Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší průšvih autoprůmyslu: účet za smrtící airbagy dosáhne půl bilionu

Japonský dodavatel Takata odhaduje náklady na svolávání milionů vozů kvůli potenciálně závadným nafukovačům airbagů od této firmy až na 2,7 bilionu jenů (575 miliard Kč). S odvoláním na nejmenovaný zdroj to napsala agentura Bloomberg. Akcie firmy se po zprávě propadly o pětinu na historické minimum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T21o26m26á98š 77Ž55i55t21n92ý 6661140751631

Stačí to přejmenovat ze záchranného systému na systém euthanasie řidiče a je po problému.

0/0
7.4.2016 8:56

J14i45ř65í 44K62r73u24t22i86l 2750384680158

Ještě levněji, ještě levnějc a nakonec zbude jen nápis. Airbag.

0/0
30.3.2016 15:13

J48o83s48e83f 33V56a26l43a 9860513553603

uz se tesim, az nekdo zazaluje treba vyrobce energetickych tycinek za umyslne poskozovani zdravi.

0/0
30.3.2016 15:09

J56o15s17e19f 17Š69o11l30t60e90s 8684808800553

To by mě zajímalo, co by se stalo, kdyby se prodejci čestně rozhodli, že jim podobné riziko dodávky na trh, kde hrozí šílené pokuty nestojí za to, a prostě úplně přestali dodávat a to všichni. To by bylo najednou povyku.

0/−1
30.3.2016 14:20

T10o66m74á33š 50G87ü39r71t16l71e72r 3197425578598

V automotive odvětví jsou takové potencionální zisky, že když se jeden dodavatel na to vykašle, nahradí ho jiní. Právě díky těm obrovským pokutám je bezpečnost tam kde je, a podobné incidenty jsou vzhledem k celkovému množství vyrobených aut ojedinělé.

0/0
30.3.2016 14:35

L29u27k92á20š 83M15a68l16v13i79n16s36k48y 2538574243668

Zpovykanost, nic jiného. Kvůli pár desítkám mrtvých vyhodit částku ekvivalentní půlce státního rozpočtu ČR.

Chyby se prostě stávají, firma by měla zaplatit nějakou citelnou pokutu (kromě toho ztratí renomé) a šmytec.

Beztak to stejně nakonec zaplatí zákazníci, protože ty náklady spojené se svoláváním se budou muset někde rozpoustit, nesjpíše v cenách budoucích airbagů.

+2/−2
30.3.2016 14:04

T12o77m56á59š 68G62ü11r67t31l83e97r 3457455968368

Takže se to má prostě nechat být a koukat, jak to zabíjí další desítky lidí? 8-o

+2/0
30.3.2016 14:32

M52a70r40t73i75n 70K96a50r40á59s70e53k 9448603908288

Jasne ze ne, ale takove zplodiny z tech aut zabijou radove vice lidi nez airbag...

0/0
30.3.2016 14:56

V58i56k16t17o64r 11Š98e60d64i90v52ý 8626301700696

Kdyby to opravdu byly nanejvýš desítky lidí po celém světě, šlo by o racionální postup.

0/0
30.3.2016 15:07

J78o83s76e23f 82V48a95l15a 9370253983963

je to sice mozna na prvni pohled neprilis humanni, ale proti "ucinkum" vyrobku jako jsou cigarety nebo alkohol je nejakych par desitek mrtvych naprosty pakatel. Jeste bych pridal treba cukr, nejlepe vysokokaloricke napoje (limonady :cola, fanta atd a pivo) To bychom se napocitali do statisicu mrtvych za rok

+1/0
30.3.2016 15:07

T18o66m17á39š 65G48ü88r39t89l70e50r 3707795198838

Cigarety, alkohol, cukr atd. do sebe liju sám - svobodná volba každého. Auto si opravdu nekupuju s tím, že mě při normální bezpečné jízdě "zastřelí" airbag.

0/0
30.3.2016 16:55

J28i43ř29í 68V89o13n70d64r76á23č15e74k 5176194110374

Tak kde jsou ti, co mi včera dlouze psali pod článkem o čínských šuntech, že Japonci jsou špice, kterým se nic nestane?

+5/−1
30.3.2016 13:00

J85i98ř62í 55S34c45h32w64a32c80h 8378914178426

existence šuntů jiného původu nic na čínských šuntech nemění....

0/0
30.3.2016 20:30
Foto

F16i43l73i64p 76G70a17j56d19o93s46i12k 8402256594720

AFFECTED VEHICLES (total U.S.-market number in parentheses, if known):

Acura: 2002–2003, 2009–2014 TL; 2003 CL; 2003–2006 MDX; 2005–2012 Acura RL; 2007–2016 RDX; 2010–2013 ZDX; 2013–2016 ILX

Audi (approximately 170,000): 2006–2013 A3; 2006–2009 A4 cabriolet; 2009–2012 Q5; 2010–2011 A5 cabriolet; 2015 Q5

BMW (approximately 1,605,000): 2000–2011 3-series sedan; 2000–2012 3-series wagon; 2002–2013 3-series coupe and convertible; 2001–2013 M3 coupe and convertible; 2002–2003 5-series and M5; 2003–2004, 2007–2013 X5; 2007–2010 X3; 2008–2013 1-series coupe and convertible; 2008–2011 M3 sedan; 2008–2014 X6; 2013–2015 X1

Buick: 2015 LaCrosse

Cadillac: 2015 XTS

Chevrolet (510,454, including Buick, Cadillac, GMC, Saab, and Saturn): 2007–2008 Chevrolet Silverado HD; 2015 Camaro, Equinox, Malibu

Chrysler: 2005–2010 Chrysler 300; 2006–2007 Crossfire; 2007–2008 Aspen

Daimler: 2006–2008 Dodge Sprinter 2500 and 3500; 2007–2014 Freightliner Sprinter 2500 and 3500

Dodge/Ram (approximately 5.64 million, including Chrysler, not including Daimler-built Sprinter): 2003–2008 Dodge Ram 1500; 2005–2010 Charger and Magnum; 2005–2011 Dakota; 2004–2008 Durango; 2003–2009 Ram 2500 and 3500; 2008–2010 Challenger, Ram 4500, and Ram 5500

+3/0
30.3.2016 13:00
Foto

F80i29l87i42p 64G70a26j62d59o82s21i63k 8462196754780

Ford (1,509,535): 2004–2006 Ranger; 2005–2006 GT; 2005–2014 Mustang

GMC: 2007–2008 GMC Sierra HD; 2015 Terrain

Honda (approximately 8.51 million, including Acura): 2001–2007 Accord (four-cylinder); 2001–2002 Accord (V-6); 2001–2005 Civic; 2002–2011, 2016 CR-V; 2002–2004 Odyssey; 2003–2005 Civic Hybrid; 2003–2011 Element; 2003–2008 Pilot; 2006–2014 Ridgeline; 2009–2014 Fit; 2010–2014 FCX Clarity; 2010–2014 Insight; 2011–2015 CR-Z

Infiniti: 2001–2004 Infiniti I30/I35; 2002–2003 Infiniti QX4; 2003–2005 Infiniti FX35/FX45; 2006 Infiniti M35/M45

Lexus: 2002–2010 SC430

Mazda (approximately 500,000): 2003–2008 Mazda 6; 2006–2007 Mazdaspeed 6; 2004–2008 Mazda RX-8; 2004 MPV; 2004–2006 B-series

Mercedes-Benz (approximately 847,627, including Daimler): 2005–2011 C-class (excluding C55 AMG but including 2009–2011 C63 AMG); 2007–2008 SLK-class; 2007–2014 Sprinter; 2009–2012 GL-class; 2009–2011 M-class, 2009–2012 R-class; 2010–2011 E-class sedan, wagon, coupe, and convertible; 2010–2012 GLK-class; 2011–2014 SLS AMG coupe and roadster

Mitsubishi (104,994): 2004–2006 Lancer and Lancer Evolution; 2006–2009 Raider

Nissan (approximately 1,091,000, including Infiniti): 2001–2003 Maxima; 2002–2004 Pathfinder; 2002–2006 Nissan Sentra

+2/0
30.3.2016 13:00
Foto

F56i43l17i71p 10G52a42j40d30o38s89i68k 8182316144160

Pontiac (approximately 300,000): 2003–2007 Vibe

Saab: 2003–2011 9-3; 2005 9-2X; 2010–2011 9-5

Saturn: 2008–2009 Astra

Subaru (approximately 80,000): 2003–2005 Baja, Legacy, Outback; 2004–2005 Impreza, Impreza WRX, Impreza WRX STI

Toyota (approximately 3,113,000, including Lexus): 2002–2007 Toyota Sequoia; 2003–2008 Corolla and Corolla Matrix; 2003–2006 Tundra; 2004–2005 RAV4

Volkswagen (680,000): 2006–2010, 2012–2014 Passat; 2009–2014 CC; 2010–2014 Jetta SportWagen and Golf; 2012–2014 Eos; 2015 Tiguan

+3/0
30.3.2016 13:00

M14i58r98e17k 14G74a76j44e26r 5211146939590

Takze se to netyka zadneho ze tri aut, ktera jsem v poslednich 18 letech vlastnil. Hned jsem klidnejsi.

0/0
30.3.2016 15:16

M53a20r10t28i67n54a 95K18l87a71b38e86č57k22o36v80á 5578530

díky za přehled :)

+2/−1
30.3.2016 14:02

P37e77t14r 58D86u20c67h73á81č66e71k 6548889473473

Nezačínál podobně Clancyho román Čestný dluh?

0/0
30.3.2016 11:37

P79e75t28r 89H49e49r76m18a 5978254851693

Tam šlo o vadné nádrže.

0/0
30.3.2016 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.