Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší průšvih autoprůmyslu: účet za smrtící airbagy dosáhne půl bilionu

Japonský dodavatel Takata odhaduje náklady na svolávání milionů vozů kvůli potenciálně závadným nafukovačům airbagů od této firmy až na 2,7 bilionu jenů (575 miliard Kč). S odvoláním na nejmenovaný zdroj to napsala agentura Bloomberg. Akcie firmy se po zprávě propadly o pětinu na historické minimum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T40o15m18á39š 76Ž95i30t51n20ý 6371720461251

Stačí to přejmenovat ze záchranného systému na systém euthanasie řidiče a je po problému.

0/0
7.4.2016 8:56

J26i32ř39í 48K50r74u80t89i56l 2410294830648

Ještě levněji, ještě levnějc a nakonec zbude jen nápis. Airbag.

0/0
30.3.2016 15:13

J14o93s87e69f 16V79a15l64a 9440783623563

uz se tesim, az nekdo zazaluje treba vyrobce energetickych tycinek za umyslne poskozovani zdravi.

0/0
30.3.2016 15:09

J96o21s40e81f 49Š52o35l51t13e19s 8604578350283

To by mě zajímalo, co by se stalo, kdyby se prodejci čestně rozhodli, že jim podobné riziko dodávky na trh, kde hrozí šílené pokuty nestojí za to, a prostě úplně přestali dodávat a to všichni. To by bylo najednou povyku.

0/−1
30.3.2016 14:20

T30o61m38á83š 72G88ü54r21t91l35e63r 3507305928418

V automotive odvětví jsou takové potencionální zisky, že když se jeden dodavatel na to vykašle, nahradí ho jiní. Právě díky těm obrovským pokutám je bezpečnost tam kde je, a podobné incidenty jsou vzhledem k celkovému množství vyrobených aut ojedinělé.

0/0
30.3.2016 14:35

L59u80k52á75š 90M53a63l50v17i16n88s93k42y 2618944423408

Zpovykanost, nic jiného. Kvůli pár desítkám mrtvých vyhodit částku ekvivalentní půlce státního rozpočtu ČR.

Chyby se prostě stávají, firma by měla zaplatit nějakou citelnou pokutu (kromě toho ztratí renomé) a šmytec.

Beztak to stejně nakonec zaplatí zákazníci, protože ty náklady spojené se svoláváním se budou muset někde rozpoustit, nesjpíše v cenách budoucích airbagů.

+2/−2
30.3.2016 14:04

T43o87m59á52š 36G60ü16r73t12l84e29r 3147285988328

Takže se to má prostě nechat být a koukat, jak to zabíjí další desítky lidí? 8-o

+2/0
30.3.2016 14:32

M42a19r52t37i17n 80K43a74r65á21s30e77k 9828943228588

Jasne ze ne, ale takove zplodiny z tech aut zabijou radove vice lidi nez airbag...

0/0
30.3.2016 14:56

V95i92k32t16o41r 42Š88e33d30i46v11ý 8886671430466

Kdyby to opravdu byly nanejvýš desítky lidí po celém světě, šlo by o racionální postup.

0/0
30.3.2016 15:07

J88o16s66e60f 32V18a66l34a 9580103233923

je to sice mozna na prvni pohled neprilis humanni, ale proti "ucinkum" vyrobku jako jsou cigarety nebo alkohol je nejakych par desitek mrtvych naprosty pakatel. Jeste bych pridal treba cukr, nejlepe vysokokaloricke napoje (limonady :cola, fanta atd a pivo) To bychom se napocitali do statisicu mrtvych za rok

+1/0
30.3.2016 15:07

T41o16m81á32š 77G89ü35r32t21l94e92r 3897985308298

Cigarety, alkohol, cukr atd. do sebe liju sám - svobodná volba každého. Auto si opravdu nekupuju s tím, že mě při normální bezpečné jízdě "zastřelí" airbag.

0/0
30.3.2016 16:55

J17i70ř79í 54V16o32n74d41r70á26č43e88k 5506394670734

Tak kde jsou ti, co mi včera dlouze psali pod článkem o čínských šuntech, že Japonci jsou špice, kterým se nic nestane?

+5/−1
30.3.2016 13:00

J16i28ř48í 57S26c47h23w32a98c41h 8218344928236

existence šuntů jiného původu nic na čínských šuntech nemění....

0/0
30.3.2016 20:30
Foto

F75i60l12i88p 58G63a78j54d16o70s65i73k 8212156444100

AFFECTED VEHICLES (total U.S.-market number in parentheses, if known):

Acura: 2002–2003, 2009–2014 TL; 2003 CL; 2003–2006 MDX; 2005–2012 Acura RL; 2007–2016 RDX; 2010–2013 ZDX; 2013–2016 ILX

Audi (approximately 170,000): 2006–2013 A3; 2006–2009 A4 cabriolet; 2009–2012 Q5; 2010–2011 A5 cabriolet; 2015 Q5

BMW (approximately 1,605,000): 2000–2011 3-series sedan; 2000–2012 3-series wagon; 2002–2013 3-series coupe and convertible; 2001–2013 M3 coupe and convertible; 2002–2003 5-series and M5; 2003–2004, 2007–2013 X5; 2007–2010 X3; 2008–2013 1-series coupe and convertible; 2008–2011 M3 sedan; 2008–2014 X6; 2013–2015 X1

Buick: 2015 LaCrosse

Cadillac: 2015 XTS

Chevrolet (510,454, including Buick, Cadillac, GMC, Saab, and Saturn): 2007–2008 Chevrolet Silverado HD; 2015 Camaro, Equinox, Malibu

Chrysler: 2005–2010 Chrysler 300; 2006–2007 Crossfire; 2007–2008 Aspen

Daimler: 2006–2008 Dodge Sprinter 2500 and 3500; 2007–2014 Freightliner Sprinter 2500 and 3500

Dodge/Ram (approximately 5.64 million, including Chrysler, not including Daimler-built Sprinter): 2003–2008 Dodge Ram 1500; 2005–2010 Charger and Magnum; 2005–2011 Dakota; 2004–2008 Durango; 2003–2009 Ram 2500 and 3500; 2008–2010 Challenger, Ram 4500, and Ram 5500

+3/0
30.3.2016 13:00
Foto

F84i92l52i31p 86G71a60j72d12o68s56i56k 8552746214490

Ford (1,509,535): 2004–2006 Ranger; 2005–2006 GT; 2005–2014 Mustang

GMC: 2007–2008 GMC Sierra HD; 2015 Terrain

Honda (approximately 8.51 million, including Acura): 2001–2007 Accord (four-cylinder); 2001–2002 Accord (V-6); 2001–2005 Civic; 2002–2011, 2016 CR-V; 2002–2004 Odyssey; 2003–2005 Civic Hybrid; 2003–2011 Element; 2003–2008 Pilot; 2006–2014 Ridgeline; 2009–2014 Fit; 2010–2014 FCX Clarity; 2010–2014 Insight; 2011–2015 CR-Z

Infiniti: 2001–2004 Infiniti I30/I35; 2002–2003 Infiniti QX4; 2003–2005 Infiniti FX35/FX45; 2006 Infiniti M35/M45

Lexus: 2002–2010 SC430

Mazda (approximately 500,000): 2003–2008 Mazda 6; 2006–2007 Mazdaspeed 6; 2004–2008 Mazda RX-8; 2004 MPV; 2004–2006 B-series

Mercedes-Benz (approximately 847,627, including Daimler): 2005–2011 C-class (excluding C55 AMG but including 2009–2011 C63 AMG); 2007–2008 SLK-class; 2007–2014 Sprinter; 2009–2012 GL-class; 2009–2011 M-class, 2009–2012 R-class; 2010–2011 E-class sedan, wagon, coupe, and convertible; 2010–2012 GLK-class; 2011–2014 SLS AMG coupe and roadster

Mitsubishi (104,994): 2004–2006 Lancer and Lancer Evolution; 2006–2009 Raider

Nissan (approximately 1,091,000, including Infiniti): 2001–2003 Maxima; 2002–2004 Pathfinder; 2002–2006 Nissan Sentra

+2/0
30.3.2016 13:00
Foto

F48i57l50i81p 86G61a79j14d93o60s21i76k 8902526364170

Pontiac (approximately 300,000): 2003–2007 Vibe

Saab: 2003–2011 9-3; 2005 9-2X; 2010–2011 9-5

Saturn: 2008–2009 Astra

Subaru (approximately 80,000): 2003–2005 Baja, Legacy, Outback; 2004–2005 Impreza, Impreza WRX, Impreza WRX STI

Toyota (approximately 3,113,000, including Lexus): 2002–2007 Toyota Sequoia; 2003–2008 Corolla and Corolla Matrix; 2003–2006 Tundra; 2004–2005 RAV4

Volkswagen (680,000): 2006–2010, 2012–2014 Passat; 2009–2014 CC; 2010–2014 Jetta SportWagen and Golf; 2012–2014 Eos; 2015 Tiguan

+3/0
30.3.2016 13:00

M87i97r55e27k 81G70a35j14e10r 5381856899160

Takze se to netyka zadneho ze tri aut, ktera jsem v poslednich 18 letech vlastnil. Hned jsem klidnejsi.

0/0
30.3.2016 15:16

M32a98r41t59i26n35a 62K64l61a23b33e22č47k36o35v60á 5828810

díky za přehled :)

+2/−1
30.3.2016 14:02

P59e42t48r 67D56u28c92h67á76č32e45k 6818579743893

Nezačínál podobně Clancyho román Čestný dluh?

0/0
30.3.2016 11:37

P97e71t60r 78H27e73r26m73a 5518364841313

Tam šlo o vadné nádrže.

0/0
30.3.2016 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.