Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žluté autobusy začínají zajíždět i do vesnic, Jančura jich už má přes 200

Po třech letech spouští největší tuzemský autobusový dopravce s komerčními autobusy další vnitrostátní linku. Nově spojí Prahu s Trutnovem. Na další nové trase do Znojma navíc začne firma obsluhovat i venkov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O47n39d66ř46e23j 14D93v44o75ř84á74k 1294548127142

Z delších cest autobusem mám fobii, začnou mě bolet nohy, chytat křeče a co pak... utrpení! Pokud to jde, tak radši vlakem, klidně i oklikou.

+3/−2
5.4.2016 22:14

J91i17ř96í 97H75u86d47e10c 4302371989212

S Jančurou ani zadarmo.

+6/−5
5.4.2016 7:54

M96i21r92o25s62l74a71v 90Z50i75k77m97u98n92d 6638212797448

Opět je to celé o tom, že v Česku se mnozí dopravní odporníci odvolávají na kvalitu a systém veřejné dopravy ve Švýcarsku jako dokonalém modelu země s vyspělou tržní ekonomikou, ale zapomínají na to, že o takové tvrdé regulaci veřejné dopravy, resp. podnikání ve veřejné dopravě si mohou zdejší (tj. čeští) podnikatelé nechat jen zdát ...

Páni Jančura nebo Novotný by si jak v autobusové, tak železniční dopravě ve Švýcarsku ani nevrzli, pokud by nejezdili podle švýcarských not = jezdit za stanovené jízdné podle jízdních řádů které určuje objednavatel dopravy ... a ještě by o to museli soutěžit s ostatními dopravci ...

Dálková silniční doprava ve Švýcarsku v principu neexistuje, autobusy tvoří hustou síť navazujících spojů tam, kam nevedou koleje ... Ročně jde do veřejné dopravy cca 7 mld CHF, cca 175 mld Kč (v přepočtu) ...

+13/−1
5.4.2016 7:51

L56u58c32i90a67n 76P34a83p17a54z91i20a53n 5954417721615

Švýcarsko náš vzor!

0/0
11.4.2016 10:44

K73a14r67e75l 94F60i73l42i33p 3678865460750

Začnu jednou věcí bydlím v Praze, nicméně se pohybuji dost mimo Prahu. Mne by zajímala jedna věc kde bydlíte vy všichni co tu píšete o tom jak je fajn, že Jančura zastavuje v velkých městech a v podstatě jsou Vám ti lidé co jsou po cestě kde nezastaví ukradení. Sorry, ale jste tu pak jeden sobec vedle druhého. Zajímal by mne Váš názor když by jste měli pak jet z menšího města třebas do HK s dítětěm do nemocnice a jelo Vám to místo 6x denně 2x denně. Prostě vykousáváním lepšího pak místní doprava jde dolů a navíc doplácíme všichni z daní na tu horší dopravu kterou Jančura nikdy dělat nebude. Takže nemám nic proti názoru chceš jezdit Praha - Liberec OK, ale zastavíš po cestě v MB, Bakově a Benátkách klidně každý 4 spoj nikdo by jej nenutil každý spoj, ale prostě určitý počet. Proč by si jeho dopravu nemohli užít i lidé co bydlí po trase jeho spojů?

+7/−6
5.4.2016 3:47

J15i52ř90í 46P74l35a55v15s36k21ý 9710966941419

proc by SOUKROMA firma, tedy podnikatelsky subjekt zalozeny striktne za ucelem maximalizace zisku, mela delat cokoliv "pro lidi" ? pokud se to ekonomicky vyplati, pak klidne v tech vesnicich zastavi, pokud nikoliv, pak maji vesnicane docela obycejne smulu. soukroma firma tady neni od toho, aby suplovala dopravni obsluznost ... respektive pokud to od ni stat vyzaduje, necht si za to priplati. pozadovat od kohokoliv, aby delal neco navic, jenom tak, zadarmo, ciste proto, ze "lid si to zada" patri mozna tak nekam do komunismu, ale ne do civilizovane spolecnosti.

+7/−2
5.4.2016 6:36

M63i74r88e83k 94Z35á32v10o12d16n71ý 7812667680938

A proč to píšete? O tom ten příspěvek vůbec není. Je o sobeckosti místních diskutérů, nikoliv o tom, kde má Jančurá. zastavovat.

0/−1
5.4.2016 12:52

J50i72ř64í 14P59l16a90v95s17k24ý 9970386321369

na sobeckosti, tedy uprednostnovani vlastnich zajmu nad zajmy ostatnich, je snad neco spatneho ?

+2/0
5.4.2016 13:53

R38a41d29e88k 33J61a70n35a71t55a 9825106254682

Ano. Člověk je společenský druh a navzájem si pomáháme.

Ostatně váš názor sdílí jen cca 2%-3% lidí - ti, co volí Svobodné.

0/−5
5.4.2016 14:33

D95u21š51a35n 53D98i64t38r14i37c10h 3898896193839

Kdyby to tak bylo, tak funguje socialismus, ale ono to tak není.

0/0
6.4.2016 0:48

J34i87ř43í 35P92l86a17v43s59k40ý 9390626301829

pomahame tem, na kterych nam zalezi ... ostatni jsou bud konkurence, nebo jenom docela obycejne krovi.

0/0
6.4.2016 8:59

J40i52n87d79ř28i50c33h 23Š82k69o35p25e85k 4165751890685

přesně tak, to je důvod, proč soukromníci jsou relativně rychle v zisku. Protože si vyberou pár ziskových úseků a na nich "podnikají"

Pokud by měli jezdit celý kraj, zajišťovat kompletní obslužnost tak jako to dělají ty špatný ČSAD, budou ekonomicky někde úplně jinde

+2/−1
5.4.2016 8:29

J32i66ř97í 71P64l92a90v41s44k18ý 9770266411659

soukromnici neposkytuji zadnou "verejnou sluzbu", ale prostou prepravu osob z mista a do mista b ... jestli nahodou nechce odvezt jeste taky nekdo z mista c, to uz soukromnika jezdiciho na vlastni podnikatelske riziko nezajima, a uprimne receno me nenapada jediny duvod, proc by ho to zajimat melo.

+1/0
5.4.2016 8:59

J90i30n78d73ř97i47c68h 16Š77k41o45p17e25k 4845681730345

já to uvedl jen v tom smyslu, že porovnávat úspěch soukromníků jezdících na pár lukrativních tratích spolu s dopravci jezdící komplet obslužnost není zrovna moc vhodné

+2/0
5.4.2016 9:18

J73i33ř24í 52Z56ý54k92a 9709293311810

já to beru tak, že když bydlím v nějaké díře, tak to mělo pozitivní vliv na cenu nemovitosti, ale negativní na dopravní obslužnost (těch mínusů a plusů bude celá řada). Nemůžu tedy chtít, aby mi do nějaké Horní dolní přijel Jančura s nejmodernějším busem a odvezl mě do sousední vesnice za 15Kč, případně do Francie, nebo když se rozvzpomenu, tak do Švédska. Je to můj boj, že se musím dopravit do nějakého většího uzlu, kde si pak mohu vybrat jestli pojedu vlakem, lepším busem, nebo to dokodrcám ve staré Karose.

+4/0
5.4.2016 9:10

M56i85r40e32k 50Z34á27v47o69d73n20ý 7972477530928

Proč by to mělo mít negativní vliv na dopravní obslužnost. Naopak je na kraji, aby tuto obslužnost zajistil. A pokud by se to Jančurovi vyplatilo i na komerční riziko, není důvod ho zatracovat, naopak je potřeba tyto snahy podpořit. Všichni nemohou bydlet v Praze a pro ty, co tam nebydlí, je potřeba zajistit rozumné služby.

0/0
5.4.2016 12:54

J98i33ř94í 85P22l10a97v10s61k40ý 9720906661569

proc by vam nekdo mel sponzoroivat levnejsi cestu do prace, nebo za doktorem ? proste cesta z horni dolni do cerne jamy nebude stat deset korun, protoze za ty penize to nikdo jezdit nebude, ale treba pade, a za takove penize uz se treba nejaky dopravce najde.

0/0
5.4.2016 13:57

K54a58r54e89l 24F22i16l21i24p 3348675980370

Mne to nijak nenadchlo rád si připlatím za komfort na Praha Brno tedy volím railjet v BS nebo 1 třídu. Na Ova Pendolino klidně v 2 třídě nebo BS v LE. Věc názoru.

+6/0
5.4.2016 3:20

A51l82e48n16a 76P82o82k43o93r33n75á 9388816326898

Proč tady někteří nadávají na pana Jančuru? Je to podnikatel a nikdo mu nemůže upřít, že do ČR přivedl kulturu cestování nesrovnatelnou se stavem "před Jančurou". Jeli jste někdy např. na trase Praha - Most s firmou Kavka? Autobusový středověk!!! V zimě se netopí, lidé sedí v bude v bundách a čepicích, zavazadlový prostor se otvírat nebude, řidiči se nechce vystupovat... Když se ozvete, řidič / majitel firmy / jeho žena jsou sprostí až hanba. Oproti tomu Jančura (díky, že jezdí na této trase) je luxus a nevím, proč bych mu neměla dát vydělat. A srovnání na trase Praha - Brno? Bus 2 a půl hodiny, s kreditovou jízdenkou 165kč, vlak minimálně 2 a půl hodiny (ale také o hodinu víc) a 261kč a více dle typu vlaku. I když raději jezdím vlakem, na této trase nemá bus konkurenci. Pěkný den všem.

+6/−2
5.4.2016 13:27

M54a19r50t36i26n 84H38a11n28z41a90l 8978449549435

261 a více? Promiňte, ale když si umíte koulit jízdenku na eshopu regiojetu, proč to neumíte i u čd? Nebo se prostě nehodí přiznat, že se dá jízdenka s inkartou pořídit už za 159,-?

+1/0
5.4.2016 17:06

A79l72e15n87a 83P74o93k41o44r49n82á 9188486806718

Cenu 261kč za rychlík (263 za vlaky vyšší třídy) mi nabídl web Českých drah, když jsem si chtěla "koulit" jízdenku. In karta je placená, při příležitostných cestách se nevyplatí, zatímco kreditní jízdenka u Jančury je zdarma. Nepřekrucujte fakta, příspěvěk si po sobě přečtěte, než ho zveřejníte. Nicméně nebudu se hádat o cenu jízdenek při tom kterém slevovém programu. Téma článku a můj příspěvěk se týkal jiného tématu.

0/0
6.4.2016 12:24

R17a79d28e82k 45J84a52n45a18t82a 9415426224882

Na trase Praha-Brno jede vlak každou hodinu, přesně stejně dlouho jako bus (2:30), přesto, že musí jet oklikou. Jezdí tu jeden z nejmodernějších klasických vlaků v Evropě (railjet od Siemensu). Tj. naprosto nesrovnatelné s busem.

Cena (bez inkarty) v e-shopu je 190 až 200 Kč, na pokladně 210 Kč. Nevím, jak jste přišel na 261 Kč.

0/0
5.4.2016 19:34

A91l53e81n24a 62P42o76k93o36r88n20á 9808146626518

Přečtěte si prosím mou reakci na předchozí příspěvěk. Student Agency / Regio Jet má také nejmodernější autobusy. A ne všechny vlakové spoje jsou obsluhovány těmito moderními vlaky...

0/0
6.4.2016 12:27

A51l89e96n65a 78P57o81k59o62r82n35á 9988546316518

Pardon, to měl být samostatný příspěvěk, ne reakce na Váš příspěvěk.

0/0
5.4.2016 13:29

T97o32m57a33s 61N17o50v95o58t87n28y 1351654646505

Jinak je škoda, že v článku chybí informace, že v autobusech nebude uvažovaná "první třída", prý to cestující nechtějí dle vyjádření SA. Musel jsem se o tom dočíst u konkurence. Když už se píše o těch nových i8 a nových linkách ;-)

0/0
4.4.2016 20:35

P67a90t25r56i96k 11E37g79e70r 2478110559251

Autobusy SA jezdím každý rok 2x z Prahy do Brna někdy i jinam, ale to už soukromě. Škoda, že autobusy nejezdí do Ústí n./L. cena 165 Kč je příjemná s tím servisem. RegioJet jsem jel do Pardubic a také super :-).

+1/0
4.4.2016 19:40

V45ě14r59a 27B40e53n62o20v36á 7817200525299

Myslím, že lidé z venkova budoíu spokojeni, že mají častější spojení do města za nákupem, neboť v malých obcích nejsou prodejny potravin, pošta, o službách se nedá ani hovořit, ale důležité je, že z dotací jsou postaveny a udržovány různé sportovní areály, dětské hřiště, kulturní stánky, i když chybí chodníky, silnice i odpady vody.

+1/−3
4.4.2016 16:47

J42a72n 14D70v17o84ř10á74k 4643982433887

No zrovna v obcích bez prodejny potravin Jančura rozhodně stavět nebude...

+11/0
4.4.2016 17:36

K80a82r16e16l 11F35i59l79i69p 3358215850710

Zapomeňte. Píšete o zastaveních které jsou pro pana Jančuru naprosto nezajímavé.

+2/0
5.4.2016 3:29

V20i29k60t89o50r 60N70á92r86o74ž54n69ý 3279282688

Koukám zase klasické podnikání po "Jančurovsku".

Zavedeme linku Praha-Trutnov , nejraději pouze s jednou zastávkou v Hradci. Dostaneme se na jízdní dobu někde kolem 2:10-2:20 , tudíž budeme o nějakých 20 minut rychlejší , než stávající bus na této trase. Abychom na této trase přežili , musíme dostat do svých busů všechny cestující z vlaků a dalších konkurenčních busů , jedoucích na této trase. Takže se budeme kasat a prezentovat jak jsme super úspěšní...a co po nás zůstane ? Ztrátovější systém vlaků Praha-Trutnov , který buď stát zařízne anebo bude muset přihazovat více , aby jej udržel na živu. Ztrátovější ostatní busy na této trase , pro které platí totéž. Buď skončí , anebo budou muset být více dotovány. Tady je to však o tom , že busy na trase obsluhují města typu Hořice či Miletín. A pokud by došlo je zrušení stávajících spojů , bude se lidem v těchto městech opět žít o něco hůře. Kladu si otázku , zda takové podnikání je v zájmu společnosti. Co pro společnost přináší ?? Dopravní systém totálně "rozbagrovaný" postavený pouze na tom , že lidé cestují mezi většími městy.

+20/−18
4.4.2016 15:14

J82i21ř73í 96P74l26a65v87s63k75ý 9460106361459

u fecgh marxu, kdo kdy rekl, ze soukrome podnikani ma byt v nejakem "zajmu verejnosti" ? JEDINYM ucelem a duvodem existence libovolne soukrome firmy je prosta maximalizace zisku ... nikoliv to, aby lojza z horni dolni mel levnejsi cestu do mesta, nebo aby franta mel levnejsi chleba.

+10/−2
4.4.2016 15:26

V22i41k46t54o89r 46N59á88r87o92ž88n23ý 3379892428

Veřejná doprava osob je hlavně systémová záležitost. Stát má páky soukromé podnikání v některých oblastech regulovat a dělá to i v oblastech , kde by dle mého názoru neměl. Tady je však ta regulace na místě. Apropo...díky této lince Jančura například zaplatí na daních o 100.000 Kč více , ale ministerstvo potažmo kraje zaplatí třeba o milion více , neboť veřejná správa se musí postarat o napojení všech míst na dopravní - síťový systém. Co je potom z globálního hlediska lepší ?

+10/−6
4.4.2016 15:32

M55a44r17e48k 83M34a10l17ý 1912278881980

Tomu nerozumím...

"Apropo...díky této lince Jančura například zaplatí na daních o 100.000 Kč více , ale ministerstvo potažmo kraje zaplatí třeba o milion více "

To myslíte tak, že kraj zaplatí o milion víc jenom proto, že tam jezdí Jančura? Nebo jak jste to myslel?

+2/−2
4.4.2016 15:39

V54i63k25t33o94r 82N39á20r37o54ž42n81ý 3169372458

Jestliže máte dnešní bus Praha-Trutnov , který obslouží i menší města v Královehradeckém kraji a tento spoj se horko těžko uživí , se poté , co začne jezdit Jančura propadne do ztráty (část cestujících přejde k Jančurovi). Tuto ztrátu buď někdo (kraj) zatáhne anebo se spoj zruší. Pokud se spoj zruší , lidé v městech na trase , kteří už tak mají bídný život jej budou mít ještě bídnější....

+5/−2
4.4.2016 15:51

J65i83ř59í 24K36v77ě94š 1733626182201

Ze systémového hlediska hlavně není nutné, aby spoj Praha - Trutnov obsluhoval nějaká menší sídla po cestě. Systémové hledisko ideálně vypadá tak, že dálková doprava, což je v našich podmínkách i trasa Praha - Trutnov, spojuje pouze větší sídla na trase, protože čím míň zastávek, tím kratší doba jízdy. Spojení menších měst a vesnic s těmi většími pak zajišťuje doprava příměstská. Ideálně všechno v pravidelných intervalech a tak, aby to na sebe navazovalo s minimální čekací dobou na přestup. Dnešní model, kdy jede přímý spoj do Prahy z kdejaké vesnice, ovšem často tak, že jede akorát v úterý a v dubnu, je dobrý akorát tak na to, aby se představitelé kraje a představitelé nějakého vybraného dopravce mohli vzájemně plácat po ramenou, že spojují s Prahou celý kraj, z hlediska praktického využití ale bývá naprosto k ničemu.

Podotýkám, že nevím, jak moc se to týká Hradeckého kraje, já mám větší zkušenost s tím Karlovarským.

+10/−2
4.4.2016 16:14

J92a88n 76V33a96l69a64l45í51k 6966699140896

To jako z toho menšího města pak mají jet do Trutnova aby mohli jet do Prahy měli dražší jízdu?

+1/−3
4.4.2016 17:27

J68i73n73d18ř59i61c77h 38H55r79d67l35i85č89k52a 4426704139114

Zaplaťte jim klidně náklady, ale nechtějte to po jiných. Každá adresa má své výhody i nevýhody.

0/0
4.4.2016 17:42

T96o27m86a64s 57N29o43v48o91t38n13y 1471944286235

Jistě. Ve vlaku taky nejezdíte, když nemáte přímý spoj? Říká se tomu přestup, to neznáte?

+2/−1
4.4.2016 20:22

J72i39ř17í 90P83l92a44v45s84k38ý 9240556681249

to jako ma vesnicanum levnejsi cestu do prahy sponzorovat jancura ze svych vlastnich penez ?

+1/0
5.4.2016 6:39

O84t77t26o 20P79o60s57p96í69š72i21l 4424745227808

Tak co kdybyste se prvně podíval, jak to na té relaci Praha - Trutnov dnes vypadá co do linkového vedení a kudy ten bus jede (přes jaké obce a po jakých silnicích), když už máte potřebu to komentovat, hmm?

0/0
4.4.2016 20:41

J36i46n28d42ř56i85c14h 46H52r89d37l66i19č94k80a 4636834969634

Kraj chce obsluhovat i menší sídla, kraj to tedy zaplatí. Naprosto logické a férové. Pro cestující na přímé lince Praha - Trutnov to bude rychlejší i lacinější.

+5/−2
4.4.2016 16:57

K62a24r57e78l 80F42i45l56i29p 3378405360950

Ano přesně tak to myslel a bohužel má pravdu. Pokud Jančura stáhne z místních linek lidi tak tyto bude muset dopaltit stát, protože i ti Lojzové jak se tu někdo "pěkně" vyjádřil o našich spoluobčanech z měnších měst a vesnic potřebují dostat někam za prací do školy atd. a tak vlastně pana Jančuru zasponzorujeme z našich daní. Pokud by zastavil i na menších městech tak i možná vydělá něco navíc. Jenže on potřebuje co nejméně zastávek a co nejdelší trasu = víc peněz. O to tu jde, ale na úkor těch místních kterým pak i v horším případě zruší další z už tak mála spojů.

+1/0
5.4.2016 3:28

J73i71ř73í 95P48l42a86v87s48k59ý 9820626921559

kvizova otazka: zajimaji jancuru vice ti vesnicane, kteri se nemaji jak dostat do prace ci k doktorovi, nebo spise docela obycejna maximalizace zisku ? ja bych svoji praci take mohl delat tak, aby z toho "lidi neco meli" ... ale protoze jsem hamizna, egoisticka svine, pracuji tak, by z toho neco mel platici klient.

+1/−1
5.4.2016 6:42

M20a53r79e44k 53M33a79l41ý 1272518481640

Jak stáhne lidi z místních linek, když tedy jezdí jenom velká města a v těch vesnicích (kde ti lidé jsou a potřebují se z nich dostat) vůbec nestojí?

+1/0
5.4.2016 7:58

P79e42t38r 35N64i19v53n80i47c81k64ý 3532664205347

Jasně, stát je ten nejlepší hospodář, nejlépe ví, kde by kolik mělo jen autobusů (samozřejmě těch "státních"), kde by mělo kolik jet vlaků (samozřemě jen pod hlavičkou ČD). A ty podnikající kapitalisty, kteří nabízí lepší kvalitu za dobrou cenu, ty rozhodně nechceme, aby se nám do toho státního plánování jakkoli pletli.

+5/−2
4.4.2016 15:45

V89i66k74t24o91r 92N93á85r72o65ž43n83ý 3259512938

To není pod nějakou hlavičkou státních dopravců...nicméně nějaká regulace v tomto odvětví by být měla. A jsem pro výběrová řízení , ale zásadně odmítám chaos , který tady vzniká....

+3/−5
4.4.2016 15:52

M37a29r71e68k 11M68a45l98ý 1942138291640

Žádný chaos nevzniká. Kraj má objednanou nějakou dopravní obslužnost, leckdy i tam, kde je to ztrátové a platí to z rozpočtu kraje. Pokud nejste spokojený, obraťte se na kraj.

Soukromý subjekt podniká nezávisle, provozuje trasy za účelem zisku jako doplněk k těm, co objednává kraj. Nebo byste chtěl, aby autobusovou dopravu zabezpečoval jenom kraj? No děkuji, nechci.

+3/−1
4.4.2016 16:12

V30i55k44t35o63r 16N50á25r86o59ž41n23ý 3739222678

Chaos vzniká.Jednotlivé spoje by měly být integrovány a cílem a snahou státu by mělo být vytvoření integrovaného systému na republikové bázi.

+2/−2
4.4.2016 16:16

T23o42m71a24s 67N18o80v47o79t38n24y 1251964706935

A co budete integrovat a proč?

0/−1
4.4.2016 20:26

J15i23ř32í 57P94l90a69v45s78k63ý 9690176671729

snahou statu mozna ... proc by to melo byt i snahou soukromych firem, jezdicich na vlastni podnikatelske riziko ?

+1/−1
5.4.2016 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.