Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová vlaková bitva. RegioJet zlevnil o pětinu. Hysterie, říká Leo Express

Cestující na hlavní železniční trase mezi Prahou a Ostravou si mohou užívat dalšího kola bitvy tří dopravců o jejich přízeň. Zatím poslední dva výstřely přichází od obou soukromých dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H44a33n34a 52Š44m47a12l70i93n18s59k86á 1130547749837

NEVÍM PROČ SE NĚKDO NEZAJÍMÁ O MÉNĚ LUKRATIVNÍ TRATĚ,,A LIDÍ TU JEZDÍ KVANTA,,PRAHA - České Budějovice...Plzeń-Česká Budějovice- Brno,to je spoj pouze pro odvážné,,,skoro 7 hodin bez zázení v podobě bufetu,,,nejhorší WC v republice,,,na jih se stále zapomíná o silniční dopravě nemluvě již vůbec,,,neustále výluky,,,to je vždy o zdraví,,,,,tak páni dopravci vezměte černé i žluté soupravy a zkuste se prosadit i na jiné trati než,, sólokapra,, Praha-Ostrava,,,,také platíme

turista Hanula

0/0
2.5.2016 15:34

V52i51l46é61m 18P95e39t35r27á87š 2251417647

K LeoExpressu - jezdil jsem 1,5 roku denně a změna od 1. dubna přinesla:

1. zdražení tarifu na mé trase

2. zrušení 20% slevy pro pravidelné zákazníky

3. nefunkční systém, měsíc tvrdí, že do 14 dnů bude fungovat, tomuto termínu musí zákazník věřit první i třicátý den

4. klamavou reklamu o slevách pro pravidelné cestovatele - je to lež, skutečná sleva neodpovídá reklamě a zdaleka nedosahuje úrovně před 1.4. Klamavá reklama by měla být porušením zákona???

5. neexistující pravidla pro slevový systém, infolinka nezná informace, odkazuje na 7 odpovědí FAQ, které nic neřeší - nejde snad také o porušení zákona, když neexistují závazné podmínky?

6. zrušení bonusu za dobití 1000Kč

7. Arogance, se kterou od 1.4. zavedli tykání zákazníkovi i v mailech, i když by se měli uctivě omlouvat.

Každé z těchto tvrzení je doložitelné a ověřitelné. A k tomu si člověk přečte jejich prohlášení, že zlevnili a zvýhodňují pravidelné cestující - na zblití. Po ujetí 20tis. km sbohem. Kdysi jsem si myslel, že ČD jsou ztělesněním toho nejhoršího, co se dá zažít, ale zkušenosti mě vyléčily. Hrůza ČD se drobnými krůčky zlepšuje, LeoExpress udělal obrovský skok opačným směrem.

0/0
30.4.2016 20:53

V52l76a27d20a 58M32u68s65i74l 9350586858283

Tak by mne zajimalo...

Jestli ty IN karty co vydavaji dfrahy plati tak pro Regio

0/0
7.4.2016 11:31

J32i12ř51í 27D15o79u52b38r40a64v94s35k12ý 5475923971352

samozřejmě že neplatí, proč by měli? Jejich nákupem zaplatíte ČD proč by vám za to měl dávat Regio slevu ? To by nedávalo žádný smysl. :-)

0/0
28.6.2016 14:43

F55r31a70n16t51i41š42e75k 53M31a15t27ě77j26č87e74k 7893732373831

tak toho hňupa vidíte, nejprve podá na ČD oznámení, že jezdí podnákladové ceny. A pak ještě zlevní. No není to hňup.

+3/−1
7.4.2016 0:00

M98i82c44h87a35l 21Š22e31v83č56í83k 8743676484

A jak to s tím souvisí?

0/0
9.4.2016 14:18

J78a36r25o21s79l69a18v 51D60r58o46z20d 6622473172595

Klasika, dokud je něco státní, je to drahé, i tak prodělečné, a navíc nahouby. Jakmile se do toho dostane konkurenční boj, vydělá stát (místo aby dotoval svého molocha, utrží daně od soukromníků) i zákazníci (levnější a kvalitnější zboží/služby).

Fascinuje mne, že ještě ve 21. století takhle základní věc tolik lidí nechápe.

0/−3
6.4.2016 19:44

J22i73r65k23a 36D72v86o82ř79á39k 4285210903968

Jenže vy nechápete onen drobný detail, že u těch soukromníků jde o prodělečné, podnákladové ceny, kdežto Č jsou cca na nule.

Opravdu nevím jak zákazníci vydělají na tom, až se ti soukromnící utopí v prodělku vzájemné cenové války.

0/0
8.4.2016 16:54

J46i40ř59í 38D46o60u59b78r92a66v75s57k31ý 5855503251572

nebuďte naivní, ti soukromníci to mají mnohem lépe přesně spočítané nez vy do toho vůbec můžete vidět ... resp. jen hádat. Určitě nebude ani jančura ani leoš jezdit za ceny které by pro ně znamenali bankrot o to nemějte obavu :-)

0/0
28.6.2016 14:42

P73a23v34e43l 19H19a53l22b16i49c42h 6419492516959

Mě zase přijde vtipné, že tu spousta diskutujících nadává, že se mu něco nelíbí, nemá to LCD televizi a tak dále. Ale to, že velká část (ne-li většina) republiky musí jezdit s ČD, kde není ani ta pitomá elektrická zástrčka (a to jezdím v rekonstruovaných vozech), to si vůbec neuvědomují. Buďte rádi za to, jak můžete jezdit směr Ostrava, ostatní oproti vám jezdí jak v pravěku. !!

+4/−3
6.4.2016 10:23

J59i62ř21í 16D60o33u10b55r98a42v80s97k47ý 5785503101412

to je bohužel pravda, ale je to celkem přirozené. Železniční dopravu se vyplácí provozovat na exponovaných spojích, ne mezi horními a dolními kotěhůlkami, na to jsou autobousové spoje ... Tady v minulosti vznikla jistá anomálie kdy železnice zasahuje prakticky do každé veničky, a výsledkem je že takovým vlakem ČD který se mezi nimi drkocá jede dohromady pět lidí, z nichž každý má svůj osobní vagon :-) Tohle se časem srovná ... ale určitě bych nečekal že stejný komfort se hned objeví i na méně výnosných tratích, to by přece nedávalo smysl. Dopravci tam stojí spíš před otázkou zda je už nezrušit, ne před otázkou zda je modernizovat ... české dráhy v tomot ohledu motivuje fakt že co nezaplatí cestující zaplatí stát takže si na své přijdou, ale je to samozřejmě zoufale neekonomické.

0/0
28.6.2016 14:50

P64e80t54r 97Z66w62i37k30i15r26s40c21h 7275475527259

Leo expres může jít do "kytiček".Patří mu to.Nestaví ani v Havířově.

+1/−2
5.4.2016 22:02

J78i96r67i 74M44a64t34a72t66k34o 4118380203169

Jestli to takhle pujde dal tak za chvily budem jezdit do Ostravy za bura :-)

+1/−1
5.4.2016 21:37

J42i64r48k10a 76D67v95o97ř91á98k 4835850543168

Ne. Jestli to takhle půjde dál, za chvíli do Ostravy žádní soukromníci jezdit nebudou.

0/0
8.4.2016 16:56
Foto

H69o44n81z94a 38T82r67u80s82i34n95a 9980560810406

Cenová válka je nejhorší způsob konkurence. Není na něm nic přínosného ani pro dopravce, ani zákazníky. Bylo by pro všechny daleko příjemnější, kdyby si konkurovali kvalitou. R^

+3/−8
5.4.2016 15:20

J42a61k97u19b 98Š82a75f71a26n69d83a 7285807151671

Takže kdyby třeba všechna auta stála 1M ale byla by kvalitní tak byste byl spokojen?

+2/0
5.4.2016 16:54

V90o58j19t27ě13c32h 51B15l10a37ž47e61j 7816230143

Máte pravdu, já už jsem několik let strašně nas.anej, že do Prahy jezdím za 150,-- ... ;-D

+5/0
5.4.2016 20:09

J76i21ř24í 66D59o47u84b75r55a32v92s71k64ý 5345533631862

To jste si tedy naběhl .... i ten nejhloupější cestující musí nutně vidět ve snižování cen jízdenek pozitiva. Ale jsem si jistý že mnozí by i popadli transparenty a vyrazili lehnout si před vlaky dopravců (třeba vedení ČD)

0/0
28.6.2016 14:53

R75o24s43t47i89s38l77a18v 89V56á97c80h60a31l 2935588227925

Spočítejte kolik stálo pendolino (kdo ho platil , připadně došla nějaká dotace , kdežto i jančura i leo to lepili ze svého ) tak možná bude pedolino pohodlnější .Ale nikdo neodpáře jančurovi , že autobusovou dopravu dost změnil .A mění i vlakovou ( dráhy na to dost s...ral.. Před rokem jsem jel autobusem do Trutnova (nejezdí tam Jančura) a to byly osmdesátý jako vyšitý.

+6/−3
5.4.2016 12:07

P72e14t24r 54N30e16c81h63a93n19i59c85k79ý 7553736608850

Jančura začne jezdit do Trutnova od 18.4.

0/0
5.4.2016 12:37

V66a79c65l86a81v 45H57a69j90e85k 3936939119

Pendolino hradily ČD ze svého a žádné dotace na to nedostaly.

+4/0
5.4.2016 12:51

M97a23r52t41i80n 58M71a30i92k37s65n35a43r 3674573138752

Ehm?

+2/−1
5.4.2016 13:12

J52o17s10e44f 36K78a55r16f89í67k 7652835396290

Položka pendolíno a dotace v jednom řádku nenajdete;-)

+1/−1
5.4.2016 13:16

J86i69ř92í 20D46o43u48b74r24a87v64s72k51ý 5105603471762

ze svého, vy myslíte spíš z kapesného z české a euro kasy :-) že ?

0/0
28.6.2016 14:54
Foto

H10o66n24z43a 86T92r65u71s43i95n35a 9890900160466

Taky nemusí jezdit do každé vesnice kde je zastávka na rozdíl od českých drah...

+4/−1
5.4.2016 15:17

J63a18k77u64b 50Š57a20f68a37n76d91a 7225797621361

Nikdo tam nemusí jezdit. Je to na dohodě.

+1/−2
5.4.2016 16:53

M55a54r51e89k 65M27a24l84ý 1982758361480

Jezdí tam, kde jezdí lidi, kde se mu to vyplatí, nabídka - poptávka.

+1/0
6.4.2016 10:32

V12a46c22l83a33v 81H28a19j43e32k 3946969299

U dopravy v závazku staví na zsastávkách a jezdí trasy dle smlouvy s objednavatelem.

0/0
7.4.2016 8:06

M88a96r85t65i93n 80K85a18r17á50s79e47k 9108503288488

CD nemaji zadne specialni zavazky navic oproti Jancurovi nebo Leu...

0/−5
6.4.2016 11:00

V32a77c87l24a18v 17H32a24j91e68k 3396619539

Jezdí-li v závazku ta mají závazky dle uzavřené smlouvy s objednavatelem. Tedy i to, kde budou vlaky zastavovat.

0/0
7.4.2016 8:03

M92a33r58t54i69n 76K30a37r29á14s94e49k 9408943948418

No tak jiste, ale to je jejich zavazek na zaklade smlouvy, za ktery dostanou zaplaceno a jednou za cas vzdy jednaji o cenach, neni to zadny zavazek ktery by mely CD nejak implicitne dany a znevyhodnoval je tak proti soukromnikum

0/0
7.4.2016 8:08

V46á32c41l98a69v 21K53a16m81í21r 9802737711736

Nechci se hádat,ale opravdu to leo lepil ze svého?Ne z toho,co mu půjčil tatínek?

+2/0
5.4.2016 21:08

J35i50ř34í 63D23o27u31b92r39a72v97s21k13ý 5725923731772

Nechte si to bulvární tlachání, máte pocit že by měl někdo prošetřovat zda mají ve financování prsty otcové a pokud ano okamžitě udělit sankci ?? Ne, tak jaký má smysl s tímhle tématem vůbec začínat ?

0/0
28.6.2016 14:58

M22i36c81h55a45l 97V61i83t81e78k 2513711580942

Tady to vypada jak klub fanousku Ceskych drah. Nikdo vas prece nenuti jet LE nebo RJ. Ala kazdy soudny clovek musi snad uznat ze sluzby neporovnatelne....

+3/−4
5.4.2016 11:20

P55e65t54r 78N53e24c75h80a77n20i52c92k67ý 7113586178790

To není úplně pravda. Díky vyřvané liberalizaci bylo zrušeno mnoho okrajových spojů, takže pak je nutné použít soukromníka, pokud vůbec jede

+2/0
5.4.2016 12:38

P23e17t43r 68J47a88r27o88c51h 7720793415478

Které konkrétně? A proč myslíte, že to bylo kvůli liberalizaci?

0/0
5.4.2016 13:42

P78e30t80r 77N51e54c57h93a48n58i12c40k58ý 7713126528400

Třeba bývalý Moravan o půl deváté večer z Prahy, teď je na výběr buď brzy Regiojet neb opozdě Regiojet se Slovakií. Chybí Excelsior úplně, Chybí ranní spoje z Ostravy jako Beskyd celodenně, ne jen v neděli. Bylo to řečeno, že je spoj provozován na obchodní riziko a proto se jeho provoz nevyplatí, jenže tím jezdilo třeba 100 lidí, ale to nestačilo.

+1/0
5.4.2016 13:45

J60a34n 73N97e38š64p25o36r 4186768376882

Soudný člověče Vítku, srovnávejte služby pouze na jediné trati a u jedné kategorie vlaků.

0/0
5.4.2016 21:30

J11o51s94e49f 39K40u32b22e88š 9585135599854

"Jako první dopravce přestává diskriminovat rodiny se třemi dětmi do šesti let: dosud dopravci uznávají zdarma jen jedno dítě na každého dospělého, Leo Express nabízí zdarma přepravu až tří děti s dvěma dospělými"

A ty zlé České dráhy nabízí 2 děti zdarma na jednoho dospělého... Tedy 4 děti na 2... Ale chybí kafé... :D

+22/0
4.4.2016 13:20

J73i57ř40í 38D88o26u24b46r21a22v54s67k49ý 5505653641512

no výborně, pro rodiny se dvěma dětmi by tedy mohly být výhodnější, pro všechny ostatní ne....

0/0
28.6.2016 15:00

J43i77ř30í 14D46o17u16b89r28a40v79s40k50ý 5115313231222

čtyřmi ... bohužel tu nejde opravit přízpěvek. Nejsem si jistý zda tohle bude pro ČD velká konkurenční výhoda.

0/0
28.6.2016 15:01

J63o16s83e96f 28V59l22t51a89v39s49k81y 3895895661563

Jizdenka na vlak z Prahy do Vidne stoji, kdyz ji koupite den pred odjezdem, 55 € (1485 Kc). Jizdenka Praha-Ostrava se prodava pod 200 korun. Zajimave.

+1/−4
4.4.2016 11:44

M47i24r35o39s80l36a50v 34Z47i69k85m44u16n69d 6208332537368

Na tom není nic zajímavého. Jízdné v Rakousku je násobně dražší, jízdenka na 2 km stojí přes 2 €, v tuzemsku je základní jízdné na 2 km beze slev 11 Kč ...

+4/0
4.4.2016 12:20

R85a59d80e53k 24J27a17n62a55t76a 9655186384502

Ovšem stačí tu jízdnenku do Vídně v e-shopu koupit pár dní předem a hned je to 19 € (524 Kč).

Důvod je jednoduchý. Základní cena je vysoká zejména kvůli ÖBB. Jízdné po rakouském území je prostě vysoké, skoro 7 Kč/km. Na "akci" 19 EUR jsou ochotni přistoupit, ale nechat ČD tuto akci prodávat těsně před odjezdem nechtějí.

Protože jak Rakušané, tak japonští, korejští a čínští turisté (kteří tu hodně cestují a typicky kupují jízdenku před odjezdem) nemají s cenou 55 € žádný problém.

+8/0
4.4.2016 13:15

J23o82s13e86f 94K83u40b37e64š 9595595589734

V zahraničí naprosto běžné, že je jízdné na jiných trasách rozdílné...

+1/0
4.4.2016 13:21

V77a45c30l29a26v 38H62a13j17e75k 3936989179

Že by to ten Masaryk s Benešem a Štefánikem tenkrát zvorali s tou samostatnou republikou 8-o

0/−2
4.4.2016 14:35

J31i28r79k72a 67D38v41o44ř31á33k 4665330373688

Masaryk předtím ani samostatný stát nechtěl, jen autonomní. V té době už ale moc možností stejně neměli. Kdo to zvoral byl Franz Josef. Ten Karel I. už to napravit nestačil. Tak skončil jeden z pokusů o sjednocení Evropy. Ani první ani poslední.

0/0
8.4.2016 17:11

V94o58j93t30ě92c65h 53B39l26a35ž57e49j 7796740463

Nebo je dobré si koupit lístek do Břeclavi a z Břeclavi do Vídně na ten samý vlak... pár stovek tak ušetříte

0/0
5.4.2016 20:11

J15a16n 18N86e86š61p22o56r 4916908306272

Ale to by se muselo přemýšlet, a ne to hodit do IDOSu, a brát to jako slovo boží..

0/0
5.4.2016 21:32

V38e56r21o63n94i87k68a 67Š54k22v54á10r43o63v91á 5111540246286

Až pojedu já, tady pátek odpoledne, nebo neděle večer, tak cena bude u všech dopravců kolem 300Kč, tudíž válka neválka, na tom jako zákazník nevyděám.

+1/0
4.4.2016 11:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.