Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší průšvih autoprůmyslu: účet za smrtící airbagy dosáhne půl bilionu

Japonský dodavatel Takata odhaduje náklady na svolávání milionů vozů kvůli potenciálně závadným nafukovačům airbagů od této firmy až na 2,7 bilionu jenů (575 miliard Kč). S odvoláním na nejmenovaný zdroj to napsala agentura Bloomberg. Akcie firmy se po zprávě propadly o pětinu na historické minimum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T93o28m27á64š 23Ž24i71t98n18ý 6111820101881

Stačí to přejmenovat ze záchranného systému na systém euthanasie řidiče a je po problému.

0/0
7.4.2016 8:56

J57i23ř75í 94K32r19u93t24i49l 2350494820378

Ještě levněji, ještě levnějc a nakonec zbude jen nápis. Airbag.

0/0
30.3.2016 15:13

J79o44s17e84f 69V49a91l60a 9280273733253

uz se tesim, az nekdo zazaluje treba vyrobce energetickych tycinek za umyslne poskozovani zdravi.

0/0
30.3.2016 15:09

J58o39s69e55f 45Š71o49l73t59e32s 8724558680533

To by mě zajímalo, co by se stalo, kdyby se prodejci čestně rozhodli, že jim podobné riziko dodávky na trh, kde hrozí šílené pokuty nestojí za to, a prostě úplně přestali dodávat a to všichni. To by bylo najednou povyku.

0/−1
30.3.2016 14:20

T27o33m53á70š 18G33ü49r73t88l32e26r 3797315488928

V automotive odvětví jsou takové potencionální zisky, že když se jeden dodavatel na to vykašle, nahradí ho jiní. Právě díky těm obrovským pokutám je bezpečnost tam kde je, a podobné incidenty jsou vzhledem k celkovému množství vyrobených aut ojedinělé.

0/0
30.3.2016 14:35

L14u87k72á83š 44M13a91l29v98i89n94s78k36y 2918184943428

Zpovykanost, nic jiného. Kvůli pár desítkám mrtvých vyhodit částku ekvivalentní půlce státního rozpočtu ČR.

Chyby se prostě stávají, firma by měla zaplatit nějakou citelnou pokutu (kromě toho ztratí renomé) a šmytec.

Beztak to stejně nakonec zaplatí zákazníci, protože ty náklady spojené se svoláváním se budou muset někde rozpoustit, nesjpíše v cenách budoucích airbagů.

+2/−2
30.3.2016 14:04

T34o46m76á45š 90G74ü98r49t71l87e30r 3467155708818

Takže se to má prostě nechat být a koukat, jak to zabíjí další desítky lidí? 8-o

+2/0
30.3.2016 14:32

M26a57r79t11i34n 62K63a64r53á49s18e66k 9258133508838

Jasne ze ne, ale takove zplodiny z tech aut zabijou radove vice lidi nez airbag...

0/0
30.3.2016 14:56

V92i52k88t87o22r 53Š59e78d51i95v48ý 8526381920786

Kdyby to opravdu byly nanejvýš desítky lidí po celém světě, šlo by o racionální postup.

0/0
30.3.2016 15:07

J37o11s73e42f 30V30a36l77a 9840543443523

je to sice mozna na prvni pohled neprilis humanni, ale proti "ucinkum" vyrobku jako jsou cigarety nebo alkohol je nejakych par desitek mrtvych naprosty pakatel. Jeste bych pridal treba cukr, nejlepe vysokokaloricke napoje (limonady :cola, fanta atd a pivo) To bychom se napocitali do statisicu mrtvych za rok

+1/0
30.3.2016 15:07

T82o36m20á54š 10G62ü30r15t42l64e86r 3877725678918

Cigarety, alkohol, cukr atd. do sebe liju sám - svobodná volba každého. Auto si opravdu nekupuju s tím, že mě při normální bezpečné jízdě "zastřelí" airbag.

0/0
30.3.2016 16:55

J88i79ř13í 84V22o57n11d65r38á31č34e22k 5816284190674

Tak kde jsou ti, co mi včera dlouze psali pod článkem o čínských šuntech, že Japonci jsou špice, kterým se nic nestane?

+5/−1
30.3.2016 13:00

J66i85ř74í 73S34c17h53w64a25c27h 8478774748806

existence šuntů jiného původu nic na čínských šuntech nemění....

0/0
30.3.2016 20:30
Foto

F68i10l64i42p 47G14a27j62d55o71s78i51k 8962966984950

AFFECTED VEHICLES (total U.S.-market number in parentheses, if known):

Acura: 2002–2003, 2009–2014 TL; 2003 CL; 2003–2006 MDX; 2005–2012 Acura RL; 2007–2016 RDX; 2010–2013 ZDX; 2013–2016 ILX

Audi (approximately 170,000): 2006–2013 A3; 2006–2009 A4 cabriolet; 2009–2012 Q5; 2010–2011 A5 cabriolet; 2015 Q5

BMW (approximately 1,605,000): 2000–2011 3-series sedan; 2000–2012 3-series wagon; 2002–2013 3-series coupe and convertible; 2001–2013 M3 coupe and convertible; 2002–2003 5-series and M5; 2003–2004, 2007–2013 X5; 2007–2010 X3; 2008–2013 1-series coupe and convertible; 2008–2011 M3 sedan; 2008–2014 X6; 2013–2015 X1

Buick: 2015 LaCrosse

Cadillac: 2015 XTS

Chevrolet (510,454, including Buick, Cadillac, GMC, Saab, and Saturn): 2007–2008 Chevrolet Silverado HD; 2015 Camaro, Equinox, Malibu

Chrysler: 2005–2010 Chrysler 300; 2006–2007 Crossfire; 2007–2008 Aspen

Daimler: 2006–2008 Dodge Sprinter 2500 and 3500; 2007–2014 Freightliner Sprinter 2500 and 3500

Dodge/Ram (approximately 5.64 million, including Chrysler, not including Daimler-built Sprinter): 2003–2008 Dodge Ram 1500; 2005–2010 Charger and Magnum; 2005–2011 Dakota; 2004–2008 Durango; 2003–2009 Ram 2500 and 3500; 2008–2010 Challenger, Ram 4500, and Ram 5500

+3/0
30.3.2016 13:00
Foto

F52i14l69i63p 98G34a13j14d38o60s15i13k 8452506214820

Ford (1,509,535): 2004–2006 Ranger; 2005–2006 GT; 2005–2014 Mustang

GMC: 2007–2008 GMC Sierra HD; 2015 Terrain

Honda (approximately 8.51 million, including Acura): 2001–2007 Accord (four-cylinder); 2001–2002 Accord (V-6); 2001–2005 Civic; 2002–2011, 2016 CR-V; 2002–2004 Odyssey; 2003–2005 Civic Hybrid; 2003–2011 Element; 2003–2008 Pilot; 2006–2014 Ridgeline; 2009–2014 Fit; 2010–2014 FCX Clarity; 2010–2014 Insight; 2011–2015 CR-Z

Infiniti: 2001–2004 Infiniti I30/I35; 2002–2003 Infiniti QX4; 2003–2005 Infiniti FX35/FX45; 2006 Infiniti M35/M45

Lexus: 2002–2010 SC430

Mazda (approximately 500,000): 2003–2008 Mazda 6; 2006–2007 Mazdaspeed 6; 2004–2008 Mazda RX-8; 2004 MPV; 2004–2006 B-series

Mercedes-Benz (approximately 847,627, including Daimler): 2005–2011 C-class (excluding C55 AMG but including 2009–2011 C63 AMG); 2007–2008 SLK-class; 2007–2014 Sprinter; 2009–2012 GL-class; 2009–2011 M-class, 2009–2012 R-class; 2010–2011 E-class sedan, wagon, coupe, and convertible; 2010–2012 GLK-class; 2011–2014 SLS AMG coupe and roadster

Mitsubishi (104,994): 2004–2006 Lancer and Lancer Evolution; 2006–2009 Raider

Nissan (approximately 1,091,000, including Infiniti): 2001–2003 Maxima; 2002–2004 Pathfinder; 2002–2006 Nissan Sentra

+2/0
30.3.2016 13:00
Foto

F56i47l11i59p 19G12a33j47d70o56s71i61k 8802846724300

Pontiac (approximately 300,000): 2003–2007 Vibe

Saab: 2003–2011 9-3; 2005 9-2X; 2010–2011 9-5

Saturn: 2008–2009 Astra

Subaru (approximately 80,000): 2003–2005 Baja, Legacy, Outback; 2004–2005 Impreza, Impreza WRX, Impreza WRX STI

Toyota (approximately 3,113,000, including Lexus): 2002–2007 Toyota Sequoia; 2003–2008 Corolla and Corolla Matrix; 2003–2006 Tundra; 2004–2005 RAV4

Volkswagen (680,000): 2006–2010, 2012–2014 Passat; 2009–2014 CC; 2010–2014 Jetta SportWagen and Golf; 2012–2014 Eos; 2015 Tiguan

+3/0
30.3.2016 13:00

M50i77r77e88k 84G91a22j38e77r 5501276379510

Takze se to netyka zadneho ze tri aut, ktera jsem v poslednich 18 letech vlastnil. Hned jsem klidnejsi.

0/0
30.3.2016 15:16

M66a50r90t90i92n63a 55K79l10a60b15e13č19k53o95v10á 5648430

díky za přehled :)

+2/−1
30.3.2016 14:02

P81e88t53r 31D59u76c89h42á77č68e22k 6748269893943

Nezačínál podobně Clancyho román Čestný dluh?

0/0
30.3.2016 11:37

P69e29t39r 43H19e24r44m81a 5388564231323

Tam šlo o vadné nádrže.

0/0
30.3.2016 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.