- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Vlaky také stále nedosahují počtu přepravených lidí v dálkových a regionálních autobusech, přepravují jich zhruba polovinu."
To je sice pravda, ale tím, že vlakem se jezdí na delší vzdálenost, železnice naopak na pravidlených linkách vede v přepravním výkonu (8303 vs 6219 mil.oskm), což je pro ekonomiku důležitější ukazatel.
Někdo by se již mohl zamyslet nad vytvářením železničních jízdních řádů kraji.Ve stanicích, které protínají regionální tratě více krajů dochází k nepřípojům a často k minutovému ujetí vlaku a hodinovému čekání na další přípoj.Tím dochází k největšímu úbytku zákazníků.Dobrá návaznost přípojů bývala kdysi výsadou železnice.
Porovnáte-li dnešní jízdní řády a jízdní řády před rokem 1989, zjistíte (pro vás) překvapivou věc. Návaznosti jsou dnes lepší a vlaky jezdí častěji. Ale proč si nostalgicky nezavzpomínat, že ....
Staré jízdní řády, např. zde: http://www.zelpage.cz/trate/ceska-republika
Po téměř sto letech epochy nesmyslného masového automobilismu se lidé, alespoň pokud mají rozum, vracejí zpět k dopravnímu prostředku, který odstartoval blahobyt naší civilizace - k vlaku
A nutno dodat, že tehdy byly dráhy a vlaky až na výjimky soukromé, včetně infrastruktury. Éra masového automobilismu, posilovaná lidmi jako byl Hitler (výstavba dálnic), představovala v podstatě znárodnění veškeré dopravy a nástup dopravního socialismu, ze kterého se jen obtížně vymaníme.
"...přepravní výkon, tedy součet počtu cestujících a ujetých kilometrů..."
Opravdu součet? Nemá to být spíš součin?
Jinak lidé mění své návyky ohledně dopravy, to je pravda, ale velmi pomalu. Ještě pořád jsou tací, co si stání v kolonách užívají každý den a stáním prý šetří svůj čas.
Lidi nestojí v těch kolonách dobrovolně. Potřebují se někam dopravit a i přes ten fakt, že nějaký čas stráví v koloně, i tak dají přednost autu z mnoha důvodů - časová flexibilita, úspora času, pohodlí, atd...
Nelze paušalizovat, že ten který způsob přepravy je vždy lepší :-)
Jasně,že vlaky svezly víc lidí,když většina autobusů nejezdí o víkendech
JJ, to je super, už bych Olomouc - Praha na školení nedal autem jak za "mlada" , je to prostě super vlakem, kafíčko oplatek :-)
Je opravdu fajn vidět, že železniční doprava znovu ožívá. Díky tomu, že dojíždím do škol už 5 let, tak musím říct, že železniční doprava je mnohem pohodlnější. Autobusy jsou věčně přeplněné a v létě je autobus pomalu jako pařník. Jinak by to chtělo začít modernizovat tratě. Vozový park je slušný, ale pořádně se nedokáže využít plný potenciál, když vlak na většině trati jede malou rychlostí.
To je jen čistě váš subjektivní pocit? Tak tedy z mého subjektivního pohledu mají autobusy klimatizaci již 16 let, rezervaci na místo a přeplněné být nemůžou. Vlaky využívám proto, že už jsou taky klimatizované, využívám rezervaci na místo a díky konkurenci jsou levnější než autobus. Navíc pořád věřím, že mám větší jistotu dojet v čas.
Protože se neustále staví příměstské terminály, autobusy budou na přepravě oslabovat.
Cestující se bude stále víc rozhodovat, jestli je pro něj pohodlnější vlak, nebo autobus. Docela hodně vlakových stanic má ve větších městech lepší infrastrukturu, než nově zřízené terminály.
Co se týče automobilů, tady také může získat vlaková doprava zákazníky, neboť se v budoucnu může stát, že budou do větších měst zakazovat vjezd aut s nižším emisním plněním.
Další PR ČD o tom, jak údajně modernizovaly..
A věta o tom, jak lidi nebaví čekat v kolonách, mě také pobavila.. Ono totiž čekat ve vlaku ČD, ve kterém se v zimě netopí, je opravdu komfort a nadstandard..
Za to by měl být extra příplatek
Cestujících by bylo ještě mnohem víc, kdyby se tu stavěly pořádné tratě v nové stopě(nemusí být hned VRT..), místo nesmyslného lití desítek miliard do modernizace tratí ve stopě koridorů postavených před 160-170 lety
Ono se stále mluví o koridorech na "160 km/h", ale REÁLNÁ rychlost je dnes v celé trase např. Brno-Česká Třebová 90 km/h. Prostě to tam jede hodinu.....
Pak se nelze divit, že Brno-Praha vlakem přes velké zlepšení letos už prakticky nejde stlačit níže, pod 2:20-2:30.
Po D1 je to rychlejší i s dnešními uzavírkami, natož bez nich. A jakákoli VRT by přitom ty města spojila za hodinu..
Ano, ale zásadní problém je opravdu to, že by se to (alespoň zčásti) vést v nové stopě, protože se taky musí vejít lokálky a náklady. Jen výkup pozemků by se táhl roky (desítky let).