Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žluté autobusy začínají zajíždět i do vesnic, Jančura jich už má přes 200

Po třech letech spouští největší tuzemský autobusový dopravce s komerčními autobusy další vnitrostátní linku. Nově spojí Prahu s Trutnovem. Na další nové trase do Znojma navíc začne firma obsluhovat i venkov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O23n26d27ř88e76j 31D64v37o16ř94á18k 1594718277392

Z delších cest autobusem mám fobii, začnou mě bolet nohy, chytat křeče a co pak... utrpení! Pokud to jde, tak radši vlakem, klidně i oklikou.

+3/−2
5.4.2016 22:14

J54i49ř44í 67H14u41d74e13c 4212151969392

S Jančurou ani zadarmo.

+6/−5
5.4.2016 7:54

M75i52r24o55s89l11a10v 87Z54i24k94m88u68n68d 6488282617358

Opět je to celé o tom, že v Česku se mnozí dopravní odporníci odvolávají na kvalitu a systém veřejné dopravy ve Švýcarsku jako dokonalém modelu země s vyspělou tržní ekonomikou, ale zapomínají na to, že o takové tvrdé regulaci veřejné dopravy, resp. podnikání ve veřejné dopravě si mohou zdejší (tj. čeští) podnikatelé nechat jen zdát ...

Páni Jančura nebo Novotný by si jak v autobusové, tak železniční dopravě ve Švýcarsku ani nevrzli, pokud by nejezdili podle švýcarských not = jezdit za stanovené jízdné podle jízdních řádů které určuje objednavatel dopravy ... a ještě by o to museli soutěžit s ostatními dopravci ...

Dálková silniční doprava ve Švýcarsku v principu neexistuje, autobusy tvoří hustou síť navazujících spojů tam, kam nevedou koleje ... Ročně jde do veřejné dopravy cca 7 mld CHF, cca 175 mld Kč (v přepočtu) ...

+13/−1
5.4.2016 7:51

L37u11c70i59a96n 50P48a49p93a27z47i23a15n 5834797901885

Švýcarsko náš vzor!

0/0
11.4.2016 10:44

K83a91r48e28l 57F70i39l83i40p 3548555980440

Začnu jednou věcí bydlím v Praze, nicméně se pohybuji dost mimo Prahu. Mne by zajímala jedna věc kde bydlíte vy všichni co tu píšete o tom jak je fajn, že Jančura zastavuje v velkých městech a v podstatě jsou Vám ti lidé co jsou po cestě kde nezastaví ukradení. Sorry, ale jste tu pak jeden sobec vedle druhého. Zajímal by mne Váš názor když by jste měli pak jet z menšího města třebas do HK s dítětěm do nemocnice a jelo Vám to místo 6x denně 2x denně. Prostě vykousáváním lepšího pak místní doprava jde dolů a navíc doplácíme všichni z daní na tu horší dopravu kterou Jančura nikdy dělat nebude. Takže nemám nic proti názoru chceš jezdit Praha - Liberec OK, ale zastavíš po cestě v MB, Bakově a Benátkách klidně každý 4 spoj nikdo by jej nenutil každý spoj, ale prostě určitý počet. Proč by si jeho dopravu nemohli užít i lidé co bydlí po trase jeho spojů?

+7/−6
5.4.2016 3:47

J91i56ř50í 84P76l95a68v25s55k73ý 9160506171829

proc by SOUKROMA firma, tedy podnikatelsky subjekt zalozeny striktne za ucelem maximalizace zisku, mela delat cokoliv "pro lidi" ? pokud se to ekonomicky vyplati, pak klidne v tech vesnicich zastavi, pokud nikoliv, pak maji vesnicane docela obycejne smulu. soukroma firma tady neni od toho, aby suplovala dopravni obsluznost ... respektive pokud to od ni stat vyzaduje, necht si za to priplati. pozadovat od kohokoliv, aby delal neco navic, jenom tak, zadarmo, ciste proto, ze "lid si to zada" patri mozna tak nekam do komunismu, ale ne do civilizovane spolecnosti.

+7/−2
5.4.2016 6:36

M49i41r18e20k 18Z76á79v63o36d22n17ý 7782397410758

A proč to píšete? O tom ten příspěvek vůbec není. Je o sobeckosti místních diskutérů, nikoliv o tom, kde má Jančurá. zastavovat.

0/−1
5.4.2016 12:52

J65i95ř92í 49P58l35a90v71s30k16ý 9830316731389

na sobeckosti, tedy uprednostnovani vlastnich zajmu nad zajmy ostatnich, je snad neco spatneho ?

+2/0
5.4.2016 13:53

R28a41d77e50k 87J88a52n31a43t46a 9315646374292

Ano. Člověk je společenský druh a navzájem si pomáháme.

Ostatně váš názor sdílí jen cca 2%-3% lidí - ti, co volí Svobodné.

0/−5
5.4.2016 14:33

D38u76š96a65n 36D49i88t76r23i10c57h 3568576693879

Kdyby to tak bylo, tak funguje socialismus, ale ono to tak není.

0/0
6.4.2016 0:48

J14i34ř55í 16P35l18a79v39s38k51ý 9510326441629

pomahame tem, na kterych nam zalezi ... ostatni jsou bud konkurence, nebo jenom docela obycejne krovi.

0/0
6.4.2016 8:59

J56i27n93d96ř70i42c52h 18Š27k93o33p49e50k 4285761920405

přesně tak, to je důvod, proč soukromníci jsou relativně rychle v zisku. Protože si vyberou pár ziskových úseků a na nich "podnikají"

Pokud by měli jezdit celý kraj, zajišťovat kompletní obslužnost tak jako to dělají ty špatný ČSAD, budou ekonomicky někde úplně jinde

+2/−1
5.4.2016 8:29

J41i82ř42í 39P21l75a58v12s21k57ý 9470686231849

soukromnici neposkytuji zadnou "verejnou sluzbu", ale prostou prepravu osob z mista a do mista b ... jestli nahodou nechce odvezt jeste taky nekdo z mista c, to uz soukromnika jezdiciho na vlastni podnikatelske riziko nezajima, a uprimne receno me nenapada jediny duvod, proc by ho to zajimat melo.

+1/0
5.4.2016 8:59

J26i53n23d66ř82i63c59h 86Š36k45o94p17e60k 4815851660615

já to uvedl jen v tom smyslu, že porovnávat úspěch soukromníků jezdících na pár lukrativních tratích spolu s dopravci jezdící komplet obslužnost není zrovna moc vhodné

+2/0
5.4.2016 9:18

J61i44ř21í 20Z49ý11k33a 9449503451930

já to beru tak, že když bydlím v nějaké díře, tak to mělo pozitivní vliv na cenu nemovitosti, ale negativní na dopravní obslužnost (těch mínusů a plusů bude celá řada). Nemůžu tedy chtít, aby mi do nějaké Horní dolní přijel Jančura s nejmodernějším busem a odvezl mě do sousední vesnice za 15Kč, případně do Francie, nebo když se rozvzpomenu, tak do Švédska. Je to můj boj, že se musím dopravit do nějakého většího uzlu, kde si pak mohu vybrat jestli pojedu vlakem, lepším busem, nebo to dokodrcám ve staré Karose.

+4/0
5.4.2016 9:10

M59i84r14e49k 13Z19á17v94o36d60n93ý 7392797530568

Proč by to mělo mít negativní vliv na dopravní obslužnost. Naopak je na kraji, aby tuto obslužnost zajistil. A pokud by se to Jančurovi vyplatilo i na komerční riziko, není důvod ho zatracovat, naopak je potřeba tyto snahy podpořit. Všichni nemohou bydlet v Praze a pro ty, co tam nebydlí, je potřeba zajistit rozumné služby.

0/0
5.4.2016 12:54

J96i43ř13í 25P75l26a53v94s84k33ý 9120746761529

proc by vam nekdo mel sponzoroivat levnejsi cestu do prace, nebo za doktorem ? proste cesta z horni dolni do cerne jamy nebude stat deset korun, protoze za ty penize to nikdo jezdit nebude, ale treba pade, a za takove penize uz se treba nejaky dopravce najde.

0/0
5.4.2016 13:57

K89a31r41e27l 64F37i50l40i54p 3138515740890

Mne to nijak nenadchlo rád si připlatím za komfort na Praha Brno tedy volím railjet v BS nebo 1 třídu. Na Ova Pendolino klidně v 2 třídě nebo BS v LE. Věc názoru.

+6/0
5.4.2016 3:20

A39l11e67n15a 40P65o92k13o88r40n35á 9688776156898

Proč tady někteří nadávají na pana Jančuru? Je to podnikatel a nikdo mu nemůže upřít, že do ČR přivedl kulturu cestování nesrovnatelnou se stavem "před Jančurou". Jeli jste někdy např. na trase Praha - Most s firmou Kavka? Autobusový středověk!!! V zimě se netopí, lidé sedí v bude v bundách a čepicích, zavazadlový prostor se otvírat nebude, řidiči se nechce vystupovat... Když se ozvete, řidič / majitel firmy / jeho žena jsou sprostí až hanba. Oproti tomu Jančura (díky, že jezdí na této trase) je luxus a nevím, proč bych mu neměla dát vydělat. A srovnání na trase Praha - Brno? Bus 2 a půl hodiny, s kreditovou jízdenkou 165kč, vlak minimálně 2 a půl hodiny (ale také o hodinu víc) a 261kč a více dle typu vlaku. I když raději jezdím vlakem, na této trase nemá bus konkurenci. Pěkný den všem.

+6/−2
5.4.2016 13:27

M28a26r10t44i39n 52H46a38n62z21a24l 8268159669885

261 a více? Promiňte, ale když si umíte koulit jízdenku na eshopu regiojetu, proč to neumíte i u čd? Nebo se prostě nehodí přiznat, že se dá jízdenka s inkartou pořídit už za 159,-?

+1/0
5.4.2016 17:06

A10l73e10n36a 24P93o27k27o70r18n82á 9488116906168

Cenu 261kč za rychlík (263 za vlaky vyšší třídy) mi nabídl web Českých drah, když jsem si chtěla "koulit" jízdenku. In karta je placená, při příležitostných cestách se nevyplatí, zatímco kreditní jízdenka u Jančury je zdarma. Nepřekrucujte fakta, příspěvěk si po sobě přečtěte, než ho zveřejníte. Nicméně nebudu se hádat o cenu jízdenek při tom kterém slevovém programu. Téma článku a můj příspěvěk se týkal jiného tématu.

0/0
6.4.2016 12:24

R58a86d31e60k 21J38a12n16a44t46a 9925716154932

Na trase Praha-Brno jede vlak každou hodinu, přesně stejně dlouho jako bus (2:30), přesto, že musí jet oklikou. Jezdí tu jeden z nejmodernějších klasických vlaků v Evropě (railjet od Siemensu). Tj. naprosto nesrovnatelné s busem.

Cena (bez inkarty) v e-shopu je 190 až 200 Kč, na pokladně 210 Kč. Nevím, jak jste přišel na 261 Kč.

0/0
5.4.2016 19:34

A26l48e86n46a 10P40o60k67o51r90n95á 9118976396358

Přečtěte si prosím mou reakci na předchozí příspěvěk. Student Agency / Regio Jet má také nejmodernější autobusy. A ne všechny vlakové spoje jsou obsluhovány těmito moderními vlaky...

0/0
6.4.2016 12:27

A55l13e45n47a 55P62o37k94o54r54n59á 9968666656888

Pardon, to měl být samostatný příspěvěk, ne reakce na Váš příspěvěk.

0/0
5.4.2016 13:29

T30o31m22a33s 54N69o95v12o10t59n54y 1891454406635

Jinak je škoda, že v článku chybí informace, že v autobusech nebude uvažovaná "první třída", prý to cestující nechtějí dle vyjádření SA. Musel jsem se o tom dočíst u konkurence. Když už se píše o těch nových i8 a nových linkách ;-)

0/0
4.4.2016 20:35

P20a40t72r80i87k 42E57g33e58r 2408880539421

Autobusy SA jezdím každý rok 2x z Prahy do Brna někdy i jinam, ale to už soukromě. Škoda, že autobusy nejezdí do Ústí n./L. cena 165 Kč je příjemná s tím servisem. RegioJet jsem jel do Pardubic a také super :-).

+1/0
4.4.2016 19:40

V90ě49r43a 93B12e61n69o73v87á 9739830643

Myslím, že lidé z venkova budoíu spokojeni, že mají častější spojení do města za nákupem, neboť v malých obcích nejsou prodejny potravin, pošta, o službách se nedá ani hovořit, ale důležité je, že z dotací jsou postaveny a udržovány různé sportovní areály, dětské hřiště, kulturní stánky, i když chybí chodníky, silnice i odpady vody.

+1/−3
4.4.2016 16:47

J59a11n 44D87v11o72ř90á63k 4893442293337

No zrovna v obcích bez prodejny potravin Jančura rozhodně stavět nebude...

+11/0
4.4.2016 17:36

K84a76r55e72l 97F63i91l65i26p 3628215600260

Zapomeňte. Píšete o zastaveních které jsou pro pana Jančuru naprosto nezajímavé.

+2/0
5.4.2016 3:29

V59i86k82t69o89r 31N65á87r26o37ž41n22ý 3459562678

Koukám zase klasické podnikání po "Jančurovsku".

Zavedeme linku Praha-Trutnov , nejraději pouze s jednou zastávkou v Hradci. Dostaneme se na jízdní dobu někde kolem 2:10-2:20 , tudíž budeme o nějakých 20 minut rychlejší , než stávající bus na této trase. Abychom na této trase přežili , musíme dostat do svých busů všechny cestující z vlaků a dalších konkurenčních busů , jedoucích na této trase. Takže se budeme kasat a prezentovat jak jsme super úspěšní...a co po nás zůstane ? Ztrátovější systém vlaků Praha-Trutnov , který buď stát zařízne anebo bude muset přihazovat více , aby jej udržel na živu. Ztrátovější ostatní busy na této trase , pro které platí totéž. Buď skončí , anebo budou muset být více dotovány. Tady je to však o tom , že busy na trase obsluhují města typu Hořice či Miletín. A pokud by došlo je zrušení stávajících spojů , bude se lidem v těchto městech opět žít o něco hůře. Kladu si otázku , zda takové podnikání je v zájmu společnosti. Co pro společnost přináší ?? Dopravní systém totálně "rozbagrovaný" postavený pouze na tom , že lidé cestují mezi většími městy.

+20/−18
4.4.2016 15:14

J96i88ř51í 55P30l19a18v35s16k96ý 9740346811289

u fecgh marxu, kdo kdy rekl, ze soukrome podnikani ma byt v nejakem "zajmu verejnosti" ? JEDINYM ucelem a duvodem existence libovolne soukrome firmy je prosta maximalizace zisku ... nikoliv to, aby lojza z horni dolni mel levnejsi cestu do mesta, nebo aby franta mel levnejsi chleba.

+10/−2
4.4.2016 15:26

V48i95k89t83o70r 50N85á17r92o10ž22n63ý 3449682488

Veřejná doprava osob je hlavně systémová záležitost. Stát má páky soukromé podnikání v některých oblastech regulovat a dělá to i v oblastech , kde by dle mého názoru neměl. Tady je však ta regulace na místě. Apropo...díky této lince Jančura například zaplatí na daních o 100.000 Kč více , ale ministerstvo potažmo kraje zaplatí třeba o milion více , neboť veřejná správa se musí postarat o napojení všech míst na dopravní - síťový systém. Co je potom z globálního hlediska lepší ?

+10/−6
4.4.2016 15:32

M23a59r61e16k 33M67a36l21ý 1642398161510

Tomu nerozumím...

"Apropo...díky této lince Jančura například zaplatí na daních o 100.000 Kč více , ale ministerstvo potažmo kraje zaplatí třeba o milion více "

To myslíte tak, že kraj zaplatí o milion víc jenom proto, že tam jezdí Jančura? Nebo jak jste to myslel?

+2/−2
4.4.2016 15:39

V60i75k72t24o96r 82N68á76r40o50ž38n73ý 3169812888

Jestliže máte dnešní bus Praha-Trutnov , který obslouží i menší města v Královehradeckém kraji a tento spoj se horko těžko uživí , se poté , co začne jezdit Jančura propadne do ztráty (část cestujících přejde k Jančurovi). Tuto ztrátu buď někdo (kraj) zatáhne anebo se spoj zruší. Pokud se spoj zruší , lidé v městech na trase , kteří už tak mají bídný život jej budou mít ještě bídnější....

+5/−2
4.4.2016 15:51

J95i51ř42í 65K73v49ě86š 1913466222281

Ze systémového hlediska hlavně není nutné, aby spoj Praha - Trutnov obsluhoval nějaká menší sídla po cestě. Systémové hledisko ideálně vypadá tak, že dálková doprava, což je v našich podmínkách i trasa Praha - Trutnov, spojuje pouze větší sídla na trase, protože čím míň zastávek, tím kratší doba jízdy. Spojení menších měst a vesnic s těmi většími pak zajišťuje doprava příměstská. Ideálně všechno v pravidelných intervalech a tak, aby to na sebe navazovalo s minimální čekací dobou na přestup. Dnešní model, kdy jede přímý spoj do Prahy z kdejaké vesnice, ovšem často tak, že jede akorát v úterý a v dubnu, je dobrý akorát tak na to, aby se představitelé kraje a představitelé nějakého vybraného dopravce mohli vzájemně plácat po ramenou, že spojují s Prahou celý kraj, z hlediska praktického využití ale bývá naprosto k ničemu.

Podotýkám, že nevím, jak moc se to týká Hradeckého kraje, já mám větší zkušenost s tím Karlovarským.

+10/−2
4.4.2016 16:14
Foto

J57a60n 22V84a35l53a64l98í34k 6406309840256

To jako z toho menšího města pak mají jet do Trutnova aby mohli jet do Prahy měli dražší jízdu?

+1/−3
4.4.2016 17:27

J79i75n90d17ř72i31c87h 98H51r77d40l69i31č73k41a 4126734839354

Zaplaťte jim klidně náklady, ale nechtějte to po jiných. Každá adresa má své výhody i nevýhody.

0/0
4.4.2016 17:42

T11o78m35a18s 64N55o25v83o18t17n56y 1571744666275

Jistě. Ve vlaku taky nejezdíte, když nemáte přímý spoj? Říká se tomu přestup, to neznáte?

+2/−1
4.4.2016 20:22

J85i97ř57í 78P29l25a34v28s15k81ý 9800246131799

to jako ma vesnicanum levnejsi cestu do prahy sponzorovat jancura ze svych vlastnich penez ?

+1/0
5.4.2016 6:39

O33t96t60o 56P93o82s46p54í66š36i60l 4564465787918

Tak co kdybyste se prvně podíval, jak to na té relaci Praha - Trutnov dnes vypadá co do linkového vedení a kudy ten bus jede (přes jaké obce a po jakých silnicích), když už máte potřebu to komentovat, hmm?

0/0
4.4.2016 20:41

J93i30n64d13ř14i86c42h 53H93r63d20l76i59č29k36a 4826404219144

Kraj chce obsluhovat i menší sídla, kraj to tedy zaplatí. Naprosto logické a férové. Pro cestující na přímé lince Praha - Trutnov to bude rychlejší i lacinější.

+5/−2
4.4.2016 16:57

K84a20r95e10l 80F82i79l41i41p 3318285710780

Ano přesně tak to myslel a bohužel má pravdu. Pokud Jančura stáhne z místních linek lidi tak tyto bude muset dopaltit stát, protože i ti Lojzové jak se tu někdo "pěkně" vyjádřil o našich spoluobčanech z měnších měst a vesnic potřebují dostat někam za prací do školy atd. a tak vlastně pana Jančuru zasponzorujeme z našich daní. Pokud by zastavil i na menších městech tak i možná vydělá něco navíc. Jenže on potřebuje co nejméně zastávek a co nejdelší trasu = víc peněz. O to tu jde, ale na úkor těch místních kterým pak i v horším případě zruší další z už tak mála spojů.

+1/0
5.4.2016 3:28

J55i36ř21í 60P26l21a98v91s89k52ý 9660926831159

kvizova otazka: zajimaji jancuru vice ti vesnicane, kteri se nemaji jak dostat do prace ci k doktorovi, nebo spise docela obycejna maximalizace zisku ? ja bych svoji praci take mohl delat tak, aby z toho "lidi neco meli" ... ale protoze jsem hamizna, egoisticka svine, pracuji tak, by z toho neco mel platici klient.

+1/−1
5.4.2016 6:42

M85a34r39e52k 29M44a41l93ý 1812978291830

Jak stáhne lidi z místních linek, když tedy jezdí jenom velká města a v těch vesnicích (kde ti lidé jsou a potřebují se z nich dostat) vůbec nestojí?

+1/0
5.4.2016 7:58

P29e33t55r 10N32i74v90n41i31c33k18ý 3742664295227

Jasně, stát je ten nejlepší hospodář, nejlépe ví, kde by kolik mělo jen autobusů (samozřejmě těch "státních"), kde by mělo kolik jet vlaků (samozřemě jen pod hlavičkou ČD). A ty podnikající kapitalisty, kteří nabízí lepší kvalitu za dobrou cenu, ty rozhodně nechceme, aby se nám do toho státního plánování jakkoli pletli.

+5/−2
4.4.2016 15:45

V22i93k67t38o17r 95N77á93r16o12ž77n97ý 3379462608

To není pod nějakou hlavičkou státních dopravců...nicméně nějaká regulace v tomto odvětví by být měla. A jsem pro výběrová řízení , ale zásadně odmítám chaos , který tady vzniká....

+3/−5
4.4.2016 15:52

M54a23r41e42k 91M74a45l89ý 1292908111520

Žádný chaos nevzniká. Kraj má objednanou nějakou dopravní obslužnost, leckdy i tam, kde je to ztrátové a platí to z rozpočtu kraje. Pokud nejste spokojený, obraťte se na kraj.

Soukromý subjekt podniká nezávisle, provozuje trasy za účelem zisku jako doplněk k těm, co objednává kraj. Nebo byste chtěl, aby autobusovou dopravu zabezpečoval jenom kraj? No děkuji, nechci.

+3/−1
4.4.2016 16:12

V83i62k26t63o85r 10N31á29r98o23ž68n21ý 3869512398

Chaos vzniká.Jednotlivé spoje by měly být integrovány a cílem a snahou státu by mělo být vytvoření integrovaného systému na republikové bázi.

+2/−2
4.4.2016 16:16

T48o97m54a76s 63N93o69v78o93t43n34y 1361464756145

A co budete integrovat a proč?

0/−1
4.4.2016 20:26

J47i47ř16í 53P92l40a89v47s91k96ý 9150276611409

snahou statu mozna ... proc by to melo byt i snahou soukromych firem, jezdicich na vlastni podnikatelske riziko ?

+1/−1
5.4.2016 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.