Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Liberland chce prodávat půdu. Jako investice je to nesmysl, říká expert

Samozvaný stát Liberland, založený českým členem Strany svobodných občanů Vítem Jedličkou, hodlá prodávat půdu a zavést dobrovolnou daň. Loni projekt, který nadále čelí kritice diplomatů, získal od podporovatelů okolo 150 tisíc dolarů. Putovaly na nákup lodi či cestu na Kanárské ostrovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e81t38r 53N60o86v80o39t91n25y 1671640151

A kam se tato "investice" přesune po další velké povodni na Dunaji?

0/0
29.3.2016 15:01

M66a41r30t20i80n 95D72y25t50r40y61c62h 7504694308751

Tohle je asi taková vyčůranost, jako prodej pozemků na Měsíci a případně další tělesech Sluneční soustavy - nakonec nad výdělkem spláčou ti, kteří do toho vrazili nějaké reálné peníze a organizátoři, kteří bez práce přišli k majetku, se jim budou smát ...

0/0
29.3.2016 9:33

T84o87m62á92š 36Z37e86m85a82n 3775478684925

Nějak na fotkách nevidím tu neobyvatelnou bažinu..

0/0
28.3.2016 22:44

R87o42b84e12r20t 84P74r53a90ž26á67k 4708276545500

Taky tam žádná není. Jsou to výplody novinářů. Půda je tam vesměs kamenitá.

0/0
30.3.2016 14:00

M75a90r20e26k 59C62o17z36l 9142710779381

Liberland a myšlenka svobody a malé role státu musí Babišovi hodně ležet v žaludku, když se Idnes do toho nápadu tak naváží. Slovní spojení jako "kritika diplomatů" (přestože úkolem diplomata je chovat se diplomaticky a na kritiku nemají právo), kdy v článku uvádějí zcela neutrální vyjádření chorvatské velvyslankyně, je evidentně zcela účelové.

Kdyby to tak nesmrdělo díky mnoha tisícům jiných nelegálních překračovatelů hranic, doporučil bych ještě autorovi napsat něco o tom, že se Vít Jedlička dopouští nelegálního přechodu hranic ze Srbska do Chorvatska nebo naopak.

+1/0
28.3.2016 19:36

R53a43d36o13s57l14a31v 61K96l76a59u40d83a 5554328924702

Ono jde jen o to, aby občané toho státu nevyužívali toho, co platí někdo jiný. Fyzicky v zátopové oblasti kde se prohánějí hejna komárů nejspíš nikdy nikdo žít nebude.

+1/0
28.3.2016 20:07

M94a31r18e82k 45C20o91z67l 9312190409791

Nevím přesně, jak to myslíte, ale my Češi jsme ve využívání toho, co platí někdo jiný, mistři (a nejsme v tom sami). Celá ta hra o čerpání dotací z EU je o tom, kolik vyčerpáme a ne, jak účelně. Zdravotní pojištění, sociání pojištění vs. dávky apod., to vše je založeno na tom, že platí někdo a v plné výši čerpá zpravidla někdo jiný.

+1/0
28.3.2016 21:53

D15u79š39a41n 56D30i19t64r23i20c66h 3948916533989

Je to stejný nesmysl, jako kupovat parcely na měsíci.

+2/0
28.3.2016 19:17

T40o78m42á13š 40Z24e64m19a50n 3685548174335

Ne tak docela.

Organizace které Měsíce odsáhly (resp ta jedna) se hlásí k dohodě o nepřisvojení si měsíční púdy.

Liberland je naproti tomu dosažitelný a především je trvale obyvatelný - což dle mezinárodního práva k vyhlášení státu stačí a ani ho nemusí nikdo uznat.

0/0
28.3.2016 22:46

M44a45r36t94i90n 80D90y95t30r98y37c35h 7224374578831

Mezinárodní právo je komplikovaná věc a většinou zvítězí ten, kdo má větší zbraň - viz Rusko a Krym... Co si asi myslíte, že se s Liberlandem stane? Spory o území se vyřeší a za pár let bude Liberland minulostí...

Prodej půdy na Měsíci je úplně stejný v tom, že se někdo snaží bezpracně přijít k penězům.

0/0
29.3.2016 9:36

M63i22c89h91a21l 60K88r88č15á98l 6658498706882

Pokud si pamatuji, tak Liberland vznikl tak, že jak Srbsko, tak Chorvatsko prohlásili, že toto území jejich není. Tím podle mezinárodního práva bylo toto území volné, resp nespadalo pod žádnou státní správu. A pokud tam podle mezinárodního práva vznikl stát, nemá tam chorvatská ani srbská policie žádnou pravomoc. Na první pohled to vypadá jako naprostá blbost ale podle mezinárodního práva je vše v pořádku. Jediná možnost pro Chorvatsko nebo Srbsko jak tento problém vyřešit je zabrat toto území silou. Ale vzhledem k tomu, že chorvatsko je členem EU a Srbsko se tam v budoucnu chystá a navíc jejich vzájemné vztahy nejsou po válce úplně optimální, tak to tak jednoduché nebude.

+5/0
28.3.2016 19:00

R71a11d22o85s30l77a83v 71K14l20a61u12d20a 5784148774272

To si pamatujete špatně. Takhle to fakt nebylo.

0/0
28.3.2016 19:31

V85á17c34l85a55v 64P25o22u82s55t47k89a 3900241502

Nic takového nikdy nikdo neprohlásil.

0/0
28.3.2016 20:41

R35a40d37i35m 22V36a17l79e10n91č18í79k 1398180493199

Tady je to samý odborník...

0/0
30.3.2016 15:32

P83a36v81e79l 42Ř45a13p25e46k 7962736469315

Myšlenka Liberlandu je tak šílená, že se mi začíná líbit čím dál víc. R^

+1/0
28.3.2016 18:11

M45a81r22t94i20n 75Š78p51á78l64a 2905789363

Verte si cemu chcete ale kdyz si prectu komentare tady k tomu tak citim strasnou zaprdenost z lidi zkouset cokoliv jinyho...uplne citim jak jsou lidi z toho totalne vykolejeny...boze zalozit si vlastni stat kdo to kdy slysel....a dalsi jak mate vsichni v sobe zakoreneno pocit nejakeho podvodu....

+11/0
28.3.2016 16:30

R33a92d47o83s84l13a42v 46K63l62a19u44d17a 5884378214882

Zaprděnost? 8-o Pokud někdo přijde s programem který se odlišuje od ostatních politických stran a vyhraje volby, pak má právo zkoušet něco co tady nebylo. Představa že někdo zapíchne kolík tam, kde dva přou o nějaké území, je hodně naivní, respektive hloupá. Založit si vlastní stát si nikdo nemůže. A to dokonce ani na pozemku který koupil, natož na území které ukradl.

+1/0
28.3.2016 16:37

I25v62a69n 58S63l20á95m83a 6296425701668

No ale jak přou... Kdyby oba říkali, že je to jejich a někdo 3. si to vzal, je to divné, ale takhle? Ani jeden stát to území nechce, tak koho "ochudil", "okradl" etc? Mě se tato myšlenka líbí

0/0
28.3.2016 17:04

R14a70d90o11s16l21a19v 77K61l21a69u13d83a 5814288124602

Jak by se přeli? Oba dva se chtějí tohoto území vzdát ve prospěch toho druhého za jiné, o které stojí. Na tom není nic divnýho. Rozhodně nikdo třetí na to území nemá nejmenší právo.

0/0
28.3.2016 17:19

M13a85r50t40i88n 49Š37p18á76l69a 2825519103

ukradl??? to ste vsichni tady experti na tohle na pravo??? ja o tom vim kulovy se priznam a proto jestli se ukaze ze je to proti mezinarodnimu pravu tak se muzete teprv bavit. ja tady nejaky hypotezy moc neslysim spis samy resolutni kopance do nej.

nevim proc si nikdo nemuze zalozit stat?? dyt jich je na zemi nevim neco kolem 250ti a nekdo je musel zalozit.

0/0
28.3.2016 22:41

R65a69d71o78s58l91a28v 43K11l77a28u43d36a 5134918664732

Židé o svůj stát usilovali skoro 3.000 let a podařilo se jim to v podstatě až "díky" holocaustu.

0/0
29.3.2016 7:28

M80a90r92t33i25n 55Š29p36á25l31a 2625919383

no to nic nemeni na tom ze jak vidite zalozit si stat muze kazdy. nebo jako kdyz to Zidum trvalo tak dlouho tak si Jedlicka musi pockat aspon pet tisic let nebo jak to myslite?

0/0
29.3.2016 11:33

R51a35d35o61s55l98a40v 15K33l36a83u26d11a 5184328954612

Založit si stát může každý. I se stanovit prezidentem.... Jenže je mu to na nic, když ho nikdo neuzná. Hlavně ne ten, komu po právu to území patří. A to že území které bývalo v Jugoslávii někomu patří, to si buďte jist. I když se k němu zatím z jakýchkoliv důvodů nepřihlásil. Chorvatská policie může prezidenta Jedličku odtamtud klidně vymlátit pendrekem.

0/0
29.3.2016 11:47

A45n45t51o13n87í91n 57V76a49c24u52l51í43k 4692652506713

Podobný nesmysl jako kupovat třeba řecké dluhopisy. ;-D

+3/0
28.3.2016 15:57

J35i92ř17í 74D57v91o35ř67á57k 5635199160248

Proč je ten článek v Ekonomice ? To snad patří do Krimi .

0/−3
28.3.2016 15:43

V47á95c40l62a84v 26P50o35u63s42t77k83a 3160841872

Spíš Revue, ne?

+1/0
28.3.2016 20:42
Foto

P63e89t65r 27Z74á38v81l39a87d86s87k52ý 5251443400381

Myslím, že autor článku by se měl nejprve informovat, než něco rádoby odborného napíše. Mimochodem, ten kojzarovský slovník: samozvanci a zaprodanci, taky stojí za to. Fuj!

0/0
28.3.2016 14:32

A48n69t34o76n55í21n 79J84i48ř10í46k 5719597399894

Není snadné udělat si názor na Jedličku. Původně jsem myslel, že jenom nedával pozor při dějepisu a těm nesmyslům vážně věři. V poslední době mě ale přijde, že vymyslel skvělý business plán, jak okrást naivy a za jejich prachy si užívat:-)

+4/−1
28.3.2016 13:10

V51l16a46s14t66i96m90i40l 84S64v66o51b75o96d73a 7343898335144

V kontextu historie je režim např. v ČR zhruba 80% socialismem. 100% socialismus to u nás dal cca 40 let.

Jestli jste fanoušek dlouhé existence současného režimu (Váš komentář Vám tuto roli přisuzuje), pak se nabízí otázka, jak moc jste při hodinách dějepisu dával pozor Vy ;-).

+1/−4
28.3.2016 13:29

A38n24t80o18n42í52n 19J80i78ř74í91k 5209787589954

Procenta jste si vycucal z prstu a jsou dost mimo. Věřte, že se současnou mírou sociálního státu nesouhlasím, ale stále je to funkčnější řešení, než Jedličkův návrh.

Otázka spíš je, proč společnost dospěla do současné fáze "sociálního státu". Jakýsi "minimální stát" zde byl celkem nedávno. Lze k tomu analogicky přirovnat například Británii 19. století. Minimální práva zaměstnanců, žádné sociální dávky, zdravotnictví jen pro majetné a podobně. Došlo to do fáze hladomoru v Irsku - stát nechal lidi umírat hlady a vedlo to k extrémnímu nárůstu kriminality, kde lidé volili mezi smrtí hladem a krádeží/loupeží jídla. V Anglii byly hromadné stávky dělníků proti nelidským podmínkám. Bohatí a mocní proto dospěli k názoru, že je nutné povolit uzdu a přidat lůze nějaká práva a jistoty na úkor bohatých a schopných. Lepší odevzdat pár procent víc na daních, aby bylo na policii, justici, minimální dávky, solidní zdravotnictví a podobně, než mít víc peněz, ale po ulici chodit ve strachu, kdo mě zrovna přepadne a kdo mě nakazí neléčenou tuberou.

+2/−2
28.3.2016 13:53

S45t45a78n39i72s40l56a38v 49K21r87e68j14c86a74r 6747556483554

Plagiátor Harwardských fondů Koženého s mezinárodní účastí. Rozloha 5 km, musí být opřena o vnější ekonomiku, a liberland těžko dosáhne.

0/0
28.3.2016 14:35

V10l75a70s97t14i61m56i26l 22S65v92o53b87o92d78a 7613378555604

1) To jsem si rozhodně nevycucal z prstu, jen to možná nelze takto jednoduše převést na procenta - v případě socialismu ovšem ano. Pokud zanedbáme "underground", nad kterým neměl režim kontrolu, skutečně to bylo 100%...

Cca 80% jsem odvodil takto: 40 - 50% je majetek zkonfiskovaný na daních. Je úplně jedno, co vám z toho stát dá nebo co dá někomu jinému, jde o to, že vždy, před odevzdáním toho majetku, nemůžete dobrovolně rozhodnout, jestli to dát chcete nebo ne - rozhodne za vás kolektiv. Dalších 30% je spíše optimistická varianta - jsou to všechny změny, které stát svými opatřeními na trhu provede a státní měnové machinace. Zbylých cca 20% je absence pracovních táborů, zákazů cestovat, možnost založit si dle mraků státních pravidel vlastní firmu (ale aspoň si ji založit), omezená, ovšem nikoliv žádná, svoboda slova apod.

2) V dějepisu se opravdu moc nevyznáte, protože to, co píšete, by znamenalo, že se lidé v období rozmachu moderní průmyslové výroby měli hůře, než předtím a rozhodli se bojovat za svá práva, aby se měli dobře alespoň tak, jak předtím (to bych ještě chápal). Je to lež. V rozmachu moderní průmyslové výroby se měli mnohem lépe, než předtím a prostě jen chtěli víc. Nicméně ani to není podstatné, neboť tím stvořili tehdy stvořili systém, který byl mnohonásobně méně socialistický, než je ten dnešní.

Celá podstata problému tkví v tom, že chtít si zvyšovat svou životní úroveň braním z jakéhosi kolektivního měšce, který předtím naplníme z daní, je z ekonomického hlediska nesmysl.

0/0
28.3.2016 18:14

J59o73s81e84f 40K95o53p82e15c92k13y 9984452715

Jj je to skely zpusob, jak pomerne jednodusse vylakat prachy z jednodussich obyvatel ruznych zemi sveta. A jako takovy napad to zaslouzi oceneni. A myslim, ze autor to tak ostatne i zamyslel. I kdyz to samozrejme nikdy nemuze priznat ;-)

0/0
28.3.2016 13:36

J33o57s29e74f 47K73o77p26e23c43k71y 9554672105

ehm... jednoduse... sorry

0/0
28.3.2016 13:37

K75u34b35a 46A29u94e87r 3804289898391

Příjmy odpovídají výdajům. :) Dobře to dělá ten Jedlička... Docela dobrá živnost z toho

+1/0
28.3.2016 12:05

J11a60n 77F51i32k18á65č56e81k 1635442

Ideologií pomatení šášulové. :-)))

+4/−1
28.3.2016 11:52

V59l85a88s81t81i42m59i47l 22S84v38o52b17o79d67a 7653798505824

... jsou dnes davy lidí. Máte pravdu :-P.

+1/−1
28.3.2016 13:22

D51a38n 38J45u46r23y98g74á89č34e16k 4986840454401

Casem mu Chorvati se Srbama tuhle srandu rozezenou. Ale takovym anarchistum jako je Jedlicka fandim.

+2/−1
28.3.2016 11:39

V74l49a57s47t22i54m30i80l 77S54v71o17b70o70d64a 7513858165974

Tak celý článek (kromě toho videa) je propagandou jak za totáče, což mě zároveň docela děsí, kam se to dostalo.

Nicméně význam Liberlandu vidím trochu někde jinde, než v roli státu. Má to dobrý naučný potenciál propagující myšlenky svobody, mnohem lepší, než ekonomická knížka, neboť ta je sice informačně mnohem více hodnotnější, ale potenciál šíření myšlenek z takové knihy napříč běžnou veřejností, i když jsou její texty populárně naučné, je dnes katastrofální, bohužel :-(.

Problém Liberlandu je v tom, že fyzicky existuje, takže je vlastně ještě v horším postavení, než Bitcon, který sice může současná mainstreamová státní moc zakázat (což je ovšem pro měnu zrovna docela problém), ale nemůže jej zrušit. Následující řádky jsou ovšem spíše o rozdílu optimistického a pesimistického pohledu:

a) Optimistický: Liberland se bude nějak vyvíjet. Je možné, že společenská kultura již dosáhla nebo v průběhu vývoje Liberlandu dosáhne takového stupně, že pokud se stane Liberland pro současný státní mainstreamovou moc nepohodlným (více, než takřka nulově), k jeho zrušení nedojde. V každém případě by to bylo slitování na úrovni charity, neboť vidíme, jaká je dnes realita. Jistý stát provádí a prováděl několik let super monstr vojenskou operaci na blízkém východě, apatické společnosti se to podalo jako "boj proti terorismu" a sami můžeme vidět ten obrovský nepoměr příznivců a odpůrců těchto operací :-(.

b) Pesimistický: Současné pevné státní moci se Liberland přestane líbit v okamžiku, kdy dosáhne úrovně nezanedbatelného "daňového ráje" a bude zrušen. Pak po Liberlandu zůstanou "jen" myšlenky svobody mezi těmi ekonomicky vzdělanými lidmi (jejíž zastoupení ve společnosti dnes odhaduji na několik promile) a touha "jak z toho ven". A zrušení Liberlandu jistě "najde" řadu nových příznivců svobody.

Liberland tedy vnímám jako jeden z řady kroků, které společnost jednou osvobodí, ale všespasitelný "daňový ráj" z něj určitě nebude.

+6/−5
28.3.2016 11:24

J22a15k30u50b 52K68u82č67e68r22a 6168842521173

Liberland už neexistuje, to jsou fakta. Borec se jen snaží vytřískat co nejvíc peněz, ikdyž je to klasickej podvod.

+3/−1
28.3.2016 11:29

V75l15a28s18t42i37m37i30l 57S60v90o73b15o37d13a 7353828295914

Nemám informaci o tom, že to tam je oplocené např. jak území s nadlimitním výskytem radiace :-) a nesmí tam ani noha kromě zástupce (mainstreamového) státu. V tom případě fyzický Liberland stále existuje, popř. probíhají přípravy na jeho vznik.

Jestli máte jiné informace, sem s nimi.

+2/0
28.3.2016 12:43

K86u33b34a 53A97u15e78r 3394869608671

A kolik jste jim už pustil?

0/0
28.3.2016 12:09

V70l68a28s10t94i65m45i43l 53S77v69o90b57o69d58a 7773628555634

Koho nebo čeho?

0/0
28.3.2016 12:35
Foto

V43i39l86i92a65m 82M50l60i29c13h 1631973505698

Nejde jen o myšlenky svobody. Je víc oblastí, kde je zajímavé začít "na zelené louce" (i když v tomto případě jde spíš o smrdutý močál): Třeba postavit právní systém bez toho bordelu, co se táhne s náma století a parlament to neustále zasírá víc a víc. Nebo postavení na malém prostoru uzavřeného ekosystému, který se obejde bez dodávek zvnějšku a neudusí se vlastním odpadem. Nebo postavení finančního systému bez banksterů. Nebo, nebo, nebo... je to prostě prostor pro snílky všeho druhu. Kéž se to panu Jedličkovi podaří dotáhnout do stavu mezinárodního uznání. Pro nás ostatní to bude zajímavá podívaná.

+2/0
28.3.2016 12:31

V89l89a32s55t15i41m47i88l 48S74v23o27b42o76d83a 7483368255824

Právě že jde jen o myšlenky svobody. To je množina všech věcí, z nichž některé jste vyjmenoval R^.

0/0
28.3.2016 12:44

J32a27k38u83b 74K62u26č54e14r26a 6408892791293

Prodávat něco, co nemám a zavádět (ikdyž dobrovolnou) daň, to je perfektní ukázka názoru Svobodných.;-D

+2/−1
28.3.2016 11:18

P31e67t79r 36K32o57l23á26ř 2538897214781

Chvilku to bylo vtipné ... Cestování po světe za cizí peníze je trapné a prodej cizí půdy je podvod, tedy trestný čin ...

+4/−1
28.3.2016 11:17

M48i50r72e76k 79T75u47r24e27č51e60k 4163562910872

A kdy bude vysilat radio "Svobodny Liberland" ? Pravdive radiove vysilani od dob 'Svobodna Evropa' a 'Voice of America' tady chybi. To totalitni "politicky korektni" se uz neda poslouchat bez ujmy na zdravi...

0/0
28.3.2016 11:16
Foto

V86i42l72i18a84m 43M97l21i19c13h 1221143675698

https://www.facebook.com/stvava.vysilacka.liberland/?fref=nf

0/0
28.3.2016 12:33

J16i73ř47í 71H95u24m74l 5802379452631

to je ale blbost 8-o

+1/0
28.3.2016 11:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.