Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozjížděl RegioJet i Leo Express, teď má vymyslet státní půjčovnu vlaků

Stát bude mít k dispozici víc než dvacet miliard korun na nákup nových vlaků za evropské peníze. Vážně kvůli tomu zvažuje, že si je místo dopravců nakoupí sám. Vlaky by jim poté pronajímal v rámci jakési „půjčovny“. Pro ministerský podnik Cendis má stroje vybrat Jan Paroubek, který stál u příchodu soukromých dopravců na české koleje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i89r38i 18Z74u33z43a16ň18á53k 4518960713646

Ptám se proč?byla výroba vagonu Os.i R rozprodána a tím zcela zmizela v CR jen malé výrobny co provádějí modernizaci,že by se dnes neuživila?Díky za privatizací,tak bylo noho malých firem kvalitních zrušeno a zprivatizováno jen díky Klausovi a jeho věrným poddaným (Salcman) a jemu podobní,tak by dnes jsme nenakupovali draze.Máme kvalitní vyvojáře,ale hloupý stát.

0/0
20.4.2016 11:54
Foto

M25a48r26e54k 29Z79i78m93m37e69l 4259820334394

Jakmile se něčeho ujme stát osobně, tak to dopadne špatně... Jinak tohle by byla zakázka jako ušotá pro Kancelář Blaník ;-D

+1/0
14.4.2016 23:51

J69a75n 18J80e90m67e41l77k12a 1235560

To zas bude britský nesmysl..

0/−1
14.4.2016 11:21

A83n63d97r37e54j 87O27l42e88k92s84a 3765621457391

Nesmysl je tohle přirovnání. Britové naopak železnice za Thatcherové privatizovali - dopadlo to špatně.

0/0
20.4.2016 10:33

M56i27r61o67s92l90a10v 13Z45i41k45m70u15n14d 6328462467128

Připusťme jeden problém. Dopravce (tedy jeho zaměstnanci, kteří mají do toho co mluvit) má představu o nějakém komfortu cestování.

Ministerský úředník rozhodne o nákupu něčeho, co je levné a bude se moci toho koupit co nejvíce ... i když to bude z hlediska komfortu "pod psa" ...

Protože znám desítky vozidel křižujících Evropu od Černého moře až po Biskajský záliv, resp. od jižní Itálie, včetně Sicílie až po norské, švédské, finské trati za polárním kruhem, mohu posoudit cestovní komfort ...

Jako vedoucí funkcionář ČD bych NIKDY, ale OPRAVDU NIKDY nepořídil soupravy RailJet nebo Pendolino, minimálně se sedačkami, které tam jsou ... Polská souprava firmy PESA je sice hezká, ale se sedačkami, které tam jsou bych je odmítl ...

Mnohá vozidla jezdící na regionálních (osobních) vlacích poskytují pohodlnější cestování než soupravy výše uvedených souprav ... Z hlediska cestovního komfortu byl nejlepším nákupem ČD nákup rakouských ojetin - konec konců pan Jančura je kupoval taky ... věděl proč.

Já bych těch rakouských ojetin nakoupil minimálně 300 ...

0/0
7.4.2016 7:45

M97i45c26h79a65l 82K81r96u49t43ý 2466840970551

Nektere nazory jsou tu celkem zajimave. Ze jsou lide na zeleznici preplaceni ? No nevim, ja bych tuhle (celkem narocnou) praci nedelal ani za 2x tolik penez. Ale budiz, toto si vyresi trh. Nicmene nektere pristupy k zamestnancum nekterych firem (RegioJet) jsou mi krajne nesympaticke, ac jsem pravicak. Ale v dusledku je to detail.

Nicmene si opravdu nedovedu predstavit smysluplnost modelu, ze stat vlastni dopravni trasu, vlastni vozidla, oboji pronajima komercnimu subjektu, ktery tedy max zaplati personal:-) To muzeme celkem vzato dojit k zaveru, ze je zbytecne ten komercni subjekt mit a rovnou si ty lidi zamestnat sami, staci jim jen nastavit od stolu platy -40% soucasneho stavu a dostaneme se k te kyzene uspore. A nemusime vubec nic soutezit. Protoze jaka je pridana hodnota dopravce?

Otazkou je ale spise principialne, co je zde cilem - zda proste udelat zel. dopravu co nejlevnejsi, nebo co nejpouzitelnejsi jako ekologickou konkurenci IAD a autobusove doprave. Porad zastavam nazor, ze zejmena v dalkove doprave je zeleznice tou nejsmysluplnejsi (ekologie, kapacita, bezpecnost, pohodli). Ale soucasne snahy spise zeleznici odepisuji...

0/0
6.4.2016 12:28

P45e60t20r 24N25i43v29n64i83c59k62ý 3942194265217

Pomíjíš nejdůležitější část - stát chce pouze rozházet evropské dotace, tak vymášlí, jak na to. Koupit vlaky, z čehož jdou získat zajímavé provize pro zúčastněné politiky a úředníky, to je přece zajímavé řešení. Navíc těch firem, které umí dodat vlaky, není zas tolik a dohoda nebude složitá.

+3/0
6.4.2016 12:36

J38o65s56e48f 73R63ö98s23s76n60e78r 8850949515

SŽDC v dnešních podmínkách,kdy díky zákonu je nejnižši cena rozhodující,a outsoursing je magické zaklínadlo,v situaci,kam se Deutshe Bahn nikdy nedostalo.Němci mají jeden podnik,kde jsou koleje,vlaky,zaměstrnanci-EU Poser.....e

0/0
6.4.2016 10:59

V66i66k59t43o88r 35N53á92r18o30ž12n81ý 3439612658

V Německu na kolejích ještě vládne tuhý socialismus. Státní nevýkonný a drahý moloch se kterým si nikdo neví rady.

+1/−3
6.4.2016 11:05

J26o70s72e64f 85R21ö76s89s46n34e90r 8450469435

A vlaky jezdí včas,mají přípoje a díky molochu,jezdí stejné roky na stejné nástupiště.Vrať se tuhý socialisme.

+4/0
6.4.2016 11:16

V62i45k57t34o22r 26N91á12r61o29ž90n67ý 3449572358

Ale kolik stojí daňové poplatníky ?

0/−2
6.4.2016 12:00

F45i91l30i47p 57S59i89r16o30t19e39k 9892769232191

Což u nás nefungovalo ani v dobách největší slávy socialistických a unitárních ČSD...

0/0
6.4.2016 12:26

M97a89r16t59i55n 83Š54i57m30e44k 4720244188535

S 300.000 zaměstanci, obratem 39,7 miliard Eur a technikou o jaké se nám tady ani nesní. Jediná naše Škoda 109e se může rovnat.

0/0
6.4.2016 11:29

J73a27n 75V29a63l10o42u70c96h 6882827718390

Ta 109e, která nesmí na německé koleje, resp. jen rychlostí 120km/h, takže na osobní dálkovou dopravu je tam nepoužitelná?

0/0
6.4.2016 13:11

O37l25g82a 36B25o87c52k31o11v60á 3847112515900

co lžete? Dráhy v Německu jsou ziskové

0/0
6.4.2016 12:46

M43i98r13o83s44l80a61v 55Z90i63k70m23u22n75d 6368912267758

Tak to pak ve Švýcarsku, po jehož kvalitě veřejné dopravy (nejen železniční) zejména v Česku mnozí "dopravní odporníci (považující se odborníky)" a politici z řad "strany svobodného podnikání s minimální regulací" slintají jako kdyby měli slintavku - je dopravní KOMUNISMUS ... Všichni dopravci v osobní dopravě jezdí za "běžné jízdné", které je stanoveno "seshora" a nějaké jízdenkové kotrmelce se tam nedají dělat, protože VŠICHNI dopravci musí uznávat jízdenku vydanou kdekoli a kýmkoli (především v jízdenkovém automatu). Slevy spočítáte na prstech jedné ruky, akceptují je všichni dopravci a jsou srozumitelné i pro cizince se školní znalostí cizího jazyka ...

O velkých projektech na železnici se rozhoduje v celostátním referendu ...

Vše pro "svobodnou tržní ekonomiku českého modelu" zcela nepřijatelné ...

Německo je docela pružné, spousta "jiných dopravců" jezdících v jednotlivých regionech akceptuje jízdenky DB včetně jízdenek mezistátních, na rozdíl od Česka ...

0/0
12.4.2016 13:54

K82a53r27e42l 47Ř18e57h35á65č32e72k 9662900271222

Pěkná hloupost. Jak funguje vyčlenění dopravní cesty od dopravce vidíme dnes a denně. SŽDC nic nenutí rychle usjízdnit trať, plánuje výluky s oblibou do termínu, kdy v okolí tratě je nějaká akce a cestuje více lidí. Za nic se neodpovídá a nehrozí jí žádné sankce. Hněv cestujících schytá dopravce s oblíbeným argumentem, že jízdenku si zaplatil u dopravce. Pokud se i vozidla vyčlení od dopravce, kdo donutí opravovat vozidla co nejrychleji a v bezporuchovém stavu. Opět bude dopravce kritizován za něco, co nemůže ovlivnit.

+10/0
6.4.2016 10:24

V19i97k71t93o15r 48N90á76r80o33ž28n64ý 3119752758

To , že SŽDC nefunguje je fakt ...ale tento článek je o něčem jiném...

Stát by mohl donutit SŽDC k lepší funkčnosti tak , že by musela dopravcům vícenáklady pi výlukách kompenzovat.

Jinak je to zase o tom , jak se celý systém nastaví...a to jjestli jsem dobře pochopil bude řešit pan Paroubek...

+1/−2
6.4.2016 10:32

J93o18s43e18f 27R96ö72s11s60n94e35r 8190259395

Takže betonovat je lépe v mínus deseti,protože přece jezdí míň cestujících než v létě.No asi jste stejný technolog jako já. a možná i ekonom,a tudíž podfinancování železnice na úkor betonové lobby na silnici znáte.

+1/0
6.4.2016 10:49

V82i34k72t52o11r 12N77á64r97o21ž37n91ý 3759452188

Nikoliv...ale dá se třeba někde pracovat v noci , práce lze zorganizovat tak , aby se realizovala v době , kdy je poptávka po přepravě nízká takže dopoledne , někde večer...případně o víkendech , atd, atd,,,

0/−2
6.4.2016 11:07

F28i52l55i59p 88S37i63r33o81t98e24k 9452959202981

A pak se probudíte a zjistíte, že jste rád, že najdete lidi, co jsou ochotní dělat aspoň přes den, a že na to, abyste platil příplatky za noc a víkendy, stejně nemáte peníze...

0/0
6.4.2016 12:31

M79i39r75o47s96l98a55v 22Z10i72k96m39u19n32d 6808352307378

No lidí na den se najdou, ale na noční práci je třeba mít další lidi a až se ty práce udělají, tak co s nadbytečnými lidmi ? Ti se budou propouštět ? Vyškolit zaměstnance nějakou dobu trvá ... To platí i o silnicích ... Teoreticky se dá pracovat v noci, bagru je jedno, zda je tam Jíra nebo Pepík, či Franta, ale na nepřetržitý provoz (7 dní v týdnu) je třeba mít 4 zaměstnance a kde je vykouzlit ...

0/0
6.4.2016 13:12

J92o41s51e78f 58R35ö12s28s10n89e53r 8850659815

Takže Vy jste ochoten pracovat jen v noci,nejlépe o víkendech za mzdu stavebního dělníka,nemít žádné volno v létě a na zimu být propuštěn?Pane Nárožný smekám.

0/0
6.4.2016 15:57

J53a98n 40Č97e25k38a48l 7199725404544

Já v tom vidím snahu ministerstva obejít nákupní penězovod ČD-Škoda, a to se mi rozhodně líbí.

+3/0
6.4.2016 9:50

A86n90t97o54n11í10n 73P93o18l13i77c56k10ý 9790502441787

Nebo žeby snaha těch, ke kterým se stávající penězovody nedostaly?

+5/0
6.4.2016 10:00

J97i65ř68í 24K16o25c84u20r90e82k 6195904885828

Dost možná je za tím vytvoření penězovodu Stát-Škoda. U soukromníka v soutěži hrozí, že nebude mít ty správné národní vlaky a u ČD hrozí, že se kvůli Mesršmitu se Škodou rozbratří.

0/0
7.4.2016 2:10

K68v21ě33t71e43k 14K73o98l88á78ř 8903564777749

Prosím zúčastněné jestli by mi někdo neosvětlili o jaký časový horizont se jedná neboť to jsem z článku nezjistil?

Zpracování koncepce,výběrová řízení,odvolání neúspěšných,konečný výběr a následná výroba to pomíjím volby a následné personální změny na ministerstvu i krajích atd.

Ještě by mne zajímalo kdo bude vozidla servisovat ve smyslu dobrý hospodář se stará a nebo to taky někdo může dojezdit na krev a po mně potopa a životnost zkrácena na polovinu.Děkuji.

0/0
6.4.2016 9:34

J39i27ř74í 93H68o21d17a71n 6404797753220

To bude tak eeeeeehm 10 let?

0/0
6.4.2016 10:34

R44i19c27h63a13r29d 29T19o45m76e17č16e40k 7146975756881

Věci z půjčovny bývají v zanedbaném stavu, někdy i nefunkční.

+1/0
6.4.2016 8:49

J32a58n 47Č19e66k60a64l 7449955294714

Soukromé půjčovny vozů i lokomotiv fungují na výbornou, otázkou je, jak by to bylo v případě té státní... Ale jelikož se dělají (narozdíl od půjčoven lyží apod.) pravidelné revize v certifikovaných dílnách, tak bych se toho tolik nebál...

+1/0
6.4.2016 9:12

V61i49k92t91o67r 90N39á89r71o25ž87n37ý 3579652178

Jedna věc jsou revize a druhá věc je ta , že majitel techniky má právo kdykoliv si péči o svůj majetek zkontrolovat.

0/−1
6.4.2016 9:21

J62a20n 67Č62e63k22a40l 7819175314384

A co brání nájemci tohle udělat?

0/0
6.4.2016 9:48

V13i76k57t61o28r 16N10á57r57o94ž82n25ý 3489492748

Nevím , jestli jste si nespletl termíny...nájemce je ten , kdo má předmět v nájmu..tudíž v tomto případě dopravce. Stát je pronajímatel.

A co státu brání ? Nic. Předpokládám , že si toto dá do smlouvy s dopravcem...

0/−1
6.4.2016 9:52

V17i13k72t44o31r 88N53á59r96o54ž75n43ý 3649582308

Myslíte , že zánovní letoun Airbus A320 , který si "půjčíte" od renovované leasingové společnosti bude zákonitě ve špatném stavu...?

+3/−1
6.4.2016 9:20

M66a84r69t38i86n 61Š41i19m95e81k 4360104178215

Asi jako v případě letu Manx2 Flight 7100. Letadlo bylo ve vlastnictví Španělské banky, bylo pronajato společnosti Líneas Aéreas de Andalucía a ta to pronajala společnosti Flightline S.L. Letenky prodávala společnost Manx2, piloti patřili spolčenosti Líneas Aéreas de Andalucía. Tohle je pane pak realita

0/0
6.4.2016 10:09

V78i93k28t23o88r 14N37á19r71o98ž48n59ý 3269602178

Havarují Vám i letouny , které patří jedné letecké společnosti , personál patří té samé společnosti a starají se o něj mechanici té samé společnosti...

+1/−1
6.4.2016 10:11

M52a71r45t97i37n 38Š96i54m19e61k 4230754928755

To ano, nicméně v tomto případě byla zcela zanedbána údržba, zanedbané vzdělání pilotů, kapitán měl na své pozici nalétáno teprve 25 hodin, přetěžovaná posádka (odpočinek okolo 11 hodin).

Pardon, než riskovat něco takového, tak ať si kupují každý své vlaky a je plně za ně odpovědný

0/−1
6.4.2016 11:23

V62i93k88t45o48r 27N60á56r30o75ž54n92ý 3569232708

V letecké dopravě fungují leasingy ve velkém. Dokonce i renomované společnosti mají hodně velkou část svých letadel pronajatých..

A pokud to funguje v letecké dopravě , proč by to nemohlo fungovat u železnice ? Jasně , anomálie se vyskytnou všude...ale od toho máme přeci státní úřady , aby kontrolovaly režimy směn zaměstnanců.

A plně odpovědný můžete být i za půjčený vlak.

+1/−1
6.4.2016 12:05

P89e37t45r 80N12i53v19n90i12c79k81ý 3812484195607

Jenže v letecké dopravě fungují leasingy mezi firmami. Tady se má do toho montovat stát - nejhorší hospodář.

0/0
6.4.2016 12:39

V74i38k43t42o19r 14N59á23r76o42ž55n95ý 3519692528

Dle mého názoru je to dobré řešení. Je to cesta , jak do výběrových řízení dostat daleko více subjektů a tudíž jak dosáhnout té nejnižší možné ceny.

Neboť...ne každý dopravce má na to , aby si dokázal obstarat desítky kusů vozidel...takhle to nebude muset řešit... vozidlo dostane...

+2/−3
6.4.2016 8:22

P43e80t83r 83N29i34v76n94i90c32k53ý 3132854645667

Souhlas. ČD se tomu ale budou bránit jak čert kříži. To by jim zhatilo úspěšné vyvádění peněz za nákupu od Škody Plzeň. A to manažeři ČD nedělají z charity nebo dobrého pocitu...

+2/0
6.4.2016 8:43

M45i21c47h68a10l 26K59r24u13t65ý 2396230670481

A v cem budou subjekty soutezit? V tom kdo da mene penez personalu? Zadny jiny naklad totiz jiny mit nebudou,kdyz budou mit pronajate vlaky za fixni cenu a platit za fixni cenu dopravni cestu.

A to vse bez integrovaneho tarifu...

To uz muzou zustat jedny statni drahy a bude to tisickrat lepsi reseni...

+5/−3
6.4.2016 8:55

V56i56k66t30o58r 46N10á96r63o88ž35n97ý 3439512198

Je to o tom , čeho chcete dosáhnout. Zda přeplacených lidí (a troufám si tvrdit , že dnes v železničním provozu je spousta lidí přeplacených) a nebo co nejnižších cen...

0/−2
6.4.2016 9:16

M65i11c72h58a20l 95K43r57u82t69ý 2366830660801

Tak schvalne kdo vam prijde v zeleznicnim sektoru preplaceny? Ano,par manazeru bere vysoke platy, ale to je kapka v mori...

A radovych zamestnancu se opravdu preplaceni netyka... Za takove penize delat takovou praci,no fuj. A pokud se da jako jedina moznost,jak usetrit,drit zamestnance z kuze, nebude integrovany tarif, tak to opravdu nevidim jakk zlepseni zeleznize

0/0
6.4.2016 9:28

V28i88k20t19o55r 44N74á86r82o37ž28n65ý 3489572578

Jestliže firmy jako ČD , ČD Cargo vykazují průměrnou mzdu nad 30.000 Kč , která převyšuje průměrnou celorepublikovou mzdu ...pak lze mluvit o přeplácení. Například u strojvedoucích ČD(C) je průměrná mzda nějakých 30-35.000 Kč. Zajímavé , že v Německu pracují strojvedoucí za průměrný německý plat , tudíž za 3000 €.

Další ukazatelé , které ukazují na přeplacenost jsou čísla jako zisk , majetek firmy a počet zaměstnanců..Nenajdete firmu , u které by byly tak vysoké výdělky a tak malý zisk...

U SŽDC platí totéž. Schválně , zkuste si vzít takového posunovače s průměrným platem někde kolem 25.000 Kč s jeho kvalifikací...a zkuste jej použít jinde ... Člověk s takovou kvalifikací si nikde více než 25.000 brutto nevydělá...

0/−5
6.4.2016 9:48

K42a12r81e17l 14Ř47e63h66á63č56e52k 9222980821602

Strojvedoucích je málo a u soukromých dopravců dostávají ještě vyšší platy. Pokud si je ČD chce udržet, musí s platem nahoru.

+2/0
6.4.2016 10:09

V31i61k43t26o45r 10N25á87r86o17ž43n78ý 3279442408

Jasně , strojvedoucích je málo... a nemyslím si , že by u soukromníků dostávaly nějaké extra vyšší platy. Ano , dostanou ...ale za práci , kterou by "zkažený" strojvedoucí ČD nikdy nedělal...

Spíše je zde problém ze strany státu , že školy vychovávají nepotřebné lidi a potřební lidé chybí...

0/−6
6.4.2016 10:13

M54i56r85e10k 49Z67á54v76o61d43n63ý 7312567610138

To není problém státu, ale toho, že to nikdo nechce dělat ;o)

+1/0
6.4.2016 10:15

V31i75k13t32o16r 65N32á32r21o57ž27n23ý 3949982698

Je to chyba státu , že vhodně lidi nemotivuje. Jak je možné , že "zhýčkaní" Němci toto dělat chtějí ? Jak je možné , že za Komančů to lidi chtěli dělat také ?

Na druhou stranu , není to třeba i o tom , že kraje objednávají takové bezvýznamné výkony , které by třeba v tom Německu nikdo neobjednal. Kdyby se stát a kraje chovali s péčí řádného hospodáře a objednávali vlaky pouze tak , kde to má smysl...kolik tratí by zaniklo ? 30% ? Kolik by bylo volných strojvedoucích ?

0/−2
6.4.2016 10:23

J67i45ř31í 33K12o94c35u97r43e91k 6765844805828

No a vy z pozice "ředitele" chcete lidi motivovat k tomu aby šli na dráhu procovat. Platem nikoliv, ten jim chcete snížit. Nezbývá než se domnívat, že "vhodná motivace" je eufeminismus pro "nucené práce".

0/0
7.4.2016 2:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.