Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový model Tesly jde na dračku. Za tři dny si ho objednalo 276 tisíc lidí

Výrobce elektromobilů Tesla Motors dodal na trhy v prvních třech měsících roku 14 820 vozů. To bylo sice o polovinu více než loni, ale zároveň méně, než si firma naplánovala. Tesla má velké ambice. Pomoci by měl nový vůz Model 3. Automobilka za tři dny získala 276 tisíc předobjednávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J80a22n 51K40o48l90e28n16k44o 3620243785161

taky se vam to video seka? takovy cukavy to je...

0/0
11.4.2016 13:46

L50u72k82á59š 29O87m77á74č66k16a 5141164721626

Ne.

0/0
16.4.2016 11:32

L58u18k42a89s 47B90u26c83h53t98a 8139660804507

Jen tak dál. Tímto si za pár let přečteme že áčka prodali víc elektromobilů než spalovacích aut. Dávám tomu 5 let.

0/0
9.4.2016 10:14

K78a11r14e20l 58B89l66á90h31a 1105276461719

Pokud se povede ta auta vyrobit v relativně krátkém čase, mohlo by to zapůsobit další posun při rozšiřování tohoto typu pohonu.

Asi by také bylo dobré podpořit pohon na plyn a dál hledat další možnosti pro pohon.

0/0
8.4.2016 10:14

J57o95s27e74f 96N75o61v60a32k 5658252226278

Nějaký dostupnější auto pro lidi s příjmem kolem 50 tisíc čistýho by neměli?

0/0
6.4.2016 16:01

L32u40k56á33š 34O61m53á81č65k94a 5331534601356

Musíš prostě přidat. S tvým platem by bylo auto za 2 miliony ekonomická sebevražda. Neměli.

+1/0
6.4.2016 16:52

J17o43s96e39f 43N35o16v86a98k 5918782666338

Víc už mi to nejde. Škoda. Jezdí se v tom aspoň dobře? :-)

0/0
6.4.2016 18:01

L63u52k41á60š 10O14m54á82č49k21a 5651954881686

Všechno jde. ;-) Jezdí se v tom slušně, má to neskutečné zrychlení, až na ty šíleně tvrdé sedačky. Takový interiér BMW 6 za podobné peníze je naprosto jiná liga.

0/0
6.4.2016 18:03

L41u15k97á39š 62O17m72á21č86k52a 5551104311956

Teslu mám rok. Nabíjím ji doma z klasické 3fázové zásuvky naprosto bez problémů. Jezdím prakticky zadarmo (za 5 let budu auto určitě měnit), záruka 8 let včetně baterií. Co se týče technologie, jsem fanda nových věcí, což je důvod proč jsem si Teslu pořídil, prostě mě baví zkoušet nové věci. Interiér Tesly je dle mého názoru naopak katastrofální. Ovládací páčky a tlačítka z Mercedesu. Katastrofální slícování plastových dílů. Plastové prahy jako ve Fábii. Televize místo komfortních tlačítek - za jízdy hrabat na dotykový displej je z mého pohledu velmi nebezpečné a nekomfortní. Mám ji ale rád, oproti 335i to jede jako blázen.

+4/0
6.4.2016 9:51
Foto

J87a43n 27K88o98l55e65n81k73o 3260653295961

fakt jezdite zadarmo? jakoze elektrina vas nic nestoji a teslu vam dali zadarmo? nebo si jen neumite spocitat realne provozni naklady s ohledem na vysi vstupni investice k poctu najetych kilometru? to ze se do toho neleje olej prece neznamena ze to nema zadne provozni naklady ne?

0/−2
11.4.2016 13:55

L81u74k81á95š 35O88m52á65č74k43a 5951884961916

Někdo si koupí auto za 3 miliony a leje to toho benzín v ceně 7,- Kč za 1 km (a to nemluvím o servisu), někdo si koupí pro radost Teslu za podobné peníze a ten benzín řešit nemusí. :-) A o tom jsem psal. Po zaplacení ceny Tesly (tak jako zaplacení ostatních aut) jezdím zadarmo (což samozřejmě není hlavní účel nákupu Tesly, prostě mě to auto baví).

0/0
16.4.2016 11:32

L57u54k12á97š 92O40m43á94č95k65a 5641734911796

To jsou tady v diskusi zase dramata milovníků tédéíček. ;-D

+1/−1
6.4.2016 9:46

L89i48b76o37r 67K37ř48u37p71a83l13a 3935553568698

myslím jste první co tu tdi vzpomněl

+1/0
6.4.2016 13:44

A19n78t31o95n27í94n 69S45v71o90b50o49d94a 3344203399602

Nesnáším TDI, ale baví mne přesvědčování fandů elektromobilů, jak jsou výhodné . Já zase bojuji za plynové, ekonomicky lépe zdůvodnitelné. Na fóru bylo několik plynařů, zase vedle :-)

0/0
6.4.2016 15:07

L34u70k73á58š 95O19m82á27č61k51a 5691424271976

Tady ale nikdo netvrdí, že je to zázrak výhodnosti. Představ si, že někdo si pořizuje automobil, protože CHCE. Protože ho baví technologické novinky. Tak jako třeba já. Nemusím jezdit k benzince (trávit tam čas). Nemusím řešit nákladný servis (brzdy, výměny olejů, atd). Zkrátka jen jezdím a v garáži když vystupuji z auta, připojím auto do zástrčky. Vyjíždím tedy vždy s plnou nádrží. Když cestuji daleko (což je autem tak jednou za půl roku), zastavím se na rychlonabíječce a kávě na 30 minut, kde mi auto ZDARMA nabijí. Mám Teslu zkrátka rád (i když se mi její interiér nelíbí a nepříjde mi ani ergonomický).

0/0
6.4.2016 16:51

A64n21t58o32n44í97n 53S98v29o79b69o55d40a 3504423789912

celý život mne provází nejmodernější technologie, tak se mně zdá Tesla jako obyčejná věc, spotřebka. Frekvenční měniče jsme nasazovali již dávno, moderní elektrické pohony se převzaly z průmyslu.Průmyslové stroje stály desítky milionů běžně, ale měly v sobě to nejmodernější, Tesla je sbírkou běžných technologií, ale pro fandy pěkná hračka :-)

0/−2
6.4.2016 17:03

L10u91k61á53š 59O31m59á79č27k95a 5341534451726

To není můj problém, že ti Tesla připadá jako obyčejná věc, spotřebka. ;-D Já s ní prostě moc rád jezdím, jede to jako blázen. ;-D

+2/0
6.4.2016 17:21

M35a87r73t88i97n 35V91o91k40o95u23n 9228513243976

to nemuzete myslet vazne, ze ne? tesla je proti tem ostatnim autum jako sinkanzen vedle parni lokomotivy

+1/0
6.4.2016 23:54
Foto

J82a53n 93K77o69l98e51n58k15o 3960953155651

to si vedle jak ta jedle. teda vzato z pohledu mnozstvi technologickych novinek... ono totiz na elektromotoru a baterkach nic tak prevratnyho a hitech neni... jo to bezne auta s motorem a prevodovku.... tam je tech technologii mnohem vice nez v nejaky tesle.

ale uznavam, ucinnost, vykon i kroutici moment u dobre udelaneho elektromotoru to je jine kafe...

0/0
11.4.2016 13:53

A21l28e71s 54K33r39a66m49p31o82l 9223114317730

Můžeš mi napsat víc detailů, třeba kolik to dojede na nabití, jak se to chová v zimě nebo když zapneš klimu. Jak velký problém je najít nabíjecí stanici.To brzdí jen elektromagnetem, že neřešíš brzdové destičky? Jak je to s povinným ručením atd. Co se na tom provádí za pravidelný servis, tedy jestli vůbec nějaký. Dík

0/0
24.5.2016 21:28

P70e14t74r 17Z25a20s89k25o73č20i93l 2635212418539

Tesla sídlí ve Fremontu (máte tam teď "ve Freemontu").

0/0
6.4.2016 7:47

R69a15d37e80k 39N65e95u79m68a79n61n 5462212208975

ten článek je až směšný

vyrobí 16000 aut za 3 měsíce, trojčlenkou tedy zaokrouhleně 5000 měsíčně a mají objednávky na 276000 aut ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−1
6.4.2016 0:53

P69e48t12r 59H30o74f92e94r74e40k 9942162525643

Ford take kdysi vyrobil sve prvni auto, pak dve, tri, atd... Dnes vyrabi miliony a o poradniku zakazniku zaplatich 1K dolaru 2 roky napred si muze nechat jenom zdat... Kdyz Ford zacinal vyrabet auta, tak ho 276K zakazniku nepobidlo...

+3/0
6.4.2016 6:53

L38u22k48á51š 74O20m87á57č89k89a 5301104981476

Více infantilních grafických symbolů = více cool?

+1/0
6.4.2016 9:44

A35l31e19s 89K12r84a92m48p66o39l 9673544687560

No stačí se podívat na Gatese jak prodával svoje programy. Prodal je za velký peníze, psal je přes emulátor na sálovém počítači a ještě v letadle k zákazníkovi je doprogramovával. Prodával vizi, za kterou dostal zaplaceno a snažil se ji pak naplnit. Jakmile má předobjednávku na 276 tis aut tak peníze na rozjezd najde.

0/0
24.5.2016 21:32

M98a60r83t19i86n 44K15a84r20á94s17e15k 9388523678548

No rekl bych ze masovy zajem i v chudsich zemich vyvolaji az levna mala elektricka auta (primestkse auto ani ve spalovaci verzi prakticky nikdy nepojede nejakou dlouhou trasu a EV omezeni tam prakticky vubec nevadi) ... honba za zvysovani dojezdu mi prijde tak trochu zbytecna, na dlouhe cesty mi to stejne prijde diskomfortni (a i takova spicka jako tesla model S neda ani blbou trasu Ova Praha - na to je fakt lepsi obyc spalovak)

0/0
5.4.2016 21:06

J16a69k80u55b 40F88e68i74f10a41r 7219149756639

Tesla je jediný eletromobil současnosti, o kterém bych byl ochoten uvažovat.

Model S je však dražší než jsem ochoten za druhé auto zaplatit. Uvidíme, kolik bude v Evropě a ČR stát Model3.

+3/0
5.4.2016 15:00

M35a90r73t82i74n 65B30a52r33t95e66k 5957411791453

Stejně. Jenom musíte započítat DPH. V USA se uvádění ceny bez daní. Takže po započtení DPH a nějaké importní náklady se dá očekávat cena něco málo přes milión korun v základu. TO je jako Audi A4 s rozumnou motorizací.

0/0
5.4.2016 15:04

P74a13v58e22l 39K38u14t79i17l 9870986823109

Jak se jmenuje firemní síť čerpacích stanic, které mají zákazníci Audi v ceně vozu? Nějak si teď honem nemohu vzpomenout.

+2/−2
5.4.2016 15:36
Foto

M55i75c86h70a74l 51N41a96j32m20a39n 7359273486590

Kolik má tesla těch čerpacích stanic v ČR?

+3/0
5.4.2016 15:39

P20a89v15e38l 90K44u54t19i71l 9450276803609

Momentálně se staví dvě, jedna je na Slovensku.

+1/−1
5.4.2016 15:43
Foto

M87i25c70h44a37l 26N72a26j18m67a23n 7419343686860

A není to trošku málo?

PS: Můžete mi osvětlit jako odborník na elektromobily ekonomiku jejich provozu? Dík

+3/0
5.4.2016 15:46

P42a83v69e97l 41K80u68t76i61l 9810436493449

Jistě mohu. Dříve jsem za naftu měsíčně platil více, než dám nyní za splátku úvěru. První servis po 30.000 km mě stál 1.600 a né 11.000 jako po 20tkm u dieselové dodávky.

+2/−2
5.4.2016 15:52
Foto

M84i81c41h82a17l 86N86a60j74m21a54n 7669593436490

Nechápete, nebo nechcete chápat. Tak tedy jasná otázky:

1. Kolik jsou celkové náklady na 1 km u vašeho elektromobilu (počítejte životnost 5 let)?

2. Kolik z z těchto nákladů na 1 km jsou náklady na energie (prosím vynechte argument, že se dá někde nabíjet "zadarmo" ,uvažujte reálné ceny energií) ?

+4/0
5.4.2016 15:55

M55a76r22t28i27n 46K51a58r14á92s21e72k 9558413108458

Jen pro zajimavost proc pocitate u elektromobilu zivotnost 5 let? Nejrizikovejsi klicova cast je baterka a tam u novejsich EV zacina byt standard 8 leta zaruka (tzn minialne tech 10 to vydrzi, jinak by si takovou zaruku nelajzli).

+4/−2
5.4.2016 16:11
Foto

M94i45c13h49a55l 84N78a90j88m82a15n 7119103626210

Beru to jako příklad, já třeba měním auto po 4-5 letech.

+2/0
5.4.2016 16:30

J53o29s92e64f 17V25a83l15a 9940383143293

zkuste zauvazovat. Zaruka se nikdy neposkytuje na opotrebeni, ale na poruchu. Tzn pokud baterie shori nebo treba praskne. V zaruce asi neni, ze baterie po 5 letech nesmi mit mene nez treba 30% puvodni kapacity. Pokud to tam maji, bud vyrabeji zazraky na pockani nebo neocekavaji, ze za 5 let budou jeste existovat. Jediny akumulator, ktery mi vydrzel vice nez 6 let pri denni pouzivani, je v iPhonu 3G z roku 2008

0/−6
5.4.2016 18:06

M63a88r50t45i12n 70K28a42r93á14s12e49k 9208803768248

Zaruka samozrejme kryje i ztratu kapacity (vetsinou ze nepoklesne pod 80%)

+5/0
5.4.2016 18:45

J77o89s65e78f 22V13a38l66a 9540403463333

neni to uplne pravda. Renault Zoe dava zaruku, ze kapacita akumulatoru nepoklesne pod 75 % v zarucni dobe. Tesla sice dava zaruku 8 let, ale o zadne hranici vykonu se nezminuje, cili sousto pro pravniky......Jinak ADAC meril opotrebeni akumulatoru (LiIon) u Mitsubishi - 17% vykonu rocne

+1/0
5.4.2016 19:33

P51a25v19e83l 47K69u94t84i93l 9530106803459

U tesly ze statistik vypliva 4% v prvním roce a pote cca 1% rocne. Spousta lidi si ale neuvedomuje, ze baterie se 80% kapacity je sice v aute problém, ale není na vyhozeni. Uplatni se třeba v domácích solárních systémech. Třeba nissan ji myslim za 50% ceny odkoupí.

+2/0
5.4.2016 20:33

M72a70r18t27i32n 45K74a30r78á13s54e28k 9328523498218

Jinak akumulator v telefonu a v aute je neco dost jineho ze, jak zpracovanim tak vyuzitim.

Mimochodem kapacitni baterky jsou v autech uz nejakou dobu v hybridech, a treba v priusu se nestava ze ta baterka kipla nebo ztratila kapacitu (ani ty ultrastare a z dnesniho pohldku archaicke niklove baterky)

0/0
5.4.2016 18:56

P59a79v32e57l 24K13u36t59i70l 9120856393609

Vy nechcete chápat

1, Proč bych počítal životnost pět let? Kolik Vyjde Vám, když to spočítáte při životnosti 1 rok? To je přesně o tom, počítám, jak se mi to hodí, aby výsledek byl "silný argument" Budu počítat kolik jsem zaplatil za elektriku a vydělím to najetými kilometry. A sakra, od té doby co doma nabíjím auto platím za elektriku míň. Nesnažte se přijít na to, jak je to možné...

2, Ano, půlku spotřeby natankuju zadarmo, Vy by jste asi kolem benzínky kde rozdávají naftu jen projel, že... Ne, naopak by jste mi tu tvrdil, že tankujete jen tam. Takže ne, nebudu vynechávat relevantní data.

+5/−1
5.4.2016 17:09
Foto

M14i92c51h94a83l 36N19a83j66m72a94n 7729623426970

Dobře dejte sem hlavně nějaký výpočet, třeba na 2, 3 roky nebo klidně na 8, 10 let. Hlavně něco konkrétního napište! Mne nedělá problém si na své auto udělat výpočet nákladů na 1 km klidně na půl roku, ale trošku to ztrácí smysl. 5 let jsem napsal proto, že já za pět let mám najeto cca 220 tis. km a to auto měním po té době měním.

+1/0
5.4.2016 19:30

P86a47v72e48l 25K81u48t35i76l 9380956613209

Cele je to o tom, že já počítám náklady z toho, co skutečně platím a né z něčeho co předpokládám. U elektromobilu po 250.000 poprvé měníte brzdové destičky. a né celé auto.

+2/−1
5.4.2016 20:26
Foto

M37i93c74h30a70l 93N28a41j52m41a92n 7909443276170

Tak opět nic.....

Napište třeba náklady na jeden km jsou 0,523 kč/km a z toho je 0,163 kč/km náklady na el. energii.

Ano elektromobil má běžně životnost přes 500 tis, km, že?

+2/−1
5.4.2016 20:39

L83u48k30á15š 29O68m86á75č38k33a 5951624271546

Přesně tak. R^

+1/0
6.4.2016 9:54

M78a55r68t54i69n 58K88a43r97á21s51e15k 9138213268118

Takova trochu odpoved ve stylu "nic vam nereknu ale mam pravdu" ne?

+1/0
5.4.2016 16:50

A54n95t49o95n92í83n 47S61v43o13b53o55d53a 3254513359412

Ještě se nepochlubil, že garančku absolvoval ve svém krajském městě :-)

0/0
5.4.2016 16:58

P64a23v18e95l 37K26u72t37i38l 9780756443699

Udělejte si kolem Prahy a kolem Humpolce kružnici o poloměru 500km a odpovězte si, jestli je to málo nebo ne.

0/0
5.4.2016 16:03
Foto

M78i53c76h27a80l 90N58a16j37m77a11n 7719143736640

Nojo, ale každý nebydlí v Praze nebo v Humpolci, třeba pro Ostraváky nebo Českobudějovičáky je to trošku "z ruky"....

+1/0
5.4.2016 16:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.