Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šinkanzen poprvé dojel na ostrov Hokkaidó, řítil se rychlostí až 260 km/h

Legendární japonský rychlovlak šinkanzen v sobotu poprvé za svou dlouhou existenci dopravil cestující až na severojaponský ostrov Hokkaidó. Vzdálenost 863 kilometrů z Tokia na ostrov urazila elegantní souprava aerodynamických tvarů podle agentury AFP za čtyři hodiny při rychlosti až 260 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87a14r56e24k 61Š89i73m14o75n 2924757578518

Mno, Osobně vlastně souhlasím s tím, že ČR VRT nepotřebuje - pokud by ovšem byla izolovaným ostrovem s velikostí takovou jako má. Ani Británie (ostrov jen o něco větší než ČR) s VRT moc nespěchá, přitom vlastně z železničního pohledu už ostrovem pár let není.

ČR VRT potřebuje k tomu, aby fungovala jako plnohodnotný člen vyspělé Evropy. Půlmilionová a větší města mají být spojena tratěmi, kde se jezdí aspoň 250 km/h. I Rusko se zmohlo na rychlotrať mezi Petrohradem a Moskvou (a to tam ještě nemají dálnici), jezdí tam s vozy testovanými na -50°C. A to nemluvím o Francii, Německu nebo Španělsku.

0/−2
28.3.2016 1:11

P82e18t67r 76S88u79c90h52ý 1938759264796

Nevim proč si nekdo stěžuje, že to není i u nás .... Víte co by to znamenalo? Kolem podobných trati je oplocený koridor,aby se do kolejiste nemohl dostat nahodnyclovek nebo zvěř, takže ve výsledku to krajinu rozdělí, a kvuli každé silnici,která to bude křížit nepotřeba most. To nemluvim o tom,že v Česku to není potřeba .

+2/−9
27.3.2016 0:03

R26u86d88o33l89f 64R75u35b44e83š 3479135661554

Aha, není potřeba... To byste taky mohl říct, že auta nejsou potřeba, dřív stačili osli, číst a psát je vlastně taky zbytečný, učení bolí, pro spoustu lidí je to zbytečně vyhozenej čas a stejně už všechno důležitý bylo vymyšleno.

+4/0
27.3.2016 0:29

R46a52d94e30k 49J38a81n38a41t89a 9685626294532

a) VRT rozděluje krajinu méně než dálnice. Je totiž užší a nevytváří trvalý hluk, takže se ji zvěř tolik nebojí a snáz ji přejde ji po mostě nebo podchodem

b) v ČR potřeba jsou. Rychlé tratě by zvýšily podíl železnice na přepravě (dnes 8%) a tím přispěla k úsporám energie i času lidí. Z mnoa míst by se začalo běžně jezdit do Prahy do práce denně a kvalifikovaní lidé by se nemuseli do té Prahy stěhovat.

+8/0
27.3.2016 1:18

P46a38v93e37l 40V43a45v13ř84í80n 6844371982322

4 hodiny? Pche - to je toho! Však je to s bídou přes půl země (Japonska)! U nás jezdíme skoro přes celou zemi (Praha-Ostrava) za 3!!!

+9/−2
26.3.2016 22:04

P16e98t69r 64M20a43r42š48o56u72n 5365868966876

R^;-D jo, taky interpretace dat

+1/0
26.3.2016 22:07

P54a97v63e36l 45V32a88v16ř89í20n 6714321192422

Jinou možnost než kreativní interpretaci vidím jen nějakou defenestraci.

0/0
26.3.2016 22:12

J67i24r44k21a 39D59v31o42ř29á14k 4515840203978

V jednom ale máte v té legraci pravdu. Hokkaidó je spíš takový vystrkov, takže tenhle šinkansen není to nejrychlejší, co se na železnici dá potkat. Rychlost "až" 260 km/h už pár desetiletí není ohromující.

+2/0
30.3.2016 9:30

P80e30t10r 53P45r57o57t85i26v57í91n75s43k10ý 6197590914879

My zase stavíme 30 pár kilometrů dálnice, to nemá nikdo na světě R^

+3/−2
26.3.2016 20:03

P33e98t79r 41P37r25o56t47i65v22í78n59s84k59ý 6217890344689

...30 let...

0/0
26.3.2016 20:03

T19o28m85á61š 84M80o97r86a28v62č26í31k 3337686213625

Ale má, to byste se divil.

0/0
26.3.2016 21:21

M60i20c27h48a91l 84P95o97h90o45ř17e65l72s41k64ý 1526740495505

Wiki píše toto ... Tunel Seikan s délkou 53,85 km (z toho 23,3 km pod mořským dnem) a podmořskou hloubkou okolo 100 m je nejdelším tunelem na světě. Jeho podmořská část, dlouhá 23,3 km je ale až druhá nejdelší, za podmořskou částí Eurotuneludlouhou 37,9 km (s celkovou délkou tunelu 50,5 kilometrů) pod Lamanšským průlivem. Je ovšem také mnohem hlubší - až 240 m pod hladinou a asi 100 m pode dnem moře - oproti 75 metrům pod hladinou u Eurotunelu. Samou délkou budou oba překonány v roce 2016 novým Gotthardským úpatním tunelem s 57 km délky (a maximální mocností nadloží 2 300 m).

+2/0
26.3.2016 19:55
Foto

J72a12c71h24y97m 43B50r96z92e30z44i88n19a 6489319982103

No vida, gratuluju, to my nakupujeme 30 let ojeté lokomotivy a v Brně nakonec ani to nádraží mít nebudem...

+2/−2
26.3.2016 19:42

L72i84b76o34r 31F87i69l48á73k 3410235853973

Vy tam nemáte nádraží?8-o

+1/0
26.3.2016 19:53

P73e55t82r 28M48a60r87š95o28u15n 5505868126766

ne, mají jen zatáčku na Vídeň....

opravdu to je ostuda to "nádraží"...

+2/0
26.3.2016 22:06

O56n55d97r27e51j 42S63i79d88o72n 6254506231122

V Brne nasrazi je, prestoze diky zamerne absenci investic pro ostudu. Prilis mnoho vlivnych lidi ma nakoupene pozemky zcela mimo centrum a proto ze hledaji nesmyslne duvody proc nadrazi presunout. To je cele.

+5/0
26.3.2016 20:38

M74a34r12e37k 20K94o56l88m15a89n 5106694207141

Je to krásné občas vidět, že někdo někde dělá věci dobře a bez podvodů.

Podlední dobou tady v Evropě jsou samé negativní zprávy. Japoncům fandím, protože si nenechají do svých věcí moc kecat a radši makaj.

+1/0
26.3.2016 19:39

T53o79m35á46š 29M20o23r91a74v24č71í52k 3447926653205

No nevím, zrovna ten níže často citovaný tunel provázela spousta skandálů. Od výrazného předražení až po to, že byl zaplaven oceánem. To my jsme měli ve Stromovce štěstí, žádná voda tam téměř není.

+1/0
26.3.2016 21:29

J12i96n47d85ř30i93c12h 23Č76í17ž29e66k 9500172276809

Z článku nevyplývá, že vše bylo dobře a bez podvodů.

+2/0
27.3.2016 11:36

V32l58a35s18t46i78m31i12l 87Š82t58e87c65h66e59r 4621326940864

Tohle u nás nikdy nebude.Tedy dokud budou existovat ČD.Poslední dobou mám tu čest vidět,jak se v tomto podniku pracuje.Tedy pracuje,spíše krátí pracovní doba,někdy se i spí v kanceláři v pracovní době,nebo klábosí mezi kolegy co bude kdo dělat o víkendu.Rv

0/−9
26.3.2016 19:21

L12i32b33o83r 59F77i22l69á21k 3900555513663

Ne nadarmo se nádražákům říká pelešáci.;-)

0/−3
26.3.2016 19:26
Foto

M95i89c29h85a67l 56S73m33í74t44k96a 8474444243576

Co maj CD spolecneho s vystavbou trati? Asi Vam nic nerika spolecnost SZDC.

+15/0
26.3.2016 19:45

K19a57r65e44l 55Ř30e24h57á98č73e75k 9402340191202

Co mají ČD společného s výstavbou tratí? Mimochodem zrovna ČD mohou začít jezdit rychlostí 230 km/h klidně hned, soupravy na to mají. Zde je problém v politicích a v SŽDC. Docela by mě zajímalo, že víte jak to u ČD funguje, ale jednoduchou informaci kdo je správcem infrastruktury nevíte. Jestli vy tak trochu nelžete.

+8/0
27.3.2016 6:04

M21a42r40e91k 90Š74i46m73o94n 2744307638378

Jasně, ČD není majitelem infrastruktury, to se jí hodí, že se o to nemusí starat a ještě to pronajímat všelijakým Jančurům, ale o peníze za nádražní budovy, na které se při dělení provozu a infrastruktury zapomnělo, to si říct nezapomene. Jen aby bylo z čeho pokrývat neefektivitu.

Ale přiznávám, že to bývalo horší.

0/−2
28.3.2016 1:06

I87v35a46n 24H62o64l59a63s 5347217958467

> peníze za nádražní budovy, na které se při dělení provozu a infrastruktury zapomnělo

Nezapomnělo. Ty nádražní budovy si ČD při tvorbě zákona vyřvaly, aby tím podle vlastního mímění mohly komplikovat život konkurenci. A když se zjistilo, že to moc smysl nemá, tak honem začaly brčet, jak je to pro ně nevýhodné, a že majetek, který dostaly vložený do státí a. s., musí prodat státnímu podniku na těžký prachy.

0/0
28.3.2016 20:49

P80e41t30r 21K90a26h49a24n64e32k 2647164528335

Sinkanzen je skvely, ackoli drahy. Petisetkilometrova trasa stala v prepoctu pres 3000 czk. Ale jezdi to spolehlive a porad, ve spicce snad co 20 min.

0/0
26.3.2016 19:04

P81e71t82r 69K68a34h65a86n69e72k 2377604778685

...a tech 300 km/h si clovek ani neuvedomi.

0/0
26.3.2016 19:05

O58n56d85r30e44j 54S19i42d26o61n 6144586801492

500km za 3000 Kc vam prijde moc?

+1/0
26.3.2016 20:40

R72a65d70e39k 71J39a81n86a79t63a 9525706804932

No je to 6 Kč na km, tj. dražší než benzín do auta. Ovšem taky je to mnohem lepší než jízda autem. Navíc se v Japonsku dají pořídit různé síťové jízdenky, které cestování vlakem hodně zlevňují.

0/0
27.3.2016 1:21

L71u57k82a39s 47C79o64d17r 6458432710961

Mne to prijde celkem dost. Pred chvili jsem zrovna kupoval tady v Cine listek na CRH z Wuhanu do Sanghaje (cca 900 km) a stal me cca 1500 czk, protoze jsem bral prvni tridu. Kdybych chtel jet druhou tridou, tak zaplatim kolem tisicovky. Komfort i jizdni rychlosti jsou srovnatelne.

+1/0
27.3.2016 6:26

J23i49r55k31a 65D19v52o26ř24á14k 4125970873488

Platy a ceny v Číně a v Japonsku jsou samozřejmě dost jinde.

0/0
30.3.2016 10:38

J86i70r75k31a 77D72v73o25ř69á67k 4775730203118

Co 20 minut? Rychlá Nozomi jezdí každých 10 minut a do toho se motá navíc občas ještě pomalejší Hikari a Kodama. Je to ale trochu jiná trať než ta z článku.

0/0
30.3.2016 9:37

L83i64b29o36r 66F73i25l42á41k 3580975423283

Čumák to má pořádnej, to tam taky jezdí polský kamiony?

+1/0
26.3.2016 18:59

P63e79t67r 54M84e50s98s92n92e41r 1234655981337

To je kvůli aerodynamice a hluku, protože bez čumáku by to dělalo obrovské rány při vjezdu do tunelu, kterých je na trati spousta v obydlených oblastech.

+2/0
26.3.2016 19:49

T97o78m86a52s 91S98l51u41k58a 8831750402246

119 miliard korun za superrychlý vlak mezi ostrovy oddělenými oceánem? Žabaři. Naše minulá vláda postavila za podobný prachy neviditelný tunel až do Vatikánu. Na co vlaky, když si platíme to duchhovno.

+9/−6
26.3.2016 18:53

D32a54v39i27d 33Š45a54f19r44á12n22e92k 5327204187903

Nic proti japonským vlakům, ale ten čumák tam není doopravdy potřeba. Nejrychleší evropské vlaky současnosti se pohybují výrazně vyšší rychlostí než Šinkanzen, přesto vypadají docela normálně.

0/−16
26.3.2016 18:44

M33i15c69h67a49e27l 62H54a15m15a 1422754322303

Teda doufam, ze si Vas prispevek ti Japonci prectou :D

+7/0
26.3.2016 18:50

T82o78m53á36š 76M47o63r23a89v30č54í24k 3627766733595

1) Na které evropské trase je vlak rychlejší

2) Na které evropské trase je vlak výrazně rychlejší. Šinkanzen jezdí s cestujícími až 320 km/h

+4/−3
26.3.2016 18:57

T69o87m43á50š 35M77o15r72a73v14č90í84k 3217276123775

Odkdy se fakta zase mínusují? To je nějaká ideologie? V Evropě jezdí rychlovlaky až 320 km/h, v Japonsku až 320 km/h. Který je tedy v běžném provozu rychlejší, respektive výrazně rychlejší?

+1/0
26.3.2016 21:24

T86o23m28á43š 48M94o43r69a36v19č25í49k 3227356633855

Šinkanzen 320 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=sZuIejGRRW8

TGV 320 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=pW-x6fVfYGM

0/0
26.3.2016 21:32

M79i55l45a54n 42K80o94r14d73í79k 1624717560783

Asi nevite vubec nic o aerodinamice. Oni maji vsude sami tunel. Proto ten tvar.

+6/0
26.3.2016 22:36

T11o71m27á75š 36M48o57r40a20v73č53í73k 3247256623645

Ano to je hlavní důvod, šinkansen je specifický svou aerodynamikou kvůli geomorfologii - tunelům, častým zatáčkám (Šinkanzen radius 2500, TGV 4000); kapacitou a podvozkem kvůli demografii. Na druhou stranu je více nestabilní při rychlostech, které TGV dosáhl při rekordní jízdě 576 km/h, proto se o něco takového Japonci ani nepokoušejí. Ono to ale ani není třeba, jak v Evropě, tak v Japonsku je maximálka 320 km/h a to oba dva vlaky v pohodě zvládají.

+4/0
26.3.2016 23:08

M59a47r49t14i14n 65R81u56z45i16c28k23a 1682688426717

Ono to TGV taky bylo specialne pro ten rychlostni rekord upraveno, bylo zvyseno napeti v troleji, zkracena souprava, zvetsen prumer kol, upravena trat a vybran primy usek trati... bezna souprava TGV takove rychlosti dosahnout nemuze...

Kdo vi, jestli by shinkansen pri podobnych upravach nedosahl podobne rychlosti, ale japonci se venuji, co se tyce zvyseni rychlosti, novemu maglevu v useku Tokio-Osaka s cca 500km/h...

0/0
27.3.2016 14:26

T22o56m18á53š 31M46o98r25a38v48č45í70k 3107676663785

Třeba ano, ale pokud se bavíme jen o aerodynamice, tak je na tom při těchto rychlostech lépe TGV. Francouzi nemuseli řešit problém častých tunelů jako Japonci.

0/0
27.3.2016 16:08

J51i19r29k25a 31D51v73o45ř88á69k 4395300303438

Maglevy jsou dost jiná kategorie dopravního prostředku. Ale u "obyčejné" vysokorychlostní železnice je teď na dohled překonání 400 km/h pro běžný provoz.

0/0
30.3.2016 10:37

J71i51r41k81a 60D66v17o18ř42á23k 4475340753648

Čínské vlaky ale v pohodě zvládají 380 km/h. Ovšem pokud by se vyplatilo s nima takovou rychlostí pravidelně jezdit, a kdyby se někdo nebál, že to zabezpečení nezvládne. Takže snad ("dočasně"?) přestali i s pravidelným provozem 350 km/h.

0/0
30.3.2016 9:44
Foto

D29a20l56i76b48o49r 70B59a48r27t49o70š 5814710637619

možná že by bylo pro EU a Evropu nejlepší začít stavět Transrapid....spousty pracovních míst, vysoká rychlost a tak dále----

https://de.wikipedia.org/wiki/Magnetschwebebahn

0/0
26.3.2016 18:09

M16i78l93o93s76l93a39v 28D17v98o70r43a75k 4166768957752

Pekna prace. A zatimco se v Japonsku, vedle sinkanzenu bezne jezdicich 240 km/h, uspesne testuji Maglevy presahujici 600 km/h, v Cechach se spekuluje, jestli ma cenu zvysovat rychlost hlavnich tepen na 160 km/h. Nema. Protoze 160 km/h je absurdni. [>-]

+12/−7
26.3.2016 18:01

V19o25j78t23a 61P80r79o72s22e13c24k42y 6898830445539

160 se normalne jezdi vlaken v CR

+13/−1
26.3.2016 18:08

L80a16d68i40s81l86a35v 79H37r69ů48z78a 8371826410496

Ono se o tom diskutuje? A dokonce se shodli na tom, že nemá, jo? Tak to asi ty téměř hotové koridory na 160 budou teď bourat, že? A co teprve ty vysokorychlostní tratě, to bude asi taky nějaká pomluva. Ještě, že mi to tu pan Dvořák vysvětlil.

0/0
26.3.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.