Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šinkanzen poprvé dojel na ostrov Hokkaidó, řítil se rychlostí až 260 km/h

Legendární japonský rychlovlak šinkanzen v sobotu poprvé za svou dlouhou existenci dopravil cestující až na severojaponský ostrov Hokkaidó. Vzdálenost 863 kilometrů z Tokia na ostrov urazila elegantní souprava aerodynamických tvarů podle agentury AFP za čtyři hodiny při rychlosti až 260 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96a12r29e73k 30Š96i91m19o67n 2394157398588

Mno, Osobně vlastně souhlasím s tím, že ČR VRT nepotřebuje - pokud by ovšem byla izolovaným ostrovem s velikostí takovou jako má. Ani Británie (ostrov jen o něco větší než ČR) s VRT moc nespěchá, přitom vlastně z železničního pohledu už ostrovem pár let není.

ČR VRT potřebuje k tomu, aby fungovala jako plnohodnotný člen vyspělé Evropy. Půlmilionová a větší města mají být spojena tratěmi, kde se jezdí aspoň 250 km/h. I Rusko se zmohlo na rychlotrať mezi Petrohradem a Moskvou (a to tam ještě nemají dálnici), jezdí tam s vozy testovanými na -50°C. A to nemluvím o Francii, Německu nebo Španělsku.

0/−2
28.3.2016 1:11

P72e53t73r 80S21u43c42h71ý 1378649974936

Nevim proč si nekdo stěžuje, že to není i u nás .... Víte co by to znamenalo? Kolem podobných trati je oplocený koridor,aby se do kolejiste nemohl dostat nahodnyclovek nebo zvěř, takže ve výsledku to krajinu rozdělí, a kvuli každé silnici,která to bude křížit nepotřeba most. To nemluvim o tom,že v Česku to není potřeba .

+2/−9
27.3.2016 0:03

R24u80d31o79l58f 61R32u54b53e40š 3589255281564

Aha, není potřeba... To byste taky mohl říct, že auta nejsou potřeba, dřív stačili osli, číst a psát je vlastně taky zbytečný, učení bolí, pro spoustu lidí je to zbytečně vyhozenej čas a stejně už všechno důležitý bylo vymyšleno.

+4/0
27.3.2016 0:29

R24a93d53e58k 37J43a44n88a89t91a 9735256334912

a) VRT rozděluje krajinu méně než dálnice. Je totiž užší a nevytváří trvalý hluk, takže se ji zvěř tolik nebojí a snáz ji přejde ji po mostě nebo podchodem

b) v ČR potřeba jsou. Rychlé tratě by zvýšily podíl železnice na přepravě (dnes 8%) a tím přispěla k úsporám energie i času lidí. Z mnoa míst by se začalo běžně jezdit do Prahy do práce denně a kvalifikovaní lidé by se nemuseli do té Prahy stěhovat.

+8/0
27.3.2016 1:18

P78a70v64e40l 91V18a32v13ř76í38n 6454591552762

4 hodiny? Pche - to je toho! Však je to s bídou přes půl země (Japonska)! U nás jezdíme skoro přes celou zemi (Praha-Ostrava) za 3!!!

+9/−2
26.3.2016 22:04

P35e27t10r 43M32a94r24š84o56u42n 5205488666796

R^;-D jo, taky interpretace dat

+1/0
26.3.2016 22:07

P45a41v89e66l 87V17a31v61ř60í87n 6604871642152

Jinou možnost než kreativní interpretaci vidím jen nějakou defenestraci.

0/0
26.3.2016 22:12

J71i50r81k98a 96D84v43o23ř65á55k 4255880693838

V jednom ale máte v té legraci pravdu. Hokkaidó je spíš takový vystrkov, takže tenhle šinkansen není to nejrychlejší, co se na železnici dá potkat. Rychlost "až" 260 km/h už pár desetiletí není ohromující.

+2/0
30.3.2016 9:30

P55e79t82r 58P96r82o45t95i91v14í68n87s87k28ý 6957480814439

My zase stavíme 30 pár kilometrů dálnice, to nemá nikdo na světě R^

+3/−2
26.3.2016 20:03

P44e36t29r 51P69r69o66t66i82v60í97n76s11k42ý 6907410904769

...30 let...

0/0
26.3.2016 20:03

T41o79m14á15š 17M88o15r84a17v92č25í54k 3347476583765

Ale má, to byste se divil.

0/0
26.3.2016 21:21

M17i35c48h29a59l 41P88o37h25o77ř23e40l15s91k86ý 1556360645565

Wiki píše toto ... Tunel Seikan s délkou 53,85 km (z toho 23,3 km pod mořským dnem) a podmořskou hloubkou okolo 100 m je nejdelším tunelem na světě. Jeho podmořská část, dlouhá 23,3 km je ale až druhá nejdelší, za podmořskou částí Eurotuneludlouhou 37,9 km (s celkovou délkou tunelu 50,5 kilometrů) pod Lamanšským průlivem. Je ovšem také mnohem hlubší - až 240 m pod hladinou a asi 100 m pode dnem moře - oproti 75 metrům pod hladinou u Eurotunelu. Samou délkou budou oba překonány v roce 2016 novým Gotthardským úpatním tunelem s 57 km délky (a maximální mocností nadloží 2 300 m).

+2/0
26.3.2016 19:55
Foto

J15a12c63h31y23m 43B80r63z81e59z88i45n53a 6529629832243

No vida, gratuluju, to my nakupujeme 30 let ojeté lokomotivy a v Brně nakonec ani to nádraží mít nebudem...

+2/−2
26.3.2016 19:42

L34i65b37o21r 30F72i26l79á73k 3360705763873

Vy tam nemáte nádraží?8-o

+1/0
26.3.2016 19:53

P33e66t77r 20M92a29r11š32o83u97n 5455968186726

ne, mají jen zatáčku na Vídeň....

opravdu to je ostuda to "nádraží"...

+2/0
26.3.2016 22:06

O42n28d34r94e61j 49S33i70d21o40n 6904766891432

V Brne nasrazi je, prestoze diky zamerne absenci investic pro ostudu. Prilis mnoho vlivnych lidi ma nakoupene pozemky zcela mimo centrum a proto ze hledaji nesmyslne duvody proc nadrazi presunout. To je cele.

+5/0
26.3.2016 20:38

M57a96r63e16k 37K21o82l11m21a85n 5736514897931

Je to krásné občas vidět, že někdo někde dělá věci dobře a bez podvodů.

Podlední dobou tady v Evropě jsou samé negativní zprávy. Japoncům fandím, protože si nenechají do svých věcí moc kecat a radši makaj.

+1/0
26.3.2016 19:39

T32o42m53á23š 83M74o17r16a40v17č45í80k 3357826423175

No nevím, zrovna ten níže často citovaný tunel provázela spousta skandálů. Od výrazného předražení až po to, že byl zaplaven oceánem. To my jsme měli ve Stromovce štěstí, žádná voda tam téměř není.

+1/0
26.3.2016 21:29

J98i62n38d34ř42i49c50h 48Č43í11ž45e30k 9450332826749

Z článku nevyplývá, že vše bylo dobře a bez podvodů.

+2/0
27.3.2016 11:36

V75l80a80s27t17i57m33i76l 59Š81t88e56c74h30e74r 4111746370524

Tohle u nás nikdy nebude.Tedy dokud budou existovat ČD.Poslední dobou mám tu čest vidět,jak se v tomto podniku pracuje.Tedy pracuje,spíše krátí pracovní doba,někdy se i spí v kanceláři v pracovní době,nebo klábosí mezi kolegy co bude kdo dělat o víkendu.Rv

0/−9
26.3.2016 19:21

L66i52b37o64r 97F10i13l72á45k 3410165703193

Ne nadarmo se nádražákům říká pelešáci.;-)

0/−3
26.3.2016 19:26
Foto

M71i22c97h60a17l 61S35m81í54t80k10a 8644894673586

Co maj CD spolecneho s vystavbou trati? Asi Vam nic nerika spolecnost SZDC.

+15/0
26.3.2016 19:45

K85a35r24e54l 43Ř57e54h31á19č38e52k 9612190571292

Co mají ČD společného s výstavbou tratí? Mimochodem zrovna ČD mohou začít jezdit rychlostí 230 km/h klidně hned, soupravy na to mají. Zde je problém v politicích a v SŽDC. Docela by mě zajímalo, že víte jak to u ČD funguje, ale jednoduchou informaci kdo je správcem infrastruktury nevíte. Jestli vy tak trochu nelžete.

+8/0
27.3.2016 6:04

M14a24r50e82k 85Š64i57m62o12n 2244307908408

Jasně, ČD není majitelem infrastruktury, to se jí hodí, že se o to nemusí starat a ještě to pronajímat všelijakým Jančurům, ale o peníze za nádražní budovy, na které se při dělení provozu a infrastruktury zapomnělo, to si říct nezapomene. Jen aby bylo z čeho pokrývat neefektivitu.

Ale přiznávám, že to bývalo horší.

0/−2
28.3.2016 1:06

I70v81a83n 96H44o22l14a85s 5547797558647

> peníze za nádražní budovy, na které se při dělení provozu a infrastruktury zapomnělo

Nezapomnělo. Ty nádražní budovy si ČD při tvorbě zákona vyřvaly, aby tím podle vlastního mímění mohly komplikovat život konkurenci. A když se zjistilo, že to moc smysl nemá, tak honem začaly brčet, jak je to pro ně nevýhodné, a že majetek, který dostaly vložený do státí a. s., musí prodat státnímu podniku na těžký prachy.

0/0
28.3.2016 20:49

P37e63t53r 38K97a32h82a29n45e32k 2807594758265

Sinkanzen je skvely, ackoli drahy. Petisetkilometrova trasa stala v prepoctu pres 3000 czk. Ale jezdi to spolehlive a porad, ve spicce snad co 20 min.

0/0
26.3.2016 19:04

P74e10t69r 66K91a41h43a34n40e77k 2667694778215

...a tech 300 km/h si clovek ani neuvedomi.

0/0
26.3.2016 19:05

O22n17d98r37e95j 12S40i10d30o98n 6584856311672

500km za 3000 Kc vam prijde moc?

+1/0
26.3.2016 20:40

R57a51d46e60k 26J84a46n87a20t54a 9195886714952

No je to 6 Kč na km, tj. dražší než benzín do auta. Ovšem taky je to mnohem lepší než jízda autem. Navíc se v Japonsku dají pořídit různé síťové jízdenky, které cestování vlakem hodně zlevňují.

0/0
27.3.2016 1:21

L29u29k96a29s 65C22o51d34r 6208722590481

Mne to prijde celkem dost. Pred chvili jsem zrovna kupoval tady v Cine listek na CRH z Wuhanu do Sanghaje (cca 900 km) a stal me cca 1500 czk, protoze jsem bral prvni tridu. Kdybych chtel jet druhou tridou, tak zaplatim kolem tisicovky. Komfort i jizdni rychlosti jsou srovnatelne.

+1/0
27.3.2016 6:26

J30i71r69k69a 45D91v81o57ř12á71k 4305250333268

Platy a ceny v Číně a v Japonsku jsou samozřejmě dost jinde.

0/0
30.3.2016 10:38

J93i37r69k21a 26D50v92o50ř38á33k 4785390873118

Co 20 minut? Rychlá Nozomi jezdí každých 10 minut a do toho se motá navíc občas ještě pomalejší Hikari a Kodama. Je to ale trochu jiná trať než ta z článku.

0/0
30.3.2016 9:37

L12i44b98o22r 49F52i34l96á66k 3480845493523

Čumák to má pořádnej, to tam taky jezdí polský kamiony?

+1/0
26.3.2016 18:59

P78e23t71r 26M34e97s49s87n34e39r 1824125481317

To je kvůli aerodynamice a hluku, protože bez čumáku by to dělalo obrovské rány při vjezdu do tunelu, kterých je na trati spousta v obydlených oblastech.

+2/0
26.3.2016 19:49

T78o78m28a41s 21S23l52u69k10a 8691840252216

119 miliard korun za superrychlý vlak mezi ostrovy oddělenými oceánem? Žabaři. Naše minulá vláda postavila za podobný prachy neviditelný tunel až do Vatikánu. Na co vlaky, když si platíme to duchhovno.

+9/−6
26.3.2016 18:53

D66a18v40i65d 70Š12a25f64r22á34n76e57k 5877794397933

Nic proti japonským vlakům, ale ten čumák tam není doopravdy potřeba. Nejrychleší evropské vlaky současnosti se pohybují výrazně vyšší rychlostí než Šinkanzen, přesto vypadají docela normálně.

0/−16
26.3.2016 18:44

M53i23c35h30a81e11l 16H38a16m96a 1182384502383

Teda doufam, ze si Vas prispevek ti Japonci prectou :D

+7/0
26.3.2016 18:50

T19o10m26á96š 65M18o98r44a66v91č48í15k 3967976893375

1) Na které evropské trase je vlak rychlejší

2) Na které evropské trase je vlak výrazně rychlejší. Šinkanzen jezdí s cestujícími až 320 km/h

+4/−3
26.3.2016 18:57

T79o26m92á85š 19M90o31r73a43v46č35í38k 3597416943275

Odkdy se fakta zase mínusují? To je nějaká ideologie? V Evropě jezdí rychlovlaky až 320 km/h, v Japonsku až 320 km/h. Který je tedy v běžném provozu rychlejší, respektive výrazně rychlejší?

+1/0
26.3.2016 21:24

T55o83m82á47š 47M87o62r42a37v45č23í89k 3627896623115

Šinkanzen 320 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=sZuIejGRRW8

TGV 320 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=pW-x6fVfYGM

0/0
26.3.2016 21:32

M41i18l17a80n 58K34o45r33d89í35k 1744907740623

Asi nevite vubec nic o aerodinamice. Oni maji vsude sami tunel. Proto ten tvar.

+6/0
26.3.2016 22:36

T19o37m42á16š 19M78o51r15a53v41č77í15k 3327756623855

Ano to je hlavní důvod, šinkansen je specifický svou aerodynamikou kvůli geomorfologii - tunelům, častým zatáčkám (Šinkanzen radius 2500, TGV 4000); kapacitou a podvozkem kvůli demografii. Na druhou stranu je více nestabilní při rychlostech, které TGV dosáhl při rekordní jízdě 576 km/h, proto se o něco takového Japonci ani nepokoušejí. Ono to ale ani není třeba, jak v Evropě, tak v Japonsku je maximálka 320 km/h a to oba dva vlaky v pohodě zvládají.

+4/0
26.3.2016 23:08

M60a52r82t45i75n 58R10u85z20i74c34k58a 1112248966377

Ono to TGV taky bylo specialne pro ten rychlostni rekord upraveno, bylo zvyseno napeti v troleji, zkracena souprava, zvetsen prumer kol, upravena trat a vybran primy usek trati... bezna souprava TGV takove rychlosti dosahnout nemuze...

Kdo vi, jestli by shinkansen pri podobnych upravach nedosahl podobne rychlosti, ale japonci se venuji, co se tyce zvyseni rychlosti, novemu maglevu v useku Tokio-Osaka s cca 500km/h...

0/0
27.3.2016 14:26

T67o45m69á60š 80M34o56r55a90v61č65í11k 3377266553395

Třeba ano, ale pokud se bavíme jen o aerodynamice, tak je na tom při těchto rychlostech lépe TGV. Francouzi nemuseli řešit problém častých tunelů jako Japonci.

0/0
27.3.2016 16:08

J10i23r71k88a 40D32v78o72ř60á83k 4155330683768

Maglevy jsou dost jiná kategorie dopravního prostředku. Ale u "obyčejné" vysokorychlostní železnice je teď na dohled překonání 400 km/h pro běžný provoz.

0/0
30.3.2016 10:37

J80i94r40k63a 18D94v18o26ř25á98k 4705570873298

Čínské vlaky ale v pohodě zvládají 380 km/h. Ovšem pokud by se vyplatilo s nima takovou rychlostí pravidelně jezdit, a kdyby se někdo nebál, že to zabezpečení nezvládne. Takže snad ("dočasně"?) přestali i s pravidelným provozem 350 km/h.

0/0
30.3.2016 9:44
Foto

D66a48l29i18b47o18r 12B70a23r82t64o77š 5154470807179

možná že by bylo pro EU a Evropu nejlepší začít stavět Transrapid....spousty pracovních míst, vysoká rychlost a tak dále----

https://de.wikipedia.org/wiki/Magnetschwebebahn

0/0
26.3.2016 18:09

M72i72l50o67s91l88a30v 41D85v90o31r15a15k 4556738407602

Pekna prace. A zatimco se v Japonsku, vedle sinkanzenu bezne jezdicich 240 km/h, uspesne testuji Maglevy presahujici 600 km/h, v Cechach se spekuluje, jestli ma cenu zvysovat rychlost hlavnich tepen na 160 km/h. Nema. Protoze 160 km/h je absurdni. [>-]

+12/−7
26.3.2016 18:01

V31o84j41t26a 66P13r60o39s71e91c68k50y 6358390405219

160 se normalne jezdi vlaken v CR

+13/−1
26.3.2016 18:08

L77a28d62i83s25l78a98v 55H40r86ů15z31a 8211496170776

Ono se o tom diskutuje? A dokonce se shodli na tom, že nemá, jo? Tak to asi ty téměř hotové koridory na 160 budou teď bourat, že? A co teprve ty vysokorychlostní tratě, to bude asi taky nějaká pomluva. Ještě, že mi to tu pan Dvořák vysvětlil.

0/0
26.3.2016 18:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.