Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozjížděl RegioJet i Leo Express, teď má vymyslet státní půjčovnu vlaků

Stát bude mít k dispozici víc než dvacet miliard korun na nákup nových vlaků za evropské peníze. Vážně kvůli tomu zvažuje, že si je místo dopravců nakoupí sám. Vlaky by jim poté pronajímal v rámci jakési „půjčovny“. Pro ministerský podnik Cendis má stroje vybrat Jan Paroubek, který stál u příchodu soukromých dopravců na české koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i92r83i 21Z83u67z49a33ň62á18k 4378200583626

Ptám se proč?byla výroba vagonu Os.i R rozprodána a tím zcela zmizela v CR jen malé výrobny co provádějí modernizaci,že by se dnes neuživila?Díky za privatizací,tak bylo noho malých firem kvalitních zrušeno a zprivatizováno jen díky Klausovi a jeho věrným poddaným (Salcman) a jemu podobní,tak by dnes jsme nenakupovali draze.Máme kvalitní vyvojáře,ale hloupý stát.

0/0
20.4.2016 11:54
Foto

M12a51r12e92k 42Z54i79m33m87e24l 4239670434644

Jakmile se něčeho ujme stát osobně, tak to dopadne špatně... Jinak tohle by byla zakázka jako ušotá pro Kancelář Blaník ;-D

+1/0
14.4.2016 23:51

J34a16n 98J33e52m19e31l63k60a 1675350

To zas bude britský nesmysl..

0/−1
14.4.2016 11:21

A75n20d88r17e83j 63O56l91e27k37s70a 3735581937531

Nesmysl je tohle přirovnání. Britové naopak železnice za Thatcherové privatizovali - dopadlo to špatně.

0/0
20.4.2016 10:33

M92i96r15o68s97l25a33v 83Z98i56k19m14u66n49d 6418472907448

Připusťme jeden problém. Dopravce (tedy jeho zaměstnanci, kteří mají do toho co mluvit) má představu o nějakém komfortu cestování.

Ministerský úředník rozhodne o nákupu něčeho, co je levné a bude se moci toho koupit co nejvíce ... i když to bude z hlediska komfortu "pod psa" ...

Protože znám desítky vozidel křižujících Evropu od Černého moře až po Biskajský záliv, resp. od jižní Itálie, včetně Sicílie až po norské, švédské, finské trati za polárním kruhem, mohu posoudit cestovní komfort ...

Jako vedoucí funkcionář ČD bych NIKDY, ale OPRAVDU NIKDY nepořídil soupravy RailJet nebo Pendolino, minimálně se sedačkami, které tam jsou ... Polská souprava firmy PESA je sice hezká, ale se sedačkami, které tam jsou bych je odmítl ...

Mnohá vozidla jezdící na regionálních (osobních) vlacích poskytují pohodlnější cestování než soupravy výše uvedených souprav ... Z hlediska cestovního komfortu byl nejlepším nákupem ČD nákup rakouských ojetin - konec konců pan Jančura je kupoval taky ... věděl proč.

Já bych těch rakouských ojetin nakoupil minimálně 300 ...

0/0
7.4.2016 7:45

M66i65c43h89a25l 14K60r66u75t26ý 2376630410491

Nektere nazory jsou tu celkem zajimave. Ze jsou lide na zeleznici preplaceni ? No nevim, ja bych tuhle (celkem narocnou) praci nedelal ani za 2x tolik penez. Ale budiz, toto si vyresi trh. Nicmene nektere pristupy k zamestnancum nekterych firem (RegioJet) jsou mi krajne nesympaticke, ac jsem pravicak. Ale v dusledku je to detail.

Nicmene si opravdu nedovedu predstavit smysluplnost modelu, ze stat vlastni dopravni trasu, vlastni vozidla, oboji pronajima komercnimu subjektu, ktery tedy max zaplati personal:-) To muzeme celkem vzato dojit k zaveru, ze je zbytecne ten komercni subjekt mit a rovnou si ty lidi zamestnat sami, staci jim jen nastavit od stolu platy -40% soucasneho stavu a dostaneme se k te kyzene uspore. A nemusime vubec nic soutezit. Protoze jaka je pridana hodnota dopravce?

Otazkou je ale spise principialne, co je zde cilem - zda proste udelat zel. dopravu co nejlevnejsi, nebo co nejpouzitelnejsi jako ekologickou konkurenci IAD a autobusove doprave. Porad zastavam nazor, ze zejmena v dalkove doprave je zeleznice tou nejsmysluplnejsi (ekologie, kapacita, bezpecnost, pohodli). Ale soucasne snahy spise zeleznici odepisuji...

0/0
6.4.2016 12:28

P33e58t90r 69N20i52v35n89i60c73k58ý 3882524845887

Pomíjíš nejdůležitější část - stát chce pouze rozházet evropské dotace, tak vymášlí, jak na to. Koupit vlaky, z čehož jdou získat zajímavé provize pro zúčastněné politiky a úředníky, to je přece zajímavé řešení. Navíc těch firem, které umí dodat vlaky, není zas tolik a dohoda nebude složitá.

+3/0
6.4.2016 12:36

J78o39s91e38f 20R12ö80s10s18n41e48r 8160569455

SŽDC v dnešních podmínkách,kdy díky zákonu je nejnižši cena rozhodující,a outsoursing je magické zaklínadlo,v situaci,kam se Deutshe Bahn nikdy nedostalo.Němci mají jeden podnik,kde jsou koleje,vlaky,zaměstrnanci-EU Poser.....e

0/0
6.4.2016 10:59

V24i69k75t67o32r 17N88á98r73o56ž23n18ý 3989642398

V Německu na kolejích ještě vládne tuhý socialismus. Státní nevýkonný a drahý moloch se kterým si nikdo neví rady.

+1/−3
6.4.2016 11:05

J11o76s33e40f 47R83ö12s57s98n88e23r 8520579825

A vlaky jezdí včas,mají přípoje a díky molochu,jezdí stejné roky na stejné nástupiště.Vrať se tuhý socialisme.

+4/0
6.4.2016 11:16

V38i70k45t78o54r 45N14á82r31o29ž76n10ý 3799642458

Ale kolik stojí daňové poplatníky ?

0/−2
6.4.2016 12:00

F25i11l12i25p 70S16i63r25o75t18e60k 9222229752781

Což u nás nefungovalo ani v dobách největší slávy socialistických a unitárních ČSD...

0/0
6.4.2016 12:26

M19a64r40t25i45n 84Š77i38m54e29k 4350284558145

S 300.000 zaměstanci, obratem 39,7 miliard Eur a technikou o jaké se nám tady ani nesní. Jediná naše Škoda 109e se může rovnat.

0/0
6.4.2016 11:29

J62a47n 14V46a21l83o86u20c36h 6862767748550

Ta 109e, která nesmí na německé koleje, resp. jen rychlostí 120km/h, takže na osobní dálkovou dopravu je tam nepoužitelná?

0/0
6.4.2016 13:11

O32l91g16a 51B20o22c68k63o29v59á 3467722575950

co lžete? Dráhy v Německu jsou ziskové

0/0
6.4.2016 12:46

M44i86r18o20s22l70a56v 74Z10i91k91m97u38n52d 6488702397188

Tak to pak ve Švýcarsku, po jehož kvalitě veřejné dopravy (nejen železniční) zejména v Česku mnozí "dopravní odporníci (považující se odborníky)" a politici z řad "strany svobodného podnikání s minimální regulací" slintají jako kdyby měli slintavku - je dopravní KOMUNISMUS ... Všichni dopravci v osobní dopravě jezdí za "běžné jízdné", které je stanoveno "seshora" a nějaké jízdenkové kotrmelce se tam nedají dělat, protože VŠICHNI dopravci musí uznávat jízdenku vydanou kdekoli a kýmkoli (především v jízdenkovém automatu). Slevy spočítáte na prstech jedné ruky, akceptují je všichni dopravci a jsou srozumitelné i pro cizince se školní znalostí cizího jazyka ...

O velkých projektech na železnici se rozhoduje v celostátním referendu ...

Vše pro "svobodnou tržní ekonomiku českého modelu" zcela nepřijatelné ...

Německo je docela pružné, spousta "jiných dopravců" jezdících v jednotlivých regionech akceptuje jízdenky DB včetně jízdenek mezistátních, na rozdíl od Česka ...

0/0
12.4.2016 13:54

K67a61r95e42l 22Ř13e93h50á77č49e27k 9612460231622

Pěkná hloupost. Jak funguje vyčlenění dopravní cesty od dopravce vidíme dnes a denně. SŽDC nic nenutí rychle usjízdnit trať, plánuje výluky s oblibou do termínu, kdy v okolí tratě je nějaká akce a cestuje více lidí. Za nic se neodpovídá a nehrozí jí žádné sankce. Hněv cestujících schytá dopravce s oblíbeným argumentem, že jízdenku si zaplatil u dopravce. Pokud se i vozidla vyčlení od dopravce, kdo donutí opravovat vozidla co nejrychleji a v bezporuchovém stavu. Opět bude dopravce kritizován za něco, co nemůže ovlivnit.

+10/0
6.4.2016 10:24

V39i51k88t65o44r 56N98á45r57o91ž24n59ý 3219832258

To , že SŽDC nefunguje je fakt ...ale tento článek je o něčem jiném...

Stát by mohl donutit SŽDC k lepší funkčnosti tak , že by musela dopravcům vícenáklady pi výlukách kompenzovat.

Jinak je to zase o tom , jak se celý systém nastaví...a to jjestli jsem dobře pochopil bude řešit pan Paroubek...

+1/−2
6.4.2016 10:32

J25o57s29e38f 14R94ö10s12s74n14e26r 8700919175

Takže betonovat je lépe v mínus deseti,protože přece jezdí míň cestujících než v létě.No asi jste stejný technolog jako já. a možná i ekonom,a tudíž podfinancování železnice na úkor betonové lobby na silnici znáte.

+1/0
6.4.2016 10:49

V56i47k54t77o44r 97N11á58r14o94ž60n68ý 3259482508

Nikoliv...ale dá se třeba někde pracovat v noci , práce lze zorganizovat tak , aby se realizovala v době , kdy je poptávka po přepravě nízká takže dopoledne , někde večer...případně o víkendech , atd, atd,,,

0/−2
6.4.2016 11:07

F96i53l81i66p 62S34i68r42o18t19e66k 9392499232611

A pak se probudíte a zjistíte, že jste rád, že najdete lidi, co jsou ochotní dělat aspoň přes den, a že na to, abyste platil příplatky za noc a víkendy, stejně nemáte peníze...

0/0
6.4.2016 12:31

M27i84r16o38s10l53a69v 80Z76i84k24m65u53n33d 6768442797608

No lidí na den se najdou, ale na noční práci je třeba mít další lidi a až se ty práce udělají, tak co s nadbytečnými lidmi ? Ti se budou propouštět ? Vyškolit zaměstnance nějakou dobu trvá ... To platí i o silnicích ... Teoreticky se dá pracovat v noci, bagru je jedno, zda je tam Jíra nebo Pepík, či Franta, ale na nepřetržitý provoz (7 dní v týdnu) je třeba mít 4 zaměstnance a kde je vykouzlit ...

0/0
6.4.2016 13:12

J61o76s59e44f 14R39ö82s86s15n45e68r 8760679605

Takže Vy jste ochoten pracovat jen v noci,nejlépe o víkendech za mzdu stavebního dělníka,nemít žádné volno v létě a na zimu být propuštěn?Pane Nárožný smekám.

0/0
6.4.2016 15:57

J45a51n 77Č74e61k86a47l 7959375714154

Já v tom vidím snahu ministerstva obejít nákupní penězovod ČD-Škoda, a to se mi rozhodně líbí.

+3/0
6.4.2016 9:50

A80n47t67o25n18í40n 73P86o77l86i45c12k82ý 9790762541227

Nebo žeby snaha těch, ke kterým se stávající penězovody nedostaly?

+5/0
6.4.2016 10:00

J48i33ř22í 98K27o62c30u12r55e12k 6815924235658

Dost možná je za tím vytvoření penězovodu Stát-Škoda. U soukromníka v soutěži hrozí, že nebude mít ty správné národní vlaky a u ČD hrozí, že se kvůli Mesršmitu se Škodou rozbratří.

0/0
7.4.2016 2:10

K49v86ě38t33e90k 24K71o95l15á93ř 8893894727989

Prosím zúčastněné jestli by mi někdo neosvětlili o jaký časový horizont se jedná neboť to jsem z článku nezjistil?

Zpracování koncepce,výběrová řízení,odvolání neúspěšných,konečný výběr a následná výroba to pomíjím volby a následné personální změny na ministerstvu i krajích atd.

Ještě by mne zajímalo kdo bude vozidla servisovat ve smyslu dobrý hospodář se stará a nebo to taky někdo může dojezdit na krev a po mně potopa a životnost zkrácena na polovinu.Děkuji.

0/0
6.4.2016 9:34

J49i93ř94í 84H41o35d56a14n 6594157633840

To bude tak eeeeeehm 10 let?

0/0
6.4.2016 10:34

R47i23c62h38a91r92d 64T31o95m24e53č56e84k 7406505516281

Věci z půjčovny bývají v zanedbaném stavu, někdy i nefunkční.

+1/0
6.4.2016 8:49

J28a18n 37Č88e31k61a60l 7169965614874

Soukromé půjčovny vozů i lokomotiv fungují na výbornou, otázkou je, jak by to bylo v případě té státní... Ale jelikož se dělají (narozdíl od půjčoven lyží apod.) pravidelné revize v certifikovaných dílnách, tak bych se toho tolik nebál...

+1/0
6.4.2016 9:12

V18i45k37t33o69r 16N76á58r43o76ž11n96ý 3349512128

Jedna věc jsou revize a druhá věc je ta , že majitel techniky má právo kdykoliv si péči o svůj majetek zkontrolovat.

0/−1
6.4.2016 9:21

J35a50n 47Č98e10k83a14l 7859405954354

A co brání nájemci tohle udělat?

0/0
6.4.2016 9:48

V94i26k60t11o31r 93N40á76r23o60ž85n30ý 3859782628

Nevím , jestli jste si nespletl termíny...nájemce je ten , kdo má předmět v nájmu..tudíž v tomto případě dopravce. Stát je pronajímatel.

A co státu brání ? Nic. Předpokládám , že si toto dá do smlouvy s dopravcem...

0/−1
6.4.2016 9:52

V90i18k50t26o21r 12N47á28r36o19ž68n96ý 3609132138

Myslíte , že zánovní letoun Airbus A320 , který si "půjčíte" od renovované leasingové společnosti bude zákonitě ve špatném stavu...?

+3/−1
6.4.2016 9:20

M59a96r36t43i21n 60Š96i41m54e17k 4650564378515

Asi jako v případě letu Manx2 Flight 7100. Letadlo bylo ve vlastnictví Španělské banky, bylo pronajato společnosti Líneas Aéreas de Andalucía a ta to pronajala společnosti Flightline S.L. Letenky prodávala společnost Manx2, piloti patřili spolčenosti Líneas Aéreas de Andalucía. Tohle je pane pak realita

0/0
6.4.2016 10:09

V49i30k61t30o47r 91N95á44r23o83ž33n56ý 3969342908

Havarují Vám i letouny , které patří jedné letecké společnosti , personál patří té samé společnosti a starají se o něj mechanici té samé společnosti...

+1/−1
6.4.2016 10:11

M62a96r79t73i19n 11Š87i93m51e67k 4120934758955

To ano, nicméně v tomto případě byla zcela zanedbána údržba, zanedbané vzdělání pilotů, kapitán měl na své pozici nalétáno teprve 25 hodin, přetěžovaná posádka (odpočinek okolo 11 hodin).

Pardon, než riskovat něco takového, tak ať si kupují každý své vlaky a je plně za ně odpovědný

0/−1
6.4.2016 11:23

V19i55k54t19o75r 86N88á16r76o23ž20n17ý 3259822518

V letecké dopravě fungují leasingy ve velkém. Dokonce i renomované společnosti mají hodně velkou část svých letadel pronajatých..

A pokud to funguje v letecké dopravě , proč by to nemohlo fungovat u železnice ? Jasně , anomálie se vyskytnou všude...ale od toho máme přeci státní úřady , aby kontrolovaly režimy směn zaměstnanců.

A plně odpovědný můžete být i za půjčený vlak.

+1/−1
6.4.2016 12:05

P20e63t62r 71N50i91v19n84i82c28k50ý 3602364195627

Jenže v letecké dopravě fungují leasingy mezi firmami. Tady se má do toho montovat stát - nejhorší hospodář.

0/0
6.4.2016 12:39

V44i97k29t47o14r 38N77á46r31o47ž12n55ý 3299652628

Dle mého názoru je to dobré řešení. Je to cesta , jak do výběrových řízení dostat daleko více subjektů a tudíž jak dosáhnout té nejnižší možné ceny.

Neboť...ne každý dopravce má na to , aby si dokázal obstarat desítky kusů vozidel...takhle to nebude muset řešit... vozidlo dostane...

+2/−3
6.4.2016 8:22

P11e85t15r 51N41i13v49n31i35c14k98ý 3692714905357

Souhlas. ČD se tomu ale budou bránit jak čert kříži. To by jim zhatilo úspěšné vyvádění peněz za nákupu od Škody Plzeň. A to manažeři ČD nedělají z charity nebo dobrého pocitu...

+2/0
6.4.2016 8:43

M35i62c96h24a77l 21K87r76u78t23ý 2426260400341

A v cem budou subjekty soutezit? V tom kdo da mene penez personalu? Zadny jiny naklad totiz jiny mit nebudou,kdyz budou mit pronajate vlaky za fixni cenu a platit za fixni cenu dopravni cestu.

A to vse bez integrovaneho tarifu...

To uz muzou zustat jedny statni drahy a bude to tisickrat lepsi reseni...

+5/−3
6.4.2016 8:55

V47i45k88t29o29r 26N64á54r83o77ž58n94ý 3759922438

Je to o tom , čeho chcete dosáhnout. Zda přeplacených lidí (a troufám si tvrdit , že dnes v železničním provozu je spousta lidí přeplacených) a nebo co nejnižších cen...

0/−2
6.4.2016 9:16

M14i67c15h54a95l 21K48r58u15t86ý 2516230180361

Tak schvalne kdo vam prijde v zeleznicnim sektoru preplaceny? Ano,par manazeru bere vysoke platy, ale to je kapka v mori...

A radovych zamestnancu se opravdu preplaceni netyka... Za takove penize delat takovou praci,no fuj. A pokud se da jako jedina moznost,jak usetrit,drit zamestnance z kuze, nebude integrovany tarif, tak to opravdu nevidim jakk zlepseni zeleznize

0/0
6.4.2016 9:28

V38i97k85t18o96r 86N67á19r50o51ž73n69ý 3809782288

Jestliže firmy jako ČD , ČD Cargo vykazují průměrnou mzdu nad 30.000 Kč , která převyšuje průměrnou celorepublikovou mzdu ...pak lze mluvit o přeplácení. Například u strojvedoucích ČD(C) je průměrná mzda nějakých 30-35.000 Kč. Zajímavé , že v Německu pracují strojvedoucí za průměrný německý plat , tudíž za 3000 €.

Další ukazatelé , které ukazují na přeplacenost jsou čísla jako zisk , majetek firmy a počet zaměstnanců..Nenajdete firmu , u které by byly tak vysoké výdělky a tak malý zisk...

U SŽDC platí totéž. Schválně , zkuste si vzít takového posunovače s průměrným platem někde kolem 25.000 Kč s jeho kvalifikací...a zkuste jej použít jinde ... Člověk s takovou kvalifikací si nikde více než 25.000 brutto nevydělá...

0/−5
6.4.2016 9:48

K64a82r45e93l 42Ř73e54h36á70č44e22k 9982860831412

Strojvedoucích je málo a u soukromých dopravců dostávají ještě vyšší platy. Pokud si je ČD chce udržet, musí s platem nahoru.

+2/0
6.4.2016 10:09

V77i13k55t28o54r 78N71á86r77o16ž75n93ý 3279632808

Jasně , strojvedoucích je málo... a nemyslím si , že by u soukromníků dostávaly nějaké extra vyšší platy. Ano , dostanou ...ale za práci , kterou by "zkažený" strojvedoucí ČD nikdy nedělal...

Spíše je zde problém ze strany státu , že školy vychovávají nepotřebné lidi a potřební lidé chybí...

0/−6
6.4.2016 10:13

M35i40r69e39k 49Z14á15v29o74d61n83ý 7712247720848

To není problém státu, ale toho, že to nikdo nechce dělat ;o)

+1/0
6.4.2016 10:15

V19i73k70t24o61r 33N48á92r95o66ž86n66ý 3789372728

Je to chyba státu , že vhodně lidi nemotivuje. Jak je možné , že "zhýčkaní" Němci toto dělat chtějí ? Jak je možné , že za Komančů to lidi chtěli dělat také ?

Na druhou stranu , není to třeba i o tom , že kraje objednávají takové bezvýznamné výkony , které by třeba v tom Německu nikdo neobjednal. Kdyby se stát a kraje chovali s péčí řádného hospodáře a objednávali vlaky pouze tak , kde to má smysl...kolik tratí by zaniklo ? 30% ? Kolik by bylo volných strojvedoucích ?

0/−2
6.4.2016 10:23

J89i19ř81í 39K56o43c36u71r82e79k 6655704175568

No a vy z pozice "ředitele" chcete lidi motivovat k tomu aby šli na dráhu procovat. Platem nikoliv, ten jim chcete snížit. Nezbývá než se domnívat, že "vhodná motivace" je eufeminismus pro "nucené práce".

0/0
7.4.2016 2:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.