Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozjížděl RegioJet i Leo Express, teď má vymyslet státní půjčovnu vlaků

Stát bude mít k dispozici víc než dvacet miliard korun na nákup nových vlaků za evropské peníze. Vážně kvůli tomu zvažuje, že si je místo dopravců nakoupí sám. Vlaky by jim poté pronajímal v rámci jakési „půjčovny“. Pro ministerský podnik Cendis má stroje vybrat Jan Paroubek, který stál u příchodu soukromých dopravců na české koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i78r83i 93Z64u74z12a86ň75á47k 4508890233816

Ptám se proč?byla výroba vagonu Os.i R rozprodána a tím zcela zmizela v CR jen malé výrobny co provádějí modernizaci,že by se dnes neuživila?Díky za privatizací,tak bylo noho malých firem kvalitních zrušeno a zprivatizováno jen díky Klausovi a jeho věrným poddaným (Salcman) a jemu podobní,tak by dnes jsme nenakupovali draze.Máme kvalitní vyvojáře,ale hloupý stát.

0/0
20.4.2016 11:54
Foto

M87a64r37e47k 62Z31i60m15m50e20l 4609760534354

Jakmile se něčeho ujme stát osobně, tak to dopadne špatně... Jinak tohle by byla zakázka jako ušotá pro Kancelář Blaník ;-D

+1/0
14.4.2016 23:51

J61a77n 85J17e11m43e50l75k20a 1155330

To zas bude britský nesmysl..

0/−1
14.4.2016 11:21

A56n77d33r62e91j 11O57l17e95k39s46a 3695471187381

Nesmysl je tohle přirovnání. Britové naopak železnice za Thatcherové privatizovali - dopadlo to špatně.

0/0
20.4.2016 10:33

M58i19r37o73s42l87a31v 75Z35i96k61m43u88n78d 6408222547328

Připusťme jeden problém. Dopravce (tedy jeho zaměstnanci, kteří mají do toho co mluvit) má představu o nějakém komfortu cestování.

Ministerský úředník rozhodne o nákupu něčeho, co je levné a bude se moci toho koupit co nejvíce ... i když to bude z hlediska komfortu "pod psa" ...

Protože znám desítky vozidel křižujících Evropu od Černého moře až po Biskajský záliv, resp. od jižní Itálie, včetně Sicílie až po norské, švédské, finské trati za polárním kruhem, mohu posoudit cestovní komfort ...

Jako vedoucí funkcionář ČD bych NIKDY, ale OPRAVDU NIKDY nepořídil soupravy RailJet nebo Pendolino, minimálně se sedačkami, které tam jsou ... Polská souprava firmy PESA je sice hezká, ale se sedačkami, které tam jsou bych je odmítl ...

Mnohá vozidla jezdící na regionálních (osobních) vlacích poskytují pohodlnější cestování než soupravy výše uvedených souprav ... Z hlediska cestovního komfortu byl nejlepším nákupem ČD nákup rakouských ojetin - konec konců pan Jančura je kupoval taky ... věděl proč.

Já bych těch rakouských ojetin nakoupil minimálně 300 ...

0/0
7.4.2016 7:45

M24i16c53h36a51l 58K18r12u68t57ý 2946240180471

Nektere nazory jsou tu celkem zajimave. Ze jsou lide na zeleznici preplaceni ? No nevim, ja bych tuhle (celkem narocnou) praci nedelal ani za 2x tolik penez. Ale budiz, toto si vyresi trh. Nicmene nektere pristupy k zamestnancum nekterych firem (RegioJet) jsou mi krajne nesympaticke, ac jsem pravicak. Ale v dusledku je to detail.

Nicmene si opravdu nedovedu predstavit smysluplnost modelu, ze stat vlastni dopravni trasu, vlastni vozidla, oboji pronajima komercnimu subjektu, ktery tedy max zaplati personal:-) To muzeme celkem vzato dojit k zaveru, ze je zbytecne ten komercni subjekt mit a rovnou si ty lidi zamestnat sami, staci jim jen nastavit od stolu platy -40% soucasneho stavu a dostaneme se k te kyzene uspore. A nemusime vubec nic soutezit. Protoze jaka je pridana hodnota dopravce?

Otazkou je ale spise principialne, co je zde cilem - zda proste udelat zel. dopravu co nejlevnejsi, nebo co nejpouzitelnejsi jako ekologickou konkurenci IAD a autobusove doprave. Porad zastavam nazor, ze zejmena v dalkove doprave je zeleznice tou nejsmysluplnejsi (ekologie, kapacita, bezpecnost, pohodli). Ale soucasne snahy spise zeleznici odepisuji...

0/0
6.4.2016 12:28

P97e72t84r 40N47i46v71n45i35c11k97ý 3642404675687

Pomíjíš nejdůležitější část - stát chce pouze rozházet evropské dotace, tak vymášlí, jak na to. Koupit vlaky, z čehož jdou získat zajímavé provize pro zúčastněné politiky a úředníky, to je přece zajímavé řešení. Navíc těch firem, které umí dodat vlaky, není zas tolik a dohoda nebude složitá.

+3/0
6.4.2016 12:36

J38o65s27e90f 46R33ö12s84s31n67e78r 8640409285

SŽDC v dnešních podmínkách,kdy díky zákonu je nejnižši cena rozhodující,a outsoursing je magické zaklínadlo,v situaci,kam se Deutshe Bahn nikdy nedostalo.Němci mají jeden podnik,kde jsou koleje,vlaky,zaměstrnanci-EU Poser.....e

0/0
6.4.2016 10:59

V73i80k20t88o23r 45N25á93r98o73ž17n59ý 3779802518

V Německu na kolejích ještě vládne tuhý socialismus. Státní nevýkonný a drahý moloch se kterým si nikdo neví rady.

+1/−3
6.4.2016 11:05

J37o86s27e50f 43R40ö90s77s32n70e23r 8940879625

A vlaky jezdí včas,mají přípoje a díky molochu,jezdí stejné roky na stejné nástupiště.Vrať se tuhý socialisme.

+4/0
6.4.2016 11:16

V72i68k80t41o26r 61N30á87r75o26ž32n52ý 3449652528

Ale kolik stojí daňové poplatníky ?

0/−2
6.4.2016 12:00

F83i86l54i31p 42S93i79r60o24t95e87k 9812129862271

Což u nás nefungovalo ani v dobách největší slávy socialistických a unitárních ČSD...

0/0
6.4.2016 12:26

M98a49r37t41i35n 15Š35i27m60e28k 4310494218115

S 300.000 zaměstanci, obratem 39,7 miliard Eur a technikou o jaké se nám tady ani nesní. Jediná naše Škoda 109e se může rovnat.

0/0
6.4.2016 11:29

J28a89n 95V35a35l48o83u68c73h 6542687918180

Ta 109e, která nesmí na německé koleje, resp. jen rychlostí 120km/h, takže na osobní dálkovou dopravu je tam nepoužitelná?

0/0
6.4.2016 13:11

O66l45g38a 79B28o10c57k26o81v25á 3137402475570

co lžete? Dráhy v Německu jsou ziskové

0/0
6.4.2016 12:46

M68i93r12o21s53l68a58v 94Z15i91k56m75u47n43d 6408752817718

Tak to pak ve Švýcarsku, po jehož kvalitě veřejné dopravy (nejen železniční) zejména v Česku mnozí "dopravní odporníci (považující se odborníky)" a politici z řad "strany svobodného podnikání s minimální regulací" slintají jako kdyby měli slintavku - je dopravní KOMUNISMUS ... Všichni dopravci v osobní dopravě jezdí za "běžné jízdné", které je stanoveno "seshora" a nějaké jízdenkové kotrmelce se tam nedají dělat, protože VŠICHNI dopravci musí uznávat jízdenku vydanou kdekoli a kýmkoli (především v jízdenkovém automatu). Slevy spočítáte na prstech jedné ruky, akceptují je všichni dopravci a jsou srozumitelné i pro cizince se školní znalostí cizího jazyka ...

O velkých projektech na železnici se rozhoduje v celostátním referendu ...

Vše pro "svobodnou tržní ekonomiku českého modelu" zcela nepřijatelné ...

Německo je docela pružné, spousta "jiných dopravců" jezdících v jednotlivých regionech akceptuje jízdenky DB včetně jízdenek mezistátních, na rozdíl od Česka ...

0/0
12.4.2016 13:54

K42a95r68e81l 32Ř48e12h48á63č83e45k 9742920931862

Pěkná hloupost. Jak funguje vyčlenění dopravní cesty od dopravce vidíme dnes a denně. SŽDC nic nenutí rychle usjízdnit trať, plánuje výluky s oblibou do termínu, kdy v okolí tratě je nějaká akce a cestuje více lidí. Za nic se neodpovídá a nehrozí jí žádné sankce. Hněv cestujících schytá dopravce s oblíbeným argumentem, že jízdenku si zaplatil u dopravce. Pokud se i vozidla vyčlení od dopravce, kdo donutí opravovat vozidla co nejrychleji a v bezporuchovém stavu. Opět bude dopravce kritizován za něco, co nemůže ovlivnit.

+10/0
6.4.2016 10:24

V90i24k74t70o43r 24N33á58r70o39ž46n33ý 3519622238

To , že SŽDC nefunguje je fakt ...ale tento článek je o něčem jiném...

Stát by mohl donutit SŽDC k lepší funkčnosti tak , že by musela dopravcům vícenáklady pi výlukách kompenzovat.

Jinak je to zase o tom , jak se celý systém nastaví...a to jjestli jsem dobře pochopil bude řešit pan Paroubek...

+1/−2
6.4.2016 10:32

J84o16s42e40f 96R50ö88s85s70n63e18r 8140159735

Takže betonovat je lépe v mínus deseti,protože přece jezdí míň cestujících než v létě.No asi jste stejný technolog jako já. a možná i ekonom,a tudíž podfinancování železnice na úkor betonové lobby na silnici znáte.

+1/0
6.4.2016 10:49

V59i40k98t61o87r 56N28á65r14o48ž57n19ý 3479962528

Nikoliv...ale dá se třeba někde pracovat v noci , práce lze zorganizovat tak , aby se realizovala v době , kdy je poptávka po přepravě nízká takže dopoledne , někde večer...případně o víkendech , atd, atd,,,

0/−2
6.4.2016 11:07

F85i25l60i85p 49S97i39r42o61t96e46k 9122389132171

A pak se probudíte a zjistíte, že jste rád, že najdete lidi, co jsou ochotní dělat aspoň přes den, a že na to, abyste platil příplatky za noc a víkendy, stejně nemáte peníze...

0/0
6.4.2016 12:31

M34i19r27o83s21l98a47v 71Z62i16k93m29u12n92d 6818862137918

No lidí na den se najdou, ale na noční práci je třeba mít další lidi a až se ty práce udělají, tak co s nadbytečnými lidmi ? Ti se budou propouštět ? Vyškolit zaměstnance nějakou dobu trvá ... To platí i o silnicích ... Teoreticky se dá pracovat v noci, bagru je jedno, zda je tam Jíra nebo Pepík, či Franta, ale na nepřetržitý provoz (7 dní v týdnu) je třeba mít 4 zaměstnance a kde je vykouzlit ...

0/0
6.4.2016 13:12

J43o84s47e57f 28R65ö75s29s96n46e63r 8510549895

Takže Vy jste ochoten pracovat jen v noci,nejlépe o víkendech za mzdu stavebního dělníka,nemít žádné volno v létě a na zimu být propuštěn?Pane Nárožný smekám.

0/0
6.4.2016 15:57

J62a95n 24Č47e91k63a84l 7539485534974

Já v tom vidím snahu ministerstva obejít nákupní penězovod ČD-Škoda, a to se mi rozhodně líbí.

+3/0
6.4.2016 9:50

A79n54t78o37n49í79n 19P43o19l93i27c69k76ý 9900612181907

Nebo žeby snaha těch, ke kterým se stávající penězovody nedostaly?

+5/0
6.4.2016 10:00

J11i10ř17í 21K60o14c66u15r77e44k 6945494165888

Dost možná je za tím vytvoření penězovodu Stát-Škoda. U soukromníka v soutěži hrozí, že nebude mít ty správné národní vlaky a u ČD hrozí, že se kvůli Mesršmitu se Škodou rozbratří.

0/0
7.4.2016 2:10

K46v93ě59t47e20k 95K91o56l65á53ř 8183444947449

Prosím zúčastněné jestli by mi někdo neosvětlili o jaký časový horizont se jedná neboť to jsem z článku nezjistil?

Zpracování koncepce,výběrová řízení,odvolání neúspěšných,konečný výběr a následná výroba to pomíjím volby a následné personální změny na ministerstvu i krajích atd.

Ještě by mne zajímalo kdo bude vozidla servisovat ve smyslu dobrý hospodář se stará a nebo to taky někdo může dojezdit na krev a po mně potopa a životnost zkrácena na polovinu.Děkuji.

0/0
6.4.2016 9:34

J36i46ř55í 40H54o92d51a47n 6454857283500

To bude tak eeeeeehm 10 let?

0/0
6.4.2016 10:34

R22i31c70h45a24r93d 13T14o80m74e27č53e50k 7216985546441

Věci z půjčovny bývají v zanedbaném stavu, někdy i nefunkční.

+1/0
6.4.2016 8:49

J62a12n 26Č18e32k78a40l 7879645934224

Soukromé půjčovny vozů i lokomotiv fungují na výbornou, otázkou je, jak by to bylo v případě té státní... Ale jelikož se dělají (narozdíl od půjčoven lyží apod.) pravidelné revize v certifikovaných dílnách, tak bych se toho tolik nebál...

+1/0
6.4.2016 9:12

V47i98k57t72o28r 68N83á70r85o30ž39n23ý 3409892628

Jedna věc jsou revize a druhá věc je ta , že majitel techniky má právo kdykoliv si péči o svůj majetek zkontrolovat.

0/−1
6.4.2016 9:21

J60a29n 12Č88e42k93a96l 7129825834114

A co brání nájemci tohle udělat?

0/0
6.4.2016 9:48

V41i89k52t39o56r 58N98á89r66o80ž27n54ý 3349802378

Nevím , jestli jste si nespletl termíny...nájemce je ten , kdo má předmět v nájmu..tudíž v tomto případě dopravce. Stát je pronajímatel.

A co státu brání ? Nic. Předpokládám , že si toto dá do smlouvy s dopravcem...

0/−1
6.4.2016 9:52

V37i68k23t33o87r 84N27á68r27o21ž84n75ý 3609282508

Myslíte , že zánovní letoun Airbus A320 , který si "půjčíte" od renovované leasingové společnosti bude zákonitě ve špatném stavu...?

+3/−1
6.4.2016 9:20

M95a74r87t27i37n 93Š27i55m73e79k 4240504338805

Asi jako v případě letu Manx2 Flight 7100. Letadlo bylo ve vlastnictví Španělské banky, bylo pronajato společnosti Líneas Aéreas de Andalucía a ta to pronajala společnosti Flightline S.L. Letenky prodávala společnost Manx2, piloti patřili spolčenosti Líneas Aéreas de Andalucía. Tohle je pane pak realita

0/0
6.4.2016 10:09

V42i74k77t17o14r 65N38á88r58o94ž25n23ý 3309342288

Havarují Vám i letouny , které patří jedné letecké společnosti , personál patří té samé společnosti a starají se o něj mechanici té samé společnosti...

+1/−1
6.4.2016 10:11

M70a82r47t71i26n 84Š52i65m16e53k 4430204228495

To ano, nicméně v tomto případě byla zcela zanedbána údržba, zanedbané vzdělání pilotů, kapitán měl na své pozici nalétáno teprve 25 hodin, přetěžovaná posádka (odpočinek okolo 11 hodin).

Pardon, než riskovat něco takového, tak ať si kupují každý své vlaky a je plně za ně odpovědný

0/−1
6.4.2016 11:23

V52i73k44t93o86r 83N46á17r67o56ž61n21ý 3169252928

V letecké dopravě fungují leasingy ve velkém. Dokonce i renomované společnosti mají hodně velkou část svých letadel pronajatých..

A pokud to funguje v letecké dopravě , proč by to nemohlo fungovat u železnice ? Jasně , anomálie se vyskytnou všude...ale od toho máme přeci státní úřady , aby kontrolovaly režimy směn zaměstnanců.

A plně odpovědný můžete být i za půjčený vlak.

+1/−1
6.4.2016 12:05

P11e23t72r 91N36i12v95n75i78c17k95ý 3892184705627

Jenže v letecké dopravě fungují leasingy mezi firmami. Tady se má do toho montovat stát - nejhorší hospodář.

0/0
6.4.2016 12:39

V70i55k25t49o15r 30N80á29r42o50ž80n63ý 3249902198

Dle mého názoru je to dobré řešení. Je to cesta , jak do výběrových řízení dostat daleko více subjektů a tudíž jak dosáhnout té nejnižší možné ceny.

Neboť...ne každý dopravce má na to , aby si dokázal obstarat desítky kusů vozidel...takhle to nebude muset řešit... vozidlo dostane...

+2/−3
6.4.2016 8:22

P14e77t36r 71N15i40v70n27i84c46k56ý 3972654865907

Souhlas. ČD se tomu ale budou bránit jak čert kříži. To by jim zhatilo úspěšné vyvádění peněz za nákupu od Škody Plzeň. A to manažeři ČD nedělají z charity nebo dobrého pocitu...

+2/0
6.4.2016 8:43

M93i37c45h14a85l 16K95r66u19t72ý 2306930390511

A v cem budou subjekty soutezit? V tom kdo da mene penez personalu? Zadny jiny naklad totiz jiny mit nebudou,kdyz budou mit pronajate vlaky za fixni cenu a platit za fixni cenu dopravni cestu.

A to vse bez integrovaneho tarifu...

To uz muzou zustat jedny statni drahy a bude to tisickrat lepsi reseni...

+5/−3
6.4.2016 8:55

V55i47k80t83o68r 12N27á62r46o65ž32n98ý 3379392128

Je to o tom , čeho chcete dosáhnout. Zda přeplacených lidí (a troufám si tvrdit , že dnes v železničním provozu je spousta lidí přeplacených) a nebo co nejnižších cen...

0/−2
6.4.2016 9:16

M58i32c25h41a51l 55K53r27u20t15ý 2136170200271

Tak schvalne kdo vam prijde v zeleznicnim sektoru preplaceny? Ano,par manazeru bere vysoke platy, ale to je kapka v mori...

A radovych zamestnancu se opravdu preplaceni netyka... Za takove penize delat takovou praci,no fuj. A pokud se da jako jedina moznost,jak usetrit,drit zamestnance z kuze, nebude integrovany tarif, tak to opravdu nevidim jakk zlepseni zeleznize

0/0
6.4.2016 9:28

V97i84k45t40o75r 39N97á74r23o95ž83n72ý 3409902798

Jestliže firmy jako ČD , ČD Cargo vykazují průměrnou mzdu nad 30.000 Kč , která převyšuje průměrnou celorepublikovou mzdu ...pak lze mluvit o přeplácení. Například u strojvedoucích ČD(C) je průměrná mzda nějakých 30-35.000 Kč. Zajímavé , že v Německu pracují strojvedoucí za průměrný německý plat , tudíž za 3000 €.

Další ukazatelé , které ukazují na přeplacenost jsou čísla jako zisk , majetek firmy a počet zaměstnanců..Nenajdete firmu , u které by byly tak vysoké výdělky a tak malý zisk...

U SŽDC platí totéž. Schválně , zkuste si vzít takového posunovače s průměrným platem někde kolem 25.000 Kč s jeho kvalifikací...a zkuste jej použít jinde ... Člověk s takovou kvalifikací si nikde více než 25.000 brutto nevydělá...

0/−5
6.4.2016 9:48

K81a85r77e65l 63Ř60e50h15á61č87e94k 9112300701782

Strojvedoucích je málo a u soukromých dopravců dostávají ještě vyšší platy. Pokud si je ČD chce udržet, musí s platem nahoru.

+2/0
6.4.2016 10:09

V65i94k16t45o47r 79N85á68r60o98ž14n83ý 3189282578

Jasně , strojvedoucích je málo... a nemyslím si , že by u soukromníků dostávaly nějaké extra vyšší platy. Ano , dostanou ...ale za práci , kterou by "zkažený" strojvedoucí ČD nikdy nedělal...

Spíše je zde problém ze strany státu , že školy vychovávají nepotřebné lidi a potřební lidé chybí...

0/−6
6.4.2016 10:13

M77i24r61e46k 37Z29á34v51o56d66n57ý 7782837510808

To není problém státu, ale toho, že to nikdo nechce dělat ;o)

+1/0
6.4.2016 10:15

V37i77k13t43o40r 88N65á94r53o98ž94n26ý 3279652598

Je to chyba státu , že vhodně lidi nemotivuje. Jak je možné , že "zhýčkaní" Němci toto dělat chtějí ? Jak je možné , že za Komančů to lidi chtěli dělat také ?

Na druhou stranu , není to třeba i o tom , že kraje objednávají takové bezvýznamné výkony , které by třeba v tom Německu nikdo neobjednal. Kdyby se stát a kraje chovali s péčí řádného hospodáře a objednávali vlaky pouze tak , kde to má smysl...kolik tratí by zaniklo ? 30% ? Kolik by bylo volných strojvedoucích ?

0/−2
6.4.2016 10:23

J76i41ř85í 14K19o79c49u82r42e59k 6405524595788

No a vy z pozice "ředitele" chcete lidi motivovat k tomu aby šli na dráhu procovat. Platem nikoliv, ten jim chcete snížit. Nezbývá než se domnívat, že "vhodná motivace" je eufeminismus pro "nucené práce".

0/0
7.4.2016 2:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.