Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zmražené desítky miliard na investice. Stát odloží stavbu nových dálnic

Nejčernější možný scénář pro stavby nových silnic a dálnic začíná být skutečností. Kvůli problémům se studiemi vlivu na životní prostředí nebude možné desítky miliard korun investovat letos, ale až příští rok. Mimo jiné se nezačne stavět 88 kilometrů nových dálnic, s nimiž se počítalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38o86s39e25f 18L14o89n49g42a24u78e41r 5358304560628

Hlavně už dostavte tu D 8 , Lovosice TP, nebo UL je prostě katastrofa. Stavte rychle než do toho zase někdo z Moravy hodí vidle!

+1/0
28.3.2016 18:57
Foto

M45a90r60t39i58n 76G78r23o66c18h37o20l 7466338676181

Evropské peníze jsou rakovinou výstavby čehokoli. Projekty jsou mnohem dražší, jako u zateplování "Zelená úsporám". Před 20 lety byl rozpočet obchvatu F-M 1 mld. Kč, dnes bude muset dát stát i přes dotace z EU 2 mld. Kdyby si tehdy vzali komerční úvěr, byl by již splacen. není pravda, že se nemůže stavět už letos, jen by se musely stavby plně financovat z našeho rozpočtu. Tehdy je stará EIA dostačující ...

0/0
28.3.2016 15:52

R64o46m68a95n 79K98r37a55t54o22c32h72v36í85l 6676467726354

Tak se udělají méně důležité projekty - i ty budou dobré.

(které to budou?)

0/0
28.3.2016 9:25

V16l22a27s71t40i27m50i16l 56K98o48c52u79r45e44k 4796143780744

Pane redaktore, neexistuje žádné zrchlení tratě u Českých Budějovice, pouze stavba 4. koridoru, z Prahy do Lince, který Budějovicemi prochází. Snad nění tak složité tu situaci popisovat přesně.

0/0
28.3.2016 1:11

M43a39r72e64k 73M71a22r14t53i16n 8539904646780

Když už to chcete popisovat přesně, tak byste měl napsat, že 4. koridor je u nás veden na území Děčín - Horní Dvořiště. Žádný Linec.

+1/0
28.3.2016 10:32

J28a82n 61J61e65m97e26l25k43a 1645560

40 let se mluví o zlepšení železnice Ostrava Frýdek, ale když příjde na věc, nic není připraveno, promyšleno. Pak se dělají modernizace v původní stopě. Škoda těch peněz. Kdyby se použili na spojku železnice na Boleslav a opravu Kolín Boleslav na 120. Opravu a elektrifikaci Vsetín Rožnov. Spousta by se toho dala najít. Nebo to, že na Plzeň se po "koridoru" jezdí defakto jen cca 120.. Nevím jestli je třeba investovat tolik najednou do vozidel, místo do infrastruktury.

0/0
27.3.2016 21:58

J51o75s46e88f 42T63r31n92k74a 9599312627169

Zase Ťok...ten je fakt neschopný...nebo nemá zrovna Skanska nebo Geosan volné kapacity :-)))

+1/0
27.3.2016 21:19

L72u80b75o47š 32U32l93r47i82c54h 5631300118254

ČR môže stavať stovky km diaľníc za svoje, nič jej v tom nebráni, ale ak chce čerpať EÚ dotácie musí dodržiavať pravidlá EÚ.

+2/0
27.3.2016 12:00

I36v98a95n 50S39o11t 6529774466538

zpacifikuj V4, pustíme EIA[>-]EU

0/0
27.3.2016 0:01

J31o53s47e27f 83T13r79ö59g39l 8669282246716

EU rýpala do ČR, že potřebujeme nový zákon o EIA, cca 10 let, než byl konečně přijat.A další rok se toho moc nedělo, vláda naivně doufala, že staré posudky v Bruselu prosadí. PředEU zákon o EIA byl přitom opravdu špatný a řada posudků byla dělána tak, aby vyšla dle potřeb investorů (dokonce se některé posudky i nechávaly předělávat, když byl zpracovatel příliš objektivní - legendární jsou v tomto směru jezy na Labi, které mají už čtvrtý posudek, ty předchozí všechny negativní).

Čekání na Godota, nikdo nikam nespěchá.

+1/0
26.3.2016 19:50

J61i22ř62í 40K92o48c46u91r91e33k 6305494955238

Celou dobu to věděli. Celou dobu s tím mohli něco udělat. Celou dobu čekali, že ... Brusel uplatí sám sebe? ... Francois Godot už zítra přijde a ty dotace nakonec přinese.

+1/0
26.3.2016 17:44

M77i40r61e34k 62G91a44j52e71r 5641796649390

Cim dal vic mne vadi, ze nejen pro me, ale i pro novinare je struktura rizeni EU nepruhledna. Misto "ústupky navrhované Bruselem" mel novinar zjistit z dokumentu, kdo nebo alespon jaky urad v Bruselu ma tu moc narizovat neco, co nenarizuji nase vlastni zakony Ceske republiky. V tomto pripade urad v Bruselu zmenil nejaky evropsky zakon a aplikuje ho zpetne na jiz rozhodnuta stavebni povoleni u nas.

0/0
26.3.2016 15:18

R90a68d87e61k 26N42o60v58a57k 9464763329370

Co má stavební povolení, to se může stavět.

Problém je v tom, že dnes už nedostanete stavební povolení na velkou stavbu bez nové EIA

0/0
26.3.2016 22:04

P50e39t53r 22O84t91r30u21b44a 6176668112475

"Kvůli problémům se studiemi vlivu na životní prostředí nebude možné desítky miliard korun investovat letos, ale až příští rok."

Při rychlosti našich přeplacených úředníků to na 99% nestihnou.

+3/0
26.3.2016 12:22

V59l42a69d53i74m78í76r 15F85i43b43i85g52e27r 5674721471854

Na 100% to nestuhnou. Optimistická varianta je 1 rok nejhorší 4-5 let, takže počítejte spíše 2 a více let zdržení.

0/0
26.3.2016 18:29

V49í49ť69a 70K32r17u63t97i78š 1260784585977

Naprosto geniální kombinace naší české neschopnosti a nesmyslné evropské byrokracie.

+7/0
26.3.2016 12:20

J44a86r47o65s55l72a24v 13S89t78u20c81h66l16í35k 7456528602506

Další veliká výhoda našeho členství v EU. Bohižel jen pro ekoteroristické radikály

+4/0
26.3.2016 11:21

V22l10a12d12i67m42í63r 21F55i39b90i39g49e40r 5694281821624

EU za to primárně nemůže. Ty posudky jsou připravené dlouhá léta a kdyby se stavby zahájily ještě před 2 lety tak není problém. Ale naši demokraticky zvolení zástupci ten problém nechávali vyhnít a výsledek se dostavil.

Bez dotací by se mohlo začít stavět hned, což bych uvítal kdyby se začalo alespoň pár staveb. Ono to sice bude dražší, ale stavba bude generovat mýto, nestanou se nehody na stávajících trasách(důsledky nehod jsou v desítkách miliard ročně), budou se méně ničit stávající silnice a lokalita s dálnicí se stane atraktivnější pro investory.

+1/0
26.3.2016 18:32
Foto

L47u57b89o79m79í23r 14F27i20š81e94r 1633954751589

Žádám redakci, aby mi alespoň o Velikonocích nekazili náladu podobnými Jobovkami. Viníci u dávno měli být před soudem. V Kocourkově platí léta, že nikdo nikdy za nic nemůže. Boží mlýny téměř nemelou. Rv

+3/0
26.3.2016 11:16

Z45d94e85n87ě56k 55H35r15u41b53ý 5835168261726

A co se bude dít, když nová EIA ukáže, že danou lokalitou třeba dálnice vést nemůže? Doufám, že ty výkupy mají udělané pomocí smluv o smlouvě budoucí a ta kupní se uzavírá až když je všechno na 100% a komplet. Ale to jsem asi velký snílek, že?

Takže každopádně to znamená, že dojde ke zbytečnému vyhození peněz. Protože mohou nastat jen tyto varianty:

a) nová EIA ukáže, že se může stavět = vyhozené peníze za novou EIA

b) nová EIA ukáže, že se nemůže stavět = vyhozené peníze za pozemky a přípravu stavby + výkup dalších pozemků a nová příprava stavby

+4/0
26.3.2016 11:09

J33o75s36e55f 31L48e43b39d39u15š48k16a 4912833273265

Slavná EU v praxi. Dáme vám dotace, ale tak, abyste je nemohli čerpat.

0/−5
26.3.2016 10:55

R69o51s43t82i23s34l38a73v 97C55a30h84a 8655131520672

Kdo dava penize, urcuje pravidla.

+7/0
26.3.2016 11:09

J81i77n76d51ř64i57c57h 69Š66k60o76p68e28k 4155221510915

to je náš problém, že nedodržujeme svou vlastní legislativu

0/0
27.3.2016 13:18

J17a25n 20D18l70o51u48h20ý 8326120623650

ANO, prostě to postavíme. Nějak se jim to heslo vytrácí....

+13/0
26.3.2016 10:50

J64i62ř86í 50K90o58c31u27r65e49k 6105324375708

Jenom ho zkracují. ANO, prostě to po-

+1/0
26.3.2016 17:40

V71l42a31d57i87m46í59r 42F27i92b29i64g29e22r 5214881761174

Ťok je žába na prameni.

+1/0
27.3.2016 8:02

R66a21d44e43k 20S29t28e82j83s79k30a73l 5930619292333

To je nehoráznost. Do nebe volající neschopnost. Jdu blejt.

0/0
26.3.2016 10:44

J91o15s91e39f 81L96e46b52d50u97š72k82a 4912203823325

Lepší by bylo nevolit tyhle trotly.

+8/0
26.3.2016 10:56

E38d80u14a54r86d 90H22l56a62v36a27t35ý 2500216104

Mě v této souvislosti zajímají tři věci - kdo je za tento stav odpovědný, jaké to pro něj (ně) bude mít důsledky a kdy reálně dotčené stavby budou skutečně stát.

+12/0
26.3.2016 10:42

M82a31r74e68k 47H78e43n82c 3296336590878

pochopil jsem to správně? začíná to vypadat, že roky v šuplíkách ležící EIA studie nám EU neschválí, protože ležely roky v šuplíkách..... tak se současné ministerstvo rozhodlo nechat vypracovat nové aktuální EIA studie a dává si na to rok, za který se ty stavby budou moci konečně rozjet?

+1/−1
26.3.2016 10:37

M89a46r78e39k 92M38a61r47t97i92n 8169654636800

Bych to doplnil, že něchali v posledních dvou letech ležet v šuplících, i když věděli, že tyto staré EIA neprojdou. Místo toho to nechali vyhnít s tím, že se to pak nějak vyřeší. Tak se to vyřešilo. Navzdory silným proklamacím Ťoka nebudou žádné další nové stavby.

+5/0
26.3.2016 10:42

M38a91r24e24k 76H81e59n92c 3496196900588

budou o rok později ne? mě to v tom celkově zoufale pomalém tempu příprav staveb v ČR už jako zásadní zdržení nepřijde. ta mašinerie je mnohem složitější než aby se to dalo hodit jen na jednu ze zúčastněných institucí

0/0
26.3.2016 10:49

V71l50a89d66i74m56í96r 82F94i25b37i33g29e84r 5564291601904

O rok později by asi nebylo tak strašné, kdyby se to o ten rok neposouvalo už několik let.

+2/0
26.3.2016 12:41

J16i60ř91í 65K28o50c43u20r42e11k 6255494565218

Taky vpohodě počkáte, když vám opraví vodovod, elektřinu ... o týden později?

0/0
26.3.2016 17:42

P63e46t41r 77H52o81r65á82k 1469783339194

Nevím, jak ta EIA má probíhat a co všechno obnáší, ale rok je dost odvážný plán. EIA prý může trvat dva i tři roky, když pozoruješ nějakého živočicha, co dělal celou sezonu.

0/0
26.3.2016 10:57

J40o33s17e26f 89L93e74b97d74u80š25k69a 4342503203635

Po pravdě, k čemu v tomhle případě EIA je, když každých pár let pro studii platí nová pravidla a to tak rozdílná, že původní EIA nelze použít? Není to spíš nějaký podvod, aby někdo měl pořád dokolečka práci?

+1/−1
26.3.2016 10:58

J92a59n 50G26a72z54d67a 6462488773957

První EIA se začaly dělat dle zákona v roce 1992. Pokud se dobře pamatuju, řešil jsem před několika lety "propadlou" platnost EIA a za pár týdnů to bylo hotové. Pokud to naši kolegové stavbaři nestačili vzít za několik desítek let na vědomí a zpracovat, někde se asi stala chyba a ani další mediální výmluvy to nevyřeší.

+7/−1
26.3.2016 10:25

J51i60ř82í 52H74o75r33á75k 8444446613840

A to jsme nadávali na RVHP které nám do ničeho takového nikdy nekecalo.

+4/−9
26.3.2016 10:08

F54r25a15n11t10i53š80e37k 36S19t20r24n10a40d 4554235879726

R^!!

0/−2
26.3.2016 10:17

M34a73r24e28k 50M32a40r46t63i84n 8789354146610

EU peníze dává, má právo si říct podmínky. Až to bude z našich peněz, tak si podmínky dáme sami. Ovšem s mentalitou některých úředníků a politiků bychom si to stejně zavařili. Nejednou jsme totiž papežtější než papež... napříč obory.

+5/−1
26.3.2016 10:33

P91e16t68r 87H45o44r56á31k 1479463499384

EU dává peníze, co se jí tam posílají. Sice teď dostáváme víc než posíláme, ale jednou se to může obrátit a navíc staré státy EU mají jistě dobře spočítané, že se jim to i tak ekonomicky vyplatí.

+1/0
26.3.2016 11:01

M71i20r27e11k 60G15a35j21e13r 5251316699450

To se ale neda nic delat. Jestli urady EU ziskaly takovou moc, ze jim staty tolik penez ochotne posilaji, tak je to to same, jako kdyz stat naklada s vybranyma danema.

0/0
26.3.2016 15:21

J79a95r47o60s74l67a47v 73H74e66j77n91a 4187721599

"V Česku totiž existují desítky dopravních projektů, u nichž tento materiál vznikl ještě před vstupem do Evropské unie. Nový zákon přitom neumožňuje, aby se takové studie uznaly pro vydání stavebního povolení."

Dále číst jsem neměl chuť.

Pryč z EU, pryč s EU, pryč se stupidními zákony.

+6/−9
26.3.2016 10:08

J10a23n 55G22a66z44d96a 6292428483627

Jasně, ať žije Sovětský svaz a sovětské dálnice, obchodní síť, auta a výhradně výdělky a důchody v konvertibilním rublu. Samozřejmě pro odpírače EU, ostatní dostanou nasypáno dle dnešních standartů. Upřímě řečeno, osobně si raději vyřídím standartní "papír" EIA a připlatím za současné standarty životního prostředí, než zpět období doby minulé.

+5/−6
26.3.2016 10:20

R18o88b33e65r54t 55P93e30l96c 5704819634690

To je ale blábol! Z čeho vycházíte, že pan Hejna by se po odchodu z EU dožadoval vstupu do nějakého nového RVHP nebo rovnou do SNS? Je vůbec ta část Vašeho těla, která brání dešti aby Vám padal rovnou do krku schopna připustit, že naprosto drtivá část odpůrců dnešní zprofanované, byrokratické a nefunkční EU nejsou žádní obdivovatelé bývalých pořádků a ani si nepřejí žádné nové RVHP?.... Tato část odpůrců, mezi které patřím i já, si jen přeje, aby se především začal používat ZDRAVÝ ROZUM !!!!!

+3/0
26.3.2016 11:53

M53a41r64e21k 19M14a55r48t47i89n 8249834816820

On posudek z roku 92 dnes brát jako relevantní je trochu blbost, ne? To můžeme rovnou brát posudky, existovaly nějaké, z plánů dálniční sítě Hitlera. Svět se vyvýjí, jde dopředu, proto je potřeba mít aktuální posudky, víme? Navíc, když s tím nemají problém Slováci, Poláci, Maďaři, tak chyba bude někde jinde než v pravidlech EU. Hádejte kde?!

+4/−1
26.3.2016 10:35

P17e37t90r 71H81o15r28á72k 1279753139844

Zlatým hřebem bude, že než skončí posuzování EIA, skončí systém evropských dotací. ;-D

+17/0
26.3.2016 9:54

F24r32a63n41t93i88š13e51k 66S28t95r17n14a58d 4664795119616

8-o;-€;-O

0/0
26.3.2016 10:18

P42e92t72r 49H75o56r79á94k 1789773549314

To není snad ani už možné, my tady nejsme schopni postavit něco tak obyčejného jako je dálnice ani za dvacet let. Rv

+7/0
26.3.2016 9:52

O76n33d27ř30e10j 13N80o29v92á16k 9787324269379

Nejhorsi ale na tom je, ze oni to vi uz nekolik let dopredu .... ale obycejne lidi (ucastniky stavebnich rizeni) klidne valcuji, to ministerstvo do svych rozkladu pise vylozene lzi, jen aby nemuselo rusit vydana stavebni povoleni ...

+6/0
26.3.2016 9:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.