Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový model Tesly jde na dračku. Za tři dny si ho objednalo 276 tisíc lidí

Výrobce elektromobilů Tesla Motors dodal na trhy v prvních třech měsících roku 14 820 vozů. To bylo sice o polovinu více než loni, ale zároveň méně, než si firma naplánovala. Tesla má velké ambice. Pomoci by měl nový vůz Model 3. Automobilka za tři dny získala 276 tisíc předobjednávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J18a13n 19K87o90l25e74n72k34o 3220633775921

taky se vam to video seka? takovy cukavy to je...

0/0
11.4.2016 13:46

L34u23k76á70š 91O10m79á60č88k78a 5211784681936

Ne.

0/0
16.4.2016 11:32

L92u53k98a63s 95B48u90c95h61t68a 8499810954637

Jen tak dál. Tímto si za pár let přečteme že áčka prodali víc elektromobilů než spalovacích aut. Dávám tomu 5 let.

0/0
9.4.2016 10:14

K79a62r88e37l 22B79l51á87h74a 1545566661299

Pokud se povede ta auta vyrobit v relativně krátkém čase, mohlo by to zapůsobit další posun při rozšiřování tohoto typu pohonu.

Asi by také bylo dobré podpořit pohon na plyn a dál hledat další možnosti pro pohon.

0/0
8.4.2016 10:14

J29o29s34e96f 18N31o30v81a29k 5358582676388

Nějaký dostupnější auto pro lidi s příjmem kolem 50 tisíc čistýho by neměli?

0/0
6.4.2016 16:01

L11u38k61á17š 31O20m13á26č79k35a 5881824661886

Musíš prostě přidat. S tvým platem by bylo auto za 2 miliony ekonomická sebevražda. Neměli.

+1/0
6.4.2016 16:52

J51o14s77e54f 17N38o28v71a76k 5378712406608

Víc už mi to nejde. Škoda. Jezdí se v tom aspoň dobře? :-)

0/0
6.4.2016 18:01

L75u81k60á37š 40O69m82á77č23k36a 5671334461636

Všechno jde. ;-) Jezdí se v tom slušně, má to neskutečné zrychlení, až na ty šíleně tvrdé sedačky. Takový interiér BMW 6 za podobné peníze je naprosto jiná liga.

0/0
6.4.2016 18:03

L13u48k92á44š 23O51m42á78č76k50a 5791514391206

Teslu mám rok. Nabíjím ji doma z klasické 3fázové zásuvky naprosto bez problémů. Jezdím prakticky zadarmo (za 5 let budu auto určitě měnit), záruka 8 let včetně baterií. Co se týče technologie, jsem fanda nových věcí, což je důvod proč jsem si Teslu pořídil, prostě mě baví zkoušet nové věci. Interiér Tesly je dle mého názoru naopak katastrofální. Ovládací páčky a tlačítka z Mercedesu. Katastrofální slícování plastových dílů. Plastové prahy jako ve Fábii. Televize místo komfortních tlačítek - za jízdy hrabat na dotykový displej je z mého pohledu velmi nebezpečné a nekomfortní. Mám ji ale rád, oproti 335i to jede jako blázen.

+4/0
6.4.2016 9:51
Foto

J39a60n 34K45o89l59e37n43k29o 3970573235831

fakt jezdite zadarmo? jakoze elektrina vas nic nestoji a teslu vam dali zadarmo? nebo si jen neumite spocitat realne provozni naklady s ohledem na vysi vstupni investice k poctu najetych kilometru? to ze se do toho neleje olej prece neznamena ze to nema zadne provozni naklady ne?

0/−2
11.4.2016 13:55

L20u38k76á20š 30O70m73á25č33k83a 5911574881286

Někdo si koupí auto za 3 miliony a leje to toho benzín v ceně 7,- Kč za 1 km (a to nemluvím o servisu), někdo si koupí pro radost Teslu za podobné peníze a ten benzín řešit nemusí. :-) A o tom jsem psal. Po zaplacení ceny Tesly (tak jako zaplacení ostatních aut) jezdím zadarmo (což samozřejmě není hlavní účel nákupu Tesly, prostě mě to auto baví).

0/0
16.4.2016 11:32

L95u14k19á56š 88O40m71á48č61k12a 5321434861366

To jsou tady v diskusi zase dramata milovníků tédéíček. ;-D

+1/−1
6.4.2016 9:46

L68i28b93o86r 10K66ř31u49p98a40l59a 3805643938168

myslím jste první co tu tdi vzpomněl

+1/0
6.4.2016 13:44

A76n41t86o10n41í40n 38S19v51o68b82o21d71a 3754743869862

Nesnáším TDI, ale baví mne přesvědčování fandů elektromobilů, jak jsou výhodné . Já zase bojuji za plynové, ekonomicky lépe zdůvodnitelné. Na fóru bylo několik plynařů, zase vedle :-)

0/0
6.4.2016 15:07

L83u47k55á14š 88O15m56á31č95k56a 5141784961186

Tady ale nikdo netvrdí, že je to zázrak výhodnosti. Představ si, že někdo si pořizuje automobil, protože CHCE. Protože ho baví technologické novinky. Tak jako třeba já. Nemusím jezdit k benzince (trávit tam čas). Nemusím řešit nákladný servis (brzdy, výměny olejů, atd). Zkrátka jen jezdím a v garáži když vystupuji z auta, připojím auto do zástrčky. Vyjíždím tedy vždy s plnou nádrží. Když cestuji daleko (což je autem tak jednou za půl roku), zastavím se na rychlonabíječce a kávě na 30 minut, kde mi auto ZDARMA nabijí. Mám Teslu zkrátka rád (i když se mi její interiér nelíbí a nepříjde mi ani ergonomický).

0/0
6.4.2016 16:51

A74n77t42o84n69í44n 42S54v95o39b19o52d27a 3274553599732

celý život mne provází nejmodernější technologie, tak se mně zdá Tesla jako obyčejná věc, spotřebka. Frekvenční měniče jsme nasazovali již dávno, moderní elektrické pohony se převzaly z průmyslu.Průmyslové stroje stály desítky milionů běžně, ale měly v sobě to nejmodernější, Tesla je sbírkou běžných technologií, ale pro fandy pěkná hračka :-)

0/−2
6.4.2016 17:03

L34u52k72á96š 27O47m11á87č36k39a 5771444821346

To není můj problém, že ti Tesla připadá jako obyčejná věc, spotřebka. ;-D Já s ní prostě moc rád jezdím, jede to jako blázen. ;-D

+2/0
6.4.2016 17:21

M40a54r59t17i43n 38V90o14k52o53u38n 9508263933456

to nemuzete myslet vazne, ze ne? tesla je proti tem ostatnim autum jako sinkanzen vedle parni lokomotivy

+1/0
6.4.2016 23:54
Foto

J86a39n 75K46o81l79e35n33k21o 3570393405951

to si vedle jak ta jedle. teda vzato z pohledu mnozstvi technologickych novinek... ono totiz na elektromotoru a baterkach nic tak prevratnyho a hitech neni... jo to bezne auta s motorem a prevodovku.... tam je tech technologii mnohem vice nez v nejaky tesle.

ale uznavam, ucinnost, vykon i kroutici moment u dobre udelaneho elektromotoru to je jine kafe...

0/0
11.4.2016 13:53

A43l14e63s 20K22r15a78m97p66o19l 9223304827300

Můžeš mi napsat víc detailů, třeba kolik to dojede na nabití, jak se to chová v zimě nebo když zapneš klimu. Jak velký problém je najít nabíjecí stanici.To brzdí jen elektromagnetem, že neřešíš brzdové destičky? Jak je to s povinným ručením atd. Co se na tom provádí za pravidelný servis, tedy jestli vůbec nějaký. Dík

0/0
24.5.2016 21:28

P98e28t68r 75Z31a17s51k48o10č12i97l 2115542158309

Tesla sídlí ve Fremontu (máte tam teď "ve Freemontu").

0/0
6.4.2016 7:47

R48a59d13e97k 93N69e48u88m27a38n20n 5252472298295

ten článek je až směšný

vyrobí 16000 aut za 3 měsíce, trojčlenkou tedy zaokrouhleně 5000 měsíčně a mají objednávky na 276000 aut ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−1
6.4.2016 0:53

P63e25t98r 58H35o15f52e80r17e33k 9542932135613

Ford take kdysi vyrobil sve prvni auto, pak dve, tri, atd... Dnes vyrabi miliony a o poradniku zakazniku zaplatich 1K dolaru 2 roky napred si muze nechat jenom zdat... Kdyz Ford zacinal vyrabet auta, tak ho 276K zakazniku nepobidlo...

+3/0
6.4.2016 6:53

L22u21k60á73š 77O28m59á18č31k88a 5591604391506

Více infantilních grafických symbolů = více cool?

+1/0
6.4.2016 9:44

A14l29e79s 48K81r12a94m78p25o95l 9783954747490

No stačí se podívat na Gatese jak prodával svoje programy. Prodal je za velký peníze, psal je přes emulátor na sálovém počítači a ještě v letadle k zákazníkovi je doprogramovával. Prodával vizi, za kterou dostal zaplaceno a snažil se ji pak naplnit. Jakmile má předobjednávku na 276 tis aut tak peníze na rozjezd najde.

0/0
24.5.2016 21:32

M75a44r37t14i27n 59K51a68r11á69s54e92k 9208973738748

No rekl bych ze masovy zajem i v chudsich zemich vyvolaji az levna mala elektricka auta (primestkse auto ani ve spalovaci verzi prakticky nikdy nepojede nejakou dlouhou trasu a EV omezeni tam prakticky vubec nevadi) ... honba za zvysovani dojezdu mi prijde tak trochu zbytecna, na dlouhe cesty mi to stejne prijde diskomfortni (a i takova spicka jako tesla model S neda ani blbou trasu Ova Praha - na to je fakt lepsi obyc spalovak)

0/0
5.4.2016 21:06

J11a42k96u41b 49F74e33i22f40a19r 7649939626329

Tesla je jediný eletromobil současnosti, o kterém bych byl ochoten uvažovat.

Model S je však dražší než jsem ochoten za druhé auto zaplatit. Uvidíme, kolik bude v Evropě a ČR stát Model3.

+3/0
5.4.2016 15:00

M93a45r97t43i98n 10B21a24r73t18e93k 5577161771883

Stejně. Jenom musíte započítat DPH. V USA se uvádění ceny bez daní. Takže po započtení DPH a nějaké importní náklady se dá očekávat cena něco málo přes milión korun v základu. TO je jako Audi A4 s rozumnou motorizací.

0/0
5.4.2016 15:04

P46a70v23e58l 73K64u22t46i90l 9140566223299

Jak se jmenuje firemní síť čerpacích stanic, které mají zákazníci Audi v ceně vozu? Nějak si teď honem nemohu vzpomenout.

+2/−2
5.4.2016 15:36
Foto

M52i27c67h88a23l 38N44a23j23m49a82n 7139863716220

Kolik má tesla těch čerpacích stanic v ČR?

+3/0
5.4.2016 15:39

P65a91v37e49l 31K59u50t30i81l 9550756383339

Momentálně se staví dvě, jedna je na Slovensku.

+1/−1
5.4.2016 15:43
Foto

M61i51c93h53a98l 94N30a90j35m67a92n 7499533296330

A není to trošku málo?

PS: Můžete mi osvětlit jako odborník na elektromobily ekonomiku jejich provozu? Dík

+3/0
5.4.2016 15:46

P31a40v55e85l 92K10u80t98i76l 9160906683119

Jistě mohu. Dříve jsem za naftu měsíčně platil více, než dám nyní za splátku úvěru. První servis po 30.000 km mě stál 1.600 a né 11.000 jako po 20tkm u dieselové dodávky.

+2/−2
5.4.2016 15:52
Foto

M95i84c43h47a98l 20N61a71j54m38a14n 7919503316390

Nechápete, nebo nechcete chápat. Tak tedy jasná otázky:

1. Kolik jsou celkové náklady na 1 km u vašeho elektromobilu (počítejte životnost 5 let)?

2. Kolik z z těchto nákladů na 1 km jsou náklady na energie (prosím vynechte argument, že se dá někde nabíjet "zadarmo" ,uvažujte reálné ceny energií) ?

+4/0
5.4.2016 15:55

M33a44r10t76i40n 27K98a51r98á88s45e33k 9798513278478

Jen pro zajimavost proc pocitate u elektromobilu zivotnost 5 let? Nejrizikovejsi klicova cast je baterka a tam u novejsich EV zacina byt standard 8 leta zaruka (tzn minialne tech 10 to vydrzi, jinak by si takovou zaruku nelajzli).

+4/−2
5.4.2016 16:11
Foto

M17i35c29h93a50l 34N55a50j43m66a60n 7759113506930

Beru to jako příklad, já třeba měním auto po 4-5 letech.

+2/0
5.4.2016 16:30

J51o77s51e75f 42V16a24l38a 9830963433433

zkuste zauvazovat. Zaruka se nikdy neposkytuje na opotrebeni, ale na poruchu. Tzn pokud baterie shori nebo treba praskne. V zaruce asi neni, ze baterie po 5 letech nesmi mit mene nez treba 30% puvodni kapacity. Pokud to tam maji, bud vyrabeji zazraky na pockani nebo neocekavaji, ze za 5 let budou jeste existovat. Jediny akumulator, ktery mi vydrzel vice nez 6 let pri denni pouzivani, je v iPhonu 3G z roku 2008

0/−6
5.4.2016 18:06

M57a63r85t80i29n 36K90a95r66á31s36e87k 9978873598428

Zaruka samozrejme kryje i ztratu kapacity (vetsinou ze nepoklesne pod 80%)

+5/0
5.4.2016 18:45

J73o65s32e50f 58V94a92l54a 9380743843413

neni to uplne pravda. Renault Zoe dava zaruku, ze kapacita akumulatoru nepoklesne pod 75 % v zarucni dobe. Tesla sice dava zaruku 8 let, ale o zadne hranici vykonu se nezminuje, cili sousto pro pravniky......Jinak ADAC meril opotrebeni akumulatoru (LiIon) u Mitsubishi - 17% vykonu rocne

+1/0
5.4.2016 19:33

P92a96v44e95l 17K90u97t86i56l 9840416493199

U tesly ze statistik vypliva 4% v prvním roce a pote cca 1% rocne. Spousta lidi si ale neuvedomuje, ze baterie se 80% kapacity je sice v aute problém, ale není na vyhozeni. Uplatni se třeba v domácích solárních systémech. Třeba nissan ji myslim za 50% ceny odkoupí.

+2/0
5.4.2016 20:33

M54a36r29t51i62n 76K53a56r80á64s27e74k 9918843628698

Jinak akumulator v telefonu a v aute je neco dost jineho ze, jak zpracovanim tak vyuzitim.

Mimochodem kapacitni baterky jsou v autech uz nejakou dobu v hybridech, a treba v priusu se nestava ze ta baterka kipla nebo ztratila kapacitu (ani ty ultrastare a z dnesniho pohldku archaicke niklove baterky)

0/0
5.4.2016 18:56

P41a52v53e50l 59K13u68t85i40l 9800176893729

Vy nechcete chápat

1, Proč bych počítal životnost pět let? Kolik Vyjde Vám, když to spočítáte při životnosti 1 rok? To je přesně o tom, počítám, jak se mi to hodí, aby výsledek byl "silný argument" Budu počítat kolik jsem zaplatil za elektriku a vydělím to najetými kilometry. A sakra, od té doby co doma nabíjím auto platím za elektriku míň. Nesnažte se přijít na to, jak je to možné...

2, Ano, půlku spotřeby natankuju zadarmo, Vy by jste asi kolem benzínky kde rozdávají naftu jen projel, že... Ne, naopak by jste mi tu tvrdil, že tankujete jen tam. Takže ne, nebudu vynechávat relevantní data.

+5/−1
5.4.2016 17:09
Foto

M85i87c34h81a40l 13N67a73j13m74a96n 7419843226420

Dobře dejte sem hlavně nějaký výpočet, třeba na 2, 3 roky nebo klidně na 8, 10 let. Hlavně něco konkrétního napište! Mne nedělá problém si na své auto udělat výpočet nákladů na 1 km klidně na půl roku, ale trošku to ztrácí smysl. 5 let jsem napsal proto, že já za pět let mám najeto cca 220 tis. km a to auto měním po té době měním.

+1/0
5.4.2016 19:30

P27a31v24e16l 44K26u25t42i86l 9970596513679

Cele je to o tom, že já počítám náklady z toho, co skutečně platím a né z něčeho co předpokládám. U elektromobilu po 250.000 poprvé měníte brzdové destičky. a né celé auto.

+2/−1
5.4.2016 20:26
Foto

M42i21c80h69a63l 83N93a75j92m91a60n 7809943956370

Tak opět nic.....

Napište třeba náklady na jeden km jsou 0,523 kč/km a z toho je 0,163 kč/km náklady na el. energii.

Ano elektromobil má běžně životnost přes 500 tis, km, že?

+2/−1
5.4.2016 20:39

L76u55k19á74š 89O36m68á18č66k10a 5541554701556

Přesně tak. R^

+1/0
6.4.2016 9:54

M46a83r80t61i10n 40K91a93r37á76s10e27k 9658333398628

Takova trochu odpoved ve stylu "nic vam nereknu ale mam pravdu" ne?

+1/0
5.4.2016 16:50

A34n49t30o86n64í40n 87S84v60o40b72o12d24a 3684183379332

Ještě se nepochlubil, že garančku absolvoval ve svém krajském městě :-)

0/0
5.4.2016 16:58

P30a55v17e79l 29K93u64t45i82l 9280426733729

Udělejte si kolem Prahy a kolem Humpolce kružnici o poloměru 500km a odpovězte si, jestli je to málo nebo ne.

0/0
5.4.2016 16:03
Foto

M69i45c78h13a75l 15N34a82j89m16a95n 7959103686660

Nojo, ale každý nebydlí v Praze nebo v Humpolci, třeba pro Ostraváky nebo Českobudějovičáky je to trošku "z ruky"....

+1/0
5.4.2016 16:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.