Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zmražené desítky miliard na investice. Stát odloží stavbu nových dálnic

Nejčernější možný scénář pro stavby nových silnic a dálnic začíná být skutečností. Kvůli problémům se studiemi vlivu na životní prostředí nebude možné desítky miliard korun investovat letos, ale až příští rok. Mimo jiné se nezačne stavět 88 kilometrů nových dálnic, s nimiž se počítalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32o46s76e93f 87L82o27n92g50a34u63e27r 5908224360358

Hlavně už dostavte tu D 8 , Lovosice TP, nebo UL je prostě katastrofa. Stavte rychle než do toho zase někdo z Moravy hodí vidle!

+1/0
28.3.2016 18:57
Foto

M29a23r11t20i42n 13G64r29o89c69h96o97l 7166138216441

Evropské peníze jsou rakovinou výstavby čehokoli. Projekty jsou mnohem dražší, jako u zateplování "Zelená úsporám". Před 20 lety byl rozpočet obchvatu F-M 1 mld. Kč, dnes bude muset dát stát i přes dotace z EU 2 mld. Kdyby si tehdy vzali komerční úvěr, byl by již splacen. není pravda, že se nemůže stavět už letos, jen by se musely stavby plně financovat z našeho rozpočtu. Tehdy je stará EIA dostačující ...

0/0
28.3.2016 15:52

R64o68m78a85n 18K51r20a29t36o45c14h50v90í71l 6456967236284

Tak se udělají méně důležité projekty - i ty budou dobré.

(které to budou?)

0/0
28.3.2016 9:25

V90l20a84s52t54i28m81i57l 14K27o84c28u85r47e22k 4296623310434

Pane redaktore, neexistuje žádné zrchlení tratě u Českých Budějovice, pouze stavba 4. koridoru, z Prahy do Lince, který Budějovicemi prochází. Snad nění tak složité tu situaci popisovat přesně.

0/0
28.3.2016 1:11

M50a26r77e12k 81M83a96r97t24i37n 8289344106840

Když už to chcete popisovat přesně, tak byste měl napsat, že 4. koridor je u nás veden na území Děčín - Horní Dvořiště. Žádný Linec.

+1/0
28.3.2016 10:32

J87a22n 11J58e21m24e59l14k60a 1465920

40 let se mluví o zlepšení železnice Ostrava Frýdek, ale když příjde na věc, nic není připraveno, promyšleno. Pak se dělají modernizace v původní stopě. Škoda těch peněz. Kdyby se použili na spojku železnice na Boleslav a opravu Kolín Boleslav na 120. Opravu a elektrifikaci Vsetín Rožnov. Spousta by se toho dala najít. Nebo to, že na Plzeň se po "koridoru" jezdí defakto jen cca 120.. Nevím jestli je třeba investovat tolik najednou do vozidel, místo do infrastruktury.

0/0
27.3.2016 21:58

J44o17s58e66f 37T71r18n24k63a 9729112227179

Zase Ťok...ten je fakt neschopný...nebo nemá zrovna Skanska nebo Geosan volné kapacity :-)))

+1/0
27.3.2016 21:19

L13u68b56o30š 66U29l84r92i83c43h 5971350218694

ČR môže stavať stovky km diaľníc za svoje, nič jej v tom nebráni, ale ak chce čerpať EÚ dotácie musí dodržiavať pravidlá EÚ.

+2/0
27.3.2016 12:00

I51v16a83n 45S65o40t 6189474756478

zpacifikuj V4, pustíme EIA[>-]EU

0/0
27.3.2016 0:01

J41o85s65e20f 20T46r22ö86g98l 8929552516666

EU rýpala do ČR, že potřebujeme nový zákon o EIA, cca 10 let, než byl konečně přijat.A další rok se toho moc nedělo, vláda naivně doufala, že staré posudky v Bruselu prosadí. PředEU zákon o EIA byl přitom opravdu špatný a řada posudků byla dělána tak, aby vyšla dle potřeb investorů (dokonce se některé posudky i nechávaly předělávat, když byl zpracovatel příliš objektivní - legendární jsou v tomto směru jezy na Labi, které mají už čtvrtý posudek, ty předchozí všechny negativní).

Čekání na Godota, nikdo nikam nespěchá.

+1/0
26.3.2016 19:50

J39i46ř40í 61K10o59c72u60r40e26k 6125664175798

Celou dobu to věděli. Celou dobu s tím mohli něco udělat. Celou dobu čekali, že ... Brusel uplatí sám sebe? ... Francois Godot už zítra přijde a ty dotace nakonec přinese.

+1/0
26.3.2016 17:44

M36i44r80e97k 64G91a19j87e80r 5631746819470

Cim dal vic mne vadi, ze nejen pro me, ale i pro novinare je struktura rizeni EU nepruhledna. Misto "ústupky navrhované Bruselem" mel novinar zjistit z dokumentu, kdo nebo alespon jaky urad v Bruselu ma tu moc narizovat neco, co nenarizuji nase vlastni zakony Ceske republiky. V tomto pripade urad v Bruselu zmenil nejaky evropsky zakon a aplikuje ho zpetne na jiz rozhodnuta stavebni povoleni u nas.

0/0
26.3.2016 15:18

R31a20d35e27k 23N98o48v53a98k 9354783189870

Co má stavební povolení, to se může stavět.

Problém je v tom, že dnes už nedostanete stavební povolení na velkou stavbu bez nové EIA

0/0
26.3.2016 22:04

P12e85t10r 69O63t52r12u66b84a 6516278942905

"Kvůli problémům se studiemi vlivu na životní prostředí nebude možné desítky miliard korun investovat letos, ale až příští rok."

Při rychlosti našich přeplacených úředníků to na 99% nestihnou.

+3/0
26.3.2016 12:22

V59l57a50d65i75m86í27r 21F51i49b15i97g87e67r 5674351371194

Na 100% to nestuhnou. Optimistická varianta je 1 rok nejhorší 4-5 let, takže počítejte spíše 2 a více let zdržení.

0/0
26.3.2016 18:29

V12í89ť76a 88K32r86u21t10i31š 1790804455687

Naprosto geniální kombinace naší české neschopnosti a nesmyslné evropské byrokracie.

+7/0
26.3.2016 12:20

J17a32r31o48s90l13a43v 58S90t90u75c60h45l94í70k 7746848442406

Další veliká výhoda našeho členství v EU. Bohižel jen pro ekoteroristické radikály

+4/0
26.3.2016 11:21

V57l42a25d14i23m69í34r 63F53i75b65i47g39e15r 5804961751664

EU za to primárně nemůže. Ty posudky jsou připravené dlouhá léta a kdyby se stavby zahájily ještě před 2 lety tak není problém. Ale naši demokraticky zvolení zástupci ten problém nechávali vyhnít a výsledek se dostavil.

Bez dotací by se mohlo začít stavět hned, což bych uvítal kdyby se začalo alespoň pár staveb. Ono to sice bude dražší, ale stavba bude generovat mýto, nestanou se nehody na stávajících trasách(důsledky nehod jsou v desítkách miliard ročně), budou se méně ničit stávající silnice a lokalita s dálnicí se stane atraktivnější pro investory.

+1/0
26.3.2016 18:32
Foto

L28u75b31o93m59í20r 98F10i38š85e90r 1503354451449

Žádám redakci, aby mi alespoň o Velikonocích nekazili náladu podobnými Jobovkami. Viníci u dávno měli být před soudem. V Kocourkově platí léta, že nikdo nikdy za nic nemůže. Boží mlýny téměř nemelou. Rv

+3/0
26.3.2016 11:16

Z49d87e35n91ě27k 18H78r65u49b88ý 5815358521466

A co se bude dít, když nová EIA ukáže, že danou lokalitou třeba dálnice vést nemůže? Doufám, že ty výkupy mají udělané pomocí smluv o smlouvě budoucí a ta kupní se uzavírá až když je všechno na 100% a komplet. Ale to jsem asi velký snílek, že?

Takže každopádně to znamená, že dojde ke zbytečnému vyhození peněz. Protože mohou nastat jen tyto varianty:

a) nová EIA ukáže, že se může stavět = vyhozené peníze za novou EIA

b) nová EIA ukáže, že se nemůže stavět = vyhozené peníze za pozemky a přípravu stavby + výkup dalších pozemků a nová příprava stavby

+4/0
26.3.2016 11:09

J54o64s97e93f 18L66e67b18d63u81š14k15a 4232403473715

Slavná EU v praxi. Dáme vám dotace, ale tak, abyste je nemohli čerpat.

0/−5
26.3.2016 10:55

R13o50s29t12i88s27l55a15v 57C57a48h19a 8815141760842

Kdo dava penize, urcuje pravidla.

+7/0
26.3.2016 11:09

J55i63n82d31ř92i55c26h 78Š75k41o34p52e86k 4215931470285

to je náš problém, že nedodržujeme svou vlastní legislativu

0/0
27.3.2016 13:18

J77a84n 41D15l49o56u37h18ý 8916450593270

ANO, prostě to postavíme. Nějak se jim to heslo vytrácí....

+13/0
26.3.2016 10:50

J58i36ř58í 15K28o58c58u57r25e77k 6575334505368

Jenom ho zkracují. ANO, prostě to po-

+1/0
26.3.2016 17:40

V57l91a12d27i45m62í11r 90F14i28b45i79g16e16r 5544221101194

Ťok je žába na prameni.

+1/0
27.3.2016 8:02

R66a60d27e15k 74S47t68e62j44s89k12a98l 5370179632233

To je nehoráznost. Do nebe volající neschopnost. Jdu blejt.

0/0
26.3.2016 10:44

J98o44s16e74f 98L95e25b66d31u39š68k48a 4522523123125

Lepší by bylo nevolit tyhle trotly.

+8/0
26.3.2016 10:56

E76d47u65a88r18d 52H26l64a58v82a27t21ý 2870146904

Mě v této souvislosti zajímají tři věci - kdo je za tento stav odpovědný, jaké to pro něj (ně) bude mít důsledky a kdy reálně dotčené stavby budou skutečně stát.

+12/0
26.3.2016 10:42

M38a25r91e17k 19H16e35n19c 3706456600828

pochopil jsem to správně? začíná to vypadat, že roky v šuplíkách ležící EIA studie nám EU neschválí, protože ležely roky v šuplíkách..... tak se současné ministerstvo rozhodlo nechat vypracovat nové aktuální EIA studie a dává si na to rok, za který se ty stavby budou moci konečně rozjet?

+1/−1
26.3.2016 10:37

M45a78r29e19k 91M86a98r32t88i50n 8749144556280

Bych to doplnil, že něchali v posledních dvou letech ležet v šuplících, i když věděli, že tyto staré EIA neprojdou. Místo toho to nechali vyhnít s tím, že se to pak nějak vyřeší. Tak se to vyřešilo. Navzdory silným proklamacím Ťoka nebudou žádné další nové stavby.

+5/0
26.3.2016 10:42

M51a26r26e77k 14H77e26n48c 3406326590448

budou o rok později ne? mě to v tom celkově zoufale pomalém tempu příprav staveb v ČR už jako zásadní zdržení nepřijde. ta mašinerie je mnohem složitější než aby se to dalo hodit jen na jednu ze zúčastněných institucí

0/0
26.3.2016 10:49

V91l95a51d38i94m53í57r 68F80i85b38i73g35e33r 5884811111864

O rok později by asi nebylo tak strašné, kdyby se to o ten rok neposouvalo už několik let.

+2/0
26.3.2016 12:41

J50i87ř60í 90K64o18c92u92r40e81k 6655954475958

Taky vpohodě počkáte, když vám opraví vodovod, elektřinu ... o týden později?

0/0
26.3.2016 17:42

P58e57t94r 13H79o60r55á30k 1559853469654

Nevím, jak ta EIA má probíhat a co všechno obnáší, ale rok je dost odvážný plán. EIA prý může trvat dva i tři roky, když pozoruješ nějakého živočicha, co dělal celou sezonu.

0/0
26.3.2016 10:57

J86o51s52e80f 88L44e46b53d81u71š82k10a 4412423453125

Po pravdě, k čemu v tomhle případě EIA je, když každých pár let pro studii platí nová pravidla a to tak rozdílná, že původní EIA nelze použít? Není to spíš nějaký podvod, aby někdo měl pořád dokolečka práci?

+1/−1
26.3.2016 10:58

J23a75n 12G83a47z41d25a 6772388853117

První EIA se začaly dělat dle zákona v roce 1992. Pokud se dobře pamatuju, řešil jsem před několika lety "propadlou" platnost EIA a za pár týdnů to bylo hotové. Pokud to naši kolegové stavbaři nestačili vzít za několik desítek let na vědomí a zpracovat, někde se asi stala chyba a ani další mediální výmluvy to nevyřeší.

+7/−1
26.3.2016 10:25

J50i41ř30í 41H74o54r98á30k 8504496593910

A to jsme nadávali na RVHP které nám do ničeho takového nikdy nekecalo.

+4/−9
26.3.2016 10:08

F31r58a93n24t85i73š93e71k 47S24t52r17n79a83d 4614275549356

R^!!

0/−2
26.3.2016 10:17

M74a51r13e42k 95M21a61r40t18i55n 8419224936610

EU peníze dává, má právo si říct podmínky. Až to bude z našich peněz, tak si podmínky dáme sami. Ovšem s mentalitou některých úředníků a politiků bychom si to stejně zavařili. Nejednou jsme totiž papežtější než papež... napříč obory.

+5/−1
26.3.2016 10:33

P62e82t80r 34H53o27r38á13k 1449233639354

EU dává peníze, co se jí tam posílají. Sice teď dostáváme víc než posíláme, ale jednou se to může obrátit a navíc staré státy EU mají jistě dobře spočítané, že se jim to i tak ekonomicky vyplatí.

+1/0
26.3.2016 11:01

M87i22r61e89k 92G80a74j24e74r 5171886879620

To se ale neda nic delat. Jestli urady EU ziskaly takovou moc, ze jim staty tolik penez ochotne posilaji, tak je to to same, jako kdyz stat naklada s vybranyma danema.

0/0
26.3.2016 15:21

J81a62r55o65s48l39a34v 30H90e53j95n12a 4367731379

"V Česku totiž existují desítky dopravních projektů, u nichž tento materiál vznikl ještě před vstupem do Evropské unie. Nový zákon přitom neumožňuje, aby se takové studie uznaly pro vydání stavebního povolení."

Dále číst jsem neměl chuť.

Pryč z EU, pryč s EU, pryč se stupidními zákony.

+6/−9
26.3.2016 10:08

J96a70n 17G88a78z69d33a 6482788273627

Jasně, ať žije Sovětský svaz a sovětské dálnice, obchodní síť, auta a výhradně výdělky a důchody v konvertibilním rublu. Samozřejmě pro odpírače EU, ostatní dostanou nasypáno dle dnešních standartů. Upřímě řečeno, osobně si raději vyřídím standartní "papír" EIA a připlatím za současné standarty životního prostředí, než zpět období doby minulé.

+5/−6
26.3.2016 10:20

R60o46b78e85r55t 92P91e71l70c 5644829474940

To je ale blábol! Z čeho vycházíte, že pan Hejna by se po odchodu z EU dožadoval vstupu do nějakého nového RVHP nebo rovnou do SNS? Je vůbec ta část Vašeho těla, která brání dešti aby Vám padal rovnou do krku schopna připustit, že naprosto drtivá část odpůrců dnešní zprofanované, byrokratické a nefunkční EU nejsou žádní obdivovatelé bývalých pořádků a ani si nepřejí žádné nové RVHP?.... Tato část odpůrců, mezi které patřím i já, si jen přeje, aby se především začal používat ZDRAVÝ ROZUM !!!!!

+3/0
26.3.2016 11:53

M83a38r14e96k 68M64a87r65t17i47n 8279144106100

On posudek z roku 92 dnes brát jako relevantní je trochu blbost, ne? To můžeme rovnou brát posudky, existovaly nějaké, z plánů dálniční sítě Hitlera. Svět se vyvýjí, jde dopředu, proto je potřeba mít aktuální posudky, víme? Navíc, když s tím nemají problém Slováci, Poláci, Maďaři, tak chyba bude někde jinde než v pravidlech EU. Hádejte kde?!

+4/−1
26.3.2016 10:35

P18e91t58r 23H76o47r85á78k 1869513149974

Zlatým hřebem bude, že než skončí posuzování EIA, skončí systém evropských dotací. ;-D

+17/0
26.3.2016 9:54

F13r19a64n12t71i23š33e21k 14S49t65r35n78a23d 4394955529986

8-o;-€;-O

0/0
26.3.2016 10:18

P60e81t54r 92H82o78r22á50k 1159983199154

To není snad ani už možné, my tady nejsme schopni postavit něco tak obyčejného jako je dálnice ani za dvacet let. Rv

+7/0
26.3.2016 9:52

O50n62d92ř70e60j 77N11o14v74á14k 9807884949689

Nejhorsi ale na tom je, ze oni to vi uz nekolik let dopredu .... ale obycejne lidi (ucastniky stavebnich rizeni) klidne valcuji, to ministerstvo do svych rozkladu pise vylozene lzi, jen aby nemuselo rusit vydana stavebni povoleni ...

+6/0
26.3.2016 9:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.