Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zmražené desítky miliard na investice. Stát odloží stavbu nových dálnic

Nejčernější možný scénář pro stavby nových silnic a dálnic začíná být skutečností. Kvůli problémům se studiemi vlivu na životní prostředí nebude možné desítky miliard korun investovat letos, ale až příští rok. Mimo jiné se nezačne stavět 88 kilometrů nových dálnic, s nimiž se počítalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91o55s52e52f 58L60o49n88g86a90u84e36r 5578324850378

Hlavně už dostavte tu D 8 , Lovosice TP, nebo UL je prostě katastrofa. Stavte rychle než do toho zase někdo z Moravy hodí vidle!

+1/0
28.3.2016 18:57
Foto

M61a31r20t35i79n 66G24r22o96c53h72o66l 7896258316871

Evropské peníze jsou rakovinou výstavby čehokoli. Projekty jsou mnohem dražší, jako u zateplování "Zelená úsporám". Před 20 lety byl rozpočet obchvatu F-M 1 mld. Kč, dnes bude muset dát stát i přes dotace z EU 2 mld. Kdyby si tehdy vzali komerční úvěr, byl by již splacen. není pravda, že se nemůže stavět už letos, jen by se musely stavby plně financovat z našeho rozpočtu. Tehdy je stará EIA dostačující ...

0/0
28.3.2016 15:52

R69o61m94a27n 54K77r78a18t56o22c43h42v10í39l 6106687626184

Tak se udělají méně důležité projekty - i ty budou dobré.

(které to budou?)

0/0
28.3.2016 9:25

V33l96a67s56t31i35m41i39l 55K15o86c82u98r71e69k 4966653950374

Pane redaktore, neexistuje žádné zrchlení tratě u Českých Budějovice, pouze stavba 4. koridoru, z Prahy do Lince, který Budějovicemi prochází. Snad nění tak složité tu situaci popisovat přesně.

0/0
28.3.2016 1:11

M68a81r82e52k 12M77a67r32t81i22n 8669524146140

Když už to chcete popisovat přesně, tak byste měl napsat, že 4. koridor je u nás veden na území Děčín - Horní Dvořiště. Žádný Linec.

+1/0
28.3.2016 10:32

J80a91n 33J30e23m39e68l84k24a 1325720

40 let se mluví o zlepšení železnice Ostrava Frýdek, ale když příjde na věc, nic není připraveno, promyšleno. Pak se dělají modernizace v původní stopě. Škoda těch peněz. Kdyby se použili na spojku železnice na Boleslav a opravu Kolín Boleslav na 120. Opravu a elektrifikaci Vsetín Rožnov. Spousta by se toho dala najít. Nebo to, že na Plzeň se po "koridoru" jezdí defakto jen cca 120.. Nevím jestli je třeba investovat tolik najednou do vozidel, místo do infrastruktury.

0/0
27.3.2016 21:58

J30o73s23e71f 71T13r72n13k41a 9939352497549

Zase Ťok...ten je fakt neschopný...nebo nemá zrovna Skanska nebo Geosan volné kapacity :-)))

+1/0
27.3.2016 21:19

L64u77b63o13š 58U27l87r62i82c77h 5281780458764

ČR môže stavať stovky km diaľníc za svoje, nič jej v tom nebráni, ale ak chce čerpať EÚ dotácie musí dodržiavať pravidlá EÚ.

+2/0
27.3.2016 12:00

I51v66a67n 82S67o60t 6789804136538

zpacifikuj V4, pustíme EIA[>-]EU

0/0
27.3.2016 0:01

J59o20s19e92f 48T71r20ö54g51l 8789642446756

EU rýpala do ČR, že potřebujeme nový zákon o EIA, cca 10 let, než byl konečně přijat.A další rok se toho moc nedělo, vláda naivně doufala, že staré posudky v Bruselu prosadí. PředEU zákon o EIA byl přitom opravdu špatný a řada posudků byla dělána tak, aby vyšla dle potřeb investorů (dokonce se některé posudky i nechávaly předělávat, když byl zpracovatel příliš objektivní - legendární jsou v tomto směru jezy na Labi, které mají už čtvrtý posudek, ty předchozí všechny negativní).

Čekání na Godota, nikdo nikam nespěchá.

+1/0
26.3.2016 19:50

J65i36ř96í 44K20o47c94u94r91e35k 6355314465728

Celou dobu to věděli. Celou dobu s tím mohli něco udělat. Celou dobu čekali, že ... Brusel uplatí sám sebe? ... Francois Godot už zítra přijde a ty dotace nakonec přinese.

+1/0
26.3.2016 17:44

M20i67r88e74k 82G74a19j53e48r 5181936239200

Cim dal vic mne vadi, ze nejen pro me, ale i pro novinare je struktura rizeni EU nepruhledna. Misto "ústupky navrhované Bruselem" mel novinar zjistit z dokumentu, kdo nebo alespon jaky urad v Bruselu ma tu moc narizovat neco, co nenarizuji nase vlastni zakony Ceske republiky. V tomto pripade urad v Bruselu zmenil nejaky evropsky zakon a aplikuje ho zpetne na jiz rozhodnuta stavebni povoleni u nas.

0/0
26.3.2016 15:18

R67a72d37e65k 21N17o90v12a56k 9704263689430

Co má stavební povolení, to se může stavět.

Problém je v tom, že dnes už nedostanete stavební povolení na velkou stavbu bez nové EIA

0/0
26.3.2016 22:04

P17e58t66r 83O82t71r11u98b98a 6866628142805

"Kvůli problémům se studiemi vlivu na životní prostředí nebude možné desítky miliard korun investovat letos, ale až příští rok."

Při rychlosti našich přeplacených úředníků to na 99% nestihnou.

+3/0
26.3.2016 12:22

V69l65a21d86i87m49í95r 37F37i31b64i69g23e23r 5554701631964

Na 100% to nestuhnou. Optimistická varianta je 1 rok nejhorší 4-5 let, takže počítejte spíše 2 a více let zdržení.

0/0
26.3.2016 18:29

V71í15ť49a 66K59r85u64t34i31š 1210214685857

Naprosto geniální kombinace naší české neschopnosti a nesmyslné evropské byrokracie.

+7/0
26.3.2016 12:20

J73a61r40o46s34l89a69v 81S75t71u16c79h37l11í24k 7686588552376

Další veliká výhoda našeho členství v EU. Bohižel jen pro ekoteroristické radikály

+4/0
26.3.2016 11:21

V45l89a89d97i41m13í15r 35F32i63b28i84g26e68r 5444901171824

EU za to primárně nemůže. Ty posudky jsou připravené dlouhá léta a kdyby se stavby zahájily ještě před 2 lety tak není problém. Ale naši demokraticky zvolení zástupci ten problém nechávali vyhnít a výsledek se dostavil.

Bez dotací by se mohlo začít stavět hned, což bych uvítal kdyby se začalo alespoň pár staveb. Ono to sice bude dražší, ale stavba bude generovat mýto, nestanou se nehody na stávajících trasách(důsledky nehod jsou v desítkách miliard ročně), budou se méně ničit stávající silnice a lokalita s dálnicí se stane atraktivnější pro investory.

+1/0
26.3.2016 18:32
Foto

L75u31b79o93m24í95r 42F43i85š32e83r 1503644721659

Žádám redakci, aby mi alespoň o Velikonocích nekazili náladu podobnými Jobovkami. Viníci u dávno měli být před soudem. V Kocourkově platí léta, že nikdo nikdy za nic nemůže. Boží mlýny téměř nemelou. Rv

+3/0
26.3.2016 11:16

Z82d32e95n82ě62k 98H43r29u64b47ý 5285568861886

A co se bude dít, když nová EIA ukáže, že danou lokalitou třeba dálnice vést nemůže? Doufám, že ty výkupy mají udělané pomocí smluv o smlouvě budoucí a ta kupní se uzavírá až když je všechno na 100% a komplet. Ale to jsem asi velký snílek, že?

Takže každopádně to znamená, že dojde ke zbytečnému vyhození peněz. Protože mohou nastat jen tyto varianty:

a) nová EIA ukáže, že se může stavět = vyhozené peníze za novou EIA

b) nová EIA ukáže, že se nemůže stavět = vyhozené peníze za pozemky a přípravu stavby + výkup dalších pozemků a nová příprava stavby

+4/0
26.3.2016 11:09

J21o91s20e16f 85L81e34b56d51u74š93k65a 4962263823505

Slavná EU v praxi. Dáme vám dotace, ale tak, abyste je nemohli čerpat.

0/−5
26.3.2016 10:55

R80o97s55t28i42s45l48a17v 54C83a42h11a 8255561950482

Kdo dava penize, urcuje pravidla.

+7/0
26.3.2016 11:09

J55i53n74d40ř73i43c78h 89Š40k35o80p30e88k 4955111270465

to je náš problém, že nedodržujeme svou vlastní legislativu

0/0
27.3.2016 13:18

J23a65n 29D11l67o56u74h52ý 8126600123490

ANO, prostě to postavíme. Nějak se jim to heslo vytrácí....

+13/0
26.3.2016 10:50

J32i41ř94í 78K54o19c53u51r51e76k 6475294645878

Jenom ho zkracují. ANO, prostě to po-

+1/0
26.3.2016 17:40

V16l64a27d28i57m82í24r 64F12i90b76i47g86e96r 5984861711824

Ťok je žába na prameni.

+1/0
27.3.2016 8:02

R76a50d18e93k 85S51t43e86j56s74k93a46l 5270989452793

To je nehoráznost. Do nebe volající neschopnost. Jdu blejt.

0/0
26.3.2016 10:44

J49o20s34e82f 12L28e34b66d38u14š11k17a 4322563513645

Lepší by bylo nevolit tyhle trotly.

+8/0
26.3.2016 10:56

E15d63u52a24r78d 22H77l75a84v70a35t49ý 2700656724

Mě v této souvislosti zajímají tři věci - kdo je za tento stav odpovědný, jaké to pro něj (ně) bude mít důsledky a kdy reálně dotčené stavby budou skutečně stát.

+12/0
26.3.2016 10:42

M76a12r17e56k 87H61e87n79c 3576266510658

pochopil jsem to správně? začíná to vypadat, že roky v šuplíkách ležící EIA studie nám EU neschválí, protože ležely roky v šuplíkách..... tak se současné ministerstvo rozhodlo nechat vypracovat nové aktuální EIA studie a dává si na to rok, za který se ty stavby budou moci konečně rozjet?

+1/−1
26.3.2016 10:37

M81a49r35e64k 10M33a38r40t62i56n 8309114376410

Bych to doplnil, že něchali v posledních dvou letech ležet v šuplících, i když věděli, že tyto staré EIA neprojdou. Místo toho to nechali vyhnít s tím, že se to pak nějak vyřeší. Tak se to vyřešilo. Navzdory silným proklamacím Ťoka nebudou žádné další nové stavby.

+5/0
26.3.2016 10:42

M58a96r40e92k 84H94e72n40c 3346156240988

budou o rok později ne? mě to v tom celkově zoufale pomalém tempu příprav staveb v ČR už jako zásadní zdržení nepřijde. ta mašinerie je mnohem složitější než aby se to dalo hodit jen na jednu ze zúčastněných institucí

0/0
26.3.2016 10:49

V62l12a26d82i93m97í37r 56F95i35b58i16g35e25r 5414341191294

O rok později by asi nebylo tak strašné, kdyby se to o ten rok neposouvalo už několik let.

+2/0
26.3.2016 12:41

J80i16ř29í 56K13o89c49u64r40e55k 6925504255308

Taky vpohodě počkáte, když vám opraví vodovod, elektřinu ... o týden později?

0/0
26.3.2016 17:42

P49e10t69r 36H24o79r61á32k 1729803449334

Nevím, jak ta EIA má probíhat a co všechno obnáší, ale rok je dost odvážný plán. EIA prý může trvat dva i tři roky, když pozoruješ nějakého živočicha, co dělal celou sezonu.

0/0
26.3.2016 10:57

J47o33s66e68f 62L47e31b15d33u18š79k16a 4982353433395

Po pravdě, k čemu v tomhle případě EIA je, když každých pár let pro studii platí nová pravidla a to tak rozdílná, že původní EIA nelze použít? Není to spíš nějaký podvod, aby někdo měl pořád dokolečka práci?

+1/−1
26.3.2016 10:58

J66a80n 63G55a20z38d66a 6342558153207

První EIA se začaly dělat dle zákona v roce 1992. Pokud se dobře pamatuju, řešil jsem před několika lety "propadlou" platnost EIA a za pár týdnů to bylo hotové. Pokud to naši kolegové stavbaři nestačili vzít za několik desítek let na vědomí a zpracovat, někde se asi stala chyba a ani další mediální výmluvy to nevyřeší.

+7/−1
26.3.2016 10:25

J39i66ř58í 42H48o21r78á52k 8254966713910

A to jsme nadávali na RVHP které nám do ničeho takového nikdy nekecalo.

+4/−9
26.3.2016 10:08

F54r28a19n96t40i29š62e36k 87S45t32r64n90a27d 4874225199666

R^!!

0/−2
26.3.2016 10:17

M41a22r57e37k 91M47a74r75t41i93n 8299824286410

EU peníze dává, má právo si říct podmínky. Až to bude z našich peněz, tak si podmínky dáme sami. Ovšem s mentalitou některých úředníků a politiků bychom si to stejně zavařili. Nejednou jsme totiž papežtější než papež... napříč obory.

+5/−1
26.3.2016 10:33

P93e88t18r 37H10o40r35á15k 1919773319924

EU dává peníze, co se jí tam posílají. Sice teď dostáváme víc než posíláme, ale jednou se to může obrátit a navíc staré státy EU mají jistě dobře spočítané, že se jim to i tak ekonomicky vyplatí.

+1/0
26.3.2016 11:01

M43i92r50e31k 32G65a42j57e64r 5581446279350

To se ale neda nic delat. Jestli urady EU ziskaly takovou moc, ze jim staty tolik penez ochotne posilaji, tak je to to same, jako kdyz stat naklada s vybranyma danema.

0/0
26.3.2016 15:21

J70a32r64o87s68l16a15v 27H89e69j12n18a 4607221779

"V Česku totiž existují desítky dopravních projektů, u nichž tento materiál vznikl ještě před vstupem do Evropské unie. Nový zákon přitom neumožňuje, aby se takové studie uznaly pro vydání stavebního povolení."

Dále číst jsem neměl chuť.

Pryč z EU, pryč s EU, pryč se stupidními zákony.

+6/−9
26.3.2016 10:08

J40a36n 29G78a15z97d14a 6802348203707

Jasně, ať žije Sovětský svaz a sovětské dálnice, obchodní síť, auta a výhradně výdělky a důchody v konvertibilním rublu. Samozřejmě pro odpírače EU, ostatní dostanou nasypáno dle dnešních standartů. Upřímě řečeno, osobně si raději vyřídím standartní "papír" EIA a připlatím za současné standarty životního prostředí, než zpět období doby minulé.

+5/−6
26.3.2016 10:20

R62o49b69e75r44t 54P89e11l38c 5184709264330

To je ale blábol! Z čeho vycházíte, že pan Hejna by se po odchodu z EU dožadoval vstupu do nějakého nového RVHP nebo rovnou do SNS? Je vůbec ta část Vašeho těla, která brání dešti aby Vám padal rovnou do krku schopna připustit, že naprosto drtivá část odpůrců dnešní zprofanované, byrokratické a nefunkční EU nejsou žádní obdivovatelé bývalých pořádků a ani si nepřejí žádné nové RVHP?.... Tato část odpůrců, mezi které patřím i já, si jen přeje, aby se především začal používat ZDRAVÝ ROZUM !!!!!

+3/0
26.3.2016 11:53

M70a26r75e53k 32M48a22r71t53i64n 8279384396640

On posudek z roku 92 dnes brát jako relevantní je trochu blbost, ne? To můžeme rovnou brát posudky, existovaly nějaké, z plánů dálniční sítě Hitlera. Svět se vyvýjí, jde dopředu, proto je potřeba mít aktuální posudky, víme? Navíc, když s tím nemají problém Slováci, Poláci, Maďaři, tak chyba bude někde jinde než v pravidlech EU. Hádejte kde?!

+4/−1
26.3.2016 10:35

P22e37t66r 50H39o76r96á53k 1649563239344

Zlatým hřebem bude, že než skončí posuzování EIA, skončí systém evropských dotací. ;-D

+17/0
26.3.2016 9:54

F56r27a59n82t68i69š19e95k 17S88t31r59n58a85d 4964985199846

8-o;-€;-O

0/0
26.3.2016 10:18

P52e47t15r 88H77o73r71á67k 1409483359274

To není snad ani už možné, my tady nejsme schopni postavit něco tak obyčejného jako je dálnice ani za dvacet let. Rv

+7/0
26.3.2016 9:52

O60n29d39ř96e90j 93N22o70v94á56k 9287424579329

Nejhorsi ale na tom je, ze oni to vi uz nekolik let dopredu .... ale obycejne lidi (ucastniky stavebnich rizeni) klidne valcuji, to ministerstvo do svych rozkladu pise vylozene lzi, jen aby nemuselo rusit vydana stavebni povoleni ...

+6/0
26.3.2016 9:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.