Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žluté autobusy začínají zajíždět i do vesnic, Jančura jich už má přes 200

Po třech letech spouští největší tuzemský autobusový dopravce s komerčními autobusy další vnitrostátní linku. Nově spojí Prahu s Trutnovem. Na další nové trase do Znojma navíc začne firma obsluhovat i venkov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O56n43d86ř41e97j 31D61v61o89ř18á30k 1454608237172

Z delších cest autobusem mám fobii, začnou mě bolet nohy, chytat křeče a co pak... utrpení! Pokud to jde, tak radši vlakem, klidně i oklikou.

+3/−2
5.4.2016 22:14

J95i92ř32í 12H27u51d47e63c 4192371439842

S Jančurou ani zadarmo.

+6/−5
5.4.2016 7:54

M86i32r61o63s43l36a24v 36Z54i61k44m48u49n46d 6158102677798

Opět je to celé o tom, že v Česku se mnozí dopravní odporníci odvolávají na kvalitu a systém veřejné dopravy ve Švýcarsku jako dokonalém modelu země s vyspělou tržní ekonomikou, ale zapomínají na to, že o takové tvrdé regulaci veřejné dopravy, resp. podnikání ve veřejné dopravě si mohou zdejší (tj. čeští) podnikatelé nechat jen zdát ...

Páni Jančura nebo Novotný by si jak v autobusové, tak železniční dopravě ve Švýcarsku ani nevrzli, pokud by nejezdili podle švýcarských not = jezdit za stanovené jízdné podle jízdních řádů které určuje objednavatel dopravy ... a ještě by o to museli soutěžit s ostatními dopravci ...

Dálková silniční doprava ve Švýcarsku v principu neexistuje, autobusy tvoří hustou síť navazujících spojů tam, kam nevedou koleje ... Ročně jde do veřejné dopravy cca 7 mld CHF, cca 175 mld Kč (v přepočtu) ...

+13/−1
5.4.2016 7:51

L28u50c61i30a82n 21P90a36p71a92z18i79a76n 5144647451745

Švýcarsko náš vzor!

0/0
11.4.2016 10:44

K39a37r53e85l 18F46i86l61i43p 3588835610790

Začnu jednou věcí bydlím v Praze, nicméně se pohybuji dost mimo Prahu. Mne by zajímala jedna věc kde bydlíte vy všichni co tu píšete o tom jak je fajn, že Jančura zastavuje v velkých městech a v podstatě jsou Vám ti lidé co jsou po cestě kde nezastaví ukradení. Sorry, ale jste tu pak jeden sobec vedle druhého. Zajímal by mne Váš názor když by jste měli pak jet z menšího města třebas do HK s dítětěm do nemocnice a jelo Vám to místo 6x denně 2x denně. Prostě vykousáváním lepšího pak místní doprava jde dolů a navíc doplácíme všichni z daní na tu horší dopravu kterou Jančura nikdy dělat nebude. Takže nemám nic proti názoru chceš jezdit Praha - Liberec OK, ale zastavíš po cestě v MB, Bakově a Benátkách klidně každý 4 spoj nikdo by jej nenutil každý spoj, ale prostě určitý počet. Proč by si jeho dopravu nemohli užít i lidé co bydlí po trase jeho spojů?

+7/−6
5.4.2016 3:47

J46i47ř94í 39P19l91a33v65s48k50ý 9720176641309

proc by SOUKROMA firma, tedy podnikatelsky subjekt zalozeny striktne za ucelem maximalizace zisku, mela delat cokoliv "pro lidi" ? pokud se to ekonomicky vyplati, pak klidne v tech vesnicich zastavi, pokud nikoliv, pak maji vesnicane docela obycejne smulu. soukroma firma tady neni od toho, aby suplovala dopravni obsluznost ... respektive pokud to od ni stat vyzaduje, necht si za to priplati. pozadovat od kohokoliv, aby delal neco navic, jenom tak, zadarmo, ciste proto, ze "lid si to zada" patri mozna tak nekam do komunismu, ale ne do civilizovane spolecnosti.

+7/−2
5.4.2016 6:36

M27i74r83e39k 83Z14á71v74o71d23n92ý 7192147730688

A proč to píšete? O tom ten příspěvek vůbec není. Je o sobeckosti místních diskutérů, nikoliv o tom, kde má Jančurá. zastavovat.

0/−1
5.4.2016 12:52

J48i62ř16í 73P90l56a70v83s47k94ý 9710216181899

na sobeckosti, tedy uprednostnovani vlastnich zajmu nad zajmy ostatnich, je snad neco spatneho ?

+2/0
5.4.2016 13:53

R86a80d78e53k 25J68a86n59a28t10a 9575186704742

Ano. Člověk je společenský druh a navzájem si pomáháme.

Ostatně váš názor sdílí jen cca 2%-3% lidí - ti, co volí Svobodné.

0/−5
5.4.2016 14:33

D81u45š98a87n 59D95i10t86r65i42c72h 3738566893469

Kdyby to tak bylo, tak funguje socialismus, ale ono to tak není.

0/0
6.4.2016 0:48

J44i22ř91í 63P83l84a41v23s64k88ý 9150806881449

pomahame tem, na kterych nam zalezi ... ostatni jsou bud konkurence, nebo jenom docela obycejne krovi.

0/0
6.4.2016 8:59

J16i26n82d84ř95i12c11h 94Š82k61o21p89e98k 4255461790505

přesně tak, to je důvod, proč soukromníci jsou relativně rychle v zisku. Protože si vyberou pár ziskových úseků a na nich "podnikají"

Pokud by měli jezdit celý kraj, zajišťovat kompletní obslužnost tak jako to dělají ty špatný ČSAD, budou ekonomicky někde úplně jinde

+2/−1
5.4.2016 8:29

J22i96ř22í 83P87l64a53v85s88k50ý 9320436971549

soukromnici neposkytuji zadnou "verejnou sluzbu", ale prostou prepravu osob z mista a do mista b ... jestli nahodou nechce odvezt jeste taky nekdo z mista c, to uz soukromnika jezdiciho na vlastni podnikatelske riziko nezajima, a uprimne receno me nenapada jediny duvod, proc by ho to zajimat melo.

+1/0
5.4.2016 8:59

J24i20n52d58ř26i89c88h 59Š87k44o48p38e40k 4515931840255

já to uvedl jen v tom smyslu, že porovnávat úspěch soukromníků jezdících na pár lukrativních tratích spolu s dopravci jezdící komplet obslužnost není zrovna moc vhodné

+2/0
5.4.2016 9:18

J76i84ř47í 91Z83ý75k59a 9289603381980

já to beru tak, že když bydlím v nějaké díře, tak to mělo pozitivní vliv na cenu nemovitosti, ale negativní na dopravní obslužnost (těch mínusů a plusů bude celá řada). Nemůžu tedy chtít, aby mi do nějaké Horní dolní přijel Jančura s nejmodernějším busem a odvezl mě do sousední vesnice za 15Kč, případně do Francie, nebo když se rozvzpomenu, tak do Švédska. Je to můj boj, že se musím dopravit do nějakého většího uzlu, kde si pak mohu vybrat jestli pojedu vlakem, lepším busem, nebo to dokodrcám ve staré Karose.

+4/0
5.4.2016 9:10

M16i61r78e61k 83Z17á95v78o56d66n30ý 7892617610188

Proč by to mělo mít negativní vliv na dopravní obslužnost. Naopak je na kraji, aby tuto obslužnost zajistil. A pokud by se to Jančurovi vyplatilo i na komerční riziko, není důvod ho zatracovat, naopak je potřeba tyto snahy podpořit. Všichni nemohou bydlet v Praze a pro ty, co tam nebydlí, je potřeba zajistit rozumné služby.

0/0
5.4.2016 12:54

J77i44ř58í 34P12l91a13v34s54k58ý 9600616401449

proc by vam nekdo mel sponzoroivat levnejsi cestu do prace, nebo za doktorem ? proste cesta z horni dolni do cerne jamy nebude stat deset korun, protoze za ty penize to nikdo jezdit nebude, ale treba pade, a za takove penize uz se treba nejaky dopravce najde.

0/0
5.4.2016 13:57

K91a39r64e60l 88F53i36l65i86p 3538325540240

Mne to nijak nenadchlo rád si připlatím za komfort na Praha Brno tedy volím railjet v BS nebo 1 třídu. Na Ova Pendolino klidně v 2 třídě nebo BS v LE. Věc názoru.

+6/0
5.4.2016 3:20

A38l58e55n93a 84P39o75k97o24r68n35á 9368166126378

Proč tady někteří nadávají na pana Jančuru? Je to podnikatel a nikdo mu nemůže upřít, že do ČR přivedl kulturu cestování nesrovnatelnou se stavem "před Jančurou". Jeli jste někdy např. na trase Praha - Most s firmou Kavka? Autobusový středověk!!! V zimě se netopí, lidé sedí v bude v bundách a čepicích, zavazadlový prostor se otvírat nebude, řidiči se nechce vystupovat... Když se ozvete, řidič / majitel firmy / jeho žena jsou sprostí až hanba. Oproti tomu Jančura (díky, že jezdí na této trase) je luxus a nevím, proč bych mu neměla dát vydělat. A srovnání na trase Praha - Brno? Bus 2 a půl hodiny, s kreditovou jízdenkou 165kč, vlak minimálně 2 a půl hodiny (ale také o hodinu víc) a 261kč a více dle typu vlaku. I když raději jezdím vlakem, na této trase nemá bus konkurenci. Pěkný den všem.

+6/−2
5.4.2016 13:27

M33a12r33t54i65n 44H63a36n64z39a71l 8188819219575

261 a více? Promiňte, ale když si umíte koulit jízdenku na eshopu regiojetu, proč to neumíte i u čd? Nebo se prostě nehodí přiznat, že se dá jízdenka s inkartou pořídit už za 159,-?

+1/0
5.4.2016 17:06

A15l12e56n76a 74P74o98k64o75r31n63á 9458776696398

Cenu 261kč za rychlík (263 za vlaky vyšší třídy) mi nabídl web Českých drah, když jsem si chtěla "koulit" jízdenku. In karta je placená, při příležitostných cestách se nevyplatí, zatímco kreditní jízdenka u Jančury je zdarma. Nepřekrucujte fakta, příspěvěk si po sobě přečtěte, než ho zveřejníte. Nicméně nebudu se hádat o cenu jízdenek při tom kterém slevovém programu. Téma článku a můj příspěvěk se týkal jiného tématu.

0/0
6.4.2016 12:24

R33a82d50e98k 41J83a30n76a88t79a 9735326904642

Na trase Praha-Brno jede vlak každou hodinu, přesně stejně dlouho jako bus (2:30), přesto, že musí jet oklikou. Jezdí tu jeden z nejmodernějších klasických vlaků v Evropě (railjet od Siemensu). Tj. naprosto nesrovnatelné s busem.

Cena (bez inkarty) v e-shopu je 190 až 200 Kč, na pokladně 210 Kč. Nevím, jak jste přišel na 261 Kč.

0/0
5.4.2016 19:34

A22l31e92n85a 66P63o33k79o39r37n61á 9348476576338

Přečtěte si prosím mou reakci na předchozí příspěvěk. Student Agency / Regio Jet má také nejmodernější autobusy. A ne všechny vlakové spoje jsou obsluhovány těmito moderními vlaky...

0/0
6.4.2016 12:27

A11l97e85n65a 34P15o88k66o82r79n72á 9838346676968

Pardon, to měl být samostatný příspěvěk, ne reakce na Váš příspěvěk.

0/0
5.4.2016 13:29

T10o51m17a98s 62N98o70v58o21t15n16y 1531524236465

Jinak je škoda, že v článku chybí informace, že v autobusech nebude uvažovaná "první třída", prý to cestující nechtějí dle vyjádření SA. Musel jsem se o tom dočíst u konkurence. Když už se píše o těch nových i8 a nových linkách ;-)

0/0
4.4.2016 20:35

P17a46t72r53i86k 80E87g65e65r 2598330649201

Autobusy SA jezdím každý rok 2x z Prahy do Brna někdy i jinam, ale to už soukromě. Škoda, že autobusy nejezdí do Ústí n./L. cena 165 Kč je příjemná s tím servisem. RegioJet jsem jel do Pardubic a také super :-).

+1/0
4.4.2016 19:40

V16ě92r78a 97B21e41n36o19v26á 7477930335409

Myslím, že lidé z venkova budoíu spokojeni, že mají častější spojení do města za nákupem, neboť v malých obcích nejsou prodejny potravin, pošta, o službách se nedá ani hovořit, ale důležité je, že z dotací jsou postaveny a udržovány různé sportovní areály, dětské hřiště, kulturní stánky, i když chybí chodníky, silnice i odpady vody.

+1/−3
4.4.2016 16:47

J48a74n 59D28v60o45ř52á45k 4713362213807

No zrovna v obcích bez prodejny potravin Jančura rozhodně stavět nebude...

+11/0
4.4.2016 17:36

K79a25r21e85l 50F49i39l43i59p 3528275360170

Zapomeňte. Píšete o zastaveních které jsou pro pana Jančuru naprosto nezajímavé.

+2/0
5.4.2016 3:29

V42i21k85t36o89r 98N77á29r56o41ž23n15ý 3479972868

Koukám zase klasické podnikání po "Jančurovsku".

Zavedeme linku Praha-Trutnov , nejraději pouze s jednou zastávkou v Hradci. Dostaneme se na jízdní dobu někde kolem 2:10-2:20 , tudíž budeme o nějakých 20 minut rychlejší , než stávající bus na této trase. Abychom na této trase přežili , musíme dostat do svých busů všechny cestující z vlaků a dalších konkurenčních busů , jedoucích na této trase. Takže se budeme kasat a prezentovat jak jsme super úspěšní...a co po nás zůstane ? Ztrátovější systém vlaků Praha-Trutnov , který buď stát zařízne anebo bude muset přihazovat více , aby jej udržel na živu. Ztrátovější ostatní busy na této trase , pro které platí totéž. Buď skončí , anebo budou muset být více dotovány. Tady je to však o tom , že busy na trase obsluhují města typu Hořice či Miletín. A pokud by došlo je zrušení stávajících spojů , bude se lidem v těchto městech opět žít o něco hůře. Kladu si otázku , zda takové podnikání je v zájmu společnosti. Co pro společnost přináší ?? Dopravní systém totálně "rozbagrovaný" postavený pouze na tom , že lidé cestují mezi většími městy.

+20/−18
4.4.2016 15:14

J22i73ř43í 65P67l27a41v26s25k33ý 9750966641889

u fecgh marxu, kdo kdy rekl, ze soukrome podnikani ma byt v nejakem "zajmu verejnosti" ? JEDINYM ucelem a duvodem existence libovolne soukrome firmy je prosta maximalizace zisku ... nikoliv to, aby lojza z horni dolni mel levnejsi cestu do mesta, nebo aby franta mel levnejsi chleba.

+10/−2
4.4.2016 15:26

V79i95k56t33o20r 28N34á66r19o81ž37n43ý 3609332838

Veřejná doprava osob je hlavně systémová záležitost. Stát má páky soukromé podnikání v některých oblastech regulovat a dělá to i v oblastech , kde by dle mého názoru neměl. Tady je však ta regulace na místě. Apropo...díky této lince Jančura například zaplatí na daních o 100.000 Kč více , ale ministerstvo potažmo kraje zaplatí třeba o milion více , neboť veřejná správa se musí postarat o napojení všech míst na dopravní - síťový systém. Co je potom z globálního hlediska lepší ?

+10/−6
4.4.2016 15:32

M97a79r12e50k 52M31a85l18ý 1602678881100

Tomu nerozumím...

"Apropo...díky této lince Jančura například zaplatí na daních o 100.000 Kč více , ale ministerstvo potažmo kraje zaplatí třeba o milion více "

To myslíte tak, že kraj zaplatí o milion víc jenom proto, že tam jezdí Jančura? Nebo jak jste to myslel?

+2/−2
4.4.2016 15:39

V93i70k13t24o11r 22N39á75r44o65ž81n37ý 3799612548

Jestliže máte dnešní bus Praha-Trutnov , který obslouží i menší města v Královehradeckém kraji a tento spoj se horko těžko uživí , se poté , co začne jezdit Jančura propadne do ztráty (část cestujících přejde k Jančurovi). Tuto ztrátu buď někdo (kraj) zatáhne anebo se spoj zruší. Pokud se spoj zruší , lidé v městech na trase , kteří už tak mají bídný život jej budou mít ještě bídnější....

+5/−2
4.4.2016 15:51

J64i61ř38í 33K66v18ě41š 1263536722551

Ze systémového hlediska hlavně není nutné, aby spoj Praha - Trutnov obsluhoval nějaká menší sídla po cestě. Systémové hledisko ideálně vypadá tak, že dálková doprava, což je v našich podmínkách i trasa Praha - Trutnov, spojuje pouze větší sídla na trase, protože čím míň zastávek, tím kratší doba jízdy. Spojení menších měst a vesnic s těmi většími pak zajišťuje doprava příměstská. Ideálně všechno v pravidelných intervalech a tak, aby to na sebe navazovalo s minimální čekací dobou na přestup. Dnešní model, kdy jede přímý spoj do Prahy z kdejaké vesnice, ovšem často tak, že jede akorát v úterý a v dubnu, je dobrý akorát tak na to, aby se představitelé kraje a představitelé nějakého vybraného dopravce mohli vzájemně plácat po ramenou, že spojují s Prahou celý kraj, z hlediska praktického využití ale bývá naprosto k ničemu.

Podotýkám, že nevím, jak moc se to týká Hradeckého kraje, já mám větší zkušenost s tím Karlovarským.

+10/−2
4.4.2016 16:14

J22a66n 93V87a94l64a30l27í39k 6946169660356

To jako z toho menšího města pak mají jet do Trutnova aby mohli jet do Prahy měli dražší jízdu?

+1/−3
4.4.2016 17:27

J30i30n56d48ř42i97c74h 70H89r75d31l56i31č44k32a 4916624549594

Zaplaťte jim klidně náklady, ale nechtějte to po jiných. Každá adresa má své výhody i nevýhody.

0/0
4.4.2016 17:42

T51o54m10a71s 81N56o69v26o16t62n31y 1591584936135

Jistě. Ve vlaku taky nejezdíte, když nemáte přímý spoj? Říká se tomu přestup, to neznáte?

+2/−1
4.4.2016 20:22

J12i45ř60í 91P83l54a96v84s32k89ý 9710406721309

to jako ma vesnicanum levnejsi cestu do prahy sponzorovat jancura ze svych vlastnich penez ?

+1/0
5.4.2016 6:39

O96t35t76o 50P55o25s79p30í57š74i90l 4714805687188

Tak co kdybyste se prvně podíval, jak to na té relaci Praha - Trutnov dnes vypadá co do linkového vedení a kudy ten bus jede (přes jaké obce a po jakých silnicích), když už máte potřebu to komentovat, hmm?

0/0
4.4.2016 20:41

J67i26n72d61ř28i41c86h 41H69r70d14l53i69č77k80a 4196254969944

Kraj chce obsluhovat i menší sídla, kraj to tedy zaplatí. Naprosto logické a férové. Pro cestující na přímé lince Praha - Trutnov to bude rychlejší i lacinější.

+5/−2
4.4.2016 16:57

K18a36r54e19l 12F77i32l81i86p 3858105210720

Ano přesně tak to myslel a bohužel má pravdu. Pokud Jančura stáhne z místních linek lidi tak tyto bude muset dopaltit stát, protože i ti Lojzové jak se tu někdo "pěkně" vyjádřil o našich spoluobčanech z měnších měst a vesnic potřebují dostat někam za prací do školy atd. a tak vlastně pana Jančuru zasponzorujeme z našich daní. Pokud by zastavil i na menších městech tak i možná vydělá něco navíc. Jenže on potřebuje co nejméně zastávek a co nejdelší trasu = víc peněz. O to tu jde, ale na úkor těch místních kterým pak i v horším případě zruší další z už tak mála spojů.

+1/0
5.4.2016 3:28

J37i76ř63í 73P98l78a54v88s20k92ý 9160796511719

kvizova otazka: zajimaji jancuru vice ti vesnicane, kteri se nemaji jak dostat do prace ci k doktorovi, nebo spise docela obycejna maximalizace zisku ? ja bych svoji praci take mohl delat tak, aby z toho "lidi neco meli" ... ale protoze jsem hamizna, egoisticka svine, pracuji tak, by z toho neco mel platici klient.

+1/−1
5.4.2016 6:42

M20a52r75e64k 75M74a85l59ý 1802228171690

Jak stáhne lidi z místních linek, když tedy jezdí jenom velká města a v těch vesnicích (kde ti lidé jsou a potřebují se z nich dostat) vůbec nestojí?

+1/0
5.4.2016 7:58

P83e94t58r 98N55i68v58n40i25c91k23ý 3172194465517

Jasně, stát je ten nejlepší hospodář, nejlépe ví, kde by kolik mělo jen autobusů (samozřejmě těch "státních"), kde by mělo kolik jet vlaků (samozřemě jen pod hlavičkou ČD). A ty podnikající kapitalisty, kteří nabízí lepší kvalitu za dobrou cenu, ty rozhodně nechceme, aby se nám do toho státního plánování jakkoli pletli.

+5/−2
4.4.2016 15:45

V16i97k42t48o38r 59N16á22r39o21ž30n34ý 3469862778

To není pod nějakou hlavičkou státních dopravců...nicméně nějaká regulace v tomto odvětví by být měla. A jsem pro výběrová řízení , ale zásadně odmítám chaos , který tady vzniká....

+3/−5
4.4.2016 15:52

M95a50r66e38k 94M58a39l20ý 1472468311210

Žádný chaos nevzniká. Kraj má objednanou nějakou dopravní obslužnost, leckdy i tam, kde je to ztrátové a platí to z rozpočtu kraje. Pokud nejste spokojený, obraťte se na kraj.

Soukromý subjekt podniká nezávisle, provozuje trasy za účelem zisku jako doplněk k těm, co objednává kraj. Nebo byste chtěl, aby autobusovou dopravu zabezpečoval jenom kraj? No děkuji, nechci.

+3/−1
4.4.2016 16:12

V55i28k38t68o54r 38N32á79r61o47ž73n77ý 3209762828

Chaos vzniká.Jednotlivé spoje by měly být integrovány a cílem a snahou státu by mělo být vytvoření integrovaného systému na republikové bázi.

+2/−2
4.4.2016 16:16

T29o87m34a44s 21N52o47v94o72t50n79y 1511924756865

A co budete integrovat a proč?

0/−1
4.4.2016 20:26

J94i11ř17í 48P59l92a11v51s74k94ý 9240176251589

snahou statu mozna ... proc by to melo byt i snahou soukromych firem, jezdicich na vlastni podnikatelske riziko ?

+1/−1
5.4.2016 6:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.