Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový model Tesly jde na dračku. Za tři dny si ho objednalo 276 tisíc lidí

Výrobce elektromobilů Tesla Motors dodal na trhy v prvních třech měsících roku 14 820 vozů. To bylo sice o polovinu více než loni, ale zároveň méně, než si firma naplánovala. Tesla má velké ambice. Pomoci by měl nový vůz Model 3. Automobilka za tři dny získala 276 tisíc předobjednávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J22a14n 21K77o29l26e66n94k33o 3580833585641

taky se vam to video seka? takovy cukavy to je...

0/0
11.4.2016 13:46

L43u76k14á95š 51O36m58á83č77k52a 5821204171286

Ne.

0/0
16.4.2016 11:32

L51u89k57a49s 13B68u96c17h88t37a 8259300664577

Jen tak dál. Tímto si za pár let přečteme že áčka prodali víc elektromobilů než spalovacích aut. Dávám tomu 5 let.

0/0
9.4.2016 10:14

K46a72r71e42l 27B98l15á53h77a 1515266861209

Pokud se povede ta auta vyrobit v relativně krátkém čase, mohlo by to zapůsobit další posun při rozšiřování tohoto typu pohonu.

Asi by také bylo dobré podpořit pohon na plyn a dál hledat další možnosti pro pohon.

0/0
8.4.2016 10:14

J82o43s60e38f 66N21o97v24a15k 5758192796898

Nějaký dostupnější auto pro lidi s příjmem kolem 50 tisíc čistýho by neměli?

0/0
6.4.2016 16:01

L66u35k87á75š 80O31m69á10č46k15a 5801504921176

Musíš prostě přidat. S tvým platem by bylo auto za 2 miliony ekonomická sebevražda. Neměli.

+1/0
6.4.2016 16:52

J22o97s21e15f 32N25o58v24a73k 5378982576188

Víc už mi to nejde. Škoda. Jezdí se v tom aspoň dobře? :-)

0/0
6.4.2016 18:01

L68u43k41á95š 62O62m37á41č79k64a 5121704941276

Všechno jde. ;-) Jezdí se v tom slušně, má to neskutečné zrychlení, až na ty šíleně tvrdé sedačky. Takový interiér BMW 6 za podobné peníze je naprosto jiná liga.

0/0
6.4.2016 18:03

L19u45k37á79š 86O73m14á84č26k92a 5691854631416

Teslu mám rok. Nabíjím ji doma z klasické 3fázové zásuvky naprosto bez problémů. Jezdím prakticky zadarmo (za 5 let budu auto určitě měnit), záruka 8 let včetně baterií. Co se týče technologie, jsem fanda nových věcí, což je důvod proč jsem si Teslu pořídil, prostě mě baví zkoušet nové věci. Interiér Tesly je dle mého názoru naopak katastrofální. Ovládací páčky a tlačítka z Mercedesu. Katastrofální slícování plastových dílů. Plastové prahy jako ve Fábii. Televize místo komfortních tlačítek - za jízdy hrabat na dotykový displej je z mého pohledu velmi nebezpečné a nekomfortní. Mám ji ale rád, oproti 335i to jede jako blázen.

+4/0
6.4.2016 9:51
Foto

J51a61n 59K76o32l23e11n66k15o 3190273875641

fakt jezdite zadarmo? jakoze elektrina vas nic nestoji a teslu vam dali zadarmo? nebo si jen neumite spocitat realne provozni naklady s ohledem na vysi vstupni investice k poctu najetych kilometru? to ze se do toho neleje olej prece neznamena ze to nema zadne provozni naklady ne?

0/−2
11.4.2016 13:55

L75u41k43á19š 44O37m97á48č78k45a 5571214831136

Někdo si koupí auto za 3 miliony a leje to toho benzín v ceně 7,- Kč za 1 km (a to nemluvím o servisu), někdo si koupí pro radost Teslu za podobné peníze a ten benzín řešit nemusí. :-) A o tom jsem psal. Po zaplacení ceny Tesly (tak jako zaplacení ostatních aut) jezdím zadarmo (což samozřejmě není hlavní účel nákupu Tesly, prostě mě to auto baví).

0/0
16.4.2016 11:32

L82u26k47á35š 75O97m94á88č28k14a 5341474801256

To jsou tady v diskusi zase dramata milovníků tédéíček. ;-D

+1/−1
6.4.2016 9:46

L51i39b28o61r 98K18ř38u52p81a83l35a 3575643918728

myslím jste první co tu tdi vzpomněl

+1/0
6.4.2016 13:44

A25n11t64o48n19í27n 49S66v82o51b88o68d85a 3234383839962

Nesnáším TDI, ale baví mne přesvědčování fandů elektromobilů, jak jsou výhodné . Já zase bojuji za plynové, ekonomicky lépe zdůvodnitelné. Na fóru bylo několik plynařů, zase vedle :-)

0/0
6.4.2016 15:07

L55u82k96á48š 26O95m21á74č74k40a 5441634101286

Tady ale nikdo netvrdí, že je to zázrak výhodnosti. Představ si, že někdo si pořizuje automobil, protože CHCE. Protože ho baví technologické novinky. Tak jako třeba já. Nemusím jezdit k benzince (trávit tam čas). Nemusím řešit nákladný servis (brzdy, výměny olejů, atd). Zkrátka jen jezdím a v garáži když vystupuji z auta, připojím auto do zástrčky. Vyjíždím tedy vždy s plnou nádrží. Když cestuji daleko (což je autem tak jednou za půl roku), zastavím se na rychlonabíječce a kávě na 30 minut, kde mi auto ZDARMA nabijí. Mám Teslu zkrátka rád (i když se mi její interiér nelíbí a nepříjde mi ani ergonomický).

0/0
6.4.2016 16:51

A42n13t26o12n13í69n 98S71v97o11b72o45d20a 3194483529392

celý život mne provází nejmodernější technologie, tak se mně zdá Tesla jako obyčejná věc, spotřebka. Frekvenční měniče jsme nasazovali již dávno, moderní elektrické pohony se převzaly z průmyslu.Průmyslové stroje stály desítky milionů běžně, ale měly v sobě to nejmodernější, Tesla je sbírkou běžných technologií, ale pro fandy pěkná hračka :-)

0/−2
6.4.2016 17:03

L53u10k38á12š 81O94m34á98č15k53a 5721434861156

To není můj problém, že ti Tesla připadá jako obyčejná věc, spotřebka. ;-D Já s ní prostě moc rád jezdím, jede to jako blázen. ;-D

+2/0
6.4.2016 17:21

M82a33r56t65i68n 20V35o24k96o83u83n 9948753803856

to nemuzete myslet vazne, ze ne? tesla je proti tem ostatnim autum jako sinkanzen vedle parni lokomotivy

+1/0
6.4.2016 23:54
Foto

J11a36n 32K11o89l63e71n25k60o 3180913135961

to si vedle jak ta jedle. teda vzato z pohledu mnozstvi technologickych novinek... ono totiz na elektromotoru a baterkach nic tak prevratnyho a hitech neni... jo to bezne auta s motorem a prevodovku.... tam je tech technologii mnohem vice nez v nejaky tesle.

ale uznavam, ucinnost, vykon i kroutici moment u dobre udelaneho elektromotoru to je jine kafe...

0/0
11.4.2016 13:53

A25l36e37s 20K94r68a61m86p62o82l 9823284287840

Můžeš mi napsat víc detailů, třeba kolik to dojede na nabití, jak se to chová v zimě nebo když zapneš klimu. Jak velký problém je najít nabíjecí stanici.To brzdí jen elektromagnetem, že neřešíš brzdové destičky? Jak je to s povinným ručením atd. Co se na tom provádí za pravidelný servis, tedy jestli vůbec nějaký. Dík

0/0
24.5.2016 21:28

P40e27t96r 98Z57a28s28k51o46č20i85l 2255492218179

Tesla sídlí ve Fremontu (máte tam teď "ve Freemontu").

0/0
6.4.2016 7:47

R94a57d76e17k 37N97e70u56m72a10n16n 5282982488535

ten článek je až směšný

vyrobí 16000 aut za 3 měsíce, trojčlenkou tedy zaokrouhleně 5000 měsíčně a mají objednávky na 276000 aut ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−1
6.4.2016 0:53

P49e81t70r 77H40o97f62e18r43e83k 9782732885263

Ford take kdysi vyrobil sve prvni auto, pak dve, tri, atd... Dnes vyrabi miliony a o poradniku zakazniku zaplatich 1K dolaru 2 roky napred si muze nechat jenom zdat... Kdyz Ford zacinal vyrabet auta, tak ho 276K zakazniku nepobidlo...

+3/0
6.4.2016 6:53

L34u79k29á50š 78O66m34á15č20k90a 5861694701336

Více infantilních grafických symbolů = více cool?

+1/0
6.4.2016 9:44

A98l51e98s 29K13r92a70m13p53o71l 9793184427480

No stačí se podívat na Gatese jak prodával svoje programy. Prodal je za velký peníze, psal je přes emulátor na sálovém počítači a ještě v letadle k zákazníkovi je doprogramovával. Prodával vizi, za kterou dostal zaplaceno a snažil se ji pak naplnit. Jakmile má předobjednávku na 276 tis aut tak peníze na rozjezd najde.

0/0
24.5.2016 21:32

M42a32r57t33i80n 39K47a29r86á76s29e80k 9288433718798

No rekl bych ze masovy zajem i v chudsich zemich vyvolaji az levna mala elektricka auta (primestkse auto ani ve spalovaci verzi prakticky nikdy nepojede nejakou dlouhou trasu a EV omezeni tam prakticky vubec nevadi) ... honba za zvysovani dojezdu mi prijde tak trochu zbytecna, na dlouhe cesty mi to stejne prijde diskomfortni (a i takova spicka jako tesla model S neda ani blbou trasu Ova Praha - na to je fakt lepsi obyc spalovak)

0/0
5.4.2016 21:06

J90a70k36u38b 19F91e84i59f70a95r 7549319356579

Tesla je jediný eletromobil současnosti, o kterém bych byl ochoten uvažovat.

Model S je však dražší než jsem ochoten za druhé auto zaplatit. Uvidíme, kolik bude v Evropě a ČR stát Model3.

+3/0
5.4.2016 15:00

M70a69r34t84i71n 86B42a62r87t40e84k 5787641321983

Stejně. Jenom musíte započítat DPH. V USA se uvádění ceny bez daní. Takže po započtení DPH a nějaké importní náklady se dá očekávat cena něco málo přes milión korun v základu. TO je jako Audi A4 s rozumnou motorizací.

0/0
5.4.2016 15:04

P31a73v37e40l 72K79u18t81i14l 9380506473979

Jak se jmenuje firemní síť čerpacích stanic, které mají zákazníci Audi v ceně vozu? Nějak si teď honem nemohu vzpomenout.

+2/−2
5.4.2016 15:36
Foto

M61i84c83h26a93l 38N16a58j55m42a70n 7839473376820

Kolik má tesla těch čerpacích stanic v ČR?

+3/0
5.4.2016 15:39

P94a52v40e37l 61K59u48t31i27l 9890616763619

Momentálně se staví dvě, jedna je na Slovensku.

+1/−1
5.4.2016 15:43
Foto

M87i30c56h31a48l 43N10a13j56m68a84n 7359263496750

A není to trošku málo?

PS: Můžete mi osvětlit jako odborník na elektromobily ekonomiku jejich provozu? Dík

+3/0
5.4.2016 15:46

P41a65v56e35l 52K35u85t60i97l 9230856483239

Jistě mohu. Dříve jsem za naftu měsíčně platil více, než dám nyní za splátku úvěru. První servis po 30.000 km mě stál 1.600 a né 11.000 jako po 20tkm u dieselové dodávky.

+2/−2
5.4.2016 15:52
Foto

M62i65c35h41a61l 53N69a35j85m49a44n 7139363796480

Nechápete, nebo nechcete chápat. Tak tedy jasná otázky:

1. Kolik jsou celkové náklady na 1 km u vašeho elektromobilu (počítejte životnost 5 let)?

2. Kolik z z těchto nákladů na 1 km jsou náklady na energie (prosím vynechte argument, že se dá někde nabíjet "zadarmo" ,uvažujte reálné ceny energií) ?

+4/0
5.4.2016 15:55

M82a55r11t45i20n 72K89a61r43á36s33e36k 9128683578178

Jen pro zajimavost proc pocitate u elektromobilu zivotnost 5 let? Nejrizikovejsi klicova cast je baterka a tam u novejsich EV zacina byt standard 8 leta zaruka (tzn minialne tech 10 to vydrzi, jinak by si takovou zaruku nelajzli).

+4/−2
5.4.2016 16:11
Foto

M62i94c86h50a89l 43N53a72j71m78a49n 7549263216310

Beru to jako příklad, já třeba měním auto po 4-5 letech.

+2/0
5.4.2016 16:30

J25o55s46e76f 51V21a49l37a 9490713143903

zkuste zauvazovat. Zaruka se nikdy neposkytuje na opotrebeni, ale na poruchu. Tzn pokud baterie shori nebo treba praskne. V zaruce asi neni, ze baterie po 5 letech nesmi mit mene nez treba 30% puvodni kapacity. Pokud to tam maji, bud vyrabeji zazraky na pockani nebo neocekavaji, ze za 5 let budou jeste existovat. Jediny akumulator, ktery mi vydrzel vice nez 6 let pri denni pouzivani, je v iPhonu 3G z roku 2008

0/−6
5.4.2016 18:06

M14a37r27t66i65n 37K41a81r18á49s39e58k 9498123378738

Zaruka samozrejme kryje i ztratu kapacity (vetsinou ze nepoklesne pod 80%)

+5/0
5.4.2016 18:45

J40o33s45e45f 32V14a18l79a 9650913163943

neni to uplne pravda. Renault Zoe dava zaruku, ze kapacita akumulatoru nepoklesne pod 75 % v zarucni dobe. Tesla sice dava zaruku 8 let, ale o zadne hranici vykonu se nezminuje, cili sousto pro pravniky......Jinak ADAC meril opotrebeni akumulatoru (LiIon) u Mitsubishi - 17% vykonu rocne

+1/0
5.4.2016 19:33

P23a66v47e77l 84K51u48t45i54l 9210826273839

U tesly ze statistik vypliva 4% v prvním roce a pote cca 1% rocne. Spousta lidi si ale neuvedomuje, ze baterie se 80% kapacity je sice v aute problém, ale není na vyhozeni. Uplatni se třeba v domácích solárních systémech. Třeba nissan ji myslim za 50% ceny odkoupí.

+2/0
5.4.2016 20:33

M38a23r75t26i86n 37K49a83r75á96s26e36k 9688673988298

Jinak akumulator v telefonu a v aute je neco dost jineho ze, jak zpracovanim tak vyuzitim.

Mimochodem kapacitni baterky jsou v autech uz nejakou dobu v hybridech, a treba v priusu se nestava ze ta baterka kipla nebo ztratila kapacitu (ani ty ultrastare a z dnesniho pohldku archaicke niklove baterky)

0/0
5.4.2016 18:56

P46a11v73e31l 46K67u50t12i60l 9720966623919

Vy nechcete chápat

1, Proč bych počítal životnost pět let? Kolik Vyjde Vám, když to spočítáte při životnosti 1 rok? To je přesně o tom, počítám, jak se mi to hodí, aby výsledek byl "silný argument" Budu počítat kolik jsem zaplatil za elektriku a vydělím to najetými kilometry. A sakra, od té doby co doma nabíjím auto platím za elektriku míň. Nesnažte se přijít na to, jak je to možné...

2, Ano, půlku spotřeby natankuju zadarmo, Vy by jste asi kolem benzínky kde rozdávají naftu jen projel, že... Ne, naopak by jste mi tu tvrdil, že tankujete jen tam. Takže ne, nebudu vynechávat relevantní data.

+5/−1
5.4.2016 17:09
Foto

M28i28c49h28a60l 92N90a41j63m77a63n 7659213476680

Dobře dejte sem hlavně nějaký výpočet, třeba na 2, 3 roky nebo klidně na 8, 10 let. Hlavně něco konkrétního napište! Mne nedělá problém si na své auto udělat výpočet nákladů na 1 km klidně na půl roku, ale trošku to ztrácí smysl. 5 let jsem napsal proto, že já za pět let mám najeto cca 220 tis. km a to auto měním po té době měním.

+1/0
5.4.2016 19:30

P30a51v26e83l 48K26u18t20i19l 9940466693719

Cele je to o tom, že já počítám náklady z toho, co skutečně platím a né z něčeho co předpokládám. U elektromobilu po 250.000 poprvé měníte brzdové destičky. a né celé auto.

+2/−1
5.4.2016 20:26
Foto

M73i65c24h39a85l 90N56a78j76m18a17n 7749173866820

Tak opět nic.....

Napište třeba náklady na jeden km jsou 0,523 kč/km a z toho je 0,163 kč/km náklady na el. energii.

Ano elektromobil má běžně životnost přes 500 tis, km, že?

+2/−1
5.4.2016 20:39

L32u19k64á35š 30O80m80á18č55k23a 5241754201176

Přesně tak. R^

+1/0
6.4.2016 9:54

M39a32r24t32i29n 67K97a63r34á79s29e89k 9898533438198

Takova trochu odpoved ve stylu "nic vam nereknu ale mam pravdu" ne?

+1/0
5.4.2016 16:50

A18n41t38o35n86í98n 40S21v49o89b91o56d67a 3264713259462

Ještě se nepochlubil, že garančku absolvoval ve svém krajském městě :-)

0/0
5.4.2016 16:58

P70a46v84e92l 51K86u29t83i68l 9840846153409

Udělejte si kolem Prahy a kolem Humpolce kružnici o poloměru 500km a odpovězte si, jestli je to málo nebo ne.

0/0
5.4.2016 16:03
Foto

M90i37c74h46a14l 81N46a84j29m40a90n 7129823396740

Nojo, ale každý nebydlí v Praze nebo v Humpolci, třeba pro Ostraváky nebo Českobudějovičáky je to trošku "z ruky"....

+1/0
5.4.2016 16:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.