Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová vlaková bitva. RegioJet zlevnil o pětinu. Hysterie, říká Leo Express

Cestující na hlavní železniční trase mezi Prahou a Ostravou si mohou užívat dalšího kola bitvy tří dopravců o jejich přízeň. Zatím poslední dva výstřely přichází od obou soukromých dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H92a96n65a 11Š36m88a11l76i68n92s69k86á 1220527619237

NEVÍM PROČ SE NĚKDO NEZAJÍMÁ O MÉNĚ LUKRATIVNÍ TRATĚ,,A LIDÍ TU JEZDÍ KVANTA,,PRAHA - České Budějovice...Plzeń-Česká Budějovice- Brno,to je spoj pouze pro odvážné,,,skoro 7 hodin bez zázení v podobě bufetu,,,nejhorší WC v republice,,,na jih se stále zapomíná o silniční dopravě nemluvě již vůbec,,,neustále výluky,,,to je vždy o zdraví,,,,,tak páni dopravci vezměte černé i žluté soupravy a zkuste se prosadit i na jiné trati než,, sólokapra,, Praha-Ostrava,,,,také platíme

turista Hanula

0/0
2.5.2016 15:34

V37i42l85é60m 64P91e32t13r72á32š 2581287707

K LeoExpressu - jezdil jsem 1,5 roku denně a změna od 1. dubna přinesla:

1. zdražení tarifu na mé trase

2. zrušení 20% slevy pro pravidelné zákazníky

3. nefunkční systém, měsíc tvrdí, že do 14 dnů bude fungovat, tomuto termínu musí zákazník věřit první i třicátý den

4. klamavou reklamu o slevách pro pravidelné cestovatele - je to lež, skutečná sleva neodpovídá reklamě a zdaleka nedosahuje úrovně před 1.4. Klamavá reklama by měla být porušením zákona???

5. neexistující pravidla pro slevový systém, infolinka nezná informace, odkazuje na 7 odpovědí FAQ, které nic neřeší - nejde snad také o porušení zákona, když neexistují závazné podmínky?

6. zrušení bonusu za dobití 1000Kč

7. Arogance, se kterou od 1.4. zavedli tykání zákazníkovi i v mailech, i když by se měli uctivě omlouvat.

Každé z těchto tvrzení je doložitelné a ověřitelné. A k tomu si člověk přečte jejich prohlášení, že zlevnili a zvýhodňují pravidelné cestující - na zblití. Po ujetí 20tis. km sbohem. Kdysi jsem si myslel, že ČD jsou ztělesněním toho nejhoršího, co se dá zažít, ale zkušenosti mě vyléčily. Hrůza ČD se drobnými krůčky zlepšuje, LeoExpress udělal obrovský skok opačným směrem.

0/0
30.4.2016 20:53

V55l46a34d41a 66M94u86s28i80l 9880506778103

Tak by mne zajimalo...

Jestli ty IN karty co vydavaji dfrahy plati tak pro Regio

0/0
7.4.2016 11:31

J13i34ř95í 39D94o54u51b37r85a22v44s89k11ý 6742612386130

samozřejmě že neplatí, proč by měli? Jejich nákupem zaplatíte ČD proč by vám za to měl dávat Regio slevu ? To by nedávalo žádný smysl. :-)

0/0
28.6.2016 14:43

F40r82a15n68t46i32š62e79k 85M66a36t19ě60j95č20e85k 7913282773761

tak toho hňupa vidíte, nejprve podá na ČD oznámení, že jezdí podnákladové ceny. A pak ještě zlevní. No není to hňup.

+3/−1
7.4.2016 0:00

M91i63c72h29a72l 68Š33e88v51č65í30k 8343886764

A jak to s tím souvisí?

0/0
9.4.2016 14:18

J58a67r71o41s65l11a42v 58D18r87o24z27d 6353269340137

Klasika, dokud je něco státní, je to drahé, i tak prodělečné, a navíc nahouby. Jakmile se do toho dostane konkurenční boj, vydělá stát (místo aby dotoval svého molocha, utrží daně od soukromníků) i zákazníci (levnější a kvalitnější zboží/služby).

Fascinuje mne, že ještě ve 21. století takhle základní věc tolik lidí nechápe.

0/−3
6.4.2016 19:44

J18i55r82k61a 21D75v19o85ř94á77k 4985730383298

Jenže vy nechápete onen drobný detail, že u těch soukromníků jde o prodělečné, podnákladové ceny, kdežto Č jsou cca na nule.

Opravdu nevím jak zákazníci vydělají na tom, až se ti soukromnící utopí v prodělku vzájemné cenové války.

0/0
8.4.2016 16:54

J46i12ř30í 83D46o51u24b60r62a75v43s43k54ý 6842142546430

nebuďte naivní, ti soukromníci to mají mnohem lépe přesně spočítané nez vy do toho vůbec můžete vidět ... resp. jen hádat. Určitě nebude ani jančura ani leoš jezdit za ceny které by pro ně znamenali bankrot o to nemějte obavu :-)

0/0
28.6.2016 14:42

P17a64v48e56l 73H50a36l65b81i58c84h 6459872126689

Mě zase přijde vtipné, že tu spousta diskutujících nadává, že se mu něco nelíbí, nemá to LCD televizi a tak dále. Ale to, že velká část (ne-li většina) republiky musí jezdit s ČD, kde není ani ta pitomá elektrická zástrčka (a to jezdím v rekonstruovaných vozech), to si vůbec neuvědomují. Buďte rádi za to, jak můžete jezdit směr Ostrava, ostatní oproti vám jezdí jak v pravěku. !!

+4/−3
6.4.2016 10:23

J30i88ř51í 22D96o50u78b81r88a57v92s16k27ý 6762312346810

to je bohužel pravda, ale je to celkem přirozené. Železniční dopravu se vyplácí provozovat na exponovaných spojích, ne mezi horními a dolními kotěhůlkami, na to jsou autobousové spoje ... Tady v minulosti vznikla jistá anomálie kdy železnice zasahuje prakticky do každé veničky, a výsledkem je že takovým vlakem ČD který se mezi nimi drkocá jede dohromady pět lidí, z nichž každý má svůj osobní vagon :-) Tohle se časem srovná ... ale určitě bych nečekal že stejný komfort se hned objeví i na méně výnosných tratích, to by přece nedávalo smysl. Dopravci tam stojí spíš před otázkou zda je už nezrušit, ne před otázkou zda je modernizovat ... české dráhy v tomot ohledu motivuje fakt že co nezaplatí cestující zaplatí stát takže si na své přijdou, ale je to samozřejmě zoufale neekonomické.

0/0
28.6.2016 14:50

P50e43t90r 18Z89w72i71k60i92r27s64c92h 7385245737739

Leo expres může jít do "kytiček".Patří mu to.Nestaví ani v Havířově.

+1/−2
5.4.2016 22:02

J23i65r42i 90M57a91t38a81t59k98o 4798430193879

Jestli to takhle pujde dal tak za chvily budem jezdit do Ostravy za bura :-)

+1/−1
5.4.2016 21:37

J60i33r13k94a 54D20v59o39ř25á78k 4605130333238

Ne. Jestli to takhle půjde dál, za chvíli do Ostravy žádní soukromníci jezdit nebudou.

0/0
8.4.2016 16:56
Foto

H88o59n42z29a 42T52r63u64s91i89n92a 9500620360406

Cenová válka je nejhorší způsob konkurence. Není na něm nic přínosného ani pro dopravce, ani zákazníky. Bylo by pro všechny daleko příjemnější, kdyby si konkurovali kvalitou. R^

+3/−8
5.4.2016 15:20

J73a91k26u83b 38Š13a68f35a29n29d62a 7255827491621

Takže kdyby třeba všechna auta stála 1M ale byla by kvalitní tak byste byl spokojen?

+2/0
5.4.2016 16:54

V40o53j68t24ě91c98h 65B59l11a66ž34e95j 7416220123

Máte pravdu, já už jsem několik let strašně nas.anej, že do Prahy jezdím za 150,-- ... ;-D

+5/0
5.4.2016 20:09

J13i57ř33í 98D51o86u44b29r93a20v30s34k22ý 6102782366790

To jste si tedy naběhl .... i ten nejhloupější cestující musí nutně vidět ve snižování cen jízdenek pozitiva. Ale jsem si jistý že mnozí by i popadli transparenty a vyrazili lehnout si před vlaky dopravců (třeba vedení ČD)

0/0
28.6.2016 14:53

R24o38s59t48i80s48l43a40v 17V41á25c27h14a17l 2375228277255

Spočítejte kolik stálo pendolino (kdo ho platil , připadně došla nějaká dotace , kdežto i jančura i leo to lepili ze svého ) tak možná bude pedolino pohodlnější .Ale nikdo neodpáře jančurovi , že autobusovou dopravu dost změnil .A mění i vlakovou ( dráhy na to dost s...ral.. Před rokem jsem jel autobusem do Trutnova (nejezdí tam Jančura) a to byly osmdesátý jako vyšitý.

+6/−3
5.4.2016 12:07

P15e90t82r 97N75e94c33h74a13n71i73c52k59ý 7313396548800

Jančura začne jezdit do Trutnova od 18.4.

0/0
5.4.2016 12:37

V12a61c62l31a18v 89H68a43j55e28k 3116889139

Pendolino hradily ČD ze svého a žádné dotace na to nedostaly.

+4/0
5.4.2016 12:51

M92a21r94t83i73n 45M95a26i62k63s24n16a44r 3704653648802

Ehm?

+2/−1
5.4.2016 13:12

J87o58s35e34f 60K63a93r95f11í24k 7632305756320

Položka pendolíno a dotace v jednom řádku nenajdete;-)

+1/−1
5.4.2016 13:16

J84i10ř78í 62D56o75u56b92r57a63v49s96k47ý 6252732286120

ze svého, vy myslíte spíš z kapesného z české a euro kasy :-) že ?

0/0
28.6.2016 14:54
Foto

H78o73n35z23a 40T76r68u60s40i88n77a 9440800620426

Taky nemusí jezdit do každé vesnice kde je zastávka na rozdíl od českých drah...

+4/−1
5.4.2016 15:17

J86a91k30u43b 91Š13a17f14a45n93d10a 7715837621261

Nikdo tam nemusí jezdit. Je to na dohodě.

+1/−2
5.4.2016 16:53

M78a32r81e22k 84M55a50l18ý 1542338201110

Jezdí tam, kde jezdí lidi, kde se mu to vyplatí, nabídka - poptávka.

+1/0
6.4.2016 10:32

V25a86c78l58a75v 11H17a19j54e93k 3396369979

U dopravy v závazku staví na zsastávkách a jezdí trasy dle smlouvy s objednavatelem.

0/0
7.4.2016 8:06

M70a68r88t28i39n 15K83a97r24á20s55e61k 9688773858468

CD nemaji zadne specialni zavazky navic oproti Jancurovi nebo Leu...

0/−5
6.4.2016 11:00

V83a75c20l81a12v 90H27a66j45e33k 3696769529

Jezdí-li v závazku ta mají závazky dle uzavřené smlouvy s objednavatelem. Tedy i to, kde budou vlaky zastavovat.

0/0
7.4.2016 8:03

M70a83r91t55i24n 23K85a60r88á24s28e35k 9138113758338

No tak jiste, ale to je jejich zavazek na zaklade smlouvy, za ktery dostanou zaplaceno a jednou za cas vzdy jednaji o cenach, neni to zadny zavazek ktery by mely CD nejak implicitne dany a znevyhodnoval je tak proti soukromnikum

0/0
7.4.2016 8:08

V95á17c33l30a72v 70K28a29m54í95r 9782517321826

Nechci se hádat,ale opravdu to leo lepil ze svého?Ne z toho,co mu půjčil tatínek?

+2/0
5.4.2016 21:08

J15i44ř17í 54D53o35u62b16r54a63v10s84k93ý 6602902556970

Nechte si to bulvární tlachání, máte pocit že by měl někdo prošetřovat zda mají ve financování prsty otcové a pokud ano okamžitě udělit sankci ?? Ne, tak jaký má smysl s tímhle tématem vůbec začínat ?

0/0
28.6.2016 14:58

M89i50c42h48a26l 45V56i78t98e65k 2723111270432

Tady to vypada jak klub fanousku Ceskych drah. Nikdo vas prece nenuti jet LE nebo RJ. Ala kazdy soudny clovek musi snad uznat ze sluzby neporovnatelne....

+3/−4
5.4.2016 11:20

P44e38t16r 19N83e28c58h57a50n70i88c62k69ý 7293876768670

To není úplně pravda. Díky vyřvané liberalizaci bylo zrušeno mnoho okrajových spojů, takže pak je nutné použít soukromníka, pokud vůbec jede

+2/0
5.4.2016 12:38

P37e97t97r 88J10a89r44o88c97h 7600743535698

Které konkrétně? A proč myslíte, že to bylo kvůli liberalizaci?

0/0
5.4.2016 13:42

P88e15t36r 29N65e56c87h50a17n37i49c42k10ý 7713586638750

Třeba bývalý Moravan o půl deváté večer z Prahy, teď je na výběr buď brzy Regiojet neb opozdě Regiojet se Slovakií. Chybí Excelsior úplně, Chybí ranní spoje z Ostravy jako Beskyd celodenně, ne jen v neděli. Bylo to řečeno, že je spoj provozován na obchodní riziko a proto se jeho provoz nevyplatí, jenže tím jezdilo třeba 100 lidí, ale to nestačilo.

+1/0
5.4.2016 13:45

J36a90n 31N97e45š12p29o53r 4436488706302

Soudný člověče Vítku, srovnávejte služby pouze na jediné trati a u jedné kategorie vlaků.

0/0
5.4.2016 21:30

J84o66s82e13f 79K80u83b35e49š 9635415889264

"Jako první dopravce přestává diskriminovat rodiny se třemi dětmi do šesti let: dosud dopravci uznávají zdarma jen jedno dítě na každého dospělého, Leo Express nabízí zdarma přepravu až tří děti s dvěma dospělými"

A ty zlé České dráhy nabízí 2 děti zdarma na jednoho dospělého... Tedy 4 děti na 2... Ale chybí kafé... :D

+22/0
4.4.2016 13:20

J29i69ř57í 56D98o27u84b34r31a34v83s31k71ý 6532122166740

no výborně, pro rodiny se dvěma dětmi by tedy mohly být výhodnější, pro všechny ostatní ne....

0/0
28.6.2016 15:00

J31i17ř26í 30D32o70u65b38r29a89v74s37k36ý 6712592426800

čtyřmi ... bohužel tu nejde opravit přízpěvek. Nejsem si jistý zda tohle bude pro ČD velká konkurenční výhoda.

0/0
28.6.2016 15:01

J25o42s70e96f 44V30l85t94a62v42s97k80y 3185365801283

Jizdenka na vlak z Prahy do Vidne stoji, kdyz ji koupite den pred odjezdem, 55 € (1485 Kc). Jizdenka Praha-Ostrava se prodava pod 200 korun. Zajimave.

+1/−4
4.4.2016 11:44

M73i42r33o72s94l96a98v 90Z27i78k36m19u95n94d 6618342887898

Na tom není nic zajímavého. Jízdné v Rakousku je násobně dražší, jízdenka na 2 km stojí přes 2 €, v tuzemsku je základní jízdné na 2 km beze slev 11 Kč ...

+4/0
4.4.2016 12:20

R38a69d44e77k 86J86a39n34a68t37a 9675576214632

Ovšem stačí tu jízdnenku do Vídně v e-shopu koupit pár dní předem a hned je to 19 € (524 Kč).

Důvod je jednoduchý. Základní cena je vysoká zejména kvůli ÖBB. Jízdné po rakouském území je prostě vysoké, skoro 7 Kč/km. Na "akci" 19 EUR jsou ochotni přistoupit, ale nechat ČD tuto akci prodávat těsně před odjezdem nechtějí.

Protože jak Rakušané, tak japonští, korejští a čínští turisté (kteří tu hodně cestují a typicky kupují jízdenku před odjezdem) nemají s cenou 55 € žádný problém.

+8/0
4.4.2016 13:15

J93o19s62e39f 35K69u84b27e42š 9795795649924

V zahraničí naprosto běžné, že je jízdné na jiných trasách rozdílné...

+1/0
4.4.2016 13:21

V75a97c67l80a73v 90H27a97j20e83k 3946549469

Že by to ten Masaryk s Benešem a Štefánikem tenkrát zvorali s tou samostatnou republikou 8-o

0/−2
4.4.2016 14:35

J42i70r38k70a 33D68v67o72ř25á86k 4415310973298

Masaryk předtím ani samostatný stát nechtěl, jen autonomní. V té době už ale moc možností stejně neměli. Kdo to zvoral byl Franz Josef. Ten Karel I. už to napravit nestačil. Tak skončil jeden z pokusů o sjednocení Evropy. Ani první ani poslední.

0/0
8.4.2016 17:11

V15o20j36t64ě97c32h 92B63l35a10ž56e92j 7656920653

Nebo je dobré si koupit lístek do Břeclavi a z Břeclavi do Vídně na ten samý vlak... pár stovek tak ušetříte

0/0
5.4.2016 20:11

J82a35n 66N84e88š36p24o87r 4716558206952

Ale to by se muselo přemýšlet, a ne to hodit do IDOSu, a brát to jako slovo boží..

0/0
5.4.2016 21:32

V30e60r21o36n58i75k71a 22Š86k82v28á96r32o52v78á 5441380246396

Až pojedu já, tady pátek odpoledne, nebo neděle večer, tak cena bude u všech dopravců kolem 300Kč, tudíž válka neválka, na tom jako zákazník nevyděám.

+1/0
4.4.2016 11:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.