Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šinkanzen poprvé dojel na ostrov Hokkaidó, řítil se rychlostí až 260 km/h

Legendární japonský rychlovlak šinkanzen v sobotu poprvé za svou dlouhou existenci dopravil cestující až na severojaponský ostrov Hokkaidó. Vzdálenost 863 kilometrů z Tokia na ostrov urazila elegantní souprava aerodynamických tvarů podle agentury AFP za čtyři hodiny při rychlosti až 260 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a22r12e95k 23Š97i64m42o51n 2714207758848

Mno, Osobně vlastně souhlasím s tím, že ČR VRT nepotřebuje - pokud by ovšem byla izolovaným ostrovem s velikostí takovou jako má. Ani Británie (ostrov jen o něco větší než ČR) s VRT moc nespěchá, přitom vlastně z železničního pohledu už ostrovem pár let není.

ČR VRT potřebuje k tomu, aby fungovala jako plnohodnotný člen vyspělé Evropy. Půlmilionová a větší města mají být spojena tratěmi, kde se jezdí aspoň 250 km/h. I Rusko se zmohlo na rychlotrať mezi Petrohradem a Moskvou (a to tam ještě nemají dálnici), jezdí tam s vozy testovanými na -50°C. A to nemluvím o Francii, Německu nebo Španělsku.

0/−2
28.3.2016 1:11

P76e26t53r 79S55u83c24h96ý 1388269474676

Nevim proč si nekdo stěžuje, že to není i u nás .... Víte co by to znamenalo? Kolem podobných trati je oplocený koridor,aby se do kolejiste nemohl dostat nahodnyclovek nebo zvěř, takže ve výsledku to krajinu rozdělí, a kvuli každé silnici,která to bude křížit nepotřeba most. To nemluvim o tom,že v Česku to není potřeba .

+2/−9
27.3.2016 0:03

R40u23d74o84l60f 93R15u81b14e22š 3359225851584

Aha, není potřeba... To byste taky mohl říct, že auta nejsou potřeba, dřív stačili osli, číst a psát je vlastně taky zbytečný, učení bolí, pro spoustu lidí je to zbytečně vyhozenej čas a stejně už všechno důležitý bylo vymyšleno.

+4/0
27.3.2016 0:29

R58a82d39e80k 18J52a92n68a96t65a 9495796904952

a) VRT rozděluje krajinu méně než dálnice. Je totiž užší a nevytváří trvalý hluk, takže se ji zvěř tolik nebojí a snáz ji přejde ji po mostě nebo podchodem

b) v ČR potřeba jsou. Rychlé tratě by zvýšily podíl železnice na přepravě (dnes 8%) a tím přispěla k úsporám energie i času lidí. Z mnoa míst by se začalo běžně jezdit do Prahy do práce denně a kvalifikovaní lidé by se nemuseli do té Prahy stěhovat.

+8/0
27.3.2016 1:18

P17a87v36e73l 44V64a10v32ř79í81n 6564661372702

4 hodiny? Pche - to je toho! Však je to s bídou přes půl země (Japonska)! U nás jezdíme skoro přes celou zemi (Praha-Ostrava) za 3!!!

+9/−2
26.3.2016 22:04

P71e51t14r 67M30a96r10š83o26u30n 5735548976426

R^;-D jo, taky interpretace dat

+1/0
26.3.2016 22:07

P56a35v15e69l 97V97a93v77ř47í89n 6564851352782

Jinou možnost než kreativní interpretaci vidím jen nějakou defenestraci.

0/0
26.3.2016 22:12

J11i81r24k80a 81D30v27o92ř97á28k 4815890213908

V jednom ale máte v té legraci pravdu. Hokkaidó je spíš takový vystrkov, takže tenhle šinkansen není to nejrychlejší, co se na železnici dá potkat. Rychlost "až" 260 km/h už pár desetiletí není ohromující.

+2/0
30.3.2016 9:30

P56e12t13r 36P24r14o41t81i69v85í75n28s17k54ý 6317860514479

My zase stavíme 30 pár kilometrů dálnice, to nemá nikdo na světě R^

+3/−2
26.3.2016 20:03

P63e14t40r 77P30r33o52t37i84v14í48n75s77k30ý 6197150224619

...30 let...

0/0
26.3.2016 20:03

T64o74m85á57š 90M49o92r27a85v59č97í81k 3147626473595

Ale má, to byste se divil.

0/0
26.3.2016 21:21

M27i97c90h10a15l 45P34o73h39o74ř17e15l31s78k43ý 1436330175225

Wiki píše toto ... Tunel Seikan s délkou 53,85 km (z toho 23,3 km pod mořským dnem) a podmořskou hloubkou okolo 100 m je nejdelším tunelem na světě. Jeho podmořská část, dlouhá 23,3 km je ale až druhá nejdelší, za podmořskou částí Eurotuneludlouhou 37,9 km (s celkovou délkou tunelu 50,5 kilometrů) pod Lamanšským průlivem. Je ovšem také mnohem hlubší - až 240 m pod hladinou a asi 100 m pode dnem moře - oproti 75 metrům pod hladinou u Eurotunelu. Samou délkou budou oba překonány v roce 2016 novým Gotthardským úpatním tunelem s 57 km délky (a maximální mocností nadloží 2 300 m).

+2/0
26.3.2016 19:55
Foto

J51a97c71h63y47m 60B44r72z54e55z79i51n10a 6269609322273

No vida, gratuluju, to my nakupujeme 30 let ojeté lokomotivy a v Brně nakonec ani to nádraží mít nebudem...

+2/−2
26.3.2016 19:42

L14i17b26o39r 10F56i82l83á44k 3700475513263

Vy tam nemáte nádraží?8-o

+1/0
26.3.2016 19:53

P73e74t91r 21M49a87r63š60o40u64n 5415908776926

ne, mají jen zatáčku na Vídeň....

opravdu to je ostuda to "nádraží"...

+2/0
26.3.2016 22:06

O87n74d90r53e98j 60S38i36d17o76n 6214936251862

V Brne nasrazi je, prestoze diky zamerne absenci investic pro ostudu. Prilis mnoho vlivnych lidi ma nakoupene pozemky zcela mimo centrum a proto ze hledaji nesmyslne duvody proc nadrazi presunout. To je cele.

+5/0
26.3.2016 20:38

M28a75r22e91k 55K79o80l87m39a59n 5376964717861

Je to krásné občas vidět, že někdo někde dělá věci dobře a bez podvodů.

Podlední dobou tady v Evropě jsou samé negativní zprávy. Japoncům fandím, protože si nenechají do svých věcí moc kecat a radši makaj.

+1/0
26.3.2016 19:39

T48o74m34á60š 17M67o18r92a90v71č85í23k 3897656963795

No nevím, zrovna ten níže často citovaný tunel provázela spousta skandálů. Od výrazného předražení až po to, že byl zaplaven oceánem. To my jsme měli ve Stromovce štěstí, žádná voda tam téměř není.

+1/0
26.3.2016 21:29

J26i33n10d44ř83i27c72h 84Č20í96ž14e57k 9240622556369

Z článku nevyplývá, že vše bylo dobře a bez podvodů.

+2/0
27.3.2016 11:36

V72l88a60s81t25i14m36i17l 92Š37t14e35c78h65e23r 4821186230364

Tohle u nás nikdy nebude.Tedy dokud budou existovat ČD.Poslední dobou mám tu čest vidět,jak se v tomto podniku pracuje.Tedy pracuje,spíše krátí pracovní doba,někdy se i spí v kanceláři v pracovní době,nebo klábosí mezi kolegy co bude kdo dělat o víkendu.Rv

0/−9
26.3.2016 19:21

L37i62b86o69r 75F88i24l63á12k 3200925403443

Ne nadarmo se nádražákům říká pelešáci.;-)

0/−3
26.3.2016 19:26
Foto

M44i22c33h38a83l 81S75m89í26t16k17a 8794904923296

Co maj CD spolecneho s vystavbou trati? Asi Vam nic nerika spolecnost SZDC.

+15/0
26.3.2016 19:45

K95a23r95e43l 86Ř34e92h48á13č23e70k 9672600111252

Co mají ČD společného s výstavbou tratí? Mimochodem zrovna ČD mohou začít jezdit rychlostí 230 km/h klidně hned, soupravy na to mají. Zde je problém v politicích a v SŽDC. Docela by mě zajímalo, že víte jak to u ČD funguje, ale jednoduchou informaci kdo je správcem infrastruktury nevíte. Jestli vy tak trochu nelžete.

+8/0
27.3.2016 6:04

M23a62r92e68k 22Š54i36m39o11n 2424337198308

Jasně, ČD není majitelem infrastruktury, to se jí hodí, že se o to nemusí starat a ještě to pronajímat všelijakým Jančurům, ale o peníze za nádražní budovy, na které se při dělení provozu a infrastruktury zapomnělo, to si říct nezapomene. Jen aby bylo z čeho pokrývat neefektivitu.

Ale přiznávám, že to bývalo horší.

0/−2
28.3.2016 1:06

I54v17a77n 81H68o27l50a16s 5757157158507

> peníze za nádražní budovy, na které se při dělení provozu a infrastruktury zapomnělo

Nezapomnělo. Ty nádražní budovy si ČD při tvorbě zákona vyřvaly, aby tím podle vlastního mímění mohly komplikovat život konkurenci. A když se zjistilo, že to moc smysl nemá, tak honem začaly brčet, jak je to pro ně nevýhodné, a že majetek, který dostaly vložený do státí a. s., musí prodat státnímu podniku na těžký prachy.

0/0
28.3.2016 20:49

P94e19t20r 67K25a30h73a73n13e52k 2237204778475

Sinkanzen je skvely, ackoli drahy. Petisetkilometrova trasa stala v prepoctu pres 3000 czk. Ale jezdi to spolehlive a porad, ve spicce snad co 20 min.

0/0
26.3.2016 19:04

P92e66t22r 63K20a77h13a47n41e34k 2407114508205

...a tech 300 km/h si clovek ani neuvedomi.

0/0
26.3.2016 19:05

O94n48d17r56e51j 72S13i44d68o23n 6794676581162

500km za 3000 Kc vam prijde moc?

+1/0
26.3.2016 20:40

R77a41d95e98k 43J75a59n38a52t65a 9375116124632

No je to 6 Kč na km, tj. dražší než benzín do auta. Ovšem taky je to mnohem lepší než jízda autem. Navíc se v Japonsku dají pořídit různé síťové jízdenky, které cestování vlakem hodně zlevňují.

0/0
27.3.2016 1:21

L83u78k65a74s 20C78o34d94r 6948712470741

Mne to prijde celkem dost. Pred chvili jsem zrovna kupoval tady v Cine listek na CRH z Wuhanu do Sanghaje (cca 900 km) a stal me cca 1500 czk, protoze jsem bral prvni tridu. Kdybych chtel jet druhou tridou, tak zaplatim kolem tisicovky. Komfort i jizdni rychlosti jsou srovnatelne.

+1/0
27.3.2016 6:26

J13i33r52k41a 94D60v70o35ř16á44k 4345950353898

Platy a ceny v Číně a v Japonsku jsou samozřejmě dost jinde.

0/0
30.3.2016 10:38

J81i52r82k78a 55D49v19o28ř64á13k 4485690883348

Co 20 minut? Rychlá Nozomi jezdí každých 10 minut a do toho se motá navíc občas ještě pomalejší Hikari a Kodama. Je to ale trochu jiná trať než ta z článku.

0/0
30.3.2016 9:37

L20i81b69o58r 34F40i51l16á95k 3570155653753

Čumák to má pořádnej, to tam taky jezdí polský kamiony?

+1/0
26.3.2016 18:59

P94e28t58r 82M39e83s37s35n51e26r 1494315381557

To je kvůli aerodynamice a hluku, protože bez čumáku by to dělalo obrovské rány při vjezdu do tunelu, kterých je na trati spousta v obydlených oblastech.

+2/0
26.3.2016 19:49

T15o36m60a53s 46S85l10u65k82a 8821840932776

119 miliard korun za superrychlý vlak mezi ostrovy oddělenými oceánem? Žabaři. Naše minulá vláda postavila za podobný prachy neviditelný tunel až do Vatikánu. Na co vlaky, když si platíme to duchhovno.

+9/−6
26.3.2016 18:53

D22a79v53i89d 68Š81a72f63r42á62n81e93k 5417474307773

Nic proti japonským vlakům, ale ten čumák tam není doopravdy potřeba. Nejrychleší evropské vlaky současnosti se pohybují výrazně vyšší rychlostí než Šinkanzen, přesto vypadají docela normálně.

0/−16
26.3.2016 18:44

M91i31c12h35a51e77l 15H31a58m42a 1582264562113

Teda doufam, ze si Vas prispevek ti Japonci prectou :D

+7/0
26.3.2016 18:50

T51o41m73á13š 69M77o47r85a65v57č50í38k 3517536663225

1) Na které evropské trase je vlak rychlejší

2) Na které evropské trase je vlak výrazně rychlejší. Šinkanzen jezdí s cestujícími až 320 km/h

+4/−3
26.3.2016 18:57

T98o64m31á72š 61M80o59r52a98v17č57í94k 3567196643255

Odkdy se fakta zase mínusují? To je nějaká ideologie? V Evropě jezdí rychlovlaky až 320 km/h, v Japonsku až 320 km/h. Který je tedy v běžném provozu rychlejší, respektive výrazně rychlejší?

+1/0
26.3.2016 21:24

T61o89m31á18š 89M70o69r81a91v36č72í61k 3957106343485

Šinkanzen 320 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=sZuIejGRRW8

TGV 320 km/h: https://www.youtube.com/watch?v=pW-x6fVfYGM

0/0
26.3.2016 21:32

M19i58l76a37n 53K94o30r91d87í73k 1944217820893

Asi nevite vubec nic o aerodinamice. Oni maji vsude sami tunel. Proto ten tvar.

+6/0
26.3.2016 22:36

T75o10m41á87š 48M29o45r75a50v39č81í39k 3457876283635

Ano to je hlavní důvod, šinkansen je specifický svou aerodynamikou kvůli geomorfologii - tunelům, častým zatáčkám (Šinkanzen radius 2500, TGV 4000); kapacitou a podvozkem kvůli demografii. Na druhou stranu je více nestabilní při rychlostech, které TGV dosáhl při rekordní jízdě 576 km/h, proto se o něco takového Japonci ani nepokoušejí. Ono to ale ani není třeba, jak v Evropě, tak v Japonsku je maximálka 320 km/h a to oba dva vlaky v pohodě zvládají.

+4/0
26.3.2016 23:08

M52a74r68t48i45n 78R81u21z30i41c97k42a 1442948586857

Ono to TGV taky bylo specialne pro ten rychlostni rekord upraveno, bylo zvyseno napeti v troleji, zkracena souprava, zvetsen prumer kol, upravena trat a vybran primy usek trati... bezna souprava TGV takove rychlosti dosahnout nemuze...

Kdo vi, jestli by shinkansen pri podobnych upravach nedosahl podobne rychlosti, ale japonci se venuji, co se tyce zvyseni rychlosti, novemu maglevu v useku Tokio-Osaka s cca 500km/h...

0/0
27.3.2016 14:26

T90o25m36á41š 72M57o79r88a71v67č29í93k 3977176163115

Třeba ano, ale pokud se bavíme jen o aerodynamice, tak je na tom při těchto rychlostech lépe TGV. Francouzi nemuseli řešit problém častých tunelů jako Japonci.

0/0
27.3.2016 16:08

J37i45r98k36a 72D46v21o93ř88á20k 4565490853108

Maglevy jsou dost jiná kategorie dopravního prostředku. Ale u "obyčejné" vysokorychlostní železnice je teď na dohled překonání 400 km/h pro běžný provoz.

0/0
30.3.2016 10:37

J80i90r52k90a 23D19v56o54ř15á71k 4855950793258

Čínské vlaky ale v pohodě zvládají 380 km/h. Ovšem pokud by se vyplatilo s nima takovou rychlostí pravidelně jezdit, a kdyby se někdo nebál, že to zabezpečení nezvládne. Takže snad ("dočasně"?) přestali i s pravidelným provozem 350 km/h.

0/0
30.3.2016 9:44
Foto

D83a82l13i24b39o69r 96B45a67r85t49o79š 5304460307269

možná že by bylo pro EU a Evropu nejlepší začít stavět Transrapid....spousty pracovních míst, vysoká rychlost a tak dále----

https://de.wikipedia.org/wiki/Magnetschwebebahn

0/0
26.3.2016 18:09

M17i92l87o90s76l76a13v 83D97v59o56r32a73k 4226408917302

Pekna prace. A zatimco se v Japonsku, vedle sinkanzenu bezne jezdicich 240 km/h, uspesne testuji Maglevy presahujici 600 km/h, v Cechach se spekuluje, jestli ma cenu zvysovat rychlost hlavnich tepen na 160 km/h. Nema. Protoze 160 km/h je absurdni. [>-]

+12/−7
26.3.2016 18:01

V36o20j85t95a 26P79r88o64s22e14c13k20y 6928710355379

160 se normalne jezdi vlaken v CR

+13/−1
26.3.2016 18:08

L77a97d14i13s48l80a98v 14H63r82ů47z33a 8321376930286

Ono se o tom diskutuje? A dokonce se shodli na tom, že nemá, jo? Tak to asi ty téměř hotové koridory na 160 budou teď bourat, že? A co teprve ty vysokorychlostní tratě, to bude asi taky nějaká pomluva. Ještě, že mi to tu pan Dvořák vysvětlil.

0/0
26.3.2016 18:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.