Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šinkanzen poprvé dojel na ostrov Hokkaidó, řítil se rychlostí až 260 km/h

Legendární japonský rychlovlak šinkanzen v sobotu poprvé za svou dlouhou existenci dopravil cestující až na severojaponský ostrov Hokkaidó. Vzdálenost 863 kilometrů z Tokia na ostrov urazila elegantní souprava aerodynamických tvarů podle agentury AFP za čtyři hodiny při rychlosti až 260 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a38r89e86k 57Š80i86m13o28n 2574147818778

Mno, Osobně vlastně souhlasím s tím, že ČR VRT nepotřebuje - pokud by ovšem byla izolovaným ostrovem s velikostí takovou jako má. Ani Británie (ostrov jen o něco větší než ČR) s VRT moc nespěchá, přitom vlastně z železničního pohledu už ostrovem pár let není.

ČR VRT potřebuje k tomu, aby fungovala jako plnohodnotný člen vyspělé Evropy. Půlmilionová a větší města mají být spojena tratěmi, kde se jezdí aspoň 250 km/h. I Rusko se zmohlo na rychlotrať mezi Petrohradem a Moskvou (a to tam ještě nemají dálnici), jezdí tam s vozy testovanými na -50°C. A to nemluvím o Francii, Německu nebo Španělsku.

0/−2
28.3.2016 1:11

P91e35t45r 61S40u41c59h93ý 1548369754676

Nevim proč si nekdo stěžuje, že to není i u nás .... Víte co by to znamenalo? Kolem podobných trati je oplocený koridor,aby se do kolejiste nemohl dostat nahodnyclovek nebo zvěř, takže ve výsledku to krajinu rozdělí, a kvuli každé silnici,která to bude křížit nepotřeba most. To nemluvim o tom,že v Česku to není potřeba .

+2/−9
27.3.2016 0:03

R53u94d12o62l42f 71R56u11b30e19š 3509135531864

Aha, není potřeba... To byste taky mohl říct, že auta nejsou potřeba, dřív stačili osli, číst a psát je vlastně taky zbytečný, učení bolí, pro spoustu lidí je to zbytečně vyhozenej čas a stejně už všechno důležitý bylo vymyšleno.

+4/0
27.3.2016 0:29

R80a53d36e41k 37J61a64n57a43t37a 9175176364352

a) VRT rozděluje krajinu méně než dálnice. Je totiž užší a nevytváří trvalý hluk, takže se ji zvěř tolik nebojí a snáz ji přejde ji po mostě nebo podchodem

b) v ČR potřeba jsou. Rychlé tratě by zvýšily podíl železnice na přepravě (dnes 8%) a tím přispěla k úsporám energie i času lidí. Z mnoa míst by se začalo běžně jezdit do Prahy do práce denně a kvalifikovaní lidé by se nemuseli do té Prahy stěhovat.

+8/0
27.3.2016 1:18

P16a31v36e69l 76V17a76v43ř26í46n 6144771492492

4 hodiny? Pche - to je toho! Však je to s bídou přes půl země (Japonska)! U nás jezdíme skoro přes celou zemi (Praha-Ostrava) za 3!!!

+9/−2
26.3.2016 22:04

P45e37t77r 11M33a33r33š32o68u47n 5155498966766

R^;-D jo, taky interpretace dat

+1/0
26.3.2016 22:07

P86a35v29e25l 34V52a33v79ř68í14n 6754741842562

Jinou možnost než kreativní interpretaci vidím jen nějakou defenestraci.

0/0
26.3.2016 22:12

J30i12r19k68a 23D58v17o45ř59á30k 4815170193818

V jednom ale máte v té legraci pravdu. Hokkaidó je spíš takový vystrkov, takže tenhle šinkansen není to nejrychlejší, co se na železnici dá potkat. Rychlost "až" 260 km/h už pár desetiletí není ohromující.

+2/0
30.3.2016 9:30

P78e12t89r 17P12r10o67t41i88v83í74n40s80k31ý 6777690654729

My zase stavíme 30 pár kilometrů dálnice, to nemá nikdo na světě R^

+3/−2
26.3.2016 20:03

P12e51t24r 58P65r35o46t17i68v83í34n60s83k44ý 6677570484879

...30 let...

0/0
26.3.2016 20:03

T81o97m14á29š 82M27o60r93a20v57č32í69k 3377906453565

Ale má, to byste se divil.

0/0
26.3.2016 21:21

M56i35c46h20a53l 50P29o30h12o63ř22e15l65s24k45ý 1706730545105

Wiki píše toto ... Tunel Seikan s délkou 53,85 km (z toho 23,3 km pod mořským dnem) a podmořskou hloubkou okolo 100 m je nejdelším tunelem na světě. Jeho podmořská část, dlouhá 23,3 km je ale až druhá nejdelší, za podmořskou částí Eurotuneludlouhou 37,9 km (s celkovou délkou tunelu 50,5 kilometrů) pod Lamanšským průlivem. Je ovšem také mnohem hlubší - až 240 m pod hladinou a asi 100 m pode dnem moře - oproti 75 metrům pod hladinou u Eurotunelu. Samou délkou budou oba překonány v roce 2016 novým Gotthardským úpatním tunelem s 57 km délky (a maximální mocností nadloží 2 300 m).

+2/0
26.3.2016 19:55
Foto

J37a81c66h93y66m 32B28r25z92e66z49i63n32a 6969709392123

No vida, gratuluju, to my nakupujeme 30 let ojeté lokomotivy a v Brně nakonec ani to nádraží mít nebudem...

+2/−2
26.3.2016 19:42

L43i12b27o18r 53F14i90l11á59k 3650375863383

Vy tam nemáte nádraží?8-o

+1/0
26.3.2016 19:53

P17e76t70r 51M80a34r59š64o17u18n 5205488126216

ne, mají jen zatáčku na Vídeň....

opravdu to je ostuda to "nádraží"...

+2/0
26.3.2016 22:06

O58n58d30r14e16j 58S18i82d44o47n 6324656401852

V Brne nasrazi je, prestoze diky zamerne absenci investic pro ostudu. Prilis mnoho vlivnych lidi ma nakoupene pozemky zcela mimo centrum a proto ze hledaji nesmyslne duvody proc nadrazi presunout. To je cele.

+5/0
26.3.2016 20:38

M69a17r67e21k 17K81o28l46m52a73n 5476504357941

Je to krásné občas vidět, že někdo někde dělá věci dobře a bez podvodů.

Podlední dobou tady v Evropě jsou samé negativní zprávy. Japoncům fandím, protože si nenechají do svých věcí moc kecat a radši makaj.

+1/0
26.3.2016 19:39

T84o92m43á73š 15M80o35r70a73v94č29í29k 3277986933525

No nevím, zrovna ten níže často citovaný tunel provázela spousta skandálů. Od výrazného předražení až po to, že byl zaplaven oceánem. To my jsme měli ve Stromovce štěstí, žádná voda tam téměř není.

+1/0
26.3.2016 21:29

J14i37n59d21ř23i80c22h 34Č54í67ž46e52k 9760932436429

Z článku nevyplývá, že vše bylo dobře a bez podvodů.

+2/0
27.3.2016 11:36

V62l88a63s26t47i38m22i36l 57Š19t95e53c39h94e57r 4721776150314

Tohle u nás nikdy nebude.Tedy dokud budou existovat ČD.Poslední dobou mám tu čest vidět,jak se v tomto podniku pracuje.Tedy pracuje,spíše krátí pracovní doba,někdy se i spí v kanceláři v pracovní době,nebo klábosí mezi kolegy co bude kdo dělat o víkendu.Rv

0/−9
26.3.2016 19:21

L70i55b91o62r 31F14i78l56á67k 3520225443253

Ne nadarmo se nádražákům říká pelešáci.;-)

0/−3
26.3.2016 19:26
Foto

M84i33c74h86a14l 46S79m35í32t38k50a 8674884583126

Co maj CD spolecneho s vystavbou trati? Asi Vam nic nerika spolecnost SZDC.

+15/0
26.3.2016 19:45

K50a88r88e83l 33Ř81e97h26á77č64e87k 9392430901422

Co mají ČD společného s výstavbou tratí? Mimochodem zrovna ČD mohou začít jezdit rychlostí 230 km/h klidně hned, soupravy na to mají. Zde je problém v politicích a v SŽDC. Docela by mě zajímalo, že víte jak to u ČD funguje, ale jednoduchou informaci kdo je správcem infrastruktury nevíte. Jestli vy tak trochu nelžete.

+8/0
27.3.2016 6:04

M10a35r80e54k 84Š49i45m54o32n 2884257468468

Jasně, ČD není majitelem infrastruktury, to se jí hodí, že se o to nemusí starat a ještě to pronajímat všelijakým Jančurům, ale o peníze za nádražní budovy, na které se při dělení provozu a infrastruktury zapomnělo, to si říct nezapomene. Jen aby bylo z čeho pokrývat neefektivitu.

Ale přiznávám, že to bývalo horší.

0/−2
28.3.2016 1:06

I73v92a46n 53H48o89l27a34s 5617787438897

> peníze za nádražní budovy, na které se při dělení provozu a infrastruktury zapomnělo

Nezapomnělo. Ty nádražní budovy si ČD při tvorbě zákona vyřvaly, aby tím podle vlastního mímění mohly komplikovat život konkurenci. A když se zjistilo, že to moc smysl nemá, tak honem začaly brčet, jak je to pro ně nevýhodné, a že majetek, který dostaly vložený do státí a. s., musí prodat státnímu podniku na těžký prachy.

0/0
28.3.2016 20:49

P14e77t89r 46K67a90h56a45n16e91k 2137934958225

Sinkanzen je skvely, ackoli drahy. Petisetkilometrova trasa stala v prepoctu pres 3000 czk. Ale jezdi to spolehlive a porad, ve spicce snad co 20 min.

0/0
26.3.2016 19:04

P57e11t97r 71K59a71h12a64n35e72k 2867974928745

...a tech 300 km/h si clovek ani neuvedomi.

0/0
26.3.2016 19:05

O10n85d64r29e87j 51S90i53d33o95n 6304906531852

500km za 3000 Kc vam prijde moc?

+1/0
26.3.2016 20:40

R74a70d37e20k 80J61a91n34a58t60a 9925776704252

No je to 6 Kč na km, tj. dražší než benzín do auta. Ovšem taky je to mnohem lepší než jízda autem. Navíc se v Japonsku dají pořídit různé síťové jízdenky, které cestování vlakem hodně zlevňují.

0/0
27.3.2016 1:21

L35u97k92a43s 94C35o54d61r 6158372320681

Mne to prijde celkem dost. Pred chvili jsem zrovna kupoval tady v Cine listek na CRH z Wuhanu do Sanghaje (cca 900 km) a stal me cca 1500 czk, protoze jsem bral prvni tridu. Kdybych chtel jet druhou tridou, tak zaplatim kolem tisicovky. Komfort i jizdni rychlosti jsou srovnatelne.

+1/0
27.3.2016 6:26

J11i76r49k16a 47D11v20o18ř86á64k 4565600983988

Platy a ceny v Číně a v Japonsku jsou samozřejmě dost jinde.

0/0
30.3.2016 10:38

J41i14r59k19a 66D82v23o67ř83á32k 4285800833158

Co 20 minut? Rychlá Nozomi jezdí každých 10 minut a do toho se motá navíc občas ještě pomalejší Hikari a Kodama. Je to ale trochu jiná trať než ta z článku.

0/0
30.3.2016 9:37

L84i63b62o50r 55F33i11l91á34k 3270565433673

Čumák to má pořádnej, to tam taky jezdí polský kamiony?

+1/0
26.3.2016 18:59

P14e42t22r 40M18e21s75s53n69e56r 1304735691287

To je kvůli aerodynamice a hluku, protože bez čumáku by to dělalo obrovské rány při vjezdu do tunelu, kterých je na trati spousta v obydlených oblastech.

+2/0
26.3.2016 19:49

T54o53m48a24s 23S83l63u73k28a 8591230482686

119 miliard korun za superrychlý vlak mezi ostrovy oddělenými oceánem? Žabaři. Naše minulá vláda postavila za podobný prachy neviditelný tunel až do Vatikánu. Na co vlaky, když si platíme to duchhovno.

+9/−6
26.3.2016 18:53

D90a29v38i15d 49Š19a61f49r97á65n76e74k 5427694917113

Nic proti japonským vlakům, ale ten čumák tam není doopravdy potřeba. Nejrychleší evropské vlaky současnosti se pohybují výrazně vyšší rychlostí než Šinkanzen, přesto vypadají docela normálně.

0/−16
26.3.2016 18:44

M98i87c31h94a19e61l 32H43a96m27a 1382284932803

Teda doufam, ze si Vas prispevek ti Japonci prectou :D

+7/0
26.3.2016 18:50

T71o42m52á44š 10M21o98r64a28v73č80í95k 3597436853905

1) Na které evropské trase je vlak rychlejší

2) Na které evropské trase je vlak výrazně rychlejší. Šinkanzen jezdí s cestujícími až 320 km/h

+4/−3
26.3.2016 18:57

T79o85m46á45š 98M65o42r75a36v47č83í37k 3937496543435

Odkdy se fakta zase mínusují? To je nějaká ideologie? V Evropě jezdí rychlovlaky až 320 km/h, v Japonsku až 320 km/h. Který je tedy v běžném provozu rychlejší, respektive výrazně rychlejší?

+1/0
26.3.2016 21:24

T74o26m68á26š 41M56o78r21a25v62č51í31k 3397766853955

Šinkanzen 320 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=sZuIejGRRW8

TGV 320 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=pW-x6fVfYGM

0/0
26.3.2016 21:32

M94i22l89a44n 77K49o46r96d25í82k 1274687630303

Asi nevite vubec nic o aerodinamice. Oni maji vsude sami tunel. Proto ten tvar.

+6/0
26.3.2016 22:36

T52o13m20á38š 73M30o66r10a94v83č72í56k 3117316263945

Ano to je hlavní důvod, šinkansen je specifický svou aerodynamikou kvůli geomorfologii - tunelům, častým zatáčkám (Šinkanzen radius 2500, TGV 4000); kapacitou a podvozkem kvůli demografii. Na druhou stranu je více nestabilní při rychlostech, které TGV dosáhl při rekordní jízdě 576 km/h, proto se o něco takového Japonci ani nepokoušejí. Ono to ale ani není třeba, jak v Evropě, tak v Japonsku je maximálka 320 km/h a to oba dva vlaky v pohodě zvládají.

+4/0
26.3.2016 23:08

M78a21r64t66i67n 39R29u11z39i63c86k94a 1952738566837

Ono to TGV taky bylo specialne pro ten rychlostni rekord upraveno, bylo zvyseno napeti v troleji, zkracena souprava, zvetsen prumer kol, upravena trat a vybran primy usek trati... bezna souprava TGV takove rychlosti dosahnout nemuze...

Kdo vi, jestli by shinkansen pri podobnych upravach nedosahl podobne rychlosti, ale japonci se venuji, co se tyce zvyseni rychlosti, novemu maglevu v useku Tokio-Osaka s cca 500km/h...

0/0
27.3.2016 14:26

T37o51m16á50š 10M22o80r16a84v39č55í31k 3147586473175

Třeba ano, ale pokud se bavíme jen o aerodynamice, tak je na tom při těchto rychlostech lépe TGV. Francouzi nemuseli řešit problém častých tunelů jako Japonci.

0/0
27.3.2016 16:08

J42i37r87k31a 94D17v45o25ř60á14k 4875720173858

Maglevy jsou dost jiná kategorie dopravního prostředku. Ale u "obyčejné" vysokorychlostní železnice je teď na dohled překonání 400 km/h pro běžný provoz.

0/0
30.3.2016 10:37

J92i19r53k26a 34D95v71o78ř87á46k 4825760453728

Čínské vlaky ale v pohodě zvládají 380 km/h. Ovšem pokud by se vyplatilo s nima takovou rychlostí pravidelně jezdit, a kdyby se někdo nebál, že to zabezpečení nezvládne. Takže snad ("dočasně"?) přestali i s pravidelným provozem 350 km/h.

0/0
30.3.2016 9:44
Foto

D32a82l85i77b59o98r 31B87a87r63t73o82š 5344800537389

možná že by bylo pro EU a Evropu nejlepší začít stavět Transrapid....spousty pracovních míst, vysoká rychlost a tak dále----

https://de.wikipedia.org/wiki/Magnetschwebebahn

0/0
26.3.2016 18:09

M43i91l69o11s62l20a57v 80D75v60o38r81a38k 4656428167522

Pekna prace. A zatimco se v Japonsku, vedle sinkanzenu bezne jezdicich 240 km/h, uspesne testuji Maglevy presahujici 600 km/h, v Cechach se spekuluje, jestli ma cenu zvysovat rychlost hlavnich tepen na 160 km/h. Nema. Protoze 160 km/h je absurdni. [>-]

+12/−7
26.3.2016 18:01

V71o42j35t32a 43P44r73o92s32e17c90k16y 6768250955279

160 se normalne jezdi vlaken v CR

+13/−1
26.3.2016 18:08

L59a63d54i20s12l66a78v 20H52r51ů37z64a 8851246930406

Ono se o tom diskutuje? A dokonce se shodli na tom, že nemá, jo? Tak to asi ty téměř hotové koridory na 160 budou teď bourat, že? A co teprve ty vysokorychlostní tratě, to bude asi taky nějaká pomluva. Ještě, že mi to tu pan Dvořák vysvětlil.

0/0
26.3.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.