je potřeba si uvědomit, že stát neumí hospodařit.

+2/0
24.3.2016 21:50

J90i66ř92í 72E28r27b93e11n 1123504246757

Stát umí hospodařit úplně stejně jako kterýkoliv jiný vlastník. I stát si totiž ty manažery pouze najímá, nikoliv vychovává. Se vcšemi státními podniky to šlo do kopru právě ve chvíli, kdy je začali řídit lidi zvenku, nespjatí s firmou - vzpomeňte si právě na ty ČSA, na Tatru a podobně!

+1/0
25.3.2016 16:46

D34r59a98h42o15š 95O55n83d13r76u63š 5829329789

cenzor radii Rv

0/0
24.3.2016 18:30

E84m12i58l 47D72o63č77e61k25a46l 9499940735399

Holt stát by se měl řídit jako firma...

0/0
24.3.2016 18:29

D23a30n62a 13S96m39é86k46a54l12o73v55á 5577696833172

Nesouhlasim s prodejem nádraží vůbec... Tento typ majetku by měl zůstávat státu, uz jen proto, aby bylo zajištěno umožnění bezproblémového užívání cestujícími! Nechceme se přeci dožít toho, abychom při cestě na vlak museli třeba platit vstupné apod., tohle ma byt státní majetek k využíváni občany státu bez dalších komplikaci nebo vicenakladu! Zatraceně to se vázne chceme zbavit uplne všeho? Kdy se začnou prodávat mosty a silnice???

+15/−8
24.3.2016 18:14

J44a23n 87H25e68r55o37u48d72e61k 9608872203141

Tak by ho mel stát ale taky tak obhospodařovat!!!

0/0
24.3.2016 19:14
Foto

L67u74k82á34š 31N10o79v34o94t84n34ý 6816377128898

Proc ne? Stat je mizerny hospodar a pokud to smluvne dobre osetri pomuze to naopak nekterym nadrazim k tomu, aby se z nich stala naopak mista, kam by se clovek nemusel bat vkrocit.

0/0
24.3.2016 19:52

V13a79c69l26a11v 58P33e35r27o12u74t56k10a 6518187284821

stát je mizerný hospodář ale dokáže něco smluvně dobře ošetřit? bravo ...

0/0
24.3.2016 22:55

J78a78n 29M49a33c56h 8897586218595

A proč ne, ať si stát nechá třeba jen krajská nádraží, zbytek prodá za tržní cenu. Uvidíme která nádraží budou fungovat lépe.

+3/−4
24.3.2016 18:11

P15e87t65r 65R33i67h13a45k 7591388858776

jsem proti prodeji CPI.

+10/−2
24.3.2016 18:05

D50a71v18i76d 30P58e70t15r 7220166540625

Jenom hlavní nádraž v Praze a Svinov v Ostravě by mohly stát každé mnoho stovek miliónů. Čili teď byly za peníze státu a EU opraveny a zmodernizovány a pak by měly přijít soukromníkovi z vlastně velmi nízkou cenu? Pokud by se něco mělo prodávat, pak jen ta nádraží, která jsou v dezolátním stavu za vysokouce cenu, ale po zaplacení by šlo velkou číst peněz použít zpět na jejich rekonstrukci.

+2/−4
24.3.2016 17:31

R87o77m43a23n 30T57y66č22k53a 3457698611777

která jsou v dezolátním stavu za vysokou cenu ;-D

+3/−1
24.3.2016 18:22

P16e53t64r 90N78o42v14o37t17n21y 1711130961

No nekupte to. :-)

+2/0
24.3.2016 19:04

K28a53r98e52l 43Š51o98u86m32a20l 1474543778

Tomu říkám neodolatelná nabídka....

+1/0
24.3.2016 19:15

A47d84a49m 17K88ř92i11v33s65k66ý 1903724170773

Jako že něco v dezolátním stavu prodám za vysokou cenu a pak (já?) utržené peníze dám na opravu něčeho, co už není moje? Tak jste to myslel?

+2/0
24.3.2016 22:23

D47a51v26i74d 45P93e76t58r 7230776110465

Pokud chcete, aby nebyla nádraží v hrozném stavu, tak je to jedno z řešení, které už se jinde osvědřilo, při prodeji veřejného majetku.

0/0
26.3.2016 6:12

J82a38n 67H67e98r85o53u93d91e96k 9488232193471

Sem pro

+4/−9
24.3.2016 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.